مصاحبه سم ریمی به مناسبت بیستمین سالگرد اکران فیلم "مرد عنکبوتی": سونی اولش منو نمیخواست!

مصاحبه-سم-ریمی-به-مناسبت-بیستمین-سالگرد-ساخت-فیلم-مرد-عنکبوتی-سونی-اولش-منو-نمیخواست

سم ریمی در مصاحبه با نشریه "ورایتی" توضیح داد که اولش سونی نمیخواست او را برای ساخت فیلم مرد عنکبوتی (2002) استخدام کند!

فیلم "مرد عنکبوتی" محصول سال 2002 در کنار اولین فیلم "ایکس من" انقلابی را در ژانر اقتباس های کمیک بوکی ایجاد کردند. سم ریمی به عنوان کارگردان این فیلم و کسی که سالهای طولانی طرفدار درجه یک مرد عنکبوتی بوده، موفق شد قصه ای را روایت کند که به شکلی درخشان، رئالیسم و فیکشن را با هم ترکیب کند و یک قهرمان ملموس بسازد و در عین حال صحنه های اکشن اعجاب انگیزی خلق نماید که از اقتباس های ابرقهرمانی انتظار میرود. او دو فیلم دیگر را نیز برای مرد عنکبوتی ساخت (اکران شده در سالهای 2004 و 2007) و درسته که آخرین فیلمش برای این قهرمان از نظر هنری چندان موفق نبود ولی سه گانه او برای مرد عنکبوتی اغلب به عنوان یکی از بهترین فرنچایزهای کمیک بوکی تاریخ سینما به شمار می آید.

پوستر فیلم مرد عنکبوتی

به سختی میتوان تصور کرد که این سه گانه در دستان یک کارگردان دیگر چطور از آب در می آمد ولی وقتی سونی داشت برای استخدام کارگردان اقدام میکرد، اصلا علاقه ای نداشت که سم ریمی را انتخاب کنه! در هر حال به افتخار بیستمین سالگرد اکران قسمت اول مرد عنکبوتی، "ورایتی" گزارشی شامل مصاحبه با عوامل این فیلم منتشر کرده که آن را در پایین میخوانید:

"مدیر برنامه های من، جاش دونن، بهم گفت: اونا میخوان باهات صادق باشن. حدود 18 کارگردان هست که میخوان باهاش کار کنند. و من بهش گفتم: خب پس بهشون بگو که منم شماره 19 هستم"!

فهرست کارگردانان مد نظر سونی بسیار طول و دراز بود و البته متنوع. از کریس کلمبوس (کارگردان فیلم "هری پاتر") گرفته تا تیم برتون (کارگردان فیلم های "بتمن" و "بازگشت بتمن") و دیوید فینچر (حتما این مقاله را بخوانید تا بدانید فیلمی که دیوید فینچر میخواست از اسپایدرمن بسازد احتمالا چه طور میشد). ولی هیچ کدام از آنها به نظر گزینه مناسبی برای اسپایدرمن به شمار نمی آمدند. آوی آراد، تهیه کننده ارشد سه گانه مرد عنکبوتی، اینطور توضیح میدهد: "تیم برتون از همون اولش معلوم بود زیاد علاقمند نیست زیرا خودش گفت که بیشتر درباره شخصیت های دی سی میدونه ولی برخی دیگر بسیار هیجان زده بودند ولی میخواستند از این نقطه نظر که خودشون دقیقا میدونن باید چیکار کنند کار رو انجام بدن. یعنی میگفتن: فقط همه پولو بهم بدید و تنهام بزارید و خودم یه فیلم عالی تحویل میدم"!

علیرغم تردیدهای استودیو برای استخدام ریمی، او نگرش متفاوتی در مقایسه با کارگردانانی که استودیو باهاشون ملاقات کرده بود، داشت. او رفت داخل جلسه ملاقات با مدیران سونی که در آن عشق خودش رو به پیتر پارک و ذات شریف او ابراز و درباره ش بحث و گفتگو کرد. ولی ناگهان به ساعتش نگاه کرد و توضیحاتش را به پایان رسوند. مت تولماک یکی دیگر از تهیه کنندگان باسابقه فیلم های مرد عنکبوتی در این باره میگه: " از این کارش خیلی تعجب کردم چون بنظرم خیلی خوب داشت جلسه رو پیش میبرد. خود ریمی میگه: "به من گفته بودن فقط یک ساعت وقت دارم تا ایده خودم رو برای ساخت فیلم مرد عنکبوتی ارائه بدم و نمیخواستم بیشتر وقتشون رو بگیرم. چون میدونستم که اونا منو نمیخوان و نمیخواستم که بیشتر شاکی بشن!".

