10 سیاستمدار واقعی که در دنیای کمیک حضور پیدا کردند!

10 سیاستمدار واقعی که در دنیای کمیک حضور پیدا کردند!

به مناسبت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این مقاله بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیره.

مقدمه: سیاستمدار (Politician) به افرادی گفته می‌شود، که در احزاب سیاسی فعالیت می‌کنند، یا در حال فعالیت در جایگاه‌های دولتی می‌باشند. این افراد در قانون‌گذاری، تأثیرگذاری بر سیاست‌های عمومی و تصمیم‌گیری‌های سیاسی دخیل می‌باشند. سیاست‌مداران اغلب به منظور دستیابی به موقعیت‌های مدیریتی، قدرت سیاسی و جایگاه‌های دولتی، از مسیر فعالیت‌های حزبی، لابی‌گری، شرکت در انتخابات، برگزاری تجمع‌ها، کودتا و مبارزات انتخاباتی، اقدام می‌نمایند. سیاستمداران آنقدر در زندگی ما نقش مهمی ایفا کرده و میکنند که وارد دنیای کمیک هم شده اند. درسته که دنیای کمیک بوک براساس فانتزی و تخیل بنا شده ولی خیلی اوقات به دنیای واقعی هم گریزی زده و سعی کرده است خودش را به شکل های مختلف با آن مرتبط سازد. در این مقاله به 10 سیاستمدار واقعی در جهان اشاره میپردازیم که به نوعی در دنیای کمیک به تصویر کشیده شده اند.

 

نکته مهم: این مقاله رتبه بندی ندارد 

 

- الکسَندریا اُکاسیو-کورتز

 الکسَندریا اُکاسیو-کورتز

«الکسَندریا اُکاسیو-کورتز» (Alexandria Ocasio-Cortez) یک فعال سیاسی، آموزگار، سازمان‌دهندهٔ جامعه و سیاستمدار آمریکایی است که در تاریخ 26 ژوئن 2018، با شکست یکی از اعضای با سابقهٔ کمیتهٔ مجلس دموکرات‌ها برندهٔ انتخابات حزب دموکرات در این منطقه شد. از این پیروزی به عنوان بزرگ‌ترین شکست غیرمنتظره در انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2018 آمریکا یاد می‌گردد. اُکاسیو-کورتز  در ضمن  جوان‌ترین نماینده زن کنگره در تاریخ آمریکاست. سال 2019 این خانم در کمیک تک قسمتی چاپ شده توسط ناشری به نام Devil’s Due Comics ظاهر شد که حالتی هجو آمیز داشت. او خودش هرگز این کمیک را تایید نکرد ولی نشان داده به دنیای کمیک علاقه داره زیرا یک بار در جواب مخالفین خود در توئیتر از جمله معروف شخصیت «رورشاک» در رمان گرافیکی "واچمن" (Watchmen) استفاده کرد و گفت: "هیج کدومتون متوجه نشده اید.  این من نیستم که اینجا با شما زندانی شده ام. این شما هستید که اینجا با من زندانی هستید"!

(None of you understand. I’m not locked up in here with YOU. You’re locked up in here with ME)

 

- دونالد ترامپ

دونالد ترامپ

«دونالد ترامپ» (Donal Trump) نیازی به معرفی نداره زیرا دیگر مردم جهان وی را به عنوان احمق ترین، بی شعور ترین، بی رحم ترین، نژاد پرست ترین و خودشیفته ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا شناخته اند. او حتی قبل از اینکه به این سمت برسد نیز بارها در فیلم ها و سریال ها و انیمیشن ها به صورت هجو آمیز به تصویر کشیده شده بود. اما سال 2017 شاهد بودیم که طراحی به نام Robert Sikoryak مجموعه ای کمیک خلق کرد به نام The Unquotable Trump که در واقع کاور های معروف دنیای ابرقهرمانان را بازخلق کرده بود و دونالد ترامپ را به صورت خبیث نشان میداد ، مثلا در قالب مگنتو که داره با گروه مردان ایکس میجنگه:

«اریک لارسن» خالق شخصیت «ساوج دراگون» نیز یک بار ترامپ را به صورت یک نژاد پرست که خواستار تبعید شدن بیگانه ها ی فضایی از آمریکا است روی جلد کمیک این شخصیت نشان داده بود:

ساوج دراگون کمیک دونالد ترامپ 

مارول هم سابقه زیادی در منفی نشان دادن ترامپ داره. مثلا در شماره 47 از سری اول کمیک بوک های New Avengers شاهد بودیم که وقتی «لوک کیج» لیموزین شیک او را بلند میکنه (چون جلوی حرکت یک آمبولانس رو گرفته بود)، دونالد ترامپ تهدیدش میکنه که ازش شکایت میکنه و لوک هم در جواب بهش میگه بهتره بره بتمرگه تو ماشینش!!!

و در كمیك های گوئن عنكبوتی كه در دنیایی جدا از دنیای اصلی مارول كامیكس جریان دارد، دونالد ترامپ در قالب شخصیت خبیث معروف مارول یعنی «موداک» M.O.D.O.K ظاهر شده است!!!

موداک ترامپ 

ما در كمیك شماره 1 Spider-Gwen Annual این اتفاق را شاهد بودیم . M.O.D.O.K در این كمیك به همراه گروه خبیث A.I.M علیه مرزهای مكزیك و آمریكا تحركاتی را انجام میدهد كه با واكنش كاپیتان آمریكا مواجه میشود:

کاریکاتور ترامپ 

 

- سارا پِیلین (Sarah Palin)

کمیک سارا پیلین

«سارا پیلین» در سال 1992  به عضویت در شورای شهر واسیلا درآمد و در سال 1996  شهردار آن شد. پس از رقابتی ناموفق برای کسب معاونت فرمانداری آلاسکا در سال 2003 ، به ریاست کمیسیون صیانت از گاز و نفت آلاسکا منصوب شد. در سال 2006، به عنوان نخستین زن و جوانترین فرد به فرمانداری آلاسکا برگزیده شد و تا 2009 این مقام را بر عهده داشت. سال 2010 او در کمیک تک قسمتی و عجیب و غریب تحت عنوان Steampunk Palin حضور پیدا کرد که در آن به عنوان کاندید پست معاون رئیس جمهوری میخواهد دنیا را تغییر دهد تا به جای تکیه بر انرژی حاصله از نفت و هسته ای از انرژی بخار استفاده کند!

و البته سال 2011 این خانم در اقدامی تبلیغاتی روی جلد کمیک های "آرچی" هم دیده شد:

 کمیک آرچی

 

- ریچارد نیکسون 

 ریچارد نیکسون

«ریچارد نیکسون» (Richard Nixon) از روسای جمهور بدنام تاریخ آمریکا است که خیلی ها او را مسبب جنگ ویتنام میدانند. او در نهایت در جریان رسوایی بزرگ "واترگیت" از قدرت کنار رفت. نیکسون در کمیک تحسین شده "واچمن" (Watchmen) نوشته «آلن مور» هم حضور دارد و در آن خیلی موفق تر و قوی تر از دنیای واقعیت است. در این کمیک ابرقهرمانان از سال 1938 وجود داشته اند و این حضور تبعاتی را برای آمریکا و دیگر نقاط جهان داشته است. شاید بزرگترین این تبعات این بوده که به طور اتفاقی شخصیتی خدامانند به نام «دکتر منهتن» خلق شد. دکتر منهتن باعث شد تا آمریکا از یک ابرقدرت به یک فوق ابرقدرت تبدیل شود چون در این کمیک دکتر منهتن به عنوان نقطه مقابل کل دنیای غرب در مقابل سلاح های هسته ای شوروی سابق مطرح شده بود. دکتر منهتن همچنین کمک کرد تا رئیس جمهور نیکسون به موقعیتی بینظیر دست یابد چون نیکسون بود که از منهتن خواست تا در جنگ ویتنام مداخله کند. همین اقدام باعث شد تا آمریکا از جنگ ویتنام پیروز خارج شود و حتی ویتنام را به عنوان ایالت پنجاه و یکم به کشور آمریکا اضافه کند!

10- ریچارد نیکسون (Watchmen)

بنابراین نیکسون به طور قطعی در انتخابات 1972 پیروز شد (البته شخصیتی به نام Comedian هم بهش کمک کرد تا رسوایی واترگیت را لاپوشانی کند). موقعیت ممتاز نیکسون بهش اجازه داد قانون اساسی را تغییر دهد و به اولین رئیس جمهور تاریخ آمریکا تبدیل شود که برای چهار دوره به این سمت نائل شده است. اما ناگهان موقعیت نیکسون به خطر افتاد چون منهتن به تبعیدی خودخواسته تن داد و اوضاع به گونه ای رقم خورد که انگار آمریکا و شوروی به یک جنگ تمام عیار هسته ای نزدیک شده اند. 

و البته مارول هم به نیکسون اشاره کرده و از او یک خبیث در داستان های کاپیتان آمریکا ساخت!  این داستان که به secret empire معروف است خیلی به رسوایی معروف "واترگیت" در دنیای واقعی (كه در دهه 70 باعث سرنگونی يچارد نیكسون  شد) شباهت داشت زیرا كاپیتان آمریكا هم با بحران مشابه ای روبرو شد. در واقع كاپیتان آمریكا در این داستان به دنبال یك توطئه جنایتكارانه است ولی در نهایت میفهمد كه رئیس جمهور آمریكا آن فرد جنایتكار است!

كاپیتان آمریكا

سپس رئیس جمهور دست به خودكشی میزند و در نتیجه كاپیتان آمریكا كه سیستم امریكایی سرخورده شده برای مدتی از حرفه ابرقهرمانی دست میكشد.  

 

- باراک اوباما

 باراک اوباما

انتخاب اولین رئیس جمهور سیاه پوست تاریخ آمریكا در نوامبر سال 2008 رخدادی تاریخی بود. جالبه كه «باراك اوباما» (Barack Obama) در دوره ای كه مشغول مبازرات انتخابی بود در مصاحبه ای گفت كه از دوران بچه گي هميشه به كمیك بوك علاقه داشته به خصوص به شخصیت هاي «كونان بربر»  (Conan the Barbarian) و البته مرد عنكبوتی! بنابراین مارول هم از فرصت استفاده كرد و در شماره 583 كمیك Amazing Spider-Man داستانی كوتاه به عنوان داستان ثانویه (backup story) چاپ كرد كه در آن دشمن قدیمی مرد عنكبوتی یعنی «آفتاب پرست» خودش را به شكل باراك اوباما درآورد تا وارد كاخ سفید شود ولی با هوشیاری مرد عنكبوتی نقشه هایش نقش بر آب شد. مارول حتی واریانتی منقش به اوباما برای این كمیك چاپ كرد و به همین دلیل تمام نسخه های این كمیك سریعاً به فروش رفت (سیاه پوستان از این كمیك استقبال ويژه اي كردند). قضیه آنقدر جدي شد كه كه مارول این كمیك را چندین بار تجدید چاپ كرد و هربار تمام نسخه ها به فروش رفت. در نتیجه 600 هزار نسخه از این شماره به فروش رفت و همین موضوع باعث شد تا مدتها به عنوان یكی از پرفروش ترین كمیك های قرن بیست و یكم شناخته شود.

کمیک پرزیدنت ایول

البته اوباما سابقه حضور زیادی در دنیای کمیک داره که یکی از عجیب ترین آنها سری کمیک های President Evil است که در آنها شاهد هستیم یک اوبامای سایبورگ به جنگ زامبی ها میره!

  

- محمود احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد کمیک مارول

متاسفانه سال 2011 و در شماره 1 از رویداد X-Men: Schism شاهد حضور آقای احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران بودیم که همراه با سرتاسر دروغ و افترا بود. درسته که در این داستان هرگز ایشان را با اسم خطاب نمیکنند ولی کاملا مشخصه که خودشه و مارول عمدا میخواسته چهره ای منفی از ایشان به تصویر بکشه. ما آقای احمدی نژاد را در حال سخنرانی در سازمان ملل میبینیم و متوجه میشویم که ایشون مخالف جهش یافته ها هستش و عقیده داره که باید نسلشون منقرض بشوند! همچنین به دروغ گفته میشه که ایشون سابقا بچه های خودش را کتک میزده! در هر حال در ادامه داستان شاهد هستیم که او از ربات های قاتل جهش یافته ها به نام «سنتینل» حمایت میکنه و حتی آنها را در ایران فعال میکنه تا جهش یافته ها را قتل عام کنند!

احمدی نژاد سنتینل

ولی از همه عجیب تر اینه که آقای احمدی نژاد را با 6 انگشت در دست راست طراحی کرده اند تا نشان دهند او خودش نیز یک جهش یافته است!!!!

انگشتان احمدی نژاد

شمردید تعداد انگشتان را؟!

 

 - رونالد ریگان 

رونالد ریگان

در کمیک تاریخی و بسیار مهم "بازگشت شوالیه تاریکی" ما یک رئیس جمهور داریم که نامش برده نمیشه و فقط تحت عنوان «پرزیدنت»  (President) شناخته میشه ولی از نظر ظاهری خیل شبیه به «رونالد ریگان» رئیس جمهور سابق آمریکاست. او البته تا حدی ابله جلوه میکنه تا یک سیاستمدار تشنه قدرت. ولی در هر حال یک رهبر سیاسی بسیار بده. به طور مثال پرزیدنت قبلا از سوپرمن خواسته تا در جزیره Corto Maltese از دولت آمریکا علیه شورشی های طرفدار شوروی سابق، حمایت کنه.

پرزیدنت (The Dark Knight Retuns)

این کار باعث میشه تا شوروی یک موشک هسته ای به سمت آمریکا شلیک کنه و علیرغم اینکه سوپرمن موفق میشه در نهایت این موشک را منحرف کنه اما کل برق آمریکا قطع میشه. در جریان این خاموشی سراسری، شهر "گاتهام" دچار هرج و مرج میشه و بتمن و سوپرمن هم سخت ترین نبرد خود را انجام میدهند. بنابراین شکی نیست که آقای پرزیدنت یکی از بدترین سیاستمداران تاریخ کمیک هستش. 

 

- تونی بِلِر

تونی بِلِر

«تونی بلر» (Tony Blair) سیاستمدار معروف انگلیسی که سالها رهبر حزب کارگر این کشور بوده، از سال 1997 تا 2007 نخست‌وزیر بریتانیا بود. امروزه او را به عنوان فردی منفور که نقش عمده ای در تهاجم آمریکا به عراق در سال 2003 ایفا کرد، میشناسند. و اما سال 1997 وقتی او نخست وزیر شد شاهد بودیم که در سری کمیک های معروف انگلستان به نام 2000 AD حضور پیدا کرد. در این کمیک شاهد خبیث شدن او بودیم. یعنی او خودش را با هوش مصنوعی تغییر داد و چیزی را در مغزش کار گذاشت که باعث شد تبدیل بشه به B.L.A.I.R. 1 و شروع کرد به تبدیل کردن انگلستان به بهشتی برای پولداران و سیاستمداران با نفوذ و برای این کار طبقات پایین جامعه را به صورت سیستماتیک حذف کرد زیرا به عقیده او کشور را آلوده کرده بودند!!!

 

- جان اِف کندی

جان اِف کندی

«جان فیتزجرالد کِنِدی» (John Fitzgerald Kennedy) سی و پنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا بود. او از ۱۹۶۱ تا زمان به قتل رسیدنش در ۱۹۶۳ ریاست جمهوری آمریکا را به عهده داشت. کندی از محبوب ترین روسای جمهور آمریکا به حساب میاد و در کمیک بوک های زیادی به تصویر کشیده شده است. حتی سری کمیک بوک هایی نظیر Badlands یا Future Proof براساس موضوع ترور او پایه ریزی شده اند. او در کمیک های مارول و دی سی هم زیاد دیده شده است. یکی از برجسته ترین این حضور ها برمیگردد به شماره 170 از کمیک Superman که سال 1964 منتشر شد که در آن سوپرمن ماموریتی را به یاد او انجام میده. گفته میشه این داستان ابتدا قرار بوده در شماره 168 سوپرمن منتشر بشه ولی به خاطر حادثه ترور کندی چاپ آن به تعویق افتاد.

  

- بیل کلینتون

 بیل کلینتون

«بیل کلینتون» (Bill Clinton) چهل و دومین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا از سال 1993 تا 2001 بوده ‌است و دورهٔ دوم ریاست‌جمهوری وی بیشتر تحت تأثیر رسوایی جنسی اش بود. از او همچنین به عنوان پایه گذار دوران نوین تحریم های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران نیز یاد میشود. در سال 1993 شاهد بودیم که اسطوره بزرگ دنیای کمیک یعنی «جک کربی» قبل از مرگش یک سری جدید برای انتشارات Topps Comics به نام Secret City Saga    کار کرد که یکی از آنها داستان درباره یک سری موجودات ماقبل بشری بود به نام انسان های نهم (The Ninth Men) که پس از 15 هزار سال از خواب بیدار میشوند و سعی میکنند نقشه خبیثانه ای که در آن پای کلون پلید آقای بیل کلینتون وسط است را خنثی کنند!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

 مقالات مرتبط:

10 كمیكی كه با بیشترین جار و جنجال منتشر شدند!

بدترین سیاستمداران دنیای کمیک (THE 10 WORST POLITICIANS IN COMICS)

معرفی 10 شخصیت ایرانی در کمیک های مارول و دی سی

15 ابرقهرمان مسلمان برتر دنیای کمیک  

ولادیمیر پوتین به یك شخصیت خبیث كمیك بوكی تبدیل میشود!

انتخاب هنرپیشه های ایرانی برای فیلم مرد عنكبوتی!

انتخاب بازیگران ایرانی برای فیلم انتقام جویان!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Goblin King
+1 #1 Goblin King 1399-01-04 11:01
خيلي كار كثيفي کردند با اين كاراشون که اقای احمدی نژاد رو اینطور نشان دادند. چون دنياي معصومانه و سرگرمي محور كميك بوك را با سياست الوده كردن غلطه
يادمه يه بار در كميك هاي ultimates، يك ايراني را به نام عبدل رحمان از منطقه آذربايجان كردن شخصيت خبيث يه گروه خبيث به نام محور شرارت. او به نقاط مختلف جهان سفر ميكرد و با انجام اعمال تروريستي از انفجارهاي خودش فيلم تهيه ميكرد



ولي از همه بدتر اين بود كه در شماره 429 كميك بتمن، امام خميني (ره) را به صورت همدست جوكر نشون دادن! و امام خميني به جوكر پيشنهاد همكاري ميده!!!!!!!!

تازه جوكر هم شد سفير ايران در سازمان ملل و حتي از طرف جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل سخنراني كرد!!!!



واقعا ننگ بر اين امريكا
نقل قول کردن
Amir78_King
#2 Amir78_King 1399-01-04 11:01
آقای ترابی مقاله عالی بود
با احمدی نژاد خیلی خندیدم
توی فیلم مردان ایکس: کلاس اول هم گفته شد که جان اف کندی جهش یافته بوده
البته اون فیلم بود کمیک نبود
نقل قول کردن
Amir78_King
#3 Amir78_King 1399-01-04 11:03
#1
وای باورم نمیشه
مرگ بر آمریکا
خدایا نابودشون کن

ممنون واسه این نظر تکمیلی
باعث شد بیشتر ذات آمریکا رو بفهمیم
نقل قول کردن
Amir78_King
#4 Amir78_King 1399-01-04 11:05
البته نیاز نیست بگم چون استاد بار ها فکر کنم گفتن ولی مایلز مورالز چهرش از اوباما و یکی که اسمش یادم نیست گرفته شده
نقل قول کردن
Captain-spidey
#5 Captain-spidey 1399-01-04 11:20
مرسی استاد مقاله خیلی جالبی بود. با مورد موداک ترامپی خیلی حال کردم حقش بود و اون کاری که لوک باهاش کرد
نقل قول کردن
MP Spidey
#6 MP Spidey 1399-01-04 11:38
دستتون درد نکنه. مقاله عالی بود و یکی از مقاله هایی بود که دوست داشتم توی سایت اسپایدی ببینم.
متاسفانه تصور بعضی از آمریکایی ها از ما، شده یه عده تروریست عرب که همشون به شدت بی رحمن. اگه دقت کنین ما هیچ ابرقهرمان مطرح ایرانی هم نداریم. فکر کنم توی کمیک های DC هم ایزانی ها بیشتر بدنام شدن. چون چند جا درباره ایرانی ها توی کمیک خونده بودم بیشترشون مال DC بودن.
متاسفانه توی MCU هم این رفتار های بی رحمانه با ایرانی ها رو دیدیم. کلا 5 بار توی MCU به ایران اشاره شده.
1. توی فیلم Iron-Man 2 توی اون دادگاهه.
2. توی همین فیلم وقتی تونی میره مباقات ایوان وانکو
3. توی Iron Man 3 تونی حدس میزنه ماندارین توی ایران باشه.
4. توی Captain America: The Winter Solider وقتی زولا داشت توضیح میداد، توی تصاویر به جنگ ایران و عراق هم اشاره شد.
5. همین اخیرا توی کمیک مقدمه بلک ویدو به یه دانشمند اشاره شد که بلک ویدو می خواست فراریش بده.

توی 3 مورد اول به طور مستقیم ایران به عنوان یه کشور تروریست معرفی شد.



یه سوال. آیا توی کمیک های اسپایدرمن به امام خمینی اشاره شده؟ چون یه چیزی شبیه این شنیدم.
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1399-01-04 12:15
به نقل از MP Spidey:


یه سوال. آیا توی کمیک های اسپایدرمن به امام خمینی اشاره شده؟ چون یه چیزی شبیه این شنیدم.

تا جایی که من میدونم نه
ولی تو یه کمیک تجدید چاپ شده از اسپایدرمن یکی از دیالوگ ها رو تغییر دادن و اسم امام خمینی رو اورده بودن
البته چیز مهمی نیست
باید بگردم ببینم کدوم کمیک بود
نقل قول کردن
king_navid
#8 king_navid 1399-01-04 12:46
البته بعدش ربات سنتینل قاطی میکنه و حمله میکنه به مردم و مردان ایکس این رباتو متوقفش میکنن
نقل قول کردن
HS-Spider
#9 HS-Spider 1399-01-04 14:26
همون طور که کاربر محترم Goblin King اشاره کردند در کمیک مرگی در خاندان(Batman:A Death in the Family) یعنی همون داستانی که جوکر در اون رابین دوم(جیسون پیتر تاد) رو کشت بعد از قتل رابین در اون از طرف آیت الله خمینی(ره)،جوکر سفارت ایران در سازمان ملل رو برعهده میگیره و مصونیت دیپلماتیک میگیره!!! :o
همون طور هم که میدونید جیم استارلین نویسنده این داستان بوده!!!! :o
نقل قول کردن
Amir78_King
#10 Amir78_King 1399-01-04 15:32
به نقل از MP Spidey:
دستتون درد نکنه. مقاله عالی بود و یکی از مقاله هایی بود که دوست داشتم توی سایت اسپایدی ببینم.
متاسفانه تصور بعضی از آمریکایی ها از ما، شده یه عده تروریست عرب که همشون به شدت بی رحمن. اگه دقت کنین ما هیچ ابرقهرمان مطرح ایرانی هم نداریم. فکر کنم توی کمیک های DC هم ایزانی ها بیشتر بدنام شدن. چون چند جا درباره ایرانی ها توی کمیک خونده بودم بیشترشون مال DC بودن.
متاسفانه توی MCU هم این رفتار های بی رحمانه با ایرانی ها رو دیدیم. کلا 5 بار توی MCU به ایران اشاره شده.
1. توی فیلم Iron-Man 2 توی اون دادگاهه.
2. توی همین فیلم وقتی تونی میره مباقات ایوان وانکو
3. توی Iron Man 3 تونی حدس میزنه ماندارین توی ایران باشه.
4. توی Captain America: The Winter Solider وقتی زولا داشت توضیح میداد، توی تصاویر به جنگ ایران و عراق هم اشاره شد.
5. همین اخیرا توی کمیک مقدمه بلک ویدو به یه دانشمند اشاره شد که بلک ویدو می خواست فراریش بده.

توی 3 مورد اول به طور مستقیم ایران به عنوان یه کشور تروریست معرفی شد.



یه سوال. آیا توی کمیک های اسپایدرمن به امام خمینی اشاره شده؟ چون یه چیزی شبیه این شنیدم.

توی سرباز زمستان هم بلک ویدو خودش گفت که اون دانشمند رو که دانشمند هسته ای بود رو میخواست خارج کنه
نقل قول کردن
The spider
#11 The spider 1399-01-04 18:02
این طور حضور شخصیت های سیاسی هم بد میتونه باشه هم خوب...
چون اولا وارد کردن سیاست به کمیک که مخاطبینش اکثرا جوان ،نوجوان و کودک هستن اصلا کار درست و پسندیده ای نیست و مثل اینه که بخوان عقاید سیاسی رو به زور تو مغز مخاطب جا بدن. و از طرفی دیگر هم میتونه باعث تغییر یک شخصیت و خوب یا بود جلوه دادنش بشه.
از طرفی هم میتونه خوب باشه که به نوعی انتقاد و سرزنش اشخاص سیاسی باشه.
این مقاله یکی از عجیب ترین مقاله های اسپایدی بود از نظر من
خسته نباشید استاد
نقل قول کردن
mr.badguy
#12 mr.badguy 1399-01-05 15:24
به نقل از The spider:
این طور حضور شخصیت های سیاسی هم بد میتونه باشه هم خوب...
چون اولا وارد کردن سیاست به کمیک که مخاطبینش اکثرا جوان ،نوجوان و کودک هستن اصلا کار درست و پسندیده ای نیست و مثل اینه که بخوان عقاید سیاسی رو به زور تو مغز مخاطب جا بدن. و از طرفی دیگر هم میتونه باعث تغییر یک شخصیت و خوب یا بود جلوه دادنش بشه.
از طرفی هم میتونه خوب باشه که به نوعی انتقاد و سرزنش اشخاص سیاسی باشه.
این مقاله یکی از عجیب ترین مقاله های اسپایدی بود از نظر من
خسته نباشید استاد

سلام
اصلا هدف این ها از این کار اینه که چیز هایی که خودشون میخوان رو به ذهن افراد و به خصوص کم سن و سال تر ها تزریق بکنن، که خیلی کار کثیفی هست به نظرم، و بله، نظرتون کاملا درسته ، میتونه هم بد و هم خوب باشه به نقل از Goblin King:
خيلي كار كثيفي کردند با اين كاراشون که اقای احمدی نژاد رو اینطور نشان دادند. چون دنياي معصومانه و سرگرمي محور كميك بوك را با سياست الوده كردن غلطه
يادمه يه بار در كميك هاي ultimates، يك ايراني را به نام عبدل رحمان از منطقه آذربايجان كردن شخصيت خبيث يه گروه خبيث به نام محور شرارت. او به نقاط مختلف جهان سفر ميكرد و با انجام اعمال تروريستي از انفجارهاي خودش فيلم تهيه ميكرد

spidey.ir/.../...

ولي از همه بدتر اين بود كه در شماره 429 كميك بتمن، امام خميني (ره) را به صورت همدست جوكر نشون دادن! و امام خميني به جوكر پيشنهاد همكاري ميده!!!!!!!!
spidey.ir/.../Ayatollah.jpg
تازه جوكر هم شد سفير ايران در سازمان ملل و حتي از طرف جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل سخنراني كرد!!!!
spidey.ir/.../...

spidey.ir/.../JokerFish.jpg
واقعا ننگ بر اين امريكا

:-| واقعا چی بگم...
فردی که این کمیک رو میخونه ذهنیتش چقدر عوض میشه از این افراد ،
می بینید ، امام خمینی ، که بی اغراق از پاک ترین های تاریخ ایران بود رو چطور به تصویر کشیدن؟
:-|
نقل قول کردن
AZIZ
#13 AZIZ 1399-01-05 17:54
[quote name="MP Spidey"]دستتون درد نکنه. مقاله عالی بود و یکی از مقاله هایی بود که دوست داشتم توی سایت اسپایدی ببینم.
متاسفانه تصور بعضی از آمریکایی ها از ما، شده یه عده تروریست عرب که همشون به شدت بی رحمن. اگه دقت کنین ما هیچ ابرقهرمان مطرح ایرانی هم نداریم. فکر کنم توی کمیک های DC هم ایزانی ها بیشتر بدنام شدن. چون چند جا درباره ایرانی ها توی کمیک خونده بودم بیشترشون مال DC بودن.
متاسفانه توی MCU هم این رفتار های بی رحمانه با ایرانی ها رو دیدیم. کلا 5 بار توی MCU به ایران اشاره شده.
1. توی فیلم Iron-Man 2 توی اون دادگاهه.
2. توی همین فیلم وقتی تونی میره مباقات ایوان وانکو
3. توی Iron Man 3 تونی حدس میزنه ماندارین توی ایران باشه.
4. توی Captain America: The Winter Solider وقتی زولا داشت توضیح میداد، توی تصاویر به جنگ ایران و عراق هم اشاره شد.
5. همین اخیرا توی کمیک مقدمه بلک ویدو به یه دانشمند اشاره شد که بلک ویدو می خواست فراریش بده.

توی 3 مورد اول به طور مستقیم ایران به عنوان یه کشور تروریست معرفی شد.

اصلا این چیزا رو نفهمیدم ممنون. ولی وقتی خودمون به تاریخمون و اساطیریمون بها نمیدیم بایدم همین طور باشه
نقل قول کردن
AZIZ
#14 AZIZ 1399-01-05 17:55
ضمنا تشکر می کنم از استاد ترابی بابت این مقاله
نقل قول کردن
Elyas Z
#15 Elyas Z 1399-01-09 14:57
مقاله متفاوت و فوق العاده ای بود. مخصوصا رو ترامپ خیلی مانور دادن...
#1 هم بنظرم به این مقاله اضافه کنید. این موارد نشون میدن که دنیای کمیک اونقدرا هم یه جای رویایی و سرگرم کننده نیست. اگه بیش از حد غرق شیم و حواسمون نباشه میتونه افکار عموم رو عوض کنه. یا دسته کم افکار کمیک فن هارو...
نقل قول کردن
msj
#16 msj 1399-08-13 12:06
#1:

خیلی کار زشتی کردن ننگ بر دشمن ما خاک برسر ترامپ ولی چرا این رو تو مقاله نزاشتین
نقل قول کردن
ehs_spidey
#17 ehs_spidey 1399-08-14 08:57
به نقل از msj:
#1:

خیلی کار زشتی کردن ننگ بر دشمن ما خاک برسر ترامپ ولی چرا این رو تو مقاله نزاشتین

عه یعنی ترامپ رو ندیدی همون اول بود البته بعد از خانم کرتز اصلش این مقاله به خاطر انتخابات امریکا و ترامپ بود تشکر می کنم بابت این مقاله بی نظیر
نقل قول کردن
SINA SPIDER
#18 SINA SPIDER 1399-08-14 16:55
من البته زیاد برام مهم نیست که احمدی نژاد رو بد جلوه دادن.
چون من اساسا ادم سیاسی ای نیستم.
واسه من اصل کمیک مهم بود که از نظر من کمیک عالی ای بود.
حالا واقعا معلوم نیست واقعا احمدی نژاد باشه :-*
نقل قول کردن
sh12345678
#19 sh12345678 1399-08-14 22:46
سلام
مقاله خیلی جالبی بود
احمدی نژاد که اگه خودش باشه واقعا کار مسخره ایه که بخوان وارد کمیکش کنن و همینطور سیاست رو :-|
ولی قیافه اش کر کر خنده است :lol:(مخصوصا اینکه کچله)
به جاش ترامپ رو حال کردم :-* ;-)
مطالب شماره یک هم مفید بود(یه جا تو سایت دیده بودم)
از جناب ترابی تشکر میکنم که با مقالاتشون ما رو خوشحال میکنن
استاد یه سوال؛قبلا این مقاله تو سایت نبود؟(اپدیت شده یا نه من اشتباه میکنم؟)
ولی در کل این دولت امریکاست که این کار ها رو میکنه دنیای کمیک از این مسائل باید جدا باشه :-?
نقل قول کردن
sh12345678
#20 sh12345678 1399-08-14 22:47
به نقل از msj:
#1:

خیلی کار زشتی کردن ننگ بر دشمن ما خاک برسر ترامپ ولی چرا این رو تو مقاله نزاشتین

کله زرد :lol: :D
نقل قول کردن
sh12345678
#21 sh12345678 1399-08-14 22:48
به نقل از ehs_spidey:
به نقل از msj:
#1:

خیلی کار زشتی کردن ننگ بر دشمن ما خاک برسر ترامپ ولی چرا این رو تو مقاله نزاشتین

عه یعنی ترامپ رو ندیدی همون اول بود البته بعد از خانم کرتز اصلش این مقاله به خاطر انتخابات امریکا و ترامپ بود تشکر می کنم بابت این مقاله بی نظیر

منظورشون مطالب کامنت یک هست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44