بررسی و تحلیل تریلر فیلم "ونوم: بگذارید کارنیج بیاید": لحظه‌های مهم و سوالات بزرگ

بررسی و تحلیل تریلر فیلم "ونوم: بگذارید کارنیج بیاید": لحظه‌های مهم و سوالات بزرگ let there be carnage venom 2

گرچه معلوم بود که بعضی از این صحنه‌ها را خواهیم دید، اولین تریلر فیلم «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» چند بخش جالب به ما نشان داد که جواب سوالاتی را روشن می‌کرد، معماهای جدیدی مطرح می‌کرد و اشاره‌ای به ارتباط احتمالی این فیلم با دنیای سینمایی مارول داشت.

 اگر هنوز تریلر را تماشا نکرده اید، بروید اینجا.

سرانجام، اولین تریلر فیلم «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» یا «ونوم: بگذارید کشتار به‌پا شود» (Venom: Let There Be Carnage) بعد از مدت‌ها انتظار پخش شد و به طرفداران، نخستین نشانه‌ها را از این‌که اندی سرکیس (Andy Serkis)، چگونه این فیلم را ساخته است، نشان داد. با لحن نگران‌کننده‌اش، وضع طعنه‌آمیز و مضحک سیمبیوت (Symbiote) ونوم و اولین نگاه به کارنیجِ (Carnage) (به معنی کشتار و قتل) دنیای سینمایی سونی، این تریلر شروع خوبی برای معرفی فیلم بود.

در نوشته نگاهی می‌اندازیم به داستان، شخصیت‌ها و حضورهای افتخاری احتمالی موجود در اولین تریلر فیلم «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید».

 

لحظات کمدی بین دو رفیق

https://spidey.ir/images/img/content/venom2/venom-trailer-2.jpg

این تریلر با نشان دادن رابطه‌ای بهتری که ونوم (Venom) و ادی براک (Eddie Brock) بعد از فیلم اول با هم پیدا کرده‌اند، شروع می‌شود. ونوم خودش را در آشپزخانه‌ی ادی به این ور و آن ور می‌کشد تا برای او صبحانه‌ای از وافل (Waffle)، تخم‌مرغ و سایر غذاهای صبح‌گاهیِ پر کالری آماده کند. این اتفاق به این دلیل است که ونوم می‌خواهد از طریق خوراندن کربوهیدرات و غذاهای پر کالری به ادی انرژی جذب کند. علاوه‌بر این، در این لحظه رابطه‌ی خشن اما بامزه‌ی این دو نشان داده می‌شود.

ایستراگ استن لی

(در تصویر بالا دقت کردید به ایستراگ استن لی؟!)

اما قطعا نکته جالب ولع سیمبیوت برای خوردن شکلات است! شاید برای بیننده ای که با دنیای کمیک آشنایی ندارد این علاقه معنای خاصی نداشته باشد ولی علاقمندان به دنیای کمیک حتما میدانند که همانطور که قبلا در این مقاله گفته بودیم، ونوم از وقتی در کمیک های مرد عنکبوتی ظاهر شد شعار "مغز خوری" سر داد و مدام ادعا میکرد که میخواد مغز فلانی رو بخوره! ولی سئوال اینه که آیا واقعا ونوم تا به حال در دنیای کمیک مغز کسی را خورده؟ در کمال تعجب باید گفت که بله! به طور مثال در شماره 1 از کمیک Venom: The Hunger، میبینیم که روی این مساله که آیا ونوم مغز میخوره یا نه خیلی مانور داده میشه ... و در جایی واقعا این کار رو میکنه! (این تصویر و این تصویر رو ببینید) . توضیحش هم اینه که سیمبیوت فضایی به مغز انسان علاقه داره چون نوعی ماده شیمیایی در مغز هست که برای سیمبیوت خیلی لازمه . سیمبیوت هم به همین خاطر همیشه دوست داره مغز بخوره ! (البته ولی ادی براک تا جای ممکن جلوش رو میگیره). اما جالبه که بدونید ادی براک بعد از مدتی فهمید که همین ماده که در مغز انسان یافت میشه در شکلات هم یافت میشه! بنابراین ونوم به جای مغز انسان میتونه شکلات هم بخوره تا سیر بشه!

 شکلات ونوم

پس قضیه علاقه سیمبیوت ونوم به شکلات قطعا ادای احترام و اشاره ای است به دنیای کمیک. به نظر میرسه ادی اینجوری میخواد جلوی خوردن دیگران از سوی سیمبیوت را بگیره. 

کمدی بزن بکوبی که در این صحنه می‌بینیم با نمود بیش از حد خود، قرار است برخلاف لحن تند و تیز و تقریباً ترسناک فیلم اول باشد. بیشتر شوخی‌ها پیرامون استفاده‌ی ونوم از ادی برای زنده ماندنش و در طرف مقابل تلاش ادی برای کنترل ونوم و جلوگیری از خورده‌شدن مردم توسط او، شکل می‌گیرند. با دیدن بحث این دو در‌مورد محافظت از زن فروشنده‌ی مغازه‌ی محله‌ی‌شان به شرط این‌که او هر خوراکیی ونوم می‌خواهد به او بدهد، همچنین متوجه می‌شویم که این رابطه، آن‌ها را به نوعی قهرمانان محلی تبدیل کرده است.

 

کارآگاه مرموز

پاتریک مولیگان

شخصیت مرموزی که استیون گراهام (Stephen Graham) آن را بازی می‌کند را نیز در این تریلر می‌بینیم. در یک صحنه، او خیلی واضح نسخه‌ای از روزنامه‌ی دیلی بیوگل (Daily Bugle) با همان لوگوی فیلم‌های مردعنکبوتی سم ریمی (Sam Raimi) در دست دارد. این اتفاق می‌تواند نوید ارتباط نزدیکتری بین این فیلم و فیلم‌های مردعنکبوتی (Spider-Man) که از زمان انتشار فیلم اول ونوم توسط طرفداران مطرح شده بود، بدهد.

هنوز دقیق معلوم نیست که گراهام در اتفاقات خط داستانی فیلم چه نقشی دارد؛ اما روشن است که او کارآگاه است و با دیدن ونوم در پشت او که می خواهد سرش را ببلعد، می‌توان حدس زد که رابطه‌ی او با ادی براک اصلا خوب نباشد. همچنین با توجه به مچاله کردن روزنامه‌ای که عکس کلتوس کسدی (Cletus Kasady) روی جلد آن است، احتمالاً او کینه‌ی آشکاری نسبت به این قاتل زنجیر‌ای دارد.

اگر این فیلم ارتباطی با مردعنکبوتی داشته باشد، یک احتمال هم هست که او جیکوب رِیوِن (Jacob Raven) کارآگاه پلیسی که در کمیک‌های «سرگذشت کلون» (Clone Saga) حضور پررنگی داشت، باشد. با این حال، چیزهایی که دیدیم غیر از شغل گراهام اطلاعات دیگری از این شخصیت به ما نمی‌دهند.

جیکوب ریون

اما ما خودمان احتمال میدهیم که او همان «پاتریک مولیگان» ، افسری پلیسی که با فرزند سیمبیوت کارنیج پیوند خورد و به قهرمانی به نام «تاکسین» تبدیل شد، باشد!

پاتریک مولیگان

(برای کسب اطلاعات کامل درباره تاکسین، این مقاله را بخوانید)

 و البته جالب ترین ایستراگ تریلر هم مربوط به همان روزنامه ای میشود که این آقا میخواند و در تیتر آن به وضوح عبارت Avengers به کار رفته است:

ایستراگ avengers

پس آیا این فیلم ربطی به دنیای سینمایی مارول دارد؟ آیا مثل تریلر فیلم "موربیوس" که اینجا نقدش کردیم قراره اشاراتی به MCU در آن باشد؟ فقط باید صبر کرد و دید.

 

آنه وینگ (Anne Weying)

آنه وینگ

آنه وینگ خیلی کوتاه در حال صحبت کردن با شخصی که به‌نظر می‌رسد ادی باشد، در تریلر دیده می‌شود. نامزد او در فیلم قبلی هم قرار است در فیلم ظاهر شود؛ اما از روی دیالوگی که کسدی می‌گوید، می‌توان فهمید که ادی هنوز به او علاقه‌مند است. احتمالاً این حضور کوتاه در تریلر به معنی حضور کم او در فیلم هم باشد. با این حال، کلتوس کسدی که روایت کننده‌ی تریلر هم هست این‌گونه بیان می‌کند که آنه وینگ یکی از حسرت‌ها و افراد مهم از دست رفته‌ی ادی است. این نکته، زمینه‌ی وقوع حادثه‌ای ناگوار را برای او فراهم می‌کند.

 

موسسه‌ی راون‌کِرافت (Ravencroft Institute)

موسسه‌ی ریون‌کِرافت (Ravencroft Institute)

موسسه‌ی راون‌کرافت در کمیک‌های اسپایدرمن معادل تیمارستان آرکام (Arkham Asylum) در کمیک‌های بتمن است و مثل این‌که قرار است نقش مهمی در دنباله‌ی فیلم «ونوم» داشته باشد. راون‌کرافت نه تنها محل نگهداری کلتوس کسدی است، بلکه عشق او شیریک (Shriek) (به معنی فریاد و جیغ) نیز در آن‌جا زندگی می‌کند.

نائومی هریس

در تریلر، شیریک با بازی نائومی هریس (Naomie Harris) را در حال گریه کردن و در شرایط بسیار آزاردهنده‌ای می‌بینیم؛ در شرایطی بسیار متفاوت از قاتل شادی که در کمیک‌ها نظر کلتوس کسدی را به خود جلب کرده بود. از حرف‌های راوی می‌فهمیم که کلتوس هنوز نسبت به او احساساتی دارد و از محبوس بودن او ناراحت است.

شیریک

شیریک بعداً در تریلر همانطور که کاغذها در اطرافش به پرواز درآمده‌اند، از ناراحتی جیغ بلندی می‌کشد. این احتمالاً برداشت فیلم از قدرت‌های او در کمیک‌ها است. او همچون نامش می‌تواند با مهارت زیاد صداهای بسیار بلندی برای مقابله با دشمنانش تولید کند. این نکته می‌تواند برای سیمبیوت‌هایی مانند ونوم و کارنیج که نقطه‌ظعفشان حملات صوتی است، تهدید بسیار بزرگی باشد. شیریک در کمیک‌ها این قدرت را به‌خاطر این دارد که یک جهش‌یافته است؛ اما به احتمال زیاد این بخش در این‌ فیلم تغییر کند، مگر این‌که قرار باشد همکاری غیرمنتظره‌ای بین مارول (Marvel) و سونی (Sony) شاهد باشیم.

 

کارنیج خواهد آمد

وودی هارلسون کلتوس کسدی

همان‌طور که معلوم است، کسدی با بازی وودی هارلسون (Woody Harrelson) که این شخصیت را به قاتل‌های معروف سینما مانند هانیبال لکتر (Hannibal Lecter) نزدیک کرده است، بخش زیادی از تریلر را به خود اختصاص می‌دهد. اولین بار که او را می‌بینیم، متوجه تفاوت مدل موهایش با مدل فرفری فیلم قبلی می‌شویم که نشان می‌دهد سازندگان در این دنباله سعی کرده‌اند تا به برخی از انتقادات توجه کنند و اشکالات قبلی خود را برطرف سازند.

اندی سرکیس در مصاحبه با سایت IGN اطلاعات خوبی درباره کسدی داده است. به طور مثال گفته است که او مثل ادی کودکی بد و خاصی داشته است و دلیل اصلی اینکه تقاضا میکند تا فقط با ادی مصاحبه کند نیز همین است زیرا با ادی احساس نزدیکی میکند و ادی هم دوست دارد به عنوان یک خبرنگار ، اطلاعات دست اولی از او درباره محلی که جنازه قربانیانش را مخفی کرده به دست بیاورد. همچنین کسدی در کودکی یک بچه استثنایی بوده و از طریق طراحی خودش را ابراز میکند و اینگونه است که ادی و گسدی با هم ملاقات میکنند. این مساله در واقع راه حل سونی بوده برای اینکه بدون حضور اسپایدرمن، ادی و کسدی و در نهایت ونوم و کارنیج را به هم ربط دهد و باید صبر کرد و جزئیات را در فیلم دید.

کارنیج

آن‌گونه که راوی در تریلر می‌گوید، به‌نظر می‌رسد که ادی براک و کلتوس کسدی رابطه‌ی دوستانه‌ای با هم پیداکرده‌اند ودر راون‌کرافت یکدیگر ملاقات می‌کنند. پس از آن کسدی در حالی نشان داده می‌شود که قرار است با تزریق ماده‌ای کشنده اعدام شود و این اتفاق به‌نحوی باعث پیوند خوردن او با کارنیج می‌شود. متأسفانه، مبارزه‌ی شرور اصلی و ضد قهرمان فیلم را در تریلر نمی‌بینیم، اما بدون‌شک چیزهای بیشتری تا زمان اکران این فیلم خواهیم فهمید.

ظاهر کارنیج هم که مثل دنیای کمیک است و جالبه که اندی سرکیس رسما اعلام کرده قدرت های  کارنیج دقیقا مثل کمیک بوک هاست ولی یک قدرت جدید هم در فیلم پیدا خواهد کرد.

 

«ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» به کارگردانی اندی سرکیس و بازی تام هاردی (Tom Hardy)، وودی هارلسون، میشل ویلیامز (Michelle Williams)، نائومی هریس (Naomie Harris)، رید اسکات (Reid Scott)، استیون گراهام، شان دلینی (Sean Delaney) و لری اولوبامیو (Larry Olubamiwo) در روز 24 سپتامبر سال 2021 میلادی در سینماها اکران خواهد شد.

 

رامین نمکی

(Rayman)

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

  

مطالب مرتبط:

10 شایعه و فرضیه ای که برای فیلم "ونوم 2: بگذارید کارنیج بیاید" مطرح شده است!

داغ داغ!! اولین تریلر فیلم ونوم: بگذارید کارنیج بیاید منتشر شد!

نقد و بررسی نخستین تریلر منتشر شده از فیلم "موربیوس" (MORBIUS)

10 حقیقت مهمی که باید دربارۀ تیمارستان "راون‌کرافت" (RAVENCROFT INSTITUTE) بدانید

شماره آخر از کمیک "تیمارستان راون کرافت" (RAVENCROFT) ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت شیریک (SHRIEK) بدانید

10 حقیقتی که باید درباره کارنیج (CARNAGE) بدانید

10 سوالی که پس از دیدن فیلم ونوم در ذهن ما ایجاد شد!

تهدید آمیز ترین زوج های خبیث دنیای کمیک

تاریخچه فیلم های ساخته نشده از ونوم!

15 قدرتی که کارنیج دارد ولی ونوم ندارد!

10 حقیقت مهمی که باید درباره سیمبیوت (SYMBIOTE) ها بدانید

نقد و بررسی فیلم ونوم (VENOM)

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم " ونوم " (VENOM)

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

حضور مردعنکبوتی در فیلم "موربیوس" و"ونوم ۲" تایید شد؟!

 سری جدید کمیک بوک های ونوم (VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

اطلاعات جدید از فیلم های جدید سونی براساس کمیک بوک های مرد عنکبوتی

10 تفاوت بزرگ ونوم در دنیای کمیک و سینما

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

رتبه بندی تمام حضورهای ونوم در دنیای انیمیشن

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mokhtAR KID
#1 mokhtAR KID 1400-02-22 08:38
ممنون بابت تحلیل جذابتان به نظرم اون کارگاه مولیگان است
(صاحب تاکسین ) امیدوارم سونی گند نزند دوباره مثل ونوم البته فیلم ونوم بازیگزانش خوب بودند
نقل قول کردن
mandal
#2 mandal 1400-02-22 09:31
واقعا تحیلیل جالبی بود فقط امیدوارم ایندفعه درجه سنی مخصوص بزرگسالان باشه تا به جذابیت و خشونت فیلم اضافه کند
نقل قول کردن
CAPTAIN_ARVIN
#3 CAPTAIN_ARVIN 1400-02-22 09:37
هرچی باشه مطمئنم از قسمت قبل بهتره :-)
من عاشق اون پوزخند کلتوس شدم :lol:

مرسی spidey ;-)
نقل قول کردن
Mahdiarvenom
#4 Mahdiarvenom 1400-02-22 09:41
راستش ونوم رو دیگه خیلی شوخ طبع کرده بودن اصلا از این خوشم نیومد
درسته تو خلوت داشت با ادی به عنوان یه دوست شوخی می‌کرد ولی دیگه بیش از حد بود، امیدوارم طی نبرد دیگه شوخی نکنه
امیدوارم یه روند داستانی متفاوتی داشته باشه نه اینکه حالا ونوم اولش با کارنیج می جنگه شکست می خوره بعد دوباره می ره باهاش می جنگه پیروز میشه.
امیدوارم فیلم خوبی شه
نقل قول کردن
spider and venom
#5 spider and venom 1400-02-22 09:43
خداکنه سونی گندنزنه به این فیلم :cry:
نقل قول کردن
dead spider
#6 dead spider 1400-02-22 10:09
متاسفانه راجب عنکبوتی که کلتوس کسدی در فیلم لهش می کرد حرفی زده نشد ولی در کل عالی
نقل قول کردن
mokhtAR KID
#7 mokhtAR KID 1400-02-22 10:26
من امیدوارم سونی به فیلم گند نزند چون فیلم ونوم برای غیر کمیک خون ها خوبه
نقل قول کردن
spider and venom
#8 spider and venom 1400-02-22 10:46
ممکنه دوباره تاریخ اکرانش عقب بیفته؟؟؟
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#9 AM SM BM SM 1400-02-22 11:42
سلام
ممنون بابت مقاله.
تحلیل دقیقی بود و بیشتر ما رو با این فیلم آشنا کرد مخصوصا اون مال اونجرز. اما خب من قبلا هم گفتم برای کسی مثل من که این فضا رو خیلی دوست نداره این تریلر من رو هایپ نکرد. امیدوارم فیلم خوبی باشه.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#10 AmirhoseinJafari2005 1400-02-22 11:46
تحلیل خوبی کردین خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
a.v.s
#11 a.v.s 1400-02-22 12:43
درود به آقای نمکی عراقی،

تحلیل بسیار خوبی از تریلر بود. خسته نباشید. هرچند اینکه این جریانات رو به مرد عنکبوتی سم ریمی و MCU ربط دهند منو میترسونه، مگر اینکه استراتژی خوبی داشته باشند.

و اگر درباره تریلر بگم، والا صرفا دارک و خفن بود. هی یه سری چیزای گنگ نشون میداد که نمیفهمیدی چی به چیه. و اگر این لحظات، لحظاتی هستند که جزو اتفاقات عادی فیلم هستند پس وای به حال کل فیلم. چون اصلا جذابیتی نداشتند. یعنی صد رحمت به تریلر bvs و جاستیس لیگ 2017.

یعنی کاملا از تریلر معلومه که این فیلم انگار داستان نداره. حداقل اون تیزر اولیه قسمت اول ونوم که توش حتی ونوم هم نشون نداد، یه چیزی برای گفتن داشت. اینجا همونم نداره. درسته اندی سرکیس یک آدم قابلیه ولی فکر نکنم با توجه به بیشعوری تهیه کننده ها و بی استعدادی فیلم نامه نویس ها و داستان نویس ها بتونه فیلم رو نجات بده.

هرچند کلا قسمت اول ونوم هم جز رابطه ادی و ونوم و همچنین بازی تام هاردی، ارزش صحبت کردن دربارش نیست. پس به همین متنی که نوشتم بسنده میکنم چون زیادی بهش بها دادم.
نقل قول کردن
MH.Roveizpour
#12 MH.Roveizpour 1400-02-22 13:10
به نقل از dead spider:
متاسفانه راجب عنکبوتی که کلتوس کسدی در فیلم لهش می کرد حرفی زده نشد ولی در کل عالی


دقیقاً ، منم اومدم همین نظر رو بدم ، دقیقه ۰۱:۲۷ نشون میده که کلتوس یه عنکبوتو له میکنه که ممکنه یه اشاره به دوست عنکبوتیمون باشه. ولی حیف بهش پرداخته نشد ، بازهم در کل عالی بود
نقل قول کردن
P.B.P
#13 P.B.P 1400-02-22 13:15
سلام ممنون از آقای نمکی
ممنون بابت مقاله و زحمات شما
تحلیل خیلی کامل و عالی بود،واقعا تام هاردی و وودی هارلسون خیلی دوست دارم.
خیلی خوب بود.
ممنون.
نقل قول کردن
P.B.P
#14 P.B.P 1400-02-22 13:20
به نقل از spider and venom:
ممکنه دوباره تاریخ اکرانش عقب بیفته؟؟؟

سلام آره ممکنه چون سونی بیشتر به فکر پوله تا وفاداری به شخصیت ها
نقل قول کردن
Matingh
#15 Matingh 1400-02-22 13:34
دستتون درد نکنه .
از بابت تریلر خوشحالم و امیدوارم کرد به فیلم ،خیلیییی نتونستم با فیلم اول ارتباط بگیرم ولی مطمئنم این قسمت قطعا بهتر میشه و سکانس هایی که به زندگی عادی با ونوم پرداخته میشه میتونه خیلی خاص و جذاب باشه، همچنین تقابل ونوم و کارنیج هم حسابی میتونه خیره کننده باشه.
نقل قول کردن
ArashBigA
#16 ArashBigA 1400-02-22 15:20
متن مثل همیشه کامل و عالی اما اگه دقت کنین وقتی دارن چیزی وارد بدن کلتوس میکنن کارنیج جلوی وارد شدن ماده رو میگیره انگار که از قبل کارنیج توی بدنش حضور داشته
نقل قول کردن
ali ghorbany
#17 ali ghorbany 1400-02-22 19:11
خسته نباشید من تازه عضو سایت شدم ولی از زمان اکران فیلم اونجرز 1 یا 2 با سایتتون آشنا شدم سایت واقعا عالی هستش
یه سوال اون آخر تریلر احتمال داره خونه دکتر استرنج باشه؟
نقل قول کردن
spider and venom
#18 spider and venom 1400-02-22 21:29
به نقل از P.B.P:
به نقل از spider and venom:
ممکنه دوباره تاریخ اکرانش عقب بیفته؟؟؟

سلام آره ممکنه چون سونی بیشتر به فکر پوله تا وفاداری به شخصیت ها

ممنون
نقل قول کردن
_MoHaMaDRezA
#19 _MoHaMaDRezA 1400-02-26 13:59
به نقل از P.B.P:
به نقل از spider and venom:
ممکنه دوباره تاریخ اکرانش عقب بیفته؟؟؟

سلام آره ممکنه چون سونی بیشتر به فکر پوله تا وفاداری به شخصیت ها

به نقل از P.B.P:
به نقل از spider and venom:
ممکنه دوباره تاریخ اکرانش عقب بیفته؟؟؟

سلام آره ممکنه چون سونی بیشتر به فکر پوله تا وفاداری به شخصیت ها

اگه تعویق بیفته چه ربطی به وفاداری به شخصیت ها داره !!؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45