ریمی در ادامه میگوید: "ولی من واقعا اشتیاق داشتم این فیلم را بسازم چون من یکی از بزرگترین هواداران این شخصیت درخشان خلق شده توسط «استن لی» بودم. پیتر پارکر بخش مهمی از دوران نوجوانی من بود. به نظرم فداکاری های او برای دیگران خیلی تاثیرگذار بود و اینکه چقدر سخت زحمت میکشید تا از آدم های بی گناه محافظت کنه. و همزمان باید از زن عموی پیر خودش مراقبت میکرد و تکالیف مدرسه اش را هم انجام میداد. از خودگذشتگی او برایم ملموس بود و باهاش ارتباط برقرار میکردم. او براستی که یک انسان شریف بود. ما میتونیم با شخصیت هایی مثل او ارتباط برقرار کنیم. داستان هایی از قهرمانانی مثل پیتر پارکر به ما یادآوری میکنند که قادر به انجام چه کارهای خوبی هستیم.

ریمی همچنین از مواجه با یک سری چالش نیز هنگام ساخت این فیلم سخن گفته است و در مصاحبه با "ورایتی" نقل کرده که چطور با خشم هواداران مرد عنکبوتی به خاطر انتخاب تارهای اُرگانیک برای مرد عنکبوتی به جای تاراندازهای مکانیکی او که در دنیای کمیک کاربرد دارند، روبرو شد. جالبه که او نبود که به این ایده رسید بلکه جیمز کامرون بود که در فیلمنامه اولیه خود برای فیلمی که هرگز نتونست برای مرد عنکبوتی بسازه، چنین ایده ای را مطرح کرد. سپس دیوید کِپ به عنوان فیلمنامه نویس فیلم ریمی از آن استفاده کرد و ریمی هم تصمیم گرفت که این ایده را در فیلم خود نگه دارد. ولی این مساله به مذاق هواداران خوش نیامد. جوامع آنلاین آن موقع تازه در حال شکل گیری بودند و اصلا از چنین ایده ای خوششان نیامد. ریمی اینچنین توضیح میدهد: "من از این موضوع باخبر بودم و چیز خوشایندی برایم نبود. من هنوز تجربه زیادی در تعامل با هواداران نداشتم ولی به طور کلی حس میکردم آنها مرا گزینه مناسبی برای کارگردانی فیلم اسپایدرمن نمیدانستند. و وقتی که فهمیدند میخواهم تاراندازهای مکانیکی را کنار بگذارم به سیم آخر زدند و تلاش کردند باعث اخراج من شوند!".

وب شوتر

جالب اینه که در نهایت این مساله به مشکل بزرگی برای هواداران بدل نشد و به خوبی در دل داستان فیلم نشست و کسی از آن به عنوان نقطه ضعف فیلم یاد نکرد و شاید بسیاری از بینندگان کم سن و سال با تماشای آن فکر کردند که مرد عنکبوتی از اولش تارهای ارگانیک داشته. و البته به لطف همین تصمیم بود که یکی از سرگرم کننده ترین و باحال ترین سکانس های فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" شکل گرفت: جایی که اندرو گارفیلد و تام هالند صحبت های بامزه ای درباره قابلیت تولیدِ تار در بدن توبی مگوآیر داشتند!

ریمی درباره دنیای سینمایی مارول هم حرف زده چون ناسلامتی جمعه این هفته قراره فیلم "دکتر استرنج 2: مولتی ورس جنون" به کارگردانی او اکران بشه ولی در کمال تعجب گفته که شخصیت مورد علاقه اش در MCU، اسپایدرمنه با بازی تام هالند و نه دکتر استرنج! او گفت: "شخصیت محبوب من در MCU، مرد عنکبوتی است. او یک انسان است که میشه باهاش ارتباط برقرار کرد. او مشکلات داره. خوش تیپ نیست. صورتش جوش داره. به قدر کافی پولدار نیست ولی در عین حال تقلا میکنه تا کاری که درسته رو انجام بده. او همه چیز خودش رو فدا میکنه. سخته براش ولی تمام تلاشش رو میکنه. او ما رو به یاد خودمون میندازه".

مرد عنکبوتی تام هالند

(قابل توجه اون افراد نادان که بی جهت از از نسخه مرد عنکبوتیِ تام هالند ایراد میگیرند).

ریمی همچنین درباره احتمال ساخته شدن "مرد عنکبوتی 4" توسط خودش و با بازی توبی مگوآیر گفت که قبلا فکر نمیکرد احتمالش باشه ولی الان همه چیز امکان داره!

مرد عنکبوتی 4

خب، نظر شما چیست؟ باورتون میشه 20 سال از ساخته شدن اولین فیلم مرد عنکبوتی گذشت؟

  

مطالب مرتبط:

10 رویه متداول در فیلم های ابرقهرمانی که فیلم "مردعنکبوتی" (2002) ایجاد کرد

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی" (2002)

ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم مرد عنکبوتی (2002)

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم مرد عنکبوتی 2 (2004)

رتبه بندی تاثیرگذارترین کاراکترهای فیلم های «سم ریمی» (SAM RAIMI)

10 فیلم و سریالی که مرد عنکبوتی توبی مگوآیر ممکنه دفعه بعد در آن حضور داشته باشه!

مسير پر پیچ و خم مرد عنكبوتی تا پرده سینما!

10 تاثیر فیلم های مرد عنکبوتی ساخته سم ریمی بر روی دنیای سینمایی مارول

چرا تام هالند بهترین مرد عنکبوتی در دنیای سینما است

10 لحظه از مردعنکبوتی در MCU که نشان می‌دهد او بهترین است!

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

10 نکته جالبی که احتمالاً درباره "اسپایدرمن" های «سام ریمی» نمیدانستید!

15 سئوال بی پاسخ مانده درباره دنیای مرد عنکبوتیِ توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد

ترسناک ترین نقش آفرینی ها در فیلم های ابرقهرمانی

50 صحنه برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت دوم

50 صحنه برتر در فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی - قسمت اول

نفس گیر ترین مبارزات مردعنکبوتی در سگانه‌ی "سم ریمی"

10 دفعه ای که فیلم های مرد عنکبوتی حال و هوای ژانر وحشت پیدا کردند!

10 رفاقت برتر فیلم های مرد عنکبوتی

نظر سم ریمی درباره فیلم جدید مرد عنکبوتی

طرح های به كار گرفته نشده از دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سم ریمی!

پشت صحنه فیلم های اسپایدرمن ساخته سام ریمی + لینك دانلود!

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

بررسی نسخه های سینمایی از عشق های پیتر پارکر درســــه گانه "سم ریمی"

مقایسه لباس اسپایدرمن در فیلم های «مارك وب» و «سم ریمی»

10 حقیقتی که باید درباره فیلم کنسل شده "مرد عنکبوتی 4" بدانید

تمامی اشارات و ارجاعات انیمیشن مردعنکبوتی خارق العاده به سه گانه مردعنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

MS-Spidey
#1 MS-Spidey 1401-02-11 16:13
من که به شخصه باورم نمیشه از اولین سه گانی مرد عنکبوتی ۲۰ ساله میگذره. و وقتی هم که اولین فیلم مرد عنکبوتی رو خیلی ذوق داشتم :-)
امیدوارم فیلم مرد عنکبوتی ۴ ساخته سم رسمی ساخته بشه و ما بتونیم یه بار دیگه شاهد تولی و لباس اسپایدرمن جذابش باشیم.
من تازه عضو سایت شدم.
نقل قول کردن
BlueCrown4
#2 BlueCrown4 1401-02-11 16:17
آقای ترابی ممنون از مقاله!
هعی روزگار! 20 سال از اکران مردعنکبوتی 1 گذشت !
فیلم شاهکار به تمام معنایی که با این فیلم بزرگ شدیم. دقیقا ترکیب فیکشن و تخیل با رئالیسم. جوری که انقدر واقعی باشه و انقدر بتونیم خودمون رو پیتر پارکر ببینیم که همیشه در بچگیمون یکی از سوالاتمون این باشه که چرا نمیتونم تار بزنم ؟! :lol:
در هر صورت به نظرم سم ریمی یک استاد کامل هست و خیلی خدمت کرد به مردعنکبوتی و فیلم های کمیک بوکی. واسه من هر 3 فیلمش یکی از دیگری خاطره انگیز تر و شاهکارتر بود!
در نهایت هم باید بگیم انقدر این تریلوژی خوش ساخت بوده که پس از گذشت 20 سال و با اینکه جلوه ویژه این همه در این مدت پیشرفت کرده باز هم اگه بشینیم این فیلم ها رو ببینیم مثل روز اول کیف میکنیم و لذت می بریم. چون یه چیز خیلی مهم داره! روح و تم! فیلم هایی هستن که مضمون دارن و تهش میخوان یه چیزی هم بهمون بگن! میخوان روی ما تاثیر بذارن و ما رو از اونچه هستیم بهتر کنن ! نه که فقط دو تا اکشن ارائه بدن و یه رومانس آبکی بعد تو گیشه فروش کنن برن!! چیزی که حداقل من به شخصه در بیش از 90 درصد فیلم های کمیک بوکی چند سال اخیر ندیدم.
دم سم ریمی ، استن لی ، توبی مگوایر،کریستن دانست،ویلم دفو، جیمزفرانکو و همه دست اندرکاران ساخت این سه گانه گرم ! هر وقت یادشون میفتم به تک تکشون درود میفرستم.
و خداروشکر که تو زمانی به دنیا اومدیم و بزرگ شدیم که همچین فیلم هایی حرف اول سینمای کمیک بوکی و ابرقهرمانی رو میزدن.
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1401-02-11 16:25
به نقل از MS-Spidey:
من که به شخصه باورم نمیشه از اولین سه گانی مرد عنکبوتی ۲۰ ساله میگذره. و وقتی هم که اولین فیلم مرد عنکبوتی رو خیلی ذوق داشتم :-)
امیدوارم فیلم مرد عنکبوتی ۴ ساخته سم رسمی ساخته بشه و ما بتونیم یه بار دیگه شاهد تولی و لباس اسپایدرمن جذابش باشیم.
من تازه عضو سایت شدم.

خوش آمدی به سایت
نظرت هم خیلی خوب بود
نقل قول کردن
MS-Spidey
#4 MS-Spidey 1401-02-11 16:26
به نقل از BlueCrown4:
آقای ترابی ممنون از مقاله!
هعی روزگار! 20 سال از اکران مردعنکبوتی 1 گذشت !
فیلم شاهکار به تمام معنایی که با این فیلم بزرگ شدیم. دقیقا ترکیب فیکشن و تخیل با رئالیسم. جوری که انقدر واقعی باشه و انقدر بتونیم خودمون رو پیتر پارکر ببینیم که همیشه در بچگیمون یکی از سوالاتمون این باشه که چرا نمیتونم تار بزنم ؟! :lol:
در هر صورت به نظرم سم ریمی یک استاد کامل هست و خیلی خدمت کرد به مردعنکبوتی و فیلم های کمیک بوکی. واسه من هر 3 فیلمش یکی از دیگری خاطره انگیز تر و شاهکارتر بود!
در نهایت هم باید بگیم انقدر این تریلوژی خوش ساخت بوده که پس از گذشت 20 سال و با اینکه جلوه ویژه این همه در این مدت پیشرفت کرده باز هم اگه بشینیم این فیلم ها رو ببینیم مثل روز اول کیف میکنیم و لذت می بریم. چون یه چیز خیلی مهم داره! روح و تم! فیلم هایی هستن که مضمون دارن و تهش میخوان یه چیزی هم بهمون بگن! میخوان روی ما تاثیر بذارن و ما رو از اونچه هستیم بهتر کنن ! نه که فقط دو تا اکشن ارائه بدن و یه رومانس آبکی بعد تو گیشه فروش کنن برن!! چیزی که حداقل من به شخصه در بیش از 90 درصد فیلم های کمیک بوکی چند سال اخیر ندیدم.
دم سم ریمی ، استن لی ، توبی مگوایر،کریستن دانست،ویلم دفو، جیمزفرانکو و همه دست اندرکاران ساخت این سه گانه گرم ! هر وقت یادشون میفتم به تک تکشون درود میفرستم.
و خداروشکر که تو زمانی به دنیا اومدیم و بزرگ شدیم که همچین فیلم هایی حرف اول سینمای کمیک بوکی و ابرقهرمانی رو میزدن.


من هنوز هم برام سوالا که چرا نمیتونم تار بزنم :lol:
نقل قول کردن
MS-Spidey
#5 MS-Spidey 1401-02-11 16:58
به نقل از mtm:
به نقل از MS-Spidey:
من که به شخصه باورم نمیشه از اولین سه گانی مرد عنکبوتی ۲۰ ساله میگذره. و وقتی هم که اولین فیلم مرد عنکبوتی رو خیلی ذوق داشتم :-)
امیدوارم فیلم مرد عنکبوتی ۴ ساخته سم رسمی ساخته بشه و ما بتونیم یه بار دیگه شاهد تولی و لباس اسپایدرمن جذابش باشیم.
من تازه عضو سایت شدم.

خوش آمدی به سایت
نظرت هم خیلی خوب بود


ممنون از شما استاد ترابی عزیز.
نقل قول کردن
SPB
#6 SPB 1401-02-11 16:58
سلام.وقت بخیر.
پیشاپیش عید فطر مبارک.
من یادمه اولین باری که مرد عنکبوتی رو دیدم
حدود 5 سالم بود(الان 17 سالمه) اگه یادتون باشه اونموقع ها سک سک خیلی مٌد بود الان رو نمی دونم.
اولین فیلم مردعنکبوتی 1 رو از توی سک سک :-* دیدم.
هنوزم یادمه صحنه ای معروف مری جین و اتوبوس و گرین گابلین.
خلاصه بعد از اون علاقه من به اسپایدی شروع شد و تا به الان البته که بعدش از سایت اسپایدی با دیگر ابرقهمانان آشنا شدم.
ولی قطعا مرد عنکبوتی یکی از واقعی ترین ابرقهرمانان باشه(علی رغم این که بتمن رو هم همینطور می دونم) و به نظرم مرد عنکبوتی های سم ریمی یک حس و حال دیگه ای داشت.
این سه گانه تو خانواده من هم جایگاه ویژه ای داره.
مثلا هر از چندی میشینیم و همه با هم هر سه تاش رو پشت سر هم می بینم و کلی کیف میکنیم.
خلاصه اینطور بگم به همین روزهای عزیز انشالله آقای ریمی یک سه گانه دیگه از اسپایدی توبی بسازه.
نقل قول کردن
RETEPILA
#7 RETEPILA 1401-02-11 17:00
یادش بخیر واقعا
هیچوقت مرد عنکبوتی 1 رو یادم نمیره
مخصوصا سکانسی که نورمن، گابلین میشه!
اینقدر ترسیده بودم جرئت نمیکردم دوباره ببینم :lol:
و چقدر هم توی کارش ماهر بود؛ سکانسهای رمانتیک-اکشن-تر سناک و...
کاشکی سونی پول پرست و بیشتر شخص "آوی آراد" میفهمیدند اگه تو کار کارگردان دخالت نکنن هم میشه فیلم عالی تحویل داد که موردپسند همه جانبه باشه و هم پول خیلی خوبی رو بدست بیاره
اما خب انگار هرگز حاضر نیست به قول معروف کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد کسی که خودشو زده نه!
نقل قول کردن
mjkp
#8 mjkp 1401-02-11 17:15
میشه گفت اگر سه گانه سم ریمی نبود الان فیلم های ابرقهرمانی اینقدر موفق نبودن و پای کمیک بوک رو به شکل زیبایی به سینما باز کرد
با کمترین جلوه ویژه یه شاهکار ساخت که این ثابت میکنه برای فیلم ابرقهرمانی نیازی به جلوه های ویژه زیادی نیست
انشالله که مرد عنکبوتی ۴ ساخته میشه و با حرف سم ریمی شایعه مرگ توبی توی دکتر استرنج ۲ رد میشه
نقل قول کردن
Hellblazer
#9 Hellblazer 1401-02-11 23:43
مقاله بسیار خوب و به جا بود آقای ترابی، از شما ممنونم، خسته نباشید.
راستش من متاسفانه با آثار جناب ریمی زیاد آشنایی ندارم، فیلم های ژانر وحشت ایشون رو ندیده‌ام ولی معتقدم که قطعا کارگردانی‌ خوب‌شون در فیلم های مردعنکبوتی یکی از عوامل و فاکتور های موفقیت اونها بوده، همچنین فیلم دارک‌من ایشون هم به نظر میاد که فیلم بسیار خوبی هستش و نشون میده که ایشون چقدر کارش درسته مخصوصا در زمینه‌ی ابرقهرمانی؛ و به زودی هم که فیلم دکتر استرنج ۲ میاد بیرون و با داستان های مولتی‌ورسی جنون‌آمیزش حسابی باعث لذت ما میشه.
حقیقتش توقع داشتم مقاله کمی بلندتر باشه،‌ بعد از گذشت ۲۰ سال انتظار یک مصاحبه‌ی طولانی‌تر رو داشتم ولی خب همین هم خوب بود و من ازش راضی بودم، خاطراتم رو زنده کرد؛ هنوز هم با عقب جلو کردن فایل فیلم های مردعنکبوتی برخی نبردها و صحنه های اکشن اون رو تماشا می‌کنم و لذت می‌برم (مخصوصا نبرد هایی که دکتر اختاپوس در اون حضور داره رو خیلی دوست دارم!).
درباره‌ی مردعنکبوتی تام هالند هم، انتخاب بهترین می‌تونه سلیقه‌ای باشه! مثلا به نظر من، تام هالند تقریبا یک پیتر پارکر فوق‌العاده و کم نقص هستش، ولی اسپایدرمن تام هالند اصلا تو کتم نمی‌ره! ازش خوشم نمیاد، مخصوصا از لباسش! (البته اون لباس آهنی‌ش خیلی قشنگه ولی خب به پای webbed suit سری ریمی و لباس مردعنکبوتی شگفت انگیز ۲ که به هیچ وجه نمی‌رسه!) به نظرم بزرگترین نقطه قوت سری مردعنکبوتی شگفت انگیز مارک وب، مردعنکبوتی اون (با بازی اندرو گارفیلد) و بزرگترین نقطه قوت سری ریمی هم ابرشروران اون هستند که در واقع منتخب من هم هستند، یعنی پیتر پارکر تام هالند، اسپایدی اندرو گارفیلد و ابرشروران سری ریمی (ناگفته نماد که منظور من از این انتخاب‌ها این نبود که مثلا توبی مگوآیر اسپایدی یا پیتر بدیه، ولی خب در مواجهه با اونها رتبه دوم رو به دست میاره.).
بازم خسته نباشید عرض می‌کنم استاد ترابی، واقعا از این مقاله لذت بردم، پاینده و تندرست باشید.
نقل قول کردن
Hellblazer
#10 Hellblazer 1401-02-11 23:45
استاد ایرادات تایپی رو خدمت شما عرض می‌کنم تا شاید از لطف و زحمات شما کمی جبران بشه و خستگی‌تون در بره.
پاراگراف زیر اون عکسی که پیتر نقاشی مردعنکبوتی دستش هست، خط چهارم، «و همزمان باید از زن عموی خردسال خودش...» به نظر اون «خردسال» می‌تونه بشه «کهنسال» یا «پیر» یا «فرتوت» یا «مردنی» یا «آفتاب لب بوم» یا «پیر زن لب گور» یا هر چی که خودتون صلاح می‌دونید! (ببخشید شوخی‌ش یک کمی زیاد شد!) :-* :lol:
نقل قول کردن
Spiderman 2030
#11 Spiderman 2030 1401-02-11 23:52
سلام و عرض ادب .مثل هميشه لذت بردم.واقعا خيلي زودگذشت .البته من موقع اکران اين فيلم اصلا تو اين دنيا نبودم :D تا اينکه مصادف با اولين روز اکران فيلم دوم به دنيا اومدم :D
نقل قول کردن
Spiderman 2030
#12 Spiderman 2030 1401-02-11 23:53
به نقل از MS-Spidey:
به نقل از BlueCrown4:
آقای ترابی ممنون از مقاله!
هعی روزگار! 20 سال از اکران مردعنکبوتی 1 گذشت !
فیلم شاهکار به تمام معنایی که با این فیلم بزرگ شدیم. دقیقا ترکیب فیکشن و تخیل با رئالیسم. جوری که انقدر واقعی باشه و انقدر بتونیم خودمون رو پیتر پارکر ببینیم که همیشه در بچگیمون یکی از سوالاتمون این باشه که چرا نمیتونم تار بزنم ؟! :lol:
در هر صورت به نظرم سم ریمی یک استاد کامل هست و خیلی خدمت کرد به مردعنکبوتی و فیلم های کمیک بوکی. واسه من هر 3 فیلمش یکی از دیگری خاطره انگیز تر و شاهکارتر بود!
در نهایت هم باید بگیم انقدر این تریلوژی خوش ساخت بوده که پس از گذشت 20 سال و با اینکه جلوه ویژه این همه در این مدت پیشرفت کرده باز هم اگه بشینیم این فیلم ها رو ببینیم مثل روز اول کیف میکنیم و لذت می بریم. چون یه چیز خیلی مهم داره! روح و تم! فیلم هایی هستن که مضمون دارن و تهش میخوان یه چیزی هم بهمون بگن! میخوان روی ما تاثیر بذارن و ما رو از اونچه هستیم بهتر کنن ! نه که فقط دو تا اکشن ارائه بدن و یه رومانس آبکی بعد تو گیشه فروش کنن برن!! چیزی که حداقل من به شخصه در بیش از 90 درصد فیلم های کمیک بوکی چند سال اخیر ندیدم.
دم سم ریمی ، استن لی ، توبی مگوایر،کریستن دانست،ویلم دفو، جیمزفرانکو و همه دست اندرکاران ساخت این سه گانه گرم ! هر وقت یادشون میفتم به تک تکشون درود میفرستم.
و خداروشکر که تو زمانی به دنیا اومدیم و بزرگ شدیم که همچین فیلم هایی حرف اول سینمای کمیک بوکی و ابرقهرمانی رو میزدن.


من هنوز هم برام سوالا که چرا نمیتونم تار بزنم :lol:




حاجي اين واقعا خوبه .من بابام سي دي اسپايدرمن 3 رو گرفته بود ،ديسک اول تا ابتداي سياه شدن لباس و رفتن پيش کانرز بود يادمه.گفت بهم علي براي امشب بسه فردا ديسک 2 رو ميذارم .ماهم گفتيم باشه.ولي من اون قضيه لباس سياه تو ذهنم بود .نميدونستم خوبه با بد ديگه.گفتم بذار منم لباس اسپيايدي که داشتم رو ببپوشم تا شايد ما هم سياه شديم.خلاصه اين کار رو کردم :D
اما صبح که پاشدم نفهميدم چرا سياه نشدم و تا چند سال پيش برام سوال بود :D
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1401-02-12 01:13
به نقل از Hellblazer:
استاد ایرادات تایپی رو خدمت شما عرض می‌کنم تا شاید از لطف و زحمات شما کمی جبران بشه و خستگی‌تون در بره.
پاراگراف زیر اون عکسی که پیتر نقاشی مردعنکبوتی دستش هست، خط چهارم، «و همزمان باید از زن عموی خردسال خودش...» به نظر اون «خردسال» می‌تونه بشه «کهنسال» یا «پیر» یا «فرتوت» یا «مردنی» یا «آفتاب لب بوم» یا «پیر زن لب گور» یا هر چی که خودتون صلاح می‌دونید! (ببخشید شوخی‌ش یک کمی زیاد شد!) :-* :lol:

حاجی اینو که صبح اصلاح کردمش
نقل قول کردن
hassan91
#14 hassan91 1401-02-12 03:02
واقعا این فیلم در قلبها خواهد ماند. همه نبردهای مرد عنکبوتی کلا بوی خون میداد. آدم واقعا نگران بود نمیره! از اینکه از قدرتهاش برای منافع شخصیش استفاده نمیکرد خیلی قابل درک بود.
راسش من چند نسخه متفاوت از این فیلم دیدم و هر بار هم که دیدم کف کردم ولی نهایتا که نسخه اصلی رو دیدم ازش بیشتر از قبلیها لذت بردم. حالا یعنی چه چند نسخه؟ :-? عرض میکنم.
من اولین بار مرد عنکبوتی ۱ رو تیکه تیکه از یه برنامه دیدم. از یه برنامه به نام سینما حرفه‌ای که از شبکه ۲ پخش میشد فکر کنم. فقط قسمت مخصوص فیلمهای بروس لی و همین مرد عنکبوتی رو یادمه. خیلی سنم پایین بود زیاد چیزی یادم نمیاد ولی آخر سر که اون صحنه اکشن مبارزه مرد عنکبوتی و گرین گابلین رو نشون دادن خیلی مبارزه خفنی بود و تو کف موندم. البته من یادمه تو فکرم بود که این مرد عنکبوتی و دشمنش حتما فضایین که این شکلی قدرت دارن :-* :-* و حتما سر اینکه دنیا رو تصرف کنن یا نه دعوا داشتن؟؟ :o (از این افکار کودکانه :-* ) هیچی از ابرقهرمانی حالیم نبود. بعد یه مدت از شبکه محلی مرد عنکبوتی رو پخش کردن منتها بیشتر از نصفش گذشته بود. بعدا هم که دیدم، متوجه شدم خیلی بی جهت برخی از صحنه های اکشن رو هم سانسور کرده بودن. کلا زده بودن نبرد آخر رو شتک کرده بودن.
بعد یه مدت کلا فراموش کردم. بعد یکی و دو سال که یه ته سیبلی ریشه زده بود یادم اومد یه فیلمی به نام مرد عنکبوتی هست که خیلی تو کفشم! رفتم کلوپ سر کوچه گفتم مرد عنکبوتی رو میخوام. برگشت گفت یک یا دو؟!؟! خلاصه عجب شبی بود اون شب هر دو رو باهم پشت سرهم دیدم. (البته یادمه عید همون سال مرد عنکبوتی ۲ از تلویزیون پخش شد).
فیلم مردان ایکس آخرین بار همون دهه دیدم ولی مرد عنکبوتی سم ریمی رو بارها و بارها تا الان دیدم. هر وقت فیلم جدید مرد عنکبوتی بیاد بازم بهونه میشه که ببینم. واقعا من خیلی منتظر قسمت ۴ بودم. ریبوت مرد عنکبوتی خیلی ضد حال بود برامون. (واقعا ادم به فکرش میفته ضد حال میشه هنوزم) مخصوصا اینکه هیچ وقت فیلمنامه های ساخته های مارک وب هرگز به پای سه گانه ریمی نرسید. چه حیف شد که همه چی در مرد عنکبوتی ۳ به فنا رفت. مرد عنکبوتی سم ریمی از همه جهات شایسته یک پایان حماسی بود. اما چه حیف که سونی با حرص و طمع خودش به سادگی ما رو از این نعمت محروم کرد! و چه باور نکردنی که ۲۰ سال گذشته! :cry:
نقل قول کردن
Hellblazer
#15 Hellblazer 1401-02-12 18:51
به نقل از mtm:
به نقل از Hellblazer:
استاد ایرادات تایپی رو خدمت شما عرض می‌کنم تا شاید از لطف و زحمات شما کمی جبران بشه و خستگی‌تون در بره.
پاراگراف زیر اون عکسی که پیتر نقاشی مردعنکبوتی دستش هست، خط چهارم، «و همزمان باید از زن عموی خردسال خودش...» به نظر اون «خردسال» می‌تونه بشه «کهنسال» یا «پیر» یا «فرتوت» یا «مردنی» یا «آفتاب لب بوم» یا «پیر زن لب گور» یا هر چی که خودتون صلاح می‌دونید! (ببخشید شوخی‌ش یک کمی زیاد شد!) :-* :lol:

حاجی اینو که صبح اصلاح کردمش

ببخشید من در حین نوشتن نظر اینترنتم تموم شد مجبور شدم چند ساعت بعدش نظر رو بفرستم، برای همین متوجهش نشدم! :-* :lol: :-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44