آیا مردعنکبوتی شگفت انگیز 3 ساخته خواهد شد؟

آیا-مردعنکبوتی-شگفت-انگیز-3-ساخته-خواهد-شد؟-اسپایدرمن-امیزینگ-امازینگ-amazing-spiderman

تقاضا برای "مردعنکبوتی شگفت انگیز 3" پس از اکران "راهی به خانه نیست" افزایش یافته است پس آیا سومین فیلم این سری واقعا اتفاق خواهد افتاد؟

پس از اکران جهانی "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" در انتهای سال 2021 ، اشتیاق و تقاضا برای اکران قسمت سوم "مردعنکبوتی شگفت انگیز" با حضور «اندرو گارفیلد» رشد بسزایی داشته است و این سئوال را مطرح کرده که آیا این فیلم واقعاً ساخته خواهد شد یا نه. در "راهی به خانه نیست" شاهد بازگشت اندرو گارفیلد و توبی مگوآیر به نقش پیترپارکر/مردعنکبوتی بودیم که در کنار نسخه MCU از اسپایدرمن (تام هالند) قرار گرفتند و این منتهی شد به درخواست های فراوان هواداران برای اینکه اندرو گارفیلد قسمت سوم سری فیلم های "اسپایدرمن شگفت انگیز" رو بازی کنه که به ناحق ازش گرفته شد. چرا؟ چون هم توبی و هم تام این فرصت را داشتند که در یک سه گانه از اسپایدرمن حضور یابند ولی اندرو قربانی بی لیاقتی و سوء مدیریت سونی شد و از حضور در قسمت سوم جا ماند.

در واقع استقبال ضعیف منتقدین و هواداران از "مردعنکبوتی شگفت انگیز 2" و عدم برآورده شدن توقعات مالی بالای سونی باعث شد که "مردعنکبوتی شگفت انگیز 3" کنسل بشه و در کل برنامه های این شرکت برای داشتن یک یونیورس سینمایی گسترده براساس شخصیت های مربوط به کمیک بوک های مردعنکبوتی بهم بریزه. تا اینکه سونی با مارول استودیوز بر سر ورود این شخصیت به MCU به توافق رسید. و البته از یاد نبریم یکی از نقاطه قوت سری "امیزینگ اسپایدرمن" که همواره مورد تحسین هواداران و منتقدین قرار داشت، نقش آفرینی اندرو گارفیلد در قالب پیتر پارکر/اسپایدرمن بود. او یک بازیگر استثنایی است و علیرغم اینکه برخی طرفداران اصیل مردعنکبوتی اعتقاد داشتند او برای نقش پیتر پارکر زیادی "کول" (cool) است ولی بازی او در این نقش همواره یک نقطه قوت ثابت برای این سری بود.

نقش آفرینی قدرتمندانه گارفیلد در "راهی به خانه نیست" هم ادامه یافت و هواداران اسپایدرمن در این فیلم رویایشان به حقیقت پیوست و شاهد گردهم آمدن سه مردعنکبوتی مختلف در یک فیلم بودند. درست مثل "مردعنکبوتی شگفت انگیز" و دنباله اش، بازی اندرو به عنوان بهترین نقش آفرینی مورد تشویق بسیاری از هواداران و منتقدین قرار گرفت و سبب گردید تا با توجه به تاسیس یک دنیای عنکبوتی (Spider-Verse) لایو اکشن، خیلی ها خواستار این شوند که تریلوژی او به سرانجام برسد. درسته که توبی مگوآیر و به ویژه تام هالند نیز مورد ستایش قرار گرفتند ولی گارفیلد بود که برجسته شد و چندین بار پس از اکران "راهی به خانه نیست" هشتگ #MakeTASM3 را در توئیتر ترند کرد. و حالا که بسیاری از هواداران با صدای رسا خواستار ساخته شدن ادامه "مردعنکبوتی شگفت انگیز 2" یا "راهی به خانه نیست" هستند، ارزشش دارد که بررسی کنیم آیا این فیلم واقعا ساخته میشود یا نه و اینکه بازیگران، استودیوها و هواداران چه نظری درباره احتمالات این اتفاق دارند. مقالات زیر را هم بخوانید:

10 فیلم و سریالی که مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد ممکنه دفعه بعد در آن حضور داشته باشه!

10 چیزی که احتمالا قرار بود در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3" ببینیم!

10 خط زمانی احتمالی که ممکنه پس از وقایع فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" ایجاد شده باشه!

15 سئوال بی پاسخ مانده درباره دنیای مرد عنکبوتیِ توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد

 

چرا هواداران مارول میخواهند "مردعنکبوتی شگفت انگیز 3" اتفاق بیفتد؟

جدا از مواردی که در بالا گفته شد، دلایلی بسیاری وجود دارد برای اینکه چرا هواداران میخواهند "مردعنکبوتی شگفت انگیز 3" ساخته شود، که عمدتاً از حضور گارفیلد در "راهی به خانه نیست" نشات میگیرند. صرف نظر از نقش آفرینی  Fan-Favorite (مورد پسند هواداران) گارفیلد، دلیل اصلی این امر خود شخصیتِ مردعنکبوتی است. اولا اینکه نسخه گارفیلد از مردعنکبوتی تنها نسخه از این شخصیت است که دارای سه گانه در دنیای سینمایی نیست و این یعنی بخش عمده ای از این نسخه و قصه اش ناتمام باقی مانده است (این مقاله را بخوانید). "مردعنکبوتی شگفت انگیز 2" با نوعی پایان نفس‌گیر (cliffhanger) به اتمام رسید: ظاهراً هری رفت که «شش خبیث» رو به کمک اون فرد مرموز تشکیل و اسپایدرمن رو شکست بده که آغازش هم با راینو بود. ولی چون اون فیلم با نبرد نیمه کاره بین اسپایدی و راینو به اتمام رسید هواداران هم یه جورایی در خُماری باقی موندند!

به علاوه یکی از بزرگترین چیزهایی که از نسخه گارفیلد از مردعنکبوتی باقی ماند این بود که او چطور با مرگ گوئن استیسی کنار می آید. درسته که این مساله در "راهی به خانه نیست" مورد اشاره قرار گرفت و او با نجات ام جی از سقوط مرگبار خود تونست به نوعی رستگاری دست پیدا کرده و به قول معروف با خودش "آشتی" کنه اما هنوز جا برای پرداختن بهش در "مردعنکبوتی شگفت انگیز 3" وجود داره. یکی از دلایلی که باعث شد هواداران بیش از پیش به این مساله علاقه پیدا کنند، دیالوگی بود که از زبان اندرو در "راهی به خانه نیست" شنیدیم. یعنی آنجایی که اذعان کرد پس از مرگ گوئن، انتقام جو و کینه ای شده و دیگر جلوی مشت های خودش را نمیگیرد! "مردعنکبوتی شگفت انگیز 3" میتواند در دو دوره زمانی مختلف شکل بگیرد: یکی در دوره ای که پیتر پارکر در فاز انتقام جویانه خودش بود و دیگری که مربوط به دوره پسا سفر به MCU میشود و در هردوی آنها میتوان به تبعات ناشی از مرگ گوئن پرداخت.

پیتر پارکرِ گارفیلد به لطف وقایع "راهی به خانه نیست" با یک سری اطلاعات درباره خبیث هایی مثل نورمن آزبورن، دکتر اختاپوس و مردشنی آشنا شد و با لیزارد و الکترو هم تجدید دیدار داشت (با الکترو به نوعی آشتی کرد) و اینها همه میتونه به طور عمیقی روی نبرد او در دنیای خودش با "شش خبیث" تاثیر بگذاره. و البته همانطور که گفته شد بازی شگفت انگیز اندرو گارفیلد دلیل اصلی درخواست هواداران از سونی برای ساختن قسمت سوم مرد عنکبوتی شگفت انگیز است زیرا میخواهند شاهد به سرانجام رسیدن قصه او باشند. به همین دلیل شاهد هستیم که بسیاری از هواداران در نظرسنجی های خود اندرو را بالاتر از دیگر مردان عنکبوتی رتبه بندی میکنند تا سونی بیشتر برای این موضوع رغبت پیدا کند.

  

اندرو گارفیلد درباره "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3" چه گفته است؟

از وقتی اندرو در "راهی به خانه نیست" حضور پیدا کرده با سیل عظیمی از سوالات از سوی هواداران و خبرنگاران روبرو شده که ازش درباره اینکه کی و چه وقت "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3" ساخته میشه میپرسند. چیزی که باعث هیجان میشه اینه که اندرو گارفیلد در مصاحبه با نشریه "ورایتی" پس از اکران "راهی به خانه نیست" خودش ابراز تمایل کرده که این نقش رو دوباره بازی کنه، به شرطی که داستان درستی برایش پیدا کنند. او گفت: "بله من قطعا پایه ام اگر {قصه و شرایط داستان} درست باشه. پیتر پارکر و مردعنکبوتی یعنی خدمت کردن به هدفی والا. او یک پسر از طبقه کارگر است از محله کوئینز که معنی تقلا کردن و از دست دادن را میدونه و عمیقا عاطفیه. اگر فرصتی باشه که دوباره برگردم و بتونم بیشتر از قصه این شخصیت بگم، سعی خواهم کرد چارچوب اخلاقی پیتر پارکر را ازش قرض بگیرم و باید خیلی از خودم مطمئن باشم".

این صحبت ها ثابت میکنه که گارفیلد چقدر میدونه و ارزش قائله برای شخصیت مردعنکبوتی (البته او قبلا ارادت خودش رو ثابت کرده بود) و البته بیش از پیش تایید میکنه که کاملا تمایل داره برگرده به این نقش و البته او به شوخی گفته که هیچ خبر تازه ای درباره "مردعنکبوتی شگفت انگیز 3" نداره و اگر هم داشت کسی حرفش رو باور نمیکرد چون قبل از اکران "راهی به خانه نیست" کلی دروغ گفته بود که در این فیلم حضور نداره!

  

واکنش سونی به درخواست های ساخته شدن "مردعنکبوتی شگفت انگیز 3"

چیزی که اخیرا در صنعت سرگرمی سازی عوض شده اینه که استودیوها حالا دیگر بیشتر و مستقیم تر به خواسته هواداران پاسخ میدهند. در سال 2021، برادران وارنر به جنبش هواداران گوش و نسخه زک اسنایدر از "جاستیس لیگ" را در HBOMax پخش کرد. الان هم یقینا سونی از خواسته هواداران درباره "مردعنکبوتی شگفت انگیز 3" باخبره چون بارها در توئیتر ترند شده. روسای سونی واکنش واضحی نداشته اند ولی اکانت رسمی سونی در توئیتر به مناسبت انتشار نسخه دیجیتالی "راهی به خانه نیست"، تریلری منتشر کرد متمرکز بر اسپایدرمنِ گارفیلد، تحت عنوان "پیتر شگفت انگیز#3 که هم به لقبش در این فیلم اشاره داشت و هم به "مردعنکبوتی شگفت انگیز 3"!

توئیت مردعنکبوتی شگفت انگیز 3

همانطور که خودتان هم دیدید آنها حتی اذعان کردند که از هشتگ هواداران بی اطلاع نیستند ولی آنها نیستند که در این باره تصمیم گیرنده اند.

 

حتی تام هالند هم میخواهد "مردعنکبوتی شگفت انگیز 3" ساخته شود

مردعنکبوتی شگفت انگیز 3

علاوه بر استودیو و اندرو گارفیلد، تام هالند نیز حمایت خود را از "مردعنکبوتی شگفت انگیز 3" اعلام کرده است که البته قابل انتظار هم بود زیرا او قبل از اینکه برای این نقش انتخاب شود از هواداران مردعنکبوتیِ توبی و اندرو بود و بارها اعلام شده که پس از حضور آنها در "راهی به خانه نیست"، رفاقت شدیدی بینشون ایجاد شده (مثلا تام گفته که یک کانال واتس آپی با هم دارند و ...). و تام بارها از آنها با خاطر آنکه حاضر شدند در "راهی به خانه نیست" حضور پیدا کنند تشکر کرده است (در آغوش گرفتن آنها در انتهای فیلم نیز برای نشان دادن این قدردانی انجام شد).

پس تام به عنوان مردعنکبوتی فعلی سینما از ساخته شدن "مردعنکبوتی شگفت انگیز 3" کاملا استقبال میکند. او در مصاحبه ای با comicbook.com اینچنین گفت:

"من عاشق دیدن مردعنکبوتی شگفت انگیز 3 هستم. به نظرم اعجاب انگیز بود که اندرو تونست {با حضور در راهی به خانه نیست} با خودش و استودیو آشتی کنه و جبران کنه و دوباره دل مخاطبین عام رو به دست بیاره. واکنش هواداران در سینما به صحنه ای که زندایا را نجات میده واقعا خارق العاده بود. پس واضحه که اگه سونی بخواد این فیلمو بسازه از حمایت من برخورداره و البته اندرو هم همینطور".

این جملات کاملا گویای این حقیقت است که پیوندی عمیق بین بازیگران نقش مردعنکبوتی به وجود آمده است و اینکه چقدر از احساسات و توقعات و خواسته های هواداران مطلع هستند. تام با روحیه بزرگی که داره به جای حسادت یا اختصاصی کردن نقش مردعنکبوتی برای خودش، از ایده ساخته شدن فیلم های دیگر مردعنکبوتی استقبال میکنه چون میدونه مردم چقدر دوست دارند دوباره این بازیگران را در این نقش ببینند.

  

پس آیا واقعا "مردعنکبوتی شگفت انگیز 3" ساخته میشه؟

پاسخ به این سئوال سخته چون خود سونی سکوت اختیار کرده. مشخصه که سونی فعلا قصد داره دنیای سینمایی خودش از اسپایدرمن رو گسترش بده و به پیش ببره و پس از ساخت فیلم های ویلن محور "ونوم" و "موربیوس" قراره "کریون شکارچی" و "مادام وب" را بسازه. اما جالبه که کارگردان "موربیوس" اخیرا در یکی از مصاحبه های خودش گفت که سونی ورس یک مردعنکبوتی هم داره که به زودی ازش رونمایی میشود. این مردعنکبوتی با توجه به اشارات متعددی که سری فیلم های ونوم و موربیوس به مردعنکبوتیِ اندرو گارفیلد داشته اند نشون میده که ساخته شدن "مردعنکبوتی شگفت انگیز 3" محتمل است. از سوی دیگر شکست تجاری- هنری "موربیوس" بار دیگر به سونی نشان داد که این فیلمها بدون مردعنکبوتی محکوم به شکست هستند. به علاوه، با توجه به ایده دنیاهای موازی و مولتی ورس که الان با قدرت در MCU جریان داره و البته انیمیشن های سینمایی مایلز مورالز قراره عمیقا بهش بپردازن، به نظر میرسه که سونی تصمیم بگیره به این سو حرکت کنه و پای مردان عنکبوتی را به دنیای سینمایی خودش باز کنه که در این صورت "مردعنکبوتی شگفت انگیز 3" میتونه زمینه ساز این موضوع باشه. و البته خبرهایی شنیده میشه مبنی بر اینکه فیلم "مادام وب" قراره بیشتر درباره مولتی ورس باشه تا شخصیت مادام وب!

اما چیزی که شاید کمتر کسی بهش توجه میکنه (حتی نویسنده این مقاله در سایت SR) اینه که احتمالا طبق قرارداد منعقد شده بین سونی و مارول استودیوز، فقط باید یک نسخه از مردعنکبوتی در سینما وجود داشته باشه که همون نسخه تام هالنده (چون شاید حضور همزمان چند مردعنکبوتی در فیلم های اختصاصی خودشون در سینما، باعث خسته شدن تماشاچی و کم شدن شوق و ذوق آنها و البته کم رنگ شدن مردعنکبوتی اصلی در MCU بشه. به همین دلیله که مثلا وارنر هم راضی نمیشه همزمان چند فیلم اختصاصی بتمن یا سوپرمن ساخته بشه). این مساله مورد تایید رسمی قرار نگرفته ولی به نظر میرسه دلیل اصلی باشه که باعث شده سونی به عنوان یک استودیوی طماع و پول دوست تا حالا نسبت به ساخت فیلم های مردعنکبوتی اندرو و توبی اقدام نکنه.

در هر حال جشنواره های کامیک کان و رویدادهایی مثل D23 نزدیک هستند و شاید در آنها خبری هم از ساخته شدن "مردعنکبوتی شگفت انگیز 3" بشنویم!

 

نظر شما چیست؟

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2022

منبع: سایت SR

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط با این مقاله:

10 فیلم و سریالی که مرد عنکبوتی توبی مگوآیر ممکنه دفعه بعد در آن حضور داشته باشه!

بدترین اتفاقاتی که برای مرد عنکبوتی با بازی اندرو گارفیلد افتاده

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" 

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" 

رتبه بندی 10 نقش آفرینی برتر در فیلم "اسپایدرمن: نو وی هوم" (SPIDER-MAN: NO WAY HOME)

10 خط زمانی احتمالی که ممکنه پس از وقایع فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" ایجاد شده باشه!

15 سئوال بی پاسخ مانده درباره دنیای مرد عنکبوتیِ توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد

10 چیزی که احتمالا قرار بود در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3" ببینیم!

10 ایستراگ برتر "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2"

پایان واقعي مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2 فاش شد!

مقالات مربوط به فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" (SPIDER-MAN NO WAY HOME)

نقد و بررسی فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2

اعضای فيلم «شش خبیث» مشخص شدند!

هر آنچه که درباره "مرد عنکبوتی 4" می‌دانیم

جزئیات جدید از فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3" و "شش خبیث"

10 حقیقتی که باید درباره فیلم کنسل شده "مرد عنکبوتی 4" بدانید

طرح های بکار گرفته نشده در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"

بررسی تریلر دوم "موربیوس": این فیلم در کدام عالم مارول جریان دارد؟

تحلیل و بررسی تریلر "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" + نکات و ایستراگ ها

چرا «مری جین» از "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" حذف شد؟ (خطر فاش شدن داستان)

صحنه های حذف شده از سری فیلم های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" + لینک دانلود مستقیم

15 سؤالی که پس از دیدن سریال «لوکی» برایمان پیش آمد!

10 چیزی كه از فیلمنامه " مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" حذف شد!

صحنه های حذف شده «مری جین» در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" + لينك دانلود

سونی چه بلایی سر "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" آورده؟

هویت مرد مرموز "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" فاش شد؟

«گوئن» و «مری جین» سر صحنه فیلم جدید مرد عنكبوتی ! + تصاویر

تصاویری جدید از «مری جین» در "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2"

عكس های منتشر نشده از پشت صحنه فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز"

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spiderman amazing
#1 spiderman amazing 1401-04-21 16:44
مقاله عالی بود منتظرش بودم امیدوارم ساخته بشه واقعا در حق اندرو جفا شد اندرو تو راهی به خانه نیست نشون داد که چقدر پتانسیلش بالاس و واقعا بنظرم با ونوم و موربیوس در بیدفته جالب میشه البته اگه مثل همیشه سونی با شاهکاراش فیلم و خراب نکنه
نقل قول کردن
مسلم
#2 مسلم 1402-04-04 10:15
امیدوارم که ساخته بشه تورو خدا
نقل قول کردن
احسان ش
#3 احسان ش 1402-08-30 22:55
واقعا عالی میشه ساخته بشه و اندرو نقش مردعنکبوتیو بازی کنه ،،بازیش عالیه
نقل قول کردن
mo-retiered
#4 mo-retiered 1402-10-25 17:55
به نظرم بهترین میردعنکبوتی در بین تمامی مردعنکبوتی های حال حاضر اندرو هستش و واقعا نمیشه از نوع بازیش چشم برداشت ظوری که اندرو این اثر سینمایی رو بازی کرد خیلی طبیعی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44