10 دفعه ای که کمیک بوک ها آینده را پیشگویی کردند!

10 دفعه ای که کمیک بوک ها آینده را پیشگویی کردند!

کمیک بوک ها قراره دنیایی را به ما نشان دهند که هرگز واقعی نیست. آنها تخیلی هستند. ولی این مقاله 10 دفعه ای را به شما نشان میده که به طور دقیقی وقایع آینده را پیشگویی کردند!

مقدمه: کمیک بوک ها شکلی از سرگرمی واقعیت گریز هستند که به خوانندگان اجازه میدهند تا دنیای واقعی را فراموش کرده و خود را در قالب دنیاهایی فرو برند که در آنها هر چیزی ممکن است. ولی گاهی اوقات عالم واقعیت و دنیای کمیک به اشکال عجیبی با هم تلاقی میکنند. یعنی اتفاقی که در پانل یک کمیک میفتد مثل یک آینه منعکس کننده وقایع و رویدادهای دنیای ما است. درسته که این موارد نادر هستند ولی در هر حال موارد تاریخی بوده اند که ابتدا در صفحات کمیک بوکی آنها را دیده ایم. به عبارتی دیگر مواردی بوده که بدون آنکه نویسنده یا طراح بداند ، آینده را پیشگویی کرده اند! در این مقاله به آنها اشاره میکنیم ...

 

- رایانه ها

کمیک استریپ ایگل eagel

"ایگل" (The Eagle) یک کمیک استریپ روزنامه ای بود که انتشارش از سال 1950 تا 1969 ادامه یافت. تمرکز این سری روی مردی بود که از فن آوری پیشرفته آینده نگرانه برای مبارزه با جنایت استفاده میکرد. نویسندگان "ایگل" تعدادی از مضحک ترین فن آوری های تاریخ را در آن معرفی کردند ولی یک چیزی که درست حدس زدند در واقع چیزی است که الان به بخش لاینفک زندگی و دنیای ما تبدیل شده است: رایانه! این کمیک استریپ به دقیق ترین شکل ممکن سیر تکاملی رایانه های اولیه را به ما نشان داد. از اون جالب تر این بود که مانیتورهای رایانه های هوشمند به عنوان جانشین های سیستم های استریو و رادیویی به عنوان دستگاه های سرگرمی، در آن معرفی شدند!

 

10- بمب اتم و تحت کنترل در آوردن انرژی اتمی

بمب اتم و تحت کنترل در آوردن انرژی اتمی

در شماره 38 از کمیک Superman، لکس لوتر آماده شد تا با استفاده از جدیدترین سلاح خود دنیا را تسخیر کند: یک اشعه مولوکولی ضربتی که میتونست قوی ترین فلزات را ذوب کنه. سوپرمن در نهایت جلویش را گرفت ولی لکس یک ساچمه انفجاری را به عنوان آخرین تلاش خود به سمت او پرت کرد تا بکشتش. جای تعجبی نداشت که این حرکت تاثیری روی سوپرمن نداشت و ابرقهرمان ما لوتر را به زندان برد. در نگاه اول هیچ چیز خاصی درباره این داستان به چشم نمیخوره ولی اولین کمیک سوپرمن بود که سانسور شد! دلیلش اینه که لوتر اون ساچمه ای را که به سمت سوپرمن پرتاب کرده بود را "بمب اتم" صدا زده بود! (تو این تصویر با فلش براتون مشخص کرده ام). درسته که اون ساچمه قابلیت هسته ای نداشت ولی وزارت دفاع آمریکا از دیدن آن شوکه شد. دلیلش اینه که این داستان در سال 1946 خلق شد ، یعنی یک سال قبل از اختراع بمب اتم! بنابراین برای اینکه میترسیدن پروژه مخفی شون لو بره اجازه ندادن این داستان منتشر بشه و 5 ماه پس از بمباران اتمی هیروشیما و ناگاساکی به آن اجازه انتشار دادند.

چند ماه پس از اشاره به بمب اتم در کمیک های سوپرمن بار دیگر شاهد اشاره به انرژی اتمی بودیم، منتهی این بار در کمیک استریپ روزنامه ای سوپرمن که سال 1945 منتشر شد.

سوپرمن - بمب اتم

در داستان یک پرفسور شکاک فیزیک را دیدیم که با یک دستگاه تسریع کننده ذرات به سوپرمن ضربه زد. این دستگاه cyclotron نام داشت و برای تست کردن شکست ناپذیری سوپرمن مورد استفاده قرار گرفت. این داستان 4 ماه قبل از اینکه بمب های اتمی آمریکا روی سر مردم بیگناه هیروشیما و ناگاساکی ریخته شوند منتشر شد. آن موقع دولت آمریکا هر چیزی را که اشاره ای حتی کوچک به انرژی اتمی داشت را سانسور میکرد ولی داستان قبل از اینکه وزارت اطلاعات آمریکا به ناشر زنگ بزنه به روزنامه ها فرستاده شده بود و این گونه بودکه نشد جلوی چاپ آن را بگیرند.

 

9- دیوار دونالد ترامپ

دیوار دونالد ترامپ

دونالد ترامپ قطعاً به عنوان منفور ترین و جنجالی ترین رئیس جمهور آمریکا شناخته خواهد شد. نظراتش درباره مهاجرت و تجارت جهانی بسیار جنجالی بودند (و البته چندین و چند اقدام و سیاست عجیب و غیر منطقی). او برای جلوگیری از ورود مهاجرین از مرزهای مکزیک به دنبال ساختن دیواری بین دو کشور به هزینه خود مکزیک بود و جالبه (و البته ترسناک) که در یکی از شماره های کمیک Heavy Metal در سال 1990 ، دونالد ترامپ پیشنهاد مشابه ای ارائه کرد! ترسناک تر اینکه اسم داستان "دیوار" (The Wall) بود. ضمنا او در این کمیک رئیس جمهور نبود بلکه خیلی به کاخ سفید نزدیک بود (برای کسب اطلاع از دیگر حضورهای این ترامپ در دنیای کمیک، اینجا را کلیک کنید).

 

8- حمله به پِرل هاربر

حمله به پرل هاربر

آمریکا رسماً پس از حمله به بندر "پرل هاربر" وارد جنگ جهانی دوم شد ولی جالبه که واقعه ای مشابه با آن پیشتر در شماره 18 از کمیک National Comics به چاپ رسیده بود. ویل آیزنر به عنوان یکی از مهم ترین هنرمندان تاریخ دنیای کمیک همیشه حمایت پرشوری از سربازان متفقین در طول جنگ انجام داده بود. و در این داستان نیز «عمو سام» را به عنوان سمبل آمریکا نشان داد که دارد از حملات نازی ها علیه خاک آمریکا دفاع میکند که یکی از مناطقی که داشت ازش دفاع میکرد، پرل هاربر بود. این کمیک که نشان دهنده حمله به پایگاهی در این بندر بودT در ماه نوامبر سال 1941 منتشر شد، یعنی 1 ماه قبل از حمله ارتش ژاپن به پایگاه دریایی ایالات متحده آمریکا در پرل هاربر در روز ۷ دسامبر ۱۹۴۱ ! همانطور که گفته شد در پی این حمله، آمریکا وارد جنگ جهانی دوم شد (در حمله هوایی ژاپنی‌ها ناوگان اقیانوس آرام آمریکا از جمله هفت رزمناو نابود شدند). البته در داستان کمیک، این آلمانی ها بودند که حمله کردند، نه ژاپنی ها. ولی در هر حال خیلی عجیب بود که چنین داستانی یک ماه قبل از وقوع حملات پرل هاربر منتشر شود.

 

7- حمله به برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی (دی سی)

حمله به برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی (دی سی)

حملات ۱۱ سپتامبر (بیشتر در انگلیسی با ۹/۱۱ نشان داده می‌شود که «نُه، یازده» به انگلیسی «ناین ایلِوِن» خوانده می‌شود) عبارت است از سلسله‌ای از حملات انتحاری که در ۱۱ سپتامبر 2001 توسط گروه تروریستی القاعده به رهبری اسامه بن لادن و با مشارکت اتباع سعودی تبار در خاک ایالات متحده آمریکا انجام شد.در صبح آن روز، ۱۹ تن از عناصر القاعده، چهار هواپیمای تجاری - مسافربری را ربودند.هواپیماربایان، دو هواپیما را در فاصله‌های زمانی گوناگون تعمداً به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک زدند. در نتیجه این دو برخورد، همه مسافران به همراه عده بسیاری که در ساختمان‌ها حضور داشتند، کشته شدند. هر دو ساختمان، پس از دو ساعت به‌طور کامل ویران شدند و آسیب‌های زیادی به ساختمان‌های پیرامون زدند و ... و به طور کاملاً اتفاقی دی سی در شماره 596 از کمیک The Adventures of Superman سناریوی مشابه ای را روایت کرد. این شماره قرار بود روز 12 سپتامبر 2001 عرضه شود ، یعنی تنها یک روز پس از حملات 11 سپتامبر! (داستانش قرار بود مرتبط بشه به رویداد بزرگ دی سی در آن سال به نام Our Worlds At War). در صفحه دوم پانلی را داشتیم از ساختمان های شرکت لکس کورپ در شهر متروپلیس که ازشان دود و آتش به هوا برخواسته بود در حالی که هلی کوپتری بر بالای آنها مشاهده میشد. دی سی سریعاً دست به کار شد و از صاحبان مغازه های کمیک فروشی خواست تا آن را عودت دهند ولی به نظر میرسه اکثرا این کار را نکردند چون نسخه های خیلی زیادی ازش موجوده! این رو هم بدونید که در همان حول و حوش دی سی داستانی دیگری در DK2: The Dark Knight Strikes Back منتشر ساخت که در آن بتموبیل به ساختمانی بلند اصابت کرد!

 

6- حمله به برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی (مارول)

 حمله به برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی (مارول)

در سال 1985، کریس کلرمونت داستانی نوشت در شماره 189 از کمیک Uncanny X-men که در آن «ریچل سامرز» (پناهنده ای از آینده) و «آمارا» (یکی از اتباع رُم باستان که از زمان خودش جدا شده بود) حضور داشتند. آنها داشتند در نیویورک سیاحت میکردند و وقتی به مجسمه آزادی رسیدند، ریچل به یاد آورد که چطور در زمان خودش در آینده ، برج های دوقلو مورد حمله قرار گرفته و نابود شده  و هزاران نفر نیز کشته یا مجروج شدند. پس از وقوع حوادث 11 سپتامبر خیلی از هواداران این داستان را نشانه ای از قدرت کلرمونت در پیش بینی آینده دانستند! البته در داستان قضیه نابودی برج ها فقط یک اشاره ضمنی بود و هیچ نقش عمده ای در کلیت قصه نداشت.

حمله به برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی (مارول)

و این نخستین باری نبود که این برج ها در داستان های مارول مورد حمله قرار میگرفتند. رویداد Sabotage X در دهه 90 میلادی باعث به وجود آمدن تیم آپی بین مرد عنکبوتی و گروه ایکس فورس علیه «جاگرنات توقف ناپذیر» شد که در شماره 4 X-Force و شماره 16 کمیک Spider-Man روایت شد. به طور اتفاقی این کراس اُور بار دیگر نشان دهنده نابودی برج های دوقلو بود. وقتی جهش یافته ها و اسپایدرمن در خیابان های نیویورک مشغول نبرد بودند، جاگرنات به شیوه ای که به طور عجیب و غریبی پیش گویی مانند بود، برج ها را نابود کرد ولی عجیبه که بعدا دیگر در دنیای مارول به آن اتفاق اشاره نشد. شایدم برج ها به صورت خارج از پانل (off-panel) از نو ساخته شدند و البته جاگرنات هرگز بابت این اقدامش پاسخگو نبود.

 

5- افشاگری های اسنودن

افشاگری های اسنودن

«ادوارد جوزف اسنودن» (Edward Joseph Snowden) متولد ۲۱ ژوئن ۱۹۸۳ میلادی، افشاگر کنونی و کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی است. افشاگری‌های ادوارد اسنودن از عملیات عظیم «جاسوسی و مراقبت در سطح جهانی» و پریزم پرده برداشت. بنا به مدارک اسنودن، این برنامه‌ها که شامل جاسوسی از مردم عادی و شخصیت‌ها در مکالمات تلفنی، ایمیل و موتور جستجوی اینترنت در تمام کشورها و بدون رعایت مرزهای سیاسی صورت می‌گیرند، در درجه اول توسط آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا انجام می‌شوند. گروه فایو ایز، دولتهای اروپایی و شرکت‌های تلفن نیز همکاری مستقیم و نزدیکی در این جاسوسی‌ها دارند. افشاگری‌های اسنودن آغاز رسانه‌ای شدن اطلاعات مربوط به افشاگری‌های جاسوسی گسترده بود. ولی این ایده که آمریکا (که به دروغ ادعا میکند دارای بزرگترین دموکراسی و آزادی در عالم است) از مردم خودش جاسوسی میکند، بسیار تکان دهنده و تعامل برانگیز است. ولی قبل از اسنودن هم کسی بود که به چنین چیزی اشاره کرده بود. «دن پرکینز» (Dan Perkins) در سال 1994 یک کمیک استریپ روزنامه ای خلق کرد تحت عنوان "این دنیای مدرن". شخصیت اصلی آن به شوخی گفت که سازمان سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا با هم متحد خواهند شد تا از اینترنت برای جاسوسی از کل دنیا بهره بگیرند! جالبه که این کمیک استریپ حتی "لایحه میهن‌دوستی آمریکا" (USA Patriot Act) را قبل از تصویب آن پیشگویی کرده بود! (این لایحه بلافاصله بعد از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در کنگره آمریکا مطرح شد و با رای بسیار بالا به تصویب نمایندگان سنا و کنگره آمریکا رسید و بعد از امضای رئیس جمهور به قانون لازم‌الاجرا تبدیل شد. این قانون با الحاق مفاد متعددی به قوانین مربوط به مهاجرت و امنیت در واقع مقررات مربوط به اقامت، تابعیت و مهاجرت شهروندان غیرآمریکایی مقیم آمریکا را سخت کرد و به دستگاه مجریه اجازه داد که آزادانه‌تر از گذشته و به بهانه ضرورت امنیتی به اقدام پیشگیرانه در داخل آمریکا دست بزند).

 

4- انفجار فضاپیمای چَلِنجِر

انفجار فضاپیمای چَلِنجِر

واقعهٔ "انفجار شاتل فضایی چلنجر" (Space Shuttle Challenger disaster) در تاریخ ۲۸ ژانویه ۱۹۸۶ رخ داد. زمانی که شاتل فضایی چلنجر در (ماموریت اس‌تی‌اس-۵۱-ال) در ۷۳ ثانیه بعد از پرواز خود منفجر و تبدیل به چند تکه شد، که منجر به مرگ تمام هفت خدمه شد. این فضاپیما در طول اقیانوس اطلس، و در سواحل فلوریدا مرکزی دچار نقص فنی و انفجار شد. محفظهٔ خدمه و بسیاری از قطعات دیگر فضاپیما در پس از یک جستجوی طولانی و عملیات بازیابی از کف اقیانوس جمع‌آوری شد. این واقعه به طور اتفاقی مصادف شد با یکی از شماره های سری کمیک بوکی Man of Steel نوشته «جان بیرن». او داستانی را در آن نوشته بود که سوپرمن فضاپیمایی را نجات میده که لوئیس لین در آن بود. بیرن مجبور شد یکی از صحنه های محوری این بخش از داستان رو از نو طراحی کنه. البته این نخستین باری نبود که کمیک های بیرن وقایع واقعی دنیا را نشان دادند ...

 

3- مرگ دایانا، شاهدخت وِلز

مرگ دایانا، شاهدخت وِلز

شماره آگوست سال 1997 از کمیک Wonder Woman که توسط جان بیرن نوشته شد بار دیگر نمونه دیگری بود از یکی از داستان های او که منعکس کننده یک واقعه واقعی بود که تقریبا هم به طور همزمان روی داد. در شماره 126 از این کمیک (که اولین شماره بیرن در run خودش بود) پرنسس دایانا از تمسکیرا توسط شیطانی به نام Neron مورد حمله قرار گرفت و  در شماره بعدی مرد (البته بعد از مدت کوتاهی زنده شد) ولی زمان بندی این داستان واقعا عجیب بود زیرا 4 روز پس از انتشار شماره 126 ، پرنسس دیگری که او هم دایانا نام داشت به طور تراژیکی در حادثه اتوموبیل در شهر پاریس درگذشت (دایانا، شاهدخت ولز همسر اول چارلز، شاهزاده ولز، بود که بزرگترین فرزند و ولیعهد الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرا، بود. او برای کارهای خیرخواهانه به رسمیت شناخته شده بود و از سال ۱۹۸۹ تا زمان مرگش، رئیس بیمارستان تخصصی اُرموند بود. دایانا در دوران ازدواجش و پس از آن به عنوان چهرهٔ برجستهٔ مطبوعات باقی‌ماند و ازدواج او پس از ۱۵ سال با طلاقی در تاریخ ۲۸ اوت ۱۹۹۶ به پایان رسید. توجه رسانه‌ها و مطبوعات جهان برای آخرین بار در تاریخ ۳۱ اوت ۱۹۹۷ به دایانا جلب شد، روزی که او در یک تصادف رانندگی در پاریس کشته شد).

 

2- خاموشی بزرگ شهر نیویورک در سال 1977

خاموشی بزرگ شهر نیویورک در سال 1977

جان بیرن یک بار دیگر هم در داستان هایش پیشگویی کرد! این بار در شماره 60 از کمیک Marvel Team-Up. قبلش لازمه که بگم در ساعت ۲۱ و ۳۴ دقیقه ۱۳ جولای سال ۱۹۷۷ بر اثر برخورد صاعقه به خطوط انتقال برق شهر نیویورک به یک‌باره بخش بزرگی از این شهر در خاموشی مطلق گرفتار شد و تا ۲۵ ساعت مداوم قطع برق ادامه داشت. بنا به گزارش نیویورک تایمز خسارت ۲۵ ساعت بی‌برقی در شهر نیویورک بسیار وسیع بود؛ در طی این زمان ۲۵ ساعت بیش از هزار مورد آتش‌سوزی در سطح شهر گزارش شده بود و ۱۶۰۰ فروشگاه نیز به طور کامل غارت شدند. غارت و چپاول فروشگاه‌ها، تجاوز و تعرض و انتقام‌گیری‌های خونین به حدی بود که بیش از ۳۵۰۰ نفر در یک شب بازداشت شدند تا بزرگترین بازداشت تاریخ آمریکا رقم بخورد. در همان هفته ای که این اتفاق مهم رخ داد شماره 60 از Marvel Team-Up منتشر شد. در این کمیک اسپایدرمن و واسپ با خبیثی به نام Equinox جنگیدند. در طول نبرد یک ترانسفورماتور برق منفجر شده و کل منهتن را به خاموشی میکشاند.

 

1- زمین لرزه های بزرگ ژاپن

زمین لرزه های بزرگ ژاپن

چی میشه وقتی کریس کلرمونت و جان بیرن با هم همکاری کنند؟ یکی از برترین دوره های کمیک بوکی پدید میاد! اما علاوه بر آن توانایی پیش بینی زمین لرزه در ژاپن نیز به وجود میاد! این دو بزرگ مرد دنیای کمیک در شماره 118 کمیک X-men که سال 1978 منتشر شد. در این کمیک گروه مردان ایکس به ژاپن میرود و متوجه میشوند که شهری به نام آگاراشیما پیش از وقوع زلزله ای عجیب و غیر طبیعی تخلیه شده است. اعضای جهش یافته مردان ایکس متوجه میشوند که خبیثی به نام «موزِز مَگنوم» (که اینجا معرفی شده و قدرت هایی بهش منتقل شده بود که میتونست زمین لرزه های عظیم تولید کنه) به دولت ژاپن 24 ساعت فرصت داده که او را به عنوان فرمانروای این کشور معرفی کنه وگرنه کل ژاپن را غرق میکند و ... در همان هفته ای که این شماره منتشر شد کشور ژاپن زمین لرزه های گسترده ای را تجربه کرد که در آن دهه بی سابقه بود و باعث شد تا ژاپن تا سالها با عواقب اقتصادی ناشی از آن دست و پنجه نرم کند.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 کمیک بوکی که از بازار جمع شدند

15 دفعه ای که آثار کمیک بوکی سانسور شدند!

