10 شخصیت برتر فیلم های کمیک بوکی که توسط گرافیک رایانه ای خلق شدند!

10 شخصیت برتر فیلم های کمیک بوکی که توسط رایانه خلق شدند! cgi کامپیوتر ابرقهرمانی

اینها 10 کاراکتر برتر فیلم های ابرقهرمانی هستند که توسط رایانه و فن آوری CGI ساخته شده اند.

مقدمه: یکی از دلایلی که فیلم های کمیک بوکی در دهه های اخیر اینقدر محبوب و موفق شده اند این است که سینما از نظر فن آوری آنقدر پیشرفته شده که قادره دنیای ابرقهرمانان و قدرت های آنان را به خوبی به تصویر بکشه، به خصوص شخصیت هایی که به دلایلی باید حتما توسط فن آوری گرافیک رایانه ای (CGI) خلق شوند و نمیشه ظاهر یا قدرت های آن را از طریق افکت های واقعی نشان داد و البته خیلی وقتها این نوع شخصیت ها بسیار هم مهم هستند چون اگر خوب و قانع کننده خلق نشوند کل فیلم ضربه میخورد. در این مقاله میخواهیم به 10 تا از بهترین ها اشاره کنیم ...

این مقاله هم را هم از دست ندهید:

15 فیلم کمیک بوکی که بدترین افکت های ویژه را دارند!

 

10- ایبانی ماو

 ایبانی ماو

در فیلم "جنگ بینهایت" با یکی از مزدوران بسیار نیرومند ثانوس به نام «ایبانی ماو» آشنا شدیم که در دنیای کمیک نیز عضو "فرقه سیاه" ثانوس است (این مقاله را بخوانید). نقش و صدای او را بازیگری به نام Tom Vaughan-Lawlor ایفا میکرد. ایبانی ماو خبیثی بسیار موثر و ترسناک بود و بدجوری هم به دکتر استرنج گیر داده بود (این مقاله را بخوانید تا یک ایستراگ جالب را درباره او و دکتر استرنج بخوانید). انصافا به ویژه در صحنه هایی که او داشت دیالوگ میگفت خیلی خوب تونسته بودند صورت و نحوه تکان خوردن لب و دهانش را با رایانه خلق کنند. صدای بازیگرش هم کاملا به او می آمد.

 

9- موج سوار نقره ای

 موج سوار نقره ای

درسته که   فیلم "چهار شگفت انگیز 2" (محصول سال 2007) چنگی به دل نزد  ولی نحوه به تصویر کشیده شدن شخصیت «موج سوار نقره ای» خوب و رضایت بخش بود. جالبه که «لارنس فیشبورن» معروف جایش حرف زد ولی حرکاتش توسط «داگ جونز» به اجرا درآمد و موشن کپچر شد (داگ جونز در سری فیلم های "پسر جهنمی" در نقش شخصیت «ایب سی پین» ظاهر شدو استعداد خاصی در نمایش حرکات یک شخصیت بیگانه و عجیب داره). قدرت های او هم به طور قابل قبولی به نمایش درآمد و باعث شد تا دیدن این فیلم برایمان قابل تحمل تر شود!

 

8- الترون

  الترون

الترون یکی از ویلین های بزرگ دنیای کمیک بوک است و از دشمنان بسیار جذاب اونجرز. در مورد اینکه در MCU چطور ظاهر شد نظرات ضد و نقیضی وجود داره ولی به نظرم او بوی یک تهدید واقعی رو می داد. ربات مرموزی که به فکر تغییر افتاده بود. رباتی که الگوریتمش بر اساس نابودی و انقراض جهان تغییر کرده و نجات بشریت رو در تغییرش میدانست. هدفی که قرار بود نتیجه اش دنیایی خشک و بدون احساس باشه. دنیایی بدون انسان ها و پر از فلز و آهن ! از ظاهرش هم واقعا نمیشه ایراد خاصی گرفت و بسیار خوب توسط فن آوری رایانه به تصویر کشیده شد. و البته شخصیت پردازی او را هم باید مدیون بازیگر بزرگی به نام «جیمز اسپیدر» دانست که با صدا و بازی خودش به این شخصیت روح و جان داد و باعث شد که حتی لحنی نیشدار و کنایه آمیز داشته باشه!

 

7- کلاسوس

 کلاسوس

«کلاسوس» در سری فیلم های "ددپول" از نظر ظاهری خیلی به کمیک ها وفا داره و هواداران از این نسخه خیلی خوششان آمد و دقیقاً همون چیزی بود که باید باشه. یعنی خیلی ها میگفتند "اصلا با کلاسوس سری فیلم های ایکس من حال نمیکنم ولی این یکی عالیه!". در واقع او در فیلم های سابق ایکس من بیشتر یک شخصیت پس زمینه ای و فرعی بود ولی در فیلم های "ددپول" از شخصیت های اصلی شد که به لطف لهجه روسی باحال صدا پیشه اش (استفان کاپیچیچ) و مهارتی که از نظر فن آوری رایانه ای برای خلق او به کار رفت حسابی گل کاشت (البته گفته میشه از 5 بازیگر برای خلق این شخصیت استفاده شد).

 

6- کورگ

  کورگ

مردی سنگی از نژاد "کرونان" (Kronan) و اهل سیاره Ria که قدرت بازوی زیادی هم داره (کرونان ها از مواد مذاب خلق میشوند). کورگ در دنیای کمیک سابقه جنگیدن با ثور را هم داره (چون در کمیک های اولیه ثور دیده بودیم او و هم نژادانش به زمین حمله کردند و ثور باهاشون مبارزه کرد). اما در دنیای سینمایی مارول واقعا یه چیز دیگست! او در فیلم "ثور: راگناورک" واقعا صحنه های بامزه ای داشت و به طور قانع کننده ای به تصویر کشیده شد و البته جذابیت اصلی او را باید در صداپیشگی «تایکا وایتیتی» جستجو کرد.

 

5- راکت راکون

 راکت راکون

همانطور که قبلا در این مقاله توضیح داده شده، راکت راکون وقتی خلق شد در واقع یک شوخی بود و کسی انتظار نداشت که جدی گرفته بشه. اما از وقتی در سری فیلم های "نگهبانان کهکشان" ظاهر شد به شهرت و محبوبیت زیادی دست یافت. دلیل اصلی این موضوع علاوه بر صدا پیشگی فوق العاده «بردلی کوپر»، به تصویر کشیده شدن بی نظیر او به عنوان یک مخلوق CGI است که «شان گان» (برادر «جیمز گان») نقشش را بازی کرد. انصافا اگر افکت های کامپیوتری این شخصیت خوب از آب در نمی آمد به هیچ وجه موفق نمیشد ولی مارول کاری کرد که بشه یکی از بهترین شخصیت های MCU!

 

4- دکتر منهتن

  دکتر منهتن

در دنیای "واچمِن" «دکتر منهتن» (Dr. Manhattan) تنها شخصیتی است که واقعا قدرت های فرا بشری دارد و این کاربرد و مصداق قدرت هایش است که باعث میشود خیلی ترسناک شود. شوکه کننده ترین قدرت او این است که اگر بدنش تجزیه شود میتواند ظرف کمتر از 1 دقیقه اتم هایش را بازسازی کند. او تقریبا هر کاری را که فکرش را بکنید قادر به انجامش است. «بیلی کروداپ» نقش شخصیت دکتر منهتن را در فیلم "واچمن" (محصول سال 2009) به کارگردانی «زک اسنایدر» ایفا کرده است. بازی خوب کروداپ و افکت های مناسب رایانه ای نوعی حالت ماورایی به شخصیت دکتر منهتن دادند و باعث شدند تا تماشاچی باور کنه که او یک کاراکتر خداگونه و بی احساس شده است.

  

3- گروت

  گروت

«گروت» (Groot) قبل از اینکه عضو گروه "محافظین کهکشان" بشه و به شهرت امروزی خودش برسه یکی از هیولاهای مارول بود که سالها پیش در 1960 خلق شد (این مقاله را بخوانید) گروت وقتی خلق شد یک درخت پلید و هیولا مانند بود که از سیاره ایکس آمده بود و میخواست دنیا را فتح کنه! و الان هم که میدونید شخصیتی خوب و عضو گروه نگهبانان کهکشان شده و رفیق فابریکی هم به نام راکت راکون داره و ایده طلایی جمله I am Groot  بخش لاینفک شخصیتش شده است. الانم که البته به لطف فیلم های " نگهبانان کهکشان " یک شخصیت درجه یک شده. و این واقعا به لطف مهارت بالای کارشناسان جلوه های ویژه رایانه ای به دست آمده. البته صداپیشگی «وین دیزل» هم بی تاثیر نبوده ولی اگر افکت های این شخصیت نبود او همچنان به عنوان نوچه راکت شناخته میشد و نمیتونست شخصیت مستقلی پیدا کنه.

 

2- ثانوس

  ثانوس

به عقیده بسیاری از هواداران ثانوس (Thanos) نه تنها بهترین خبیث فیلم های ماروله، بلکه بهترین ابرخبیث تاریخ آثار کمیک بوک و یکی از بزرگترین های سینماست !! در مجموع اهداف و نگرش بی نظیر او باعث شد از ورژن کمیکی خودش سبقت بگیره. در واقع درسته که او یک هیولای بی رحم و خبیث بود ولی باهاش همذات پنداری میکردیم. ثانوس از نظر ویژگی های ظاهری و بصری هم حرف نداشت. مارول از نهایت پتانسیل این شخصیت استفاده کرد و ویلنی شگفت انگیز و جسور تحویل ما داد. و اما بخش عمده ای از موفقیت این شخصیت را باید در نحوه به تصویر کشیده شدن او در قالب CGI و بازی خارق العاده «جاش برولین» سراغ گرفت. در حقیقت شما تک تک حرکات صورت و بازی حیرت انگیز آقای برولین را در ثانوس مشاهده میکنید. همین باعث شد اینقدر با ابهت و ترسناک به نظر برسه.

 

1- هالک

 هالک

انتخاب رتبه یک برای این مقاله خیلی سخت و دشوار بود چون واقعا نمیشد بین هالک و ثانوس یکی را انتخاب کرد ولی هالک رو انتخاب کردیم چون در فیلم های بیشتری حضور داشته و علیرغم اینکه کاملا توسط رایانه خلق شده و از اعضای اصلی اونجرز بوده اما هیچ وقت حضورش تو ذوق نزده. در این میان بازیگر هالک یعنی «مارک رافلو» نقش عمده ای داشته و دارد. رافلو اولین بازیگر تاریخ سینماست که هم بروس بنر بوده و هم هالک! یعنی در سریال هالک که بدنسازی به نام «لو فریگنو» نقش هالک رو بازی میکرد. در دو فیلم اول هالک هم این موجود را توسط افکت های رایانه ای خلق کردند. اما رافلو اولین کسی بود که اصرار کرد حتما از حرکات خودش برای موشن کپچر هالک استفاده کنند. بنابراین او در تمام صحنه های هالک حضور داشته و لباس موشن کپچر را هم تنش کرد تا بعدا از حرکاتش برای خلق رایانه ای هالک استفاده بشه.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: Watch Mojo

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مرتبط:

15 فیلم کمیک بوکی که بدترین افکت های ویژه را دارند!

بدترین فیلم های كامیك بوكی تاریخ سینما!

بدترین نقش آفرینی های کمیک بوکی!

15 شخصیت گمنام دنیای کمیک که به شهرت دست یافتند!

20 حقیقتی که درباره بازیگران فیلم های سینمایی مارول نمیدانستید

10 درسی که وارنر باید از فیلم "جنگ بینهایت" یاد بگیرد

بدترین شخصیت های خبیث فیلم های کمیک بوکی

15 شخصیت برتر دنیای کمیک که اولش فقط یک شوخی بودند!

10 ابرقهرمان فوق العاده ای که در دنیای سینما خراب شدند

15 شخصیت مارول که توسط دیگر استودیوهای هالیوودی نابود شدند!

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون اصلا مثل کمیک ها نیست!

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

برترین خبیثان فیلم های کمیک بوکی

20 خبیث برتر فیلم های کمیک بوکی مارول (TOP 20 MARVEL MOVIES VILLAINS)

10 چیز جالبی که احتمالا درباره دنیای سینمایی مارول (MCU) نمیدانستید!

بدترین لباس های شخصیت های خبیث در فیلم های کمیک بوکی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

ehs_spidey
#1 ehs_spidey 1399-07-28 18:40
اول :lol: واقعا که مقاله خوبی بود و به نظر می رسید در سایت کم بود مرسی
نقل قول کردن
Mohamadgg
#2 Mohamadgg 1399-07-28 19:05
مقاله عالی بود استاد ترابی
خیلی جالب بود کلا مقاله های سایت همیشه یه برعکس دارن
بهترین فیلم های کمیک بوکی/بد ارین فیلم های کمیک بوکی
درباره مقاله هم بگم که به نظرم جای زره های مرد اهنی خالی بود
البته شاید دارم اشتباه می کنم چون به عنوان مقاله نمیخورد که زره مرد اهنی توی لیست باشه،دیوونه شدم
استاد به نظرتون زره مرد اهنی هم میتونست تو مقاله باشه؟
نقل قول کردن
TiniT
#3 TiniT 1399-07-28 19:37
خیلی جالب بود
و بیشترشون هم با کمک موشن کپچر از حرکاتشون خروجی گرفته شد
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1399-07-28 19:50
به نقل از Mohamadgg:

درباره مقاله هم بگم که به نظرم جای زره های مرد اهنی خالی بود
البته شاید دارم اشتباه می کنم چون به عنوان مقاله نمیخورد که زره مرد اهنی توی لیست باشه،دیوونه شدم
استاد به نظرتون زره مرد اهنی هم میتونست تو مقاله باشه؟

نه. زره مرد آهنی نمیتونست تو لیست باشه چون اولا همه بخش هاش cgi نیست ضمن اینکه صورت استارک رو خیلی وقتا میبینیم
تو اول ویدیوی سایت watch mojo هم توضیح میده که چرا نیست
نقل قول کردن
Mohamadgg
#5 Mohamadgg 1399-07-28 20:13
به نقل از mtm:
به نقل از Mohamadgg:

درباره مقاله هم بگم که به نظرم جای زره های مرد اهنی خالی بود
البته شاید دارم اشتباه می کنم چون به عنوان مقاله نمیخورد که زره مرد اهنی توی لیست باشه،دیوونه شدم
استاد به نظرتون زره مرد اهنی هم میتونست تو مقاله باشه؟

نه. زره مرد آهنی نمیتونست تو لیست باشه چون اولا همه بخش هاش cgi نیست ضمن اینکه صورت استارک رو خیلی وقتا میبینیم
تو اول ویدیوی سایت watch mojo هم توضیح میده که چرا نیست

خیلی ممنون استاد بابت پاسخ گویی متشکرم ;-)
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#6 Mr. Doctor 1399-07-28 20:58
عجب مقاله جامع و یکی از بهترین مقاله های"دنیای سینما"بود.خسته نباشید و ممنون ازتون.
همینطور که در خود مقاله هم گفته شد،منم نمیدونستم رتبه اول نصیب کی میشه،ولی حدسم روی تانوس بود.
استاد یه سوال هم داشتم ازتون؛میخواستم بگم بنظرتون فیلم های هالک2003 و 2008 ارزش دیدن رو دارن؟
چون توی این موقعیت کرونا هرچی فیلم کمیک بوکی خوب و بد(بغیر از بعضی ها چون قبلا دیده بودمشون)رو چندبار دیدم ولی فیلم های هالک رو ندیدم.ممنون میشم پاسخ بدین
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1399-07-28 21:08
به نقل از Mr. Doctor:

استاد یه سوال هم داشتم ازتون؛میخواستم بگم بنظرتون فیلم های هالک2003 و 2008 ارزش دیدن رو دارن؟

بله دارن
نقل قول کردن
The-killer_boy
#8 The-killer_boy 1399-07-28 21:30
سلام من امروز وارده سایتتون شدم و خـــــیـــــلــ ـــــی خوشحالم که میتونم در تخصصی ترین سایت مرد عنکبوتی در ایران نظر بدم و نقد بنویسم مقالتونم مثله همیشه عالی بود ولی من از راکت راکون خیلی تعجب کردم چون فکر میکردم مثله گروت کارتونی باشه :o
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#9 Mr. Doctor 1399-07-28 21:36
به نقل از mtm:
به نقل از Mr. Doctor:

استاد یه سوال هم داشتم ازتون؛میخواستم بگم بنظرتون فیلم های هالک2003 و 2008 ارزش دیدن رو دارن؟

بله دارن

ممنون توجه کردین
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#10 Mr. Doctor 1399-07-28 21:42
ببخشید که هی اسپم میدم استاد؛معذرت میخوام واقعا. :oops:
میخواستم بگم میشه توضیح بدین کدوم فیلم از هالک(2003 یا 2008)فیلم بهتریه؟
بازم ببخشید
نقل قول کردن
super spider
#11 super spider 1399-07-28 21:46
عالی بود مث همیشه استاد ولی اخه چرا دی سی انقدر مث بچه ها از GCIاستفاده میکنه ولی مارول مث استادا که یکیش همین اقای ترابی هستن؟ :lol:
نقل قول کردن
super spider
#12 super spider 1399-07-28 21:48
به نقل از Mr. Doctor:
عجب مقاله جامع و یکی از بهترین مقاله های"دنیای سینما"بود.خسته نباشید و ممنون ازتون.
همینطور که در خود مقاله هم گفته شد،منم نمیدونستم رتبه اول نصیب کی میشه،ولی حدسم روی تانوس بود.
استاد یه سوال هم داشتم ازتون؛میخواستم بگم بنظرتون فیلم های هالک2003 و 2008 ارزش دیدن رو دارن؟
چون توی این موقعیت کرونا هرچی فیلم کمیک بوکی خوب و بد(بغیر از بعضی ها چون قبلا دیده بودمشون)رو چندبار دیدم ولی فیلم های هالک رو ندیدم.ممنون میشم پاسخ بدین


منم فک میکردم تانوس اوله ولی با حرف های استاد فهمیدم اشتباه میکردم :-*
نقل قول کردن
hassan91
#13 hassan91 1399-07-28 22:01
کلا MCU مهارت خاصی در نشان دادن شخصتهای تخیلی داره که لازمه با رایانه نشون داده بشه.
انتخاب این همه گزینه هم کار خیلی سختیه.
البته اینم بگم که من عاشق الترون هستم. ظاهرش هم خیلی خوب به تصویر کشیدن فک کنم فاز بعدی برگرده تا اونجرز رو منقرض کنه :-| :-* چون تو تریلر وانداویژن ویژنی که من دیدم سنگ ذهنم تو ذهنش بود شاید این هم بهانه‌ای یا دریچه‌ای باشه تا ... :-*
نقل قول کردن
spider flash
#14 spider flash 1399-07-28 22:01
مقاله آموزنده و جالبی بود موضوع جدیدی هم داشت و اطلاعات خوبی بهم داد ممنون
نقل قول کردن
Agent bishop
#15 Agent bishop 1399-07-28 22:08
مقاله عالی بود
به نظرم مرد شنی تو مرد عنکبوتی سه هم می‌تونست تو لیست باشه
نقل قول کردن
Drax
#16 Drax 1399-07-29 03:58
سلام. من عضو جدید سایتم.
مقاله عالی بود.
مورد یک و دو رو مطمئن بودم هستن.
خسته نباشید.
نقل قول کردن
Matingh
#17 Matingh 1399-07-29 07:45
به نقل از The-killer_boy:
سلام من امروز وارده سایتتون شدم و خـــــیـــــلـــــــی خوشحالم که میتونم در تخصصی ترین سایت مرد عنکبوتی در ایران نظر بدم و نقد بنویسم مقالتونم مثله همیشه عالی بود ولی من از راکت راکون خیلی تعجب کردم چون فکر میکردم مثله گروت کارتونی باشه :o

کجاشون کارتونی بودن :-| هم چهرشون به کمیک نزدیک بود هم گرافیک خوبی داشت هم تو ذوق نمی زد کلا ارتباط خوبی با بیننده برقرار میکنه :-*
نقل قول کردن
pouya1386
#18 pouya1386 1399-07-29 07:53
ممنون استاد ترابی مقاله خیلی جالبی بود :D
نقل قول کردن
super spider
#19 super spider 1399-07-29 08:50
به نقل از The-killer_boy:
سلام من امروز وارده سایتتون شدم و خـــــیـــــلـــــــی خوشحالم که میتونم در تخصصی ترین سایت مرد عنکبوتی در ایران نظر بدم و نقد بنویسم مقالتونم مثله همیشه عالی بود ولی من از راکت راکون خیلی تعجب کردم چون فکر میکردم مثله گروت کارتونی باشه :o


خوش اومدی دوست عزیز :-)
نقل قول کردن
s.ch
#20 s.ch 1399-07-29 14:33
اولین کامنتیه که دارم توی سایت خوب اسپایدی می دم امیدوارم کاربر مفید و خوبی باشم . درباره ی مقاله باید بگم واقعا عالی بود و از اون مقالات جالب و جذاب بود که فقط به دست استاد ترابی نوشته می شن. و ممنون که من رو به تخصصی ترین سایت کمیک بوکی ایران دعوت کردید. و بازم ممنون بابت مقاله .
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1399-07-29 15:59
به نقل از Agent bishop:
مقاله عالی بود
به نظرم مرد شنی تو مرد عنکبوتی سه هم می‌تونست تو لیست باشه

مرد شنی؟ چه ربطی داره؟ اینا شخصیت هایی هستند که ظاهرشون کاملا توسط رایانه ساخته شد
اونجوری بود که یه عالمه شخصیت دیگه هم که افکت رایانه ای براشون به کار رفته هم باید تو مقاله میبودن ...
نقل قول کردن
The-killer_boy
#22 The-killer_boy 1399-07-29 18:22
به نقل از Matingh:
به نقل از The-killer_boy:
سلام من امروز وارده سایتتون شدم و خـــــیـــــلـــــــی خوشحالم که میتونم در تخصصی ترین سایت مرد عنکبوتی در ایران نظر بدم و نقد بنویسم مقالتونم مثله همیشه عالی بود ولی من از راکت راکون خیلی تعجب کردم چون فکر میکردم مثله گروت کارتونی باشه :o

کجاشون کارتونی بودن :-| هم چهرشون به کمیک نزدیک بود هم گرافیک خوبی داشت هم تو ذوق نمی زد کلا ارتباط خوبی با بیننده برقرار میکنه :-*

نه من منظورم این بود که فکر میکردم با رایانه خلق شده باشه نمیدونستم بازیگر نقشش رو بازی میکنه وگرنه من خودم فقط بخاطر گروت فیلمه محافظان کهکشان 2 رو 4 بار دیدم :D
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#23 AmirhoseinJafari2005 1399-10-18 21:16
عالی بود مورد های ۱ و ۲ عالی بودن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید