10 حقیقت مهمی که باید درباره "پرندگان شکاری" (Birds of Prey) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره "پرندگان شکاری" (Birds of Prey) بدانید

این مقاله نیز به مناسبت اکران فیلم "هارلی کوئین: پرندگان شکاری" تقدیم شما میشود.

مقدمه: سری کمیک بوک های "پرنده‌های شکاری" از سال 1996 توسط شرکت دی‌ سی کامیکس منتشر شده و البته بارها ریلانچ شده اند. اساس آغاز این مجموعه کتاب با همکاری دو شخصیت قناری سیاه و باربارا گوردون (که در آن زمان با اسم رمز اوراکل شناخته می‌شد و فلج بود)، شکل گرفت اما با گذشت زمان این تیم گسترش یافت و شامل شخصیت‌های ابرقهرمان دیگری شد. مقر اصلی این تیم ابتدا در گاتهام سیتی واقع بود و بعدها در متروپلیس اداره می‌شد، و سپس یکبار دیگر به کالیفرنیا نقل مکان کرد. در این مقاله میخواهیم به شما 10 فکت مهم درباره این گروه ارائه کنیم!

 

1- کشتن برای پرندگان شکاری عیب نیست!

 کشتن برای پرندگان شکاری عیب نیست!

قانون طلایی در دنیای کمیک بوک اینه که قهرمانان نباید کسی را بکشند ولی در داستان های پرندگان شکاری شاهد بوده ایم که قهرمانان ما گاهی وقت ها نیازی به رعایت کردن این قانون نداشته اند! به ویژه یکی از اعضای اصلی یعنی هانترس! البته دیگر اعضا هم خیلی به این قضیه اهمیت نمیدهند! ولی هانترس همیشه مایل بوده علیه دشمنان خودش از نیروی مرگبار استفاده کنه (یکی از دلایلی که از JLA اخراج شد هم همین بود). قناری سیاه و اوراکل (باربارا گوردون) خیلی سعی کرده اند که هانترس را اصلاج کنند ولی موفق نشده اند. در داستان The Battle Within که در شماره های 76 تا 85 از کمیک Birds of Prey چاپ شد، اوراکل فعالانه سعی کرد جلوی کشتار توسط هانترس را بگیره ولی آخرش به معذرت خواهی افتاد! تا اینکه در یک داستان دیگر اوراکل بهش گفت که اگه مجبور شد میتونه اعضای Secret Six رو بکشه!!!

  

2- اسم گروه آنها بی معنی است!

 اسم گروه آنها بی معنی است!

آدم وقتی اسم پرندگان شکاری رو میشنوه به نظرش میرسه که اعضای گروه باید حتما یک تِم پرنده ای داشته باشند ولی اینطور نیست! یعنی اوراکل و هانترس که دو تن از سه عضو اصلی تیم هستند هیچ ربطی به پرندگان ندارند. قناری سیاه هم فقط اسمش به پرنده ها میخوره ولی قدرت هاش پرنده ای نیست چون در هنرهای رزمی مهارت داره. اون "خروش قناری" (canary cry) رو هم همیشه نداشته و زیاد هم شبیه به صدای یک پرنده نیست! جالبه که بدونید در 86 شماره نخست از کمیک پرندگان شکاری نشنیدیم که در داخل داستان ها کسی از این اسم براشون استفاده کنه! (حتی وقتی شخصیتی به نام «زیندا بلیک» این اسم رو پیشنهاد میده کسی ازش استقبال نمیکنه!). در داخل دی سی یونیورس هم شاهد بوده ایم که با این قضیه شوخی شده. مثلا «بلو بیتل» یک بار به باربارا گوردون گفت که خیلی احمقانه است که تیمی به اسم پرندگان شکاری داشته باشی در حالی که هیچ کدام از اعضا ربطی به پرنده ها نداشته باشه!

 

3- اعضای تیم همگی مونث هستند ولی استثنا هم وجود داشته!

اعضای تیم همگی مونث هستند ولی استثنا هم وجود داشته!

ایده تیم پرندگان شکاری اینه که اعضایش همگی خانم باشند (یعنی مونث باشن). هسته اصلی تیم هم همیشه خانم بوده اند: قناری سیاه، هانترس و باربارا گوردون). کلا تبلیغات و بازاریابی که دی سی برای کمیک ها (و فیلم) پرندگان شکاری انجام داده همیشه روی این محور مونث بودن متمرکز بوده است. اما جالبه که بدونید استثناهایی هم وجود داشته است! یعنی شخصیت‌های مرد نیز از جمله  نایت وینگ، گربه ‌وحشی، سَونت و الکساندر کریئوت اغلب در مأموریت‌ها به آن‌ها کمک کرده اند. ولی عضو دائمی یا رسمی نبودند. تا اینکه در ابتدای سری دوم کمیک های Birds of Prey ، شخصیت های شاهین  و کبوتر (Hawk & Dove) نیز به طور رسمی این گروه ملحق شدند! (برای آشنایی با شاهین و کبوتر ، این مقاله را بخوانید).

 

4- یک گروه خبیثِ زنانه دشمن پرندگان شکاری است!

 یک گروه خبیثِ زنانه دشمن پرندگان شکاری است!

"دختران گاتهام" (Daughters of Gotham) دشمنانی منحصر به فرد برای پرندگان شکاری هستند زیرا سازمانی زنانه هستند که از ظلم و ستم مردان علیه شهر گاتهام خسته شده اند. آنها یک بار ویروسی قدرتمند را در سطح شهر آزاد کردند که فقط مردان را تحت تاثیر خود قرار میداد! این موضوع باعث به وجود آمدن هرج و مرج زیادی در شهر شد. پرندگان شکاری مجبور شدند با شخصیت های مونث دیگری مثل پویزن آیوی، زن گربه ای و هارلی کوئین، واندر وومن و بت وُمن متحد شوند تا جلوی این گروه را بگیرند زیرا چالشی بزرگ ایجاد کرده بودند.

 

5- پرندگان شکاری سریال تلویزیونی داشته است

پرندگان شکاری سریال تلویزیونی داشته است

سال 2002 سریال تلویزیونی "پرندگان شکاری" از شبکه The WB پخش شد و در شهر گاتهام كه بتمنی در آن وجود نداشت جریان داشت. شخصیت های اصلی عبارت بودند از: «باربارا گوردون /اوراكل» با بازی دینا میر، «هلنا كایل/هانترس» با بازی اشلی اسكات، «دینا لانس/قناری سیاه» با بازی ریشل اسكارستن. این سه نفر به كمك یك افسر پلیس و همچین دستیار با وفای بتمن یعنی «آلفرد پنی ورث» به جنگ جنایت میرفتند. این سریال ابتدا با استقبال نسبی روبرو شد ولی خیلی زود افت كرد و فقط یك سیزن 13 قسمته از رویش ساخته شد.

 

6- مادر هانترس یک شخصیت خبیث از آب درآمد!

مادر هانترس یک شخصیت خبیث از آب درآمد!

یکی از شوکه کننده ترین دشمنان پرندگان شکاری، «فِنیس» (Fenice) نام داشت. او یک رئیس قدرتمند مافیا بود که با پرندگان شکاری مبارزه کرد . اما اوضاع وقتی پیچیده شد که هویت اصلی فینس برای خوانندگان فاش و معلوم شد او در واقع همان «ماریا برتینلی»، مادر «هلنا برتینلی» (ملقب به هانترس) است! هلنا فکر میکرد مادرش به همراه دیگر اعضای خانواده اش در زمانی که وی کودک بود کشته شده اند ولی اشتباه فکر میکرد و مادرش زنده مانده و تبدیل شده بوده به رئیس یکی از بزرگترین باندهای مافیایی تا از بقیه انتقام بگیره.

  

7- پرندگان شکاری قرار بود در سریال کارتونی Justice League Unlimited حضور پیدا کنند

پرندگان شکاری قرار بود در سریال کارتونی Justice League Unlimited حضور پیدا کنند

همانطور که پیشتر در این مقاله گفته بودیم سریال Justice League Unlimited  از بهترین های تاریخ است که در آن شاهد حضور اکثر شخصیت های ریز و درشت دی سی بودیم. قرار بود در یکی از اپیزودها شاهد پرندگان شکاری باشیم که متاسفانه هرگز عملی نشد. ایده اپیزود این بود که بَتگرل (باربارا گوردون) که بستری شده است از روی تخت بیمارستان ماموریتی را به کمک قناری سیاه و هانترس به انجام میرساند. ولی سازندگان سریال نتونستند آن را بسازند چون مشکلاتی برای استفاده از شخصیت های مربوط به خانواده بتمن بر سر رایت آنها وجود داشت. ولی بخش های از این ایده برای اپیزودی دیگر به نام Double Date که در آن گرین اروو و قناری سیاه به همراه شخصیت کواِسچن و هانترس به یک ماموریت میروند ، مورد استفاده قرار گرفت. ضمنا این رو هم باید بگم که در یکی از اپیزودهای سریال کارتونیBatman: The Brave and the Bold   سرانجام شاهد حضور شخصیت های پرندگان شکاری بودیم که اعضایش را هانترس، قناری سیاه و زن گربه ای تشکیل میدادند (بتگرل بار دیگر به خاطر مشکلات رایت شخصتی های مربوط به بتمن مورد استفاده قرار نگرفت).

جالبه که نویسنده داستان این قسمت خانم گیل سیمون بود که از نویسندگان اصلی و برتر سری کمیک های پرندگان شکاری به حساب میاد. این رو هم بگم که چون شخصیت باربارا گوردون ابتدا در سریال معروف بتمن در دهه 60 میلادی معرفی شد و رایت این سریال هم دست شرکت فاکس است، دی سی سالها سر قضیه استفاده از این شخصیت در خارج از دنیای کمیک مشکل داشته است.

 

8- یکی از دشمنان پرندگان شکاری سعی کرد قدرت هاشون رو بدزده!

یکی از دشمنان پرندگان شکاری سعی کرد قدرت هاشون رو بدزده!

یکی از دشمنان جدید و مرموز پرندگان شکاری که در سری Rebirth معرفی شد ، «بلک بِرد» نام داره. او در ابتدا ادعا میکرد میتونه به افراد دارای توانایی های فوق بشری کمک کنه تا به حداکثر پتانسیل خود دست پیدا کنند. قناری سیاه سعی کرد به صورت مخفیانه درباره بلک برد اطلاعات به دست بیاره . بلک برد اولش قدرت های قناری سیاه را توسعه داد ولی بعدا معلوم شد که این کار رو با همه شاگردهای خودش میکنه تا بعدا قدرت هاشون رو ازشون بدزده و برای خودش برداره! او قناری سیاه را مورد کنترل ذهنی خودش قرار داد و با پرندگان شکاری جنگید تا اینکه قناری سیاه تونست خودش رو آزاد کنه و شکستش بده.

 

9- دی سی به نویسنده پرندگان شکاری اجازه نمیداد از شخصیت های رنگین پوست استفاده کند!

دی سی به نویسنده پرندگان شکاری اجازه نمیداد از شخصیت های رنگین پوست استفاده کند!

این خیلی عجیبه ولی حقیقت داره! گیل سیمون به عنوان نویسنده اصلی کمیک های پرندگان شکاری بارها نقل کرده که برای اینکه تنوع نژادی را در این کمیک زیاد کنه سعی داشته از شخصیت های رنگین پوست مثل «ویکسِن» استفاده کنه (برای آشنایی با او ، این مقاله را بخوانید) ولی سردبیرهای وقت دی سی بهش گفته بودند فقط میتونه از شخصیت های سفید پوست استفاده کنه! او یک بار هم میخواست از «کاساندرا کین» (بتگرل سوم) استفاده کنه ولی به دلیل تداخل حضور این شخصیت در رویداد Batman Inc بهش اجازه داده نشد. البته بعدا این مشکلات حل شد و همه این شخصیت هایی که گفتم به علاوه کسانی همچون لیدی شیوا، رنه مونتایا، کاتانا و استریکس به پرندگان شکاری ملحق شدند (این مقاله را بخوانید).

 

10- بزرگترین دشمن پرندگان شکاری، یک مرد است!

بزرگترین دشمن پرندگان شکاری، یک مرد است!

بزرگترین دشمن پرندگان شکاری مردی است به نام «نوآ کاتلر» ملقب به «محاسبه گر» (The Calculator)! او در واقع همتای خبیث شخصیت اوراکل محسوب میشود و با جمع آوری اطلاعات و آنالیز کردن قهرمانان در هنگام نبرد تونسته یک امپراطوری بزرگ و شرور برای خودش تاسیس کنه (او این اطلاعات را در ازای مبالغ هنگفت در خدمت دیگر خلافکاران قرار میده). ولی جالبه که او پس از اینکه اوراکل در نبردهای آنلاین بر او پیروز شد، شیفته اش شد! این شیفتگی به اوراکل وقتی به اوج خودش رسید که در سالهای اخیر یک رُبات قاتل مونث (!) ساخت به نام Burnrate تا به پرندگان شکاری حمله کنه و همچنین هویت اوراکل را برایش شناسایی کنه!

 ربات قاتل

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی فیلم "پرندگان شکاری" 

معرفی 20 عضو برتر گروه "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY) – قسمت اول

10 کمیک برتر "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY)

10 حقیقت جالبی که باید درباره هارلی کوئین (HARLEY QUINN) بدانید

20 شخصیت برتر مارول و دی سی كه خارج از دنیای كمیك بوک خلق شدند!

10 نویسنده برتر دی سی (DC) در دهه گذشته

15 دستیار برتر بتمن

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های دی سی

10 قهرمان برتری که قدرت های فرابشری ندارند

تهدید آمیز ترین زوج های خبیث دنیای کمیک

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید دی سی در 10 سال گذشته

15 دفعه ای که DCEU هواداران "واقعی" دی سی را عصبانی کرد

10 کمیک برتر جوخه خودکشی (SUICIDE SQUAD)

20 سریال ابرقهرمانی/کمیک بوکی فراموش شده تلویزیون

15 شخصیت دنیای کمیک که یادتون رفته قبلا هم در تلویزیون دیده شده بودند!

20 رفاقت برتر در دنیای کمیک بوک

تمام فیلم ها و سریال های مورد انتظار دی‌سی (DC)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hassan91
#1 hassan91 1398-11-28 23:11
با تشکر از آقای ترابی بابت این مقاله. حالا میتونم بگم که کاملا برای پرندگان شکاری آماده‌ام. البته واضحه که فیلمش به شدت با کمیکاش متفاوته.
اون گروه زنانه هم بیشتر شبیه یکی از دشمنان واندرومن بود که سعی داره مردا رو از هستی ساقط کنه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37