10 دفعه که مردعنکبوتی زور بازویش را در دنیای کمیک نشان داد!

10-دفعه-که-مردعنکبوتی-زور-بازویش-را-در-دنیای-کمیک-نشان-داد

در سرتاسر دنیای عنکبوتی مارول این فقط و فقط پیتر پارکر بوده که به این کارهای ناباورانه دست زده و سرانجام با سربلندی قدرت و مقاومت خود را به رخ کشیده.

مقدمه: تقریباً همه میدونن که پیتر پارکر مشهور ترین و یکی از اصلی ترین شخصیت های دنیای کمیک های مارول است، کسی که سر دسته اسپایدرمن های کمیک های مارول است و همه او را به اسم اسپایدرمن شگفت انگیز میشناسند. همان طور که از اسم او عیان است قدرت های او برگرفته از کار هایی است که یک عنکبوت میتواند انجام دهد. تمامی این قدرت ها ریشه در نیش یک عنکبوت رادیواکتیو دارد که به او فارغ از قدرت منحصر به فرد، سرعت و ظرافت در حرکت نیز میدهد. مطمئناً اسپایدرمن قدرتی به اندازه شخصیتی مثل هالک یا ثینگ ندارد اما بار ها بوده که چنان ظرفیتی از خود نشان داده که در تاریخ کمیک های خود ماندگار شده. با وجود اینکه قدرت او شهرتی به اندازه از دیوار بالا رفتنش و تار اندازی هایش ندارد اما دفعاتی بوده که به طور خاص قدرت او نیز به رخ کشیده شده.

مقالات زیر را هم بخوانید:

10 دفعه ای که مردعنکبوتی حال دیگر قهرمانان مارول را گرفت!

رتبه بندی 10 دفعه ای که مرد عنکبوتی از زور بازوی خود در فیلم هایش استفاده کرد

10 شخصیت قدرتمند دنیای کمیک که مرد عنکبوتی شکست‌شان داده است

10 مبارزه برتر دنیای کمیک بوک

بهترین مبارزات مرد عنكبوتی

برترین مبارزات مردعنکبوتی در عالم سینما

 

10- فرستادن هالک به فضا با یه مشت!

فرستادن هالک به فضا با یه مشت!

درست شنیدین. در شماره 328 از کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز، اسپایدرمن در حالی که بر روی پل روزولت در نیویورک با هالک مبارزه میکرد، با زدن یک مشت به او به معنای واقعی کلمه او را به مدار زمین در فضا فرستاد.

البته در شرایط طبیعی در مقابل یک هالک، اسپایدی همیشه میتوانست خودش را سر پا نگه دارد و با زیرکی مبارزه را سر و سامان دهد نه اینکه تا این حد پیش رود. این وقایع در زمانی رخ داد که اسپایدی قدرت های کاپتان یونیورس را در اختیار داشت و از این رو بود که موفق به اینکار شد. اما نکته ای که وجود دارد این است که اسپایدی با استفاده از قدرت های جدیدش به این شکل نشان داد که پتانسیل و توانایی های بسیاری در او نهفته است.

 

9- تلاش نهایی اسپایدرمن نهایی

تلاش نهایی اسپایدرمن نهایی

حدود سال 2000 یک سری جدید از اسپایدرمن به قلم برایان مایکل بندیس و طراحی مارک بگلی خلق شد که ایده خیلی جالبی داشت. قضیه از این قرار بود که این سری کمیک به این سوال جواب داد که چی میشد اگر اسپایدرمن به جای دهه 60 میلادی، در قرن بیست و یکم خلق شده بود و در کل از همون اول کار اسپایدرمنی داشتیم در دنیای مدرن. به قدری موفق شد این سری که نه تنها 160 قسمت براش ساخته شد، مارول تصمیم گرفت قهرمان های دیگه اش هم نسخه Ultimate داشته باشن.

حالا قضیه این مورد چیه؟ خب توی قسمت آخر این سری (160) از همون اول کار یه اسم خیلی سنگین داره: "مرگ مرد عنکبوتی" این قسمت همون طور که اعلام شده بود بنا بود پایانی بر پیتر پارکر دنیای اولتیمیت باشه و خب واقعاً زیبا بود. درسته الان یکم شرح میدم قضیه چیه ولی باید خودتون بخونید تا متوجه بشید.

قضیه از این قرار بود که در وضعیتی که گرین گابلین (توجه کنین اینجا گرین گابلین قدرت های خاصی داشت و با گرین گابلین دنیای اصلی فرق میکنه کلا) کل شهر نیویورک رو بهم ریخته بود و سایر اولتیمیت ها (سایر شخصیت های دنیای اولتیمیت مثل هیومن تورچ) دیگر توان ادامه دادن نداشتند (و در واقع از دست رفته بودند) اسپایدرمن در مقابله با گرین گابلین تنها میماند.

در آخرین تلاش او برای متوقف کردن گابلین، پیتر 16 ساله، به معنای واقعی کلمه یک کامیون را بلند میکند و بر سر گابلین خراب میکند. در نهایت در یکی از زیبا ترین صحنه های کمیکی، پیتر در آخرین لحظات عمرش رو به زن عمو می، آخرین جملاتی که بر زبان می آورد جان هر طرفدار اسپایدرمن را آتش میزند:

من نتونستم نجاتش بدم... عمو بن رو. اونو نتونستم نجات بدم... هرچقدر تلاش کردم... اما تو رو نجات دادم. تو رو تونستم...

I couldn’t save him. Uncle Ben. I couldn’t save him… No matter what I did. But I saved you. I did it. I did…

شما میتونید اینجا درباره این مبارزه بیادماندنی بیشتر بخونید و این مژده رو هم بهتون بدیم که این داستان قراره به زودی در وب سایت اسپایدی ترجمه بشود.

 

8- پیتر ساختمان دیلی بیوگل را پا برجا نگه میدارد

پیتر ساختمان دیلی بیوگل را پا برجا نگه میدارد

در یکی دیگر از سری  کمیک های اسپایدرمن به اسم Peter Parker: Spider-Man (در شماره 98) برای بار دیگر اسپایدی قدرت خود را به رخ کشید.

به طور کلی قدرتمندانه ترین کار هایی که اسپایدرمن به نمایش گذاشته برای نجات کسانی بوده که عشق میورزیده. قضیه از این قرار بود که در پی مبارزه اسپایدی با گرین گابلین، در میابیم که گابلین به عنوان زهر نهایی یک بمب کدویی دیگر در ساختمان دیلی بیوگل کاشته است و در نتیجه ساختمان در شرف فروپاشی قرار میگیرد. با وجودی که رید ریچاردز موفق میشود زن عمو می را نجات دهد اما با حضور مری جین در خیابان های اطراف و ضرورت خالی شدن تمام ساختمان، پیتر تمام قدرت خود را جمع میکند تا ساختمان را ( ساختمان!) سر پا نگه دارد.

نهایت امر با وجود این نمایش قدرت، و تمامی این جان هایی که نجات داده شد، جیمسون عزیز درخواست بازداشت اسپایدی را میدهد و اثبات میکند که اسپایدی حتی یک لحظه هم نمیتواند نفس راحت بکشد.

 

7- اسپایدی ایستگاه قطار را از فرو ریختن باز میدارد

اسپایدی ایستگاه قطار را از فرو ریختن باز میدارد

لیزارد یکی از قدرتمند ترین و همچنین ترسناک ترین دشمنان اسپایدرمن است. در شماره 365 از کمیک های اسپایدرمن شگفت انگیز، دکتر کرت کانرز برنامه ای میریزد مبنی بر اینکه به کمک دستگاهی که در فاضلاب های نیویورک واقع بود مشکل تبدیل شدنش به لیزارد را برای همیشه درمان کند. مشکل آنجا بود که پیتر میدانست این دستگاه به هدف قتل دکتر پایه ریزی شده بود و از قضا در زیر ایستگاه پِن واقع بود.

صد البته که لیزارد گوشش بدهکار نبود و سبب شد کل ایستگاه پن شروع به ریزش بر سر اسپایدی کند. با این وزن وحشتناک ساختمان که بر سر اسپایدی در حال خراب شدن بود، خود پیتر تاکید میکند که حتی ثور هم در نگهداشتن چنین وضعی دچار مشکل میشود. اما در هر حال اسپایدی این قدرت را میابد که ساختمان را تا حد امکان از ریزش نگه دارد و کرت (لیزارد) را هم نجات دهد.

 

6- پیتر پارکر به اندازه یک لشکر زور داره!

پیتر پارکر به اندازه یک لشکر زور داره!

تا بوده، بلند کردن و پرت کردن تجهیزات نظامی تخصص و حیطه فعالیت هالک به حساب میومده. ولی در شماره 320 از کمیک های اسپایدرمن شگفت انگیز دیدیم که اسپایدی هم میتونه تا این حد از عضلاتش بهره ببره.

ماجرا از این قرار بود که در پروسه نجات یک دیپلمات بین المللی از دست مزدوری به اسم پالادین (Paladin)، اسپایدی زیر حمله تانک قرار میگیره و خب به معنی واقعی کلمه تانک رو بلند میکنه بالای سرش و میکوبوندش زمین و نابودش میکنه...

شاید فکر کنید که چون تانک کوچکی بوده یه کار ساده برای اسپایدی به حساب میاد (واقعاً همچین فکری میکنید؟ خب اگر این احتمال رو در نظر میگیرید)، باید بدونید این "یه تانک کوچیک" حداقل 50 تن هست و بر اساس چیزهایی که از اسپایدی شاهد بودیم رنج قدرتش در محدوده 20 تن هست که خب مقدار خیلی خیلی زیاد تری نسبت به مقدار باز هم زیاد توانایی اش به حساب میاد و این رو میرسونه که وقتی جون آدم ها در خطر باشه اسپایدی برای اجرای مسئولیتش از همه قدرتش استفاده میکنه.

 

5- خودنمایی پیتر پارکر به دوستانش (ثور و هالک و ثینگ!)

خودنمایی پیتر پارکر به دوستانش(ثور و هالک و ثینگ!)

کمیک شماره یک سالانه مرد عنکبوتی به معرفی شش خبیث، یعنی شش تا از خطرناک ترین دشمنان اسپایدرمن شهرت دارد. اما این شماره یک بخش داستان بک آپ هم دارد که به اسم "راز های مردعنکبوتی" نوشته شده بود و استن لی و دیتکو به بررسی قدرت ها و توانایی های مختلف اسپایدی پرداخته بودن.

برای نشان دادن قدرت اسپایدی (که دیتکو اشاره میکنه با بالا تر رفتن سن اسپایدی افزایش پیدا میکنه) اسپایدی یک وزنه بدون هیچ عدد مشخصی را بلند میکند. با وجودی که عددی بر روی وزنه وجود نداشت اما در گوشه این تصویر، هالک، ثور و ثینگ را میبینم که به عنوان پر زورترین شخصیت های مارول تحت تاثیر زور بازوی اسپایدی قرار گرفته اند.

 

4- بلند کردن کامل یک تاکسی بر روی سر

فصل، فصل قدرت نمایی اسپایدی است

نیویورک در اطراف کریسمس کمی آشفته میشه و اسپایدی یکی از افرادی است که به خوبی این مسئله را لمس کرده. در اولین شماره از کمیک های مخصوص تعطیلات اسپایدی (که در سال 1991 نوشته شد) داستانی تحت عنوان نغمه عنکبوتی (A Spider Carol) نوشته شد.

ماجرا از این قرار بود که همان طور که پیتر مثل سایر مردم تمام تلاش خود را میکرد تا قبل از عید همه چیز را آماده و مهیا کند در یک ترافیک گیر میکند که راه یک آمبولانس را بسته است. بدون وقت تلف کردن اسپایدی وارد عمل میشود و تاکسی ای که عامل بسته شدن راه آمبولانس شده بود را بر میدارد و بالای سرش نگه میدارد. در نهایت تعجب همشهری های او در اطراف او که خیره خیره به او نگاه میکنند، آمبولانس موفق به عبور میشود و راننده آمبولانس به خاطر نجات جان یک انسان از او تشکر میکند.

 

3- اسپایدی کامیون رو تو هوا میگیره!

کامیون مردعنکبوتی

این یکی از اون روزهایی بود که هیچی برای اسپایدی اونطوری که باید پیش نرفت. در شماره 628 از کمیک های اسپایدرمن شگفت انگیز پس از داستان اصلی یک داستان فرعی وجود داشت که از این قرار بود:

درحالی که پیتر دیر وقت بیدار میشود و درمیابد که تنها نیم ساعت تا مصاحبه شغلی جدیدش وقت باقی دارد (در آن بازه پیتر شغلش را در دیلی بیوگل از دست داده بود) لباس اسپایدی را بر تن میکند و از خانه بیرون میزند تا سر موقع برسد. اما درست وقتی که چیزی نباید بد پیش برود، اسپایدی خودش را وسط یک مبارزه با مرد جذب کننده پیدا میکند. در لحظه ای از نبرد، مرد جذب کننده یک کامیون به سمت مردم پرت میکند و درست سر بزنگاه اسپایدی جلوی آنرا با دستانش میگیرد. مشخصاً اینکه موفق به نگهداشتن یک کامیون در وسط زمین و آسمان شده نشانه ای از قدرت اسپایدی دارد.

 

2- اسپایدرمن یک هواپیما را از سقوط باز میدارد!

اسپایدرمن یک هواپیما را از سقوط باز میدارد!

تنها اسپایدرمن است که با وجود همکاری با کاپتان مارول همچنان ناچار به وزنه برادری شود! قضیه چه بود؟ در شماره 694 از کمیک های اسپایدرمن شگفت انگیز وقتی یک هواپیما موفق به خروج چرخ های فرودش نمیشود، اسپایدی ناچار میشود که آنها را با زور خودش بیرون بیاورد و از طرفی نوک هواپیما را به پایین خم کند تا دچار برخورد به زمین نشود.

خود اسپایدی اشاره میکند که این هواپیما به خودی خود 34000 کیلوگرم و سوخت درون آن 18000 کیلوگرم است که جمعا حدود 50000 کیلوگرم است! در نظر بگیرید که در یکی از نادرترین وقایع رخ داده در کمیک های اسپایدرمن، اسپایدی علاوه بر شهردارد نیویورک، حتی از جیمسون هم تشکر دریافت میکنه، دیگه خودتون میدونید...

 

1- بلند کردن وزنی ورای توان انسانی برای نجات زن عمو می

مردعنکبوتی زیر آوار

در طول تمام این 60 سالی که اسپایدی به شکل های مختلف در کمیک های مختلف حضور پیدا کرده یک چیز همیشخ قطعی بوده: عزیزانش برای او خیلی اهمیت دارن. و از بین این افراد زن عمو می جایگاه خاصی برای اسپایدی داره. در شماره 33 از کمیک های مردعنکبوتی شگفت انگیز واقعه ای رخ میدهد که به یکی از خاطره انگیز ترین وقایع کمیک بوکی تاریخ تبدیل میشود.

ماجرا از این قرار بود که در طی مبارزه ای با دکتر اختاپوس، پیتر که تنها پسر بچه ای دبیرستانی است در زیر بار وسیعی از آهن دفن میشود. از طرفی زن عمو می در بیمارستان آرام آرام در حال جان دادن بود چرا که اسپایدی باید سرمی که میتواند او را نجات دهد به او میرساند و در پروسه رساندن این سرم زیر تن ها تن آهن دفن شد.

سرانجام در یکی از تعیین کننده ترین لحظات تاریخ اسپایدرمن در کمیک ها ما میبینیم که او شروع به بلند کردن خروار ها آهن از روی خودش میکند. جدای از اقتباس هایی که بعداً از این کمیک شد، تاثیرات این داستان بر شخصیت اسپایدی و اثبات قدرت اسپایدی، چیزی که فراموش نشدنی است حرف هایی است که اسپایدی در این چند صفحه میزند، حرف هایی که با جرئت میتوان گفت تمام شخصیت پیتر پارکر را به خوبی به رخ مخاطب میکشاند و او را عاشق پیتر پارکر میکند.

حتی از لحاظ احساسی نیز این داستان کم نمیگذارد و اشارات اسپایدی به اینکه چطور در نجات عمو بن ناکام ماند و دیگر نمیخواهد اجازه دهد همین اتفاق برای زن عمو می هم رخ دهد باعث برانگیختن احساسات مخاطب میشود.

به هر حال همون طور که دیدید مقدار وزنی که اینجا بلند کرد تا بتواند زن عمو می را نجات دهد غیر قابل باور است. این داستان تاریخی رو میتونید اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

علی معتمد

aliM

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 دفعه ای که مردعنکبوتی حال دیگر قهرمانان مارول را گرفت!

رتبه بندی 10 دفعه ای که مرد عنکبوتی از زور بازوی خود در فیلم هایش استفاده کرد

10 شخصیت قدرتمند دنیای کمیک که مرد عنکبوتی شکست‌شان داده است

10 مبارزه برتر دنیای کمیک بوک

10 قهرمان دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

10 شرور دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

10 قهرمان دی سی که ونوم میتونه شکستشون بده

10 شرور دی سی که ونوم میتونه شکستشون بده

بهترین مبارزات مرد عنكبوتی

برترین مبارزات مردعنکبوتی در عالم سینما

لحظات ماندگار در كمیك ‌های مرد عنکبوتی: پیتر پاركر به نیروهای كیهانی دست میابد!

10 شخصیت خبیث مارول که مرد عنکبوتی تا به حال باهاشون نجنگیده!

بهترین مبارزات مرد عنكبوتی

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

10 دفعه ای که ابرقهرمانان کمیک بوکی دشمنان خود را لت و پار کردند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

aliM
#1 aliM 1401-10-03 14:01
نقل قول:
این مژده رو هم بهتون بدیم که این داستان قراره به زودی در وب سایت اسپایدی ترجمه بشود

خیلی از داستان ها رو ما مجبور بودیم نسخه اصلی بخونیم؛ اینکه سایت تا این حد و به این گستردگی داستان های اصلی و فرعی اسپایدی رو داره ترجمه میکنه واقعا یه نعمتی هست که خیلی از دوستان قدرش رو نمی‌دونن
حداقل کاری که میتونیم بکنیم اینه که یه نظر خوب بنویسیم و خستگی رو از تن دوستانی که دارن زحمت میکشن در کنیم :)
نقل قول کردن
Spidey rulles
#2 Spidey rulles 1401-10-04 10:52
واقعا مقاله ی خوبی بود و من چندین مورد رو بی اطلاع بودم
نقل قول کردن
Spidey rulles
#3 Spidey rulles 1401-10-04 10:53
به نقل از aliM:
نقل قول:
این مژده رو هم بهتون بدیم که این داستان قراره به زودی در وب سایت اسپایدی ترجمه بشود

خیلی از داستان ها رو ما مجبور بودیم نسخه اصلی بخونیم؛ اینکه سایت تا این حد و به این گستردگی داستان های اصلی و فرعی اسپایدی رو داره ترجمه میکنه واقعا یه نعمتی هست که خیلی از دوستان قدرش رو نمی‌دونن
حداقل کاری که میتونیم بکنیم اینه که یه نظر خوب بنویسیم و خستگی رو از تن دوستانی که دارن زحمت میکشن در کنیم :)
واقعا درست میفرمایید و من به نوبه ی خودم از شما و دیگران زحمت کشان این سایت تشکر میکنم
نقل قول کردن
Doc Ata
#4 Doc Ata 1401-10-04 14:39
با عرض خسته نباشید و خدا قوت به همه :-)
بعضی قسمتا دلچسب بود مثل مشت زدن به هالک( یه نفس راحت کشیدم چون هالک با اینکه شخصیت جالبیه ولی دیگه انقد بقیه رو کتک زده بود و ضربات بقیه به هیچ جاش نبود خسته شده بودم) و بعضی جاها هم غم انگیز مثل 9 و 1 ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید