10 قهرمان مارول که خبر نداشتید کارنیج باهاشون جنگیده!

10 قهرمان مارول که خبر نداشتید کارنیج باهاشون جنگیده!

علیرغم اینکه کارنیج از دشمنان مرد عنکبوتی و ونومه ولی این خبیث مارول با قهرمانان دیگر مارول مثل کاپیتان آمریکا و آقای شگفت انگیز هم نبرد کرده!

مقدمه: در طول تاریخ مارول کامیکس و به ویژه در داستان های اسپایدرمن محور، کارنیج به عنوان یکی از ترسناک ترین ویلن ها خودش را جا انداخته است. درسته که این سیمبیوت قاتل بیشتر اوقات با مرد عنکبوتی و ونوم درگیر بوده ولی خیلی وقتها هم بوده که با دیگر قهرمانان نام آشنای مارول دست و پنجه نرم کرده. در واقع سطح قدرت های او و میلش برای خرابی و ایجاد کشتار باعث شده نظر خیلی از قهرمانان به وی جلب شود که میخواهیم در این مقاله به 10 تای آنها اشاره کنیم.

 

10- آیرون فیست (Iron Fist)

ایرون فیست - کارنیج

"کارنیج حداکثر" از آرک های داستانی معروف مرد عنکبوتی در دهه 90 میلادی است که 14 قسمت داشت و در آن کارنیج و دار و دسته اش با یک سری از قهرمانان مارول به رهبری اسپایدرمن و ونوم مبارزه میکنند. یکی از این قهرمانان ، دنی رند ملقب به آیرون فیست بود. در واقع در بخش 11 داستان ، یک تیم کوچک از قهرمانان تشکیل میشود تا جلوی هیاهوی بزرگی که کارنیج در شهر به وجود آورده را بگیرد. البته خود آیرون فیست مستقیما با کارنیج درگیر نشد ولی بیشتر با دار و دسته کارنیج یعنی شیریک، داپل گانگر و کاریون مبارزه کرد. تا اینکه در رویداد "کارنیج مطلق" و در کمیک فرعی "محافظان مرگبار" که در اینجا ترجمه شده بار دیگر آیرون فیست به همراه یک سری از قهرمانان هم سطح با خودش درگیر مبارزه با کارنیج و گروهش شد.

 

9- کلوک و دَگر (Cloak and Dagger)

آیرون فیست

کلوک و دگر اولین بار در شماره 64 از كمیك Peter Parker, the Spectacular Spider-Man (مارس 1982) خلق شدند. «تایرون جانسون» (ملقب به «كلوك») و «تندی بوون» (ملقب به «دگر») در شهر نیویورك و به عنوان دو نوجوان با یكدیگر ملاقات كردند. آنها هر یك مشكلات خاص خود را داشتند و به همین دلیل تصمیم گرفته بودند از خانه فرار كنند. اونا از نظر خانوادگی خیلی با هم فرق داشتند. تایرون 17 ساله، سیاه پوست و اهل بوستون بود و لکنت زبان داشت. به خاطر همین لکنت زبان هم بود که نتونست به موقع حرف بزنه و اجازه نده پلیس ها به دوستش شلیک کنند (پلیس ها به اشتباه فکر میکردند دوستش به یک مغازه دستبرد زده). تندی هم دختری 16 ساله، بسیار زیبا بود که خانواده بسیار متمولی داشت. مادرش یک مدل لباس موفق بود ولی اصلا بهش توجه نمیکرد. بعدش هم که از خونه فرار کرد. تایرون و تندی به زودی با یكدیگر دوست شدند. آنها سپس سر از گروه های مافیا درآوردند، گروه هایی كه روی نوجوانان فراری آزمایش میكردند تا نوعی ماده مخدر قوی تولید كنند. ولی آنها از این آزمایشات جان سالم بدر بردند و از آنجا فرار كردند. آنها متوجه شدند كه در نتیجه این آزمایشات به نیروهای فوق بشری دست یافته اند: تایرون قدرت های تلپورتینگ داشت (یعنی میتوانست غیب شود و بلافاصله در مكان دیگری ظاهر شود) و میتوانست خودش را به بعدی تاریك وصل كند. تندی هم میتوانست خنجرهایی ساخته شده از نور پرتاب كند، اعتیاد به مواد مخدر را از وجود دیگران بیرون كند و یا حتی دیگران را شفا دهد. آنها نام كلوك (به معنای "شنل") و دگر (به معنای "خنجر") را برای خود انتخاب كردند و به جنگ گروه های مافیایی كه در تجارت مواد مخدر دست داشتند، رفتند. جالب اینجاست كه كلوك و دگر به هم نیاز دارند و باید با اتكا به نیروی یكدیگر از پس مشكلات بر آیند. آنها سمبل نور و تاریكی هستند و با هم معنا پیدا میكنند. به همین دلیل همیشه در كنار هم هستند. البته كلوك و دگر كمی در مقابله با خلافكاران زیاده روی میكنند. به همین دلیل اسپایدرمن معمولاً با آنها به خاطر رفتار خشن شان، مشكل دارد. ناگفته نماند كه كلوك و دگر در داستان "حداکثر کارنیج" ، كمك زیادی به اسپایدرمن كردند تا بر كارنیج  و افرادش غلبه كند. آنها نیز مثل آیرون فیست در کمیک "محافظین مرگبار" بار دیگر در کنار هم قرار گرفتند تا با کارنیج و افرادش بجنگند.

 

8- ولورین (Wolverine)

 ولورین (Wolverine)

در شماره 3 از مینی سریز Spider-man/X-men که سال 2008 به دست «کریستوفر گایج» نوشته شد، شاهد نبرد بسیار جالبی بین ولورین و کارنیج بودیم. کارنیج داشت برای «مستر سینستر» کار میکرد و مرد عنکبوتی و ایکس من سر رسیدند تا باهاشون مبارزه کنند. در لحظه ای جالب کارنیج ، چنگال های ولورین را خورد چون از جنس استخوان بودند! (دلیلش رو نمیدونم چرا در اون سال چنگال هایش از جنس استخوان بودند چون تا جایی که یادمه در سال 2008 چنگال های ولورین دوباره فلزی شده بودند!).

  

7- دِث لاک (Deathlok)

دث لاک کارنیج

«دث لاک» یک سایبورگ آدم کش در کمیک بوک های مارول است که از آینده آمده. میگن در دنیای آینده افسری به نام «لوثر مانینگ» بوده که بسیار هم اهل خانواده بوده و زن و بچه اش رو دوست داشته. اما در یک نبرد زخمی شد و به کما رفت. وقتی هم بیدار میشه میفهمه که دنیا به خاطر جنگ هسته ای کاملا بهم ریخته . تازه ، متوجه میشه که شستشوی مغزی هم دادنش تا یک سایبورگ آدم کش بشه. ضمن اینکه یک کامپیوتر هوشمند هم داخل مغزش گذاشته اند. دیگر قدرت های او از این قرار هستند: دستگاه های فلزی نصب شده داخل بدنش باعث شده سرعت، قدرت، بنیه ، رفلکس و طاقت فرا بشری پیدا کنه، میتونه آسیب هایی که به بدنش میرسه رو تعمیر کنه، میتونه همزمان چندین چیز مختلف رو ردیابی کنه. در هر حال «دث لاک» نهایتا موفق میشه از دست کسانی که تبدیل به سایبورگش کردن فرار کنه. اما پی میبره که زندگیش نابود شده چون همسرش با مرد دیگه ای ازدواج کرده و ... سپس تصمیم میگیره خودکشی کنه ولی نمیتونه چون برنامه هایی که داخل سرش کار گذاشته شدن این اجازه رو بهش نمیدن. پس میفته دنبال اینکه از بقیه انتقام بگیره و ... نکته بسیار جالب درباره این شخصیت اینه که بسیار روی شخصیت های مشابه تاثیر گذاشته و کاراکترهای معروفی مثل "ترمیناتور" یا "روبوکاپ" ازش الهام گرفتن! حتی ادعا میشه شخصیت سایبورگ دی سی هم از دث لاک مارول الهام گرفته. در هر حال او نیز در داستان "حداکثر کارنیج" شرکت داشت و ضمنا در رویداد "کارنیج مطلق" هم او را در کمیک "محافظین مرگبار" بار دیگر رو در روی کارنیج و افرادش دیدیم.

 

6- گوست رایدر (Ghost Rider)

گوست رایدر کارنیج

در رویداد "کارنیج مطلق" شاهد بودیم که کارنیج چطور داره میزبانان سابق سیمبیوت را شکار میکنه تا ستون فقرات آنها را دربیاره و کدکس (نمونه ژنتیکی) آنها رو برداشت کنه تا بتونه کنال (خدای سیمبیوت ها) را زنده کنه. یکی از این میزبانان خانم «آلخاندار جونز» هستش که قبلا گوست رایدر بود و یک بار با سیمبیوت پیوند خورده بود. پس کارنیج میره سراغ این خانم و «دنی کِچ» به عنوان یکی از اصلی ترین گوست رایدر های مارول که در جهنم گیر افتاده میره سراغ گوست رایدر فعلی و ازش میخواد تا از آلخاندرا محافظت کنه و اینگونه یکی از بهترین نبردها شکل میگیره زیرا کارنیج به طور مقطعی به ظاهر و قدرت های گوست رایدری دست پیدا میکنه! شما میتونید این کمیک را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

5- آقای شگفت انگیز (Mr. Fanatstic)

آقای شگفت انگیز (Mr. Fanatstic)

در دنیای کمیک بوک های آلتمیت، سیمبیوت ها به جای آنکه منشاء فضایی داشته باشند، در آزمایشگاه و توسط پدر «پیتر پارکر» و پدر «ادی براک» خلق شده اند. کارنیج وقتی ساخته شد که دکتر «کرت کانرز» (لیزارد) مقداری از خون پیتر و خون خودش را با لباس اریجینال ونوم ترکیب کرد. کارنیج دنیای التیمت تنها در یک شرایط می توانست زنده بماند و آن هم تغذیه کردن از مردم و DNA آنها بود (درست مثل یک خون آشام!) و در نهایت گوئن استیسی را نیز به همین روش کشت‌. مرد عنکبوتی نبرد سختی با این کارنیج داشت و در نهایت او را شکست داد و با انداختنش داخل یک دودکش آن را کشت!  در هر حال در دنیای آلتمیت ، رید ریچاردز ملقب به آقای شگفت انگیز به عنوان رهبر گروه چهار شگفت انگیز با ساخت سلاح صوتی به جنگ این کارنیج رفته!

 

4- کاپیتان آمریکا (Captain America)

کاپیتان آمریکا (Captain America) - کارنیج

وقتی در داستان "حداکثر کارنیج" به کمک دیگر ابرقهرمانان نیاز شد، کاپیتان آمریکا اولین کسی بود که به یاری اسپایدرمن شتافت و او را یاری داد و چه کسی بهتر از او برای رهبری تیمی متشکل از قهرمانان علیه کارنیج و دار و دسته اش؟ او همچنین در رویداد "کارنیج مطلق" هم حضور داشت و با افراد کارنیج دست و پنجه نرم کرد ولی البته یک داستان "وات ایف ..؟" معروف هم هست به نام "چی میشد اگر اونجرز با کارنیج کیهانی نبرد میکردند؟" که کَپ در اون هم مستقیما با کارنیج میجنگه!

 

3- مرد آهنی (Iron Man)

  مرد آهنی (Iron Man) - کارنیج

در طول اکثر سری کمیک بوکی کارنیج در سال 2011 که «زِب ولز» نویسنده و «کلیتون کرین» هم طراحش بود، مرد آهنی نقش بزرگی داشت و به مرد عنکبوتی کمک کرد تا جلوی کارنیج رو بگیره. همزمان، شیریک هم دوباره خبیث شد و سیمبیوت کارنیج به طور موقتی با دکتر «تنیس نیوِس»، روانشناسی که مسئول درمان شیریک بود، پیوند خورد. اما مشخص شد که همه این ها نقشه سیمبیوت بوده تا به میزبان اصلی اش یعنی کلتوس کسدی برسد. این سیمبیوت سپس از نیوس جدا و به شیریک پیوند خورد و او را دوباره مجنون و یاغی کرد. به همین دلیل سیمبیوت که از شیریک ترسیده بود، وی را رها کرد و دوباره نزد نیوس برگشت و سیمبیوت Scorn خلق شد و طی عملی قهرمانانه به مرد آهنی و اسپایدرمن کمک کرد تا کارنیج را که دوباره زنده شده بود شکست دهند.

 

2- نُوا (Nova)

 نُوا (Nova)

«سم الکساندر»، نسخه 15 ساله شخصیت «نوا» که قدرت های این شخصیت را از پدرش به ارث برده برای بار دوم در شماره 26 از سری پنجم کمیک های Nova با کارنیج مرتبط شد. در نتیجه وقایع داستان Axis ، برای مدت کوتاهی خبیث ها به شخصیت های قهرمان تبدیل شده بودند و کارنیج هم جزو این خبیث ها بود و سم به طور اتفاقی هویت مخفی خودش را برای این نسخه ی قهرمان از کارنیج فاش کرد. سپس در این کمیک کارنیج به مدرسه سم حمله کرد و نبردی حماسی بین آنها در گرفت که باعث به وجود آمدن لحظات ماندگاری شد.

 

1- ددپول (Deadpool)

کارنیج - ددپول

کارنیج و ددپول تاریخچه مفصلی با هم دارند. قبلا یک مینی سریز چهار قسمتی نوشته «کالن بان» منتشر شده بود به نام Deadpool vs. Carnage که کاملا به نبرد این دو شخصیت دیوانه میپرداخت! وید ویلسون در نهایت تونست راهی برای غلبه بر کارنیج پیدا کنه که اونم این بود که اجازه بده سیمبیوت برای مدت کوتاهی باهاش پیوند بخوره و این مساله برایش گران تمام شد و کارنیج و یارانش در "کارنیج مطلق" به دنبال ددپول افتادند تا کدکس او را از ستون فقراتش دربیاورند و این باعث انتشار کمیک باحال و سه قسمتی "کارنیج مطلق علیه ددپول" شد که در اینجا ترجمه شده است.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

منبع: سایت CBR  

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 نبرد برتر مرد عنکبوتی با کارنیج (SPIDER-MAN VS CARNAGE)

رویداد بزرگ ونوم در سال 2019 (کارنیج مطلق/ABSOLUTE CARNAGE) - کامل + لینک دانلود

10 حقیقتی که باید درباره کارنیج (CARNAGE) بدانید

10 میزبان سیمبیوت کارنیج به غیر از «کلتوس کسدی»!

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت شیریک (SHRIEK) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره خدای سیمبیوت ها، کِنال (KNULL) بدانید

 شماره آخر از کمیک "کارنیج مطلق: محافظین مرگبار" ترجمه شد + لینک دانلود

رویداد «کارنیج مطلق»  چطور آغاز شد؟

کمیک مشترک جوکر و کارنیج ترجمه شد! + لینک دانلود مستقیم

رویداد پادشاه سیاه پوش (KING IN BLACK) را با ترجمه فارسی بخوانید

 نخستین حضور «کارنیج» (CARNAGE) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

15 قدرتی که کارنیج دارد ولی ونوم ندارد!

10 تا بدترین و وحشتناک ترین کارهایی که کلتوس کسدی/کارنیج تا به حال انجام داده است!

 کمیک "سرگذشت ونوم" (WEB OF VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

نویسنده کمیک بوک های VENOM به مرگ تهدید شد!

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی" (VENOMVERSE) به زبان فارسی (کامل)

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

 5 چیزی که همیشه در كمیك های کارنیج یافت میشود!

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی"  به زبان فارسی (کامل) + لینک دانلود

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

لینك دانلود كمیك ونوم – VENOM

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت دوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-07-28 14:05
سلام
ممنون بابت مقاله.
شخصیتی که تنها هدفش جنگیدن و کشت و کشتار وحشیانه هست، باید هم با کلی از شخصیت های مارول در بیفته! عموما کارنیج رو به عنوان دشمن ونوم و اسپایدی میشناسیم ولی این دلیل نمیشه که او با قهرمانان مارول در نیفته. مخصوصا با وجود دو رویداد مهم اختصاصی کارنیج که تقریبا کل دنیای مارول رو درگیر کرد: حداکثر کارنیج و کارنیج مطلق. درسته که بعضی هامون خیلی چشم دیدن کارنیج رو نداریم اما باید قبول کرد که نبرد او با بعضی از شخصیت های این مقاله میتونه خیلی جذاب باشه. مثلا ددپول. با اینکه به شخصه خیلی از دوتای ددپول و کارنیج خوشم نمیاد، اما نمیشه از این واقعیت هم چشم پوشی کرد که نبرد اونا چقدر میتونه جذاب باشه. فکرش رو بکنید که یک موجود سیمبیوتی وحشتناک و بسیار قوی با میزبانی دیوانه که فقط به دنبال کشت و کشتار وحشیانه است و میتونه پیچک های طولانی درست کنه و از دست هاش سلاح سرد درست کنه، رو به روی یک جهش یافته کله خراب نامیرا قرار بگیره که بلده چطور از انواع سلاح های سرد و گرم استفاده کنه و البته مهم تر هم اینه که نمیشه اون رو کشت، قرار بگیره. نبرد اونا احتمالا در شرایط عادی تمامی نخواهد داشت و میتونه خیلی جذاب باشه. یا نبرد کارنیج با گوست ریدر که یک موجود با جمجمه ای آتشین و جهنمی هست که یک جنگجوی ترسناک هست. یا حتی ولورین! آخه کی بهتر از یک پیرمرد کله شق و غیر قابل توقف با چنگال های تیز که نمیشه هم به این راحتی ها کشتش میتونه کارنیج رو سر جاش بشونه؟ (البته کلا قضیه اینه که نبرد ولورین با هر کسی جالب میشه!) درباره مرد آهنی و کاپیتان آمریکا هم درسته که نبرد اونا با کارنیج به جذابیت های مواردی که اشاره کردم نمیرسه، اما میتونه برای کاپیتان رویارویی یک قاتل خشن و یک مرد آرمانگرا و برای مرد آهنی رویارویی قهرمانی با لباسی ساخته علم و دست انسان با یک موجود با سیمبیوتی طبیعی باشه. در کل این مقاله بیشتر از هر چیز دیگه ای برای کارنیج که کل شخصیتش در این کارهای خشونت بار و فلسفه عجیب و خطرناکش خلاصه شده، جواب میده.
با تشکر.
نقل قول کردن
masiha_87
#2 masiha_87 1400-07-28 14:55
چه جالب! من فک میکردم کارنیج خیلی با قهرمانای دیگه کار نداره و دنیاش دور ونوم و اسپایدی میگرده؛ خیلی برام تعجب آور بود استاد خسته نباشید.
راستش من به شخصه از کارنیج بدم نمیاد ولی شخصیت مورد علاقه ام هم نیست. با این حال فقط کافیه یه فیلم کمیک بوکی ساخته بشه تا spidey دست به کار شه. خدایی دمتون گرم!
نقل قول کردن
Amirreza-85
#3 Amirreza-85 1400-07-28 23:02
عالی بود خسته نباشید.من فقط ولورین و کاپیتان رو میدونستم واقعا باحال بود.دستتون درد نکنه
نقل قول کردن
Jastice.SLH
#4 Jastice.SLH 1400-07-29 03:28
سلام
خب این هم یکی دیگه از مقاله های کارنیج که نشون میده این سیمبیوت شیطان صفت شتریه که در خونه بیشتر قهرمان ها خوابیده! :lol: (میدونم دیلوگ بلید توی ایونت کینگ این بلک بود :P)
4- این شجاعت کپ همیشه منو به وجد میاره
6- به نظرم مارول باید روابط بین گوست رایدر و کارنیج رو بیشتر کنه . مثلا اگه کارنیج رو تبدیل کنن به دشمن ثابت گوست رایدر خیلی خوب میشه چون تقریبا حال و هوای کمیک های دوتاشون خیلی به هم میخوره و قطعا کارنیج میتونه از خیلی جهات گوست رایدر رو به چالش بکشه
10 - هر کی ندونه میگه آیرون فیست رو چه به کارنیج :lol:
ممنون از استاد ترابی عزیز که زحمت کشیدن و این مقاله رو تهیه کردن
نقل قول کردن
Ghost Rider
#5 Ghost Rider 1400-07-29 15:15
همشونو میشناختم :-*
نقل قول کردن
Ghost Rider
#6 Ghost Rider 1400-07-29 15:16
بله تصویر گوست رایدر رو مشاهده میکنیم که داره کارنیجو پاره میکنه... :lol:
نقل قول کردن
Amir ko
#7 Amir ko 1400-07-30 12:36
سلام
مقاله عالی بود با تشکر از استاد ترابی :-)
نقل قول کردن
P.B.P
#8 P.B.P 1400-08-04 12:05
سلام ممنون از استاد ترابی عزیز،خسته نباشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید