10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت های جوخه انتحار جیمز گان بدانید

10-حقیقت-فکت-facts-معرفی-کاراکتر-مهمی-که-باید-درباره-شخصیت-های-جوخه-انتحار-جیمز-گان-بدانید-جوخه-خودکشی-suicide-sqaud

اسپایدی، به مناسبت شروع به اکران فیلم جوخه انتحار (یا خودکشی) به کارگردانی جیمز گان، این مقاله تقدیم به شما کمیک دوستان.

مقدمه : وقتی جوخه خودکشی نسخه دوید آیر ( David Ayerکه در اینجا نقد شده است) در سال 2016 روی پرده سینماها رفت و توانست جایزه اسکار بهترین چهره پردازی و آرایش مو را کسب کند، اما با نقدها و نظرات بسیار منفی  روبه‌رو شد، به طوری که یکی از بدترین فیلم های کمیک بوکی تاریخ سینما لقب گرفته! حالا هواداران باید دومین فیلم جوخه خودکشی (Suicide Squad) را که توسط جیمز گان (James Gunn) بزرگ کارگردانی شده است، نظاره کنند و شاهد ماجراجویی دیگری از هارلی کویین (Harley Quinn)، ریک فلگ (Rick Flag) و کاپیتان بومرنگ (Captain Boomerang) باشند. آنها به تیمی متشکل از عجیب‌ترین شروران دی‌سی کامیکس ملحق میشوند. قطعاً این تیم از تنوع جالب توجهی برخوردارند است. اگر میخواهید فیلم موفق جوخه انتحار را تماشا کنید، لازم است درباره شخصیت های گم نام این فیلم اطلاعاتی داشته باشید به همین دلیل، با وب سایت اسپایدی همراه باشید تا به بررسی شخصیت‌های این فیلم بپردازیم. البته شاید بهتر باشه اگه هنوز فیلم را ندیده اید این مقاله را نخوانید چون سرنوشت برخی از اونا رو در فیلم فاش میکنه!

 

10- کینگ شارک/شاه کوسه (King shark)

کینگ شارک یا شاه کوسه (King shark)

کینگ شارک یا شاه کوسه یکی از محبوبترین خبیث های سالهای اخیر در کمیک های دی‌سی است. نام حقیقی او Nanaue است که در هاوایی متولد شده و یک جور کوسه انسانی شکل است. پدر او "شاه تمام کوسه ها" نام داشت که بهش Shark God   هم میگفتند. اولش شک و تردیدهای درباره اریجین او وجود داشت و برخی اعتقاد داشتند انسانی است که دچار جهش ژنتیکی شده است ولی بعدا تایید شد که واقعا فرزند Shark God است. او اولش دشمن «سوپربوی» محسوب میشد ولی بعدا معلوم شد در گذشته با آکوامن درگیری هایی داشته. در واقع سالها پیش شاه کوسه کشیش های آتلانتیس را کشته بود چون پدرش بهش گفت بود طبق پیشگویی هایی اگر این کار را بکنه به قدرت های زیادی دست پیدا میکنه ولی آکوامن او را شکست داد و به هدفش نرسید. شاه کوسه عضو گروه های Secret Six و حتی "جوخه خودکشی" هم بوده است. کینگ شارک در سالهای اخیر به دلیل حضورش در سریال فلش (The Flash) و انیمیشن سریالی هارلی کویین (DC Universe's Harley Quinn) از شبکه سی‌دبلیو (CW)، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

9- پولکا دات من (Polka Dot Man)

پولکا دات من (Polka Dot Man)

ایشون (که "مرد خال خالی" هم میشه صدایش زد) از خبیث های گمنام و بیخود بتمن هستند که سال 1962 و در شماره 300 از کمیک Detective Comics خلق شدند و مدتهاست که دیگه ازش خبری نیست. اسم واقعی اش هست «آبنر کریل» (Abner Krill) که قدرتی از خودش نداشت ولی در عوض توانایی های خودش را از لباس خال خالی خودش میگرفت! یعنی هر کدوم از اون دایره های روی لباسش رو میتونست به نوعی سلاح تبدیل کنه! هیچ کس هم نمیدونه که این لباس از کجا اومده و منشا اون چیه. اما چیزی که میشه گفت اینه که هم اسمش بیخوده، هم لباسش و هم قدرت هاش! البته در فیلم او تنفر زیادی از مادرش داره و خودش میگه که مادرش در استار لبز کار میکرده و دوست داشته فرزندانش ابرقهرمان بشن و آزمایشاتی روشون انجام داده که باعث شده این بلا سرش بیاد و الان هر جایی و هر کسی رو که نگاه میکنه مادرش رو میبینه! (در واقع در فیلم شخصیتی سمپاتیک شده که آدم دلش براش میسوزه و قدرت هاش نوعی ویروس میان بُعدی هستند که خیلی آزارش میدن).

 

 8- ویزِل/راسو (Weasel)

ویزل یا راسو (Weasel)

وقتی که حضور ویزل در فیلم اعلام شد، قطعاً بسیاری از هواداران چنین سوالی داشتند : ویزل کیه؟؟ یا اصلاً چیه؟؟ در دنیای کمیک، مردی به اسم جک مونرو (Jack Monroe)، این خبیث کاستوم دار را خلق میکند تا در دنیای کمیک دست به قتل و خباثت بزند. او پنجه های تیز و نگاه وحشتناک یک راسو را داراست که از نام مستعار ترسناکش الهام گرفته شده است. نسخه جدید او در فیلم با بازی شان گان (Sean Gunn که نقش آفرینی زیبایش را در سری نگهبانان کهکشان به یاد داریم)، به نظر میرسد بیشتر یک حیوان باشد تا یک انسان! در واقع شان گان تنها او را به صورت موشن کپچر بازی کرده تا به صورت رایانه ای خلق شود. و در همون ابتدا فهمیدیم که نمیتونه شنا کنه و به همین دلیل غرق شد بدون اینکه چیز خاصی ازش بفهمیم!

 

7- مونگال (Mongal)

مونگال (Mongal)

مونگال ، دختر فرمانروای افسانه ای دنیای جنگ (Warworld سیاره ای در دنیای دی‌سی) به نام «مانگول» (Mongul) است که از دشمنان سوپرمن است و اینجا معرفی شده است. مونگال همچون پدرش، قدرش را افزایش داد تا بتواند با اشخاصی مثل سوپرمن (Superman) شاخ به شاخ شود. در بازه‌ای از زمان، با دزدین تاج و تخت از فرمانروایان، حتی در سیاره خود حکمرانی نیز کرده است. مونگال قبلا در انیمیشن هایی مثل انیمیشن سریالی بتمن : شجاع و جسور (Batman : The Brave and The Bold) حضور پیدا کرده است. با این حال، فیلم جوخه خودکشی جیمز گان، اولین حضور کاراکتری از دنیای جنگ (Warworld) در یک لایو اکشن است که مثل هم تیم های خودش در تیم اول جوخه خودکشی در همان سکانس افتتاحیه کشته میشود!

 

6- بِلاد اسپورت (Bloodsport)

بلاد اسپورت (Bloodsport)

او یک افتخار بزرگ در شهرت خباثتش دارد، او مردی است که سوپرمن را با تیر در دنیای کمیک زده. زمانی که بلاداسپورت با نام واقعی رابرت دوبوا (Robert Dubois) مسیر شرارتش را تازه شروع کرده بود، توسط لکس لوثر به تکنولوژی مجهز شد و به این باور رسید که سوپرمن دشمن است. علاوه بر انواع سلاح‌ها و تجهیزات تلپورتی که لوثر به رابرت داد، باید بگویم که یک اسلحه هم بود که می‌توانست گلوله‌های کریپتونی (زادگاه سوپرمن) شلیک کند که طعم یکی از این گلوله ها را سوپرمن هم چشید. او از شخصیت های مهم فیلم با بازی ادریس البا است. شخصیت او در واقع قرار بوده جانشین شخصیت ددشات با بازی ویل اسمیت در قسمت اول باشد. در فیلم دیده میشه که دختری نوجوان داره که بهش اهمیت نمیده ولی وقتی تهدید میکنن که اگه به ماموریت نره دخترش رو میارن زندان، تن به انجام آن میده. ضمنا با شخصیت صلح ساز در طول فیلم خیلی سر مهارت در تیراندازی کَل کَل داره!

 

5- صلح طلب (Peacemaker)

صلح طلب (Peacemaker)

داستان اصلی «صلح طلب» پیچیده است. در واقع او قبل از اینکه توسط دی‌سی خریداری شود، متعلق به شرکت چارلتون کامیکس بود. او یک شخصیت گیج و سردرگم است. او با اعتقاد به اینکه میتوان صلح را با خشونت به دست آورد، تبدیل به اینی شد که میبینید، یعنی کسی که بی درنگ دست به کشتار میزند. همچنین او معتقد بود که روح قربانیانش در کنار او باقی میمانند و به او توصیه هایی میدهند. اگر برایتان کافی نیست این را هم بگویم که پدرش یک نازی در جنگ جهانی دوم بود.

 

4- ساوان (Savant)

ساوان - ساوانت

ساوان در فیلم جوخه خودکشی با بازی مایکل روکر محبوب (Michael Rooker که بازی شاهکارش را در سری نگهبانان کهکشان به یاد دارید، من که عاشقش هستم) تلاش خود را خواهد کرد تا مورد توجه هواداران قرار گیرد. ساوان در دنیای کمیک مردی نابغه است که اوایل سعی میکند از این نبوغش در جهت خوبی استفاده کند، اما بعداً توسط بتمن دلسرد و نا امید شده و از راه راست خارج میشود. باید این را هم بگویم که مغزش به دلیل عدم تعادل شیمیایی، ناجور عمل میکند، یعنی بسیار فراموش کار است و حافظه‌اش درست عمل نمیکند. در فیلم او را تنها در سکانس افتتاحیه میبنیم که هنگام ماموریت میترسه و پا به فرار میذاره و مجبور میشن مخش رو بترکونند! عجیبه که اون پرنده رو در زندان به شکل جالبی میکشه ولی برای نجات دادن شخصیت ویزل که داشت غرق میشد سعی کرد کمکش کنه! و جالب این که یه پرنده مثل همونی که کشته بود رو دیدیم که داشت به جنازه اش نوک میزد تا نشون دهنده عواقب کارش باشه!

 

3- محافظ سیاه (Blackguard)

محافظ سیاه (Blackguard)

محافظ سیاه به عنوان یک شرور اجازه‌ای یا مزدور در گروهی به اسم «یک هزار» یا «1000» در دنیای دی سی شروع به کار کرد. او تقریباً در تمام مأموریت های خود شکست خورده و همینطور سعی در کشتن بوستر گلد (Booster Gold) نیز داشته است. قدرت های او سابقه افزایش را دارند، اما توانایی اصلی او «ergokinesis» یا همان دستکاری انرژی است. او زرهی سیاه شبیه به گرمکن ورزشی میپوشد و گُرز غول‌پیکری دارد که اگر از آن درست استفاده کند، تبدیل به کسی میشود که ابرقهرمانان دوست ندارند باهاش روبه‌رو شوند. اما در فیلم راستش ما چیز خاصی از سرگذشت یا قدرت های او نمیبینیم زیرا همون اول فیلم زرتی کشته میشه! ضمن اینکه کسیه که تو تیم خودش خائن بوده و آمار هم تیمی های خودش رو به نظامیان اون کشور آمریکای لاتین داده بود و همین کارش باعث میشه هم خودش کشته بشه و هم هم تیم هاش!

 

2- تی‌.دی.کِی (T.D.K)

تی‌.دی.کِی (T.D.K)

بالاخره ناتان فیلون (Nathan Fillion) راضی به بازی در فیلم‌های ابرقهرمانی شد و در فیلم جوخه خودکشی، نقش کاراکتری به اسم تی.دی.کِی را بازی میکند که شاید هیچ هواداری اسمش را تا به حال نشنیده باشد ولی هواداران سایت ما قطعا با دیدن تصویر بالا و توضیحات زیر او را میشناسند چون قبلا در دو مقاله بهش اشاره کرده بودیم (در اینجا و اینجا). از اون شخصیت هایی که هم قدرت بیخود دارند و هم اسم ضایع! ولی اون دیگه آخرشه! «پسر بازو جدا شونده»!!!! یعنی واقعا میتونه بازوی خودش رو قطع کنه و باهاش به دیگران ضربه بزنه!!! پس میشه گفت که قدرت اکشن فیگورهای ما رو داره که در دوران کودکی بازوشون رو جدا میکردیم و میزدیم تو سر بقیه اسباب بازی هامون! گفته میشه عمدا قدرت هاش رو اینقدر مضحک خلق کرده اند. ضمن اینکه گفته میشه اولین کسی بود که رفت عضو گروه لژیون ابرقهرمانان دی سی بشه ولی ردش کردند! اونقدر شخصیت بیخودی بود که تا سالها اسم واقعی نداشت ولی در رویداد Zero Hour معلوم شد اسمش هست Floyd Belkin اهل سیاره Lallor. من شرط میبندم وقتی خالقین این شخصیت داشتند خلقش میکردند کلی با هم خندیدن!

 

1- موش گیر 2 (Ratcatcher II)

موش گیر 2 (Ratcatcher II)

موش گیر هم با الهام از شخصیتی کمیک بوکی به همین نام، در فیلم جوخه انتحار حضور دارد. او از دشمنان بیخود و گمنام بتمن است ولی در فیلم تغییر جنسیت در این شخصیت داده شده و دختر شده است در حالی که در دنیای کمیک مرد است! البته در فیلم بهش میگن موش گیر 2 و گفته میشه دختر اون موش گیر قبلی است. در هر حال او توانایی کنترل و برقراری ارتباط با موش ها را دارد و معمولا خسته و دارای کمبود خواب دیده میشود! رگ و ریشه اروپایی دارد (از کشور پرتغال آمده) سعی شده شخصیتی سمپاتیک مثل مرد خال خالی باشد تا تماشاچی باهاش ارتباط بگیره. 

 

نویسنده: احسان زینالی

Ehsan Spider

Ehsan Spider

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد فیلم "جوخه خودکشی" (SUICIDE SQUAD)

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی دی سی (DCEU)

15 ابرخبیثی که اسم ضایع دارند!

بی مصرف ترین ابرقهرمانان کمیک بوکی!

مزخرف ترین شخصیت های دنیای کمیک بوک

10 کمیک برتر جوخه خودکشی (SUICIDE SQUAD)

نقد سروش آریا منش برای فیلم "جوخه خودکشی" (SUICIDE SQUAD)

10 حقیقت جالبی که باید درباره هارلی کوئین (HARLEY QUINN) بدانید

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی دی سی (DCEU)

15 دشمن بیخود بتمن!

اتهام کپی برداری به کارگردان فیلم جوخه خودکشی

10 حقیقت مهمی که باید درباره "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY) بدانید

معرفی 20 عضو برتر گروه "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY)

نقد و بررسی فیلم "پرندگان شکاری و رهایی فانتزی یک هارلی کویین"

10 کمیک برتر "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY)

20 شخصیت برتر مارول و دی سی كه خارج از دنیای كمیك بوک خلق شدند!

15 دستیار برتر بتمن

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Pooyan mirzahosseini
#1 Pooyan mirzahosseini 1400-05-19 16:41
سلام خسته نباشید مقاله را خیلی خوبی بود
راستش بنظرم شخصیت هایی بودن که جیمزگان می‌تونست تو فیلم ازشون استفاده کنه به جای اینکه های همون اول بکشتشون ( مثل تعدادی از افراد همین لیست مثل محافظ سیاه یا ساوان )
البته درمورد T.D.K باید بگم که به خاطر خوبی ازش استفاده شد ( منظورم اون صحنه ای بود که سعی کرد از قدرتش استفاده کنن
:D ) یا بنظرم کاپیتان بومرنگ زنده میموند بنظرم بهتر میشد
درکل فیلم و خوبی شد ولی میتونست بهتر بشه (مثلاً میتونست به جای اینکه تعداد زیادی از افراد جوخه رو اول فیلم بکشه یه تعدادی رو میکشت از یه سری ها استفاده میکرد و تا آخر فیلم تعداد اونا رو کم میکرد مثلاً موقع مبارزه با استارو )
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-05-19 17:52
سلام
ممنون بابت مقاله.
فیلم جوخه انتحار یا انتحاری یا خودکشی (بالاخره کدوم؟!) خوب یا بد بالاخره اکران شد بحث هایی سر این فیلم هست. به هر حال در این فیلم سعی شده از شخصیت های کمتر شناخته شده یا حتی ضایع در دنیای دی سی استفاده بشه. بعضی هاشون که پیش هواداران فقط به درد خنده میخورن! بعضا هم شخصیت نسبتا مهم تری هستند و در فیلم هم نقش بیشتری داشتند.
کینگ شارک شخصیت مهمی توی فیلم بود و نقش زیادی داشت. عضو جوخه اصلی هم بود و در عین ظاهر تنومند و قوی که داره اما بعضی وقت ها لحظات بامزه ای خلق میکنه. توی صحنه های اکشن هم حضور موثری داره و البته یکی از منبع های مهم درجه R فیلم هم هست. توی دنیای کمیک هم بیشتر به نظرم به آکوآمن میخوره به خاطر مسائل دریایی.
پولکا دات من که یکی از لطف های بزرگ فیلم شاملش میشه. از یکی از مضخرف ترین دشمنان بتمن تبدیل شده به یکی از شخصیت های مهم این فیلم. اوریجین و قدرت هاش هم معقول تر شده ( البته به نسبت خودش و همتای کمیکیش) و سعی هم شده که از طریق اوریحینش به شخصیت سمپاتیکی تبدیل بشه.
ویزل که چیز خاصی توی فیلم نبود جز اینکه مرگ او اولین چیزی بود که نشون میداد با فیلم متفاوتی طرف هستیم! البته توی صحنه بعد تیتراژ هم مشخص شد که هنوز زنده است!
مونگال و ساوان و محافظ سیاه و تی دی کی هم که همون اول فیلم کشته شدند! ساوان که با اون همه دبدبه و کبکبه وقتی این همه مرگ دید دمش و گذاشت رو کولش و الفرار! (فکر کنید ما با دیدن این فیلم چه کشیدیم) از اون جایی که پرنده ای مشابه همون پرنده ای که ساوان کشتش میاد سراغش و به بدنش نوک میزنه خیلی خوشم میاد و به نظرم از خلاقیات های این فیلم هست. محافظ سیاه هم که خائن از آب در اومد و نحوه مرگش سریع ولی یه جورایی چندش آور بود.تی دی کی هم فیلم همون رفتاری رو باهاش میکنه که انتظار داریم! یعنی همونطور که یکی از مضخرفترین ( شاید هم مضخرفترین) شخصیت های دنیای کمیک هست توی فیلم هم همینطوره. (در حالی که توی فیلم فکر کنم قدرت هاش هم بیشتر شده بود!) آخه کسی که بازوش رو در میاره میزنه سر و کله بقیه به چه دردی میخوره؟ خب مشت بزنه دیگه!
اما بلاد اسپورت و پیس میکر (صلح طلب) و موش گیر 2 از شخصیت های اصلی فیلم بودند. موش گیر 2 که واقعا ستاره فیلم بود و نقش خیلی مهمی داشت با گذشته ای تراژیک! بلاد اسپورت هم با بازی ادریس آلبا نقش رهبر این گروه رو بازی کرد و کل کلش هم با پیس میکر جالب بود. چیز زیادی از رابطه او با دخترش ندیدیم اما به اندازه کافی خوب بود. پیس میکر هم یکی از اون ضد قهرمانان افراطی هست که صلح و عدالت فقط اون چیزی هست که توی ذهنشونه و براشون مهم نیست کیا میمیرن!
با تشکر.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#3 Ehsan Spider 1400-05-19 19:00
تشکر میکنم از مدیریت گرامی بابت کمکی که در نوشتن مقاله کردن. راستش بنده اطلاعاتم راجب کاراکتر های دی‌سی چندان کامل نیست یا شاید یگم اصلا موجود نیست واسه همین به صورت سطحی و کلی راجب کاراکتر ها توضیح داده بودم. از تمام کسانی که در کامل کردن این مقاله به بنده کمک کردن تشکر میکنم راستش فکر کنم بهتره اسم ایشون هم اون بالا ذکر بشه.


بازم دست همه درد نکنه از خوانندگان هم یه تشکری داشته باشم و معذرت بخوام یه مدت چند روزه‌ای نبودم یکم مشکلات بود به هر حال بازم معذرت میخوام.
نقل قول کردن
قربانعلی
#4 قربانعلی 1400-05-19 19:17
واقعا متاسفم برای جیمز گان برای این فیلم و اینکه اینقدر از ددپول 2 تقلید کرده. ددپول هم همین جوری اون شخصیت های جدید رو برای تیم خودش به نام ایکس فورس انتخاب کرد و همشون زرتی کشته شدن ، بدون اینکه بعضی هاشون حتی مجال استفاده از قدرت هاشون رو پیدا کنند و در این فیلم هم دقیقا همین اتفاق برای تیم اول ماموریت که قتل عام شدند رخ داد. واقعا چرا باید اقای گان شخصیت هایی رو برای بار اول برای سینما انتخاب میکرد و بدون اینکه هیچ اطلاعاتی ازشون به ما بده اونجوری اول فیلم لت و پارشون میکرد؟ به بدیترین شکل به شخصیت ها و شعور ما توهین کرد چون لااقل تو فیلم ددپول یه مقدار بیشتر باهاشون آشنا شدیم. و یه تشابه دیگه اینکه اونجاهم دومینو زنده موند و اینجا هم هارلی کویین. واقعا گان چقدر اسکی رفتی از ددپول 2!
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#5 Pooyan mirzahosseini 1400-05-19 19:36
#4:

تا حدودی بله شما درست میگید اما تفاوت این اتفاق داخل جوخه انتحاری 2 با ددپول 2 این بود که در جوخه انتحاری این عمل تا حدودی برنامه ریزی شده بود والر از یه طرف یک جوخه رو فرستاد برای حواس پرتی از یه طرف یه جوخه دیگه رو فرستاد برای انجام مأموریت اصلی پس به نوعی خواستن با این حرکت شخصیت حسابگر و باهوش آماندا والر رو نشون بدن در صورتی که در ددپول 2 اصلا اینطوری نبود ولی درکل منم میگم بهتر بود یه سری از شخصیت ها زنده میموندن
نقل قول کردن
s.p.i
#6 s.p.i 1400-05-19 19:39
سلام خیلی ممنون از آقا احسان بابت معرف اعضا جوخه خودکوشی جیمزگان سیع کرد از اعضای کمتر شناخته شده بی مصرف استفاده کنه مثل تی دی کی یا موش گیر که توی فیلم اورجین عوض کرد بلکه البته تو این فیلم شخصیت هایی مثل پولک دات من به شخصیت های مهمی تبدیل شدن اورجین و قدرت هاش معقول تر شد کینگ شارک به شخصیت مهم و بامزه ای تبدیل شد

تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید