5 چیزی که سازندگان "مارول 1943: ظهور هایدرا" میتوانند از بازی "اسپایدرمن 2" یاد بگیرند

5-چیزی-که-بازی-مارول-1943-ظهور-هایدرا-میتواند-از-بازی-اسپایدرمن-2-یاد-بگیرد-marvel-1943-rise-of-hydra-خیزش

Marvel 1943: Rise of Hydra که توسط Skydance Media ساخته میشه به نظر عالی میاد ولی کاپیتان آمریکا و پلنگ سیاه میتونند از شاهکار سال قبل اینسامنیاک یعنی "اسپایدرمن 2" چیزهای زیادی یاد بگیرند!

مقدمه: 5 چیزی که باید درباره ی بازی "مارول 1943" بدانید:

1- این بازی (که چندی پیش تریلرش منتشر شد و میتونید اینجا اونو تماشا کنید)، چهار شخصیت اصلی داره: کاپیتان آمریکا، پدربزرگ پلنگ سیاه به نام آزوری، یک سرباز آمریکایی و یک زن جاسوس واکاندایی.

2- خوشبختانه این بازی لایو سرویس نیست!

3- عجب گرافیکی داره این بازی! و همه رو با گرافیک خارق العاده چهره هایش شگفت زده کرده. پدر تونی استارک (هاوارد استارک) هم حضورش در بازی تایید شده است.

4- داستان بازی در دوران جنگ جهانی دوم رخ میده و کاپیتان آمریکا مجبوره با پلنگ سیاه متحد بشه تا گروه تروریستی هایدرا را نابود کنه.

5- این بازی قراره عالی باشه چون خالق بازی های آنچارتد اونو میسازه.

و حالا 5 چیزی که این بازی میتونه از Marvel Spider-Man 2   یاد بگیره!

 

5- کالکتبل های بامعنی و هیجان انگیز برای بازیباز در بازی قرار دهید

خاطرات مارکو (Marko's Memories)

کالکتبل یا کالای مجموعه‌ای (collectable) به هر شیئی گفته می‌شود که برای یک مجموعه‌دار ارزش یا علاقه داشته باشد. در باز یهای رایانه کالکتبل ها بسیار رایج هستند و آیتم هایی هستند که در سرتاسر بازی تعبیه شده اند و بازیباز باید آنها را جکع آوری کند. در بازی "اسپایدرمن 2" کالکتبل های خوبی داشتیم. مثلا باید رُبات های عنکبوتی جمع میکردیم که آخرش مربوط شد به انیمیشن برجسته ی "در میان دنیای عنکبوتی" (اینجا را بخوانید) و میگن قراره که در یک DLC (بسته ی الحاقی) این قضیه پیگیری بشه. ولی شاید از اون جالب تر، کالکتبل های مربوط به مرد شنی باشه.

 فلینت مارکو ملقب به مرد شنی از دشمنان شناخته شده و کلاسیک مرد عنکبوتیه که اولین غول (باس) این بازیه و در این مقاله گفتم که بهترین مبارزه با غول (باس فایت) بازی هم هست و بازیکنان رو شگفت زده میکنه. ولی بعد از شکست دادن او، ماموریت های فرعی مربوط به کریستال های برجای مانده از مردشنی را انجام میدهیم. یعنی به نظر میرسه ذهن مارکو دچار مشکل شده که ارتباط داره با کریستال هایی که در سطح شهر پراکنده شده اند که باید به دستشون بیاریم چون هر کدوم حاوی بخشی از خاطرات مارکو هستند و اطلاعاتی هم درباره او و دخترش و کسی که تهدیدشان میکند به ما میدهند. همانطور که در بخش مقدمه هم گفتم، اینسامنیاک گیمز در این بازی خیلی ماموریت های جانبی رو بهبود بخشیده و این ماموریت نمونه ی بارزی برای این مدعاست چون هم به نوعی به داستان اصلی ربط داره و هم اینکه در آخرش یک لحظه ی عاطفی و ماندگار خلق میکنه. البته گیم پلی اش نُرمال و استانداره و چیز خاصی نداره چون باید اغلب با موجودات شنی از سندمن بجنگید. ولی در پایان (یعنی وقتی همه ی کریستال ها رو بدست بیارید) مارکو ازمون درخواستی میکنه که در قالب مردعنکبوتی یکی از مجسمه هاش رو به نزد دخترش به نام «کیمیا» ببریم و بهش تحویل بدیم تا باباش رو به یاد داشته باشه (مردشنی از همسرش جدا شده و ظاهرا اجازه نداره دخترش رو ببینه). مردعنکبوتی هم این کار رو میکنه و در لحظه ای احساسی میبینیم که مجسمه باباش رو دم در خونه شون میذاره و از دور میبینیم که کیمیا میاد و اون رو ور میداره (برای دیدن تصاویرش برید و آیتم شماره 5 از این مقاله را بخوانید). شما میتونید این ماموریت فرعی را در اینجا تماشا کنید. بازی "مارول 1943: خیزش هایدرا" میتونه از این ماموریت فرعی یاد بگیره چون هم باعث میشه بازیباز علاقمند بشه که اونا رو با اشتیاق جمع آوری کنه و هم اینکه با یافتن آنها اطلاعات خوبی راجع به مردشنی و اینکه چرا دست به طغیان زده بود بدست میاد و هم اینکه حین جمع آوری اونا باید با بقایای مرد شنی جنگید.

کمیک inavders

قطعا سازندگان بازی میتونند با رجوع به تاریخچه غنی کمیک های کاپیتان آمریکا و پلنگ سیاه موارد زیادی از این کالکتبل ها پیدا کنند. اونا حتی میتونند به کمیک های کلاسیک و باحال "مهاجمین" (Invaders) هم رجوع کنند (Invaders از کمیک های جالب و fun مارول در دهه 70 میلادی بود که طرفداران زیادی هم داشت. این سری توسط روی توماس و سل بیوسما خلق شد و درباره گروهی بود که در جنگ جهانی دوم به جنگ نازی ها و نیروهای شیطانی هیتلر میرفت. اعضای این گروه را قهرمانان مارول در عصر طلایی دوران کمیک در دهه 40 میلادی تشکیل میدادند: کاپیتان آمریکا، باکی، نیمور و هیومن تورچ).

 

4- بازیباز را غافلگیر کنید!

ایناسمنیاک گیمز واقعا تونست به خوبی بازیباز ها را با داستان غیرقابل پیش بینی "اسپایدرمن" حسابی غافلگیر کنه. مثلا واقعا کسی فکرش رو نمیکرد که کریون شکارچی یک سری از دشمنان کلاسیک مردعنکبوتی رو در این بازی به قتل برسونه. یا کسی فکرش رو نمیکرد که پیتر پارکر هم بدست کریون به قتل برسه. خیلی ها هم از پیچش هویت اصلی ونوم جا خوردند و انتظار نداشتند هری آزبورن به جای ادی براک به ونوم تبدیل بشه. یا مثلا آدم تعجب میکرد از اینکه مری جین با سیمبیوت ترکیب شد و با اسپایدرمن جنگید یا از اینکه ونوم با بیرحمی کله ی کریون رو کَند! این در حالیه که برخی بازی ها از این نظر موفق ظاهر نشده اند و پیچش هاشون به ضررشون تموم شده. مثلا Far Cry 3 همون ابتدا یکی از بهترین خبیث ها رو از به نام Vaas رو از دست داد و به جایش روی یک خبیث کلیشه ای به نام Hoyt Volker تکیه کرد در حالی که علاقمندان به این سری دوست داشتند Vaas دیوونه رو بیشتر ببینند. اسکای دنس میتونه با مقداری خلاقیت پیچش های زیادی برای Rise of Hydra خلق کنه. مخصوصا که الان که دستش باز تره و داستان اصلی به جنگ جهانی دوم قراره روایت بشه.

 

3- سیستم مبارزه خیلی مهمه

نحوه حرکت در شهر (traversal) و همچنین سیستم مبارزه (Combat System) در بازی های اسپایدرمن اینسامنیاک بسیار باحال و لذت بخش بوده اند و سبب شده اند تا گیمرها از انجام این بازی ها سیر نشوند. شما میتونید این دو زمینه رو با بازی شکست خورده ی Avengers مقایسه کنید تا تفاوت را به خوبی حس کنید. سیستم بازی که در قسمت اول اسپایدرمن هم عالی بود، در قسمت دوم عالی تر شد و مثلا finisher های بیشتری در بازی هست و گجت ها جدید و بهینه تر و باحال تر شده بودند. همچنین قابلیت های لباس سیمبیوتی و لباس آنتی ونوم باعث تنوع در ضربات شدند. ضربات تیم آپی (مشترک) که در بازی مایلز معرفی شدند نیز در قسمت دوم خیلی بهتر اجرا شدند و میتونند برای کاپیتان آمریکا و بلک پنتر هم به کار بروند. البته میشه انتظار داشت که گیم پلی برای قهرمانان جدید بازی یعنی گابریل جونز و نانالی شبیه شوتر های سوم شخص سنتی باشه ولی میشه سیستم مبارزه کاپیتان آمریکا و پلنگ سیاه را به سبک اسپایدرمن های اینسامنیاک درآورد زیرا آنها نیز مثل پیتر پارکر و مایلز مورالز بسیار چابک و آشنا به حرکات آکروباتیک هستند.

  

2- از ماموریت های مخفی کاری مری جین الهام بگیرید

از ماموریت های مخفی کاری مری جین الهام بگیرید

بازی Marvel 1943: Rise of Hydra قراره چهار شخصیت قابل بازی داشته باشه: کاپیتان آمریکا، بلک پنتر، گابریل جونز (از اعضای Howling Commandos) و یک جاسوس واکاندایی به نام نانالی (Nanali). شاید بعضی ها نگران باشند که این دو تازه وارد رو چطور میخواهند به تصویر بکشند و چه گیم پلی خواهند داشت ولی اینجا هم اسکای دنس میتونه از اینسامنیاک یاد بگیره. چون هم در بازی اسپایدرمن 1 و هم در بازی اسپایدرمن 2 ما لحظاتی داشتیم که باید در قالب خبرنگار نترس "دیلی بیوگل" ماموریت هایی انجام میدادیم که در قسمت دوم بیشتر جنبه ی اکشن  و حتی ترسناک گرفت (عجیبه که بعضی ها  هم اومدن از ماموریت های فرعی مری جین انتقاد کردن چون ریتم بازی رو کند میکنه و ..! این در حالیه که حتی این ماموریت ها نیز رشد داشتند و در حالی که در بازی قبلی بازیبازها کار خاصی نمیتونستند باهاش انجام بدهند اما این بار ام جی وقتی در سیمکاریا بوده زیر نظر سیلور سیبل تمرین دیده و میتونه گلیم خودش را از آب بیرون بکشه. ضمن اینکه، از نظر داستانی ام جی همچون دنیای کمیک یک شخصیت بی باک و مستقل داره و حتما باید ماموریت های خاص خودش رو میداشت که این ویژگی ها را بهتر بروز میداد. این مقاله رو بخونید تا با اعمال قهرمانانه او در دنیای کمیک بیشتر آشنا بشوید). اسکای دنس میتونه مشابه این سکانس ها رو برای دو شخصیت تازه وارد بازی تکرار کنه تا هم در گیم پلی تنوع ایجاد بشه هم از پتانسیل آنها در جایی بهره گرفته بشه که شاید از نظر فنی و داستانی برای کاپیتان آمریکا و پلنگ سیاه مقدور نباشه.

 

1- از ویلن های خفن و بی رحم استفاده کنید!

همه میدونند که هیچ وقت از ونوم و سیمبیوت ها و اینجور چیزا در داستان های اسپایدرمن استقبال شایانی نکرده ام. به نظرم ورود سیمبیوت ها به قصه های قهرمان محبوبم باعث شد تا حدی از رگ و ریشه های همیشگی خودش فاصله بگیره چون منشاء فضایی ونوم رو با خاستگاه زمینی پیتر پارکر و دشمنانش در تعارض دانسته ام. اما در بازی "مردعنکبوتی 2" برای کنسول انحصاری PS5 مشکلی نداشتم. یعنی با یکی از بهترین نسخه های ونوم طرف هستیم. اولا که هری آزبورن کاملا یکی شخصیت سمپاتیک است و من بدم نیومد که به جای ادی براک (که همیشه در دنیای کمیک با انگیزه های خباثتش مشکل داشته ام) او به ونوم تبدیل میشه. چون در نهایت دشمنی اش با مردعنکبوتی ملموس تر از آب در میاد. هری اولش یه قهرمانه و به سیمبیوت نیاز داره تا زنده بمونه چون مانند یک لباس ترمیمی و پزشکی عمل میکنه (این بخش سیمبیوت را از "کمیک ونوم نهایی" اقتباس کرده اند که اینجا ترجمه شده) ولی تاثیرات لباس و همچنین حس حسادت و البته حس خیانت (چون فکر میکنه پیتر لباس رو نمیخواد بهش پس بده و عمدا میخواد نابودش کنه) از او یک خبیث تمام عیار و البته قابل ترحم خلق میکنه و اعتراف میکنم که از این ونوم خوشم اومد. ونوم از نظر بصری هم یک هیولای تمام عیار و حریفی قابل قبوله که حضورش در بازی باعث ارتقای اون میشه. و اما کریون که به نظرم بهترین شخصیت خبیث بازی اسپایدرمن 2 بودش. کریون هم هرگز از شخصیت های محبوب من نبوده و حتی داستان معروف "آخرین شکار کریون" هم هرگز داستان مورد علاقه م نبوده ولی تو این بازی حرف نداره. بهترین نسخه ممکن از کریون را شاهد بودیم که هم انگیزه درست درمون داره و هم ابهت و شکوه و هم اینکه ترسناکه! کاملا درکش کردم که چرا اومده دنبال شکار این موجودات دارای قدرت فوق بشری. او کسیه که دلش نمیخواد بدست یک بیماری زمین زده بشه و دوست داره مرگش با افتخار باشه و بدست یک حریف شایسته. کریون همچون یک کاتالیزور برای رخدادهای مختلف بازی عمل میکنه و حضورش کاملا درست و بجاست. او یک ویلن تمام عیاره که حسابی برای مردعنکبوتی چالش ایجاد میکنه چون به شهرش تجاوز و به کسانی که دوستشون داره تعرض میکنه. مرگ او به دست ونوم و اون تشکری که ازش میکنه حسابی ماندگار خواهد شد.

رد اسکال - هایدرا

و اما سازندگان بازی "مارول 1943" هم باید سعی کنند بهترین استفاده ممکن را از ویلن های خودشون بکنند چون کاپیتان آمریکا و پلنگ سیاه کم دشمن باحال ندارن و امثال هایدرا و رد اسکال میتونند ویلن های خفن و ترسناکی باشند!

 

 مهدی ترابی مهربانی

با بهره گیری از مقاله ی سایت Gamerant

 All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «هایدرا» (HYDRA) بدانید

معرفی 10 دشمن برتر کاپیتان آمریکا (CAPTAIN AMERICA)

10 تغییر وحشتناک در شخصیت های کمیک بوکی

15 قابلیت شگفت انگیز لباس پلنگ سیاه

20 خبیث برتر فیلم های کمیک بوکی مارول

10 قهرمان برتر مارول در عصر طلایی دوران کمیک

ایستراگ (EASTER EGG) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2"

15 حقیقت مهمی که باید درباره «رِد اسکال» (RED SKULL) بدانید

مقایسه بین ونوم در بازی مردعنکبوتی 2 و فیلم اسپایدرمن 3

10 ماموریت فرعی برتر در بازی اسپایدرمن 2

تسک مستر کجاست و چرا در بازی مرد عنکبوتی 2 حضور نداشت؟

رتبه بندی باس فایت (BOSS FIGHT) های بازی اسپایدرمن 2 (کنسول PS5) + لینک دانلود و تماشا

10 نبرد برتر کاپیتان آمریکا

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

10 دشمنی که میخواهیم در بازی مردعنکبوتی 3 ببینیم!

10 کمیکی که الهام‌بخش بازی MARVEL'S SPIDER-MAN 2 بوده اند

رتبه بندی 10 مرگ شوکه کننده در بازی اسپایدرمن 2

معرفی تمام لباس های بازی مردعنکبوتی 2

10 اسپویل بزرگ مرد عنکبوتی 2 (بازی ویدئویی 2023) + لینک دانلود و تماشا

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

amirmahdi 1381
#1 amirmahdi 1381 1403-01-18 14:43
سلام ببخشید مدتی نبودم
سال نو همگی مبارک
مقاله بسیار عالی بود مثل همیشه
نکات خوبی بود
منتطر این بازی هستم
نقل قول کردن
the phantom
+1 #2 the phantom 1403-01-18 14:47
جای این مقاله حسابی تو سایت خالی بود
شخصا عشق دوران طلایی کمیک بوکم (از اسم و عکس پروفایلمم معلومه!). واسه همین عاشق ایده این بازی شدم

میتونن حتی تو قسمت بعد یا تو بخش الحاقی قهرمانان گلدن ایج بیشتری مثل نیمور، هیومن تورچ اریجینال، باکی، یونیون جک و ... به راستر بازی اصافه کنن تا گروه invaders تکمیل بشه
نقل قول کردن
نوید
#3 نوید 1403-01-18 14:51
بنظرم اگه بلک پنتر نبود بهتر میشد ولی خوب...
فرض کنید با سپر و مشت چه کمبو هایی که نمیشه زد بازی هم که جهان باز نیست احتمالا ولی عجب چیزی بشه
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#4 The Spectacular Burmun 1403-01-18 15:15
بشدت امیدوار شده بودم و هستم.
فقط امیدوارم عالی عمل کنه.بااینحال پتانسیل بشدت زیادی واسه موفقیت داره و دلم لک زده واسه شرح دوران جنگ جهانی دوم(دلم میخواست تم فیلم کاپ 4 هم همینطور باشه ولی حیف)
با تمام موارد گفته شده موافقم و بله اینا بودن که به شاهکار شدن این بازی و اثر قبلی کمک کردن و اگر همین رشته امور رو دنبال کنن موفق میشن.
ممنون بابت وقتی که برای مقاله گذاشتید.چقدر لذت بخش بود مطالعه اش.
نقل قول کردن
Sina3
#5 Sina3 1403-01-18 17:49
تو تریلر بازی که گرافیک بشدت خفن بود بهش خیلی امیدوارم و از چند وقت پیش میگفتم یه بازی از کاپیتان امریکا تو جنگ جهانی دوم واقعا بین بازی های ابرقهرمانی جاش خالیه و وقتی خبر انتشار این بازی رو شنیدم واقعا جا خوردم
تنها چیزی که تو این مقاله باهاش مخالفم مراحل مخفی کاری ام جی بود که خیلی طاقت فرسا بودن
تشکر برای مقاله ;-)
نقل قول کردن
E-spider
#6 E-spider 1403-01-20 08:41
خیلی به بازیش امیدوار بودم با این خوندن این مقاله امیدوارترم شدم ;-)
نقل قول کردن
SMPSGAMER
#7 SMPSGAMER 1403-02-05 14:36
من خیلی برای این بازی هایپ هستم به نظر بازی جمع و جور و داستان محوری میاد که دقیقا سبکی از گیمه که من عاشقشم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

32

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

48

45

17