بدترین اتفاقاتی که برای مرد عنکبوتی با بازی اندرو گارفیلد افتاده

بدترین-اتفاقاتی-که-برای-مرد-عنکبوتی-با-بازی-اندرو-گارفیلد-افتاده

پیتر پارکر، با بازی اندرو گارفیلد، با درد و رنج بیگانه نیست و مانند دیگر مغایر هایش، آموخته است که قهرمان بودن اغلب به درد منجر می‌شود.

مقدمه: مولتی ورس اکنون باز شده و به لطف اتفاقات فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، نسخه های مختلف سینمایی مرد عنکبوتی به یکدیگر نزدیکتر شده اند. پس از اتحاد سه مرد عنکبوتی از سه نسل متفاوت، آنها توانستند تجربیات خود را به یکدیگر منتقل کنند، از جمله تروما ها و درد هایی که متحمل شده اند. مرد عنکبوتی با بازی اندرو گارفیلد، شاید به نسبت دو مرد عنکبوتی دیگر بیشتر متحمل درد و رنج شده باشد که او را تبدیل به تلخ ترین و دارک ترین مرد عنکبوتی می‌کنند.

 

1- در دبیرستان برای او قلدری می‌کردند

پیتر پارکر و فلش تامپسون در کمیک ها رقابت داشتند که بعدا به رفاقت تبدیل شد اما رابطه ی آنها با قلدری کردن فلش برای پیتر در دبیرستان شناخته می‌شود. فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز، این قلدری را بیشتر از فیلم دیگر مرد عنکبوتی نشان می‌دهد و رقابت فلش و پیتر را تقویت می‌کند. هرچند که این رابطه پس از نیش عنکبوت که به پیتر قدرت بیشتری داد، از بین رفت ولی قلدری کردن فلش بر روی پیتر تاثیر عمیقی گذاشت. پیتر پس از اینکه فهمید قدرتش می‌تواند جلوی افرادی مانند فلش را بگیرد، از قدرت هایش استفاده ی نادرستی کرد تا جلوی افرادی مانند فلش را بگیرد که در نهایت منجر به تراژدی شد.

 

2- از مرد عنکبوتی بودن دست کشید

اندرو گارفیلد اسپایدرمن

پس از مرگ دردناک گوئن، پیتر از هویت خود به عنوان مرد عنکبوتی برای یک مدت دست کشید و اجازه داد که دنیا خودش با مشکلات دست و پنجه نرم کند. او پس از سخنرانی فارغ التحصیلی گوئن دوباره به دنیای قهرمانی برگشت و با راینو مبارزه کرد. برای پیتر، از دست دادن هویت اش به عنوان مرد عنکبوتی، به معنای از دست دادن بخشی از هویت خودش بود. با این حال احساس گناهی که او در قبال مرگ گوئن داشت او را به این باور رسانده بود که مانند گذشته قادر به نجات دادن مردم نیست. در فیلم گفته نشد که او چقدر از هویتش به عنوان مرد عنکبوتی دست کشیده بود اما گفته می‌شود که این اتفاق حدود چند ماهی به طول انجامیده.

 

3- نا امید کردن مکس دیلیون

مکس دیلون مرد عنکبوتی

مکس دیلیون پیش از اینکه به الکترو تبدیل شود، به قول پیتر فرد شیرینی بود. هرچند پس از آن اتفاقی که برایش افتاد، مکس احساس کرد که باید جلوی فردی که بیشتر از او مورد توجه قرار می‌گیرد را بگیرد و او کسی نبود به جز مرد عنکبوتی. با وجود اینکه پیتر در تبدیل شدن مکس به الکترو مقصر نبود، اما شکی نیست که مرد عنکبوتی کمی احساس مسئولیت در قبال شرارت الکترو می‌کرد. خوشبختانه پیتر در فیلم راهی به خانه نیست از شانس دوم خود استفاده و مکس را درمان کرد.

 

4- مرگ کاپیتان استیسی

مرگ کاپیتان استیسی

کاپیتان جورج استیسی شاید فرد مورد علاقه ی پیتر نبود اما پدر دوست دخترش گوئن بود که این باعث شد پیتر او را جزوی از خانواده ی خود بداند. جورج زندگی خود را هنگامی که تلاش می‌کرد به مرد عنکبوتی در مقابل لیزارد کمک کند فدا کرد و از پیتر قول گرفت که گوئن را قاطی ماجرا های ابرقهرمانانه ی خود نکند. تقابل بین نوع عدالت مرد عنکبوتی و اجرای قانون توسط جورج استیسی، نقطه ی کانونی اولین فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز بود. اگر چه هر دو به مجازات جنایت کاران و محافظت از بیگناهان اعتقاد داشتند، اما تا زمان نبرد نهایی در مورد چگونگی انجام این کار به توافق نرسیده بودند که شوربختانه نخستین همکاری آنها، آخرین همکاری آنها نیز بود.

 

5- خیانت هری

هری ازبورن

هری آزبورن بهترین دوست پیتر بود تا زمانی که نورمن، پدرش، او را به کشور دیگری فرستاد. پس از بازگشت او متوجه شد که او از همان بیماری ای رنج می‌برد که باعث مرگ پدرش شده و تمایل او برای زنده ماندن منجر به تبدیل شدنش به گرین گابلین شد. پیتر مجبور شد که دیوانه شدن بهترین دوست خودش را ببیند با علم به اینکه نمی‌تواند به او کمک کند. در نهایت کارهای هری منجر به مرگ گوئن و چند بی گناه دیگر شد و هری برای همیشه از چشم پیتر افتاد. بر خلاف گرین گابلین جیمز فرانکو، او به رستگاری نمی‌رسد. هر چند که بازگشت او در قسمت سوم مرد عنکبوتی شگفت انگیز می‌توانست این واقعیت را تغییر دهد.

 

6- از دست دادن پدر و مادرش

ریچارد - مری - پارکر

فرانچایز مرد عنکبوتی شگفت انگیز، تمرکز بیشتری بر روی پدر و مادر و پیتر پارکر، ریچارد و مری پارکر، داشت. در این نسخه از داستان، ریچارد و مری درگیر یک پرونده ی محرمانه هستند که منجر به مرگشان در یک سانحه ی هوایی می‌شود. ناپدید شدن والدینش تنها چیزی بود که پیتر تا پس از کشف نوار های ویدویی پدرش متوجه آن نشده بود. پیتر همیشه احساس می‌کرد که رها شده است و این چیزی است که هیچ پسری در سنین بلوغ نباید با آن رو به رو شود.

 

7- قید پیتر پارکر را زدن

بازگشت اندرو گارفیلد در فیلم راهی به خانه نیست برای طرفداران بسیار خوشایند بود زیرا می‌توانستند مرد عنکبوتی او را پس از 7 سال غیبت در سینما ها در نقش مرد عنکبوتی ببینند. او در میانه ی صحبت هایش با توبی مگوایر عنوان کرد که او زمانی برای پرداختن به مسائل پیتر پارکری ندارد و این ممکن است به این اشاره داشته باشد که او زمان کمی را به عنوان یک شهروند عادی سپری می‌کند. مرد عنکبوتی چند بار در کمیک از پیتر پارکر بودن دست کشیده که معمولا پس از یک شکست وحشتناک این اتفاق افتاده است. تصور اینکه پیتر چقدر باید متحمل درد و رنج باشد تا تمامِ خود را صرف مرد عنکبوتی بودن کند غم انگیز است. امیدواریم که مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد بتواند یاد بگیرد که زندگی خود را به تعادل برساند و در صورت ساخته شدن مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3 او بتواند ام‌جی خود را پیدا کند.

 

8- مرگ عمو بن

عمو بن با بازی مارتین شین شاید بهترین نسخه ی سینمایی از این کاراکتر باشد اما او نتوانست از سرنوشت غم انگیز عمو بن فرار کند و در حین جستجوی برادر زاده اش با یک سارق مسلح رو به رو می‌شود و با یک گلوله کشته می‌شود. این لحظه یک نقطه ی کانونی در زندگی هر مرد عنکبوتی است و اندرو گارفیلد هم از این قاعده مستثنا نبود. اتفاق بدتر این بود که قاتل عمو بن کسی بود که پیتر با او روبه رو شده بود ولی اجازه داد که فرار کند و مسئولیت مرگ عمو بن را گردن خودش انداخت.

 

9- تلخ شدن

اندرو گارفیلد - نو وی هوم

پس از مواجه شدن با نسخه های دیگر خود، او اعتراف می‌کند که او تلخ شد و دیگر "مرد عنکبوتی همسایه ی خوب محله" نبود. هرچند که پیتر شرح بیشتری از این اتفاق نمی‌دهد اما بسیاری این جملات او را اینگونه تفسیر کرده اند که او ممکن است کسی را به قتل رسانده باشد؛ کسی که هویتش هنوز مشخص نیست اما قطعا خیلی بر روی پیتر و ناخوادگاه اش اثر گذاشته است.

 

10- مرگ گوئن

مرگ گوین استیسی

مرد عنکبوتی ممکن است ابر قهرمانی باشد که با تار هایش بر فراز شهر تاب می‌خورد اما او پیش از هر چیز، پیتر پارکر است، اشخاصی را دوست دارد و می‌خواهد از آنان حفاظت کند اما او متاسفانه نمی‌تواند همیشه افرادی را که دوست دارد از مرگ نجات دهد. در اوج مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2، پیتر تلاش می‌کند گوئن در حال سقوط در برج ساعت را نجات دهد اما چند میلی ثانیه دیرتر این کار را انجام می‌دهد. این اتفاق بیشتر از همه بر روی پیتر تاثیر گذاشت. اگر او نمی‌تواند از شخصی که به او خیلی نزدیک است محافظت کند، پس از چه کسانی می‌تواند مراقبت کند؟ مرگ گوئن باعث شد پیتر مدتی از مرد عنکبوتی بودن دست بکشد و حتی در راهی به خانه نیست، گناه پیتر در مورد مرگ گوئن به طرز دردناکی قابل مشاهده است. این لحظه ی غم انگیزی در زندگی اوست که ممکن است هرگز از آن رهایی نیابد، هر چند که با نجات دادن ام جی در "راهی به خانه نیست" شاید تا حد زیادی از عذاب وجدان رهایی یافته باشد.

 

شکیبا پوران پیر

All rights reserved © Spidey.ir 2022

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 صحنه غم انگیز، احساسی و ناراحت کننده در فیلم های کمیک بوکی

رتبه بندی 10 نقش آفرینی برتر در فیلم "اسپایدرمن: نو وی هوم"

10 فیلم و سریالی که مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد ممکنه دفعه بعد در آن حضور داشته باشه!

نقد و بررسی فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2

مقالات مربوط به فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

 15 سئوال بی پاسخ مانده درباره دنیای مرد عنکبوتیِ توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز" (2012)

10 چیزی که احتمالا قرار بود در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3" ببینیم!

10 ایستراگ برتر "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2"

لحظات ماندگار در كمیك‌بوک های مرد عنکبوتی: مرگ سروان جورج استیسی

پایان واقعي مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2 فاش شد!

10 چیزی كه از فیلمنامه " مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" حذف شد!

صحنه های حذف شده «مری جین» در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" + لينك دانلود

سونی چه بلایی سر "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" آورده؟

رتبه بندی عشق های پیتر پارکر در دنیای سینما

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

A_h_J
#1 A_h_J 1401-01-03 20:59
مقاله خوبی بود خسته نباشید.
بنظرم ساخت لیزارد توسط خودش هم میشه توی لیست باشه.
چون با کمک به دکتر کانرز باعث شد مورد شماره 4 اتفاق بیافته.
نقل قول کردن
ArmanSpidery
#2 ArmanSpidery 1401-01-04 03:12
واقعا مقالات خانم پوران پیر بسیار خوب هستند
نقل قول کردن
s.p.i
#3 s.p.i 1401-01-06 17:38
سلام خیلی ممنونم بابت مقاله از خانم شکیبا پوران پیر
راستش اصولا مردعنکبوتی شخصیت بد شانسی هست که بارها زمین خورد و از زمین بلند شده چون میدونه قدرت زیاد مسئولیت به همراه داره
توی دنیای مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد هم بد شانسی کم نیورده
مرگ گوئن استیسی واقعا برای پیتر سخت بود و قید مرد عنکبوتی بودن زد برای مدتی یا حتی مرگ پدر گوئن هم باعث شد پیتر به شک بیفته به اینکه میتونه با گوئن باشه یا نه که انتخاب کرد با گوئن باشه جدا از عموشو از دست داد (که البته پیتر پارکر سرنوشتش اینه که عموشو از دست بده ) و حتی پدر و مادرش
فعلا با توجه به اتفاقات راهی به خانه نیست ببینیم پیتر اندرو گارفیلد چیکار میکنه آیا میتونه ام جی خودش پیدا کنه یا نه

خیلی ممنون د تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید