10 دفعه که فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" قلب ما را شکست

10-دفعه-که-فیلم-مرد-عنکبوتی-راهی-به-خانه-نیست-قلب-ما-را-شکست-اسپایدرمن-نو-وی-هوم-spiderman-no-way-home

با ما در این مقاله همراه باشید تا شما را با صحنه های غم انگیز راهی به خانه نیست آشنا کنیم.

 

هشدار: این مطلب حاوی اسپویلر است و داستان فیلم "راهی به خانه نیست" را لو میدهد.

 

مقدمه: دنیای سینمایی مارول به دلیل ارائه انواع مختلف آثار توی هر سبک و سیاقی به یک محبوبیت خاصی دست یافته است. آثار مارول اغلب درون خودشون دارای اکشن شدید و فوق‌العاده هستند و این اکشن رو با چاشنی طنز همراه میکنن. البته اگه یه نگاه دقیق تر دیگه ای هم داشته باشیم به نوعی میشه گفت این روش مخصوصاً بعد از «جنگ ابدیت و پایان بازی» یکم کاهش یافته و مارول اومده و از چاشنی تراژدی هم توی آثار خودش به زیبایی هرچه تمام تر بهره برده. پس جای تعجب نیست که مرد عنکبوتی (که اصلا توی دنیای کمیک، مرد تراژدی ها است) لحظات بسیار دلخراشی رو توی «راهی به خانه نیست» تجربه کنه. سومین ماجراجویی مردعنکبوتی توی دنیای سینمایی مارول تخت عنوان «اسپایدرمن : راهی به خانه نیست» همراه بود با بازگشت مردان عنکبوتی توبی مگوایر و اندرو گارفیلد از دو فرانچایز قبلی مردعنکبوتی. خب طبیعتاً خبیث هوایی هم از این دو فرانچایز وارد دنیای سینمایی مارول میشوند و در نتیجه یه سری اتفاقات شدیدا فاجعه بار برای اسپایدرمن رخ میده که قلب هواداران و حتی خود اسپایدرمن رو به درد میاره. با من همراه باشید تا در این مقاله به برسی این صحنه ها بپردازیم.

 

برای دانلود فیلم راهی به خانه نیست با زیرنویس فارسی به اینجا و برای خواندن نقد سایت اسپایدی به اینجا بروید.

 

ضمناً توصیه میکنیم مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

20 دیالوگ برتر فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

10 صحنه احساسی فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

رتبه بندی 10 غافلگیری برتر در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

 

- پیتر بعد از فاش شدن هویتش تحت فشار قرار میگیرد

- پیتر بعد از فاش شدن هویتش تحت فشار قرار میگیرد

«مرد عنکبوتی : دور از خانه» یکی از آثار سرگرم کننده و محبوب دنیای سینمایی مارول هستش. اما در واقع تقریباً صحنه پس از تیتراژ این فیلم بسیار شوکه کننده تر از محتویات داخل خود فیلم بود! آنتاگونیست اصلی فیلم یعنی میستریو، حقیقت را در مورد هویت اسپایدرمن فاش میکند و همه را از اینکه پیتر همان اسپایدرمن هستش، باخبر میکنه. در ادامه همین اتفاق توی «راهی به خانه نیست»، شاهد هستیم که پیتر با فشار بسیار زیادی از طرف مردم مواجه میشود. او همچنین متهم به قتل میستریو و صد البته ساماندهی حملات پهباد ها هم میشه. اگرچه او به کمک مت مورداک از تمام اتهامات مبرا میشه ولی باید بگم بد بختی های این جریان لو رفتن هویتش تموم نمیشن و ما شاهد هستیم که جی جونا جیمسون توی مطبوعات به شدت پیتر رو میکوبه و هرچی از دهنش (!!) در میاد بار اسپایدرمن میکنه. از این بد تر بخشی که شاید واسه خود پیتر دردناک تر باشه اینه که به خاطر لو رفتن هویت و بد نام شدن پیتر، حتی دوستان وی هم ضربه میبینن و ام‌آی‌تی اونارو ردشون میکنه. راستشو بخواید صحناتی که پیتر در بین انبوهی از مردم گیر افتاده بود، مخصوصاً اون صحنه آغازین همراه با ام‌جی بسیار دردناک و ناراحت کننده هستند و البته ما را یاد پیتر پارکر دنیای کمیک میندازن که اونجا هم مردعنکبوتی با مخالفت شدید مردم رو در رو هستش ولی همچنان به آنها کمک میکنه.

 

10- مشکلات روانی عجیب و غریب گرین گابلین

در ادامه اتفاقاتی که توی مورد قبلی گفته شد، پیتر که ناامید از بهبود اوضاع است، برای کمک به دکتر استرنج مراجعه میکنه. دوکی استرنج طلسمی رو برای نجات پیت از این جریانات پیشنهاد میکنه، اما این طلسم با دخالت های نا به جای پیتر خراب میشه و باعث میشه پای شروران و اسپایدرمن های چند جهانی به این فیلم باز بشه. این خبیث ها یکی از جذابیت های فیلم هستند و البته هرکدام سابقه و پیشینه خود را در دنیای خودشون دارن. یکی از این ویلین ها گرین گابلین، دشمن شماره یک اسپایدرمن هستش. ویلم دفو به طرز غیر قابل باوری در نقش گرین گابلین فرو میرد. عملکرد دفو در این نقش بسیار ظریف بوده و در قسمت های فیلم فکر میکنیم انگار دفو خودش گرین گابلینه!! در بخش هایی از فیلم که هنر دفو به زیبایی آشکار می‌شود شاهد هستیم که نورمن آزبورن با مشکلات روحی و روانی رو در رو است و در قسمت هایی هم به صورت آشکارا با نیمه گابلینی خودش میجنگه. بعد ها نورمن (بازم تاکید کنم با هنرنمایی عجیب غریب دفو) به درد و سرگشتگی خودش اعتراف میکنه، به اینکه یهو توی دنیای چشم باز کرده که نه آزکورپ هستش و نه پسرش هری آزبورن.

 

9- خبیث های چند جهانی از آینده دردناکشون خبر دار میشن

دکتر استرنج فاش می کند که برای امنیت مولتیورس، شرورها همگی باید به دنیاهای خودشون برگردند. اما وقتی این خبیث ها توسط پیتر و دوستاش جمع آوری میشن و گرد هم میان، متوجه میشن که بیشترشون در صورت بازگشت قراره بمیرند. اولش دوکی اوکی فاش میکنه که نورمن توسط گلایدر خودش کشته شده و حضورش توی اونجا غیر ممکنه. خب حقایق کم کم آشکار میشه. درک آهسته عذاب قریب الوقوع که گریبان ویلن هارو خواهد گرفت، در نوع خودش دلخراش و دردناکه، حتی برای طرفدارانی که از قبل مرگ این شخصیت هارو توی فیلم های فرانچایز های قبلی دیدن. راستش اون صحنه‌ای که همگی از مرگشون مطلع میشن یه جو و فضای خاصی داره و حس و حال عجیب غریبی منتقل میکنه که فقط با دیدن فیلم میشه درکش کرد، برید امتحان کنید!

 

8- پیتر با وجود مرگ زن عمویش همچنان میخواهد به تلاش ادامه بدهد

پس از مرگ زن عمو می که توی مورد اول درباره اش صحبت خواهیم کرد، پیتر از صحنه فرار میکنه و میره پشت بوم دبیرستان و صورت فوق‌العاده غم انگیز و بی سر و صدا برای زن عموش سوگواری میکنه، تنها و دور از دیگران! اما در نهایت دوستانش پیداش میکنن و طی صحبت هایی که توی مورد پنجم بهش اشاره کوچیکی میشه بهش روحیه و امید میدن. خب هر سه اسپایدرمن با هم با واقعیت از دست دادن روبرو می شوند و پیتر می فهمد که باوجود اندوه شخصی اش، نمی تواند تسلیم شود. در نهایت این سه برادر به نقشه خودشون برای درمان ابر شرور ها ادامه میدن.

 

7- دکتر استرنج همه را به دنیای های خودشان بر می‌گرداند

دکتر استرنج همه را به دنیای های خودشان بر می‌گرداند

با درمان شدن همه خبیث ها و درست شدن اوضاع، دکتر استرنج بالاخره اونها رو به جهان خودشون برمیگردونه. این لحظه عمیقاً احساسی و عجیب غریبه، سه نسخه مرد عنکبوتی همدیگر را در آغوش می گیرند که صحنه خارق‌العاده ای هستش و کلا حجم عجیب غریبی از احساسات رو منتشر میکنه. در مورد ویلن ها هم، احتمالا به دنیای خودشون برمیگردن اونم در حالت قبل مرگشون و اینبار بدون قدرت ها، خب این قضیه یکم عجیب غریب و گنگ هستش، خلاصه هرچی که هست، بعید میدونم عاقبت بخیر بشن!! در هر حال نجات و درمان شروران عملی پاک و بود و نشان از آدم حسابی بودن پیتر داشت که خب هواداران رو هم به شدت خوشحال کرد، اما آیا ارزشش رو داشت؟ با توجه به چیزی که پیتر از دست داد. فقط لازمه بگیم پیتر آدمی هستش که در هر شرایطی کار درست رو انجام میده.

 

6- اندرو اجازه نمیدهد اتفاقی که برای گوئن افتاد واسه ام جی هم بیفتد

در کمیک ها و حتی دنیای سینما یکی از دلخراش ترین تراژدی های زندگی مرد عنکبوتی، مرگ گوئن استیسی است. این حادثه در مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2 هم تکرار شد، زمانی که پیتر تلاش کرد تا گوئن رو که در حال سقوط بود بگیرد موفق نمیشود. در واقع میشه گفت به طور غیر مستقیم خود اندرو بود که باعث مرگ گوئن شد. توی صحنه از فیلم «مردعنکبوتی : راهی به خانه نیست» هم به نوعی همچین اوضاعی مجددا به تصویر کشیده میشود. درست وسط مبارزه نهایی فیلم که سه تا اسپایدرمن ها سرشون با ویلن ها مشغول بود یهو طی اتفاقاتی ام‌جی از بلندی پرت میشه پایین، ولی اینبار اندرو گارفیلد به شکل صحیحی خیز برمیداره و ام‌جی رو نجات میده، کاری که نتونست موقع سقوط گوئن خودش بکنه... این صحنه آرامش و درد عجیبی داشت و میشد توی اندرو این درد رو خوند و دید که هنوز به خاطر اون اتفاقی که برای گوئن افتاد، چه سختی میکشه.

 

5- اندرو از گوئن میگوید

یکی از غم انگیزترین صحنه های فیلم زمانیست مرد عنکبوتی توبی مگوایر و اندرو گارفیلد برای اولین بار با تام هالند دیدار میکنند. در این صحنه مردان عنکبوتی روی پشت بام دبیرستان قرار دارند و تام هالند که به تازگی زن عمو می را از دست داده، شدت غمگین و سوگوار است و خودش را مقصر مرگ او میداند. سپس توبی و اندرو سعی میکنند با گفتن خاطرات غم انگیز زندگیشان، به تام کمک کنند که با اوضاع کنار بیاید و کار درست را انجام دهد. در ابتدا توبی از خاطره تلخ مرگ عمو بن میگوید . سپس در صحنه ای دردناک تر، مرد عنکبوتی شگفت انگیز خاطره مرگ گوئن استیسی را به یاد می آورد. ممکن نیست که از دیدن اینکه اندرو اشک می ریزد و توضیح میدهد که بعد از مرگ گوئن چقدر غمگین، عصبی، و بدعنق شده، ناراحت نشوید. بدون شک مرگ گوئن یکی از ناراحت کننده ترین مرگ ها در تاریخ فیلم های کمیک بوکی بود و سخنان اندوه بار اندرو، بمانند نمک ریختن روی این زخم است. همچنین بازی اندرو در این سکانس معرکه است و ما را به یاد زمانی می اندازد که در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" به شکل تلخ و دردناکی پیکر بی جان گوئن را در آغوش گرفته بود و اشک میریخت.

 

4- اسپایدرمن سعی میکند گرین گابلین را بکشد

اسپایدرمن سعی میکند گرین گابلین را بکشد

نبرد نهایی اسپایدرمن MCU و گرین گابلین فوق و العاده نفسگیر و پرتنش بود. در نهایت پیتر که به دنبال مرگ زن عمویش، مصمم است که از نورمن انتقام بگیرد، با خشونت به او حمله میکند تا به زندگی اش خاتمه دهد. اما در آخرین لحظه اسپایدرمن توبی مگوایر وارد عمل شده و نمی گذارد که دستان پیتر، به خون آلوده شود. این صحنه به خوبی عقلانیت و باتجربگی اسپایدرمن توبی مگوایر را نشان میدهد و همچنین درس مهمی را به پیتر پارکر تام هالند می آموزد. بعد از اینکه اسپایدرمن توبی مانع از این میشه که اسپایدی تام هالند گابلین رو بکشه، گابلین نامردی میکنه و از پشت خنجر میزنه. این مساله به نوعی اون اون ویژگی " آدم توسری خور که هیچ وقت کسی قدرش رو اونطور که باید بدونه نمیدونه رو ادامه میده. یعنی مرد عنکبوتی مگوایر هرگز جایزه ای بابت انجام کار درست دریافت نمیکنه و حتی بابتش مجازات هم میشه که این خنجر خوردن نشانه ای از آن است ولی هرگز بر اعتقاداتش برای انجام کار درست تاثیر نمیذاره. ضمن اینکه در پایان این سکانس وقتی میبینه پیتر پارکر تام هالند تصمیم میگیره به جای کشتن از اون علاجی که درست کردن علیه گابلین استفاده کنه، خوشحال میشه و لبخندی حاکی از رضایت بر لبانش نقش میبنده. همه این ها در کنار بازی فوق العاده توبی مگوایر تام هالند، و همچنین موسیقی معرکه فیلم، صحنه ای احساسی و تاثیرگذار را خلق میکند که بدون شک درخشان ترین لحظه اسپایدرمن توبی مگوایر در طول فیلم است.

 

3- پیتر خاطرات و رفقایش را قربانی میکند تا مشکل مولتیورس حل شود

پیتر خاطرات و رفقایش را قربانی میکند تا مشکل مولتیورس حل شود

یکی از دردناک ترین صحنه های که توی فیلم «راهی به خانه نیست» گنجاده شده بود همین صحنه عجیب و غریب است که در آن احساسات موج میزد. دکتر استرنج تلاش میکنه که خبیث هارو متوقف کنه ولی بدتر اوضاع داره قاراشمیش تر میشه و خبیث های دیگه هم میخوان وارد MCU بشن که یهو پیتر جرقه ای توی ذهنش میزنه و در تصمیمی کاملا عجیب اما مردونه و درست، میخواد که دکتر استرنج طلسم رو اجرا کنه و همه کسایی که پیتر رو میشناختن فراموشش کنن، جوری که اصلا پیتر پارکری وجود نداشت! در نتیجه این اتفاق حتی ام جی و دوست صمیمی پیتر یعنی ند هم او را فراموش خواهد کرد، حتی هپی یار همیشه با وفای پیت! این صحنه واقعا از لحاظ احساسات بسیار غنی بود در ادامه پیتر در صحنه ای تو دل برو بقیه اسپایدرمن هارو بغل میکنه و می‌ره که با چشمانی اشک بار از ند و ام‌جی خداحافظی کنه. دیدن این صحنه درد عجیبی در درون آدم بیدار میکنه، این صحنه همینطور هنر کارگردان و بازیگران رو به رخ میکشه.

 

2- پیتر تصمیم میگرد که هویتش را برای دوستانش فاش نکند

پیتر تصمیم میگرد که هویتش را برای دوستانش فاش نکند

بعد از اینکه همه جریانات تموم میشه و خبیث ها به دنیای خودشون برمیگردن، پیتر میخواد که به قول خودش عمل کنه و بیاد و همه چیز رو به ند و ام‌جی بگه و خاطرات رو یادشون بندازه. اما توی گفتن حقیقت لحظه ای تردید میکنه. بعدش ند وارد میشه و پیتر میبینه که هم ند و هم ام‌جی توی ام‌ای‌تی قبول شدن، پیتر پی میبره که دوستاش بدون اون خوشحال ترن و توی امنیت به سر میبرن. پس حقیقت رو بهشون نمیگه و ترجیح میده که زندگی جدیدی رو شروع کنه، اما اینبار فقط خودشه و خودش! این نشون از بلوغ شخصیتی و آدم حسابی بودن پیتر داره که در سراسر سه فیلم، مرحله به مرحله ارتقاء پیدا کرده. در نهایت شاهد صحنه ای هستیم که پیتر تنهایی وارد آپارتمان سوت و کورش میشه، توی این صحنه قلب تماشاچی فشرده میشه! واقعاً حق آدمی به این پاکی نیست که تنها باشه و از عشقش دور!

 

1- مرگ زن عمو می

مرگ زن عمو می

مریسا تومی، زن عمو می مهربون و همیشه خندان پیتر پارکر توی دنیای سینمایی مارول هستش که بدون شک توی دل همه هواداران برای خودش جا باز کرده. واقعا شیمی او با پیتر و حتی بقیه شخصیت ها مثل هپی یکی از جنبه های شدیدا مثبت فیلم های اسپایدرمن هشتش. توی فیلم «راهی به خانه نیست» هم زن عمو می دقیقاً همان زن مهربان و با اخلاقی است که انتظارش را دارم. او علاوه بر مخالفت های دکتر استرنج به پیتر میگوید که این ویلین ها هم گناه دارن (!!) و حقشون نیست که برن و بمیرن و بهتره که درمان بشن. پیتر باتوجه به حرف های زن عموش یه جهش شخصیتی بسیار مثبت رو درون خودش میبینه و با دوکی استرنج مخالفت میکنه و حسابی هم از خجالتش در میاد. در ادامه خبیث هارو به خونه هپی میبره و شاهد هستیم که همه چی داره خوب پیش میره و تک تک دارن درمان خبیث هارو درست میکنن... اما نهایتاً گرین گابلین فشاری میشه و بعد از اینکه بر نورمن آزبورن چیره شد، روی بقیه خبیث ها هم اثر میزاره و همه نقشه های پیت نقش بر آب میشن. در این بین نبردی بین پیت و گرین گابلین شکل میگیره و در جریان این نبرد زن عمو می به شدت مجروح میشه! در ادامه تماشاگر به شدت محو بازی تام هالند و مخصوصاً مریسا تومی میشه... زن عمو می حتی توی آخرین لحظات زندگیش هم بر انجام کار درست تاکید میکنه و جمله معروف قدرت و مسئولیت رو بر زبان میاره! و نهایتاً بر بازوان توانمند پیتر جان به جان آفرین تسلیم میکنه....!

 

احسان زینالی

Ehsan Spider

Ehsan Spider

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 دیالوگ برتر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 لحظه ی برتر شروران در فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست"

رتبه بندی شخصیت هایی که از فرنچایزهای دیگر در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" حضور پیدا کردند

10 خط داستانی که فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" برای آینده زمینه چینی میکند

10 سئوالی که فیلم "راهی به خانه نیست" درباره مرد عنکبوتی MCU پاسخ داد

10 شخصیتی که باید در سه گانه بعدی سینمایی مرد عنکبوتی باشند

10 دیالوگ بامزه برتر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 داستان کمیک بوکی که میتوانند دستمایه قسمت های بعدی "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" قرار بگیرند

10 دفعه ای که فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" توقعات ما رو برآورده کرد!

10 صحنه احساسی فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

رتبه بندی 10 غافلگیری برتر در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

رتبه بندی 10 تا از کاراکتر های "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" از نظر قدرت و زور بازو!

ایستراگ مربوط به "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" در سریال هاکای

رتبه بندی 10 نقش آفرینی برتر در فیلم "اسپایدرمن: نو وی هوم"

10 موضوعی که ممکن است پس از "راهی به خانه نیست" در فیلم های آینده مرد عنکبوتی به کار گرفته شوند

10 اشتباهی که شخصیت ها در فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" مرتکب شدند

"مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست" ثابت میکند گرین گابلین از جوکر خبیث بهتری است

10 چیزی که طرفداران دوست دارند در سه گانه بعدی مرد عنکبوتی در MCU ببینند

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی به خانه نیست" (SPIDER-MAN: NO WAY HOME)

10 فن تئوری درباره "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" که کاملا اشتباه از آب درآمدند!

معرفی 10 داستان برتر مرد عنکبوتی برای کسانی که از فیلم "راهی به خانه نیست" خوششان آمده است!

پاسخ به 10 سئوال درباره حفره های داستانی در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

داغ داغ! لینک دانلود نسخهٔ پرده ای با کیفیت بسیار بالا فیلم مردعنکبوتی راهی به خانه نیست منتشر شد + زیرنویس فارسی!

10 ویژگی برتر آثار ابرقهرمانی در فیلم "مرد عنکبوتی" راهی به خانه نیست"

معرفی همه 7 لباس مرد عنکبوتی در فیلم "راهی به خانه نیست"

10 سوالی که پس از دیدن "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" برایمان پیش آمد

رتبه بندی قوی ترین شخصیت های " مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" از نظر توانایی مبارزه

اولین واکنش‌ها به فیلم "مردعنکبوتی راهی به خانه نیست" منتشر شد

7 نقطه قوت و 1 نقطه ضعف فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 چیزی که باید قبل از دیدن فیلم "اسپایدرمن راهی به خانه نیست" بدانید

10 اسپویل بزرگ فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

هر آنچه که درباره "مرد عنکبوتی 4" می‌دانیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Ehsan Spider
#1 Ehsan Spider 1400-11-20 08:00
دوستان عزیز مثل همیشه مقاله رو خوب بخونید و هر جایی که ایراد تایپی یا نگارشی متوجه شدید اطلاع دهید تا درست شود
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-11-28 01:22
سلام
ممنون بابت مقاله.
فاز چهار مارول رو میشه جایی دونست که مارول سعی میکنه جسارتش رو بیشتر کنه و به مسائل جدی تری بپردازه. درستش هم همینه. ما دیگه "لوگان"، "مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی"، "انتقام‌جویان: جنگ بی نهایت" و "انتقام‌جویان: پایان بازی" رو از سر گذروندیم. حالا دیگه فقط داستان قهرمان علیه خبیث جوابگو نیست و کار خاصی رو از پیش نمیبره. حالا نویسندگان و کارگردانان باید سعی کنند که جسورتر، غیرقابل پیشبینی، کلیشه شکن تر، غیر مرسوم تر و غافلگیرکننده تر باشند و این خیلی مهمه که چقدر در این کار موفق باشند. خوشبختانه "مرد عنکبوتی:راهی به خانه نیست" تونست به خوبی این کار رو انجام بده و صحنه های زیادی در فیلم بودند که قلب ما رو فشردند و ما رو ناراحت کردند. از شروع فیلم و جایی که پیتر با انبوهی از مردم محاصره شده و در محیط دبیرستان و دانشگاه هم نمیتونه به راحتی قدم برداره تا ضایعه های روانی گرین گابلین. از عواقب مرگ زن عمو می تا خداحافظی سه پیتر پارکر با هم. از مطلع شدن خبیث ها از سرنوشتشون تا اشاره دردناک اندرو به گوئن استیسی. تمام این صحنه و صحنه های داخل مقاله واقعا زیبا بودند. جایی که پیترِ اندرو ام جی رو نشون میده خیلی دردناک بود و به نظرم میتونست رتبهٔ بالاتری هم داشته باشه. جایی که توبی به عنوان یک مرشد نمیذاره پیترِ تام مرتکب قتل بشه همونی هست که ازش انتظار داریم. خداحافظی پیتر با دوستاش خیلی تلخه و البته اون پایان بندی، اون پایان بندی عالی که پیتر پارکر به اندوه نمیتونه به دوستاش هویتش رو بگه و اون چشم ها... اون چشم های غمگین، آره The Eyes, They never lie. صحنهٔ مرگ زن عمو می که گفتنی ها رو راجع بهش گفتن و چیز خاصی که من بخوام بگم باقی نمیمونه جز اینکه واقعا تمام عناصر در این صحنه رو دوست دارم. بازیگری، موسیقی، فضاسازی، کارگردان، دیالوگ ها و... همهٔ اینا لحظاتی درخشانی رو ساختند.
با تشکر از آقا احسان عزیز.
نقل قول کردن
RETEPILA
#3 RETEPILA 1400-11-28 11:11
مرد عنکبوتی کامل ترین کاراکتر تاریخ کمیکه که فارغ از شخصیت پردازی خود-مکملها و دشمنان، بهترین داستانها را هم داراست که علاوه بر کیفیت،هم فان هستن، هم دارک، هم رمانتیک و صدالبته غم انگیز
و همین بخش غم انگیز از کمیک 15 فانتزی شگفت انگیز عیان بود
و خب فیلم no way home هم در این زمینه گل کاشت.
از نورمن بگیر که با حالت ناراحتی و افسوس میگه هری و نورمن و آزکورپی وجود نداره یا خبیثها که از مرگشون باخبر میشن و...
شخصا برای من غم انگیزترین صحنه اونجاست که پیتر به دکتر میگه همه فراموشش کنن. واقعا تصورکردنش هم سخته در واقعیت و با بازی عالی بازیگران و موسیقی اون حس و حال تونست به بهترین نحو منتقل بشه که خب در ادامه این صحنه با اونجایی که پیتر با دیدن زخم ام جی حاضر نمیشه به یادشون بیاره تکمیل میشه و به قول آقای زینالی این حق چنین آدمی نیست
یه صحنه دیگه فیلم هم ینی جایی که پیتر از مردم عذرخواهی میکنه هم واقعا میتونه در این لیست باشه

با تشکر از آقای زینالی
نقل قول کردن
parsa hs
#4 parsa hs 1400-11-28 17:06
عالی،رتبه بندی کاملا منطقی،بهترین از این نمی شد نوشت.
ممنون از آقای زینالی
نقل قول کردن
Lincoln
#5 Lincoln 1400-11-28 18:59
مقاله عالی بود با تسکر
نقل قول کردن
Amir-Ali-2020
#6 Amir-Ali-2020 1400-11-29 08:47
کلا این فیلم با قلب و روح ما چه کارها که نکرد :sad:
نقل قول کردن
moltivers of heroes
#7 moltivers of heroes 1400-12-07 10:20
خیلی ممنون از این ملاقه.
واقعا این فیلم یکی از بهترین فیلمای مارول بود.
من بازی ۳ نفر رو تو این فیلم خیلی دوست داشتم :تام هالند_ویلم دفو و مریسا تومی.
واقعا سکانس مرگ زن عمو می احساسی ترین سکانس این فیلم بود. آقای تام هالند جوری بغض کرده بود که حتی اگر نمیخواستی هم گریه ات میگرفت‌.
واقعا بهترین سه گانه اسپایدرمن بود و از مقاله ممنون ♡
نقل قول کردن
moltivers of heroes
#8 moltivers of heroes 1400-12-08 11:07
به نقل از Ehsan Spider:
دوستان عزیز مثل همیشه مقاله رو خوب بخونید و هر جایی که ایراد تایپی یا نگارشی متوجه شدید اطلاع دهید تا درست شود

نه متشکرم عالی بود بنظرم رتبه بندی هم خوب بود....

دست شما درد نکنه =)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید