15 حقیقت مهمی که باید درمورد اسکارلت ویچ (واندا ماکسیموف) بدانید

15 حقیقت مهمی که باید درمورد اسکارلت ویچ (واندا ماکسیموف) بدانید

خب به مناسبت حضور بسیار مهم، کلیدی و قدرتمندانه در فیلم "دکتر استرنج 2" به سراغ اسکارلت ویچ رفته ایم تا شما را با حقایقی از او که پیشتر نمی‌دانستید آشنا کنیم...

«واندا ماکسیموف» یا با نام شناخته شده تر اسکارلت ویچ (ساحره سرخ) یک جهش یافته با توانایی های بالا می باشد. او خواهر دوقلوی کوئیک سیلور، مادر دو فرزند (ویکان و اسپید) و همچنین همسر سابق ویژن است. واندا در طول زندگیش در رویداد ها و وقایع عظیمی حضور داشته و معمولا دلیل یه خرابی یا فاجعه بزرگی به حساب میاد ! (این قضیه به وضوح در فیلم "جنگ داخلی" به تصویر کشیده شد !) او از شخصیت بسیار مهم و کلیدی مارول است و زندگی بسیار پر فراز و نشیبی داشته است و حقایق زیادی درباره ش وجود دارد که احتمالا کسانی که وی را تنها به واسطه حضورش در دنیای سینمایی مارول میشناسند باهاش آشنایی ندارند. لذا در این مقاله میخواهیم شما را با آنها آشنا کنیم!

 

1- استن‌لی از همون اول برای او برنامه داشت

استن‌لی از همون اول برای او برنامه داشت

خب این مقاله رو با بیان این فکت شروع می‌کنم که خالق اسکارلت ویچ کسی نیست جز زوج افسانه‌ای تاریخ کمیک، یعنی استن‌لی فقید و جک کربی کبیر. زوج بزرگی که به تنهایی با خلقت قهرمانان و شخصیت‌های افسانه‌ایشان، به تنهایی بخش قابل توجهی از تمدن کمیک‌بوک‌ها را شکل دادند. شخصیت‌هایی مثل مردآهنی و هالک و ایکس‌من و ثور و چهارشگفت‌انگیز و... . استن‌لی یکبار درباره‌ی اسکارلت ویچ گفت:" من از اول خیلی اسکارلت ویچ و برادر دوقلویش کوئیک سیلور را دوست داشتم و فکر می‌کردم که کار کردن روی یک زوج دوقلوی ویلن که واقعا در بطن وجودشان بدذات نیستند می‌تواند بسیار جالب و درگیرکننده باشد. ... ما قبلا یک قهرمان که خودش دوست نداشت قهرمان باشه رو در قالب اسپایدی خلق کرده بودیم و فکر می‌کردیم که حالا با خلق یک جفت ویلن بی‌امان که مسیر سرنوشتشان آن‌ها را به سمت قهرمان شدن سوق می‌دهد می‌تواند مسئله‌ای درگیرکننده و جذاب و سرگرم‌کننده باشد." او در جایی دیگر گفته بود:" من از اول برنامه‌های بزرگی برای اسکارلت ویچ و کوئیک سیلور داشتم. برنامه این بود که آن‌ها سرانجام دست از شرارت کشیده و به یک جفت قهرمان تغییر پیدا کنند. به همین دلیل من پس از اینکه دست از نوشتن کمیک های مردان‌ایکس برداشتم آن‌ها را به سری انتقام‌جویان وارد کردم."

همان‌طور که دیدید استن‌لی مرحوم از همون اول برای این دوقلوها برنامه داشته و بیخود نبوده که همچین خطوط داستانی متنوعی داشته‌اند.

 

2- اسکارلت ویچ در ابتدا یک شخصیت خبیث بوده!

  اسکارلت ویچ در ابتدا یک شخصیت خبیث بوده!

امروزه اسکارلت ویچ بواسطه‌ی MCU یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین ابرقهرمانان کمیک‌بوکی است، اما شاید خیلی از هواداران ندانند که او و برادر دوقلویش روزی یک ابرشرور جهش‌یافته بودند! در حقیقت در شماره چهارم از سری اول کمیک‌های ایکس‌من که در سال 1964 منتشر شد آن‌ها از اعضای گروه "انجمن اخوت جهش یافته های خبیث" (Brotherhood of Evil Mutants) به رهبری مگنتو بودند. در واقع دلیل اتحاد او با مگنتو به ماجرایی در دوران نوجوانی واندا برمی‌گردد که سبب شد حتی مگنتو یک‌جورهایی حکم پدر معنوی او را پیدا کند (و البته مارول اعلام کرد مگنتو پدر واقعی او است که البته چند سال پیش این قضیه منتفی شد!) ماجرا از این قرار بود که مگنتو در دوران نوجوانی‌ واندا او را از یک درگیری مرگبار و هولناک نجات می‌دهد. درگیری که طی آن عده‌ای از روستاییان خواستار این بودند تا او را به این دلیل که یک جادوگر و دارای نیروهای شیطانی است زنده‌زنده بسوزانند (!) که خب مگنتو با نیتی سودجویانه وارد عمل شد و او را نجات داد، به او پناه داد و در ماموریت‌های خود از او و قدرتش استفاده نمود. توالی این اتفاقات سبب شد تا واندای ناپخته، نفرت عمیقی نسبت به انسان‌ها به دل بگیرد چون همه‌ی انسان‌ها را مثل همان‌هایی می‌دید که قصد سوزاندن او را داشتند و مگنتو برایش حکم آن قهرمان فهیم و ناجی رو داشت. اما این اتفاقات پایدار نبود و پس از مدتی بر اسکارلت عیان شد که مگنتو هرگز برای جان دیگران ارزشی قائل نیست و همین امر سبب شد تا او یک سال بعد به گروه انتقام‌جویان بپیوندد و مسیر متفاوتی را به سوی رستگاری و قهرمان شدن بپیماید. البته این نکته‌ی مهم اینه که به هر حال اسکارلت ویچ به خاطر مشکلاتی که در طی سالیان متحمل شده از بی‌ثباتی عاطفی و رفتاری رنج می‌برد و همین سبب شده تا او بارها دچار فروپاشی عصبی یا عاطفی شده و در موقعیت‌های گوناگون بین قهرمان بودن و ویلن بودن در رفت‌وآمد باشد!

 

3- اسکارلت ویچ عضو گروه‌های مختلفی بوده است

  اسکارلت ویچ عضو گروه‌های مختلفی بوده است

خب کسانی که با واندا آشنایی داشته باشند، می‌دانند که کلا او به‌واسطه‌ی جهش‌یافته بودنش خیلی میلی به ارتباط برقرار کردن با دیگر انسان ها را ندارد. با این وجود اما او خیلی خوب بلد است تا با دیگران همکاری کند. او در طول تاریخ و متنوع خود در دنیای کمیک عضو گروه‌های گوناگون و رنگ‌ووارنگی بوده. اسکارلت ویچ در ابتدا به عضویت "انجمن اخوت جهش یافته های خبیث"  به رهبری پدرش مگنتو پیوست؛ او سپس به گروه انتقام‌جویان پیوست و سال‌ها به عضویت آن در آمد و پس از آن در گروه‌های مختلفی همچون "بانوان آزادی‌بخش" (Lady Liberators) ، انتقام‌جویان ساحل غربی، مدافعان، مدافعان مخفی و فورس وُرکس (Force Works) پیوست ( او در گروه فورس ورکس ، رهبر گروه بود).

اما نکته‌ی کنایه‌آمیز سرگذشت او و برادرش این است که او با وجود اینکه به عنوان یک جهش‌یافته شناخته می‌شود اما هرگز به عضویت گروه مردان ایکس در نیامده است! علتش هم عضویت او در "انجمن اخوت جهش یافته های خبیث" بود که نقطه‌نظرهای متضادی با مردان ایکس داشت. خب این امر هم دلیل خاص خودش رو داشت. بارها گفتیم که جهش‌یافته بودن در کمیک‌های مارول نزد عموم جامعه یک نفرین تلقی می‌شود و این چنین مردم از جهش‌یافته‌ها گریزان هستند و همین امر پیچیدگی‌هایی رو به وجود آورده که باعث شده جدی‌ترین کشمکش در دنیای کمیک بین انسان‌ها و جهش‌یافته‌ها صورت پذیرد.  در همین راستا واندا و برادرش هرگز نمی‌خواستند برایشان یادآوری شود که یک جهش‌یافته هستند. در واقع آنان خواستار این بودند که با اعمال قهرمانانه‌ی خود مورد قضاوت قرار بگیرند نه صرفا با نحوه‌ی تولدشان. به همین دلیل بود که عضویت در گروه انتقام‌جویان را انتخاب کرده و بیشترین حضور را در آن گروه داشتند.

 

4- قدرت‌های او به عنوان یک جادوگر، اکتسابی است نه وراثتی!

بسیاری از هواداران این طور فکر می‌کنند که اسکارلت ویچ از همون بدو تولدش یک جادوگر تمام عیار بوده، ولی این طور نیست و او تقریبا تمام بخش جادوگری‌ توانایی‌اش را از طریق آموزش و تعلّم به دست آورده. در واقعا توانایی‌های وراثتی او که به واسطه جهش یافته بودن بودند از این قرار میباشند: کنترل احتمالات، تغییر واقعیت، نیروی هرج‌ومرج، دورجنبی، بکارگیری انرژی، دستکاری مولکولی، دورآگاهی جزئی و نابود کردن ذهن (البته در ادامه مقاله خواهید فهمید که بعدا مشخص شد واندا یک جهش یافته نیست!)

اما در رابطه با توانایی‌های جادویی او ماجرا متفاوت است. در واقع ماجرا به نوزادی واندا باز می‌گردد که او توسط جادوگری سیاه به نام «کِثان» (Chthon) که از خدایان ارشد مارول است و نیروهای عظیمی در خلق هرج و مرج دارد ،  افسون شده و پتانسیل‌های تبدیل شدن به یک جادوگر بزرگ را پیدا کرد.

قدرت های جادوگری

بعدها و زمانی که واندا بزرگتر شد، تکنیک‌های گسترده‌ی جادوگری را نزد افسونگری به نام «آگاتا هارکنس» (Agatha Harkness) آموخت. آگاتا به واندا آموخت که چگونه تمرکز خود را افزایش دهد، قدرت ذهنی اش را کنترل کند و تسلط بیشتری روی قدرت های تغییر واقعیت ، تغییر احتمالات و ایجاد هرج و مرج پیدا کند.

آگاتا هارکنس

اما نکته‌ی جالب درباره‌ی واندا این است که او هنوز هم فاقد توانایی لازم کنترل قدرت هایش است و تسلط کافی روی آنها ندارد (کلا او بسیار عاطفی است و به همین دلیل خیلی وقتها دچار فروپاشی عاطفی شده و در نتیجه به یک ویلن تبدیل شده است). در سال‌های اخیر دامنه‌ی قدرت او به حدی افزایش یافته که او را قادر به پرواز، تغییر در واقعیت در هر زمانی که اراده کند و و ساطع کردن انرژی‌های از دستانش کرده است.

این نکته را هم لازمه که بدونید واندا وقتی به همراه برادر دوقلویش پیترو (کوئیک سیلور خودمون) به دنیا آمد، کثان بخشی از ذات شیطانی خود را به او منتقل کرد ( این انتقال سرچشمه و منشأیی بود برای قدرت های اسکارلت ویچ که بر پایه هرج و تغییر در واقعیت‌ ایجاد شده اند).

Chthon  کثان

البته لازم به ذکره که خود کثان بخشی از ذات خدایی به نام Demiurge است (گفته میشه Demiurge بود که با نیروهای خودش خدایان ارشد را در دنیای مارول خلق کرد) بنابراین چنین ذات تاریکی همواره در وجود واندا وجود داشت و منتظر فرصتی بود تا بروز کرده و دنیای ما را تسخیر کند! اما در نهایت اسکارلت ویچ به کمک برادرش و گروه اونجرز تونست این ذات تاریک را از وجود خودش جدا سازد. با رفتن Demiurge ولی قدرت های اسکارلت ویچ همچنان در او باقی ماند. البته فاش شده که او همچنان به طور غریزی با Demiurge و کثان متصل است!

 

5- یک گاو در کودکی پرستار او بوده!!!

 یک گاو در کودکی پرستار او بوده!!!

اگه فکر کردید که سابقه واندا و سرگذشتش در دنیای کمیک نمی‌تونه عجیب‌تر از این‌هایی باشه که تا حالا بهش اشاره کردم پس بهتره با این مورد آشنا بشید: ما در دنیای مارول شخصیتی غالبا خبیث داریم ملقب به «تکامل دهنده عالی» (High Evolutionary)   که استاد علوم ژنتیك است و روی حیوانات و تركیب آنها با ژن انسان ها آزمایش میكند . هدف او این است که نژادی حیوان شکل از انسان به نام New Men بسازد. یکی از این مخلوقات یک گاو مونث بود که از نظر ژنتیکی دستکاری شده بود و بهش Bova گفته میشد! در یکی از داستان های قدیمی مارول شاهد بودیم که واندا و برادرش به دنبال کشف حقایق سرگذشت خود هستند و متوجه شدند که Bova به عنوان ماما در جریان تولدشان عمل کرده! سپس گفته شد وقتی مادرشان به نام «ماگدا لنشر» (زن مگنتو) فرار کرد و رفت ، Bova از آنها مراقبت کرد و پرستارشان شد. Bova مدتی سعی کرد سرپرستان مناسبی برای این دوقلوها پیدا کنه و در نهایت خانواده ماکسیموف آنها را به فرزند خواندگی قبول کردند   ولی در مجموع گذشته اسکارلت ویچ و برادرش و نحوه تولد و اینکه چه کسانی پدر و مادر حقیقی آنها هستند همچنان در هاله ای راز و رمز باقی مونده و زیاد نمیشه به چیزی که الان خوندید اعتماد کرد چون ممکنه مارول عوضش کنه! (در ادامه توضیح بیشتری داده میشه ...)

 

6- قضیه لباسی که اسکارلت ویچ بر تن میکند!

 قضیه لباسی که اسکارلت ویچ بر تن میکند!

در کمیک‌بوک‌ها، لباس واندا، یک جورهایی امضای پای کار اوست؛ بسیاری گمان می‌کنند که آنچه که او بر سر خود قرار می‌دهد یک چیزی تو مایه‌های کلاه ایمنی و یا نوعی تاج زینتی و جادویی است، اما در واقع مجموع پوشش او و روسری مانندی که بر سر خود قرار می‌دهد پوششی است موسوم به Wimple که این پوشش به خصوص که اطراف گردن و چانه را می‌پوشاند، سبکی است که در خاورمیانه و در جریان جنگ‌های صلیبی به‌وجود آمده و پس از آن هم توسط زن‌های متاهل اروپایی در قرون وسطی پوشیده می‌شده است و آن موقع خیلی هم مُد بوده! پس از آن در قرن 15 میلادی زنان ایتالیایی با طراحی و استفاده دوباره از این نوع پوشش، دقت و پیچیدگی خاصی به آن افزودند. از طرفی زنان مسلمان و برخی راهبه‌ها هم از این نوع پوشش برای بیان عفت و حیا استفاده می‌کردند. در واقع این لباس اسکارلت ویچ نشان دهنده پیچیدگی‌ها و لایه‌های شخصیتی چند لایه‌ی او است زیرا بیانگر تلاش او برای رسیدن به نوعی تعادل در معنویت (spirituality) است زیرا معنویت همواره جزو لاینفک شخصیت او بوده. از طرفی دیگر، رنگ سرخ و همچنین شنلی که او بر تن دارد نشان دهنده المان های جادوگری در شخصیت اوست.

 

7-  ملاقات با ویژن و عاشق شدن و ازدواج و بچه دار شدن و ...

ملاقات با اسکارلت ویچ و عاشق شدن و ازدواج و بچه دار شدن و ...

همان طور که  قبلا در این مقاله گفته شده بود، ویژن رباتی است که ابتدا توسط خبیثی به نام «الترون» خلق شد ولی در نهایت  توانست از زیر یوغ الترون خارج شده و به یکی از اعضای انتقام جویان تبدیل شود.  در همین حین بود که ویژن برای اولین بار با اسکارلت ویچ  دیدار کرد  بعد از یک همکاری تیمی بود که رابطه‌ی عاشقانه‌ی شدیدی بین این دو قهرمان شکل گرفت که نهایتا منجر به ازدواجشان شد. شاید در نگاه اول چنین رابطه عاشقانه ای عجیب به نظر بیاد ولی منطقی است چون گفتیم که واندا به عنوان یک جهش یافته از انسان ها متنفر بود و ویژن یک ربات بود. ضمن اینکه آنها نقاط مشترک فراوانی با هم داشتند و هر دو اولش ازشون سو استفاده شده بود و خبیث بودند و حالا داشتند سعی میکردند قهرمان باشند.

پس از آن هم واندا با استفاده از قدرت‌هایش برای زندگی مشترکشان دو فرزند دوقلوی پسر به نام توماس و ویلیام آورد که آن‌ها هم قدرت‌های خاصی را داشتند.

بچه های واندا و ویژن

اما  در اتفاقی تراژیک‌  زندگی عاشقانه و زیبایی که اسکارلت ویچ به همراه ویژن و دوقلویشان، توماس و ویلیام، داشت با افشای این حقیقت تلخ که ماهیت وجودی فرزندان آن‌ها در واقع قطعه‌ای از شخصیت شیطانی به نام «مَستر پاندمونیوم» (Master Pandemonium)  هستند به ورطه‌ی نابودی کشیده شد.

مستر پاندمونیوم

 در حقیقت روح شیطان در دنیای مارول یعنی «مفیستو» به 5 تکه تقسیم شده بود و از طریق یکی از مزدوران خودش به نام «مستر پاندمونیوم» دنبال جمع کردن این تکه بود.    اما زمانی که واندا  موفق شد با استفاده از قدرت های جادوگری این دوقلو را برای خود و ویژن ایجاد کند‌، ناخواسته بخش هایی از  روح مفیستو به درون دوقلوها رخنه کرده بود. سپس  مفیستو از طریق «مستر پاندمونیوم»  تکه های روح  بچه های واندا و ویژن  را دوباره به خودش جذب کرد و در نتیجه بچه های واندا و ویژن هم از بین رفتند! از دست‌دادن فرزندان، به قدری واندا را تحت تاثیر قرار داد که او عقلش را موقتا از دست داد و حتی روابطش با ویژن هم دچار گسستگی شد و از او جدا شد. 


البته سال ها بعد در کمیک های Young Avengers مشخص شد که دو پسر به نام های «توماس شپرد» ملقب به Speed (اسپید) و «ویلیام کپلان» ملقب به Wiccan (ویکان)  که هر دو در دو خانواده جداگانه متولد شده بودند، در واقع همان نسخه حلول یافته توماس و ویلیام (فرزندان ویژن و اسکارلت ویچ) هستند (همون اصل تناسخ!) . اسپید قدرت های دایی خودش یعنی «کوئیک سیلور» رو به ارث برده، و دومی یعنی ویکان قدرت های جادویی و تغییر واقعیت مانند مادرش اسکارلت ویچ رو داره !!!

 

8 - «اسكارلت ویچ» نیروی فوق بشری 90 درصد جهش یافته ها را گرفت! اسكارلت ویچ» نیروی فوق بشری 90 درصد جهش یافته ها را میگیرد!

در سال 2005 اسكارلت ویچ تنها با گفتن سه كلمه یعنی No more mutants (= جهش یافته دیگه بسه") به طور عظیمی دنیای مارول را تغییر داد. در حقیقت در رویداد "خاندان ام" (که اینجا ترجمه شده است) اسكارلت ویچ برای آنكه فرزندان خود را زنده كند یك دنیای جديد خلق كرد که در آن واقعیت تغییر کرده و جهش یافته ها در جنگ علیه انسان های عادی پیروز شده بودند و دیگر مجبور نبودند خود را پنهان کنند و بر انسان ها حکمرانی میکردند. اما پس از اینكه ابرقهرمانان مارول متوجه این موضوع شدند و حقیقت برای مگنتو آشکار شد، او بسیار خشمگین شد و پسر خودش (کوئیک سیلور) را کشت. سپس اسکارلت ویچ ظاهر شد و برادرش را زنده کرد. او  که بسیار خشمگین شده بود به پدرش گفت: "ما عجیب الخلقه هستیم، جهش یافته هستیم ... تو این را برای ما انتخاب کردی و تو باعث نابودی ما شدی ... بابا!" . او سپس آن سه كلمه را بر زبان آورد و در نتیجه جمعیت جهش یافته های جهان از چند میلیون نفر به صدها نفر كاهش یافت. حتی مگنتو هم از خشم اسكارلت ویچ در امان نبود و نیروهای خود را از دست داد... کی فکرش رو میکرد مارول همچین کاری رو بکنه؟

  

9- اسکارلت ویچ چند بار با اونجرز جنگیده است!

گفتیم که واندا خانم از نظر روحی و ذهنی پیچیدگی ها و بی ثباتی هایی را دارد که باعث میشود گاهی اوقات لقمه خوبی برای شخصیت های خبیث باشد و بارها شده که او را خبیث کرده اند (در ادامه خواهید فهمید که او دارای نوعی ذات خبیث در وجودش نیز میباشد). ضمن اینکه نوع قدرت هایش جوری است که میشه تحت تاثیرش قرار داد. به طور مثال در شماره 187 از کمیک اونجرز که جادوی کِثان باعث شد جسم او به تسخیر دربیاید و به اونجرز جمله کند:

شماره 187 از کمیک اونجرز

و یا یکبار وقتی غم و اندوهی که واندا پس از از دست دادن فرزندانش متحمل شده بود بسیار طولانی مدت شد، او مجددا عقل و کنترل خود را از دست داد و دست به اعمال خطیری زد. در واقع اسکارلت ویچ برای تغییر در واقعیت و بازآوری فرزندانش کنترل ویژن را در دست گرفت و با انتقام‌جویان هم درگیر شد که نتیجه‌اش سقوط یک کوئین‌جت در مقر انتقام‌جویان بود.  ماجرا از این قرار بود که اسکارلت ویچ قصد داشت تا با تسخیر و کنترل بدن ویژن به مقر انتقام‌جویان حمله کند که در آنجا 5 پهپاد الترون از ویژن خارج و به انتقام جویان یورش برد. نتیجه هم طبیعتا منجر به یک درگیری تمام عیار بین او و انتقام‌جویان شد.

دکتر دووم - اسکارلت ویچ

البته که در آخر مشخص شد همه‌ی آتش‌ها از زیر گور دکتر دووم بلند می‌شده و او بوده که اسکارلت ویچ را برای این اعمال شوم دستکاری کرده بوده.

 

10- او با برادرش (کوئیک سیلور) جنگیده!

او با برادرش کوئیک سیلور جنگیده!

در دوره ای که واندا داشت با روح خانم آگاتا هارکنس کار میکرد و در حال تعلیم برای برقراری ارتباطی بیشتر و بهتر با جنبه جادویی خویش بود، ماجراهای کمیک "جنگ داخلی 2"هم آغاز شد (میتونید این کمیک رو با بهترین کیفیت ترجمه و ادیت از اینجا دانلود کنید). در طی اختلافی که بین تونی و کاپیتان مارول در گرفت، باز هم قهرمانان به دو گروه تقسیم شده بودند. پیترو (کوئیک سیلور) که در این نزاع طرف تونی بود، پیش خواهرش رفت تا او رو هم برای پیوستن به دار و دسته‌ی تونی متقاعد کنه. واندا اما تفکر متفاوتی نسبت به برادرش داشت و بر این باور بود که اطلاع داشتن از آینده میتونه به نفع بشریت باشه و از بروز فجایع آینده جلوگیری کنه! در نتیجه نزاع و درگیری‌ای بین این خواهر و برادر در گرفت که در نهایت اسکارلت ویچ برنده‌ی این نبرد شد. بعدش هم واندا به برادرش گفت که دیگر نمی‌خواهد او را ببیند و روابط آن‌ها تیره شد.

 

11- او به زور به عضویت گروه هایدرایی انتقام‌جویان در آمده!

او به زور به عضویت گروه هایدرایی انتقام‌جویان در آمده!

دقیقا مثل شوهر سابقش ویژن (اینجا اشاره کردیم)، اسکارلت ویچ هم به زور به عضویت نسخه‌ی هایدرایی گروه انتقام‌جویان درآمد، آن هم توسط استیو راجرز هایدرایی. همون‌طور که قبلا هم گفتم، ماجرا این بود که طی رویداد "امپراتوری مخفی" زمانی که کاپیتان آمریکا به یک وفادار تمام‌عیار هایدرا تبدیل شد و توانست ایالات متحده‌ی آمریکا را به تصرف خود درآورد، تصمیم گرفت تا گروه انتقام‌جویان مدنظرش را ایجاد کند، گروهی که طبیعتا قرار بود وفادارانه به هایدرا خدمت کند. حتی با این که بعدا مشخص شد که استیو راجرزی که این همه گرد و خاک به پا کرد، نسخه‌ی دیگری بوده که توسط "مکعب کیهانی" (cosmic cube) ایجاد شده بود ولی باز هم خیانت کپ برای همه غافل‌گیرکننده بود. بگذریم، خلاصه اسکارلت ویچ هم که به عضویت این گروه درآمده بود، تحت تسخیر تمام و کمال  کثانبه فعالیت می‌پرداخت تا اینکه توانست با کمک شایانی که ثور در حقش انجام داد آرام‌آرام کنترل وضعیت روحی و قدرت‌های خود را باز یابد و نهایتا توانست مثل ویژن هویت خود را بازیابد و از زیر یوغ  کثانو گروه انتقام‌جویان هایدرایی بیرون بیاید.

 

12- پدر حقیقی او چه کسی است؟!

نكته جالب درباره اسكارلت ويچ این است كه گذشته و اُریجین (origin) او چند بار تغییر كرده . ابتدا گفته شد كه او دختر یكی از قهرمانان قدیمی مارول در عصر طلایی (Golden Age) به نام «ویزِر»(Whizzer)  است (برای آشنایی با این شخصیت، این مقاله را بخوانید).

ویزر

ولی بعدا گفته شد او و برادر دوقلویش یعنی كوئیك سیلور فرزندان «مگنتو» هستند.

مگنتو - پدر اسکالرت ویچ

در واقع این مساله تا سالها پا برجا بود و همگان مگنتو را پدر آنها میدانستند تا اینكه سال 2015 معلوم شد آنها اصلا جهش یافته نیستند و همه چیز زیر سر «تکامل دهنده عالی» (High Evolutionary)   بوده است! (در مورد بعدی بهش میپردازیم).

اسکارلت ویچ جهش یافته نیست

البته این نکته هم لازمه که بگیم آن موقع مارول و فاکس سر رایت سینمایی شخصیت های اسکارلت ویچ و کوئیک سیلور با هم درگیر بودند و گفته میشه مارول عمدا تصمیم گرفت آنها در دنیای کمیک جهش یافته نباشند تا بتونه از آنها در فیلم های "انتقام جویان" استفاده کنه! در هر حال فعلا در دنیای کمیک همان سرپرستانی که قبلا بهشون اشاره کرده بودیم یعنی ماریا و جانگو ماکسیموف (که گفته میشه کولی یا همان gypsy بودند) پدر و مادر اسکارلت ویچ به شمار میروند تا بعدا ببینیم مارول چه تصمیمی میگیره!

 پدر و مادر واقعی اسکارلت ویچ

 

13- او هرگز از بدو تولد یک جهش‌یافته نبوده!

در مورد قبلی گفتیم که مارول چندی پیش سرگذشت اسکارلت ویچ و برادرش را تغییر داد و معلوم شد آنها اصلا جهش یافته یا همان mutant نبوده اند! در واقع آنها در کودکی به دست جناب «تکامل دهنده عالی» ربوده شدند و او از آنها برای آزمایشات ژنتیکی خودش استفاده کرد و کروموزوم های آنها را دستکاری کرد تا به قدرت های حال حاضر خود دست پیدا کنند. ولی به هدف خودش نرسید و آنها را به خانواده ماکسیموف برگرداند.

تکامل دهنده عالی

ولی بعدا وقتی داشتند بزرگ میشدند قدرت هایشان بروز کرد و مردم شهر کوچکشان فکر کردند ساحره یا جهش یافته هستند. در هر حال به نظر میرسه بعد از دستکاری های ژنتیکی «تکامل دهنده عالی» بوده که آن جادوگر سیاه یعنی «کِثان» طلسم خودش را وارد جسم واندا کرده و قدرت های او را افزایش داده.

 

14- او نیروی فونیکس را از بین برده!

- او نیروی فونیکس را از بین برده!

اسکارلت ویچ بعد از وقایع رویداد "خاندان ام" مدتی در گوشه تنهایی و عزلت نشینی به سر میبرد تا اینکه در رویداد Avengers vs X-Men دوباره زیارتش کردیم! در این رویداد معلوم شد که جهش یافته ای نیرومند به نام «هوپ سامرز» قراره به نیروهای "قدرت فونیکس» دست پیدا کنه (برای آشنایی با قدرت فونیکس این مقاله را بخوانید). قدرت اسکارلت ویچ آنقدر زیاد بود که تونست به سایکلاپس که به طور مقطعی به نیروهای فونیکس دست یافته بود صدمه بزنه. بعدشم او به هوپ سامرز کمک کرد تا نیروی فونیکس را از بین ببره و جمله "دیگه فونیکس بسه" (No More phoenix) را بر زبان آورد!

 

15- او حکم پیونددهنده و رابط دنیاهای مارول را دارد

او حکم پیونددهنده و رابط دنیای مارول را دارد

برخی اعتقاد دارند اسکارلت ویچ قوی‌ترین شخصیت دنیای مارول است‌! گفته میشه دکتر استرنج و پرفسور اگزاویر باید قدرت های خود را با هم ترکیب کنند تا بتونند شکستش بدهند و حتی وقتی این اتفاق هم افتاد اما ذهن و وجودش خاموش نشد زیرا در واقع قدرت‌هایش ریشه در همان خدایی که گفتیم یعنی Demiurge  دارد و Demiurge  یعنی خدایی که نیروی کره زمین را ایجاد کرد و تا وقتی کره زمین وجود دارد اسکارلت ویچ هم زنده است و قدرت هایش را از هسته زمین میگیرد! اسکارلت ویچ همچنین تونسته شخصیتی به نام «سایمون ویلیامز» (ملقب به «واندرومن») را زنده کنه. همانطور که قبلا اشاره شد تونست قدرت های 90 درصد جهش یافته ها را خنثی کنه (از طریق پاک کردن ژنوم جهش یافتگی که میلیاردها سال پیش توسط سلستیال ها خلق شده بود). دکتر استرنج درباره قدرت های جادوگری او نیز گفته که آنقدر طلسم های واندا نیرومند و پیجیده هستند که اگر بخواهیم خنثی شان کنیم ممکن است بافت زمان و مکان در عالم واقعیت به هم بریزد! و البته فاش شده که اسکارلت ویچ نقطع اتصال یا Nexus-Being در دنیای اصلی مارول (دنیای شماره 616) با دیگر دنیاها و واقعیت ها است. او نقطه اتکای جهان اصلی مارول به شمار میرود و از نظر قدرت باید در رده شخصیت هایی مثل اودین، جین گری، فرانکلین ریچاردز و کانگ فاتح قرار گیرد!

 

خب دوستان این بود حقایق مهمی درباره اسکارلت ویچ؛ شما نظرتون چیه؟ چه نکات و حقایق مهم دیگری رو از واندا در این لیست می‌تونست قرار بگیره؟ با ما در میون بگذارید...

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره‌ی ویژن (VISION) بدانید

10 زن نیرومند دنیای کمیک بوک های ابرقهرمانی

15 شرور برتر دنیای کمیک که قهرمان شدند

 15 روبات قهرمان (HEROBOT) برتر دنیای کمیک

5 لباس جالبی كه ویژن (VISION) در كمیك های مارول بر تن كرده!

20 زوج عاشق برتر در دنیای کمیک

10 ابرقهرمان مارول که صاحب فرزند هستند

معرفي ويژن

۱۰ ابرقهرمان مارول که صاحب فرزند هستند

7 مادر برتر دنیای کمیک بوک

 75 لحظه ماندگار مارول: «اسكارلت ویچ» نیروی فوق بشری میوتانت ها را میگیرد

75 لحظه ماندگار مارول: وقتي ويژن اشك ميريزد

معرفي اسكارلت ويچ

10 كمیك برتر انتقام جویان (AVENGERS) + لينك دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

badlight
#1 badlight 1399-03-14 12:30
خیلی از این چیزارو درباره اسکارلت ویچ و کوئیک سیلور نمیدونستم و همیشه فکر میکردم پدرشون مگنتوعه :o
نقل قول کردن
naymor
#2 naymor 1399-03-14 12:57
جلل خاااالق!!!!
به جرئت می‌تونم بگم یکی از کامل‌ترین و جداب‌ترین فکت‌هایی بود که در تمام این چند سال که دنبال‌کننده‌ی سایت بودم باهاش برخورد داشتم و خوندمش! یک پکیج کامل شناسایی واندا به عنوان یک شخصیت مهم و حیاتی در مارول اون هم با اینده ای که قراره در ام سی یو داشته باشه.
من تو چند سایت مطرح خارجی مثل اسکرین رنت و سی بی آر دیدم هیچ کدوم به این کاملی نبودند و به قول معروف این مقاله ذات مستجمع جمیع صفات حسنه بود! و چه کسی لایق‌تر و تابلوتر از استاد هنجنی بزرگ برای نگارش این مقاله! واقعا عالی بود، دروغ نگم دو سه تا رو میدونستم فقط و خیلی به اطلاعاتم اضافه کرد.
خدا استاد هنجنی رو برای سایت حفظ کنه
راستی استاد ترابی به حضرتعالی هم بابت داشتن همچین نویسنده‌ای در سایت تبریک می‌گم :roll:

ببخشید یکم احساساتی شدم بعد از این مقاله :oops: :cry:
نقل قول کردن
mhkh
#3 mhkh 1399-03-14 14:03
خیلی به اطلاعاتم اضافه شد ممنون :lol:
نقل قول کردن
marc-spector
#4 marc-spector 1399-03-14 14:31
مقاله زیبایی بود و مفید

ممنون از استاد هنجنی گرامی

خیلی چیز حالیم شد :lol:
نقل قول کردن
Matingh
#5 Matingh 1399-03-14 14:55
خیلی خیلی جالب بود واقعا خیلی چیزها رو درمورد اسکارلت ویچ نمیدونستم هرچی هم به ۱۵ هم نزدیک تر میشد جذاب تر میشد خسته نباشید آقای هنجنی واقعا مقاله ی جذابی بود. :lol:
نقل قول کردن
Captain-spidey
#6 Captain-spidey 1399-03-14 15:07
Wow دستتون درد نکنه استاد هنجنی واقعا عالی بود از اول تا اخر واندا رو دراوردید ریختید تو یه مقاله کیف کردم
راستش تا وسطاش فکر میکردم این مقاله رو ترجمه کردید وقتی فهمیدم که خودتون نوشتید برگام ریخت
شخصیت اسکارلت ویچ به نظرم من شخصیت با پتانسیلیه و امید وارم که سریالش قشنگ از اب دربیاد و ارزش داشته باشه
نقل قول کردن
Batsina
#7 Batsina 1399-03-14 16:02
یه مقاله ی عالی دیگه
واقعا ار آقای هنجنی تشکر می کنم بابت همچین مقاله ی جمع و جوری :-)
نقل قول کردن
Captain.shiraz
#8 Captain.shiraz 1399-03-14 16:26
مقاله ای مفید در مورد «ساحره سرخ»
نقل قول کردن
mahdik
#9 mahdik 1399-03-14 18:01
ممنون از مقاله ی عالیتان اقای هنجنی
نقل قول کردن
iron-man 2019
#10 iron-man 2019 1399-03-14 19:34
ببخشید من درمورد کمیکی که اسکارلت ویچ با برادرش جنگید بگید چه شماره هایی اند اقای محمد علی رضایی؟
و این که بعدش کی با برادرش اشتی کرد؟؟؟
بعد کمیک های بعدی چه عنوانی است؟؟
خیلی ممنون میشم،چون من خودم یک خواهر هستم برایم خیلی مهم و احساسی است
نقل قول کردن
BAdeadpool
#11 BAdeadpool 1399-03-14 20:42
سلام نکات خیلی خوبی بود به لطف سایت قبلا با نصف بیشترشون اشنا بودم ولی نکاتی که نمی دونستم واقعا جذاب بود
مرسی
نقل قول کردن
Infinity
#12 Infinity 1399-03-14 22:06
فک کنم تقریبا بیشتریارو بجز 14و5و6از بقیه مقاله ها و...خونده بودم ولی بازم دمتون گرم عالی و کامل بود
شماره14رو دیدم اصن برگام ریخ :o
دمتون گرم اقای هنجنی ;-)
نقل قول کردن
iron-man 2019
#13 iron-man 2019 1399-03-14 22:17
به نقل از iron-man 2019:
ببخشید من درمورد کمیکی که اسکارلت ویچ با برادرش جنگید بگید چه شماره هایی اند اقای محمد علی رضایی؟
و این که بعدش کی با برادرش اشتی کرد؟؟؟
بعد کمیک های بعدی چه عنوانی است؟؟
خیلی ممنون میشم،چون من خودم یک خواهر هستم برایم خیلی مهم و احساسی است

منظورم مورد 10 هستش که بعد اون کی برای اولین بار و در چه کمیکی برادرش را دید؟
نقل قول کردن
Spider-Fan
#14 Spider-Fan 1399-03-14 23:39
به نقل از iron-man 2019:
به نقل از iron-man 2019:
ببخشید من درمورد کمیکی که اسکارلت ویچ با برادرش جنگید بگید چه شماره هایی اند اقای محمد علی رضایی؟
و این که بعدش کی با برادرش اشتی کرد؟؟؟
بعد کمیک های بعدی چه عنوانی است؟؟
خیلی ممنون میشم،چون من خودم یک خواهر هستم برایم خیلی مهم و احساسی است

منظورم مورد 10 هستش که بعد اون کی برای اولین بار و در چه کمیکی برادرش را دید؟

جدل و مبارزۀ بین واندا و پیترو توی شمارۀ ۹ از سری دوّم Scarlet Witch (سال ۲۰۱۶) اتفاق افتاد.
فکر کنم اوّلین ملاقات‌شون بعد از اون قضیه مربوط می‌شه به ایونت Secret Empire (که همون‌طور که آقای هنجنی گفتن، اون‌موقع واندا تحت سلطۀ Chthon بود) و امّا دیدار جدّی‌ترشون توی آرک Avengers: No Surrender.
نقل قول کردن
a.v.s
#15 a.v.s 1399-03-15 01:04
سلام آقای هنجنی دستتون درد نکنه بابت چنین مقاله هایی (راستش وقتی که مقاله هایی که درباره مون نایت نوشتید باعث شد نظرم به مون نایت بیشتر جلب بشه)
اسکارلت ویچ جزو مورد علاقه ترین شخصیت هام هستش. یکی از مهم ترین دلایلش (اعم از لباسش که نظیرش توی کمیک نیست به خصوص اون شال و به اصطلاح تاجی که روی سرش میزاره) مشکلات و آشفتگی ذهنیش که باعث میشه نتونه از قدرتاش به درستی استفاده کنه و همیشه در لب مرز ثبات و جنون باشه. و اینکه بعضی ها مانند دکتر دووم و کثان از قدرت هاش سوءاستفاده میکردند و . . . در کل اسکارلت ویچ نتونسته هیچ وقت طعم حقیقی زندگی رو بچشه و انگار همیشه در یک نفرین بوده.
اون موقع که جهش یافته بود هم یکی از تنها جهش یافته هایی بود که توانایی هایی شبیه به جادوگری بود که به نظرم خیلی خاص بود
توی MCU هم شخصیت جالبی ازش به تصویر کشیده بودند (توی اندگیم هم اون نبردش با ثانوس نفس گیر بود). سریال وانداویژن هم که دوست دارم مشتاقانه منتظرم ببینم چون قراره قدرت های همانند کمیکش را به تصویر بکشه.
بازهم ممنون که چنین مقاله های گهرباری مینویسید و نویسنده خوبی هستید.
نقل قول کردن
a.v.s
#16 a.v.s 1399-03-15 01:26
ببخشید خواستم یه چیزی بپرسم. بنده تازه یه چیزی دیدم گفتم از شما دوستان بپرسم. توی صفحه ای از کمیکی (نمیدونم کدوم کمیک بود) دیده بودم دکتر استرنج و بیست یه جوری مولتی ورس هارو میبینند و میفهمند اسکارلت ویچ موقع گفتن No More Mutants قدرت تمام جهش یافته های مولتی ورس رو هم گرفته
میشه یکی اینو دقیقا توضیح بده چون فکر کنم این تمام ماجرا نیست
نقل قول کردن
SPIDERBAT
#17 SPIDERBAT 1399-03-15 09:56
به نقل از a.v.s:
ببخشید خواستم یه چیزی بپرسم. بنده تازه یه چیزی دیدم گفتم از شما دوستان بپرسم. توی صفحه ای از کمیکی (نمیدونم کدوم کمیک بود) دیده بودم دکتر استرنج و بیست یه جوری مولتی ورس هارو میبینند و میفهمند اسکارلت ویچ موقع گفتن No More Mutants قدرت تمام جهش یافته های مولتی ورس رو هم گرفته

میشه یکی اینو دقیقا توضیح بده چون فکر کنم این تمام ماجرا نیست

سلام
درباره ی اون عکس و دکتر استرنج و بیست چیزی یادم نمیاد ولی اگه کمیکی رو که توش اسکارلت ویچ گفته: No More Mutantsرو میخوای میتونی به رویداد خاندان اِم مراجعه کنی که سایت عزیزمون اونو ترجمه کرده.
من چون خیلی وقت پیش این کمیک رو خوندم از جزییاتش اطلاع کامل ندارم و شاید دکتر استرنج و بیست هم توی آن باشند.
نقل قول کردن
Kmbta
#18 Kmbta 1399-03-15 10:20
ببخشید نمی شد این هم گذاشت که او هروقت از قدرت هایش استفاده میکند عمرش کم تر میشود :o
نقل قول کردن
spider flash
#19 spider flash 1399-08-01 17:10
مقاله بی نظیر بود واقعا عالی بود اقای هنجنی من هیچکدوم رو نمیدونستم واقعا ممنون . نمیدونستم اسکارلت ویچ انقدر قویه که با اودین و جین گری و..مقایسه میشه
نقل قول کردن
Prince
#20 Prince 1399-10-27 16:23
واو(wow) عالی بود :D
میشه یه مقاله برای کوییک سیلور هم بنویسید
آخه یکی تو ایکس منه که خواهر نداره و پسر مگنتو


یکی هم که تو mcu که مرد و پِخ پِخ شد
حالا جریان چیه؟
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#21 iron man Amir karimi 1399-10-27 16:32
سلام یعنی چه قدرتی داره که تونسته نیروی فونیکس رو نابود کنه !!!!!! :eek:
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#22 AM SM BM SM 1399-10-27 16:35
سلام
با تشکر از آقای رضائی بابت مقاله
اسکارلت وی هم گذشته عجیبی داره. واقعا مارول خودش میدونه داره چیکار میکنه؟ حالا بستگی داره آب و هوا چور باشه هر بار یه جور سرگذشت این بدبختا رو میگه. :lol: مثل خود اسکارلت ویچ که هر با یه جوره یه بار قهرمانه یه بار خبیثه یه بار نجاتت میده یه بار میگیره میکشتت و... اصلا معلوم نیست. :lol:
فقط خدا نکنه به سرش بزنه بگه (No more spidey) اسپایدی دیگه بسه!!!!! :-*
یا مثلا (No more iran ) ایران دیگه بسه! نه به خدا بس نیست هنوز جا داره!
ولی واقعا ایده های استن لی و جک کربی( و بقیه اعضای موثر مارول ) خیلی خوب بود. یعنی هر طور ابر قهرمان و خبیثی رو انتخاب کردند و باهاش قصه سرایی کردند. برای همینه که مارول برای هر نژاد و هر شخصی خوبه و هیچ وقت تکراری نمیشه. بیخودی نبود که به مارول میگفتند ایده سرا. ;-)
با تشکر
نقل قول کردن
asm
#23 asm 1399-10-27 17:01
واقعا مقاله جالبی بود چیز های زیادی رو درباره ی اسکارلت پیچ فهمیدم . :-*
ممنون بابت مقاله .
تشکر از اسپایدی .
نقل قول کردن
AR PLAYER
#24 AR PLAYER 1399-10-27 19:01
خیلی مفید و عالی بود دستتون درد نکنه من هنوز هم نتونستم شماره ی 5 رو درک کنم :eek: البته از این اتفاقات تو دنیای مارول زیاده
نقل قول کردن
DreamzOwned
#25 DreamzOwned 1399-10-28 00:21
عالی! ممنون از مقاله خوبتون
واقعا گذشته این کاراکتر همیشه برام سوال بود و اینکه پدرش مگنیتو باشه اصلا با عقل جور در نمیومد و باعث تناقض دنیای سینما هم میشد خداروشکر که اریجینش تغییر کرد
نقل قول کردن
Dark spidey
#26 Dark spidey 1399-10-29 01:48
بچه کلا تو کاره no more هست:/
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37