10 واژه و اصطلاحی که دنیای کمیک باعث شد در میان مردم رواج پیدا کنند

15 پیام مخفی که در کمیک بوک پنهان شده بودند!

20 کمیک بوکی که قبل از انتشار کنسل شدند !

15 کاور کمیک بوکی که به ما "دروغ" گفتند!

15 داستان مرد عنکبوتی که هرگز به سرانجام نخواهند رسید!

20 کاور مردان ایکس که مورد تایید قرار نگرفتند!

15 داستان کمیک بوکی که ناتمام ماندند

15 حضور مخفیانه شخصیت های مارول و دی سی در کمیک های یکدیگر!

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

بدترین داستان هایی که فرانک میلر (FRANK MILLER) برای دنیای کمیک خلق کرده

10 داستان جنجالی مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AmirhoseinJafari2005
#1 AmirhoseinJafari2005 1400-01-04 12:59
سلام آقای ترابی... خیلی مقاله خوبی بود. واقعا این پیشگویی ها خیلی جالبن :-) من فکر میکردم فقط سیمپسون ها بلدن پیش بینی کنن :lol:
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-01-04 13:14
سلام
ممنون بابت مقاله.
خیلی مقاله بامزه و جالبی بود. :lol: حالا این نویسنده ها هم شاید واقعا جادوگر باشند. آخه این همه پیشگویی های عجیب غریب؟! ولی رکورد دست آقای جان بیرن هست که کلا فکر کنم خواب های خوبی برای خواننده ها میبینه. حالا من این همه پیش بینی میکنم همه چیز ارزون میشه کلا هی داره گرون تر میشه. یا پیش بینی میکردم ایران برای یک بار هم شده از مرحله گروهی جام جهانی صعود میکنه امسال ممکنه حتی به اون مرحله گروهی هم نرسه! :lol: شانس نداریم دیگه. همه که جان بیرن نمیشن.
این بخش رایانه ها خیلی عجیب و غریبه و مادر پیشگویی های کمیک بوکی هم تشریف داره. شاید هم این نویسنده ای با جان بیرن نسبتی داره! رایانه آخه؟ :-? بابا تو دیگه کی هستی. :-*
بله بله جای تعجبی نداره. از آدم نامردی مثل لکس لوثر هیچی بعید نیست. من فکر میکنم شاید از توی کمیک بوک ها به دولت آمریکا برای ساخت بمب های اتمی یک سری پیشنهاد ها و مشاوره داده. واقعا هم واقعه هیروشیما چه فاجعه ای بود. دردناک. کلا هم انگار کمیک های سوپرمن دوست داشتند بمب اتم بدن دست آدم بداشون.
راستی به نظرتون کاور این کمیک براتون آشنا نیست؟
uupload.ir/.../...
بله کاور یکی از شماره های کمیک هارلی کویین.
spidey.ir/.../...
که در این مقاله هم یکی از برترین داستان های پرندگان شکاری است.
spidey.ir/.../...
یعنی اسم این یارو دونالد ترامپ رو میشنوم حالم به هم میخوره.
دقت کردید طراح این کمیک هم زبون دونالد ترامپ رو شبیه مار در آورده؟
spidey.ir/.../...
فکر میکنم نویسنده فکر کرده بدترین و احمقانه ترین کار ممکن چیه و همون رو برای اون کمیک گذاشته که البته این جناب ترامپ همون کار رو انجام داده. واقعا خوبه که یکی از احمقانه ترین کار آمریکا رو پیش بینی کرده؟ فکر نکنم احتمال میداده یکی اونقدر خنگ باشه که این کار رو بکنه.
کلا این نویسنده به هرچی جنگ و فاجعه علاقه دارند و پیش بینی شون میکنند. آخه ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم؟! حمله به پرل هاربر رو دیگه چطوری پیش بینی میکنید؟
خب میرسیم به حملات یازده سپتامبر. یعنی فکر کنم این برج های دو قلو رو چشم زدن چون هر نویسنده از هر جایی و هر ناشری اومده گرفته این برج ها رو نابود کرده آخرش هم که در واقعیت اتفاق افتاد. هرچی فاجعه هم که باشه توی دی سی یه طرفش به لکس لوثر و لکس کورپ برمیگرده. و البته جناب مارول و رفقا هم که کلا توی هیچی از دی سی عقب نمی مونند.
جناب جاگرنات رو میاره جلو تا یک بلایی سر این برج های دو قلو بندازه. اینکه جاگرنات هم هیچ وقت مسئولیت این حادثه رو کامل قبول نکرد و پاسخگو نبود شباهت قابل‌ توجهی با واقعیت داره. این کلرمونت هم که فکر کنم یک چند ترمی با دکتر استرنج درس پیش بینی آینده دیده که شب خواب یک واقعه رو میبینه و فرداش توی کمیک میاد نشونش میده.
دیگه واقعا من نمیدونم مردم آمریکا چطوری به یک نفر رای ریاست جمهوری میدن. بابا یارو خودش به شما اعتماد نداره شما چطوری به اون اعتماد میکنید؟ از سر ناچاری؟ دیگه پیش بینی کردن این هم با این کار های عجیب و غریب توی آمریکا خیلی هم سخت نبود.
حالا من هم این سوال رو میکنم. چی میشه اگر جان بیرن کمیک های سوپرمن رو بنویسه؟ داستان های خوبی خلق میشه اما نصف اتفاق های تاریخ بشریت هم توش پیش بینی میشه. حالا هر اتفاقی خوب یا بد.
این اتفاق شاهدخت ولز که دیگه ته هرچی پیش بینیه! حالا اتفاق بدی بود اما چطوری این چیز ها رو این نویسنده ها پیش بینی میکنند خدا میدونه! اون روز رو هم به نظرم باید روز جهانی پرنسس دایانا بذارند.
بازهم جان بیرن، بازهم یک پیشگویی بزرگ! خاموشی ۲۵ ساعته رو چطوری پیش بینی میکنی؟ اگر کلرمونت پیش دکتر استرنج رفته بیرن هم پیش اینشینت وان و دکتر استرنج باهم رفته برای پیشگویی. این غارت ها هم دیگه ته سو استفاده است. یعنی من خودم اینقدر از آجیل و شیرینی توی عید سو استفاده نکردم!
پیشگو+ پیشگو= ابر پیشگو! دیگه رتبه یک مال زوج بیرن و کلرمونت نباشه مال هر کی دیگه باشه جفاست در حق دنیای کمیک. البته زمین لرزه توی ژاپن خیلی عجیب نیست ولی نه این زمین لرزه.
با تشکر
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#3 Mr. Doctor 1400-01-04 13:27
واااای
چه خوفناک و خفن
خسته نباشید جناب ترابی
بنظرم عجیب ترینشون شماره6 بود و اون حرفی که ریچل درمورد سرنوشت برج های دوقلو در اینده میگه :o
شماره10 هم خیلی عجیب بود :eek:
راستی استاد ترابی،میشه درمورد رویدادour worlds at war که در شماره7 بهش اشاره کردید،توضیح مختصری بدید؟
ممنون از شما
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#4 AM SM BM SM 1400-01-04 13:32
میگم یک مقاله هم بذارید چند باری که نویسنده سایت اسپایدی واقعیت رو پیش بینی کردند. :lol:
این برای آقای ترابی
spidey.ir/.../...
پیش بینی کردند که انتقام جویان چهار پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما میشه.
اینم هر باری که خانم ساداتی فر پیش بینی کردند. پیشگوی اعظم.
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
و... تادلتون بخواد.
نقل قول کردن
P.B.P
#5 P.B.P 1400-01-04 13:40
سلام ممنون از استاد عزیزمون
خیلی ممنون به خاطر مقاله های خوبتان
واقعا جان بیرن چه جادوگر و پیشگو عجیبیه،خیلی جالبه که همچین پیشگویی هایی می کنه
اگر دقت کرده باشید بیشتر در داستان های سوپرمن این پیشگویی ها شده بود
باز هم ممنون از استاد ترابی.
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1400-01-04 13:44
به نقل از Mr. Doctor:

راستی استاد ترابی،میشه درمورد رویدادour worlds at war که در شماره7 بهش اشاره کردید،توضیح مختصری بدید؟
ممنون از شما

اطلاعی ندارم ازش. ولی شما زبانت بد نیست پس میتونی به راحتی با سرچ کردن در dc wiki اطلاعاتی ازش کسب کنی
نقل قول کردن
super spider
#7 super spider 1400-01-04 13:44
وای #برگام :eek:
هشتنگ بالا مال مافیا شبکه آموزش ه که علیرام میگه :lol:
نقل قول کردن
Agent bishop
#8 Agent bishop 1400-01-04 14:01
نمی‌دونم چرا موقع خواندن مقاله یک ترس عجیبی برم داشته بود و مورد های ۱ ,۳,۵,۶,۹ از همه خوفناک تر و عجیب تر بود و آقای ترابی هم توضیحات کاملی هم درمورد خود مسئله و هم درمورد کمیکش داد .
نقل قول کردن
super spider
#9 super spider 1400-01-04 14:17
به نقل از AM SM BM SM:
سلام
ممنون بابت مقاله.
خیلی مقاله بامزه و جالبی بود. :lol: حالا این نویسنده ها هم شاید واقعا جادوگر باشند. آخه این همه پیشگویی های عجیب غریب؟! ولی رکورد دست آقای جان بیرن هست که کلا فکر کنم خواب های خوبی برای خواننده ها میبینه. حالا من این همه پیش بینی میکنم همه چیز ارزون میشه کلا هی داره گرون تر میشه. یا پیش بینی میکردم ایران برای یک بار هم شده از مرحله گروهی جام جهانی صعود میکنه امسال ممکنه حتی به اون مرحله گروهی هم نرسه! :lol: شانس نداریم دیگه. همه که جان بیرن نمیشن.
این بخش رایانه ها خیلی عجیب و غریبه و مادر پیشگویی های کمیک بوکی هم تشریف داره. شاید هم این نویسنده ای با جان بیرن نسبتی داره! رایانه آخه؟ :-? بابا تو دیگه کی هستی. :-*
بله بله جای تعجبی نداره. از آدم نامردی مثل لکس لوثر هیچی بعید نیست. من فکر میکنم شاید از توی کمیک بوک ها به دولت آمریکا برای ساخت بمب های اتمی یک سری پیشنهاد ها و مشاوره داده. واقعا هم واقعه هیروشیما چه فاجعه ای بود. دردناک. کلا هم انگار کمیک های سوپرمن دوست داشتند بمب اتم بدن دست آدم بداشون.
راستی به نظرتون کاور این کمیک براتون آشنا نیست؟
uupload.ir/.../...
بله کاور یکی از شماره های کمیک هارلی کویین.
spidey.ir/.../...
که در این مقاله هم یکی از برترین داستان های پرندگان شکاری است.
spidey.ir/.../...
یعنی اسم این یارو دونالد ترامپ رو میشنوم حالم به هم میخوره.
دقت کردید طراح این کمیک هم زبون دونالد ترامپ رو شبیه مار در آورده؟
spidey.ir/.../...
فکر میکنم نویسنده فکر کرده بدترین و احمقانه ترین کار ممکن چیه و همون رو برای اون کمیک گذاشته که البته این جناب ترامپ همون کار رو انجام داده. واقعا خوبه که یکی از احمقانه ترین کار آمریکا رو پیش بینی کرده؟ فکر نکنم احتمال میداده یکی اونقدر خنگ باشه که این کار رو بکنه.
کلا این نویسنده به هرچی جنگ و فاجعه علاقه دارند و پیش بینی شون میکنند. آخه ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم؟! حمله به پرل هاربر رو دیگه چطوری پیش بینی میکنید؟
خب میرسیم به حملات یازده سپتامبر. یعنی فکر کنم این برج های دو قلو رو چشم زدن چون هر نویسنده از هر جایی و هر ناشری اومده گرفته این برج ها رو نابود کرده آخرش هم که در واقعیت اتفاق افتاد. هرچی فاجعه هم که باشه توی دی سی یه طرفش به لکس لوثر و لکس کورپ برمیگرده. و البته جناب مارول و رفقا هم که کلا توی هیچی از دی سی عقب نمی مونند.
جناب جاگرنات رو میاره جلو تا یک بلایی سر این برج های دو قلو بندازه. اینکه جاگرنات هم هیچ وقت مسئولیت این حادثه رو کامل قبول نکرد و پاسخگو نبود شباهت قابل‌ توجهی با واقعیت داره. این کلرمونت هم که فکر کنم یک چند ترمی با دکتر استرنج درس پیش بینی آینده دیده که شب خواب یک واقعه رو میبینه و فرداش توی کمیک میاد نشونش میده.
دیگه واقعا من نمیدونم مردم آمریکا چطوری به یک نفر رای ریاست جمهوری میدن. بابا یارو خودش به شما اعتماد نداره شما چطوری به اون اعتماد میکنید؟ از سر ناچاری؟ دیگه پیش بینی کردن این هم با این کار های عجیب و غریب توی آمریکا خیلی هم سخت نبود.
حالا من هم این سوال رو میکنم. چی میشه اگر جان بیرن کمیک های سوپرمن رو بنویسه؟ داستان های خوبی خلق میشه اما نصف اتفاق های تاریخ بشریت هم توش پیش بینی میشه. حالا هر اتفاقی خوب یا بد.
این اتفاق شاهدخت ولز که دیگه ته هرچی پیش بینیه! حالا اتفاق بدی بود اما چطوری این چیز ها رو این نویسنده ها پیش بینی میکنند خدا میدونه! اون روز رو هم به نظرم باید روز جهانی پرنسس دایانا بذارند.
بازهم جان بیرن، بازهم یک پیشگویی بزرگ! خاموشی ۲۵ ساعته رو چطوری پیش بینی میکنی؟ اگر کلرمونت پیش دکتر استرنج رفته بیرن هم پیش اینشینت وان و دکتر استرنج باهم رفته برای پیشگویی. این غارت ها هم دیگه ته سو استفاده است. یعنی من خودم اینقدر از آجیل و شیرینی توی عید سو استفاده نکردم!
پیشگو+ پیشگو= ابر پیشگو! دیگه رتبه یک مال زوج بیرن و کلرمونت نباشه مال هر کی دیگه باشه جفاست در حق دنیای کمیک. البته زمین لرزه توی ژاپن خیلی عجیب نیست ولی نه این زمین لرزه.
با تشکر


بابا تو دیگه کی هستی :D
چقدر دقیق این نکاتو فهمیدی
نقل قول کردن
The Devil Of Hells Kitchen
#10 The Devil Of Hells Kitchen 1400-01-04 14:35
مقاله بسیار جالبی بود با تشکر از آقای ترابی

البته این پابند های زندانی ها رو هم میشه گفت که اولین بار در کمیک های مردعنکبوتی اگر اشتباه نکنم دیده شد البته چون قبلا گفتید نیازی نبود و زیاد مهم هم نیست .

به نقل از AM SM BM SM:
میگم یک مقاله هم بذارید چند باری که نویسنده سایت اسپایدی واقعیت رو پیش بینی کردند. :lol:
این برای آقای ترابی
spidey.ir/.../...
پیش بینی کردند که انتقام جویان چهار پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما میشه.
اینم هر باری که خانم ساداتی فر پیش بینی کردند. پیشگوی اعظم.
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
و... تادلتون بخواد.


آره دقیقا کلا پیش بینی کردن کار هر کسی نیست .
نقل قول کردن
hassan91
#11 hassan91 1400-01-04 14:58
جالب بود. عجب دقیق زدن تو خال.

جاسوسی از مردم دنیا متاسفانه تو خیلی از فیلمها و سریالها یه جوری مطرح میشه که به قهرمانان داستان حق داده میشه. ینی قهرمانان یا دولت داستان حق دارند که جاسوسی کنن تا بحران رو حل کنند. که یکی از مطرحترینش فیلم شوالیه تاریکی بود که بتمن با استفاده از بت سیگنال و جاسوسی مردم گاتهام تونست رد جوکر رو بگیره.

جریان رباتها رو من خبر ندارم که قبلش تو کمیکها اومده یا نه ولی خیلی تو کمیکها بهش اشاره شده. مخصوصا اینکه هیومن تورچ که کارکتر قدیمی مارول هست ربات بوده. یا تو دهه اول قرن بیستم تو داستانهای جادوگر شهر اُز یک کاراکتر ربات حضور داشته. اخیرا هم میگن که فیس بوک دوتا هوش مصنوعی سخنگو ساخته که با همدیگه به یک زبان بیگانه صحبت میکردن که فورا خاموشش کردن :-| که خیلی شبیه به الترون بوده که سرخود عمل میکردن.

ترامپ جالبتر بود که سه دهه پیش پیشگویی کردن. جالبه که کلا شبکه های اجتماعی بنش کردن :-* :D

البته یکی از پیش بینیهای نگران کننده جنگهای هسته ای هست که خیلی ترسناکه :sad:. خیلی جالب بود که قبل از اون حادثه تلخ و معروف تو ژاپن پیش بینیش کردن. الانم خیلی ترسناکه که تو خیلی از فیلمها و داستانها به عنوان موضوع اصلی عنوان میشه که معروفترینش تو فیلم ترامیناتور بود. با این حال تو کمیک هم خیلی بهش اشاره میشه. حتی تو کمیکهای اسپایدی هم دکتر اختاپوس دست به این عمل زد که تو رویداد اول دنیای عنکبوتی هم یکی از همین دنیاهای موازی گریبانگیرش شده بود که عمو بن، مرد عنکبوتی اون دنیا بود. تو اون رویداد پایان دنیا، دکتر اختاپوس گرمایش زمین رو علت کارش بیان میکرد.

جنگ بیولوژیک هم که کلا ترسناک متاسفانه الانم گریبانگیرش شدیم. البته خیلیا اعتقاد دارند که همه گیری جهانی رخ داده و خبری از جنگ بیولوژیک نیست.

این همه بحران هست تو جهان معلوم نیست چی میشه آینده . خدا آخر و عاقبتمون رو بخیر کنه :sad:
نقل قول کردن
mobin rz
#12 mobin rz 1400-01-04 15:06
با تشکر
چه موضوع خوبی
در واقع هر بار که از اینجور مقاله ها میخونم بیشتر به این فکر میکنم که احتمالا ما عروسک های خیمه شب بازی هستیم
مواظب باشید ;-)
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#13 Mr. Doctor 1400-01-04 22:18
به نقل از mtm:
به نقل از Mr. Doctor:

راستی استاد ترابی،میشه درمورد رویدادour worlds at war که در شماره7 بهش اشاره کردید،توضیح مختصری بدید؟
ممنون از شما

اطلاعی ندارم ازش. ولی شما زبانت بد نیست پس میتونی به راحتی با سرچ کردن در dc wiki اطلاعاتی ازش کسب کنی

خیلی ممنون از شما استاد ترابی که وقت گذاشتید و نظر بنده رو خوندید و پاسخ دادید.بسیار برام باارزشه
نقل قول کردن
Wayne
#14 Wayne 1401-04-23 21:28
واقعا دست مریزاد
یکی از بهترین مقاله های چند ماه اخیر سایت بود
نقل قول کردن
Spider-Fan
+1 #15 Spider-Fan 1401-04-29 22:31
یکی از این پیش‌بینی‌های عجیب رو هم توی یکی از شماره‌های کمیک Betty داشتیم: پیش‌بینی کلاس آنلاین در سال ۲۰۲۱!



جالب این‌که شمارۀ مربوطه سال ۱۹۹۷ منتشر شده و این سال ۲۰۲۱ـی که به‌وضوح اشاره کرده خیلی جالبه...
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#16 AM SM BM SM 1401-04-30 20:41
#15:

یکی زنگ بزنه به رائفی پور! :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45