نقد و بررسی فیلم «بیوه سیاه» (Black Widow)

نقد و بررسی فیلم «بیوه سیاه» (Black Widow)

بلک ویدو با به اثبات رساندن خود به عنوان یکبارمصرف ترین فیلم مارول، جایگاه خود را به عنوان یکی از تاسف بار ترین فیلم‌های MCU آشکار می‌کند! با نقد این فیلم ناامیدکننده همراه ما باشید!

 

تقریبا حدود ۱۱ سال از اولین حضور ناتاشا رومانوف یا همان بلک ویدوی خودمان در فیلم مردآهنی ۲ می‌گذرد. حضور او در فیلمی آینده محور که آسیب‌های جبران ناپذیری به کیفیت کلی آن زده بود، یکی از نقاط قوت و هیجان انگیز برای گمانه زنی‌های برنامه‌های آتی مارول بود. اما در آن برهه، اقتضای راهی که «کوین فایگی» به عنوان نخ روایت تمامی فیلم‌های MCU انتخاب کرده بود؛ این‌چنین می‌طلبید. بنابراین با این‌که مردآهنی۲ در نگاه کلی حرف زیادی در مقایسه با قسمت اولش که یکی از بهترین آثار MCU است نداشت، اما توانست آمادگی بسیار زیادی برای فیلم نهایی فاز اول یعنی انتقام جویان ۲۰۱۲ ایجاد کند. حال با گذشت این ۱۱ سال و سه فاز کامل مارولی که جنگ بی‌نهایت و پایان بازی منجر شد، ناگهان مارول به فکر ساختن فیلمی اختصاصی از روی شخصیت «ناتاشا رومانوف» افتاد. در نگاه اول این اتفاق برای ما طرفداران جا افتادهٔ کمیک بوکی به شدت از موعد گذشته به نظر می‌آمد و به قول معروف نوش دارو پس از مرگ سهرابـی بود که سعی داشت دل طرفداران دلشکسته‌ای مثل ما، که سال‌ها منتظر ساخته شدن چنین چیزی بودیم، را به دست آورد. امّا آیا در این‌کار موفق بود؟ اصلاً و ابداً!

نقد فیلم بیوه سیاه

اشتباه ما از ابتدا این بود که از جناب آقای «فایگی» توقع چنین چیزی را داشتیم؛ کسی که به عنوان رأس تمامی امور مارول، دستش برای طرفداران حرفه‌ای رو شده و بعد از پخش سه سریال پخش شدهٔ اخیر دیگر کاملا مشخص است چه در ذهنش می‌گذرد. تمام فکر و ذکر او پر شده از مقدمه سازی برای یک هدف والا! به عنوان مثال فیلم انتقام جویان سال ۲۰۱۲ یکی از همان اهداف والای اوست به همین خاطر هم برای چنین فیلمی سنگ تمام گذاشته می‌شود چون تمامی مسیر و راه معیّن شده به این نقطهٔ نهایی و هدف منتهی ‌می‌شوند. ولی کمی بعد در فاز دوم، فیلم انتقام جویان: عصر آلتران در کنار پروژه‌های جلوتر معرفی می‌شود و از همان زمان داد می‌زد که هدف اصلی چیزی نیست جز جنگ بی‌نهایت: قسمت اول و قسمت دوم بنابراین نتیجهٔ فیلم عصر آلتران چیزی جز آینده نگری برای فیلم‌های بعدی نبود! حتی انقدر این مهم(رسیدن به جنگ بی‌نهایت) از شدت اهمیت زیادی برخوردار بود که در صحنه‌های حذف شدهٔ آن شاهد پیش زمینه سازی برای آن بودیم. آن هم فیلمی با عنوان عصر آلتران که همگی طرفداران کمیک بوکی می‌دانند چه بار سنگینی را به دوش می‌کشد ولی چون هدف اصلی سازنده عصر آلتران نبود شاهد شلختی و بی‌نظمی آشکاری در فیلم بودیم و حتی تعدد زیاد در حضور کارکتر‌ها به آن ضربه وارد کرده بود.(یولیسس کلا، چو، نیک فیوری، خود شخصیت‌های اسکارلت ویچ و کوئیک سیلور و در نهایت کاپیتان مارول که خوشبختانه حذف شد!)

با گذشت این همه، دلیل خروج کارگردان با استعدادی مثل «ادگار رایت» از فیلم مردمورچه‌ای به شدت واضح است و همگی ما زیبایی‌های به تصویر کشیدهٔ این فیلم را با وجود خروجش از پروژه مدیون ایشان هستیم! اما تکلیف بلک ویدو به عنوان یک فیلم تکی و اختصاصی چگونه است؟ اول باید به محدودهٔ زمانی وقایع انتخاب شده برای فیلم نگاهی بیاندازیم! از مدت‌ها قبل تایید شده بود که وقایع فیلم بین دو فیلم جنگ داخلی و جنگ بی‌نهایت رخ می‌دهد و این یکی از عجیب ترین و اعصاب خرد کن ترین انتخاب‌های مارول برای این فیلم بود. حتی همان زمان به یاد دارم که چقدر با شنیدن این موضوع با خودم کلنجار رفتم و به خودم روحیه می‌دادم که نگران نباش قطعا فلش بک‌هایی هم تو فیلم هست که حق مطلبو ادا کنه اما افسوس که یکی از بزرگترین منشأ های ایرادات فیلم همین انتخاب به شدت عصبانی کننده بود! اوریجین و سرگذشت جاسوس روسیه‌‌ای که فراز و فرود‌های زندگی باعث شد اصلاح شود و به شیلد بپیوندد یکی از منحصر به فرد ترین اتفاقاتی می‌توانست باشد که در کل کارکترهای زمینی MCU دیدیم. این‌که «فیوری» و «کلینت بارتون» چگونه در این راه باعث این رستگاری شدند این‌که ناتاشا طی مسیر چه چیز‌هایی به دست آورد و چه چیزهایی را از دست داد به علاوه با توجه به دنیای کمیک «باکی بارنز»ـی نیز در این سرگذشت پر پیچ و خم دست داشت اتفاقات پر و پیچ و خمی را رقم می‌زد که شاید می‌توانست جایگاهش را نه تنها به عنوان بهترین فیلم زمینی(Grounded) فاز چهارم ثابت کند بلکه جزو بهترین های MCU باشد. در کمال تأسف چنین چیزی نشد و راهی که برای آن انتخاب شد کاملا متفاوت بود و حتی به بی‌راهه رفت!

در واقع هدف این فیلم ساخت فیلمی اختصاصی برای شخصیت ناتاشا رومانوف/بیوهٔ سیاه نبود! بلکه تنها یک دام تبلیغاتی برای معرفی کردن شخصیت‌های آیندهٔ MCU و رویداد های پیش رو بود. به ما قول داده شده بود که پس از دیدن این فیلم، نقطه دید کاملتر و بهتری از پس زمینهٔ ناتاشا داشته باشیم و پایان بازی و فداکاری او جلوهٔ حتی بهتری از قبل برایمان پیدا کند اما دقیقا خلاف این قول عمل می‌شود. بعد از اتمام فیلم رفتار «ناتاشا» در فیلم پایان بازی کاملا وجهه مضحکی به خود می‌گیرد و نه تنها جلوهٔ آن را بهتر نمی‌کند بلکه کاملا آن را به گند می‌کشد. تنها خانوادهٔ یاد شدهٔ «ناتاشا» در فیلم پایان بازی،  انتقام جویان بودند اما بعد از بلک ویدو مثل بعضی از وقایع دنیای کمیک کاملا «رتکان» می‌شود و تمامی آن آبغوره گرفتن‌های «ناتاشا» معنای خود را از دست می‌دهند.(با وجود این‌که هستهٔ اصلی همان ۶ عضو بودند که همگی در سلامت کامل بودند و با بشکن ثانوس پودر نشده بودند.)

تمامی این نکات را کنار بگذاریم و به سراغ نقطه قوت فیلم که در پردهٔ اول آن رخ می‌دهد برویم! در لحظات آغازین فیلم و فلش بک کودکی‌های «ناتاشا» شاهد یک مقدمهٔ قوی برای وقایع ادامهٔ فیلم هستیم. خانواده‌ای به ظاهر شاد که برای مدتی در ماموریتی مخفی مجبورند در کنار یکدیگر در صلح و صفا زندگی کنند اما چیزی نمی‌گذرد که این ماموریت به خطر افتاده و تمام اتفاقات خوب و طلایی زندگیِ قلّابی به اتمام می‌رسد. «الکسی» به عنوان پدر خانواده و نسخهٔ روس کاپیتان آمریکا، تمام جلال و جبروتش را از دست می‌دهد و به اجبار راهی زندان می‌شود، «ملینا» به عنوان مادر خانواده، فرزندانش را از دست داده و مجبور می‌شود به آزمایش و پرورش حیواناتی بی احساس و اختیار بنشیند و برای مافیایی مخفی،خطرناک و شکست ناپذیر بی چون و چرا کار کند. «ناتاشا» همبازی کودکی یا خواهر اسمی خود به همراه آرامش نسبی با وجود آگاهی داشتن به چنین موضوعی از دست می‌دهد و می‌داند که او نیز مثل خردسالی خودش به سرنوشت مشابهی دچار خواهد شد؛ با این همه خودش نیز به تاریک ترین مکان زندگی‌اش بازمی‌گردد. «یلنا»ی خردسال که هیچ پس زمینه‌ای از پدر و مادر واقعی خود ندارد، تمام اعضای خانواده‌اش را از دست می‌دهد و به مخوفترین مکانی که برای یک دختر بچه تدارک دیده شده منتقل می‌شود. تمامی این اتفاقات نوید یک شروع پرقدرت و پیچش‌هایی پیش بینی نشده را می‌دادند. ضمن این‌که صحنهٔ تیتراژ این فیلم با روایت سریع و جذابش از سرگذشت بلک ویدو(ها) بهترین تیتراژ‌های MCU بوده و به ما یادآوری می‌کند چقدر این گونه تیتراژ‌ها می‌تواند به یادماندنی و جذاب باشند.(مشابهش رو در فیلم هالک شگفت انگیز دیده بودیم)

بعد از تیتراژ آغازین کم کم وارد فاز بعدی فیلم می‌شویم. وقایع دقیقا بعد از جنگ داخلی وفراری شدن ناتاشا از دولت است ناتاشا وسط دار و درخت در ون کمپری خود به تنهایی سپری می‌کند که با سر رسیدن بستهٔ «یلنا» این آرامش نسبی از بین می‌رود و بالاخره با خبیث اصلی(!) و مورد تبلیغ قرار گرفتهٔ فیلم آشنا می‌شویم: «تسک مستر»! حریف قَدَری که در مقابل «ناتاشا» قرار می‌گیرد و شیوهٔ مبارزهٔ او به گونه‌ای است که به این سادگی‌ها نمی‌توان از پس آن برآمد و او شانس آورد که در اولین نبرد خود جان سالم به در برد! سپس ناتاشا به سراغ «یلنا» همبازی کودکی خود می‌رود و آن‌جا جایی نیست جز «بوداپست»! بله یکی از پراهمیت‌ترین مکان‌هایی که دنیای سینمایی مارول سعی داشت به وقایع رخ داده در آن اشاره کند. ناتاشا دقیقا به مخفیگاهی می‌رود که زمانی خودش و «کلینت» (هاکای) یکی از مهم‌ترین، سرنوشت‌سازترین اتفاقات زندگی‌شان در آن گذرانده‌اند. جالب اینجاست که ناتاشا در مواجهه با یلنا به گونه‌ای است که انگار آب از آب در این محل تکان نخورده و فقط به یک خط دیالوگ در این مورد ختم می شود! بعد از هجوم ویدوها به این دو خواهر اسمی و رد و بدل شدن گفتگوهای این دو و گپ زدن آن‌ها دل مخاطب را به دست می‌آورد و مخاطب با خودش می‌گوید این همان فیلمی بود که نیاز داشتیم! اما به مرور هرچه از این نقطه از فیلم فاصله می‌گیریم بیشتر و بیشتر تلی از اشکالات و کلیشه های زوار در رفته به چشم می‌آید!

بعد از ورود یلنا با بازی خوب «فلورنس پیو»، اندک اندک شخصیت ناتاشا به حاشیه می‌رود و زمانی که دو عضو دیگر خانوادهٔ اسمی او به فیلم اضافه می‌شوند به اوج خود می‌رسد. بسیار توهین آمیز است که در فیلمی که قرار است مخصوص شخصیت بلک ویدوی ناتاشا و آخرین نقش آفرینی «اسکارلت جوهانسون» در قالب این کاراکتر باشد ، ناتاشا به حاشیه رود و نتوان به صورت کامل ادعا کرد این فیلم فیلم اوست! در واقع هدف «فایگی» در اینجا به تصویر کشیدن سرگذشت ناتاشا نبوده در واقع با این ترفند او سعی داشته جانشینی(جانشینانی) را برای روایت فازهای بعدی معرفی کند. به عنوان مثال از سر میز غذا اسکارلت جوهانسون مجددا به شخصیت جانبی مثل فیلم‌های قبلی تنزل پیدا می‌کند و انگار نه انگار این فیلم فیلم اوست کاریزمای دیگر بازیگران در این صحنه‌ها انقدر بهتر از عملکرد او قرار می‌گیرد که کاملا در حاشیه می‌رود. وقتی یلنا از واقعی پنداشتن این خانواده می‌گوید دیگر هیچ جایی برای ناتاشا باقی نمی‌ماند یا خوشمزه بازی‌های «دیوید هاربر» و جذبه و دیسیپلین خانم «ریچل وایس»! در واقع این‌ها جایگاهی مثل دیگر اعضای اونجرز در فیلم‌های قبلی را برای بلک ویدو پیدا میکنند و برای مخاطب فاش می‌شود تمامی این ها چیزی جز فریب دادن آن‌ها برای فیلم‌های آینده است نه خود ناتاشا!

از پردهٔ دوم به بعد به وضوح برای مخاطب آشکار می‌شود که فقط این‌ها فقط در ظاهر فیلم زیبا هستند و هرچه بیشتر در بطن آن عمیق می‌شویم چیزی جز پوچی و بی محتوایی عایدمان نمی‌شود. درواقع بلک ویدو فقط ادای احساساتی بودن را درمی‌آورد و در لایه‌های زیرینش هیچ چیزی وجود نداره. وقتی کارکترها راجع به احساساتشان حرف میزنن انگار دارند درمورد شامی که شب گذشته خوردند صحبت می‌کنند . هنوز هم شوخی‌های بی‌جای مارولی در فیلم وجود دارد مثلا وقتی که «الکسی» سعی دارد با «یلنا» در مورد یکی از بدترین اتفاقاتی برایش افتاده سخن بگوید با خاطره‌ای چندش آور شروع به صحبت می‌کند تا حس همذات پنداری‌اش را اثبات کند. یا مثلا در یکی از صحنه‌های قبلی یکی از وحشتناک ترین اتفاقاتی که می‌تواند برای یک زن رخ دهد را جوری به عرصه سخن وارد می‌کنند که انگار یک شوخی است در حالی که پیشتر در عصر آلتران تاثیر نسبی روحی روانی آن را روی ناتاشا دیده بودیم. در کل بلک ویدو تجربه‌ای عجیب و از هم گسیخته است. غالبا کارکترها هیچ ارتباط عمیقی با یکدیگر ندارند و وقتی زمانش می‌رسد فقط ادای آن را درمی‌آورند. کلا روابط در این فیلم چیزی نیست که بشود به این راحتی‌ها آن را جدی گرفت! ناتاشا از همان کودکی می‌دانست که خانواده‌ای که در آن ورود پیدا کرده هیچگاه حکم خانوادهٔ واقعی را نداشتند حتی در همان زمان واکنش‌هایی که از او دیدیم این را به راحتی به ما اثبات می‌کرد. در جلوتر و زمان حال حاضر فیلم نیز کاملا به ما ثابت شد که این خانواده تنها یک پوشش بوده است و مثلا در صحنهٔ ورق زدن آلبوم‌های عکس توسط ناتاشا سه عضو خانوادهٔ قلابی می‌دانستند که تمام این‌ها چیزی جز یک بازی نبوده. زمان  ضمن اینکه مشخص می‌شود؛ فلش بک‌ها فقط وسیله‌ای بودند که سعی در مخفی کردن داستان اصلی فیلم داشتند.

ما توقع داشتیم بعد از فداکاری ناتاشا در اندگیم بالاخره در فیلم اختصاصی خودش به صورت شدید تری بازتاب آن را با تمام وجود حس کنیم اما دقیقا برعکسش عمل شد و به سطحی ترین حالت ممکنه شاهد صحنهٔ احساسی بی پایه و اساس بودیم؛ سازنده‌ها یا تعریف اشتباهی از احساسات آدمی داشتند یا مجبور بودند جوری وانمود کنند که این فیلم سرشار از این به اصطلاح احساسات تو خالی است!رابطه‌های بی مغز و قلّابی که حتی بازی خوب و تلاش بی بدیل بازیگرها هم نتوانسته آن را مخفی و پرده بپوشاند و نتیجتا نجات بده!

از عجایب اخیر مارول این چنین برایتان توصیف کنم که شارون کارتر ۱۸۰ درجه کارکترش با چیزی که قبلا بوده تغییر میکند و به خبیث مخفی پشت پردهٔ ماجرا تبدیل می‌شود و نقطه مقابلش «ملینا» را داریم که دختران بی سر و پناه را به سلاح‌های انسانی بی اختیار تبدیل می‌کند و طی این همه سال هیچ سراغی از شوهر بخت برگشته‌اش نمی‌گیرد اسم او را روی خوکی که ذهنش را کنترل می‌کند می‌گذارد اما در صحنه‌های پایانی فیلم در آغوش او به خوبی و خوشی و سلامتی به زندگی در کنار یکدیگر می‌پردازند و البته به صورت ناگهانی تصمیم به براندازی یک سازمان بزرگ در یک شب می‌گیرد و در این کار موفق هم عمل می‌کند.

نقشهٔ عجیب و حساب نشدهٔ فیلم نیز واقعا توهین بزرگی به شعور مخاطب بود چگونه ملینا و ناتاشا طی کمتر از ۲۰ دقیقه نقشه‌ای به این بزرگی و همه جانبگی کشیدند ضمن اینکه در این بین سوتی‌ها و مشکلات آزار دهندهٔ دیگری نیز وجود داشت که دیگر به آن اشاره نمی‌کنیم!(ساخت کلاه گیس قرمز ناتاشا با سرعت نور!) این‌که خود برنامهٔ اتاق سرخ و شست و شوی مغزی آن‌ها خودش یک وجهه مهم است و این‌که آن‌ها همگی از کودکی درگیر این برنامه بودند اما نویسنده ناگهان تصمیم می‌گیرد سرمی را معرفی کند که باعث کنترل ذهن ۱۰۰درصدی آن‌ها می‌شود و یک غبار ساده پادزهر آن است و کل این همه سال آموزش دیدن ویدو‌ها کشکی از آب درمی‌آیند خودش مشکلات فیلمنامه‌ای ضعیف این فیلم را جار می‌زند. همانطور هم که گفته شد روابط فیلم به صورت کاملا آبکی و بدون پس زمینه رخ می‌دهد مثل ویدوهایی که هوای یکدیگر را دارند!

