فروش فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست از مرز 1 میلیارد دلار گذشت

فروش-فیلم-مرد-عنکبوتی-راهی-به-خانه-نیست-از-مرز-1-میلیارد-دلار-گذشت

رکوردشکنی های "نو وی هو" ادامه دارد و به اولین فیلمی تبدیل شد که در دوران همه گیری کرونا از مرز فروش 1 میلیارد دلار میگذرد.

"راهی به خانه نیست" توانست تنها در 12 روز به فروش 1 میلیاردی برسد و بنابراین از این نظر در تاریخ سینما سوم شد (در واقع این فیلم با "جنگ ستارگان: نیرو برمیخیزد" که آنهم توانسته بود ظرف 12 روز به فروش 1 میلیاردی در سطح جهان برسد مساوی کرد). این در حالی است که این فیلم هنوز در چین اکران نشده است و فقط خدا میداند اگر این اتفاق میفتاد و البته اگر محدودیت های کرونایی نبود، چقدر میفروخت! همچنین همانطور که در اینجا خبرش را داده بودیم، این فیلم توانسته از نظر فروش افتتاحیه نیز دومین فیلم برتر تاریخ سینما پس از "انتقام جویان: پایان بازی" لقب بگیرد. ضمن اینکه این فیلم در گیشه رقیب گردن کلفتی به نام "ماتریکس 4" را دارد ولی با عملکرد خیره کننده خود اجازه عرض اندام به این اثر مورد انتظار وارنر را نداده است.

و اما رکورد دیگری که دیروز برای مرد عنکبوتی دست آمد تبدیل شدن به موفق ترین فیلم تاریخ استودیو سونی از نظر فروش در داخل آمریکا است. در واقع ، "راهی به خانه نیست" که تا به امروز 467 میلیون دلار در آمریکا فروش کرده، توانست به راحتی از رکورد "جومانجی: به جنگل خوش آمدید" با 404 میلیون دلار عبور کند و به موفق ترین فیلم تاریخ استودیو سونی در آمریکا بدل شود.

جومانجی - مرد عنکبوتی

تام راثمن، رئیس و مدیرعامل بخش سینمایی سونی در این خصوص بیانیه ای منتشر کرده است: "فروش تاریخی فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست در سرتاسر جهان و علیرغم تمامی محدودیت ها بار دیگر تاثیر فرهنگی بی نظیر فیلم های به اکران درآمده در سالن سینما را که با اراده و بصیرت ساخته و بازاریابی میشوند، نشان میدهد".

موفقیت بی سابقه این فیلم با استقبال بی نظیر هواداران و منتقدین سینمایی نیز روبرو شده است به طوری که همگی از نقش آفرینی ستاره های فیلم شامل تام هالند ، زندایا، آلفرد مولینا، ویلم دفو و دیگران را ستوده اند. آنها همچنین از نحوه روایت قصه و اینکه چطور در نهایت زمین را برای داستان های جدید و متنوع در آینده برای مرد عنکبوتی و دیگر قهرمانان مارول مثل دکتر استرنج هموار میکنه استقبال کرده اند.

ضمنا "راهی به خانه نیست" به تنها فیلم تاریخ سینما تبدیل شده است که در سایت راتن تومیتوز به امتیاز 99 درصد از 100، حاصله از 25 هزار نقد کاربران دست یافته و بدین ترتیب به بهترین فیلم از نظر مخاطبین در تاریخ سینما بدل گشته است .

راتن تومیتوز - امتیازد - مرد عنکبوتی

در حقیقت، برخلاف اکثر فیلم‌های ابرقهرمانی، نظر منتقدان و مخاطبان درباره‌ی فیلم "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" بسیار نزدیک است (به ترتیب 94% و 99% در سایت Rotten Tomatoes). این فیلم همچنین توانسته به باشگاه فیلم‌هایی بپیوندد که توانسته‌اند امتیاز A+ از سایت CinemaScore بگیرند. باشگاهی که تنها 91 فیلم در آن عضوند و "راهی به خانه نیست" توانسته بعد از "انتقام‌جویان" (2021)، "پلنگ سیاه" (2018) و "انتقام‌جویان: پایان بازی" (2019) به چهارمین لایو اکشن ابرقهرمانی این لیست تبدیل شود.

همچنین این فیلم با کسب امتیاز 8.9 در Imdb در رتبه هفتم در لیست 250 فیلم برتر تاریخ سینمای این سایت قرار گرفت، یعنی بالاتر از آثاری همچون "ارباب حلقه ها" ، "پالپ فیکشن"، "جنگ ستارگان" و "فارست گامپ"!

و در پایان به اطلاع شما میرسانیم که تام هالند نیز دیروز در اظهار نظری جالب گفت: "اگر بخواهم صادق باشم باید قبول کنم که دیگر چیزی نمیتونه با این {موفقیت این فیلم} برابری کنه . این دیگه اوج حرفه کاری منه و باعث شرمندگیه که در سن 25 سالگی برای من رخ داده است".

نظر شما چیست؟ آیا انتظار چنین سطح از موفقیت مالی و هنری را برای این فیلم داشتید؟ آیا امسال نیز مثل گذشته آکادمی اسکار حق فیلم های کمیک بوکی را میخورد؟

 

برای دانلود این فیلم با زیرنویس فارسی به اینجا و برای خواندن نقد سایت اسپایدی به اینجا بروید.

 

مطالب مرتبط:

10 موضوعی که ممکن است پس از "راهی به خانه نیست" در فیلم های آینده مرد عنکبوتی به کار گرفته شوند

"مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست" ثابت میکند گرین گابلین از جوکر خبیث بهتری است

10 چیزی که طرفداران دوست دارند در سه گانه بعدی مرد عنکبوتی در MCU ببینند

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی به خانه نیست" (SPIDER-MAN: NO WAY HOME)

پاسخ به 10 سئوال درباره حفره های داستانی در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

داغ داغ! لینک دانلود نسخهٔ پرده ای با کیفیت بسیار بالا فیلم مردعنکبوتی راهی به خانه نیست منتشر شد + زیرنویس فارسی!

10 ویژگی برتر آثار ابرقهرمانی در فیلم "مرد عنکبوتی" راهی به خانه نیست"

معرفی همه 7 لباس مرد عنکبوتی در فیلم "راهی به خانه نیست"

10 سوالی که پس از دیدن "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" برایمان پیش آمد

رتبه بندی قوی ترین شخصیت های " مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" از نظر توانایی مبارزه

اولین واکنش‌ها به فیلم "مردعنکبوتی راهی به خانه نیست" منتشر شد

7 نقطه قوت و 1 نقطه ضعف فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 چیزی که باید قبل از دیدن فیلم "اسپایدرمن راهی به خانه نیست" بدانید

10 اسپویل بزرگ فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

هر آنچه که درباره "مرد عنکبوتی 4" می‌دانیم

داغ داغ! داستان فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" لو رفت!

تحلیل و بررسی دومین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" + نکات جدید تبلیغات

تحلیل و بررسی نخستین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

خبر داغ!! تریلر فیلم مردعنکبوتی به خانه نیست رکوردشکنی کرد!!

10 تئوری برتر هواداران پس از انتشار نخستین تریلر فیلم «مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست»!

فیلم راهی به خانه نیست به دومین افتتاحیه پرفروش سینما تبدیل شد!!

داغ داغ! نخستین تریلر رسمی فیلم "مردعنکبوتی راهی به خانه نیست" منتشر شد! (دوبله فارسی اختصاصی اضافه شد)

داستان لو رفته از فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" که ممکن است واقعی باشد!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

امیرحسین زارع
#1 امیرحسین زارع 1400-10-06 09:33
تبریک به همه هواداران کمیک بوکی
وارنر با خودش چی فکر میکرد که ماتریکس 4 رو به فاصله فقط یه هفته از این فیلم اکران کرد؟ و چقدر مارکتینگ ماتریکس 4 بد بود و واقعا حقشونه که فیلم با مخ بخوره زمین. هر چند که من فیلمش رو دیدم و بنظرم ای کاش هرگز قسمت چهارمش ساخته نمیشد چون همون تکرار مکررات بود بدون هیچ نبوغ و خلاقیت خاصی
نقل قول کردن
masiha_87
#2 masiha_87 1400-10-06 09:45
سلام صبح به خیر
واو! واقعا نمیدونم چی بگم!
تا اونجایی که فهمیدم قراره نامزد اسکار هم بشه (شایدم شده؛ دقیقا خبر ندارم) واقعا این روزا تک تک خبرگزاری ها این فیلم رو پوشش دادن. از BB% (امنیتیه!) بگیر تا اخبار خارج از کشور و در ادامه خبرگزاری های داخلی سرگرمی و پوشش خبر! حسابی ترکونده! دلم نمیخواد این روزا خاطره بشه :cry: سال دیگه پرچم هایپ کل خانواده ی اسپایدی واسه قسمت چهارم این فیلم بالاس! فقط ای کاش استن لی مرحوم بود و روزای خوش پسرشو میدید؛ هعی! به نظرتون دانلود غیرقانونی این فیلم (دانلود پرده ای) تا الان چقد بوده؟ من که فک کنم اگه این دانلود ها با پول بود، رکورد فروش در سینما رو میزد! خیلی از کشورا الان نمیتونن داخل سینما نو وی هوم رو ببین پس با این حساب درآوردن یه آمار درشت (خارج از سینما) طبیعی به نظر میرسه.
به هرحال! مرسی بابت پوشش ;-)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#3 AM SM BM SM 1400-10-06 11:29
سلام
واقعا عجب خبر عالی بود. این فیلم خیلی حقشه که به این موفقیت دست پیدا کنه. چون واقعا براش خیلی زحمت کشیده شده بود و باید مُزد زحماتش رو میگرفت. درواقع همه ما انتظار موفقیت های این فیلم (مخصوصا در باکس آفیس) رو داشتیم اما چنین موفقیت بزرگی حتی از پیشبینی ها هم فراتر رفت! به همه هواداران تبریک میگم.
درباره اینکه آیا اسکار امسال باز هم حق فیلم های کمیک بوکی رو میخوره یا نه، خیلی چشم من آب نمیخوره که این کار رو بکنن چون منتقدهای اسکار انگار با فیلم های کمیک بوکی و کلا ابرقهرمانی مشکل دارند. البته اسکار توی سال ۲۰۱۹ با دادن اسکار بهترین فیلم به فیلم "انگل" (Parasite) که بی سابقه بوده به یک فیلم خارجی استار بهترین فیلم داده بشه و اسکار در این مورد بیشتر محافظ کار بوده، نشون داده که بالاخره داره حداقل کمی منعطف میشه و دست از این کارهای کلیشه ای و اشتباهش برمیداره. پس ممکنه شانس "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" امسال کمی بیشتر باشه. اما خدایی خود فیلم رو کنار بذارید، به نظرم باید و حتما و حتما و حتما تام هالند و ویلم دفو برای بهترین بازیگر نقش اول و بهترین بازیگر مکمل، حداقل نامزد بشن. چون هردوتاشون بازی های بسیار عالی دارند و اوج هنر و مهارت خودشون رو در راهی به خانه نیست نشون دادن. هم تام هالند بهترین نمایش اسپایدرمنیش رو نشون داد و دیگه جایی برای انتقاد نذاشت، بلکه ویلم دفو نشون داده بعد از اون بازی عالی خودش در مرد عنکبوتی ۱ نه تنها تونسته انتظارات رو برآورده کنه، بلکه به فراتر از اون قدم بذاره و سطح کارش رو بالاتر ببره و دیدن بازی او بسیار عالیه. و مهم ترین کارش هم این بود که تونست به خوبی خطی بین نورمن آزبورن که خودش رو آدم خوبی جلوه میکنه و گرین گابلین بکشه و این کار رو عالی انجام داد. در قالب نورمن او یک آدم آروم، مهربان، بدون اینکه دنبال دردسر باشه نشون داده میشه اما در قالب گرین گابلین او یک خبیث بی رحم، ترسناک و تحدید آمیز هست و اینکه هر دوی این کار رو با هم انجام داده واقعا عالیه. من به نظرم این دو نفر باید نامزد برای اسکار بشن و حتی به نظرم شانس بردن جایزه رو هم دارند.
به هر حال، تبریک به هواداران.
نقل قول کردن
P.B.P
#4 P.B.P 1400-10-06 12:51
سلام
من همچین انتظاری از این فیلم داشتم و از نظر من این چیزی نیست،به نظر من نو وی هوم امکانِ شدن پر فروش فیلم تاریخ سینما رو هم داره
و در مورد اسکار هم یه چیزی باید بگم،اسکار به فیلم های کمیک بوکی زیاد محل نمیده (فیلم پلنگ سیاه هم به خاطر اینکه تمام بازیگراش سیاه پوست بودن اسکار داد).
افتخار میکنم که قهرمان مورد علاقم داره به چیزی که حقش هست میرسه و رئیس بودنش رو به رخ همه میکشونه تا همه بفهمن که اسپایدرمن از همه سرتره،اسپایدرمن واقعا عشقه.
نقل قول کردن
hassan91
#5 hassan91 1400-10-06 16:51
واقعا موفقیت عظیمی هستش. از هشتا فیلم سینمایی مرد عنکبوتی (انیمیشن فاکتور میگیرم) پنجتاش تو راتن توماتو نمره ی بالای ۹٠ داره! در واقع مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۱ رو میشه متوسط حساب کرد. مرد عنکبوتی ۳ سم ریمی رو نمیشه فاجعه محسوب کرد. در کنار نقاط ضعفش از نقاط قوتی هم برخورداره. مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ رو در این بین میشه لقب فاجعه داد. در کنار این قضیه فکر نکنم مرد عنکبوتی اسکار دار بشه چرا که منتقدین همینجوری هم سایه مارول و کمیک رو با تیر میزنن و خیلی سختشونه وقتی این فیلما موفق میشن. اگرم نگیره زیاد فرقی نمیکنه.

مرد عنکبوتی از روزی که پا به سینما گذاشته غوغا کرده و خیلی روی مسیری که فیلمهای کمیک بوکی امروز داره موثر بوده. فعلا هم هیچ استدیویی توان رقابت با دیزنی و مارول نداره. گرچه در ورود شخصیتهای جدید مثل اترنالز و کاپیتان مارول دیزنی و مارول لغزش بزرگی داشتند. ولی همواره شخصیتهای بزرگ مارول قبلا ثابت کردن که دست اهلش بسپاری میشه یه اثر فاخر تحویل گرفت.
فعلا یه ظلمی هست که در حق ایرانیهای کمیک دوست و سینما دوست میشه و از تماشای همچنین فیلمایی در سینما محرومن.که البته با این اوضاع اقتصادی اگرم امکانش بود زیاد برای هالیوود به صرفه نبود که ایران اکران کنه! :/
نقل قول کردن
محراب شیردل
#6 محراب شیردل 1400-10-06 18:57
سلام واقعا خبر خوبی بود من واقعا انتظار اینو داشتم و حتی قبل اکرانش به همه دوستام میگفتم که این فیلم امسال میترکونه و دیدیم ک اشتباه هم نبود
باتشکر از سایت اسپایدی :-)
نقل قول کردن
s.p.i
#7 s.p.i 1400-10-07 00:16
سلام خبر خوبی بود تبریک میگم به همه هوادار های مرد عنکبوتی و البته خودم
راستش درمورد اسکار چشمم آب نمیخوره اسکار خیلی به فیلم های کمیک بوکی محل نمیدن و جز سینما حسابشون نمی‌کنند و سایشون با تیر می‌زنند
(این که توی سال ۲۰۱۹ به جوکر هم اسکار دادن به این خاطر بود که متفاوت بود و از کمیک خیلی فاصله گرفت و البته شوالیه تاریکی هم خب زمانی به هیث لجر اسکار دادن که دیر شده بود )
ولی خب امیدوارم حداقل ویلیم دفو و تام هالند حداقل نامزد بشن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید