15 کاور برتری که «جان رومیتا» ی پدر برای مردعنکبوتی خلق کرد

15-کاور-برتر-جان-رومیتا-پدر-سینیور-اس-آر-john-romita-روی-جلد-طراحی

جان رومیتا به عنوان یکی از بزرگترین طراحان تاریخ کمیک بوک چند روز در 93 سالگی فوت کرد و این مقاله به همین مناسبت نوشته شده است.

مقدمه: جان رومیتا، یکی از آخرین هنرمندان عصر طلایی کمیک‌ بوک‌های مارول بود که برای چندین نسل مرد عنکبوتی را دوباره برای طرفداران تعریف کرد و از سال 1973 تا اوایل دهه 2000 به عنوان مدیر هنری مارول خدمت می‌کرد و طراحی های زیبای او برای دیگر شخصیت های مارول تا سالها در محتواهای تبلیغاتی مارول مورد استفاده قرار میگرفت. در حالی که استیو دیتکو ظاهر مرد عنکبوتی را به همراه استن لی خلق کرد، اما طراحی های رومیتا بود که مرد عنکبوتی را به نماد جهانی تبدیل کرد که تا به امروز باقی مانده است. پیتر پارکرِ دیتکو فردی لاغر و نه چندان خوش چهره بود اما رومیتای پدر، او را به یک شخصیت جذاب تبدیل کرد. او همچنین شماری از بهترین کاور (روی جلد) های تاریخ مردعنکبوتی را خلق کرد که در این مقاله میخواهم تنها به 15 تا از آنها اشاره کنم.

ضمنا برای آشنایی بیشتر با این طراح بزرگ توصیه میشه مقالات زیر را هم مطالعه کنید:

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: جان رومیتا

10 شخصیت برتر دنیای کمیک که توسط «جان رومیتا سینیور» خلق شدند

10 طراح برتر تاریخ کمیک بوک های مرد عنکبوتی

بهترین COVER های مرد عنكبوتی

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

 

15- شماره 5 از کمیک The Amazing Spider-Man Annual

شماره 5 از کمیک The Amazing Spider-Man Annual

یكی از رازهای بزرگ در كمیك های اولیه مرد عنكبوتی این بود كه پدر و مادر او كی هستند و چه اتفاقی برای آنها افتاده؟ ما در شماره 5 كمیك Amazing Spider-Man Annual خواندیم كه والدین پیتر پاركر جاسوسان بین المللی بودند كه به كشور خود خیانت كردند و در یك حادثه هوایی كشته شدند. سپس پیتر كه به شدت از شنیدن این موضوع ناراحت شده به خارج میرود و متوجه میشود كه پدر و مادرش بیگناه بوده اند و «رد اسكال» (دشمن شماره 1 «كاپیتان آمريكا») برایشان پاپوش دوخته بوده. در نهایت او با رد اسكال روبرو میشود و او را شكست میدهد. البته مبارزه او با رد اسكال چیز خاصی ندارد (او با یه سری از مزدوران رد اسكال میجنگد و از چند لیزر و بمب می گريزد) ولی نتیجه مبارزه بسیار مهم است چون پیتر مداركی پیدا میكند كه پدر و مادرش را از اتهام خیانت تبرئه میكند. و کاور این شماره ی مهم در نوع خودش بسیار جالب است. ببینید چطور استاد رومیتا موفق شده به طور موثری مردعنکبوتی را به تصویر بکشد که دارد به سوی گردابی مارپیچ گام برمیدارد که صورت های دوستان و متحدین پیتر پارکر روی آن قرار دارد ولی در انتها چهره نورانی دو نفر به چشم میخورد که در هاله از ابهام قرار دارند.

 

14- شماره 3 از کمیک The Amazing Spider-Man Annual

شماره 3 از کمیک The Amazing Spider-Man Annual

اسپایدرمن بارها به انتقام‌جویان کمک کرده و برای مقطعی به عضویت این تیم در آمده ‌است. نخستین هم‌کاری اسپایدرمن با انتقام‌جویان برمی‌گردد به شمارۀ 11 از سری نخست Avengers که در آن «کنگ فاتح» (Kang the Conqueror) با ساخت یک ربات هوشمند با تکنولوژی قرن 30 از روی اسپایدرمن، قصد داشت انتقام‌جویان را شکست دهد که با ورودِ به‌موقع اسپایدرمن اصلی به صحنه با شکست مواجه شد (این مقاله را بخوانید) و اما در شمارۀ 3 از سری اوّل Amazing Spider-Man Annual نیز انتقام‌جویان به اسپایدرمن پیشنهاد عضویت به تیم را می‌دهند؛ امّا او رد می‌کند. کاور مهیج این کمیک، اثر جان رومیتا، با نشان دادن درگیری بین مردعنکبوتی با اونجرز (به ویژه با هالک) کاملا خواننده را هایپ میکند و بعیده کسی آن را در سال 1966 در کیوسک روزنامه فروشی دیده باشد ولی آن را نخریده باشن!

 

13- شماره 55 از کمیک The Amazing Spider-Man

با این کاور جان رومیتا با بهره گیری از شیوه ای ساده اما نوآورانه در فریمینگ (framing)، یكی از متفاوت ترین روی جلدهای اسپایدرمن را در دهه 60 میلادی خلق و كاری كرده است تا خواننده با یك نگاه متوجه وخامت اوضاع قهرمان داستان شود! از یاد نبریم که آن موقع دکتر اختاپوس بزرگترین دشمن مردعنکبوتی به حساب میومد و زیاد هم در داستان های مردعنکبوتی حضور میافت و این یکی از معروف ترین کاورهای اوست. نام داستان هم که روی کاور مشاهده میشه در نوع خودش جالبه: "داک آک پیروز میشود"!

 

12- شماره 75 از کمیک The Amazing Spider-Man

شماره 75 از کمیک The Amazing Spider-Man

نخستین حضور سیلورمین در دنیای کمیک در داستانی طولانی معروف به "لوح حیات" (Lifeline Tablet) بود که در شماره های 68 تا 75 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" به چاپ رسید، رقم خورد. در این داستان دیدیم که چطور لوحی مرموز و باستانی بین چند تن از شخصیت خبیث مثل «کینگ پین» و «شوکر» دست به دست شد تا اینکه به دست سیلورمین افتاد. او نیز دکتر «کرتیس کانرز» را مجبور کرد تا با استفاده از فرمول مورد اشاره قرار گرفته در این لوح، معجونی برایش درست کند تا فناناپذیر شود! کانرز هم در این راه موفق شد. اما پس از نوشیدن این معجون جوان و جوان تر شد تا اینکه به شکل یک بچه درآمد و سپس ناپدید شد! و کاور شماره 75 بدون اینکه چیزی را اسپویل کنه نشان دهنده این اتفاق است. این کاور به یاد ماندنی که توسط جان رومیتا خلق شده است، مردعنکبوتی را نشان میدهد که بسیار ناراحت و غمزده است و سرش را در دست گرفته. طراحی رومیتا، بسیار دارک و دراماتیک است و زمینه ساز داستان های تراژیک بیشتری برای قهرمان ما در آینده شد.

 

11- شماره 151 از کمیک The Amazing Spider-Man

رومیتا کاور

شاهكاری دیگر از جان رومیتا! واقعاً چه عیب و ایرادی میتوان از این كاور گرفت؟ و واقعاً چه كسی به جز روميتا میتواند اسپايدرمن را در چنين حالت و وضعيت باشكوهي به تصوير بكشد؟ آدم با یه نیم نگاه جذب این کمیک میشه. دقت کنید چقدر زیبا نشون داده که اسپایدرمن مصمم هستش تا خبیث داستان رو بگیره. و چقدر زیبا آب خروشان داخل فضلاب رو به تصویر کشیده. فقط حیف که اون دوره داستان های چندان مهمی در سری "مردعنکبوتی شگفت انگیز" چاپ نمیشد... این شماره هم داستان چندان خاصی نداره و بیشتر واسه خاطر کاورش به یاد آورده میشه.

 

10- شماره 136 از کمیک The Amazing Spider-Man

شماره 136 از کمیک The Amazing Spider-Man 

جان رومیتا كاورهای زیادی را با حضور «گرین گابلین» خلق كرده و این كاور هم یكی از بهترین های آنهاست كه روی شماره 136 "مرد عنكبوتی شگفت انگیز"  قرار گرفت (همان شماره مهمی  كه«هری آزبورن»   برای نخستین بار به گرین گابلین تبدیل شد و راه پدر را در پیش گرفت). ببینید چقدر زیبا نشان میدهد كه نبرد میان اسپایدرمن و گرین گابلین كاملاً شخصی و فراتر از انگیزه های مرسوم در عالم كمیك است..

 

9- شماره 2 از کمیک The Spectacular Spider-Man Magazine

کمیک گرین گابلین spectacular

جان رومیتا تا به حال كاورهای بیادماندنی فراوانی با حضور دشمن شماره یك مرد عنكبوتی یعنی گرین گابلین خلق كرده. این هم یكی از بهترین های اوست كه روی جلد كمیكی به نام The Spectacular Spider-Man Magazine قرار گرفت (متاسفانه این كمیك تنها برای دو شماره دوام آورد) رنگ آمیزی خاص این كاور حالتی سحر آمیز به آن داده است. ژست نمادین گرین گابلین در این كاور هم بارها مورد تقلید قرار گرفته.

 

8- شماره 121 از کمیک The Amazing Spider-Man

مرگ گون استیسی

استاد رومیتا به عنوان طراح افسانه ای كمیك های مرد عنكبوتی بار دیگر با این كاور شاهكاری جدید خلق كرد. دقت كنید كه طرح او چقدر خوب و موثر به خواننده القا میكند كه قرار است یكی از شخصیت های مهم داستان های اسپایدرمن در این شماره كشته شود. حالا خودتان را در دهه 70 میلادی فرض كنید، یعنی زمانی كه اینترنت وجود نداشت و هیچ فردی از پیش نمیدانست قرار است در یك كمیك چه اتفاقی بیافتد. حال اگر این كمیك را در دكه های روزنامه فروشی میدیدید آیا تنها با یك نگاه به روی جلد، آن را نمي خريديد؟! و البته که حتما میدانید این روی جلد مربوط به داستانی بسیار تاریخی در دنیای کمیک میشود که طی آن گوئن استیسی به دست گرین گابلین کشته شد (اینجا ترجمه شده است).

 

7- شماره 122 از کمیک The Amazing Spider-Man

کمیک کشته شدن گوین استیسی

شاید بتوان گفت كه از نظر هنری كاوری كه جان رومیتا به همراه گیل کین برای كمیك "مرگ سروان استیسی" خلق كرد از این بهتر باشد ولی واقعاً نمیتوان از اهمیت و بار سنگین اتفاقاتی كه در شماره 122 "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" افتاد به این راحتی گذشت. رومیتا هم مثل همیشه بدون هیچ تعلل یا تردیدی سريع ميرود سراغ اصل مطلب: گوئن به دست گرين گابلین مرده و حالا وقت انتقامه!

 

6- شماره 67 از کمیک The Amazing Spider-Man

شماره 67 از کمیک The Amazing Spider-Man 

باز هم جان رومیتا و باز هم كاوری ماندگار برای مرد عنكبوتی. دقت كنید او به چه زیبایی و در عین سادگی حسی مرموز را به بیینده منتقل میكند تا مهیای نبردی خاطره انگیر میان اسپایدرمن و «میستریو» باشد. انتخاب رنگ های به كار رفته نیز در نوع خود جالب است (در نظر داشته باشید كه آن موقع رنگ های مثل الان متنوع نبود و ناشرین كمیك با محدودیت های زیادی از این نظر مواجه بودند). و البته داستانی که در این کمیک و شماره قبلش منتشر شد به نظرم هنوز هم بهترین داستانیه که با حضور میستریو خلق شده است. دلیل اصلی اش هم اینه که چطور قابلیت و استعداد میستریو در ایجاد توهم و دردسر ساختن برای مرد عنکبوتی به نمایش گذاشته میشه. او که از زندان فرار کرده، اطلاعیه ای در تلویزیون منتشر میکنه و از قهرمان ما میخواد که به محلی که اولین بار در آنجا با هم جنگیده اند بیاد تا با هم روبرو بشوند. میستریو سپس اشعه ای به اسپایدرمن شلیک میکنه که باعث میشه فکر کنه به اندازه یک مورچه درآمده و میستریو همچون یک غول عظیم الجثه شده است! او سپس مرد عنکبوتی را در میان یک شهربازی با وسایل ترسناک رها میکنه! به قضیه بزرگ شدن میستریو بارها و بارها در بازی ها یا انیمیشن های اسپایدرمن ادای احترام شده است (مثل بازی خاطره انگیز و ماندگار اسپایدرمن PS1). ضمن اینکه طراحی های استاد رومیتا برای میستریو در این داستان آنقدر زیبا و کلاسیک هستند که شما به عنوان یک هوادار مرد عنکبوتی وقتی چشمان خود را میبندید و به میستریو فکر میکنید، طراحی های او در این دو شماره در ذهنتون نقش میبنده.

 

5- شماره 100 از کمیک The Amazing Spider-Man

شماره 100 از کمیک The Amazing Spider-Man

اینهم از آن دسته كاورهای ماندگاری است كه بارها و بارها مورد تقلید قرار گرفته. جدا از ژست معروف اسپایدرمن، جان روميتا موفق شده با تمركز روی شخصیت های مكمل (Supporting) و خبیث داستان های مرد عنكبوتی در پس زمینه بار دیگر يادآوری كند كه اسپایدرمن بهترین و كامل ترین شخصیت های مكمل و ابرشرور را در دنیای كمیك دارد (البته طراح صفحات داخلی این کمیک، «گیل کین» است که او نیز یکی از برترین های تاریخ مردعنکبوتی به شمار میاد). و البته شماره 100، شماره بسیار مهمی بود که در آن به نوعی به خلاصه ای از اتفاقات یک دهه نخست داستان های مردعنکبوتی به تصویر کشیده میشه و اتفاق مهمی نیز در آن رخ میده: پیتر پارکر سرمی را روی خودش امتحان میکنه تا از شر قدرت های فوق بشری خودش خلاص بشه ولی در نهایت چهار دست اضافه درمیاره! (این کمیک تاریخی در اینجا ترجمه شده است).

 

 4- شماره 39 از کمیک The Amazing Spider-Man

شماره 39 از کمیک The Amazing Spider-Man

در این داستان بسیار مهم، اسپایدرمن و گرین گابلین از هویت مخفی یكدیگر باخبر شدند. این موضوع خصومت آن‌ها را بسیار عمیق و شخصی‌تر كرد. در واقع، از همین داستان به بعد بود كه گرین گابلین تبدیل شد به دشمن شماره یك پیتر پاركر/اسپایدرمن و كسی كه بیشترین صدمات روحی و جسمی را به او زده است. و واقعا كاور از این مهم تر و معروف تر پیدا میشه؟ اون قدر بهش ادای احترام شده كه حسابش از دستم در رفته. حسی كه از دیدنش به خواننده دست میده وصف ناپذیره: گرین گابلین مرد عنكبوتی رو گرفته، ماسكش رو هم درآورده و هویت مخفی اش هر لحظه ممكنه تو كل شهر لو بره... ای وای! ساختمان هایی كه در بك گراند مشاهده میشود بر میزان وخامت این كابوس میافزاید زیرا به خواننده القا میكند كه هر لحظه ممكن است مردم شهر پیتر پاركر را در این وضعیت ببینند ... میتونید این کمیک رو در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

3- شماره 135 از کمیک The Amazing Spider-Man

طراحی رومیتا مردعنکبوتی

شخصا همیشه این کاور رو دوست داشته ام و حس خوبی بهم میده. به نظرم شاهکاری محسوب میشه در صفحه بندی (دقت کنید که رومیتا چقدر استادانه بخش ها  شخصیت های برجسته ی این شماره را در بین پاهای اون عنکبوت جای داده). و البته اون ژست اسپایدرمن در وسط کاور فوق العاده است. هیشکی به جز رومیتا نمیتونسته همچین طراحی زیبایی از اسپایدرمن خلق کنه که بارها در جاهای مختلف به کار گرفته شده. شما خودتون رو بگذارید جای کسی که سال 1974 این کمیک رو روی پیشخوان دکه ی روزنامه فروشی دیده. آیا واقعا میتونستید در مقابلش مقاومت کنید؟! هرگز! انصافا در اون سالها که کمیک های اسپایدرمن شگفت انگیز تا حدی افت کرده بودند این کاورهای جان رومیتا بود که همیشه فروش رو بالا نگه میداشت.

 

 2- شماره 1 از کمیک Marvel Treasury Edition: The Spectacular Spider-Man

رومیتا اسپایدرمن را نیز خوش هیکل تر از اسپایدرمن دیتکو طراحی میکرد و نوعی جذابیت غیر قابل وصف و حالتی رمزآلود در ظاهر، ژست ها و حرکات او به چشم می آمد. در کل، او کاری کرد تا "اسپایدرمن شگفت انگیز" به پرفروش ترین کمیک ماهانه در آن دوران تبدیل شود. در حقیقت، ظاهر و دیزاینی که او از اسپایدرمن (و دیگر ابرقهرمانان مشهور مارول) خلق کرد نزدیک به سه دهه روی تمام تبلیغات مارول و محصولات منتسب به مرد عنکبوتی دیده میشد و آنقدر نمادین بود که همگان اسپایدرمن را با آن میشناختند. فقط کافی است به کاور بالا نگاه کنید تا به قدرت و جذابیت جاودانه طراحی های رومیتا پی ببرید. من که تا پایان عمرم از دیدن این کاور سیر نمیشم. نوع نگاهی که در ماسک است و ژستی که گرفته هیچ وقت قدیمی نمیشه ...

 

1- شماره 50 از کمیک The Amazing Spider-Man

  شماره 50 از کمیکThe Amazing Spider-Man

كاوری ماندگار، تحسین شده، خاطره انگیز و به شدت مورد اشاره قرار گرفته؛ اثری از استاد كه به بهترين شيوه ممكن تا ابد نبرد درونی پیتر پاركر بر سر اينكه آيا بايد همچنان اسپايدرمن باقی بماند را به ما یادآوری میكند. تا دلتان بخواهد به این کاور در دنیای کمیک بوک ادای احترام شده. یعنی اونقدر که حسابش از دست ما در رفته! اسپایدرمن اولین بار در این داستان تاریخی بود كه واقعاً تصمیم گرفت حرفه ابرقهرمانی را كنار بگذارد و یك زندگی عادی و بی دغدغه را در پیش گیرد. از آن به بعد این تم بارها و بارها در كمیك‌ های اسپایدرمن مورد استفاده قرار گرفته است و حتی به تم اصلی فیلم تحسین شده "اسپایدرمن 2" تبدیل شد. این داستان برای اولین بار پرسش‌هایی اساسی مطرح كرد كه به نوعی به فلسفه وجودی اسپایدرمن مرتبط هستند: آیا پیتر پاركر حق ندارد هویت اسپایدرمن را رها کند و زندگی آرام و بی‌دغدغه‌ای داشته باشد؟ پس مسئولیت او در قبال خود و اطرافیانش چه می‌شود؟

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 شخصیت برتر دنیای کمیک که توسط «جان رومیتا سینیور» خلق شدند

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: جان رومیتا

10 طراح برتر تاریخ کمیک بوک های مرد عنکبوتی

بهترین COVER های مرد عنكبوتی

10 كاور برتر با حضور گرین گابلین

10 کاور برتر مردعنکبوتی در دهه 60 میلادی

10 کاور برتر مردعنکبوتی در دهه 70 میلادی

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

بزرگان تاریخ كمیك بوک های مرد عنكبوتی

10 کمیک مرد عنکبوتی که سبک هنری منحصر به فردی دارند

20 پانل ماندگار در تاریخ كمیك بوك - قسمت اول

20 پانل ماندگار در تاریخ كمیك بوك - قسمت دوم

بهترین COVER های مرد عنكبوتی

بهترین داستان مرد عنكبوتی ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

10 کاور تاریخی و نمادین انتشارات مارول

10 نویسنده و طراحی که بیشترین تعداد کمیک را برای یک شخصیت خلق کرده اند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

A.spidey
#1 A.spidey 1402-03-29 12:02
و یه بزرگمرد دیگه هم از دست رفت :cry:
مقاله عالی بود جان رومیتا واقعا طراح بزرگی بوده که نه فقط اسپایدرمن،بلکه در طراحی کاراکتر های دیگه.اگر بخواهم رتبه بندی کنم،ایشون در کنار استیو دیکتو مشترکا رتبه اول را میگیرند.در این مقاله از نظرم رتبه ۱۵ میتونست رتبه بالاتری داشته باشه.واقعا زیبا بود.البته رنگ مورد علاقه منم زیاد توش بود :roll:
نقل قول کردن
blaksummerz
#2 blaksummerz 1402-03-29 12:26
ممنون از استاد ترابی بابت این مقاله
واقعا تک تک کاور های استاد رومیتا(چه پدر چه پسر!)دیدنی و تماشایی هستند و انتخاب ۱۵ تای برتر خیلی سخت خواهد بود.
از میان تمام کاور ها شماره ۱۱ و ۲ عمق مهارت رومیتا در طراحی کاور و ترغیب مخاطب به خرید و مطالعه ی کمیک رو نشون میدن.
با تشکر
نقل قول کردن
Spidey_fan87
#3 Spidey_fan87 1402-03-29 18:43
سلام عرض میکنم بنده عضو جدید سایت هستم
از استاد ترابی عزیز یک سوال داشتم چون ذهن من رو درگیر کرده.
در سکانسی از انیمیشن مرد عنکبوتی در میان دنیای عنکبوتی پارت یک که امسال منتشر شد یک سکانسی هست که گوئن استیسی در اتاق خود هست و برای چند ثانیه زاویه دوربین جوری می‌شود که می‌توان پرچم حمایت از تر.نس ها ( عذر میخوام که اسم رو به صراحت نوشتم) وجود داره، برخی از این پرچم به این عنوان برداشت کردن که خود فرد(گوئن استیسی) تر.نس (باز هم عذر میخوام) هستش :sad:
آیا فرضیه این شخصیت میشه درست باشه یا فقط یک شیطنت احمقانه از سونی برای حمایت از این گروه بوده؟؟؟؟
باز هم از پرسیدن این سوال عذرخواهی میکنم
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1402-03-29 19:11
به نقل از Spidey_fan87:
سلام عرض میکنم بنده عضو جدید سایت هستم
از استاد ترابی عزیز یک سوال داشتم چون ذهن من رو درگیر کرده.
در سکانسی از انیمیشن مرد عنکبوتی در میان دنیای عنکبوتی پارت یک که امسال منتشر شد یک سکانسی هست که گوئن استیسی در اتاق خود هست و برای چند ثانیه زاویه دوربین جوری می‌شود که می‌توان پرچم حمایت از تر.نس ها ( عذر میخوام که اسم رو به صراحت نوشتم) وجود داره، برخی از این پرچم به این عنوان برداشت کردن که خود فرد(گوئن استیسی) تر.نس (باز هم عذر میخوام) هستش :sad:
آیا فرضیه این شخصیت میشه درست باشه یا فقط یک شیطنت احمقانه از سونی برای حمایت از این گروه بوده؟؟؟؟
باز هم از پرسیدن این سوال عذرخواهی میکنم

نخیر گوئن که خودش اینطور نیس و این اشاره تو فیلم یه جورایی استعاره و سمبیولیک هستش به مشکلات روحی گوئن و مشکلاتش با پدرش. و صد در صد بنظرم این کارشون عمدی بوده و خواستن غیرمستقیم اشاره ای بهشون بشه.
به همین خاطرم تو یکی دو تا کشور مثل امارات اکرانش رو ممنوع کردن
در هر حال قبلا هم گفته بودم که خیلی وقته هالیوود تحت فشاره که همین یه اشاره ای چیزی به این چیزا بکنه. چون این به زودی سیاست سلطه جدید غربی ها میشه و هر کشوری که قوانین مساعد باهاشون رو نداشته باشه به بهانه نقض حقوق بشر جریمه و تحریم میکنن. البته من با این قبیل افراد مشکلی ندارم و بالاخره مسائل شخصی هستن ولی بنظرم عمدا دارن این کارا میکنن و دیگه دارن شورش رو درمیارن و دلایل سیاسی پشت قضیه هستش. مثل سریال سندمن که دیگه حالم داشت بهم میخورد. قبلا یکی دو تا صحنه میذاشتن تنوع پیش بیاد. ولی الان مجبور ان یکی دو تا صحنه straight بزارن تنوع بشه
نقل قول کردن
Spidey_fan87
#5 Spidey_fan87 1402-03-29 19:21
به نقل از mtm:
به نقل از Spidey_fan87:
سلام عرض میکنم بنده عضو جدید سایت هستم
از استاد ترابی عزیز یک سوال داشتم چون ذهن من رو درگیر کرده.
در سکانسی از انیمیشن مرد عنکبوتی در میان دنیای عنکبوتی پارت یک که امسال منتشر شد یک سکانسی هست که گوئن استیسی در اتاق خود هست و برای چند ثانیه زاویه دوربین جوری می‌شود که می‌توان پرچم حمایت از تر.نس ها ( عذر میخوام که اسم رو به صراحت نوشتم) وجود داره، برخی از این پرچم به این عنوان برداشت کردن که خود فرد(گوئن استیسی) تر.نس (باز هم عذر میخوام) هستش :sad:
آیا فرضیه این شخصیت میشه درست باشه یا فقط یک شیطنت احمقانه از سونی برای حمایت از این گروه بوده؟؟؟؟
باز هم از پرسیدن این سوال عذرخواهی میکنم

نخیر گوئن که خودش اینطور نیس تو فیلم یه جورایی استعاره هستش به مشکلات روحی گوئن و مشکلاتش با پدرش. و صد در صد بنظرم این کارشون عمدی بوده و خواستن غیرمستقیم اشاره ای بهشون بشه.
به همین خاطرم تو یکی دو تا کشور مثل امارات اکرانش رو ممنوع کردن
در هر حال قبلا هم گفته بودم که خیلی وقته هالیوود تحت فشاره که همین یه اشاره ای چیزی به این چیزا بکنه. چون این به زودی سیاست سلطه جدید غربی ها میشه و هر کشوری که قوانین مساعد باهاشون رو نداشته باشه به بهانه نقض حقوق بشر جریمه و تحریم میکنن. البته ما با این قبیل افراد مشکلی ندارم و بالاخره مسائل شخصی هستن ولی بنظرم عمدا دارن این کارا میکنن و دیگه دارن شورش رو درمیارن. مثل سریال سندمن که دیگه حالم داشت بهم میخورد. قبلا یکی دو تا صحنه میذاشتن تنوع پیش بیاد. ولی الان مجبور ان یکی دو تا صحنه straight بزارن تنوع بشه

دقیقا همینطور هست. اصلا تصور آدم رو از انیمیشن و شخصیت کاملا عوض میکنند و حال آدم رو میگیرن.
البته روی پرچم نوشته بود که از این نوع کودکان مراقبت کنید که خیلی هم حرف بدی نیست اما قطعا هدف اونا فقط مراقبت نیست و عملا دارن از این دسته و دسته های شبیه به این گروه های انحرافی حمایت کامل میکنند
در نهایت متشکرم از پاسخ شما
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1402-03-29 20:04
به نقل از Spidey_fan87:
به نقل از mtm:
به نقل از Spidey_fan87:
سلام عرض میکنم بنده عضو جدید سایت هستم
از استاد ترابی عزیز یک سوال داشتم چون ذهن من رو درگیر کرده.
در سکانسی از انیمیشن مرد عنکبوتی در میان دنیای عنکبوتی پارت یک که امسال منتشر شد یک سکانسی هست که گوئن استیسی در اتاق خود هست و برای چند ثانیه زاویه دوربین جوری می‌شود که می‌توان پرچم حمایت از تر.نس ها ( عذر میخوام که اسم رو به صراحت نوشتم) وجود داره، برخی از این پرچم به این عنوان برداشت کردن که خود فرد(گوئن استیسی) تر.نس (باز هم عذر میخوام) هستش :sad:
آیا فرضیه این شخصیت میشه درست باشه یا فقط یک شیطنت احمقانه از سونی برای حمایت از این گروه بوده؟؟؟؟
باز هم از پرسیدن این سوال عذرخواهی میکنم

نخیر گوئن که خودش اینطور نیس تو فیلم یه جورایی استعاره هستش به مشکلات روحی گوئن و مشکلاتش با پدرش. و صد در صد بنظرم این کارشون عمدی بوده و خواستن غیرمستقیم اشاره ای بهشون بشه.
به همین خاطرم تو یکی دو تا کشور مثل امارات اکرانش رو ممنوع کردن
در هر حال قبلا هم گفته بودم که خیلی وقته هالیوود تحت فشاره که همین یه اشاره ای چیزی به این چیزا بکنه. چون این به زودی سیاست سلطه جدید غربی ها میشه و هر کشوری که قوانین مساعد باهاشون رو نداشته باشه به بهانه نقض حقوق بشر جریمه و تحریم میکنن. البته ما با این قبیل افراد مشکلی ندارم و بالاخره مسائل شخصی هستن ولی بنظرم عمدا دارن این کارا میکنن و دیگه دارن شورش رو درمیارن. مثل سریال سندمن که دیگه حالم داشت بهم میخورد. قبلا یکی دو تا صحنه میذاشتن تنوع پیش بیاد. ولی الان مجبور ان یکی دو تا صحنه straight بزارن تنوع بشه

دقیقا همینطور هست. اصلا تصور آدم رو از انیمیشن و شخصیت کاملا عوض میکنند و حال آدم رو میگیرن.
البته روی پرچم نوشته بود که از این نوع کودکان مراقبت کنید که خیلی هم حرف بدی نیست اما قطعا هدف اونا فقط مراقبت نیست و عملا دارن از این دسته و دسته های شبیه به این گروه های انحرافی حمایت کامل میکنند
در نهایت متشکرم از پاسخ شما

خب ببین اگر یه بنده خدایی با این مشکل به دنیا میاد که تقصیر خودش نیس و نمیشه گفت جریان انحرافی. باید حق و حقوق شون رعایت بشه ولی مساله اینه که هدفشون حمایت و اینا نیست و قطعا اهداف دیگه دارن. اینا یه زمان اقلیت بودن ولی والا الان دارن جوری بهشون میپردازن که انگار اکثریت هستن. هالیوود هم وظیفه پیدا کرده تو هر فیلم و سریال این افراد رو نشون بده تو مساله "توجیه" بشه و جا بیفته تا بعدا استفاده سیاسی خودشون رو ببرن. والا من خودم نمیدونم اگر مثلا پسرم نسخه سانسور نشده "اترنالز" رو ببینه و اون صحنه بوسه بین اون دو شخصیت ه.گ. رو تماشا کنه چی بهش بگم! یعنی هر چیزی رو تا حالا براش توضیح دادم . از مواد مخدر تا مشروبات الکلی و مضراتش رو گفتم ولی این یکی رو نمیدونم واقعا چطور توضیح بدم!
و طوری هم شده که همه جا هستن الان. قبلا یه فیلم دیزنی میدیدی با خانواده خیالت راحت بود ولی الان واقعا خیالمون راحت نیس چون بالاخره یه جوری یکی از شخصیت ها حداقل اینجوریه! اوضاع تو نتفلیکس و ... که دیگه فاجعه است!
نقل قول کردن
Spidey_fan87
#7 Spidey_fan87 1402-03-29 20:34
به نقل از mtm:
به نقل از Spidey_fan87:
به نقل از mtm:
به نقل از Spidey_fan87:
سلام عرض میکنم بنده عضو جدید سایت هستم
از استاد ترابی عزیز یک سوال داشتم چون ذهن من رو درگیر کرده.
در سکانسی از انیمیشن مرد عنکبوتی در میان دنیای عنکبوتی پارت یک که امسال منتشر شد یک سکانسی هست که گوئن استیسی در اتاق خود هست و برای چند ثانیه زاویه دوربین جوری می‌شود که می‌توان پرچم حمایت از تر.نس ها ( عذر میخوام که اسم رو به صراحت نوشتم) وجود داره، برخی از این پرچم به این عنوان برداشت کردن که خود فرد(گوئن استیسی) تر.نس (باز هم عذر میخوام) هستش :sad:
آیا فرضیه این شخصیت میشه درست باشه یا فقط یک شیطنت احمقانه از سونی برای حمایت از این گروه بوده؟؟؟؟
باز هم از پرسیدن این سوال عذرخواهی میکنم

نخیر گوئن که خودش اینطور نیس تو فیلم یه جورایی استعاره هستش به مشکلات روحی گوئن و مشکلاتش با پدرش. و صد در صد بنظرم این کارشون عمدی بوده و خواستن غیرمستقیم اشاره ای بهشون بشه.
به همین خاطرم تو یکی دو تا کشور مثل امارات اکرانش رو ممنوع کردن
در هر حال قبلا هم گفته بودم که خیلی وقته هالیوود تحت فشاره که همین یه اشاره ای چیزی به این چیزا بکنه. چون این به زودی سیاست سلطه جدید غربی ها میشه و هر کشوری که قوانین مساعد باهاشون رو نداشته باشه به بهانه نقض حقوق بشر جریمه و تحریم میکنن. البته ما با این قبیل افراد مشکلی ندارم و بالاخره مسائل شخصی هستن ولی بنظرم عمدا دارن این کارا میکنن و دیگه دارن شورش رو درمیارن. مثل سریال سندمن که دیگه حالم داشت بهم میخورد. قبلا یکی دو تا صحنه میذاشتن تنوع پیش بیاد. ولی الان مجبور ان یکی دو تا صحنه straight بزارن تنوع بشه

دقیقا همینطور هست. اصلا تصور آدم رو از انیمیشن و شخصیت کاملا عوض میکنند و حال آدم رو میگیرن.
البته روی پرچم نوشته بود که از این نوع کودکان مراقبت کنید که خیلی هم حرف بدی نیست اما قطعا هدف اونا فقط مراقبت نیست و عملا دارن از این دسته و دسته های شبیه به این گروه های انحرافی حمایت کامل میکنند
در نهایت متشکرم از پاسخ شما

خب ببین اگر یه بنده خدایی با این مشکل به دنیا میاد که تقصیر خودش نیس و نمیشه گفت جریان انحرافی. باید حق و حقوق شون رعایت بشه ولی مساله اینه که هدفشون حمایت و اینا نیست و قطعا اهداف دیگه دارن. اینا یه زمان اقلیت بودن ولی والا الان دارن جوری بهشون میپردازن که انگار اکثریت هستن. هالیوود هم وظیفه پیدا کرده تو هر فیلم و سریال این افراد رو نشون بده تو مساله "توجیه" بشه و جا بیفته تا بعدا استفاده سیاسی خودشون رو ببرن. والا من خودم نمیدونم اگر مثلا پسرم نسخه سانسور نشده "اترنالز" رو ببینه و اون صحنه بوسه بین اون دو شخصیت ه.گ. رو تماشا کنه چی بهش بگم! یعنی هر چیزی رو تا حالا براش توضیح دادم . از مواد مخدر تا مشروبات الکلی و مضراتش رو گفتم ولی این یکی رو نمیدونم واقعا چطور توضیح بدم!
و طوری هم شده که همه جا هستن الان. قبلا یه فیلم دیزنی میدیدی با خانواده خیالت راحت بود ولی الان واقعا خیالمون راحت نیس چون بالاخره یه جوری یکی از شخصیت ها حداقل اینجوریه! اوضاع تو نتفلیکس و ... که دیگه فاجعه است!

البته از حرف بنده سو برداشت نشه. منظور من از جریانات انحرافی همون ه.گ بود یعنی اینکه میان تو فیلم اول به اسم حمایت و مراقبت از ترن.س ها میذارن( که البته احترام بهشون میذارم) که مشکلی نیست اما کم کم از این دسته به ه.گ تغییر پیدا میکنه و از حمایت به تاثیر اصلی بر روی داستان میرسه. اینه که منو ناراحت میکنه. برای مثال امروز در یک مقاله خارجی دیدم که تایتل مقاله این بود: اولین اسپایدرمن ه.گ برای همینه که حالم کامل گرفته شد و دارن واسه زوری که بهشون محتمل میشه خاطرات کودکی مارو خراب میکنن.
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1402-03-29 20:42
به نقل از Spidey_fan87:
به نقل از mtm:
به نقل از Spidey_fan87:
به نقل از mtm:
به نقل از Spidey_fan87:
سلام عرض میکنم بنده عضو جدید سایت هستم
از استاد ترابی عزیز یک سوال داشتم چون ذهن من رو درگیر کرده.
در سکانسی از انیمیشن مرد عنکبوتی در میان دنیای عنکبوتی پارت یک که امسال منتشر شد یک سکانسی هست که گوئن استیسی در اتاق خود هست و برای چند ثانیه زاویه دوربین جوری می‌شود که می‌توان پرچم حمایت از تر.نس ها ( عذر میخوام که اسم رو به صراحت نوشتم) وجود داره، برخی از این پرچم به این عنوان برداشت کردن که خود فرد(گوئن استیسی) تر.نس (باز هم عذر میخوام) هستش :sad:
آیا فرضیه این شخصیت میشه درست باشه یا فقط یک شیطنت احمقانه از سونی برای حمایت از این گروه بوده؟؟؟؟
باز هم از پرسیدن این سوال عذرخواهی میکنم

نخیر گوئن که خودش اینطور نیس تو فیلم یه جورایی استعاره هستش به مشکلات روحی گوئن و مشکلاتش با پدرش. و صد در صد بنظرم این کارشون عمدی بوده و خواستن غیرمستقیم اشاره ای بهشون بشه.
به همین خاطرم تو یکی دو تا کشور مثل امارات اکرانش رو ممنوع کردن
در هر حال قبلا هم گفته بودم که خیلی وقته هالیوود تحت فشاره که همین یه اشاره ای چیزی به این چیزا بکنه. چون این به زودی سیاست سلطه جدید غربی ها میشه و هر کشوری که قوانین مساعد باهاشون رو نداشته باشه به بهانه نقض حقوق بشر جریمه و تحریم میکنن. البته ما با این قبیل افراد مشکلی ندارم و بالاخره مسائل شخصی هستن ولی بنظرم عمدا دارن این کارا میکنن و دیگه دارن شورش رو درمیارن. مثل سریال سندمن که دیگه حالم داشت بهم میخورد. قبلا یکی دو تا صحنه میذاشتن تنوع پیش بیاد. ولی الان مجبور ان یکی دو تا صحنه straight بزارن تنوع بشه

دقیقا همینطور هست. اصلا تصور آدم رو از انیمیشن و شخصیت کاملا عوض میکنند و حال آدم رو میگیرن.
البته روی پرچم نوشته بود که از این نوع کودکان مراقبت کنید که خیلی هم حرف بدی نیست اما قطعا هدف اونا فقط مراقبت نیست و عملا دارن از این دسته و دسته های شبیه به این گروه های انحرافی حمایت کامل میکنند
در نهایت متشکرم از پاسخ شما

خب ببین اگر یه بنده خدایی با این مشکل به دنیا میاد که تقصیر خودش نیس و نمیشه گفت جریان انحرافی. باید حق و حقوق شون رعایت بشه ولی مساله اینه که هدفشون حمایت و اینا نیست و قطعا اهداف دیگه دارن. اینا یه زمان اقلیت بودن ولی والا الان دارن جوری بهشون میپردازن که انگار اکثریت هستن. هالیوود هم وظیفه پیدا کرده تو هر فیلم و سریال این افراد رو نشون بده تو مساله "توجیه" بشه و جا بیفته تا بعدا استفاده سیاسی خودشون رو ببرن. والا من خودم نمیدونم اگر مثلا پسرم نسخه سانسور نشده "اترنالز" رو ببینه و اون صحنه بوسه بین اون دو شخصیت ه.گ. رو تماشا کنه چی بهش بگم! یعنی هر چیزی رو تا حالا براش توضیح دادم . از مواد مخدر تا مشروبات الکلی و مضراتش رو گفتم ولی این یکی رو نمیدونم واقعا چطور توضیح بدم!
و طوری هم شده که همه جا هستن الان. قبلا یه فیلم دیزنی میدیدی با خانواده خیالت راحت بود ولی الان واقعا خیالمون راحت نیس چون بالاخره یه جوری یکی از شخصیت ها حداقل اینجوریه! اوضاع تو نتفلیکس و ... که دیگه فاجعه است!

البته از حرف بنده سو برداشت نشه. منظور من از جریانات انحرافی همون ه.گ بود یعنی اینکه میان تو فیلم اول به اسم حمایت و مراقبت از ترن.س ها میذارن( که البته احترام بهشون میذارم) که مشکلی نیست اما کم کم از این دسته به ه.گ تغییر پیدا میکنه و از حمایت به تاثیر اصلی بر روی داستان میرسه. اینه که منو ناراحت میکنه. برای مثال امروز در یک مقاله خارجی دیدم که تایتل مقاله این بود: اولین اسپایدرمن ه.گ برای همینه که حالم کامل گرفته شد و دارن واسه زوری که بهشون محتمل میشه خاطرات کودکی مارو خراب میکنن.

تیتر اون مقاله که کاملا اشتباه بوده و گوئن که اگه ه.گ بود با مایلز نبود که! گفتم که همه چیز در حد یه استعاره سمبولیکه. اینکه یه جور حضور یا به قول خودشون representation از این جماعت داشته باشن. فقط همین
من که از همون اولین تریلر متوجه این پوستر شدم!
نقل قول کردن
Spidey_fan87
#9 Spidey_fan87 1402-03-29 20:47
به نقل از mtm:
به نقل از Spidey_fan87:
به نقل از mtm:
به نقل از Spidey_fan87:
به نقل از mtm:
به نقل از Spidey_fan87:
سلام عرض میکنم بنده عضو جدید سایت هستم
از استاد ترابی عزیز یک سوال داشتم چون ذهن من رو درگیر کرده.
در سکانسی از انیمیشن مرد عنکبوتی در میان دنیای عنکبوتی پارت یک که امسال منتشر شد یک سکانسی هست که گوئن استیسی در اتاق خود هست و برای چند ثانیه زاویه دوربین جوری می‌شود که می‌توان پرچم حمایت از تر.نس ها ( عذر میخوام که اسم رو به صراحت نوشتم) وجود داره، برخی از این پرچم به این عنوان برداشت کردن که خود فرد(گوئن استیسی) تر.نس (باز هم عذر میخوام) هستش :sad:
آیا فرضیه این شخصیت میشه درست باشه یا فقط یک شیطنت احمقانه از سونی برای حمایت از این گروه بوده؟؟؟؟
باز هم از پرسیدن این سوال عذرخواهی میکنم

نخیر گوئن که خودش اینطور نیس تو فیلم یه جورایی استعاره هستش به مشکلات روحی گوئن و مشکلاتش با پدرش. و صد در صد بنظرم این کارشون عمدی بوده و خواستن غیرمستقیم اشاره ای بهشون بشه.
به همین خاطرم تو یکی دو تا کشور مثل امارات اکرانش رو ممنوع کردن
در هر حال قبلا هم گفته بودم که خیلی وقته هالیوود تحت فشاره که همین یه اشاره ای چیزی به این چیزا بکنه. چون این به زودی سیاست سلطه جدید غربی ها میشه و هر کشوری که قوانین مساعد باهاشون رو نداشته باشه به بهانه نقض حقوق بشر جریمه و تحریم میکنن. البته ما با این قبیل افراد مشکلی ندارم و بالاخره مسائل شخصی هستن ولی بنظرم عمدا دارن این کارا میکنن و دیگه دارن شورش رو درمیارن. مثل سریال سندمن که دیگه حالم داشت بهم میخورد. قبلا یکی دو تا صحنه میذاشتن تنوع پیش بیاد. ولی الان مجبور ان یکی دو تا صحنه straight بزارن تنوع بشه

دقیقا همینطور هست. اصلا تصور آدم رو از انیمیشن و شخصیت کاملا عوض میکنند و حال آدم رو میگیرن.
البته روی پرچم نوشته بود که از این نوع کودکان مراقبت کنید که خیلی هم حرف بدی نیست اما قطعا هدف اونا فقط مراقبت نیست و عملا دارن از این دسته و دسته های شبیه به این گروه های انحرافی حمایت کامل میکنند
در نهایت متشکرم از پاسخ شما

خب ببین اگر یه بنده خدایی با این مشکل به دنیا میاد که تقصیر خودش نیس و نمیشه گفت جریان انحرافی. باید حق و حقوق شون رعایت بشه ولی مساله اینه که هدفشون حمایت و اینا نیست و قطعا اهداف دیگه دارن. اینا یه زمان اقلیت بودن ولی والا الان دارن جوری بهشون میپردازن که انگار اکثریت هستن. هالیوود هم وظیفه پیدا کرده تو هر فیلم و سریال این افراد رو نشون بده تو مساله "توجیه" بشه و جا بیفته تا بعدا استفاده سیاسی خودشون رو ببرن. والا من خودم نمیدونم اگر مثلا پسرم نسخه سانسور نشده "اترنالز" رو ببینه و اون صحنه بوسه بین اون دو شخصیت ه.گ. رو تماشا کنه چی بهش بگم! یعنی هر چیزی رو تا حالا براش توضیح دادم . از مواد مخدر تا مشروبات الکلی و مضراتش رو گفتم ولی این یکی رو نمیدونم واقعا چطور توضیح بدم!
و طوری هم شده که همه جا هستن الان. قبلا یه فیلم دیزنی میدیدی با خانواده خیالت راحت بود ولی الان واقعا خیالمون راحت نیس چون بالاخره یه جوری یکی از شخصیت ها حداقل اینجوریه! اوضاع تو نتفلیکس و ... که دیگه فاجعه است!

البته از حرف بنده سو برداشت نشه. منظور من از جریانات انحرافی همون ه.گ بود یعنی اینکه میان تو فیلم اول به اسم حمایت و مراقبت از ترن.س ها میذارن( که البته احترام بهشون میذارم) که مشکلی نیست اما کم کم از این دسته به ه.گ تغییر پیدا میکنه و از حمایت به تاثیر اصلی بر روی داستان میرسه. اینه که منو ناراحت میکنه. برای مثال امروز در یک مقاله خارجی دیدم که تایتل مقاله این بود: اولین اسپایدرمن ه.گ برای همینه که حالم کامل گرفته شد و دارن واسه زوری که بهشون محتمل میشه خاطرات کودکی مارو خراب میکنن.

تیتر اون مقاله که کاملا اشتباه بوده و گوئن که اگه ه.گ بود با مایلز نبود که! گفتم که همه چیز در حد یه استعاره سمبولیکه. اینکه یه جور حضور یا به قول خودشون representation از این جماعت داشته باشن. فقط همین
من که از همون اولین تریلر متوجه این پوستر شدم!

نه من منظورم گوئن نیست. میدونم اگه ه.گ بود با مایلز نبود. منظورم اینه که تو سایته داشت اولین اسپایدرمن ه.گ رو معرفی می‌کرد که من اصلا نرفتم ببینم داره کی رو معرفی میکنه که خاطراتم خراب تر نشه.
در نهایت ممنونم از شما استاد ترابی عزیز ، از سرعت پاسخ شما و اطلاعات دقیق شما. واقعا لقب استادی برازنده شماست
نقل قول کردن
ArmanSpidery
#10 ArmanSpidery 1402-03-29 21:03
به نقل از Spidey_fan87:
به نقل از mtm:
به نقل از Spidey_fan87:
به نقل از mtm:
به نقل از Spidey_fan87:
به نقل از mtm:
به نقل از Spidey_fan87:
سلام عرض میکنم بنده عضو جدید سایت هستم
از استاد ترابی عزیز یک سوال داشتم چون ذهن من رو درگیر کرده.
در سکانسی از انیمیشن مرد عنکبوتی در میان دنیای عنکبوتی پارت یک که امسال منتشر شد یک سکانسی هست که گوئن استیسی در اتاق خود هست و برای چند ثانیه زاویه دوربین جوری می‌شود که می‌توان پرچم حمایت از تر.نس ها ( عذر میخوام که اسم رو به صراحت نوشتم) وجود داره، برخی از این پرچم به این عنوان برداشت کردن که خود فرد(گوئن استیسی) تر.نس (باز هم عذر میخوام) هستش :sad:
آیا فرضیه این شخصیت میشه درست باشه یا فقط یک شیطنت احمقانه از سونی برای حمایت از این گروه بوده؟؟؟؟
باز هم از پرسیدن این سوال عذرخواهی میکنم

نخیر گوئن که خودش اینطور نیس تو فیلم یه جورایی استعاره هستش به مشکلات روحی گوئن و مشکلاتش با پدرش. و صد در صد بنظرم این کارشون عمدی بوده و خواستن غیرمستقیم اشاره ای بهشون بشه.
به همین خاطرم تو یکی دو تا کشور مثل امارات اکرانش رو ممنوع کردن
در هر حال قبلا هم گفته بودم که خیلی وقته هالیوود تحت فشاره که همین یه اشاره ای چیزی به این چیزا بکنه. چون این به زودی سیاست سلطه جدید غربی ها میشه و هر کشوری که قوانین مساعد باهاشون رو نداشته باشه به بهانه نقض حقوق بشر جریمه و تحریم میکنن. البته ما با این قبیل افراد مشکلی ندارم و بالاخره مسائل شخصی هستن ولی بنظرم عمدا دارن این کارا میکنن و دیگه دارن شورش رو درمیارن. مثل سریال سندمن که دیگه حالم داشت بهم میخورد. قبلا یکی دو تا صحنه میذاشتن تنوع پیش بیاد. ولی الان مجبور ان یکی دو تا صحنه straight بزارن تنوع بشه

دقیقا همینطور هست. اصلا تصور آدم رو از انیمیشن و شخصیت کاملا عوض میکنند و حال آدم رو میگیرن.
البته روی پرچم نوشته بود که از این نوع کودکان مراقبت کنید که خیلی هم حرف بدی نیست اما قطعا هدف اونا فقط مراقبت نیست و عملا دارن از این دسته و دسته های شبیه به این گروه های انحرافی حمایت کامل میکنند
در نهایت متشکرم از پاسخ شما

خب ببین اگر یه بنده خدایی با این مشکل به دنیا میاد که تقصیر خودش نیس و نمیشه گفت جریان انحرافی. باید حق و حقوق شون رعایت بشه ولی مساله اینه که هدفشون حمایت و اینا نیست و قطعا اهداف دیگه دارن. اینا یه زمان اقلیت بودن ولی والا الان دارن جوری بهشون میپردازن که انگار اکثریت هستن. هالیوود هم وظیفه پیدا کرده تو هر فیلم و سریال این افراد رو نشون بده تو مساله "توجیه" بشه و جا بیفته تا بعدا استفاده سیاسی خودشون رو ببرن. والا من خودم نمیدونم اگر مثلا پسرم نسخه سانسور نشده "اترنالز" رو ببینه و اون صحنه بوسه بین اون دو شخصیت ه.گ. رو تماشا کنه چی بهش بگم! یعنی هر چیزی رو تا حالا براش توضیح دادم . از مواد مخدر تا مشروبات الکلی و مضراتش رو گفتم ولی این یکی رو نمیدونم واقعا چطور توضیح بدم!
و طوری هم شده که همه جا هستن الان. قبلا یه فیلم دیزنی میدیدی با خانواده خیالت راحت بود ولی الان واقعا خیالمون راحت نیس چون بالاخره یه جوری یکی از شخصیت ها حداقل اینجوریه! اوضاع تو نتفلیکس و ... که دیگه فاجعه است!

البته از حرف بنده سو برداشت نشه. منظور من از جریانات انحرافی همون ه.گ بود یعنی اینکه میان تو فیلم اول به اسم حمایت و مراقبت از ترن.س ها میذارن( که البته احترام بهشون میذارم) که مشکلی نیست اما کم کم از این دسته به ه.گ تغییر پیدا میکنه و از حمایت به تاثیر اصلی بر روی داستان میرسه. اینه که منو ناراحت میکنه. برای مثال امروز در یک مقاله خارجی دیدم که تایتل مقاله این بود: اولین اسپایدرمن ه.گ برای همینه که حالم کامل گرفته شد و دارن واسه زوری که بهشون محتمل میشه خاطرات کودکی مارو خراب میکنن.

تیتر اون مقاله که کاملا اشتباه بوده و گوئن که اگه ه.گ بود با مایلز نبود که! گفتم که همه چیز در حد یه استعاره سمبولیکه. اینکه یه جور حضور یا به قول خودشون representation از این جماعت داشته باشن. فقط همین
من که از همون اولین تریلر متوجه این پوستر شدم!

نه من منظورم گوئن نیست. میدونم اگه ه.گ بود با مایلز نبود. منظورم اینه که تو سایته داشت اولین اسپایدرمن ه.گ رو معرفی می‌کرد که من اصلا نرفتم ببینم داره کی رو معرفی میکنه که خاطراتم خراب تر نشه.
در نهایت ممنونم از شما استاد ترابی عزیز ، از سرعت پاسخ شما و اطلاعات دقیق شما. واقعا لقب استادی برازنده شماست

بحث احساسی ، فردی و مشکلات شخصی این افراد یه جنبه است بحث اخلاقی ، طبیعی ، عقلی ، اجتماعی و دینی این افراد یه جنبه دیگست که الان طرفداران و موافقین این جریانات از جنبه اول استفاده و با تحریک احساسی و انحراف اذهان عمومی از جنبه اصلی قضیه دور می کنند از نشانه های یک امر عقلانی اینه که در روابط بین انسان ها و جنبه اجتماع زشت و قبح آمیز نباشه که عملا این قبح داره شکسته میشه و علاوه بر آسیبی که به خود فرد ه.گ ( فراموش نکنیم او هم فطرت و طبیعت سالم انسانی داره اما همراه با مشکلاتی ) وارد میکنه به دیگران هم آسیب وارد میشه و جامعه از تعادل و توازن طبیعی و اجتماعی اش دور میشه
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1402-03-29 22:08
اولین تریلر فیلم کریون شکارچی منتشر شد:
www.aparat.com/v/5VP7g
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#12 AmirhoseinJafari2005 1402-03-29 23:29
جان رومیتا هنرمندی بزرگی بود در کنار تاد مک فارلین ، مارک بگلی و استیو دیتکو.... قطعا بهترین کاور از رومیتا، شماره ۵۰ The Amazing Spider-Man هستش که به شدت جذابه...
نقل قول کردن
hasan mehrabian
#13 hasan mehrabian 1402-03-30 15:01
سلام و عرض تسلیت . به نظرم جان رومیتای افسانه ای ایده ی کاور شماره ۳ رو از کاور the amazing spider man #31 استیو دیتکو الهام گرفته بود
نقل قول کردن
hassan91
#14 hassan91 1402-03-31 15:17
این ضایعه بزرگ رو به هوادارای مرد عنکبوتی تسلیت میگم.
رومیتا بعد دیتکو بار سنگینی رو دوشش بود و به نحو احسن تونست جا خالیشو پر کنه و المانهای قهرمانانه تری بهش اضافه کنه. روحش شاد
نقل قول کردن
Ozymandias
#15 Ozymandias 1402-03-31 19:36
شماره ۱۳:و چقدر زیبا که رومیتا بی‌رحمی دکتر اختاپوس رو در برابر اسپایدرمن نشان داد. مورد الهام گرفته شده از آن: the amazing spider man 427
شماره ۱۴:من با این جمله "death witout warning" و تصویر غمزده اسپایدرمن یک چیز توجهم رو جلب کرد: جوهره اصلی اسپایدرمن یعنی اشتباهاتی که می‌کند و تلاش برای رفع آن
شماره ۱۰: تصویر جنگ اسپایدرمن و گرین گابلین و زیر آن پیتر پارکر و هری آزبورن کاملا نشان دهنده این است که جنگ بین این دو فقط و فقط برای ایجاد نظم نیست و علاوه بر آن، مشکلاتی است که افراد پشت نقاب با هم دارند.
شماره ۸: جی جونا جیمسون، زن عمد می، مری جین،گوئن استیسی، هری آزبورن چه کسی خواهد مرد؟
همان داستان معروف " شبی که گوئن استیسی مرد" که پس از آن داستان های اسپایدرمن به سطحی بالاتر و به نوعی به پختگی بیشتر دست یافتند
شماره ۶: کاور در عین حال است است و چه چقدر هم زیبا. جان رومیتا نشان داد که برای خلق کاور به یاد ماندنی حتما نباید شلوغ طراحی کنیم.
شماره‌گذاری ۵: کاور مورد علاقه خودم. تمامی کاراکتر های معروف the amazing spider man تا به آن زمان. مورد الهام گرفته شده از آن: ultimate spider man 100
شماره ۱: رسیدیم به معروف ترین کاور اسپایدرمن که جان رومیتا خلق کرده است. جمله ی "Spider man no more" خودش بیانگر همه چیز است. آیا ارزش دارد که پیتر پارکر اسپایدرمن باشد؟ بهتر نیست که مثل بقیه به زندگی عادی بپردازد؟
نقل قول کردن
Clone spider
#16 Clone spider 1402-04-03 16:53
سلام من عضو جدید سایت هستم و واقعاً خوشحالم از اینکه به شما عزیزان سایت ملحق شدم و از این پس میتونم در مباحث شما شرکت کرده و به مقالات مربوطه نظر بدم .
در ضمن مقاله عالی بود استاد ترابی، واقعا از خواندن مقاله لذت بردم.
باتشکر.
نقل قول کردن
اamir41d
#17 اamir41d 1402-04-03 18:43
سلام بلاخر خوبه که می تونم نظر بدم
نقل قول کردن
اamir41d
#18 اamir41d 1402-04-03 18:44
بلاخر عضو سایت شدم بنازم
نقل قول کردن
اamir41d
#19 اamir41d 1402-04-03 18:44
بلاخر عضو سایت شدم
نقل قول کردن
A.spidey
#20 A.spidey 1402-04-03 21:19
به نقل از اamir41d:
سلام بلاخر خوبه که می تونم نظر بدم

خب،چیشد؟یه نظر درست حسابی بده
نقل قول کردن
ArmanSpidery
#21 ArmanSpidery 1402-04-04 18:24
به نقل از A.spidey:
به نقل از اamir41d:
سلام بلاخر خوبه که می تونم نظر بدم

خب،چیشد؟یه نظر درست حسابی بده

شما به دل نگیر پسرم :D ایشون یه ذوقی از بالاخره نظر دادن دارن نزن تو حال طرف :cry:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45