اگر گذشتهٔ ناتاشا قرار بود درس عبرتی برای او باشد چرا سازندگان تصمیم پاک کردن تاثیرگذاری و حذف آن گرفتند؟ این‌که دختر «دریکوف» یکی از تلفات جانی از بین بردن برنامهٔ اتاق سرخ بوده خودش یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی ناتاشا بود اما با پیچش احمقانهٔ پایانی فیلم که هتک حرمتی بود هم به بیننده هم به خوانندگان کمیک بوک؛ این مورد به کلی تاثیرش را از دست داد. حالا این را با مامور «می» و سرگذشتش در سریال ماموران شیلد مقایسه کنید؛ کاملا با تمام وجودتان حس می‌کنید که چقدر سطح نویسندگی یا لااقل چیزی که از نویسنده خواسته شده پایین است. اتفاقا شباهت جالبی بین این دو موضوع هم از لحاظ ملیت دریکوف و بلیاکوف (دختری که در ماموران شیلد بود) وجود داشت؛ اما این کجا و آن کجا! ضمن اینکه در انتهای فیلم شاهد این بودیم که تنها با پادزهر او کاملا بلایی که ناتاشا سرش آورده بود را فراموش کرده و بخشیده. بخاطر همین هم هست که اشک‌های ظاهری بازیگران و تلاش زیاد آن‌ها با در نظر گرفتن اتفاقات فیلم اصلا جواب نمی‌دهند و کاملا پوچ و بی معنا جلوه می‌دهند.

این‌که ناتاشا سال‌ها یلنا را به حال خود رها کرده بود و به شکل غیرقابل باوری یهو تبدیل به بهترین خواهران دنیا می‌شوند تنها یک چیز را نشان می‌دهد: فیلم هندی حتما نباید ساختهٔ هند باشه یلنا و ناتاشا در بهترین حالت (با توجه به آگاهی ناتاشا در دوران کودکی/نوجوانی) تنها دوست و همبازی‌های یکدیگر بودند از این سو پذیرفتن این حجم از  غلو کردن در احساسات کارکترها تاثیرپذیری مخاطب را از دست می‌دهند.(البته هستند کسانی که با همین چهارتا قطره اشک تحت تاثیر قرار گرفته اند:))) تازه ما تا اینجا با تغییرات اساسی که شخصیت‌های فیلم با همتایانشان در دنیای کمیک گرفتند کاری نداشتیم اگر به آن‌ها نیز سر بزنیم به عمق فاجعه بیشتر پی می‌بریم! تقریبا تمامی اعضای خانوادهٔ ناتاشا در دنیای کمیک لااقل قبل از اختیار تام یافتن کوین فایگی در مارول از دشمنان اصلی خود شخصیت بلک ویدو بوده اند و به قدری این تغییرات بزرگ‌اند که حتی نمی‌توان گفت هستهٔ شخصیتی آن‌ها را حفظ کرده اند. ملینا الکسی و یلنا هرسه از کسانی هستند که در حالت عادی دشمنان اصلی ناتاشا هستند اینکه سازندگان با وجود شخصیت‌های دیگری چنین تصمیمی گرفتند بیانگر از دست رفتن خلاقیت آن‌هاست و به قول گفتنی کفگیرشون به ته دیگ خورده!

باز این سه شخصیت را به علت عملکرد بازیگرانشان و پیشینهٔ نسبتا جذابشان می‌شد پذیرفت اما وقتی میخواهیم درمورد تسک مستر صحبت کنیم هیچ چیزی برای ارائه نداریم! کجاست آن شخصیت با کاریزمایی که در دنیای کمیک دیدیم؟ کجاست آن ظاهر اسکلت مانند او؟ کجاست...؟ واقعا جناب فایگی و دوستان چه فکری با خودشان کردند که چنین بلایی سر چنین شخصیت جذابی آوردند؟ چرا وقتی می‌شد از حضور این شخصیت نهایت بهره را برد به این شکل تمامی پتانسیل آن به سطل زباله انداخته شد؟ حضور تسک مستر در فیلم مثل حضور ددپول در فیلم ریشه‌های مردان ایکس ولورین بود. دو شخصیت صامت که توسط یک خبیث کنترل می‌شوند! ضمن اینکه دلیل درست حسابی‌ای بر تغییر جنسیت او نسبت به دنیای کمیک به ما داده نشد و حتی به طرزی موهن به تصویر کشیده شد. متاسفانه انقدر هرچی درمورد این شخصیت هست پرایراد است که هرچی بگوییم کم گفته ایم!

پایان بی اساس فیلم‌ و بی منطق شدن ایستادن ناتاشا جلوی ژنرال راس نیز یکی از عجایب دیگر این فیلم است. البته خود ژنرال راس حضور بی فایده‌ای در فیلم دارد در حدی که حتی حاضر نشدند گریم بازیگر را مشابه دو فیلم قبلی و بعدی کنند که یکپارچگی ظاهری لااقل داشته باشد! البته این چیز جدیدی نیست از کولسون و فیوری هم در فیلم کاپیتان مارول نیز همین استفاده ابزاری برده شد.

صحنهٔ پس از تیتراژ فیلم نیز شاید در ابتدای تصویرسازی خود زیبا عمل کرد اما با پایان بندی و زمینه سازی برای اثر بعدی یعنی سریال هاکای به شدت ضعیف عملکرد. نکته اول این‌که «یلنا» با توجه به صحبت‌های «ناتاشا» می‌دانست که «کلینت» یکی از بهترین و نزدیک ترین دوستان «ناتاشا» بوده پس چرا باید به دنبال انتقام گرفتن از او باشد؟ نبایدبا توجه به صمیمیت ناتاشا و کلینت این سوال برایش پیش بی‌آید که ممکن است قضیه وجهه دیگری داشته باشد؟ آیا اصلا منطقی است که بعد از این همه سال دوری بازگردد و از یک انتقام جوی زن و بچه دار انتقام بگیرد؟  نکته دوم شوخی‌های بیجای مارول در صحنه‌های احساسی یا حماسی مثل اینجا با فین کردن «کانتسا والنتینا آلگرا د فانتین»(ول) کل بار احساسی‌ای که فلورنس پیو خلق کرده بود را با سطل آب یخی روی سر مخاطب نابود کرد.

این نکته هم اضافه کنم که اکشن و زد و خوردهای فیلم ادیت جالبی نداره، خیلی بهم ریخته و شلخته انجام شده و کات خوردگی‌ها بشدت زیاده که باعث می‌شود به کیفیت مورد انتظار نهایی منتهی نشود. اکشن میدانی به خوبی انجام شده ولی در مبارزات تن به تن (به جز اولین مبارزه با تسک مستر) به حد نهایی خود نمی‌رسد. موسیقی متن فیلم نیز به هیچ‌عنوان به یاد ماندنی نیست و به فراموش شدنی ترین ترک‌های MCU تبدیل می‌شود.

در نهایت باید گفت بلک ویدو فیلمی است که تمام اتفاقای زیبایی که می‌توانست برای این شخصیت رخ بدهد را رها کرده و به دنبال چیزی رفته که هیچ طرفداری دنبالش نبوده. همانطوری که کاپیتان مارول فیلمی درخور اولین فیلم با ابرقهرمانی مونث تحویل مخاطب نداد و به علت هدفگرا بودنش بسیاری از اتفاقات را نادیده گرفت و به سنگ های بی‌نهایت پرداخت(هدفگرا بودن نه شخصیت گرا بودن)، بلک ویدو نیز دقیقا جا در پای آن گذاشته و به جای ادای احترام به طرفداران این شخصیت دنبال هدف والای خود یعنی معرفی جانشین بعدی خود یعنی «یلنا»، بلک ویدوی آیندهٔ MCU رفته! واقعا جای تاسف دارد در فیلمی که عنوان بلک ویدو را یدک میکشید و قرار بود درمورد ناتاشا رومانوف باشد و آخرین نقش آفرینی اسکارلت جوهانسون باشد و در فیلم‌های قبلی نقش اغلب فرعی داشته در فیلم اختصاصی خودش نیز به حاشیه برده شود و به جای ادای احترام همه چیز را بیش از پیش بد جلوه دهد! بعد از دیدن این فیلم به شخصه امیدم نسبت به سریال هاکای به شدت پایین آمده و اگر مثل بلک ویدو باشد در بهترین حالت «کیت بیشاپ» را با داستانی گیرا به مخاطب معرفی میکند و کارش با کلینت تمام می‌شود! بلک ویدو با پایان بندی ضعیفش هیچ چیزی برای صحبت کردن نداردو مطمئنا با پخش قسمت آخر سریال لوکی کاملا زیرآب غرق میشود.(و همینطور هم شد!)

 

امتیاز نهایی: ۵.۷ از ۱۰

 

نویسنده: احمد فقیه

 

P.Constantine

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نسخه های عجیب و غریب از «بلک ویدو» در دنیای کمیک!

10 دشمن برتر «بلک ویدو» (BLACK WIDOW)

15 شرور برتر دنیای کمیک که قهرمان شدند: بیوه سیاه

10 حقیقت مهمی که باید درباره "بلک ویدو" (BLACK WIDOW) بدانید

معرفی 15 رهبر برتر هایدرا

100 شخصیت برتر مارول: بلک ویدو

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

10 ابرقهرمان برتر اهل روسیه

تحلیل و بررسی نخستین تیزر تریلر فیلم «بلک ویدو»

معرفی 25 سازمان مخفی برتر در دنیای کمیک

شماره پایانی از کمیک "مقدمه فیلم سینمایی بیوه سیاه" (BLACK WIDOW) ترجمه شد + لینک دانلود

15 حقیقت مهمی که باید درباره «سرباز زمستان» (WINTER SOLDIER) بدانید

10 مرگ جنجالی در دنیای کمیک بوک که هواداران را شاکی کرد!

اولین حضور بلک ویدو (BLACK WIDOW) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

20 زوج بی ربط (!) در دنیای کمیک

5 مثلث عشقی برتر دنیای کمیک

10 شخصیت قدیمی کمیک بوک که هم نام کاراکترهای معروف مارول و دی سی هستند!

10 جاسوس برتر دنیای کمیک بوک!

10 حقیقت مهمی که باید درباره هاک آی (HAWKEYE) بدانید

10 تغییر لباس مهم در قهرمانان كمیك

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1400-05-07 12:20
مرسی از استاد فقیه عزیز
من با اجازه از ایشون و دیگران میخواهم کمی مخالف باشم. فیلم رو دیدیم و ازش خوشم اومد. به نظرم به عنوان یک فیلم متمرکز و جمع و جور و به قول معروف self-contained خوب عمل میکنه. یعنی تونسته بدون اینکه مجبور باشی قبل و بعدش رو دیده باشی یه تماشاچی عادی که شاید زیادم با عالم مارول آشنا نباشه راضی نگه داره و سرگرم کنه و این نقطه قوت اصلی اونه . ولی بعضی ها شاید میگن پاشنه آشیل فیلم همینه که زیاد به mcu ربط نداره و برای قبل و بعدش زمینه چینی نمیکنه و ... به نظرم کسانی که از فیلم ایراد میگیرن اون رو در قالب mcu بزرگ نگاه میکنند ولی این شاید بی انصافی باشه. فیلم قرار نیست اثر بزرگی باشه که نقشه راه تعیین میکنه . فیلم باید روی شخصیت ناتاشا و گذشته او تمرکز کنه که میکنه و ما رو به خوبی باهاش آشنا میکنه و این وسط یه رمز و راز معقول خلق میکنه با یه سری شخصیت جدید و جذاب و تمام!
من توقع زیادی از این فیلم نداشتم و بنابراین در همون حد توقعات خودم ازش لذت بردم
برخلاف شاید اکثر مارولی ها هم از تسک مستر و پیچش و تغییر جدید او بدم نیومد. چون در راستای خود شخصیت ناتاشا بود. به نظرم ربط دادن خبیث فیلم به گذشته قهرمان فیلم اگر باعث تعمیق شخصیت قهرمان بشه ایرادی نداره و اینجا شد چون ناتاشا عذاب وجدان داشت بابت دختر خبیث فیلم و با نجاتش در پایان شخصیت خودش رشد کرد (البته میشد صحنه های زد و خورد تسک مستر رو خیلی بهتر و خالاقانه تر کرد که در آینده میشه این کار رو کرد ) در هر حال سازندگان فیلم مشخص بوده شخصیت ناتاشا براشون اولویت داشته و برای همین اومدن تسک مستر رو تغییر دادن و ربطش دادن به گذشته ش. بازم تاکید میکنم این فیلم بلک ویدوست، نه اونجرز. و به نظر سازندگان فیلم احترام میگذارم که در همین راستا چنین کارهایی کنم
یه چیزی هم در پایان بگم که اونم اینه که ما باید یاد بگیریم اماده باشیم نظریات و فرضیه های هواداری خودمون را درباره هر فیلم mcu در حد همون نظریه نگه داریم و اگر درست درنیومد ناراحت نشیم. قرار نیست هر فیلم مارول تاریخی و بزرگ باشه. یه سری فیلم ها هم باید اینجوری شخصیت محور باشن. و من از فیلم راضی بودم چون به هدف و وظیفه اصلی خودش دست یافت: تمرکز روی شخصیت بلک ویدو و پاسخ دادن به سئوالاتی درباره گذشته او
البته فیلم به هیچ وجه شاهکار و بی عیب و ایراد نیست ولی به نظرم باید عادت کنیم به اینکه گاهی هم فیلمی "یک بار مصرف " از مارول ببینیم و این ایرادی نداره!
نمره من 7 از 10 هستش شایدم 7و نیم!
نقل قول کردن
Amazing Spidey
#2 Amazing Spidey 1400-05-07 13:14
باتشکر از احمد و زحمتی که برای نوشتن نقد این فیلم کشیده
نظر من درباره فیلم به نظر آقای ترابی نزدیک‌تره، فیلم بلک ویدو کاملا یک فیلم یک‌بار مصرف مارولیه که بعد از گذر زمان فراموش میشه ولی باز فیلم خوبیه
از بزرگ‌‌ترین اشتباهات فیلم اینه که از پتانسیل‌هایی که داره و حتی توی خود فیلم بهشون اشاره میشه، درست استفاده نمیکنه و هدر میره
تم‌های دارکی که توی فیلم ناخونکی بهشون زده میشه اما احتمالا بخاطر نام دیزنی نمیشه بزرگ‌تر از اون بهشون پرداخت
یا همین تسک مستر که هم از لحاظ شخصیتی نیمه کاره میمونه هم از لحاظ بصری حیف میشه!
تسک مستر از لحاظ شخصیتی خیلی با داستان و گذشته ناتاشا توی MCU جور درمیاد اما به حدی که لازمه بها داده نمیشه، ما سختی‌هایی که دختر دریکو تو این سال‌ها کشیده رو نمیتونیم کامل درک کنیم
از لحاظ بصری هم که...
اصلا اونجوری که باید می‌بود نشد، اینکه تسک مستر تمام حرکات اونجرز و حتی خود ناتاشا رو حفظه و چقدر میتونه چالش برانگیز باشه
حتی اگه لحظه‌ای تو فیلم ناتاشا به این قضیه اشاره می‌کرد و به این فکر می‌افتاد که من باید از نقطه ضعف دوستاک و خودم استفاده کنم تا بتونم تسک مستر رو شکت بدم، می‌شد ناتاشا رو خیلی قدرتمندتر نشون داد و این قضیه رو شفاف کرد که چرا ناتاشا بین اون همه افراد دارای قدرت فوق بشری قرار گرفته
در کل من فیلمو دوست داشتم اما کاشکی مثل اوایل فیلم، Grounded می‌موند و در پرده سوم انقدر شلوغ‌کاری بی‌جهت نمی‌شد
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#3 AM SM BM SM 1400-05-07 13:17
سلام
ممنون بابت نقد این فیلم.
میدونم که این عبارت و ضرب المثل رو زیاد شنیدید اما واقعا برای همین جا کارساز هست. "خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می رود دیوار کج!" وقتی بعد از این همه تعلل و وقت تلف کردن فیلم این شخصیت بسیار مهم رو قرار هست بسازند از همون اول معلومه چیز هایی هست که ما رو ناامید کنه. اما باید قبول کرد که بخش مقدمه فیلم خیلی عالی ما رو مشتاق میکنه که اتفاقات فیلم رو دنبال کنیم. یه جورایی مثل صحنه مقدمه فیلم "نگهبانان کهکشان" برای شخصیت پیتر کوئیل بود. اما در ادامه من خیلی از فیلم خوشم نیومد. البته به نظرم شخصیت خود ناتاشا با وجود اینکه شاید در بخش هایی از فیلم به حاشیه میره اما به نظرم شخصیت او و مسیری رو که طی میکنه جالب بود. اما به نظرم فیلم ایرادات دیگه ای هم داره. مثلا من هنوز نمیتونم تسک مستر (میس!) رو قبول کنم! اولا اینکه به جز مبارزه اول او با ناتاشا کل پتانسیل اکشن او به سطل زباله دلیوری شد! دوم اینکه من هویتش رو هم دوست نداشتم. البته مشکلی ندارم که هویت او کسی باشه که برای ناتاشا مهم باشه اما من بعد از یک صحنه معرفی او و بعدش هم گفت و گوی ناتاشا با او چیز قابل توجهی درباره او ندیدم. فقط الان دعا میکنم که ای کاش دیگه این تسک مستر رو توی mcu نبینیم! دریکوف هم که توی کل فیلم اون همه دربارش حرف میزدند و یه دیو سپیدی ازش ساختند به نظرم خیلی راحت شکست خورد! یعنی اون که حتی مقرش رو بین زمین و آسمان میذاره تا کسی سراغش نیاد برای کارکنانش اینقدر ضایع و مشخص کار میکنه؟ یعنی واقعا چیزی نداره که اونا ازش خبر ندارند؟ ناتاشا و ملینا با هم نقشه ای میکشند و کل اون سازمان و دم و دستگاه رو میذارند توی جیبشون؟! به همین راحتی؟ دریکوف نیم ساعت رجز خوند و گفت من فلانم و بهمانم بعد یهو جونش و بر داشت و الفرار؟! یه چیزی هست درباره پایان فیلم قبلا هم گفتم و البته این مسئله بیشتر شخصی هست. اینکه من از پایان فیلم خیلی خوشم نیومد! نمیگم توی پایانش باید یک نبرد کهکشانی و بزرگ در حد جنگ های پنهان داشته باشه اما... البته اینکه آدم پایان فیلم رو باهاش حال کنه مثلا به این بستگی داره که شخصیت قهرمان فیلم دوست داشتنی هست یا نه. خب ناتاشا رومانوف تا قبل از این فیلم هم برای ما قابل احترام بود اما فکر کنم مشکل من جای دیگه است. شاید مشکل از اینه که این فیلم اون تم باحال رو نداشت. یعنی مثلا وقتی پیتر پارکر میره و خودش به تنهایی میزنه والچر رو ناکار میکنه آدم کیف میکنه! یه بچه بدون امکانات چنین کسی رو نفله کرد! اما تم این فیلم اون جور نبود. یعنی کسی که خانواده اش رو در کودکی از دست داده یاد میگیره که چطور با اونا کنار بیاد. خب این تم رو من اونقدر دوست نداشتم و آخر فیلم خیلی من رو تحت تاثیر قرار نداد. شاید هم مشکل از تسک مستر و دریکوف هست که هردوشون خبیث های خوبی نبودند و کامل تعریف نشدند و موقع شکست دادنشون آدم خیلی به قهرمانی که دوستش داره افتخار نمیکنه. البته همونطور که گفتم این یه مورد شخصی هست. عملکرد بازیگران بسیار خوب بود البته من فکر میکنم که شاید اسکارلت جوهانسون خیلی فرصت نمیکنه تا حد اعلای بازیگری خودش رو نشون بده اما در نوع خودش هم خوب بود و بقیه بازیگران به خصوص فلورنس پیو در نقش خود خوش درخشیدند. اینکه بعضی از شوخی ها هم به جا نبودند به نظرم تا حدی درسته. مثلا اونجایی که ملینا به ناتاشا میگه قوز نکن انگار میخواد نشون بده که این ها یک خانواده واقعی هستند اما شاید فقط در حد بعضی از این لحظات جلو بره. به نظرم این فیلم بدون هاکای واقعا انگار یه جاش میلنگه! یعنی فقط یکی دو جمله درباره او گفته میشه و تمام؟ تعاملات اون ها میتونست بسیار جذاب باشه ولی فقط همین؟ از فیلم انتقام‌جویان ۱ تا همین فیلم انتقام‌جویان پایان بازی درباره اتفاقاتی که اونا پشت سر گذاشتند اون همه صحبت شد اما ما نباید در فیلم اختصاصی بلک ویدو چیز خاصی از این قضیه ببینیم. یه چیز دیگه هم که باز هم میگم به نظرم شخصی هست اینه که رابطه ناتاشا و یلینا به نظرم زود گرم شد. شاید هم من دارم سخت میگیرم. دیالوگ های فیلم هم به نظرم چیز خاصی نبودند.
البته یه چیز دیگه هم هست اینه که یکی از اتفاقاتی که برای کاپیتان مارول هم افتاد اینجا وجود داشت. یعنی توقع ما از این فیلم با این همه تبلیغ و نمره بالا خیلی زیاد شد اما وقتی این فیلم تا حدی ناامید کننده در میاد انگار آب سردی ریخته روی سرمون! در حالی که برای یک مخاطب عادی و معمولی شاید بشه گفت این فیلم بد نبود و یک فیلم سرگرم کننده ای بود که ارزش دیدن رو داره اما برای ما که این همه از فیلم توقع داشتیم ناراحت کننده بود.
این ها دلایل من بودند برای اینکه این فیلم رو خیلی خوب ندونم. البته به نظرم آشغال هم نبود و ارزش دیدن رو داره اما برای یک طرفدار mcu یه جورایی اذیت کننده هست. شاید بشه گفت این فیلم در معیار عادی یک فیلم "خوب" بود.(البته در اون صورت هم مشکلات و گاف کم نداره!) در کل خواستم برای نظراتم دلیل بیارم چون توی این سایت یاد گرفتم هیچ وقت بدون دلیل حرف نزنم.
با تشکر.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#4 Ehsan Spider 1400-05-07 13:38
سلام

خیلی ممنون از استاد فقیه عزیز بابت این نقد پر و پیمونی که نوشتید و به قولتون عمل کردید.

راستش من خیلی خیلی دوست داشتم این فیلم هم مثل کپ جنگ داخلی به سبک « مدیران اسپایدی فیلم را نقد میکنند » باشه. یعنی در اون حد هم فشار مقاله روی یک نفر نیست و اینکه ما به تعداد نویسندگان، با نقطه نظر و زاویه دید های متفاوتی طرف هستیم و واقعا هیچ مطلب و موردی از فیلم جا نمیافته.



بنده که فکر کنم توی کامنت های یلنا بلووا بود، سه یا چهار تا کامنت طولانی از فیلم بلک ویدو دادم و نظرم رو گفتم ولی اینجا هم اشاره این میکنم. توی نظرات قبلیم که با خواندنش متوجه میشوید که با اجازه از استاد فقیه عزیز که بنده ایشون رو جز سه منتقد سایت میدونم، میخوام بگم با استاد ترابی موافقم و این رو توی نظرات قبلیم هم گفتم. به نظرم فیلم به نوعی حالت homecoming داره و ناتاشا رو به خانه خودش میبره و با گذشته اش روبه رو میکنه که بزرگترین دشمن ناتاشا هم است. به نظرم این اتفاق که ناتاشا بعد جنگ داخلی توی فیلم اختصاصی خودش هنر نمایی میکنه ایده خوبیه ولی خوب انجام نشده چون به شخصه دوست داشتم وقتی داره مثلا با دوستان سابقش توی شیلد مبارزه میکنه رو ببینم. این اتفاق شبیه به کمیک shield's most wanted میشه که بی تردید از برترین کمیک های اوست. نظرم فیلم به خوبی روی گذشته و سوالاتی که راجبش هست پاسخ میده ولی چیزی که من انتظارش رو داشتم این بود که علاوه بر اون تیتراژ بی نظیر، با چند فلش بک، بیشتر به گذشته و حال و هوای ناتاشا توی رد رووم اشاره بشه و همینطور اینکه چطور از اونجا در رفته؟
نظرمو قبلاً راجب تسک مستر گفتم و اینجا هم میگم، به نظرم تسک‌مستر هرچند اینجا با اون رو شدن هویت، پتانسیلش نابود شد، ولی فکر میکنم این میتونست اصلاح بشه، یعنی اون آخر بعد از اینکه کنترلش افتاد دست خودش نباید ناتاشا رو می‌بخشید که اینجا کلا پتانسیلش برمیگشت و این از این. اما نظرم راجب رو شدن هویتش مصاعده چون همون‌طور که قبلا گفتم مارول با این کارش درواقع مستقیم عمق و لایه شخصیتی ناتاشا رو مورد هدف قرار داد و کلا اون اتفاقات اخیر داستان و آزادی تسک مستر هول هوش اون اتفاق بود. یعنی مارول با این کار تسک مستر رو قربانی کرد ولی به جاش هدف بالاتری رو دنبال کرد که عمیق تر جلوه دادن ناتاشا بود. هرچند میتونست این قربانی خودش آخر فیلم دیگر از حالت قربونی بودن خارج بشه.
نظرم راجب تعاملات خیلی مساعده مخصوصا ناتاشا و خواهرش. به نظرم ناتاشا توی 2 سوم فیلم نقش اساسی داشت و به سایه ها کشیده نشد و اون 1 سوم باقی مانده هم قطعا برای معرفی کاراکترها برای ادامه بود.
نظرمم راجب پرده اول فیلم خیلی مساعده و کلا اینجا بهترین بخش فیلمه.


بنده هم همون‌طور که قبلاً گفتم نمره بدم 7 از 10 یا 6.5 میدم.



بازم دست استاد فقیه عزیز درد نکنه
نقل قول کردن
a.v.s
#5 a.v.s 1400-05-07 13:40
یک چیزی که تو فیلم برام سواله اینه که دریکوف، خبیثی که میتونست از هایدرا خطرناک باشه و تهدیدی باشه در حد کمیک تهاجم مخفی، چطوری به این راحتی نابود شد؟ و چطور شیلد و اونجرز و حتی تونی استارک از حضورش مطلع نبودند؟ دریکوف با استفاده از بیوه‌هاش تو دنیا میتونست دنیا رو به راحتی از این رو به اون رو کنه. یعنی قشنگ کنترل دنیارو در دست داشت. عملاً تهدید خطرناک تری از هایدرا و الکساندر پیرس تو کاپیتان آمریکا سرباز زمستان بود. یه مقر هوایی داشت که میلیاردها دلار هزینه داشت. با کلی سیاست‌مدار در رابطه بود. هیچکس بهش هیچ کاری نداشت. از اون سر دنیا بیوه هارو کنترل میکرد. به قول خودش میتونستند جنگارو شروع و تموم کنند. کلا پتانسیل یه سریالو داشت این خبیث. مارول میتونست از پتانسیلش برای جبران پتانسیل هدررفته اش تو کاپیتان مارول استفاده کنه که مثل تهاجم مخفی باشه. میتونست چندین سال پیش ازش استفاده کنه، ولی نکرد. عملاً یارو تهدیدی در حد ثانوس روی زمین بود ولی کشکی کشکی از بین رفت.
نقل قول کردن
s.p.i
#6 s.p.i 1400-05-07 13:48
سلام
خیلی ممنون از استاد فقیه بابت نقد
خب اول از همه تمرکز اصلی روی شخصیت اصلی یعنی ناتاشا نیست و فیلم به حاشیه میره و هدف فیلم روی معرفی یلنا
البته واسه یک بار دیدن بد نیست و واسه کسی که با عالم مارول آشنا نیست فیلم خوبیه و لازم نیست فیلم دیگه ببینه درمورد تسک مستر خب با گذشته ناتاشا جوره ولی به نظرم پتانسیل تسک مستر حروم شد البته این قضیه برای ماندارین توی فیلم مرد آهنی پیش اومد و توی فیلم شانگ چی ماندرین اصلی می‌بینیم و شاید در آینده تسک مستر اصلی ببینیم البته قرار نبود با یک شاهکار طرف باشیم
ولی به نظرم صحنه های اکشن خوب نبود البته شاید اونقدر تریلر و تبلیغ پخش نمیکردن بهتر بود
و انتظارات هوادار ها از فیلم بالا بردن البته بگم من انتظار زیادی از فیلم نداشتم چون این فیلم اونجرز نیست ولی بازم میتونست بهتر باشه

فیلم آشغال نیست و میتونم بگم فیلم خوبیه

در نهایت امتیاز من به فیلم ۶ یا ۷

تشکر
نقل قول کردن
Mahdiarvenom
#7 Mahdiarvenom 1400-05-07 13:54
فقط می تونم تشکر کنم از نقد زیباتون و بگم من با این که از فیلم لذت بردیم(صرفا به خاطر ما ولی بودنش و دیدن دوباره ناتاشا) ولی با ایراد هایی که گرفتید کاملا موافقم، جا داشت تو پایان فیلم یه مبارزه نفس گیر تر و هیجان انگیز تر بین تسک مستر و ناتاشا ببینیم. از اونور شخصیت تسک مستر رو خیلی بیگناه جلوه دادن در پایان که بعید برگرده به عنوان یه ویلن
امیدوارم مارول واکنش منفی هوادار هارو بببینه و یه تصمیمی بگیره که مثلا این تسک مستر الکی بود و زیر نظر آنتونی مسترز آموزش دیده و ما تسک مستر اصلی در آینده ببینم.
برای سریال هاکای خیل مشتاق بودم ولی با حرفی که زدید تن و بدنم لرزید امیدوارم این اتفاق نیفته
از شخصیت یلینا هم با بازی فلورنس پیو واقعا لذت بردم مخصوصا اون صحنه که ادای ناتاشا رو در می‌آورد واقعا خندیدم
من نظرم کامل نوشته بودم که متاسفانه فرستاده نشد امیدوارم این یکی ارسال شه
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#8 AM SM BM SM 1400-05-07 14:08
به نقل از Ehsan Spider:

راستش من خیلی خیلی دوست داشتم این فیلم هم مثل کپ جنگ داخلی به سبک « مدیران اسپایدی فیلم را نقد میکنند » باشه. یعنی در اون حد هم فشار مقاله روی یک نفر نیست و اینکه ما به تعداد نویسندگان، با نقطه نظر و زاویه دید های متفاوتی طرف هستیم و واقعا هیچ مطلب و موردی از فیلم جا نمیافته.

سلام
واقعا گل گفتی! منم خیلی دوست دارم باز هم اون جور نقد هایی بیاد روی سایت. یعنی به جز نقدی که توسط یک نفر به جزئیات میپردازه نقد بقیه بزرگان سایت رو هم داشته باشیم. البته هماهنگیشون احتمالا سخت باشه اما خیلی دوست دارم برای فیلم "مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست" این اتفاق بیفته. یعنی کسایی مثل آقای ترابی، آقای فقیه، آقای مهدی رضایی، آقای حسن ریاحی و... این فیلم رو در مطلبی نقد کنند و آخرش میانگینی ازش بگیرند. همونطور که قبلا برای فیلم های کاپیتان آمریکا جنگ داخلی، مردان ایکس آپوکالیپس و دکتر استرنج در سال ۲۰۱۶ این اتفاق افتاد.
اگر شدنی باشه خیلی خوبه.
#5
سلام
آقای وفایی صفت من هم نظرم همینه. واقعا دریکوف به نظرم در این فیلم تلف شد. مثل خود تسک مستر.
نقل قول کردن
MCU lover
#9 MCU lover 1400-05-07 14:30
یه خسته نباشید خستگی در کن برای استاد فقیه گرامی.
من با تک تک کلمات این نقد موافقم (یعنی تک تکشا) ولی یکهو دیدم تموم شد, ایکاش یکم بیشتر از ایراداتش میگفتین لااقل دل ما خنک بشه :-?
آخه این چی بود؟ ها؟ خب میگیم اصلا به mcu خیلی تنیدگی ندادن تا داستان آزاد باشه, این قابل قبول. گفتیم شخصیتا رو تغییر دادن تا داستان رو بهتر تعریف کنن, ایم قبول. ولی دیگه کم کمش بجز چندتا اسم یکم از کمیک ها هم کمک میگرفتن دیگه, این چه داستانی بود آخه؟ مثلا یکی به نویسنده گفت این خط اصلی داستان فیلم, بگیر بنویس, یعنی تو نباید یکم بهتر یا بدترش کنی؟ باید همونو میدادی به کارگردان, پس این وسط تو چکاره بودی؟ این هیچی خود کارگردان نباید بعضی جاها از منطقش استفاده میکرد؟ شخصیت الکسی از همون اول مثل آدما ببو گلابی بود (آخه کلمه دیگه ای نمیشه بهش نسبت داد) آخه شوروی چطوری همچین شخصیتی رو برای نمادش انتخاب کرد حالا بمابد انتخابش برای جاسوسی تو خاک دشمن خونی, آخه یه ابرسربازو میفرستن برای جاسوسی؟ اونم سه سال؟ بعدش این دریکاو که اصلا معلوم نیست چه کارست اونو میندازه تو زندان؟ بی هیچ دلیل؟ .
جدای از اینا شروع خوبی داشت. گفتن گذشته, فرار ناتاشا از دست مامورای راس, آزاد شدن یلنا, معرفی دوست و همکار قدیمی ناتاشا که من به شخصه نفهمیدم که کی بود؟ جاسوس بد بود یا خوب یا اصلا با شیلد کار میکرد, همه چی تا نبرد روی پل خوب و قابل قبول بود بعدش کم کم مثل بازیا باگش شروع شد.
دعوای (به ظاهر) خواهرا که اصلا دلیلی نداشت آخه چرا باید برای کسی که یه عکس از دوران خوب گذشته برات فرستاده اصلحه بکشی و با چاقو جر واجرش کنی؟ برای چی؟ اون صلح چی بود؟ بعدش همکاریه چرا بود؟ (چقدر من علامت سوال نوشتم)
این رفت, رسیدیم به حمله ویدو ها و تسک مستر ( :cry: ) رفتن و قایم شدن, رسیدیم به ماجرای بوداپست که داستان غم انگیزی برای نت بود, ولی آخه چرا تو دوتا فیلم قبلی هروقت حرف بوداپشت میشد میخندیدن؟؟ دوربین مخفیه؟ یا بعدن این خاطره به یه خاطره خوب تبدیل شد؟ همون طور که ماجرای مامور می رو گفتین, هر وقت هر کسی حتی کولسن اسم سواره نظام میاورد, می به هم میریخت یا بعضی وقتا طرفو مورد عنایت قرار میداد, خب این کجا و آن کجا. ناتاشا دنبال خواهرش نرفت یه دلیل آورد (اینو با تبدیلش به یه دلیل منطقی به خودم قبولوندم :zzz ) اون ماجرای ژست چی بود یعنی دریکاو تو حالت کنترل, فیلم میذاشت براشون دوره هم ببین و بخندن؟.
تو این کشور به این بزرگی فقط یه نفر میدونست که دریکاو کجاعه؟ اونم کسی که بیست سال تو زندانه بعدش میرن سمت زندان و فراریش میدن,همین؟ بخدا اگه روی اون پل تو زندان مترسک میذاشتن, هم بهتر بود هم دولت خرج چندتا نگهبانو جای دیگه خرج میکرد(والا). رسیدیم به سقوط هلیکوپتر وسط آسمون و دیدار با مادر قلابی و داستان جالب الکسی (ولی من خوشم اومد نشون داد پدری کردن بلد نیست ولی میخواد باشه), نقشه کشیدن و بردنشون. یعنی ملینا نمی دونست این آزمایشا روی چه کسایی انجام میشه؟ کسی که دوتا وسیله تغییر شکل دهنده و اون همه اصلحه داره فقط و فقط دوتا گوشی داره؟.
اونجا که رسیدیم به نمایش فرد پشت نقاب, اون ماسک لعنتی و که برداشت که ای کاش برنمی داشت, وسایل اطرافم شانس آوردن که تو جای خوبی نبودم وگرنه به در و دیوار میزدمشون (یعنی انقدر کفری شده بودم) بازم این گذشتو رسیدیم به سقوط که بازم مجبور بودم پرواز اون قلعه به اون بزرگی رو به خودم بقبولونم.جنگ و دعوا تموم شد نت تنها موند و اینا هیچی, آخه اینبار چجوری از دست راس در رفت؟ آخه بیننده شعور نداره؟ آخه چرا؟ میسون چطوری کویین جت رو دزدید؟ وایستاد تونی تو اون عمارت به اون بزرگی بره بخوابه بعد بره بدزده؟.
همه این ها شدن فیلم اخصاصی از بیوه سیاه که واقعا یکبار مصرف بود و ممنون از استاد فقیه عزیز که وقت گذاشتن و این فیلم یکبار مصرف بیخود رو نقد کردن.
نقل قول کردن
The Devil Of Hells Kitchen
#10 The Devil Of Hells Kitchen 1400-05-07 14:34
با سلام و عرض ادب من گوشت کوب آوردم این فیلمو بکوبم به معنای واقعی کوبیدن اینقد میخوام بکوبمش تیلیت درست شه . مبالغه بسه دیگه اونقدم بد نبود .

خب در اول باید بگم که من یک دیسی فنم ولی با این وجود نمیشه گفت که دیسی از مارول بهتره متاسفانه با مدیریت های جدید در سال اخیر و ... دیسی پایه های خودش رو از بین برده و تغییر داده که خیلی ضرر به دیسی وارد کرده از اون طرف مارول با مدیریت حرفه ای خودش رو خیلی بالا کشونده و خب با استودیو جدید انیمیشن برای مارول خطر جدی جدیدی برای جایگاه انیمیشنی دیسی ایجاد میشه و خب این نقد بسیار عادلانه نوشته شده غیر از قسمت ردگاردین چون خود بنده تاپ فایو مورد علاقم از مارول یکیشون الکسی هست و توی فیلم خیلی بد نشون داده شده .

حاوی اسپویل

۲ نمره کاستومایز و حال و هوای فیلم : فیلم بلک ویدو درباره سک فرد که جاسوس حرفه ای هست روایت میشه و اکت اول این رو بسیار زیبا نشون دادن و رد گاردین و خانوادش واقعا به صورت ترسناکی در بین مردم بودن . ذات اصلی رد گاردین رو به زیبای تمام میشد دید ولی از اکت دوم به بعد کاستوم ها به حالت سیرک در میان چرا جاسوس سفید میپوشه آخه و کلا فیلم حال و فضای جاسوس رو از دست میده و افت بسیار شدیدی از اکت دوم شاهد هستم نمره از ۱ ( ۴. ) کاستومایز : در اکت های اول لباس سیاه با حال فضایی قهرمانی به خوبی نمایان بود ولی لباس سفید هر چقدرم خوب بود با ذات فیلم در تضاد . لباس شخصیت منفی اصلا ترسناک نیست و اصلا هیچ ابایی از لو رفتن هویتش نداره شخصیت پردازی بسیار بدی رو دیدیم ( الان تنها آرزو من اینه بگن این مثل ماندارین آیرون من ۳ فیک باشه ) ولی در کل کاستومایزینگ متوسط رو به خوب بود نمره از ۱ ( ۶. )

۱ نمره موسیقی متن و ... : موسیقی متن خوب بود ولی جا داشت خیلی بهتر باشه نمره ( ۲ دهم از ۳ دهم )| صحنات اکشن خیلی افکت ها در هم تنیده شدن و یکم حالت مصنوعی به خود گرفتن اکشن تن به تن ضعیف و بسیار سریعه و لذت رو از ببینده میگیره . اکشن تسک مستر تقلید خیلی خوبی بود ولی به دلیلدهای مختلف بعضی قسمت ها بد بود و چرا باید تسک مستر کلاهش مثل مرد آهنی باشه طرف ما یک شوالیه ترسناکه نه بچه بازی اکشن ۱.۵ دهم از ۵ دهم و صحنه پس از تیتراژ که با تناقضات و ... غیره ای که داره( ۱.۵ دهم از ۲ دهم رو میگیره )

۴ نمره داستان و شخصیت پردازی : داستان قرار بود که تکامل شخصیت ناتاشا رو نشون بده ولی سراغ شخصیت های فرعی میره و همون ها رو هم خراب میکنه یلنا صحنه ها رو میدزده ولی نیازی نیست شوحی با مهم ترین چیز زندگی یک نفر تکامل یک نفر اصلا با مزه نیست و همون قسمت بوداپست چرا آخه . چطور این خانواده اینقدرگرم گرفتن . چرا اینقدر رتکان . فلش بک الو کجایی No connection available بازیگر ها خانم جوهانسون دیوید هاربور و فلورنس پیو خوب بازی میکردن ولی فیلمنامه سنگ پا هست . آنتاگونیست فیلم اونی که توقع داریم نیست و بهتر بود اینقدر روش تبلیغ نشه آنتاگونیست اصلی زیاده بهش پرداخته نمیشه و نمیزاره شخصیت تکامل پیدا کنه مکالمه های بی نیاز و ... و در پایان خوشحالو شادو خندانیم قدر دنیا را میدانیم نمره از ۳ ( ۱.۲۵ )

کانتنت ( محتوای فیلم ) : مصلما فیلم میخواد ارزش نژاد مونث رو نشون بوده و جلوی تبعیض رو بگیره ولی اینکار رو انجام نمیده و به جای اون مرد ها رو خراب میکنه مثل رد گاردین رقیب سیاسی کپ یک ابر سرباز همیشه در حال کتک خوردنه به قول کیسه بوکس فسک مستره ( فیک تسک مستر ) و جالبیش اینه تنها شخصیت مثبت مرد مهم هست و بقیه مرد ها نقش منفی دارن یا نقش خاصی در پیش روی داستان ندارن فقط هستن که باشن یه حرف مهمم نمیزنن نمره از ۱.۵ ( ۰ ) از حقوق زنان باید حمایت بشه ولی نه از برتری آنها نسبت به مرد ها از حقوق مردان باید حمایت بشه نه برتری اونها همه سهمی برابر دارن هدف دوم : برید اف ناین ببینید خانواده قدرت است . ولی خب در اینجا خوب تر روایت میشه ولی نه به نحو کاملا احسنت و جوک ها و ... علل اونن نمره ۷۵ صدم از ۱.۵

نمره کل : ۴.۶۵

نتیجه : فیلم میتونه برای کسانی که کمیک نخوندن نمره های ۶ و ۶.۵ بگیره ولی برای کسایی که کمیک میخونن مثل خار تو دسته و خب صحنات اکشن کوتاه و بعضی فیک . محتوای سلیقه ای و داستان کلیشه ای و پر تناقضه
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#11 Kia Iron Man 1400-05-07 15:18
به نقل از mtm:
مرسی از استاد فقیه عزیز
من با اجازه از ایشون و دیگران میخواهم کمی مخالف باشم. فیلم رو دیدیم و ازش خوشم اومد. به نظرم به عنوان یک فیلم متمرکز و جمع و جور و به قول معروف self-contained خوب عمل میکنه. یعنی تونسته بدون اینکه مجبور باشی قبل و بعدش رو دیده باشی یه تماشاچی عادی که شاید زیادم با عالم مارول آشنا نباشه راضی نگه داره و سرگرم کنه و این نقطه قوت اصلی اونه . ولی بعضی ها شاید میگن پاشنه آشیل فیلم همینه که زیاد به mcu ربط نداره و برای قبل و بعدش زمینه چینی نمیکنه و ... به نظرم کسانی که از فیلم ایراد میگیرن اون رو در قالب mcu بزرگ نگاه میکنند ولی این شاید بی انصافی باشه. فیلم قرار نیست اثر بزرگی باشه که نقشه راه تعیین میکنه . فیلم باید روی شخصیت ناتاشا و گذشته او تمرکز کنه که میکنه و ما رو به خوبی باهاش آشنا میکنه و این وسط یه رمز و راز معقول خلق میکنه با یه سری شخصیت جدید و جذاب و تمام!
من توقع زیادی از این فیلم نداشتم و بنابراین در همون حد توقعات خودم ازش لذت بردم
برخلاف شاید اکثر مارولی ها هم از تسک مستر و پیچش و تغییر جدید او بدم نیومد. چون در راستای خود شخصیت ناتاشا بود. به نظرم ربط دادن خبیث فیلم به گذشته قهرمان فیلم اگر باعث تعمیق شخصیت قهرمان بشه ایرادی نداره و اینجا شد چون ناتاشا عذاب وجدان داشت بابت دختر خبیث فیلم و با نجاتش در پایان شخصیت خودش رشد کرد (البته میشد صحنه های زد و خورد تسک مستر رو خیلی بهتر و خالاقانه تر کرد که در آینده میشه این کار رو کرد ) در هر حال سازندگان فیلم مشخص بوده شخصیت ناتاشا براشون اولویت داشته و برای همین اومدن تسک مستر رو تغییر دادن و ربطش دادن به گذشته ش. بازم تاکید میکنم این فیلم بلک ویدوست، نه اونجرز. و به نظر سازندگان فیلم احترام میگذارم که در همین راستا چنین کارهایی کنم
یه چیزی هم در پایان بگم که اونم اینه که ما باید یاد بگیریم اماده باشیم نظریات و فرضیه های هواداری خودمون را درباره هر فیلم mcu در حد همون نظریه نگه داریم و اگر درست درنیومد ناراحت نشیم. قرار نیست هر فیلم مارول تاریخی و بزرگ باشه. یه سری فیلم ها هم باید اینجوری شخصیت محور باشن. و من از فیلم راضی بودم چون به هدف و وظیفه اصلی خودش دست یافت: تمرکز روی شخصیت بلک ویدو و پاسخ دادن به سئوالاتی درباره گذشته او
البته فیلم به هیچ وجه شاهکار و بی عیب و ایراد نیست ولی به نظرم باید عادت کنیم به اینکه گاهی هم فیلمی "یک بار مصرف " از مارول ببینیم و این ایرادی نداره!
نمره من 7 از 10 هستش شایدم 7و نیم!

با اجازه من با نظر آقای فقیه موافقم. شاید چون شما توقع چندانی از این فیلم نداشتین ازش راضی بودین. درباره تسک مستر هم به نظرم هویتش به تعمیق شخصیت ناتاشا کمک نکرد. شاید هدف از این پیچش ایجاد حس عذاب وجدان در ناتاشا بود ولی واقعا این حس به بیننده القا شد؟ آیا واقعا میشد حس عذاب وجدانش رو درک کرد؟ اگه در طول فیلم به عذاب وجدان ناتاشا برای کشتن یه دختر بچه بیگناه پرداخته میشد، شاید میشد باهاش همذات پنداری کرد. ولی به جاش فقط دیدیم که ناتاشا چندان خودشو سرزنش نمیکنه و به قول خودش فقط "تلفات جانبی" بود. برای همین در نهایت بغض کردن های ناتاشا رو به روی تسک مستر آنچنان تاثیر گذار نبود و نمیشد با گوشت و پوست حسش کرد.
نقل قول:
بعد از ورود یلنا با بازی خوب «فلورنس پنو»، اندک اندک شخصت ناتاشا به حاشیه می‌رود و زمانی که دو عضو دیگر خانواده اسمی او به فیلم اضافه می‌شوند به اوج خود می‌رسد. بسیار توهین آمیز است که در فیلمی که قرار است مخصوص شخصیب بلک ویدوی ناتاشا و آخرین نقش آفرینی «اسکارلت جوهانسون» در قالب این کاراکتر باشد، ناتاشا به حاشیه رود و نتوان به صورت کامل ادعا کرد اين فیلم فیلم اوست!
با این بخش نقد به شدت موافقم. قبلا هم گفتم که یکی از بزرگترین مشکلات فیلم این بود که فقط تا اوایل فیلم میشد گفت که این فیلم متعلق به ناتاشاست.
قبلا نظرمو درباره فیلم گفتم ولی یکی از موضوعات دیگه هم ویلین اصلیش بود. دریکوف افتضاح بود و اصلا یه ویلین ماندگار نشد. ضمنا خیلی بهتر میشد که تهدید ویدو های دریکوف واضح تر بود یعنی به جای اینکه دریکوف اون همه رجز خونی میکرد در طول فیلم نشون میدادن که اگه جلوی دریکوف رو نگیرن چه اتفاقی می افتاد. ضعف فیلمنامه اینجا معلوم میشه که کل زحمات چند ساله اتاق سرخ فقط با یه سرم قرمز رنگ مثل آب خوردن از بین میرن و تمام تهدید دریکوف با کوبیدن سر به میز فرو میریزه.
خیلی بهتر میشد اگه به جای تبدیل کردن دشمنان خونی ناتاشا به اعضای خانوادش و تمرکز روی همه اعضای این خانواده ‌(نه فقط ناتاشا) از این خانواده خبری نبود و بیشتر به گذشته تاریکش پرداخته میشد، چون گذشته تاریک ناتاشا وجه تمایزش نسبت به بقیه قهرمانان عالم کمیکه و همچنین تاثیر کل اون دیالوگ های جذاب ناتاشا در اندگیم از بین نمیرفت. ایده کلی فیلم روی کاغذ خیلی خوب بود اما این فیلم اونقدر حفره داستانی داشت که به قول آقای فقیه نقل قول:
فیلم هندی حتما نباید ساخته هند باشه
من هنوزم فیلم "بلک ویدو" رو فیلمی ناامید کننده میدونم و حداکثر نمره ای که میتونم بهش بدم  ۵/۵ هست.
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#12 Pooyan mirzahosseini 1400-05-07 15:19
سلام بر استاد فقیه عزیز مرسی ازتون ( ببخشید دیر شد بخاطر مشکلاتی نتونستم زودتر نظر بدم اما به شخصه خیلی منتظر نقد شما بودم )
نقد فیلم از نظر من


راستش فیلم لحظات خوبی داشت ولی مشکلات زیادی داشت از نظر من فیلم خیلی به احساسات ناتاشا اشاره نداشت کلاً درباره خانواده اون بود که راستش من نمی‌فهمم که چرا اینطوری شد از اونم بگذریم کلا خانواده جذابی نیستن هر لحظه احساسی که داشتن کاملاً مسخره بود و واقعاً روی بیننده تأثیر نمی‌گذاشت
فیلم در حدی بود که بیننده رو سرگرم کنه ولی واقعاً پتانسیل زیاد این فیلم از بین رفت
یک مشکلی که فیلم داشت این بود که با شخصیت های زیادی که اضافه شد می‌تونستن داستان خیلی خوبی بسازن ولی پتانسیل خیلی از شخصیت ها از بین رفت از اینم بگذریم با اینکه شخصیت های زیادی اضافه کردن و از پتانسیل اونا استفاده نشد بیشتر روی اونا تمرکز داشتن تا خود بلک ویدو اصلا اشاره ی خاصی به احساسات بلک ویدو نشد
حالا رابطه خانوادگی اون همون‌طور که درباره خانوادشون گفتم کلا خانواده جذابی نیستن به عنوان یک خانواده رابطه احساسی جالبی ندارن هرچی هم که دارن کاملاً مسخره و الکی هست از اینکه رابطه احساسی مسخره ای دارن هم بگذریم میرسیم به اینکه خیلی الکی و مسخره با هم آشتی میکنن و اختلافات رو کنار میزارن درسته یک دورانی رو با هم بودن اما اینطوری نمیشه که خیلی الکی با همدیگه خوب بشن اصلاً تو این قضیه فیلم عمق خاصی نداشت

میرسیم به شخصیتی که بیشتر از همه پتانسیلش به فنا رفت
تسک مستر از اریجین اون اصلا خوشم نیومد بد نبود ولی خیلی خوبم نبود دلیل تغییر جنسیت اون رو در این فیلم واقعاً نفهمیدم خیلی مسخره بود اما میتونن در آینده از تسک مستر استفاده کنن و بخاطر اریجین اون با ناتاشا یک درگیری ها و خصومتی داشته باشه
در مورد اکشن هم باید بگم بهترین اکشن های فیلم بخاطر تسک مستر هستن که بازم درمورد اکشن همون اسم مستر میتونست اکشن بهتری رو رقم بزنه و حظور بیشتری هم در فیلم داشته باشه

درمورد نقشه ای که ناتاشا و ملینا کشیدن باید بگم که کاملاً با نظر استاد فقیه موافق هستم همچین نقشه ای نیاز به زمان زیاد و برنام ریزی قبلی داره اینکه یهویی همه چی درست شد و نقشه کشیدن تا حدودی به شعور مخاطب توهین می‌کنه
اما صحنه های جذابی داره ولی آنقدر واضح هستن که فکر نکنم نیاز به گفتن اونا باشه

نتیجه گیری
فیلم بلک ویدو فیلم بدی نبود در حدی بود که داستان رو جلو ببره و مخاطب وسط فیلم بیخیال نشه مشکلات زیادی داشت ولی مشکلات زیادی داشت رو خود ناتاشا تمرکز نداشت به صورت کلی فیلم متوسطی بود صادقانه میگم پتانسیل این فیلم درحد یک شاهکار بود ولی خراب شد با این حال ارزش دیدن رو داره ولی فقط و فقط یک بار
نمره من به فیلم 6.5
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#13 Scarlet Speedster 1400-05-07 15:29
بسم الله الرحمن الرحیم

نقد و بررسی فیلم بیوه سیاه ۲۰۲۱ (Black Widow 2021)
هشدار: این نقد حاوی اسپویل است!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
مقدمه:

کاراکتر "ناتاشا رومانوف" ملقب به "بیوه سیاه" (Black Widow) یکی از جذاب‌ترین شخصیت های مارول ـه که برای اولین بار در سومین فیلم از دنیای سینمایی مارول (MCU) یعنی فیلم مرد آهنی ۲، پای این شخصیت توسط هنرپیشه‌ای به نام اسکارلت جوهانسون به دنیای سینما باز شد. بعد از حضور جسته و گریختهٔ این شخصیت در فیلم های دیگهٔ این دنیای سینمایی، سرانجام فیلم اختصاصی این شخصیت در سال ۲۰۲۱ میلادی و به عنوان نخستین فیلم از فاز چهارم این سری فیلم ها اکران شد. با بنده یعنی «Scarlet Speedster» در نقد این فیلم همراه باشید...
.
.
مشخصات:

کارگردان:
کیت شورتلند (Cate Shortland)

فیلمنامه و داستان:
اریک پیرسون (Eric Pearson)،
جک شفر (Jac Schaeffer)
و ند بنسون (Ned Benson)

بازیگران:
اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson)
فلورنس پیو (Florence Pugh)
دیوید هاربور (David Harbour)
ریچل وایس (Rachel Weisz)
ری وینستون (Ray Winstone)
اولگا کوریلنکو (Olga Kurylenko)
او. تی. فاگبنلی (O. T. Fagbenle)
و...

موسیقی:
لورن بالفه (Lorne Balfe)

محصول سال: ۲۰۲۱
.
.
تحلیل و بررسی نکات فیلم:

اول از همه باید بگم که قبل از تماشای فیلم باید هر چیزی که از قبل انتظارش رو داشتید رو کنار بذارید؛ چون در واقع این فیلم نمونهٔ بارزی ـه از فیلم هایی که خیلی از انتظارات رو برآورده نمیکنن و برای همین هم کنار گذاشتن انتظارات میتونه خیلی به شما کمک کنه تا هم از فیلم بیشتر لذت ببرید و هم از اینکه انتظارات‌تون برآورده نشده به چشم یک نقطهٔ ضعف نگاه نکنید. (منم تقریباً همین کار رو کردم) در واقع فیلم با چیزی که خیلی از ما ها انتظار داشتیم تفاوت داره.
اول از همه دوست دارم راجع به کارگردانی زیبای کیت شورتلند بگم که به نظرم جزو یکی از بهترین کارگردانی های فیلم های اخیر به حساب میاد و واقعاً ازش لذت بردم. از همون سکانس افتتاحیهٔ فیلم کارگردانی زیبای شورتلند به چشم میاد و در ادامهٔ فیلم هم این موضوع قطعاً بهتون ثابت میشه. در واقع نحوهٔ کارگردانی این کارگردان با استعداد کاملاً به درد همچین فیلمی با چنین فضا و حال و هوایی میخوره و باعث میشه تا بهش به عنوان یکی از نقاط قوت فیلم نگاه کنم.
از همون اول هم هدف از ساخت این فیلم، اشاره به گذشتهٔ تاریک و مرموز ناتاشا رومانوف بود که به نظرم به هدفش رسید و به خوبی تونست علاوه بر نشون دادن گذشتهٔ تاریک این شخصیت، پرونده‌ـش رو هم یک بار برای همیشه ببنده. و انصافاً هم فیلم خیلی خوب نه تنها به گذشتهٔ ناتاشا بلکه به خودش و شخصیتی که داره پرداخته و به نظرم به اندازهٔ کافی روی این شخصیت تمرکز کرده. شخصاً از اون لحظات پایانی فیلم و زمانی که ناتاشا داشت با خانواده‌ـش خداحافظی میکرد و از اونها جدا میشد خیلی لذت بردم و یکم هم دلم گرفت؛ با توجه به اتفاقاتی که در ادامه و فیلم "پایان بازی" برای ناتاشا میفته و اینکه این لحظات پایانی حضور این شخصیت در MCU ـه، قطعاً میتونه برای هر کسی دردناک و غمگین باشه.
از عملکرد بازیگران فیلم هم راضی بودم. اسکارلت جوهانسون درست مثل فیلم های قبلی MCU در نقشش فرو رفته و از ناتاشا رومانوف یک شخصیت ملموس و قابل همذات پنداری ساخته. واقعاً نشون دادن سختی هایی که ناتاشا در طی این همه سال کشیده و هنوزم تموم نشده، کار سختی برای یه بازیگر ـه که خوشبختانه جوهانسون به خوبی از پس این کار بر اومده و شما با دیدن نحوهٔ بازیش به خوبی شخصیت رنج دیده و داغون ناتاشا بعد اتفاقاتی که این چند وقت اخیر براش افتاده رو در اون میبینید و من که خیلی از بازی ایشون لذت بردم. در کل به نظرم جوهانسون برای آخرین باری که در این نقش ظاهر میشد سنگ تموم گذاشت.
فلورنس پیو هم خیلی خوب در نقش یلنا ظاهر شد و با توجه به روند داستانی فیلم و اون صحنهٔ پس از تیتراژ، به نظر میاد که در آینده قرار ـه پر کردن جای خالی و یدک کشیدن لقب بیوه سیاه رو توسط یلنا شاهد باشیم. شخصیتی که پیو به تصویر کشیده یه جورایی تقریباً بار fun فیلم رو بر دوش میکشه و در برخی از سکانس ها شاهد شوخی ها و بامزه بازی های اون هستیم که واقعاً با نحوهٔ بازیش همخوانی داره. البته در ابتدا حس میکردم که خیلی بازیش بی رمق ـه و زیاد در نقشش فرو نرفته و انگار داره به زور بازی میکنه. اما در ادامه این ایراد هم برطرف شد و فلورنس پیو هم در نقش یلنا خیلی خوش درخشید. در واقع الان که فکر میکنم میبینم که این بی حس و حالی و بی رقمی میتونه عمدی باشه و واقعاً به عنوان شخصیت پردازی یلنا در نظر گرفته شده باشه. چون خود یلنا هم در فیلم شخصیت تقریباً بی‌خیال و بی رمقی داره.
اینکه در ابتدا گفتم که باید قبل از تماشای فیلم انتظارات رو کنار گذاشت به اینجا مربوط میشه. اگه بخوایم با توجه به انتظاراتی که طبق دنیای کمیک در ذهن‌مون شکل گرفته بود نظر بدیم، باید بگیم که فیلمنامه اومده و سه تا از شخصیت هایی که در دنیای کمیک از دشمنان بیوه سیاه به حساب میومدن (یلنا، الکسی و ملینا) رو تبدیل کرده به خانوادهٔ جدید ناتاشا و آخر سر هم گند زده به شخصیت تسک مستر. ولی بدون در نظر گرفتن انتظارات قبلی اتفاقاً برخی از این تغییرات در جهت مثبتی اتفاق افتادن. یکی از (چندین!) تم های فیلم این بود که خانواده‌ٔ از دست رفته‌ای که ناتاشا داشت یه بار دیگه دور هم جمع بشه و حتی اگه الکسی و ملینا رو به عنوان پدر و مادرخوانده قبول نکنیم، اینکه رابطهٔ بین ناتاشا و یلنا و تعاملات بین اونها جذاب از آب در اومده رو نمیتونیم انکار کنیم. من که خیلی رابطهٔ بین این دو خواهر رو دوست داشتم و میتونستم از دل تعاملات بین اونها (به خصوص اون جملات پایانی) "خواهری" و صمیمیت رو احساس کنم و باور کنم که این دو شخص همون خواهر های ابتدای فیلم هستن. اون صحنهٔ پس از تیتراژ هم که واقعاً غم‌انگیز بود و اون غمی که در وجود یلنا به خاطر مرگ خواهرش شکل گرفته بود کاملاً هویدا بود. و اما دربارهٔ تسک مستر...
شاید بیشترین شخصیتی که در طول فیلم به نوعی تلف شده و به حق و پتانسیل زیادی که داشته نرسیده تسک مستر ـه. حتی با در نظر نگرفتن انتظارات، تغییری که فیلمنامه در شخصیت پردازی، هویت و... این شخصیت به وجود آورده اصلاً منطقی و قابل بخشش نیست و واقعاً میشد تصمیمات خیلی بهتری گرفت. من کاملاً میتونم چیزی که در ذهن نویسندگان فیلمنامه بود رو تصور کنم. ما قرار بود در این فیلم با گذشتهٔ ناتاشا آشنا بشیم، درسته؟ حالا با خودتون فکر کنید که چقدر جذاب میشه اگه ناتاشا با اشتباهاتی که در گذشته کرده هم رو به رو بشه؟ این دقیقاً همون چیزی ـه که در ذهن نویسندگان میچرخیده و در نهایت روی تسک مستر پیاده کردن. در واقع فیلمنامه سرگذشت تسک مستر رو ربط داده به ماجرای بوداپست و به کلی تصوری که ازش داشتیم رو دگرگون کرده. باز هم میگم که تسک مستر خیلی بیشتر از اینها پتانسیل داشت؛ اما در نهایت این تصمیماتی که میبینید گرفته شد و الان این تسک مستر من رو یاد همون ماندارین قلابی فیلم مرد آهنی ۳ میندازه. اولگا کوریلنکو هم که کلاً نقش آفرینی خاصی نداره. واقعاً افسوس...
و با توجه به تغییرات به وجود اومده در تسک مستر، میشه نتیجه گرفت که ویلن اصلی فیلم در واقع همون ژنرال دریکوف، مسئول پرورش بیوه های سیاه در اتاق سرخ ـه. که در یک نگاه میشه به کلیشه‌ای و تک بعدی بودنش پی برد و برای همین هم به نظرم اصلاً ارزش نداره که راجع بهش صحبت کنیم. پس میشه گفت بزرگترین مشکل فیلم، ویلن اون ـه که به درستی به اون پرداخت نشده. فیلمنامه میتونست خیلی بیشتر از این به عذاب ها و بلا هایی که دریکوف سر ناتاشا آورده بپردازه تا جذابیت رابطه بین این دو رو افزایش بده. یا ممکن بود که همون تسک مستر به عنوان ویلن اصلی فیلم انتخاب میشد و در حالی که تمام این مدت مسئول اصلی پرورش بیوه های سیاه بود، به دریکوف خیانت میکرد تا کنترل اتاق سرخ رو به دست بگیره و ناتاشا هم تنفر خودش رو در اون میدید. اما باز هم افسوس که هیچ‌کدوم از اینا رخ نداد و فیلم هم بزرگترین ضربه‌ـش رو از شخصیت خبیث ـش خورد.
تغییراتی که در سرگذشت و شخصیت پردازی الکسی شوستاکوف/نگهبان سرخ به وجود اومده شاید باعث بشه که بازی دیوید هاربور زیاد به چشم نیاد؛ ولی اگه بیشتر بهش دقت کنید، متوجه میشید که چقدر بازی فوق‌العاده و ماندگاری داشته. درسته که الکسی با تفاوت از دنیای کمیک به جای همسر سابق و خبیث ناتاشا به جورایی تبدیل شده به پدرخواندهٔ ناتاشا؛ اما به چشم همون پدرخوانده باید بازی خوب هاربور رو تحسین کرد. هاربور کاملاً نقش کسی که در گذشته در برابر کسانی که جای دختراش بودن به نوعی ظلم کرده، فرو رفته و در طول فیلم هم میشه تغییر و تحول شخصیتی ای که در اون رخ میده رو دید و شاهد بود که چطور از اون آدم خودخواه که فقط به خودش توجه میکنه و به چیز دیگه‌ای هم اهمیت نمیده به کسی که جای خالی پدر رو برای ناتاشا و یلنا پر میکنه تغییر میکنه (البته من که چیزی از پدری کردن الکسی برای دختراش ندیدم و به نظرم فیلمنامه در این زمینه به نقش آفرینی هاربور لطمه زده)
ریچل وایس هم در نقش ملینا نقش آفرینی بدی نداره ولی در بین این همه کاراکتری که در فیلمنامه وجود داره، نقش اون زیاد دیده نمیشه؛ در حالی که قرار بود ملینا یه جورایی در نقش مادر این خانواده باشه و در نهایت این اتفاق زیاد حس نمیشه. او. تی. فاگبنلی هم حضور زیادی در فیلم نداره اما به شخصه نقش آفرینی ـش رو دوست داشتم و از چیزی که فکر میکردم خیلی بهتر بود.
خارج از نقش آفرینی بازیگران، فیلم نکات مثبت و منفی دیگه‌ای هم داره. من که از اکشن فیلم راضی بودم. درسته که اون قدری که فکر میکردیم بزرگ یا هیجان‌انگیز نبود ولی به نظر من برای این فیلم کفایت میکرد. جدا از همهٔ اینها، فیلم جلوه های ویژهٔ فوق‌العاده ای داره و به نظر خودم که اون صحنهٔ سقوط اتاق سرخ دیگه اوج بزرگی و شکوه جلوه های ویژه رو نشون میده.
موسیقی لورن بالفه هم نه اونقدر قدرتمند ـه و نه اونقدر ضعیف؛ اما به قدر کافی هیجان مخاطب رو هم بالا میبره. هر چند برخی از قطعات به نظرم زیاد جذاب نبودن و انگار که قبلاً یه جای دیگه شنیده بودمشون، اما در کل اگه زیاد سختگیر نباشید میتونید از موسیقی فیلم هم لذت ببرید.
و جا داره باز هم تأکید کنم که فیلمنامه از تعدد تم در رنج ـه و معلوم نیست که تم اصلی فیلم چیه؛ یک بار دیگه دور هم جمع شدن خانوادهٔ (مصنوعی) ناتاشا؟ نجات بیوه های سیاه آینده؟ انتقام ناتاشا از دریکوف و اتاق سرخ؟ بالاخره کدوم؟ شاید اگه یه تم واحد برای فیلم انتخاب میشد انتقادات انقدر زیاد نبود.

جمع بندی:

این فیلم پتانسیل خیلی زیادی داشت. کاملاً دستش باز بود برای اینکه به یکی دیگه از برترین و ماندگارترین فیلم های MCU تبدیل بشه که متأسفانه به دلیل برخی از تصمیماتی که در فیلمنامه گرفته شد و تغییراتی که در شخصیت پردازی کاراکتر ها به وجود اومد، نتونست انتظارت رو برآورده کنه و تقریباً بیشتر پتانسیلی که داشت رو از دست داد. با این حال فیلم هنوز هم نقاط قوت خودش رو داره؛ نقش آفرینی های خیلی خوب، پرداخت عالی به گذشتهٔ ناتاشا، صحنات اکشن کافی و سرگرم کننده، جلوه های ویژهٔ خارق‌العاده، موسیقی نه چندان بد و... پس فیلم اونقدر که فکرش رو میکنید هم بد نیست و میتونید ازش لذت ببرید. اما نمیشه کتمان کرد که بیوه سیاه لیاقت فیلم خیلی بهتری رو داشت.

نمره نهایی فیلم: ۶.۵/۱۰


در پایان، تشکر میکنم از کسانی که تا اینجا نقد و بررسی بنده رو تحمل کردند.
روز و روزگارتون خوش!
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#14 Scarlet Speedster 1400-05-07 15:39
با تشکر از آقای فقیه عزیز. نقد بسیار سازنده و به جایی بود!

13#:
اینم بگم که من این نقد رو بلافاصله بعد از تماشای فیلم نوشتم که حدوداً ده روز پیش بود و طبیعیه که الان نظرم در حد کمی نسبت به فیلم عوض شده باشه.
نقل قول کردن
hassan91
#15 hassan91 1400-05-07 15:59
با سلام خدمت دوستان.
با خسته نباشید خدمت آقای فقیه بابت نقد فیلم بیوه سیاه.

فیلم بیوه سیاه مثل فیلم کاپیتان مارول (آخه چرا کارکتراهای زن رو آتیش میکشی؟) تو انتخاب برهه زمانی اشتباه بزرگی انجام داده. واسه همینه که با اون صحنه فلش بک حال میکنیم چون به کلی با پیشینه ناتشا رومانوف در ارتباطه و هم درخور فضای بیوه سیاه و تم جاسوسیه. ولی انتخاب بین برهه جنگ داخلی و جنگ بی نهایت به کل اشتباه بود و اثراتش رو توی فیلم میبینیم.
بنظرم این فیلم یکی از بدترین فیلمها در روایت اریجین یک شخصیته و حتی اگه سخت گیری هم نکنیم شایسته کاراکتر بیوه سیاه نبود. اجازه بدین یکم فلش بک بزنم. ما در فیلم اونجرز 2012 از دین بزرگی که ناتشا نسبت به کلینت داشت با خبر شدیم و زمانی که لوکی کلینت رو تحت کنترل ذهنی خودش دراورده بود این ناتشا بود که کلینت رو برگردوند و همینم باعث میشد تا بفهمیم که کلینت بارتون در سرنوشت ناتاشا تاثیر عمیقی داشته (حتی نگیم عمیق دستکم میشه گفت مهم!) و در اند گیم هم همین امر قابل مشاهده بود. بنابراین دیدن سرگذشت ناتشا رومانوف در تبدیل شدن به بیوه سیاه و تقابلش با دوستان دیروز میتونست دیدنی باشه نه اینکه یهویی و کشککی بالعکسش رخ بده. ما که اصن دیگه نمیفهمیم شیلد و هاوک ای چجوری با بلک ویدو ارجینال کنار اومدن و اصن شیلد گفتم یادم اومد شیلدی که اصن ردپایی ازش تو فیلم نبود!!!

راجع به خبیث های فیلم تسک مستر بنظرم ویلن معمولی و بی رنگی بود که به هیچ وجه به پای تسک مستر کاریزماتیک و پر ابهت کمیک بوک نمیرسه. خبیث اصلی هم که دوستانم تو کامنتا اشاره کردن اخه چطور ممکنه مرد آهنی و شیلد اصن بویی از این قعله شناور در روی مدار زمین با خبر نشدن؟! و خیلی هم اسوده و راحت قلعه اش سقوط کرد. تا اون لحظه هم هیچ اقدامی با ارتش بیوه خودش نکرده بود. در نهایتم تسک مستر بلایی که سرش اومده بود رو براحتی پذیرفت.

در کل گیر افتادنش توسط ژانرال هم از اون نکاتی بود که ادم شاخ در میاره. از اون بدتر صحنه بعد تیتراژ بود که خیلی مضحک بود.

در کل فک کنم همه طرفدارا انتظار داشتن که پیشینه با کیفیتی از بیوه سیاه ببینن و بیشتر با این شخصیت آشنا بشن. نه اینکه یهویی خبر دار بشه رد روم هنوز برقراره و این وسطا یه چیزایی ماس و مالی بشه که این داستان بیشتر میخورد مناسب بلک ویدو دو باشه. همانطور که کپ هم فهمید هایدرا برقراره و حتی پر نفوذتر از قبل که اصن نمیتونست مناسب عنوان اول و اریجین کپ باشه. (در کل این قضیه رو مخمه (-_-) )
نقل قول کردن
sigin
#16 sigin 1400-05-07 17:20
خسته نباشید آقا فقیه نقد جالبی بود .
من بیشتر با نظر آقا فقیه موافقم به نظر من هم اونجوری که باید به ناتاشا بها داده نشده بود و بیشتر روی شخصیت های دیگه تمرکز داشت .
البته من به شخصه از جنبه طنز فیلم خوشم اومد و لذت بردم .
شخصیت تسک مستر به نظر من خوب بهش پرداخته نشده بود البته با ربط دادنش به ناتاشا و عوض کردن جنسیت مشکلی نداشتم اما واقعا چیز زیادی از ایشون دیده نشد و یه جورایی استفاده ابزاری بود .
به شخصه خیلی دوست داشتم سکانس های بیشتری از گذشته ناتاشا و بوداپست ببینم اما خب با نبودنشون مشکل چندانی نداشت .
اما صحنه پایانی فیلم و آماده سازی برای ^ هاکای ^ به نظر من که عالی بود و من لذت بردم ، به هرحال در بقیه فیلم های مارول هم خیلی از صحنه های پایانی آماده سازی برای فیلم های بعدی بوده است .
البته تمام این ها نظر شخصی بنده بوده و قصد توهین به دیگر نظرات و زحمت استادان ندارم ⁦:-)⁩
نقل قول کردن
SPIDERBAT
#17 SPIDERBAT 1400-05-07 17:56
سلام ممنون از آقای فقیه و نقد کوبندشون منم قبلا زیر یکی دیگر از مقاله ها نقد کرده بودم و به نظرم خوبه نقدمو اینجا هم بگم:
نقد فیلم سینمایی بحث بر انگیز(!) بلک ویدو:

خطر اسپویل
.
.
.
.

دید کلی: اگر بخوام روراست باشم باید بگم که بلک ویدو فیلمی نبود که همه ی انتظارات ما رو بر آورده کنه ولی به نظر من انتظاراتی که من(خودمو مثال میزنم که به بقیه ی رفقا توهین نشه) داشتم مثل نبرد های سنگین و اکشن های خفن با تسک مستر و … خیلی کوچک‌تر از چیزی بودن که توی بلک ویدو به نمایش گذاشته شد.نمیگم انتظارات من غلط بودن ولی حتماً نباید این انتظارات بر آورده بشن و به نظر من خیلی چیز های بهتری توی این فیلم وجود داشتن. فعلاً نمیخوام درباره ی صحنه‌های اکشن و از این دست چیز ها حرف بزنم دلم میخواد درباره ی چیزی بگم که واقعاً ناتاشا و فیلم بلک ویدو سعی داشت به ما بگه... این فیلم حقیقتاً صحنه‌های زیادی داشت که آدمو به فکر فرو میبرد و حتی اگه یه ذره بر عکس من قلبتون از سنگ نباشه :lol: اشکتونو در میاورد و در پس همگی اون لحظات میشد یه چیز رو دید... تفاوت ناتاشا با بقیه! همه میدونیم که بیوه ی سیاه با بقیه ی قهرمانا از خیلی نظرات تفاوت داره و این فیلم هم یه فیلم متفاوت بود.فیلمی نبود که بیشترش بزن بزن باشه و صحنه‌های اکشن سراسر فیلم دیده بشن ولی با این حال اکشن های نابی هم داشت مثل جنگ ناتاشا با بیوه ها که خیلی قشنگ بود. توی این فیلم همه جور چیزی دیدیم...رابطه ی پدر دختری...مادر دختری...زن و شوهری...خواهر خواهری :D :lol: و از این نظر اگه بخوایم بهش نگاه کنیم خیلی فیلم غنی ای بود و صحنه‌های خاطره انگیزی رو برای من یکی رقم زد...واقعا کی میتونه اون صحنه ی پس از تیتراژ رو ببینه و احساسی نشه؟ یه چیزی من از این فیلم یاد گرفتم اونم این بود که هیچ‌وقت نباید ناامید شد! با وجود اینکه خانواده ی واقعاً داغونی بودن و حتی میشه گفت خانواده نبودن و تا حدی از هم دیگه تنفر داشتن دور هم جمع شدن...توی صحنه ی آخر مبارزه ی ناتاشا با آنتونیا نویسنده میتونست طوری برنامه‌ریزی کنه که ناتاشا بزنه تسک مسترو له کنه و یه مبارزه ی خیلی خفن و چشمگیر تا سر حد مرگ هم ببینیم ولی همونطور که گفتم این قهرمان فرق داره و قرار نیست بزنه ویلن رو بکشه یا سرش شیره بماله یا تو آتیش غرقش کنه(!) ناتاشا تصمیم گرفت به جای اینکه توی مبارزه تسک مستر رو شکست بده یکی از تنها نمونه‌هایی که امید خیلی از بیوه ها در سراسر جهان هست(البته خودشون نمیدونن که این امیدشونه :D )خرج آنتونیا کنه و با این کارش یه جورایی معذرت خواهی هم کرد و سعی کرد که کاری که با آنتونیا کرده بود رو جبران کنه...آره این ناتاشا رومانوفه!

آنتاگونیست ها:
تسک مستر: خب خیلی حرفا میشه درباره ی تسک مستر تو این فیلم زد و انتقاد های زیادی بهش وارده ولی نکات خوبی هم دربارش به ذهنم میرسه.
تسک مستر بر خلاف اون چیزی که تریلر ها بهمون میگفتن ویلن اصلی فیلم نبود ولی بازم قراره یکی از آدم بدا باشه که شخصیت اصلی باهاش روبروئه...اگه بخوام درباره ی قدرتای خودش بگم که به نظرم خیلی تهدید آمیز هستن مثلاً تو مبارزه ی اول ناتاشا باهاش چند تا از حرکتای ناتاشو رو به خودش زد یا مثل کاپبیتان آمریکا سپر پرت میکرد و توی مبارزه با رد گاردین هم مثل پلنگ سیاه جنگید(اینکه حتی از چنگال هم استفاده میکرد خیلی برای من جالب بود) ولی جدا از این قدرت‌ها که به تنهایی تهدیدی ترسناک به شمار میان شخصیت زیر ماسک ایشون هم برای ناتاشا دردناکه چرا که باید با یکی از چیز هایی که خیلی عذابش میداده بجنگه...چیزی که تقریباً خودش باعث شده به وجود بیاد و همیشه براش عذاب وجدان بوده...
ولی جدا از این نکات بازم تسک مستر پتانسیل خیلی بیشتری برای نمایش داشت و مارول الکی فیلمو شلوغ کرد با بیوه ها با اینکه به نظرم اگه تنها خود تسک مستر ویلن میبود خیلی قشنگ‌تر میشد و از این دیدگاه ضعیف عمل کرد تا حدی.
(از وفاداری به کمیک هم نگم که زدن کلاً اوریجن تسک مسترو پوکوندن :D )

دریکوف: با اغماض خیلی زیاد میتونم به عنوان ویلن اصلی قبولش کنم و میشه گفت ازونا بود که خودش تهدیدی نیست ولی خوب بلده تهدید بسازه. من خودم به شخصه ازش تنفر پیدا کردم در طول فیلم و وقتی مرد حسابی کیف کردم :-* :lol: . به نظرم شخصیت پردازی خوبی داشت ولی بازم حیف تسک مستر...

حرف آخر:
در کل بلک ویدو فیلمی بود که هر لحظش مرگ ناتاشا رو برامون سخت تر میکرد و وقایعش به خود ناتاشا هم یاد دادن که خانواده و دوستان ارزش هر کاری رو دارن.

به نظر من نمره ی 7 از 10 برای این فیلم مناسبه به این دلیل که کلاً یه ذره اکشن ها ضعیف بودن و به قول خودمونی اونی که میخواستیم نبود.ولی من فهمیدم که نباید فقط چشمم به قسمتای اکشن باشه و این فیلم لحظات احساسی بی‌نظیری رو رقم زد و مخصوصاً رابطه ی بین یلوا و ناتاشا خیلی برای من خاص و به یاد موندنی بود.

اگه بخوام تو یه جمله فیلم رو توصیف کنم باید بگم "یادبودی خوب برای قهرمانی خوب" و مارول با این فیلم ناتاشا رو تو دل هممون جا کرد(البته بهتره بگم بیشتر از قبل جا کرد) و من آخر فیلم واقعاً دلم نمیخواست که قبول کنم ناتاشا دیگه مرده و پذیرش این موضوع خیلی برام سخت بود.


با تشکر از آقای زینالی و یارویسی و حیدری و مرادی و فقیه و خلاصه همه ی عزیزانی که زحمت کشیدن تا درک ما از فیلم کامل‌تر بشه خسته نباشید.
نقل قول کردن
Hail Comic Book
#18 Hail Comic Book 1400-05-07 18:40
سلام و درود.
بنده هم فیلمو دیدم.
راستشو بخواین زیاد با چند تا جا از نقد موافق نیستم .
این فیلم درسته تمرکزشو مقداری از ناتاشا بعضی جاها از دست میده ولی به هیچ وجه ناتاشا کاراکتر فرعی نمیشه در طول داستان.تمام تیکه های مهم داستان تمرکز روی ناتاشاست که مهم ترینش رو بخوام بگم تیکه ای که ناتاشا با سازنده رد روم ملاقات میکنه .اگه ناتاشا کاراکتر فرعی شده تو داستان پس چرا تیکه مهم داستان دستشه؟
ولی خب قبول دارم بعضی جاها تمرکز زیادی میرفت رو شخصیت های دیگه اما سازنده ها فراموش نکردن این اثر متعلق به بلک ویدو هست.
کاراکتر های فرعی داستان هم خیلی خوبن.به خصوص یلنا به قدری خوب بود که به نظرم اگه بخوان یک فیلم دیگه از بلک ویدو بسازن هیچ مشکلی پیدا نمیکنن.
تیم بازیگری هم کارشو خیلی خوب انجام میده.
ولی همچنان به نظر من فیلم یک مشکل داره. در واقع 2 تا مشکل بزرگ داره.
نکته اول در نشون دادن گذشته ناتاشاست.گذشته ای که واسش تعریف کردن به اندازه کافی دارک هستش منتها مشکل اینه چرا ما ندیدیمش؟به نظرتون اگر فیلم بلا هایی که ردروم سر ناتاشا اورده بود رو به ما نشون میداد تاثیر گذاریش بیشتر نمیشد؟من به شدت علاقه داشتم فرار ناتاشا از اون محیط مسموم رو ببینم.اینکه تک نفره از اونجا میزنه بیرون و فیوری و هاکای چه نقشی توش داشتن و ...
نکته دوم هم ویلن داستان!
من کاری به اینکه تسک مستر رو کلا عوض کردن ندارم.چون سازنده رد روم تو داستان کس دیگه ای بود.این شخص که حتی اسمشم یادم نمیاد(چون اصلا ماندگار نبود)اصلا نه پیشینه ای داشت نه اینکه اصلا مشخص نبود دقیقا چی بهش میرسه با این همه ویدو ها.خب رهبر کشور هارو کنترل میکنه بعد چی بهش میرسه؟؟بعد چرا اصلا فقط از دختر ها استفاده میکرد؟!!!چرا هیچ دلیلی واسه این موضوع اورده نشد؟کلا مشکل اصلی من با این فیلم ردروم هستش.
وقتی 11 سال ادم صبر میکنه که فیلم از یکی از محبوب ترین کاراکتر های فیلم های مارول رو ببینه و 11 سال هی تو فیلما میگن ردروم یکاریش کرده قطعا هوادار توقع یک چیز حماسی داره نه اینی که ما دیدیم.


در کل فیلم خوب بود ولی ایراداتی هم داشت که اشاره کردم ولی خب جا داشت بهتر بشه قطعا.
نقل قول کردن
Bad joke
#19 Bad joke 1400-05-07 21:45
با سلام منم فیلمو اصلا دوس نداشتم فیلم ریتم و ضرب اهنگش تو قسمت میانی فیلم نزدیک فاجعس
واقعا حوصلم سر رفت اکشنش خوب نبود فیلم واقعا در حد سریال های دیزنی پلاسه فیلم مارولی که وارنر ساخته بعد دیدنش لینقد نا لازم به نظرم اومد انگار دنباله قسمت ۱۵ فیلم سریع و خشن بود برام
البته نظر کلی تری هم دارم مارول بعد فاز سوم چند تا ابرقهرمانشو کشت و بعضیاشو بازنشسته کرد
بلافاصله همشو شروع کرد به جایگزین کردن اونم به ساده ترین شکل ممکن
ویژنو دوباره اسمبل کردن . بلک ویدو شماره ۲ را معرفی کرد .جانشین هالک .جانشین هاکای.جانشین کاپیتان و ....
درسته دنیای کمیکم همین جوریه ولی مفهوم مرگو تو دنیای مارول محو و بی معنی میشه
این فیلم و سریال سرباز زمستان و فالکون خودمون میدونیم که به دلایلی به غیر از دلایل سینمایی ساخته شدن شعارای سیاسی اجتماعیشون مثل یه وصله به فیلم به نظر میان هیچ تاثیر بلقوه ای تو اینده دنیای مارول ندارن
از دیدگاه مارول این فیلم انقد وصله اضافی اومده که حتی صحنه پس از تیتراژ فیلم مربوط به اونجرز لیگ دسته دو ماروله
یعنی حتی نخواستن یه نیمچه تریلرم خرجش کنه
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#20 AmirhoseinJafari2005 1400-05-08 16:41
نقد خوبی بود... تشکر :-)
نقل قول کردن
a.v.s
#21 a.v.s 1400-05-08 20:22
#1
درود،
بحث سر انتظارات نیست. سر اینه که فیلم نویسندگی ضعیفی داره. خودمم از اینکه تسک‌مستر رو به گذشته بلک ویدو ربطش دادند خوشم اومد هرچند با توجه به کارایی و داستان‌های این شخصیت در کمیک‌ها، باعث میشه این شخصیت در دنیای سینمایی مارول، یک بار مصرف باشه. ولی هیچ حسی از عذاب وجدان ناتاشا القا نمیکرد. همه چیز به جمله و حرف خلاصه میشد. مثلا وقتی یلنا توضیح میده که دریکوف میزده بچه هایی که به دردش نمیخوردند رو میکشته، انگار داره یه چیز عادی رو توضیح میده. درضمن هیچ صحنه ای نمیدیدیم که واقعا نشون بده ناتاشا احساس گناه میکنه جز یک صحنه که اگرم بهش با دقت نگاه کنیم، ناتاشا فقط دستور منفجر شدن بمب رو داده. مثلا میتونست شاید اینطوری نشون بده که مثلا بمب رو خودش کار گذاشته یا غیره که ما بتونیم بهتر حس گناه ناتاشا رو درک کنیم یا چیزای دیگه. و یه بحث دیگه هم هست اینه که فیلم اصلا خود اون انتظارات پایین هم برآورده نکرده. حداقل یه سری از هواداران انتظار داشتند تا با سرگذشت خانوادگی بلک ویدو آشنا باشند و حداقل بشه یه مقدار همزادپنداری کرد. مثلا میتونست نشون بده تاثیر خروج ناتاشا از اتاق سرخ بر روی یلنا چطور بوده که مثلا تنش بین یلنا و ناتاشا رو ببینیم. یا اصلا هرچیز دیگه. اونش مهم نیست. ولی همینم نداره این فیلم. جذابیت این فیلم بسیار کمه. شما داری یه فیلم از یکی از اعضای کلیدی اونجرز میسازی ولی کاری نمیکنی که شخصیت در دل و ذهن ما رشد کنه. یک نکته دیگه هم اینه که فیلم توازن نداره. یهو فیلم آرومِ آروم میشه. بعد اکشن 100درصد. بعد دوباره اونقدر آروم میشه که با خودت میگی چرا زیاد اتفاق خاصی نمیوفته. بعد دوباره یهو یه جوری اکشن میشه که نگو و نپرس.

و از این گذشته، درسته قرار نبوده انتظار زیادی از فیلم داشته باشیم، ولی خود فیلم میاد انتظارات رو تا نوک قله میاره بالا و بعد در عرض 5 ثانیه با مخ میزنه زمین. همونطور که در کامنت #5 توضیح دادم، خبیثی که نشون میده حتی از هایدرا تو فیلم سرباز زمستان هم خطرناک‌تره. حتی شیلد با اون دم و تشکیلات زودتر از موعد نفهمیده دریکوف زنده است. دریکوفی که تو فیلم نشون داده، به تنهایی پتانسیل تو حضور 3 الی 4 تا فیلم رو داره. یه چیزیه شبیه به کینگ پین منتهی با کلی سرمایه و نفوذ و همچنین دم و تشکیلات. ولی سریع نابود میشه. اونم یحتمل با قدرت girl power و این چیزا! بعد یه مشکل دیگه هم هست اینه که دریکوف میگه ما تو سایه ها کار میکنیم ولی ویدو ها تو روز روشن لباس مخصوص با لوگوی مخصوص دارند! و تسک‌مستر هم به راحتی با تانک اینور و اونور میره. فیلم یعنی حتی به خودشم وفادار نبوده.

و اینکه شما میگید اگر تئوری هامون درست درنیومد ناراحت نشیم، لااقل تئوری های هواداران بهتر از داستان خود فیلم بود :D . درضمن اونطور تمرکزی هم روی بلک ویدو نداشت و دربارهء گذشته اش هم باید بگم که فقط یه سری سوالات حاشیه ای رو جواب داد که تو فیلم تبدیلش کرد به یه اژدهای هشت سر تا حواس ما رو از موضوع اصلی بلک ویدو تو گذشته یعنی بوداپست مقداری پرت کنه. البته با اینکه دوباره با چندتا جمله توخالی یه سری چیزارو توضیح میده ولی کافی نیست.

هرچند یه حسی به من میگه با توجه به اینکه خانم "جک شفر" یکی از نویسنده های فیلمه، ایشون مقداری مقصره چون پیش زمینه سازی و نتیجه گیری فیلم بلک ویدو و کلا روندش یه مقداری شبیه به سریال "وانداویژن"ای هست که همین خانم جک شفر یکی از سازنده هاش بوده هرچند این سریال نویسندگی و پرداخت بهتری نسبت به این فیلمی داشت که دراصل اگر بهش با دقت نگاه کنیم با توجه به نکات داستانی و پیچش هایی که داشت، پتانسیل یک سریال رو داشت.
نقل قول کردن
s.p.i
#22 s.p.i 1400-05-09 21:25
امسال
دوتا فیلم از ww
یکی از کاپیتان مارول
یکی از بلک ویدو
راستش هر چهار تا ضعیف بود البته بگم فیلم ww بر میگرد به خود شخصیت واندروومن که این شخصیت توی کمیک مشکل داره
اما درمورد فیلم کاپیتان مارول و بلک ویدو اگه کمتر تریلر میدادن بیرون بهتر بود
امیدوارم برای قسمت دوم بیشتر مایه بزارن و دوباره اشتباه نکنند

تشکر
نقل قول کردن
Iron.man
#23 Iron.man 1400-05-09 21:44
دروغ چرا وقتی برای اولین بار فیلمو دیدم به نظرم خوب بود ولی الان که نقد رو خوندم و کمی فکر کردم می بینم واقعا فیلم ضعیفی بود حالا دو تا سوال دارم در صورت امکان جواب بدید

آیا مارول دیگه چیز چندانی در چنته ندارد؟

آیا این فیلم می تواند جای ثور دنیای تاریک رو به عنوان بدترین فیلم مارول را بگیرد؟
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#24 Pooyan mirzahosseini 1400-05-09 23:29
به نقل از Iron.man:
دروغ چرا وقتی برای اولین بار فیلمو دیدم به نظرم خوب بود ولی الان که نقد رو خوندم و کمی فکر کردم می بینم واقعا فیلم ضعیفی بود حالا دو تا سوال دارم در صورت امکان جواب بدید

آیا مارول دیگه چیز چندانی در چنته ندارد؟

آیا این فیلم می تواند جای ثور دنیای تاریک رو به عنوان بدترین فیلم مارول را بگیرد؟

راستش من به اندازه استاد ترابی و .... اطلاعات ندارم ولی نظر خودم رو میگم
مارول با اتفاقاتی که در سریال لوکی افتاد دنیای mcu رو از همیشه جالب تر و متفاوت تر از همیشه می‌کنه ( البته اگر همون مارول همیشگی رو ببینیم و این فیلم هارو خراب نکنه که به احتمال زیاد نمیکنه ) دارن داستان های جدید و خلاقانه ای می‌سازن که خیلی هم خوب میشه

در اون مورد هم بستگی داره ولی بنظرم بلک ویدو از ثور دنیای تاریک بدتر هست ( البته پتانسیل بیشتری هم نسبت به ثور دنیای تاریک داشت )
نقل قول کردن
bn8
#25 bn8 1400-05-10 13:30
بنظرم فیلم بدی نبود اقلا به عنوان یه فیلم مستقل اگه بخایم نگاه کنیم بهش ولی همون طور گفته شد مشکل بزرگی که باهاش داشتم زمان فیلم بود این که یه شخصیتیو میبینم ک مرگشو دیدیم کلی ناراحت شدیم بخاطرش حالا بعد از ده سال فیلم مستقلش اومد بیرون این بنظرم کلی از جذابیت فیلم میگره و تسک مسترم اصلا چیزی نبود ک انتظارشو داشتم
نقل قول کردن
master spider
#26 master spider 1400-05-10 14:17
سلام میکنم خدمت جناب آقای ترابی و فقیه عزیز.
ارادت خیلی زیادی به آقای فقیه دارم.
این مقاله رو هم خوندم ولی متاسفانه زیاد باهاش موافق نیستم. خودمونیم، شخصیت بلک ویدویه. اصلا کاراکتر آنچنان خاصی نیست که بخوایم بگیم وااای چرا این اتفاقات نیفتاد؟
قرارم نیست فیلم بزرگی در حد انتقام جویان باشه.
فیلم ایرادات زیادی داشت ولی خب همین بود. کاراکتر ناتاشا رومانوف آنچنان خاص نیست.
همونطور هم که اشاره کردین تو فیلما همیشه یه کاراکتر فرعی بوده پس زیاد حرفی واسه گفتن نداره.
اتفاقا با تایم لاین فیلم موافق بودم و به همون دلایلی هم که مخالف بودین من موافقم.
ببینین، بلک ویدو دیگه مرده.
اینکه بخوایم فقط و فقط بخاطر اینکه قبلا گذشته آنچنانی ازش نگفتن یه فیلم بسازیم غلطه.
گذشته دیگه گذشته. دنیای مارول داره رو به جلو حرکت میکنه. اینکه بیایم گذشته ی کاراکتر مرده که دیگه شناخته شدس رو بگیم خیلی مسخرس.
وقتی یه فیلم درباره سر گذشت یک شخصیت مینویسن که بخوان معرفیش کنن.
اگه کسی فنش باشه میره کمیکاش رو میخونه.
و الانم که بلک ویدو شهرت جهانی داره پس نیازی نیست چون همونطور که گفتم برای مارول یه حرکت رو به عقب داره و اصلا انگار هیچکاری برای رو به جلو بردن مسیرش انجام نداده.
پس بهترین کار اینه که بیاد ی فیلمی بسازه که هم یه ادای احترامی کرده باشه به بلک ویدو و هم اینکه یه کاراکتر جدید و یه مسیر جدید برای ادامه دنیای مارول معرفی کنه.
که انجامش هم داد.
بعدشم یه چیزی تو مقاله دیدم که خیلی متعجب و ناراحتم کرد.
شما گفتین که کوین فایگی از همون اول دنبال یک هدف والا بود!!!!!!!
خب بایدم باشه چون قراره جهان رو سرگرم کنه و روز به روز به شهرت مارول بیفزونه و به بهترین نحو ممکن ادای احترام به دنیای کمیک مارول و ما مارول فنیا بکنه.
الان کل حماسه ابدیت رو کوبیدین از نظر من که من اصلا باهاش حال نکردم.
در کل مرسی بابت مقاله.
چیز هایی بود که واقعا تو فیلم نفهمیده بودمشون.
با تشکر: master spider
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#27 AM SM BM SM 1400-05-10 22:45
#26
سلام.
اولا من میخوام بگم با نظر شما موافق نیستم. اولا اینکه شما میگید شخصیت بلک ویدو همینی که هست و چون توی فیلم های قبلی شخصیت اصلی نبوده پس خیلی پتانسیل نداره در حالی این حرف به نظرم درست نیست. اوریجین این شخصیت و مسیری که از اتاق سرخ تا شلید طی میکنه بسیار میتونست جذاب باشه و اینکه او در فیلم های قبلی هم شخصیت اصلی نبوده دلیل بر این نمیشه که شخصیت مهمی نبوده! (کما اینکه در فیلم هایی که مخصوص گروه هست یک نفر شخصیت اصلی نیست و مهم اینه که یک شخصیت داستان خوبی داشته باشه که در فیلم انتقام‌جویان پایان بازی این شخصیت دارای چنین داستانی بود.) دوما شما میگید چون این شخصیت مرده پس فیلم ساختن برای او غلطه؟ ببخشید پس یعنی اینطوری کل سریال "مامور کارتر" یک اشتباه بود؟ چون اونم حالت فلش بکی داشت و شخصیت هاش یا مردند یا خیلی پیر شدند. اتفاقا وقتی که گذشته این شخصیت رو بدونیم فیلم های قبلی که او در اونا حضور داشته برای ما ملموس تر میشوند و البته اوریجین او فرصت نابی بود که مارول اون رو از دست داد. (یعنی یه جورایی ما تقریبا الان چیز زیادی از اوریجین او و تاثیر فیوری و کلینت بارتون رو روی او نمیدونیم.) این فیلم قرار بود فیلم ناتاشا رومانوف باشه و آخرین حضور او نه پلی برای جانشینان او! برای همین ما از تایم لاین فیلم شاکی هستیم. بعدش هم اونی که کمیک خون نیست و این فرصت ناب رو از دست داده چی کار کنه؟ بعدش هم کسی مشکلی نداره دنیای مارول یک هدف مهم و اساسی داشته باشه مشکل اونجایی هست که برای این هدف بقیه فیلم ها و شخصیت ها خراب بشوند! آقای فقیه در رابطه با فیلم عصر اولتران بسیار مثال خوبی زدند. اولتران در کمیک ها مهمترین دشمن اونجرز بود اما فدای هدف بالای جناب فایگی شد! مشکل اینه که یه سری شخصیت ها و داستان های پر پتانسیل قربانی این هدف والا شوند. (یاد جومونگ افتادم!) این چیزی هست که ما باهاش مشکل داریم! منتظر جواب های شما هستم.
ممنون بابت نظرتون.
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#28 Pooyan mirzahosseini 1400-05-11 00:07
#26
ببخشید من نفهمیدم شما گفتید که بلک ویدو شخصیت خاصی نیست ؟!! بلک ویدو شخصیتی هست که اریجین فوق‌العاده ای داره در اریجین خودش شخصیت های جالبی هم داره که هرکدوم پتانسیل فوق‌العاده ای دارن لباس باحالی داره و یکی از خفن ترین شخصیت های زن دنیای کمیک هست سختی های زیادی کشیده و روایت اینا خیلی جالب میشه شما فکر میکنید مردآهنی چی بود قبل از اینکه فیلم سینمایی اون ساخته بشه تا حدودی یک شخصیت دسته دو بود که به خوبی از پتانسیل اون استفاده نشده بود اومدن از پتانسیل این شخصیت عالی استفاده کردن و الان جزو محبوب ترین ابرقهرمان های دنیای کمیک هست بلک ویدو هم پتانسیل خیلی زیادی داشت که میتونست توجه افرادی مثل شمارو جلب کنه که قدر این شخصیت جالب و خوب رو نمیدونن ولی مارول است خراب کرد
بعدش بنظر شما این ادای احترام بود به بلک ویدو ببینین این فیلم خیلی هم بد نبود ولی نسبت به چیزی که میتونست بشه خیلی افتضاح هست بعدشم اومدن یک فیلم ساختن با حظور تسک مستر که پتانسیل خیلی بالایی داره و نابودش کردن اریجین اونو تغییر دادن که یک خصومت بین اون و بلک ویدو باشه ولی یادشون رفت که از خصومت اونا تو فیلم استفاده بکنن و بخاطر همین تا حدودی اریجین مسخره ای بنظرم میاد بعدش اگر این ادای احترامی بود به بلک ویدو چرا به شخصیت و احساسات بلک ویدو اشاره زیادی نشد نمیگم شخصیت اصلی نبود ولی به عمق شخصیت اون نرفتن
شما میگین باید دنبال هدف والاتر باشه بله این درست هست ولی نه در این حد که پتانسیل یک فیلم فوق‌العاده رو بخاطر آوردن شخصیت های جدید فدا کنه بجاش می‌بایست از اونا برای فیلم استفاده کنه هم فیلم رو نجات بده و از پتانسیلش استفاده کنه هم به شخصیت های جدید عمق بده آخه این چه کاریه
با نظر آقای مرادی هم کاملاً موافقم
مرسی از نقد فوق‌العاده استاد فقیه عزیز
نقل قول کردن
master spider
#29 master spider 1400-05-11 01:23

#۲۷
خب اول از همه اینکه تشکر میکنم بابت نقد و کامنت که نوشتی.
اگه اجازه بدی یه سری حرف دارم که امیدوارم قانعت بکنه.
اول از اون اینکه مسیری که یه ابرقهرمان طی میکنه تا به ابرقهرمان تبدیل بشه حتما ملزم به ابن نیست که باید درباره راه و روشش یه فیلم درست بشه.
به قول معروف هر چیزی وقتی و هر نکته زمانی دارد.
مارول باید قبل ها و زمانی که هنوز انتقام جویان یک رو نداده بود یه فیلم جداگانه از این شخصیت درست میکرد که نکرد.
حالا چون اون زمان درست نکرده دلیل بر این نمیشه که الان بیاد و درست کنه.
دیگه از اون زمان گذشته و مارول رسما وارد فاز چهارم شده و برگشت به عقب و فاز های قبلی همون طور که گفتم ی کار اشتباه براشه.(با وجود کلی پروژه و داستانی که میتونه بسازه یجورایی براش حکم پول تو چاه ریختن رو داره)
بعد مقایسه سریال مامور کارتر و خودش شخصیت پگی کارتر با ناتاشا رومانوف هم کار غلطیه به چند دلیل.
یک اینکه همون طور که میبینی و گفتی اون سریاله و فاز و نوعش با یه فیلم اختصاص یافته برای یک شخصیت فرق میکنه و تازه اینکه سریال مامور کارتر تاثیری روی دنیای mcu نداشت.
دو اینکه پگی کارتر حتی از بلک ویدو هم فرعی تره و چه در کمیک و چه در دنیای سینمایی اهمیت زیادی نداره.
سه اینکه هم اکنون زمان مناسبی برای مارول نیست که بخواد اوریجین یه شخصیت (که حتی در آینده هم حضور نداره و باید به سال ها قبل برگرده) رو معرفی کنه اونم زمانی که در شرف آغاز فاز چهارم خودشه و الان هم که شروع شده. درصورتی که سریال مامور کارتر در مابین حماسه ابدی بود و مارول نیاز به تمرکز و دقتی که الان داره نبود(الان میخواد یه ساختمون خفن تر بسازه و باید خیلی با دقت تر از قبل پایه هارو بنا کنه)
چهار اینکه نظر فن های مارول درباره بلک ویدو دو چیزه: یا دوسش دارن یا ندارن
اونایی که ندارن که خب پس اصلا براشون مهم نیست اوریجین این شخصیت چیه
اونایی هم که خوششون میاد که بازم به دو دسته تقسیم میشن: یا کمیک فنن و با اوریجینش مثل من و شما آشنان یا نیستین
اونایی که آشنان هیچی
اما اونایی که آشنا نیستن باز به دو بخش تقسیم میشن: یا میرن کمیکش رو بخونن یا نمیرن
و دوباره اونایی که میرن هیچی
ولی اونایی که نمیرن یا میرن تو سایت هایی مثل cbr یا اسپایدی یا هرجای دیگه ای با اوریجینش آشنا میشن یا هم اینکه اصلا حال و توان ندارن و کلا سرچ تو اینترنت هم بیخیال.
که واقعا برا اون عده کم چرا باید هزینه بدن و پول خرج کنن همین الانم که نکردن بلک ویدو کلی ضرر کرده با پخشش در دیزینی پلاس.
این از اون بخشی که گفتین اوریجینش رو معرفی کنن و قشنگه.
اما اگه بخوایم بحث اینکه یه ادای احترام کنن و به مخاطبان احترام بذارن جداست.
خب مارول برا چی باید برا مخاطب هایی که کمیک خونن و در اصل هوادار های اصیل و واقعی مارولن پول هنگفت خرج کنه که یه داستانی رو که همشون باهاش آشناییت دارن رو نشونشون بده(تو پرانتز بگم که من دارم از دیدگاه اینکه باید فیلمی که می سازم براشون سود داشته باشه عرض میکنم و اینکه اونا برا محض رضای خدا برا ما فیلم نمیسازن وگرنه کی بدش میاد همچین فیلمی ببینه؟!)
این از این بحثی که فرمودید
درباره اصل آلتران هم تا حدودی باهاتون موافقم.
منم از عصر آلتران و اونجور ور رفتن با شخصیت آلتران حال نکردم.
ولی بذارین ازتون یه سوال بپرسم
شما راه دیگه ای داشتید برای اینکه بخوان واندا و ویژن رو معرفی کنن؟!
چون باید اینکار رو میکردن وگرنه اینفینیتی وار و اندگیم اصلا کلا کشک بود.
از نظر من با توجه به نتیجه ای که داشت که نتیجش تولید دو فیلم بسیار با کیفیت و بهترین فیلم ابرقهرمانی تا به اکنون یعنی اینفینیتی وار و اندگیم بود اشکالی نداشت(دیگه شما اون هدف والا رو دوست داشتین و اون هدف های والا ارزشش رو داشتن که الان تو جهان حرفی واسه گفتن دارن و درک نمیکنم چرا ایراد میگیرین وقتی بهشون مینازین و با غرور بخاطرشون میگین که من مارول فن هستم و با فیلماش پز میدین. اگه اون هدف والا خوب نبود که ما مارول الان در جایگاه نبود که)
و الان با توجه به موضوعیت فاز چهارم میتونن حتی آلتران رو خفن تر از قبل هم برگردونن.
چرا که نه
الان برای مارول هر چیزی ممکنه.
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#30 Pooyan mirzahosseini 1400-05-11 15:13
سلام
#29 میدونم روی صحبت با من نبود ولی می‌خوام بگم که اول اینکه ربطی نداره که از اریجین این شخصیت خبر داریم یا نه ما تا حدودی داستان دستکش بی نهایت رو هم میدونستم ولی بازم نگاه کردیم اریجین محافظان کهکشان هم میدونستم ولی نگاه کردیم چیزی که وجود داره این هست که فیلم رو داریم میبینیم تا نقد کنیم یا خودمون سرگرم بشیم یا .....
بنظر من شما متوجه نشدید که ناتاشا رومانوف شخصیت فرعی نیست ناتاشا شخصیتی هست که همه چیزش متفاوت هست و می‌تونه خیلی خیلی محبوب بشه ( الان هم هست ) و ساخت فیلم برای اون کار عاقلانه ای بود چیزی که من رو اذیت می‌کنه این هست که به قول معروف است میبایست یک ادای احترام خیلی خوب برای بلک ویدو باشه اما اتفاقی که افتاد این بود که این فیلم بخاطر اون هدف والاتر خراب شد میخواستن شخصیت هایی برای آینده mcu بیارن همین کار رو هم کردن و شخصیت هایی با پتانسیل زیاد آوردن ولی از اونا در فیلم استفاده خاصی نشد فیلم بیشتر به سمت اونا رفت تا ناتاشا و فیلم به کل خراب شد یعنی از پتانسیل اونا استفاده نشد با این حال فیلم به سمت اونا رفت :-|
و دوباره با این حال که فیلم برای بلک ویدو بود :D درسته شخصیت هایی برای آینده mcu معرفی شدن که در آینده میشه از پتانسیل خوب اونا استفاده کرد ولی در این فیلم خوب نبودن

و درباره اون یکی موضوع هم باید بگم که اون هدف والا بله ارزشش رو تا حدودی داشت ولی آخه می‌تونستن همون پایه گذاری رو برای جنگ بینهایت و پایان بازی انجام بدن در عین حال از دشمن درجه یک انتقام جویان اولتران هم استفاده خوبی بکنن که نکردن
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#31 AM SM BM SM 1400-05-11 17:08
#29
ممنون که جوابم رو دادید.
ببینید من میخوام اول برم سراغ اینکه شما گفتید "اگر کسی میخواد اوریجین بلک ویدو رو بدونه بره کمیک هاش رو بخونه." این به نظرم اصلا توجیه درستی نیست. خیلی ها شاید دوست داشته باشند که اوریجین این شخصیت رو روی پرده سینما ببینند پس اونا چی؟ حالا به خاطر حرکت mcu باید از این قضیه صرف نظر بشه؟ بعدش هم همه میدونیم که فیلم بلک ویدو به لطف آقای پرلماتر ساخته نشده که کلا انگار با زنان مشکل داشتند! ببینید به نظر من اصلا اشکالی نداشت که فیلمی اوریجین محور برای بلک ویدو میساختند. این همه فرنچایز هستند که اول فیلم های اصلی ساخته شدند و بعدش به هر دلیلی پیش در آمد هایی هم براشون ساختند! (مثل همین فرنچایز مردان ایکس!) بعضا هم موفق یا ناموفق بودند! واقعا چون حالا این شخصیت مرده دیگه نمیشه فیلم اوریجین محوری بر اساس او ساخت؟ بعدش هم جناب فایگی که دنبال جانشینی برای بلک ویدو بودن نمیشد یک مینی سریال بسازند؟ که هم به اوریجین بلک ویدو بپردازند هم بعدش به مسائلی که توی فیلم دیدیم. به قول معروف نه سیخ بسوزه نه کباب! یا اصلا سریال نمیخواد حداقل چند تا فلش بک برای اوریجین ناتاشا میذاشتند تا حداقل ما کلیات رو بفهمیم! خود مارول اون همه نکات داخل فیلمش گذاشته که به گذشته ناتاشا رومانوف اشاره میکرد (حتی توی پایان بازی) بعد بیان این فیلم که قرار بود کلید اون سوالات باشه رو اینجوری تحویلمون بدن؟ الان قضیه باکی و ناتاشا که توی جنگ داخلی ناتاشا به باکی گفت:"حداقل من رو که باید یادت میومد" چی بود؟ نقش هاکای چی بود؟ فیوری و شیلد این وسط چی میگن؟ هیچ کس نمیدونه! من اصلا نمیتونم قبول کنم که ساخت فیلمی اوریجین محور برای ناتاشا برای جریان حرکت mcu درست نبود. بعدش هم ناتاشا اصلا شخصیت فرعی نیست. قبول دارم که اون اوایل بهش خیلی بها ندادند اما اون به خاطر نداشتن فیلم اختصاصی بود. کما اینکه در ادامه و در فیلم های "کاپیتان آمریکا سرباز زمستان"، "انتقام‌جویان: عصر آلتران"، "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی"، "انتقام‌جویان جنگ بی نهایت" و به خصوص "انتقام‌جویان: پایان بازی" ناتاشا رومانوف جز شخصیت های اصلی فیلم بود. من قبول دارم که باید فیلم ناتاشا رو زودتر میساختند اما این دلیل نمیشه که توی فیلم اختصاصیش هم اوریجین اون رو به کلی بی خیال بشند و شخصیت های دیگه رو وارد فیلم کنند! این دیگه فیلم ناتاشا نبود، فقط نقشه ای بود برای هدف والای آقای فایگی! اصلا اوریجین این شخصیت یکی از منحصر به فرد ترین ها توی mcu میشد که او مثل اسپایدی کسی نیست که بره دزد ها رو توی خیابون بگیره و یک شخصیت خاکستری با گذشته ای بسیار سخت داره که بزرگترین دشمنش هست! اینکه دیگه این شخصیت خاصیتی برای mcu نداره دلیل نمیشه که داستان های او به باد برن. ما mcu رو دوست داریم چون میخوایم شخصیت هایی که دوستشون داریم به شکل وفادارانه ای روی پرده سینما باشند این دلیل نمیشه که به خاطر مسیر حرکت mcu و اینکه دیگه براش فایده ای نداره اون رو ولش کنند. ما میخوایم که یک فیلم سرگرم کننده با داستانی زیبا داشته ببینیم نه اینکه به خاطر mcu این قضیه به باد بره. اصلا به نظرم mcu باید در خدمت شخصیت ها باشه نه شخصیت های در خدمت mcu! البته شخصیت ها هم باید سعی کنند که به مسیر mcu آسیبی نزنند اما فیلم اوریجین محور برای بلک ویدو آسیبی به مسیر mcu نمیزد، فقط نفعی هم براش نداشت! یعنی چند تا فلش بک ها نمیتونستند توی فیلم بذارند؟ حالا اصلا اوریجینش رو نشون نمیدند باشه ما میخوایم حالا مسیر تکامل شخصیت ناتاشا رو توی فیلم ببینیم نه که با فرعی شدن این شخصیت در فیلم اختصاصی خودش حتی اینم نتونیم به طور کامل ببینیم. عصر آلتران و درباره واندا و ویژن و کوییک سیلور هم حضور اونا خوب بود و خوب معرفی شدند اما باید قبول کرد که آلتران و داستانش واقعا فدا شدند (البته آلتران خیلی هم بد نبود اما اونی که ما میخواستیم هم نبود.) بعدش هم درباره هدف والا باز هم میگم دلیل بر خراب شدن شخصیت ها نیست. شما دوست دارید که همه فیلم های قبل از جنگ بی نهایت و پایان بازی خوب نباشند و اون دو تا فقط شاهکار باشند؟ اون هدف ها عالی بودند اما دلیلی نمیشدند که برخی فرصت ها به هدر برند.
نقل قول کردن
master spider
#32 master spider 1400-05-11 22:18
#30
ببینید من با اکثر حرف هایی که میزنین موافقم. من که بدم نمیاد که برای بلک ویدو فیلمی که شما و کلا ما کمیک فنی ها مدنظرمونه رو بسازن.
من تو کامنت قبلی هم تو پرانتز گفتم که حرفایی که میزنم از دیدگاه مارول و کوین فایگی که خب اونا برای محض رضای خدا که برای ما فیلم نمیسازن که؛ اونا برای سود خودشون و کلا چیزی که پول تو جیبشونو بیشتر کنه و به نفعشون باشه فیلم میسازن.
من که مشکلی با این قضیه ندارم پدر کشتگی هم با کسی ندارم.
طبق دیدگاه مارول این حرکت براش سودی نداشته که بخواد انجام بده. درواقع اینطور بگم که مارول دو راه داشت
یک اینکه بیاد اوریجینش رو طبق خواسته هوادارا توی فیلم بیاره و ادای احترام کنه که مسیر بدون سودی برای خودش بود
راه دوم اینکه بیاد ی شخصیت جدید معرفی کنه و با اون شخصیت داستان ها و روایت های مختلفی رو بیان کنه، که برای خودش سود داره
خب قطعا مسیر دوم رو انتخاب میکنه دیگه.
درضمن هردو مسیر برای مخاطب هم سود دارن و ممکنه الان از حرکت مارول ناراحت بشین ولی سال ها بعد نتیجش رو ببینین و بگین خدا پدر کوین فایگی رو بیامرزه، عجب پیچش داستانی با این کاراکتر ایجاد کرد.
تازه با توجه به ارتباطی که بین یلنا و کیلینت بارتون بوجود اومد شاید بعدا مارول اشاره به چگونگی آشنایی ناتاشا و فیوری و شیلد از طریق هاکای بکنه. اگه اینطوری بشه که با یه تیر دو نشون زده.
ولی درباره سریال موافقم باهاتون. دیشب هم میخواستم تو پیامم بنویسم ولی مطالب زیاد بود یادم رفت. از نظر منم میتونستن سریالش رو بسازن تا همه راضی باشن. هم فلش بک میزدند هم کاراکتر معرفی میکردن چون زمانش هم بیشتر بود.
حالا دیگه تقدیر هرچی بود دیگه گذشت و نمیشه زمان رو به عقب برگردوند.
چند تا چیز بود که هنوز نمیتونم ازتون قبول کنم.
یک اینکه به من میگین که من آیا دوست دارم تمام فیلما قبل جنگ ابدیت خوب نباشن و فقط اون دو تای آخر خوب باشن؟!
ببینید من دوست ندارم ولی خداروشکر فیلمی از مارول نبوده که بد بوده باشه(من فقط تو ذهنم کاپیتان مارول و ثور دنیای تاریکه و تا حدودی آیرون من 3)
پس تعداد فیلم کمی دربرابر اون هدف فدا شدن
بیخیال دیگه بیشتر از 22 تا فیلم بوده حالا 2،3 تا فیلم متوسط رو به بد هم توش طبیعیه.
قرار نیست که همه فیلما خدا باشن که.
پس میشه گفت کوین فایگی و مارول چیزی رو آنچنان فدای اون هدف والایی که میگید نکردن.
دوم اینکه شخصیتی بخاطر تصمیمات فایگی خراب نشد
شاید تعداد خیلی اندکی از شخصیت ها تو بهترین شرایط و اون پتانسیلی که دارن نباشن ولی حداقل تو شرایط بدی هم نیستن و کارشون رو انجام دادم حالا نه به بهترین شکل ممکن ولی راضی کننده(که تعداد این شخصیت ها واقعا از تعداد انگشتا یه دست هم کمترن)
حالا دیگه ایشالا تونسته باشم کمی قانعتون کرده باشم.
ممنون بابت نظرتون
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#33 Ehsan Spider 1400-05-11 22:54
به نقل از master spider:
#30
ببینید من با اکثر حرف هایی که میزنین موافقم. من که بدم نمیاد که برای بلک ویدو فیلمی که شما و کلا ما کمیک فنی ها مدنظرمونه رو بسازن.
من تو کامنت قبلی هم تو پرانتز گفتم که حرفایی که میزنم از دیدگاه مارول و کوین فایگی که خب اونا برای محض رضای خدا که برای ما فیلم نمیسازن که؛ اونا برای سود خودشون و کلا چیزی که پول تو جیبشونو بیشتر کنه و به نفعشون باشه فیلم میسازن.
من که مشکلی با این قضیه ندارم پدر کشتگی هم با کسی ندارم.
طبق دیدگاه مارول این حرکت براش سودی نداشته که بخواد انجام بده. درواقع اینطور بگم که مارول دو راه داشت
یک اینکه بیاد اوریجینش رو طبق خواسته هوادارا توی فیلم بیاره و ادای احترام کنه که مسیر بدون سودی برای خودش بود
راه دوم اینکه بیاد ی شخصیت جدید معرفی کنه و با اون شخصیت داستان ها و روایت های مختلفی رو بیان کنه، که برای خودش سود داره
خب قطعا مسیر دوم رو انتخاب میکنه دیگه.
درضمن هردو مسیر برای مخاطب هم سود دارن و ممکنه الان از حرکت مارول ناراحت بشین ولی سال ها بعد نتیجش رو ببینین و بگین خدا پدر کوین فایگی رو بیامرزه، عجب پیچش داستانی با این کاراکتر ایجاد کرد.
تازه با توجه به ارتباطی که بین یلنا و کیلینت بارتون بوجود اومد شاید بعدا مارول اشاره به چگونگی آشنایی ناتاشا و فیوری و شیلد از طریق هاکای بکنه. اگه اینطوری بشه که با یه تیر دو نشون زده.
ولی درباره سریال موافقم باهاتون. دیشب هم میخواستم تو پیامم بنویسم ولی مطالب زیاد بود یادم رفت. از نظر منم میتونستن سریالش رو بسازن تا همه راضی باشن. هم فلش بک میزدند هم کاراکتر معرفی میکردن چون زمانش هم بیشتر بود.
حالا دیگه تقدیر هرچی بود دیگه گذشت و نمیشه زمان رو به عقب برگردوند.
چند تا چیز بود که هنوز نمیتونم ازتون قبول کنم.
یک اینکه به من میگین که من آیا دوست دارم تمام فیلما قبل جنگ ابدیت خوب نباشن و فقط اون دو تای آخر خوب باشن؟!
ببینید من دوست ندارم ولی خداروشکر فیلمی از مارول نبوده که بد بوده باشه(من فقط تو ذهنم کاپیتان مارول و ثور دنیای تاریکه و تا حدودی آیرون من 3)
پس تعداد فیلم کمی دربرابر اون هدف فدا شدن
بیخیال دیگه بیشتر از 22 تا فیلم بوده حالا 2،3 تا فیلم متوسط رو به بد هم توش طبیعیه.
قرار نیست که همه فیلما خدا باشن که.
پس میشه گفت کوین فایگی و مارول چیزی رو آنچنان فدای اون هدف والایی که میگید نکردن.
دوم اینکه شخصیتی بخاطر تصمیمات فایگی خراب نشد
شاید تعداد خیلی اندکی از شخصیت ها تو بهترین شرایط و اون پتانسیلی که دارن نباشن ولی حداقل تو شرایط بدی هم نیستن و کارشون رو انجام دادم حالا نه به بهترین شکل ممکن ولی راضی کننده(که تعداد این شخصیت ها واقعا از تعداد انگشتا یه دست هم کمترن)
حالا دیگه ایشالا تونسته باشم کمی قانعتون کرده باشم.
ممنون بابت نظرتون



راستش با اینکه من نظرم رو راجب فیلم خوب اعلام کردم و گفتم که نمره 7 براش خوبه. ولی منم نظرم اینه که مارول اینجا باید خیلی بیشتر از اینی که دیدیم به شخصیت ناتاشا توجه میکرد و لایه های شخصتی ناتاشا رو برامون باز میکرد. این دو راهی هم که گفتین اصلا درست نیست چون میتونست توی یک حرکت هردو راه رو بره. مثلا توی آیرون من دو ناتاشا وارد داستان شد ولی اصلا باعث نشد تونی بره توی سایه. واسه همین انتظار داشتم هر دو کار رو خوب انجام بده وگرنه انتظار من خیلی بالاتر از اینی بود که فیلم نشون داد من فیلم رو از تریلر ها در حد یک شاهکار میدیدم مثلا در حد 8.5 یا 9.

میخوام بگم که من شما رو تحسین میکنم و خیلی از کامنتاتون استفاده کردم و توی کامنت هام از شما تشکر کردم بابت کامنت های خوب و تخصصی که میدید نمونه بارزش این شاه جمله ای که همیشه توی یادمه : « نقد ها هم باید نقد بشن » ولی اجازه میخوام که اینجا طرف امیرحسین رو بگیرم. چند باری هم اومدم جواب بدم که دیدم امیر حسین جواب دادن. واسه همین دیگه اقدام نکردم
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#34 AM SM BM SM 1400-05-11 23:27
#31
خب به نظرم مارول مسیر درستی رو انتخاب نکرد. این همه اشارات توی فیلم های قبلی یه جورایی وعده وعید بود که عملی نشدند. اشاره به این قضیه هم توی سریال هاکای به نظرم بدون بلک ویدو و اسکارلت جوهانسون نباشه بهتره. (مثل اشاره به اون توی فیلم بلک ویدو هست بدون هاکای!) شاید هم حرکت مارول بعدا برای مسیر سازی خودش سود داشته باشه اما الان بدترین ضرر رو به ناتاشا رومانوف زده که من بعد از بیشتر آشنا شدن با او خیلی دوست داشتم فیلمش رو درست حسابی بر اساس خودش ببینم. این مشکل اصلیه. که باز هم میگم به نظرم اوریجین بلک ویدو فدای نقشه سازی mcu شد.(مثل آلتران) بعدش هم این اولین مشکل نیست. توی سریال فالکون و سرباز زمستان هم چیز هایی دیده شد که آدم از دیدنشون شاخ در آورد. در بزرگ بودن کوین فایگی شکی نیست اما بعضی وقت ها یه سری تصمیمات رو اعصاب میگیره.
باید دید در ادامه چی میشه اما من هنوز هم معتقدم برای شخص ناتاشا رومانوف اتفاق ناخوشایندی افتاد که mcu اجازه این کار رو نداشت.
نقل قول کردن
master spider
#35 master spider 1400-05-12 13:57
#33
ممنونم از نقدتون.
و مرسی که اشاره به اون حرفی که زدم کردین.
من مشکلی با اینکه از حرفم انتقاد بشه ندارم.
بالاخره منم ممکنه یه جاهایی اشتباه کنم.
توی حرفام فقط خواستم از نواحی مختلف و زاویه دید های گوناگون دیگه ای به قضیه نگاه بشه.
همه دارن به یک دلیل فیلم رو میکوبونن درصورتی که حتی از برنامه های آینده مارول خبر ندارن.
منم بی خبرم و نمیدونم که قراره مارول دقیقا چیکار کنه ولی اونقدری طی این چند سال به کوین فایگی مطمین شدم که میدونم دلیل موجهی برای انتخاب این بازه زمانی داشته و ممکنه شخصیت یلنا یا حتی رد گاردین در برنامه ها و فیلم های بعدی مارول نقش ماثری داشته باشن. نباید این رو هم فراموش کرد کرونا هم در کیفیت فیلم بی تاثیر نبوده.
تمام حرف من اینه که در حال حاضر نمیشه این فیلم رو بصورت دقیقی نقد کرد و باید ببینیم تاثیر این فیلم بر روی برنامه های دیگر مارول چقدره.
حالا اگه هنوز جاییش هست که از نظر شما دارم اشتباه میگم، بگین تا مورد بررسیش قرار بدیم.
نقل قول کردن
master spider
#36 master spider 1400-05-12 14:09
به نقل از AM SM BM SM:
#29
ممنون که جوابم رو دادید.
ببینید من میخوام اول برم سراغ اینکه شما گفتید "اگر کسی میخواد اوریجین بلک ویدو رو بدونه بره کمیک هاش رو بخونه." این به نظرم اصلا توجیه درستی نیست. خیلی ها شاید دوست داشته باشند که اوریجین این شخصیت رو روی پرده سینما ببینند پس اونا چی؟ حالا به خاطر حرکت mcu باید از این قضیه صرف نظر بشه؟ بعدش هم همه میدونیم که فیلم بلک ویدو به لطف آقای پرلماتر ساخته نشده که کلا انگار با زنان مشکل داشتند! ببینید به نظر من اصلا اشکالی نداشت که فیلمی اوریجین محور برای بلک ویدو میساختند. این همه فرنچایز هستند که اول فیلم های اصلی ساخته شدند و بعدش به هر دلیلی پیش در آمد هایی هم براشون ساختند! (مثل همین فرنچایز مردان ایکس!) بعضا هم موفق یا ناموفق بودند! واقعا چون حالا این شخصیت مرده دیگه نمیشه فیلم اوریجین محوری بر اساس او ساخت؟ بعدش هم جناب فایگی که دنبال جانشینی برای بلک ویدو بودن نمیشد یک مینی سریال بسازند؟ که هم به اوریجین بلک ویدو بپردازند هم بعدش به مسائلی که توی فیلم دیدیم. به قول معروف نه سیخ بسوزه نه کباب! یا اصلا سریال نمیخواد حداقل چند تا فلش بک برای اوریجین ناتاشا میذاشتند تا حداقل ما کلیات رو بفهمیم! خود مارول اون همه نکات داخل فیلمش گذاشته که به گذشته ناتاشا رومانوف اشاره میکرد (حتی توی پایان بازی) بعد بیان این فیلم که قرار بود کلید اون سوالات باشه رو اینجوری تحویلمون بدن؟ الان قضیه باکی و ناتاشا که توی جنگ داخلی ناتاشا به باکی گفت:"حداقل من رو که باید یادت میومد" چی بود؟ نقش هاکای چی بود؟ فیوری و شیلد این وسط چی میگن؟ هیچ کس نمیدونه! من اصلا نمیتونم قبول کنم که ساخت فیلمی اوریجین محور برای ناتاشا برای جریان حرکت mcu درست نبود. بعدش هم ناتاشا اصلا شخصیت فرعی نیست. قبول دارم که اون اوایل بهش خیلی بها ندادند اما اون به خاطر نداشتن فیلم اختصاصی بود. کما اینکه در ادامه و در فیلم های "کاپیتان آمریکا سرباز زمستان"، "انتقام‌جویان: عصر آلتران"، "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی"، "انتقام‌جویان جنگ بی نهایت" و به خصوص "انتقام‌جویان: پایان بازی" ناتاشا رومانوف جز شخصیت های اصلی فیلم بود. من قبول دارم که باید فیلم ناتاشا رو زودتر میساختند اما این دلیل نمیشه که توی فیلم اختصاصیش هم اوریجین اون رو به کلی بی خیال بشند و شخصیت های دیگه رو وارد فیلم کنند! این دیگه فیلم ناتاشا نبود، فقط نقشه ای بود برای هدف والای آقای فایگی! اصلا اوریجین این شخصیت یکی از منحصر به فرد ترین ها توی mcu میشد که او مثل اسپایدی کسی نیست که بره دزد ها رو توی خیابون بگیره و یک شخصیت خاکستری با گذشته ای بسیار سخت داره که بزرگترین دشمنش هست! اینکه دیگه این شخصیت خاصیتی برای mcu نداره دلیل نمیشه که داستان های او به باد برن. ما mcu رو دوست داریم چون میخوایم شخصیت هایی که دوستشون داریم به شکل وفادارانه ای روی پرده سینما باشند این دلیل نمیشه که به خاطر مسیر حرکت mcu و اینکه دیگه براش فایده ای نداره اون رو ولش کنند. ما میخوایم که یک فیلم سرگرم کننده با داستانی زیبا داشته ببینیم نه اینکه به خاطر mcu این قضیه به باد بره. اصلا به نظرم mcu باید در خدمت شخصیت ها باشه نه شخصیت های در خدمت mcu! البته شخصیت ها هم باید سعی کنند که به مسیر mcu آسیبی نزنند اما فیلم اوریجین محور برای بلک ویدو آسیبی به مسیر mcu نمیزد، فقط نفعی هم براش نداشت! یعنی چند تا فلش بک ها نمیتونستند توی فیلم بذارند؟ حالا اصلا اوریجینش رو نشون نمیدند باشه ما میخوایم حالا مسیر تکامل شخصیت ناتاشا رو توی فیلم ببینیم نه که با فرعی شدن این شخصیت در فیلم اختصاصی خودش حتی اینم نتونیم به طور کامل ببینیم. عصر آلتران و درباره واندا و ویژن و کوییک سیلور هم حضور اونا خوب بود و خوب معرفی شدند اما باید قبول کرد که آلتران و داستانش واقعا فدا شدند (البته آلتران خیلی هم بد نبود اما اونی که ما میخواستیم هم نبود.) بعدش هم درباره هدف والا باز هم میگم دلیل بر خراب شدن شخصیت ها نیست. شما دوست دارید که همه فیلم های قبل از جنگ بی نهایت و پایان بازی خوب نباشند و اون دو تا فقط شاهکار باشند؟ اون هدف ها عالی بودند اما دلیلی نمیشدند که برخی فرصت ها به هدر برند.

خب راستش من کامنت شما رو تازه دیدم.
جواب تمام نکاتی رو که میگین در کامنت بالا گفتم.
هنوز وقت قضاوت نیست.
باید ببینیم در آینده چه پیش میاد.
قطعا هم کوین فایگی احمق نیست که بی دلیل همچین کاری کرده باشه.
در کل ممنون بابت کامنتتون.
نقل قول کردن
Ilya202020
#37 Ilya202020 1400-07-09 18:07
دقت کردین این اولین فیلم mcu با نمره کمتر از 7 بود؟
نقل قول کردن
mtm
#38 mtm 1400-07-10 00:48
به نقل از Ilya202020:
دقت کردین این اولین فیلم mcu با نمره کمتر از 7 بود؟

من خودم قبلا به فیلم کاپیتان مارول از این هم کمتر نمره داده بودم:
b2n.ir/e56719
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45