10 راز بزرگ در داستان های مردعنکبوتی

10-راز-بزرگ-در-داستان-های-مردعنکبوتی-اسپایدرمن

تا به حال رازها و معماهای زیادی در داستان های مردعنکبوتی وجود داشته که حتی برخی از آنها حتی تا به این لحظه فاش نشده!

مقدمه: چندی پیش و پس از چند شماره تعلیق و راز و مخفی کاری (!) سرانجام مشخص شد چرا رابطه ی پیتر پارکر و مری جین بهم خورده و اینکه چرا مری جین با مرد دیگری به نام پال زندگی میکند (همچنین معلوم شد که دو بچه ای که آنها ازشان مراقبت میکنند از کجا آمده اند). همچنین مدتی بود که دیگر ابرقهرمانان با مردعنکبوتی به سردی برخورد میکردند که دلیل آن هم مشخص شد و ... و چون ممکن است شما هنوز این داستان ها را نخوانده باشید و اسپویل بشوید، توصیه میشه شماره های 1 تا 26 از جدیدترین سری کمیک بوکی "مردعنکبوتی شگفت انگیز" را که بدست زب ولز نوشته میشه را بخوانید (در اینجا). اما این اولین باری نیست که دنیای مردعنکبوتی با مرز و راز همراه بوده و نویسندگان داستان او بارها و بارها برای سرگرم کردن مخاطبین از ترفنده های استفاده کرده اند تا مخاطب را به دنیال خود بکشانند. گاهی این رمز و رازها با افشاگری های جالب و رضایت بخشی همراه بوده اند و گاهی هم نه! و حتی برخی به دلایلی همچنان فاش نشده باقی مانده اند. و ما در این در مقاله میخواهیم به آنها اشاره کنیم.

همچنین توصیه میشه مقالات زیر را هم بخوانید:

10 رازی که پس از چند سال در دنیای کمیک فاش شدند

15 داستان مرد عنکبوتی که هرگز به سرانجام نخواهند رسید!

آیا مرد عنکبوتی تا به حال کسی را کشته است؟

10 حقیقتی که در کمیک‌های «مردعنکبوتی شگفت‌انگیز» به نویسندگی نیک اسپنسر فاش شد!

 

10- سرنوشت مری جین واقعی در "مردعنکبوتی: مجموعه کارتونی"

 مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی

سریال کارتونی Spider-Man : The Animated Series پس از 5 فصل در سال 1998 به اتمام رسید. کلا 65 اپیزود از آن ساخته شد که در طول پخش همیشه تعداد بینندگان زیادی داشت و به قول معروف rating اش بالا بود. استقبال گرمی هم از جانب هواداران و منتقدین شد. آنهایی که قسمت های پایانی رو دیدند میدونند که مرد عنکبوتی قرار بود به همراه «مادام وب» به دنیاهای دیگر بروند تا معشوقه اسپایدرمن ، «مری جین» واقعی را پیدا کنند. قرار بود این اتفاق در فصل ششم بیفته ولی گفته میشه به خاطر اختلافی که بین مارول و فاکس پیش اومد فصل 6 کنسل شد (این کارتون از شبکه Fox Kids پخش میشد). در نتیجه سرنوشت مری جین هم به صورت یک راز باقی مونده و معلوم نشد که چه بر سرش آمده. «جان سمپر» مغز متفکر این سریال گفته که قرار بود مرد عنکبوتی و مادام وب به دوران ملکه ویکتوریا در کشور انگلستان سفر و مری جین را از دست کارنیج نجات بده چون کارنیج در اون موقع در قالب «جک قصاب»  (Jack the Ripper) ظاهر شده بود! (واقعا ایده جالبیه، نه؟). نکته جالب دیگر اینه که قرار بوده دشمنانی از اسپایدرمن که قبلا آنها را در این سریال ندیده بودیم مثل «بیتل»، «پوما» و «رُز» نیز در فصل ششم حاضر شوند. همچنین «بتی برنت» هم گفته میشه قرار بود باشه و البته یک تیم آپ هم قرار بود بین اسپایدرمن و «گوست رایدر» ببینیم! تو این مقاله به طور کامل توضیح داده ایم.

 

9- ماهیت واقعی سیمبیوت ونوم

لباس سیاه اسپایدرمن

همانطور که در این مقاله گفته شد لباس سیمبیوت فضایی اولین بار به طور رسمی در شماره 252 كمیك "اسپایدرمن شگفت انگیز" بر تن اسپایدرمن رفت. البته از نظر زمانی اسپایدرمن پیشتر آن را در شماره 8 از رویداد "جنگ های مخفی" (Secret Warsپیدا كرده بود. در واقع، اسپایدرمن به همراه برخی از دیگر از ابرقهرمانان معروف مارول به سیاره Beyonder رفته بود تا در مبارزاتی میان نیروهای خیر و شر شركت كند. در جریان مبارزات لباس كلاسیك او پاره شد. بنابراین نزد دستگاهی فضایی رفت كه لباس تولید میكرد. این دستگاه لباسی را به اسپایدرمن داد كه در حقیقت یك سیمبیوت یا ماده زنده فضایی بود كه تمام هیكلش را مثل یك لباس دربرگرفت. این لباس سیاه فضایی میتوانست به طور نامحدودی تار عنكبوت (webbing) تولید كند. ضمنا قدرت جسمانی اسپایدرمن را نیز افزایش داد و همچنین او را قادر ساخت به طور محدودی دست به تغییر ظاهر بزند و استتار نیز بکند! اسپایدرمن تازه در شماره 258 "اسپایدرمن شگفت انگیز" بود كه فهمید این لباس در حقیقت یك موجود فضایی است و روی ذهنش تاثیرات مخرب میگذارد. او با كمك گروه «چهار شگفت انگیز» (Fantastic Four) توانست خودش را از شر این لباس خلاص كند. در نتیجه لباس سیاه در محفظه ای زندانی شد ولی از آنجا فرار كرد و دوباره خودش را به پيتر چسباند اما او به كمك ناقوس كليسا دوباره از شرش خلاص شد (مثل فيلم "اسپايدرمن 3"). در نهايت اين لباس به میزبانی به نام «ادی براك» پیوست. پیوند میان براك و لباس فضایی منجر به پدید آمدن یكی از خطرناك ترین دشمنان اسپایدرمن به نام «ونوم» گردید.

 

8- هویت گرین گابلین در انیمیشن "مرد عنکبوتی خارق العاده"

گابلین

"اسپایدرمن خارق‌العاده" از نظر لحن داستان‌گویی و سبك بصری شباهت‌های فراوانی به كمیك‌ های كلاسیك اسپایدرمن كه در ابتدای دهه 60 میلادی توسط استن ‌لی و استیو دیتكوخلق شدند، داشت و در آن تعادل مناسبی از لحظات اكشن، درام و كمدی همراه با لوكیشن‌های شهری شامل دبیرستان، ساختمان‌های بلند و خیابان‌های پرهیاهو به چشم می‌خورد. با این حال، تیم سازنده به تمام دوره‌های زمانی تاریخ 46 ساله كمیك‌ های اسپایدرمن و هم‌چنین منابع دیگری (مثل فیلم‌های زنده اسپایدرمن) رجوع و تلاش كرد حداكثر بهره را از ایده‌های بكر و جالب‌شان ببرد.و البته هواداران عاشق شخصیت پردازی و نحوه به تصویر کشیده شدن نورمن آزبورن /گرین گابلین در این سریال هستند. عالیه! بی عیب و نقص! حیله گر، خودخواه، جاه طلب، مغرور و البته بی رحم! (دیدید او حتی با پیچاندن مچ پای هری کاری کرد تا اسپایدرمن گمراه بشه؟! به پسر خودش هم رحم نکرد!)  بهترین اقتباس از گرین گابلین خارج از دنیای کمیک در این کارتون به نمایش درمیاد. و چقدر هم خوب راز هویت مخفی او را به نمایش گذاشتند به طوری که تا قسمت آخر مطمئن نبودیم واقعا کی زیر ماسک گابلین قرار دارد. نبرد نهایی بین اسپایدرمن و گرین گابلین عالیه و یکی از بهترین سکانس  های اکشن کل سریال رو داره. و جالب این است که در وسط این نبرد شاهدcutشدن به گذشته و بر ملا شدن حقیقت نورمن هم هستیم و متوجه میشویم که سازندگان این سریال از فصل اول همه ی عناصر را طوری چیده بودند که تا لحظه ی آخر درباره هویت مخفی گرین گابلین به حدس و گمانه زنی بپردازیم.

 

7- سرگذشت والدین پیتر پارکر

وقتی «پیتر پارکر» هنوز بچه بود، پدر و مادرش را از دست داد و تحت نظر عموی خودش یعنی «بن پارکر» و زن عمویش «می رایلی» بزرگ شد. برای مدتی فکر میکردیم که پدر و مادرش انسان‌های عادی بودند تا اینکه استن لی و لری لیبر، آمدند و در کمیک The Amazing Spider-Man Annual #5 نشان دادند که اینطور نبوده است. پیتر پارکر متوجه شد که زن عمویش زیاد از پدر و مادرش حرف نمیزند. تا اینکه پیتر در داخل يك چمدان کهنه در زیر زمین خانه شان، بریده هایی از روزنامه های قدیمی پیدا کرد که رویشان نوشته بود پدر و مادرش به کشورشان خیانت کرده اند! این اتفاق برای هوادارانی که آنها را انسان هایی عادی می‌دانستند واقعا بسیار عجیب و شوکه کننده بود. اما این اتفاق همینجا تمام نمیشد و یک شوک دیگر در راه بود. زیرا پیتر در ادامه با به دست آوردن سر نخ هایی میفهمد که پدر و مادرش مأمورانی بودند که به ظاهر برای رد اسکال کار میکردند اما در اصل مامورانی بودند که از طرف دولت ماموریت داشتند که از رد اسکال اطلاعات جمع آوری کنند.

یک داستان عجیب و غافلگیر کننده دیگر درباره والدین پیتر وجود دارد آن‌هم این است که آنها در بازه‌ای از زمان به زندگی پیتر برگشتند ولی بعداً معلوم شد که روبات‌هایی (!) بودند که توسط آفتاب پرست (به تشویق هری آزبورن)فرستاده شده بودند. این اتفاق نیز باعث حیرت هواداران شد.

 

6- سرنوشت مردعنکبوتی در سریال "مردعنکبوتی نامحدود"

سرنوشت مردعنکبوتی در سریال "مردعنکبوتی نامحدود"

همانطور که دراین مقالهخوانده اید یکی از ضعیف ترین کارتون های تاریخ مرد عنکبوتی، Spider-Man Unlimited میباشد که تفاوت های زیادی هم با دنیای کمیک دارد (این مقاله را بخوانید). این کارتون عجیب و غریب فقط برای یک فصل 13 قسمته ساخته شد. در قسمت های ابتدای شاهد بودیم که چطور مردعنکبوتی به همراه چند شخصیت دیگر داستان هایش به سیاره ای دیگر موسوم به Counter-Earth منتقل شد و در آنجا با شخصیت خبیثی به نام «تکامل دهنده ی عالی» و موجوداتش درگیر شد و به انسان هایی که گروه مقاومت تشکیل داده بودند کمک کرد و ... قسمت آخری که از این سریال پخش شد، قسمت 13 بود و اسمش هم بود "سرنوشت رها شده – قسمت اول" (Destiny Unleashed Part 1). اسمش نشون میده که قرار بوده قسمت دومش بیاد ولی هرگز نیومد چون این کارتون فقط همان 13 قسمت بود و بقیه قسمت هایش ساخته نشدند! تازه آخرش هم نوشته بود که "ادامه دارد ..." و ما شاهد بودیم که خطری بزرگ شهر رو تهدید کرده!  البته من براتون نسخه ای از فیلمنامه ادامه این قسمت رو پیدا کردم که میتونید اینجا اون رو بخونید. گفته میشه در قسمت های بعدی قرار بوده اتفاقات زیادی بیفته. مثلا قرار بوده «ونوم» و «کارنیج» با هم ترکیب شوند و موجودی به نام "شاه کارنیج" (King  Carnge) خلق بشه! همچنین قرار بوده با نسخه «مری جین» این دنیا (که یک بازیگره) و همچنین دو خواهر خطرناک و اغواگر به نام های «گربه های سیاه» هم آشنا بشیم! آخرش هم قرار بود اسپایدرمن بالاخره بتونه راهی برای بازگشت به دنیای خودش پیدا کنه ... ولی در هر حال تماشاچیان هرگز نفهمیدند که آخرش چه بر سر مردعنکبوتی در این دنیا آمد و اینکه آیا او به سیاره و دنیای خودش برگشت یا نه!

 

5- هویت واقعی هاب گابلین

  دعوایی که باعث شد هویت «هاب گابلین» تغییر کنه!

«هاب گابلین» (Hobgoblin)  مردی است پر از رمز و راز و یكی از خطرناك ترین دشمنان مرد عنكبوتی! او در سال 1983 و در شماره 238 از سری كمیك "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" توسط نویسنده ای برجسته به نام «راجر استرن» و طراحی نامدار به نام «جان رومیتا جونیور» خلق شد، یعنی زمانی كه «نورمن آزبورن» بزرگ در كمیك های مرد عنكبوتی مرده پنداشته میشد و واقعا جای خالی یك گابلین تمام عیار در داستان های اسپایدرمن حس میشد. اما از همان ابتدا سعی شد هویت هاب گابلین مخفی بماند. در واقع سالها طول كشید تا خوانندگان بلاخره فهمیدند او واقعاً كیست! برای آنکه با داستان نحوه تبدیل شدن او به یکی از دشمنان خطرناک مرد عنکبوتی آشنا شوید، بهتره این مقاله را بخوانید ولی به طور خلاصه بهتون میگم که «رادریک کینگزلی» موفق شد به انبار و مخفیگاه قدیمی نورمن آزبورن دست پیدا کنه و به هاب گابلین تبدیل بشه. هاب گابلین بر خلاف گرین گابلین دشمنی یا خصومت شخصی با اسپایدرمن نداشت. او فقط و فقط به دنبال قدرت و پول بود و هر فرد یا چیزی كه سد راهش میشد را از میان برمیداشت. در هر حال، اسپایدرمن و هاب گابلین بارها و بارها با یكدیگر جنگیدند ولی اسپایدرمن هر بار به دلایلی نتوانست ماسك از صورتش بردارد تا پي به هویت مخفی اش ببرد. تا اینكه «راجر استرن» در شماره 252 مرد عنكبوتی شگفت انگیز، كمیك های مرد عنكبوتی را رها كرد در حالی كه هنوز هویت مخفی هاب گابلین را برای خوانندگان فاش نكرده بود! او حتی به سردبیران مارول هم در این باره چیزی نگفت! بعد از رفتن استرن، آقای «تام دی فالکو» نویسنده کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" شد و برای مدتی تونست معمای هویت واقعی هاب گابلین را با موفقیت ادامه بده ولی گفته شده او قصد داشت در نهایت فاش کنه که زیر نقاب هاب گابلین کسی نیست جز «ریچارد فیسک» (پسر ویلسون فیسک ملقب به «کینگ پین)! ولی سردبیر آن وقت کمیک بوک های مرد عنکبوتی به نام «جیم آوزلی» با این ایده مخالف بود زیرا آن موقع خبیث مرموز دیگری به نام «رُز» (Rose) در داستان های مرد عنکبوتی وجود داشت و آوزلی اصرار داشت که ریچارد فیسک باید رُز باشد، نه هاب گابلین! کار به جایی کشید که دی فالکو اخراج شد و در داستانی عجیب فاش شد هاب گابلین، خبرنگار قدیمی دیلی بیوگل به نام «ند لیدز» بوده است (این مقاله را بخوانید)! سپس آوزلی خودش در شماره 30 از کمیک Web of Spider-Man داستانی نوشت که در آن مشخص شد رز همان ریچارد فیسک است! (اینجوری به خواسته دیرینه خودش رسید!) البته در نهایت و پس از گذشت 10 سال راجر استرن داستان Hobgoblin Lives را نوشت که در آن نشان داد نه ریچارد فیسک و نه ند لیدز بلکه «رادریک کینگزلی» هاب گابلین بوده است ...

 

4- نسبت بین پیتر پارکر و ترزا پارکر

ترزا پارکر

همانطور که پیشتر در این مقاله گفته شد، یکی از مهم ترین تغییراتی که در دهه گذشته در داستان های مرد عنکبوتی شاهد آن بوده ایم ، اضافه شدن یک شخصیت مهم به نام «ترزا پارکر» (Teresa Parker) به داستان های اوست. راستش را بخواهید سرگذشت و اُریجین (Origin) حقیقی «ترزا پارکر» نامشخص است. اما باور عمومی بر این است که او دختر مامورین سیا به نام های ریچارد و مری پارکر و خواهر کوچک تر پیتر پارکر است. در واقع پس از مرگ والدین خود، پیتر رفت تا نزد عمو و زن عموی خودش زندگی کند در حالی که ترزا (که تولد او یک راز نگه داشته شده بود)، به فرزند خواندگی قبول شد. تا اینکه چندین سال گذشت و ترزا شخصاً توسط «نیک فیوری» برای کار در سازمان سیا استخدام شد. اما اینجا بود که قضیه پدر و مادر واقعی او برایش لاینحل باقی ماند و سعی کرد تا آن را حل کند. مساله ای که هست اینه که مارول و نویسندگان داستان های مرد عنکبوتی تا به این لحظه چندین بار سرنخ هایی به ما داده اند که ترزا واقعا خواهر پیتر پارکر است ولی سپس اطلاعاتی داده اند که عکس این موضوع را نشان میدهد! یعنی چندین بار انگار صد در صد تایید شد که خواهر پیتر پارکره ولی سپس یک نویسنده دیگر در سری دیگری چیزهایی را فاش کرد که شک و تردید در این باره ایجاد نمود که نمونه اش را در کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز: توطئه آفتاب پرست" شاهد بودیم. در هر حال لازم دیدیم توصیه میشود درباره ترزا پارکر حتما این مقاله را بخوانید.

 

3- هویت واقعی کیندرد

هویت اصلی کیندرد

«کیندرد» از بدو خلق شدنش در سال 2018 نشان داد یک شرور بسیار جالب و مرموز است. در واقع نویسنده داستان های سری جدید مرد عنکبوتی (نیک اسپنسر) با استادی تمام برای دو سال هواداران را مشتاق نگه داشت تا بفهمند او کیست و چه ارتباطی با پیتر پارکر دارد زیرا برخلاف دیگر دشمنان مرسوم مرد عنکبوتی نوعی شیطان جهنمی بود! یعنی معلوم بود که قبلا انسان بوده ولی مرده و به جهنم رفته و در آنجا به درجات بالایی دست پیدا کرده. ضمن اینکه هویت مخفی اسپایدرمن و نزدیکانش را میشناخت و از پیتر پارکر متنفر بود. یک سری از دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی مثل میستریو و کینگ پین هم ازش میترسیدند و انگار قبلا باهاش سر و سری داشتند. قدرت هایش هم عجیب و عظیم بود که ما قبلا نظیرش را در داستان های مرد عنکبوتی ندیده بودیم. مثلا میتونست آدم ها زنده کنه، حشرات و آفات را کنترل کنه (از هزار پا به برای نظارت بر دیگران استفاده میکرد)، قادر بود وارد رویاهای دیگران بشه و کاری بکنه که درباره فلان چیز خواب ببینند و در آرک داستانی "خیزش گناهان" (اینجا ترجمه شده) دیدیم که قدرت های عجیبی به «سین – ایتر» داد و ... همه اینها باعث شد هواداران مشغول گمانه زنی ها و فرضیه های مختلف درباره هویت واقعی او شوند تا اینکه  در شماره تاریخی 850 "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" فاش شد او همان پسر نورمن آزبورن یعنی «هری آزبورن» است!! تا اینکه در شماره 74 از مرد عنکبوتی شگفت انگیز (اینجا ترجمه شده است) که مصادف شد با داستان نهایی آقای اسپنسر برای این سری، طی پیچشی عجیب متوجه شدیم که دو نسخه از کیندرد وجود دارد و آنها در واقع دوقلوهای سارا و گابریل هستند! (حتما این مقاله را بخوانید) همچنین معلوم شد که که کیندرد یا بهتره بگیم کیندردها (!) به کمک آفتاب پرست خودشان را شبیه به هری کرده بودند! در هر حال، از قرار معلوم مفیستو قصد داشت تا با عذاب‌دادن این دو در جهنم به ازای هر دفعه که می‌مردند و در نهایت بخشیدن قدرت‌های ماوراء الطبیعه به آن‌ها، از این دو رقیبان قدرتمندی برای اسپایدرمن بسازد که او را به جای خودشان به قعر جهنم بفرستند!  آنها در نهایت کشته شدند ...

 

2- هویت واقعی «گرین گابلین» در دنیای کمیک

هویت گرین گابلین

گرین گابلین به عنوان دشمن شماره 1 مردعنکبوتی در شماره 14 از سری نخست کمیک های "مردعنکبوتی شگفت انگیز" به دست «استن لی» و «استیو دیتکو» خلق شد که ماه جولای سال 1964 به بازار آمد. اما از همان ابتدا هویت او از خوانندگان مخفی نگه داشته شد (این تصویر را ببینید). گفته میشه دیتکو سر این قضیه که کی باید زیر ماسکش باشه با استن لی اختلاف داشت. میگن استن لی اولش میخواسته گرین گابلین یک موجود شیطانی باستانی باشه که از داخل یک تابوت باستانی مصری بیرون میاد ولی استیو دیتکو او را مجاب کرده که از این ایده استفاده نکنند. بعدش هم میگن دیتکو عقیده داشته باید زیر ماسک گرین گابلین، کسی باشه که خواننده تا به حال ندیده ولی استن میگفت باید کسی باشه که قبلا تو داستان ها دیده بودیم. یکی مثل نورمن آزبورن! در نهایت حرف استن لی به کرسی نشست و این مساله باعث شد دیتکو کلا از مارول بره و برای انتشارات دی سی و چارلتون کار کنه (البته او دوباره در دهه 80 میلادی به مارول برگشت ولی دیگر هرگز روی اسپایدرمن کار نکرد). باید قبول کرد که حق با استن لی بوده و از نظر دراماتیک خیلی بهتر شد که نورمن زیر ماسک بود و این باعث شد خصومت او با اسپایدرمن شخصی بشه. البته این رو هم بگم که برخی منابع ادعا میکنند که دیتکو هم از اولش میخواسته نورمن ، گرین گابلین باشه و سر مسائل دیگه از مارول رفته. این منابع به درستی اشاره میکنند که دیتکو از چندین شماره قبل نورمن آزبورن را خلق کرده و در چندین مورد او را دیده بودیم (این عکس رو ببینید). در هر حال، در شماره 39 از "مردعنکبوتی شگفت انگیز" که در ماه می سال 1966 منتشر شد بود که بالاخره هویت گرین گابلین برای خوانندگان فاش شد و فهمیدند که نورمن آزبورن نام دارد (این کمیک توسط «جان رومیتا» طراحی و در اینجا براتون ترجمه شده و بسیار هم مهم و تاریخی است).

 

1- دلیل خصومت مفیستو با اسپایدرمن

دلیل خصومت مفیستو با اسپایدرمن

ز صدقه سری «جو کسادا» (سر دبیر سابق مارول) چند سالی‌ست که پای مفیستو به کمیک‌های اسپایدرمن باز شده و شاهد بوده‌ایم که او با اسپایدرمن و هرکس که به او مربوط می‌شود خصومت عجیب‌وغریبی دارد! اولین بار شاهد بودیم که مارول برای اینکه اسپایدرمن را دوباره برای مخاطبین نوجوان جذاب تر کنه، به دنبال بهانه ای میگشت که او دوباره مجرد بشه! یعنی میخواست ازدواج پیتر پارکر و مری جین واتسون را برهم بزند. و در نهایت در داستانی منفور به نام  "یک روز دیگر" (One More Day) این اتفاق رقم خورد و پیتر پارکر طی اقدامی احمقانه و غیر منطقی و برای نجات جان زن عموی خودش، با مفیستو بر سر ازدواج خودش معامله کرد! یعنی مفیستو جان زن عمویش را نجات داد و در عوض ازدواج چندین و چند ساله او با مری جین را جوری بر هم زد که انگار هرگز رخ نداده است! این‌که مفیستو از برهم‌زدن ازدواج پیتر و مری‌جین دقیقاً چه سودی می‌برد و چرا باید چنین چیزی را بهای معامله با خود قرار دهد سؤالی بود که نویسندهٔ این داستان  زحمت ارائهٔ جوابی منطقی برایش را به خود نداد و هواداران هم عصبانی‌تر از چیزی بودند که به دنبال منطق احتمالیِ پشت داستان بگردند! امّا آقای نیک اسپنسر که از سال 2018 تا همین اواخر نویسنده داستان های مرد عنکبوتی بود، یحتمل نتوانست سران مارول را متقاعد کند تا اجازهٔ حذف کلّی این داستان را به او بدهند، دست‌کم توانست علّت خصومت مفیستو با اسپایدرمن را توجیه کند. در نتیجه در شمارهٔ 74 کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز فاش شد که مفیستو توانایی دیدنِ آینده را داشته و در این آینده خود را فرمانروای زمین و مغلوب بر قهرمانان آن می‌بیند ولی یک قهرمان به نام مرد عنکبوتی (پیتر پارکر) است که سد راهش میشود و به حکومت او پایان میدهد (تصویرش اینجاست). امّا در آینده احتمالی دیگر دختر پیتر و مری‌جین یعنی «می‌دی پارکر» ملقب به «اسپایدرگرل» نیز قهرمانی‌ست که علیه او مقاومت کرده و سلطنت او را پایان می‌دهد (تصویرش اینجاست). بدین ترتیب می‌فهمیم که مفیستو برای حفظ پادشاهی خودش در آینده سعی داشته تا پیتر و مری‌جین را از هم جدا کند... پس الان میدانیم که مرد عنکبوتی و دختر او تنها کسانی هستند که میتوانند در آینده احتمالی او را شکست دهند و به همین دلیل او از سالها پیش سعی کرده زندگی او را جهنم کند و مثلا نورمن آزبورن را به قدرت رسانده، ازدواجش را بر هم زده و احتمالا قضیه ناپدید شدن و مرگ دختر پیتر و مری جین توسط نورمن هم به او ربط داشته تا بدین ترتیب از به دنیا آمدن و بزرگ شدن دخترشان جلوگیری کرده باشد!

 

 مهدی ترابی مهربانی


 All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 رازی که پس از چند سال در دنیای کمیک فاش شدند

10 حقیقتی که باید درباره فصل ششم از سریال "اسپایدرمن: مجموعه کارتونی" بدانید!

معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت سوم

10 حقیقتی که در کمیک‌های «مردعنکبوتی شگفت‌انگیز» به نویسندگی نیک اسپنسر فاش شد!

10 حقیقت مهمی که باید درباره «مفیستو» (MEPHISTO) بدانید

15 داستان مرد عنکبوتی که هرگز به سرانجام نخواهند رسید!

آیا مرد عنکبوتی تا به حال کسی را کشته است؟

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: هویت هاب گابلین فاش میشود!

15 ابرقهرمان برتری که خبیث شدند

مهم ترین داستان مردعنکبوتی و گرین گابلین ترجمه شد + لینک دانلود

همه چیز درباره گرین گابلین (GREEN GOBLIN)

هری آزبورن چطور زنده شد؟

رتبه بندی 15 داستان شوکه کننده تاریخ مرد عنکبوتی

نورمن آزبورن چطور زنده شد؟

10 حقیقتی که باید درباره خواهر پیتر پارکر (ترزا پارکر) بدانید

10 حقیقتی که باید دربارهٔ «کیندرد» (KINDRED)، خبیث جدید کمیک‌بوک‌های اسپایدرمن، بدانید

10 زنده شدن غیر قابل باور در دنیای كمیك!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

advanced spidey
#1 advanced spidey 1402-04-20 23:21
واقعا با این یکی مقاله حال کردم ;-) من وقتی داشتم شماره های که مربوط به کیندرد میشه رو می‌خوندم(خیلی وقت پیش) یعنی بهتون بگم که هیچی نفهمیدم! اما این مقاله نجاتم داد
ببینید اگه تازه وارد هستید و مارولو نمی‌شناسید بزارید براتون توضیح بدم:
مارول کمپانی خوبیه که همیشه کارش درست بوده!
بعضی وقتا داستان هایی به ما نشون میداد که عالی بودن! مثل همون هویت گابلین
اما بعدش با یه داستان مسخره گند میزنن توش!
و بعضی وقتا هم کلا داستانی نشون میدن که از همون اولش مسخره ست
مثل همین که یه اشتباه بزرگ کرده و میگه که مارول اسپایدرمن ۲ رو لایو استریم نمیکنن! (البته خب اون فقط مارول نیست اینسامینیاک و بقیه هم هستن) تورو خدا فقط ازتون میخوام یه سوال کنم.....
آیا مارول درباره اسپایدرمن ۲ داره اشتباه بزرگی میکنه؟؟؟؟؟؟!!! من که میگم بله نه ها بله! (با لحن آقا رامین تو نون خ بخونینش :lol: )
نقل قول کردن
Yosef
#2 Yosef 1402-04-21 00:44
مقاله خوبی بود و اینکه
یه سوال توی مورد ۱۰ اون بخش که راجب این بود که کارنیج قرار بوده جک قصاب باشه توی دوران ویکتوریا واقعا برام عجیب بود و سوال اینجاست که قرار بود چجوری جک قصابو رو نشون بدن چون توی اون سری حتی اسم شیش خبیث رو به شیش بدجنس تغییر دادن و دیگه شخصیتی که هم یه قاتل سریالی واقعی بوده و هم قتلاش به بد ترین شکل ممکن بوده رو میخواستن بیارن توی یه سریال کارتونی
نقل قول کردن
Aaaa
#3 Aaaa 1402-04-21 07:26
درود
من عاشق مردعنکبوتیم یکی بهترین های کمیکه دارای تعداد زیادی ویلن درجه یک داستان های عالی شخصیت پردازی عالی
به نظرم اون که باید شاید تو سینما بهش بها داده نشد درسته که ۸تا فیلم فوق العاده که بعضیاشون مث مردعنکبوتی۲ شاهکارن
اما وقتی که کارکتر های تخیلی دیگه مثل هری پاتر نگاه می کنیم
می بینیم ۸ تا فیلم بدون ریبوت ساختن .....
البته از این لحاظ خیالم راحته چون مارول می خواد ۹ تا فیلم از اسپایدی بسازه اما ای کاش از شرور های تکراری هم (گرین گابلین دکتر اختاپوس مردشنی و..) استفاده می کردن ...
احتمالا سران مارول فهمیده بودن که اسپایدی انقدر پتانسیل داره که با وجود ساخت ۹ فیلم براش بازهم نمی تونن از همه ی شرور ها استفاده کنن پس تصمیم گرفتن از شرورای تکراری استفاده نکنن....
اما من همیشه دوست داشتم ۹ فیلم و ۳ سریال از اسپایدی ساخته بشه ..
۱-والچر۲-لیزارد اکترو۳-مردشنی دک آک۴-گرین گابلین مرگ گوئنفصل اول سریال :شغال (کلون ساگا)۵-شکشت مردعنکبوتی از شش خبیث ...فصل ۲ سریال: بعد حوادث انتقمجویان جنگ ابدیت که مرد عنکبوتی لباس سیمبیوتی پیدا کرده و اول تو سریال با هاپ گابلین کریون میجنگه(در واقع ترکیبی از داستان سایه عنکبوت و آخرین شکار کریون )
۶-بعد مرد عنکبوتی با کمک مرد شنی ولباس سیمبیوتی ۶ خبیثو شکست می ده..
فصل سوم سریال :بعد حوادث سلطنت تاریک هری به کیندرد تبدیل و با اسپایدی می جنگه (،به نظرم کیندرد ریالیستی تر باشه بهتره...)و سیمبوت از خودش جدا می کنه و بعد عقرب ونوم میشه و کارنیج
۷-تقریبا مثل مرد عنکبوتی به درون دنیای عنکبوتی با این تفاوت که نقش اصلی پیتره
۸-اسپات ۹-وارثان
نقل قول کردن
The amazing A.M
#4 The amazing A.M 1402-04-21 19:38
ممنون آقای ترابی من با همه موارد حال کردم بهترین
نقل قول کردن
Question
#5 Question 1402-04-22 17:38
سلام

ممنون بابت مقاله
( هشدار لو رفتن داستان )

در مورد شماره ۳ : به نظرم یه حفره ای تو داستان وجود داره که بخاطر تغییر لحظه نودی هویت کیندرد از هری به دو قلو ها به وجود اومده
اینکه وقتی که کیندرد پیتر رو تو قبرستون گیر انداخته مری جین بهش پیشنهاد میده اونو بکشه تا اینطوری پیتر بیشتر زجر بکشه اما کیندرد حاضر نمیشه همچین کاری بکنه ؛ این چیزیه که با شخصیت هری جور درمیاد ولی دو قلو ها چرا نباید همچین کاری بکنن ؟ اونا مگه به مری جین اهمیت میدن ؟ مفیستو چرا بهشون دستور نمیده اینکارو بکنن ؟ اینطوری به خواسته اش می‌رسید ...
نقل قول کردن
بی نام
+1 #6 بی نام 1402-04-22 18:21
داستان های اسپایدر من از وقتی خراب شده که خیلی شلوغ شدن و با وارد کردن مفیستو و... به اون جنبه ماورایی دادند
نقل قول کردن
A.spidey
#7 A.spidey 1402-04-22 23:48
به نقل از بی نام:
داستان های اسپایدر من از وقتی خراب شده که خیلی شلوغ شدن و با وارد کردن مفیستو و... به اون جنبه ماورایی دادند

آره واقعا.همین کمیک های کلاسیک و اولیه امیزینگ اسپایدرمن که سایت داره ترجمه می‌کنه رو بخونین.لذتتتتتت میبرید
نقل قول کردن
RMB
#8 RMB 1402-04-23 19:38
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اعضای سایت و تشکر از استاد ترابی برای این مقاله عالی. مرد عنکبوتی اکثرا داستان های عالی داشته و رمز و راز های مربوط به اون ها هم عالی بوده مثل مورد های 9،7،5،3 و از همه بهتر و عالی تر شماره 2 ولی خب مثل مواردی مثل مورد 1 هم بوده که خوب نبودن و بیشتر رو اعصاب طرفدارا بوده. مورد شماره 10 هم برام همیشه سوال بود که چه اتفاقی برای ام جی افتاد که خداروشکر تو این سایت به جوابش رسیدم و ناراحت شدم که ادامش ساخته نشد.
با تشکر
نقل قول کردن
حاج منصور
#9 حاج منصور 1402-04-23 20:12
عالی بود ولی کاش هویت شغال رو هم میزاشتی استاد مهدی ترابی (راستی شنیدم از تیم های کشورهای خلیج فارس یه پیشنهاد سنگین داری ولی نمیخوای از پرسپولیس بری :D )
منظورم هویت شغال تو کلون ساگای دهه ی هفتاده که معلوم شد پرفسور وارنه. یا مثلا هویت کاریون که معلوم شد یه کلون از وارنه
نقل قول کردن
Ksjfhdfhj
#10 Ksjfhdfhj 1402-05-18 11:07
مقاله جذابی و دقیق هست و مسائل خیلی خوب گفتن استاد شماره ۷ هم جزو عجیب ترین چیز های که دیدم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید