رتبه بندی شخصیت های فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" از نظر هوش و نبوغ!

رتبه-بندی-شخصیت-های-فیلم-اسپایدرمن-راهی-به-خانه-نیست-از-نظر-هوش-و-نبوغ

این مقاله متفاوت هم به مناسبت اکران فیلم موفق "Spider-Man: No Way Home" تقدیم شما میشود.

 

هشدار: این مطلب حاوی اسپویلر است و داستان فیلم "راهی به خانه نیست" را لو میدهد.

 

مقدمه : خب فیلم جدید اسپایدرمن تحت عنوان «راهی به خانه نیست» اومد و کلی گرد و خاک کرد و مطمئنم همگی این فیلم باحال رو تماشا کردید و خیلی هم لذت بردید. خب فیلم از هر لحاظی بسیار غنی و پر بار بود، کلی ویلن داشت، کلی اسپایدرمن (!) داشت و کلی هم شخصیت مکمل باحال و تو دل برو. از لحاظ احساسی بسیار غنی بود، بار حماسی داستان به شدت بالا بود و کلا ساده تر همه چیز تمام. خب این وسط یه مسئله کوچیک ذهن توجه رو به خودش جلب میکرد: در بین حجم عظیمی از شخصیت ها که در این فیلم گنجانده شده بودند، تنوع و سطحی قابل توجه از هوش و علم و اختلاف میان اینها در بین شخصیت ها موج میزد که یکی از عوامل تاثیر گذار فیلم بود. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم توی این مقاله به معرفی شخصیت های باهوش این فیلم بپردازیم. همین اول کاری هم بگم که بعضی موارد شخصیت ها بسیار به هم نزدیک بودن و رتبه بندی بسیار سخت بود واسه همین اگه اشتباهی بود به بزرگی خودتون ببخشید و حتما گوشزد کنید!!

 

مرد شنی

مرد شنی

از میان همه ویلن های فیلم «مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست»، بدون شک کسی که از لحاظ هوشی در سطح پایین تر از بقیه قرار داشت، فلینت مارکو معروف به سندمن است. در حالی که بقیه ویلن ها هرکدوم تجربه ای در زمینه علمی داشتند، مرد شنی قبل از تبدیل شدن به اینی که هست فقط یک جنایتکار خیابانی معمولی بود. این مسئله توی فیلم هم بسیار مشهود بود. ابتدا ما شاهد بودیم که هدف سندمن بسیار متفاوت تر از ویلن های دیگه هستش و فلینت فقط میخواد برگرده پیش دخترش، واسه همین هم اوایل طرف اسپایدی بود. اما بعدش او ثابت کرد که از لحاظ هوشی سطحش پایین تر از بقیه شخصیت ها است، چرا که با رو شدن با پیچیدگی های مولتیورسی او به جای کمک به پیت، با ویلن های دیگه که قصدشون هم موندن بود هم پیمان شد. خب همین مورد فکر کنم اثباتی برای بودن او در این رتبه از این مقاله هستش.

 

10- زن عمو می

زن عمو می باهوش و با ذکاوت است، اما سطح هوشی این زن مهربان پایین تر از شخصیت های دیگر فیلم هستش. زن عمو می توی فیلم به جای تکیه بر هوش بالایش و همینطور منطق، برای تصمیم درست به خوبی درونی و مهربانی ذاتی خودش متکی شد که همین اتفاق بنا و اسکلت ادامه «راهی به خانه نیست» رو ساخت. می بی شک با تسلط و به خوبی پناهگاهی را اداره میکره به بی خانمان ها در اون پنهانده میشدند، این نشان دهنده مهربانی به حد و اندازه این شیرزن هستش و همینطور قدرت هوشی و مدیریتش. پیتر یکی از باهوش ترین شخصیت های مارول است اما الگوی اخلاقی وی زن عموی مهربان اوست. خب این چند مورد آخر همگی تقریباً در سطح هوشی و ذکاوت یکسانی هستند به همین دلیل لازمه بگم امکان داره با رتبه بندی شما متفاوت باشند.

 

9- هپی هوگان

هپی هگان

هَپی هوگان هرگز از باهوش ترین های MCU نبوده، اما همیشه کسی بود که در زمانی که دوستاش بهش نیاز داشتند، حاضر و آماده کنارشون بود. اما او به‌عنوان یک شخصیت حامی مرد عنکبوتی، صدایی بود که پیتر پارکر، کمک به سزایی به او کرد. هپی صد در صد از هوش بالایی برخوردار بود ولی سطح این هوش این همراهانش در فیلم پایین تر بود، هوش بالای هپی با دزدیدن اون فناوری و همینطور اینکه او دست راست استارک بود هم به اثبات میرسه.

 

8- ام جی

ام جی

ام جی و ند لیدز تا «راهی به خانه نیست» دانش‌آموزان دبیرستانی بودند، و ضد البته باید بگم در سطح و اندازه پیتر پارکر نبودند. اما هر دو به اندازه کافی از هوش بالا برخوردار بودند که مورد توجه ام‌ای‌تی قرار بگیرند. راستش رو بخواید بین ند و ام جی برای این رتبه مشکوک و دو دل بودم ولی دلو زدم به دریا و ام‌جی آوردم پایین تر، شاید با رتبه بندی شما متفاوت باشه ولی از نظر خودم ند و ام جی در سطحی تقریباً برابر و مساوی هستن. خوب اعتراف کردیم که ام‌جی شخصیت باهوشی داشت اما اینم باید بگم که توی فیلم تقریباً تمایلی به علم و اختراع و اینا نشون نمی‌داد، واسه همین من ند رو بردم بالاتر که شاید هم اشتباه کرده باشم.

 

7- ند لیز

ند لیدز

ند لیدز در طول هر سه فیلم اسپایدرمن به وضوح نشان داد که از سطح هوشی بسیار بالایی برخوردار است. او نقش کمکی برای اسپایدی داشت و از راه دور و پشت رایانه به پیتر کمک میکرد، همین جمله قبلی نشان از مهارت ند در کامپیوتر داشت که مدرکش توی هر سه فیلم اسپایدرمن به وضوح مشهود است. او همین مهارت های رایانه ای خودش رو توی راهی به خانه نیست هم به نمایش گذاشت و نشان داد که شایسته حضور در ام‌ای‌تی است. همچنین لازمه بگم توی فیلم شاهد بودیم که ند توی «راهی به خانه نیست» جادو هم کرد و نشون داد که از درک و فهم بالایی برخورداره.

 

6- الکترو

مطمئنم بسیاری از شما هوش مکس دیلون رو دست کم گرفتید و اون رو خیلی باهوش نمیدونید، خب باید بگم فکر شما اشتباهه و به الکترو واقعا بی مهری شده. هرگز نباید فراموش کنید که توی «مردعنکبوتی شگفت انگیز 2» مکس توی آزکورپ کار میکرد. تنها مشکل اینجاست که مکس اعتماد به نفس نداشت و خودش رو کس خاصی نمیدونست. من می‌خوام نتیجه بگیرم که الکترو بسیار باهوش‌تر از اون چیزیه که مردم فکرش رو میکنن. این امر تا حدودی توی «راهی به خانه نیست» هم به چشم اومد.

 

5- لیزارد

لیزارد

لیزارد در دنیای کمیک یکی از باهوش ترین خبیث های مردعنکبوتی است. نام اصلی او «دکتر کرتیس کانرز» هستش. خب از همین دکتری که به اسمش چسبیده میشه نتیجه گرفت که از هوش و ذکاوت بسیار بالایی برخوردار است. لیزارد برای اولین بار در فیلم «مرعنکبوتی شگفت انگیز 1» حاضر شد و با بازی «ریس ایفانز» دانشمندی رو به تصویر کشید که برای آزکورپ کار میکرد و تقریباً نقش پدر و مرشد رو برای پیتر داشت. البته یک دست هم نداشت و روی باز رشد اعضای بدن تحقیقات و آزمایش میکرد که در نهایت نتیجه تحقیقات رو روی خودش آزمایش کرد و تبدیل شد به لیزاردی که الان میبینید. سطح هوشی لیزارد به نظر بنده توی «راهی به خانه نیست» زیاد به چشم نیامد ولی همچنان او یکی از باهوش ترین های فیلم به شمار می آید.

 

4- دکتر استرنج

داکتر استرنج

صد در صد همتون با من هم نظر هستید که دکتر استرنج یکی از باهوش ترین کاراکتر های دنیای سینمایی مارول هست. او جراحی توانمند بود و همینطور جادوگر اعظم دنیای مارول! البته تا همین اواخر، چرا که دیگه جادوگر اعظم mcu نیست و طی اتفاقاتی این عنوان رو از دست داد. البته او هنوز هم جادوگری باهوش و نیرومند هستش، ولی همون‌طور که خودتون هم دیدید ضعف های رو هم توی «راهی به خانه نیست» به نمایش گذاشت. هوش و توانایی دکتر استرنج ستودنی است و او بار ها این را اثبات کرده است، اما از نظر بنده حقیر که شایدم اشتباه کرده باشم، سطحی هوشی دکتر استرنج نسبت به سه مورد بالایی خودش توی این مقاله تا حدودی پایین تر است.

 

3- دکتر اختاپوس

دکتر اختاپوس یک دانشمند برجسته در «مرد عنکبوتی 2» بود و با استفاده از این هوش و نبوغ بی نظیر خودش بسیار به دنیا خدمت کرد البته بعد ها تقریبا برای نابود آن برنامه ریخت! با این وجود، میشه گفت دوکی اوکی هم همون مشکلی رو داشت که نورمن آزبورن در فیلم های مردعنکبوتی باهاش دست و پنجه نرم می‌کرد. او کنترل خود را از دست داده بود و هوشش تا حدودی به خاطر آن آسیب دیده بود. البته دکتر اختاپوس توی هردو فیلم از پسش بر اومد و تونست خودش رو نجات بده و صد البته ثابت کرد که خوی قهرمانانه هم در وجودش هست. او بار دیگه توی «راهی به خانه نیست» هم انقدری هوش و نبوغ داشت که مجددا خودشو ثابت کنه و در آخر هم مثل قهرمانان به دنیای خودش بازگشت. البته نکته قابل توجه به نظرم اینه که دوکی اوکی هرگز اون حیله گری و مکر نورمن آزبورن رو نداشت.

 

2- گرین گابلین

گرین گابلن

نورمن آزبورن معروف به گرین گابلین بی شک یکی از باهوش ترین و مکار ترین های مارول اصلا توی هر عرصه ای است، و این توی سراسر سری سم ریمی برای مردعنکبوتی به وضوح مشهود بود. همچنین نورمن توی فیلم «مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست» هم هوش و زیرکی خودش رو به اثبات رسوند و نشون داد که لایق عنوان «دشمن شماره یک مردعنکبوتی» است. توی این فیلم او توی بهبودی دوکی اوکی به پیتر کمک کرد، همچنین توی کمک کردن به خنثی ساز (!!) الکترو هم دخیل بود. با این حال، نورمن کنترل خود را از دست داد و زمانی که کنترل مغز خود را در دست نداشت، گرین گابلین بر وی تسلط یافت و در ازای خشونت، هوش وی را تا حدودی کاهش داد. ولی باید بگم با وجود این اتفاق باز هم نورمن تا حد زیادی از زیرکی و نبوغ برخوردار بود، مخصوصاً زمانی هوش وی بر من ثابت شد که تونست با چند تا دیالوگ تاثیر گذار روی بقیه ویلن ها مخصوصا الکترو تاثیر بزاره.

 

1- مردان عنکبوتی

مردان عنکبوتی

خب خب خب! در نهایت رسیدیم به باهوش ترین شخصیت توی فیلم «راهی به خانه نیست» و این کاراکتر کسی نبود جز همین اسپایدی خودمون! خب من توی این مقاله برای اینکه رتبه بندی درست و رند باشه هر سه اسپایدی رو توی یه مورد آوردم امیدوارم راضی باشید و خوشتون بیاد. وقتی صحبت از علم و دانش میشه، صد در صد هیشکی به پای نورمن و دوکی اوکی نمی‌رسه. با این حال، این فیلم به طرز بسیار جالبی و به صورت خیلی ترکیبی و زیبا اسپایدرمن هارو بر این دو دکتر محترم (!) ارجعیت داد. خب حالا چطوری؟ به این صورت که توی فیلم سه تا اسپایدرمن حاضر بودند و هرکدام توی یک بخشی و درمان یکی از خبیث ها تبحر داشتند یا بهتره بگم هر کدوم در زمینه خاصی درخشیدند و سه تایی باهم مچ شدن و تیم فوق‌العاده ای رو ایجاد کردند که اعضایش هم دیگر را کامل میکردند. این سه نفر بودند که در نهایت بر خبیث ها چیره شدند و با همکاری خودشون واسه هر مشکلی راه حلی یافتند.

 

احسان زینالی

Ehsan Spider

Ehsan Spider

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 دیالوگ برتر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 لحظه ی برتر شروران در فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست"

رتبه بندی شخصیت هایی که از فرنچایزهای دیگر در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" حضور پیدا کردند

10 خط داستانی که فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" برای آینده زمینه چینی میکند

10 سئوالی که فیلم "راهی به خانه نیست" درباره مرد عنکبوتی MCU پاسخ داد

10 شخصیتی که باید در سه گانه بعدی سینمایی مرد عنکبوتی باشند

10 دیالوگ بامزه برتر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 داستان کمیک بوکی که میتوانند دستمایه قسمت های بعدی "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" قرار بگیرند

10 دفعه ای که فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" توقعات ما رو برآورده کرد!

10 صحنه احساسی فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

رتبه بندی 10 غافلگیری برتر در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

رتبه بندی 10 تا از کاراکتر های "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" از نظر قدرت و زور بازو!

ایستراگ مربوط به "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" در سریال هاکای

رتبه بندی 10 نقش آفرینی برتر در فیلم "اسپایدرمن: نو وی هوم"

10 موضوعی که ممکن است پس از "راهی به خانه نیست" در فیلم های آینده مرد عنکبوتی به کار گرفته شوند

10 اشتباهی که شخصیت ها در فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" مرتکب شدند

"مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست" ثابت میکند گرین گابلین از جوکر خبیث بهتری است

10 چیزی که طرفداران دوست دارند در سه گانه بعدی مرد عنکبوتی در MCU ببینند

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی به خانه نیست" (SPIDER-MAN: NO WAY HOME)

10 فن تئوری درباره "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" که کاملا اشتباه از آب درآمدند!

معرفی 10 داستان برتر مرد عنکبوتی برای کسانی که از فیلم "راهی به خانه نیست" خوششان آمده است!

پاسخ به 10 سئوال درباره حفره های داستانی در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

داغ داغ! لینک دانلود نسخهٔ پرده ای با کیفیت بسیار بالا فیلم مردعنکبوتی راهی به خانه نیست منتشر شد + زیرنویس فارسی!

10 ویژگی برتر آثار ابرقهرمانی در فیلم "مرد عنکبوتی" راهی به خانه نیست"

معرفی همه 7 لباس مرد عنکبوتی در فیلم "راهی به خانه نیست"

10 سوالی که پس از دیدن "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" برایمان پیش آمد

رتبه بندی قوی ترین شخصیت های " مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" از نظر توانایی مبارزه

اولین واکنش‌ها به فیلم "مردعنکبوتی راهی به خانه نیست" منتشر شد

7 نقطه قوت و 1 نقطه ضعف فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 چیزی که باید قبل از دیدن فیلم "اسپایدرمن راهی به خانه نیست" بدانید

10 اسپویل بزرگ فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

هر آنچه که درباره "مرد عنکبوتی 4" می‌دانیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-11-17 01:00
سلام
ممنون بابت مقاله.
بررسی کردن میزانِ هوش و نبوغ شخصیت های "راهی به خانه نیست" میتونه موضوع جالبی باشه. اینکه ما ببینیم بین این همه کاراکتر که عین مور و ملخ در سطح مولتی ورسی ریخته توی این فیلم، کدومشون از اون یکی باهوش تره؟ ضمن اینکه فیلم هم فیلمِ "مرد عنکبوتی" هست که از باهوش ترین شخصیت های دنیای کمیکه و توی فیلم هم همینطوری دکتر و مهندس و اینا هست. حالا کدوم از کدوم باهوش تره؟
دیگه روی مورد آخر فکر نکنم بحثی باشه. چون دیگه معلومه فلینت مارکو هرچی هم باشه جلوی دکتر های این فیلم توی باهوش بودن کاری از پیش نمیبره. البته شاید تنها چیزی که میمونه جناب فلش تامپسون هست که کلا منگله!(میزان درکش از شرایط زیر خط فقره! :lol: البته که قطعا نمیشه اون رو توی این مقاله آورد چون در فیلم نقش مهمی نداشت) زن عمو می و هپی هوگان هم خدایی شخصیت های کم هوشی نیستند و ما دیدیم در فیلم که سعی میکنند از دوستانشون مراقبت کنند اما خب موضوع اینه که ما توی این فیلم شخصیت های باهوش زیاد داریم و برای همین رتبه های مِی و هپی پایینه(البته راستش اگر من بودم، زن عمو می رو بالاتر از هپی هوگان میذاشتم ولی خب خیلی هم فرقی نمیکنه). ام جی و ند لیدز هم کاملا مشخصه که هردو از نبوغ خوبی برخوردار هستند و رتبشون توی این مقاله هم مشکلی نداره. راستش منم نمیتونم بگم کدومشون باهوش تره ولی ند جادو کرد، جادو! میدونید یعنی چی؟! ند بشکن بزنه همه پودر میشیم پس بهش احترام میذاریم. از اینجا به بعد از مرز باهوش های در حال پیشرفت، به نوابغ میرسیم. جایگاه الکترو و توضیحاتش واقعا قانع کننده بود. راستش حضورش توی مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ به عنوان الکترو و اینکه توی راهی به خانه نیست حرفی از هوش او به میان نیومد جوری بود که کلا فراموش کردیم مکس دیلون یه زمانی کارمند آزکورپ کبیر(!) بوده و به همین دلیل جایگاه خوبی داره. لیزارد رو البته نمیشه شخصیت باهوشی دونست. کرت کانرز که یک نابغه تمام عیاره ولی وقتی به لیزارد تبدیل شد از هوشش کاسته شد و توی این فیلم هم که کلا در حالت لیزاردی قرار داشت پس اگر بخوایم کمیک حساب کنیم که هیچی، اما اگر بخوایم حضورش در این فیلم رو محاسبه کنیم حتی شاید باید رتبه اش پایین تر هم باشه! دکتر استرنج و دکتر اختاپوس هم که کسی که فیلم رو هم ندیده باشه میتونه رتبه شون رو حدس بزنه. طرف چپ میره، راست میره بهش میگن دکی، دیگه کمتر از اینم انتظار نمیره. نورمن هم که هیچ شکی نمیذاره. نه تنها جناب نورمن آزبورن در علم و دانش حسابی دست داره(مدیر آزکورپ بودن، ساخت لباس گابلین، ساخت گلایدر گابلین، ساخت سِرُم گابلین و کلی کار دیگه کافی نیست؟) بلکه در قامت گرین گابلین هم نشون داده که هوش شرورانه عالی هم داره که حسابی ازش استفاده میکنه و برای همین جایگاهش درسته. آقا احسان هم که با گذاشتن هر سه پیتر پارکر در مورد اول از هر چی کامنت های ضد و نقیض و اعتراض و تحدید و کتک و جنگ و دعوا و جنگ های جهانی و بین کهکشانی و بین مولتی ورسی که میتونست با رتبه بندیِ پیتر پارکر های دوست داشتنی رخ بده جلوگیری کرد و این کار از نظر جانی اونقدر عقلانه بود که به نظرم الان همه رو باید یک رتبه برد عقب و آقا احسان رو در رتبه اول قرار بدیم. که البته این هم نیاز به گفتن نداره که پیتر پارکر ها چه با کارهای علمی و شیمی و فیزیک و ریاضی شون (هنوز ریاضی...هنوز ریاضی!!! خدایا بسه دیگه، خدایا خسته شدیم!!) و چه با تیکه های در میدان و نقشه های هوشمندانشون نشون دادن که بسیار باهوش هستند. شاید بعضی ها با اون کاری که پیترِ تام هالند با استرنج کرد بگن که اون باهوش تره ولی راستش گفتن اینکه کدوم باهوش تره خیلی سخته و هرکدوم بارها اینو ثابت کردند.
با تشکر.
نقل قول کردن
im_ironman
#2 im_ironman 1400-11-17 12:48
مقاله جالبی بود ، اما رطبه بندی میتونست بهتر باشه . من به شخصه نظرم اینه که ام جی باید در سطح بالاتری قرار میگرفت ، یا حداقل از نِد باید رطبه بالاتری توی این لیست داشته باشه .
ولی واقعا رطبه بندی بین این همه دکتر و مهندس و دانشجو کار سختیه :lol:
نقل قول کردن
im_ironman
#3 im_ironman 1400-11-17 12:50
در کل مقاله عالی بود خسته نباشید
نقل قول کردن
Spectacular-SpiderMan
#4 Spectacular-SpiderMan 1400-11-17 12:54
سلام بر اسپایدی !!!!
خب فکر کنم که باید بگم عذر خواهی عذر خواهی چونکه به دلیل امتحانات حدود ۱ ماه و خورده ای بود که نبودم ( البته اصلا آدم بزرگی نیستم ولی خب نظر دادن برای هر کاربر یه مسئولیته ) ولی خب حالا اینجام و اومدم که با تمام علاقه اولین نظرم رو بدم و بگم سلام بر خانواده من !

خب خب خب عجب مقاله ای میدونید من عاشق سری مقاله های فیلم راهی به خانه نیست هستم و ماشاالله هم که سایت سنگ تموم گذاشته و رکورد هرچی مقاله هست رو شکسته ! چی از این بهتر ) فیلم راهی به خانه نیست از اون دسته فیلم هایی بود که میشه گفت یکی از بزرگترین هایپ ها تو MCU رو داشت و هر طرفدار اسپایدرمنی که چه عرض کنم هرکی عشق هیجان بود منتظرش بود و واقعا هم باید می‌بود چون این فیلم از همه نظر عالی بود و تونست خودشو تو دل هواداران جا کنه و البته یه فروش رویایی تو دوران کرونام داشت !! پس همه اینها نشون میده که این فیلم پر از نکته کمیک بوکی است و خوشحالم که سایت تقریبا تعداد کثیری از این جنبه ها رو بررسی کرده و حالا رسیدیم به ایستگاه هوش و نبوغ

هوش شخصیت ها کلا تو دنیای مارول ( چه کمیک چه سینما ) ارزش بالایی داره و ما در طول این چند سال شاهد بودیم که مارول به نوابغ و شخصیت های باهوش خودش بهای زیادی داده و کمیک پر از توابغ اثر گذاره ( از ابر نابغه رید ریچاردز تا شرور محبوب گرین گابلین ) و این فیلم هم اسمش چیه « مرد عنکبوتی » و خب پیتر پارکر کبیر ما از همون اوایل تو کمیک یه بچه درس خون و باهوش بود که چه در کمیک و چه در سینما مورد توجه قرار گرفته و دشمنانش هم مثل خودش از هوش خیلی بالایی برخوردارند و البته ( دوستان و متحدانش) و این مقاله زیبا میز به جنبه علمی شخصیت ها در این فیلم عظیم پرداخته‌ است
خب همیشه برای ما سوال پیش میاد که کی از همه باهوش تره یا قویتره ( یاد برنامه ای افتادم :-* ) و حالا آقا احسان به ما گفته که کدام کدام و کدام؟؟؟
خب واقعا باید بگم که این رتبه بندی عالی و خیلی عادلانه بود و ما واقعا میتونیم با خواندن این مقاله بفهمیم که اوضاع از چه قراره !
رتبه آخر جناب مارکو و سندمن خودمون داره
این رتبه واقعا حقشه حرفی هم باقی نمیزاره چون فلینت هیچ وقت حرف زیادی برای گفتن تو زمینه علمی نداشته و یه دزد خیابانی که قدرت خیلی باحال و مخربی داره پس رتبه بالاتری نخواهد داشت. ( البته یقینا جزو دشمنان مهم اسپایدیه و یه داستان احساسی جالب تو کریسمس هم داشته )
رتبه زن عمو می هم که بعله شخصیتی هست با هوش و ذکاوت اما همینجا براش خوبه چون می توی همه فیلم های اسپایدی و کمیک برای این برامون مشهور شد « یک زن دلسوز و مهربان که برای پیتر مثل یک مادر بوده و همیشه لحظات عاطفی خاصی رو داشته ( هرچند چند وقته که تو کمیک خیلی کمرنگ شده )
هپی هوگان دوست داشتنی که همیشه بوده و برای هم تیمی هایش یه رفیق عالی و بانمک بوده و دست راست تونی هم بوده پس قطعا باهوشه اما نه خیلی و به عنوان کسی که کلمه عبورش کلمه عبوره! :lol: رتبه خوبی داره
دو رتبه بعدی مربوط به یاران بزرگ پیتر ند و ام جی خب این دو قطعا باهوشا و خب رتبشون چیز خاصی ندارم و به نظرم تقریبا در یک سطح هستند و خب برای من همیشه همون رفیقای باحال هستن و ند جادو بلده ! بیخیال به نظرم بهتره کم تر رو اعصابش راه بریم
الکترو هم که خب توی کمیک از دشمن های جالب مردعنکبوتی بوده و درسته که معمولا زیاد کار خاصی نمیکنه توی کمیک ولی قدرتای باحالی داره و توی فیلم هم یادمون نره که توی آزکورپ کار کرده یک مهندس برق باهوش محسوب میشه که در حقش کم لطفی شده و یه نکته هیچ وقت دست کمش نگیرید
دکتر کرت کانرز یک نابغه بزرگ و قابل احترامه اما فقط تا وقتی که اون خوی مارمولکی درونش بهش غلبه نکنه که اگه بکنه و اگه خیلی بکنه یه کلام زورش زیاد مغزش کم درست مثل یک مارمولک و خب تو این فیلم بیشتر بر جنبه حیوانیش تمرکز شده تا انسانی پس اگه اینجوری بخوایم بحث کنیم رتبش خیلی پایین تر میاد ولی فکر کنم آقا احسان بر اساس هویت انسانیش حساب کرده که در این صورت رتبه کاملا عادلانه است
اما دکی خب دکتر دکتره و باید. هم تو علم و دانش خیلی شاخ باشه و هست یعنی دکتر توی دو تا فیلم خودش و نیز کمیک از بزرگای علم بوده و یکی از نوابغ مارول است و کارهای بزرگ کم نکرده مثلا توی کمیک یه طرح گرمایش جهانی داشت که خیلی خودتون میدونید بود! و اختراع و خلاصه بگم عقلی برا خودش اما یه چیزی کم داره
نورمن آزبورن ! خبیث فوق‌العاده ای که خیلی دوستش دارم و واقعا برترین است خب این شخصیت یک نابغه شرور است و واقعا برترین خبیثه اون لباس گابلینی و کلی سلاح و مدیریت آزکورپ و سرم و.... همه داره میگه که بعله ایشون یک نابغه است و البته در قامت گرین گابلین هم یک نابغه شرور است و خلاصه تو سیاست هم که مخیه که این توی کمیک هم خیلی بود مثلا اونجرز خودشو تاسیس کرد و یا در قامت گابلین به رباتای دکتر اختاپوس یا بهتره بگیم اسپاک نفوذ کرد و خلاصه که نابغه ای شرور که بخواد می‌تونه دنیا رو مال خودش کنه و توی این فیلم شاهد یک نسخه عالی ازش بودیم که خیلی هوشمندانه کار میکرد.
و در نهایت باتشکر فراوان از عوامل این خانواده و آقای زینالی بابت این مقاله زیبا !
نقل قول کردن
Spectacular-SpiderMan
#5 Spectacular-SpiderMan 1400-11-17 12:54
خب من یه متن عذرخواهی کوچک آماده کردم

خانواده بزرگ اسپایدی یقینا یکی از بهترین اتفاقات من تا الآن بوده. من همیشه به اینجور شخصیت ها علاقه داشتم حتی وقتی بقیه میگفتن بچه بازیه و اسپایدی مثل خانواده دوم من بود و مقالات و کمیک های اون همیشه برام آرام بخش بوده و هست. وقتی که عضوش شدم خیلی خوشحال بودم از اینکه بالاخره عضو شدم عضو خانواده ای که پره از افراد عاشق عاشق کمیک و اسپایدی و هر نظری که میدادم برام شادی بخش بود ولی متاسفانه این چند وقته به دلیل امتحانات و فشار درسی نشد که باشم و نظرات کوچیک خودم رو بدم و هرچند که مقالات رو دیدم و لذت بردم اما حس بدی داشتم که چرا نمیشه نظر بدم.
و حالا که این بنده حقیر دوباره برگشته تا نظراتی هرچند کوچک بده میخواهم از تمامی عوامل سایت عذر خواهی کنم چراکه هر کمیک و هر مقاله به عشق نظرات ما آمده و صد البته به عشق عشق خود دوستان به این دنیای بزرگ و من واقعا بابت ندادن نظر متاسفم و قول میدم که باشم و نظر بدم
و در نهایت عذرخواهی از کسی که خیلی وقته تبدیل شده به الگوی من استاد عزیز جناب ترابی که یقینا بیشتر از هرکس دیگه ای برای سایت زحمت کشیدن امیدوارم که منو ببخشین
باتشکر
نقل قول کردن
Ilia koohbor
#6 Ilia koohbor 1400-11-17 13:03
درود!
خیلی عالی بود خسته نباشید خداقوت
رتبه بندی کاملا درست و منطقی بود
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#7 Ehsan Spider 1400-11-17 14:12
سلام

ممنون از همه کسایی که نظر دادن. دم همگی گرم


امیرحسین جان واقعا لازمه ازت تشکر کنم. زیر همه مقالات یه مقاله دیگه میخوابونی واقعا کارت عالیع من مخلصتم در بست داداش.


این مقاله یه جوری که واقعا میشه توش علاقه و سلیقه رو هم به کار برد. البته من در حد توانم سعی کردم عادلانه رتبه بندی کنم براش دلیل هم بیارم.
خب به نظرم نظر شما راجب بالاتر قرار گرفتن ند و ام جی چندان درست نیست چون واقعا میتونید ند و ام جی رو بالاتر از الکترو قرار بدید که روزی کارمند آزکورپ بوده یا حتی نمیشه جلوتر از کرتیس کانرز با اون اسم و رسم قرارشون داد.

#۴ و #۶
نظر شما هم عالی بود دمتون گرم واقعا بازگشتتون شکوهمندانه بود

درنهایت از داداشم هم تشکر میکنم که اشتباهات تایپی رو گوشزد کردند. سعی میکنم در حد امکان کم تر کنم این اشتباهات رو
نقل قول کردن
im_ironman
#8 im_ironman 1400-11-17 19:05
به نقل از Ehsan Spider:
سلام

ممنون از همه کسایی که نظر دادن. دم همگی گرم


امیرحسین جان واقعا لازمه ازت تشکر کنم. زیر همه مقالات یه مقاله دیگه میخوابونی واقعا کارت عالیع من مخلصتم در بست داداش.


این مقاله یه جوری که واقعا میشه توش علاقه و سلیقه رو هم به کار برد. البته من در حد توانم سعی کردم عادلانه رتبه بندی کنم براش دلیل هم بیارم.
خب به نظرم نظر شما راجب بالاتر قرار گرفتن ند و ام جی چندان درست نیست چون واقعا میتونید ند و ام جی رو بالاتر از الکترو قرار بدید که روزی کارمند آزکورپ بوده یا حتی نمیشه جلوتر از کرتیس کانرز با اون اسم و رسم قرارشون داد.

#۴ و #۶
نظر شما هم عالی بود دمتون گرم واقعا بازگشتتون شکوهمندانه بود

درنهایت از داداشم هم تشکر میکنم که اشتباهات تایپی رو گوشزد کردند. سعی میکنم در حد امکان کم تر کنم این اشتباهات رو

...........
آره خب کاملا سلیقه ای هستش و البته اینکه به نظرم ام جی باید بالا تر از ند قرار میگرفت نه بالا تر از شخصیت دیگه ای و ممنون از شما با این مقاله خیلی عالی
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#9 Ehsan Spider 1400-11-17 22:14
به نقل از im_ironman:
به نقل از Ehsan Spider:
سلام

ممنون از همه کسایی که نظر دادن. دم همگی گرم


امیرحسین جان واقعا لازمه ازت تشکر کنم. زیر همه مقالات یه مقاله دیگه میخوابونی واقعا کارت عالیع من مخلصتم در بست داداش.


این مقاله یه جوری که واقعا میشه توش علاقه و سلیقه رو هم به کار برد. البته من در حد توانم سعی کردم عادلانه رتبه بندی کنم براش دلیل هم بیارم.
خب به نظرم نظر شما راجب بالاتر قرار گرفتن ند و ام جی چندان درست نیست چون واقعا میتونید ند و ام جی رو بالاتر از الکترو قرار بدید که روزی کارمند آزکورپ بوده یا حتی نمیشه جلوتر از کرتیس کانرز با اون اسم و رسم قرارشون داد.

#۴ و #۶
نظر شما هم عالی بود دمتون گرم واقعا بازگشتتون شکوهمندانه بود

درنهایت از داداشم هم تشکر میکنم که اشتباهات تایپی رو گوشزد کردند. سعی میکنم در حد امکان کم تر کنم این اشتباهات رو

...........
آره خب کاملا سلیقه ای هستش و البته اینکه به نظرم ام جی باید بالا تر از ند قرار میگرفت نه بالا تر از شخصیت دیگه ای و ممنون از شما با این مقاله خیلی عالی


در واقع منظوم از سلیقه ای این بود که شما دارین با سلیقه خودتون میگید و هرکسی که این مقاله رو میخونه در درجه اول صد در صد سلیقه رو دخیل میده

در هر حال من توی مقاله هم اشاره کردم که امجی با اینکه باهوشه اما توی فیلم ها آروم بوده و تمایلی به علم و اختراع نشون نمیده اما ند خودش مخ کامپیوتره، تونست جادو کنه و....

در هر حال دم شما گرم ✔️
نقل قول کردن
BAdeadpool
#10 BAdeadpool 1400-11-17 23:08
سلام
به به اقا سنگ تموم دارید میزارید فیلمو دارید تجزیه می کنید
دست مریزاد
با رتبه بندی کاملا موافقم طوری که اگر سلیقه شخصیم رو دخیل کنم همینه
در مورد مرد شنی بنظر من با این جهشی که داشت مغزش کاملا نابود شد :P اخه یکی نیس بگه مرد مومن اگه می خوای برگردی جبهه رو اشتب گرفتی
عمه می اگر چه نسبت به الباقی هوش سرشار نداشت ولی زنی مستقل با اراده و با منطق بود دقیقا همونطور که باید باشه
بین امجی و ند هم باید بگم هوششون برابره ولی با اون حرکاتی که زد کاملا نشون داد چقدر با اراده هست و به قولی قدرت ذهنی بالایی داره(استرنجم کف کرد) پ.ن. در مورد امجی خط اول بجای صد البته نوشتید ضد البته
می رسیم به لیزارد که با اینکه زیاد دیده نشد ولی یه جمله حکیمانه گفت که درستم از اب درومد توی نبرد نهایی هم بجای اینکه به اسپایدی ها حمله کنه رفت سراغ هدفش (جعبه که تو دستای امجی و ند بود)
مورد اخر که می خوام اشاره کنم مربوط به گابلین هست
چیزی که من از فیلم دستگیرم شد این بود که گابلین هیچ وقت کنترلو از دست نداده بود که بخواد پس بگیره در واقع اون خودش مخفی شده بود که تو فرصت مناسب بپره بیرون خودشم گفت من از پست چشمای نورمن نگاهتون می کردم
بنظر من حتی دلیل کار نکردن سرم هم اینبود که خودش دخالت داشت و نمیزاشت سرم درست تهیه بشه پس نه تنها هوش گابلین پایین تر نیست بلکه استراتژی هم داره
با تشکر
نقل قول کردن
im_ironman
#11 im_ironman 1400-12-02 01:00
به نقل از Ehsan Spider:
به نقل از im_ironman:
به نقل از Ehsan Spider:
سلام

ممنون از همه کسایی که نظر دادن. دم همگی گرم


امیرحسین جان واقعا لازمه ازت تشکر کنم. زیر همه مقالات یه مقاله دیگه میخوابونی واقعا کارت عالیع من مخلصتم در بست داداش.


این مقاله یه جوری که واقعا میشه توش علاقه و سلیقه رو هم به کار برد. البته من در حد توانم سعی کردم عادلانه رتبه بندی کنم براش دلیل هم بیارم.
خب به نظرم نظر شما راجب بالاتر قرار گرفتن ند و ام جی چندان درست نیست چون واقعا میتونید ند و ام جی رو بالاتر از الکترو قرار بدید که روزی کارمند آزکورپ بوده یا حتی نمیشه جلوتر از کرتیس کانرز با اون اسم و رسم قرارشون داد.

#۴ و #۶
نظر شما هم عالی بود دمتون گرم واقعا بازگشتتون شکوهمندانه بود

درنهایت از داداشم هم تشکر میکنم که اشتباهات تایپی رو گوشزد کردند. سعی میکنم در حد امکان کم تر کنم این اشتباهات رو

...........
آره خب کاملا سلیقه ای هستش و البته اینکه به نظرم ام جی باید بالا تر از ند قرار میگرفت نه بالا تر از شخصیت دیگه ای و ممنون از شما با این مقاله خیلی عالی


در واقع منظوم از سلیقه ای این بود که شما دارین با سلیقه خودتون میگید و هرکسی که این مقاله رو میخونه در درجه اول صد در صد سلیقه رو دخیل میده

در هر حال من توی مقاله هم اشاره کردم که امجی با اینکه باهوشه اما توی فیلم ها آروم بوده و تمایلی به علم و اختراع نشون نمیده اما ند خودش مخ کامپیوتره، تونست جادو کنه و....

در هر حال دم شما گرم ✔️

دم شما گرم با این مقاله قشنگت ما که کوچیک شماییم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید