تاریخچه حضور میستریو در دنیای انیمیشن

تاریخچه حضور میستریو در دنیای انیمیشن

این مقاله نیز به مناسبت انتشار نسخه دیجیتال فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" و حضور شخصیت «میستریو» در آن تقدیم شما میشود.

شخصیت میستریو جوریه که جان میدهد برای دنیای انیمیشن! زیرا قابلیت های زیادی داره در خلق توهمات فانتزی و تخیلی ! به همین دلیل هم تقریبا پای ثابت تمام انیمیشن های ساخته شده از روی مرد عنکبوتی بوده و انصافا هم در اکثر آنها خوش درخشیده. در این مقاله به ترتیب زمان ساخته شدن، به تاریخچه حضور این خبیث محبوب دنیای اسپایدرمن در دنیای کارتون میپردازیم.

برای آشنایی با شخصیت میستریو توصیه میشه این مقاله و این مقاله را بخونید. همچنین حتما این مقاله ها را نیز بخوانید:

رتبه بندی اقتباس های «میستریو» (MYSTERIO) در دنیای سینما، انیمیشن، تلویزیون و بازی

همچنین من برای تکمیل تر شدن این مقاله، ویدئوهایی مربوط به حضور میستریو در دنیای بازی و فیلم و انیمیشن را براتون آپلود کرده ام که میتونید در اینجا و اینجا تماشا کنید.

 

- اسپايدرمن (1970- 1967)

 اسپايدرمن (70- 1967)

نخستین سفر اسپایدرمن به دنیای انیمیشن و قاب كوچك تلویزیون در سال 1967 و در قالب سریال كارتونی شبكه ABC آمریكا صورت گرفت و در آن پیتر پاركر به عنوان عكاسی جوان برای روزنامه "دیلی بیوگل" و ناشر همیشه عصبانی‌اش یعنی «جی .جونا جیمسون» كه به شدت از اسپایدرمن متنفر است، كار می‌كرد و گاهی نیز به طور محجوبانه‌ای به منشی او یعنی «بتی برنت» علاقه رومانتیك نشان می‌داد (برای آشنایی با این سریال، این مقاله را بخوانید). بارزترین ویژگی این مجموعه 52 اپیزودی این بود كه سازندگانش نهایت سعی خود را می‌كردند تا در مصرف بودجه محدودی كه در اختیار داشتند، صرفه‌جویی نمایند. به همین دلیل حركت كاراكتر‌ها به طرز غیر‌قابل‌باوری محدود بود و تنها روی سر، بازوها و پاهای لباس اسپایدرمن تار عنكبوت به چشم می‌خورد (زیرا انیماتورها وقت نداشتند روی تمام لباس او تار بكشند!). میستریو در این سریال حضور داشت و صدا پیشه اش آقای «کریس ویگینز» (Chris Wiggins) بود. او در واقع در دو اپیزود محبوب فصل اول این سریال حضور داشت که کیفیت خوبی داشتند و به سرگذشت میستریو وفادار بودند. در واقع، اولین حضور میستریو در این سریال یکی از بهترین ها بود و انگار دقیقا از روی اولین حضور میستریو در دنیای کمیک اقتباس شده بود (اینجا ترجمه شده). البته میستریو در فصل سوم هم ظاهر شد ولی در اقدامی بسیار عجیب اون لباس مخصوص معروف خودش رو بر تن نداشت! موهایش هم قرمز و پوستش هم سبز شده بود!

کارتون میستریو

ولی موضوعش انگار از یکی از داستان های معروف میستریو در دنیای کمیک الهام گرفته بود: میستریو کاری میکنه که اسپایدرمن فکر کنه کوچک شده (6 اینچ) و سپس او را در یک شهربازی گرفتار میکنه.

 

- اسپايدرمن (1981)

اسپايدرمن (82- 1981)

در ابتدای دهه‌ی 80 میلادی، مارول استودیوی انیمیشن‌سازی مستقلی را تحت عنوان Marvel Productions تأسیس نمود و طبیعتاً تصمیم گرفت براساس كاراكتر‌هایش، سریال‌های كارتونی بسازد. به همین منظور و هم‌چنین برای جلب نظر شبكه‌های سراسری، استودیوی مذكور مجموعه‌ای 26 قسمتی تحت عنوان اسپایدرمن تولید و به شبكه‌های تلویزیونی محلی عرضه كرد. پیتر پاركر بار دیگر دانشجویی بود كه در "دیلی ‌بیوگل" كار می‌كرد و به «بتی برنت» علاقه داشت. روی هم رفته، این مجموعه تا حدودی گمنام و مهجور باقی ماند ولی هواداران اسپایدرمن معتقد بودند كه به حال و هوای كمیك‌ های او وفادار است (میتونید در اینجا همه قسمت های این سریال رو به طور رایگان و با کیفیت عالی دانلود کنید). «میستریو» در یکی از اپیزودهای مجموعه به نام The Pied Piper of New York Town ظاهر شد که از ایپزودهای بسیار ضعیف آن به شمار می آید (البته این سریال از این نوع اپیزودها کم نداشت!). نقشه عجیب و مسخره اش هم این بود که با استفاده از یک موسیقی مخصوص، مردم شهر را در یک کلوپ رقص هیپنوتیزم کند تا دست به اعمال خلاف بزنند و به مرد عنکبوتی حمله کنند! (مرد عنکبوتی اولش در مقابل این موسیقی مصون بود ولی بعدش خودش هم تحت کنترل ذهنی میستریو درآمد!). جالبه که بدونید استودیوی انیمیشن‌سازی مارول در دهه 80 سری محبوب Transformers هم تولید کرد که در یکی از اپیزودهای آن همین موسیقی به کار رفته بود که مردم را هیپنوتیزم میکرد!!! در هر حال کاملا معلومه که سازندگان اپیزود مذکور از یکی از شخصیت های بیخود داستان های مرد عنکبوتی به نام «هیپنو هاسلر» الهام گرفته بودند (اینجا معرفی شده است) و گرنه چه لزومی داره شخصیتی مثل میستریو که خودش استاد ایجاد توهم است از موسیقی رقص هیپنوتیزم کننده برای رسیدن به اهداف خودش استفاده کند؟!

 

- اسپايدرمن و دوستان شگفت‌انگيز او (1983- 1981)

اسپايدرمن و دوستان شگفت‌انگيز او (83- 1981)

به لطف موفقیت مجموعه قبلی، مارول بالاخره توانست پس از مدت‌ها دوباره پای ابرقهرمان شماره یك خود را با ساخت انیمیشنی جدید تحت عنوان "اسپایدرمن و دوستان شگفت‌انگیز او" (Spider-Man and His Amazing Friends) به یك شبكه تلویزیونی سراسری یعنی NBC باز كند. این مجموعه، درست همانند اكثر آثار كارتونی دهه‌ی 80 میلادی باید از استانداردها و محدودیت‌های دست و پا گیر اعمال شده از سوی شبكه‌های سراسری آمریكا، تبعیت می‌كرد و بنابراین لحن و حال هوای مفرحی داشت و هیچ خشونتی در آن پیدا نمی‌شد. اسپایدرمن در هر اپیزود به همراه دو دوست صمیمی و هم دانشگاهی‌اش به نام‌‌های «مرد یخی» (Iceman) و «فایر استار» (Firestar) و در قالب یك تیم سه نفره به جنگ آدم بدهای جور و واجور شهر می‌رفت. آن‌ها در منزل زن عموی سالخورده پیتر پاركر زندگی می‌كردند و مقر خود را نیز در آن‌جا بنا كرده بودند. میستریو در یکی از بهترین اپیزودهای این مجموعه ظاهر شد و همین اپیزود بود که مرا برای اولین بار با شخصیت میستریو آشنا و مجذوبش کرد (اپیزود 9 از فصل اول) به نام "اسپایدی به هالیوود میرود" (Spidey Goes to Hollywood). صداپیشه اش هم «پیتر کالن» (Peter Cullen) بود. در این ایپزود، میستریو یکی از کارگردانان هالیوود به نام «سَم بلاک باستر» را مجبور میکند تا از اسپایدرمن واقعی بخواهد در فیلمش حضور پیدا کند (خود آقای بلاک باستر سالها بود که میخواست از اسپایدرمن فیلم بسازه ولی نمیتونست). در واقع میستریو تله های مرگبار برای اسپایدرمن ساخته بود تا هنگام فیلمبرداری او را بکشه! ما شاهد بهترین حقه ها و توانمندی های میستریو در این اپیزود بودیم . او حتی از روی برخی از شخصیت ها رُبات انسان نما ساخته بود! حتی از روی هالک!

 و تا یادم نرفته بگم که هالک هم در این اپیزود حضور افتخاری داره و با ربات خودش میجنگه. و جالب اینه که این اپیزود تا سالها تنها نمونه انیمیشنی بود که در آن شاهد تیم آپ مشترک بین هالک و اسپایدرمن بودیم! نکته جالب دیگر اینه که داستان این اپیزود ترکیبی است از دو کمیک : شماره 14 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (اینجا ترجمه شده) و شماره 4 از Amazing Spider-Man Annual :

در شماره 13 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ما اولین حضور «گرین گابلین» را در دنیای کمیک شاهد هستیم که یک گروه فیلمسازی را مجاب میکنه از روی اسپایدرمن فیلم بسازد تا ازش انتقام بگیره. و در شماره 4 از Amazing Spider-Man Annual نیز شاهد هستیم که اسپایدرمن به همراه رفیقش «هیومن تورچ» به هالیوود میروند (چون پیتر حس میکنه پول خوبی بهش میدن و با این پول میتونه به زن عموی خودش کمک کنه).

کمیک میستریو

ولی در آنجا با میستریو و خبیث دیگری به نام «ویزارد» مبارزه میکنند و میفهمند همه چیز زیر سر آنها بوده !

 

- اسپايدرمن: مجموعه كارتونی (1998- 1994)

- اسپايدرمن: مجموعه كارتوني (98- 1994)

در اواسط دهه‌ی 90 میلادی، شبكه Fox Kids در به در دنبال سریال‌‌های انیمیشنی ابرقهرمانانه می‌گشت تا بتواند در این زمینه با شبكه‌های دیگر رقابت كند. بدین ترتیب اسپایدرمن: مجموعه كارتونی (Spider-Man: The Animated Series) متولد شد. این مجموعه محصول مشترك كمپانی تازه تأسیس Marvel Films Animation و استودیو Tokyo Movie Shinsha بود. "اسپایدرمن: مجموعه كارتونی" از همان ابتدا مخاطبان بزرگسال را مدنظر داشت و صداپیشگان مجرب و كاركشته‌ای را به كار گرفت كه در نقش‌های خود خوش درخشیدند. میستریو هم مثل بسیاری از دشمنان معروف اسپایدرمن در این سریال حضور پیدا کرد (با صدای آقای «گرگ برگر») در واقع در اولین اپیزود او، میستریو را دیدیم که سابقا بدلکار بوده و در زمینه ساخت افکت های ویژه هم تخصص دارد ولی اسپایدرمن را مقصر میدونه چون شهرتش رو نابود کرده. بنابراین میخواد ازش انتقام بگیره و براش پاپوش میدوزه ولی در نهایت دستش رو میشه و به زندان میره. اما بعدا به عضویت گروه "شش بدجنس" (که در واقع همون گروه معروف "شش خبیث" بود)، درمیاد و در دو اپیزود وی را در این تیم دیدیم (اگه میخواهید بدونید چرا اسمشون رو به "شش بدجنس" تغییر داده بودند، این مقاله را بخوانید!).

شش خبیث

اما در آخرین ایپزودی که  در این مجموعه حضور داشت،  میستریو به طور مخفیانه یک استودیو میسازه تا در آنجا اسپایدرمن رو شکست بده. بعدش اسپایدرمن میفهمه میستریو عاشق یک هنرپیشه زن بوده که به دلیل یک حادثه به شدت زخمی شده و میستریو او را به واسطه یک فن آوری زنده نگه داشته و به دروغ بهش قول داده بود جسم یک هنرپیشه شبیه به او یعنی «مری جین واتسون» را بهش منتقل کنه!

مرگ میستریو

  در نهایت استودیو منفجر شد و اسپایدرمن مری جین را نجات داد ولی میستریو در کنار عشقش ماند و در انفجار مرد.

 

- اسپايدرمن خارق‌‌العاده (2009-2008)- اسپايدرمن خارق‌‌العاده (2009-2008)

اسپایدرمن خارق‌العاده (The Spectacular Spider-Man) نام مجموعه تحسین‌شده ای بود که توسط استودیوی انیمیشن‌سازی سونی به نام Culver Entertainment ساخته و پخش آن در روز 8 مارس سال 2008 از شبكه CW (متعلق به WB! Kids) شروع شد. مغزهای متفكر مجموعه «گِرگ وایزمن» (Greg Weisman) (سر ویراستار داستان‌ها) و «ویكتور كوك» (Victor Cook) (ناظر انیماتورها) بودند كه هر دو از خالقان برجسته انیمیشن‌های تلویزیونی هستند. اسپایدرمن خارق‌العاده از نظر لحن داستان‌گویی و سبك بصری شباهت‌های فراوانی به كمیك‌ های كلاسیك اسپایدرمن كه در ابتدای دهه 60 میلادی توسط استن ‌لی و استیو دیتكو خلق شدند، داشت و در آن تعادل مناسبی از لحظات اكشن، درام و كمدی همراه با لوكیشن‌های شهری شامل دبیرستان، ساختمان‌های بلند و خیابان‌های پرهیاهو به چشم می‌خورد. با این حال، تیم سازنده به تمام دوره‌های زمانی تاریخ 46 ساله كمیك‌ های اسپایدرمن و هم‌چنین منابع دیگری (مثل فیلم‌های زنده اسپایدرمن) رجوع و تلاش كرد حداكثر بهره را از ایده‌های بكر و جالب‌شان ببرد. میستریوی این سریال (که آقای «زاندر برکلی» جایش صحبت میکرد) تا به حال بهترین بوده. در واقع در فصل نخست این سریال و در اپیزودی به نام Persona با کوئینتین بک (نام واقعی میستریو) آشنا شدیم. او به عنوان متخصص جلوه های ویژه به خبیث دیگری به نام «آفتاب پرست» کمک کرد تا خودش رو جای اسپایدرمن جا بزنه («فینس میسون» ملقب به «مخترع مخوف» هم بهشون کمک میکرد).

در واقع ایده بکر "برای اینکه خودت را جای اسپایدرمن جا بزنی باید از کمک چند نفر دیگر بهره مند بشی"، اولین بار در این کارتون ارائه شد و ما دیدیم که چطور در فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" از همین ایده استفاده شد و میستریو به کمک یک تیم متخصص تونست اون توهمات رو پیاده کنه (اینطوری خیلی طبیعی تر جلوه میکنه). در هر حال، در فصل دوم یک قسمت کامل به میستریو اختصاص داده شد و دیدیم که او خیلی سعی داره خودش رو یک جادوگر جلوه بده. نکته جالب در باره این اپیزود اینه که چالش ها و توهمات زیادی برای اسپایدرمن ایجاد کرد ولی اسپایدرمن در نهایت تونست با اتکا به حس عنکبوتی خودش بر میستریو غلبه کنه (این موضوع هم در فیلم "دور از خانه" به کار رفته و دیدیم که در آن فیلم اسپایدرمن چقدر خوب و موثر برای شکست دادن میستریو روی حس عنکبوتی خودش تکیه کرد).

سپس در یک اپیزود دیگر هم میستریو را در قالب تیم "شش خبیث" دیدیم که «دکتر اختاپوس» آن را رهبری میکرد و آخرش هم شکست خوردند.

میسیتریو کریون

(در این اپیزود اعضای شش خبیث به گروه های دو نفره تقسیم شدند و میستریو هم با نسخه وحشی شده «کریون شکارچی» همکاری کرد).

 

- مرد عنکبوتی نهایی ( 2017– 2012)

- مرد عنکبوتی نهایی ( 2017– 2012)

وقتی مارول خودش رایت ساخت انیمیشن از روی مرد عنکبوتی را به دست آورد و آن را سونی پس گرفت، تصمیم گرفت سریال Spectacular Spider-Man را کنسل و یک سریال جدید به نام "مرد عنکبوتی نهایی" (Ultimate Spider-Man) بسازد. این سریال با 104 ایپزود طولانی ترین سریال کارتونی ساخته شده از روی شخصیت مرد عنکبوتی به حساب میاد. راستش همانطور که در این مقاله گفته شده بود، ایرادات زیادی داشت ولی رفته رفته قابل تحمل تر شد (!)  ولی هرگز چیزی نبود که هواداران واقعی اسپایدرمن رو راضی کنه. در هر حال همان طور که انتظار میرفت میستریو در این سریال حضور داشت و صدا پیشه اش هم آقای «پل اسکیر» (Paul Scheer) بود. ما در یکی از اپیزودهای پایانی  به نام The Moon Knight Before Christmas (که از اسمش معلومه شخصیت باحالی به نام «مون نایت» هم در آن حضور افتخاری داره) متوجه شدیم که میستریو از دشمنان قدیمی اسپایدرمن بوده و سابقه تردستی داشته ولی پس از اینکه در نبرد قبلی خودش با اسپایدرمن از روی پل بروکلین به پایین پرت شد، همگان وی را مرده میپنداشتند! (اسپایدرمن فقط تونست کلاهخودش رو پیدا کنه). اما دختر میستریو به نام «فرانسیس بک» از این کلاهخود استفاده میکنه تا از اسپایدرمن انتقام بگیره ولی میفهمه که روح پدرش داخل کلاهخود گرفتار شده است!!!

دختر میستریو

بدین ترتیب کلاهخود فرانسیس رو تحت کنترل خودش درمیاره و شاهد احضار هیولاهایی به دست او هستیم! بعدشم شاهد هستیم که کوئینتین بک به اسپایدرمن میگه که روحش به تسخیر «دورمامو» (از دشمنان «دکتر استرنج») در اومده ولی اسپایدرمن بهش میگه نا امید نشه و در نهایت همگی به عالم واقعیت برمیگردند و همه چیز به خوبی و خوشی تموم میشه!

 

- مرد عنکبوتی (2017 تا به حال)

- مرد عنکبوتی (2017 تا به حال)

این مجموعه جدیدترین سریال کارتونی مرد عنکبوتیه که از سال 2017 تا به حال از شبکه "دیزنی اکس دی" داره پخش میشه. تا به حال دو سیزن ازش پخش شده و راستش رو بخواهید به دلایلی که قبلا در این مقاله گفته بودم ازش خوشم نمیاد. اما در این سریال در یک اپیزود شاهد حضور میستریو بودیم که انصافا بد نبود! در واقع میستریو (که میخواست از جایزه ای که توسط یک فرد مرموز برای دستگیری اسپایدرمن تعیین شده استفاده کنه) در شهربازی خودش توهم های جالبی برای اسپایدرمن خلق کرد که در نوع خودش جالب بود (مثل مبارزه کاپیتان آمریکا با هایدرا!). ظاهرش میستریو با اون جمجه روی کلاهخودش در نوع خودش منحصر به فرد بود!

 

مهدی ترابی مهربانی
(mtm)

All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

تاریخچه حضور میستریو در دنیای گیم

تاریخچه حضور میستریو در دنیای فیلم و کارتون

اولین حضور میستریو در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

10 تا از بزرگترین و بدترین توهمات میستریو در دنیای کمیک

10 کمیک بوک برتر با حضور میستریو

10 حقیقت جالبی که باید درباره سریال کارتونی مردعنکبوتی در سال 1967 بدانید

20 حقیقتی که باید درباره سریال کارتونی "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" بدانید

10 حقیقتی که باید درباره سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" بدانید

10 تفاوت بزرگ سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" با دنیای کمیک بوک

رتبه بندی اقتباس های «میستریو» در دنیای سینما، انیمیشن، تلویزیون و بازی

10 حقیقتی که باید درباره میستریو (MYSTERIO) بدانید

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

معرفی دشمنان اصلی مرد عنكبوتی: «میستریو» (MYSTERIO) – قسمت اول

معرفی دشمنان اصلی مرد عنكبوتی: «میستریو» (MYSTERIO) – قسمت دوم

10 کمیک بوک برتر با حضور میستریو (MYSTERIO)

لینك دانلود كارتون های مرد عنكبوتی

10 ابر شروری که پتانسیل بیشتری برای فیلم آتی اسپایدرمن را دارند

معرفی گروه "شش خبیث" (SINISTER SIX)

تصاویر فوق العاده از «میستریو» - قسمت اول

تصاویر فوق العاده از «میستریو» - قسمت دوم

20 حقیقتی که باید درباره حس عنکبوتی (SPIDER-SENSE) اسپایدرمن بدانید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1398-04-24 18:35
خداییش مدیون من هستید اگه این مقاله رو بخونید و غلط های تایپی اون رو به من نگید تا درست کنم :-*
نقل قول کردن
best of the best
#2 best of the best 1398-04-24 20:05
یادمه استاد یه بار گفتین بعد از گرین گابلین، میستریو دومین ویلن محبوب شماست
الان دیگه کاملا بهم ثابت شد چون دارید واسش سنگ تموم میزارید
تا به حال ندیده بودم به مناسبت اکران یه فیلم راجع به خبیثش مقاله "10 کمیک برتر" و "تاریخچه انیمیشن" بنویسید!
این مقاله هم عالی بود
کلی از خاطراتم رو زنده کرد
دم شما گرم که اینقدر همت دارین واسه شخصیتای مورد علاقتون (برعکس بعضی ها که فقط بلدن غر غر بزنن در حالی که عرضه ندارن راجع به کرکترهای مورد علاقه شون دو خط مطلب بنویسن)
نقل قول کردن
mehran spidey
+1 #3 mehran spidey 1398-04-24 22:21
خیلی ممنونم از شما استاد

حرف از سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" اومد و باز داغ دل من تازه شد ! حیف و صد افسوس که این سریال کنسل شد :sad: یکی از بهترین و بی نقص ترین سریال های کمیک بوکی بنده بود . بعد از اون سریال ، هیچ سریال انیمیشنی دیگری از اسپایدرمن نتونست منو راضی نگه داره .... ویلین ها تشابه نزدیکی به کمیک بوک ها داشتند و ذات خودشون رو حفظ کرده بودند ولی در عین حال یک وجه مدرن داشتند ، از دیزاین گرفته تا شخصیت پردازی همه همین شکلی بودند . به شخصه با اون قسمتی که اولین بار مستریو حضور پیدا کرد خیلی خاطره دارم . این مقاله باعث شد تا تمامی خاطراتم با سریال انیمیشنی "مردعنکبوتی خارق العاده" احیا بشه ....
نقل قول کردن
hassan91
#4 hassan91 1398-04-24 22:51
من از مرد عنکبوتی فقط همون انیمیشن سریالی مرد عنکبوتی خارق العاده رو دیدم که خیلی عالی بود. ویلن های قدری تو خودش داشت واقعا. مستریوش هم عالی بود. نکته‌ای که مستریو رو تو این سریال متمایز میکرد این بود که خودش رو به عنوان یک جادوگر معرفی کرد.

باقی رو ندیدم که نظر بدم :-*

مثل اینکه دو خبیث از شش خبیث اسپایدرمن تو mcu تکمیل شد و چهارتای دیگه اش باقی موند. یادش بخیر سونی قرار بود شش خبیث رو بسازه تو مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ هم آخرش رونمایی کرد. من حتی واسه اون هم خیلی ذوق و شوق داشتم :-)
نقل قول کردن
-محمد پارسیا -رحمانی
#5 -محمد پارسیا -رحمانی 1398-04-24 23:44
خیلی خوب بود.اقای ترابی به نظر شما مرد عنکبوتی نهایی ارزش دیدن داره؟
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#6 Pooya-Spidey 1398-04-25 00:48
بسیار عالی و زیبا بود.
واقعا مجموعه کارتونی تا سال ها توی ذهن ما هوادارای دهه هشتادی میمونه به خاطر اینکه میتونم بگم جز معدود مجموعه های کارتونی بود که به طور مداوم توی ایران دوبله می شد.
اون زمان بن تن هم در کنار مردعنکبوتی از این روند پیروی می کرد.
نقل قول کردن
XxAREFxX
#7 XxAREFxX 1398-04-25 07:56
ممنون بابت این مقاله جالب
اقای ترابی یه سوال داشتم شخصیت bumblebee از چه زمانی وارد dc شد؟
نقل قول کردن
best of the best
#8 best of the best 1398-04-25 10:55
به نقل از XxAREFxX:
یه سوال داشتم شخصیت bumblebee از چه زمانی وارد dc شد؟

ببخشید من جواب میدم ولی تاریخ خلق شدنش در دنیای کمیک دسامبر 1978 بوده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید