10 شخصیت برتر مارول و دی سی که به تکنولوژی متکی هستند!

10 شخصیت برتر مارول و دی سی که به تکنولوژی متکی هستند!

یک مقاله جدید با موضوعی جدید ...

مقدمه: ما اکنون در قرن بیست‌و‌یکم به سر می‌بریم. فناوری اطلاعات و نوآوری‌های تکنولوژیکال با سرعت سرسام‌آوری روبه‌رشد هستند. امروزه تقریبا همه افراد، یک کامپیوتر قدرتمند(موبایل) در جیب خود دارند که می‌توانند با چند لمس ساده هرآنچه‌ که می‌خواهند را به‌دست آورند و عملا فواصل را بی‌معنا نموده‌اند و می‌توانند به راحتی با فردی که اون‌طرف دنیا هست ارتباط برقرار کنند. حال ما در دنیای رنگارنگ کمیک‌بوک‌های ابرقهرمانی، شخصیت‌هایی داریم که وجودشان تماما به تکنولوژی وابسته است، به‌طوری که ماندن در بالاترین و به‌روزترین سطح تکنولوژی برای موجودیت و ادامه‌ی حیات آن‌ها واجب و حیاتی و ضروری است. حال ما در این مقاله قصد داریم تا به ۱۰تا از این شخصیت‌ها از کمیک‌های مارول و دی‌سی که وابسته به تکنولوژی هستند اشاره کنیم؛ پس با ما همراه باشید...

 

10- مردان فلزی (Metal Men)

مردان فلزی

در دنیای دی‌سی، "مردان فلزی" به‌عنوان روبات‌هایی که از هوش مصنوعی بالایی برخوردار هستند شناخته می‌شوند. جالبه بدونید که آن‌ها به صورت تصادفی و بدون برنامه‌ریزی در سال ۱۹۶۲ و در شماره ۳۷ از کمیک showcase خلق شدند(توسط "رابرت کنیگر" و "راس اندرو"). در این کمیک دیدیم که دانشمندی به‌نام "ویلیام مگنوس" که از بزرگترین دانشمندان دنیا در زمینه‌ی سنتز شیمی و روباتیک است، با توسعه‌دادن respondometer،میکرورایانه‌ای که می‌تواند فلزات خالص را به روبات‌هایی انسان‌دوست و قادر به تفکر، ابتکار عمل و احساسات مستقل تبدیل کند، ۶ روبات موسوم به مردان فلزی را خلق کرد. و آن‌ها را این‌طور نامگذاری کرد: "طلا" به‌عنوان رهبر گروه، "آهن" به‌عنوان عضو قوی و عضلانی گروه، "سرب" به‌عنوان عضو ابله ولی وفادار گروه، "جیوه" به‌عنوان عضو عجول و عصبانی و متکبر گروه، "سرب" به‌عنوان عضوی که همیشه به خودش تردید داره و احساس ناامنی می‌کنه و "پلاتین" که باور داشت که یک زن واقعیه و عاشق خالقش مگنوس بود. بعدها اعضای دیگری مثل نقره و آلومینیوم و منیزیوم هم به گروه اضافه شدند؛ در مجموع نمی‌توان مردان فلزی را بدون فناوری ویژه‌ای که میکرورایانه‌های دکتر مگنوس بهشان اعطا کرده تصور کرد.

 

9- دکتر اختاپوس

دکتر اتو اکتاویوس، یک فیزیک‌دان و مخترع هسته‌ای بسیار محترم بود که چهار بازوی مکانیکی که به یک مهار متصل بود را توسعه داد که از طریق رابط مغز و کامپیوتر کنترل می‌شد. طی آزمایشی، نشت پرتو و انفجار، دستگاه را به بدن اکتاویوس متصل کرد. پس از آن اکتاویوس خود را دکتر اختاپوس نامید و فعالیت‌های شرورانه‌ی خود را آغاز کرد. اما حالا چرا او را وابسته به تکنولوژی‌اش معرفی می‌کنیم؟ چرا که او بدون آن بازوان مکانیکی مردی فانی و فاقد قدرت لازم و قابل توجه است؛ البته این‌جا به باهوشی و خطرناکی او اشاره کردیم و برای همین او را در این رتبه قرار می‌دهیم. او همچنین قدرت تلپاتیکی دارد که می‌تواند با وجود جداشدن بازوانش از یکدیگر آن‌ها را کنترل کند.

 

8- سایبورگ

سایبورگ

ویکتور استون، ملقب به سایبورگ در طول دوران حضورش در کمیک‌ها چندین سرگذشت و اوریجین مختلف را پشت سر گذاشته است ولی تمام آن‌ها حول پدرش می‌چرخند که دانشمندی بود به نام سیلاس استون؛ ماجرا از این قرار بوده که در آزمایشگاه ا.س.ت.ا.ر حادثه‌ای رخ می‌دهد که باعث می‌شود ویکتور به شدت مجروح شده و صدمه ببیند. بنابراین پدرش مجبور شد تا از تبحر خودش در علم سایبرنتیک و استفاده از فناوری‌های بیگانه‌ی مرموز، استفاده کرده و جان فرزندش را نجات دهد. او که ابتدا از شرایطش ناراضی بود بعدها متوجه شد که می‌تواند از وضعیت و فیزیک خود در راستای اعمال خیرخواهانه استفاده کند. او نه تنها یک رایانه متحرک است، بلکه به تمامی پایگاه‌های داده در سرتاسر دنیا دسترسی دارد. همچنین او می‌تواند با سرتاسر سرورهای دنیا ارتباط داشته و روز به روز هم آپدیت می‌شود. همچنین او می‌تواند تقریبا تمام اعضای بدنش را به سلاح تبدیل کند. او اخیرا آپگریدی برایش رخ داده که سبب شده ظاهری انسانی‌تر هم به‌خود بگیرد. می‌بینید؟! توانایی‌ها و قدرت‌های او تقریبا صددرصد به تکنولوژی وابسته هستند و از این رو نمی‌توان او را از فناوری‌ها و آپگریدهای پی‌درپیش تفکیک کرد.

 

7- چیس استاین

چیس استاین

چیس استاین فرزند دانشمندانی خبیث به‌نام‌های ویکتور و جنت استاین است. او از فناوری‌ها و تکنولوژی‌هایی استفاده می‌کند که پدر و مادرش اختراع نموده‌اند مثل دستکش‌های پرتاب آتش یا عینک‌های اشعه‌ی ایکس. او به گروه "فراری‌ها" هم بارها کمک کرده و تجهیزلتی رو از آزمایشگاه پدر و مادرش دزدیده و به اون‌ها داده مثل خودرویی به نام leapfrog که اعضای گروه با آن تردد می‌کنند. خلاصه او با ۱۸سال سن بزرگترین عضو گروه "فراری‌ها" محسوب می‌شود. او خودش را خیلی جسور و با اعتماد به نفس نشان می‌دهد ولی در واقع آدم احساسی و عاطفی هستش. خلاصه که او ارتباط تنگاتنگی با تکنولوژی داره و گجت‌ها و تجهیزات، نقش اساسی‌ای در عملکرد قهرمانی او دارد.

 

7- اوراکل

اوراکل

باربارا گوردون ابتدا فعالیت‌های ابرقهرمانانه‌اش را به‌عنوان بت‌گرل آغاز کرد تا این که طی رویداد "جوک کشنده" (که اینجا میتونید با ترجمه روان دانلودش کنید) جوکر با شلیک به ستون فقراتش، او را فلج کرد. پس از آن، باربارا با استفاده از حافظه eidetic،اراده‌ی غیرقابل انکار و تعداد زیادی رایانه به یک معلم اطلاعاتی به‌نام اوراکل تبدیل شد. او ابتدا با گروه جوخه خود کشی و بت‌فامیلی کار کرد و سپس گروه پرندگان شکاری را تاسیس کرد. او ابتدا با پاور گرل(که سابقه تیم‌آپ با هارلی کوئین رو هم داره) شروع به همواری کرد، اما بعد از یک عملیات مشترک فاجعه‌بار، قناری سیاه به او پیوست و آن‌ها با هم یک تیم حرفه‌ای را تشکیل دادند و برای یکدیگر به دوستان کارایی بدل گشتند. بعدها هم هانترس و لیدی بلک هاوک و بقیه هم به آن‌ها اضافه شدند. در عین حال که استعدادهای ذهنی و جسمی باربارا انکارناپذیر است اما اوراکل برای عصر دیجیتال یک قهرمان محسوب می‌شود. اطلاعات گسترده و دامنه وسیعی از داده‌های اینترنتی که اوراکل آن‌ها را سامان‌دهی می‌کند و از آن‌ها استفاده می‌نماید بیش از همه نشانگر وابستگی او به تکنولوژی است.

 

5- ویژن

 ویژن

حالا به برترین روبات دنیای کمیک می‌رسیم که وابستگی جداناشدنی‌ای با تکنولوژی داره؛ ویژن ابتدا به دست خبیثی به نام اولترون خلق شد اما بعد توانست از بند او رها شود و به یکی از اعضای قابل اتکای گروه انتقام‌جویان بدل شود. او به نوعی خودش یک تکنولوژی مجسمی‌ست که توسط هوش مصنوعی و تکنولوژی دیگری به نام اولترون ساخته شده! بعدها بارها سعی شد تا او پروسه همانندسازی را برای شباهت هرچه بیشترش به انسان‌نمایی طی کند. ذهن تکنولوژیکال او قادر است تا اطلاعات بسیاری از کتابخانه‌ها را در خود حفظ کند.

من‌حیث‌المجوع، ویژن هم در زمره‌ی قهرمانانی‌ست که نمی‌توان او را بدون تکنولوژی تصور کرد.

  

4- اتم

قطعا شناخته‌شده‌ترین قهرمان دنیای دی‌سی در عرصه‌ی کوچک و بزرگ شدن، "اتم" نام داره. البته دی‌سی تا به حال چندتا اتم داشته که شناخته شده‌ترین آن‌ها "ری پالمر" نام دارد که در دهه ۶۰ میلادی خلق شد. او به شکل عجیب و غریبی قدرت‌های خودش رو به‌دست آورد. او یک کپه از ستاره کوتوله‌ی سفیدرنگ رو دید که روی زمین افتاده، سپس اون رو برداشت و تبدیلش کرد به یک لباس مخصوص!!! روی این لباس دکمه‌هایی تعبیه شده بود که می‌توانست سایز او را تغییر دهد و دیگر این که او از قدرت‌هایش به طرز خلاقانه و بدیعی استفاده می‌کند. با اینکه او جودو را فرا گرفت و به یک شمشیرزن ماهر تبدیل شد، اما اگر او این لباس را نداشته باشد، در بهترین حالت فقط یک استاد فیزیک خیلی محبوب در دانشگاه خواهد بود! پس دیدید که تکنولوژی منحصر به فرد او تقریبا تمام چیزی‌ست که او را به یک قهرمان بدل می‌کند.

 

3- فالکون

بال‌های فالکون به او این اجازه را می‌دهند تا با سرعت ۲۵۰ مایل در ساعت در هوا پرواز کند. او یکی از بهترین جنگنده‌های هوایی جهان را با ترکیب مهارت‌های رزمی و ژیمناستیکی که از کپ به یادگار برده‌بود ترکیب کرد و به موجودیتی منحصر به فرد بدل شد. چیزی که سبب می‌شود فالکون در جایگاه فعلی‌اش قرار گیرد بهینه‌سازی‌ای است که او توانسته بین تکنولوژی‌های کاستوم و مهارت‌های فیزیکی‌اش برقرار کند که سبب تمایز او با دیگر اعضای لیست می‌شود.

  

2- آقای معرکه

 آقای معرکه

مایکل هولت ملقب به آقای معرکه زندگی جالبی داشته. او در سنی که بیشتر هم سن‌وسال‌هایش در خیابان‌ها مشغول بازی و تو سروکله‌ی یکدیگر زدن بودند، استاد فیزیک نظری و کوانتونی پیشرفته بود!!! او در سن ۲۱سالگی دارای ۱۴مدرک دکتری و نشان طلای المپیک بود. اما نقطه عطف زندگی هولت مرگ همسر و فرزندش در یک سانحه‌ی رانندگی بود که هولت را تا مرز خودکشی پیش برد. اما اسپکتر ظاهر شد و او را با کسوت "آقای معرکه" و اولین فرد این قماش یعنی "تری اسلون" آشنا کرد و او تصمیم گرفت مثل اسلون به انجمن عدالت بپیوندد و ریاست آن را برعهده گیرد.

اما اعجاز کاری و تکنولوژیکالی او در ایجاد فناوری‌های مربوط به تولید T-Sphereها و T-Maskهاست. از طریق هولوگرام‌های منحصربه‌فردی که او می‌سازد تقریبا ماسک‌های او کاملا غیرقابل ردیابی می‌باشد و خلاصه او با ترکیب استعدادهای طبیعی و هوش خارق‌العاده‌اش با تکنولوژی‌هایی‌که خودش خالق آن هاست توانسته اکسترمم سطح توانایی و تاثیرگذاری خود را به نمایش بگذارد.

 

1- مرد آهنی

 مرد آهنی

به گل سرسبد لیست رسیدیم!

خب ماجرا از این قرار بود که تونی گروگان گروهی می‌شود که قصد فروش تسلیحات نظامی به آن‌ها را داشته، انفجاری رخ می‌دهد و ترکش‌ها به سینه تونی اصابت کرده و برای قلبش دردسرساز می‌شود؛ او توسط هم سلولی‌اش در زندان نجات داده شده و با استفاده از چندتا آهن‌پاره برای خود زرهی درست کرده و با آن ضمن فرار از مهلکه به مهد تمدن بازمیگردد. پس از آن او در خانه‌ی خود زره‌های پیشرفته‌ای می‌سازد و خود را مردآهنی معرفی کرده و دائما در حال بروزرسانی زره‌هایش می‌باشد! این خلاصه‌ای از زندگی ابرقهرمانی تونی استارک خودمان است. درسته که تونی یک نابغه و دانشمندی انسان‌دوست است، اما بدون زره‌ها و تکنولوژی پیشرفته‌اش او دیگر مردآهنی نیست. هر زره او دارای سلاح‌های دستی، جت‌بوت‌ها برای پرواز، ظرفیت باورنکردنی تاکتیکی و مبارزاتی مانند فرایدی و جارویس و انواع سلاح‌های دیگری‌ست که برای موارد جزئی در لباس او تعبیه شده است. خلاصه هرطور که بخواهید حساب کنید او علاوه‌بر اینکه بیشترین وابستگی به تکنولوژی را دارد یک‌جورهایی موفق‌ترین و شاخص‌ترین فرد لیست هم هست. البته باید به این نکته توجه داشت که فداکاری‌ای که تونی در انتهای اندگیم انجام داد فارغ از هرگونه قدرت ابرقهرمانی بود و فداکاری‌ای کاملا انسانی از او سبب شد تا دیگه نتوانیم به راحتی او را وابسته به تکنولوژی بدونیم، ولی به هر حال در همون لحظه فداکاری هم اگر فناوری خاص زره او نبود او نمیتوانست تا لحظه بشکن زدن دوام بیاورد. در مجموع می‌شود این طور گفت که تونی در تکنولوژی ذوب شده است و به راحتی قابل انفکاک نیست.

شما جای چه کاراکترهای دیگری را در لیست خالی می‌بینید؟ با ما در کامنت‌ها در میان بگذارید...

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

منبع: وب‌سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 نابغه جهان مارول (TOP 20 MARVEL GENIUS)

10 سایبورگ (CYBORG) برتر در دنیای کمیک

15 روبات قهرمان (HEROBOT) برتر دنیای کمیک

20 حقیقتی که باید درباره تونی استارک (مرد آهنی) بدانید

10 ابرقهرمان برتر کمیک بوکی که میتونند تغییر اندازه بدهند!

رتبه‌بندی باهوش‌ترین دشمنان مردعنکبوتی

25 رُبات (ROBOT) برتر مارول

10 چیز مهمی که باید درباره کمیک بوک های "فراری ها" (RUNAWAYS) بدانید

رتبه بندی باهوش ترین شخصیت ها در دنیای سینمایی مارول (MCU)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Cap_tain
#1 Cap_tain 1398-12-10 08:23
سلام و خسته نباشید. مقاله جالبی بود. خواستم بدونم بتمن هم نمیتونست تو این لیست باشه؟ چون علاوه بر قدرت رزمی از تکنولوژی های زیادی استفاده می کنه. مثلا بتموبیل.
نقل قول کردن
OAK_AVENGER
#2 OAK_AVENGER 1398-12-10 08:51
به نقل از Cap_tain:
سلام و خسته نباشید. مقاله جالبی بود. خواستم بدونم بتمن هم نمیتونست تو این لیست باشه؟ چون علاوه بر قدرت رزمی از تکنولوژی های زیادی استفاده می کنه. مثلا بتموبیل.

سلام
درسته که از بتموبیل و خیلی چیزهای دیگه استفاده میکنه ولی این ۱۰ نفر از بقیه برتر بودن (به نظر آقای هنجنی) البته من هم وقتی بتمن رو ندیدم داشتم شاخ در می آوردم :lol:
نقل قول کردن
OAK_AVENGER
#3 OAK_AVENGER 1398-12-10 08:54
به نقل از OAK_AVENGER:
به نقل از Cap_tain:
سلام و خسته نباشید. مقاله جالبی بود. خواستم بدونم بتمن هم نمیتونست تو این لیست باشه؟ چون علاوه بر قدرت رزمی از تکنولوژی های زیادی استفاده می کنه. مثلا بتموبیل.

سلام
درسته که از بتموبیل و خیلی چیزهای دیگه استفاده میکنه ولی این ۱۰ نفر از بقیه برتر بودن (به نظر آقای هنجنی) البته من هم وقتی بتمن رو ندیدم داشتم شاخ در می آوردم :lol:

راستی من عضو جدید سایت هستم :oops:
نقل قول کردن
Batsina
#4 Batsina 1398-12-10 09:42
من دارم از اول مقاله رو می خونم که ببینم نکنه بتمن اون لالوها بوده و من ندیدم :oops:
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1398-12-10 10:51
به نقل از OAK_AVENGER:

سلام
درسته که از بتموبیل و خیلی چیزهای دیگه استفاده میکنه ولی این ۱۰ نفر از بقیه برتر بودن (به نظر آقای هنجنی) البته من هم وقتی بتمن رو ندیدم داشتم شاخ در می آوردم :lol:

آقای هنجنی این مقاله رو از سایت cbr ترجمه کردن. نظر شخصی شون نیست
نقل قول کردن
OAK_AVENGER
#6 OAK_AVENGER 1398-12-10 11:33
به نقل از mtm:
به نقل از OAK_AVENGER:

سلام
درسته که از بتموبیل و خیلی چیزهای دیگه استفاده میکنه ولی این ۱۰ نفر از بقیه برتر بودن (به نظر آقای هنجنی) البته من هم وقتی بتمن رو ندیدم داشتم شاخ در می آوردم :lol:

آقای هنجنی این مقاله رو از سایت cbr ترجمه کردن. نظر شخصی شون نیست

ممنون از شما و البته یه حسی بهم میگه گند زدم :oops:
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1398-12-10 11:35
به نقل از OAK_AVENGER:
به نقل از mtm:
[quote name="OAK_AVENGER"]
آقای هنجنی این مقاله رو از سایت cbr ترجمه کردن. نظر شخصی شون نیست

ممنون از شما و البته یه حسی بهم میگه دارم سایت رو خراب می کنم :oops:

نه. تا اینجا که خراب نکردی :-)
نقل قول کردن
شروین سرکان
#8 شروین سرکان 1398-12-10 12:08
به نقل از Cap_tain:
سلام و خسته نباشید. مقاله جالبی بود. خواستم بدونم بتمن هم نمیتونست تو این لیست باشه؟ چون علاوه بر قدرت رزمی از تکنولوژی های زیادی استفاده می کنه. مثلا بتموبیل.

بنظرم توی این مقاله جای قهرمانایی که همه توانایی هاشون به تکنولوژی وابستن و بدون تنولوژی هیچ کاری نمی تونن بکنن
نقل قول کردن
شروین سرکان
#9 شروین سرکان 1398-12-10 12:10
من نظرم سایبورگ باید رتبه ی بهتری داشته باشه :-* مقاله ی قشنگی بود
نقل قول کردن
M.A.P air
#10 M.A.P air 1398-12-10 12:54
به نقل از shervin_md:
من نظرم سایبورگ باید رتبه ی بهتری داشته باشه :-* مقاله ی قشنگی بود

به نظر من هم سایبورگ باید رتبه بهتری داشته باشه
در کل مقاله جالبی بود
باتشکر از شما
نقل قول کردن
Captain-spidey
#11 Captain-spidey 1398-12-10 14:37
من بودم شاید جای فالکون و سایبرگ رو عوض میکردم
ها راستی پس وار ماشین کو تو این لیست اون هم دست کمی از تونی نداره
نقل قول کردن
moali
#12 moali 1398-12-10 14:57
۱#، ۲#، ۴#:
همون‌طور که استاد هم اشاره فرمودند، این نقاله ترجنه‌ای از سایت CBR هست؛
اما نکته‌ای که باید در خصوص نبود بتمن تو لیست بگم اینه که شما باید توجه کنید که افرادی که در این لیست هستن تقریبا همشون وابستگی کاملی به تکنولوژی دارن. مثلا مردآهنی رو واقعا سخته که بدون فناوری‌های زره یا هوش‌های مصنوعی و... تصورش کرد، یا مثلا اتم اگر اون ستاره نبود او صرفا یک استاد دانشگاه بود، قص‌علی‌هذا میشه این ادله رو به دکتر اختاموس و سایبورگ وبقیه هم تعمیم داد. اما شخصیتی مثل بتمن از گجت‌ها و فناوری‌هاش جهت سهولت کارش استفاده میکنه و وابستگی چندانی نداره، مثلا شما اگه بتمن رو بدون لباس یا بتوموبیل یا بیشتر گجت‌هاش تصور کنی این طور نیست که اون دیگه از کار افتاده بشه، بلکه هنوز هم میتونه نقش فرشته نجات گاتهام رو بازی کنه ولی حالا با شرایطی صعب‌تر، این مسئله تاحدود زیادی در مورد مون‌نایت هم صدق میکنه.
خلاصه که تو این لیست سعی شده بود اونایی که وابستگی حیاتی‌تری به تکنولوژی دارن ذکر بشه وگرنه اگر قرار بود لیست۲۰تایی بشه، قطعا امثال مون نایت و بتمن و... هم ذکر میشدن
نقل قول کردن
OAK_AVENGER
#13 OAK_AVENGER 1398-12-10 15:49
به نقل از moali:
۱#، ۲#، ۴#:
همون‌طور که استاد هم اشاره فرمودند، این نقاله ترجنه‌ای از سایت CBR هست؛
اما نکته‌ای که باید در خصوص نبود بتمن تو لیست بگم اینه که شما باید توجه کنید که افرادی که در این لیست هستن تقریبا همشون وابستگی کاملی به تکنولوژی دارن. مثلا مردآهنی رو واقعا سخته که بدون فناوری‌های زره یا هوش‌های مصنوعی و... تصورش کرد، یا مثلا اتم اگر اون ستاره نبود او صرفا یک استاد دانشگاه بود، قص‌علی‌هذا میشه این ادله رو به دکتر اختاموس و سایبورگ وبقیه هم تعمیم داد. اما شخصیتی مثل بتمن از گجت‌ها و فناوری‌هاش جهت سهولت کارش استفاده میکنه و وابستگی چندانی نداره، مثلا شما اگه بتمن رو بدون لباس یا بتوموبیل یا بیشتر گجت‌هاش تصور کنی این طور نیست که اون دیگه از کار افتاده بشه، بلکه هنوز هم میتونه نقش فرشته نجات گاتهام رو بازی کنه ولی حالا با شرایطی صعب‌تر، این مسئله تاحدود زیادی در مورد مون‌نایت هم صدق میکنه.
خلاصه که تو این لیست سعی شده بود اونایی که وابستگی حیاتی‌تری به تکنولوژی دارن ذکر بشه وگرنه اگر قرار بود لیست۲۰تایی بشه، قطعا امثال مون نایت و بتمن و... هم ذکر میشدن

البته میشه از آقای مهربانی بخوایم که مثل قدیم یه مقاله دلی بنویسن که دیگه عالیه ;-)
تازه اکثرش هم میتونن از نظرات ما کمک بگیرن که بره تو پر بازدید ها
نقل قول کردن
OAK_AVENGER
#14 OAK_AVENGER 1398-12-10 15:52
به نقل از Captain-spidey:
ها راستی پس وار ماشین کو تو این لیست اون هم دست کمی از تونی نداره

اون اکثرا از تونی کمک گرفته پس میره به حساب تونی که اول بودنش تثبیت بشه
نقل قول کردن
XxAREFxX
#15 XxAREFxX 1398-12-10 15:53
اول از همه دستتون بابت این مقاله عالی درد نکنه ولی به نظر من شماره 5 یه مشکل داره چون ویژن خودش یه تکنولوژیه و درواقع تکنولوژی ویژن به سنگ ذهن متکیه
نقل قول کردن
OAK_AVENGER
#16 OAK_AVENGER 1398-12-10 16:13
به نقل از XxAREFxX:
اول از همه دستتون بابت این مقاله عالی درد نکنه ولی به نظر من شماره 5 یه مشکل داره چون ویژن خودش یه تکنولوژیه و درواقع تکنولوژی ویژن به سنگ ذهن متکیه

خب کسی که خودش تکنولوژی هست نباید داخل لیست باشه آیا؟ :o
نقل قول کردن
XxAREFxX
#17 XxAREFxX 1398-12-10 16:18
به نقل از OAK_AVENGER:
به نقل از XxAREFxX:
اول از همه دستتون بابت این مقاله عالی درد نکنه ولی به نظر من شماره 5 یه مشکل داره چون ویژن خودش یه تکنولوژیه و درواقع تکنولوژی ویژن به سنگ ذهن متکیه

خب کسی که خودش تکنولوژی هست نباید داخل لیست باشه آیا؟ :o

نه چون این لیست برای تکنولوژی نیست اگرنه شماره 1 میشد لباس ایرون من نه تونی استارک و بقیه هم همینطور
نقل قول کردن
hawkeye1414
#18 hawkeye1414 1398-12-10 16:30
سلام ممنون از مقاله خوبتون.
می خواستم ببینم چون اتم تو این تاپ ۱۰ قرار گرفته ، واسپ و مرد مورچه ای نمی تونست قرار بگیره؟
یا ماشین جنگی؟اون هم نیازمند لباسش مثل تونی و فکر کنم می تونست تو لیست باشه.
بعد آیا منظور از اتکا به تکنولوژی این که شخص یک لباس مخصوص برای پوشیدن داشته باشه تا بشه شخصیت برتر یا اینکه فرد یا گروه از تکنولوژی قدرت بگیره و وجود داشته باشه چون که ویژن رو تو مقاله گذاشتین فک کنم آلتران هم می تونست تو لیست باشه.
البته می دونم ترجمه CBR هست گفتم شاید شما بدونین.
برای وار ماشین هم گفتین میره تو حساب مرد آهنی ، فک کنم وار ماشین بیشتر از فالکون تو لیست جا داشته باشه چون فالکون رزمی و کار با اسلحه رو هم خوب بلده و فک کنم وار ماشین وابسته تر باشه به تکنولوژی.
بازم ممنون از مقالتون
نقل قول کردن
OAK_AVENGER
#19 OAK_AVENGER 1398-12-10 16:53
به نقل از XxAREFxX:
نه چون این لیست برای تکنولوژی نیست اگرنه شماره 1 میشد لباس ایرون من نه تونی استارک و بقیه هم همینطور

شما فرض کن ویژن بدون تکنولوژی
اصلا امکان داره؟میشه؟
حتی تصورش هم آدم رو اذیت میکنه
نقل قول کردن
امیرحسین حاجی باقر نجار
#20 امیرحسین حاجی باقر نجار 1398-12-11 04:05
سلام میدونم آقای هنجنی از سایت cbr ترجمه کردن و نظر شخصی ایشون نیست ولی جای خالی میستریو و والچر بدجوری توی چشمه. :sigh: دلم براشون میسوزه. راستی من عضو جدید هستم :lol:
نقل قول کردن
OAK_AVENGER
#21 OAK_AVENGER 1398-12-11 08:10
به نقل از AMIR HO3IN:
سلام میدونم آقای هنجنی از سایت cbr ترجمه کردن و نظر شخصی ایشون نیست ولی جای خالی میستریو و والچر بدجوری توی چشمه. :sigh: دلم براشون میسوزه. راستی من عضو جدید هستم :lol:

خب میستریو از وسایل تونی استارک(دور از خانه) استفاده کرد تازه والچر هم مخترع مخوف براش امکانات رو درست کرد :lol:
راستی ورودتون رو تبریک میگم ;-) موفق باشید
نقل قول کردن
امیرحسین حاجی باقر نجار
#22 امیرحسین حاجی باقر نجار 1398-12-11 08:55
به نقل از OAK_AVENGER:
به نقل از AMIR HO3IN:
سلام میدونم آقای هنجنی از سایت cbr ترجمه کردن و نظر شخصی ایشون نیست ولی جای خالی میستریو و والچر بدجوری توی چشمه. :sigh: دلم براشون میسوزه. راستی من عضو جدید هستم :lol:

خب میستریو از وسایل تونی استارک(دور از خانه) استفاده کرد تازه والچر هم مخترع مخوف براش امکانات رو درست کرد :lol:
راستی ورودتون رو تبریک میگم ;-) موفق باشید

از صمیم قلب سپاس گزارم دوست من. :-)
نقل قول کردن
Geralt of Rivia
#23 Geralt of Rivia 1398-12-11 09:51
سلام استاد ترابی عزیز
ببخشید بابت اسپم
خو استم بگم یکی از سایت های ایرانی نظرسنجی گذاشته و رقابت اسپایدرمن با یک شخصیت دیگه رو گذاشته
(البته اون یکی شخصیت هیچ ربطی به اسپایدرمن و قدرت های فوق بشری او نداره و معلومه اون سایت فقط با این کار خواسته شیطنت بکنه و هدف خاصی داشته).
سئوالم اینه که آیا سایت اسپایدی هم برنامه ای برای چنین رقابت هایی داره؟
نقل قول کردن
mtm
#24 mtm 1398-12-11 09:55
به نقل از Geralt of Rivia:
سلام استاد ترابی عزیز
ببخشید بابت اسپم
خو استم بگم یکی از سایت های ایرانی نظرسنجی گذاشته و رقابت اسپایدرمن با یک شخصیت دیگه رو گذاشته
(البته اون یکی شخصیت هیچ ربطی به اسپایدرمن و قدرت های فوق بشری او نداره و معلومه اون سایت فقط با این کار خواسته شیطنت بکنه و هدف خاصی داشته).
سئوالم اینه که آیا سایت اسپایدی هم برنامه ای برای چنین رقابت هایی داره؟

سلام. نه سایت ما چنین برنامه ای نداره و نخواهد داشت چون یک سایت تخصصی از این کارهای چیپ و سطح پایین و بچه گانه انجام نمیده. در واقع این جور چیزا برای وبلاگ ها و کانال های تلگرامی که مخاطب کودک دارند مناسب است که بین دو شخصیت مبارزه بزارن و بگن شما رای بدید کدوم زورشون بیشتره! سایت spidey.ir همیشه ترجیح داده به جای چنین کارهایی وقت و انرژی خودش رو بزاره روی نوشتن مقالات و مطالب تخصصی و همچنین ترجمه کمیک بوک.
نقل قول کردن
ComicBooke4Ever
#25 ComicBooke4Ever 1398-12-11 13:56
مقاله جالبی بود.همه رو میدونستم جز 7 و 2.میشه یکی به توضیح بیشتری درباره ی اوراکل بده؟ :-*
نقل قول کردن
Cap_tain
#26 Cap_tain 1398-12-11 14:28
به نقل از moali:
۱#، ۲#، ۴#:
همون‌طور که استاد هم اشاره فرمودند، این نقاله ترجنه‌ای از سایت CBR هست؛
اما نکته‌ای که باید در خصوص نبود بتمن تو لیست بگم اینه که شما باید توجه کنید که افرادی که در این لیست هستن تقریبا همشون وابستگی کاملی به تکنولوژی دارن. مثلا مردآهنی رو واقعا سخته که بدون فناوری‌های زره یا هوش‌های مصنوعی و... تصورش کرد، یا مثلا اتم اگر اون ستاره نبود او صرفا یک استاد دانشگاه بود، قص‌علی‌هذا میشه این ادله رو به دکتر اختاموس و سایبورگ وبقیه هم تعمیم داد. اما شخصیتی مثل بتمن از گجت‌ها و فناوری‌هاش جهت سهولت کارش استفاده میکنه و وابستگی چندانی نداره، مثلا شما اگه بتمن رو بدون لباس یا بتوموبیل یا بیشتر گجت‌هاش تصور کنی این طور نیست که اون دیگه از کار افتاده بشه، بلکه هنوز هم میتونه نقش فرشته نجات گاتهام رو بازی کنه ولی حالا با شرایطی صعب‌تر، این مسئله تاحدود زیادی در مورد مون‌نایت هم صدق میکنه.
خلاصه که تو این لیست سعی شده بود اونایی که وابستگی حیاتی‌تری به تکنولوژی دارن ذکر بشه وگرنه اگر قرار بود لیست۲۰تایی بشه، قطعا امثال مون نایت و بتمن و... هم ذکر میشدن

مثل بازی batman arkham City که اولش بدون لباس میجنگید. :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید