7 سوال و حفره داستانی درباره صحنه های پس از تیتراژ فیلم "موربیوس"

7-سوال-و-حفره-داستانی-درباره-صحنه-های-پس-از-تیتراژ-فیلم-موربیوس

فقط خدا میدونه که سونی چه برنامه‌ای برامون داره!

نکته: این مقاله بخش هایی از فیلم "موربیوس" را اسپویل می‌کند

 

مقدمه: فیلم موربیوس اخیرا اکران و با نمرات ضعیف و نقد های منفی رو به رو شد. بنابراین یک اثر دیگر هم به لیست زباله های ساخت سونی اضافه شد. همانطور که قبلا در سایتمون خبر دادیم، صحنه های پس از تیتراژ فاش شده این فیلم، به شدت جنجال برانگیز هستند (اگر هنوز این صحنه ها را ندیده‌اید به اینجا بروید). با توجه به اینکه این دو صحنه که با یکدیگر مرتبط هستند، می‌توان فهمید که سونی میخواهد هرطور که شده نسخه خودش را از MCU، حول محور شخصیت مرد عنکبوتی و کاراکتر های مربوط به او بسازد. در اولین صحنه پس از تیتراژ، نمایی از شکسته شدن آسمان را می‌بینیم که به وضوح از جلوه های بصری فیلم اسپایدرمن نو وی هوم گرفته شده‌اند. سپس آدریان تومز با بازی مایکل کیتون درون یک سلول زندانی شده و در یک بیانیه خبری شاهد هستیم که یک جلسه فوری برای آزادی تومز تشکیل میشود. تومز که آخرین بار او را در مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه دیده بودیم، از MCU به جهان موربیوس و ونوم منتقل شده. از آنجا که تومز در این دنیا جنایتی مرتکب نشده، او از زندان آزاد میشود. در صحنه پس از تیتراژ دوم، تومز در حالیکه لباس والچر را به تن کرده، به دیدار مایکل موربیوس میرود. والچر میگوید که نمی‌داند چگونه وارد این دنیا شده اما مطمئن است که این به نوعی به مرد عنکبوتی ربط دارد. بعد از آن، والچر از موربیوس میخواهد که به عنوان یک تیم با یکدیگر کار کنند تا بتوانند بر اسپایدرمن غلبه کنند. فیلم موربیوس حتی در تکمیل کردن آرک داستانی برخی از شخصیت های اصلی‌اش لنگ می‌زد و این صحنه های پس از تیتراژ‌، مخاطبان را متعجب کرده و با سوالات بی‌پاسخ زیادی رها کردند. به علاوه چند حفره داستانی در این صحنه ها وجود دارند که با فیلم موربیوس و حتی با فیلم نو وی هوم در تضادند. بنابراین در این مقاله قصد داریم که به 7 سوال و حفره داستانی درباره صحنه های پس از تیتراژ این فیلم بپردازیم.

 

داغ داغ! صحنه‌های پس از تیتراژ فیلم "موربیوس" فاش شد! + لینک دانلود و تماشا (ارتباط با دنیای عنکبوتی)

 

1- چرا موربیوس خودش را نکشت؟ (و آیا او حالا به عنوان یک قاتل شناخته میشود؟)

چرا موربیوس خودش را نکشت؟ (و آیا او حالا به عنوان یک قاتل شناخته میشود؟)

موربیوس ناخواسته به هیولایی تبدیل شد که عطش زیادی به خون انسان داشت‌، بنابراین او سعی کرد خودش را درمان کند. همانطور که دیدیم خون مصنوعی اشتهای موربیوس را کنترل میکرد اما در نهایت کارایی‌اش را از دست داد. در ابتدا یک دوز خون مصنوعی می‌توانست او را بیش از شش ساعت سیر نگه دارد اما در پایان فیلم این زمان به چهار ساعت کاهش پیدا کرد. موربیوس با درک این واقعیت که تشنگی او به خونِ طبیعی سیری ناپذیر خواهد شد، دو دوز سمی را آماده کرد که برای کشتن هردو بخش انسانی و خون آشامی او طراحی شده بود. او یک دوز را روی «میلو» استفاده کرد و قصد داشت که با دوز دوم به زندگی خودش پایان دهد. اما در صحنه پس از تیتراژ که مربوط به مدتی پس از پایان فیلم بود، دیدیم که موربیوس زنده است و اصلا به این موضوع حتی کوچکترین اشاره‌ای نمی‌شود. واقعا چرا موربیوس خودش را نکشت؟ و با توجه به زنده ماندن موربیوس، حالا او باید به خون آشامی وحشی و خون خوار تبدیل شود؟ سوال دیگر این است که بعد از وقایع فیلم، آیا موربیوس حالا به عنوان یک قاتل، تحت تعقیب است؟ ‌با توجه به اینکه والچر گفت که پیدا کردن جای موربیوس کار سختی نبوده‌، پس میتوان نتیجه گرفت که پلیس به دنبال او نیست. ‌ظاهرا FBI فهمیده که میلو مسئول چند قتل اخیر است و موربیوس باید تبرئه شده باشد. اما با توجه به اینکه موربیوس نمی‌تواند در برابر خون انسان مقاومت کند، چطور مشکلات بیشتری در برابر FBI برای او پیش نیامده؟ شاید از بی‌دقتی سونی باشد و شاید که در آینده پاسخ این سوالات را بفهمیم، اما در حال حاضر سونی هیچ جوابی برای این ابهامات ندارد.

 

2- سونی با این صحنه ها در حال زمینه چینی چیست؟

ادرین تومز - والچر

مدت هاست که مدیران سونی قصد دارند که فیلمی از گروه شش خبیث بسازند. از همان زمان مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 شایعاتی درمورد فیلمی با حضور شش تا از دشمنان اسپایدرمن وجود داشت که هرگز محقق نشد. اما در حال حاضر به نظر میرسد که سونی میخواهد هرطور که شده این گروه را تشکیل بدهد. احتمالا سونی میخواهد که از والچر به عنوان کاراکتری نیک فیوری‌گونه برای جمع آوری اعضا و تشکیل این گروه استفاده کند. شخصیت های مختلفی ممکن است که در کنار والچر به این گروه ملحق شوند که از میان آنها میتوان موربیوس، ونوم و کریون شکارچی را نام برد. «‌دنیل اسپینوزا» (Daniel Espinosa)، کارگردان فیلم موربیوس، در رابطه با تشکیل گروه شش خبیث گفته که به نظر میرسد این یک "شروع" است! واقعا کسی نمی‌داند که سونی چه نقشه ای برای آینده اسپایدرمن دارد.

 

3- والچر چرا و چطور به دنیای موربیوس منتقل شد؟

والچر - موربیس 

یکی از بزرگترین حفره های این صحنه ها، این است که والچر اساسا نباید در این جهان باشد. مسلما طلسم دکتر استرنج باعث شد که آدریان تومز از MCU به جهان موربیوس و ونوم تله پورت شود. اما واقعا چطور؟ ‌دکتر استرنج با پاک کردن حافظه مردم جهان کاری کرد که تمام مردان عنکبوتی و دشمنان آنها به دنیاهای قبلی خودشان بازگردانده شوند. بنابراین چرا باید والچر، یعنی کسی که حتی قبل از میستریو هویت مخفی پیتر را می‌دانست و متعلق به جهان MCU بود‌، ناگهان و بدون هیچ دلیلی به یک جهان متفاوت تله پورت شود؟ نظریات زیادی در این باره وجود دارند، مثل اینکه والچر از آنجا که هویت اسپایدرمن را پیش از میستریو فهمیده، باعث خطا در ایجاد طلسم شده. یا اینکه دکتر استرنج دانش زیادی درباره این طلسم نداشته و موجودات زیادی به جهان های مختلف منتقل شده‌اند. اما در نهایت هیچ کدام از این پاسخ ها، نمی‌تواند این اقدام عجیب سونی را توجیه کند.

 

4- چرا والچر میخواهد از اسپایدرمن انتقام بگیرد؟

مایکل کیتون اسپایدرمن

در صحنه پس از تیتراژ "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" دیدیم که آدریان تومز حاضر نیست هویت مخفی اسپایدرمن را فاش کند و ظاهرا دشمنی شدیدی با او ندارد. این کاملا با چیزی که در موربیوس دیدیم در تضاد است. چراکه در صحنه پس از تیتراژ دوم موربیوس، به نظر میرسید که والچر کینه شدیدی نسبت به اسپایدرمن دارد و میخواهد که هر چه زودتر با تشکیل گروهی، کارش را یکسره کند. مشخص نیست که دلیل این تغییر شخصیتی عجیب تومز چیست، اما احتمالا علت آن، این واقعیت است که تومز دیگر هویت مرد عنکبوتی را نمی‌داند و او گمان میکند که اسپایدرمن عامل منتقل شدنش به این جهان، و دور شدن از خانواده‌اش است.

 

5- والچر چگونه یک لباس جدید ساخت؟

لباس جدید والچر

در دومین صحنه پس از تیتراژ، والچر لباسی مشابه چیزی که در بازگشت به خانه دیده بودیم، به تن داشت. البته طراحی این لباس تفاوت هایی دارد و ظاهر آن کمی خشن تر شده است. اما سوال اینجاست که این لباس از کجا آمده؟ در MCU آدریان تومز فناوری‌اش را با مهندسی معکوس تکنولوژی نژاد فضایی چیتاری به وجود آورد. ولی ظاهرا چیتاری ها هرگز در جهان موربیوس و ونوم، به نیویورک حمله نکرده‌اند و حتی معلوم نیست که این نژاد در این دنیا وجود دارد یا خیر. از طرفی والچر هوش بالایی هم نداشت و تجهیزات او توسط یکی از همکارانش به نام «مخترع مخوف»، با بازی مایکل چرنلیوس، ساخته می‌شدند. بنابراین اینکه آدریان تومز چطور به تنهایی و بدون تجهیزات چیتاری و دیگر امکانات، یک لباس پرنده جدید برای خودش ساخته در هاله ای از ابهام است.

 

6- کدام مرد عنکبوتی در جهان موربیوس قرار دارد؟

کدام مرد عنکبوتی در جهان موربیوس قرار دارد؟

مشخص شده که وقایع فیلم موربیوس در جهان فیلم های ونوم جریان دارد و همچنین اکنون تایید شده که یک مرد عنکبوتی در جهان موربیوس وجود دارد. هنوز معلوم نشده که این مرد عنکبوتی کیست، بنابراین حدس و گمان های زیادی در این باره وجود دارند. شاید سونی یک اسپایدرمن لایو اکشن جدید را معرفی کند (که تقریبا بعید است). احتمال قوی‌تر این است که یکی از نسخه های توبی مگوایر یا اندرو گارفیلد با موربیوس و ونوم در یک جهان مشترک قرار داشته باشند. البته با توجه به فشار هواداران برای ساخت "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3" ‌و شوایع پیرامون ارتباط نسخه اندرو گارفیلد با ونوم، به نظر میرسد که اسپایدرمنِ فیلم های مارک وب محتمل ترین گزینه است. البته ‌دنیل اسپینوزا به عنوان کارگردان فیلم موربیوس، اعلام کرده که به زودی به پاسخ این سوال میرسیم. به هر حال امیدوارم که سونی خاطراتمون رو نابود نکنه!

 

7- چه کسان دیگری به گروه شش خبیث خواهند پیوست؟

چه کسان دیگری به گروه شش خبیث خواهند پیوست؟

صحنه های پس از تیتراژ موربیوس، خبر از تشکیل یک گروه شش خبیث نامتعارف مولتی ورسی می‌دهند. در حال حاضر تنها چهار عضو بالقوه برای این گروه وجود دارند. علاوه بر موربیوس و والچر، صحنه های پس از تیتراژ فیلم های "ونوم: بگذارید کارنیج بیاید" و اسپایدرمن نو وی هوم، نشان میدهند که ونوم هم ممکن است که به این تیم بپیوندد. همچنین کریون شکارچی با بازی آرون تیلور جانسون از گزینه های متحتمل روی میز است. ظاهرا این نسخه سونی از شش خبیث مشابه گروه انتقام جویان تاریک در دنیای کمیک است. والچر همچون نیک فیوری با وصل کردن افراد مختلف این تیم را تشکیل خواهد داد و موربیوس نیز همچون تونی استارک، عضو ثروتمند گروه خواهد بود. ونوم هم بیشتر شبیه به یک نسخه دارک از اسپایدرمن می‌ماند. مادام وب با بازی «داکوتا جانسون» ‌(Dakota Johnson) هم میتواند پاسخ سونی به دکتر استرنج باشد و اگر او هم به این گروه بپیوندد، هنوز هم یک عضو دیگر هم هست که باید معرفی شود. متاسفانه صحنه های پس از تیتراژ موربیوس نه تنها سوالات بی‌جواب درون فیلم را حل نکرد، بلکه پرسش ها و ابهامات بیشتری را هم به وجود آورد.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

منبع: مقاله سایت ScreenRant

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 ایستراگ (EASTER EGG) برتر در فیلم "موربیوس" (MORBIUS)

10 دشمن برتر «موربیوس» (MORBIUS)

10 حقیقت مهمی که باید درباره "موربیوس" (MORBIUS) بدانید

10 حفره داستانی بزرگ در فیلم "ونوم 2: بگذارید کارنیج بیاید"

پاسخ به 10 سئوال درباره حفره های داستانی در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 خبیث نامیرای برتر مارول و دی سی در دنیای کمیک

اولین حضور "موربیوس" (MORBIUS) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود رایگان

نسخه های عجیب و غریب از «موربیوس» در دنیای کمیک!

10 خون آشام (VAMPIRE) برتر دنیای کمیک بوک

10 حقیقت مهمی که باید درباره «بلید» (BLADE) بدانید

داغ داغ! صحنه‌های پس از تیتراژ فیلم "موربیوس" فاش شد! + لینک دانلود و تماشا (ارتباط با دنیای عنکبوتی)

عكس های زیبا از دشمنان مرد عنكبوتی : موربیوس خون آشام

نگاهی به كمیك های "موربیوس خون آشام" (MORBIUS)

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

 داغ داغ! نخستین تصویر و اشاره به مردعنکبوتی در تریلر "موربیوس خون آشام زنده" لو رفت!!!

داغ داغ! اولین نگاه به ظاهر "جرد لتو" در قالب "موربیوس خون آشام زنده" فاش شد!

خبرهای عجیب و غریب از فیلم های جدید سونی براساس دنیای کمیک های مرد عنکبوتی

خبر داغ و فوری! «جرد لتو» نقش «موربیوس خون آشام» را بازی میکنه!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Ice Man
#1 Ice Man 1401-01-21 08:04
انگار آفتاب پرست هم تو فیلم کریون شکارچی هست شاید خبیث ششم اون باشه
نقل قول کردن
Hail Comic Book
#2 Hail Comic Book 1401-01-21 11:16
یک ادمی که عاشق خانوادشه یهو پرت شده یک جهانه دیگه و به جای اینکه بگرده دنبال راه واسه برگشتن پیش خانوادش میخواد گروه ادم بدا رو تشکیل بده.اصلا هم عجیب نیست.
موربیوس هم که درسته با اینکه هیولاست سعی داره کمکی باشه به بقیه ولی این پیشنهاد رو قبول میکنه.واو چه خفن.
دیالوگ ها هم که اصلا شاهکار.والچر برگشته به موربیوس میگه میخوام یک گروه بزنم ادمایی مثل خودمونو انجام بدیم که یک حرکتایی بزنیم.خب الان این موربیوس چطوری متوجه میشه منظورش از این حرکتا کار خلافه؟بعد چرا انقدر سری قبول میکنه و اصلا مگه موربیوس تو فیلم به خلاف علاقه نشون داده بود؟سطح دیالوگ نویسی انقدر بالاست من که نفهمیدم چیشد
نقل قول کردن
AS-Spider
#3 AS-Spider 1401-01-21 11:53
اندرو تو چه قدر بدبختی. بعد ۷ سال از اون کارای قبلی که سونی میخواست باهات بکنه دوباره مثل یه الماس درخشان برگشتی که دوباره سونی بهت گند بزنه :-| خدایی حقش نیست.
بنظرم سونی به اسپایدرمن جدید روکنه خوش باشه با همون دنیای جدیدش رو پیش ببره و کاری به توبی و تام و اندرو نداشته باشه.
حالا که شایعات ساخته شدن هم اسپایدرمن ۴ توبی(مصاحبه اخیر سم ریمی و فکر کنم فیسبوک یا توییتر سونی) و امیزینگ ۳ خیلی بیشتر شده امیدوارم سونی دوباره نیاد و خودش رو احمق جلوه بده(که احمق نشون ندادن سونی خیلی بعیده).
مارول یه کاری کن رایت شخصیت یکت رو از این شرکت بگیر.
نقل قول کردن
Spidermard
#4 Spidermard 1401-01-21 20:05
خداوندگارا مردعنکبوتی را از دست سونی نجات بده آمین
نقل قول کردن
mjkp
#5 mjkp 1401-01-21 21:42
ممنون بابت مقاله
مورد ۲: اصلا شش خبیث سونی جواب نمیده
اولا که برای اعضاش شخصیت پردازی درست نکرده و شخصیت هارو برای هوادار ها محبوب نکرده که وقتی باهم یک گروه تشکیل بدن همه خوشحال بشن
راهی به خانه نیست هم ۵ تا از ویلن هایی که برامون آشنا بودن رو دور هم جمع کرد و با اینکه شخصیت هارو به خوبی میشناختیم بازم کار سختی رو پیش رو داشت
مورد ۳: بجز والچر ام جی و ند و حتی خود دکتر استرنج قبل از فیلم مستریو میدونستن که پیتر مرد عنکبوتیه پس چرا اونا نرفتن دنیای سونی
مورد ۴: تقریبا میشه گفت ۷ یا ۶ سال از جنگ اسپایدرمن و والچر گذشته (بخاطر بشکن ثانوس) پس چرا یهو یاد اسپایدرمن افتاده و فکر میکنه اون فرستادتش به این دنیا
مورد ۵ : اگر دنیای موربیوس و ونوم یکی باشه فکر کنم سیمبیوت ها تنها فضایی های روی زمینن پس والچر تکنولوژی ساختش رو چطوری بدست آورده
به نظرم میتونستن یه مینی سریال برای والچر بسازن که براش شخصیت پردازی جدید کنن و اهداف جدیدش رو برامون توضیح بدن
مثلا اینکه والچر خودش مال دنیای سونی بوده و برای اینکه دنیا رو فتح کنه نیاز به تکنولوژی داشته که اونو توی دنیای mcu میبینه و به کمک مادام وب میره به اون دنیا و تا وقتی که کار هاشو انجام بده زمان میبره و توی اون مدت ازدواج میکنه و بچه دار میشه
باید توضیح بدن که تی وی ای چرا جلوش رو نگرفته
بعد هم مرد عنکبوتی جلوش رو گرفته و بخاطر اینکه فهمیده پیتره دیگه از هدفش منصرف شده اما بعد که با طلسم به دنیای خودش بر میگرده هویت اسپایدرمن نمیدونه و برداشتش اینه که اون جلوی نقشه هاشو گرفته پس میره یه تیم تشکیل بده تا این بار چند نفره نقشش رو عملی کنن
میتونه هم تکنولوژی ساخت لباسش رو به این دنیا منتقل کرده باشه
که همه ی اینا نیاز به توضیح های زیاد دارن
نقل قول کردن
BlueCrown4
#6 BlueCrown4 1401-01-21 23:59
چند وقتی هست میخواستم از دوستان یک سوال بپرسم!
همه جا از جمله همین سایت خوب اسپایدی میشنویم که تا اسم سونی میاد همه شروع به بد و بیراه گفتن میکنند و تا اسم مارول و MCU میاد همه شروع به تحسین میکنند. تا فیلم های اسپایدرمن خوب در میاد همه میگن دمت گرم مارول و حرفی از سونی به میان نمیاد ولی امان از وقتی فیلم خراب بشه ! دیگه مارول به هیچ وجه مقصر نیست و همش مشکل سونی هست!
میدونم که 3 تا فیم خود شرکت سونی بدون دخالت مارول زده و حداقل هر 2 ونومی که من دیدم فیلم های ضعیف و ناامید کننده ای بودن. ولی بحثم سر خود فیلم های انحصاری ضعیف سونی نیست. سر همکاری های این دوتاست!
به فرض مثال سه گانه بی نظیر سم ریمی توسط شرکت سونی ساخته شده (اون موقع اصلا MCU وجود نداشت !!! ) ولی الان انگار نه انگار که سونی رفت اسپایدرمن رو روی پرده سینما آورد. (قبلش حتما دوستان اطلاع دارند که اسپایدرمن از شرکتی به شرکت دیگر فروخته میشد و هیچ کس فیلمی براش نمیساخت)
یا همین اندروگارفیلد که دوستان بعضا میان و به سونی فحش میدن که چرا خرابش کردی ! خب دوست عزیز خود سری فیلم های TASM رو سونی بدون دخالت MCU و دخالت رسمی مارول ساخته و اگه سونی نبود اصلا اندرویی نبود !!
و مثال از همه واضح تر و عیان ترش این که فیلم نووی هوم با این همه درخشش و موفقیتش با همکاری مارول و سونی ساخته شد ولی مارول تحسین شد و سونی خیلی ریز از این موفقیت کنار رفت!
در هر صورت شاید هم من اشتباه میکنم .ولی حداقل نظر من اینه که سونی خدمت کمی به مردعنکبوتی نکرده ( از سه گانه ریمی و اولین فیلم اسپایدرمن بگیر تا موفقیت نووی هوم) ولی خیلی داره نادیده گرفته میشه .
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1401-01-22 06:24
#6:
یه نکته ظریف:
سه گانه اول مرد عنکبوتی با مشارکت و همراهی کوین فایگی ساخته شد ولی از وقتی ایشون رفت تا مارول استودیوز رو بسازه افت سونی هم شروع شد. بنظرم همه چیز تا مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۱ خوب و قابل تحمل بود ولی از اون به بعد موفقیت mcu و سعی سونی )و دیگر کمپانی ها) برای تقلید از ساختار و در هم تنیدگی یه یونیورس سینمایی کار دستشون داد
نقل قول کردن
BlueCrown4
#8 BlueCrown4 1401-01-22 09:25
به نقل از mtm:
#6:
یه نکته ظریف:
سه گانه اول مرد عنکبوتی با مشارکت و همراهی کوین فایگی ساخته شد ولی از وقتی ایشون رفت تا مارول استودیوز رو بسازه افت سونی هم شروع شد. بنظرم همه چیز تا مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۱ خوب و قابل تحمل بود ولی از اون به بعد موفقیت mcu و سعی سونی )و دیگر کمپانی ها) برای تقلید از ساختار و در هم تنیدگی یه یونیورس سینمایی کار دستشون داد

کاملا حق با شماست آقای ترابی و کوین فایگی نقش مهمی تو موفقیت های گذشته سونی داشته .
ولی در کل به نظرم سونی علی رغم اشتباهاتی که داشته شایسته احترام بیشتری از ما اسپایدی فناست.(یا حداقل بی احترامی کمتری !)
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1401-01-22 09:36
به نقل از BlueCrown4:
به نقل از mtm:
#6:
یه نکته ظریف:
سه گانه اول مرد عنکبوتی با مشارکت و همراهی کوین فایگی ساخته شد ولی از وقتی ایشون رفت تا مارول استودیوز رو بسازه افت سونی هم شروع شد. بنظرم همه چیز تا مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۱ خوب و قابل تحمل بود ولی از اون به بعد موفقیت mcu و سعی سونی )و دیگر کمپانی ها) برای تقلید از ساختار و در هم تنیدگی یه یونیورس سینمایی کار دستشون داد

کاملا حق با شماست آقای ترابی و کوین فایگی نقش مهمی تو موفقیت های گذشته سونی داشته .
ولی در کل به نظرم سونی علی رغم اشتباهاتی که داشته شایسته احترام بیشتری از ما اسپایدی فناست.(یا حداقل بی احترامی کمتری !)

بله درسته. ولی ما مردم و به خصوص ما ایرانی ها معمولا حافظه مون خیلی کوتاه مدته و فقط روزای اخیرمون رو یادمونه!
نقل قول کردن
Pbenjya
#10 Pbenjya 1401-01-22 15:08
به نقل از BlueCrown4:
چند وقتی هست میخواستم از دوستان یک سوال بپرسم!
همه جا از جمله همین سایت خوب اسپایدی میشنویم که تا اسم سونی میاد همه شروع به بد و بیراه گفتن میکنند و تا اسم مارول و MCU میاد همه شروع به تحسین میکنند. تا فیلم های اسپایدرمن خوب در میاد همه میگن دمت گرم مارول و حرفی از سونی به میان نمیاد ولی امان از وقتی فیلم خراب بشه ! دیگه مارول به هیچ وجه مقصر نیست و همش مشکل سونی هست!
میدونم که 3 تا فیم خود شرکت سونی بدون دخالت مارول زده و حداقل هر 2 ونومی که من دیدم فیلم های ضعیف و ناامید کننده ای بودن. ولی بحثم سر خود فیلم های انحصاری ضعیف سونی نیست. سر همکاری های این دوتاست!
به فرض مثال سه گانه بی نظیر سم ریمی توسط شرکت سونی ساخته شده (اون موقع اصلا MCU وجود نداشت !!! ) ولی الان انگار نه انگار که سونی رفت اسپایدرمن رو روی پرده سینما آورد. (قبلش حتما دوستان اطلاع دارند که اسپایدرمن از شرکتی به شرکت دیگر فروخته میشد و هیچ کس فیلمی براش نمیساخت)
یا همین اندروگارفیلد که دوستان بعضا میان و به سونی فحش میدن که چرا خرابش کردی ! خب دوست عزیز خود سری فیلم های TASM رو سونی بدون دخالت MCU و دخالت رسمی مارول ساخته و اگه سونی نبود اصلا اندرویی نبود !!
و مثال از همه واضح تر و عیان ترش این که فیلم نووی هوم با این همه درخشش و موفقیتش با همکاری مارول و سونی ساخته شد ولی مارول تحسین شد و سونی خیلی ریز از این موفقیت کنار رفت!
در هر صورت شاید هم من اشتباه میکنم .ولی حداقل نظر من اینه که سونی خدمت کمی به مردعنکبوتی نکرده ( از سه گانه ریمی و اولین فیلم اسپایدرمن بگیر تا موفقیت نووی هوم) ولی خیلی داره نادیده گرفته میشه .

آقا آفرین حرف حق رو زدی !
اگه سونی سری تماشایی مرد عنکبوتی رو نمیساخت ممکن بود الان مارولی در کار نباشه واقعا سونی آنقدر هم به اسپایدرمن بد نکرده خیلی از محبوبیت مرد عنکبوتی بخاطر فیلمای سونیه
فیلم‌هایی که ژانر قهرمانی رو سرپا کردن و استاندارد های جدیدی به وجود آوردن( به همراه مردان ایکس فاکس) درسته سونی برای امیزینگ اسپایدرمن اشتباهاتی کرده ولی با نو وی هوم اونا رو کمی جبران کرده... نه؟!
نقل قول کردن
Pbenjya
#11 Pbenjya 1401-01-22 15:10
به نقل از mtm:
به نقل از BlueCrown4:
به نقل از mtm:
#6:
یه نکته ظریف:
سه گانه اول مرد عنکبوتی با مشارکت و همراهی کوین فایگی ساخته شد ولی از وقتی ایشون رفت تا مارول استودیوز رو بسازه افت سونی هم شروع شد. بنظرم همه چیز تا مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۱ خوب و قابل تحمل بود ولی از اون به بعد موفقیت mcu و سعی سونی )و دیگر کمپانی ها) برای تقلید از ساختار و در هم تنیدگی یه یونیورس سینمایی کار دستشون داد

کاملا حق با شماست آقای ترابی و کوین فایگی نقش مهمی تو موفقیت های گذشته سونی داشته .
ولی در کل به نظرم سونی علی رغم اشتباهاتی که داشته شایسته احترام بیشتری از ما اسپایدی فناست.(یا حداقل بی احترامی کمتری !)

بله درسته. ولی ما مردم و به خصوص ما ایرانی ها معمولا حافظه مون خیلی کوتاه مدته و فقط روزای اخیرمون رو یادمونه!

استاد ببخشید ولی ما مردم هم حافظه مون کوتاه مدته هم از گذشته بیشتر مشکلاته که تو ذهنمون هک میشه
نقل قول کردن
Pbenjya
#12 Pbenjya 1401-01-22 15:20
به نقل از mjkp:
ممنون بابت مقاله
مورد ۲: اصلا شش خبیث سونی جواب نمیده
اولا که برای اعضاش شخصیت پردازی درست نکرده و شخصیت هارو برای هوادار ها محبوب نکرده که وقتی باهم یک گروه تشکیل بدن همه خوشحال بشن
راهی به خانه نیست هم ۵ تا از ویلن هایی که برامون آشنا بودن رو دور هم جمع کرد و با اینکه شخصیت هارو به خوبی میشناختیم بازم کار سختی رو پیش رو داشت
مورد ۳: بجز والچر ام جی و ند و حتی خود دکتر استرنج قبل از فیلم مستریو میدونستن که پیتر مرد عنکبوتیه پس چرا اونا نرفتن دنیای سونی
مورد ۴: تقریبا میشه گفت ۷ یا ۶ سال از جنگ اسپایدرمن و والچر گذشته (بخاطر بشکن ثانوس) پس چرا یهو یاد اسپایدرمن افتاده و فکر میکنه اون فرستادتش به این دنیا
مورد ۵ : اگر دنیای موربیوس و ونوم یکی باشه فکر کنم سیمبیوت ها تنها فضایی های روی زمینن پس والچر تکنولوژی ساختش رو چطوری بدست آورده
به نظرم میتونستن یه مینی سریال برای والچر بسازن که براش شخصیت پردازی جدید کنن و اهداف جدیدش رو برامون توضیح بدن
مثلا اینکه والچر خودش مال دنیای سونی بوده و برای اینکه دنیا رو فتح کنه نیاز به تکنولوژی داشته که اونو توی دنیای mcu میبینه و به کمک مادام وب میره به اون دنیا و تا وقتی که کار هاشو انجام بده زمان میبره و توی اون مدت ازدواج میکنه و بچه دار میشه
باید توضیح بدن که تی وی ای چرا جلوش رو نگرفته
بعد هم مرد عنکبوتی جلوش رو گرفته و بخاطر اینکه فهمیده پیتره دیگه از هدفش منصرف شده اما بعد که با طلسم به دنیای خودش بر میگرده هویت اسپایدرمن نمیدونه و برداشتش اینه که اون جلوی نقشه هاشو گرفته پس میره یه تیم تشکیل بده تا این بار چند نفره نقشش رو عملی کنن
میتونه هم تکنولوژی ساخت لباسش رو به این دنیا منتقل کرده باشه
که همه ی اینا نیاز به توضیح های زیاد دارن

در رابطه با مورد چهارتون در نظر بگیرین که ممکنه والچر هم ناپدید شده باشه و تمام مدت بعد و قبل از دوران ناپدیدی رو هم داخل زندان بوده باشه
داستانی که گفتید هم خوبه ولی یکم غیر منطقیه
نقل قول کردن
thor-odinson
#13 thor-odinson 1401-03-11 21:46
خب اولین نظرمونو تو این سایت بدیم :lol:
مورد ۶: اگه کسی یادش باشه وقتی تریلر فیلم موربیوس اومد تو یکی از صحنه ها پوستر اسپایدرمن توبی روی دیوار بود و بعدا از تریلر پاکش کردن پس احتمال این که توبی باشه بیشتره
نقل قول کردن
thor-odinson
#14 thor-odinson 1401-03-11 23:11
قبلا تو سایت گذاشته بودید:
b2n.ir/d10418
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید