رتبه بندی اقتباس های «عمو بن» (Uncle Ben) در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

رتبه-بندی-اقتباس-های-عمو-بن-uncle-ben-در-دنیای-سینما،-انیمیشن-و-بازی-بن-پارکر-بنجامین-آنکل-بن-عموی-مرد-عنکبوتی-اسپایدرمن

در این مقاله میخواهیم اقتباس های صورت گرفته از روی شخصیت «عمو بن» در خارج از دنیای کمیک را رتبه بندی کنیم (مقاله با توجه به حضور شخصیت «بن پارکر» در فیلم "مادام وب" به روز رسانی شد).

مقدمه: كارشناسان و منتقدین دنیای كمیك بوك های ابرقهرمانی همگی متفق القول بر این باور هستند كه مرد عنكبوتی از بهترین ، موثر ترین و جذاب ترین شخصیت های مكمل (supporting characters/cast) در میان همه كاراكترهای دنیای داستان های مصور برخودار است. این شخصیت ها در بیش از 50 سال گذشته به خوبی به نویسندگان داستان های مرد عنكبوتی كمك كرده اند تا ماجراهای جذابی برایش بنویسند. برخی از این شخصیت ها در ضمن از چنان شهرت و محبوبیتی برخوردار شده اند كه به سختی میتوان اسپایدرمن را بدون آنها تصور كرد. در این میان «بنجامین فرانکلین پارکر» (Benjamin Franklin Parker) ملقب به «بِن پاركر»، یکی از مهم ترین شخصیت های مکمل تاریخ مرد عنکبوتی است. او عموی پیتر پاركر بود و وقتی پدر و مادر پیتر مردند، او را نزد خود و همسرش «مِی رایلی» بزرگ كرد. بن پاركر در حقیقت پدر اصلی پیتر پاركر است و همیشه سعی كرد جای خالی پدرش را برایش پر كند. او به ارزش های والای انسانی مثل عدالت، انصاف، مسئولیت پذیری، مهربانی و ... اعتقاد راسخ داشت و همین باعث شد تا پیتر به قهرمانی بزرگی كه امروز میشناسیم تبدیل شود. خالقان مرد عنكبوتی مرگ عمو بن را در بطن origin مرد عنكبوتی قرار دادند ، به طوریكه اگر از هر كسی بپرسید چرا پیتر پاركر مرد عنكبوتی شد به شما پاسخ خواهد داد: "چون میتونست جلوی یه سارق رو بگیره ولی نگرفت. بعدش اون سارق رفت و عموش رو كشت". آری! مرگ عمو بن همواره نقطه ای بوده كه پیتر دربحبوحه بسیاری از بحران های بزرگ زندگی به آن رجوع كرده تا قوت قلب بگیرد و یا اگر تا حدی از مسیر اصلی فاصله گرفته، دوباره به آن برگردد. حال در این مقاله میخواهیم شما را حقایقی مهم درباره این شخصیت آشنا کنیم ...به دلیل اهمیت این شخصیت در داستان های مرد عنکبوتی او بارها و بارها در خارج از دنیای کمیک مورد اقتباس قرار گرفته که میخواهیم در این مقاله به رتبه بندی حضورهای او در دنیای سینما، انیمیشن و گیم بپردازیم.

 

12- حضور افتخاری در کارتون های "مرد عنکبوتی نامحدود" و "سفر به دنیای عنکبوتی"

حضور افتخاری در کارتون های "مرد عنکبوتی نامحدود" و "سفر به دنیای عنکبوتی"

عمو بن و جایگاه او در سرگذشت پیتر پارکر در تعدادی از آثار مورد اشاره قرار گرفته در حالی که او خودش شخصاً در آنها حضور نداشته است. همچنین او کامئو یا حضور افتخاری در یک سری آثار دیگر نیز داشته است. به طور مثال این شخصیت در سریال کارتونی "مرد عنکبوتی نامحدود" حضور نداشت ولی ما صحنه به قتل رسیدن او را به طور کوتاه در صحنه تیتراژ آغازین سریال مشاهده کردیم. در انیمیشن سینمایی و تحسین شده "سفر به دنیای عنکبوتی" نیز این مورد را تنها اگر با دقت خیلی زیادی فیلم را نگاه می کردیم متوجهش می شدیم! یعنی در ابتدای فیلم جایی که دیالوگ بسیار مهم "قدرت زیاد، مسئولیت به همراه دارد" را از زبان عمو بن می شنویم، در واقع از صدای آقای «کلیف رابرتسون» در فیلم "مردعنکبوتی" (2002) استفاده شده است؛ چیزی که در ذهن طرفداران حک شده است و به بهترین نحو به آن ادای احترام می شود.

 

11- بازی مرد عنکبوتی PS4

بازی مرد عنکبوتی PS4

کاراکتر «عمو بن» در عکس ها و نقل قول ها در بازی تحسین شده "مرد عنکبوتی مارول" برای کنسول PS4 مورد اشاره قرار میگیرد. در واقع میشه او را سکانس افتتاحیه بازی و در قاب عکسی در آپارتمان پیتر پارکر مشاهده کرد. همچنین در بازی یک ایستراگ جالب مربوط به جایی میشد که میتوانستید در بازی به گورستان واقع در بخش شمالی محله هارلم بروید و مزار عمو بن را پیدا کرده و به او ادای احترام کنید. نکته جالب تر این بود که وقتی در پایان بازی  زن عمو مِی میمیرد ، اگر دوباره به مزار عمو بن سر بزنید مشاهده میکنید که قبر زن عمو می هم در کنار او قرار داده شده:

قبر عمو بن

همچنین تاریخ مرگ عمو بن سال 2010 ذکر شده که تایید میکنه با توجه به انتشار بازی مرد عنکبوتی در سال 2018 ، پیتر پارکر 8 سال بود که مرد عنکبوتی بوده.

در بازی مایلز مورالز هم میتوانید همچنان به مراجعه به این قبرستان به آنها ادای احترام کنید:

 

10- کارتون اسپایدرمن (1981)

 کارتون اسپایدرمن (1981)

از نظر فنی شخصیت عمو بن در سریال کارتونی مرد عنکبوتی در سال 1981 حضور نداشت ولی به او چندین بار اشاره شد. با این حال ، «آفتاب پرست» در یکی از عجیب ترین اپیزودهای تاریخ اسپایدرمن در دنیای انیمیشن به نام Arsenic and Aunt May، خودش را به شکل عمو بن درآورد تا با ایجاد توهمات تا روی ذهن زن عمو می تاثیر بگذارد و مجبورش کند در شکست دادن مرد عنکبوتی یاری اش دهد!

 

9- اولین کارتون مرد عنکبوتی (1970-1967)

اولین کارتون مرد عنکبوتی (1970-1967)

سریال کلاسیک مرد عنکبوتی سال 1967 روی آنتن تلویزیون رفت و با آن موسیقی نمادین و مشهور تیتراژ آغازین خود به تاریخ پیوست. اما اهمیت اصلی این سریال آن بود که بسیاری از شخصیت های دنیای مرد عنکبوتی برای اولین بار در این سریال بود که در مدیوم دیگری خارج از کمیک بوک دیده شدند که این شامل عمو بن و همسرش نیز میشد. حضور عمو بن در فصل دوم و در اپیزود The Origin of Spider-Man رقم خورد که به صورت کوتاهی او را دیدیم.

 

8- مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او (1983-1981)

مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او (1983-1981)

یقیناً بهترین اپیزود سریال خاطره انگیز "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" در دهه 80 میلادی، Along Came Spidey نام داشت که به طور فوق العاده وفادارانه ای سرگذشت و اریجین مرد عنکبوتی در آن روایت شد. ابتدا دیدیم که چطور زن عمو می وقتی اسپایدرمن به همراه یارانش داشت با «شوکر» مبارزه میکرد، زخمی شد. همین مساله سبب گشت تا پیتر به فکر ترک کردن حرفه ابرقهرمانی بیفتد و برای دوستانش نحوه تبدیل شدن خود به مرد عنکبوتی را تعریف کند. بنابراین ما origin اسپایدرمن را مطابق با داستان تاریخی که در اولین کمیک بوک او به چاپ رسید دیدیم. البته به دلیل محدودیت هایی که وجود داشت، مرگ عمو بن را به صورت غیر مستقیم نشان دادند . همچنین درست مثل سریال قبلی، ما ندیدیم که عمو بن جمله تاریخی خود یعنی " قدرت زیاد، مسئولیت زیادی نیز به همراه دارد" را بر زبان بیاورد.

 

7- مرد عنکبوتی مارول (2017 تا 2020)

مرد عنکبوتی مارول (2017 تا به امروز)

جدیدترین سریال کارتونی اسپایدرمن از سال 2017 شروع به پخش از شبکه دیزنی اکس دی شد. در این سریال شاهد برداشت جدیدی از زندگی اسپایدرمن هستیم زیرا پیتر پارکر در مدرسه پیشرفته ای برای دانش آموزان نابغه حضور دارد که این فضای جدید به نوعی حرفه ابرقهرمانی او را تسهیل میکند. عمو بن با صدای «پتن اسوالت» اکثرا در صحنه های فلش بکی حضور دارد تا به او درس زندگی بدهد که در موقعیت های خاص به دردش میخورند. همچنین این نسخه از عمو بن، جمله نمادین خود را به صورت یک فرمول علمی درآورد که پیتر آن را روی کیف مدرسه اش حک کرده است:

W/GP GR

 

6- مرد عنکبوتی نهایی (2017-2012)

مرد عنکبوتی نهایی (2017-2012)

سریال "مرد عنکبوتی نهایی" که پخش آن از سال 2012 آغاز شد، هم از دنیای اصلی مارول و هم دنیایی موسوم به Ultimate الهام گرفته بود که در آن دنیا و شخصیت های پیرامونی مرد عنکبوتی به روز تر شده بودند. « گرگ گرانبرگ» بازیگر آمریکایی که به خاطر بازی در نقش «مت پارکمن" در سریال "قهرمان‌ها" و «اریک وایس» در سریال "آلیاس" مشهور شده‌ است، صداپیشه عمو بن بود که ظاهری جوان تر پیدا کرده بود. درسته که عمو بن اکثرا در فلش بک و بخش های مربوط به سرگذشت اسپایدرمن دیده شد اما جالبه که نسخه ای از او را در دنیایی دیگر در غرب وحشی دیدیم که به شکل کلانتر شهر و همچنین قهرمانی به نام «فانتوم رایدر» با جنایت مبارزه میکرد (صدایش را صداپیشه کارکشته دنیای انیمیشن یعنی «کلنسی براون» تامین میکرد).

 

5- مادام وب (2024)

آدام اسکات نقش بِن پارکر را بازی میکنه

«عمو بن» در فیلم شکست خورده ی "مادام وب" که یکی از پروژه های سینمایی اسپین آفی سونی از دنیای اسپایدرمن است حضور داشت (با نقش آفرینی «آدام اسکات»! البته نسخه ای که از عمو بن میبینیم به قبل از تولد پیتر پارکر برمیگرده. یعنی اوایل دهه ی اول قرن بیست و یکم است و او کم کم داره قضیه اش با همسر آینده اش یعنی «مِی» جدی میشه (او در ابتدای فیلم میگه که با دختری ملاقات کرده که بهش علاقمند شده). بن به عنوان یک بهیار در نیویورک کار میکند و به همسرِ برادر خودش یعنی «مری» (که باردار است و قراره پیتر پارکر را به دنیا بیاره) کمک میکنه چون برادرش در شهر نیست. او همچنین به «مادام وب» کمک میکنه تا از دخترانی که بعدا قراره به دختران عنکبوتی تبدیل شوند، محافظت کنه. شخصیت پردازی و حضور بن پارکر تنها نقطه ی مثبت فیلمه و «آدام اسکات» موفق شده شخصیتی مهربان و دلسوز خلق کنه که آدم باور میکنه در آینده میتونه همان عمو بن مشهور باشه.

 

4- مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی (1998-1994)

مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی (1998-1994)

درست مثل اکثر حضورهای این شخصیت در خارج از دنیای کمیک، عمو بن در سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" نیز در تعدادی از صحنه های فلش بکی یا لحظاتی که به سرگذشت وی اختصاص داشت تا پیتر به گذشته اش فکر کند و از نظر ذهنی به آرامش دست یابد، ظاهر شد. با این حال، عمو بن در بخش فینال سریال به نام Spider Wars به طور دیگری حضور یافت و ثابت کرد چقدر در زندگی مرد عنکبوتی نقش دارد. در این بخش دیدیم که پیتر پارکر به همراه تیمی از مردان عنکبوتی از دنیاهای دیگر موفق شدند به لطف مداخله عمو بن از بعدی دیگر که در آن زنده مانده بود، نسخه خبیثی از مرد عنکبوتی به نام Spider-Carnage را شکست دهند. راستی، صداپیشه عمو بن در این کارتون، «برایان کیت» بود. او از بازیگران فیلم های کلاسیک بود که سال 1997 درگذشت.

 

3- سه گانه نخست مرد عنکبوتی (2007 - 2002)

سه گانه نخست مرد عنکبوتی (2007 - 2002)

مرحوم «کلیف رابرتسون» نقش عمو بن را در تمام سه فیلم سم ریمی بازی کرد که در آنها به طور دقیقی رابطه اش با پیتر پارکر را شاهد بودیم ولی متاسفانه این فیلم ها تغییر بدی در نحوه به قتل رسیدن او ایجاد کردند که به عنوان یکی از بدترین پیچش های فیلم های کمیک بوکی به حساب می آید (یعنی نشان دادن «مرد شنی» به عنوان قاتل او!). رابرتسون در قسمت دوم هم در ذهن پیتر ظاهر شد و باهاش در خصوص تصمیمش درباره ترک حرفه ابرقهرمانی صحبت کرد و البته در قسمت سوم هم او را دیدیم که با دخالت مردشنی به قتل رسید.

 

2- مرد عنکبوتی شگفت انگیز (2012)

مرد عنکبوتی شگفت انگیز (2012)

«مارتین شین» در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" به کارگردانی «مارک وِب» عهده دار نقش عمو بن شد. در این فیلم تمرکز زیادی روی origin مرد عنکبوتی و جستجوی پیتر پارکر برای یافتن اطلاعاتی درباره پدر و مادرش شد. مارتین شین تونست به خوبی از عهده نقش عمو بن بربیاد ولی چیزی که ما را تا حدی آزرده خاطر کرد این بود که درسته که چیزهایی گفت که مربوط به مسئولیت پذیری میشد ولی دقیقاً آن جمله معروف و تاریخی عمو بن را از زبانش نشنیدیم! مرگ او نیز تا حدی تغییر کرد و در خیابان اتفاق افتاد ولی مشکلی نبود زیرا این تغییر باعث شد تا پیتر حتی تقصیر بیشتری در مرگ او داشته باشد (زیرا عمو بن به خاطر پیتر از خونه زد بیرون).

 

1- مرد عنکبوتی خارق العاده (2009-2008)

مرد عنکبوتی خارق العاده (2009-2008)

سریال تحسین شده "مرد عنکبوتی خارق العاده" در سال 2008  و از شبکه متعلق به کمپانی وارنر یعنی WB Kids روی آنتن رفت و متاسفانه فقط برای دو فصل و ۲۶ قسمت به طول انجامید. این سریال با موفقیت بهترین المان های کلاسیک و مدرن تاریخچه غنی مرد عنکبوتی در دنیای کمیک و حتی سینما را به تصویر کشید. عمو بن به طور بسیار هوشمندانه ای در این سریال ظاهر شد. یعنی در اپیزودی ظاهر شد که به قضیه پیوند خوردن پیتر با سیمبیوت فضایی و تاثیرات منفی آن روی ذهن پیتر پارکر اشاره داشت و در عین حال سرگذشت اسپایدرمن را نیز به طور وفادارانه ای دیدیم. ولی چیزی که باعث میشه این اقتباس در رتبه اول قرار بگیره این بود که یاد و خاطره عمو بن باعث شد پیتر پارکر قوت بگیره و خودش رو از چنگال سیمبیوت نجات بده. راستی، صداپیشه عمو بن در این سریال ، کسی نبود جز صداپیشه و بازیگر افسانه ای یعنی آقای «اد اسنر» که هواداران هنوزم صدای او را با شخصیت «جی. جونا جیمسون» در "اسپایدرمن: مجموعه کارتونی" به خاطر می آورند و البته هیچ کس نمیتونه صداپیشگی او را در نقش آن پیرمرد غرغروی انیمیشن Up (آقای فردریکسون) از یاد ببره.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره قاتل عمو بن («سارق») بدانید

نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (MADAME WEB)

10 حقیقتی که باید درباره "عمو بن" (UNCLE BEN) بدانید

معرفی قاتلین عمو بن در دنیاهای دیگر!

شایعه: دستور حذف عمو بن و پدر و مادر مردعنکبوتی در MCU توسط «اوی آراد»

10 فرضیه هواداران درباره اینکه چه بر سر عمو بن در MCU آمده!

رتبه بندی اقتباس های «زن عمو مِی» (AUNT MAY) در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

لحظات ماندگار در كمیك‌بوک های مرد عنکبوتی: مرگ عمو بن

معرفی شخصیت های مكمل  كمیك های مرد عنكبوتی: عمو بن

20 حقیقتی که باید درباره "زن عمو مِی" (AUNT MAY) بدانید

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: «زن عمو می» به «پیتر» روحیه میدهد!

چرا «مریسا تومی» برای نقش زن عمو می عالیه

ضایع ترین لحظات زن عمو می در کمیک های مرد عنکبوتی...!

تصاویر فوق العاده از «زن عمو می» و «عمو بن»!

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 2

اولین های مرد عنكبوتی – قسمت 2

اولین و مهم ترین کمیک بوک مرد عنکبوتی به فارسی ترجمه شد!

نورمن آزبورن و عمو بن تبدیل به مرد عنکبوتی میشوند!!!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Mr. Doctor
#1 Mr. Doctor 1400-02-08 22:39
خیلی عالی بود استاد ترابی
خسته نباشید
بنظرم واقعا شماره 1 حق سریال مردعنکبوتی خارق العادست
این سریال همیشه و در هر لحظه عالیه
مخصوصا در شخصیت پردازی ها
راستی،در شماره4،اون اسپایدرمنی که مقابل عمو بن هستش و عمو بن دستش رو روی شانه اون گذاشته،بن رایلیه؟
اخه کاستومش شبیه وقتیه که بن اسپایدرمن بود.
یه سوال دیگه؛پخش سریال مردعنکبوتی مارول(2017) هنوزم ادامه داره یا متوقف شده؟
اگه متوقف شده میشه بگید تا اپیزود چندش اومده؟
ممنون از شما
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-02-08 23:07
سلام
ممنون بابت مقاله.
عجب مقاله ای! عجب موضوعی! میگم بهترین مقاله رتبه بندی اقتباس ها رو گذاشتید ماه رمضان؟ :lol:
خب دیگه کی هست که طرفدار اسپایدی (و حتی کمیک) باشه و عمو بن رو نشناسه. یعنی عمو بن یکی از دوگانه مهم ترین عمو ها در تاریخ اسپایدی هست. ( اون یکی هم عمو مختاره! :lol: )
مردی که تاثیر انکار ناپذیری در زمان حیات و مرگ خود برای پیتر بنجامین پارکر گذاشت و باعث شد که هر روز و شب با قدرتی که داره به بیرون بره تا نداره کس دیگه ای مثل اون بشه. بنجامین پارکر هیچ وقت مثل پدر پیتر پارکر نبود. اون خود پدر پیتر بود. اصلا دقت کردید چرا تقریبا اشاراتی در حد صفر به پدر و مادر پیتر شد؟ چون هیچ وقت لازم نبود. می رایلی و بن پارکر دقیقا پدر و مادر پیتر پارکر بودند و حامی های معنوی او بودند. توی سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز هم اونا رو نشون دادن تا چیزی متفاوت از قبل نشون بدن. بن باعث شد تا چیزی که درون پیتر بود خروج کنه و باعث بشه که اون اهمیت مسئولیت پذیری رو بفهمه. مرگ او بزرگترین نقطه عطف زندگی پیتر بود به طوری که هیچ‌کس حتق دن اسلات توی داستان توطئه کلونی جرئت نکرده اون رو زنده کنه اما فقط مرگ او نیست که شخصیتش رو ماندگار کرده. وی نماد انسان هایی در دنیای کمیک هست که قدرت هایی مثل سوپرمن و ثور ندارند اما با نفس قوی و شخصیت قدرتمند و لحظات زیبایی که داشتند خودشون رو ماندگار کردند و ما در اقتباس ها هم دیدیم که حتی قبل از مرگ عمو بن او نصیحت های مهمی به پیتر میکنه یا مثلا در سریال مرد عنکبوتی خارق العاده در ذهن پیتر نشون میده که وقتی که زنده بود انسانی بسیار خوب بود.
توی سه گانه سم ریمی از نظر اینکه اولین اقتباس سینمایی از مرد عنکبوتی بود، از یک جهت کار راحت و از جهت دیگه کار سختی رو در پیش داشت. راحتیش از این نظر بود که چون اقتباس سینمایی از قبل برای مرد عنکبوتی نبود برای همین دست سم ریمی باز بود و دیگه نمیخواست چیز متفاوتی ارائه بده. اما سختیش این بود که باز هم به دلیل اولین سری فیلم های اسپایدی بودن مجبور بود چیز عالی ارائه بده و اون موقع هم مثل الان هر فیلم کمیک بوکی که میومد سریع هوادار پیدا نمیکرد و مجبور بود چیز عالی بسازه. اما اولین فیلم اسپایدی فوق العاده ظاهر شد و رکورد ها رو یکی پس از دیگری شکست و جاده ساخت فیلم های کمیک بوکی رو هموار کرد. و این یعنی که این فیلم اشتباهات کوچکی داشت و همونطور که لازمه باید شخصیت پردازی درستی از عمو بن نشون میداد و توی این قضیه هم بسیار موفق بود. عمو بن همونی بود که باید باشه نه کم نه زیاد. کلیفورد رابرتسون بازی عالی از خودش نشون داد که هر وقت جمله مشهور اسپایدی رو میشنوید حرف زدن او با پیتر توی ماشین را به یاد بیارید. مرگ او هم ماندگار شد و جز یکی از غم انگیز ترین صحنه های فیلم های کمیکی شد. توی مرد عنکبوتی ۲ هم که بهترین فیلم مرد عنکبوتی بود عمو بن حضور مهمی داشت و صحنه ای که پیتر پیشنهاد اون رو رد میکنه بسیار با حالت غم بود و باعث شد دلمون واقعا به حال این پسر و عموش بسوزه. اما متاسفانه تصمیمی که من فکر میکنم فقط به خاطر نشون دادن خشونت پیتر به خاطر سیمبیوت و انتقام او از مرد شنی پیش کشیده شد باعث شد که از تاثیر گذاری اون صحنه های خیلی کاسته بشه. ( اصلا یکی از دلایلی که من از اسپایدر ورس توی فیلم جدید اسپایدی یه کمی ترس دارم اینه که واقعا نمیتونم این رو که پیتر توی مرگ عمو بن تقصیر کار نبوده رو هضم کنم و دوباره یادم بیاد. اما اون خاطرات همیشه در ذهن ما میمونند و من مطمئنم اگر این پیچش مضخرف توی مرد عنکبوتی ۳ پیش نمیومد رتبه او قطعا بالاتر بود. توی سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز به همون دلیلی که مجبور شدند تغییراتی ایجاد کنند تا داستان نو باشه تغییراتی ایجاد شد و مثلا پدر و مادر پیتر رویت شدند اما این تغییرات اصلا به عمو بن صدمه ای نزد و با شخصیت پردازی عالی و بازی بسیار خوب مارتین شین باز هم لحظات زیبایی را خلق کرد.
و اما میرسیم به اینجا. میرسیم به بهترین اقتباس از اسپایدی و عمو بن! در واقع اپیزود ۱۲ که عمو بن توی اون حضور داشت از هر نظر فوق العاده بود. اپیزودی که هم به کمیک بوک وفادار بود و هم از نظر هنری بخش عالی بود. عمو بن کسی بود که به پیتر روحیه داد و نشون داد که هرگز در برابر زور تسلیم نمیشه و توی زندگی خودش هم مردی قوی بوده و فقط به خاطر لحظه مرگش و اشتباه پیتر ماندگار نشده و حتی ندامت پیتر در این اپیزود برای مرگ عمو بن هم بسیار جالب از آب در اومده. اون قدرت فوق بشری نداشت اما تونست بر موجودی فضایی با اراده قوی خودش و تقویت اراده پیتر غلبه کنه و دست پیتر رو بگیره و باعث تقویت شخصیتی پیتر بشه و با فلش بک های زیبا و ضروری برای سریال به راحتی لقب بهترین اقتباس از عمو بن رو بگیره. راستی این قسمت یک اشاره هم به یکی از کاور های کمیک های مرد عنکبوتی یعنی شماره ۱۰۰ از سری اول کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز که توسط جان رومیتا خلق شده هم ادای احترام میکنه.
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
عمو مختار اینجا دربارش گفتند.
spidey.ir/.../...
با تشکر
نقل قول کردن
P.B.P
#3 P.B.P 1400-02-08 23:34
سلام ممنون از استاد ترابی
مقاله فوق العاده ای بود.
خوب رسیدیم به اقتباس های عمو مهربان و دلسوز پیتر یعنی عمو بن که با جمله تاریخی اش یعنی "قدرت زیاد مسئولیت زیاد دارد"زندگی پیتر رو تغییر داد. اصلا عجب جمله است حتی برای خودمون ،زندگی خیلی مسئولیت پذیری دارد که باید مراقب باشیم و آن ها رو به درستی انجام دهیم.مرد عنکبوتی فوق العاده یک شاهکار بینظیر واقعا و دم عواملش گرم ولی کاشکی ادامه می دادند(واقعا کاشکی)،فقط یک عمو بن جا مانده بود که اونم آقای آوی راد گند زد(ای بر پدرت لعنت...).
استاد ترابی یک خواهشی دارم من از این مقاله هاتون خیلی خوشم میاد اگر میشه تمامی این مقالات رو در یک پوشه(مثل کمیک های رویداد پادشاه سیاهپوش یا fact ها)قرار بدین و در صفحه سایت قرار بدین.
منتظر مری جین و گابلینتونم هستم.
واقعا سپاس.
خیلی معرکه بود.
ممنون.
نقل قول کردن
P.B.P
#4 P.B.P 1400-02-08 23:57
به نقل از AM SM BM SM:

سلام امیر حسین جان
خیلی خیلی نظرت عالی بود.
مجبور شدم یک عکس از نظرت بگیرم چون چیزی نمونده بود که از عمو بن نگفتی باشی در مورد بد شدن کلیف رابرتسون هم باید مدیون آقای راد باشین،واقعا فوق العاده این شخصیت بزرگِ داستان های مرد عنکبوتی رو تحلیل کردی
به نقل از AM SM BM SM:
بنجامین پارکر هیچ وقت مثل پدر پیتر پارکر نبود. اون خود پدر پیتر بود.

این جمله ای که هم گفتی هم خیلی خوشم اومد،دقتت در کاور هم عالی بود.
ببخشید که من چیزی از اینا سرم نمیشه با شما حرف زدم در کل نظراتتو دوست دارم در کل شما از من با تجربه ترین خدایی!با این که شما رو ندیدم از هم صحبتی با شما خوش حال شدم ،خسته نباشی.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#5 Ehsan Spider 1400-02-09 00:10
سلام

استاد واقعا موندم چی بگم :cry:
شما چقدر شاهکارید. چقدر خوبید، با این کار ها بیشتر انگیزه میگیرم که تمام تلاشم رو بکنم تا روزی بتونم به سایت و کاراکتر محبوبم خدمتی بکنم. واقعاً دستتون درد نکنه

واقعاً این کاراکتر با وجود نبودن خیلی از کاراکتر هارو حریفه و وقتی فهمیدم چرا توی mcu نیست .......... تا همینجا کافیه.

مورد ۱ که فوق‌العاده بود، تازه شروع کردم این انیمشن رو میبینم و فکر کنم تا همینجا ۷ ایزو دیده باشم ولی تا همینجا هم عمو بن به صورت فلش بک های حضور داشته.

راجب مورد ۳ و ۲ هم چیزی نمیگم چون فکر نمیکنم که کسی توی سایت باشه که این فیلما رو یه بار دیده باشه بلکه چندین بار.

چند ایزوپد هم از مورد ۶ دیدم که واقعا اون فرووله خیلی برام جالب بود. پیتر هم عکسش رو توی گوشیش داره و هر از چندگاهی بهش نگاه میکنه. عمو بن میگه این شاید واقعی نباشه ولی همیشه برای من جواب داده. پیتر اون موقع نمیدونه چی میگه ولی بزرگتر که میشه از نزدیک لمسش میکنه. توی یه صحنه ای هم بوذ که داشتن برگ درخت جارو میزدن اونجا هم بن میگه گاهی باید ذهنت رو با کار کردن آروم کنی تا بالاخره یه ایده به سرت بزنه یا یه همچین چیزی که عین همینه مکس مادل هم واسه پیتر میگه.

جالبه بدونید همین عمو بن جز ارکان قدرتمند مردعنکبوتی نواره یه خلبان توی جنگ جهانی و مرگش خیلی هم دردناک تره یعنی به دستور نورمن آزبورن، والچر زنده زنده میخورتش وای. پیشنهاد میکنم مینی سریز 4 قسمتی مرد عنکبوتی نوار رو بخونید.

با تشکر فراوان از زحمات شما استاد عزیز و گرامی
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#6 AM SM BM SM 1400-02-09 01:21
به نقل از P.B.P:
به نقل از AM SM BM SM:

سلام امیر حسین جان
خیلی خیلی نظرت عالی بود.
مجبور شدم یک عکس از نظرت بگیرم چون چیزی نمونده بود که از عمو بن نگفتی باشی در مورد بد شدن کلیف رابرتسون هم باید مدیون آقای راد باشین،واقعا فوق العاده این شخصیت بزرگِ داستان های مرد عنکبوتی رو تحلیل کردی
به نقل از AM SM BM SM:
بنجامین پارکر هیچ وقت مثل پدر پیتر پارکر نبود. اون خود پدر پیتر بود.

این جمله ای که هم گفتی هم خیلی خوشم اومد،دقتت در کاور هم عالی بود.
ببخشید که من چیزی از اینا سرم نمیشه با شما حرف زدم در کل نظراتتو دوست دارم در کل شما از من با تجربه ترین خدایی!با این که شما رو ندیدم از هم صحبتی با شما خوش حال شدم راستی در کامنت قبلی که با هم بحث کردیم من انگشت بزرگم بیشتر به مبل میخوره :lol: ،خسته نباشی.

سلام
خیلی ممنونم. اونجایی که گفتم پیتر بنجامین پارکر نام کاربری شما توی ذهنم بود. ( درست حدس زدم دیگه مگه نه؟ Peter Benjamin Parker مخفف اینه؟ ) بعدش هم شما چی سرتون نمیشه؟ هر کاربری که توی سایت اسپایدی باشه و چیزی که عملا چرت و پرت باشه نگه پس یعنی طرف کارش درسته. از شما هم تا حالا چرت و پرت ندیدم. تجربه هم که خیلی ها از من بهترن.
در هر حال ممنون ازتون.
.
.
.
.
.
مورد۱۱ از یک نظر خیلی جالبه. فکر کنید بدترین انیمیشن اسپایدی و دومین انیمیشن برتر اسپایدی تو یک رتبه باشند! البته خب به این که ربطی نداره دیگه مهم حضور و تاثیر عمو بنه که توی دوتاشون یکسانه.
حالا کی یادشه که آقای ترابی کجای دیگه گفته بودن که بهترین اپیزود سریال مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او همونیه که توش اوریجین اسپایدی رو میگن؟ خب چون دوست ندارم کسی جز من بگه پس خودم میگم. :lol:
آقای ترابی توی این کامنت اپیزود های محبوب خودشون از این سریال رو گفتند و در نهایت گفتند که محبوب ترینشون همین اپیزوده.
spidey.ir/.../...
پس من وقتی اون بخش و خوندم تعجب نکردم.
نقل قول کردن
P.B.P
#7 P.B.P 1400-02-09 02:48
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از P.B.P:
[quote name="AM SM BM SM"]
( درست حدس زدم دیگه مگه نه؟ Peter Benjamin Parker مخفف اینه؟ )

سلام بله دقیقا درست گفتی مخفف اسمه پیتره.
نقل قول کردن
Agent bishop
#8 Agent bishop 1400-02-09 06:24
مرسی از شما بابت مقاله
استاد تو دنیای کمیک عمو بن ۶۱۶ بهتره یا آلتیمیت ؟
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#9 AmirhoseinJafari2005 1400-02-09 11:20
خسته نباشید
بی نظیر بود ;-)
نقل قول کردن
THE THOR LOVER
#10 THE THOR LOVER 1400-02-09 11:23
سلام استاد :-)

تا الان این مقاله بهترین مقاله ای بود که درباره اقتباس های شخصیت های مرد عنکبوتی نوشتید، عمو بن به قول دوستمون در کنار عمو مختار جزو عمو های معروف هست :lol:
اگر بخوام دربارش خلاصه بگم: اون با کمترین حضورش، بیشترین تاثیر رو در پیتر پارکر داشت.
خسته نباشید، مثل همه مقالات تون لذت بخش بود، روزخوش.
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#11 Scarlet Speedster 1400-02-09 14:02
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد گرامی ، جناب آقای ترابی .
میشه گفت مقاله‌تون خارق‌العاده بود ! در واقع یکی از برترین مقالات این چند وقت اخیر سایت بود .
عمو بن پدر خیلی خوبی برای پیتر بود و بیشترین تأثیر رو توی زندگی پیتر داشت . پیتر هم خیلی عموش رو دوست داشت و همیشه ازش درس های بزرگی یاد میگرفت ؛ ولی قطعاً بزرگترین درسی که عمو بن به پیتر داد ، مسئولیت پذیری بود ! یعنی پیتر از اون آدم بی مسئولیت که از قدرت هایی که به دست آورده بود برای هنر نمایی و نمایش اجرا کردن استفاده میکرد ، تبدیل شد به قهرمان بزرگی که هممون می شناسیم اون هم فقط به یک دلیل ؛ مرگ عمو بن ! در واقع بی مسئولیتی خود پیتر باعث شد تا عموی عزیزش رو از دست بده و وقتی میفهمه که دلیل مرگ عمو بن فقط بی مسئولیتی خودش بوده و اگه اون روز جلوی اون سارق رو میگرفت ، عموی عزیزش الان در کنارش بود ، آه میکشه و افسوس میخوره و تصمیم میگیره که مسئولیت این قدرت ها رو بپذیر ـه .
چیز هایی که در ادامه میخوام بگم دربارهٔ اوریجین مرد عنکبوتی ـه و به مرگ عمو بن هم مربوط میشه ؛ ولی اگه اسپم به حساب میاد ازتون عذرخواهی میکنم !
به نظرم استن لی و استیو دیتکو خیلی خوب عمو بن رو به اریجین پیتر متصل کردند و همین هم اریجین اون رو از اریجین باقی شخصیت ها متمایز میکنه و در صدر لیست برترین اوریجین های شخصیت های کمیک بوکی قرار میده !
یعنی خالقان این شخصیت میتونستن بگن که « نوجوانی به نام پیتر پارکر روزی توسط یک عنکبوت رادیو اکتیو گزیده میشه و به قدرت های عنکبوتی دست پیدا میکنه . بعد از اون هم تصمیم میگیره که به قهرمانی به نام مرد عنکبوتی تبدیل بشه » .
یه لحظه فکر کنید ... یه چیزی اینجا کم ـه ! اصلاً توی دنیای واقعی چنین چیزی امکان پذیر نیست و محال ـه اگه کسی چنین قدرت هایی داشته باشه ، به فکر خودش نباشه و نخواد که با استفاده از قدرت هاش پول در بیاره . ولی مرگ عمو بن باعث شد پیتر به خودش بیاد و به معنی مسئولیت پذیری پی ببره . شاید بعضیا فکر کنن برای مثال شخصیتی مثل بروس وین هم به دلیلی مشابه با مرگ عمو بن یعنی مرگ پدر و مادرش به بتمن تبدیل شده باشه . ولی اینجا یه تفاوت بزرگ هست و اونم "تقصیر داشتن" پیتر در مرگ عموش ـه . همین هم دلیل بلوغ شخصیتی بزرگی ـه که در پیتر رخ داد و بدون مرگ عمو بن انگار که این اوریجین یه چیزی کم داره ! آری ... مرگ عمو بن این اوریجین رو کامل میکنه ! ( اینجاشو خواستم تأثیر گذار بگم :lol: :-* )
با توجه به اینکه مرگ عمو بن عضو جداناپذیری از اوریجین مرد عنکبوتی ـه ، توی اکثر اقتباس ها حضور داشته و به نظرم در تک تک اقتباس ها ، وفادار به کمیک ها بوده . به خصوص در سه مورد اول این لیست که خیلی برام عزیز هستن و به نظرم بازیگر / صداپیشه های اونها برای اجرای نقش‌شون سنگ تموم گذاشتن .
در انتها باز هم از استاد ترابی عزیز بابت این مقالهٔ زیبا و خاطره انگیز قدردانی میکنم ! واقعاً این حجم از دانش و اطلاعاتی که شما دارید شگفت انگیز ـه . همچنین با اینکه کار های خیلی زیادی برای انجام دارید مثل ترجمه و نظارت بر روی ترجمهٔ کمیک ها ، مقاله نویسی ، پاسخ دادن به برخی از کامنت ها و ... که خیلی ها رو یا از پا در میاره یا از کیفیت کارشون کم میکنه ، اما شما همچنان پر قدرت به کارتون ادامه میدید و یکی از بهترین مقاله نویس هایی هستید که تا حالا مقاله‌شون رو خوندم .
خسته نباشید جانانه به استاد ترابی عزیز .
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#12 Scarlet Speedster 1400-02-09 14:55
یه نکته ای که چند وقت هست دارم بهش فکر میکنم ، نحوهٔ نشون دادن انتقام پیتر از اون کسی ـه که بهش زور گفته یا حق ـش رو نداده و بعد هم یک سارق ازش سرقت میکنه .
همهٔ ما میدونیم که پیتر برای انتقام گرفتن جلوی اون سارق رو نمیگیره و باعث میشه تا فرار کنه . اما چیزی که جالب ـه ، دیالوگ هایی ـه که در این بین رد و بدل میشه و به نظرم خیلی جالب هستن . برای مثال به این دیالوگ ها که مربوط به سه رتبهٔ برتر این لیست هستن ، دقت کنید ...

دیالوگ های مربوط به سه گانهٔ سم ریمی :


Peter : I need that money !
That guy : "I missed the part where that's my problem" .

( After a few moments ... )

That guy : You could've taken that guy apart . Now he's going to get away with my money .
Peter : "I missed the part where that's my problem" .


دیالوگ های مربوط به سری فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز :


That guy : You can leave a penny anytime , you have to spend 10 dollars to take a penny . "It's store's policy" .
Peter : I don't have 2 cents .
That guy : You can't afford your milk , just step beside .

( After a few moments ... )

That guy : Somebody stop that guy ! Hey kid , little help ?
Peter : "Not my policy" .


دیالوگ های مربوط به سریال تحسین شدهٔ مرد عنکبوتی خارق‌العاده :


Peter : But that's not fair !
That guy : Fair is "not my problem" .

( After a few moments ... )

That guy : Hey ! Thats my money ! Kid ... Spider-Man ... Stop him !
Peter : "Not my problem" !

در تمام این دیالوگ ها ، پیتر یا جملهٔ اون طرف رو بهش بر می گردونه یا از جملهٔ مشابه ای استفاده میکنه تا یه انتقام حسابی ازش گرفته باشه .

جالب بود ، نه ؟
به شخصه خیلی با اون دیالوگ سه گانهٔ سم ریمی حال کردم .
نقل قول کردن
a.v.s
#13 a.v.s 1400-02-09 16:20
با درود فراوان، ممنون از آقای ترابی،
بیایید قهرمانان مختلف رو با هم مقایسه بکنیم:

مرد آهنی و کاپیتان آمریکا تقریبا خودشون تنهایی به این نتیجه رسیدند که باید ابرقهرمان باشند. چهار شگفت انگیز هم از اول تیم بودند و با همدیگه تصمیم میگیرند که ابرقهرمان باشند. بتمن به دلیل مرگ پدر و مادرش خودش تصمیم میگیره که ابرقهرمان بشه و خب آلفرد هم کنارش بوده. فلش و گرین لنترن هم به دلایل مختلف مشابه بتمن و آیرون من و کاپیتان آمریکا. مردان ایکس هم پروفسور ایکسی دارند که خودش یه قهرمان محسوب میشه و حامی میوتانت هاست. سوپرمن درسته در زندگیش اشخاصی مانند جاناتان و مارتا کنت رو داشته ولی با اون اریجینش و اینکه از قبل قدرت هاشو داشته به سمت راه ابرقهرمانی پیش میره. دردویل به دلیل زندگی سختش میره ابرقهرمان میشه.


حالا تفاوت مرد عنکبوتی با بقیه ابرقهرمانان چیه؟ پیتر پارکر از اول یک جوان معمولی بود که زندگی عادی داشت. اون با عمو بن و زن عمو می مهربانش زندگی میکرد که هر دو هم انسان های عادی بودند. پیتر وقتی توسط عنکبوت رادیواکتیوی گاز گرفته میشه، با وجود شخص عمو بن، میره سمت پول در آوردن و غیره. بعد از اینکه عمو بن میمیره، مرد عنکبوتی تصمیم میگیره تا ابرقهرمان بشه.

حالا این حرفارو زدم که به اینجا برسم: عمو بن برعکس پروفسور ایکس یا نیک فیوری یک آدم حرفه ای یا دارای قدرت نبود، عمو بن برعکس آلفرد یا خانواده کنت بعد از وقوع نقطه عطف اریجین ابرقهرمان داستان، حامی اون ابرقهرمان نبود. عمو بن یک انسان عادی بود و از قبل در زندگی پیتر پارکر حضور داشت. یعنی پیتر پارکر از اون اول که قدرت های فرابشری به دست آورده، نیومده بوده ابرقهرمان بشه، برعکس عمو بن در قهرمان شدن پیتر پارکر حتی قبل از اینکه پیتر مرد عنکبوتی بشه نقش داشته. به این شکل عمو بن نقش بسیار مهم تری داره. عمو بن خود "نقطه عطف" اریجین مرد عنکبوته. به این شکل عمو بن با اریجین مرد عنکبوتی ترکیب و آغشته شده. شما اولین چیزی که از بتمن به ذهنت میاد اینه که پدر و مادرش کشته شدند و شما آلفرد رو به خاطر نداری. اولین چیزی که از سوپرمن به ذهنت میاد اینه که از سیاره کریپتون اومده زمین و بعدش خانواده کنت به ذهنت میاد. همینطور برای کاپیتان آمریکا و مرد آهنی هم صدق میکنه.

ولی وقتی داری به مرد عنکبوتی فکر میکنی، اولین چیزی که از مرد عنکبوتی به ذهنت میاد اینه که بعد از اینکه قدرت هارو بهش رسید، عمو بن مرد برای همین پیتر قهرمان شد. یعنی درواقع درسته اول پیتر قدرت هاشو به دست میاره ولی اون بخش مرگ عمو بن از نیش زده شدن توسط عنکبوت مهم تره. چون عمو بن باعث ابرقهرمان شدن پیتر میشه، نه زره یا سرم یا جادو یا تکنولوزی یا غیره.

ظاهر قضیه درسته که در هردو اریجین بتمن و اسپایدرمن، مرگ والد یا حامی مشاهده میشه، ولی خب شما تفاوت کلمات "عامل" و "محرک" رو میدونید، مگه نه؟ مرگ والدین بتمن "عامل" بتمن شدن بروس وین هستند، در همین حال هم "محرک"اش هستند. مرگ والدین، با هم دیگه "عامل" و "محرک" رو تشکیل میدند و به بتمن معنا میدن. ولی قضیه اسپایدرمن دست به یک هنجارشکنی میزنه: "عامل" اسپایدرمن شدن پیتر، نیش زده شدن توسط مرد عنکبوتیه. و "محرک"اش این نیست. "محرک"اش مرگ عمو بن هست. "عامل" و "محرک" به هیچ وجه یکی نیستند. ولی در این قضیه، "محرک" نسبت به عامل برتری داره. به طوری که شما میگید این عمو بن بود که باعث شد پیتر اسپایدرمن بشه. اگر پیتر عمو بن رو نداشت پیتر هیچ وقت اون اسپایدرمن نمیشد. پس درواقع یک ایهام بزرگ در اریجین مرد عنکبوتی وجود داره که بسیار جذابش میکنه: به ظاهر اون عنکبوت پیتر رو دارای قدرت کرده، ولی درواقع عمو بن به اسپایدرمن معنا بخشیده نه اون عنکبوت. و به همین دلیله که مرگ بن پارکر بسیار محرک عمیقیه چون درواقع عامل اصلی، بن پارکره.

درضمن جهتی که اون اریجین های بتمن و اسپایدرمن در طول داستان هاشون طی میکنند هم تفاوت داره. جهت اریجین بتمن، به این شکله که بتمن بیاد جلوی خلافکارارو بگیره و شما به همین خاطر بتمن رو دوست دارید چون شخصیتیه که برای خیلی ها خفنه. درحالی که مرگ عمو بن برای پیتر جنبهء شخصی داره چون اسپایدرمن قبلش قدرت هاشو به دست میاره و بعد عموش میمیره و این تقریبا تقصیر پیتره. جهت مرگ عمو بن برای اسپایدرمن، اینه که دیگه نزاره مرگ کسی مثل عمو بن گردنش بیوفته. یعنی عمو بن عضو کاملا جدانشدنی از اسپایدرمن هست. شما هروقت اسپایدرمن رو ببینی، یادت میاد که پیتر عموش مرده پس اسپایدرمن شده. ولی مرگ والدین بتمن، تحت الشعاع عوامل دیگری قرار میگیره مثل تجهیزات بتمن، لباسش، دستیاراش، حرفه ای بودن بتمن، و غیره.


برای همینه که میگیم عمو بن شخصیت بسیار قدرتمند و بزرگیه. برای همینه که میگن انسانیت در داستان های مرد عنکبوتی حرف اول رو میزنه. بخاطر همینه که مرد عنکبوتی دارای بهترین complex شخصیت های مکمل هست. چون اون اصلی که اول این پاراگراف گفتم از اول رعایت شده بود.




پ.ن: راستی آقای ترابی بنده توی مقاله اولین های مرد عنکبوتی قسمت 3 از شما یه درخواستی کردم که خب چون مقاله قدیمی محسوب میشه و بچه ها هم خب برای مقالات اخیر کامنت میزارند، خب کامنت بنده دیده نمیشه. ولی میخواستم یک اجازه ای ازتون بگیرم که اینجا مطرح کردم:

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
a.v.s
#14 a.v.s 1400-02-09 20:29
#12
درسته. از یه طرف نشون میده که پیتر اونقدرا پخمه و مظلوم نیست و میتونه از پس مشکلات بر بیاد و یه تودهنی بزنه به طرف مقابلش. معلومه که باز هم این رو از عمو بن و زن عمو می یاد گرفته و برای همین هم بود که پیتر تو بهترین داستانش در کمیک 33 تا 35 مرد عنکبوتی شگفت انگیز تونست خودشو از آوار خلاص کنه و برای همین در اون لحظه تصویر می و بن یادش میومد.

نکته ای که درباره شخصیت پردازی پیتر هم هست اینه که برای شما واضحه که زندگیش کاملا چطوریه. در اریجین های بقیه ابرقهرمانان، فقط اون موفقیت یا اون موقعیت خاص به چشم میخوره ولی درباره پیتر، ما اول زندگیشو شاهد هستیم و با سرپرستانش آشنا میشیم و میهفمیم زیر دست چه کسانی بزرگ شده، و جالبه وقتی هم که پیتر توسط عنکبوت نیش میخوره هنوز وارد داستان ابرقهرمانی نشدیم! درواقع بازم قدرت فرابشری با زندگی عادیش گره میخوره و ادامه زندگی عادیشو میبینیم.

واقعا خیلی نکات مثبت داره اریجین مرد عنکبوتی.
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#15 Scarlet Speedster 1400-02-09 23:16
سلام مجدد استاد .
ببخشید که وقت‌تون رو میگیرم . یه سوال ...
آیا قراره ما در ادامه روزی بزرگترین مقالهٔ این سری مقالات یعنی "رتبه بندی اقتباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما ، انیمیشن و بازی" رو ببینیم ؟ برنامه ای براش دارید ؟
ببخشید که جسارت کردم .
شب‌تون بخیر .
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1400-02-10 00:14
به نقل از Mr. Doctor:

راستی،در شماره4،اون اسپایدرمنی که مقابل عمو بن هستش و عمو بن دستش رو روی شانه اون گذاشته،بن رایلیه؟
اخه کاستومش شبیه وقتیه که بن اسپایدرمن بود.
یه سوال دیگه؛پخش سریال مردعنکبوتی مارول(2017) هنوزم ادامه داره یا متوقف شده؟
اگه متوقف شده میشه بگید تا اپیزود چندش اومده؟
ممنون از شما

نه. پیتر پارکره
اگه سریالش کنسل شده بودکه خبرش رو اعلام کرده بودیم
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1400-02-10 00:16
به نقل از Agent bishop:
مرسی از شما بابت مقاله
استاد تو دنیای کمیک عمو بن ۶۱۶ بهتره یا آلتیمیت ؟

تو دنیای التمیت خیلی بیشتر حضور عمو بن رو دیدیم ولی من عمو بن کلاسیک رو ترجیح میدم
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1400-02-10 00:19
به نقل از Scarlet Speedster:
سلام مجدد استاد .
ببخشید که وقت‌تون رو میگیرم . یه سوال ...
آیا قراره ما در ادامه روزی بزرگترین مقالهٔ این سری مقالات یعنی "رتبه بندی اقتباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما ، انیمیشن و بازی" رو ببینیم ؟ برنامه ای براش دارید ؟
ببخشید که جسارت کردم .
شب‌تون بخیر .

این حرفا چیه. جسارت چرا؟
به دو دلیل تاب ه حال این مقاله نوشته نشده
1- اونقدر اسپایدرمن اقتباس داره که واقعا سخت و طولانیه که همچین مقاله ای نوشت
2- نظرات من درباره همه اقتباس های مرد عنکبوتی به نوعی بارها در مقالات مختلف مشخص شده و احتمالا همه ازش خبر دارن و نیازی به نوشتن این مقاله نداشتم
ولی در نهایت شاید این کار را کردم
ولی به نظرم به طور مشترک رتبه 1 رو بدم به مرد عنکبوتی 2 و سریال spectacular spiderman
یا شایدم رتبه یک رو بدم به spectacular ... نمیدونم!
و البته اسپایدرمن ps4 هم هست ...... واقعا سخته
نقل قول کردن
a.v.s
#19 a.v.s 1400-02-10 00:39
به نقل از mtm:
به نقل از Agent bishop:
مرسی از شما بابت مقاله
استاد تو دنیای کمیک عمو بن ۶۱۶ بهتره یا آلتیمیت ؟

تو دنیای التمیت خیلی بیشتر حضور عمو بن رو دیدیم ولی من عمو بن کلاسیک رو ترجیح میدم

آقای ترابی قبل از اینکه نظرم را عرض کنم، در انتها یک سوالی از شما دارم که اگر قابل دانستید لطفا نظرتان را اعمال کنید.

درباره نظرتان درمورد عمو بن، بنده هم همینطور. اول از همه، بنده اونقدرا که با عمو بن 616 آشنایی دارم با عمو بن آلتیمیت آشنایی ندارم ولی تا آنجایی که میدونم، عمو بن 616، نسبت به عمو بن آلتیمیت مهربان تر و دلسوز تر بود و واقعا معصومیتش آدم رو میگرفت. این حتی در سری فیلم های سم ریمی نشان داده شد که چقدر آدم مهربان و خانواده دوستی بوده و در کمیک ها به درستی نشان داده شد که چه مرشد بزرگی بوده.
درواقع شخصیت عمو بن در طول این سال ها بسیار بهش چفت و بست داده شده برای همین واسه خودمم عمو بن 616 دلنشین تره. با اینکه عمو بن آلتیمیت اشکالی نداشت ولی همونطور که گفتم، یک سری فاکتورهاش نسبت به نسخه 616 مقداری ضعیف تر بود.

بعدشم یک نکته دیگر: خب وقتی اول از همه اسپایدرمن 616 رو دیدیم و عمو بن کلاسیک هم اونجا اول دیدیم و هواداران با یک شخصیتی که تا قبل از 2000 تقریبا 40 الی 50 ساله که توی صنعت کمیک حضور داره مواجه هستند ولی عمو بن آلتیمیت اوایل دههء 2000 حضور پیدا کرده، مسلما عمو بنی که قدیمی تره و مردم باهاش خاطره دارند در رتبه بالاتری قرار میگیره. چون اون اصل جنسه. چون عمو بن آلتیمیت درواقع یک برداشتی از اون عمو بنه.

درضمن این جمله "قدرت زیاد مسئولیت زیاد به همراه میاورد" به نظرم بیشتر به عمو بن کلاسیک میخوره. عمو بن آلتیمیت چون نسخه ای جوان تره و هم اینکه به فضای جامعه قرن بیست و یکم بیشتر میخوره، بیشتر همانند یک شهروند بسیار خوب برای جامعه‌شه. ولی درباره عمو بن کلاسیک، اگر دقت کرده باشید تو شخصیت پردازی و ظاهر عمو بن، ظاهر و قیافه نسخه کلاسیک همانند یک معلم مهربان و یک استاد دلسوز میمونه. درواقع میشه اون ظاهرسازی که برای عمو بن کلاسیک صورت گرفته رو همانند ظاهرسازی دونست که برای حضرت مسیح یا بودا یا معلم های عرفانی صورت گرفته و برای بیننده مقدس تره. این اصل هم یه جورایی در شخصیت پردازی عمو بن به کار رفته.


پ.ن: آقای ترابی ببخشید جسارت میکنم که برای بار سوم این مطلب را عرض میکنم ولی بنده در انتهای کامنت 12# همین مقاله، یه درخواستی از شما کردم و لطفا بخوانید و پاسخ دهید.
نقل قول کردن
Md parker
#20 Md parker 1400-02-10 10:13
سلام ،مثل همیشه مقاله عالی بود . فکر میکردم عمو بن سم ریمی اول یا حداقل دوم بشه :D
راستی استاد ترابی یه سوال، اقتباس های هری ازبورن هم رتبه بندی میکنید؟
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#21 Scarlet Speedster 1400-02-10 15:02
#18:

گفتم شاید از اینکه توی کارتون دخالت میکنم ناراحت بشید .
در رابطه با دلیل اول حق با شماست .
در رابطه با دلیل دوم ، فکر میکنم درست میگید و نظرات شما دربارهٔ اقتباس مختلف های مرد عنکبوتی رو قبلاً در مقالات دیگه خوندیم ؛ ولی به نظر من ارزش داره که یه رتبه بندی از این اقتباس ها داشته باشیم .
البته همون‌طور که خودتون هم گفتید رتبه بندی خیلی سخت ـه ؛ ولی واقعاً اگه سایت اسپایدی و استاد ترابی اون با این همه تجربه و دانش در مقاله نویسی برای شخصیت های کمیک بوکی نخواد که برای شخصیت شمارهٔ ۱ مارول کمیکس که اتفاقاً خود سایت هم برای این شخصیت ایجاد شده چنین مقاله ای بنویسه ، مطمئن باشید که هیچ کس دیگه ای نمیتونه !
شاید یه نفر بتونه ، ولی تا ابد با کیفیت اینجا نمیتونه ...!
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#22 AmirhoseinJafari2005 1400-02-10 17:40
به نقل از mtm:
به نقل از Scarlet Speedster:
سلام مجدد استاد .
ببخشید که وقت‌تون رو میگیرم . یه سوال ...
آیا قراره ما در ادامه روزی بزرگترین مقالهٔ این سری مقالات یعنی "رتبه بندی اقتباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما ، انیمیشن و بازی" رو ببینیم ؟ برنامه ای براش دارید ؟
ببخشید که جسارت کردم .
شب‌تون بخیر .

این حرفا چیه. جسارت چرا؟
به دو دلیل تاب ه حال این مقاله نوشته نشده
1- اونقدر اسپایدرمن اقتباس داره که واقعا سخت و طولانیه که همچین مقاله ای نوشت
2- نظرات من درباره همه اقتباس های مرد عنکبوتی به نوعی بارها در مقالات مختلف مشخص شده و احتمالا همه ازش خبر دارن و نیازی به نوشتن این مقاله نداشتم
ولی در نهایت شاید این کار را کردم
ولی به نظرم به طور مشترک رتبه 1 رو بدم به مرد عنکبوتی 2 و سریال spectacular spiderman
یا شایدم رتبه یک رو بدم به spectacular ... نمیدونم!
و البته اسپایدرمن ps4 هم هست ...... واقعا سخته

درسته واقعا سخته نوشتن همچین مقاله ای.... اسپایدرمن دست کم بالای ۷۰ تا اقتباس خارج از دنیای کمیک داره... ولی آقای ترابی بنظرم خیلی خوب میشه اگه این سایت یه مقاله ای به نام رتبه بندی اریجین ویلن های مرد عنکبوتی در دنیای سینما داشته باشه. نظر شما چیه؟
نقل قول کردن
the phantom
#23 the phantom 1402-12-09 10:20
مقاله تون مثل همیشه عالی و جامع بود استاد
نقل قول کردن
The amazing A.M
#24 The amazing A.M 1402-12-09 16:41
سلام بر همه گی مخصوصا استاد بزرگ وار آقای ترابی مقاله خوبی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44