رتبه بندی فیلم های کمیک بوکی/ابرقهرمانی سال 2021

رتبه-بندی-فیلم-های-کمیک-بوکی-ابرقهرمانی-سال-2021

سال 2021 هم با تمام خوبی ها و بدی هایش تموم شد و ما تصمیم گرفتیم فیلم های این سال رو براتون رتبه بندی کنیم.

مقدمه: سال 2021 سال تقریبا غنی و پر باری برای فیلم های ابرقهرمانی بود. همه‌گیری ویروس کرونا اساساً هالیوود را تقریباً برای سال 2020 تعطیل کرد و حتی بزرگترین استودیوهای فیلم سازی را تحت تأثیر قرار داد. اما، در حالی که این بیماری هنوز به پایان نرسیده، صنعت فیلم سازی در سال 2021 دوباره سرپا شده و به عرصه بازگشته است. گاهی استودیوها روش‌های توزیع مختلفی را امتحان کرده‌اند، مثلا لیگ عدالت زک اسنایدر که در هبو مکس منتشر شد، در حالی که بلک ویدو یک انتشار ترکیبی بحث‌برانگیز داشت، و اینها سنجش این فیلم‌های مختلف را در حدی دشوار کرده است. با این حال، امسال با مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست که سومین افتتاحیه پرفروش ترین باکس آفیس تاریخ را به دست آورد، با خوشی به پایان رسید. فاز 4 دنیای سینمایی مارول راه اندازی شد و مجموعه ای از ابرقهرمانان جدید را معرفی کرد و از مولتیورس بهره برد تا حسابی گرد و خاک کرده باشد. سونی هم بالاخره دنباله خودش رو برای ونوم منتشر کرد و کشتار (کارنیج) را به راه انداخت. اسنایدر بالاخره فیلم خودشو ساخت، جیمز گان با جوخه انتحاری گرد و خاک کرد و حتی برای پیسمیکر هم یک سریال قراره ساخته بشه. خب با تمام اینها شما که انتظار نداشتید ما این فیلم ها رو رتبه بندی نکنیم؟ پس با ما باشید.

 

10- نیروی تندر (Thunder Force)

نیروی تندر

فیلم ما می‌توانیم قهرمان باشیم (We Can Be Heroes) در سال 2020 یک فیلم ابرقهرمانی اصیل و عالی بود که نتفلیکس می‌توانست به آن افتخار کند و آرمان ساخت فرنچایز را به آن پیوند بزند. اما فیلم ابرقهرمانی 2021 تحت عنوان نیروی تندر خیلی خیلی پایین تر بود. با همکاری خلاقانه ملیسا مک کارتی و همسر بن فالکون، این کمدی ابرقهرمانی هیچ گاه کاملاً حالت اکشن و خنده دار را ارائه نمی دهد و هر دو طرف در دسته خود شکست می خورد. خنده ها خیلی پراکنده و کسل کننده هستند. این وسط استعدادهای آشکار مک کارتی و اکتاویا اسپنسر را به طور غیر قابل بخشش تلف میکند.

 

9- ونوم بگذارید کارنیج بیاید (Venom: Let There Be Carnage)

حدس میزنم تعداد کمی از شما با دیدن قرار گیری ونوم 2 در این رتبه از لیست تعجب کرده باشه، خب ونوم 2 مملو از مشکلات و اشتباهات بود، داستانک ها و شخصیت‌ها برای فیلم  با زمان نسبتا اندک 97 دقیقه ای هم زیاد بودند. آرک و داستان شخصیت‌ها اغلب از لحاظ احساسی کاملا مصنوعی بود، تضاد بین ادی براک و ونوم اصلا جواب نداد و... این فیلم با وجود ستارگان بزرگی که در آن حضور داشتند، چیزی نبود جز یک فیلم شلخته، کوتاه، بدون تعادل، بی مصرف که از کوچک‌ترین پتانسیل نسبت به منبع اقتباس خود بهره نبرده! اگر یک درصد شاهد لحن درست و حسابی و بزرگسالانه که به منبع اقتباسش کاملا وفادار است می‌بودیم با چنین فاجعه‌ای مواجه نمی‌شدیم. این فیلم بدون نقش آفرینی «تام هاردی» و البته آن صحنهٔ پس از تیتراژ سرنوشت سازش هیچ چیز دیگری نداشت. اکثر هواداران اعتقاد داشتند از فیلم قبلی لذت بیشتری بردند در مقابل فیلمی که تکلیفش با آیندهٔ خودش هم مشخص نبود! واقعا این بود فرنچایز سازی سونی؟ معلوم نیست باید چند سال منتظر بمانیم تا سونی بیخیال این فرنچایز سازی بی‌منطق و برنامهٔ خود شود! باشد که «فایگی» نجات بخش آن‌ها باشد!

 

8- سرگرد گرام: دکتر طاعون (Major Grom: Plague Doctor)

فیلم سرگرد گرام

"بابِل کامیکس" (BUBBLE Comics) بزرگترین ناشر کمیک بوکی در روسیه است که سال 2011 آغاز به کار کرد و تنها ناشری است که کمیک بوک های ابرقهرمانی اریجینال و با کیفیت در روسیه منتشر میکند. یکی از چهار عنوان اصلی این ناشر، «سرگرد گِرام» (Major Grom) نام دارد. شخصیت اصلی این کمیک یک کارآگاه زبده پلیس است که در شهر سن پترزبورگ کار میکند و مدام با پرونده های مختلفی سر و کار دارد. او در ضمن یک رزمی کار ماهر است و در رقابت های بوکس آماتور نیز شرکت دارد. این شخصیت آنقدر محبوب شده که در روسیه از رویش فیلمی با بودجه مناسب به کارگردانی الگ تروفیم ساخته شد و سال 2021 از شبکه نتفلیکس پخش شد. فیلم نسبتا خوب و سرگم کننده ای هم از آب درآمد که بازی های خوب ، سبک بصری و محیط و اتمسفر جذابی هم خلق کرد ولی داستانش تا حد زیادی غیراریجینال و کلیشه ای بود. خیلی ها هم از پیام زیرین آن که به ستایش دولت فعلی روسیه میپرداخت خوششان نیامد (البته نویسنده و کارگردان فیلم این مساله را رد کرده اند).

 

7- رستاخیزهای ماتریکس (The Matrix Resurrections)

6- رستاخیزهای ماتریکس (The Matrix Resurrections)

فیلم The Matrix 4 که تحت عنوان Resurrections (رستاخیز) نام گرفته، برخلاف اسم خوفناک و هیجان‌انگیزش، تمام کاری که کرده نابودی تمام خاطرات به انضمام نابودی تمامی ایدئولوژی و خط فکری و فلسفیِ پیرامون اسمِ ماتریکس بود. اجازه دهید بگوییم که فیلم ماتریکس 4، دنباله‌ای است که اصلا و ابدا نباید ساخته می‌شد. ایده‌ی زنده ماندنِ نئو با بازی کیانو ریوز به عنوان منجی در دنیای پساآخرالزمانیِ ماتریکس، چیزی بود که در پایان فیلم سوم تقریبا به ذهن هر فردی رسیده بود. با این حال واقعا کسی دلش نمی‌خواست تا ماتریکس چهارمی هم ساخته شود؛ چراکه پایان‌بندیِ تریلوژی ماتریکس، یکی از بی‌نقص‌ترین اختتامیه‌ها در صنعت سینما به شمار می‌رفت. فیلم ماتریکس 4: رستاخیز در باتلاقی از همان ابتدای کار گیر می‌افتد که نه تنها راه خلاصی برایش وجود نداشته، بلکه هر چه بیشتر دست و پا می‌زند، بیشتر فرو می‌رود. این فیلم یک ناامیدی تمام‌عیار محسوب می‌شود که جز توسل به نوستالژی، راهی برای ارتباط مستقل با تماشاگر پیدا نمی‌کند. فیلمنامه گیج و بی‌هدف است، مانند اغلب ساخته‌های امروز سینما که طی آن در یک فیلم نه شخصیت ساخته می‌شود و نه قصه‌ای برای شنیدن وجود دارد. رستاخیزهای ماتریکس حتی از لحاظ فرمیک نیز چند سروگردن از فیلم دو دهه پیش عقب‌تر است و به نظر می‌رسد که پیشرفت سینما برای لانا واچوفسکی روندی معکوس داشته است.

 

6- ابدی ها (Eternals)

ابدی ها (Eternals)

فیلم کلویی ژائو با الهام از کمیک‌های ابدی‌های جک کربی، رویکردی غیرعادی برای مارول دارد و یک تیم کامل از ابرقهرمانان مرتبط را معرفی می‌کند. ژائو فیلمساز برجسته ای است و عشق او به به ابدی های مارول احساسی واقعاً منحصر به فرد در mcu می دهد. دیدن اینکه مارول مایل است به کارگردانی اجازه دهد تا روی کاراکترهایی که دوست دارد کار کند و در نتیجه کاراکترهای فوق العاده ای ایجاد کند، فوق‌العاده لذت بخش بوده و عجیب غریب است! اما متأسفانه پرده سوم فیلم به یک سناریوی نسبتاً سنتی پایان جهان تبدیل می شود که با شخصیت پردازی صمیمی پرده اول و دوم در تضاد است، و در نتیجه این حس به بیننده منتقل میشود که انگار فیلم ابدی ها دو فیلم مجزا است که به هم چسبیده شده. این فیلم گامی جسورانه به جلو برای مارول است، مخصوصاً از نظر تنوع، و دارای لحظات شخصیتی فوق‌العاده و لذت‌بخشی که هوادار را به وجد می آورند. شخصیت ها بسیار هماهنگ هستند و پرده اول و دوم فوق‌العاده است. اما اصطلاحاً فیلم یه چیزی کم دارد.

 

5- بیوه سیاه (Black Widow)

بیوه سیاه (Black Widow)

بلک ویدو فیلم عجیبی است، مارول تصمیم گرفت فاز چهارم خودش را با فیلمی که واقعاً باید در فاز دوم یا سوم اکران می‌شد، راه‌اندازی کند، و این باعث رنج هواداران شد زیرا به عنوان یک فلش بک با بازی شخصیت محبوبی بود که کشته شده و واقعاً دل هواداران برایش تنگ میشود. با این حال به نظر می‌رسه این فیلم بیشتر گامی رو به عقب باشه تا رو به جلو، چرا که مارول قبلا ژانر اکشن و جاسوسی رو خیلی بهتر به نمایش گذاشته است. به همین دلیل با وجود فیلم هایی مثل کاپیتان آمریکا سرباز زمستان، بعیده بلک ویدو توی فهرست تماشای مجدد کسی قرار بگیره.

 

4- جوخه خودکشی (Suicide Squad 2021)

جوخه خودکشی تحلیل 2021

ریبوت "جوخه خودکشی"، فیلمی است یک ماجراجویی عظیم و جذاب را به شخصیت هایش هدیه میدهد و ای کاش از همون اول به جای اون افتضاح، اینو میساختن. باز بودن دست «جیمز گان» هم تاثیرات مثبت و هم تاثیرات منفی بر فیلم گذاشته است. "جوخه خودکشی" یک فیلم زیبا و خوش ساخت است که برخی از جلوه های بصری آن از کتاب های کمیک الهام گرفته شده اند (جیمز گان به عنوان کارگردان از امتحان چیز های جدید هیچ ترسی نداشته است) و اکشن خیره کننده آن شما را سرگرم میکند. این فیلم هرگز کم نمی آورد و بی شک هرگز خسته کننده نمی شود. در ضمن، نمی توان درباره شخصیت «کینگ شارک» حرفی نزد. یک شخصیت محبوب جدید که وارد DCEU شده و جیمز گان آن را تا حد «گروت» بامزه و دوست داشتنی کرده است. اما در عین حال متاسفانه، چشم پوشی از برخی ضعف های این فیلم سخت است. با وجود اینکه گان تمام تلاش خود را میکند تا ما به این شخصیت ها اهمیت دهیم، اما علی رغم نقش آفرینی خوب بازیگران، باز هم شما نمی توانید این شخصیت ها را همان گونه که «نگهبانان کهکشان» را دوست داشتید، دوست بدارید. جیمز گان همه ما را هنگام خداحافظی اشک آور «استار لرد» با مادرش و فداکاری یاندو برای نجات پسر خوانده اش به گریه انداخت.اما اینجا، لحظات احساسی فیلم سطحی و زوری احساس میشوند و عمدتا با یک شوخی ضعیف به پایان میرسند و نمی توانند تاثیر کاملی روی مخاطب بگذارند.یک نکته دیگر هم این است که برادران وارنر بخش زیادی از فیلم را در تریلر ها نشان داد که باعث شد سوپرایز های فیلم تا حدودی جذابیت خود را از دست بدهند. با وجود این، ما دو صحنه پس از تیتراژ فان، یک پایان هیجان انگیز، و یک نبرد حماسی بین "تسک فورس ایکس" و «استارو فاتح» دیدیم که تماشای آن واقعا لذت بخش است.

 

3- شانگ چی و افسانه ده حلقه (Shang Chi and the Legend of Ten rings)

 نقد شانگ چی و افسانه ده حلقه (Shang Chi and the Legend of Ten rings)

شاید "بلک ویدو" حس حال بد و غم انگیزی داشت، اما قطعاً زمینه برای شانگ چی و افسانه ده حلقه آماده بود. این فیلم به خوبی آگاه است که در جهانی مشترک و مملو از فیلم ها زندگی میکند! صحنه پس از تیتراژ این فیلم، کاراکترهایش را به دنیای سینمایی مارول گره میزند. اما با این حال، از نظر ظاهری و فضای فیلم، شبیه هیچکدام از آثار قبلی مارول نیست. «سیمو لیو» به زیبایی نقش شانگ چی را بازی میکند. هنرمندانه از پس نقش یک ابرقهرمان، یک انسان و پسر یک جنایتکار باستانی بر می آید. شاید بهتره بگیم نسخه مارولی «لوک اسکای واکر»! بازیگران مکمل میدرخشند، بازی «تونی لیانگ» به رو به جرات میشه عنوان یکی از با روح ترین و زنده ترین خبیث های MCU در نظر گرفت همچنین نمیشه از بازی «نورا لوم» در نقش «کتی» گذشت که حال و هوای جدیدی دارد و به زیبایی به چشم می‌آید. از نظر بصری، "شانگ چی" کاملاً نفس گیره، سکانس های اکشن فوق‌العاده زیبا هستن. متأسفانه فیلم گاهی قدرت بصری و ظاهری خود را از دست می‌دهد، چراکه شانگ چی در تاریکی با حریفانش مبارزه میکند. نقاط قوت شانگ چی بسیار چشمگیر بوده و از نقطه ضعف هایش بیشتره اما همچنان میشه گفت کامل کامل هم نیست.

 

2- جاستیس لیگ نسخه زک اسنایدر (Zack Snyder's Justice League)

نقد  جاستیس لیگ نسخه زک اسنایدی (Zack Snyder's Justice League)

خب این بخش رو به طور کامل اختصاص میدهم به نظر استاد ترابی درباره این فیلم که در اینجا درج شده است:

فیلم بدی نبود . من دوست داشتم ببینم تا آخرش ببینم چی میشه و به نظرم بعد از "شزم" بهترین فیلم دنیای سینمایی دی سی بود. انصافا از نسخه قبلی از هر نظر بهتر بود به جز یک‌ نظر که بهتون در انتهای نظرم میگم. از اینکه اسنایدر شخصیت ها رو بیشتر شرح و بسط داده بود خوشم اومد. «سایبورگ» خیلی بهتر شده بود و البته «فلش»، «واندر وومن» و «آکوآمن» هم راستش کلا برام‌ خیلی فرق نداشتن. بتمنم فرقش با نسخه ی «ویدون» این بود که انگار بی گدار به آب میزد که خیلی عجیب بود و همچنان به جز یکی دو مورد شیمی بین شخصیت ها خیلی ضعیفه. مخصوصا بین بتمن و واندرومن که همچنین یخ و نچسبه! البته در کل فیلم پایه ش خرابه که کاریش نمیشه کرد. یه چیزایی هم هست که من نمیفهمم. مثلا هنوز نمیدونم چرا باید «سوپرمن» اولش خبیث میشد و یا چرا لباس سیاه رو انتخاب کرد؟ (البته ذهن اسنایدر رو به راحتی میخونم و درک میکنم میخواسته حتما یه نبرد hero vs heroes تو فیلم بذاره و یه لباس "خفن" هم بکنه تو تن سوپرمن). کلا «دارک ساید» هم به نظرم باید رویش بیشتر مانور میدادن و ابهت و جبروت بیشتری بهش میدادن و البته نمیدونم چرا در مقایسه با «ثانوس» اصلا سمپاتیک نیست و انگیزه قابل درکی نداره. ولی من با خبیثی که شرارت مطلق هم باشه مشکلی ندارم. ولی بازم بهتر از چیزی بود که فکرشم میکردم. «استپن ولف» هم بهتر شده بود و انگیزه داشت و لباسش هم بهتر شده بود و کلا خفن‌تر و تهدید آمیز تر بود. از سکانسی که شکستش میدن و سرش رو برای دارک ساید میفرستن هم خوشم اومد. واقعا جالب و باحال بود. و از دیدنش حس خوبی گرفتم چون ابرقهرمان ها رو در کنار هم متحد دیدیم و حسابی حال دارک ساید مغرور رو گرفتن. اون جایی هم که سوپرمن اومد به یاری جاستیس لیگ خوشم اومد و به قول معروف از اون کیف های geek مانند بهم دست داد! با جلوه های ویژه فیلم هم انصافا مشکل خاصی نداشتم و به نظرم با دنیای بصری که زک ساخته بود همخوانی داشت. ولی منم موافقم که برخی سکانس ها زائد بود یا بیش از حد کشدار بود . مثلا اصلا موافق اون سکانس کابوس بروس وین و حضور «دث استروک» و جوکر موافق نیستم. چه معنی داره دث استروک هویت بتمنو بفهمه بعدش ببینیم رفته طرفش؟! میشد خیلی کوتاه تر و ظریف تر آینده تاریک احتمالی رو tease کرد. که البته این ظریف کاری ها چیزی نیس که زک بلد باشه! کلا نمره من به فیلم 7.5 از 10 هستش. شوق و اشتیاق زک رو تحسین میکنم. درست یا غلط شما وقتی فیلمو ببینی متوجه‌ میشی به این شخصیت ها علاقه داره و با عشقی مثال زدنی اون نگرش خودش رو محقق کرد و این‌ تعهدش نسبت به هوادارانش واقعا ستودنی است. راستی من نه ظاهر «مارشن منهانتر» رو پسندیدم و نه اینکه اصلا فهمیدم‌ حرف حسابش چیه! (بیشتر منو گیج کرد). و اما مشکل من با نسخه زک اسنایدر از جاستیس لیگ چیزیه که مربوط به سبک فیلمبرداری و فیلمسازی زک میشه: ایزوله و به شدت تنها! جهان داره نابود میشه ولی شما هیچ عکس العملی از سوی مردم نمیبینید! دنیای تیره و تار و افسرده زک انگار کاملا ارتباطش با جهان واقعی قطع است و همه چیز در همون فضای یک سیلو و انباری که زک توش فیلمبرداری کرده ،محصور شده (این سبک فیلمسازی رو از فیلم "300" تا به حال داره ادامه میده) و الان میفهمم ویدون چرا استخدام شد و چرا اون تغییرات رو به وجود آورد. بخش اون رآکتوری که تو روسیه یا چه میدونم اکراین بود و مقر استپن ولف بود رو گسترش داد و از این طریق کمی "مردم عادی" وارد داستان فیلم کرد. ولی اینجا اینطور نیست و این آزار دهنده است. حتی صحنه ای که اعضای تیم کنار هم جمع میشن هیچ حس و حالی بهت‌نمیده چون هیچ مردمی کنارشون یا جلوشون نیست و هیچ عکس العملی از سوی اونا نیست که به این لحظه معنا بده! خودشون دارن ژست میگیرن و بعضی ها هم لبخند میزنن! و این چیزیه که زک نفهمید ولی جاس ویدون فهمید و چون میدونست که ابرقهرمان بدون مردم یعنی هیچ چون به عشق مردم جهان دست به جانفشانی میزنن. پس چه فایده که شما این‌کار ها رو بکنی ولی هیچ رسانه ای بهش اشاره نکنه (درک میکنم حالا چرا ویدون اون سکانس سوپرمن رو ابتدای نسخه قبلی گذاشت چون‌ میخواست این ارتباط رو با مردم و دنیای پیرامون برقرار کنه).

 

1- مردعنکبوتی راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)

مردعنکبوتی راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)

بی شک «مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست» بهترین و محبوب ترین فیلم 2021 است. حتما میدونید که چقدر این فیلم بازتاب داشته و گرد و خاک کرده توی همین سایت خودمون با هجوم بی سابقه مقالات روبه رو بودیم و... خب این فیلم بسیار شلوغ بوده و حجم بسیار گسترده ای از کاراکتر ها را درون خود جای داده است و در نگاه اول بعید به نظر میرسه بتونن از پس این همه کاراکتر بر آیند، اما "راهی به خانه نیست"بار دیگر ثابت کرد که مارول بر هر کاری تواناست. هیچ کدوم از کاراکتر ها دور انداخته نمی‌شوند هر کدام نقشی را در فیلم ایفا کرده و از روند فیلم خارج می‌شوند. این فیلم شگفتی های بسیاری را رقم میزند، اینطوری بگم که اگه توی سالن سینما این فیلم رو میدید احتمالا با مشکلات شنوایی رو به رو میشدید! از حضور چارلی کاکس گرفته تا ورود هیجان انگیز توبی مگوایر و حضور دل ربای اندرو گارفیلد و... هرچند توی جاهایی از فیلم احساس میشود که یکم ریتم فیلم روی دور تند است اما با توجه به شرایط این حرکت لازم بود. تعاملات می‌درخشند، صمیمیت بین توبی، اندرو و تام به رخ کشیده میشود، کاراکتر های مکمل عالی مینوازند (!)، بار احساسی داستان به گریه وا میدارد اما این صمیمیت توی داستان بعدا اشک چشمان را پاک میکند. قطعا اگه وقت داشتم بازم مینوشتم ولی خلاصه این فیلم بی نظیر بود، نامه عاشقانه مارول به شما هواداران عزیز.

  

احسان زینالی

Ehsan Spider

Ehsan Spider

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 فیلم برتری که برای دیدنشان در سال 2021 هیجان داریم

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" 

نقد فیلم "جوخه خودکشی" (SUICIDE SQUAD)

نقد و بررسی فیلم "ونوم 2: بگذارید کارنیج بیاید"

نقد و بررسی فیلم «بیوه سیاه» (BLACK WIDOW)

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی دی سی (DCEU)

50 فیلم ابرقهرمانی و کمیک بوکی برتر تاریخ سینما

10 دلیل برای اینکه "راهی به خانه نیست" میتواند بهترین فیلم مرد عنکبوتی باشد

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

10 حفره داستانی بزرگ در فیلم "ونوم 2: بگذارید کارنیج بیاید"

رتبه‌بندی فیلم‌های ابرقهرمانی سال 2019

15 صحنه برتر فیلم های کمیک بوکی سال 2017

رتبه بندی فیلم های ابرقهرمانی سال 2018

10 صحنه فیلم های کمیک بوکی که ما را غافلگیر کردند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Cap_tain
#1 Cap_tain 1400-10-18 11:01
خسته نباشید و یک مقاله جذاب دیگه از این وبسایت دوست داشتنی!
همه چیز به نظرم درست و به جا بود به جز رتبه دو و سه که به نظرم باید جاهاشون عوض بشه!
حالا چرا؟
چون لیگ عدالت زک به نظرم در مقابل نسخه ویدون اگر مقایسه بشه، فیلم به شدت بهتریه از هر جهت!
ولی خود فیلم به نظرم بدون مقایسه رتبه پایین تری از شانگ چی به دست میاره. چرا که بعضی سکانس هاش هم واقعا حوصله سربر بود.

حالا استاد ترابی برای سال 2022 برای کدوم فیلم ها خودتون هایپ هستید؟ با توجه به سه تا تریلر بتمن به نظرتون فیلم خوبی میشه؟
نقل قول کردن
amin Hajati
#2 amin Hajati 1400-10-18 11:14
من هیچکدوم رو ندیدم که نظر بدم:D
نقل قول کردن
Amir.h.p
#3 Amir.h.p 1400-10-18 11:16
دستتون درد نکنه مطلب خوبی بود امسال فیلم های بهتری اومد نسبت به سال قبل البته که کرونا هم تاثیر داشت
فقط درباره اون بخش نقد فیلم جاستیس لیگ فکر کنم سوپرمن لباس سیاه پوشید چون انرژیش کم شده بود و این کار باعث شد انرژی بیشتری از خورشید دریافت کنه و فکر کنم اینو از تو کمیک ها گرفته اند البته مطمئن نیستم :-*
نقل قول کردن
mjkp
#4 mjkp 1400-10-18 11:19
واقعا جز راهی به خانه نیست برای شماره یک نمیشه فیلمی گذاشت
فکر کنم‌حتی طرفداران دیسی هم اینو قبول داشته باشن
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1400-10-18 11:27
به نقل از Cap_tain:


حالا استاد ترابی برای سال 2022 برای کدوم فیلم ها خودتون هایپ هستید؟ با توجه به سه تا تریلر بتمن به نظرتون فیلم خوبی میشه؟

من بیشتر از همه برای دکتر استرنج 2 چون دکتر استرنج در کنار مرد عنکبوتی، ولورین و هاکای جزو 4 قهرمان محبوب من در مارول است و البته چون ریمی هم ساختتش و البته به خاطر اینکه درباره مولتی ورسه
بعدش هم برای بتمن هایپ هستم چون بنظرم تبدیل میشه به بتمن محبوب من . چون حد فاصل دو بتمنه. یعنی حد فاصل فانتزی تیم برتون و رئالیسم نولانه. و این چیزیه که بتمن باید باشه. یعنی نه صد در صد فانتزی و نه صد در صد رئال. یعنی چیزی در مایه های بازی های آرکهام. و بنظرم سرانجام ما قراره این تعادل دلپذیر رو در فیلم بتمن شاهد باشیم
نقل قول کردن
Ilia koohbor
#6 Ilia koohbor 1400-10-18 11:50
درود !
مثل همیشه عالی!
قطعا هیچ چیزی جز مردعنکبوتی راهی به خانه نیست انتظارات مارو براورده نکرد پس تنها اونه که لیاقت رتبه یک رو داره.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#7 AM SM BM SM 1400-10-18 12:02
سلام
ممنون بابت مقاله.
سال ۲۰۲۱ چه خوب چه بد تموم شد. امسال برخلاف سال قبلی فیلم های کمیک بوکی زیادی و ابرقهرمانی داشتیم که نظراتی رو به خودشون جلب کردند. نمیتونم بگم امسال سال بدی بود نه، خدایی سال بدی نبود اما سال فوق‌العاده ای هم نبود و سال های بهتری مثل ۲۰۱۸ و یه جورایی ۲۰۱۶ رو هم برای فیلم های کمیک بوکی داشتیم که فیلم های عالی اومدند. ولی همه موافقم که امسال حسن ختام فوق‌العاده ای داشت که در ادامه بهش میرسیم. به هر حال امسال رو میشه یک سال خوبه به حساب آورد. مارول ۴ تا فیلم داشت که دو فیلم ناامید کننده بودند و دو فیلم از آثار خوب مارول به شمار میان. و البته امسال با فیلم های "جوخه خودکشی" و "لیگ عدالت زک اسنایدر" سال خوبی برای دی سی فن ها به شمار میاد. سونی هم در تلاشی برای تکرار فرمول و موفقیت مارول، یک فاجعه تمام عیار ساخت و با کله خورد زمین. فیلم های دیگه ای هم بودند که نظراتی رو به خودشون جلب کردند. به هر حال بریم بعضی از این فیلم ها رو بررسی کنیم.
درباره فیلم "ونوم:بگذارید کارنیج بیاید" که باید بگم این فیلم، اصلا فیلم نیست. یعنی یک ماقبل فیلم و مثل یک دوربین مخفی یا پشت صحنه یا پارودی یک فیلم واقعی هست. نقد ونوم ۲ اصلا کار راحتی نیست چون این فیلم اصلا قابل نقد نیست. یک فیلم کاملا تجاری که با تبلیغاتش میخواست به ما بگه که سونی سر عقل اومده و قراره یه کارهایی بکنه ولی آخرش معلوم شد که قضیه خیلی بدتر از چیزی که ما فکر میکردیمه. اندی سرکیس هر چقدر بازیگر عالیه و هرچقدر تبحر فوق‌العاده ای در زمینه موشن کپچر و جلوه های کامپیوتری داره، با این فیلم من رو از کارگردانیش ناامید کرد(منظورم فقط برای این فیلمه). پیشنهاد میکنم که اصلا سمت این تجربه اسفناک نرید و برید یه فیلم خوب رو برای بار هزارم ببینید.
دربارهٔ "ماتریکس:رستاخی زها" راستش من این فیلم رو هنوز ندیدم ولی نظرات رو که میبینم خیلی بین نظرات اونا ضد و نقیض وجود داره و البته خیلی ها از این فیلم خوششون نیومده. ابدی ها رو هم صبر میکنم برای نسخهٔ باکیفیت ولی به دلیل عدم علاقه به این گروه و البته نقدهایی عمدتا منفی، خیلی براش هایپ نیستم.
ولی بلک ویدو شاید ناامید کننده ترین فیلم کمیک بوکی امسال بود(یعنی مثلا بدون حساب ماتریکس یا هرچیز دیگه ای). یعنی قبل از فیلم کلی برای فیلم هایپ بودیم و دوست داشتیم بالاخره فیلم درست و حسابی از بلک ویدو ببینیم اما بعد از دیدن این فیلم متوجه شدم که نه تنها از نظر آنتاگونیست، اکشن، ریتم و خیلی چیزهای دیگه ضعف داره، بلکه اصلا فیلم ناتاشا رومانوف نیست، بلکه فیلمی برای معرفی جانشینانی برای ناتاشاست! موضوعی که من اون رو مثل یک توهین به هواداران میدونم که ناتاشا حتی توی فیلم اختصاصی خودش هم باید یک شخصیت فرعی باشه. موضوعات دیگه ای مثل تبرئه پاک گونهٔ ناتاشا از هرگناهی و رو به رو نشدن درست حسابی ناتاشا با اشتباهاتش، شخصیت تسک مستر و پیچش واقعا بد در شخصیت او، اکشن های بد، حفره های داستانی واقعا بد و... باعث شد که این فیلم خیلی ناامید کننده باشه. البته بلک ویدو هنوز هم یک فاجعه نیست و نقاط قوتی هم داره، اما هواداران چیز خیلی بهتری رو برای ناتاشا میخواستند.
دربارهٔ جوخه خودکشی جیمز گان باید بگم که این فیلم به نظرم فیلم خوبی بود. فیلمی که میشد آزاد بودن دست گان رو توش دید که به بعضی نقاط قوت و ضعف منجر شد. نکتهٔ مهمی که دربارهٔ این فیلم وجود داره اینه که اصلا خودش رو جدی نمیگیره، اصلا! برخلاف جوخه خودکشی ۲۰۱۶ که با اون ساختار افتضاح و نقاط ضعفی که به وفور داشت طوری رفتار میکرد که انگار از دماغ فیل افتاده و قراره صنعت سینما رو بهتر کنه، این فیلم میدونه که میخواد چیکار کنه و چی هست. برای همین خودش رو در حد یک فیلم کله خرابِ سرگرم کنندهٔ هیجان انگیز نگه میداره که آدم با دیدنش سرگرم میشه و باهاش کیف میکنه. بدون شک این فیلم در حد و اندازه های "نگهبانان کهکشان" نبود و از نظر داستان و شخصیت ها ضعف هایی داشت اما همونطور که گفتم فیلم خودش هم میدونه که همچین چیز شاخی نیست و برای همین به یک فیلم سرگرم کننده تبدیل میشه. با شخصیت های کار راه انداز و بعضا دوست داشتنی مثل موش گیر ۲ یا کینگ شارک و البته بازیگرها واقعا عالی مثل ادریس البا کاریزماتیک و جان سینا که بعد از سریع و خشن ۹ که بازی خیلی خوبی نداشت، شاید اینجا بهترین بازیش رو انجام داده و مخصوصا در صحنهٔ مرگ ریک فلگ کارش خیلی خوبه. اما مواقعا که صحنه های احساسی فیلم بعضا خیلی خوب به دلایلی مثل شوخی های اضافه عمل نمیکنند(این مشکل در نگهبانان کهکشان ۲ جیمز گان وجود داشت البته با دوز کمتر) و بعضی از شوخی ها هم خیلی جالب نبودن و هارلی کویین هم خیلی جالب نبود و اصلا نقش خاصی نداشت و معلوم بود که وارنر اون رو توی فیلم زورچپونی کرده باهاش تبلیغاتی برای فروش فیلم انجام بده(که من این کار رو اصلا دوست ندارم و با این مانور دادن بیش از حد، دیگه دارم از هارلی کویین زده میشم). اما در کل با یک فیلم سرگرم کننده و جالب توجه و باحال طرفیم که بدون شک ارزش دیدن داره.
شانگ چی یک فیلم استاندارد و خوب برای مارول بود و فراتر از انتظارات ما بود. فیلم شاهکار و بی نقصی نیست اما معرفی شخصیت شانگ چی رو به شکل عالی انجام میده و یک خبیث بسیار خوب رو به mcu معرفی میکنه. از نظر بصری که فیلم واقعا حیرت انگیزه و تصاویر خوشگل زیادی داشت و اکشن هاش هم خیلی خوب طراحی شده بودند. بازیگرهای فیلم هم کارشون رو خیلی خوب انجام دادند. سیمو لیو بازیگر واقعا خوبی هست و کارش رو به بهترین شکل انجام داده. من بیشتر از همه از بازی تونی لیانگ خیلی خوشم اومد چون خیلی عالی و کاریزماتیک بود و اصلا من از شخصیت پدر شانگ چی و انگیزه او در این فیلم خوشم اومد. موسیقی فیلم هم مخصوصا توی صحنه های مبارزه های پایانی خیلی خوبه، البته نکته ای که وجود داره اینه که بعضی وقت ها مثل اونجایی که اون اتوبوس از کنترل خارج میشه، انتخاب های خوبی نیستند و درست جای گذاری نشدند. یعنی موسیقی به جای اینکه تنش این صحنه رو بیشتر کنه(ناسلامتی اگر توی یک فیلم نبودیم اون همه آدم احتمالا کشته میشدند) بیشتر هیجان و حال به این صحنه اضافه میکنه که خیلی خوب نیست. بعضی وقت ها کاراکترها توضیحات اضافهٔ زیادی میدن و این موضوع مخصوصا توی اولین جایی که ما محل مادر شانگ چی رو میبینیم توی ذوق میزنه که به جای اینکه ما با خیال راحت ببینیم و این تصاویر زیبا رو ببینیم، شخصیت ها چیزهای واضحی رو میگن که خیلی لازم نیست. اما در کل فیلم شانگ چی فیلم خوب و لذت بخشی بود.
زک اسنایدر در فیلم جاستیس لیگ مخصوص خودش به بهترین فرم خودش تبدیل میشه! البته این موضوع باعث فیلم عالی و شاهکاری نشده و ضعف های جدی داره اما این ضعف ها عموما به نوع و شکل فیلمسازی زک اسنایدر مربوط میشن که من خیلی دل خوشی ازش ندارم. از نقاط قوت اثر باید بگم که شخصیت های سایبورگ و فلش خیلی بهتر شده بودند. دو شخصیتی که حتی توی سال ۲۰۱۷ هم معلوم بود که پتانسیل بالایی دارند و برخلاف بتمن، سوپرمن، واندر وومن و آکوآمن که اصلا هیچ فرقی با هم ندارند و شخصیت های خیلی عالی نشدند، این دو جوون پتانسیل خوبی داشتند که در نسخهٔ زک اسنایدر محقق شد. جلوه های ویژه به دنیای تاریک زک میومد، شاید خیلی دوستش نداشته باشیم ولی به هر حال این دنیای اونه و یه فن سرویس برای هوادارانش. اکشن ها خیلی بهتر شدند و مخصوصا اکشن پایانی فیلم الان خیلی به چیزی که در حد و اندازهٔ نام لیگ عدالت باشه نزدیک میشه. استپن ولف که از هر نظر بهتر شده بود. چه از نظر ظاهری که الان خیلی بهتر و تحدید آمیز تر از اون عروسکی بود که مثل کاراکترِ یک بازی کنسل شدهٔ ps2 بود و چه از نظر داستانی که براش ضعف شخصیتی در نظر گرفته شده و حالا مخاطب بیشتر براش دل میسوزونه و باهاش ارتباط میگیره. دارک ساید هم خیلی عالی نبود ولی جز نقاط ضعف فیلم هم قرار نمیگرفت و خوب بود. ضمن اینکه زک تصمیم گرفته برای اکثر شخصیت هاش ضعفی قرار بده رو واقعا تحسین میکنم. درسته که این ضعف ها بعضی وقت ها به چیز خاصی تبدیل نمیشن و در سطح پایینی میمونند، اما به هر حال هدف زک اسنایدر قابل تحسینه، برخلاف جاستیس لیگ ۲۰۱۷ که اصلا معلوم نبود هدفش چیه. اما نقاط ضعف اثر مربوط به خود زک اسنایدر میشه. اینکه فرم فیلمسازی او در بهترین حالت خودش هم اشکالات مهمی داره. مثلا الان به شکل بسیار افراطی زک از اسلوموشن و نشون دادن قهرماناش در خفن ترین شکل ممکن استفاده میکنه که همون نکته ای هست که عمو مختار ۵ سال پیش بهش اشاره کرد:"هر صحنه از فیلم به شکل مذبوحانه ای سعی میکنه ما رو شگفت زده کنه" که گفته شد این صحنه ها بعد از مدت بسیار سریعی تاثیرشون رو از دست میدن و اونقدر که زک فکر میکنه ماندگار نیستند و "داستان فدای تصویر سازی های خفن کارگردان میشه" که این مورد خیلی مهمه که برای زک مهم نیست داستان چیه و چه اقتضایی داره، زک میخواد در هر حالتی یک صحنهٔ خفن و سینمایی خلق کنه و انگار براش مهم نیست که این صحنه های کوچکتر هستند که اون صحنهٔ سینمایی رو شکل میدن و ماندگارش میکنند. این مصائب پیتر پارکر هستند که انداختن لباس مرد عنکبوتی در سطل آشغال توسط او رو باورپذیر میکنند. این اعمال و تفکر پلیدانهٔ جوکر هستند که وقتی اون خودش رو "مامور هرج و مرج" مینامه این صحنه به صحنهٔ قدرتمندی تبدیل میشه، اما زک فقط میخواد به صحنهٔ خفن بعدی و بعدی و بعدی برسه. حضور مارشن منهانتر که اصلا خوب نبود و فقط آدم رو گیج کرد و صحنهٔ گفت و گوی لوئیس و مارتا رو هم خراب کرد. مورد بعدی هم اینه که زک به جای اینکه بیاد ببینه چه چیزهایی برای فیلمش لازمه و چه چیزهایی لازم نیست، اومده همهٔ صحنه ها رو بدون فکر کردن به لزوم وجودشون در فیلم گذاشته چون میخواسته یک فیلم کامل به هوادارانش بده. درحالی که این مدت زمان چهار ساعته به معنای یک داستان جدید نیست، بلکه اینه که بعضی وقت ها فیلم حسابی کشدار میشه. بعضی وقت ها این توضیحات و اطلاعاتِ دنیای فیلم اینقدر کشدار و طولانی میشن که اگر صدای فیلم رو بستین یا زدینش جلو، اصلا کار اشتباهی نکردید. خیلی از صحنه های فیلم اضافی و بی دلیل به نظر میرسند و بهتر بود زک فیلمش رو از صحنه های اضافی الک میکرد تا اینقدر کشدار به نظر نیاد. اما در کل میگم که این فیلم بهترین فرم زک در دنیای سینمایی دی سی بود، فیلمی که با وجود تمام اشکالاتش باز هم میشه تلاش کارگردانش رو دید و به هر حال قابل تماشاست و نکات خوبی هم داره.
و میرسیم به بهترین فیلم کمیک بوکی امسال! یعنی فیلم بزرگ و فوق‌العادهٔ "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" که به نظرم لیاقتش رو داره که بهترین فیلم mcu لقبش بدیم! نظرم رو من بارها و بارها درباره این فیلم گفتم و شاید دیگه نیاز نباشه چیزی بگم اما این فیلم از هر نظر عالی بود. بازیگران فوق‌العاده که به نظرم تام هالند و ویلم دفو لیاقت حداقل نامزد بودن اسکار رو دارند، صحنه های اکشن زیبا، داستان عالی با پیچش های غیر منتظره، جمع و جور کردن خط های داستان اسپایدرمن تام هالند، حضور موثر و زیبای توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد، حضور بسیار خوب شخصیت های خبیث گذشته مثل دکتر اختاپوس ل الکترو و گرین گابلین، موسیقی شاهکار آقای جاکینو که اتفاقا ایشون کارهای شاخص زیادی مثل انیمیشن های شگفت انگیزان، بالا، درون و بیرون و حتی همین فیلم دکتر استرنج در mcu رو انجام دادن که کارشون در این فیلم اعجاب انگیز بود، استفادهٔ موثر و عالی از شخصیت های مکمل، شوخی های زیبا و بامزه و باحال، تعادل لحن که چیزی مثل شوخی از حد نگذره و همه زمینه سرجای خودش باشه، صحنه های زیبا و به یادماندنی، صحنهٔ غم انگیز مرگ زن عمو می، صحنهٔ نجات دادن ام جی توسط اندرو و بغض در نگاه اول و صحنهٔ ای که توبی نذاشت دست پیترِ تام به خون آلوده بشه، پایان بندی غم انگیز و عالی که قوس شخصیتی پیتر رو کامل کرد، همه از این فیلم یک شاهکار عالی ساختند.
با تشکر.
نقل قول کردن
masiha_87
#8 masiha_87 1400-10-18 12:14
آقا احسان دمت گرم مقاله بی نظیر بود
نوع قلم و زحمتی که واسش کشیدی ۱۰۰ در ۱۰۰ ستودنیه!
انصافا فوق العاده بود حالا اگه از گزینه ها بگذریم، خودت شاهکار خلق کردی! از هر جهت به فیلم ها نگاه کرده بودی و تمام ایراداتشون رو اونطور که باید از کالبدشون بیرون کشیدی! اینکه سعی کرده بودی تا حد ممکن هم اسپویل نکنی، شاهکار بود! خداوکیلی دست مریزاد! حالا نظرم درمورد گزینه ها... آهان چیزه قبلش یه چند تا ایراد تایپی بگم:
خط ۷ گزینه ی ۹، نوشتید "نلود" که در واقع "نبود" هستش.
خط سوم از پایین توی گزینه ی ۳، "حریفانش" درسته ولی "حریفانس" نوشته شده.
اوکی شد! حالا نظرم درمورد گزینه ها...
راستش من خیلی از این فیلمارو ندیدم اما تا جایی که دیدم، نظرم رو میگم.
۹. اتفاقا اصلا تعجب آمیز نبود! تمام حرفاتم از ته حقه!
۵. وایسا ببینم یعنی بلک ویدو از اترنالز بهتر بود؟ چی بگم! من که هنوز اترنالز رو ندیدم ولی به نظرم بلک ویدو یکم ضعیف تر باشه. حالا به هرحال!
۲. این فیلم چند تا نقطه ضعف حسابی داشت! البته نه تو خود فیلم بلکه قبل از اکران! با اجازتون یه مقاله ی خودم نویس رو کپی کنم چون یکم زساده حرفام!
"اخبار های جعلی و شایعاتی مبنی بر اینکه اسنایدر کات قسمت دوم نسخه ی اول یعنی نسخه ی ۲۰۱۷ بود منتشر میشد که خیلی ها را متقاعد میکردند و بیشتر طرفداران به این موضوع باور داشتند، که با اکران فیلم، شبیه یک بازی و شوخی بچه گانه آمد. انگار زک اسنایدر و برادران وارنر، طرفداران را سر کار گذاشته بودند و به همین دلیل خیلی از بینندگان این اثر، از دیدن ادانه ی آن صرف نظر کرده یا به خود زحمت ندادند و اصلا آن را تماشا نکردند.
همچنین این بلا سر تریلر های فیلم هم آمد و افراد کمی بودند که سر این موضوع، برای تریلر ها تره خورد کنند."
این یکی از دلایلم بود که خب چند تا از دوستام بهم گفتنش از خودم چیزی ننوشتم. دلیل دیگشم این بود:
"شاید قانع کننده ترین دلیلی که لیگ عدالت اسنایدر کات شکست خورد همین باشد؛ اینکه نسخه ی ۲۰۲۱ دائما با نسخه ی ۲۰۱۷ مقایسه میشد. این اتفاق باید برعکس رخ میداد و نسخه ی ۲۰۱۷ را با ۲۰۲۱ مقایسه میکردند چون نسخه ی کامل و بی نقص اولیه ای که قرار بود در سال ۲۰۱۷ اکران شود، اسنایدر کات ۲۰۲۱ بود. به دلیل استعفای زک اسنایدر از این پروژه، کل فیلم تبدیل به یک ننگ کامل برای دنیای دی سی و فضای ماجراجویانه ی کمیک بوکی شد.
با همین مقایسه ها، انتظارات از نسخه ی اسنایدر کات ۲۰۲۱ بالا رفت. البته بسیاری از طرفداران از این فیلم نسبت به نسخه ی قبل راضی بودند چون خودشان برادران وارنر را متقاعد کردند که نسخه ی اسنایدرکات ۲۰۲۱ ساخته شود.
به هر حال همین مقایسه بار ها و بارها باعث شده است که ریبوت های مختلف، از رقابت خارج شوند."
این کپی هایی که آوردم یکم قدیمین واسه همین اگه ایرادی درشون دیدید، حلال کنید :lol:
۱. سر نو وی هوم هر چی بوده گفتیم و دیگه زبانم قاصر است از این همه شکوه و جلال کمیک بوکی!

تشکر مجدد بابت نوشتن مقا... نه چیز منظورم "سوپر مقاله" بود! انصافا دمتون گرم!

به نقل از mjkp:
واقعا جز راهی به خانه نیست برای شماره یک نمیشه فیلمی گذاشت
فکر کنم‌حتی طرفداران دیسی هم اینو قبول داشته باشن


طرفدارای واقعی دی سی شاید ولی طرفدارای بچه سوسولش نه! یکیو دیدم گفت با فیلم "بتمن"، کل نو وی هوم شسته میشه میره! خبر نداره ۳۰ سال خاطره پشت این فیلم خوابیده!
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#9 AM SM BM SM 1400-10-18 12:25
به نقل از mtm:
به نقل از Cap_tain:


حالا استاد ترابی برای سال 2022 برای کدوم فیلم ها خودتون هایپ هستید؟ با توجه به سه تا تریلر بتمن به نظرتون فیلم خوبی میشه؟

من بیشتر از همه برای دکتر استرنج 2 چون دکتر استرنج در کنار مرد عنکبوتی، ولورین و هاکای جزو 4 قهرمان محبوب من در مارول است و البته چون ریمی هم ساختتش و البته به خاطر اینکه درباره مولتی ورسه
بعدش هم برای بتمن هایپ هستم چون بنظرم تبدیل میشه به بتمن محبوب من . چون حد فاصل دو بتمنه. یعنی حد فاصل فانتزی تیم برتون و رئالیسم نولانه. و این چیزیه که بتمن باید باشه. یعنی نه صد در صد فانتزی و نه صد در صد رئال. یعنی چیزی در مایه های بازی های آرکهام. و بنظرم سرانجام ما قراره این تعادل دلپذیر رو در فیلم بتمن شاهد باشیم

منم خیلی منتظر دکتر استرنج در مولتی ورس جنون هستم چون عاشق فیلم اول دکتر استرنج و شخصیت دکتر استرنج هستم. اصلا اون فیلم اولش رو نمیدونم چطور بگم...جادوی خاصی داشت. بارها دیدمش و ازش لذت بردم. یعنی من فیلم "کاپیتان آمریکا:جنگ داخلی" رو دیدم و خیلی هم دوستش دارم و شاید حتی از دکتر استرنج بهتر هم باشه، اما نمیدونم چرا از دکتر استرنج بیشتر لذت میبرم. فیلم خیلی باطراوته، مثل "مرد عنکبوتی ۱"، "نگهبانان کهکشان"، "لوگان" و... دکتر استرنج خیلی زیبا بود و به نظرم بندیکت کامبربچ بهترین انتخاب برای نقش دکتر استرنج بود. حالا سم ریمی کبیر هم برگشته که واقعا هایپ این دوچندان میشه. کارگردان فوق‌العاده ای که به فیلم های کمیک بوکی برگشت و این موضوع باعث میشه که احتمالا برای این فیلم هم نتونم تا نسخهٔ باکیفیت صبر کنم و همون پرده ای ببینمش(اگر زیرنویس گیر بیارم). و البته چند بار هم قبلا گفتم و دوباره میگم که من عاشق مولتی ورس هستم. اصلا این مرموز بودنش رو خیلی دوست دارم. فکرکنید چقدر ایدهٔ باحالیه؟ وجود نسخه های متفاوت از یک شخصیت در دنیاهای متفاوت. چقدر ایده های بکر و عالی میشه از همین یک خط موضوع در آورد. برای همین خیلی برای فیلم دکتر استرنج در مولتی ورس جنون هایپ هستم.
برای بتمن هم همینطور که شما گفتید و به چند دلیل دیگه خیلی منتظرش هستم. اول اینکه بتمن اصلا یکی از شخصیت های محبوبه منه(به BM توی اسمم توجه کنید، اول چیه؟!) و خیلی دوستش دارم. دوم اینکه تریلرها این فیلم من رو خیلی دوست داشتم و فضای عالی داشتند. یعنی اون میزان دارک بودن و فضاسازی عالی گاتهام و همین تعادل بین رئالیستی بودن و فانتزی بودن بتمن که خیلی عالی بود. موسیقی و کارگردانی تریلر ها هم واقعا لذت بخش بود که آدم رو جذب میکنه مورد دوم که به نظرم مهم تر هم هست، کارگردان این فیلم مت ریوز هست. مت ریوز نه تنها کارگردان بسیار عالی و قابل احترامی هست، بلکه بلاک باسترساز خیلی خوبیه و بلده چطور بلاک باسترهای عالی و عمیق بسازه. کافیه سه گانهٔ "سیارهٔ میمون ها"ی اون رو ببینید که چه بلاک باستر های شاهکاری رو خلق کرد. برای همین خیلی انتظار دارم مت ریوز کار رو دربیاره. سومین نکته هم دربارهٔ بازیگرهاست. قبل از فیلم خیلی تردید دربارهٔ رابرت پتینسون وجود داشت و خیلی ها میگفتن به بتمن نمیاد، اما توی تریلر های دیدیم که چقدر کاریزماتیک عالی داره و از این گذشته من از بازیش خیلی خوشم میاد. توی این تریلر آخر هم چیزی که من رو خیلی جذب کرد بازیگر نقش کت وومن، زوئی کراویتز بود. بازی اون توی تریلر سوم واقعا عالی بود! هرچی بگم کم گفتم چون دقیقا همون زن گربه ای بود که باید باشه. سبک حرف زدنش، دیالوگ هاش، سبک مبارزه اش، حرکاتش همه و همه دقیقا تجسم زن گربه ای هستند و از این نظر خیلی عالی بود و به راحتی یک سر و گردن بالاتر از آنه هاتاوی در شوالیه تاریکی برمیخیزد قرار میگیره و در کنار میشل فایفر میره. جفری رایت هم که طرفداران مارول اون رو با واچر میشناسند که میتونه بازیگر خیلی کاریزماتیکی باشه. نکتهٔ چهارم هم دربارهٔ ریدلر هست که قبلا هم گفتم که ریدلر در کنار دوچهره، خبیث های محبوب من در دنیای بتمن هستند. یه جورایی ریدلر، میستریوی دنیای بتمنه. شاید مترسک با قدرت های توهم زا بیشتر به میستریو بخوره، اما اون ذات و شخصیت ریدلر بیشتر شبیه دیوونه بازی های میستریو با اون لباس اغراق آمیزش هست. انگار که توی این فیلم قراره با ریدلر دارک تری رو به رو باشیم فقط امیدوارم که خبیث خیلی خوبی باشه و جنبهٔ کارآگاهی و معمایی بتمن رو هم به چالش بکشه. نکتهٔ پنجم هم دربارهٔ مسائل فرعی هست. مثلا لباس بتمن که شاید اولش خیلی خوشم نمیومد ازش اما الان بیشتر برام جا افتاده و بالاخره قراره مال سال های اولیهٔ بتمن باشه. یا بتموبیلش که عکس های منتشر شده ازش خیلی خوب بودند. نکتهٔ ششم اما یک نگرانی از این فیلم هست و مربوط به تریلر آخر میشه. جایی در تریلر بود که بتمن از بین تمام تیرهایی که بهش میزدن به راحتی رد میشد و کسی جلودارش نبود. این صحنه کمی من رو نگران کرد. آخه بتمن باید قهرمان آسیب پذیری باشه نه یک قهرمان سوپرمن مانند و ترمیناتور مانند. این صحنه که لباس او در برابر تبرها دوام میاره و به راحتی بدون صدمه ای از بینشون رد میشه جالب بود، اما این نکته که بتمن شکست ناپذیر ممکنه ضعف هایی داشته باشه، باعث نگرانی من شد. البته توی شوالیه تاریکی هم در ابتدا بتمن خیلی قوی و کامل نشون داده میشه اما با حضور جوکر اون به چالش کشیده میشه و ما با ضعف های شخصیتی اون آشنا میشیم و امیخوایم توی فیلم جدید هم همینطور باشه. البته همهٔ چیزهایی که گفتم درباره تریلر ها بودند و باید دید فیلم اصلی چطوره.
سومین فیلمی هم که خیلی براش هایپم، "مرد عنکبوتی: سراسر دنیای عنکبوتی-بخش اول"(یا آن طرف دنیای عنکبوتی) هست که دنبالهٔ فیلم "مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی" هست که بخش اولش سال ۲۰۲۲ میاد و حسابی منتظرشم که ببینم چی کار میکنه.
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1400-10-18 12:31
#9:
عه من یادم نبود ادامه سفر به دنیای عنکبوتی 2022 میاد. قطعا اول از هر چیزی برای دیدن اون اشتیاق دارم
نقل قول کردن
P.Constantine
+1 #11 P.Constantine 1400-10-18 12:42
واقعا اترنالز شما رو یاد کربی انداخت :-*
تن و بدن اون بنده خدا تو گور لرزید...! :-*
نقل قول:
سیمو لیو به زیبایی نقش شانگ چی را بازی میکند. هنرمندانه از پس نقش یک ابرقهرمان، یک انسان و پسر یک جنایتکار باستانی بر می آید. شاید بهتره بگیم نسخه مارولی لوکی اسکای واکر!
شما سیمو لیو رو میبینید یاد استاد کنگ فو میوفتید؟... نه! نمیوفتید. کسی که از خواهرش به احمقانه ترین حالت ممکنه میبازه. دانی ین بعد از خوندن این جملات باید سر به گور بگذاره :-*
یا بروس لی یا جکی چان یا جت لی حتی لوسی لیو
شما هرکدوم از این اساتید رو جای سیمو لیو تصور کنید اونوقت میفهمید فیلم چقدر میتونست متفاوت باشه و جایگاه یک بازیگر توی نقش می‌تونست تاثیرگذارباشه و کاریزمای به شدت زیادی داشته باشه. سیمو لیو درکنار بازیگرای دیگه فرعی حساب می‌شد و میرفت زیر سایه اونا اما حالا مثلا شما دانی ین رو جای سیمو لیو فرض کن ابهتش شما رو میگیره و اجازه نمیده همچین اتفاقی بیوفته. توی دنیای کمیک هم شانگ چی "استاد کنگ فو" بود نه این چیزی که تو فیلم دیدیم.
شانگ چی فیلم سرگرم کننده و خوبیه اما وفادار و فیلم "شانگ چی" نیست.
نقل قول کردن
s.p.i
#12 s.p.i 1400-10-18 13:01
سلام خیلی ممنون بابت مقاله
امسال سال نسبتا خوبی بود میشه گفت فیلم جستیس لیگ زک اسنایدر و جوخه انتحاری سال خوبی برای دیسی فن ها بود
البته فیلمای بلک ویدو و اترنالز متاسفانه آنچنان نتونستن خوب از آب در بیان و البته اسپایدرمن نو وی هوم که سلطان تمام فلیم های کمیک بوکی تو سال ۲۰۲۱ بود
ونوم بگذارید کارنیج بیاید که آشغال به تمام معنا بود و البته من وقت خودمو برای دیدن این فیلم تلف نکردم چون میدونستم سونی باز هم گند میزنه نمیدونم چرا همچین آشغالی دوباره فروخت به هرحال سمت این فیلم هرگز نرید مثل فیلم قبلی تنها نقطه قوت بازی تام هاردی
من ماتریکس ندیدم ولی نمرات ضد و نقیض و انگار خیلی ها از فیلم خوششون نیومده معلومه وارنر همنطوری این فیلم ساخته راستش با توجه به قسمت سوم فیلم نباید میرفتن سراغ این فیلم
ابدی من ندیدم صبر می‌کنم باید بعد راجبش نظر بدم البته منتظر این فیلم بودم ولی خب به خاطره نقد های منفی شاید سمتش نرم
بلک ویدو که واقعا نا امید کننده بود برام و خب این قضیه انتشار روی دیزنی پلاس شکایت اسکارلت جوهانسون دردسری شد برای خودش در کل این فیلم یک بار مصرف و البته تغییر تسک مستر واقعا مضخرف بود
فیلم جوخه انتحاری جیمزگان به نظرم خوب ولی توی یه چیزای مثل فحش و خشونت رعایت نمیکرد از طرف دیگه در حد دو فیلم محافظین کهکشان نبود ولی باعث به شخصیت های کم اهمیت و ناشناخته اهمیت بدیم و تا حدی باهاشون همدری کنیم فیلم خودشو زیاد جدی نمیگره و تاحدی فان هست ولی شوخی هاش نا بجاست حضور هارلی کوئین اضافه بود به نظرم وارنر روی هارلی زیادی حساب باز کرده
شانگ چی فیلم سولوی خوبی بود و البته از بلک ویدو که صد پله بالاتر بود ولی خب مبارزه آخر زیاد جالب نبود
راستش من هیچوقت زک اسنایدر درک نکردم و البته همین باعث شد برای دیدن فیلم جاستیس لیگ زیاد مشتاق نباشم هرچند ایشون متاسفانه خیلی کم به شخصیت پردازی اهمیت میده و سیع میکنه همه چیزو دارک که اصلا خوب نیست اما فیلم جاستیس لیگ خوب بود البته لیاقت جاستیس لیگ و دارک شاید بیشتر از این حرفاس ولی خب فیلم ایراداتی داره ولی نقطه قوت زیادی نسبت به نسخه جاس ویدون داره
و سلطان همه فیلمای های سال ۲۰۲۱ و البته هایپ کنند هترین فیلم فلیم نیست جز فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست فیلم که تمام انتظارت یک هوادار محقق میکنه شاید سئوالاتی برای تماشگر پیش بیاد ولی زیاد مهم نیست چون لحظاتی که داره به یاد مونی هستن تمرکز فیلم هم روی تام هالند هست و البته ویلیم دفو و آلفرد مولینا که گل کاشتن

تشکر بابت مقاله
نقل قول کردن
Hellblazer
#13 Hellblazer 1400-10-18 13:04
سلام به همه، روز خوش، خسته نباشید آقا احسان، مقاله عالی بود و من کاملا با رتبه بندی‌ها موافقم؛ قبل از اینکه مقاله رو باز کنم مطمئن بودم که رتبه اول کدوم فیلم هستش، بقیه هم بی‌تردید می‌دونستند! ;-) :-)
من فقط فیلم های موارد ۱ تا ۵ رو تا الآن دیدم،اما انتظار داشتم با توجه به ضعف فیلم «بیوه‌ی سیاه»، فیلم «ابدی‌ها» بالاتر از «بیوه‌ی سیاه» باشه ولی خب اینطور نبود و خدا می‌دونه که اون فیلم دیگه چی بوده! :-*
باعث خوشحالی منه که از توی Top 5 این فهرست، ۲ از این فیلم‌ها بر اساس شخصیت های دی‌سی هستند و نشون میدن فیلم های وارنر بر پایه شخصیت های DC داره بهتر میشه هرچند که دیگه خیلی دیره! :-| :-?
اگر فرصتش پیش بیاد حتما باید سه‌گانه‌ی ماتریکس رو تماشا کنم (کلا فیلم های قدیمی و شاهکار زیادی هستند که باید ببینم، اما کو وقتش؟!)؛ ولی خب با توجه به این مقاله اصلا سراغ فیلم چهارم نمیرم! :lol:
به نقل از mtm:
به نقل از Cap_tain:

حالا استاد ترابی برای سال 2022 برای کدوم فیلم ها خودتون هایپ هستید؟ با توجه به سه تا تریلر بتمن به نظرتون فیلم خوبی میشه؟

من بیشتر از همه برای دکتر استرنج 2 چون دکتر استرنج در کنار مرد عنکبوتی، ولورین و هاکای جزو 4 قهرمان محبوب من در مارول است و البته چون ریمی هم ساختتش و البته به خاطر اینکه درباره مولتی ورسه
بعدش هم برای بتمن هایپ هستم چون بنظرم تبدیل میشه به بتمن محبوب من . چون حد فاصل دو بتمنه. یعنی حد فاصل فانتزی تیم برتون و رئالیسم نولانه. و این چیزیه که بتمن باید باشه. یعنی نه صد در صد فانتزی و نه صد در صد رئال. یعنی چیزی در مایه های بازی های آرکهام. و بنظرم سرانجام ما قراره این تعادل دلپذیر رو در فیلم بتمن شاهد باشیم

اتفاقا استاد من هم خیلی برای دکتر استرنج ۲ و بتمن ۲۰۲۲ هیجان زده‌ام، دکتر استرنج که از مخلوقات شاهکار استیو دیتکوی نابغه هستش، کارگردانی سم رایمی هم این هیجان رو چند برابر می‌کنه، از همه بیشتر هم که دکتر استرنج خبیث و دنیای موازی ما رو هیجانی می‌کنه؛ بتمن هم که فیلمش قراره تمام عیار و فوق‌العاده خفن و وفادار به ذات بتمن باشه و اون جور که من شنیدم قراره بتمن بیشتر یک کارآگاه شیفت شب باشه و یک بروس وین میلیاردر که داره تاوان پدرش رو میده (اشاره به جمله‌ی My Father's Sins توی تریلر فیلم) 8) ظاهر ریدلر هم که بی‌نظیره و به نظرم ساختارشکنی و عدم وفاداری اینجا خیلی جواب داده! 8)
البته استاد مطمئنم که شما برای بازگشت مایکل کیتون در نقش بتمن توی فیلم اختصاصی فلش هم هیجان‌زده هستید؛ ولی شما فرمودید ۲ فیلم «بتمن» و «بازگشت بتمن» به کارگردانی تیم برتون بر خلاف ۲ فیلم بعدی جوئل شوماخر فضای تقریبا دارک و جدی‌ای داشتند اما الآن اینجا می‌فرمایید که فانتزی بودند، خب این چجوری ممکنه؟
استاد بحث نسخه های مختلف فیلم‌ها شد، می‌خواستم بپرسم جیمز باند مورد علاقه‌ی شما کیه؟ چون یکبار اسم بازیگرش رو توی بخش کامنت‌ها فرموده بودید ولی من فراموش کردم.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#14 AM SM BM SM 1400-10-18 13:21
به نقل از mtm:
#9:
عه من یادم نبود ادامه سفر به دنیای عنکبوتی 2022 میاد. قطعا اول از هر چیزی برای دیدن اون اشتیاق دارم

بله، این انیمیشن احتمالا قراره مرزهای دیوانه وار بودن یک فیلم رو که قسمت اول خودش اون مرزها رو وضع کرد، جا به جا کنه و استاندارد های جدیدی برای فیلم های کمیک بوکی بذاره. دوست دارم این کمیک بوک و عجایب و دیوانگی و اون رو طوری به سینما تحمیل کنه، که حتی منتقد سینما رو هم به تشویق وا بداره و اون رو مجبور به تحسین کنه. خیلی دوست دارم این اتفاق بیفته و البته تیم نویسندگی و کارگردانی اثر خیلی عالیه(غیر از بخش تهیه کنندگی و اون اوی آراد که همهٔ نگرانی های من دربارهٔ این انیمیشن دور اسم اون میچرخه). فعلا که بهترین فرنچایزهای انیمیشن های کمیک بوکی همین سفر به دنیای عنکبوتی و شگفت انگیزانِ پیکسار هست و همونطور که سفر به دنیای عنکبوتی بهترین انیمیشن هست، با قسمت دوم میتونه به بهترین فرنچایز انیمیشنی تبدیل بشه.
من فقط دارم به سال ۲۰۲۳ فکر میکنم که چی میشه برای اسپایدرمن! هم قسمت دوم بازی اسپایدرمن میاد، هم بخش دوم همین قسمت دومِ سفر به دنیای عنکبوتی میاد، اگر هم بخوایم با همین ترتیب "یک سال درمیون یک فیلم از اسپایدرمن" بریم جلو، پس شاید لایو اکشن اسپایدرمن هم داشته باشیم، ممکن هم هست که سریال انیمیشنی "مرد عنکبوتی: سال اول دبیرستان" توی اون سال بیاد(ممکنه هم هست که سال ۲۰۲۴ بیاد) و مارول هم که به خاطر این موارد که دوتاشون فعلا قطعیه و دوتاشون احتماله، خودش رو توی دنیای کمیک خفه میکنه با کمیک های اسپایدرمن و رویداد و اینا! یعنی ممکنه با یک ۲۰۰۴ و ۲۰۱۸ دیگه طرف باشیم؟ :cry:
نقل قول کردن
Frank castle
#15 Frank castle 1400-10-18 13:30
ممنون بخاطرمقاله
من هرچی از لیست رو دیدم رو میگم منی که اترنالز رو ندیدم کاری هم باهاش ندارم.
ضعیف ترین و آشغال ترین فیلم های کمیک بوکی بنظر من بلک ویدو و ونوم بود.ولی اینجا یه تفاوتی هست.ونوم توقعی ازش نمیرفت بعدشم خدا رو شکر 90 دقیقه بیشتر نبود میزان عذابی که کشیدم کم بود
بلک ویدو خیلی روش حساب باز میکردم چرا که اولین فیلم فاز چهار بود و چندین سال تاخییر خورده بود تا مشکلات و حفره های داستانیشو بر طرف کنن اما در آخر نه جلوه های ویژه حساب شده ای داشت نه داستان گیرایی.مشخص بود فقط برای مارکتینگ و فن سرویسی اسختنش و نه سوالاتی رو درست جواب داد نه پیش زمینه درستی هم داشت.بازیگری ها هم یکی خوب یکی بد و افتضاح.کلا منطق توی این فیلم کشک بود.مارولی که نشون داد با وینتر سالجرز میتونه فیلم جاسوسی خوبی در بیاره این فیلم واقعا یه پسرفت به تمام معنا بود.
شانگ چی بد نبود.مارول به طور معمول توی روایت داستان های اوریجین خیلی خوب کار میکنه اما برای این فیلم معمولی بود.دکتر استرنج،ایرون من،کاپیتان امریکا و محافظین کهکشان واقعا از لحاظ روایت داستانی فوق العاده بودند.ولی این فیلم یه لول پایین تر از اونا بود اما خب بازم خوب بود در کل.
راهی به خانه نیست واقعا اعجوبه لیست بود.درام معرکه،روایت داستانی عالی،سیر داستانی خوب و در کل فیلم عالی ای بود و دومین فیلم محبوب من توی لایو اکشن های اسپایدرمن بود.
لیگ عدالت زک اسنایدر هی بدک نبود.خیلی بهتر از فیلم قبلی بود ولی در کل شاید از تم دارک خیلی خوشم بیاد ولی بشدت از اثار اسنایدر متنفرم.
به هیچ عنوان امیدی به فیلم جوخه انتحاری نداشتم اما بشدت هم سورپرایز شدم .شعار های فیلم و محتوایی که میخواست به مخاطب برسونه بشدت عالی و خوب بود.
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1400-10-18 14:05
#13:
من فکر کنم شما لحن رو با فضا اشتباه کردی. فیلم های بتمن تیم برتون دارای فضایی فانتزی و لحنی دارک و جدی بودند
نقل قول کردن
tynixer
#17 tynixer 1400-10-18 14:16
سلامی دوباره ، عذرخواهی می کنم که این چند وقت توی قسمت کامنتا فعال نبودم . خودتون بهتر میدونید دیگه ، مدرسه !
خب خیلی نمیتونم نظر خاصی بدم چون جز فیلم های مارول ، هیچکدومشون رو ندیده بودم !
ولی اومدم که یک خبر خیلی مهم بدم ...
جدیدا یک پوستر یا عکس از فیلم تور لو رفته که اعضای جدید اونجرز رو به نمایش میزاره !! :
s4.uupload.ir/.../...
دیگه خودتون قضاوت کنین !!!
نقل قول کردن
Hellblazer
#18 Hellblazer 1400-10-18 16:06
به نقل از mtm:
#13:
من فکر کنم شما لحن رو با فضا اشتباه کردی. فیلم های بتمن تیم برتون دارای فضایی فانتزی و لحنی دارک و جدی بودند

چه جالب، الآن دیگه فرق‌شون رو متوجه شدم؛ خیلی ممنون.
نقل قول کردن
SMAMIRI
#19 SMAMIRI 1400-10-19 16:55
سلام
رتبه بندی ها درست و منصفانه بود ولی باید شانگچی قبل جوخه خودکشی جیمزگان قرار بگیره .
من خودم با شانگ چی و اکشن چشم نوازش خیلی حال کردم
ولی به علت اینکه داستان کاملا کلیشه ای داشت بنظرم لیاقت اینکه پایین تر از جوخه خودکشی رو بگیره نداشت
جوخه خودکشی به مراتب بهتر بود .
با تشکر از این مقاله
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#20 AmirhoseinJafari2005 1400-10-20 02:49
به نقل از mtm:
به نقل از Cap_tain:


حالا استاد ترابی برای سال 2022 برای کدوم فیلم ها خودتون هایپ هستید؟ با توجه به سه تا تریلر بتمن به نظرتون فیلم خوبی میشه؟

من برای بتمن هایپ هستم. چون حد فاصل دو بتمنه. یعنی حد فاصل فانتزی تیم برتون و رئالیسم نولانه.

به نظرم یکی از طلایی ترین جمله های آقای ترابی بود...
نقل قول کردن
s.p.i
#21 s.p.i 1400-11-03 01:17
در مورد اترنالز دوست داشتم آقای فقیه فیلمو نقد کنه
راستش این فیلم حاشیه و البته یه سری مسائل داشت ولی جدا از اون میخواستم ببینم مشکل این فیلم دقیقا چی بود حالا یه سری میگن به خاطره مسائل ه.گ اینجور چیزا منتقدا بهش نمره پایین دادن که البته به نظرم اینطور نیست از طرف دیگه یادمه سر جریان فیلم جوکر ۲۰۱۹ خیلی میگفتن منتقدا فقط به خاطر جریانات سیاسی بهش نمره پایین دادن که به نظرم بهانست راستش اونایی که اترنالز دیدن نظرشون چی بود
نقل قول کردن
s.p.i
#22 s.p.i 1400-12-01 02:36
سلام و خسته نباشید میگم ببخشید آقای ترابی نظر شما درمورد فیلم اترنالز و شانگ چیه (راستش گفت شاید این دو اثر ندیده باشید و یا وقت نکرده باشید ) البته آقای فقیه نظرشو راجب این دو فیلم گفت کم و بیش
حالا دوست نظر شما رو راجب اترنالز و شانگ چی بدونم همین
نقل قول کردن
s.p.i
#23 s.p.i 1401-05-28 16:28
سلام من تونستم بالاخره فیلم اترنالز ببینم بعد از مدتی رفتم سراغ این فیلم راستش از نظر فیلم برداری صحنه های اکشن و حتی جلوه های ویژه خوب بود ولی متاسفانه فیلم تمرکز کافی روی شخصیت ها نداره و نمیتونه به درستی بهشون بپردازه و حتی شاهد این هستیم که توی فیلم دوتا از شخصیت ها میمیرن (گیلگیمش و آجاک ) و خب من راستش خنثی بود اصلا برای اون دوتا شخصیت ناراحت نشدم و حتی شاهد این هستیم که یکی از اترنالز ها به اسم ثینا که آنجلینا جولی نقشش بازی میکنه هم خیلی براش نگران نشدم دلیلش هم این بود که انگار کارگران نتونست بازی درستی ازش بگیره یک شخصیت هم بود به اسم اسپرایت که زائد بود و حتی رابطه عاشقانه بین ایکاریس و سرسی هم زیاد جالب نبود و پرداخت درستی بهش نشد
دیوینت ها هم به درستی به تصویر کشیده نمیشن دلیلش هم اینکه وفاداری وجود نداره توی دنیای کمیک دیوینت ها موجودات هستند که میتونند تفکر کنند ولی توی این فیلم به شکل موجودات بی عقل به تصویر کشیده میشن و انگار فقط عروسک هستند
درمورد مسائل نژادی و هم جن گرا صحبت نمیکنم چون چیزی واسه صحبت نداره

موفق باشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45