تاریخچه مبارزات بین «هالک» (Hulk) و «ثینگ» (Thing)

تاریخچه مبارزات بین «هالک» (Hulk) و «ثینگ» (Thing)

به بهانه نبرد اخیر آنها در شماره 13 از سری جدید کمیک های Fantastic Four نگاهی داریم به سابقه مبارزات قبلی بین غول سنگی و غول سبز مارول!

مقدمه: چند روز پیش در شماره 13 از سری جدید کمیک بوک های Farnatstic Four به قلم «دَن اسلات» شاهد یک نبرد دیگر بین دو شخصیت محبوب «هالک» و «ثینگ» بودیم که ظاهرا به پیروزی ثینگ انجامید. اما باید بدانید که این دو شخصیت در تاریخ دنیای کمیک رقابت و نبردهای جانانه زیادی با هم داشته اند و میشه گفت در این زمینه در بین ابرقهرمانان رکورددار هستند. البته خیلی وقت ها این نبردها تمام عیار نبوده و معمولا یا تصمیم میگیرند بی خیال بشوند یا اینکه علیه یک دشمن مشترک متحد میشوند. بنابراین در این مقاله فقط به آن دسته از مبارزاتی میپردازیم که در نهایت یکی از آنها به عنوان برنده شناخته شد یا اینکه لحظه مهمی در آن رخ داد.

اولین نبرد بین هالک و ثینگ در شماره 12 از کمیک "چهار شگفت انگیز" رخ داد.

شماره 12 از fantastic four

این نبرد مهم بود نه فقط به این خاطر که برای دفعه اول بین دو شخصیت "قوی هیکل" مارول رخ میداد بلکه چون اولین کراس اور تاریخ مارول یونیورس بود! (البته در همان ماه شاهد حضور چهار شگفت انگیز در شماره نخست "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" هم بودیم ولی کارشناسان حضور هالک در شماره 12 از کمیک چهار شگفت انگیز را نخستین کراس اور دوران جدید مارول در دهه 60 میلادی میدانند). در هر حال، در داستان این کمیک، چهار شگفت انگیز فراخوانده میشوند تا در انجام تحقیقات ارتش آمریکا درباره یک خرابکار که احتمال میدهند هالک باشد، کمک کنند. وقتی چهار شگفت انگیز به هالک میرسند او به طوری نسبتا راحت شکست شان میدهد ولی قضیه ثینگ فرق میکنه. اما جالبه که وقتی ثینگ خودش رو آماده وارد کردن محکم ترین مشت خودش میکنه یک خبیث به طور مخفیانه و با شلیک یک اشعه هالک رو بی هوش میکنه!

و این برای مدتی نسبتا طولانی تبدیل شد به رویه و تِم معمول در نبردهای بین این دو شخصیت! یعنی دقیقا قبل از اینکه مشخص بشه کدام یک از آنها قوی تره ناگهان نبرد به دلیلی متوقف میشد! در هر حال،  مشخص شد این خرابکار همونی بود که به هالک ضربه زده بود : خبیثی گمنام به نام «تخریب گر» (The Wrecker). با این حال «استن لی» و «جک کربی» به خوبی میدانستند که هواداران این دو کمیک سخت به دنبال دیدن نبردی تمام عیار بین هالک و ثینگ هستند. بنابراین در شماره 25 چهار شگفت انگیز همین کار رو کردند (یادتون باشه که در دنیای کمیک شماره های 25، 50، 100 و ... ویژه هستند و صفحات بیشتری دارند . مثل همین شماره 25 سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که هفته پیش در اینجا براتون ترجمه کردیم).

کمیک هالک و ثینگ

این کمیک داستانی مرتبط با اونجرز داشت (هالک از اعضای موسس اونجرز بود ولی خیلی زود از تیم رفت و در آن زمان با اونجرز دشمن بود!). بنابراین اونجرز اون موقع به دنبال یافتن هالک بودند ولی او سر از نیویورک درآورد! «رید ریچاردز» (رهبر چهار شگفت انگیز) هم بیمار بود و «هیومن تورچ» آتشین هم که سریع از نبرد خارج شد و بنابراین فقط ثینگ بود که باید به تنهایی جلوی او قرار میگرفت.

نبرد هالک و ثینگ

این کمیک فوق العاده و تاریخی دو تا چیز رو نشان ما داد: اول اینکه هالک یک نیروی طبیعته مثل سیل و زلزله که کسی نباید سعی کنه باهاش در بیفته! و دو اینکه ثینگ اونقدر قلب بزرگی داره که هرگز تسلیم نمیشه حتی اگه به سختی از کسی مثل هالک کتک خورده باشه. در نتیجه او در پایان این شماره خودش را به طور قهرمانانه ای بلند میکنه.

داستان در شماره بعدی ادامه پیدا میکنه . منتهی فرقش اینه که در این شماره گروه اونجرز از راه رسیده اند و با چهار شگفت انگیز تیم آپ میکنند و در حالی که باز هم به نظر میاد که نبرد داره به سود هالک تموم میشه اما او به بروس بنر تبدیل میشه و فرار میکنه.

جنگ هالک

الان بیش از پنجاه سال از انتشار این دو شماره گذشته ولی اون دو موردی که گفتم هنوز دست نخورده باقی مونده. یعنی هالک در اوج خودش باشه قوی ترینه و ثینگ هم اگر ببینه جان بیگناهان در خطره محاله از نبرد فرار کنه.

یکی دیگر از تم های تکرار شونده در نبردهای بین هالک و ثینگ اینه که "هالک دوست داره تنها بذارنش" ولی ثینگ دوست داره عضو تیم باشه. یعنی هالک هیولایی هستش که دوست نداره کسی کاری به کارش داشته باشه ولی ثینگ هیولاییه که میخواد دوستش داشته باشن. بنابراین در بسیاری از مواردی که ثینگ تونسته هالک رو شکست بده به خاطر این بوده که بخشی از تیم چهار شگفت انگیز بوده. به طور مثال در شماره 122 از Incredible Hulk .

کمیک incredible hulk

درسته که ثینگ بخش مهمی از نبرده و هالک رو از ساختمان بکستر پرت میکنه پایین، ولی این رید ریچاردزه که با اختراع سلاحی هالک رو شکست میده:

در شماره 112 از کمیک چهار شگفت انگیز هم بار دیگر شاهد تثبیت یکی دیگر از تم های بین مبارزات این دو نفر هستیم: چون هالک خیلی قوی تره پس ثینگ باید زرنگ تر عمل کنه!

کمیک fantastic four

در واقع  یکی از مشکلاتی که حریفان هالک دارند اینه که او هر چی عصبانی تر بشه، قوی تر میشه. بنابراین هر چی نبرد جلوتر میره او خسته که نمیشه هیچی، بلکه قوی تر هم میشه! ثینگ این رو میدونه و بنابراین به راه هایی روی میاره که در همون ابتدای نبرد کار رو تموم کنه یا اینکه اونقدر حواس هالک رو پرت کنه تا نیروی کمکی از راه برسه. در این شماره هم ثینگ همین کار رو میکنه. یعنی داره مقاومت میکنه و وقت تلف میکنه. تا اینکه دوست دخترش (آلیشیا مَسترز) صدمه میبینه و حواسش پرت میشه. و شما هرگز نباید در مبارزه با هالک حواستون پرت بشه!

مبارزه هالک ثینگ

همانطور که دیدید، غول سبز مارول آنچنان مشتی به ثینگ میزنه که تقریبا او را میکشه! خوشبختانه رید ریچاردز به موقع میرسه و احیاش میکنه.

در شماره 153 از کمیک Incredible Hulk، ثینگ بار دیگر بخشی از یک تلاش تیمی میشه برای شکست دادن هالک.

کمیک Incredible Hulk

اما این دفعه «اسپایدرمن» و «دِردِویل» هم هستند! اما در نهایت این رید ریچاردزه که با سلاحی ویژه هالک رو از پا درمیاره.

اما در مبارزه بعدی که در شماره 166 از کمیک چهار شگفت انگیز رخ میده ثینگ حداقل میتونه ادعا کنه که مشت نهایی را او به هالک وارد کرد!

کامیک بوک

در این داستان چهار شگفت انگیز تصمیم میگیرند از روحیه تیمی واقعی برای غلبه بر هالک استفاده کنند. یعنی هیومن تورچ با یک ضربه آتشین بهش حمله میکنه و اکسیژن اطرافش رو از بین میبره. بعدش بلافاصله سوزان استورم از قدرت های خودش استفاده میکنه و یک پوشش نامرئی دور سرش ایجاد میکنه و اینجوری به طور کامل هوا رو تخلیه میکنه (البته بعدا برخی نویسنده ها نشون دادن که هالک به هوا برای نفس کشیدن نیاز نداره ولی اون موقع یکی از راه های شکست دادن هالک، قطع کردن اکسیژن بود). و در نهایت این ثینگ بود که ضربه نهایی رو به هالک که در موقعیت تضعیف شده ای بود وارد آورد و او را ناک آوت کرد!

این یک استراتژی ماهرانه بود که تیم های دیگری نظیر "ایکس فاکتور" در نبردهای خود با هالک ازش استفاده کردند.

 

ولی در هر حال خودتان شاهد هستید که تا اینجا هیچ نبرد واقعا تمام عیاری که نشون بده کدامیک بر آن یکی پیروز میشه رخ نداده. در ادامه داستان شاهد بودیم که ثینگ دلش برای هالک میسوزه و بهش کمک میکنه تا بتونه از دست دولت فرار کنه. اما در شماره بعدی نبرد دیگری بین آنها روی بنای معروف "طاق دروازه" هستیم!

در نبرد تک تک بین ثینگ و هالک به نظر میرسه که ثینگ داره ضربات خوبی وارد میکنه و ممکنه که پیروز بشه که ناگهان او به حالت انسانی خودش برمیگرده و در این حالت هالک به راحتی او را به پایین پرتاب میکنه:

(البته ثینگ خودش از این قضیه اصلا ناراحت نیست زیرا خوشحاله که به حالت انسانی خودش برگشته).

 

در شماره 21 از کمیک Marvel Fanfare شاهد نبرد مهمی هستیم زیرا برای اولین بار یکی از این دو از ادامه نبرد دست میکشند.

این داستان توسط «جیم استارلین» نوشته شده و نوعی ادای احترامه به استن لی و جک کربی و نبرد تاریخی که این دو بزرگمرد بین ثینگ و هالک در شماره 25 چهار شگفت انگیز خلق کردند. منتها اینجا ثینگ دیگه میفهمه که شکست خورده و از نبرد دست میکشه ...

کمیک marvel fanfare

البته هالک این اجازه رو بهش نمیده ولی خوشبختانه دکتر استرنج از راه میرسه و قضیه به اتمام میرسه.

سپس یک داستان دو قسمتی داشتیم که در کمیک های هالک و چهار شگفت انگیز چاپ شد.

داستان ثینگ

اون موقع (اواخر دهه 80 میلادی) هالک بسیاری از قدرت های خودش را از دست داده و به یک هالک خاکستری تبدیل شده بود. و ثینگ هم به خاطر یک سری تشعشات دیگر، قدرت هایش بیشتر شده بود و در اوج قدرت فیزیک خودش قرار داشت. بنابراین یه جورایی شرایط اونا معکوس شده بود! (یعنی ثینگ زور بازوی قوی تری پیدا کرده ولی هالک زرنگ تر شده بود!). بعدشم که دکتر دووم باعث میشه با هم بجنگنند. در شماره 320 از کمیک چهار شگفت انگیز ثینگ به واقع هالک رو شکست میده ..

اما نبرد آنها در شماره 350 از کمیک Incredible Hulk تکرار میشه و در آن هالک با زرنگی کاری میکنه که ثینگ انرژی زیادی مصرف کنه و به همین دلیل زیادی خسته میشه و اینجوری فرصتی برای ناک آوت کردن او پیدا میکنه ...

 

سپس هالک وارد فاز "پروفسور هالک" خود شد. یعنی مغز بروس با عضلات و قدرت هالک ترکیب شد. بنابراین این هالکِ عاقل دیگر دلیلی برای مبارزه با دیگر ابرقهرمانان همچون ثینگ نداشت! (البته در یکی از کمیک های هالک شاهد یک مسابقه کشتی با نمک بین آنها بودیم!). حتی بعد از اینکه عقل بروس بنر از هالک رفت، نویسندگان انگار دیگر علاقه ای به نشان دادن نبرد بین آنها نداشتند و تا مدتها شاهد نبردی بین هالک و ثینگ نبودیم.

اما نبرد بعدی آنها نشان داد که آنها از نظر میزان قدرت چقدر از یکدیگر متمایز هستند. درست قبل از رویداد مهم "جنگ داخلی"، Illuminati (یک گروه مخفی ابرقهرمانی که رید ریچاردز هم عضوش بود)، تصمیم گرفت هالک را به فضا بفرستد تا او سرانجام در سیاره ای باشد که در آنجا به آرامشی که دنبالشه دست پیدا کنه. ولی حواسشون به جنگ داخلی پرت شد و نفهمیدند که هالک هرگز در آن سیاره صلح آمیزی که قرار بره، فرود نیامده! در واقع او در سیاره جنگجویان فرود آمد . بعدشم قضایایی پیش آمد که همسر هالک کشته شد و فکر میکرد که دوستان قدیمی اش مقصر هستند . بنابراین هالک به زمین برگشت و داستان "جنگ جهانی هالک" پیش آمد (این مقاله را بخوانید).

در این داستان هالک در واقع همه ابرقهرمانان را نابود کرد که یکی از آنها ثینگ بود (شماره 2 کمیک World War Hulk):

 جنگ جهانی هالک

در حقیقت اگر «سِنتری» (Sentry) دخالت نکرده بود ، ثینگ مُرده بود!

هالک بعدا در قضایای "جنگ داخلی 2" به دست هاکای و به درخواست بروس بنر کشته شد (داستانش اینجا ترجمه شده). ولی در رویداد "امپراتوری مخفی" (که اینجا ترجمه شده) به دست "هایدرا" زنده شد. او در شماره 6 این کمیک خیلی راحت ثینگ را شکست داد.

و حالا میرسیم به جدیدترین نیرد بین هالک و ثینگ که هفته پیش و در شماره های 12 و 13 از سری جدید کمیک بوک های Fantastic Four به تصویر کشیده شد.

کمیک چهار شگفت انگیز 2019

در این داستان بار دیگر شاهد هستیم که ثینگ با قلبش داره میجنگه. او سعی داره قبل از اینکه هالک بیش از حد عصبانی و قوی بشه او را از پای دربیاوره. و همچنین متوجه شده که داره به هیبت انسانی خودش برمیگرده بنابراین همه زور خودش را در یک مشت جمع  میکنه و به هالک حواله ش میده! این مشت باعث میشه بازوی خودش بشکنه و به خاطر درد زیاد بیهوش بشه ولی همچنین هالک رو ناک آوت میکنه!

 

پس در حال حاضر ثینگ میتونه ادعا کنه که از هالک قوی تره!

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 مبارزه برتر كاپیتان آمریكا و ایرون من در دنیای كمیك بوك

مبارزات برتر فیلم های کمیک بوکی

10 کمیک برتر «ثینگ» (THE THING)

5 مبارزه برتر هالک با اونجرز

10 مبارزه برتر هالک با ثور (HULK VS. THOR) + ویدئو

5 مبارزه برتر ولورین و هالك (WOLVERINE VS HULK)

بهترین مبارزات مرد عنكبوتی

10 مبارزه برتر كاپیتان آمریكا و ایرون من در دنیای كمیك بوك

20 حقیقتی که باید درباره هالک (بروس بنر) بدانید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

old man omid
#1 old man omid 1398-05-29 13:07
خسته نباشید،اقای ترابی.
من عاشق اینجور نبرد ها هستم.هالک و ثینگ،از خیلی وقت پیش ها باهم درگیر بودن و اکثرا هالک یا پیروز بوده یا با نامردی شکست خورده.اما این بنظرم ب ای اولین باره که ثینگ برتر از هالک بوده.
پ.ن:من فکر میکردم اولین کراس اور مارول حضور هیمون تورچ اورجینال در کمیک ها کاپیتان امریکا بوده(یا نیمور).
نقل قول کردن
best of the best
#2 best of the best 1398-05-29 13:49
استاد باز هم با یک مقاله عالی و به موقع ما رو غافلگیر کردن
هر چی از دنیای کمیک بلدم و بلد هستیم مدیون شماست
دم شما گرم
نقل قول کردن
best of the best
#3 best of the best 1398-05-29 13:51
به نقل از old man omid:

پ.ن:من فکر میکردم اولین کراس اور مارول حضور هیمون تورچ اورجینال در کمیک ها کاپیتان امریکا بوده(یا نیمور).

بله درسته
فک کنم نبرد نیمور و هیومن تورچ رو میگی در دهه 40 میلادی که استاد قبلا تو یکی از مقالاتشون اشاره کرده بودن
در بخش مقدمه این مقاله:
bit.ly/2WSSEAm
ولی اینجا منظورشون اولین کراس اور در دنیای مدرن ماروله . داخل پرانتز هم اشاره کردن به دهه 60 میلادی
نقل قول کردن
old man omid
#4 old man omid 1398-05-29 14:03
به نقل از best of the best:
به نقل از old man omid:

پ.ن:من فکر میکردم اولین کراس اور مارول حضور هیمون تورچ اورجینال در کمیک ها کاپیتان امریکا بوده(یا نیمور).

بله درسته
فک کنم نبرد نیمور و هیومن تورچ رو میگی در دهه 40 میلادی که استاد قبلا تو یکی از مقالاتشون اشاره کرده بودن
در بخش مقدمه این مقاله:
bit.ly/2WSSEAm
ولی اینجا منظورشون اولین کراس اور در دنیای مدرن ماروله . داخل پرانتز هم اشاره کردن به دهه 60 میلادی

اها مرسی درست میگید.گرفتم ;-)
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#5 Pooya-Spidey 1398-05-29 16:09
یکی دیگه!!!!!!!!!!!!!!
خدایا من عاشق این سایتم❤❤❤❤❤❤❤
خیلی مقاله جالب و جذابی بود و لذت بردم و یک سری اطلاعات هم فهمیدم مخصوصا اون فکت شماره های : 100،50،25 واقعا جالب بود و نمیدونستم تا حالا.

پ.ن : آقای ترابی این سری جدید 4 شگفت انگیز رو ترجمه می کنید؟
همین که دن اسلات نوشته
نقل قول کردن
hassan91
#6 hassan91 1398-05-29 20:49
کلا هالک تنش میخاره واسه دعوا با ابرقهرمانا :o
ولی ثینگ عجب کاری انجام داده تو آخرین نبرد :-*
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44