10 حقیقت مهمی که باید درباره «پیس میکر» (Peacemaker) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره پیس میکر (Peacemaker) بدانید جان سینا صلح ساز جوخه خودکشی معرفی شخصیت بیوگرافی تاریخچه انتحاری فکت facts

در ادامه مقالات facts سایت اسپایدی برای شخصیت های فیلم "‌جوخه خودکشی" (Suicide Squad) به شخصیت «پیس مِیکِر» (Peacemaker) میرسیم.

مقدمه: یکی از شخصیت های مهم فیلم جوخه خودکشی ساخته «جیمز گان» (James Gunn پیس میکر با بازی «جان سینا» (John Cena) بود. خوشبختانه پیس میکر یکی از شخصیت های جذاب فیلم بود و به لطف بازی فوق العاده جان سینا، به یک شخصیت محبوب و فان تبدیل شد. همچنین قرار است سریال اختصاصی او توسط جیمز گان ساخته، و از شبکه HBO Max پخش شود. پیس میکر قبل از این فیلم هرگز در قالب لایو اکشن حضور نداشته است. او در دنیای کمیک یک شخصیت نگهبان صلح است که حاضر است برای حفظ صلح دست به هر اقدام خشونت آمیزی بزند. بنابراین برای آشنایی با این شخصیت در ادامه مقاله با من همراه باشید.

 

10- او توسط دیسی خلق نشده است

او توسط دیسی خلق نشده است

اگرچه امروزه پیس میکر یکی از شخصیت های دیسی به شمار میرود، اما در ابتدا او متعلق به دیسی نبود‌. پیس میکر در سال 1966 و در کمیک های Fightin' 5 که توسط کمپانی "چارلتون کامیکس" (Charlton Comics) منتشر میشدند، خلق شد. در اواسط دهه 80 شرکت چارلتون کامیکس ورشکست و تعطیل شد و دیسی هم این شخصیت را به دست آورد. پس از آن دیسی در سال 1988 یک مینی سری چهار قسمتی از پیس میکر منتشر کرد و او را در این سری معرفی نمود. این موضوع خیلی جای تعجب ندارد چراکه دیسی شخصیت های زیادی را از دیگر کمپانی ها به دست آورده است. ما قبلا در اینجا به معرفی 15 تا از مهم ترین های آنها پرداخته ایم.

 

9- چند نسخه مختلف از پیس میکر وجود دارد

چند نسخه مختلف از پیس میکر وجود دارد

اولین و محبوب ترین نسخه پیس میکر «کریستوفر اسمیت» (Christopher Smith) نام داشت. ضمنا او همان نسخه ای است که در فیلم جوخه خودکشی حضور دارد. نسخه دیگر پیس میکر در شماره 65 از کمیک های Justice League International حضور پیدا کرد. نام او مشخص نیست و عضو گروه "لیگ باستر" (League Buster) بوده است. شخص دیگری که از لقب پیس میکر استفاده کرده است، جراحی به نام «میچل بلک» (Mitchell Black) بود. او در کمیک هایی مانند L.A.W. و "بحران نامحدود" (Infinite Crisis) با لقب پیس میکر حضور پیدا کرد. همچنین در کمیک های "‌بلو بیتل" (Blue Beetle) نسخه جدیدی از کریستوفر اسمیت معرفی شد، البته او به طور موقت هویت میچل بلک را هم داشت.

 

8- او رابطه خیلی بدی با پدرش داشته است

او رابطه خیلی بدی با پدرش داشته است

اصرار بسیار زیاد کریستوفر اسمیت برای ختثی سازی نیرو های شیطانی و ایجاد صلح، تا حدود زیادی از تنفر او نسبت به پدرش نشات گرفته است. پدر کریستوفر در جنگ جهانی دوم یکی از فرماندهان اس اس نازی (SS یک سازمان شبه نظامی زیر نظر آدولف هیتلر و حزب نازی در آلمان بود) در اردوگاه های کار اجباری لهستان بود. در حال حاضر، اسمیت گاهی اوقات حس میکند که روح پدرش دارد او را نگاه میکند و حتی اعمال او را قضاوت میکند. اگرچه ماهیت این تصورات عجیب اسمیت هنوز نامعلوم است، اما احتمال دارد که او از مشکلات روانی رنج ببرد.

 

7- مشخصات فنی کلاه ایمنی پیس میکر

مشخصات فنی کلاه ایمنی پیس میکر

کلاه ایمنی پیس میکر خیلی فراتر از یک وسیله براق شبیه به توالت فرنگی است. این کلاه میتواند سیگنال های ارتباطی دشمن را مختل کند و فرکانس های اولتراسونیک ساطع کند. همچنین این کلاه به سنسور هایی مجهز است که میتوانند هر سیگنال دور برد اطراف خود را شناسایی کنند. از آنجا که پیس میکر (به خصوص اسمیت) سابقه توهم زدن داشته است، او یک بار به این باور رسید که روح قربانی هایش در کلاه او اسیر میشوند. این ارواح یا مانند روح پدرش به نظارت و قضاوت اعمال او میپردازند یا فقط با او صحبت میکنند تا کمتر احساس تنهایی کند. 

 

6- او یک دانش آموز فوق العاده و یک سرباز بی ثبات بود

 او یک دانش آموز فوق العاده و یک سرباز بی ثبات بود

شماره یک از کمیک های پیس میکر، نگاهی اجمالی به گذشته این شخصیت داشت. در این کمیک نشان داده شد که او در مدرسه یک دانش آموز باهوش و درخشان بود. در دانشگاه هم او در زمینه درس و بسکتبال از همه سرتر بود. اما متاسفانه با بزرگ تر شدن کریستوفر، او شروع کرد به قلدری کردن برای هم کلاسی هایش و در نهایت اخراج شد. او در سن 18 سالگی در ارتش ثبت نام کرد زیرا جنگ ویتنام شروع شده بود. اسمیت در کشتار غیر نظامیان بیگناه در ویتنام جنوبی نقش داشت، بنابراین او به جرم سازماندهی این کشتار به حبس ابد محکوم شد. در نتیجه بزرگترین ترس اسمیت به واقعیت بدل گشت، او سرانجام به پدرش تبدیل شده بود.

 

5- پیس میکر فورس

پیس میکر فورس

دو سال پس از گذراندن دوران محکومیت، به اسمیت پیشنهاد شد که در یک برنامه نظامی مخفی به نام "پیس میکر فورس" (Peacemaker Force) شرکت کند. یک پایگاه آموزشی در ایالت نوادا ساخته شد و اسمیت به همراه هشت زندانی سابق نظامی عفو شدند تا به پیس میکر ها تبدیل شوند. هدف اصلی این برنامه مبارزه با تروریست های خاورمیانه بود. ولی با وجود اینکه این گروه شکست خورد، اسمیت توانست از زندان فرار کند. او سپس تصمیم گرفت با هویت جدید پیس میکر، جنایات گذشته خود را جبران کند.

 

4- او حتی در تخیلاتش هم به کشتن ادامه میدهد

او حتی در تخیلاتش هم به کشتن ادامه میدهد

طبق گزارشات یک روانشناس نظامی به نام دکتر «بریجت دی‌ابو‌» (Bridgette D'Abo)، کریستوفر اسمیت دائما در حال جستجوی تروریست هایی است که میتواند آنها را بکشد. اما در مواقعی که او با کمبود چنین اهدافی مواجه است، قربانیانی در ذهنش تصور میکند و سعی میکند آنها را بکشد! در این گزارش آمده است: "کریستوفر در ذهنش دشمنی را خلق میکرد...و در فکرش سعی میکرد او را به قتل برساند. آخرین قربانی های خیالی او «هری استین» (Harry Stein) و «ویجلنتی» (Vigilante) نام داشتند که پیس میکر در آمریکا به تعیقب آنها پرداخت و در نهایت آنها را کشت. در آن زمان، کریستوفر از واقعیت جدا شده بود و کاملا در خلا خیالاتش عمل میکرد."

 

‌3- کاستوم او یک بار شبیه به «بوبا فت» شد!

 کاستوم او یک بار شبیه به «بوبا فت»شد

پیس میکر در کمیک فوق العاده Kingdom Come اثر «مارک وید» (Mark Waid) و «الکس راس» (Alex Ross) حضور کوتاهی داشت. او در یک فلش بک کوتاه، در جایی که شخصیت های سابق چارلتون کامیکس در حال مبارزه با ابر شروری به نام «پراسایت» (Parasite) بودند، دیده شد. سرانجام او و هم تیمی هایش با منفجر شدن «کاپیتان اتم» (Captain Atom) کشته شدند. اما نکته جالب اینجا بود که او به جای اینکه یک کلاه خیلی بزرگ بپوشد، یک کلاه شبیه به کلاه خود شخصیت «بوبا فت» (Boba Fett) در سری فیلم های "جنگ ستارگان" پوشیده بود. در ضمن یک جت پک هم به لباس او اضافه شده بود.

 

2- شخصیت «کمدین» در کمیک های "واچمن" از پیس میکر الهام گرفته شده است

شخصیت «کمدین» در کمیک های "واچمن" از پیس میکر الهام گرفته شده است

در دهه 80 میلادی، «آلن مور» (Alan Moore) قصد داشت که از شخصیت های چارلتون کامیکس برای کمیک های "واچمن" (Watchmen) استفاده کند. اما از آنجا که دیسی در آن زمان تصمیم گرفته بود که از همان شخصیت ها برای مولتی ورس خودش استفاده کند، آلن مور با حفظ برخی ویژگی های شخصیت های چارلتون، قهرمانان جدیدی خلق کرد. مثلا ظاهر و قدرت های «دکتر منهتن» (Doctor Manhattan) از «کاپیتان اتم» الهام گرفته شده اند و یا «کواسچن» (Question) پایه و اساس شخصیت «رورشاک» (Rorschach) بود. به همین ترتیب، پیس میکر الهام بخش شخصیت «ادوارد بلیک» (Edward Blake) ملقب به «کمدین» ‌(Comedian) بود. شباهت های غیر قابل انکاری بین این دو شخصیت وجود دارد، برای مثال بلیک و اسمیت هر دو مزدوران مسلحی هستند که حس عدالت خواهی قوی دارند. همچنین هر دوی آنها در جنایات هولناک و خسارات جانبی ویتنام نقش داشته اند.

 

1- حضور افتخاری در رویداد "ساعت قیامت"

حضور افتخاری در رویداد "ساعت قیامت"

رویداد بزرگ "ساعت قیامت" (Doomsday Clock) یک جورایی دنباله کمیک های واچمن بود. در این رویداد پیس میکر و دیگر قهرمانان چارلتون مانند کواسچن، کاپیتان اتم و بلو بیتل، با بسیاری از ابر قهرمانان دیسی متحد شدند تا با دکتر منهتن مبارزه کنند. اگرچه پیس میکر هیچ نقش مهمی در این داستان نداشت، اما او یک کامئو (Cameo) یا حضور افتخاری در این رویداد داشت. در جایی که «مارشن منهانتر» (Martian Manhunter) خود را معرفی میکند، پیس میکر در یک پانل قابل مشاهده است.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

منبع: سایت ScreenRant

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی 20 عضو مرگبار جوخه انتحاری

10 حقیقت مهمی که باید درباره «بلاد اسپورت» (BLOODSPORT) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره «پولکا دات من/مرد خال خالی» (POLKA DOT MAN) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید دربارهٔ «استارو» (STARRO) بدانید

15 شخصیت برتری که از کمپانی یا دنیاهای دیگر وارد دی سی شدند!

15 ناشر کمیک بوکی که دیگر وجود ندارند

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت های جوخه انتحار جیمز گان بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره «کینگ شارک» (KING SHARK) بدانید

نقد فیلم "جوخه خودکشی" (SUICIDE SQUAD)

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی دی سی (DCEU)

15 ابرخبیثی که اسم ضایع دارند!

بی مصرف ترین ابرقهرمانان کمیک بوکی!

مزخرف ترین شخصیت های دنیای کمیک بوک

10 کمیک برتر جوخه خودکشی (SUICIDE SQUAD)

نقد سروش آریا منش برای فیلم "جوخه خودکشی" (SUICIDE SQUAD)

10 حقیقت جالبی که باید درباره هارلی کوئین (HARLEY QUINN) بدانید

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی دی سی (DCEU)

15 دشمن بیخود بتمن!

اتهام کپی برداری به کارگردان فیلم جوخه خودکشی

10 حقیقت مهمی که باید درباره "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY) بدانید

معرفی 20 عضو برتر گروه "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY)

نقد و بررسی فیلم "پرندگان شکاری و رهایی فانتزی یک هارلی کویین"

10 کمیک برتر "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY)

15 شخصیت برتر دنیای کمیک که توسط «استیو دیتکو» (STEVE DITKO) خلق شدند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-05-29 12:51
سلام
ممنون بابت مقاله.
یعنی الان میفهمم همونقدر که جیمز گان کار راحتی برای فیلم ساختن از این شخصیت ها نداشت، سایت اسپایدی هم کار سختی برای مقاله نوشتن از روی این شخصیت های کم اهمیت و گمنام داشت! اما در کل پیس میکر رو میشه یکی از اون ضد قهرمانان افراطی خوند که برای رسیدن به هدفشون (ولو هدف به ظاهر خوبی) دست به هر کاری میزنند. کسی که براش مهمه چه دستوری بهش داده بشه و برای رسیدن به هدفش از هیچ کاری دریغ نمیکنه. توی فیلم هم این روحیه از او رو دیدیم و وقتی هم که زمانش رسید برای هدفی که بهش داده شده حتی میخواست هم تیمی هاش رو بکشه. بازی جان سینا هم در این فیلم بسیار خوب بود. مخصوصا زمان مرگ ریک فلگ که کمی اندوه هم در چشم هاش بود اما باز هم نمیخواست از کارش دست برداره. کل کل او با بلاد اسپورت هم یکی از اون تعامل های جالب این فیلم بود و صحنه های اکشن جالبی هم با پیس میکر درست شده بود. اما ایشون انگار در دنیای کمیک اصلا وضعیتی با ثباتی ندارند! طرف فکر میکنه روح کسایی که میکششون توی کلاهشه! یا اینکه توی فکرش هم دست بردار کشتن ملت نیست! این وضعیتش رو هم در دنیای کمیک ربط دادن به رابطه بد او با پدرش. انگار هم برای حضور های افتخاری مورد خوبی محسوب میشه که توی داستان های "ساعت قیامت" و "Kingdom come" حضرر های افتخاری داشته.
با تشکر.
نقل قول کردن
Abolfazl78
#2 Abolfazl78 1400-05-29 13:08
سلام.
مقاله خوبی بود خسته نباشید.
نقل قول کردن
Agent bishop
#3 Agent bishop 1400-05-29 13:59
هیچ شناختی از این شخصیت نداشتم . الهام گرفتن کمدین از پیس میکر نکته جالبی بود . دست آقای یارویسی درد نکنه بابت این مقاله .
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#4 Scarlet Speedster 1400-05-29 17:19
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای یارویسی عزیز.
خیلی ممنون بابت ترجمهٔ این مقالهٔ زیبا.
کریستوفر اسمیت ملقب به پیس‌میکر (Peacemaker) یکی از شخصیت های تیم اصلی جوخهٔ انتحاری فیلم جیمز گان بود که به شخصیت ماندگاری هم تبدیل شد. اون معتقد بود که برای ایجاد صلح باید هر کاری اعم از کارای خشن و خونین انجام داد تا صلح برقرار بشه. شخصیت اون تو فیلم خیلی وفادار به نسخهٔ کمیک‌بوکی ـش بود و ما رو دقیقاً یاد اون مینداخت. و جالبه که علارغم اینکه این فیلم تا الان تنها نسخهٔ لایو اکشنی از پیس‌میکر رو به نمایش گذاشته، اما این شخصیت در دنیای کمیک هم سابقهٔ خیلی جالبی داشته.
اینکه دی‌سی پیس‌میکر رو از چارلتون کامیکس به دست آورده باشه اصلاً جای تعجب نداره، چون همون‌طور که میدونید خیلی از شخصیت های دیگه ـش رو هم از همین راه و از انتشارات دیگه به دست آورده؛ مثل شزم، بلو بیتل، مرد پلاستیکی، استاتیک، کواسچن و... ولی انصافاً قهرمان های معروف و محبوب دی‌سی همونایی هستن که خودش خلق کرد و این شخصیت هایی که از جاهای دیگه به دست آورده به محبوبیت اونها نرسیدن (به جز چند مورد استثنا مثل شزم یا همین پیس‌میکر که احتمالاً بعد از حضور در فیلم جوخهٔ انتحاری از قبل محبوب‌تر هم شده)
معروف‌ترین نسخه از این شخصیت هم قطعاً همون کریستوفر اسمیت ـه که همون‌طور که گفتم بعد از حضور تو فیلم جیمز گان خیلی به محبوبیت‌ـش افزوده شده. داخل فیلم هم انگار از یه جور مشکل روحی و روانی رنج میبرد و به جز مأموریتی که برای ایجاد صلح داشت به هیچ چیز فکر نمیکرد. خیلی هم راحت ریک فلگ رو کشت و نزدیک بود که با رت کچر هم همین کارو بکنه که بلاد اسپورت این اجازه رو بهش نداد. اما جدای همهٔ اینها، الان به لطف مقاله فهمیدیم که مشکلات روحی و روانی کریستوفر از کودکی‌ـش نشأت میگیره و پدرش هم یه جورایی تو این قضیه مقصر ـه. کسی که برای ایجاد صلح از انجام هیچ کاری سر باز نمیزنه و حتی داخل ذهنش هم به کشت و کشتار ادامه میده، قطعاً باید یه مشکلی از نظر روانی داشته باشه.
ظاهرش هم علارغم اینکه خیلی من رو یاد شخصیتی که داره نمیندازه ولی کلاسیک و تا حدی قشنگه و اتفاقاً ازش به طور وفادارانه‌ای تو فیلم استفاده شده. البته کلاهخودش این خصوصیاتی که داخل مقاله گفته شد رو نداشت یا حداقل چیزی ازش ندیدیم؛ ولی به نظرم جالبه که از سیگنال های ارسالی دشمن جلوگیری میکنه و در کنارش هر سیگنال دور برد اون اطراف رو شناسایی میکنه. و البته بیشترین کاری که این کلاهخود برای پیس‌میکر انجام میده اینه که باور داره که روح هر کسی که میکشه توی کلاهخودش اسیر میشه که باز هم به مشکلات روحی و روانی‌ـش مربوط ـه. از این لحظاتی که نبرد بین پیس‌میکر و ریک فلگ رو از روی کلاهخود نشون میداد هم خیلی خوشم اومد و دید منحصر به فرد جیمز گان رو دوست داشتم: [ s4.uupload.ir/.../... ]
کلاً به نظرم پیس‌میکر داخل فیلم خیلی به دنیای کمیک وفادار بود. اینجا هم دیدیم که قبل از مأموریت همهٔ اطلاعات رو به طور دقیق مینوشت و یه آنالیز کامل انجام میداد: [ s4.uupload.ir/.../... ] شخصاً از اون مبارزهٔ نفس‌گیر و خونینش با ریک فلگ خیلی لذت بردم. دیالوگ نهایی ریک فلگ هم در نوع خودش خیلی جالبه: "...Peacemaker. ..? What a joke" (پیس‌میکر (صلح‌جو)؟ عجب جوکی...) که منظورش این بود که پیس‌میکر برعکس اسمش اصلاً دنبال ایجاد صلح نیست و کاملاً برخلافش عمل میکنه و در نتیجه اسمشم چیزی بیشتر از یه شوخی نیست... [ s4.uupload.ir/.../... ] واقعاً دیالوگ جالبی ـه نه؟ اما پیس‌میکر علارغم اندوهی که بعد از کشتن فلگ پیدا کرد، بازم بیخیال نشد و خواست که رت کچر رو هم بکشه که بلاد اسپورت از راه رسید و با رد کردن گلولهٔ خودش از گلوله اون، پیس‌میکر رو کشت و به کل کل طولانیشون دربارهٔ این که "کی تو شلیک کردن دقیق تره؟" پایان داد: [ s4.uupload.ir/.../... ] [ s4.uupload.ir/.../... ] در صحنهٔ پس از تیتراژ فیلم هم دیدیم که پیس‌میکر زنده مونده و الان باید منتظر سریال اختصاصیش باشیم. جان سینا هم به نظرم خیلی خوب در نقشش ظاهر شد و ثابت کرد که علاوه بر کشتی کج میتونه تو بازیگری هم خیلی موفق باشه.
این الهام گیری شخصیت کمدین تو کمیک های واچمن (Watchmen) هم خیلی جالب بود. همون‌طور که میدونید و توی مقاله هم گفته شد، آلن مور (نویسندهٔ سری کمیک های واچمن) میخواست برای داستانش از شخصیت های گمنام و ناشناخته‌ای مثل شخصیت هایی که دی‌سی از چارلتون کامیکس گرفت استفاده کنه، اما یکی از سردبیر های اون موقع دی‌سی به نام "دیک جیوردانو" با این قضیه مخالفت کرد چون معتقد بود که این کار به موفقیت مالی واچمن ضربه میزنه. به همین ترتیب هم آلن مور از شخصیت های جدیدی توی داستانش استفاده کرد که با الهام از شخصیت های چارلتون کمیکس خلق شده بودن و همون‌طور که گفته شد کمدین هم از این دسته بود که با الهام از پیس‌میکر خلق شد.
در کل خیلی مقالهٔ جالبی بود و کمکم کرد که بیشتر با این شخصیت آشنا بشم. ممنون از آقای یارویسی بابت ترجمهٔ این مقاله.
خسته نباشید.

پ.ن: راستی، تولد "اندرو گارفیلد" رو هم به تمام طرفداراش تبریک میگم ;-) آرزو میکنم هر کجا که هست و تو هر پروژه‌ای که در آینده داره، موفق باشه (من برم یه بار دیگه سخنرانی زیبا و تاریخی ـش راجع به اسپایدرمن رو گوش کنم :-* )
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
s.p.i
#5 s.p.i 1400-05-29 18:26
خیلی ممنون بابت مقاله
راستش سایت یک شخصیت کم اهمیت و ناشناخته رو معرفی کرد جالب که پیس میکر فکر میکنه با کلاهش روح قربانی هاش گیر میفتن و حتی جالبه که تو تخیلاتش شم در حال جنگقدنه کل کل هاش با بلاد اسپورت هم یکی از نقاط قوت فیلم بود و تو نشون گیری هم دست کمی از بلاد اسپورت نداره جالبه که کمدین هم ازش الهام گرفته
و با پدر مشکل داشت و تو چند تا از داستان هم حضور افتخار داشت
تشکر از آقا کیارش
نقل قول کردن
Elliott
#6 Elliott 1402-12-13 11:56
You are so interesting! I don't think I've read anything like that before.
So great to find someone with original thoughts on this subject.
Really.. many thanks for starting this up. This web site is
one thing that is required on the internet, someone with some originality!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید