تحلیل و بررسی نخستین تیزر تریلر فیلم «بلک ویدو»

تحلیل و بررسی نخستین تیزر تریلر فیلم «بلک ویدو»

با ما همراه باشید تا این تریلر هیجان انگیز رو براتون موشکافی کنیم.

 

پس از مدت ها بالاخره مارول تصمیم گرفت فیلم اختصاصی از روی این شخصیت بسازه و تیزر تریلر آن نیز به تازگی منتشر شد. خوش ساخت بودن این تیزر باعث شد توقعات همه ما بالا برود. قبل از شروع تحلیل باید بگوییم که وقایع زمانی فیلم بین دو فیلم «جنگ داخلی» و «جنگ بی نهایت» اتفاق می افتد یعنی بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ ! (اگر روراست باشن) در کل تمامی اتفاقات فیلم نیز به احتمال زیاد منتهی به پیوستن ناتاشا به گروه منتسب به Secret Avengers یا انتقام جویان مخفی شود که در ابتدای «جنگ بی نهایت» دیده بودیم. (ناتاشا پیش سم و کاپیتان آمریکا برمی گرده)

بوداپست

خب تیزر از جایی شروع می شود که نمایی دور از شهر بوداپست را نمایش می دهد. این شهر پایتخت کشور مجارستان است. این مجسمه ای هم که دیده می شود در واقع مجسمهٔ آزادی بوداپست است که روی تپهٔ گلرات قرار دارد و طبق داستان هایی که برایش گفته می شود تپه ای پر رمز و راز است؛ مجسمهٔ آزادی هم به دلیل افتخار آفرینی سربازان شوروی دربرابر نازی ها قرار گرفته پس می توان اینگونه به فیلم ربطش داد که راز های گذشتهٔ «ناتاشا رومانوف» مثل سر و سّرش با ک.گ.ب یا هر چیز دیگری که اسمش را می گذارند در این فیلم فاش می شود و البته از یاد نبریم، طبق فیلم های قبلی مارول «بوداپست» از اهمیت زیادی در گذشتهٔ ناتاشا و کلینت بارتون برخوردار است.

بلک ویدو - پایان بازی

سپس ناتاشا را با چهره ای شکسته جلوی آینه می بینیم که دو احتمال از محل احتمالی او می تواند داشته باشد. با توجه به چهره و لباس و لوکیشن ممکن است این صحنه از دل وقایع بین پایان بازی و جنگ بی نهایت خارج شده باشد و ما مارول از آن صحنه های تمارین مبارزه بلک ویدو که در پایان بازی بهره نگرفته بود استفاده کند تا پل ارتباطی و فلش بک خود را این گونه آغاز کند. دیالوگ هایی هم که از زبان ناتاشا شنیده می شود دقیقا از مکالمهٔ او با استیو راجرز در ابتدای پایان بازی برداشته شده است.

تونی استارک و ناتاشا - جنگ داخلی

اما اولین چیزی که شاید به ذهن برسد، دقیقا لحظاتی بعد از مباحثه و مجادله زبانی بین تونی و ناتاشا بعد از پشت کردن به گروه و فراری دادن کاپیتان آمریکا و سرباز زمستان باشد.

سرگذشت ناتاشا رومانوف در MCU

سپس مروری داریم به سرگذشت ناتاشا رومانوف در MCU که با فلش بک هایی سریع جلو می روند. از صحنهٔ فلش بک فیلم «عصر آلتران» و Red Room و تمارین سخت دختران جاسوس روسی گرفته به علت جادوی ذهنی «اسکارلت ویچ» تا وقایع پسا شیلد و کلینت بارتون و فیوری که در انتها به فیلم انتقام جویان و ورود بروس بنر و کاپیتان آمریکا به هلی کریر شیلد منتهی می شود.

نیک فیوری - خانواده - سرباز زمستان

ذکر این نکته که وقتی کلمهٔ Family (خانواده) گفته می شود صورت فیوری و کلینت بارتون نشان داده می شود خودش می تواند کورسوی امیدی برای حضور این دو شخصیت کلیدی در گذشتهٔ ناتاشا باشد. کلینت بارتون بعد از بهبود پیدا کردنش در انتقام جویان  ۱ و صحنه گفتگوی با ناتاشا و اشاراتشان به قضیه بوداپست - فیوری تحت درمان در فیلم سرباز زمستان که به رابط هایش اشاره می کند.

ناتاشا جلوی آینه

ضمن اینکه در دیالوگ های بلک ویدو می شنویم که بعد از تعریف از خانواده اش، انتقام جویان، جملهٔ دیگری به چیزی که در پایان بازی گفته بود اضافه می کند: اما هیچ چیزی همیشگی نیست که احتمالا به وقایع جنگ داخلی و از هم پاشیده شدن اعضای انتقام جویان و دودستگی آن ها اشاره داشته باشد.

لوگوی مارول استودیوز - بلک ویدو وار

سپس لوگوی مارول استودیوز به نمایش درمی آید که اشاره دارد به لوگوی بلک ویدو در کمیک های اختصاصی این شخصیت!(و خود این لوگو از روی عنکبوت بیوهٔ سیاه برداشته شده) این مورد هم اضافه کنم که موسیقی زیبای این تریلر اگر شما را یاد موسیقی متن «سرباز زمستان» انداخته بی دلیل نیست چرا که سازندهٔ هر دوی آن ها آقای «هنری جکمن» بوده و قرار است باشد.

ورود ناتاشا به Keleti بوداپست

ورود ناتاشا را با توجه به لوکیشن به بوداپست و ایستگاه راه‌آهن شرقی آن یعنی Keleti می بینیم. از این قسمت به بعد به دلیل این که تریلر کات خوردگی های مختلفی بین صحنه ها دارد ما به ترتیب لوکیشن تحلیل را جلو می بریم.

رسیدن ناتاشا به مخفیگاه یلنا

ذکر این نکته که در پس زمینه صحنه دیالوگی هایی مربوط به شرح روایت زندگی ناتاشا می شود خالی از لطف نیست چرا که به وقایع گذشته او اشاره دارد. ناتاشا در حال گفتگو با کسی(ژنرال راس) است و می گوید:

 I’ve lived a lot of lives... But I’m done running from my past.

این جمله او با جمله قبلی که به خانوادهٔ انتقام جویان و شیلد اشاره داشت تکمیل می شود.

لوکی انتقام جویان ۱ - ناتاشا

الکساندرپیرس سرباز زمستان - ناتاشا

 در فیلم «سرباز زمستانی» و مقداری هم در گفتگوی ناتاشا با لوکی در انتقام جویان ۱ دیدیم که بلک ویدو گذشتهٔ خودش را دفن کرده است. در تریلر با اشاره به این که از فرار کردن از گذشته ام خسته شدم نشان میدهد قرار است به خیلی از وقایع اورجین بلک ویدو در سیر زمانی MCU اشاره شود اما نه به صورت مستقیم!

بعد از رسیدن ناتاشا به بوداپست، احتمالا شاهد تجسس برای پیدا کردن هم حجره‌ای قدیمی (!) ناتاشا یعنی «یلنا بلوا» با بازی «فلورنس پیو» و شاید تعقیب و گریزی بین آن ها هستیم که در انتها به پیدا شدن او توسط ناتاشا منتهی می شود.

یلنا بلوا و ناتاشا رومانوف - اولین دیدار

سپس میبینیم که ناتاشا با راه مسالمت آمیز می خواهد با او گفتگو کند اما ظاهرا دعوا کردن راه مرسوم تری بین این دو خواهر است!

مبارزه یلنا و ناتاشا

نزاعی بین دو شخصیت درمیگیرد و ما درمیابیم که حرکات مبارزه ای این دو دقیقا منطبق بر یکدیگر است جوری که به نظر میرسد مبارزه برنده ای ندارد. انگار یک معلم در مبارزه داشته بوده اند که دقیقا حرکات یکدیگر را تکرار می کنند. با توجه به صحنه های بعدی تریلر و صحبت های بازیگران میدانیم که فقط یک «بیوه سیاه» در فیلم حضور ندارد، ما احتمالا شاهد افراد مختلفی با این لقب باشیم که یکی از آن ها «یلنا بلووا» است.

یلنا بلوا - فلورنس پیو - بلک ویدوی دوم

در دنیای کمیک «یلنا بووا» رقیب «ناتاشا رومانوف» بود تا با کشتن او لقب «بلک ویدو» را از چنگ او خارج کند. او هم مانند ناتاشا در Red Room آموزش دیده بود اما قضیه جور دیگری ختم شد. مدت ها بعد پس از مرگ ناتاشا در «امپراطوری مخفی» او این لقب را برای خود برگزید و جای خالی او را پر کرد.

صحبت ناتاشا و یلنا

بعد بین دیالوگ ها می شنویم که یلنا از ناتاشا می پرسد که چی شده که به خونه برگشته؟ ناتاشا هم در جواب میگوید کار ناتمامی دارند که می بایست با همدیگه انجامش دهند جایی که همه این اتفاقات از آن شروع شده. در واقع در خلال تریلر متوجه می شویم که آن پروژهٔ بیوه های سیاه دوباره استارت خورده و احتمالا ناتاشا برگشته تا جلوی پیشرفت آن را گرفته و از بیخ و بن آن را از بین ببرد.

گیتار هیرو تور جهانی دستگاه موسیقی - پوستر اوپرا

در پس زمینهٔ خانه ای که «یلنا» در آن است پوستری از یک اپرای آلمانی قرار دارد و یک دستگاه برای بازی گیتار هیرو: تور جهانی که اگر خیلی بخواهیم دقیق شویم حوالی سال ۲۰۰۸ منتشر شده بود. پس این یا زمانی که فیلم در آن اتفاق می افتد در همان حوالی سال ۲۰۰۸ قبل از مردآهنی ۱ است یا این وسایل از آن زمان در این محل نگه داری می شده و هیچ ربطی به زمان گذشته ندارد.(احتمال دوم قوی تره)

محل های مشخص شده روی نقشه یلنا

طی مبارزهٔ ناتاشا و یلنا مدارکی را روی دیوار خانه می بینیم که احتمالا برای اوست. محل های مختلفی روی نقشه مشخص شده که در جلوتر به آن دقیق تر می پردازیم.

سیر زمانی اول فیلم

همانطور که گفتیم به ترتیب مکانی تریلر را جلو می بریم. در این مرحله شاهد حملهٔ اولیه شخصیت تسک مستر به یلنا و ناتاشا هستیم که در انتها به پیوستن بلک ویدوئی که نقشش را خانم «ریچل وایس» بازی می کند می انجامد.

تسک مستر در تانک

تسک مستر در این فیلم ظاهر متفاوتی نسبت به دنیای کمیک پیدا کرده و شاید دلیلش درجه سنی فیلم باشد اما با توجه به گمانه زنی ها می تواند دلیل دیگری داشته باشد که در جلوتر به آن خواهیم پرداخت.

تسک مستر در دنیای کمیک مقابل فیلم

نکاتی که باید در مورد «تسک مستر» دانست این است که در دنیای کمیک او میتواند از روی فنون و ضربات دیگران تقلید کند و ضد حمله بزند! او بسیار هوش بالایی در مبارزات دارد و حافظهٔ بصری بسیار قوی را داراست جوری که خاطرات همگی در ذهن او حک می شوند. او معمولا به صورت شخصیتی به تصویر كشیده میشود كه از جانب سازمان های پلید استخدام میشود تا ماموریتی را برایشان انجام دهد. درسته كه گاهی كارهای خوب هم انجام داده و بیشتر به عنوان یک "ضدقهرمان" به تصویر كشیده شده ولی به پول بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت میدهد. در سال 2011 معلوم شد كه در واقع یک مامور "شیلد" بوده و در تمام این مدت توسط «نیک فیوری» ماموریت داشته از دنیای خلافكاران اطلاعات جمع كند. از ویژگی های ظاهری هم به سپر و شمشیرش می توان اشاره کرد که با آن شنل و ماسک جالبش شکیل بنظر می رسد. بنظر می رسد که بعد از ملاقات یلنا و ناتاشا جریان فیلم جوری پیش می رود که تسک مستر به آن ها حمله می کند. آن ها نیز با آن موتوری که در تریلر دیدیم و سپس با آن BMW از دست تسک مستر فرار می کنند.

هاکای - تسک مستر

تسک مستر در این قسمت از تیزر تیر و کمانی به دست دارد. شاید برخی بگویند که این همان هاکای خودمان است اما با توجه به سیر زمانی فیلم و البته اقتضای داستان اصلا چنین چیزی درست نیست. شاید بتوان ادعا کرد که تسک مستر سابقا با هاکای مبارزه ای داشته و فنون تیر و کمان را از او تقلید می کند. ضمن این که شاید فلش هایی با توجه به حضور تیر و کمان به وقایع قدیمی تر زندگی بلک ویدو داشته باشیم.

راچل وایس - ملینا و ناتاشا و یلنا روی دودکش برجک

این فرار احتمالا به این صحنه منجر شده و خانم «ریچل وایس» نیز به آن ها ملحق می شود. البته با ابهامات زیادی که در تریلر وجود دارد دقیقا مشخص نمی شود که او کی و چه زمانی به فیلم اضافه می شود اما در ظاهر موقع فرار از تسک مستر اینگونه می شود.

راچل وایس جوان شده

دیالوگ های فیلم جوری جلو می رود که هدف ابتدایی شخصیت های فیلم جمع کردن گروه قدیمی و سابق در گذشته های ناتاشا است. در صحنه بالا نیز بنظر می رسد با نسخهٔ جوان تری از خانم ریچل وایس ملاقات کنیم و فلش بکی از گذشته داشته باشیم چرا که صورت او در این صحنه کمی جوان تر از چیزی است که در جلو تر دیدیم.

حمله به زندان سیبری

ماموریت اول هم فرار از زندان است. طی تریلر زندانی را در احتمالا سیبری می بینیم که ناتاشا و یلنا به آن حمله می کنند.

لباس سفید Deadly Origins

لباس سفید بلک ویدو را می بینیم که بسیار خوب کار شده و از دل کمیک های Deadly Origins سال ۲۰۱۰ خارج شده. در این کمیک شاهد روایت گذشته بلک ویدو هستیم که «سرباز زمستان» و «ولورین» در آن نقش پررنگی دارند اما باید در نظر داشت که در فیلم وقوع چنین چیزی دور از ذهن است.

دیوید هاربر - الکسی شوستاکو - محافظ سرخ

در ادامه مشخص می شود که این ماموریت فرار از زندان در واقع برای فراری دادن شخصیت «الکسی شوستاکوو» است که نقشش را آقای «دیوید هاربر» بازی می کند.

راکت لانچریلنا

سپس یلنا را با اسلحهٔ بمب افکنی می بینیم و ظاهرا این مکان را با خاک یکسان کنند.

تتوهای الکسی

الکسی را می بینیم که تتوها و خالکوبی های بسیاری در بدنش وجود دارد. با توجه به رسوم روس ها این تتوها که در زندان به دست می آیند هر کدام بیانگر یک داستان هستند. مثلا می توان پیش بینی کرد که علامت تار عنکبوت روی آرنج دست او بیانگر ارتباطش با بلک ویدو باشد. این مدل تتوها در فیلم «مردآهنی ۲» و شخصیت خبیثش «ایوان وانکو» نیز قابل رویت بود:

ایوان وانکو - مردآهنی ۲

 

کاپیتان آمریکا - محافظ سرخ روسی

الکسی بعد از آن در حال پوشیدن لباس مخصوصش دیده می شود که در نهایت ظاهر نهایی او مشخص می شود. شباهت بسیاری در لباس او و کاستوم مخصوص کاپیتان آمریکا در فیلم نخستش از شباهت غیر قابل انکار این دو شخصیت خبر می دهد پس شاید پیش خودتان بگویید که این نسخهٔ روسی کاپیتان آمریکاست! بله دقیقا همینطور است در دنیای کمیک نیز به همین منظور خلق شده بود.

رد گاردین در دنیای کمیک مقابل فیلم

 «الکسی شوستاکوو» معروف ترین کسی است که لقب «نگهبان سرخ»  (که لقب همان نسخهٔ روسی کاپیتان آمریکاست) را یدک کشیده. بعدش سازمان جاسوسی امنیتی روسیه به نام KGB از او خواست تا جوری صحنه سازی کند که انگار مرده و بعد به طور مخفیانه او را آموزش دادند. در نتیجه در نبرد بسیار ماهر شد. سپس سپری قدرتمند هم بهش دادند که بسیار به سپر کاپیتان آمریکا شباهت داشت. این را هم بدانید که نگهبانان سرخ قدرت های فوق بشری ندارند. آن ها فقط مبارزین ماهر و آکروباتیک بوده اند و هرگز از نظر قوای جسمانی به استیو راجرز نمیرسند! ضمن این که شوستاکوو شوهر سابق «بلک ویدو» هم بوده!!! در سالهای اخیر در هویت «رونین» (Ronin) نیز دیده شده.

ابر سرباز بودن رد گاردین - از جا کندن در

در زمان فراری دادن الکسی از زندان در تریلر بنظر میرسد که خودش توانسته آن درب فلزی را بشکند. آیا او نیز از خونی که از استیو راجرز کشیده شده بود به قدرت ابرسرباز دست یافته یا قضیه چیز دیگری است و خود ناتاشا یا یلنا این کار را انجام داده اند؟

خانواده ویدو ها!

سر میز غذا چهار نفر اعضای گروه نشسته اند و الکسی می گوید خانواده دوباره کنار هم جمع شدند. همانطور که گفته شد در دنیای کمیک  الکسی شوهر سابق بلک ویدو بوده و شاید این لفظ خانواده اشاره ای به این مساله باشد. از آن جایی که «یلنا» از حضور الکسی سر میز خیلی خرسند به نظر نمی رسد احتمال پیشینهٔ ناخوشایندی بین این دو شخصیت وجود دارد.

جلیقهٔ جنگ بی نهایت ناتاشا تن یلنا

و نکتهٔ بسیار مهم این صحنه جلیقه ای است که بر تن یلنا دیده می شود. این جلیقه دقیقا مطابق جلیقه ای است که ناتاشا در جنگ بی نهایت به تن داشت. به همین خاطر چندین سوال ذهن را درگیر می کند. آیا یلنا در پایان فیلم می میرد؟ آیا ناتاشا در پایان فیلم هویت یلنا را برای مخفی کاری بعد از مورد تحت تعقیب قرار گرفتن همراه با کاپیتان آمریکا می گزیند؟ باید دید. چرا که ممکن است او هم چنین جلیقه ای داشته و در وقایع فیلم به تن کرده باشد و یا حتی ایستراگی ساده باشد.(!) البته از یاد نبریم که رنگ مو های ناتاشا در جنگ بی نهایت بلوند بود و این نیز می تواند یک ارتباط دیگر با این قضیه باشد.

مبارزه تسک مستر و رد گاردین

پس از این مبارزه ای تن به تن بین تسک مستر و رد گاردین را می بینیم. جزئیاتی مختلفی در این صحنه وجود دارد به عنوان نمونه، سپری که در زمین فرو رفته. به احتمال زیاد تسک مستر آن را به سمت رد گاردین پرتاب کرده او بلاک کردنش با دستش آن را به زمین بازگردانده. یکی از ادلهٔ دیگری که می تواند تاییدی بر وجود قدرت های فرا انسانی در این شخصیت باشد همین است. مسئلهٔ دوم اتاق هایی است که در پس زمینه دیده می شود. با توجه به رنگ و البته طراحی آن ها که ما را یاد سلول های شیلد می اندازد ممکن است، برای هر یک از دخترانی که قرار است در آینده بلک ویدو شود تدارک دیده شده باشد.

ژنرال راس جوان سازی شده با جلوه های کامپیوتری

خب یک عقب گرد انجام می دهیم و به صحنهٔ حضور ژنرال راس وارد می شویم. گروهی به همراه او دیده می شود و نوید حضور گروه تاندربولت را به ما می دهد. در این صحنه چهرهٔ ژنرال راس بسیار عجیب کار شده است. صورت او به شیوهٔ کاملا مشخصی غیرطبیعی جلوه می کند.

ظاهر ژنرال راس در دنیای سینمایی مارول

با نگاهی دقیق به جزئیات صورت او در میابیم که آقای «ویلیام هرت» از چیزی که در فیلم هالک شگفت انگیز دیده بودیم هم جوان تر و کم چین و چروک تر است. موها و ریش های او نیز بور است نه سفید و بازتاب نور باعث شده روشن تر بنظر برسد. بنابراین می توان دریافت که برخی از وقایع فیلم قبل از «جنگ داخلی» اتفاق خواهد افتاد و با توجه به سیر زمانی MCU احتمالا به طور حدودی در دهه ۹۰ رخ خواهند داد.

سقوط آزاد بلک ویدو و انفجار بزرگ - تسک مستر

صحنهٔ بعدی که باید به آن پرداخت سر خوردن در آسمان است. تسک مستر و سربازان به دنبال ناتاشا پس از انفجار مهیبی که رخ داده هستند و در این حین مشغول به حمله بودند. حال معلوم نیست که این انفجار و سقوط آزاد به کی و کجای فیلم مربوط می شود.

جزئیات بعد از فرود

سپس بلک ویدو فرود آمده و در پس زمینهٔ صحنه همان ون ها و  ماشین هایی که قبل تر دیده بودیم قابل رویت است. یک کوله پشتی در دستان ناتاشا قرار دارد که احتمالا برای چتر نجات استفاده شده است و بعید به نظر می رسد آن کوله پشتی یلنا در ابتدای تریلر باشد. لباس و کاستوم جدید ناتاشا نیز در عمل در این صحنه به نمایش گذاشته می شود که ظاهری امروزی تر پیدا کرده و از طراحی متفاوتی با کاستوم کلاسیکش در مردآهنی ۲ برخوردار است.

جزئیات دفتر خبیث مرموز - خرس

صحنهٔ دیگری که نباید فراموش کرد صحنهٔ مربوط به خانم «ریچل وایس» در اتاقی مرموز و تاریک به همراه شخص مرموز دیگری است. بالای سر این دو نفر مانیتور هایی با موقعیت های مکانی مشخصی دیده می شود که شبیه نقشه های عملیات و مهره های عملیاتی است. اگر به تعداد این ها بپردازیم می توانیم به این نتیجه برسیم که ممکن است این ها همان بلک ویدو های در حال تعلیم بوده اند که حال لوکیشن آن ها برای کارفرمایشان مشخص است. دیگر نکته در این صحنه این است که میز کار این شخص مرموز حالتی کلاسیک و قدیمی دارد پس اگر در فیلم این صحنه در گذشته رخ داد متعجب نمی شویم. و البته از یاد نبریم که با توجه به هیکل و قد این شخص مرموز به راحتی می توان گفت که آقای «ری وینستون» پشت ماجراست. حال معلوم نیست که دقیقا چه نقشی را برعهده دارد اما با توجه به چهرهٔ بازیگر می توان گفت شخصیتی روس و به گذشتهٔ بلک ویدو مربوط می شود. آخرین نکتهٔ این صحنه؛ مجسمهٔ خرسی است که روی میز قرار دارد.

خرس بزرگ و محافظ سرخ - تیم عملیاتی روسیه

در دنیای کمیک ما تنها یک خرس داریم که به روسیه مربوط می شود و آن کسی نیست جز «اورسای بزرگ» (ursa Major)(خرس بزرگ در ستاره شناسی). او در واقع یک جهش یافتهٔ روسی با نام «میخائیل اوریوکوویچ». مدت ها قبل در روسیه هر جهش یافته ای که نشانه های قدرت هایش آشکار می شد را می کشتند. اما یکی از دانشمندان آن زمان دولت روسیه را راضی کرد تا استفادهٔ تسلیحاتی از آن ها شود بنابراین ursa Major نیز از این اتفاق جان سالم بدر برد. حالا این همه مقدمه چینی برای چی؟

بازیگر Ursa Major - الیویر ریچترز

در صحنه ای که به ظاهر «الکسی» از زندان فراری داده شده دیدیم که درب فولادی توسط فردی از جا کنده می شود. اینجاست که آقای بازیگر به کمکمان می آید! آقای «الیویر ریچترز» که یکی از بازیگران فیلم است و بنابر اتفاق بدنساز تنومند و بسیار بلند قد است؛ لو داد که شخص شخیص ایشان بوده که آن درب فلزی را با لگد کنده است!!!! اما چه ارتباطی با ursa Major دارد؟  اولا زمانی که برای ایفای نقش انتخاب شد عکسی را در صفحه اش قرار داد که پارچه ای پشمی روی شانه اش بود. ثانیا این که در جواب یکی از کامنتای پستش به نوعی وعدهٔ حضور شخصیتش در فاز بعدی را داد!!!! فاز بعدی نیز به طور قطع به ایکس من، جهش یافته ها و چهارشگفت انگیز مربوط خواهد شد. پس چه کسی با این قد و قامت آن هم در زندانی واقع در روسیه، آن هم با این همه قدرت فیزیکی می تواند اسیر شده باشد؟ (شاید) اولین جهش یافته تاریخ MCU در این فیلم به همگان معرفی شود پس باید صبر کرد و دید چه چیز های غیر قابل انتظاری در این فیلم وجود خواهد داشت.(البته من به شخصه فکر نمی کنم که او در را از جا کنده باشد چون در عکس زوم شده و ادیت شده ای که در قسمت بالاتر قرار دادم بنظرم کار خود رد گاردین بوده. اما این نکته که این بازیگر نقش خرس بزرگ را در آینده بازی کند را خدشه دار نمی کند!)

ملینا و آیرون میدن کمیک مارول

راجع به شخصیتی که «ریچل وایس» نقشش را بازی می کند می گویند که نامش «ملینا» است. در دنیای کمیک تنها کسی که می توان با این نام پیدا کرد و پیشینه اش به بلک ویدو مربوط است فقط «ملینا وستوکوف» است!!!

آیرون میدن - بلک ویدو کمیک

 «ملینا وستوکوف» که با لقب «آیرون میدن» (iron maiden) نیز شناخته می شود، یک مامور دولت روسیه بود که مجبور بود زیر سایهٔ پروژهٔ بلک ویدو زندگی کند همین باعث شده بود او از این قشر تنفر بیش از اندازه ای داشته باشد که در نهایت منجر شد به یک قاتل و مزدور با لقب «آیرون میدن»(نامش از یک نوع وسیله شکنجه قرون وسطائی برداشته شده) تبدیل بشود.

ریچل وایس تسک مستر؟

حال تئوری‌ای مبنی بر خانواده ننامیدن افراد تریلر توسط ناتاشا پیش آمده که می گوید خانم ریچل وایس در واقع همان تسک مستر است! از آنجایی که تسک مستر در تریلر در جای جای آن قرار دارد و سد راه بلک ویدو می شود این فرضیه پیش آمده است که پشت نقاب تسک مستر ملینا قرار دارد. و چون شخصیت «آیرون میدن» بی شباهت به تسک مستر نیست(!) این نتیجه حاصل می شود که او همان تسک مستر باشد! اما چنین چیزی دور از ذهن است. مارول جنسیت دو شخصیت انشنت وان و مار-ول را تغییر داد اما دو شخصیت که ربطی به یکدیگر نداشتند را تا به حال با هم ترکیب نکرده است. ضمن این که یک فیلمنامه لو رفته که مدت ها پیش منتشر شده بود و اتفاقا چند ویژگی مشترک مطابق تریلر داشت چیزی خلاف این را ثابت می کنند.

 

- جمع بندی، مدارک سر صحنهٔ فیلمبرداری و فیلمنامهٔ لو رفته!

بلک ویدو پایان بازی

این قسمت شاید کمی عجیب بنظر بیاد اما برخلاف ادعاهای کوین فایگی، مارول باز هم راه گمراه کردن و مشخص نکردن اتفاقات فیلم هایش را پیش گرفته. ما از فیلم غیر از تریلر و چند اطلاعات جزئی چیز دیگری نمی دانیم اما همین اطلاعات با شواهد به دست آمده کامل جفت و جور نمی شود.

پاسپورت های جعلی ناتاشا - سال ۲۰۲۱

به عنوان مدرک، این صحنه که در تریلر به نمایش درآمد؛ ما ناتاشا را می بینیم که کارت ها و مدارک تقلبی زیادی را در دستانش دارد.  بریتیش کلومبیا، کالیفورنیا، انگلستان و البته اسرائیل دیده می شود. در یکی از آن ها سال ۲۰۲۱ دیده می شود!!! که از لحاظ زمانی در ۵ سال وقایع پرش شده در «انتقام جویان پایان بازی» قرار دارد. (اندگیم در سال ۲۰۲۳ رخ میداد) البته دقیق مشخص نیست که این تاریخ برای چه چیزی است اما نکته ای که باعث می شود کاملا همه چیز تحت شعاع قرار گیرد لباسی است که بر تن او دیده می شود:

لباس سبز ناتاشا

قبل از اکران پایان بازی تبلیغ های تلویزیونی مختلفی از بلک ویدو منتشر شده بود که او را در حال تمرین نشان میداد حال این لباس دقیقا مطابق لباس او در تریلر است!!!!!!

تی وی اسپات های بلک ویدو در پایان بازی

در یکی دیگر از تمرین های او لباس مشکی که در ابتدای تریلر دیده بودیم قابل مشاهده است!!!!!

گرمکن سفید پایان بازی؟

یا در یکی دیگر از صحنه های فیلمبرداری گرمکنی که تن او دیده می شود همانی است که در پایان بازی زمان ورود اسکات دیده بودیم)!!!!!( :

گرمکن پایان بازی

لوکیشن هایی هم که این صحنه ها در آن فیلمبرداری شده اند خیلی فضای غریبی دارند. در یکی از آن ها نیز شئ مرموزی را در دستان ناتاشا می بینیم که شاید به چیزی که در کوله پشتی یلنا بود مربوط بوده باشد:

شی مرموز در دستان ناتاشا

و در پایان ژنرال راسی را داریم که تفاوت بسیار زیادی با چیزی که در تریلر دیدیم دارد. از آنجایی که پایین آوردن سن دیجیتالی صورت او تقریبا بد کار شده بود اگر بد بینانه به قضیه نگاه کنیم می تواند فریب مارول برای گمراه کردن ما باشد. یا قضیه کلا چیز دیگری است و این عکس ها مال قبل از فیلمبرداری است و یا دو موقعیت زمانی در فیلم از ژنرال راس خواهیم داشت:

ژنرال راس پیر - جوان

خطر اسپویل احتمالی: در پایان فیلم تسک مستر توسط یلنا کشته می شود و مشخص میشود که پشت نقاب فردی است که تمام این مدت با دو رویی با آن ها همکاری می کرده ولی در واقع دشمن آن ها بوده است. ضمن این که در گفته می شود در صحنهٔ پس از تیتراژ او در واقع زنده است یا شخص دیگری جای او را گرفته و لباس او را به تن کرده است. این نقش نیز با بازی آقای «او.تی. فاگبنلی» خواهد بود.

او.تی. فاگبنلی تسک مستر

در این اطلاعات لو رفته گفته می شود به گذشتهٔ ناتاشا در Red Room همراه با یلنا، ملینا و الکسی پرداخته خواهد شد و نشان می دهد همگی ضربه روحی بزرگی بهشان خورده است.(همین اتفاق است که ارتباط هر چه بیشتر آن ها را توضیح می دهد.)

ملینا پشت پردهٔ بیوه های سیاه

ضمنا گفته می شود، جریان فیلم نیز از این قرار است که جلوی «ملینا» را گرفتن از راه اندازی دوبارهٔ پروژهٔ بلک ویدو است تا دختران جوان دیگری به سرنوشت خراب نشود.

بلک ویدو و Thunderbolts

با توجه به تمام این اطلاعات با فیلمی طرف خواهیم بود که خلا بین جنگ داخلی و بی نهایت را پر می کند و راز های مختلفی از گذشتهٔ ناتاشا را فاش می کند که در نهایت به جانشین شدن یلنا بلوا در هیبت بلک ویدو و شاید حضور گروه Thunderbolts بیانجامد.

تسک مستر ادیت شدهٔ وفادار

در پایان نیز این نکته را باید گفت که ظاهر دور از کمیک بوکی «تسک‌مستر» به این دلیل است که برای اکران در برخی از کشور ها دچار مشکل نشوند اتفاقا یکی از این کشور ها چین است پس مارول چاره ای جز تغییر در ظاهر تسک مستر نداشته چرا که یکی از بازار های هدفش را از دست می داده!

 

نظر شما چیست؟ چه نکتهٔ دیگری از نظر شما در این تریلر وجود داشت؟

 

نویسنده: احمد فقیه

 

P.Constantine

All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

شرح اختصاصی تیزر تریلر منتشر شده از فیلم "بلک ویدو" در جشنواره کامیک کان + لینک دانلود ویدئو !

داغ داغ! کمیک کان 2019: فیلم ها و سریال های فاز 4 دنیای سینمایی مارول فاش شد!

15 سئوالی که هواداران درباره دنیای سینمایی مارول دارند

20 زوج بی ربط (!) در دنیای کمیک

5 مثلث عشقی برتر دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

En_Sabah_Nur
#1 En_Sabah_Nur 1398-09-18 09:41
ممنون خیلی تحلیل عالی بود
فقط نمیدونم چرا هنوز توجیه نشدم که اون شخصیت تسک مستر نیست و همون هاوک آی هست :|

Just like Budapest all over again

You and i remember Budapest very differently
نقل قول کردن
North-wolf
#2 North-wolf 1398-09-18 11:16
اگه میخواین رد گاردین رو بهتر بشناسین و زبونتون خوب نیست که کمیکای مربوط بهش رو بخونین قسمت 18 از فصل دوم انیمیشن اونجرز اسمبل رو ببینین. کاپتان آمریکا و فالکون و بلک ویدو و هالک میرن روسیه.(اون موقع اختلاف بین اعضای اونجرز افتاده بود و جدا کار میکردن.گروه استیو راجرز برای شیلد گروه تونی استارک جدا) بگذریم... اونجا با گروه وینتر گارد مواجه میشن که اعضاش همین رد گاردین و اون خرسه و اون زنه دارک استار هستن. اول یه درگیری دارن بعد باهم دوست میشن
نقل قول کردن
moali
#3 moali 1398-09-18 11:46
خب این تریلر در کنار هایپر بودن، خیلی هم نکاتی رو فاش نکرد، اما به چند جهت احتمال قوی فیلم دارای یک توئیست یا کلیف‌هنگر خواهد بود و هواداران شاهد مثلا معرفی یک شخصیت جدید و محبوب(تو ردیت یک کاربر ادعای حضور ددپول رو تو فیلم داده بود که البته ضعیفه) یا... :

۱. زمان اکران فیلم: خب زمان اکران فیلم تو ماه میِ که یعنی تاریخ اکران فیلم‌های مهم مارول شامل اونجرزها
۲. در این سال مارول کلا دو فیلم داره که هر دوی اونها آثاری ریسکی محسوب میشوند که جهت تضمین موفقیتشون باید یک همچین توئیست‌هایی داشته باشن
۳. این فیلم عنوان مهمی رو یدک میکشه و اون هم اولین فیلم از فاز چهارم دنیای سینمایی ماروله، پس انتظار یک مقدمه چینی و حتی معرفی های جذاب مثلا مثل اولین جهت‌یافته‌ها که اقای فقیه اشاره کردن.
۴. معمولا فیلم‌هایی از mcu که نسبت به فیلم های بزرگی مثل اونجرز یا فیلم‌هایی مانند اسپایدی که شخصیت چهره‌تری رو دارن، کوچک‌تر هستند، دارای این دست توییست‌ها هستن تا بتونن هوادارها رو هایپ کنن، مثل انت‌من و واسپ که با مطرح کردن بحث کوانتومی و یا ربط دادن به اینفینیتی و پودرشدنشون در انتهای فیلم هوادارها رو ذوق‌زده کرد یا مثلا کپ مارول که علی رغم همه خلل‌ها و ایراداتش اسکرال ها رو معرفی کرد و خب فکر میکنم الان در برهه ای هستیم که در روزهای پسا اندگیم و ورود شخصیت‌های جدید و همچنین ورود کاراکترهای فاکس و لزوم معرفی اونها باید در همه فیلم‌ها و سریالهای تایید شده ی فعلی مارول منتظر یک معرفی، پیچش داستانی، توییست یا کلیف‌هنگری باشیم.
نقل قول کردن
AZIZ
#4 AZIZ 1398-09-18 15:06
تشکر تحلیل بسیار خوبی بود
نقل قول کردن
spideardevil
#5 spideardevil 1398-09-18 15:16
بابت مقاله خودتون ممنون تریلر خخخخخییییییلللل یییی معرکه بود
نقل قول کردن
Infinity
#6 Infinity 1398-09-18 19:05
آقای فقیه خیلی عالی بود خسته نباشید
کاملا با دقت و ریز بینی
فقط چند تا موضوع
البته منم موقع دیدن تریلر وقتی تسک مستر اومد احساس کردم یه لحظه هاکای بعد یه دور کشیدم عقب دیدم نه باو تسک مستره
ولی بنظرم ظاهر تسک مستر میتونست به کمیکش شبیه تر باشه
راستی ژنرال راس چرا ظاهر جوون ترش یکم مصنوعی؟
و احساس میکنم یلنا ممکنه بمیره و بنظرم ملینا یه ریگی تو کفشش داره و شخصیت کاملا مثبتی نباشه
راجب اورسای بزرگ هم بعید میدونم داخل فیلم باشه اگرم باشه احتمالا نقش کلیدی نداشته باشه و تو سکانس بعد تیتراژ ازش رو نمایی شه یا یه نقش مخفی داشته باشه تو فیلم
لباس ناتاشا هم وقتی تو اسمونه خیلی زیاد شبیه لباسش تو اونجرز اند گیم که احتمالا همونه
و رد گاردین چرا سپری نداره؟
و اخر از همه که برام مهمه
چرا خبری از هاکای نبود؟راجب بوداپست هروقت تو mcuهر میوفتاد کلینت و ناتاشا باهم بوزن و طوری بود که کلینت هم تو ماجرای بوداپست بوده ولی چرا هیچ خبری از کلینت نبود تو تریلر؟
نقل قول کردن
omiDeadpool
#7 omiDeadpool 1398-09-18 19:17
یکی از بهترین تحلیل تریلرهایی بود که تا به حال خونده بودم
نقل قول کردن
ali.tics1
#8 ali.tics1 1398-09-18 23:03
آقای فقیه خسته نباشید عالی بود.
به نظرم درسته که گفته اند وقایع فیلم بین جنگ داخلی و جنگ ابدیته ولی راستش همونطور که از تریلر پیداس بخشی از وقایع فیلم ممکنه در ۵ سالی باشه که ما در پایان بازی ندیدیم. و همچنین طبق بررسی های آقای فقیه قطعا فلش بک هایی هم در فیلم وجود دارد.
به نظرم در فاز ۴ فیلم های بلک ویدو و دکتر استرنج ۲ داستان و فیلمنامه خیلی خوبی خواهند داشت.
و بازیگران این فیلم ها هم عالی هستند. به امید موفقیت فاز ۴ مارول
نقل قول کردن
Infinity
#9 Infinity 1398-09-19 04:02
به نقل از ali.tics1:
آقای فقیه خسته نباشید عالی بود.
به نظرم درسته که گفته اند وقایع فیلم بین جنگ داخلی و جنگ ابدیته ولی راستش همونطور که از تریلر پیداس بخشی از وقایع فیلم ممکنه در ۵ سالی باشه که ما در پایان بازی ندیدیم. و همچنین طبق بررسی های آقای فقیه قطعا فلش بک هایی هم در فیلم وجود دارد.
به نظرم در فاز ۴ فیلم های بلک ویدو و دکتر استرنج ۲ داستان و فیلمنامه خیلی خوبی خواهند داشت.
و بازیگران این فیلم ها هم عالی هستند. به امید موفقیت فاز ۴ مارول

در حال حاضر فیلم بلک ویدو دومین فیلم فاز چهارمه(بعد از اسپایدرمن فار فرام هوم)و الان بلک ویدو یه فیلم خیلی ریسکی
نقل قول کردن
Infinity
#10 Infinity 1398-09-19 04:04
به نقل از En_Sabah_Nur:
ممنون خیلی تحلیل عالی بود
فقط نمیدونم چرا هنوز توجیه نشدم که اون شخصیت تسک مستر نیست و همون هاوک آی هست :|

Just like Budapest all over again

You and i remember Budapest very differently

دلیلشو خدا میدونه
ولی باید متقاعد شی چون واقعا تسک مستره
نقل قول کردن
P.Constantine
#11 P.Constantine 1398-09-19 08:11
#1 , #10
به نقل از Infinity:
به نقل از En_Sabah_Nur:
ممنون خیلی تحلیل عالی بود
فقط نمیدونم چرا هنوز توجیه نشدم که اون شخصیت تسک مستر نیست و همون هاوک آی هست :|

Just like Budapest all over again

You and i remember Budapest very differently

دلیلشو خدا میدونه
ولی باید متقاعد شی چون واقعا تسک مستره

یه سوال من از شما دارم! کجای متن نوشته شده تسک مستر همون هاکای ـه؟! :o
"شاید برخی بگویند که این همان هاکای خودمان است اما با توجه به سیر زمانی فیلم و البته اقتضای داستان اصلا چنین چیزی درست نیست. شاید بتوان ادعا کرد که تسک مستر سابقا با هاکای مبارزه ای داشته و فنون تیر و کمان را از او تقلید می کند. "
توی متن نوشتیم که هاکای نیست این بنده خدا! تازه بعدش تو قسمت جمع بندی گفتیم قراره آقای «او.تی. فاگبنلی» نقشش رو بازی کنه.
نقل قول کردن
AZIZ
#12 AZIZ 1398-09-19 10:00
به نقل از Infinity:
به نقل از ali.tics1:
آقای فقیه خسته نباشید عالی بود.
به نظرم درسته که گفته اند وقایع فیلم بین جنگ داخلی و جنگ ابدیته ولی راستش همونطور که از تریلر پیداس بخشی از وقایع فیلم ممکنه در ۵ سالی باشه که ما در پایان بازی ندیدیم. و همچنین طبق بررسی های آقای فقیه قطعا فلش بک هایی هم در فیلم وجود دارد.
به نظرم در فاز ۴ فیلم های بلک ویدو و دکتر استرنج ۲ داستان و فیلمنامه خیلی خوبی خواهند داشت.
و بازیگران این فیلم ها هم عالی هستند. به امید موفقیت فاز ۴ مارول

در حال حاضر فیلم بلک ویدو دومین فیلم فاز چهارمه(بعد از اسپایدرمن فار فرام هوم)و الان بلک ویدو یه فیلم خیلی ریسکی

جناب بلک ویدو اولین فیلم فاز چهارم اسپایدرمن تو فاز 3 بود
نقل قول کردن
Bat_spidey
#13 Bat_spidey 1398-09-19 14:32
خیلی تحلیل خوبی بود به نظرم فیلم خوبی میشه راستی بالاخره تونستم عضو سایت بشم
نقل قول کردن
Infinity
#14 Infinity 1398-09-19 18:34
به نقل از AZIZ:
به نقل از Infinity:
به نقل از ali.tics1:
آقای فقیه خسته نباشید عالی بود.
به نظرم درسته که گفته اند وقایع فیلم بین جنگ داخلی و جنگ ابدیته ولی راستش همونطور که از تریلر پیداس بخشی از وقایع فیلم ممکنه در ۵ سالی باشه که ما در پایان بازی ندیدیم. و همچنین طبق بررسی های آقای فقیه قطعا فلش بک هایی هم در فیلم وجود دارد.
به نظرم در فاز ۴ فیلم های بلک ویدو و دکتر استرنج ۲ داستان و فیلمنامه خیلی خوبی خواهند داشت.
و بازیگران این فیلم ها هم عالی هستند. به امید موفقیت فاز ۴ مارول

در حال حاضر فیلم بلک ویدو دومین فیلم فاز چهارمه(بعد از اسپایدرمن فار فرام هوم)و الان بلک ویدو یه فیلم خیلی ریسکی

جناب بلک ویدو اولین فیلم فاز چهارم اسپایدرمن تو فاز 3 بود

عه فکر میکردم فار فرام هوم اولین فیلم فاز4
اخه گفته بودن اونجرز اند گیم اخرین فیلم فاز سومه
نقل قول کردن
Dr.J
#15 Dr.J 1398-09-27 19:24
فیلم خوبی شده فقط جای daredevil خالیه!
نقل قول کردن
sara
#16 sara 1399-01-18 19:32
تریلر عالی و تحلیل شما هم عالی تر :lol: :lol: :lol:
من فکر میکنم در آخر اون شخصیت ملینا بهشون خیانت میکنه
یا طبق تئوری مقاله شما تسک مستر هست( که یکم بعیده) یا باهاش کار میکنه
رد گاردین هم ربطی به گذشته ناتاشا داره حالا یا باهام دوست بودن یا همکار
فکر نمیکنم یلنا آخر فیلم کشته بشه فکر میکنم امکانش هست که جای بلک ویدو رو بگیره
تسک مستر هم به نظرم آخر فیلم زنده میمونه
بعد یه سوال هاکای و فیوری حضورشون تایید شده تو فیلم؟؟؟؟
من که بی صبرانه منتظر این فیلمم و به نظرم فیلم جالب و جذاب و خفنی خواهد بود ;-) ;-) ;-) ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45