10 خبیث دنیای مرد عنکبوتی که میتوانند دشمنان مناسبی برای بتمن باشند!

10-خبیث-دنیای-مرد-عنکبوتی-که-میتوانند-دشمنان-مناسبی-برای-بتمن-باشند

دفعه قبل گفتیم که کدام دشمنان بتمن میتوانند برای اسپایدرمن مناسب باشند و حالا وقتشه عکس اون رو هم بهتون بگیم!

مقدمه: بتمن درست همون نقشی رو در دنیای دی سی ایفا میکنه که مرد عنکبوتی در مارول داره. یعنی هر دوشون معروف ترین و موفق ترین قهرمان شرکت خودشون هستند. بتمن علاوه بر دنیای کمیک، در چندین سریال انیمیشن، گیم و سری های مختلف سینمایی حضور داشته. بتمن همچنین قهرمان محبوب اکثر طرفداران دی سی میباشد و در سالهای گذشته به یکی از چهره های اصلی این شرکت در جهان تبدیل شده است. بخش عمده محبوبیت بتمن و اسپایدرمن در جمع شخصیت های خبیثی است که باهاشون مبارزه میکنند. هردوی آنها مجموعه ای از منحصر به فرد ترین و جذاب ترین دشمنان را در اختیار دارند که باعث شده تا به یاد ماندنی تر شوند. پس اگر اوضاع متفاوت بود چطور؟ اگر دشمنان مرد عنکبوتی به دی سی تعلق داشتند چی؟ کدامیک از آنان میتونست خودش رو به خوبی در دنیای بتمن جا بده؟ در این مقاله به این سئوالات پاسخ میدهیم!

 

10- توم استون  (Tombstone)

توم استون  (Tombstone)

بتمن شخصیتی است که تقریبا به همان اندازه که با سوپرویلن ها و خبیث های دارای قدرت های فوق بشری دست و پنجه نرم میکند خلافکاران و تبهکاران مافیایی هم در جمع دشمنان خود دارد که اغلب قدرت فوق بشری هم ندارند. به همین دلیل «توم اِستون» میتونه کاملا برایش مناسب باشه و در رده خلافکاران برجسته شهر گاتهام قرار بگیره. البته همانگونه که در این مقاله گفته بودیم توم استون در مقطعی به قدرت های فوق بشری هم دست یافت. در واقع همین قضیه هم باعث میشه او بتونه از نظر فیزیکی رقابت و نبرد فوق العاده ای با بتمن دشته باشه.

 

9- ونوم  (Venom)

 ونوم  (Venom)

در این مقاله گفته بودیم که یکی از دشمنان برتر بتمن به نام «بِین» به نوعی از ونوم الهام گرفته و هدف از خلق او این بود که بتمن هم دشمنی شبیه به ونوم داشته باشه و جالبه که سرمی که بین به خودش میزنه تا قوی بشه هم Venom نام داره. ولی اگه خود ونوم با بتمن مواجه میشد چی؟ ونوم سالیان سال است که از دارک ترین و چالش برانگیزترین دشمنان مرد عنکبوتی به حساب می آید ولی آیا بتمن میتواند از پس این چالش برآید؟ اوضاع وقتی جالب تر میشه که احتمال پیوند خوردن سیمبیوت فضایی را با بروس وین در نظر بگیریم. یعنی با در نظر گرفتن حس انتقام جو و دارک بروس وین تصور کنید که اگر با سیمبیوت ترکیب شود چه هیولایی پدید بیاید!

 

8- کینگ پین (Kingpin)

 کینگ پین (Kingpin)

درست مثل توم استون و حتی مهم تر از او، ویلسون فیسک ملقب به کینگ پین نیز یکی دیگر از روسای مافیای شهر نیویورک محسوب میشود و به نظر میاد کاملا با فضای ویلن های دی سی جفت و جور است، به ویژه در میان دشمنان کلاسیک بتمن. کینگ پین از اون موارد نادری است که میتواند با توجه به هوش و نبوغ بالا و همچنین هیکل قدرتمندی که دارد هم از نظر ذهنی/عاطفی و هم از نظر فیزیکی برای بتمن تهدیدی عظیم باشد. کینگ پین تهدیدی بزرگ بوده برای امثال اسپایدرمن و بی باک و قطعاً میتونه موی دماغ بزرگی برای مبارز شنل پوش دی سی هم باشه. البته کینگ پین قبلا در قسمت دوم کمیک مشترک بتمن و اسپایدرمن با شوالیه سیاه پوش شهر گاتهام روبرو شده است (اینجا کمیکش رو ترجمه کرده ایم).

 

7- موربیوس (Morbius)

موربیوس (Morbius)

روی کاغذ اینکه بتمن با یک خون آشام مبارزه کنه شاید بیش از حد کلیشه ای به نظر برسه ولی نکته مهم درباره موربیوس اینه که او شبه خون آشام و دانشمندی است که خون آشام بودن خودش را نوعی نفرین برای خود تلقی میکند و نوعی ضدقهرمان است. حالا تصور کنید که مثلا در شهر گاتهام خبیث های تمام عیاری مثل جوکر و ریدلر بخواهند ازش سوء استفاده کنند و او را به جان بتمن بیندازند.

(این یکی رو خیلی عوضش کردم. نویسنده CBR رسما مزخرف نوشته بود!)

 

6- عقرب (Scorpion)

 عقرب (Scorpion)

مک گارگن به عنوان یکی از دشمنان اصلی اسپایدرمن سابقه داشته که علاوه بر اینکه لباس اسکورپیون را بر تن داشت ، برای مدتی نسبتاً طولانی سیمبیوت فضایی را نیز بر تن داشت و لقب ونوم را به خود اختصاص داده بود. اما همانطور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده بودیم، وی قبل از اینکه یک سوپرویلن باشد کارآگاه خصوصی بود و بنابراین اونقدر هوش، تخصص و مهارت در زمینه امور جنایی و کارآگاهی دارد که بتواند برای بتمن مشکلات عدیده ای ایجاد کند. در این مقاله گفتیم که بتمن بزرگترین کارآگاه دنیای کمیک بوک است و قطعا نبرد او با کسی که هم بی رحم است و هم لباس مخصوص قدرتمندی دارد و هم کارآگاه بوده میتونه خیلی جذاب باشه.

 

5- کارنیج (Carnage)

 کارنیج (Carnage)

این یکی هم مثل کینگ پین سابقه درگیری با بتمن را دارد. بله درست شنیدید. در نخستین کمیک مشترک بتمن و اسپایدرمن شاهد بودیم که کارنیج و جوکر تیم آپ مرگباری علیه قهرمانان داستان شکل دادند (داستانش اینجا ترجمه شده). کارنیج را اگر بدون سیمبیوت فضایی را در نظر بگیریم در واقع یک قاتل سریالی است به نام کلتوس کسدی و میدونید که بتمن چه سابقه طولانی در مبارزه با قاتلین سریالی دارد. حالا قدرت های بی نظیر و شگرف سیمبیوت کارنیج را هم بهش اضافه کنید تا ببینید چه دشمن خطرناکی برای بتمن به وجود میاد.

 

4- میستریو (Mysterio)

میستریو (Mysterio)

میستریو میتونه قطعاً برای بتمن حریف جالب و آشنایی محسوب بشه چون او با ویلن مشابه ای به نام مترسک که تخصص بالایی در ایجاد توهم ترس محور داره بارها و بارها مواجه شده است. شایدم فکر کنید که میستریو کمی لوده و مسخره است و برای دنیای بتمن شاید کاربرد چندانی نداشته باشد ولی اشتباه میکنید. زیرا یکی از داستان های برتر میستریو خیلی دارک است و در آن او با بی باک جنگید و سپس دست به خودکشی زد! این داستان 8 قسمتی را به نام Guardian Devil میشناسند كه جزو 10 داستان برتر « بی باک» (Daredevil) هم به حساب می آید و توسط كوین اسمیت معروف نوشته شد. میستریو که متوجه شده بود چیزی به پایان عمرش باقی نمانده (چون سرطان بدخیمی داشت)، تصمیم گرفت قبل از مردن دشمن شماره یك خود یعنی مرد عنكبوتی را بكشد ولی آن موقع یك مرد عنكبوتی دیگر جای پیتر پاركر را گرفته بود: «بن رایلی» که در واقع کلون پیتر پارکر بود (این مقاله را بخوانید). بنابراین او تصمیم گرفت نقشه خودش را روی یك قهرمان دیگر پیاده كند: بی باک! میستریو توانست کلی روی ذهن بی باک کار کنه و شکنجه روحی و روانی اش بده. اما در پایان وقتی فهمید بی باک قصد کشتن او را نداره، دست به خودكشی زد. پس میبینید که او قابلیت تبدیل شدن به ویلنی خفن را دارد.

 

3- دکتر اختاپوس (Dr. Octopus)

دکتر اختاپوس (Dr. Octopus)

بتمن دشمنانی داره مثل هاش و دکتر هیوگو استرنج که ثابت میکنند بسیاری از سخت ترین چالش ها و نبردهای او با حریفانی است که شاید زیاد از نظر فیزیکی قوی نباشند ولی هوش و نبوغ بالایی دارند و میتونند ذهن و هوش قدرتمند بتمن را به چالش بکشند. از این رو دکتر اختاپوس کسیه که این خصوصیات را داره و به ویژه در در قضیه "مرد عنکبوتی برتر" ثابت کرد که میتونه پیتر پارکر رو از نظر ذهنی و جسمی به تسخیر خودش دربیاره. فقط تصورش رو بکنید که همون بلا رو سر بروس وین هم بیاره و ذهن و جسم خودش را با باهاش تعویض کنه. واقعاً چی میشه، نه؟

 

2- کریون شکارچی (Kraven The Hunter)

کریون شکارچی (Kraven The Hunter)

کریون شکارچی از اون تیپ خبیث هایی هستش که جان میدهند برای بتمن! او هم مثل بتمن بسیار سمج، پیگیر و اهل تبعیت از قواعد خاص است و اگر بخواد به شکار بتمن بپردازه میتونه بسیار در این زمینه موثر و خطرناک باشه و براش تله های مرگبار زیادی قرار بده. درسته که داستان های مدرن کریون او را بسان ضدقهرمانی شریف به تصویر کشیده اند ولی از یادمون نره که هنوز هم بهترین و مهم ترین داستانی که او در آن حضور داشته "آخرین شکار کریون" نام داره که همانطور که در اینجا گفته بودیم اولش قرار بود برای بتمن نوشته بشه!!! در این داستان بسیار دارک و خفن ، کریون موفق میشه مرد عنکبوتی را بیهوش و زنده به گور کنه و خودش را جای او بگذاره و این نوع فضای داستانی بسیار برای بتمن مناسب به نظر میاد.

 

1- گرین گابلین (Green Goblin)

 گرین گابلین (Green Goblin)

یادمون میاد که «عمو مختار» به عنوان بزرگترین گابلین شناس (!) جهان یک بار درباره گرین گابلین جمله بسیار جالبی گفت: "گرین گابلین ترکیبی است از جنون جوکر + حیله گری لکس لوثر + گجت های بتمن"! پس میبینید که چقدر این شخصیت میتونه در داستان های بتمن کاربرد داشته باشه. ضمن اینکه نورمن آزبورن به عنوان صاحب شرکت آزکورپ میتونه به راحتی رقیبی برای شرکت وین به حساب بیاد و اینجوری هم برای بروس وین مشکلاتی ایجاد کنه. او درسته که دچار جنون های لحظه ای جوکر مانند میشه ولی نقشه کش قهار و حیله گری حرفه ای است که میتونه از نظر ذهنی هم بتمن رو به چالش بکشه. تجهیزاتی هم داره که میتونه با گجت های بتمن رقابت کنند و چالش های فیزیکی/فنی زیادی برای او ایجاد نمایند. پس میبینید که او میتونه بسیار بسیار ویلن موثر ، جذاب و بزرگی برای بتمن باشه.

 

مترجم: مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 خبیث دنیای بتمن که میتوانند دشمنان مناسبی برای مرد عنکبوتی باشند!

15 دفعه ای که دی سی از ایده های داستانی مارول تقلید کرد

قوی ترین حریفانی که مرد عنکبوتی تا به حال شکست داده است!

همه چیز درباره بتمن

10 شخصیت خبیث مارول که مرد عنکبوتی تا به حال باهاشون نجنگیده!

15 دشمن بیخود بتمن!

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

معرفی 10 دشمن برتر بتمن (TOP 10 BATMAN VILLAINS)

رتبه‌بندی باهوش‌ترین دشمنان مردعنکبوتی

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

10 مبارزه برتر دنیای کمیک بوک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AmirhoseinJafari2005
#1 AmirhoseinJafari2005 1399-12-02 12:04
خیلی عالی بود ;-) مثل همیشه خسته نباشید :lol: گزینه های عالی هستن برای بتمن :D
نقل قول کردن
Berlin
#2 Berlin 1399-12-02 12:14
مبارزه بتمن و موربیوس جالب میشه
نقل قول کردن
mobin rz
#3 mobin rz 1399-12-02 12:25
با تشکر که بازم از این دست مقاله ها برامون اوردین خودم با میستریو موافقم چون مثل جوکر شخصیت فان داره که با شخصیت دارک و جدی بتمن در تضاده و همین میتونه باعث جذابیت رابطشون بشه.
ولی راستش با گرین گابلین کاملا مخالفم چون از اون دست خبیث هاست که بخاطر مشکل شخصی با ابرقهرمان در گیر میشه و خوب جذابیت بیشتر دشمنای بتمن به همین احساس رفاقتیه که با بتمن دارن مخصوصا جوکر و ریدلر
سپاس.
نقل قول کردن
pouya1386
#4 pouya1386 1399-12-02 12:38
اصلا این دشمنا خیلی به بتمن میان دشمنا های بتمن هم به اسپایدی خودمون میان استاد واقعاخیلی زحمت میکشین دم همتون گرم
فقط امیدوارم با کارنیج بهش خوش بگذره.
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#5 iron man Amir karimi 1399-12-02 12:39
عالی بود!
ممنون از استاد ترابی عزیز . به نظر من کریون می تونه دشمن خوبی برای بتمن باشه . گرین گابلین هم که دیگه نگم .
و چه خوش گفتند عمو مختارنقل قول:
گرین گابلین ترکیبی است از جنون جوکر + حیله گری لکس لوثر + گجت های بتمن
:cry:
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#6 Kia Iron Man 1399-12-02 12:45
خسته نباشید عالی بود.قبلا مقاله رو خونده بودم ولی اینطور مقالات متفاوت واقعا جذابن.
درباره مورد موربیوس هم بهتره خودتون برید مقاله سایت cbr رو اینجا بخونید تا ببینید نویسنده چه چرت و پرتایی نوشته.
www.cbr.com/.../
توجه هم کنید که چه عکسای بیخودی انتخاب کرده و استاد زحمت کشیدن عکسای خیلی بهتری برای مقاله انتخاب کردند.
به نظرم بهترین گزینه بلاشک همین گرین گابلینه.داستان هایی که گرین گابلین میتونه برای بتمن رقم بزنه فوق‌العاده اس اما صد حیف که در کراس آور مارول علیه دیسی نورمن آزبورن مرده بود.البته استاد عمو مختار همیشه یه مورد دیگه ام در این فرمول به کار میبرد و اونم جاه طلبی دکتر دووم بود. حیف که دیگه عمو مختار توی سایت نیست تا ما هم از مقالات کوبنده اش لذت ببریم،خدا میدونه چقدر دوست داشتم ایشون رو توی سایت ببینم(خیلیم دوست داشتم به ایشون بگم که دکتر دووم=جاه طلبی محض+حیله گری لکس لوثر+هوش بتمن+تجهیزات آیرون من+جادوی دکتر استرنج+کمی عشق و احساسات :-* )
میستریو گزینه خیلی خوبیه.میستریو از ویلین های محبوبمه و واقعا از تمام پتانسیلش استفاده نشده با اینکه فوق‌العاده جذابه.
تصور کنید که ایجاد توهم صحنه مرگ والدین بروس یا فلج شدن باربارا گوردون و به خصوص مرگ جیسون تاد چقدر میتونه برایدبتمن زجر آور باشه.
البته به نظرم کریون شکارچی حقش نیست چنین جایگاهی داشته باشه.
کارنیج هم فوق‌العاده جذابه.رویارویی بتمن با کارنیج در کمیک مشترک بتمن و اسپایدرمن اونطور که باید نبود در حالی بود که تقریبا سیمبیوت قدرت کافی رو بعد انفجار و ترس و ... نداشت و راحت شکست خورد.اگه کارنیج در داستان های بتمن حضور داشته باشه میتونه تم دارک و ترسناکی ایجاد کنه.
با کینگ پین هم خیلی حال کردم.اونم میتونه عالی باشه ولی نمیتونه خیلی بتمن رو به چالش بکشه.
دکتر اختاپوس هم علاوه بر نبوغ بالا قدرت فیزیکی بالایی داره و واقعا میتونه مشکلات زیادی ایجاد کنه.خیلی هم خوب میشه ذهنشو با بروس وین عوض کنه و بشه بتمن برتر بعد جوکرو بکشه و خیال همه رو راحت کنه!
نقل قول کردن
CAPTAIN_ARVIN
#7 CAPTAIN_ARVIN 1399-12-02 12:55
عمو مختار جا داره اینجا کامنت بزاریا...

