نمادین‌ترین تیم آپ‌ (team-up) های مونث‌محور در دنیای کمیک

نمادین‌ترین تیم آپ‌ (team-up) های مونث‌محور در دنیای کمیک

این بار قراره یه سری به خانم‌های ابرقهرمان بزنیم...

مقدمه: خب این روزها در شرایطی قرار داریم که حضور ابرقهرمانان مونث چه در دنیای کامیک‌بوک و چه در دنیای سینما از هر زمان دیگری بیشتر است. تا پیش از این نگارش کمیک‌بوک‌های با محوریت شخصیت مونث هم رواج نداشت؛ چه برسد به ساختن فیلم‌های اختصاصی از آن‌ها. اما در این سال‌ها با ساخت فیلم‌های "واندر وومن" و "کاپیتان مارول" مسیر، بیشتر از هر زمان دیگری برای پرداخت به قهرمانان مونث چه در سینما و چه در صفحات رنگارنگ کمیک بیشتر شده است. همچنین در طی اون ایستراگ معروف در "اندگیم" شاهد اشاره‌ای به تیم "اِی-فورس" بودیم که گمانه‌زنی‌ها برای حضور پررنگ‌تر قهرمانان مونث را در ادامه دنیای سینمایی مارول افزایش داد. همچنین در سال پیش‌رو ما فیلم "پرندگان شکاری" و "بلک‌ویدو" را داریم که نوید حضور بیشتر این قهرمانان را به ما می‌دهند. تازه به این‌ها فیلم "واندر وومن۱۹۸۴" که تریلرش تازه به نمایش درآمده را هم اضافه کنید.

اما در بین این ابرقهرمانان مونث تعداد زیادی تیم_آپ و همکاری جذاب هم وجود دارد. همکاری‌هایی که چه برای قدرت‌نمایی و چه برای ایصال به حقیقت و عدالت به وقوع پیوسته‌اند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با ۱۰ تیم_آپ و همکاری برتر و به‌یادماندنی بین ابرقهرمانان مونث مارول و دی‌سی آشنا کنیم تا ببینید که این فقط مردها نیستند که باید ازشان حساب برد.😉 با ما همراه باشید...

همچنین جاداره تا مقالات زیر رو هم همراه با این مقاله مطالعه کنید:

۲۰ رفاقت برتر در دنیای کمیک بوک

تهدیدآمیزترین زوج‌های خبیث دنیای کمیک

۱۰ شخصیت مونث برتر حال حاضر دنیای کمیک


10- حوریانِ گاتهام سیتی  (Gotham City Sirens)

حوریانِ گاتهام سیتی  (Gotham City Sirens)

این نام سری کمیکی بود که در سال ۲۰۰۹ توسط دی‌سی منتشر شد و در آن سه تا از برترین ویلن‌های مونث خود یعنی هارلی کوئین، پویزن آی‌وی و کت‌وومن را برای اولین بار کنار هم جمع کرد. این گروه به قدری در دل هواداران جا کرد که آن‌ها حتی انتظار داشتند تا دی‌سی اقتباس سینمایی و لایواکشن اثر را هم در قالب سینما به مخاطبین تحویل دهد. شاید هارلی کوئین و پویزن آی‌وی در کنار هم ظاهر شده بودند اما افزودن کت وومن به آن‌ها باعث می‌شد که خباثت درونی آن‌ها تحریک شود و به اوج خود برسد. در انتهای این سری و قبل از زمانی که کت‌وومن خواست تا راه خودش را از آن دو جدا کند به آن‌ها گفت که در درون آن‌ها کورسویی از خوبی را می‌بیند و بعد از این راه خودش را از آنان جدا کرد.

 

9- پرندگان شکاری (Birds of Prey)

پرندگان شکاری (Birds of Prey)

این تیم محبوب مونث‌محور دی‌سی اکنون توانسته فیلم مستقل خود را در DCEU به دست آورد با این تفاوت که در نسخه سینمایی قرار است هارلی کوئین جای باربارا گوردون را در راس این تیم بگیرد. پرندگان شکاری که توسط اوراکل و قناری سیاه تاسیس شد، اولین بار در سال ۱۹۹۵ منتشر شد‌. از آن زمان تا به امروز این تیم گسترش یافته و قهرمانانی همچون هانترس، کتانا و لِیدی بلک‌هاوک نیز به عضویت آن در آمده‌اند. همچنین وقایع فیلم پرندگان شکاری که سال ۲۰۲۰ منتشر می‌شود قرار است رویداد جوخه خودکشی ۲۰۱۶ را دنبال کند.

 

8- تیم اِی- فورس (A-Force)

http://spidey.ir/images/img/content/avengers/teams/A-Force.jpg

این تیم مونث‌محور و محبوب مارول برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ و به عنوان بخشی از داستان کراس‌اور عظیم "جنگ‌های پنهان" عرضه شد. این سری دارای مضامین قوی فمینیستی بود که در آن هر قهرمان مونث فرصتی برای درخشیدن و به‌رخ‌کشیدن خود داشت. این تیم متشکل از قهرمانانی همچون شی‌هالک و کاپیتان مارول و دیگر قهرمانان نامیِ مونث مارول بود. لازم به ذکر است که با توجه به اون صحنه معروف در فیلم "اندگیم" که اسکارلت ویچ و والکری و کپ مارول و... طی یک پلان در یک قاب قرار گرفتند و همچنین سخنان اخیر مقامات مارول و نیز باب شدن فیلم‌های مونث محور فعلی سینما، احتمال اقتباس سینمایی از گروه اِی-فورس در آینده MCU به شدت محتمل است.

 

7- جین‌گری و استورم (Jean Grey and Storm)

 جین‌گری و استورم (Jean Grey and Storm)

این دو که از اعضای اصلی گروه ایکس‌من هستند، یکی از جالب‌ترین و جذاب‌ترین رفاقت‌ها در کمیک‌های مارول را دارند. قدرت بی‌نظیر و وصف‌ناشدنی آن‌ها سبب شده تا آن‌ها به عنوان اعضایی کلیدی و ارزشمند به حساب آیند. همچنین آن‌ها در سری‌ کمیک‌های متعددی قدرت هم‌افزایی و همکاری خود را ثابت کرده‌اند. استورم همیشه در کنار جین بوده چرا که او و سایر اعضای تیم همیشه باید با عواقب اقداماتش به عنوان ققنوس سیاه دست و پنجه نرم کنند. دوستی او با اعضای ایکس‌من و علی‌الخصوص استورم باعث شده تا او بتواند در سخت‌ترین و تاریک‌ترین لحظات خود به مسیرش ادامه دهد و راهی برای برون‌رفت خود از این چالش‌ها پیدا کند.

 

6- بانوان آزادی‌بخش (Lady Liberators)

بانوان آزادی‌بخش (Lady Liberators)

بانوان آزادی بخش در ابتدا تنها به عنوان یک شوخی ضعیف و یک هجویه بر جنبش فمینیستی دهه۷۰ میلادی ایجاد شدند؛ گروهی که شامل جادوگرانی می‌شد که توانایی کنترل ذهن قهرمانان را داشتند. این گروه با رهبری شی‌هالک و دیگران شخصیت‌های مونث مارول نبردهای متعددی را در قالب این گروه برابر "رِد هالک" داشتند. در سری کمیک‌هایی در سال ۲۰۰۸ شی‌هالک رهبری این گروه که متشکل از قهرمانانی همچون زن نامرئی، استورم، والکری، ثاندرا، زن عنکبوتی، تایگرا، بلک ویدو و هل‌کت بودند را بر عهده گرفت. همچنین با وجود قهرمانان مونث فعلی مارول که در MCU موجود هستند و همچنین اضافه شدن خود شی‌هالک به این یونیورس، احتمال اقتباس این داستان‌ها نیز در این یونیورس سینمایی محتمل است.

 

5- مدافعین بی‌باک (Fearless Defenders)

 مدافعین بی‌باک (Fearless Defenders)

سریِ کمیک‌های مدافعین بی‌باک برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و تیمی از قهرمانان مونث را به رهبری والکری و میستی‌نایت به نمایش گذاشت. اسطوره‌شناسی نورس، تم اصلی این سری است و طی آن، والکری میستی‌نایت را با خود به آزگارد می‌برد. والکری و میستی‌نایت یک زوج شگفت‌انگیز و موثر را ایجاد کردند و همچنین یکدیگر را با مهارت‌ها و شخصیت‌های منحصر به فردشان تکمیل و متعادل می‌کنند. زمزمه‌هایی هم برای ورود او به MCU و به‌عنوان شریک زندگی والکری شنیده می‌شود که خب بستگی به سیاست‌گذاری مارول و دیزنی در آینده خود دارد.

 

4- بَتگِرل و قناری سیاه  (Batgirl and Black Canary)

بَتگِرل و قناری سیاه  (Batgirl and Black Canary)

باربارا گوردون و دینا لنس شاید همیشه به قول معروف چشم‌توچشم و خیلی نزدیک به هم نبودند اما همواره در طی نبردهای مشترکشان این رفاقت را ثابت کرده‌اند. این دو، گروه پرندگان شکاری را تاسیس کردند و بارها در کمیک‌های مختلفی هم بایکدیگر همکاری داشته‌اند. این دو در طی سری "تولد دوباره"ی دی‌سی از خودشان با نام بت‌گرل و پرنده شکاری یاد می‌کنند. اضافه شدن شخصیت شکارچی(هانترس) به آن‌ها و تشکیل یک سِگان، شاید به اختلافات بین آن‌ها افزود، اما باز هم در نهایت این نجات دادن مردم و وظیفه‌ی آن‌ها بود که بر اختلافاتشون می‌چربید.

 

3- زنان خشمگین (Female Furies)

 زنان خشمگین (Female Furies)

زنان خشمگین گروهی از شروران قدرتمندی هستند که در کمیک‌های دی‌سی ظاهر می‌شوند و توسط جک کربیِ کبیر خلق شده‌اند. آن‌ها برای اولین بار در شماره ششم از سری کمیک‌های mister miracle در سال ۱۹۷۲ ظاهر شدند. آن‌ها از پیروان دارک‌ساید هستند و به‌عنوان نیروهای ویرانگر آپوکالیپس خدمت می‌کنند. اعضای اصلی این گروه شامل برمادث، بیگ باردا، لاشینا، مَد هریت و استومپا بودند که در معیت یکدیگر گروه مخوفی را ایجاد کردند.

 

2- دختران اژدها (Daughters of the Dragon)

 دختران اژدها (Daughters of the Dragon)

دختران اژدها زوج قدرتمندی متشکل از کالین وینگ و میستی‌نایت است که برای اولین بار در شماره ۳۲ از کمیک Deadly Hands Of Kung Fu در سال ۱۹۷۷ با هم ظاهر شدند. این دو قهرمان با دارا بودن هنر و توانایی رزمی بالای خود، به چهره‌هایی نمادین در سری کمیک‌های آیرون‌فیست تبدیل شدند. مشارکت و همکاری بین این دو از عالم کمیک‌بوک‌ها به قاب تلویزیون(نتفلیکس) هم منعکس شد و در حالی که میستی در فصل دوم سریال "لوک‌ کیج" بازوی فلزی تجاری خود را به دست آورد، کالین با نام مستعار دختر اژدها در سریال "آیرون‌فیست" ظاهر شد.

 

1- هارلی کویین و پاور گرل (Harley Quinn and Power Girl)

هارلی کویین و پاور گرل (Harley Quinn and Power Girl)

زوج هارلی کوئین و پاور گرل نسبتا نوپا است و برای اولین بار در جریان کمیک‌های "DC's New 52" ظاهر شدند. آن‌ها در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ کمیک‌های مشترکی با هم داشتند که طی آن، هارلی کوئین از ریشه‌های خباثت‌آمیز و شرورانه خود دور شد و ظاهری قهرمانانه‌تر به خود گرفت. خب با توجه به محبوبیت گسترده هارلی کوئین نزد هواداران این یک تصمیم‌گیری منطقی از طرف سران دی‌سی بود. تصمیم او برای جدایی‌اش از جوکر به معنای شروع فعالیت‌های مستقل او و پیش‌آمدن چالش‌های جدیدی برای او بود و یکی از آن‌ها تیم‌آپ و همکاری او با پاور گرل بود که به مذاق همه هواداران خوش آمد.

 

شما چه نظری دارید؟ چه تیم‌آپ‌های دیگری رو در این لیست غایب می‌دونید؟ تو کامنتا با ما در میون بذارید...

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

منبع: وب‌سایت  CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 زن نیرومند دنیای کمیک بوک های ابرقهرمانی

10 شخصیت مونث برتر حال حاضر دنیای كمیك

20 رفاقت برتر در دنیای کمیک بوک

تهدید آمیز ترین زوج های خبیث دنیای کمیک

معرفی 20 تیم برتر انتقام جویان

10 بازیگر زن برتر فیلم های ابرقهرمانی

10 شخصیت مونث برتر حال حاضر دنیای كمیك

خفن ترین قهرمان زن مارول مشخص شد!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Amir78_King
#1 Amir78_King 1398-09-27 15:56
مقاله خیلی عالی بود
به نظر من ای فورس واقعا بهترین بود
نقل قول کردن
Ali.molla.spidey
#2 Ali.molla.spidey 1398-09-27 17:58
سلام آقای رضایی ممنون بابت ترجمه مقاله حالا که بحث هارلی کویین و پویزن آیوی شده بد نیست تو سایت در باره ی کمیک جدید joker loves harly بنویسید چون تو این کمیک هارلی دیگه عاشق جوکر نیست ولی در عوض جوکر دیوانه وار عاشق هارلی شده!داستانو براتون اسپویل نمیکنم ولی پیشنهاد میکنم حتما بخونید
نقل قول کردن
Infinity
#3 Infinity 1398-09-28 05:33
من تیم های مارول رو بییشتر دوست دارم
ولی با مورد شماره1موافقم خیلی خوبه
ممنون بابت مقاله عالیتون
نقل قول کردن
Man Without Fear
#4 Man Without Fear 1398-09-30 14:59
ممنون از مقاله عالی تون
من از A-Force و دختران اژدها خیلی خوشم اومد
حوریان گاتهام سیتی هم فکر میکنم جالب باشه
نقل قول کردن
Reed Richards
#5 Reed Richards 1402-01-12 22:32
من که فقط مورد ۱۰ رو شنیده بودم و بنظرم از همشون باحال تره :-* :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید