10 شخصیت برتر دنیای کمیک که توسط «جان رومیتا سینیور» (John Romita SR) خلق شدند

10-شخصیت-برتر-دنیای-کمیک-که-توسط-جان-رومیتا-سینیور-پدر-john-romita-sr-خلق-شدند-طراح-کمیک-بوک-آرتیست-مارول-کامیکس-هنرمند

جان رومیتا به عنوان یکی از بزرگترین طراحان تاریخ کمیک بوک های اسپایدرمن به تازگی درگذشت و این مقاله به همین مناسبت نوشته شده است.

مقدمه: پس از آنکه در سال 1966 «استیو دیتکو» بنا به مشکلات و دلایلی که تا به امروز به طور کامل فاش نشده، کمیک  های اسپایدرمن را ترک کرد، «استن لی» سراغ  طراح چیره دست دیگری به نام  «جان رومیتا» (John Romita) رفت تا جانشین دیتکو شود. رومیتا ابتدا سعی داشت به نوعی از سبک دیتکو تبعیت کند تا خوانندگان جای خالی او را حس نکنند اما به زودی به سبک خاص خودش روی آورد و باعث شد تا اسپایدرمن حتی محبوب تر از دوران دیتکو شود! در واقع، با وجود آنکه استیو دیتکو لباس و شکل ظاهری اسپایدرمن را خلق کرده بود، اما این طراحی های فوق العاده جان رومیتا بود که باعث شد مرد عنکبوتی به یک نماد و سمبل شناخته شده در سرتاسر جهان تبدیل شود. در کل، رومیتا کاری کرد تا "اسپایدرمن شگفت انگیز" به پرفروش ترین کمیک ماهانه در آن دوران تبدیل شود. در حقیقت، ظاهر و دیزاینی که او از اسپایدرمن (و دیگر ابرقهرمانان مشهور مارول) خلق کرد نزدیک به سه دهه روی تمام تبلیغات مارول و محصولات منتسب به مرد عنکبوتی دیده میشد و آنقدر نمادین بود که همگان اسپایدرمن را با آن میشناختند. همچنین رومیتا شخصیت هایی را به همراه نویسندگان مارول خلق کرد که جاودانه شده اند و در این مقاله میخواهیم آنها را معرفی کنیم.

ضمنا برای آشنایی بیشتر با این طراح بزرگ توصیه میشه مقالات زیر را هم مطالعه کنید:

15 کاور برتری که «جان رومیتا» ی پدر برای مردعنکبوتی خلق کرد

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: جان رومیتا

10 طراح برتر تاریخ کمیک بوک های مرد عنکبوتی

بهترین COVER های مرد عنكبوتی

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

 

- ساتانا (Satana)

 ساتانا (Satana)

«ساتانا» این شخصیت در دهه 70 میلادی و در کمیک های سیاه و سفید مارول که محتوایی بزرگسالانه داشتند خلق شد. اولین حضورش در دنیای کمیک مربوط میشه به شماره 2  از کمیک Vampire Tales (1973). در واقع جان رومیتا این شخصیت را به همراه نویسنده ی معروف مارول یعنی «روی توماس» خلق کرد. نامش ویکتوریا هل استرام است و دختر خود شیطان و برادر «دایمون هل استرام» است. ساتانا برخلاف برادرش ، از خباثت و اصل خودش استقبال کرد و به دنیای جهنمی پدرش رفت تا جادوی سیاه بیاموزه. اما بعدش به زمین تبعید شد تا گناهکاران را اغوا و سپس روحشان را به پروانه تبدیل کنه. بعد اون پروانه ها را داخل یک جعبه کوچک نگهداری میکرد و هر از چند گاهی آنها را میبلعید! ساتانا بعدا عاشق یک شیطان پرست به نام Ruth Cummins شد ولی وقتی عشقش کشته شد سعی کرد انتقامش رو بگیره. بعدها  به نوعی ضد قهرمان تبدیل شد و به برخی از قهرمان ها مثل اسپایدرمن و دکتر استرنج کمک کرد و در گروه های مختلفی حضور داشته. ظاهر ساتانا به خوبی نشان دهنده ی تبحر ذاتی رومیتا در طراحی زنان زیبا و اغواگر است (رومیتا قبل از آنکه به مارول ملحق بشه، در دهه ی 50 روی کمیک های ژانر رومانس کار میکرد).

 

10- کله چکشی (Hammerhead)

 کله چکشی

«کله چکشی» یا «هَمِرهِد» (Hammerhead) یک شخصیت خبیث در کمیک بوک های منتشر شده از سوی مارول است. این کاراکتر اولین بار در کمیک بوک های مرد عنکبوتی خلق شد و اغلب به عنوان دشمن او به تصویر کشیده میشود. او یک گانگستر تندمزاج است که اغلب به سبک خلافکاران دهه 20 میلادی در آمریکا لباس میپوشد و عضو برجسته سندیکای تبهکاری "ماژیا(Maggia) میباشد. پس از بروز یک حادثه، بخش اعظم جمجمه او با یک صفحه ساخته شده از آلیاژ فولادی عوض شد و به همین دلیل سر او به حالت تخت (flat) و غیر قابل تخریب درآمد و به همین دلیل بهش لقب «کله چکشی» داده شد. این شخصیت بارها در خارج از دنیای کمیک به تصویر کشیده شده (در بازی و انیمیشن) و چند سال پیش وب سایت IGN او را به عنوان بیستمین دشمن برتر مرد عنکبوتی لقب داد. کله چکشی در شماره 113 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که سال 1972 منتشر شد، به دست جان رومیتا و نویسنده ای به نام «جری کان وِی» خلق شد. آنها با خلق این شخصیت سعی داشتند سبک ابرقهرمانی را با سبک کمیک استریپ های «دیک تِرِیسی» که در آن شخصیت های خلافکار نوعی از شکل افتادگی (deformity) فیزیکی داشتند ترکیب کنند. در واقع اگر به ظاهر کله چکشی دقت کنید متوجه شباهت های غیر قابل انکار او با یکی از دشمنان معروف دیک تریسی به نام «کله تخت» (Flattop) میشوید (عکسش اینجاست).

 

9- ریچارد رایدر ملقب به نُوا (Richard Rider, Nova)

ریچارد رایدر ملقب به نُوا (Richard Rider, Nova)

«ریچارد رایدر» خلق شد تا مرد عنكبوتی دهه 70 باشد! یعنی او هم مثل پیتر یك شخصیت معمولی بود كه میشد باهاش ارتباط برقرار كرد ولی فرقش این بود كه نیروهایش را از "سپاه نوا ها"  (Nova Corps) دریافت كرده بود (سپاه نوا ها چیزی شبیه به "سپاه گرین لنترن ها" در انتشارات دی سی است. كه در آن نمایندگان سیارات مختلف حضور دارند تا از عالم  علیه تهدیدات مختلف دفاع كنند). ریچارد رایدر هم به صورت تصادفی انتخاب شد تا نماینده كره زمین باشد. او سالها در نقش نوا ظاهر شد تا اینكه سپاه نواها منحل گردید. سالها بعد نیروهای او توسط شخصیتی به نام Night Thrasher دوباره بیدار شد. Night Thrasher ریچاردز را به عضویت گروه New Warriors درآورد. در سالهای گذشته او بار دیگر به سپاه نواها  كه دوباره تاسیس شده، پیوسته. در هر حال این شخصیت مهم دنیای کیهانی مارول نخستین بار در سال 1976 و بدست رومیتا و مارو ولف من خلق شد.

 

8- راینو (Rhino)

راینو - کرگدن مرد عنکبوتی

«آلكسی سیستویچ» ملقب به راینو اولین شخصیت خبیثی بود که جان رومیتا وقتی در سال 1966 به عنوان جانشین استیو دیتکو طراح کمیک های "مردعنکبوتی شگفت انگیز" انتخاب شد، خلق کرد. او خلافكاری تنومند و خرده پا اما كند ذهن بود كه از جاسوسان روس لباسی ویژه دریافت كرد كه توان جسمی اش را تا حد یك كرگدن عظیم الجثه افزایش میداد. او ماموریت داشت تا اطلاعات محرمانه ای به دست آورد اما توسط اسپایدرمن ناكام ماند. او معمولاً توسط دیگر دشمنان اسپایدرمن استخدام میشود تا آنها را در اجرای نقشه های پلیدشان یاری كند. برای آشنایی کامل با راینو حتما این مقاله را بخوانید. جان رومیتا اعتقاد داشت کاستوم (لباس) شخصیت ها هر چقدر که ساده تر باشد بهتر است و بیشتر به یاد میماند و این قاعده را شما به بهترین شکل ممکن در ظاهر راینو مشاهده میکنید. راینو میتوانست ظاهری خنده دار و مضحک داشته باشد ولی به خاطر دیزاین خوبی که رومیتا برایش در نظر گرفت به یکی از دشمنان کلاسیک مردعنکبوتی تبدیل شده که بارها و بارها در اقتباس های مختلف این شخصیت حضور داشته و به شهرت زیادی دست یافته است.

 

7- شوکر (Shocker)

راینو - کرگدن مرد عنکبوتی

«هرمان شولتز» (Herman Schultz) ملقب به «شوکر» یا «شوک دهنده» (Shocker) از دشمنان مشهور و کلاسیک اسپایدرمن است که سال 1967 و در شماره 46 از سری نخست کمیک بوک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" به دست توانمند جان رومیتا و استن لی خلق شد. او یک مهندس خود آموخته و خلافکاری حرفه ای بود که به جرم سرقت به زندان افتاده بود و سپس تصمیم گرفت نامی برای خود در دنیای جرایم سازمان یافته دست و پا کند و برای خودش لباس نبردی درست کرد که از دستکش هایش موج ضربه ای (shock wave) شلیک میکرد و باهاش میتونست گاو صندوق ها را سریع تر باز کنه و البته در مقابله با افسران پلیس و دیگر خلافکاران از این قابلیت خودش به خوبی استفاده میکرد و خیلی زود گذرش به ابرقهرمانی به نام مرد عنکبوتی افتاد و یکی از بادوام ترین دشمنان او شد.

 

6- فایر استار (Firestar)

فایر استار - مردعنکبوتی

«فایر استار» از آن دسته شخصیت های استثناء در دنیای كمیك است چون قبل از اینكه وارد دنیای كمیك شود در دنیای انیمیشن خلق شد! یعنی او اولین بار به عنوان یك شخصیت اريجینال در كارتون خاطره انگیز "مرد عنكبوتی و دوستان شگفت انگیز او" خلق شد و چون بسیار محبوب شد، به دنیای كمیك هم راه پيدا كرد (برای آشنایی کامل با او، این مقاله را بخوانید). او یك جهش یافته مادرزاد است و میتواند تشعشعات مایكروویو تولید كند كه باعث میشود بتواند پرواز و گرما و شعله آتشین خلق كند. فايراستار عضو گروه هلیونز، نیو واریورز، اکس من و اونجرز و حتی نسخه مدرن گروه Young Allies بوده است. شاید ندانید كه رومیتا برای خلق شخصیت فایر استار از ظاهر مری جین الهام گرفت! كافیه كه به این كانسپت آرت كه رومیتا برای فایر استار در اين سریال طراحی كرد توجه كنید تا پی به شباهت زیاد او و مری جین ببرید (مخصوصا اون موهای بلند و قرمز رنگ او).

 

5- بولزآی (Bullseye)

بولزآی (Bullseye)

شخصیت خبیث و معروف «بولزآی» که از دشمنان معروف «بی باک» (دردویل) به شمار میاد در شماره 131 از كمیك های Daredevil (مارس 1976) به دست جان رومیتا و نویسنده ای به نام «مارو وُلف مَن» خلق شد. بولز آی یك قاتل روانی است كه با كشتن دیگران عقده های درونی خودش را خالی میكند. او همانطور که گفته شد دشمن درجه یك Daredevil است و با او خصومت عمیق و شخصی دارد. با وجود آنكه بولز آی هیچ قدرت فرابشری ندارد ولی میتواند تقریبا از هر چیز یا وسیله ای (از چاقو و ابزار برنده گرفته تا اشیا ظاهرا بی خطر مثل مداد یا كارت بازی و ...) به عنوان سلاح پرتاب شونده استفاده كند. نشانه گیری او بسیار دقیق است (البته چند بار هم اتفاق افتاده كه تیرش خطا برود) . وجود او از عاطفه و ظرافت خالی است. گذشته او هم در هاله ای از ابهام قرار دارد و نمیتوان از آن مطمئن بود (ما فقط میدانیم كه نام كوچك او «لِستر» است!) . آیا پدرش در كودكی بهش زور میگفت و عقده ای بارش آورد؟ آیا مادرش یك فاحشه بوده؟ آیا بولز آی پدر و مادرش را كشته؟ آیا او یك برادر دارد؟ آیا او سابقه بازی بیسبال دارد؟ اينها همگي سئوالات بي پاسخی هستند و واقعا كسی نمیتواند با قطعیت درباره گذشته او نظر دهد. ظاهر و لباس او نیز بسیار نمادین است. از اون دسته لباس هایی كه به شخصیت هویت داده. این لباس هم سالهاست در دنیای كمیك تغییر خاصی نكرده و از دیزاین های ماندگار رومیتا به شمار میاد.

 

4- کینگ پین (Kingpin)

کینگ پین (Kingpin)

«ویلسون فیسک» ملقب به «کینگ پین» اولین بار توسط جان رومیتا و استن لی در شماره 50 از سری نخست کمیک بوک های مرد عنکبوتی در ماه جولای سال 1967 خلق شد. این شماره که میتونید در اینجا آن را بخوانید یکی از مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی است زیرا برای در آن پیتر پارکر به دلیل مشکلات عدیده شخصی و خانوادگی نخواست مرد عنکبوتی باشد. برای آشنایی با این داستان، این مقاله را بخوانید (کاور این داستان هم یکی از برترین ها در طول تاریخ است که بدست استاد رومیتا خلق شد). کینگ پین که خبر بازنشسته شدن اسپایدرمن را شنیده بود و میخواست ائتلافی بین گروه های خلافکاری نیویورک به وجود آورد دستور داد تا «جی. جونا جیمسون» را دستگیر کنند ولی مرد عنکبوتی دوباره به عرصه برگشت و مانع از به ثمر رسیدن نقشه اش شد. از آن موقع به بعد کینگ پین به عنوان یکی از برترین و مهم ترین خبیث های جدید مرد عنکبوتی مطرح شد. همانطور که در این مقاله گفته بودیم، استن لی از ظاهر «سیدنی گرین استریت» در فیلم های کلاسیکی همچون "کازابلانکا" و "شاهین مالت" خیلی خوشش میامد و حتی از استیو دیتکو خواسته بود که والچر را شبیه به او بکشد که قبول نکرد. اما استن وقتی جان رومیتا طراح سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز شد ازش خواست از ظاهر این بازیگر برای کینگ پین استفاده کنه این بار پیشنهاد مورد قبول واقع شد! همچنین گفته میشه رومیتا از بازیگر دیگری به نام «رابرت میدلتون» نیز الهام گرفته بود که در فیلم های کلاسیک نقش روسای مافیایی را زیاد بازی میکرد! (عکسش اینجاست).

 

3- پانیشر (Punisher)

کمیک پانیشر

«پانیشر» یک نمونه perfect یک ضد قهرمان در دنیای کمیکه. شما چشمت رو ببندی و به ضد قهرمان در دنیای کمیک فکر کنی اولین چیزی که به ذهنت میرسه پانیشره و اون جمجمه معرکه روی لباسش! اصلا پانیشر سمبل ضد قهرمانیه! اریجین و سرگذشتش هم طوریه که کاملا باعث شده با یک ضد قهرمان تمام عیار طرف باشیم: «فرانك كسل» یك افسر نیروی دریایی بود كه یك روز به همراه همسر و بچه هایش برای گردش به سنترال پارك نیویورك میروند ولی ناگهان به طور اتفاقی قتل عام یك گروه تبهكاری توسط گروه رقیب را میبینند و بنابراین خانوده فرانك به قتل میرسد تا شاهدی باقی نماند. فرانك سپس سوگند یاد میكند انتقام مرگ خانواده اش را بگیرد و همواره به عنوان یك انتقام جوی خشن اما باهوش كه به دنبال مجازات قاتلین اعضای خانواده‌اش بود، به تصویر كشیده شده است. و بله ...! رومیتای بزرگ خالق  لباس «پانیشر» افسانه ای هم بوده! درست مثل لباس اکثر شخصیت هایی که او خلق کرد،  میبینیم كه این لباس هم چقدر سمبلیك و نمادینه، تا حدی كه این لباس شاید از خود پانیشر هم معروف تر باشه! واقعا باید به نبوغ رومیتا آفرین گفت كه برای پانیشر ماسك خلق نكرده چون كسی كه از كشتن  ترسی نداره و خانواده ای هم نداره كه نگرانشون باشه، آیا به ماسك نیاز داره تا هویت مخفی خودش رو پنهان كنه؟! درباره اون جمجمه روی لباس پانیشر هم واقعا چه میتوان گفت؟ شگفت انگیزه دیگه، فقط همین!

 

2- وُلورین (Wolverine)

 اولین لباس ولورین در دنیای کمیک (First Appearance)

شخصیت محبوبی به نام «ولورین» سال 1974 و در شماره 180 از کمیک Incredible Hulk خلق شد. میگن مارول به «لین وین» (که از نویسنده های مطرح مارول بود) گفت یک شخصیت کانادایی خلق کنه چون مدام داشت بر تعداد خوانندگان کانادایی کمیک های مارول افزوده میشد. البته ظاهر ولورین را جناب جان رومیتا خلق کرد (در این مقاله میتونید بیشتر در این باره اطلاعات کسب کنید). سپس در شماره بعدی یعنی 181، از ولورین به طور کامل پرده برداری شد. طرح کلی و رنگ های به کار رفته در این لباس تا الان هم در دنیای کمیک حفظ شده و به تاریخ پیوسته ولی دیزاین ماسک او دستخوش تغییراتی شده. در کل پایه ی شخصیت ولورین که توسط استاد رومیتا خلق شد، هنوز که هنوزه در دنیای کمیک دست نخورده باقی مانده است. ضمن اینکه دقت کنید جان رومیتا با اون نوارهای سیاه رنگ نوک تیز که به صورت عمودی و افقی روی شانه ها و پهلوهای لباس ولورین قرار داده چقدر خوب حالتی ببر مانند و وحشی به ولورین داد تا شخصیت درونی اش را نشان بدهد. همچنین رومیتا در مصاحبه ای اعلام کرد که ایده چنگال های جمع شدنی ولورین رو هم خودش ابداع کرده. چون با خودش فکر کرده این شخصیت اگه مثلا بخواد دماغش رو بخارونه باید حتما چنگال هاش رو بده تو!

 

1- مری جین واتسون (Mary Jane Watson)

مری جین واتسون (Mary Jane Watson)

همه میدانیم كه ظاهر «مری جین واتسون» توسط استاد جان رومیتا خلق شده است. نكته جالب اینه كه آن موقع كه قرار شد مری جین بلاخره در شماره 42  از كمیك های مرد عنكبوتی شگفت انگیز رونمایی شود (اینجا ترجمه شده)، جان رومیتا سعی كرد از ظاهر بازیگری به نام «آن-مارگرت» (Ann-Marget) برای ظاهر و هیكل مری جین استفاده كند (عکسش اینجاست). ظاهری که رومیتا برای مری جین خلق کرد حاصل سالها تجربه و مهارت او در طراحی زنان زیبا بود و اونقدر نمادین بوده که در تقریبا 60 سال گذشته دست نخورده باقی مانده.

در هر حال مری جین سالهای سال شریك مرد عنكبوتی در مبارزه با جرم و جنایت بوده و در صدها كمیك نقش اصلی داشته است. او عشق واقعی مرد عنكبوتی/پیتر پاركر بوده و در اكثر سختی ها یاور و یاورش بوده. ممارست، اراده ، روحيه و  استقامت مری جین در برابر سختي ها  و همچنین رفتارهای جذابش باعث شده تا شخصیتی فوق العاده باشدجالبه که بدونید اولش خلق شده بود كه به نوعی با گوئن استیسی رقابت كند و با ایجاد یك مثلث عشقی جذابیت داستان های اسپایدرمن را بالا ببرد. اما پس از مرگ گوئن، عمق و ژرفای  شخصیتی  او بیشتر برای خوانندگان فاش شد و رابطه نزدیكی با پیتر پیدا كرد (به خصوص پس از آنكه به پیتر گفت كه از سالها پیش از هویت مخفی اش خبر داشته!). سپس پیتر پارکر و مری جین با هم ازدواج كردند و سالها مظهر عشق و وفا در عالم كمیك بوک بودند تا اینكه مارول تصمیم گرفت ازدواج آنها را بر هم بزند تا پیتر پاركر دوباره مجرد شود! (برای كسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع این مقاله را بخوانید). ولی فقط کافیه این رو بدونید که عشق اونا اونقدر مهم بوده که خیلی از هواداران وقتی این اتفاق افتاد از خوندن کمیک های اسپایدرمن دست کشیدند . هنوز هم ول کن قضیه نیستند و مدام به مارول فشار می آورند تا اونا رو در کنار هم قرار بده. راستی برای درک عمق رابطه اونا حتما این داستان زیبا رو بخونید.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 کاور برتری که «جان رومیتا» ی پدر برای مردعنکبوتی خلق کرد

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: جان رومیتا

10 طراح برتر تاریخ کمیک بوک های مرد عنکبوتی

بهترین COVER های مرد عنكبوتی

10 كاور برتر با حضور گرین گابلین

10 کاور برتر مردعنکبوتی در دهه 60 میلادی

10 کاور برتر مردعنکبوتی در دهه 70 میلادی

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

بزرگان تاریخ كمیك بوک های مرد عنكبوتی

10 کمیک مرد عنکبوتی که سبک هنری منحصر به فردی دارند

20 پانل ماندگار در تاریخ كمیك بوك - قسمت اول

20 پانل ماندگار در تاریخ كمیك بوك - قسمت دوم

بهترین COVER های مرد عنكبوتی

بهترین داستان مرد عنكبوتی ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

10 کاور تاریخی و نمادین انتشارات مارول

10 نویسنده و طراحی که بیشترین تعداد کمیک را برای یک شخصیت خلق کرده اند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Barbara.P
#1 Barbara.P 1402-04-03 00:57
با تشکر از شما آقای ترابی!✨☘️
نقل قول کردن
New VENOM
#2 New VENOM 1402-04-03 12:36
وای خبر نداشتم رومیتا این همه شخصیت معروف و محبوب خلق کرده :eek:
نقل قول کردن
سامان
#3 سامان 1402-04-03 12:45
با چه منطقی مری جین شخصیت بهتری از ولورین و پانیشره استاد
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1402-04-03 12:51
به نقل از سامان:
با چه منطقی مری جین شخصیت بهتری از ولورین و پانیشره استاد

با این منطق که رومیتا تو کمیک هایی که اولش ولورین و پانیشر خلق شدن، طراح نبود. و فقط لباس این شخصیت ها رو خلق کرد. و نقشی در شکل گیری این شخصیت ها نداشت. ولی مری جین رو هم ظاهرش رو خلق کرد و هم در ده ها شماره به شکل گیری شخصیتش کمک کرد
نقل قول کردن
Pooria80
#5 Pooria80 1402-04-03 12:59
چند سال بود میخواستم کامنت بذارم تو سایت حوصلم نمی شد ثبت نام کنم بالاخره امکانش فراهم شد تشکر
نقل قول کردن
MASIHP
#6 MASIHP 1402-04-03 13:18
واقعا وجود همچین سایتی یه نعمته


تنها چیزی که میشه به شما گفت اینه که ممنون که هستید
نقل قول کردن
Arshyya08
#7 Arshyya08 1402-04-03 14:02
به نقل از mtm:
به نقل از سامان:
با چه منطقی مری جین شخصیت بهتری از ولورین و پانیشره استاد

با این منطق که رومیتا تو کمیک هایی که اولش ولورین و پانیشر خلق شدن، طراح نبود. و فقط لباس این شخصیت ها رو خلق کرد. و نقشی در شکل گیری این شخصیت ها نداشت. ولی مری جین رو هم ظاهرش رو خلق کرد و هم در ده ها شماره به شکل گیری شخصیتش کمک کرد

و چقدر هم قشنگ
نقل قول کردن
Arshyya08
#8 Arshyya08 1402-04-03 14:05
خدا رحمتش کنه طراح خوبی بود من وقتی شروع به کمیک خوندن کردم ، از کمیک های اون دوران مرد عنکبوتی شروع کردم چون آدم وسواسیم و حتما همه چیو باید از اولش شروع کنم بخونم یا ببینم.
طراحی هاش هم خیلی قشنگه من الان شماره 103 کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیزم و کمیک های جدید رو نمیخونم فقط از همون قدیمیا دارم میام جلو
نقل قول کردن
Arshyya08
#9 Arshyya08 1402-04-03 14:10
خدا رحمتش کنه طراحیاش خیلی قشنگ بود من از دوسال پیش شروع کردم از کمیک های قدیمی مردعنکبوتی شروع کنم بخونم و الان تو ران لی رومیتام شماره 103 مرد عنکبوتی شگفت انگیز. چون آدم وسواسیم و حتما باید از اولش شروع کنم. و کمیک های جدیدشو نمیخونم. از همون قدیمیا دارم میام جلو.
نقل قول کردن
Sina33
#10 Sina33 1402-04-03 14:16
سلام ببخشید که این سوال رو میکنم گوئن تو انیمیشن در میان دنیای عنکبوتی تر.نس بود ؟
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1402-04-03 14:40
به نقل از Sina33:
سلام ببخشید که این سوال رو میکنم گوئن تو انیمیشن در میان دنیای عنکبوتی تر.نس بود ؟

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
shocker
#12 shocker 1402-04-03 16:08
ایول شوکر کاش از فایر استار هم بالاتر بود :lol:
نقل قول کردن
Clone spider
#13 Clone spider 1402-04-03 16:47
سلام من عضو جدید سایت هستم و واقعاً خوشحالم از این که تونستم به شما عزیزان سایت ملحق بشم واقعا ممنونم از استاد ترابی بزرگوار بابت نوشتن این مقاله .
مقاله ی بسیار مفید و زیبایی بود .
باتشکر.
نقل قول کردن
yasina
#14 yasina 1402-04-04 16:16
یادش گرامی کاش یه کامئویی ازش بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45