20 نکته جالب از فیلم‌های مرد عنکبوتی که هواداران پیدا کرده‌اند!

20-نکته-جالب-از-فیلم‌های-مرد-عنکبوتی-که-هواداران-پیدا-کرده‌اند

هواداران موفق به کشف نکات ظریف و جزئیات جالبی از فیلم‌های مختلف مرد عنکبوتی شده‌اند که خواندن‌شان خالی از لطف نیست!

 

- تأثیر شوک الکتریکی روی دستگاه عصبی، نه استخوان‌ها!

تأثیر شوک الکتریکی روی دستگاه عصبی، نه استخوان‌ها!

اوایل انیمیشن «مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی»، وقت مایلز به پیتر بی. پارکر شوک الکتریکی وارد می‌کند، می‌بینیم که به‌جای کلیشه رایج در کارتون‌ها که شخصیت‌ها موقع برق‌گرفتگی استخوان‌هایشان روشن می‌شود، این‌جا دستگاه عصبیِ پیتر است که روشن نشان داده می‌شود که خلاقیت جالبی از سوی سازندگان است!

 

1- تقلید دقیق زره تونی استارک از حرکات او

تقلید دقیق زره تونی استارک از حرکات او

در فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» بعد از این‌که تونی استارک زرهِ کنترل‌ازراه‌دورش را برای نجات‌دادن پیتر از مخمصه‌ای که در آن گیر افتاده می‌فرستد، اگر دقت کنید هنگام مکالمه تونی و پیتر زره گاهی حرکات عجیبی انجام می‌دهد. هواداران متوجه شده‌اند که این قضیه به دلیل تقلید کامل این زره از حرکات تونی هنگام اشاره به افراد یا نگه‌داشتن لیوان در آن سرِ دنیاست!

 

2- کفش کتانیِ گرین گابلین!

کفش کتانیِ گرین گابلین!

حرف و حدیث‌های زیادی درباره لباس گرین گابلین در فیلم «مرد عنکبوتی» (2002) وجود دارد، اما نکته عجیبی که هواداران درباره آن فهمیده‌اند این است که نورمن برای ساخت کفش آن از یک کتانی واقعی برند نایکی (سری موسوم به Flightposite) استفاده کرده‌است!

 

3- ماه Decembruary!

ماه Decembruary!

در انیمیشن «مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی» می‌بینیم که مایلز برای اخراج‌شدن از دبیرستان جدیدش عمداً امتحانش را بد می‌دهد. جالب این‌که وقتی برگه امتحان او نشان داده می‌شود می‌بینیم که او تاریخ امتحان را دوم ماهِ Decembruary نوشته که یک کلمه ترکیبی و بی‌معنی است! این مورد ممکن است ناشی از بی‌حواسی یا بی‌اعتنایی مایلز در جلسه امتحان بوده یا شاید هم در دنیای او نام ماه‌ها فرق می‌کنند...

 

4- فیلم «The Snap» اثر «پل گرینگرس»

فیلم «The Snap» اثر «پل گرینگرس»

در فیلم «مرد عنکبوتی: دور از خانه» یکی از فیلم‌هایی که پیتر می‌تواند در هواپیما تماشا کند فیلمی‌ست به نام «The Snap» که اگر به پوسترش دقت کنید نام «پل گرینگرس» به‌عنوان کارگردان آن به چشم می‌خورد. پل گرینگرس در حقیقت کارگردانی انگلیسی‌ست که مشهور به دراماتیزه‌کردن وقایع دنیای واقعی در فیلم‌هایش است. برای مثال او فیلم‌هایی با محوریت حملات 11 سپتامبر، یکشنبه خونین، حملات 2011 در نروژ و ... را کارگردانی کرده که باعث می‌شود شخص ایده آلی برای کارگردانی فیلمی با محوریت حمله ثانوس باشد!

 

5- رنگ کیک تولّد الکترو

رنگ کیک تولّد الکترو

در فیلم «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2» کیک تولّد مکس دیلون (الکترو) به رنگ سبز و زرد تزئین شده که می‌تواند اشاره‌ای به ترکیب رنگ کاستوم کلاسیک این شخصیت در دنیای کمیک باشد! (ایستراگی مربوط به کاستوم کلاسیک الکترو در فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» هم به چشم می‌خورد.)

 

6- موز به‌جای لوگوی کلمبیا پیکچرز!

موز به‌جای لوگوی کلمبیا پیکچرز!

در ابتدای انیمیشن «درون دنیای عنکبوتی» زمانی که لوگوی معروف کلمبیا پیکچرز دچار افکت گلیچ و تغییرات پیاپی می‌شود، برای یک لحظه یک موز بزرگ جای آن خانم در لوگو را می‌گیرد! این اشاره‌ای است به دو انیمیشن «ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی» که ابتدای آن‌ها هم یک موز بزرگ جای لوگوی اصلی را گرفته بود! جالب است بدانید سازندگان «به سوی دنیای عنکبوتی» یعنی فیل لرد و کریستوفر میلر انیمیشن «ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی» را نیز ساخته‌اند.

 

7- کتابی که ام‌جی می‌خواند!

کتابی که ام‌جی می‌خواند!

در فیلم «بازگشت به خانه» ام‌جی را در حال خواندن کتابی تحت عنوان Invitation to a Beheading می‌بینیم. این کتاب درباره مردی‌ست که به زندان می‌افتد و تنها هم‌سلولی‌اش یک عنکبوت است! یک ایستراگ دیگر هم درباره کتاب دیگری که ام‌جی می‌خواند وجود داشت که در مقاله ایستراگ‌های این فیلم به آن اشاره شده است (مورد شماره 21 در این مقاله).

 

8- «غلطه!»

در انیمیشن «درون دنیای عنکبوتی» درست زمانی‌که پیتر خود را به‌عنوان «تنها مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته» معرّفی می‌کند، روی یکی از ساختمان‌ها در پس‌زمینه نوشته شده «WRONG» که به اشتباه‌بودن این حرف اشاره دارد! (اگر دقت کنید لوگوی سونی و چند کلمه دیگر نیز در پس‌زمینه پیدا می‌شوند.)

 

9- انگشتان چسبنده پیتر

انگشتان چسبنده پیتر

یکی از قدرت‌های خاص مرد عنکبوتی سرانگشتان چسبناک اوست که باعث می‌شود بتواند از در و دیوار بالا برود. اگر دقت کنید در صحنه دزدی از بانکِ فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» نمایش جالبی از این قدرت را می‌بینید که در ابتدا پیتر برای اینکه از روی زمین پرتاب نشود دستش را به کاشی‌های کف بانک می‌چسباند که باعث کنده‌شدن آن‌ها می‌شود؛ اما وقتی دستش به بتن زیر آن می‌رسد سر جایش می‌ماند!

 

10- شکستن شیشه و نمایش اضطراب مایلز

شکستن شیشه و نمایش اضطراب مایلز

اواخر فیلم «درون دنیای عنکبوتی»، جایی که مایلز با لباس جدیدش در سطح شهر تاب می‌خورد می‌بینیم که حین پریدن از یک ساختمان، انگشتانش به شیشه می‌چسبد و آن را می‌شکند. این موضوع نشان‌دهنده این است که مایلز هنوز می‌ترسد دستش را از شیشه رها کند، اما نهایتاً دلش را به دریا می‌زند و به زور دستش را از آن می‌کَنَد. در واقع شکسته‌شدن شیشه اتفاقی ساده است که به نحو احسن اضطراب و دودلی این شخصیت در لحظه را نمایان می‌کند!

 

11- نمایشی که مری‌جین در آن بازی می‌کند!

نمایشی که مری‌جین در آن بازی می‌کند!

در فیلم «مرد عنکبوتی 2»، مری‌جین یکی از بازیگران نمایشی تحت عنوان «The Importance of Being Earnest». داستان این نمایشنامه (نوشته «اسکار وایلد») درباره مردی با مسئولیت‌های فراوان است که به طور مخفیانه هویت دیگری هم دارد که به واسطه آن می‌تواند از زیر بار مشکلاتش فرار کند؛ کشمکش و دغدغه‌ای که پیتر در این فیلم با آن بیگانه نیست!

 

12- ویبرانیم در جدول تناوبی!

ویبرانیم در جدول تناوبی!

در فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» جایی که هم‌مدرسه‌ای‌های پیتر برای مسابقه علمی‌شان تمرین می‌کنند می‌بینیم که پیتر از عنصر تخیلی و معروف «ویبرانیم» نام می‌برد! به عبارتی در دنیای سینمایی مارول، ویبرانیم رسماً به‌عنوان یک عنصر در جدول تناوبی در میان فلزات گروه 2 وجود دارد! (برای آشنایی با این فلز مهم دنیای کمیک این مقاله را بخوانید).

 

13- تفاوت جزئی دو عکس...

تفاوت جزئی دو عکس...

در انتهای انیمیشن «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» مایلز به اشتباه به دنیای دیگری (دنیای شماره 42) فرستاده می‌شود که در آن پدرش مرده است. با دقت (زیاد!) روی جزئیات خانه خانواده مایلز در این دو دنیا متوجه تفاوتی جزئی بین قاب عکس خانوادگی‌ای که روی دیوار است می‌شویم: در دنیای 1610 پدر مایلز کنار اوست اما در دنیای 42 در این عکس حضور ندارد!

 

14- برج‌های دوقلویی که همچنان هستند!

در مقاله ایستراگ‌های فیلم «مرد عنکبوتی» (2002) می‌خوانیم:

وقتی فیلم مرد عنکبوتی ساخته سم ریمی قرار بود منتشر بشه، یک تیزر محشر ازش بیرون اومد که بعدا کلا حذف شد! این تریلر که من خیلی سال پیش تو سایت براتون آپ کردم (اینجاست)، درباره سرقت از بانک بود. یعنی ابتدا چند سارق از یک بانک دزدی کرده و سپس با یک هلی کوپتر از محل میگریختند. بعد اسپایدرمن تعقیبشان میکرد و در نهایت هلی کوپتر سارقین را در تاری که میان برج های دوقلوی شهر نیویورک ایجاد کرده بود، گیر می انداخت!

این تریلر بسیار منحصر به فرد بود چون به جای آنکه از صحنه های درهم و برهم تشکیل شود، انگار از سکانسی مستقل در درون فیلم گرفته شده بود و برای خودش داستان داشت. گفته میشد ریمی خودش روی ساخت این تیزر نظارت داشت تا از هر نظر ایده آل باشد. تا اینکه حوادث 11 سپتامبر پیش آمد.

یعنی برج های دوقلوی شهر نیویورک با خاک یکسان شد. در نتیجه شرکت سونی تصمیم گرفت تریلر را از اینترنت جمع آوری کند. سونی حتی به ریمی دستور داد تمام سکانس مذکور را از فیلم حذف کند! البته یک روایت دیگر هم هست که طبق آن سونی از اولش هم قرار نبود از این صحنه ها در فیلم استفاده کنه!

همچنین یک پوستر بسیار زیبا برای این فیلم منتشر شد که در آن میشد انعکاس این دو برج را در لنز چشمان ماسک اسپایدرمن دید:

سونی از سینماها خواست این پوستر را هم برگردانند ولی ظاهرا خیلی ها این کار را نکردند چون هنوز برخی نسخه های این پوستر موجوده و اگر اصل باشه به قیمت حدود 1000 دلار در حراجی های اینترنتی به فروش میرسه!

اما هواداران همچنان توانسته‌اند آثاری از این دو برج را در فیلم پیدا کنند! برای مثال این‌جا در تلویزیون دفتر جی. جونا جیمسون:

یا چند لحظه ی بسیار کوتاه که در فیلم اصلی باقی ماند که انعکاس برج های دوقلو در چشم های مردعنکبوتی دیده میشود:

 

 

15- پراولر / «برایان پیکلی»!

 پراولر / «برایان پیکلی»!

باز هم در فیلم «بازگشت به خانه» وقتی پیتر به وسیله لباس پیشرفته‌اش اطلاعات آرون دیویس را پیدا می‌کند، در میان نام‌های مستعارش دو اسم به چشم می‌خورد: «پراولر» و «برایان پیکلی». پراولر که هویت شخصیت خبیثی‌ست که زمانی عموی مایلز مورالز آن را داشت و برایان پیکلی هم ترکیب نام برایان مایکل بندیس و سارا پیکلی، نویسنده و طراحی‌ست که مایلز مورالز را در دنیای کمیک خلق کردند!

و البته حالا که صحبت از نویسندگان و طراحان مرد عنکبوتی شد، جای دیگری از فیلم هم اسم مارک بگلی (طراح کهنه‌کار مردعنکبوتی) روی دیوار به چشم می‌خورد:

مارک بگلی

 

16- صفحه اوّل بیوگل بدون تصویر

صفحه اوّل بیوگل بدون تصویر

در فیلم «مرد عنکبوتی 2» پس از این‌که پیتر لباس عنکبوتی‌اش را از دست جونا پس می‌گیرد، می‌بینیم که صفحه اوّل روزنامه دیلی بیوگل بدون تصویری از مرد عنکبوتی و تنها با یک تیتر بزرگ خبر از بازگشت مرد عنکبوتی می‌دهد. این نکته کاملاً با وضعیت آن زمانِ پیتر در فیلم همخوانی دارد چرا که او هنوز به شغل سابقش در بیوگل برنگشته و در نتیجه جیمسون مجبور شده صفحه اوّل را بدون تصویر چاپ کند!

 

17- کارمند بی‌مسئولیت!

کارمند بی‌مسئولیت!

در صحنه دزدی از آزمایشگاهِ انیمیشن «درون دنیای عنکبوتی»، اگر دقت کنید می‌بینید که بین کارمندان آن‌جا که برای گرفتن مردان عنکبوتی اسلحه به دست گرفته‌اند، یکی پیدا می‌شود که به کلی بیخیال قضیه شده و برمی‌گردد سر کار خودش!

 

18- دندانِ کنده‌شده مرد شنی!

دندانِ کنده‌شده مرد شنی!

در فیلم «مرد عنکبوتی 3» جایی که پیتر صورت مرد شنی را به یک قطار در حال حرکت می‌کوبد، میان شن‌هایی که از صورتش جدا شده یک دندانِ کنده‌شده هم به چشم می‌خورد!

 

19-تیرخوردن ماشین فیوری توسط عنصر آتش!

تیرخوردن ماشین فیوری توسط عنصر آتش!

در فیلم «دور از خانه» میستریو قصه‌ای تعریف می‌کند از موجوداتی عنصرگونه که از دنیای دیگری آمده‌اند و ... که بالاخره معلوم می‌شود دروغ بوده و خرابی‌های صورت گرفته توسط‌شان به وسیله پهپادهای استارک انجام شده بودند. نکته جالب اینجاست که قبل از این‌که این پیچش فاش شود، می‌شد دید که در مبارزه با هیولای آتشین فیلم اثر گلوله روی شیشه ماشین فیوری وجود دارد!

 

20- میستریو ارائه تونی استارک را تحقیرآمیزتر از آنچه بود به یاد می‌آورد!

میستریو ارائه تونی استارک را تحقیرآمیزتر از آنچه بود به یاد می‌آورد!

کوئنتین بکِ MCU کارمند سابق صنایع استارک بود که وقتی تونی استارک به پتانسیل بالای اختراعش بی‌اعتنایی کرده و او را اخراج کرد از او کینه به دل گرفت و اتفاقات فیلم «مرد عنکبوتی: دور از خانه» را رقم زد. نکته جالب این‌جاست که با بررسی دوباره آن سکانسی که در آن تونی پروژه میستریو (موسوم به B.A.R.F) را ارائه می‌دهد (در دو فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» و « دور از خانه»)، تفاوتی جزئی به چشم می‌خورد: در «جنگ داخلی» هنگام شوخی تونی با نام و هزینه بالای B.A.R.F.، فضای ارائه به نسبت جدّی‌ست، درحالی‌که در «دور از خانه» صدای خنده حضار به وضوح شنیده می‌شود! این مورد نشان می‌دهد که کوئنتین بک آن قضیه را تحقیرآمیزتر از چیزی که واقعاً بوده به خاطر می‌آورد و البته باعث می‌شود به صحّت‌و‌سقم ادعای اخراج‌شدنش بخاطر اعتراض به تونی شک کنیم...

 

محمد صالح حیدری

Spider-Fan

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

50 چیز جالبی که درباره مردعنکبوتی سم ریمی نمیدانستید

نگاهی به صحنه های حذف شده در سه گانه مردعنکبوتی سم ریمی که تا به حال دیده نشده اند!

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"

10 ایستراگ (EASTER EGG) باحال در بازی های مردعنکبوتی

ایستراگ (EASTER EGG) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" – بخش اول

ایستراگ (EASTER EGG) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" – بخش دوم

ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم مرد عنکبوتی (2002)

اشارات و ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" – بخش اول

اشارات و ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" – بخش دوم

10 تاثیر فیلم های مرد عنکبوتی ساخته سم ریمی بر روی دنیای سینمایی مارول

15 صحنه در دنیای سینمایی مارول که مستقیما از کمیک بوک گرفته شدند!

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات مخفی بازی "مرد عنکبوتی: مایلز مورالز"

10 نکته جالبی که احتمالاً درباره "اسپایدرمن" های «سام ریمی» نمیدانستید!

عكس های منتشر نشده از پشت صحنه فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز"

15 سئوال بی پاسخ مانده درباره دنیای مرد عنکبوتیِ توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد

ایستر اِگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه"

50 صحنه برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت دوم

تمامی اشارات و ارجاعات انیمیشن مردعنکبوتی خارق العاده به سه گانه مردعنکبوتی

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت اول 

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت دوم

50 صحنه برتر در فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی - قسمت اول

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم مرد عنکبوتی 2 (2004)

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم مرد عنکبوتی 3 (2007)

10 ایستراگ (EASTER EGG) برتر "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2"

ایستر اگ(EASTER EGG)ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه"

20 طرح اولیه (CONCEPT ART) در فیلم های مرد عنکبوتی که مورد استفاده قرار نگرفتند

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات جدیدترین بازی مردعنکبوتی 

طرح های به كار گرفته نشده از دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سم ریمی!

10 حقیقتی که باید درباره فیلم کنسل شده "مرد عنکبوتی 4" بدانید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

امیر فولادوند
#1 امیر فولادوند 1402-07-16 12:05
آقای حیدری welcome back خدمتتون عرض میکنم. دلمون واسه خوندن مقالات پربار شما تنگ شده بود ;-)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#2 AmirhoseinJafari2005 1402-07-16 13:43
سلام و خسته نباشید.
مقاله خیلی جالبی بود.
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#3 The Spectacular Burmun 1402-07-16 15:25
خیلی مقاله جالبی بود.جزو اون خوب خوبای مقالات اسپایدی هستش.مردعنکبوتی در دنیای سینما شانس های بسیاری داشته و کارگردانان عالی،بازیگران درجه ۱،عوامل موفقیت آمیز،فروش های هیولایی و ... همراهشون بودن.پس قطعا این اواسط هم اشارات یا نکات زیادی میشه پیدا کرد که برخی ها هم ارزش قرار گیری مجدد روی صفحه ایستراگ هاشمن دارن.
بیصبرانه منتظر قسمت دوم مقاله هستم.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#4 Spider-Fan 1402-07-16 16:20
به نقل از امیر فولادوند:
آقای حیدری welcome back خدمتتون عرض میکنم. دلمون واسه خوندن مقالات پربار شما تنگ شده بود ;-)

مخلصم، ممنون از لطف‌تون! :-)
نقل قول کردن
MohammadM2EP
#5 MohammadM2EP 1402-07-16 16:43
عالی بود ، واقعا خسته نباشید ❤
نقل قول کردن
Haj Peter
#6 Haj Peter 1402-07-16 18:34
سلام، دمتون گرم واسه مقاله،
مقاله خیلی با حال بود،
من قبلا شماره پنج رو در یوتیوب دیدم و به قول کفم برید
با شوک الکتریکی و شماره 6و 10 هم خیلی حال کردم.
منتظر قسمت های بعدی هستیم...
نقل قول کردن
Sir
#7 Sir 1402-07-16 19:00
دمتون گرم خسته نباشید!
اینکه چجوری به ذهنشون رسیده که برن یه کتاب پیدا کنن که داستان یه نفر باشه که با یه عنکبوت هم سلوله واقعا چیز جالبی بود ! :lol:
راستی این مقاله ترجمه نیست، پایینش منبع نزده چون، منظور از هواداران، اعضای سایت اسپایدیه یا چی ؟
ممنون
نقل قول کردن
The amazing A.M
#8 The amazing A.M 1402-07-16 20:39
سلام بروبچ اسپایدی مخلص همه گی اول اینکه مناسبت 11 سالگی رو دوباره تبریک میگم تشکر و قدردانی میکنم از آقای ترابی و همکاران مقاله خوبی بود یه دونه هم من پیدا کردم توی مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 زمانی که هری تبدیل به گابلین میشه مو هاش کوتاه بلند میشه اگه دقت کنید متوجه میشد
نقل قول کردن
The amazing A.M
#9 The amazing A.M 1402-07-16 20:41
و راستی یک سوال هم از آقای ترابی دارم اگه جواب بدن ممنون میشم اگه توی فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 صحنه پس از تیتراژ وجود داشت و نورمن باعث بانی همه اتفاقات بود میخواستم بدونم که نظرشون درباره فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 عوض میشد یا ممنون میشم اگه جواب بدین و ته قلبم امید دارم که مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3 ساخته خواهد شد
نقل قول کردن
Hellblazer
#10 Hellblazer 1402-07-16 21:41
یک خدا قوت بزرگ به آقای حیدری عزیز، دم شما گرم!
رنگ کیک تولد الکترو که خیلی تابلو بود، ولی خب باقی موارد خیلی خوب بود مخصوصا شماره‌ی ۱ (اصابت رعد و برق) و اون کتابی که ام جی داشت می‌خوند.
نقل قول کردن
Haj Peter
#11 Haj Peter 1402-07-17 07:21
#8اره منم دیدم، ولی این یه سوتیه ها :-*
نقل قول کردن
جاوید
#12 جاوید 1402-07-17 08:45
سلام
امکانش هست کامیک بوک ها تون رو تو جاهای دیگه استفاده کنیم البته با ذکر منبع
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1402-07-17 09:17
به نقل از جاوید:
سلام
امکانش هست کامیک بوک ها تون رو تو جاهای دیگه استفاده کنیم البته با ذکر منبع

با ذکر منبع و اسم عوامل کمیک (مترجم ، ادیتور و ...) اشکالی نداره
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1402-07-17 09:17
به نقل از The amazing A.M:
و راستی یک سوال هم از آقای ترابی دارم اگه جواب بدن ممنون میشم اگه توی فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 صحنه پس از تیتراژ وجود داشت و نورمن باعث بانی همه اتفاقات بود میخواستم بدونم که نظرشون درباره فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 عوض میشد یا ممنون میشم اگه جواب بدین و ته قلبم امید دارم که مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3 ساخته خواهد شد

بله نظرم عوض میشد ولی تا حدی چون من مشکل اصلیم با شخصیت پردازی هریه
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1402-07-17 09:18
به نقل از Sir:
دمتون گرم خسته نباشید!
اینکه چجوری به ذهنشون رسیده که برن یه کتاب پیدا کنن که داستان یه نفر باشه که
راستی این مقاله ترجمه نیست، پایینش منبع نزده چون، منظور از هواداران، اعضای سایت اسپایدیه یا چی ؟
ممنون

هواداران یعنی هواداران در فضای مجازی مثل توئیتر و ...
نقل قول کردن
Vibranium Man
#16 Vibranium Man 1402-07-25 12:48
عالی بود.
فقط یه چیزی...
فکر کنم باید واژه قسمت دوم تو سر تیتر مقاله حذف بشه؛چون محتوای قسمت ۱ و۲ رو ادغام کردید و الان دیگه کامله.
نقل قول کردن
داریوش
#17 داریوش 1402-07-25 13:18
عالی بود فقط در شماره 13 به جای دنیای شماره 1610
نوشتین دنیای۱۶۰۲
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#18 The Spectacular Burmun 1402-07-25 15:20
ممنون بابت نگارش ادامه مقاله.چون نکات خیلی جالبی توضون پیدا شده بود که دقیقا جلوی چشممون بودن،ولی متوجه نشدیم.بیشتر از همه هم با موارد ۱۳ و ۱۹ حال کردم.چون با پیچش های فیلم ها ربط داشتن و بعد از فهمیدن پیچش ها اینا برامون قابل درک میشه.
بازم ممنون برای نوشتن یه مقاله خوب دیگه از اسپایدی.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#19 Spider-Fan 1402-07-25 15:59
به نقل از داریوش:
عالی بود فقط در شماره 13 به جای دنیای شماره 1610
نوشتین دنیای۱۶۰۲

اصلاح شد. ممنون از شما. :-)
نقل قول کردن
Parham.12
#20 Parham.12 1402-07-25 19:40
سلام من میخوام تازه کمیک خوندنو شروع کنم ولی هیچ ایده اط ندارم. هر جا هم یه کمیک با ایم خاصی رو گزاشته من نمیدونم اینا به هم ربط دارن یا ترتیبی دارن یا نه. کسی هست کمک کنه که از کجا شروع کنم؟
نقل قول کردن
Parham.12
#21 Parham.12 1402-07-25 21:03
به نقل از Parham.12:
سلام من میخوام تازه کمیک خوندنو شروع کنم ولی هیچ ایده اط ندارم. هر جا هم یه کمیک با ایم خاصی رو گزاشته من نمیدونم اینا به هم ربط دارن یا ترتیبی دارن یا نه. کسی هست کمک کنه که از کجا شروع کنم؟

چقدر غلط املایی دارم :/
نقل قول کردن
Hellblazer
#22 Hellblazer 1402-07-25 21:42
به نقل از Parham.12:
به نقل از Parham.12:
سلام من میخوام تازه کمیک خوندنو شروع کنم ولی هیچ ایده اط ندارم. هر جا هم یه کمیک با ایم خاصی رو گزاشته من نمیدونم اینا به هم ربط دارن یا ترتیبی دارن یا نه. کسی هست کمک کنه که از کجا شروع کنم؟

چقدر غلط املایی دارم :/

به نظرم دوست عزیزم شما فعلا سراغ سری های در حال انتشار و رویدادها نرو.
فعلا از تک جلدی‌ها و سری های کوتاه شروع کن، اگر با بتمن و DC مشکلی نداری اول شروع کن این‌ها رو بخون:

spidey.ir/.../...

اما اگر می‌خوای با اسپایدرمن شروع کنی اینا رو بخون:

spidey.ir/.../...

spidey.ir/.../...

spidey.ir/.../...

منم امشب یکم سرم شلوغه ولی فردا پس فردا حتما یک فهرست بلند بالا بهت معرفی می‌کنم با خیال راحت بری بخونی.
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#23 The Spectacular Burmun 1402-07-25 21:50
به نقل از Parham.12:
سلام من میخوام تازه کمیک خوندنو شروع کنم ولی هیچ ایده اط ندارم. هر جا هم یه کمیک با ایم خاصی رو گزاشته من نمیدونم اینا به هم ربط دارن یا ترتیبی دارن یا نه. کسی هست کمک کنه که از کجا شروع کنم؟

سلام.اگر جای تو بودم،اول از سری اصلی(مرحوم ها لی و دیتکو)شروع میکردم که همه چیز ازشون شروع شده.بعد میرفتم سراغ داستان های بعدی همون سری ها مثلا اولین حضور مری‌جین،کلون ساگا،نبرد با جاگرنات،مرگ زن عمو می،شماره ۲۴۸،مرگ گوئن و گابلین،مرگ هری،همکاری با سوپرمن و بتمن(قسمت دوم با بتمن رو پیشنهاد نمیکنم)کمیک بتمن:گوتیک و چه بر سر مرد فردا آمد و بعدشم میرفتم سراغ التمیت اسپایدرمن.چون همین تازگی ها هم شروع کردمو و بدجوری به دلم نشسته.البته اینارو من به عنوان یه اسپایدی فن گفتمشما میتونی کمیکای هالک هم که ترجمه شده یا بقیه کمیک های بتمن و الباقی کاراکتر ها استفاده کنی.ترتیب بندی ها هم بستگی به خودت داره.من ترجیح میدم مرتب بخونم.به شمایی هم که تازه میخوای شروع کنی پیشنهاد میکنم در هم نخون که گیج نشی.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید