رتبه بندی صحنه های پایانی (سکانس اختتامیه) در فیلم های مردعنکبوتی

رتبه-بندی-صحنه-های-پایانی-سکانس-اختتامیه-در-فیلم-های-مردعنکبوتی

در این مقاله میخواهیم سکانس ها و صحنه های پایانی (Ending) را در تمامی فیلم های سینمایی ساخته شده از روی مردعنکبوتی مورد بررسی دقیق قرار دهیم و رتبه بندی کنیم (مقاله به روز رسانی شد).

مقدمه: در مجموع صحنه های پس از تیتراژ و پایانی فیلم های ابرقهرمانی گاهی از خود آنها هم صدای بیشتری به پا میکنند و بسیار اهمیت دارند زیرا هم باید داستان را با بهترین نحو به پایان ببرند و آرک داستانی شخصیت ها را خاتمه بدهند و هم اینکه بیننده را برای قسمت بعدی هیجان زده کنند. و خیلی ها هستند که فقط به خاطر یک پایان قوی یا ضعیف نسبت به کلیت یک اثر ابرقهرمانی قضاوت میکنند. و البته فیلم های سینمایی مردعنکبوتی همواره از پایان بندی های جذاب و غنی برخوردار بوده اند که در این مقاله قصد دارم به رتبه بندی آنها بپردازم. با من همراه باشید ...

مقالات زیر را هم بخوانید:

رتبه بندی صحنه های آغازین (سکانس افتتاحیه) در فیلم های مردعنکبوتی

20 پایان برتر در فیلم های کمیک بوکی/ابرقهرمانی

17 شوخی برتر مرد عنکبوتی در دنیای سینما

صحنه های برتر در فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی - قسمت اول

صحنه های برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت دوم

رتبه بندی برترین مبارزات مردعنکبوتی در عالم سینما

10 صحنه آغازین (سکانس افتتاحیه) برتر در فیلم های کمیک بوکی/ابرقهرمانی

30 دیالوگ برتر فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

 

10- مرد عنکبوتی شگفت انگیز (2012)

 "ولی این جور قول ها بهترین هستند".

مقاله را با جنجالی ترین مورد شروع میکنیم! ولی چرا جنجالی؟ اجازه بدهید خدمتتون عرض میکنم. در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" پیتر به سروان استیسی قول میده که دور دخترش رو خط بکشه و او این کار رو هم میکنه و سعی میکنه وقتی گوئن میاد در خونه شون دست رد به سینه ش بزنه (آیتم شماره 33 در این مقاله را بخوانید) اما ته فیلم پیتر سر کلاس دیر میرسه. معلمش میگه: "قولی نده که نتونی بهش عمل کنی". پیتر هم آهسته ولی جوری که گوئن بشنوه میگه:

"But Those are the Best kind".

"ولی این جور قول ها بهترین هستند".

این نشون میده که پیتر میخواد با گوئن باشه و گوئن هم لبخندی میزنه. این جمله مظهر رابطه شیرین و ملموس گوئن و پیتر در سری امیزینگ اسپایدرمن شد؛ رابطه ای که برترین بخش این سری بود. ولی از سوی دیگر، آیا این پایان نشون نمیده که پیتر برخلاف ذات همیشگی خودش، یه جورایی بی مسئولیت شده؟ مگه به پدر گوئن قول نداد؟ پس چرا این حرف رو زد؟ راستش من خودمم گیج شده ام! از یه طرف پیتر جلوی در خونه اون جوری با گوئن رفتار کرد ولی در پایان اون حرفو تو کلاس بهش زد! (در مجموع سری فیلم های مردعنکبوتی شگفت انگیز از این صحنه ها و لحظاتی که آدم تکلیفشون باهاشون روشن نیست زیاد دارن).

 

9- مردعنکبوتی: بازگشت به خانه (2017)

مردعنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming)

خُب ... راستش را بخواهید پایان اولین فیلم سولوی مردعنکبوتی در MCU چندان جالب و رضایت بخش نیست. دلیل اولش اینه که زیاد روی تونی استارک و هپی هوگان و پپر پاتس تمرکز میکنه. منظورم اون قضیه لباس پیشرفته ای که تونی میخواد به پیتر اهدا کنه ولی قبول نمیکنه و اینا! و بعدشم که پیتر رو در خانه اش میبینیم که بسته ای رو از تونی دریافت کرده که داخلش همون لباس "جنگ داخلی" هستش و اونو بر تن میکنه و درست در همین لحظه بود که زن عمو می از راز بزرگ برادرزاده ی شوهرش آگاه شد! او پیتر را دید که ماسک از روی صورتش برمیدارد و یک جمله ای هم داشت از دهانش بیرون می آمد که ازش بعید بود! بعدش فیلم تموم شد و در فیلم های بعدی که آنها را در کنار هم دیدیم به نظر زن عمو می هیچ مشکلی با اسپایدرمن بودن پیتر و به خظر انداختن زندگیش نداره. به عبارت دیگر ما هیچ وقت نفهمیدیم که واکنش اون چی بود و چطور با قضیه کنار اومد و این در حالیه که پیتر همیشه در دنیای کمیک میترسید نکنه زن عموش بفهمه و سکته کنه! البته شما میتونید با خوندن این کمیک در اینجا بفهمید که زن عمو می وقتی موضوع رو فهمید چیکار کرد و چطور قضیه براش ok شد.

 

8- مردعنکبوتی دور از خانه (2019)

مردعنکبوتی دور از خانه

پایان "دور از خانه" یک مقدار عجیبه و ما رو در رتبه بندی دچار مشکل میکنه چون اصل موضوع لو رفتن هویت مردعنکبوتی در ملاء عام توسط میستریو و از طریق آقای جیمسون هستش که البته بسیار هیجان انگیز، غیرمنتظره و بی سابقه است و باعث میشه برای دیدن قسمت بعدی حسابی هیجان داشته باشیم ولی مساله اینه که این صحنه جزو صحنه ی پس از تیتراژ فیلم به حساب میاد. بنابراین اگر اینطور نبود قطعا  پایان این فیلم در رتبه ی بهتری در این مقاله قرار داشت. ولی همین پایان هم بسیار خوب و جذابه. چون برای اولین بار در دنیای سینمایی مارول سکانس تاب خوردن مردعنکبوتی را در منهتن نیویورک به تصویر میکشه که با موسیقی بسیار گوش نواز مایکل جاکینو همراه شده و بعدش هم به تاب خوردن باحال مردعنکبوتی با ام جی ختم میشه که اونم در نوع خودش بسیار جذابه. و البته که همیشه گفته ام که این فیلم شاید دارای یکی از بهترین جلوه های ویژه در میان تمام فیلم های کمیک بوکی باشه و این موضوع کاملا در سکانس پایانی فیم خودنمایی میکنه.

 

7- مرد عنکبوتی 3 (2007)

پایان مردعنکبوتی 3

قبلا در این مقاله گفتیم که "مردعنکبوتی 3" علیرغم همه ی مشکلاتی که داشت و باعث ناامیدی هواداران اصیل مردعنکبوتی شد اما انصافا افتتاحیه ی قابل قبولی داشت. پایان این فیلم هم شایسته و درخور ستایش است. اولا اینکه این پایان کاملا تحت تاثیر مرگ غم انگیز و تاثیرگذار هری آزبورن قرار داره و به مراسم به خاکسپاری او ختم میشه (کلا رسمه که تقریبا در هر فیلمی از اسپایدرمن یک صحنه خاکسپاری یا صحنه ای در قبرستان داشته باشیم!). و بعدش پیتر را میبینیم که اندوهگین وارد کافه رستورانی میشه که مری جین داره در اون آواز میخونه. پیتر کاملا داغون و ناراحت و شرمساره. مری جین با دیدن او دست از آواز میکشه. پیتر دستش رو به سویش دراز میکنه. او هم قبول میکنه. برای لحظاتی کوتاه به هم خیره میشوند و سپس یکدیگر را در آغوش میکشند. چرخش دوربین واقعا قشنگه و یک دور کامل میزنه و روی صورت پیتر فیلم رو به پایان میرسونه؛ در حالی که اون لحظه ی آخر انگار نوعی لبخند حاکی از رضایت و آرامش روی صورتش نقش میبنده. واقعا صحنه ی تاثیرگذاری است چون بین رد و بدل شدن هیچ دیالوگی بهترین اثر رو در مخاطب میگذاره و هزاران حرف ناگفته داره .... ("اسپایدرمن 3" تنها فیلم ریمی از مرد عنکبوتیه که سکانس نهایی او شامل تاب خوردن هیجان انگیز در سطح شهر نمیشه).

 

6- سفر به دنیای عنکبوتی (2018)

پایان دنیای عنکبوتی

اصلا شک نکنید که "سفر به دنیای عنکبوتی" بهترین انیمیشن سینمایی تاریخ است که تم ابرقهرمانی دارد و از روی کمیک بوک ساخته شده است. در این اثر از نظر سبک انیمیشن، کارگردانی ، صدا پیشگی ، صحنه های اکشن و تعقیب و گریز، وفاداری به تاریخ کمیک بوک های اسپایدرمن موارد فنی، جلوه های ویژه فیلمنامه و ... با اثری بی نظیر مواجه هستیم اما چیزی که بیش از هر چیزی جلب توجه میکنه اینه که به بهترین شکل ممکن ذات اسپایدرمن رو که رو به تصویر میکشه. این شخصیت (حالا چه اسمش باشه پیتر پارکر یا مایلز مورالز یا هر چیزی دیگر) اونقدر ملموس و قابل درکه که هر کسی میتونه باهاش همذات پنداری کنه و ما کاملا در این انیمیشن با چنین شخصیتی روبرو میشویم. "سفر به دنیای عنکبوتی" یک کمیک بوک زنده است؛ انیمیشنی است که تمام ثانیه هاش داره به امثال من و شما ادای احترام میکنه و اونم چه ادای احترام باشکوهی. و البته پایان این فیلم پس از نبرد حماسی با کینگ پین و اون صحنه دلنشین بین مایلز و باباش (که در هیبت مردعنکبوتی، بغلش میکنه) و نشون دادن کینگ پین وسط اون تارعنکبوتی، حالتی مونتاژی داره که حس خوبی از دیدنش به آدم دست میده و اعتماد بنفس مایلز رو نشون میده که حالا دیگه خودش رو "مردعنکبوتی" خطاب میکنه. ما در این سکانس کوتاه مونتاژی میبینیم که در اون با مردم شهر در خیابون دست میده و خوش و بش میکنه، در سطح شهر تاب میخوره و حرکات شگفت انگیز انجام میده، تو مدرسه داره درس میخونه، تو خیابون نمایش میده، با باباش نقاشی عموش رو روی دیوار میکشه، هویتش رو به هم اتاقی خودش فاش میکنه، عنکبوتی های دیگه رو از دنیاهای موازی یاد میکنه، اون پیتر پارکره با دسته گل میره سراغ مری جین و ... دیالوگ بسیار جالبی هم بر زبان میاره مبنی بر اینکه "هر کسی میتونه این ماسک رو بزنه" که اشاره داره به ملموس بودن شخصیت مردعنکبوتی. دست آخر هم مایلز  آروم در تختخوابش دراز میکشه و در حالی که هدفون تو گوششه و آهنگ موردعلاقه ش رو گوش میده، صدای گوئن عنکبوتی رو میشنوه که بهش میگه "بعدا میبینمت مردعنکبوتی"!

 

5- مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 (2014)

یعنی هر ایرادی که بشه از فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز گرفت اما نمیشه از رابطه بین پیتر و گوئن انتقادی کرد. بنابراین صحنه کشته شدن گوئن در "مردعنکبوتی شگفت انگیز 2" واقعا دل تماشاچیان را به درد آورد و قلبشون رو شکست. مخصوصا با اون بازی حیرت انگیز اندرو گارفیلد که پیکر بی جان گوئن را بغل کرده بود و اسمش رو فریاد میزد. این صحنه واقعا قلب آدم را به درد می آورد. ولی از اون تلخ تر جایی بود که دیدیم پیتر هر روز به سر خاک گوئن میره و فصل ها میان و میرن و او همچنان آنجاست ... پایان فیلم هم به یکی از بهترین پایان هایی است كه تا به حال برای یک اثر كمیك بوكی ساخته شده است: حضور «راینو» در شهر، آمدن آن پسر بچه ای كه پیشتر توسط اسپایدرمن نجات یافته و در نهایت بازگشت اسپایدرمن به عرصه تجربه منحصر به فردی است كه مطمئناً تا مدتها در ذهن مرور خواهیم کرد. این پایان به درستی یکی از دلگرم کننده ترین صحنه ها در فیلم است که نمایانگر همان پیتر پارکری است که همه ما میشناسیم.

 

4- اسپایدرمن در میان دنیای عنکبوتی (2023)

گیر افتادن مایلز در دنیای شماره 42

در انتهای انیمیشن "در میان دنیای عنکبوتی" معلوم شد که اون دستگاه مایلز رو به جای دنیای خودش فرستاده به دنیای شماره 42 (همون دنیایی که اون عنکبوتی که نیشش زد و بهش قدرت داد ازش اومده بود). اونجا هم مردعنکبوتی نداشته (چون عنکبوتی که قرار بوده مایلز اونجا رو نیش بزنه رفته بوده به دنیای مایلز اصلی) و بنابراین مایلز مورالز دنیای 42 پدرش رو از دست داده و به خاطر عموی خلافکارش (آرون) تبدیل به پراولر خبیث شده! و برخلاف برخی که از پایان انیمیشن شکایت داشتند (چون باید در خُماری قسمت بعدی بمانند) اما باید اون رو از نقاط قوت دونست چون تماشاچی های پر و پا قرص سینما را به یاد اون پیچش شگفت انگیز یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما یعنی "بازگشت به آینده 2" میندازه. یعنی اونجایی که مایلز با نسخه ی خبیث خودش مواجه میشه آدم به یاد اون جایی میفته که تو "بازگشت به آینده 2"، «مارتی مک فلای» از آینده به زمان خودش میاد و متوجه میشه همه چی به همین ریخته (پدرش مرده بود و مادرش با خبیث داستان ازدواج کرده بود و ...). در هر حال، خیلی پیچش باحال و غیرمنتظره ای بود. مخصوصا اینکه همراه شده بود با حضور گوئن عنکبوتی در دنیای مایلز تا آدم به اشتباه فکر کنه مایلز تو دنیای خودشه. همچنین، در لحظات پایانی، گوئن استیسی وعده میده که مایلز هر کجا که در مولتی ورس باشه بهش کمک کنه. او گروهی از واریانت های مختلف مردعنکبوتی را گرد هم میاره تا در این راه بهش کمک کنند و این یک پایان بسیار مهیج است که آدم را برای دیدن قسمت بعدی حسابی هایپ میکنه!

 

3- مردعنکبوتی (2002)

هر کاری کنم و هرچقدر هم که سخت تلاش کنم، کسانی که دوستشون دارم همیشه آنهایی هستند که آسیب میبینند

صحنه های پایانی فیلم "مردعنکبوتی" دربرگیرنده کشمکش درونی است که اسپایدرمن هر لحظه باهاش دست به گریبان است. او نمیخواهد به دیگران نزدیک شود، به ویژه به عزیزانش مثل مری جین، زن عمو می و هری چون میدانه که در زندگی دوگانه اش به عنوان یک آدم عادی و یک ابرقهرمان این عزیزان کسانی خواهند بود که آسیب میبینن. این کشمکش به نقطه شروع حرفه ابرقهرمانی اش برمیگردد یعنی وقتی که غفلت و بی مسئولیتی اش باعث شد تا عموی عزیزش کشته بشه. پس در انتهای فیلم این دیالوگ رو از زبانش میشنویم که میگه:

No Matter What I Do, No Matter How Hard I Try, The Ones I Love Will Always Be The Ones Who Pay.”

"هر کاری کنم و هرچقدر هم که سخت تلاش کنم، کسانی که دوستشون دارم همیشه آنهایی هستند که آسیب میبینند".

و این دیالوگی قدرتمندانه است زیرا دقیقاً به نکته ای اشاره میکند که باعث شده اسپایدرمن چنین شخصیت تراژیک و ملموسی شود: او عاشق مردم است ولی برای محافظت از آنها باید فاصله ش رو باهاشون حفظ کنه چون دوستشون داره! و این بزرگترین دلمشغولی اوست ...

 

2- مردعنکبوتی 2 (2004)

مردعنکبوتی 2 - پایان

رابطه رومانتیك و البته پر فراز و نشیب پیتر پاركر و «مری جین» در پایان فیلم  مرد عنكبوتی 2  به اوج خود میرسد. مری جین كه به تازگی به هویت مخفی اسپایدرمن پی برده ، بار دیگر بلوغ شخصیتی خود را به رخ میكشد و با وجود آنكه میداند اگر با پیتر باشد ممكن است زندگی اش مدام با خطرات جورواجوری روبرو شود، به آپارتمان پیتر میرود و به او میگوید: "آیا وقت آن نیست كه یك نفر هم زندگی تو رو نجات بده؟" سپس و در حالیكه برق امید در چشمان پیتر موج میزند ، صدای آژیر ماشین های پلیس به گوش میرسد و پیتر متوجه میشود كه باید بار دیگر به یاری مردم بشتابد. اینجاست كه مری جین آن جمله مشهور خود را تكرار میكند:

“Go get them, Tiger”

"برو بگیرشون آقا ببره"

(آقا ببره لقبی است كه مری جین در كمیك ها به پیتر داده است). اما شاید از این صحنه ماندگار تر آنجایی باشد كه مری جین با چشمانی نگران دارد از پنجره اتاق پیتر بیرون را مینگرد و به مخاطب نشان میدهد تصمیمی كه گرفته چه روزهای سختی را برایش رقم خواهد زد ..... واقعا سم ریمی چه زیبا شاهكار خود را به پایان میبرد.

 

1- مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست (2021)

راهی به خانه نیست پایان فیلم

بی شک  مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست بهترین و محبوب ترین فیلم کمیک بوکی سالهای اخیره.حتما میدونید که چقدر این فیلم بازتاب داشته و گرد و خاک کرده توی همین سایت خودمون با هجوم بی سابقه مقالات روبه رو بودیم و... خب این فیلم بسیار شلوغ بود و حجم بسیار گسترده ای از کاراکتر ها را درون خود جای داده است و در نگاه اول بعید به نظر میرسید بتونن از پس این همه کاراکتر بر آیند، اما راهی به خانه ثابت کرد که مارول بر هر کاری تواناست. تعاملات می‌درخشند، صمیمیت بین توبی، اندرو و تام به رخ کشیده میشود، کاراکتر های مکمل عالی مینوازند (!)، بار احساسی داستان به گریه وا میدارد اما این صمیمیت توی داستان بعدا اشک چشمان را پاک میکند. و اما پایان فیلم که دیگه هیچ بهانه ای برای یاوه گویان باقی نمیگذاره. بهترین پایان ممکن رو داشت این فیلم. چقدر تلخ بود خداحافظی پیتر با دوستان صمیمی اش و چقدر خوب بود وقتی زخم روی پیشانی ام جی رو دید و تصمیم گرفت به خاطر حفظ جان خودش چیزی بهش نگه و چقدر دردناک بود وقتی تک و تنها وارد آپارتمانش شد... دیگه کسی نمیتونه بگه که این پیتر به تکنولوژی استارک و لباس های ساخته شده توسط او متکیه. این پایان باعث شد مرد عنکبوتی به اون نقطه ای برسه که خیلی از ما دوستش داریم و ما را برای فیلم های آینده هیجان زده میکنه و خدایا شکرت که آخرش پیتر لباس دست ساز خودش رو بر تن میکنه چون این مساله خیلی روی مُخ هواداران بود که اولین بار تونی لباس نمادین پیتر رو براش درست کرد.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

10 چیزی که فیلم های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول به ما نشان ندادند

10 دیالوگ برتر انیمیشن "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی"

رتبه بندی صحنه های آغازین (سکانس افتتاحیه) در فیلم های مردعنکبوتی

10 صحنه آغازین (سکانس افتتاحیه) برتر در فیلم های کمیک بوکی/ابرقهرمانی

20 پایان برتر در فیلم های کمیک بوکی/ابرقهرمانی

20 پایان برتر در فیلم های کمیک بوکی/ابرقهرمانی

50 فیلم ابرقهرمانی و کمیک بوکی برتر تاریخ سینما

15 تریلر برتر فیلم های کمیک بوکی/ابرقهرمانی

مقالات مربوط به فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

15 صحنه غم انگیز، احساسی و ناراحت کننده در فیلم های کمیک بوکی

20 دیالوگ برتر فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

50 صحنه برتر در فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی - قسمت اول

50 صحنه برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت دوم

برترین مبارزات مردعنکبوتی در عالم سینما

15 نقل قول برتر از "مرد عنکبوتی" در دنیای کمیک بوک

رتبه بندی 10 دفعه ای که مرد عنکبوتی از زور بازوی خود در فیلم هایش استفاده کرد

10 لحظه برتر مربوط به "حس عنکبوتی" در فیلم های اسپایدرمن

10 لحظه از مردعنکبوتی در MCU که نشان می‌دهد او بهترین است!

برترین مبارزات مردعنکبوتی در عالم سینما

نفس گیر ترین مبارزات مردعنکبوتی در سگانه‌ی "سم ریمی"

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1402-01-10 13:55
لطفا ایرادات تایپی رو متدکر بشید تا اصلاح بشه
نقل قول کردن
blaksummerz
#2 blaksummerz 1402-01-10 14:27
خسته نباشید مقاله بسیار عالی بود
من ایراد تایپی خاصی مشاهده نکردم
نقل قول کردن
Hossein spidey
#3 Hossein spidey 1402-01-11 18:27
سلام
میخواستم بگم که من بازی اسپایدرمن ۳ (۲۰۰۷) رو از هر سایتی دانلود کردم ولی همشون سایتشون خوب نبود و مشکل داشتند
و بالا نمی اوردند :sad:
لطفا اگه میشه لینک دانلود بازیشو مثل بازی التیمیت اسپایدرمن برای کامپیوتر بزارید
نقل قول کردن
Hossein spidey
#4 Hossein spidey 1402-01-11 18:29
لطفا
لطفا
لطفا
لطفا
بزارید
نقل قول کردن
Amir-parker
#5 Amir-parker 1402-01-12 22:25
منم دانلود کردم بازی اسپایدرمن التیمیت رو از سایت ها
خیلی سایت ها مشکل داشتن
اما از spidey.ir دانلود کردم
بعد خیلی راحت استخراج کردم بازی آورد
نقل قول کردن
Amir-parker
#6 Amir-parker 1402-01-12 22:30
به نقل از Hossein spidey:
سلام
میخواستم بگم که من بازی اسپایدرمن ۳ (۲۰۰۷) رو از هر سایتی دانلود کردم ولی همشون سایتشون خوب نبود و مشکل داشتند
و بالا نمی اوردند :sad:
لطفا اگه میشه لینک دانلود بازیشو مثل بازی التیمیت اسپایدرمن برای کامپیوتر بزارید

اره منم چن وقته پیش Spider man 3برای pc دانلود کردم
نیاورد :sad:
بعد بازیش رو سفارش دادم نیاوردند
لطفا اگه میشه بازی spider man 3رو برای pc رو درست کنید مثل بازی التیمیت
نقل قول کردن
Amir-parker
#7 Amir-parker 1402-01-12 22:33
اگه هم نمی‌تونید بزارید
آموزش نصب بازیشو رو برای windows 10
تو سایت بزارید
لطفا ، لطفا ، لطفا
نقل قول کردن
the phantom
#8 the phantom 1402-01-13 02:30
عالی بود مقاله
استاد مثل همیشه بیرنقص رتبه بندی کردن و دلایل قانع کننده ای اوردن
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#9 The Spectacular Burmun 1402-11-03 10:01
با این مقاله نسبت به افتتاحیه بیشتر موافقم.چون خیلی شبیه به مال خودمه.ببینید:
10.Homecoming
09.Amazing 1
08.Far From Home
07.Spider-Man 3
06.Into The Spider-Verse
05.Spider-Man
04.Across The Spider-Verse
03.Spider-Man 2
02.Amazing 2
01.No Way Home
تشکر میکنم بابت بروزرسانی مقاله.فیلم های اسپایدی از نظر شروع و پایان واقعا عالی عمل کردن.هر کدوم سکانس های منحصربه فرد خودشون رو دارن و یه جور رضایتی رو واسه طرفدارا به ارمغان میارن.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44