20 حقیقت مهمی که باید درباره‌ی "ابدی‌ها" (Eternals) بدانید

20-حقیقت-مهمی-که-باید-درباره‌-ابدی-‌ها-eternals-بدانید-فکتس-حقایق-فکت-اترنالز-ایترنالز-نکات-جالب-که-نمیدانستید-facts

خب وقتشه به مناسبت اکران فیلم اترنالز، با این نژاد بیشتر آشنا بشیم و مطمئن باشید هر آنچه بخواهید درباره ابدی های مارول بدانید در این مقاله یافت میشود!

مقدمه: اترنالز یا ابدی های کی هستند؟ اگر قرار باشه در یک پاراگراف توضیح بدیم ، اینطور توضیح میدیم: میلیون ها سال قبل موجوداتی بیگانه و نیرومند به نام «سلستیال ها» (Celestials) به زمین آمدند روی گونه های بدوی حیات آزمایش کردند که در نتیجه موجوداتی انسان شکل و فنا ناپذیر با قدرت های فرابشری به نام ابدی ها و موجودات زشت و خبیث بین «دیوایانت ها» (Deviants) پدید آمدند. ابدی ها همواره در نبرد با دیوایانت ها بوده اند و وظیفه شان دفاع از زمین بوده است ولی خود از دید انسان ها مخفی نگه داشته اند و منتظر هستند تا سلستیال ها فرا برسند و درباره سیاره زمین قضاوت کنند! آنها جمعیتی قلیل هستند که شهر اصلی شان "تایتانوس" (Titanos) بود (با سیاره تایتان اشتباه گرفته نشود). آنها حتی اگر با انسان ها ازدواج کنند احتمال اینکه بچه شان به یک ابدی تبدیل شود، کمتر از 1 درصد است! آنها در طول سالها صاحب فن آوری پیشرفته نیز شده اند و ...  و البته که  شما قطعا  فقط با این پاراگراف راضی نمیشوید. پس بیایید این مقاله را با دقت بخوانید.

در ضمن برای آشنایی با شخصیت های معروف نژاد ابدی ها مقاله زیر را بخوانید:

معرفی 20 عضو "ابدی ها" (ETERNALS)

 

1- خدایان جدید مارول!

  خدایان جدید مارول!

خب در اوایل دهه ۱۹۴۰ میلادی جک کربی به همراه همکار خلاق خود یعنی "جو سایمون" یکی از ماندگارترین و جذاب‌ترین شخصیت‌های تاریخ کمیک، یعنی کاپیتان آمریکا را برای انتشارات مارول که اون زمان "تایملی کامیکس" نام داشت، خلق کرد؛ این سری به قدری گرفت و موفق شد که مالک این انتشارات یعنی جناب مارتین گودمن، که برخلاف اسمش اصلا گودمن نبود (!)، به آن‌ها قول داد که حق امتیاز قابل توجهی رو از فروش این کمیک‌ها برای این دو طراح قائل شود. اتفاقی که خب البته نیفتاد و معلوم شد که آقای گودمن (بخوانید بدمن) یک خالی اساسی بسته! همین مسئله هم باعث شد تا کربی و سایمون به سیم آخر بزنند و انتشارات تایملی رو به مقصد انتشارات "نشنال کامیکس" که همون DC خودمون بود ترک کنند. جک کربی و جو سایمون در نهایت در دهه 50 میلادی که اوضاع صنعت کمیک بوک اصلا خوب نبود از هم جدا شدند. کربی اما در دهه ۱۹۶۰ دوباره به مارول بازگشت و به همراه استن لی پایه های دنیای فعلی این شرکت را بنا کرد. اما از آن‌جایی که آقای گودمن همچنان مالک مارول بود باز هم به وعده و وعیدهای خودش عمل نکرد داد و همین باعث شد تا کربی کماکان نتواند به این آدم اعتماد کند. برای همین ایده‌ی دیرین خود درباره خدایان جدید را مجبور شد تا در DC پیاده کند! (همانطور که در این مقاله گفته بودیم این ایده اولش قرار بود در کمیک بوک های ثور پیاده شود و به آزگاردی ها ربط پیدا کند). خلاصه این ایده کربی در DC تبدیل به New Gods و "حماسه دنیای چهارم" (Fourth World Saga) او شد.

اما در دهه۷۰ ماجرا فرق کرد و گودمن از ریاست و مالکیت این انتشارات کنار گذاشته شد و کربی هم که همیشه شیفته‌ی این ایده‌ی خدایان جدیدش بود، فرصت را مغتنم شمرد و این ایده را در قالب معرفی نژاد "اترنالز" یا "ابدی‌ها" که در واقع حکم New Gods مارول را داشتند عملی کرد.

 

2- "ابدی‌ها" در ابتدا عضو جهان مارول نبودند!

 "ابدی‌ها" در ابتدا عضو جهان مارول نبودند!

حتی قبل از اینکه کربی دوباره به مارول باز گردد، او و استن ‌لی بارها روی کراس‌اورها در دنیای کمیک کار کردند و بایدی اون‌ها رو عاملین اصلی ایجاد یونیورس مشترک در دنیای مارول دانست. اما خب شاید آغاز این ایده توسط کربی و استن‌لی ایجاد شد ولی پس از آن‌ها دیگر نویسندگان و طراحان کمیک خیلی بیشتر از این دو این قضیه رو جدی گرفتن و باهاش حال کردن و روی گسترش این یونیورس کار کردند و اینکه به قول کوین فایگی "همه چیز باید بهم ربط داشته باشه"! جک کربی کمی احساس ناراحتی میکرد زیرا به نظرش داستان ها باید فی نفسه خوب باشند نه اینکه بر پایه اینکه چقدر به دیگر عناوین مربوط میشوند مورد قضاوت قرار بگیرند. بنابراین وقتی او به مارول بازگشت، اطمینان پیدا کرد که عناوینی را در دست بگیرد که ارتباطی با سایر عناوین نداشته باشد. مثلا run کاپیتان آمریکا یا بلک پنتری که کربی در این مقطع تحویل مخاطبین داد ارتباطی با سایر عناوین مارول نداشت (کمیک های بلک پنتر او در واقع ارتباط خاصی با سری قبلی این شخصیت نداشتند!). او برای "ابدی ها" حتی پا را فراتر از این هم گذاشت و تصمیم گرفت شخصیت هایی را خلق کند که اصلا با جهان مارول ارتباطی نداشته باشند. در واقع ایده او این بود که سلستیال‌ها (در مقاله‌ای جدا به معرفی سلستیال‌ها خواهیم پرداخت ) که خالقین اصلی ابدی ها و «دیوایانت ها» (Deviants) هستند به زمین باز می‌گردند تا درباره آن قضاوت کنند (ابدی ها گونه دارای نیروهای فوق بشری از نژاد انسان و دیوایانت ها هم موجودات دفرمه و زشتی هستند که آنها هم توسط سلستيال ها از DNA میمون ساخته شدند). و خوب اگر کربی میخواست به سیاره ای اشاره کنه قبلا مورد حمله گالاکتوس قرار بود نمیتونست ایده خودش را جوری که خودش میخواد پیاده میکنه (چون خواننده ها براشون سئوال پیش میومد که وقتی گالاکتوس اومد ابدی ها کجا بودند که از سیاره مون دفاع کنند؟!)  لذا ابدی ها را از یونیورس اصلی مارول جدا کرد تا با فراغ بال به ایده های خودش بپردازه.

 

3- زورچپون‌ کردن هالک در کمیک‌های "ابدی‌ها"!

18- زورچپون‌ کردن هالک در کمیک‌های "ابدی‌ها"!

خب یه معضل و مشکلی در همه‌ی کمیک‌ها خصوصا مارول وجود داره و اونم اینه که وقتی ناشرین از کم‌فروشی و شکست نسبی عناوین خود مطلع می‌شوند، سریع می‌روند سراغ وارد کردن شخصیت‌های محبوبشون به اون کمیک! مثلا کافیه یک کمیک برای مدتی فروش ناامیدکننده‌ای رو تجربه کنه، اون وقته که انتشارات نویسنده‌ها رو مجبور می‌کنه تا مثلا شخصیتی مثل اسپایدی یا کاپیتان آمریکا رو وارد اون سری بکنند تا با استفاده از شهرت اون شخصیت، کمیک مربوطه احیا بشه. خب در مقطعی این ماجرا به سری "ابدی ها" هم کشیده شد و همون‌طور که گفتم انتشارات به جک کربی فشار آورد تا هر طور شده هالک رو وارد این سری بکنه تا به فروش کمک بشه! اما همون‌ طور که گفتم، سری "ابدی ها" خارج از دنیای اصلی مارول جریان داشت در اون دوران و کربی نمی‌تونست از هالک متعارفی که ما می‌شناسیم استفاده کنه برای همین دست به ایده‌ی دیوانه‌واری زد! ایده‌ی کربی این بود که دو دانش‌آموز در یک مدرسه، برای خلق سمبلی برای مسابقات مدرسه‌ای خود دست به ساخت یک ربات زدند؛ رباتی که از قضا بسیار شبیه به هالک بود! پس از این اختراع، این ربات به نوعی انرژی کیهانی آغشته شد و از کنترل خارج شد و همین ماجرا مقدمات حضور ابدی ها رو برای حل و فصل کردن ماجرا فراهم کرد! در واقع این ایده‌ی جالب کربی برای استفاده از هالک در عین استفاده نکردن از هالک (!) هم یعنی تبعیت کردن از دستورات روسای مارول و هم نشان داد که او خیلی روی جدا بودن ابدی‌ها از دنیای مارول تاکید دارد (کربی با زرنگی از این هالک روی دو جلد متوالی کمیک Eternals استفاده کرد تا فروش را بالا ببرد!).

 

4- و بازهم یک سری ناتمام برای جک کربی!

آخرین قسمت کمیک اترنالز

 بازم برگردیم به دورانی که جک کربی در در سی بود ...  خب، در عین آزادی عمل‌هایی که دی‌سی به جک کربی داده بود اما ماجرای جک و "حماسه دنیای چهارم" او سرانجام خوشی نداشت! ماجرا این بود که او قصد داشت عناوین مختلفی را ذیل این دنیا خلق کند و سکّانش را در دستان تیم‌های نویسندگی و طراحی دیگری بسپارد و خودش هم ضمن نظارت کلی بر روی همه‌ی آثار، عناوین دیگری را به صورت جداگانه پیش ببرد؛ با این حال دی‌سی اصرار داشت تا حتما تمامی عناوین این دنیا رو خود کربی نویسندگی و طراحی بکنه و به کربی گفته بود اگه خودش طراحی و نویسندگی شون نکنه ، کسی حاضر نیست بخرتشون! در نتیجه کربی مجبور شد عناوین مربوط به "حماسه دنیای چهارم" را خودش انجام بده. و بعد از مدتی دی سی نامردی کرد و به دلیل فروش پایین سری را کنسل کرد! به همین دلیل حماسه او ناتمانم ماند. و متاسفانه یک همچین اتفاق مشابهی هم برای سری Eternals   کربی در مارول افتاد. او برای این سری اهداف گسترده‌ای در ذهن داشت اما در این سری هم او نتوانست پیش از لغو شدن این سری داستان را به سر منزل مقصود برساند. او آهسته آهسته و با حوصله داشت سری خودش را پیش میبرد و این ایده را مطرح میکرد که اگر روزی خدا ظاهر شود و به مردم زمین بگوید که میخواهد سیاره آنها را مورد قضاوت قرار دهد چه واکنشی نشان میدهند. خوب این قرار بود با آمدن سلستیال ها به زمین رخ بدهد. آنها خودشان را در زمین کاشته بودند و به نظاره نشستند. سپس ابدی ها و دیوایانت ها از نبرد طولانی خود پرده برداری کردند ولی این نبرد هدف اصلی کربی نبود. او ایده های عمیق تری در ذهن داشت. ولی متاسفانه سری کمیک بوک های Eternals پس از تنها 19 شماره و بار دیگر به دلیل فروش پایین کنسل شدند و بار دیگر حماسه ای از خدایان که کربی در ذهن داشت نیمه کاره ماند...

 

5- سرانجام "ابدی‌ها" به دنیای مارول قدم گذاشتند!

  سرانجام "ابدی‌ها" به دنیای مارول قدم گذاشتند!

«روی توماس» نویسنده ای بود  همیشه شیفته‌ی آثار جک کربی بود و بر همین اساس زمانی که جک در دهه 70 میلادی بار دیگر از مارول جدا شد، او که عاشق این مخلوقات جک یعنی ابدی ها بود، سریع دست به کار شد تا آنها را وارد یونیورس اصلی مارول سازد. توماس در واقع خیلی از ایده اینکه سلستیال ها سر برسند تا سیاره زمین را مورد قضاوت قرار بدهند خوشش آمده بود. بنابراین در یکی از کمیک بوک های ثور داستانی نوشت که ثور با ابدی ها ملاقات میکنه تا در جریان تهدید سلستیال ها قرار بگیره.

ثور علیه سلستیال ها

او سپس مجبور شد با دیگر خدایان باستانی دیدار کنه تا بتونه تهدید سلستیال ها را خنثی بکنه چون اگر سلستیال ها از راه میرسیدند و مثلا اعلام میکردند که قضاوت خوبی درباره زمین ندارند آن وقت کل سیاره ممکن بود با خشم آن روبرو شوند! در نهایت ابدی ها تصمیم گرفتند با خدایان به رهبری اودین متحد بشوند تا با سلستیال ها مقابله کنند. ولی آنها قوی تر از این حرفها بودند ولی خوشبختانه قضاوت خوبی درباره زمین داشتند! (جالبه که روی توماس هم به قدر کافی در کمیک های ثور باقی نماند تا بتونه این داستان را تموم کنه و نویسندگان دیگری به نام رالف ماکیو و مارک گرونوالد آن را به اتمام رساندند).

 

 

6- جهش‌یافتگان مارول به لحاظ ژنتیکی با ابدی‌ها پیوند و ارتباط دارند

 جهش‌یافتگان مارول به لحاظ ژنتیکی با ابدی‌ها پیوند و ارتباط دارند

پس از اینکه ابدی‌ها و سلستیال‌ها به طور کامل وارد دنیای اصلی مارول شدند، نویسندگان و طراحان کمیک‌های مارول سعی کردند ایده های کربی را به دنیای بزرگتر مارول گره بزنند. کربی آن زمان کتاب معروف "ارابهٔ خدایان" (Chariots of the Gods) را میخواند و هوادار آن بود. در این کتاب که سال 1968 توسط اِریش فون دِنیکِن (اِریک فون دِنیکِن)، منتشرشد. اساس این کتاب بر پایهٔ این فرضیه است که بسیاری از تکنولوژی‌های تمدن‌های باستانی و ادیان برگرفته از مسافران فضایی هستند که به نام خدایان پذیرفته شده‌اند. به عبارت دیگر، کلمهٔ «خدایان» که در کتاب‌های باستانی و تورات آمده، در واقع موجودات فرازمینی هستند که انسان‌های آن دوران به آن‌ها «خدایان» می‌گفتند. در این کتاب، نویسنده به بررسی آثار و نشانه‌های باقی‌مانده از مسافران فضایی در میان آثار تاریخی و باستانی و عهد عتیق می‌پردازد. نویسندگان مارول هم از ایده های کربی که از این کتاب الهام گرفته بود، استفاده کردند تا توضیح بدهند امثال سلستیال ها یا ابدی ها چقدر روی ایده های جهان ما درباره جادو تاثیرگذار بوده اند. یکی دیگر از ایده ها این بود که سلستیال ها علاوه بر ابدی ها روی انسان ها نیز آزمایشاتی انجام دادند و به همین دلیل جهش یافته ها (mutants) خلق شدند (چون بخشی از دستکاری های سلستیال ها در وجود انسان ها باقی ماند و بعدا به صورت جهش ژنتیکی خود را نشان داد). در نتیجه سری ابدی ها به نوعی به پایه و اساس ابرقهرمانان جهش یافته مارول تبدیل شد (جالبه که یکی از نخستین جهش یافته های زمین یعنی «آپوکالیپس» به سلستیال ها ربط دارد و آنها بودند که به او فن آوری اش را دادند).

 

7-  تایتان‌ها هم از نژاد ابدی ها هستند!

 ارتباط ابدی‌ها و تایتان‌ها

در اوایل دهه‌ی 70 میلادی، انتشارات مارول خیلی به جوانان و نسل جدید نویسندگان بها داد؛ چرا که در آن دوران استن‌لی کم کار شده بود و روی توماس هم نمی‌تونست یک‌ تنه جور همه را بکشد. یکی از این نویسنده‌های جوان «جیم استارلین» بود (کسی که بعدها خالق ثانوس و بسیاری از داستان های حماسی – کیهانی مارول مثل "دستکش بینهایت" شد). استارلین وقتی نویسنده کمیک بوک های Captain Marvel   شد ایده های در سرش داشت که به ایده های کربی قرابت داشت. او تایتان ها را نژادی از ابدی ها دانست که از ازدواج بین دو ابدی به نام های Sui-San و Mentor پدید آمده اند. برادر Mentor نیز کسی بود که بهش میگفتن Zuras که در واقع همان زئوس، خدای قدیمی یونانیان بود! بدین ترتیب سرگذشت و ریشه خدایان باستانی در عالم مارول که به تایتان ها مشهور هستند به ابدی ها ربط داده شدند. همانطور که در این مقاله نیز گفته شده بود، ثانوس نیز از نژاد ابدی ها هستش ولی فرقش اینه که ثانوس در خودش ژن دیوایانت ها را نیز دارد . به همین خاطر است كه از همان بدو تولد ظاهرش با دیگر ابدی ها فرق داشت و مادرش (به نام Sui-San) حتی سعی كرد او را بكشد. یعنی او برخلاف ابدی ها که ظاهری زیبا دارند، زشت و ترسناک بود!

 

8- اورانوسی‌ها هم از نژاد ابدی ها هستند!!

اورانوسی‌ها

طی دهه ۵۰ میلادی که دوران افول کمیک های ابرقهرمانی بود مارول هم هر چی مد بود منتشر میکرد. مثلا یک روز میرفت سراغ کمیک های وسترن بعدشم کمیک بوک های عاشقانه و بعدشم کمیک بوک های هیولایی! اما در این میان استن لی یک کمیک ابرقهرمانی به نام Marvel Boy را نیز منتشر کرد. طبق داستان این کمیک، یک دانشمند یهودی پس ظهور نازی‌های آلمانی تصمیم به ترک زمین گرفت و به سیاره‌ی اورانوس رفت! جایی که او با اورانوسی‌ها ملاقات کرد، کسانی که این دانشمند و پسرش رابرت را با آغوش باز پذیرفتند و سپس رابرت دستبندهای مخصوصی را از آن‌ها دریافت کرد که به او قدرتهای فراطبیعی می‌داد. سپس رابرت به زمین برگشت و به یک ابرقهرمان تبدیل شد به نام «مارول بوی» (Marvel Boy) .

مارول بوی

سالها بعد از او یعنی  Marvel Boy  برای ایجاد پیوستگی بین دنیای مارول و ابدی‌ها استفاده شد و در واقع اثبات شد که خود اورانوسی‌ها قبل از ترک زمین و آمدن به اورانوس جزئی از نژاد ابدی‌ها بوده‌اند! بعدها در واقع آنها در زمین میزیستند که خیلی سال پیش به اورانوس مهاجرت کرده بودند!

 

9- جنگ داخلی بین ابدی ها

جنگ داخلی ابدی ها

خب حالا که معلوم شد اورانوسی ها و تایتان ها نیز از نژاد ابدی ها هستند بیایید ببینیم چطور شد که از ابدی ها جدا شدند. گفته میشود سالها پیش جنگی داخلی بین ابدی ها در گرفت بر سر اینکه چرا نباید دیگر گونه ها را فتح کنند. گروهی به رهبری کرونوس (Kronos) بودند و گروهی دیگر توسط برادر او یعنی اورانوس (Uranos) رهبری میشدند که جنگ طلب بودند. گروه اورانوس شکست خوردند و به سیاره دیگری مهاجرت کردند (همان سیاره اورانوس که گفته شد به Marvel Boy قدرت دادند). سپس برخی از اورانوسی ها به زمین برگشتند و سعی کردند دوباره جنگ راه بیندازند ولی مورد حمله کری ها (the Kree) قرار گرفتند (برای آشنایی با آنها این مقاله را بخوانید). و بنابراین به یکی از قمرهای سیاره زحل رفتند و آنجا را تایتان نامگذاری کردند (به عنوان ادای احترام به شهر اصلی ابدی ها به نام "تایتانوس"). در زمین نیز وقتی کرونوس مشغول آزمایش روی نیروهای کیهانی بود، انفجاری پدید آمد که باعث شد ابدی ها به نیروهای عظیمی دست پیدا کنند. خود کرونوس هم به حالت سحابی (Nebula) درآمد و با انرژهای کیهانی پیوند خورد (سحابی به ابر عظیمی از غبار، گاز و پلاسما در فضاهای میان‌ستاره‌ای گفته می‌شود). پس باید رهبر جدیدی برای خود انتخاب میکردند. او دو پسر داشت به نام های Zuras و A'lars (که با لقب Mentor شناخته میشود). A'lars برای اینکه مجبور به جنگ با برادرش نشود به تایتان رفت و در آنجا تنها زن بازمانده از نژاد ابدی ها   به نام Sui-San  را یافت. آنها با هم ازدواج کردند و بچه هایشان به تایتان هایی تبدیل شدند که این سیاره را پرجمعیت کردند (یکی از بچه های آنها همانطور که گفته شد همان ثانوس خودمان بود!). و اما در زمین، Zuras (که در واقع همان زئوس است) چند شهر جدید برای ابدی ها ساخت که یکی از آنها «المپیا» در یونان امروزی بود که شد مقر خدایان یونانیان باستان مثل هرکول و ...

  

10- ارتباط بین ابدی ها و اسکرال ها

اسکرال ها ابدی ها

نژاد اسکرال ها نیز میلیون های سال پیش توسط سلستیال ها خلق شدند .این نشان میده که آنها روی موجودات دیگر نیز در سیاره های دیگری به غیر از زمین آزمایش میکرده اند. طبق اطلاعاتی که به دست آمده ، سلستیال ها در سیاره ای به نام "اسکرولوس" (Skrullos) روی موجودات خزنده مانند آزمایشات ژنتیکی انجام دادند و در نتیجه اسکرال ها خلق شدند. در طول سالیان گذشته ما «پرایم اسکرال» (Prime Skrulls) ، «اترنال اسکرال» (Eternal Skrull) و البته از همه مهم تر، «دیوایانت اسکرال» (Deviant Skrulls) داشته ایم (جالبه که در اینجا نیز از عبارت اترنال و دیوایانت استفاده شده است). پرایم اسکرال ها باستانی بودند. آنها شاخه ای بودند که میلیون ها سال پیش شکل گرفتند ولی همراه با اترنال اسکرال ها منقرض شدند. در واقع جنگی بین اسکرال ها رخ داد که در نتیجه آن دیوایانت اسکرال ها بر دو گونه ای که ذکر شد پیروز شدند و آنها را منقرض کردند. دلیلش هم این بود که فقط دیوایانت اسکرال ها بودند که قابلیت تغییر ظاهر داشتند . در واقع چیزی که ما از اسکرال ها در دنیای کمیک میشناسیم همین نژاد دیوایانت هستند که در طول سالهای بعد تونستند به پیشرفت های تکنولوژیک به پیشرفت های تکنولوژیک زیادی هم دست پیدا کنند و به نوعی تبدیل بشوند به اسکرال های مدرن.

 

 11- آنها خدایان مارول هستند

20 حقیقت مهمی که باید درباره‌ی "ابدی‌ها"  (Eternals) بدانید – قسمت دوم

جایگاه ابدی ها در عالم مارول کمی گیج کننده است . خب اگر آنان توسط سلستیال ها خلق شده اند پس چطور به آنها به چشم خدایان نگاه شده است؟ (با توجه به شباهت های آنان به خدایان یونان باستان) . اما در مجموع رسم بر این بوده که آنها به صورت خدایان در دنیای مارول به تصویر کشیده شوند. به طور مثال در داستانی در کمیک های All-New Invaders شاهد بودیم که نوعی تیم آپ بین ابدی ها و گروه Invaders (این گروه از قهرمانان عصر طلایی مارول مثل کاپیتان آمریکا، نیمور، هیومن تورچ اریجینال ... تشکیل شده که در اینجا معرفی شده اند).

کمیک INVADERS

در داستان اصلی شاهد بودیم که یکی از ماموریت های اولیه آنان این بود که با برخی از سربازان نژاد کری مبارزه کنند که سلاحی باستانی به نام  "زمزمه خدا" (God's Whisper) را به دست آورده بودند که بهشان اجازه میداد کنترل خدایان را به دست بگیرند! در گذشته این سلاح به کار گرفته شده بود برای کنترل کردن ثور ولی در این داستان برای کنترل کردن ایکاریس (از اعضای اصلی ابدی ها که در اینجا معرفی شده است). پس نشون میده که ابدی ها هم جزو خدایان محسوب میشوند که این سلاح تونسته ایکاریس را تحت کنترل خودش در بیاره ...

 

12- دشمنان ابدی ها

ایده اصلی حماسه دنیای چهارمِ  جک کربی در دی سی این بود که قهرمانان خوش قلبِ نیو جنسیس با ویلن های بدجنسِ اپوکالیپس نبرد کنند. آنها همگی خدایان جدید (New Gods) محسوب میشدند ولی مشخص بود کربی میخواد همان قصه ابدی نبرد بین خیر و شر را بین آنها روایت کنه: های فادر (Highfather) علیه دارک ساید! جک کربی همین ایده را به نوعی برای ابدی ها نیز به کار برد و فاش کرد که وقتی سلستیال ها به زمین آمدند جمعیت این سیاره را به سه دسته انسان ها، ابدی ها و دیوایانت ها تقسیم کردند:

 دیوایانت ها

دیوایانت ها موجودات زشتی بودند که به طور سنتی در زیرِ زمین زندگی میکردند و خبیث بودند (ابدی ها هم مثبت و خیرخواه بودند). کربی با خلق آنها بار دیگر ایده نبرد خیر و شر را از سر گرفت.

دیویانت ها

اما با گذشت زمان کربی این ایده را مطرح کرد که آیا دیوایانت ها ذاتا بد هستند یا شرایط موجود آنها را بدین شکل و سیاق درآورده است (کربی در قضیه «نا انسانها» یا همان Inhumans نیز به نوعی همین ایده را مطرح کرد). رهبر دیوایانت ها، «کرو» (Kro)  نام داشت که میشد گفت ایده تاریخی شیطان در ذهن ما انسان ها از او شروع شده است! سابقه او به کمیک های مارول در دهه 40 میلادی میرسد. او آن موقع درست مثل شیطان به تصویر کشیده شد ولی در کمیک های ابدی ها ظاهرش تا حد زیادی تغییر کرد. در تصویر زیر ظاهر قدیمی او در سمت  راست و ظاهر مدرنش در سمت چپ دیده میشود:

کرو

 واقعا هم آدم خبیثی بود (تو این مقاله گفته شد که او در نهایت با یکی از ابدی ها به نام ثینا ازدواج کرد!). ولی این ایده درباره دیوایانت ها مطرح شده که شاید آنها مجبور به خباثت شدن. همچنین گفته شد که «ثانوس» هم از بدو تولد نوعی ژن دیوایانت ها را در خود داشت و همین باعث شد تا ظاهرش از دیگر تایتان ها متمایز بشه. این رو هم بگم که دیوایانت ها قدرت های زیادی دارند و معمولا برای هزاران سال عمر میکنند. هر کدام هم معمولا یک قدرت فوق بشری خاص مخصوص به خود (مثل قابلیت تولید آتش، قابلیت تغییر چهره، تاثیر روی عناصر طبیعی و ...) را دارد.

 

13- ذهن واحد

 ذهن واحد

در سری "حماسه دنیای چهارم" کربی برای دی سی ، یکی از عناوین، Forever People نام داشت که در آن تعدادی از خدایان جدید جوان در دنیا سفر کرده و به دنبال ماجراجویی بودند. کربی ظاهر آن را جوری خلق کرده بود که شبیه به هیپی ها باشند! وقتی به مشکل برمیخوردند این توانایی را داشتند که با هم ترکیب شوند و یک موجود قوی و مشترک درست کنند به نام Infinity-Man! کربی این ایده را در شماره 12 از کمیک Eternals با خلق کردن «ذهن واحد» (Uni-Mind) پیاده کرد (البته با تغییرات فراوان). ذهن واحد یک موجود جمعی بود که وقتی ابدی ها با هم ترکیب میشدند ایجاد میشد و دربرگیرنده یک سر عظیم الجثه بود که تفکرات و ذهن های آنان را به اشتراک میگذاشت. ایده این بود که آنها به صورت جمعی ذهن بهتری دارند و تصمیمات بهتری میگیرند. و اینجوری بود که بعد از آنکه رهبراشان یعنی  کرونوس با انرژی های کیهانی پیوند خورد، درباره آینده خود تصمیم گرفتند یا از طریق همین ذهن واحد بود که وقتی سلستیال ها به زمین برگشتند تصمیم گرفتند باهاشون چیکار کنند. البته ذهن واحد قدرت های عظیمی هم دارد مثل اشعه های ذهنی یا انرژی.

 

14- ابدی های انتقام جو

همانطور که در این مقاله گفته شد یکی از ابدی های معروف مارول ، گیلگمش (Gilgamesh) نام دارد که بهش لقب «فراموش شده» (The Forgotten One)   داده شده. او جوانی خودش را به سفر در سرتاسر کره زمین سپری کرد و مردم او را با شخصیت های اساطیری دیگری مثل هرکول و اطلس و سامسون اشتباه میگرفتند! تا اینکه زوراس به عنوان رهبر ابدی ها بهش امر کرد در شهر المپیا بماند (زیرا گیلگمش زیادی در زندگی انسان ها دخالت میکرد). او سالها در تبعید بود و ابدی ها نیز او را فراموش کردند! اما بعدها دوباره احیا شد. ویژگی بارز او این است که علاوه بر داشتن قدرت های فوق بشری دیگر ابدی ها، بسیار در مبارزه تبحر دارد و در بسیاری از مواقع به یاری ابرقهرمانان مارول آمده است.  او در شماره 300 از کمیک Avengers   به یکی از اعضای این تیم تبدیل شد.

  ابدی های انتقام جو

تا اینکه او مجروح شد و یکی دیگر از ابدی ها به نام «سِرسی» جایش را در این تیم گرفت (این مقاله را بخوانید تا با سرسی آشنا شوید). سرسی در نیمه نخست دهه 90 میلادی از اعضای ثابت و مهم اونجرز بود تا اینکه عاشق شوالیه سیاه شد و از این تیم رفت.

سرسی اونجرز

او به خاطر عمر طولانی اش نظرات خاص خودش را درباره جهان و انسان ها داشت که معمولا به مذاق دیگر اعضای اونجرز خوش نمی آمد!

 

15- آیا ابدی ها واقعا فنا ناپذیر هستند؟

در طول سالیان گذشته یکی از بحث های کلیدی این بوده که آیا  ابدی ها واقعاً فنا ناپذیر هستند و عمر جاودان دارند یا نه. برخی از نویسندگان آنها را فنا ناپذیر نشان داده و برخی هم گفته اند که آنها عمری طولانی به اندازه هزاران سال دارند ولی فنا ناپذیر نیستند. تا اینکه در داستانی از اونجرز به نام The Crossing، دیدیم گیلگمش توسط ماموری فرستاده شده از سوی «کانگ فاتح» کشته شد!

کشته شدن گیلگمش

نوع کشتنش هم اینطور بود که او اتمیزه شد. پس این ایده مطرح شد که میتوان مولکول های  یک ابدی را جوری پخش کرد که نتوانند به هم وصل شوند! اما در سری کمیک بوک های Eternals که توسط نیل گیمن نوشته و جان رومیتا جونیور آن را طراحی کرد،  دیدیم که با این روش هم نمیتوان یک ابدی را کشت. زیرا ایکاریس هم در این سری اتمیزه شد ولی توانست مولکول های خودش را به هم وصل کند. دلیلش هم اینه که یک ابدی جوری توسط سلستیال ها ساخته شده که قدرت و انرژی خودش رو از کره زمین بگیره. پس تا وقتی کره زمین هست آنها هم زنده هستند! به همین دلیل بعدا شاهد بودیم که گیلگمش هم زنده شده است.

 

16- پنج نسل از ابدی ها وجود دارد

گفته میشود پنج نسل از ابدی ها تا به حال وجود داشته است. نسل اول پیش از سقوط شهر اصلی ابدی ها یعنی "تایتانوس" (Titanos) به دنیا آمدند. دومین نسل آنهایی بودند که موقعی که آن حادثه مهم برای کرونوس به وجود آمد حاضر بودند. نسل سوم بعد از آن اتفاقی که برای کرونوس پیش آمد به دنیا آمدند. نسل چهارم  پس از بازگشت ابدی ها پس از بازگشت دوباره سلستیال ها به زمین به دنیا آمدند (21 هزار سال قبل). نسل پنجم نیز تقریبا 3000 هزار سال قبل به دنیا آمدند که مربوط میشه به پس از آنکه سلستیال ها برای بار سوم به زمین برگشتند.

 

17- یک بار یکی از ابدی ها آنها را از تاریخچه جهان پاک کرد!

  یک بار یکی از ابدی ها آنها از تاریخچه جهان پاک کرد!

«اسپرایت»  یک نیرنگ باز اصلاح نشدنی در میان ابدی ها است که به طور مداوم در حال شوخی کردن و دست انداختن دیگران است. شایعه شده او الهام بخش ویلیام شکسپیر برای خلق شخصیت «پاک» در نمایشنامه "رویای نیمه شب تابستان" بوده است! او که بارها به خاطر عواقب شوخی ها خود مورد مجازات و غضب قرار گرفته ولی همچنان کارهای خود ادامه میدهد. او یک بار شهر المپیا را به طور اتفاقی به منطقه انرژی منفی (Negative Zone) فرستاد! اما در سری کمیک بوک های Eternals نوشته نیل گیمن که سال 2006 منتشر شد متوجه شدیم که اسپرایت کاری کرده که همه ابدی ها فراموش کنند کی هستند و قدرت هایشان را ازشون گرفته و هرگونه اثر و مدرک دال بر حضور آنها در تاریخ را از عالم واقعیت پاک کرده! (ابدی ها هم بدون اینکه از گذشته خودشون چیزی یادشون بیاد داشتند در میان انسان ها زندگی میکردند). خودش هم به عنوان بازیگر در یک سریال کمدی ظاهر شده بود.  او در واقع این کار را کرده بود تا از ابدی ها انتقام بگیره زیرا از آنها تنفر داشت که برای میلیون ها سال با او مثل یک بچه رفتار کرده بودند! (یک ابدی وقتی خلق شد دیگر سنش بالاتر نمیرود و اسپرایت هم چون به شکل یک بچه خلق شده بود قرن ها به این شکل زندگی کرده بود و هرگز سنش بالاتر نمیرفت!). البته خیلی زود ایکاریس به موضوع پی برد و هویت و قدرت های ابدی ها برگشت. در نهایت هم  «زوراس» با شکستن گردن اسپرایت او را کشت!

مرگ اسپرایت

(اسپرایت خودش میخواست به قرن ها درد و رنجش پایان داده شود).

 

 18- شهرهای ابدی ها

ابدی ها همواره در شهرهای پیشرفته که انگار به آینده دور تعلق دارند زندگی کرده اند. اولین شهر آنها تایتانوس نام داشت:

تایتانوس

وقتی نابود شد سه شهر جدید ساختند: پولاریا (در سیبری)، اوشیانا (در اقیانوس آرام) و المپیا (در یونان) که از همه مهم تر بود. در واقع با همین شهر المپیا بود که ایده کوه المپ و اساطیر یونانی و خدایان و ... شروع شد.

المپیا

البته المپیا در یک مکان جغرافیایی ثابت نبوده و همانطور که گفته شد یک بار به منطقه انرژی منفی برده شد. در سالهای اخیر نیز دیده شده که بیشتر در  قطب جنوب است. گفته میشه سلستیال ها به المپیا رفتند تا اولین قضاوت خود درباره زمین را انجام دهند.  

 

19 – نقطه ضعف بزرگ ابدی ها!

 نقطه ضعف بزرگ ابدی ها!

علیرغم قدرت های زیاد ابدی ها اما آنها یک نقطه ضعف بزرگ دارند و آنهم این است که نمیتوانند با خالقین خود یعنی سلستیال ها مبارزه کنند! یعنی اگر تمایل هم داشته باشند چیزی در وجودشان قرار دارد که اجازه نمیدهد علیه آنها اقدام کنند. در واقع کنترل سلستیال ها روی  ابدی ها بسیار زیاد است و میتوانند آنان را نابود سازند. ابدی ها هم مجبور هستند تحت هر شرایطی از سلستیال ها محافظت کنند.

 

20- فیلم ابدی ها در حال ساخته شدن استفیلم ابدی های مارول

 "ابدی ها" به عنوان بیست و پنجمین فیلم در دنیای سینمایی مارول (MCU) به ‌شمار می‌رود. این فیلم به کارگردانی کلوئه ژائو است و فیلم‌نامه آن را متیو کی. فیرپو و رایان فیرپو نگاشته‌اند و از بازیگران آن می‌توان به ریچارد مدن، جما چان، کمیل نانجیانی، لورن ریدلاف، سلما هایک، لیا مک‌هیو، دان لی، آنجلینا جولی و کیت هرینگتون اشاره کرد (برای آنکه بدانید این بازیگران نقش کدام یک از ابدی ها را بازی میکنند ، این مقاله را بخوانید) در آوریل 2018، کوین فایگی اعلام کرد که فیلمی با عنوان ابدی ها شروع به تولید شده ‌است. در ماه می  2018، متیو و رایان فیرپو برای نوشتن فیلمنامه این پروژه استخدام شدند. مارول در اواخر سپتامبر ژائو را برای کارگردانی این فیلم استخدام کرد. ژوئیه 2019 بازیگران اصلی فیلم در کامیک کان سن دیگو معرفی شدند. کار فیلم‌برداری فیلم از ژوئیه 2019 در لندن آغاز شد و ابتدا قرار بود در 12 فوریه 2021، در ایالات متحده اکران شود ولی به دلیل شیوع کرونا اکران آن به 5 نوامبر 2021 موکول شد. خلاصه داستان این فیلم از این قرار است: پس از وقایع فیلم عظیم "انتقام جویان: پایان بازی"، ابدی ها که یک نژاد بیگانه فضایی فنا ناپذیر هستند و توسط سلستیال ها به وجود آمده اند و برای بیش از 7000 هزار سال به طور مخفیانه در کره زمین زندگی کرده اند،  با هم متحد میشوند تا از مردم این سیاره علیه همتایان پلید خود به نام دیوایانت ها محافظت کنند.

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی 20 عضو "ابدی ها" (ETERNALS)

 15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول  

20 حقیقتی که باید درباره ثور (THOR) بدانید

معرفی تمام شخصیت‌های احتمالی و تأییدشدهٔ جدید آثار آیندهٔ دنیای سینمایی مارول!

10 نوآوری و ویژگی مهم «جک کربی» (JACK KIRBY)

10 حقیقتی که باید درباره ثانوس (THANOS) و خانواده اش بدانید

رتبه بندی قوی ترین قهرمانان کیهانی مارول

10 حقیقت مهمی که باید درباره کری (KREE) ها بدانید

15 شخصیتی که می توانند بر سلستیال ها غلبه کنند

10 حقیقت مهمی که باید درباره اسکرال(SKRULL) ها بدانید

10 داستان مارول که شما را برای فاز چهارم MCU آماده میکنند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

naymor
#1 naymor 1399-03-20 15:54
یا خودِ خدا!!!
عجب مقاله‌ی توپی بود! داشتم تو سایت میچرخیدم که دیدم یه مقاله عجیب و ضروری که واقعا جاش تو سایت خالی بود رو صفحه اصلیه! بعد اومدم خوندمش و دیدم یک شاهکار دیگه از استاد هنجنی بزرگه! واقعا عجب مقاله ای بود. به شخصه تقریبا ۹۵ درصدش برام تازه بود چون اترنالز بین ما یکمی مهجورن. به شخصه خیلی هایپ شدم بعد از خوندن این مقاله برای دیدن فیلم. راستش به نظرم یک تنه میتونه دنیای کیهانی مارول رو گسترش بده این اثر. چقدر شخصیت جدید می‌تونن معرفی کنن.
این سلستیال‌ها هم خیلی کنجکاوبرانگیز هستن، کاش یه مقاله اینجوری هم برای اونها برید. خیلی خوب میشه...

استاد ترابی، راستی ایا برنامه ای برای ترجمه کمیک‌هایی از اترنالز در هنگام اکران فیلم دارید؟


در اخر باز هم از استاد هنجنی عزیز تشکر می‌کنم که واقعا تو این مدتی که در سایت حضور داشتن، خاشعانه به دانش کمیکی جامعه‌ی کمیک ایران اضافه کردن...
دمتون گرم، پاینده باد استاد ترابی و سایت!
نقل قول کردن
A comic fan
#2 A comic fan 1399-03-20 16:06
دستخوش استاد هنجئی!اول که مقاله‌رو خوندم فکر کردم استاد ترابی نوشته،وقتی که دیدم اسم شماس اول شوکه شدم،ولی بعد افتخار کردم تو سایت ما مرواریدی درخشان به‌نام استاد هنجئی هست!ایشلا مقاله نقد سریال مون‌نایتتون رو بخونیم :lol:
استاد یک سوال:بنظرتون کدوم یکی بهتره؟بتمن دردویل،مون‌نایت
با تشکر از زحمات و مقاله‌های درخشان شما امیدوارم همیشه‌درکنار استادترابی و دیگر مدیران گرامی سایت پایبند باشید
نقل قول کردن
Night King
#3 Night King 1399-03-20 16:20
قبل از دادن نظرم میخوام یه تشکر حسابی و سخنی با استاد ترابی بی‌همتا، مدیر سایت بی‌بدیل اسپایدی بکنم؛ استاد ترابی، واقعا این سایت به لطف مدیریت و تدبیرهای شما و جذب نویسندگان فوق العاده‌ی سایت امروزه جدا بین ۵ سایت کمیک‌بوکی و تخصصی برتر جهان قرار می‌گیره. به عنوان کسی که ۶ساله دنبال‌کننده‌ی سایت هستم، واقعا میگم در طول این حدودا یک ساله با جذب نویسندگان و مترجمان کاربلدی مثل آقای طهماسبی و استاد هنجنی و... که همشون از حسن انتخاب شماست، سایت به قدری تو ابرها سیر می‌کنه که حتی دیگه لاشخورها و کفتارها هم کنار کشیدن و جرئت زدن حرف‌های بی‌ربط و گزافه نمی‌کنن و کلا از کار هم بیکار شدن و عملا هیچ کاری نمی‌کنن. می‌دونین چرا؟ چون مثل شما و این سایت با عشق و علاقه کار نمی‌کنن و کاراشون ناشی از هیجانیه که از دیدن فیلما میگیرن و حالا که یه مدته فیلمی نیست اونها هم کلا محو شدن. آخه یکی نیست بگه فلان! تو خودت از کاربرای این سایت بودی و هجی کردن کمیک رو از استاد ترابی یاد گرفتی، حالا میای و این گزافه‌گویی‌هایی میکنی. ببخشید من بعد از چند سال دنبال کردن سایت، تازه تصمیم گرفتم عضو سایت بشم چون اینها و این تشکرات و سخنها تو گلوم بود! واقعا میخوام به شما استاد ترابی عزیز بگم که تمامی ما زحمات و بزرگی‌های شما رو فراموش نمی‌کنیم و به درگاه خدا سپاسگزاریم که شما و این سایت رو داریم.
شرمنده طولانی شد...



اما میخوام بگم که این مقاله‌ اصلا خوب نبود!

















بلکه بی‌نظیر و خارق‌العاده بود! واقعا نمی‌دونم چی بگم. واقعا با اون دوستمون موافقم، استاد هنجنی عزیز در این مدت یک تنه کلی به دانش ما کمیک‌فن‌ها اضافه کردن. من تقریبا ۲ تا رو می‌دونستم و قطعا تو قسمت دوم هم کلا چیزی نمی دونم چون از اترنالز نه کمیکی خوندم نه خیلی تو سایتای داخلی ازش حرفی زده شده. کلا خیلی حال میکنم با این نژاد و عجب پتانسیلی دارن برای سینما...
نقل قول کردن
Night King
#4 Night King 1399-03-20 16:20
به نقل از A comic fan:
دستخوش استاد هنجئی!اول که مقاله‌رو خوندم فکر کردم استاد ترابی نوشته،وقتی که دیدم اسم شماس اول شوکه شدم،ولی بعد افتخار کردم تو سایت ما مرواریدی درخشان به‌نام استاد هنجئی هست!ایشلا مقاله نقد سریال مون‌نایتتون رو بخونیم :lol:
استاد یک سوال:بنظرتون کدوم یکی بهتره؟بتمن دردویل،مون‌نایت
با تشکر از زحمات و مقاله‌های درخشان شما امیدوارم همیشه‌درکنار استادترابی و دیگر مدیران گرامی سایت پایبند باشید

خدا وکیلی تو مقاله اترنالز می پرسید بتمن بهتره یا مون نایت؟ :o
البته ببخشید من میگم ولی یادمه خود استاد هنجنی قول مقاله مقایسه ای بین بتمن و مون نایت رو دادن
نقل قول کردن
ironspider
#5 ironspider 1399-03-20 16:33
دستتون درد نکنه آقای هنجنی بی صبرانه منتظر قسمت دوم این مقاله هستم.
نقل قول کردن
marc-spector
#6 marc-spector 1399-03-20 17:20
یعنی کشته و مرده‌ی مقالات فکتی استاد ترابی و استاد هنجنی هستم.
واقعا قلمت جادوییه استاد هنجنی دمت گرم.

به شخصه هیچی از اترنالز نمیدونستم و لی خب میدونم پس از این مقاله با ببست تا فکت قهار از اترنالز اشنا میشم.

بی صبرانه منتظر قسمت دوم هستم...

#۲:
معلومه که مون نایت! :lol:
نقل قول کردن
Marvel spidey
#7 Marvel spidey 1399-03-20 17:22
به نقل از marc-spector:
یعنی کشته و مرده‌ی مقالات فکتی استاد ترابی و استاد هنجنی هستم.
واقعا قلمت جادوییه استاد هنجنی دمت گرم.

به شخصه هیچی از اترنالز نمیدونستم و لی خب میدونم پس از این مقاله با ببست تا فکت قهار از اترنالز اشنا میشم.

بی صبرانه منتظر قسمت دوم هستم...

منم همینطور بی صبرانه منتظر قسمت دومش هستم :-)
نقل قول کردن
Matingh
#8 Matingh 1399-03-20 18:35
سلام.
دستتون درد نکنه آقای هنجنی هیچی از اترنالز نمیدونستم الان یکم بیشتر میدونم .انصافا خیلی مقاله ی خوبی بود منتظر قسمت دوم هستم.
2# بتمن :lol:
(قشنگ یه کپی پیست کردم از #6 با عرض پوزش چیزی به ذهنم نمی رسید) :lol:
نقل قول کردن
Captain-spidey
#9 Captain-spidey 1399-03-20 18:46
استاد هنجنی عزیز دستتون درد نکنه مقاله عالی بود خیلی به اطلاعاتمون در مورد این شخصیت ها اضافه شد و همجنین مقاله پیچیده ای بود ;-)
دوستمگن راست گفتن واقعا این شخصیت ها برای گسترش دنیای سینمایی مارول عالی هستن و اگه پای تانوس هم (حتی کم) به این داستان ها باز بشه میشه نور الا نور
راستش وسط مقاله دلم واسه جک کربی سوخت بیچاره هرچی میخاست یه سری رو تموم کن نمیشد
بیش از اندازه منتظر قسمت بعد هستیم
#2 اولا دو تا استاد داریم استاد هنجنی و استاد ترابی
دوما لطفا اسپم ندید
نقل قول کردن
Knight
#10 Knight 1399-03-20 19:11
واقعا کنجکاو شدم بدونم اینا چه قدرتی دارن که همچین مسئولیتی به عهدشونه.
راستی ممنون از مقاله خوبتون اصلا چشممو باز کرد :o
#۲ اصلا هیچکدوم اسپایدرمن جفتشونو میزنه 8)
نقل قول کردن
Captain-Parsa
#11 Captain-Parsa 1399-03-20 20:31
باسلام به آقای هنجنی و تشکر بابت این مقاله. بسیار زیبا بود و معلوم بود براش خیلی زحمت کشیده اید.
امید وارم زودتر فیلم ابدی ها (Eternals) اکران بشه.
منتظریم برای قسمت دوم....
نقل قول کردن
HamiDYounesi
#12 HamiDYounesi 1399-03-20 20:34
ممنون بابت مقاله جناب هنجنی. کلا نویسندگان کمیک میخان ما یجوری تصور کنیم که قدرتمندان یه دنیا همیشه افراد بی رحمی هستن و دنیا توسط قهرمانان ما نجات پیدا میکنه.
امیدوارم تو mcu از نکات خوبشون اقتباس بشه.

راستی بی صبرانه منتظر مقاله های بعدی شما درباره مون نایت هستم.
نقل قول کردن
WOLF DC
#13 WOLF DC 1399-03-20 23:13
یه شاهکار دیگه از اقای هنجنی!
واقعا خوب بود ولی تو بخش 15 که همه جهش یافته های مارول با ابدی ها ربط دارن یعنی فامیل همدیگه به حساب میان؟ یعنی باهم خواهر و برادر یا پدر و مادرن؟ :o
نقل قول کردن
امیرحسین حاجی باقر نجار
#14 امیرحسین حاجی باقر نجار 1399-03-21 02:56
اوفففف. جونم به این مقاله. آدم واقعا لذت میبره. :-) به جان خودم یه چیزی حدود 10 یا 15 تا از سوالامو این مقاله جواب داد. خیلی باهاش حال کردم. استاد هنجنی خاکتم. یا علی. ;-)
نقل قول کردن
navid10
#15 navid10 1399-03-21 07:17
به نقل از HamiDYounesi:
ممنون بابت مقاله جناب هنجنی. کلا نویسندگان کمیک میخان ما یجوری تصور کنیم که قدرتمندان یه دنیا همیشه افراد بی رحمی هستن و دنیا توسط قهرمانان ما نجات پیدا میکنه.

والا ما که نفهمیدیم این چیزی که الان شما گفتی چه ربطی به این مقاله داشت؟
نقل قول کردن
HamiDYounesi
#16 HamiDYounesi 1399-03-21 11:08
به نقل از navid10:
به نقل از HamiDYounesi:
ممنون بابت مقاله جناب هنجنی. کلا نویسندگان کمیک میخان ما یجوری تصور کنیم که قدرتمندان یه دنیا همیشه افراد بی رحمی هستن و دنیا توسط قهرمانان ما نجات پیدا میکنه.

والا ما که نفهمیدیم این چیزی که الان شما گفتی چه ربطی به این مقاله داشت؟

ربطش به این بود که حال و هوای دنیای کمیک با فیلم متفاوته
گفتم که خداکنه به شکل ملموسی به تصویر بکشنش. وگرنه با این مقاله ای که خوندیم همه فهمیدیم که کمیک هاش چقد جذابه
نقل قول کردن
Bucky WS
#17 Bucky WS 1399-03-21 11:58
به نقل از HamiDYounesi:
به نقل از navid10:
به نقل از HamiDYounesi:
ممنون بابت مقاله جناب هنجنی. کلا نویسندگان کمیک میخان ما یجوری تصور کنیم که قدرتمندان یه دنیا همیشه افراد بی رحمی هستن و دنیا توسط قهرمانان ما نجات پیدا میکنه.

والا ما که نفهمیدیم این چیزی که الان شما گفتی چه ربطی به این مقاله داشت؟

ربطش به این بود که حال و هوای دنیای کمیک با فیلم متفاوته
گفتم که خداکنه به شکل ملموسی به تصویر بکشنش. وگرنه با این مقاله ای که خوندیم همه فهمیدیم که کمیک هاش چقد جذابه

ناراحت نشیا ولی به نظرم منم چیزی که اول گفتی با چیزی که الان میگی نه ربطی به هم دارن و نه ربطی به این مقاله! :-* گفتم در جریان باشی
البته شما با توجه به عکس پروفایلت مشخصه آدم بسیار عمیق و خفنی هستی. شایدم یه چیزی تو ذهنته که ما درکش نمیکنیم :lol:
نقل قول کردن
hassan91
#18 hassan91 1399-03-21 12:45
با چیزی که خوندم الان میگم که بیخود نیست که مارول نسخه اورجینال ثور رو نگه داشته. یجورایی بی ربط به این ابدیها نیست.
نقل قول کردن
امیر محمد گلکار
#19 امیر محمد گلکار 1399-03-21 14:17
واقعا مقاله خوبی بود با تشکر از استاد هنجی بخاطر نقاله خوبشون :-) .
نقل قول کردن
SPB
#20 SPB 1399-03-21 21:38
واقعا عالی بود
واقعا ایول به این اطلاعات
خیلی کامل و دقیق
متشکرم از اسپایدی به خاطر این همه مقالات خوب ;-)
نقل قول کردن
arian.akn
#21 arian.akn 1399-03-21 22:10
با افتخار میگم خسته نباشید استاد هنجنی
درمورد مقاله که همه دوستان گفتند که عالی بود با ظرافت زیاد و نکات جالب که به دست استاد هنجنی نوشته شده بود
اما یه سوال:
چرا توی بعضی از کاور ها در گوشه انها ماسک اسپایدرمن هست
مثل مورد ۱۷ خب اون که کمیک اترنالز هست اسپایدی انجا چ میکنه؟
برام سوال هست اگه میشه کسی جواب بده ممنون میشم
نقل قول کردن
Captain-spidey
#22 Captain-spidey 1399-03-22 00:11
به نقل از arian.akn:

چرا توی بعضی از کاور ها در گوشه انها ماسک اسپایدرمن هست
مثل مورد ۱۷ خب اون که کمیک اترنالز هست اسپایدی انجا چ میکنه؟
برام سوال هست اگه میشه کسی جواب بده ممنون میشم

سلام بنده اطلاعات مطمعنی ندارم ولی قبلا تو سایت خونده بودم که وقتی فروش شخصیتی کم میشه با وارد کردن شخصیت هایی مثل اسپایدی کپ امریکا یا هالک فروش اون کمیک رو بالا میبرن
نقل قول کردن
arian.akn
#23 arian.akn 1399-03-22 00:39
به نقل از Captain-spidey:
به نقل از arian.akn:

چرا توی بعضی از کاور ها در گوشه انها ماسک اسپایدرمن هست
مثل مورد ۱۷ خب اون که کمیک اترنالز هست اسپایدی انجا چ میکنه؟
برام سوال هست اگه میشه کسی جواب بده ممنون میشم

سلام بنده اطلاعات مطمعنی ندارم ولی قبلا تو سایت خونده بودم که وقتی فروش شخصیتی کم میشه با وارد کردن شخصیت هایی مثل اسپایدی کپ امریکا یا هالک فروش اون کمیک رو بالا میبرن


خیلی ممنون که وقت گذاشتید ولی من منظورم داستان نیست
منظور من کاور بعضی از شماره هاست مثل مورد 17 همین مقاله چون اسپایدی اصلا توی اون داستان نبود فقط روی کاور ماسک اسپایدی بود
به هر حال ممنون که نظرم رو خوندید
نقل قول کردن
mtm
#24 mtm 1399-03-22 07:35
به نقل از arian.akn:
به نقل از Captain-spidey:
به نقل از arian.akn:

چرا توی بعضی از کاور ها در گوشه انها ماسک اسپایدرمن هست
مثل مورد ۱۷ خب اون که کمیک اترنالز هست اسپایدی انجا چ میکنه؟
برام سوال هست اگه میشه کسی جواب بده ممنون میشم

سلام بنده اطلاعات مطمعنی ندارم ولی قبلا تو سایت خونده بودم که وقتی فروش شخصیتی کم میشه با وارد کردن شخصیت هایی مثل اسپایدی کپ امریکا یا هالک فروش اون کمیک رو بالا میبرن


خیلی ممنون که وقت گذاشتید ولی من منظورم داستان نیست
منظور من کاور بعضی از شماره هاست مثل مورد 17 همین مقاله چون اسپایدی اصلا توی اون داستان نبود فقط روی کاور ماسک اسپایدی بود
به هر حال ممنون که نظرم رو خوندید

این یکی از نکاتی است که انشاله در مقاله آتی خودم "چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید" بهش اشاره خواهم کرد.
نقل قول کردن
arian.akn
#25 arian.akn 1399-03-22 14:10
به نقل از mtm:
به نقل از arian.akn:
به نقل از Captain-spidey:
به نقل از arian.akn:

چرا توی بعضی از کاور ها در گوشه انها ماسک اسپایدرمن هست
مثل مورد ۱۷ خب اون که کمیک اترنالز هست اسپایدی انجا چ میکنه؟
برام سوال هست اگه میشه کسی جواب بده ممنون میشم

سلام بنده اطلاعات مطمعنی ندارم ولی قبلا تو سایت خونده بودم که وقتی فروش شخصیتی کم میشه با وارد کردن شخصیت هایی مثل اسپایدی کپ امریکا یا هالک فروش اون کمیک رو بالا میبرن


خیلی ممنون که وقت گذاشتید ولی من منظورم داستان نیست
منظور من کاور بعضی از شماره هاست مثل مورد 17 همین مقاله چون اسپایدی اصلا توی اون داستان نبود فقط روی کاور ماسک اسپایدی بود
به هر حال ممنون که نظرم رو خوندید

این یکی از نکاتی است که انشاله در مقاله آتی خودم "چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید" بهش اشاره خواهم کرد.


تشکر استاد
منتظر مقاله هستم
نقل قول کردن
Erfan nakhaee
#26 Erfan nakhaee 1399-03-28 16:51
سلام ممنون بابت مقاله ای توپن :D
یه چیزی در مورد ابدی ها هست که من رو اذیت می کنه و اونم اینه که ابدی خیلی قوی هستش و حتی تور هم شکست می دن و خدا مانند هستن که فنا پذیر هم نیستن
نقل قول کردن
Captain-spidey
#27 Captain-spidey 1399-03-28 18:42
سلام استاد هنجنی دستتون درد نکنه مقاله پیچیده بود ولی با قلم روان شما تقریبا همش رو فهمیدم فقط یه سوال مگه نمیگید ابدی ها فنا ناپذیر هستن پس چطور زوراس تونست گردن اسپرایت رو بشکنه و بکشش!؟
اطلاعاتی هم که در مورد فیلم ابدی ها دادید ممنونم برا دیدنش خیلی هایپم میخوام بدونم چطور قراره بخش کیهانی ام سی یو رو گسترش بده
و کاشکی به سوال سر بریده سلستیال در فیلم نگهبانان کهکشان دو هم پاسخ بده
نقل قول کردن
mtm
#28 mtm 1399-03-28 20:05
به نقل از Captain-spidey:
فقط یه سوال مگه نمیگید ابدی ها فنا ناپذیر هستن پس چطور زوراس تونست گردن اسپرایت رو بشکنه و بکشش!؟

تو مقاله گفته شد که ایده فنا ناپذیر یا فناپذیر بودن ابدی ها توسط نویسنده های مختلف تغییر کرده
نقل قول کردن
WOLF DC
#29 WOLF DC 1399-03-28 22:27
بخش 17 خیلی دردناک بود بنده خدا بخاطر بچه بودنش انتقام گرفت و آخر خودشم کشته شد :-|
اما فکرکنم فیلم ابدی ها واسه مارول فیلم خیلی پر ریسکی باشه و احتمالش زیاده که نگیره چون خیلیا ابدیارو نمیشناسن و برای همین سمتش نمیرن
نقل قول کردن
Night King
#30 Night King 1399-03-28 23:34
به نقل از WOLF DC:
بخش 17 خیلی دردناک بود بنده خدا بخاطر بچه بودنش انتقام گرفت و آخر خودشم کشته شد :-|
اما فکرکنم فیلم ابدی ها واسه مارول فیلم خیلی پر ریسکی باشه و احتمالش زیاده که نگیره چون خیلیا ابدیارو نمیشناسن و برای همین سمتش نمیرن

با کمال احترام جفت حرفات از روی بی توجهی زده شد:
۱. گفته شد اسپرایت کالبدش کالبد یک کودکه و خودشه قرنها عمرشه و اصلا برای همین خواست از ابدیها انتقام بگیره
۲. دوست عزیز الان برند MCU بودن، کافیه برای تضمین موفقیت تجاری نگاه به امار فروش فیلمای ابرقهرمانی تو چند سال اخیر اون هم فقط در چین بکنی کافیه که حساب کار بیاد دستت...
نقل قول کردن
hassan91
#31 hassan91 1399-03-28 23:47
خوب پس ابدی ها در mcu فناپذیرن چرا که تایتان کلا به فنا رفته بودن.

اما اینکه زور بازوشون قویه آدم میترسونه امیدوارم بلایی که سر ثور ۲ و کاپیتان مارول رخ داد اتفاق نیفته.

هرکول آیا ابدی می‌باشد؟
بعید نیست که عضو اونجرز بشه.

به نقل از WOLF DC:
بخش 17 خیلی دردناک بود بنده خدا بخاطر بچه بودنش انتقام گرفت و آخر خودشم کشته شد :-|
اما فکرکنم فیلم ابدی ها واسه مارول فیلم خیلی پر ریسکی باشه و احتمالش زیاده که نگیره چون خیلیا ابدیارو نمیشناسن و برای همین سمتش نمیرن

والا خیلیا محافظین کهکشان رو هم نمیشناختن. ولی الان همه همشون رو میشناسن.
نقل قول کردن
HS-Spider
#32 HS-Spider 1399-03-28 23:59
#۳۱
نه هرکول از نژاد Olympian هستش ربطی به جاودانگان نداره !
موفق باشید 8)
نقل قول کردن
marc-spector
#33 marc-spector 1399-03-29 20:30
ممنون، قسمت دوم هم جالب بود، فقط نمیدونم چرا نگران فیلم اترنالز شدم!

هیچ ذهنیتی ندارم نسبت بهش

دوستان اگه کسی نظری داره لطفا بگه یه صحبتی هم در این خصوص داشته باشیم...
خیلی دلم آشوبه!
نقل قول کردن
mtm
#34 mtm 1399-03-29 21:56
به نقل از marc-spector:


هیچ ذهنیتی ندارم نسبت بهش

دوستان اگه کسی نظری داره لطفا بگه یه صحبتی هم در این خصوص داشته باشیم...
خیلی دلم آشوبه!

ذهنیت نداشتن که دلیل بر اشوب شدن دل نیست! نگهبانان کهکشان را هم ذهنیت نداشتیم. تازه این که خیلی اوضاع بهتره چون بازیگرای شناخته شده تری داره و داستانش رو کاملا میتونن ربط به ثانوس و تایتان ها و البته داستان فیلمش هم جالبه چون بعد از پایان بازی دنیا آسیب پذیر تر شده پس میتونه دلیل خوبی باشه برای اینکه ابدی ها پس از هزاران سال مجبور شوند خودشون رو نشون بدن و از دنیا محافظت کنند
ضمن اینکه مارول با زرنگی از بازیگرانی استفاده کرده که تنوع نژادی دارن و همین باعث میشه فیلم در سطح جهانی خوب بفروشه
والا اون کاپیتان مارول که بیخود ترین فیلم مارول بود 1 میلیارد فروخت این که قطعا از اون فیلم بهتر میشه چون برگ برنده اش اینه که قراره فصل جدیدی تو mcu باز کنه که توش کلی تهدید جدید کیهانی معرفی میشن
نقل قول کردن
marc-spector
#35 marc-spector 1399-03-30 09:34
به نقل از mtm:
به نقل از marc-spector:


هیچ ذهنیتی ندارم نسبت بهش

دوستان اگه کسی نظری داره لطفا بگه یه صحبتی هم در این خصوص داشته باشیم...
خیلی دلم آشوبه!

ذهنیت نداشتن که دلیل بر اشوب شدن دل نیست! نگهبانان کهکشان را هم ذهنیت نداشتیم. تازه این که خیلی اوضاع بهتره چون بازیگرای شناخته شده تری داره و داستانش رو کاملا میتونن ربط به ثانوس و تایتان ها و البته داستان فیلمش هم جالبه چون بعد از پایان بازی دنیا آسیب پذیر تر شده پس میتونه دلیل خوبی باشه برای اینکه ابدی ها پس از هزاران سال مجبور شوند خودشون رو نشون بدن و از دنیا محافظت کنند
ضمن اینکه مارول با زرنگی از بازیگرانی استفاده کرده که تنوع نژادی دارن و همین باعث میشه فیلم در سطح جهانی خوب بفروشه
والا اون کاپیتان مارول که بیخود ترین فیلم مارول بود 1 میلیارد فروخت این که قطعا از اون فیلم بهتر میشه چون برگ برنده اش اینه که قراره فصل جدیدی تو mcu باز کنه که توش کلی تهدید جدید کیهانی معرفی میشن

منطقی بود حرفتون!
با این دید که میبینم، واقعا دلم آروم میشه...
ممنون از شما
از برزخ در اومدم
نقل قول کردن
21th Captain Marvel
-1 #36 21th Captain Marvel 1399-03-30 22:58
به نقل از mtm:

والا اون کاپیتان مارول که بیخود ترین فیلم مارول بود 1 میلیارد فروخت این که قطعا از اون فیلم بهتر میشه...

ببخشید استاد ترابی، میدونم که اینجا جاش نیست، اما میشه که (هر چند کوتاه) بگین چرا فیلم کاپیتان مارول بیخود بود؟ آخه من طرفدار این شخصیتم و به نظرم فیلم بدی نبود.
نقل قول کردن
arian.akn
#37 arian.akn 1399-03-30 23:24
به نقل از 21th Captain Marvel:
به نقل از mtm:

والا اون کاپیتان مارول که بیخود ترین فیلم مارول بود 1 میلیارد فروخت این که قطعا از اون فیلم بهتر میشه...

ببخشید استاد ترابی، میدونم که اینجا جاش نیست، اما میشه که (هر چند کوتاه) بگین چرا فیلم کاپیتان مارول بیخود بود؟ آخه من طرفدار این شخصیتم و به نظرم فیلم بدی نبود.

فقط من یک چیزی بگم اونم اینکه استاد ترابی گفتن بی خود ترین فیلم مارول که میشه یک فیلم تقریبا معمولی چون همه فیلم های مارول با کیفیت هستن
نقل قول کردن
mtm
#38 mtm 1399-03-30 23:32
به نقل از 21th Captain Marvel:
به نقل از mtm:

والا اون کاپیتان مارول که بیخود ترین فیلم مارول بود 1 میلیارد فروخت این که قطعا از اون فیلم بهتر میشه...

ببخشید استاد ترابی، میدونم که اینجا جاش نیست، اما میشه که (هر چند کوتاه) بگین چرا فیلم کاپیتان مارول بیخود بود؟ آخه من طرفدار این شخصیتم و به نظرم فیلم بدی نبود.

فکر کنم تازه عضو سایت شدید ما همون روزی که فیلم اکران شد رفتیم فیلمو تو سینما دیدیم و واسش نقد نوشتیم و توضیح دادیم چرا "بیخود" بود. مراجعه کنید به:
bit.ly/2YUULq1
نقل قول کردن
21th Captain Marvel
#39 21th Captain Marvel 1399-03-31 00:46
به نقل از mtm:
به نقل از 21th Captain Marvel:
به نقل از mtm:

والا اون کاپیتان مارول که بیخود ترین فیلم مارول بود 1 میلیارد فروخت این که قطعا از اون فیلم بهتر میشه...

ببخشید استاد ترابی، میدونم که اینجا جاش نیست، اما میشه که (هر چند کوتاه) بگین چرا فیلم کاپیتان مارول بیخود بود؟ آخه من طرفدار این شخصیتم و به نظرم فیلم بدی نبود.


فکر کنم تازه عضو سایت شدید ما همون روزی که فیلم اکران شد رفتیم فیلمو تو سینما دیدیم و واسش نقد نوشتیم و توضیح دادیم چرا "بیخود" بود. مراجعه کنید به:
bit.ly/2YUULq1



رفتم خوندم استاد و، فهمیدم که چرا این فیلم بد بود. راستی بله، من تازه واردم؛ البته چند ماهی قبل از عضویتم، بعضی از مقالات سایتو خوندم-چند تا رویداد هم دانلود کردم-.
نقل قول کردن
mtm
#40 mtm 1399-03-31 07:33
به نقل از 21th Captain Marvel:
به نقل از mtm:
به نقل از 21th Captain Marvel:
به نقل از mtm:

والا اون کاپیتان مارول که بیخود ترین فیلم مارول بود 1 میلیارد فروخت این که قطعا از اون فیلم بهتر میشه...

ببخشید استاد ترابی، میدونم که اینجا جاش نیست، اما میشه که (هر چند کوتاه) بگین چرا فیلم کاپیتان مارول بیخود بود؟ آخه من طرفدار این شخصیتم و به نظرم فیلم بدی نبود.


فکر کنم تازه عضو سایت شدید ما همون روزی که فیلم اکران شد رفتیم فیلمو تو سینما دیدیم و واسش نقد نوشتیم و توضیح دادیم چرا "بیخود" بود. مراجعه کنید به:
bit.ly/2YUULq1



رفتم خوندم استاد و، فهمیدم که چرا این فیلم بد بود. راستی بله، من تازه واردم؛ البته چند ماهی قبل از عضویتم، بعضی از مقالات سایتو خوندم-چند تا رویداد هم دانلود کردم-.

خوش آمدید به سایت
نقل قول کردن
s.p.i
#41 s.p.i 1400-05-28 15:36
خیلی ممنون از آقای هنجنی بابت مقاله
تریل جدید اترنالز دیدم بیشتر از همه برای فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست و فیلم ابدی ها هایپم
جالبه که جک کربی اول میخاست دارک ساید و خدایان جدید توی مارول خلق کنه همیشه دوست داشتم دارک ساید توی مارول باشه ولی خب تو دیسیه بگذریم
و جک کربی این شخصیت ها رو اومد و خدایان جدید واسه مارول خلق کرد پس مارول خدایان خودشو داره و دیسه خدایان جدید خودشو
در حال ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
masiha_87
#42 masiha_87 1400-08-15 11:00
جناب رضائی هنجنی واقعا نگارش مقاله خارق‌العاده بود. این مقاله به علاوه ی مقاله ی آقای یارویسی که جدیدا تو سایت نوشتن بدون هیچ شکی داخل top10 من قرار میگیره.
هم اطلاعات و هم نوع نوشتن مقاله به معنای واقعی کلمه "بسیار عالی" بود. محشر! خسته نباشید
نقل قول کردن
king venom
#43 king venom 1400-08-15 13:54
مقاله خیلی عالی بود و البته ضروری!! :-)
ولی یه سوالی که برای من پیش اومده اینه که زوراس چطور میتونه زئوس باشه درحالی مارول یه زئوس داره که مثل اودین اسکای فادر هست؟؟؟!!! :-* و همچنین من تو یه کمیک این دوتا رو جدا از همدیگه دیدم!؟! :-* :o اگه لطف کنین یکم راجب این مورد توضیح بدید ممنون میشم !!
نقل قول کردن
s.p.i
#44 s.p.i 1400-08-15 22:47
خیلی ممنون بابت مقاله
فیلم انترنالز اومد میشه گفت با توجه به نقد ها فیلم ضعیفی هست البته از دید مردم فیلم خوبیه ولی به هرحال میشه گفت ابدی های نژادی هستند که قدرتای خدا مانند دارن و داری فرهنگ و اعتقادات خودشون هستن ولی جالبی ماجرا برای من اینجاست که قدارتشون شبیه جاستیس لیگ البته این آخرین ایده های جک کربی و البته انگار اون موقع داستان زیاد جالبی نداشت یا ایده مناسبی نداشت ولی خب ابدی ها وارد جهان اصلی مارول شدن راستش من یا خیلی با این که این گروه نمیشناختیم و ظاهر بر خلاف خدایان جدید دیسی این ابدی ها یا خدایان جدید مارول خیلی مهم نیستن با توجه به این فیلم باعث میشه شناخته بشن و شاید در کمیک های مارول اهمیتشون بیشتر بشه و این گروه مثل محافظین کهکشان شناخته شده تر بشن به هرحال منتظر این فیلم از ابدی ها هستم راستش نمرات نا امید کنندست ولی با این تا وقتی خودم فیلمو نبینم نمیتونم بگم فیلم خوبه یا نه

تشکر بابت مقاله
نقل قول کردن
ali ghorbany
#45 ali ghorbany 1400-08-16 02:02
خب امروز فیلم رو با کیفیت پرده ای دیدم
و برام ثابت شد همیشه منتقدان راجع به یه فیلم درست نظر نمیدن فیلم واقعا قشنگ و احساسی بود
یه سوال اسم سلستیال فیلم آرشیم هستش؟
نقل قول کردن
Amirreza-85
#46 Amirreza-85 1400-08-16 08:09
به نقل از ali ghorbany:
خب امروز فیلم رو با کیفیت پرده ای دیدم
و برام ثابت شد همیشه منتقدان راجع به یه فیلم درست نظر نمیدن فیلم واقعا قشنگ و احساسی بود
یه سوال اسم سلستیال فیلم آرشیم هستش؟

اره آرشیم بود اسمش فک کنم.اره واقعا توی بعضی فیلما واقعا آدم هنگ میکنه چرا این فیلم نمرش پایینه در حالی که مثلا من دوسش داشتم.ولی در عوض خیلی جاها هم این نمرات درستن و وقتی آدم به یه فیلم که نمره ی پایین گرفته نگاه میکنه حالش بد میشه.البته این نظرات سلیقه ایه! راستی یکی هست بگه این نمرات رو چه کسانی میدن؟منتقدانش کین؟اونایی که قبل انتشار نگاه میکنن
نقل قول کردن
Ilya202020
#47 Ilya202020 1400-08-16 11:53
به نقل از Amirreza-85:
به نقل از ali ghorbany:
خب امروز فیلم رو با کیفیت پرده ای دیدم
و برام ثابت شد همیشه منتقدان راجع به یه فیلم درست نظر نمیدن فیلم واقعا قشنگ و احساسی بود
یه سوال اسم سلستیال فیلم آرشیم هستش؟

اره آرشیم بود اسمش فک کنم.اره واقعا توی بعضی فیلما واقعا آدم هنگ میکنه چرا این فیلم نمرش پایینه در حالی که مثلا من دوسش داشتم.ولی در عوض خیلی جاها هم این نمرات درستن و وقتی آدم به یه فیلم که نمره ی پایین گرفته نگاه میکنه حالش بد میشه.البته این نظرات سلیقه ایه! راستی یکی هست بگه این نمرات رو چه کسانی میدن؟منتقدانش کین؟اونایی که قبل انتشار نگاه میکنن


اخه یکی از دلایل تنفر ترویج هم...گرایی بود واسه همین خیلیا نمره پایین دادن و به فیلم مربوط نیست
نقل قول کردن
Agent bishop
#48 Agent bishop 1400-08-16 13:48
به نقل از Ilya202020:
به نقل از Amirreza-85:
به نقل از ali ghorbany:
خب امروز فیلم رو با کیفیت پرده ای دیدم
و برام ثابت شد همیشه منتقدان راجع به یه فیلم درست نظر نمیدن فیلم واقعا قشنگ و احساسی بود
یه سوال اسم سلستیال فیلم آرشیم هستش؟

اره آرشیم بود اسمش فک کنم.اره واقعا توی بعضی فیلما واقعا آدم هنگ میکنه چرا این فیلم نمرش پایینه در حالی که مثلا من دوسش داشتم.ولی در عوض خیلی جاها هم این نمرات درستن و وقتی آدم به یه فیلم که نمره ی پایین گرفته نگاه میکنه حالش بد میشه.البته این نظرات سلیقه ایه! راستی یکی هست بگه این نمرات رو چه کسانی میدن؟منتقدانش کین؟اونایی که قبل انتشار نگاه میکنن


اخه یکی از دلایل تنفر ترویج هم...گرایی بود واسه همین خیلیا نمره پایین دادن و به فیلم مربوط نیست


اصلا ربطی به این موضوع نداره اتفاقا الانه هالیوود استقبال می‌کنه از این موضوعات . وقتی دو سایت مرجع نقد فیلم نمره پائین دادن پس حتما فیلم مشکلات زیادی داشته .
نقل قول کردن
P.Constantine
#49 P.Constantine 1400-08-16 14:06
به نقل از Agent bishop:
به نقل از Ilya202020:
به نقل از Amirreza-85:
به نقل از ali ghorbany:
خب امروز فیلم رو با کیفیت پرده ای دیدم
و برام ثابت شد همیشه منتقدان راجع به یه فیلم درست نظر نمیدن فیلم واقعا قشنگ و احساسی بود
یه سوال اسم سلستیال فیلم آرشیم هستش؟

اره آرشیم بود اسمش فک کنم.اره واقعا توی بعضی فیلما واقعا آدم هنگ میکنه چرا این فیلم نمرش پایینه در حالی که مثلا من دوسش داشتم.ولی در عوض خیلی جاها هم این نمرات درستن و وقتی آدم به یه فیلم که نمره ی پایین گرفته نگاه میکنه حالش بد میشه.البته این نظرات سلیقه ایه! راستی یکی هست بگه این نمرات رو چه کسانی میدن؟منتقدانش کین؟اونایی که قبل انتشار نگاه میکنن


اخه یکی از دلایل تنفر ترویج هم...گرایی بود واسه همین خیلیا نمره پایین دادن و به فیلم مربوط نیست


اصلا ربطی به این موضوع نداره اتفاقا الانه هالیوود استقبال می‌کنه از این موضوعات . وقتی دو سایت مرجع نقد فیلم نمره پائین دادن پس حتما فیلم مشکلات زیادی داشته .

بله دقیقا همینطوره! از روز اول تبلیغات فیلم بر اساس همین چیزهای جزئی و فاقد اهمیت بود که بتونه نظر منتقدین رو به خودش جذب کنه حتی تا حدی اعتماد به نفس کاذب پیدا کرده بودن که می‌خواستن فیلمو بفرستن برای اسکار!!!! پس این ادعایی که میگن به خاطر این مسائل نمره پایینی از طرف منتقدین گرفته از پایه غلطه. ضمنا باید اضافه کنم حتی در بخش نمرات بالا از طرف منتقدین شاهد این هستیم که تعریف خاصی از فیلم نکردن و اونا هم توی متن نقدشون مثبت نیستند خیلی! پس بی دلیل نیست این موضوع!
و یک نکتهٔ دیگه درمورد سایت راتن تومیتوز که نظرات "مخاطبان" رو در حالت Pending قرار میده که لااقل تو هفته های ابتدایی اکران بالا بمونه که ضربه بیشتری نخوره. خیلی مضحکه که بعد از گذشت چند روز از اکران هنوز تعداد نمرات طرفداران انقدر پایینه. و البته امتیاز cinemascore واقعا پایینه و این نشون میده حتی مخاطبین "واقعی" (یعنی کسایی که رفتن سینما و بعدش رفتن توی نظر سنجی بعدش شرکت کردن- پیش کارمندان آمابگیر سینمااسکور) هم خیلی از فیلم استقبال نکردن!
نقل قول کردن
civil war 2
#50 civil war 2 1400-08-19 04:50
به نقل از P.Constantine:
به نقل از Agent bishop:
به نقل از Ilya202020:
به نقل از Amirreza-85:
به نقل از ali ghorbany:
خب امروز فیلم رو با کیفیت پرده ای دیدم
و برام ثابت شد همیشه منتقدان راجع به یه فیلم درست نظر نمیدن فیلم واقعا قشنگ و احساسی بود
یه سوال اسم سلستیال فیلم آرشیم هستش؟

اره آرشیم بود اسمش فک کنم.اره واقعا توی بعضی فیلما واقعا آدم هنگ میکنه چرا این فیلم نمرش پایینه در حالی که مثلا من دوسش داشتم.ولی در عوض خیلی جاها هم این نمرات درستن و وقتی آدم به یه فیلم که نمره ی پایین گرفته نگاه میکنه حالش بد میشه.البته این نظرات سلیقه ایه! راستی یکی هست بگه این نمرات رو چه کسانی میدن؟منتقدانش کین؟اونایی که قبل انتشار نگاه میکنن


اخه یکی از دلایل تنفر ترویج هم...گرایی بود واسه همین خیلیا نمره پایین دادن و به فیلم مربوط نیست


اصلا ربطی به این موضوع نداره اتفاقا الانه هالیوود استقبال می‌کنه از این موضوعات . وقتی دو سایت مرجع نقد فیلم نمره پائین دادن پس حتما فیلم مشکلات زیادی داشته .

بله دقیقا همینطوره! از روز اول تبلیغات فیلم بر اساس همین چیزهای جزئی و فاقد اهمیت بود که بتونه نظر منتقدین رو به خودش جذب کنه حتی تا حدی اعتماد به نفس کاذب پیدا کرده بودن که می‌خواستن فیلمو بفرستن برای اسکار!!!! پس این ادعایی که میگن به خاطر این مسائل نمره پایینی از طرف منتقدین گرفته از پایه غلطه. ضمنا باید اضافه کنم حتی در بخش نمرات بالا از طرف منتقدین شاهد این هستیم که تعریف خاصی از فیلم نکردن و اونا هم توی متن نقدشون مثبت نیستند خیلی! پس بی دلیل نیست این موضوع!
و یک نکتهٔ دیگه درمورد سایت راتن تومیتوز که نظرات "مخاطبان" رو در حالت Pending قرار میده که لااقل تو هفته های ابتدایی اکران بالا بمونه که ضربه بیشتری نخوره. خیلی مضحکه که بعد از گذشت چند روز از اکران هنوز تعداد نمرات طرفداران انقدر پایینه. و البته امتیاز cinemascore واقعا پایینه و این نشون میده حتی مخاطبین "واقعی" (یعنی کسایی که رفتن سینما و بعدش رفتن توی نظر سنجی بعدش شرکت کردن- پیش کارمندان آمابگیر سینمااسکور) هم خیلی از فیلم استقبال نکردن!

سلام
من شخصا زیاد باهاشون( ابدی ها) حال نمی کنم چون تجربه جدیدی نیستن که ذوق داشته باشیم سبک خدایان یونان باستان رو دارن که تا دلتون بخواد فیلم ازش هست و دنیای کهکشانی برا مایی که محافظین کهکشان رو دیدیم عادی هست چیزی که می‌خوام بگم اینه فقط یه داستان خوب هست یه فیلم ظاهراً عادی چون قرار دنیای مارول رو به شدت گسترش بده، نکته دیگه ابدی ها به هیچ وجه با محافظین کهکشان در مورد ناشناخته بودن قابل مقایسه نیست اصلا محافظین یه تعریف جدید از فضا و کلی تجربه ناب جدید با قدرت کارگردانی و نویسندگی بالا به همراه بازیگرانی که سر جای خودشون درست قرار گرفتن نشون داد اون بحث ش جداس ، مارول کارش رو خوب بلده ولی به نظرم بعد فضای دارک و سنگین پایان بازی بهتر بود یه فیلم با فضای شاد و مفرح بیرون میداد مث انت من ، ثور ۳، البته اونا هنوز نوبتشون نرسیده ، اما نکته مهم اینه مارولی که صرفا برای پیش بردن داستان و برنامه ش نگران فیلم های ضعیف نسبت به آثار موفق خودش نیست مث وجود بودن انت من برا جنگ داخلی یا کاپیتان مارول برا پایان بازی الان هم نگران ابدی ها نیست چون حتما این فیلم لازمه وجود یه فیلم معرکه دیگس ، موضوع مالی برا مارول مهمه ولی خیلی وقته ارزش خودش رو برا مارول نسبت به اهداف دیگش از دست داده مثال بلک ویدو می تونست فقط پخش سینمایی بشه تا مدت ها ولی دیزنی و مارول میخواستن برا کل دنیا و سریع تر در دسترس باشه و حاضر شدن بار هدفشون صابون شکایت بازیگران رو هم به تنشون بخوره در کل نگران نباشید حتی اگه الان بد شد هم بعداً قرار جزو یه شاهکار باشه.( برا تحلیل عملکرد تجاری و نظر منتقدان هم زومجی مبارزه نسبتا خوبی براش داده بیرون میتونید مطالعه کنید.
نقل قول کردن
s.p.i
#51 s.p.i 1400-12-17 00:47
به نقل از P.Constantine:
به نقل از Agent bishop:
به نقل از Ilya202020:
به نقل از Amirreza-85:
به نقل از ali ghorbany:
خب امروز فیلم رو با کیفیت پرده ای دیدم
و برام ثابت شد همیشه منتقدان راجع به یه فیلم درست نظر نمیدن فیلم واقعا قشنگ و احساسی بود
یه سوال اسم سلستیال فیلم آرشیم هستش؟

اره آرشیم بود اسمش فک کنم.اره واقعا توی بعضی فیلما واقعا آدم هنگ میکنه چرا این فیلم نمرش پایینه در حالی که مثلا من دوسش داشتم.ولی در عوض خیلی جاها هم این نمرات درستن و وقتی آدم به یه فیلم که نمره ی پایین گرفته نگاه میکنه حالش بد میشه.البته این نظرات سلیقه ایه! راستی یکی هست بگه این نمرات رو چه کسانی میدن؟منتقدانش کین؟اونایی که قبل انتشار نگاه میکنن


اخه یکی از دلایل تنفر ترویج هم...گرایی بود واسه همین خیلیا نمره پایین دادن و به فیلم مربوط نیست


اصلا ربطی به این موضوع نداره اتفاقا الانه هالیوود استقبال می‌کنه از این موضوعات . وقتی دو سایت مرجع نقد فیلم نمره پائین دادن پس حتما فیلم مشکلات زیادی داشته .

بله دقیقا همینطوره! از روز اول تبلیغات فیلم بر اساس همین چیزهای جزئی و فاقد اهمیت بود که بتونه نظر منتقدین رو به خودش جذب کنه حتی تا حدی اعتماد به نفس کاذب پیدا کرده بودن که می‌خواستن فیلمو بفرستن برای اسکار!!!! پس این ادعایی که میگن به خاطر این مسائل نمره پایینی از طرف منتقدین گرفته از پایه غلطه. ضمنا باید اضافه کنم حتی در بخش نمرات بالا از طرف منتقدین شاهد این هستیم که تعریف خاصی از فیلم نکردن و اونا هم توی متن نقدشون مثبت نیستند خیلی! پس بی دلیل نیست این موضوع!
و یک نکتهٔ دیگه درمورد سایت راتن تومیتوز که نظرات "مخاطبان" رو در حالت Pending قرار میده که لااقل تو هفته های ابتدایی اکران بالا بمونه که ضربه بیشتری نخوره. خیلی مضحکه که بعد از گذشت چند روز از اکران هنوز تعداد نمرات طرفداران انقدر پایینه. و البته امتیاز cinemascore واقعا پایینه و این نشون میده حتی مخاطبین "واقعی" (یعنی کسایی که رفتن سینما و بعدش رفتن توی نظر سنجی بعدش شرکت کردن- پیش کارمندان آمابگیر سینمااسکور) هم خیلی از فیلم استقبال نکردن!


سلام راستش من این فیلمو ندیدم نمیتونم نظر بدم ولی با توجه به گفته های شما میشه هدفش تنها اسکار بود که به در بسته خوردن خود این گروه خیلی و شناخته شده نیستن واقعا ساخته شدن این فیلم بی هدف بود اگرچه واسه یه سری داستان ها مقدمه چینی کرد اما خود فیلم نکرد
نقل قول کردن
Roxanna
#52 Roxanna 1402-04-19 10:40
WOWjust what I was looking for. Came here by searching for 20 حقیقت مهمی که باید درباره‌ی ابدی‌ها
(Eternals) بدانید اترنالز جاودان ها فنا ناپذیرها حقایق
فکتس facts، خدایان جدید مارول، نیو گادز، دیوایانت ها، deviants، سلستیال ها، Celestials،
تایتانوس، Titanos، ایترنالز، ربات هالک، روی تماس، توماس،تامس، جهش یافته، معرفی
ابدی ها، حقیقت، کیستند؟ تایتانز، تایتان ها، مادر ثانوص، ثانوس، تانوس، اورانوسی‌ها، پسر مارول،
اسکرال، کری،Deviants، دیوینت ، deviant،
حماسه دنیای چهارم (Fourth World Saga، معرفی، جاودانگان، اترنالز، فیلم ابدی ها، نقطه ضعف بزرگ
ابدی ها، شهرهای ابدی ها، یک بار یکی از ابدی
ها آنها از تاریخچه جهان پاک کرد، پنج نسل از ابدی ها وجود دارد، آیا ابدی ها واقعا فنا ناپذیر هستند، ابدی های انتقام جو، ذهن واحد، دیوایانت ها، آنها خدایان مارول هستند، یونی مایند، UNIMIND، سرسی، انتقام جویان، اونجرز، ابدی های که عضو اونجرز بوده اند، اسپرایت ، تایتانوس، پولاریا، اوشیانا، المپیا، دنیای
سینمایی مارول، MCU،
نقل قول کردن
Emerson
#53 Emerson 1402-04-25 18:31
Wonderful web site. Lots off useful info here. I am sending it to several buddies
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37