10 حقیقت مهمی که باید درباره «کله چکشی» (Hammerhead) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره  کله چکشی (Hammerhead) بدانید همرهد تاریخچه معرفی شخصیت آشنایی حقایق fact دشمن مرد عنکبوتی

در این مقاله با یکی دیگر از دشمنان مشهور مرد عنکبوتی آشنا میشوید.

 

1- کله چکشی در یک نگاه

 کله چکشی در یک نگاه

«کله چکشی» یا «هَمِرهِد» (Hammerhead) یک شخصیت خبیث در کمیک بوک های منتشر شده از سوی مارول است. این کاراکتر اولین بار در کمیک بوک های مرد عنکبوتی خلق شد و اغلب به عنوان دشمن او به تصویر کشیده میشود. او یک گانگستر تندمزاج است که اغلب به سبک خلافکاران دهه 20 میلادی لباس میپوشد و عضو برجسته سندیکای تبهکاری "ماژیا" (Maggia) میباشد. پس از بروز یک حادثه ، بخش اعظم جمجمه او با یک صفحه ساخته شده از آلیاژ فولادی عوض شد و به همین دلیل سر او به حالت تخت (flat) و غیر قابل تخریب درآمد و به همین دلیل بهش لقب «کله چکشی» داده شد. این شخصیت بارها در خارج از دنیای کمیک به تصویر کشیده شده (در بازی و انیمیشن) و چند سال پیش وب سایت IGN او را به عنوان بیستمین دشمن برتر مرد عنکبوتی لقب داد.

  

2- منابع الهام بخش

کله چکشی در شماره 113 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که سال 1972 منتشر شد، به دست نویسنده ای به نام «جری کان وِی» و طراحی به نام «جان رومیتا» خلق شد. کان وی در یکی از مصاحبه های خود گفته که برای خلق این شخصیت از شخصیت هایی به نام «بیگ من» و «ارباب جنایت» که پیشتر به دست «استن لی» و «استیو دیتکو» در کمیک بوک های مرد عنکبوتی و به عنوان گانگستر خلق شده بودند الهام گرفته است زیرا آنها سعی داشتند سبک ابرقهرمانی را با سبک کمیک استریپ های «دیک تِرِیسی» که در آن شخصیت های خلافکار نوعی از شکل افتادگی (deformity) فیزیکی داشتند ترکیب کنند (دیک تریسی یک کارآگاه پلیس معروف، باهوش و سرسخت در کمیک استریپ های روزنامه ای است که در سال 1931 به دست «چِستر گولد» خلق شد. او از گجت های پیشرفته و دانش قضایی برای مبارزه با تبهکاران استفاده میکند. از روی این شخصیت فیلم و انیمیشن ساخته شده و همانطور که در این مقاله گفته شد سال 1990 فیلمی با حضور و کارگردانی آقای «وارن بیتی» از آن ساخته شد که بسیار موفق و برجسته از آب درآمد). در واقع اگر به ظاهر کله چکشی دقت کنید متوجه شباهت های غیر قابل انکار او با یکی از دشمنان معروف دیک تریسی به نام «کله تخت» (Flattop) میشوید که نقش او را «ویلیام فورسایت» در فیلم "دیک تریسی" بازی کرد:

دیک تریسی ، فلپ تاپ، کله تخت، صاف، کارآگاه

 

3-  آلیاژی از فولاد جایگزین جمجمه او شده است!

کله چکشی در شماره 113 مرد عنکبوتی شگفت انگیز برای اولین بار در دنیای کمیک حضور پیدا کرد. البته حضور او کامل نبود. یعنی در یک پانل او را در میان سایه ها و در پانل آخر نیز ظاهرش را دیدیم:

اولین حضور کله چکشی

(مرد عنکبوتی در آن داستان ماسک خودش را از دست داده  و مجبور شده بود تا یک ماسک از مغازه لباس ابرقهرمان فروشی برداره که لنز چشمی نداشت! او همچنین زخم معده گرفته بود و یک چیزی مثل کمربند بر تن کرده بود تا توانش رو افزایش بده و بتونه دکتر اختاپوس را شکست بده. این مقاله را بخوانید). تا اینکه در شماره بعدی بیشتر با کله چکشی آشنا شدیم. در این شماره او از یکی از افرادش خواست تا با اسلحه به سرش ضربه بزنند ولی اسلحه داغون شد در حالی که به سرش آسیبی نرسیده بود!

همرهد

بعدش بیشتر درباره خودش توضیح داد و فهمیدیم که به عنوان یک خلافکار یک روز درحالی که تا سر حد مرگ کتک خورده بود و درد میکشید در یک کوچه تنگ و تاریک در محله ای خفن و پر از خلافکار در منهتن شهر نیویورک به نام Bowery ، روی زمین افتاده بود که ناگهان «جوناس هارو» (Jonas Harrow) او را به مخفیگاه خود برد و سه روز رویش عمل جراحی انجام داد و جمجمه خورد شده اش را با یک آلیاژ قوی از فولاد تعویض کرد.

سرگذشت کله چکشی

در طول این عمل جراحی تنها چیزی که در ذهن کله چکشی نقش بسته بود مربوط به تصویر پوستر فیلمی گانگستری به نام "دار و دسته آل کاپون" (The Al Capone Mob) میشد که  وقتی مشغول خونریزی در آن کوچه بود به چشمش خورده بود. بنابراین وقتی حالش خوب شد این تصویر در ذهنش همچنان باقی مانده و رویش تاثیر گذاشته بود و باعث شد تا تیپ و ظاهرش را مثل آل کاپون و دیگر گانگسترهای فیلم های دهه 30 میلادی دربیاورد!

 

4- «جوناس هارو» کیست؟

جوناس هارو

در مورد قبلی گفتیم که جوناس هارو بود که کله چکشی را در آن کوچه پیدا کرد و طی یک عمل جراحی جمجمه او را با یک فلز قوی معاوضه کرد. ولی او کیست؟ باید گفت که این شخصیت اولین بار در شماره 114 مرد عنکبوتی شگفت انگیز خلق شد و گفته شد که سابقاً یک جراح بوده که جواز طبابت او به دلیل انجام آزمایشات و جراحی های غیر قانونی و بدون مجوز روی برخی بیماران باطل شد. او وقتی کله چکشی را در آن حالت پیدا کرد و دید که چیزی به مرگش باقی نمانده او را به مکانی مخفی برد و استخوان های شکسته شده جمجمه او را برداشت و به جای آنها صفحه ای فلزی ساخته شده از آلیاژی فولادی کار گذاشت. او با این کار میخواست شهرت و آبروی از دست رفته خودش را دوباره به دست بیاورد و پس از سه روز جراحی کله چکشی به هوش آمد و و متوجه شد که سرش غیر قابل شکست شده است. از آن موقع به بعد جوناس هارو را به عنوان دانشمند و جراحی خبیث در دنیای مارول دیده ایم که در برخی خبیث های دیگر ایمپلنت و قابلیت هایی کار میگذارد و آنها را ارتقا میدهد تا از نظر جسمانی قوی تر شوند ولی معمولا درون این قابلیت ها چیزی هم کار میگذارد که باهاش بتونه ذهن آن خبیث ها را به کنترل خودش دربیاره تا ازش تبعیت کنند.

 

5- کله چکشی پدرش را کشته است!

سالها گذشت تا ما اطلاعات بیشتری درباره سرگذشت کله چکشی به دست آوردیم. در سال 2008 و در کمیک Amazing Spider-Man EXTRA! #1 این اطلاعات به خواننده ها داده شد و متوجه شدیم که نام او «جوزف» است (نام خانوادگی اش فاش نشده). خانواده جوزف وقتی او بچه بود از شوروی سابق به ایتالیا مهاجرت کرد ( به کمک مردی به نام «ژنرال»). پدرش در شهر تویرانو یک گاراژ ماشین داشت و اصرار داشت که جوزف همیشه در آنجا به زبان روسی حرف بزند و هر وقت به حرفش گوش نمیکرد به طور وحشیانه ای او را با یک پتک کتک میزد! (او در ضمن یک دائم الخمر بود).

 سرگذشت و پیشینه کله چکشی

تا اینکه جوزف بزرگ شد و همیشه دوست داشت یک گانگستر و رئیس یکی از خانواده های ماژیا شود (در کمیک بوک های مارول به جای کلمه «مافیا» از «ماژیا» استفاده میشود) تا اینکه یکی از اعضای ماژیا به طور اتفاقی جوزف را وقتی جوان بود در سینمایی که داشت فیلم "پدرخوانده 2" را نمایش میداد دید در حالی که داشت قلدر دوران کودکی و دوست دختر او را به قتل میرساند!

کمیک پدرخوانده 2

بنابراین ازش خوشش اومد و او را وارد ماژیا کرد و او در آنجا به سرعت مراحل ترقی را در ماژیا طی کرد و همیشه سعی داشت رگ و ریشه روسی خودش را پنهان کند و بگوید که ایتالیایی است تا بیشتر قبولش داشته باشند. تا اینکه به عنوان آخرین تست او را به گاراژ پدرش بردند (به نظر میرسید خبر نداشتند آنجا متعلق به پدرش است) و ازش خواستند او را بکشد. جوزف هم این کار را کرد و  قبل از کشتن پدرش به زبان روسی بهش گفت که بدرفتاری هایش باعث شد تا به این راه کشیده بشه و اینکه ازش متنفر نیست چون  خیلی وقت پیش براش مرده بوده:

ما از بقیه سرگذشت جوزف و اینکه چطور به آمریکا آمد خبری نداریم. فقط میدانیم متاهل است و خواهری هم به نام Antonia دارد.

 

6- درگیری با دکتر اختاپوس

اولین قدرت نمایی کله چکشی در کمیک های مرد عنکبوتی مربوط میشه به داستان Gang War که در شماره های 114 و 115 مرد عنکبوتی شگفت انگیز به چاپ رسید.

داستان gang war

در این داستان شاهد بودیم که به دلیل کم فعالیت شدن کینگ پین در سطح شهر ، کله چکشی و دکتر اختاپوس تصمیم گرفتند رئیس گروه های  تبهکاری شهر بشوند و افرادشون به جان یکدیگر افتادند. اما اسپایدرمن دخالت کرد و کله چکشی و دکتر اختاپوس شکست خوردند و کله چکشی مجبور به فرار از کشور شد. اما بعدا در شماره های 130 و 131 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" دوباره شاهد درگیری بین دکتر اختاپوس و او بودیم. در این داستان که به خاطر ازدواج زن عمو می با دکتر اختاپوس معروفه (در اینجا راجع بهش توضیح داده ایم)، درگیری آنها در یک جزیره متروکه در کانادا منجر به انفجاری در یک رآکتور هسته ای شد که در نتیجه آن کله چکشی به حالت ناملموس و روح مانند درآمد.

کمیک اسپایدرمن

او سپس در این حالت سعی کرد برای دکتر اختاپوس مزاحمت ایجاد کنه ولی به طور تصادفی یکی از دستگاه های دکتر اختاپوس به نام "تسریع کننده ذرات" (particle accelerator) وی را دوباره به وضعیت سابق خود برگرداند.

روح کله چکشی

او سپس زن عموی پیتر را گروگان گرفت و مرد عنکبوتی و دکتر اختاپوس مجبور به اتحادی ناخواسته شدند تا نجاتش دهند.

اتحاد مرد عنکبوتی و دکتر اختاپوس 

 

7- تلاش برای تقویت و ارتقای خود

کله چکشی قدرت فوق بشری ندارد و به همین دلیل از مدتها پیش به فکر افتاد تا خودش را ارتقا دهد و برای این منظور از «مخترع مخوف» خواست تا نوعی پوشش محافظ خارجی (Exoskeleton) برایش طراحی کند و بسازد تا قوای جسمانی اش افزایش یابد. ولی در شماره 233 از سری کمیک بوک های "چهار شگفت انگیز" دیدیم که منبع انرژی این پوشش محافظ در نبرد با «هیومن تورچ» از کار افتاد:

تلاش برای تقویت و ارتقای خود

کله چکشی هویمن تورچ

قضیه تقویت جسمانی کله چکشی سالها بعد در بخش DLC بازی تحسین شده "مرد عنکبوتی" برای کنسول انحصاری PS4 نیز به کار رفت:

بازی مرد عنکبوتی کله چکشی، همرهد 

 

8- تبدیل شدن کله چکشی به یک رُبات!

در رویداد "جنگ داخلی" ، کله چکشی سعی کرد بار دیگر و به منظور پر کردن خلاء ایجاد شده در گروه های مافیایی شهر به دلیل زندانی شدن کینگ پین، خودش را بار دیگر مطرح کنه و برای این کار یک سری ابرشرور عمدتاً درجه دو و سه را به استخدام خودش در آورد و ارتشی برای خود درست کرد. اما دسیسه های کینگ پین باعث شد سازمان شیلد و آیرون من به مقرش حمله کرده و برنامه های او را برهم بریزند و حتی یکی از مامورین کینگ پین به نام «آندروُرلد» (Underworld) به او چندین بار با گلوله های ساخته شده از فلز آدامانتیوم در بیمارستان بهش شلیک کند :

 تبدیل شدن کله چکشی به یک ربات!

این گلوله ها چیزی نمانده بود که کله چکشی را به آن دنیا بفرستند ولی به جمجه اش نفوذ نکرده بودند. هنگام جراحی روی او در بیمارستان، افرادی که برای ابرشروری به نام «مستر نگاتیو» کار میکردند به آنجا یورش بردند و با کشتن کادر بیمارستان او را با خود بردند. سپس مستر نگاتیو از جراح خودش به نام «دکتر تراما» خواست تا مغز او را وارد اسکلتی رباتیک ساخته شده از فلز آدامانتیوم منتقل کند:

مستر نگاتیو

ربات کله چکشی

سپس مستر نگاتیو از او خواست بهش برای حمله به ماژیا کمک کنه. او با اسپایدرمن هم درگیر شد و به لطف اسکلت جدید خودش آنچنان ضربه سری به اسپایدرمن وارد آورد که باعث شد چانه او از جا دربیاید!

مرد عنکبوتی کله چکشی

ولی اسپایدرمن در نهایت با زدن لگدی حساب شده به استخوان خاصره کله چکشی، او را از پا درآورد.

http://spidey.ir/images/img/content/hammerhead/hammerhead-vs-spiderman.jpg

جالبه اینکه قضیه رُباتیک شدن کله چکشی در دنیای کمیک، در بخش DLC بازی اسپایدرمن کنسول PS4 نیز مورد اقتباس قرار گرفت و در این بازی هم او در نهایت به شکل یک سایبورگ درآمد:

باس فایت کله چکشی بازی مرد عنکبوتی

 او در این بازی پس از خلاء ایجاد شده در ساختار سازمان های  تبهکاری در شهر به دلیل دستگیری مستر نگاتیو و البته کینگ پین، سعی کرد خودش رو در این عرصه  مطرح کنه و برای این کار به دنبال به دست آوردن اطلاعاتی مهم درباره سران خانواده های ماژیا بود که در 4 عدد فلش درایو ذخیره شده بودند تا آنها را تحت کنترل خود دربیاورد. او برای این منظور گربه سیاه را استخدام کرد ولی او بهش خیانت کرد تا درایوها را برای خودش نگه دارد. کله چکشی که انتظار چنین حرکتی از گربه سیاه را داشت در خانه او بمب کار گذاشت و فکر کردیم گربه سیاه در انفجار کشته شده. او سپس تجهیزات و سلاح های مربوط به شرکت سیلور سیبل را دزدید و با استفاده از آنها با پلیس شهر جنگ کرد . برخی از افسران پلیس را هم خودش شخصا کشت. سپس سعی کرد روسای ماژیا را بکشه که با دخالت اسپایدرمن موفق به این کار نشد. اما سروان یوری واتانابی برای گرفتن انتقام خون همکاران خود به کله چکشی  شلیک کرد که چیزی نمانده بود او را بکشه ولی او به کمک افرادش فرار  و خودش رو به یک سایبورگ تبدیل کرد تا اینکه  در نبرد پایانی، اسپایدرمن به کمک سیلور سیبل او را شکست داد.

 

9- اتحاد با گربه سیاه

کله چکشی و افرادش بعدا به دار و دسته گربه سیاه ملحق شدند (در آن دوران گربه سیاه خبیث و به یکی از روسای گروه های مافیایی شهر تبدیل شده بود) تا اسپایدرمن جدید شهر یعنی مایلز مورالز را از سر راه بردارند.

  اتحاد به گربه سیاه

او به معاون گربه سیاه تبدیل شد. تا اینکه «دایموندبَک» (از دشمنان اصلی لوک کیج که اینجا معرفی شده است) تصمیم گرفت کینگ پین جدید شهر شود و به گربه سیاه حمله کرد. او با کله چکشی هم مشکل پیدا کرد  و یکی از افرادش با سلاحی ویژه به پشت سر او شلیک کرد و کشتش!

دیاموند بک کله چکشی

کشته شدن کله چکشی

ولی مرگ کله چکشی کوتاه بود زیرا جسدش در سردخانه به دست خبیثی دیگر به نام «هود» و با استفاده از یک Norm Stone زنده شد.

هود

زنده شدن کله چکشی

 

10- حضور در دیگر گونه های سرگرمی

کله چکشی یک حضور افتخاری در یکی از اپیزودهای سریال کارتونی مرد عنکبوتی در سال 1981 داشت:

کارتون کله چکشی

این شخصیت در سریال "اسپایدرمن: مجموعه کارتونی" در دهه 90 میلادی نیز حاضر بود و این بار سر او با فلز آدامانتیوم تقویت شده بود نه با آلیاژ فولادی.

مافیا مرد عنکبوتی

کله چکشی در سریال تحسین شده "مرد عنکبوتی خارق العاده" نقش پررنگی داشت و نسبت به نسخه های دیگر که ازش دیده ایم خونسرد تر و باهوش تر بود و برای «توم استون» ملقب به بیگ من کار میکرد. او از پنجه بوکس به عنوان سلاح استفاده میکرد.

اسپایدرمن خارق العاده

در سریال "مرد عنکبوتی نهایی" نیز او را در قسمت های مربوط به مرد عنکبوتی نوآر در داستان "دنیای عنکبوتی" دیدیم:

کارتون مرد عنکبوتی نوآر

در سریال جدید مرد عنکبوتی که پخش آن از سال 2017 آغاز شده نیز او به صورت یک رئیس گانگستری به تصویر کشیده شده که در پدید آمدن مرد شنی و نسخه مونث آن نقش داشت:

کارتون جدید مرد عنکبوتی

کله چکشی مجموعاً در 9 بازی رایانه ای هم به کار گرفته شده است.

بازی کله چکشی

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی – قسمت دوم

آیا DLC های اسپایدرمن PS4 ارزش بازی کردن را دارند؟

10 دشمنی که مرد عنکبوتی ممکنه در بازگشت به خانه 2 باهاشون روبرو بشه

20 حقیقتی که باید درباره "زن عمو مِی" (AUNT MAY) بدانید

10 پیش بینی برای قسمت دوم بازی اسپایدرمن PS4

5 ابرخبیث برتر دنیای کمیک که هویت مخفی آنها پس از مرگ فاش شد!

معرفی شخصیت: ارباب جنایت (CRIME MASTER)

10 نقشه مزخرف و احمقانه ابرشروران در دنیای کمیک!

10 فیلم کمیک بوکی/ ابرقهرمانی که موفق به کسب جایزه اسکار شده اند

10 اختراع دنیای کمیک بوک که به واقعیت تبدیل شدند

10 حقیقتی که فقط با خواندن کمیک بوک ها و رُمان "مرد عنکبوتی PS4" کشف میکنید!

نگاهی به اپیزودهای "دنیای عنكبوتی" در كارتون ULTIMATE SPIDER-MAN: WEB WARRIORS + لینك دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Matingh
#1 Matingh 1399-11-05 16:14
دمتون گرم.
به نظرم خیلی شخصیت پر پتانسیلیه و اوریجین نسبتا خوبی هم داره ،شاید خیلی اونطور که باید دیده نشده.
خیلی خوب میتونن ازش توی سینما استفاده کنن.
نقل قول کردن
ilia 1388
#2 ilia 1388 1399-11-05 16:40
خیلی مقاله ی عالی بود آقای ترابی
به نظر من شخصیت کله چکشی شخصیت پردازی خوبی داره.
نفر دوم شدم
در ضمن من عضو جدید سایت هستم
ایلیا حاجیوند
نقل قول کردن
hmdh
#3 hmdh 1399-11-05 16:47
عالی بود
نقل قول کردن
Baby
#4 Baby 1399-11-05 16:54
خیلی مقاله جالبی بود، به نظرم بهترین حضورش در انیمیشن سریالی مردعنکبوتی خارق‌العادس، واقعا این انیمیشن خارق‌العادس، ممنون از استاد ترابی
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#5 iron man Amir karimi 1399-11-05 16:55
سلام . دیگه دارید رکورد می زنید !! شما تقریبا تمام دشمن ها و شخصیت های مکمل مرد عنکبوتی رو پوشش دادید!!
فکر نکنم دیگه چیزی مونده نباشه :-) 8)
واقعا ممنونم ازتون . این مقالم مثل همیشه عالی بود
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#6 AM SM BM SM 1399-11-05 17:35
سلام
ممنون بابت مقاله
کله چکشی که توی مرد عنکبوتی خارق العاده بود واقعا موی دماغ(! ) بود و خیلی پیتر رو اذیت کرد. سرگذشت کله چکشی هم در نوع خودش جالبه و واقعا شخصیت او بی رحمانه است.

با تشکر.
نقل قول کردن
Agent bishop
#7 Agent bishop 1399-11-05 17:56
کله چکشی شخصیت باحالیه ازش خوشم میاد چون پتانسیل زیادی برای داستان های گانگستری و ایجاد مشکل برای مردعنکبوتی داره .

تو مورد ۶ یادمه تو یک داستان مردعنکبوتی و دکتر اختاپوس و کله چکشی تو یک لحظه همزمان همه به هم ضربه زدن و هر سه تا با هم بیهوش شدن :-)
نقل قول کردن
ilia 1388
#8 ilia 1388 1399-11-05 19:11
ببخشید اسم اون بازی چیه که کله چکشی نشسته در فضای تاریک و اسپایدرمن هم بقلشه
نقل قول کردن
rune king thor
#9 rune king thor 1399-11-05 19:47
مقاله خیلی خوب و جامع بود.ممنون
به نقل از ilia 1388:
ببخشید اسم اون بازی چیه که کله چکشی نشسته در فضای تاریک و اسپایدرمن هم بقلشه

اون بازی اسپایدرمن دنیا های از هم گسیخته هست
نقل قول کردن
spider peter
#10 spider peter 1399-11-05 19:54
سلام ممنون از استاد ترابی
من تازه مرحله کله چکشی رو رد کردم تو بازی پی اس فورش
خیلی سخت بود مرحلش
کلا کله چکشی شخصیت خیلی باحالیه
نقل قول کردن
ilia 1388
#11 ilia 1388 1399-11-05 20:24
به نقل از rune king thor:
مقاله خیلی خوب و جامع بود.ممنون
به نقل از ilia 1388:
ببخشید اسم اون بازی چیه که کله چکشی نشسته در فضای تاریک و اسپایدرمن هم بقلشه

اون بازی اسپایدرمن دنیا های از هم گسیخته هست

ممنون
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#12 Ehsan Spider 1399-11-05 21:18
عالی بود استاد دستتون درد نکنه اطلاعات زیادی به دست آوردیم
ارجین همرهد هم خیلی خوب بود من اینو نمیدونستم


خیلی خوبین دمتون گرم
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#13 Mr. Doctor 1399-11-05 21:25
خیلی عالی بود استاد ترابی؛خسته نباشید
ممنون از شما بخاطر این مقاله پربار و مفید،الان خیلی بیشتر از گذشته با این شخصیت باحال اشنا شدیم
با اینکه خیلی شبیه کینگ پینه اما با این حال تفاوت های زیادی با اون داره؛و اینکه بنظرم اصلا در حد و اندازه کینگ پین نیس :-*
ممنون
نقل قول کردن
hassan91
#14 hassan91 1399-11-05 21:30
با تشکر از آقای ترابی که شخصیتهای خبیث مرد عنکبوتی رو دونه ودنه معرفی میکنن. دست مریزاد.
اریجینش باحال بود. مخصوصا اون اریجین ش که تو مورد ۵ بهش اشاره شد.
نقل قول کردن
CAPITAN VENOM
#15 CAPITAN VENOM 1399-11-05 23:54
به نظرم بهترین اقتباس از کله چکشی تو سریال مرد عنکبوتی خارق‌العاده‌ بود نو اون سریال کلی برای مرد عنکبوتی مشکل ایجاد کرد خلق کردن مردشنی با نورمن آزبورن و آتو آکتاویوس یکی از اونها بود
تو این سریال زیرکی خاصی داشت که در آخر به توم استون خیانت کرد و تحت استخدام گرین گابلین دراومد
نقل قول کردن
Doctor.who
#16 Doctor.who 1399-11-06 01:02
سپاس از شما. فکر کنم همرهد برام بیشتر نقش رئیس گانگسترها رو داشت که می گفت فلان چیزو بدزدید که مرد عنکبوتی جلوشونو می گرفت و اولین بارها که این شخصیت را می دیدم این از او در ذهنم ماند.
این شخصیت فکر کنم در کمیک هایی مانند گربه‌ی سیاه می تواند بیشتر باشد.
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#17 iron man Amir karimi 1399-11-06 10:56
به نقل از CAPITAN VENOM:
به نظرم بهترین اقتباس از کله چکشی تو سریال مرد عنکبوتی خارق‌العاده‌ بود نو اون سریال کلی برای مرد عنکبوتی مشکل ایجاد کرد خلق کردن مردشنی با نورمن آزبورن و آتو آکتاویوس یکی از اونها بود
تو این سریال زیرکی خاصی داشت که در آخر به توم استون خیانت کرد و تحت استخدام گرین گابلین دراومد

اره . من بیشتر اونجا شناختمش و به نظرم به شخصیت می خورد
نقل قول کردن
Captain_rogers
#18 Captain_rogers 1399-11-06 14:23
(ممنون ابت استاد ترابی از این مقاله)
ولی خدایی شخصیت ترسناکیه.
نقل قول کردن
thor_fan
#19 thor_fan 1399-11-06 14:36
سلام ممنون از آقای ترابی
یه سوال داشتم
اگه کسی به سر کله چکشی مثلا با یه میله ضربه بزنه سرش هیچیش نمیشه ولی پوستش چی میشه؟
پوستش آسیب نمیبینه؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37