مرسی spidey ;-)
نقل قول کردن
Mohamadgg
#8 Mohamadgg 1399-12-02 12:56
مقاله خیلی خوبی بود استاد ترابی
واقعا به این فکر میکردم که بتمن با گابلین رو به رو بشه
یکدفعه یه شرکت به اسم ازکورپ به گاتهام میاد و داره همه چی رو برای خودش میکنه و همزمان یک دیوونه مجهز توی شهر پیدا شده که هیچی دربارش نمیدونه.اگه گابلین دوباره بازی های ذهنی که روی پیتر انجام داد رو روی بتمن انجام بده.اونو شکنجه روحی بده.از طرف دیگه شرکت وین رو زیر فشار ببره.
اگه یک همچین چیزی میشد مطمئن میشدم بعد از رویارویی بتمن با گابلین بتمن دلش برای جوکر خیلی تنگ میشد :D
و اینکه به نظر من هم یک خبیث دیگه ای که میتونست توی این لیست باشه مارتین لی یا همون مسترنگاتیو خودمونه
اون هم قدرت فرابشری داره هم توی گانگستری استاده و هم میتونه خوب خودشو توی ادمای خیرخواه جا بزنه
البته میدونم این لیست مال cbr و شما توش دخلی نداشتید
نظر شما چیه؟
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#9 AM SM BM SM 1399-12-02 13:12
سلام
ممنون بابت مقاله.
راستش باز هم برای من خبیث هایی که از نظر ذهنی بتمن رو به چالش می کشند برام مهم ترند چون همه ابرقهرمانان دشمن با چالش فیزیکی دارند نمیگم اصلا مهم نیست ولی مهم ترین نوع هم نیست.
مورد ۹ در صورتی که سیمبیوت به بتمن بچسبه واقعا جالب میشه و ما میتونیم عقده های درونی بروس وین ( و صد البته بتمن ) رو هم ببینیم. ( دقت کردید فقط توی موارد بسیار کمی ما با بروس وین کار داریم؟ دقیقا برعکس پیتر پارکر که فکر نمیکنم مورد باشه که از مشکلات مرد عنکبوتی پای اون وسط باشه! ;-) )
اگر میشد یک اوریجین جدید برای موربیوس باشه جالب میشد. مثلا اینکه اون آزمایشاتش رو به دستور بروس وین و برای شرکتش انجام داده ( کما اینکه بروس هم کم با خفاش ها سر و کار نداره ) یا مثلا اون بوده که کمکش کرده یا باعث این شده که موربیوس یک شبه خون آشام بشه! و فکر کنید موربیوس هم قبل از این قضیه هویت بتمن رو به نحوی حدس بزنه! واقعا عالی میشه!
کارنیج هم برای اینکه دقیقا نقطه برعکس بتمن هست جالب میشه. اینکه بتمن دوباره با این قضیه خطر قرمزش و قانونش سر و کار داشته باشه و یکم در موردش شک کنه و به تردید برسه واقعا جالبه.
میستریو هم که واقعا جای بحث نداره یک خبیث عالی است و فکر کنید خبیثی که میتونه خیلی بامزه ( و البته همانطور هم که در مقاله گفته شد دارک ) در برابر جدیت بتمن چه صحنه های جالبی خلق میکنه!
کریون شکارچی هم به همان دلیلی که در مقاله گفته شد واقعا جالب میشه مثلا فکرش رو بکنید یکی از خبیث هایی که در این مقاله بهش اشاره شد مثل موربیوس یا گرین گابلین بهش یک انگیزه ای ( فکر نکنم کریون با پول کاری بکنه ) برای شکار بتمن بده!
و گرین گابلین هم که واقعا جای حرف نداره. واقعا خبیثی که مانند بتمن پولدار تشریف داره و البته میشه یک انگیزه شخصی هم از این طریق رقیب بودن( یک چیزی تو مایه های مشکل هاب گابلین با مرد عنکبوتی و اینکه سد راهش میشه ) و اینکه ببینه دور بتمن آدم های زیادی هست ( بت فامیلی ) فکر کنه که اون هیچ غمی نداره و خیلی شاده واقعا جالبه.
و البته اون کامنتی رو هم که آقای ترابی بهش اشاره کردند هم این هست.
spidey.ir/.../...
همانطور که در یک کامنت هم عمو مختار گفتند باید یک پایان نامه دکترا از گرین گابلین بنویسه. امیدوارم دوباره به سایت برگردند.
با تشکر
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1399-12-02 13:29
به نقل از mobin rz:

ولی راستش با گرین گابلین کاملا مخالفم چون از اون دست خبیث هاست که بخاطر مشکل شخصی با ابرقهرمان در گیر میشه و خوب جذابیت بیشتر دشمنای بتمن به همین احساس رفاقتیه که با بتمن دارن مخصوصا جوکر و ریدلر
سپاس.

کاملا اشتباهه
نورمن فقط دشمن اسپایدرمن نیست
یادت نیست رییس همر شد و دشمن کل اونجرز شد؟!
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1399-12-02 13:30
#8:
موافقم
مستر نگاتیو هم عالیه
نقل قول کردن
mobin rz
#12 mobin rz 1399-12-02 13:56
به نقل از mtm:
به نقل از mobin rz:

ولی راستش با گرین گابلین کاملا مخالفم چون از اون دست خبیث هاست که بخاطر مشکل شخصی با ابرقهرمان در گیر میشه و خوب جذابیت بیشتر دشمنای بتمن به همین احساس رفاقتیه که با بتمن دارن مخصوصا جوکر و ریدلر
سپاس.

کاملا اشتباهه
نورمن فقط دشمن اسپایدرمن نیست
یادت نیست رییس همر شد و دشمن کل اونجرز شد؟!

درسته اما من نگفتم فقط دشمن اسپایدرمنه گفتم وقتی پای دشمنی با یک نفر در میون باشه مشکل شخصیشه که جذابش میکنه و خوب مشکل شخصی زیاد به بتمن نیومده
نقل قول کردن
Agent bishop
#13 Agent bishop 1399-12-02 14:17
از این لیست با همه به جز عقرب و کریون موافق بودم
سر عقرب از مهارت کار آگاهی زیاد حرف زده ولی ما تو کمیک های مردعنکبوتی چنین چیزی رو خیلی کم میبینیم و کریون هم که دلیلی برای شکار بتمن نداره
ولی دو تا دشمن مردعنکبوتی بودن که من تعجب کردم تو این لیست نبودن :
آفتاب پرست می تواند یک خبیث چالش بر انگیز برای بتمن بشه و بتمن هم دشمن معروفی برای تغییر چهره نداره شما فقط فکر کن آفتاب پرست خودش رو شکل بروس وین دربیاره برره از شرکت دزدی کنه یا به شکل یکی از نگهبانان آرخام در بیاد بره خبیث های مثل جوکر رو آزاد کنه .

ورمین رو اصلا من نمی‌دونم چرا برای مردعنکبوتی خلق کردن ، این بشر جون میده واسه بتمن یه لحظه فکر کنید هیولایی نیمه انسان و نیمه موش که انسان هارو شکار کرده و در تاریک ترین قسمت های فاضلاب آنها رو زنده زنده میخورد و این شخصیت تو همه داستان هایی که بود مثل آخرین شکار کریون و مهلک جفتشون داستان های به شدت دارک بودن که مناسب دنیای بتمن هست .
نقل قول کردن
Agent bishop
#14 Agent bishop 1399-12-02 14:20
آقای ترابی دقت کردین بیشترشون جزو دشمنان تاپ مردعنکبوتی هستن این نشون میده با این حال و هوای کمیک های این دو نفر با هم فرق دارد ولی چه قدر تو بعضی موارد شبیه هم اند
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#15 Ehsan Spider 1399-12-02 14:27
به نام خدا

سلام

عالی عال بود استاد

به نظرم توم استون و کینک پین میتونن برای بتمن دشمنان خوبی باشن مثل پنگوئن ((( من تاحالا فقط یه کمیک از بتمن خوندم اونم مشترک با مرد عنکبوتی بود و تمام اطلاعاتم از دشمنانش مربوط به چند تا فیلم میشه )))

ونوم و کارنیج میتونن برای بتمن خیلی خطرناک باشن چون توی کمیک مشترک بتمن و اسپایدی کارنیج تقریباً داشت بتمن رو میکشت (( اگه جوکر نبود شک نکن میکشتش )) ونوم هم مثل اونه ((( کارنیج تقریباً نسخه قوی تر از جوکر هستش واسه همین میگم میتونه خیلی براش خطرناک باشه )))

و گرین گابلین هم میتونه هم برا بتمن و هم برای شرکتش بسیار خطرناک باشه

والچر هم می‌تونه برای بتمن خطرناک باشه (( میتونه نسخه باهوش تره من بت باشه برای بتمن ))
نقل قول کردن
Agent bishop
#16 Agent bishop 1399-12-02 14:39
گرین گابلین با توجه به توضیحات می‌تونه به وسیله ثروت ، تجهیزات و حیله گری و مکار بودن حریف قدری برای بتمن بشه ولی متاسفانه زیاد نمیتونه از طریق هویت مخفی به بتمن آسیب بزنه برعکس اسپایدر من که عزیزانش انسان های معمولین عزیزان بتمن همشون آموزش دیده و جزو خانواده خفاشین بیچاره گرین گابلین کارش خیلی سخت میشه این وسط
نقل قول کردن
ilya
#17 ilya 1399-12-02 15:13
سلام
اول از همه مرسی بابت مقاله عالی
واقعا جنگ گرین گابلین و بتمن با اون گجت هاشون خیلی باحال میشه
استاد ترابی ببخشید خواستم کمیک های اسپایدرورس رو دانلود کنم ولی به ترتیب نیستن لطفا اگه میشه رسیدگی کنین
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1399-12-02 15:36
به نقل از mobin rz:
به نقل از mtm:
به نقل از mobin rz:

ولی راستش با گرین گابلین کاملا مخالفم چون از اون دست خبیث هاست که بخاطر مشکل شخصی با ابرقهرمان در گیر میشه و خوب جذابیت بیشتر دشمنای بتمن به همین احساس رفاقتیه که با بتمن دارن مخصوصا جوکر و ریدلر
سپاس.

کاملا اشتباهه
نورمن فقط دشمن اسپایدرمن نیست
یادت نیست رییس همر شد و دشمن کل اونجرز شد؟!

درسته اما من نگفتم فقط دشمن اسپایدرمنه گفتم وقتی پای دشمنی با یک نفر در میون باشه مشکل شخصیشه که جذابش میکنه و خوب مشکل شخصی زیاد به بتمن نیومده

اره ولی بازم اشتباه کردی
نورمن در قالب آیرون پاتریوت یکی از دشمنان برتر اونجرز بود
تو مقاله ۱۰ دشمن برتر هم بهش اشاره شد
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1399-12-02 15:38
به نقل از ilya:
سلام
اول از همه مرسی بابت مقاله عالی
واقعا جنگ گرین گابلین و بتمن با اون گجت هاشون خیلی باحال میشه
استاد ترابی ببخشید خواستم کمیک های اسپایدرورس رو دانلود کنم ولی به ترتیب نیستن لطفا اگه میشه رسیدگی کنین

به ترتیب هستن
نقل قول کردن
Sepehr Joker
#20 Sepehr Joker 1399-12-02 17:16
خسته نباشید مقاله جالبی بود

بنظرم ونوم و گرین گابلین میتونن خیلی برای بتمن چالش برانگیز و خطرناک باشن
نقل قول کردن
Matingh
#21 Matingh 1399-12-02 17:23
چه مقاله ای به به :eek:
گرین گابلین به کل یک جور خبیثیه که به هر ابرقهرمانی بخوره حسابی کار دستش میده و این یکی از خصوصیت های مهمشه که به نظرم متفاوتش میکنه! کلا دنیای کمیک و سینما از این جور شخصیت ها خوشش میاد و حداقل خود من از خبیثی خوشم میاد که برای قهرمان، چالش های سخت ایجاد کنه
دمتون گرم.
نقل قول کردن
Erfan nakhaee
#22 Erfan nakhaee 1399-12-02 17:27
ممنون استاد ترابی بابت مقاله.
راستش اون موقع که مقاله ای ۱۰ دشمن بتمن که برای مرد عنکبوتی مناسب هستن رو گذاشتید،این مقاله رو CBR گذاشته بود و خواندم،از بابت چند تا چیز با مقاله مشکل دارم:۱.ونوم ۲.گابلین
۱.ونوم:ویلین خوبی می هست ولی خب بتمن مناسب نیست چون ونوم که مرد عنکبوتی رو تسخیر کرد پیتر بچه مثبت بود و الانم هست پس وقتی دارک تر می شه جالب می شه چون ما پیتر رو می بینیم که عصبی تر، منفی تر و خشونت امیز تر هست و این نسخه رو قبلا ندیدیم پس برامون جذابه که پیتر چجوری از پس این بر می یاد ولی این برای بتمن مناسبه من که می گم نه چون بتمن دارک هست تازه بتمن رو قانون نکشتن مثل قبل محکم نمی گیره ( بخاطر گند های که فیلم های سینمایی بتمن و نویسنده های بد زدن به بتمن )پس چندان فرق نمی کنه فقط رفتار بروس وین فرق می کنه که ممکن دختر بازی کنه فحش های رکیک بده و بد رفتاری با اطرافیانش البته ما قبلا این رو هم دیدیم پس خیلی به درد بخور نیست البته می خوام توی یه جمله بنویسمش:
ونوم برای پیتر به درد بخور هست چون پیتر بچه مثبته ولی بروس وین چندان مثبت نیست حداقل توی لباس بتمن.
۲.گابلین:نورمن جذابه چون با پیتر مشکل داره نه با مرد عنکبوتی چون این پیتر بود که رسم عنکبوتی رو نهادینه کرد پس اگه از عنکبوتی های دیگه مشکل داشته باشه اولیش پیتره.
البته مشکل پیتر این که با کشتن گابلین تنها به گابلین ضربه نمی زنه بلکه به خودش هم ضربه می زنه چون نودمن گابلینه و پدر هری و بهترین دوستشه و مری جین دوست هری و پیتر پس چندان راحت نیست کشتن گابلین و از اون طرف همیشه خطر گابلین هست که برگرده حتی حالا که گناهاش رفتن و البته که من باور دارم گابلین هنوز هست ولی اگه گابلین رو بکشه فقط نورمن رو کشته چون هری هست و انتقام و دوباره گابلین اینجاس پیتر
زجر کش می شه و کل داستان توی یه چرخه هست ولی این داستان برای بتمن هم می شه شاید بشه ولی ایده بکر می خواد
چون باید هری هم وارد داستان بکنه و در عین داستان رو باید شخصی کنه البته باید یه شخص بی طرف و معظلوم رو قربانی کنه تا شخصی تر شه و نباید الکی برگرده ولی چجوری فقط ایده بکر می خواد.
اینا دلایل من بود که ونوم و گابلین برای بتمن مناسب نیستن اگر مشکلی بود من رو مطلعه کنید.
البته با دلایلی که با این مقاله موافقم برمی گردم.
نقل قول کردن
hassan91
#23 hassan91 1399-12-02 17:43
به نظرم گرین گابلین و دکتر اختاپوس و مستریو خیلی میتونن برای بتمن هم جذاب باشن.
دکتر اختاپوس رو تو مقاله قبلی گفته بودم جالب میشه همون بلا رو سر بروس وین بیاره :lol:
مستریو چون که بتمن قدرتهای فوق بشری نداره میتونه علاوه بر ضربات روحی ضربات فیزیکی سنگینی رو هم وارد کنه. مثلا توی فیلم، مرد عنکبوتی به جا صورت مستریو، با مشت کوبید تو ستون یا اینکه رفت زیر قطار. تازه بتمن حس عنکبوتی نداره
البته به نظر والچر هم میتونه جزو گزینه ها باشه مخصوصا والچری که اپشنهای والچر MCU رو داشته باشه. شاید در نبود تونی استارک و شرکتش به شرکت وین دستبرد بزنه :-*
البته بتمن یه دشمنی داره مثل راس الغول که میتونه کاملا مناسب دکتر استرنج باشه :-| :-*
اگه بخوایم از ویلنهای اسپایدی هم خارج بشیم بنظرم بولز آی هم میتونه گزینه جالبی باشه.
نقل قول کردن
ilya
#24 ilya 1399-12-02 19:37
به نقل از mtm:
به نقل از ilya:
سلام
اول از همه مرسی بابت مقاله عالی
واقعا جنگ گرین گابلین و بتمن با اون گجت هاشون خیلی باحال میشه
استاد ترابی ببخشید خواستم کمیک های اسپایدرورس رو دانلود کنم ولی به ترتیب نیستن لطفا اگه میشه رسیدگی کنین

به ترتیب هستن

آها پس خیلی عذر میخوام اشتباه از من بود
ببخشید میخوام از کین پارکر اطلاعات به دست بیارم کدوم کمیک های سایت رو باید بخونم ؟ ( همه مقالات مربوط بهش رو مطالعه کردم)
نقل قول کردن
mtm
#25 mtm 1399-12-02 21:07
به نقل از ilya:
به نقل از mtm:
به نقل از ilya:
سلام
اول از همه مرسی بابت مقاله عالی
واقعا جنگ گرین گابلین و بتمن با اون گجت هاشون خیلی باحال میشه
استاد ترابی ببخشید خواستم کمیک های اسپایدرورس رو دانلود کنم ولی به ترتیب نیستن لطفا اگه میشه رسیدگی کنین

به ترتیب هستن

آها پس خیلی عذر میخوام اشتباه از من بود
ببخشید میخوام از کین پارکر اطلاعات به دست بیارم کدوم کمیک های سایت رو باید بخونم ؟ ( همه مقالات مربوط بهش رو مطالعه کردم)

کمیک توطئه کلونی رو بخون
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#26 Mr. Doctor 1399-12-02 21:08
خیلی عالی بود استاد ترابی،خسته نباشید
بسیار مقاله جذاب و جالبی بود و با تمام گزینه ها موافقم
بنظرم ایده تعویض ذهن های بروس وین و داک اک خیلی باحال و پر پتانسیله.چه کارهای بد و دارکی میتونه بکنه اکتاویوس با تمام تجهیزات و غار بتمن،ثروت وین و البته توانایی های جسمی بروس.حتی فکر کردن بهش هم دیوانه واره
راستی،بنظرم وارثان هم میتونه گزینه خوبی باشه.شکار بت فمیلی،استفاده از بتمن ها و دستیارانش از دنیای های موازی تاریک،درگیر شدن با لیگ عدالت و ....
بنظرم میتونه جذاب باشه.
و اینکه بنظرم ایده شغال و کلون هایی از بتمن و بت فمیلی هم میتونه باحال باشه(ولی بنظرم نمیتونه به یه داستان خیلی بزرگ تبدیل بشه).کلون های خبیث،قاتل،باهمو ن توانایی ها و یا بیشتر و همچنین خاطرات و اطلاعات بتمن!
ممنون از شما
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#27 Kia Iron Man 1399-12-02 22:45
#22
دوست عزیز من با بخش دوم نظر شما مخالفم.این اشتباهه که پیتر نورمن رو نمیکشه چون پدر هریه.اگه این استدلال پیتر بود تا الان باید دکتر اختاپوس و کارنیج و کریون و سین ایتر و... کشته میشدن چون پدر بهترین دوست پیتر پارکر نیستن :-*
اسپایدرمن و بتمن کسی رو نمیکشن چون با کشتن یه نفر خودشون رو تبدیل به یه هیولایی مثل اونا تبدیل میکنن دقیقا مثل اینه که من تجهیزات یه دزدو بدزدم تا نتونه دزدی کنه اینطوری من دزد شدم تا یه نفر دیگه دزد نشه.
مطمئنا اگه بتمن با گرین گابلین رو به رو بشه اون رو نمیکشه چون به قانون نکشتن پایبنده و اعتقاد به اینکه پیتر نورمن رو فقط برای این دلیل نمیکشه که پدر هریه اشتباهه.
نقل قول کردن
Erfan nakhaee
#28 Erfan nakhaee 1399-12-03 00:40
به نقل از Kia Iron Man:
#22
دوست عزیز من با بخش دوم نظر شما مخالفم.این اشتباهه که پیتر نورمن رو نمیکشه چون پدر هریه.اگه این استدلال پیتر بود تا الان باید دکتر اختاپوس و کارنیج و کریون و سین ایتر و... کشته میشدن چون پدر بهترین دوست پیتر پارکر نیستن :-*
اسپایدرمن و بتمن کسی رو نمیکشن چون با کشتن یه نفر خودشون رو تبدیل به یه هیولایی مثل اونا تبدیل میکنن دقیقا مثل اینه که من تجهیزات یه دزدو بدزدم تا نتونه دزدی کنه اینطوری من دزد شدم تا یه نفر دیگه دزد نشه.
مطمئنا اگه بتمن با گرین گابلین رو به رو بشه اون رو نمیکشه چون به قانون نکشتن پایبنده و اعتقاد به اینکه پیتر نورمن رو فقط برای این دلیل نمیکشه که پدر هریه اشتباهه.

من هیچ وقت نگفتم دلیل نکشتن نورمن اینه که پدر هری هست
اگرم گفتم منظورم این نبود که دلیل نکشتن نورمن بودن پدر هری هست من منظورم این بود که اگرم بکشه خودش ضربه می بینه گزینه ای پیتر بین بد و بدتره ، زنده موندن نورمن یا کشتنش
ولی پیتر دنبال گزینه ای خوب هست که نداریم پس اسیب می بینه چون نمی تونه انتخاب کنه تازه من با قسمت بتمن موافق نیستم چون قانونش رو زیر پا گذاشته کشتن کسی که به دیک شلیک کرد تازه دیک رو نکشت و دلیل داره که گابلین جزو این لیسته و دلیلش این که بتمن دشمنی مثل گابلین نداره و این یه ضعفه چون اگه داشت تا حالا خیلی ها رو کشته بود.
نقل قول کردن
mobin rz
#29 mobin rz 1399-12-03 06:15
به نقل از mobin rz:
به نقل از mtm:
به نقل از mobin rz:

ولی راستش با گرین گابلین کاملا مخالفم چون از اون دست خبیث هاست که بخاطر مشکل شخصی با ابرقهرمان در گیر میشه و خوب جذابیت بیشتر دشمنای بتمن به همین احساس رفاقتیه که با بتمن دارن مخصوصا جوکر و ریدلر
سپاس.

کاملا اشتباهه
نورمن فقط دشمن اسپایدرمن نیست
یادت نیست رییس همر شد و دشمن کل اونجرز شد؟!

درسته اما من نگفتم فقط دشمن اسپایدرمنه گفتم وقتی پای دشمنی با یک نفر در میون باشه مشکل شخصیشه که جذابش میکنه و خوب مشکل شخصی زیاد به بتمن نیومده

بله حالا که فکرشو میکنم اگه نورمن تو دی سی بود حداقل یه بار درگیر شدنش با بتمن منطقی بود
وقتی به این نتیجه رسیدم که نورمن رو با لکس لوتر مقایسه کردم
تشکر.
نقل قول کردن
mobin rz
#30 mobin rz 1399-12-03 09:07
به نقل از Kia Iron Man:
#22
دوست عزیز من با بخش دوم نظر شما مخالفم.این اشتباهه که پیتر نورمن رو نمیکشه چون پدر هریه.اگه این استدلال پیتر بود تا الان باید دکتر اختاپوس و کارنیج و کریون و سین ایتر و... کشته میشدن چون پدر بهترین دوست پیتر پارکر نیستن :-*
اسپایدرمن و بتمن کسی رو نمیکشن چون با کشتن یه نفر خودشون رو تبدیل به یه هیولایی مثل اونا تبدیل میکنن دقیقا مثل اینه که من تجهیزات یه دزدو بدزدم تا نتونه دزدی کنه اینطوری من دزد شدم تا یه نفر دیگه دزد نشه.
مطمئنا اگه بتمن با گرین گابلین رو به رو بشه اون رو نمیکشه چون به قانون نکشتن پایبنده و اعتقاد به اینکه پیتر نورمن رو فقط برای این دلیل نمیکشه که پدر هریه اشتباهه.

بله دقیقا این فرق هیرو و انتی هیرو است
نقل قول کردن
Iron_AH
#31 Iron_AH 1399-12-05 08:05
مبارزۀ بتمن با گرین گابلین دیـــــدنی میشه :P
نقل قول کردن
Death_master
#32 Death_master 1399-12-05 10:01
[quote name="AM SM BM ]
کریون شکارچی هم به همان دلیلی که در مقاله گفته شد واقعا جالب میشه مثلا فکرش رو بکنید یکی از خبیث هایی که در این مقاله بهش اشاره شد مثل موربیوس یا گرین گابلین بهش یک انگیزه ای ( فکر نکنم کریون با پول کاری بکنه ) برای شکار بتمن بده!
سلام هم میخواستم از استاد بخاطر تلاششون تشکر کنم و بگم که حسابی کل کاشتید
هم بگم که من با نظر شما مخالفم . اگه شماره 47 از سری اول مرد عنکبوتی شگفت انگیز رو بخونید میفهمید که کریون بخاطر جایزه ای که گرین گابلین برای مرد عنکبوتی گذاشته بود میخواست شکستش بده و بعد از مردن گرین گابلین (ظاهرا) خواست از نورمن پولشو بگیره
نقل قول کردن
نوید
#33 نوید 1403-02-03 22:17
به نقل از Agent bishop:
از این لیست با همه به جز عقرب و کریون موافق بودم
سر عقرب از مهارت کار آگاهی زیاد حرف زده ولی ما تو کمیک های مردعنکبوتی چنین چیزی رو خیلی کم میبینیم و کریون هم که دلیلی برای شکار بتمن نداره
ولی دو تا دشمن مردعنکبوتی بودن که من تعجب کردم تو این لیست نبودن :
آفتاب پرست می تواند یک خبیث چالش بر انگیز برای بتمن بشه و بتمن هم دشمن معروفی برای تغییر چهره نداره شما فقط فکر کن آفتاب پرست خودش رو شکل بروس وین دربیاره برره از شرکت دزدی کنه یا به شکل یکی از نگهبانان آرخام در بیاد بره خبیث های مثل جوکر رو آزاد کنه .

ورمین رو اصلا من نمی‌دونم چرا برای مردعنکبوتی خلق کردن ، این بشر جون میده واسه بتمن یه لحظه فکر کنید هیولایی نیمه انسان و نیمه موش که انسان هارو شکار کرده و در تاریک ترین قسمت های فاضلاب آنها رو زنده زنده میخورد و این شخصیت تو همه داستان هایی که بود مثل آخرین شکار کریون و مهلک جفتشون داستان های به شدت دارک بودن که مناسب دنیای بتمن هست .

صورت گلی یکی از معروف ترین ویلن های بتمنه که میتونه تغیر چهره و اندازه هم بده که قابلیت های بیشتری نسبت به افتاب پرست داره
نقل قول کردن
نوید
#34 نوید 1403-02-03 22:25
بنظرم لیزارد میتونست توی مقاله باشه
نقل قول کردن
Omni-man
#35 Omni-man 1403-02-03 23:51
یک مقاله ی بی نظیر دیگر از سایت اسپایدی
من خیلی دوست دارم که تقابل بتمن و نورمن رو ببینم چون نورمن خیلی شبیه بتمنه،هردوشون ثروت مندند هردوشون گجت های خفن دارن و هردوشون کودکی سختی داشتن.
درواقع نورمن به یک سوال درمورد بتمن جواب میدهد:اینکه چه میشود اگر بروس وین تصمیم بگیره برای انتقام سختی های کودکیش و بلا هایی که جنایتکاران سرش اوردن خودش تبدیل به بزرگترین جنایتکار و ارباب تمام جنایات بشه!
(تازه میشه گفت گرین گابلین یک جورایی ترکیبی از بتمن و جوکره!)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید