10 شخصیت قوی مارول که هنوز نمی توانند مردعنکبوتی را شکست دهند

10-شخصیت-قوی-مارول-که-هنوز-نمی-توانند-مرد-عنکبوتی-را-شکست-دهند

برخی از قهرمانان و شرورهای بسیار قدرتمند، هر چقدر هم که تلاش کردند، هرگز نتوانستند مرد عنکبوتی را شکست دهند.

مقدمه: مرد عنکبوتی یکی از بزرگترین قهرمانان مارول است. در حالی که او اغلب از توسط دشمنانی که با او می‌جنگند ضعیف تر است، او همیشه موفق شده است که در نهایت پیروز شود یا زنده از مبارزه خارج شود. در حالی که می‌توان این موضوع را به حس عنکبوتی و چابکی او ربط داد، بزرگ‌ترین دلیل این است که او هرگز شکست را نمی پذیرد. بله، اسپایدرمن هرگز تسلیم نمی شود، مهم نیست که چقدر در مبارزه، حریف ازش سر باشد. او در طول سال‌ها با دشمنان بسیار قدرتمندو قهرمانان مبارزه کرده است، اما همیشه موفق شده است یک قدم جلوتر از آنها باشد. افراد بسیار قدرتمندی هستند که هرگز نتوانسته اند مرد عنکبوتی را شکست دهند، هر چقدر هم که تلاش کرده اند.

مقالات زیر را هم بخوانید:

10 دفعه ای که مردعنکبوتی حال دیگر قهرمانان مارول را گرفت!

10 دفعه که مردعنکبوتی زور بازویش را در دنیای کمیک نشان داد!

10 شخصیت قدرتمند دنیای کمیک که مرد عنکبوتی شکست‌شان داده است

قوی ترین حریفانی که مرد عنکبوتی تا به حال شکست داده است!

10 مبارزه برتر دنیای کمیک بوک

10 قهرمان دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

10 شرور دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

 

10- ولورین و مرد عنکبوتی زیاد جنگیده اند با این حال مرد عنکبوتی دست بالاتر را دارد

کمیک ولورین مردعنکبوتی

ولورین و مرد عنکبوتی سابقاً مدام در جدال با یکدیگر بودند، اما پس از پیوستن هر دوی آنها به انتقام جویان، این موضوع تغییر کرد. این دو قهرمان بهترین دوستان هم شدند، اما دوستی حال حاضر این دو ،درگیری های زیادی را که در طول سال‌ها داشته‌اند تغییر نمی‌دهد. در تمام این نبردها، ولورین هرگز نتوانسته است مردعنکبوتی را شکست دهد، و مرد عنکبوتی چندین بار او را مغلوب کرد. ولورین در سال‌های اخیر به شکست دادن مرد عنکبوتی نزدیک‌تر شده است، اما این مبارزات به دلایلی متوقف شده اند. بنابراین، در حالی که ولورین در مبارزه با مرد عنکبوتی بهتر شده است، ولی هنوز در واقع هرگز او را شکست نداده است.

 

9- راینو آرزو دارد روزی مرد عنکبوتی را شکست دهد

راینو مردعنکبوتی

روی کاغذ، راینو باید مرد عنکبوتی را نابود کند. او مردی است که با قدرتی مثل هالک میتواند این کار را انجام دهد، و مرد عنکبوتی واقعا نمی تواند به راینو آسیب برساند. ولی متأسفانه به عنوان یک شخصیت شرور، راینو هرگز نتوانسته است از مزایای خود به خوبی استفاده کند. چابکی و هوشمندی مرد عنکبوتی همیشه برد را برای او به ارمغان می آورد، زیرا او می تواند به راحتی دشمن خود را گول بزند. همانقدر که راینو قوی است، بسیار ابله و بی فکر است، و همین مورد باعث این همه تفاوت بین آنها شده است. مرد عنکبوتی مردانی مثل او را برای صبحانه می خورد (!) و به سادگی شکست می دهد. او سریع است، اما مهمتر از همه، او سریع فکر می کند. این به او این امکان را داده است که در زمان کوتاهی کار راینو را بسازد.

 

8- لیزارد به شکست دادن مردعنکبوتی نزدیک شده ولی به قدر کافی قوی یا چابک نبوده

لیزارد مردعنکبوتی

لیزارد یا مارمولک یکی از تراژیک ترین دشمنان مرد عنکبوتی است. دکتر کرت کانرز نه تنها می خواست بازوی خود را با استفاده از DNA مارمولک رشد دهد، بلکه می خواست به دیگران نیز کمک کند. البته که نقشه اش کار نکرد و او مدت ها است که با تبدیل شدن به لیزارد دست و پنجه نرم می کند. او و مرد عنکبوتی بارها با هم درگیر شده اند و هر بار لیزارد، کم آورده است. لیزارد یک دشمن قدرتمند است و زور او از مرد عنکبوتی بیشتر است. با این حال، مانند بسیاری از دشمنان دیگر، لیزارد نمی تواند مردعنکبوتی را که همیشه یک قدم جلوتر از او است، از بین ببرد.

 

7- مورلان مرد عنکبوتی را کشت، اما او بهتر شد

مورلان

در مبارزه با مورلان، یک مشت حقه به پیتر دست بالاتر را می‌دهد. مورلان در سراسر مولتی‌ورس سفر کرده و چندین نسخه از عنکبوتی های مختلف را شکار کرده است. پس طبیعی‌ست که پیتر از او هراس داشته باشد. مورلان به خون پیتر تشنه است، خونی که با قدرت های عنکبوتی آمیخته است. مهارت و نیروی مورلان در نبرد از پیتر پیشی می‌گیرد. او چند مرتبه استخوان‌های پیتر را درهم شکسته است. گرچه، پیتر پارکر به کمک دیگر عنکبوتی ها مثل مایلز مورالز از عهده شکست مورلان و خانواده اش برآمده است ولی متاسفانه، در چند برخورد اولیه بین مورلان و پیتر، او شانس گرفتن کمک از دیگران را نداشت. به طور مثال در اوج داستان مردعنکبوتی شگفت‌انگیز سری دوم شماره 35، اثر مایکل استرازینکی، جان رومیتا جونیور، و اسکات هانا، پیتر پارکر عمداً خون خود را با اشعه رادیواکتیو آلوده می‌کند. مورلان، ندانسته، از خون می‌نوشد و مسموم می‌شود. اسپایدرمن همیشه حاضر است برای متوقف کردن دشمنانش از جان خود بگذرد. کمیکش اینجا ترجمه شده است.

 

6- کارنیج ممکن است قربانیان زیادی داشته باشد، اما او هرگز به اضافه کردن مرد عنکبوتی به این تعداد نزدیک نشده است

کارنج مردعنکبوتی

کارنیج بدون شک یکی از ترسناک ترین دشمنان مرد عنکبوتی است. او مرتکب اعمال شنیعی از قتل و خشونت شده است (این مقاله را بخوانید) و باعث شده تا دقیقاً به نقطه عکس مرد عنکبوتی تبدیل شود. بسیاری بر این باور هستند که کارنیج به دلیل جنون و طغیان های مرگبار و هرج و مرج طلبانه خود حکم جوکرِ مرد عنکبوتی را دارد! چیزی که کارنیج را حتی از جوکر ترسناک تر میکند، «قدرت فوق بشری» اوست. زیرا او بسیار از مرد عنکبوتی قوی تر است و این توانایی را داره که از پوست قرمز رنگ سیمبیوتی خودش سلاح های مرگبار تولید کنه. مردعنکبوتی به همین دلیل برای شکست دادن کارنیج به کمک نیاز داره و حتی با ونوم تن به اتحاد داده. در این مقاله هم گفتیم که کارنیج در اولین نبرد، مردعنکبوتی را شکست داد ولی برای کسی مثل کارنیج شکست دادن واقعی یعنی به قتل رساندن اسپایدرمن که تاکنون موفق به انجامش نشده است!

 

5- همانطور که میدانیم، گرین گابلین نمی تواند مرد عنکبوتی را شکست دهد

گرین گابلین اسپایدرمن

تفاوت اصلی «گرین گابلین/ نورمن آزبورن» با همه ابرشروران دنیای كمیك این است كه خصومت اش با مرد عنكبوتی كاملا شخصی است. یعنی لكس لوثر با سوپرمن خصومت دارد (نه با «كلارك كنت») و جوكر با بتمن (نه با «بروس وين») ، اما گرين گابلين مشكل اصلی اش با كسی است كه زیر ماسك اسپایدرمن قرار دارد یعنی پیتر پاركر. نورمن در زندگی هر كاری از دستش برآمده برای تبدیل كردن زندگی پیتر پاركر به جهنمی تمام عیار انجام داده: از كشتن گوئن استیسی بگیر تا به قتل رساندن بن رایلی ، دزدیدن دختر پیتر ، ربودن زن عمویش و ... بدون تردید تا به حال هیچ ابرخبیثی تا این قدر به قهرمان داستان ضربه وارد نكرده. او با پیتر تشابهات زیادی هم دارد چون باهوش است و خیلی از تجهیزاتش را خودش ساخته . اما فرق آنها در این است كه هر چقدر پیتر از مسئولیت استقبال میكند اما نورمن از آن فراری است. از طرفی دیگر اگر حس ناامنی فزاینده و مشكلات مختلف در زندگی شخصی پیتر او را به جلو میبرد و اراده اش را قوی تر میكند اما اعتماد به نفس كاذب نورمن همیشه او را به شكست میكشاند.

 

4- کلوسوس نمی تواند مرد عنکبوتی را شکست دهد

کلوسوس

کولوسوس یکی از قدرتمندترین اعضای خانواده اش یعنی ایکس من است، اما هرگز نتوانسته مرد عنکبوتی را شکست دهد. این دو زیاد با هم نجنگیده اند. ضمن اینکه کولوسوس و مردعنکبوتی طبیعتاً باید در یک جبهه باشند، اما این دو به لطف سوتفاهم‌ها و موجودات کهکشانی چند باری در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. کولوسوس در کمیک "انتقام‌جویان علیه مردان ایکس" نمونه‌ی یک جنتلمن غول‌پیکر است اما او با تسخیر شدن توسط بخشی از نیروی فونیکس به یک تهدید جدی تبدیل شد. مردعنکبوتی در شماره نهم از این کمیک اثر جیسون آرون، آدام کوبرت، و جان دل، به تنهایی در مقابل کلوسوس و خواهرش، ماجیک، می‌ایستد تا برای انتقام‌جویان زمان بخرد. این خواهر و برادر به راحتی مردعنکبوتی را تقریبا شکست داده و استخوان‌های او را خرد می‌کنند. اینجاست که مردعنکبوتی با زیرکی خاص خودش، کولوسوس و ماجیک را به جان یکدیگر می‌اندازد.

 

3- مرد عنکبوتی درس خوبی به جاگرنات داد

مرد عنکبوتی با چند شرور خطرناک مبارزه کرده است، اما تعداد کمی از آنها در سطح جاگرنات بودند. جاگرنات یکی از قدرتمندترین مبارزان موجود است. او می‌تواند در مقابل تیم‌های ابرقهرمانی مقاومت کند، هالک را ناک اوت کرده است، و به لطف قدرت های دریافت کرده از خدای تاریک سیتوراک، وقتی شروع به دویدن می‌کند غیرقابل توقف است. روشی که مرد عنکبوتی به سادگی جاگرنات مغلوب کرد، نشان داد که او از چه قهرمان شگفت انگیزی است. جاگرنات از هر نظر از مرد عنکبوتی پیشی گرفت و مرد عنکبوتی به سختی توانست بر او صدمه وارد کند. همانطور که معمولاً در نبردهایی مانند این اتفاق می افتد، مرد عنکبوتی از مغز خود استفاده کرد. او جاگرنات را فریب داد و در حوضچه عمیقی از سیمان فرو برد و او را از حرکت باز داشت. این یکی از تاثیرگذارترین بردهای حرفه ای مرد عنکبوتی بود و با مدفون شدن دشمن غیرقابل توقف او، در عمق 50 فوتی سیمان به پایان رسید. کمیکش یکی از برترین های مردعنکبوتیه که اینجا ترجمه شده است.

 

2- مرد آهنی هرگز نتوانسته مرد عنکبوتی را شکست دهد

مردعنکبوتی آیرون من

مرد آهنی باید بتواند تقریباً هر کسی را شکست دهد. او تقریباً از هر قهرمانی باهوش‌تر است، زره‌هایش فوق العاده قدرتمند هستند، و او تجربه زیادی دارد. در واقع، خواندن داستان مبارزه بین او و مرد عنکبوتی نشان می دهد که او باید به راحتی مردعنکبوتی را از بین ببرد. با این حال، او هرگز نتوانسته است این کار را انجام دهد. وقتی مبارزه به میان می آید، مرد عنکبوتی برای مرد آهنی حریف خیلی خوبی است. مرد آهنی بیش از هر چیز دیگری به فناوری خود وابسته است و واقعاً نمی تواند در مقابل کسی مثل مردعنکبوتی که سبک مبارزه اش براساس ضربات فی البداهه و غریزی است ایستادگی کند. او قطعاً از مرد عنکبوتی باهوش‌تر است، اما جنگنده بهتر یا متفکر سریع‌تری نیست، که همه این موارد تفاوت شان را در میدان نبرد ایجاد می کند.

 

1- بهترین نتیجه ای که هالک می تواند در برابر مرد عنکبوتی بگیرد، یک تساوی است!

مردعنکبوتی هالک

هالک یکی از خطرناک ترین قهرمانان برای مبارزه است، اما مرد عنکبوتی از سرنوشت تقریباً هر قهرمان دیگری که هالک با آن جنگیده است، خود را نجات داده است، یعنی از شکست! هالک از نظر قدرت بسیار از مرد عنکبوتی قوی تر است، اما نمی‌تواند با سرعت اسپایدرمن برابری کند. حس عنکبوتی را وارد معادله کنید، و هیچ راهی برای هالک برای برنده شدن در مبارزه وجود ندارد. هالک و مرد عنکبوتی در طول سال‌ها با هم درگیر شده‌اند و جالبه که هالک هرگز اسپایدرمن را شکست نداده است. و از اون جالب تر اینه که یک بار مردعنکبوتی هالک را بدجوری شکست داد! البته این هالک اون هالک نیرومند و سبز رنگی که میشناسیم نیست. یعنی هالک خاکسترش بودش (در این مقاله معرفی شده است). این نسخه از هالک میتونست فقط 75 تُن رو بلند کنه و درسته که هر چی عصبانی تر میشد قوی تر میشد ولی این قابلیت هم به دلیل هوش بالاتر او کاهش یافته بود. نکته دوم اینه که مرد عنکبوتی آن موقع به نیروهای عظیمی کیهانی موسوم به "کاپیتان یونیورس" دست یافته بود! (برای آشنایی با قضیه این مقاله رو بخونید. برای آشنایی با کاپیتان یونیورس هم این مقاله رو بخونید). پس کلا نیروهایش در سطح غیر طبیعی و کیهانی بود! در هر حال او در شماره 328 از کمیک The Amazing Spider-Man که سال 1990 منتشر شد چنان مشتی به هالک زد که از مدار زمین خارج شد!

 

امیرحسین طاهری

(aht)

منبع: cbr

 All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 دفعه ای که مردعنکبوتی حال دیگر قهرمانان مارول را گرفت!

10 دفعه که مردعنکبوتی زور بازویش را در دنیای کمیک نشان داد!

10 شخصیت قدرتمند دنیای کمیک که مرد عنکبوتی شکست‌شان داده است

قوی ترین حریفانی که مرد عنکبوتی تا به حال شکست داده است!

10 مبارزه برتر دنیای کمیک بوک

10 قهرمان دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

10 شرور دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

20 نبرد برتر مرد عنکبوتی و گرین گابلین در دنیای کمیک، انیمیشن، بازی و سینما

10 مبارزه برتر مرد عنكبوتی در دنیای كمیك – قسمت اول

10 نبرد برتر مرد عنکبوتی با کارنیج (SPIDER-MAN VS CARNAGE)

10 نبرد برتر اسپایدرمن و ونوم (SPIDR-MAN VS. VENOM)

برترین "آخرین ایستادگی" (LAST STAND) های ولورین در دنیای کمیک

10 مبارزه برتر مرد عنكبوتی در دنیای كمیك – قسمت دوم

10 نبرد برتر کاپیتان آمریکا

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی از نظر زور بازو!

15 نبرد حماسی برتر بین قهرمانان مارول و دی سی!

5 مبارزه برتر ولورین و هالك (WOLVERINE VS HULK)

10 مبارزه برتر هالک با ثور (HULK VS. THOR) + ویدئو

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Doc Ata
#1 Doc Ata 1401-10-23 17:24
خدا قوت :D
نظر کلی من درباره مقاله:مردعنکبوت ی همیشه چند تا خصوصیت داشته که باعث بردش شده : هوش، قدرت بدنی، چابکی و استقامت. در بیشتر موارد با هوش برتری رو کسب کرده و در مواردی که نمی تونه با هوش پیروز بشه( مثل مورد 2) از قدرت بدنیش بهره می گیره.
به نظر من حتی اگر گرین گابلین هویت اسپایدی رو نمی دانست باز هم جزء سخت ترین حریف ها محسوب می شد: چرا که هم قدرت بدنی بالایی داره و هم از نظر هوش و چابکی و استقامت چیزی از اسپایدی کم نداره بنابر این طبیعیه که اسمشو اینجا ببینیم.
درمورد کارنیج هم که حرفی ندارم! دقیقا مثال درستیه که زدید برای اینکه مثل جوکر هستش.تنها تفاوت بزرگش هم با جوکر اینه که ( بدون توجه به قدرت فرابشری) مریض روانی هست، ولی نمیشه مریض روانی خیلی باهوش به حسابش اورد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید