20 ابرقهرمان مسلمان برتر دنیای کمیک (Top 20 Muslim Superheroes)

20 ابرقهرمان برتر دنیای کمیک (Top 15 Muslim Superheroes)

این مقاله پس از به روز رسانی بار دیگر در صفحه ی نخست سایت اسپایدی قرار گرفته است.

مقاله ی حاضر ابتدا در روز 17 بهمن 1395 توسط «عمو مختار» نوشته شد، با الهام  و استفاده از بخش هایی از محتوای مقاله مشابهی در سایت CBR و در واکنش به صحبت های توهین آمیز «دونالد ترامپ» درباره ی مسلمانان. همچنین ازتون دعوت میشه مقالات زیر را هم بخوانید:

معرفی شخصیت های ایرانی در کمیک های مارول و دی سی

15 ابرقهرمان سیاه پوست برتر دنیای کمیک

10 سیاستمدار واقعی که در دنیای کمیک حضور پیدا کردند!

 

20- مونیکا چانگ (Monica Chang)

مونیکا چانگages/img/content/muslim/image5_large.jpg

خیلی ها هستند که به محض شنیدن اسم بلک ویدو یاد «ناتاشا رومانوف» میفتند ولی شخصیت های دیگری هم بوده اند که بلک ویدو شده اند. او کسی نیست جز مونیکا چانگ (Monica Chang) که در عالم Ultimate مارول بلک ویدو شد و همچنین همسر سابق نیک فیوری هم هست. او و نیک صاحب فرزندی به نام جولیوس چانگ هم شدند. به عنوان بلک ویدو با گروه اونجرز همکاری کرد تا با رد اسکال بجنگند. او همچنین پانیشر را دستگیر و سپس استخدام کرد که برای اونجرز کار کنه. بعد از اینکه به گروه The New Ultimates منتقل شد، رئیس جدید سازمان شیلد شد و به جسیکا درو کمک کرد (این موقع، جسیکا درو با نام بلک ویدو شناخته میشد). در دنیای اصلی مارول هم این شخصیت وجود داره و در سری Avengers A.I حضور پیدا کرده و رئیس بخش هوش مصنوعی شیلد هم هست.  او در کنار هنری پیم، یک روبات دکتر دووم، ویکتور مانچا و ویژن با یک تهدید هوش مصنوعی به نام Dimitrios میجنگه. در همین کمیک بود که معلوم شد مسلمان است.

 

19- کاهنه اسکندری (Iron Butterfly)

 کاهنه اسکندری (Iron Butterfly)

کاهنه اسکندری (Kahina Eskandari) ابتدا سال 1994 برای شرکت Milestone Comics خلق و بعد وارد دنیای دی سی شد. او یک فلسطینی است که میتونه روی اشیا فلزی تاثیر بزاره . لقبی که بهش دادن یعنی "پروانه آهنی" (Iron Butterfly) از زره آهنی او که به سبک زره شوالیه های قرون وسطی بر تن میکنه، گرفته شده. ضمن اینکه این زره بال های فرشته مانند هم داره که بهش اجازه میده پرواز کنه. او روزها یک مترجمه و شبها فرمانده گروه ابرقهرمانی Shadow Cabinet. اریجین او کاملا مشخص نیست ولی گفته میشه خانواده اش به قتل رسیده اند و دنبال گرفتن انتقامه. پس از اینکه سخنرانی رئیس گروه Shadow Cabinet به نام Dharman را درباره عدالت جهانی شنید تصمیم گرفت به این گروه ملحق بشه. او در تاکتیک های عملیاتی و کار با شمشیر هم تخصص داره.

 

18- دکتر فائزه حسین (Excalibur)

 دکتر فائزه حسین (Excalibur)

این شخصیت اولین بار در کمیک های مارول و در شماره 1 از سری Captain Britain and MI: 13 خلق شد. او پزشکی بود که هنگام تهاجم نژاد متخاصم بیگانه Skrull مورد اصابت یک اشعه لیزری قرار گرفت و فهمید که میتواند هر ارگانیسم زنده را کنترل کند.  بدین ترتیب میتوانست بدن مجروحین و بیماران را باز و در سطحی زیر اتمی عمل شان کند. ضمن اینکه بارها تونسته اعضای بدن دیگران را جدا و دوباره بهم وصل کنه (بدون اینکه به صاحب اون بدن آسیبی برسه!) . او در ضمن تونسته شمشیر افسانه ای Excalibur را بر دست بگیره و پس از اینکه عضو گروه MI:13 شد با اون شمشیر به جنگ خون آشامان رفت. در کراس اور "عصر الترون" در دنیای کمیک، وقتی Captain Britain اصلی یعنی «برایان برادوک» ترسید که در مبارزه بمیره، به طور مقطعی جایش را گرفت و Captain Britain شد.

 

17- عقرب نقره ای (Silver Scorpion)

عقرب نقره ای (Silver Scorpion)

این ابرقهرمان معلول واقعا به دست یک گروه معلول خلق شده! یعنی در نتیجه همکاری بین شرکت کمیک بوکی Liquid Comics و یک سری آمریکایی های معلول و مسلمان که اصلیتی سوریه ای داشتند خلق شد. نام اصلی او «بشیر باری» (Bashir Bari) است . این نوجوان پاهاش رو در یک تصادف از دست میده و بعد شاهد قتل یک آهنگر مرموز میشه . سپس انتخاب میشه تا نگهبان قدرتی بشه که بهش اجازه میده با ذهنش فلزات رو کنترل کنه.

کمیک های او سال 2011 به دو زبان انگلیسی و عربی منتشر شدند . بعدش هم شاهد ابرقهرمانان معلول دیگری در کمیک های Silver Scorpion بودیم. در واقع خالقین این کمیک میخواهند نشان بدهند که معلولیت ضعف نیست و افراد معلول هم میتوانند به قهرمان تبدیل شوند.

 

 16- سایمون باز (Green Lantern)

 سایمون باز (Green Lantern)

سایمون باز (Simon Baz) یک آمریکایی – لبنانی است که اولین عضو مسلمان از "سپاه گرین لنترن ها" (Green Lantern Corps) به شمار میاد. گفته میشه که  لبنانی بودن او از خالقش یعنی «جف جانز» الهام گرفته شده چونکه جف جانز نیمه لبنانی است . در هر حال، سایمون در شهر خودش (دیربورن در ایالت میشیگان) مورد اذیت قرار میگرفت (چون مسلمان بود و به خاطر حوادث تروریستی 11 سپتامبر وی را مقصر میدانستند). این مساله باعث شد تا سایمون وارد مسیر تاریکی بشه و بعد از دزدیدن یک خودرو میفهمه که داخلش بمب است. سایمون ماشین رو وارد یک ساختمان متروکه میکنه و در آنجا بمب منفجر میشه و پلیس فکر میکنه او در یک حادثه تروریستی دست داشته و ازش بازجویی میکنه! تا اینکه یک حلقه قدرت گرین لنترن جدید سایمون را انتخاب میکنه.

او در شکست دادن Third Army و First Lantern به گرین لنترن ها کمک کرده. عضو جاستیس لیگ هم شده و وقتی این اتفاق افتاد از اتهاماتی که قبلا بهش وارد شده بود تبرئه و اعلام شد که بیگناه بوده. او اخیرا در کمیک Green Lanterns  دیده شد و در کنار همکارش «جسیکا کروز» مشغول انجام ماموریت در کره زمین بوده.

 

15- بُراق (Burraq)

 بُراق (Burraq)

این شخصیت کمیک بوکی سال 2011  توسط  عادل امتیاز و کامل امتیاز برای شرکت Split Moon Arts خلق شد. آنها او را خلق کردند تا با تعصبات و ایده های نادرستی که درباره مسلمانان در کشورهای غربی یافت میشه مقابله کنند. نام او در واقع از "بُراق" گرفته شده که در سنت اسلامی، نام مرکبی آسمانی است که حضرت محمد (ص) در سفر شبانه خود معراج، مسیر بین مسجدالحرام در مکه تا مسجدالاقصی را با آن پیمود. این ابرقهرمان میتونه پرواز کنه، قدرت مافوق بشری داره و میتونه روی عناصر طبیعی تاثیر بگذاره. نام واقعی اش هم یوسف عبداله است که حدود 30 سال سن داره و صاحب یک سازمان خیریه است.

در این کمیک شرح زندگی یوسف روایت میشود و میبینیم که چطور به یک ابرقهرمان تبدیل شده: یک شب پدر و مادرش توسط جماعتی متعصب کشته میشوند و به صحرا میرود تا برایشان عزاداری کند. اونجا مورد اصابت ترکیبی از توفان و بارش شهابی قرار گرفت و قدرت های فرابشری کسب کرد و ایمانش به خدا تقویت شد. سپس تصمیم گرفت به یاری ستمدیدگان بشتابه.

 

14- مونت سنت کروی (M)

مونت سنت کروی (M)

مونت سنت کروی (Monet St. Croix) ملقب به M، از میوتانت های ماروله که قدرت های مختلفی هم داره مثل قدرت فوق بشری، آسیب ناپذیری، هوش بالا، سرعت و همچنین خواصی که بهش اجازه میده زخم هایش زود خوب شوند. در ضمن حافظه خیلی خوب و نیروهای تله پاتیک  هم داره و میتونه پرواز هم بکنه. عضو گروه های مختلفی از ایکس من مثل Generation X و X-Factor Investigations هم بوده. وقتی عضو گروه ایکس فاکتور بود دیدیم که با یک تظاهرات ضد اسلامی روبرو شد و اونجا بود که از مسلمانان دفاع کرد و معلوم شد که مسلمانه. 

در این تظاهرات مردم فریاد میزدند: "آمریکا برای آمریکایی هاست! ما دیگه مسلمان تروریست در این کشور نمیخواهیم! مسلمان ها هم به بدی میوتانت ها هستند!" در این لحظه بود که «مونت» پرواز کنان رفت سراغشون و گفت: من یه مسلمان هستم و هم یک میوتانت! چون گروه مردان ایکس همواره سمبل مظلومینی بوده اند که مورد تبعیض قرار گرفته اند ، این کار مونت واقعا شجاعانه بود. او در حال حاضر عضو شعبه مردان ایکس که مگنتو تشکیل داده یعنی Uncanny X-Men است.

 

13- کاهنه (Kahina)

کاهنه (Kahina)

«کاهنه» یک پیشگو و از اعضای گروه دیگران (The Others) بود (گروه دیگران که آکوامن هم عضوش بوده، وظیفه داشت از اشیا باستانی مثل سلاح های پادشاه آتلانتیس محافظت کند و اعضای آن به اشیایی قدرتمند از آتلانتیس مجهز بودند). کاهنه را در کمیک های «آکوامن» دیدیم که داشت در جنگل به دنبال هم تیمی خودش میگشت تا وسیله ای نیرومند به نام «مُهر طلایی» رو به دستش برسونه ولی «بلک مانتا» بهش حمله کرد و آن را ازش گرفت. در نهایت بلک مانتا، کاهنه را کشت ولی او قبل از مرگ دید که در آینده بلک مانتا خیلی به کشتن آکوامن نزدیک خواهد شد.

 

12- سایه (Sayeh)

سایه (Sayeh)

«سایه» خواهر کوچک «کاهنه» است و مثل خواهرش میتواند آینده را ببیند. وقتی خواهرش به دست بلک مانتا کشته شد، او تصاویری از آینده دید که نتونست آن را مخفی کنه . به همین دلیل به دست خبیثی به نام Legend افتاد که میخواست از قدرت های سایه به نفع خودش استفاده کنه ولی گروه "دیگران" او را نجات دادند. او برای چند ماموریت گروه را همراهی کرد و وقتی منحل شد به ایران برگشت تا از بچه های خواهرش (کاهنه) نگهداری کنه. پروفایل او در سایت رسمی دی سی ذکر میکنه که ایشون میتونه به دو زبان حرف بزنه: انگلیسی و عربی (این نشون میده نویسندگان دنیای کمیک هنوز هم نمیدونند که ایرانی ها فارسی حرف میزنند، نه عربی!).

 

11- قاهره (Qahera)

قاهره (Qahera)

قاهره هم معنی پایتخت مصر رو میده و هم در زبان عربی به معنای فاتح است. او یک ابرقهرمان خفن و خشن است و با کسی شوخی نداره! قاهره اصلیتی مصری داره و حامی حقوق زنانه و با شمشیر خودش با زن ستیزی مقابله میکنه. البته شوخ طبعی خاصی هم داره. او توسط طراحی مصری به نام «دینا محمد» خلق شده. این خانم خودش تجربه آزار جنسی رو داشته و با خلق این شخصیت میخواست به مشکلاتی که زنان مصر باهاش مواجه هستند اشاره کنه. داستان های قاهره به صورت webcomic در اینترنت منتشر شده اند. در یکی از این کمیک ها دیدیم که چطور قاهره زنی را که مدام در خیابان مورد آزار قرار میگیرد، نجات میدهد. او به این زن قول میده که اگه علیه اونا شهادت بده، ازش محافظت میکنه. بعدش کسانی که به اون زن حمله کرده بودند رو میچسبونه به دیوار و با اسپری برای پلیس ها این پیغام رو میذاره: Police, these men are perverts (= پلیس، این مردها منحرف هستند).

 

10- سیروکو  (Sirocco)

سیروکو  (Sirocco)

وقتی سوپرمن به شهر تهران آمد تا موضوعی را بررسی کند، با ابرقهرمانی ایرانی آشنا شد به نام «سیروکو» که داشت با یک سری تروریست مقابله میکرد و بهش کمک کرد. او نام واقعی اش «خالد» است و  برای خودش نام ابرقهرمانی Al-Dabaran را انتخاب کرده بود (کلا انگار نویسنده های دی سی  اصلا تو باغ نیستن و نمیدونن که ایرانی ها، عرب نیستند!) ولی وقتی سوپرمن که آینده را دیده بود وی را «سیروکو» صدا زد، تصمیم گرفت اسم خود را سیروکو بگذارد. بعد به سوپرمن گفت قدرت های خودش را با کشتن یک عفریت باد به دست آورده است. سپس سوپرمن از او درباره خبیثی به نام «خیبر» (Khyber) پرسید (خیبر در کمیک های دی سی همان «حسن صباح» بنیان‌گذار دولت اسماعیلیان الموت در فلات ایران هستش).  به همین دلیل سیروکو به سوپرمن گفت که دشمن خیبر هستش و او را به جایی برد تا بهش نشون بده خیبر را کشته!

 

9- بلال الصلاح (Nightrunner)

بلال الصلاح (Nightrunner)

بلال الصلاح (Bilal Asselah) یک جوان معمولی اهل پاریس بود تا اینکه وقتی 16 سالش شد به همراه دوستش عارف در یک تظاهرات در کشور فرانسه شرکت کرد و به شدت توسط نیروهای پلیس کتک خورد. بعدا دوستش برای انتقام پاسگاه پلیس را آتش زد و کشته شد. بلال هم فهمید که هم پلیس و هم معترضین خشن، مقصر هستند . سپس با اتکا به درس های اخلاقی که گرفته بود و همچنین توانایی هایش به عنوان یک ورزشکار پارکور تبدیل شد به یک vigilante نقابدار به نام Nightrunner.

پس از ملاقات اتفاقی با بتمن و دیک گریسون ، به نماینده شرکت Batman Incorporated در کشور فرانسه تبدیل شد. بنابراین یک اپارتمان پنت هاوس به همراه یک مقر سری نصیبش شد و با تجهیزات بروس وین و آموزش هایی که از دیک گریسون دیده بود به جنگ خلافکاران شهر رفت. ابتدا مسلمانان فرانسه با تنفر باهاش برخورد میکردند چون او را نماینده آمریکا در کشور خود میدانستند ولی بتمن بهش توضیه کرد که به این چیزا فکر نکنه و خودش رو سمبلی بدونه که میتونه نظرات دیگران رو رفته رفته تغییر بده. الان هم که به بلال لقب The Batman of Paris داده اند.

 

8- ثریا قادر (Dust)

 ثریا قادر (Dust)

ثریا قادر (Sooraya Qadir) هم یک میوتانته که عضو گروه ایکس من شده است. او در افغانستان متولد شده. یک روز وقتی یک برده دار میخواست به زور حجابش را بردارد، متوجه شد که قدرت های فوق بشری داره و میتواند به ماده ای شن مانند تبدیل شود. بعدش به پایگاه X-Corps در هند برده میشود و در آنجا برای آنکه از مردان ایکس خودش را مخفی کند به شن تبدیل میشود ولی جین گری حضورش را حس میکند و به صورت تله پاتیک متقاعدش میکند که خودش را ظاهر کند. وقتی ثریا ظاهر میشود کلمه "تراب" را بر زبان می آورد که در عربی به نام خاک است . بنابراین هم تیمی هایش از آن به بعد بهش لقب Dust دادند که در انگلیسی به معنای گرد و خاک است. از آن به بعد ثریا عضو گروه هایی مثل New X-Men و Young X-men بوده است. او از معدود شخصیت های مونث مسلمان دنیای کمیک است که با همان لباس سنتی خودش به جنگ تبهکاران میرود و اعتقاداتش بارها بهش در نبردهای سخت کمک کرده اند.

 

 7- جابر بن حیان(Jābir ibn Hayyān)

جابر بن حیان (Jābir ibn Hayyān

ابوموسی جابر بن حیان دانشمند و کیمیاگر و فیلسوف ایرانی بود. او را پدر یا بنیان‌گذار علم شیمی اولیه نامیده‌اند و بسیاری از روش‌ها (مانند تقطیر) و انواع ابزارهای اساسی شیمی مانند قرع و انبیق را به او نسبت می‌دهند. اما در کمیک های مارول ، او در سال 750 بعد از میلادی مسیح میزیست و رهبر گروهی بود به نام "انجمن اخوت شیلد" (Brotherhood of the Shield) که وظیفه اش تضمین ادامه حیات کره زمین بود. او ماشینی ساخت که میتونست مجموع امیدها، آرزوها، الهامات و امیال یکی هزار انسان رو بگیره و به یک نفر منتقل کنه. سپس این یک نفر اگر جهان تهدید میشد میتونست اون رو از نو خلق کنه! ولی ماشین کار نکرد و بعد از او دنیا به تاریکی فرو رفت تا اینکه گالیله در سال 1582 به کمک Forever Man اون رو درست کرد تا باهاش «گالاکتوس» را شکست دهند!

 

6- The Ninety Nine

 کمیک 99 The Ninety Nine

این شخصیت ها تحت عنوان "99"  متعلق به شرکت کمیک بوکی Teshkeel Comics هستش که در مصر تاسیس شده. علت نامگذاری آنها نیز اعتقادشون به 99 نام‌ خدا در اسلام هستش که اصطلاحا به آنها اسماء حُسنی یا نام‌های نیکوی خداوند گفته میشود. بنابراین فکر نکنید که گروهشون 99 عضو داره! اعضای این گروه ابرقهرمانی از کشورهای مختلفی از سرتاسر جهان هستند مثل آمریکا، مالزی و مجارستان. آنها اسامی و قدرت هایی دارند که با نام های خداوند مطابقت دارند.

برای مثال Mumita The Destroyer میتونه اشیا را نابود کنه یا Darr The Afflicter میتونه میتونه در دیگران ایجاد درد بکنه. آنها قدرت های خودشون رو از سنگهای نور (Noor) میگیرند. شخصیت های خبیثی که باهاشون میجنگند نیز به رهبری Rughal خبیث دنبال همین سنگها هستند. خیلی از کشورهای عربی از این کمیک انتقاد کرده اند و با جنجال همراه بوده ولی باراک اوباما رئیس جمهور قبلی آمریکا ازش خیلی تعریف کرده.

 

 5- قسمت، مرد سرنوشت (Kismet Man of Fate)

 قسمت مرد سرنوشت (Kismet Man of Fate)

او اولین ابرقهرمان مسلمان تاریخ دنیای کمیکه و این قدرت رو داره که بفهمه در آینده چه اتفاقاتی رخ میده. در واقع نام او  «قسمت» (Kismet) به معنای سرنوشت است . او سال 1944 در کمیک های گمنام و اروپایی Bomber Comics خلق شد. مثل اکثر ابرقهرمانان عصر طلایی کمیک با نازی ها میجنگید ، منتهی با نازی های جنوب فرانسه . نکته عجیب درباره او اینه که خالقانش مسلمان نبودند، بلکه یهودی بودند ولی از اسم مستعار عربی استفاده میکردند! در هر حال او یک مسلمان اهل الجزایر بود که در جنوب فرانسه زندگی میکرد و وقتی نازی ها به اروپا حمله کردند سعی کرد باهاشون مبارزه کنه.

 

4- زارینا زاهاری (Zarina Zahari)

زارینا زاهاری

یک دختر رنگین پوست و مسلمان با قدرت های عنکبوتی که مربوط به دنیای شماره 834 مارول میشه و اصلیتی انگلیسی داره و در شهر لندن زندگی میکنه. او برای سازمان W.H.O کار میکنه که مخفف "سازمان اتفاقات عجیب و غریب" میشه. بهش لقب "عنکبوت انگلیسی" یا Spider-UK داده شده و قدرت های خاص خودش رو داره. یعنی بدنش جریان برق (bio-electricity) قوی تولید میکنه که برای کنترل کردنش از گوشواره های خاصی استفاده میکنه. او با استفاده از این قابلیت میتونه پرواز هم بکنه! (البته به طور مقطعی و تحت شرایط خاص). یک کاپشن ویژه هم داره که جیب هاش حالت فرابُعدی دارن و به همین دلیل میتونه هر چی دلش میخواد رو داخلشون بذاره و نگران وزنشون نباشه. در اولین حضورش دیدیم که چطور شهر لندن را از یک اژدها (که میتونست مردم را مسموم و جهش یافته کنه) نجات داد در حالی که ماه رمضان بود و روزه گرفته بود. او در رویداد "پایان دنیای عنکبوتی" از شخصیت های اصلی بود. میتونید اولین حضورش را در دنیای کمیک در اینجا بخوانید.

 

3- شاهارا حسن (Shahara Hasan)

شاهارا حسن (Shahara Hasan)

کمیک Bodies سال 2014 توسط انتشارات "ورتیگو" (متعلق به دی سی) چاپ شد . این کمیک پیچیده درباره یک معمای قتل است که در چهار برهه زمانی مختلف بر سر راه چهار کارآگاه مختلف در شهر لندن قرار میگیره. یکی از این کارآگاه ها ، «شاهارا حسن» است ؛ زن جوانی که در لندن فعلی باید هم پرونده جنایی را حل کند و هم اینکه با معضلاتی مثل اسلام ستیزی و تبلیغات ضد اسلامی مقابله نماید. او انسانی خوب است که باید با کلی مورد بد دست و پنجه نرم کنه. او پلیسی است که با چالش های اخلاقی مواجه میشود و نگران خانواده اش است و البته با پرونده ای روبروست که اصلا با عقل جور درنمی آید ولی در نهایت با اتکا به اعتقاداتش و همچنین روحیه سرسخت و شوخ طبعی خودش، بر مشکلات فایق می آید.

 

2- جوسایا الحاج صدیق (Justice)

جوسایا الحاج صدیق (Justice)

جوسایا الحاج صدیق (Josiah al hajj Saddiq) فرزند عیسی برادلی است که پس از آنکه کاپیتان آمریکا در جنگ جهانی دوم مرد، جای او را گرفت (میتونید اینجا راجع به عیسی برادلی اطلاعات بیشتری کسب کنید). جوسایا هم از نظر ژنتیکی جوریه که یک ابرسرباز مثل کاپیتان آمریکا به حساب میاد و از اسپرم پدرش به وجود آمده و البته دور از والدین واقعی خودش بزرگ شده است. قبل از اینکه تبدیل به سوپرهیرویی به نام «جاستیس» بشه، در جنگ ویتنام خدمت کرد و وقتی فهمید یک ابرسربازه، مزدور شد. اما در نهایت به دین اسلام گروید و حتی یک واعظ شد تا دیگران را نیز به دین اسلام هدایت کنه. او الان یک مسلمان معتقد است و به خیابان میره تا با جرم و جنایت مبارزه کنه چون دین اسلام بهش میگه از جنایت چشم پوشی نکنه. او حقشه در رتبه یک باشه چون برخلاف دیگر ابرقهرمانان این فهرست فقط و فقط به خاطر اسلام بود که ابرقهرمان شد و اسلام انگیزه اصلی اوست.

 

1- کامالا خان (Ms. Marvel)

کامالا خان

خلق شده توسط جی. ویلو ویلسون ، ثنا امانت و آدریان آلفونا، «کامالا خان» یک ابرقهرمان پاکستانی – آمریکایی است که در کمیک های مارول لقب Ms. Marvel را یدک میکشد و در حال حاضر یکی از محبوب ترین شخصیت های این شرکت است. او اهل جرسی سیتی است که پدر و مادرش مهاجر به آمریکا بودند و مجبوره تکالیف مدرسه و مشکلات زندگی خصوصی اش را با وظایف ابرقهرمانه خودش وفق بده. گاهی هم میبینیم که اعتقادات و مناسک مسلمانی خودش را با دوستان و اعضای خانواده اش انجام میده. یک بار شیخ عبداله که رئیس مسجد خانوادگی آنهاست بهش نصیحت های خوبی درباره نحوه استفاده کردن از قدرتهایش را میدهد. لباس او هم بی ربط به اسلام نیست و از burkini  که مادرش برایش آورده بود ساخته شده. کامالا خان با این لباس فهمید که دیگه مجبور نیست از الگوی سابق خودش یعنی «کارول دانورز» (میز مارول سابق) تقلید کنه. کامالا خان به لطف حضور در سریال اختصاصی و فیلم های مارول در حال حاضر معروف ترین و محبوب ترین قهرمان مسلمان دنیای کمیک بوک به حساب میاد. توصیه میکنیم این مقاله را حتما بخوانید تا به طور کامل با این شخصیت آشنا شوید.

 

 عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مقالات مرتبط:

معرفی شخصیت های ایرانی در کمیک های مارول و دی سی

15 ابرقهرمان سیاه پوست برتر دنیای کمیک

10 سیاستمدار واقعی که در دنیای کمیک حضور پیدا کردند!

کمیک های "شاهزاده پارس" (Prince of Persia)

انتخاب هنرپیشه های ایرانی برای فیلم مرد عنكبوتی!

تشکر علیرضا زمانی از SPIDEY.IR بابت انعکاس خبر ثبت گونه های جدید عنکبوت در ایران !

انتخاب بازیگران ایرانی برای فیلم انتقام جویان!

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

10 نقاشی شگفت انگیزی که هواداران ایرانی برای شخصیت های مارول خلق کرده

15 شخصیت برتری که از کمپانی یا دنیاهای دیگر وارد دی سی شدند!

10 ابرقهرمان برتر دنیای كمیك كه به مارول یا دی سی تعلق ندارند

15 ناشر کمیک بوکی که دیگر وجود ندارند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Nightwatcher
#1 Nightwatcher 1395-11-17 13:42
ممنون
خیلی جالب بود. همه رو خوندم.
به طور میانگین در کل دنیا از هر 8 نفر یک نفر مسلمانه. پس به نظر من حضور 15 شخصیت مسلمان در دنیای کامیک زیاد عجیب نیست.
از نایت رانر و شاهارا حسن بیشتر خوشم اومد.
نقل قول کردن
civil war 2
#2 civil war 2 1395-11-17 15:44
واقعا عالی بود عمو مختار البته بعید می دونم ترامپ این چیز ها رو درک کنه ;-)
نقل قول کردن
mahsa520
#3 mahsa520 1395-11-17 17:52
اون nightrunner رو فکر کنم خالقش وقتی داشته خلقش میکرده کمیک های prowler رو میخونده چون لباسش عین لباس پراولره :-*
دی سی هم اسکی باز خوبیه ها :-*
نقل قول کردن
mysterio
#4 mysterio 1395-11-17 19:47
به نقل از Nightwatcher:
ممنون
خیلی جالب بود. همه رو خوندم.
به طور میانگین در کل دنیا از هر 8 نفر یک نفر مسلمانه. پس به نظر من حضور 15 شخصیت مسلمان در دنیای کامیک زیاد عجیب نیست.

داداش اگه دقت کنی نوشته 15 قهرمان (برتر) پس اصلا بعید نیست که بیشتر از اینا باشه
ممنون عمو مختار :lol:
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#5 Cap-Spider Potter 1395-11-17 20:36
مقاله فوق العاده بود
تنوعی بود تو نوع خودشااا...
جای حرفی باقی نزاشتین به حالتی کاملا جامع به هر کاراکتر پرداختین...

با رتبه اول هم کاملا موافقم
عدالت روحیه و اراده محکمی و مقاومی داره که به راحتی در درجه اول قرارش میده
(فکر کنم سال 2002 ، 2003 خلق شد) با این حال رتبه های دیگه هم هرکدوم ویژگی های منحصر به فردی دارن که اونارو لایق این لیست میکنن...

شخصیت های مسلمان در عالم کمیک زیادن
فقط مارول خودش خیلی داره
از داگان شاه و نوید هاشم و خنجر سرخ گرفته تا تاج نیتال و ازیر و شخصیت هایی هم مثل کامالا خان و فائزه حسین و حتی ثریا قدیر اهمیت حضورشون در زمینه خود باعث وجود نسخه های گوناگون آن ها در دنیاهای دیگه مارول هم شده....

ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#6 Captain Steve Lover 1395-11-17 20:36
مقاله جالبی بود.
امیدوارم روزی پای این شخصیتا به سینما و تلوزیون باز بشه.
...................

مارول فن ها ؛مارول فن ها؛خبر خوب.

فروش دکتر استرنج به ۶۷۰ میلیون دلار رسید.
و این موفقیت عظیم باعث شد جادوگر اعظم مارول از فیلم من اف استیل یا سوپرمن بیشتر فروش کنه

من اف استیل که ۶۶۸ تا فروش داشت با اختلاف دو میلیون به دکتر باخت(که‌ فروش دکتر بالاتر همراه میره)


دکتر استرنج رسما از مرز ۶۷۰میلیون عبور کرد.


و این باعث تعجبه که چطور شخصیت درجه ۲ مارول چطور تونست تو فروش پرطرفدار ترین شخصیت دی سی رو شکست بده.
نقل قول کردن
Ice Man
#7 Ice Man 1395-11-17 20:49
ممنون بخاطر مقاله ؛ واقعا نمیدونستم اینقدر ابرقهرمان مسلمان برتر توی دنیای کمیک داریم ، عالی بودن !
15-Monica Chang
مونیکا چانگ هم دست کمی از ناتاشا رومانوف نداره ، به اندازه اون شخصیت برتریه و تو کمیک های الان هم موقعیت خوبی داره
14-Iron Butterfly
قدرت های خیلی باحال و خفنی داره ، قدرت هاش مثل بعضی از قدرت های مگنتو و ارکانجله !
13-Excalibur
یک شخصیت برتر و کامله ، قدرت های جالبی داره میتونه هم با شمشیرش با دشمن ها مبارزه کنه و هم با قدرت هاش به مردم کمک کنه
12-Silver Scorpion
احتمالا کمیک هاش عالمه خاص و جالبی دارن ، در کل ایده جالبی داره
11-Green Lantern
از گرین لنترن های برتر و خفنه ، شخصیت پردازی جالب و پتانسیل زیادی داره ، اریجینشم بد نیست
10-Burraq
کلا بُراق نسبت به بقیه شخصیت برتر و خاص تریه ، اگه انیمیشنش هم ساخته بشه عالیه !
9-M
شخصیت خیلی جالبیه ، معلومه با وجود این ویژگی ها ، مشکلات شخصی زیادی داره
8-Qahera
خب شخصیت باحال و خفنی داره ، شاید کمیک هاشم جالب باشن ، در کل ایده خوبی داره
7-Nightrunner
این که دیگه حرف نداره چون که یک شخصیت اینجوری اما توی پاریس کمیک هاش میتونن نسبت به بقیه بی نظیر و متفاوت و برتر باشن
6-Dust
مثل بقیه اعضای گروه نیو ایکس من یا یانگ ایکس من ، اریجین نسبتا جالب و خوبی داره ، کلا قدرت هاشم به درد بخورن و از شخصیت های برتر گروهه
5-The Ninety Nine
به نظر که جالب و فان میان ، اگه با همچین ایده و موضوعی هم هستن پس حرف ندارن
4-Kismet Man Of Fate
پس شخصیت ها و ابرقهرمان های مسلمان از عصر طلایی کمیک بوک تو کمیک ها بودن ! به عنوان اولین ابرقهرمان مسلمان خیلی خوبه
3-Ms.Marvel
کامالا خان بدون شک یکی از برترین ابرقهرمان های مسلمان دنیای کمیکه و جایگاه قابل توجهی توی مارول داره و رتبش حقشه
2-Shahara Hasan
مطمئنم این سری کمیک و این شخصیت حرف ندارن ، معلومه ماجرا هاش و کمیک هاش خیلی برتر و قشنگن
1-Justice
واقعا از همه نظر شخصیت کاملیه ! ، هم از شکلگیری ابرقهرمان شدنش و هم انگیزه و هدفش ، جدا از این که انگیزه اصلیش اسلامه ، همین که این ویژگیش فقط به اسم نیست و در ابرقهرمانیش و کمیک هاش هم نقش پررنگ و مهمی داره نشون میده که چقدر از بقیه برتره و رتبش هم حقشه

بازم برای این مقاله عالی و مفید ممنونم ، معلوم شد که شخصیت ها و ابرقهرمان های مسلمان چه جایگاه مهم و بزرگی توی دنیای کمیک دارن !!!
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#8 Cap-Spider Potter 1395-11-17 20:57
#7

بله دیگه...
هدف مقاله هم رسوندن این مطلبه که اقا مسلمان ها حتی تو دنیای کمیک هم نقش چشمگیری دارن... ;-)
بعد اینکه جالبه مارول خیلی بیشتر از دی سی کاراکتر مسلمان داره
و تو این بخش بیشتر فعالیت کرده

#6

درجه دو ؟!؟ :o
نقل قول کردن
Nightwatcher
#9 Nightwatcher 1395-11-17 21:43
#3
کجاش عین پراولره؟!
فقط رنگ ماسکش شبیه پراولره.
دی سی اسکی بازه؟! :o

#4
اصلا بگو 25 تا.

#6
خب خوش به حالت...

#7 و #8
بله.
البته مسلمان داریم تا مسلمان... :-*
نقل قول کردن
Mohammad
#10 Mohammad 1395-11-17 21:59
ممنون بابت مقاله واقعا مقاله خوبی بود
نقل قول کردن
the light
#11 the light 1395-11-17 22:17
به نقل از Captain Steve Lover:
مقاله جالبی بود.
امیدوارم روزی پای این شخصیتا به سینما و تلوزیون باز بشه.
...................

مارول فن ها ؛مارول فن ها؛خبر خوب.

فروش دکتر استرنج به ۶۷۰ میلیون دلار رسید.
و این موفقیت عظیم باعث شد جادوگر اعظم مارول از فیلم من اف استیل یا سوپرمن بیشتر فروش کنه

من اف استیل که ۶۶۸ تا فروش داشت با اختلاف دو میلیون به دکتر باخت(که‌ فروش دکتر بالاتر همراه میره)


دکتر استرنج رسما از مرز ۶۷۰میلیون عبور کرد.



و این باعث تعجبه که چطور شخصیت درجه ۲ مارول چطور تونست تو فروش پرطرفدار ترین شخصیت دی سی رو شکست بده.

عزیزم شما که خودتو "مارول فن " مینامی باید بدونی که دکتر استرنج درجه دو نیست و چون فقط شما فیلم میبینی و تا حالا هم تو فیلم سینمایی نبوده دلیل بر درجه ۲ بودنش نیست :-*
درضمن اصلا هم جای تعجب نداره چون مردم برای دیدن یه شخصیت محبوب که تا حالا توی سینما و تلویزیون نبوده و سازنده فیلمش هم ماروله که خیلی موفقه نسبت به دیدن یه شخصیت که نزدیک ده سال سریالش پخش شده و ۵ تا فیلم ازش ساخته شده و تقریبا توی همه انیمیشنای دی سی بوده و شرکت سازندش که دی سی باشه گذشته درخشانی در فیلمسازی با فیلم green lantern نداره بیشتر پول میدن!
نقل قول کردن
Ice Man
#12 Ice Man 1395-11-17 23:56
#11
هیچ ربطی به این موارد نداره شخصیت های برتر و عالی و اسطوره ای مثل سوپرمن تو همه دوره ها محبوبیت و طرفدار های خودشون دارن ، برای همین با وجود این که فیلم متوسطی بود اینقدر فروش کرد ، اما این که مارول از دکتر استرنج که زیاد شناخته شده نبود فیلمی ساخت که رکورد فروش فیلم سوپرمن رو رد کرد واقعا موفقیت بی نظیریه ، در ضمن شاید منظوره Captain Steve Lover از درجه دو بودن نسبت به رقیب سرسختی مثل سوپرمن بود
#9
آره ، ایول دقت خوبی داری :-*
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#13 Captain Steve Lover 1395-11-18 00:43
به نقل از Ice Man:
#11
هیچ ربطی به این موارد نداره شخصیت های برتر و عالی و اسطوره ای مثل سوپرمن تو همه دوره ها محبوبیت و طرفدار های خودشون دارن ، برای همین با وجود این که فیلم متوسطی بود اینقدر فروش کرد ، اما این که مارول از دکتر استرنج که زیاد شناخته شده نبود فیلمی ساخت که رکورد فروش فیلم سوپرمن رو رد کرد واقعا موفقیت بی نظیریه ، در ضمن شاید منظوره Captain Steve Lover از درجه دو بودن نسبت به رقیب سرسختی مثل سوپرمن بود
#9
آره ، ایول دقت خوبی داری :-*

دقیقا


ببینید یک. سری هیرو ها هستن مثل اسپایدرمن و بتمن و... که آدم باهاشون بزرگ میشه!


دکتر استرنج توی کمیک شخصیتی با پرداخت عالی و درجه یک محسوب میشه اما واقعا مشهور نیست واسه افراد عادی.(یعنی نبود)



خب وقتی یه شخصیت که افراد عادی کمتر میشناسنش و کمیک فن ها بیشتر میشناسنش میاد

دو برابر بتمن بگینس و کپ ۱ تقریبا فروش می‌کنه.


رکورد دو قسمت مرد آهنی و دو قسمت ثور رو میزنه

من اف استیل رو رد میکنه


از دو قسمت هالک رد می‌کنه.

تقریبا سه برابر bvs سود آور میشه!


خب این جای تعجب نداره؟
حالا این به کنار

موفقیت عظیم انت من و محافظان کهکشان که‌ شخصیت های درجه سه و چهار هستن رو چی میگید؟



اینا جای تعجب ندارن؟!!!!!




خیلی خوبه وقتی یک نفر حرف آدم رو میفهمه. ممنون iceman عزیز.




اولا منظورم نسبت به سوپرمن بود که یه عده میگن پرطرفدار ترین شخصیت کمیکه.

دوما دکتر استرنج واسه ماکمیک فن ها درجه یک هست اما واسه افراد عادی خیلی ناشناختس
نقل قول کردن
Ice Man
#14 Ice Man 1395-11-18 03:28
#13
درسته ، فروش زیاد خیلی مهمه اما توی مدت کوتاه ، مردم هرچقدر هم که طرفدار شخصیت یا عنوانی باشن وقتی ضعیف عمل کنه و انتظارات رو برآورده نکنه بی خیالش میشن ، اما اگه خوب و موفق باشه و انتظارات رو برآورده کنه جایگاه خودش رو توی سینما حفظ میکنه و ربطی به هیچ چیزی هم مثل فیلم های ناموفق گذشته توی همین ژانر از همین کمپانی یا آثاره گذشته از همین عنوان و تکراری شدن نداره و فقط این که چجوری عمل میکنن مهمه
مارول تو زمینه فیلمسازی هم یکی از موفق ترین کمپانی های فیلمسازیه و از همه عنوان هاش در کمیک ها بهترین اقتباس رو کرده و فیلم های عالی ای ساخته و اعتماد مردم و مخاطب ها رو جلب کرده و برای خودش طرفدار های زیادی رو جذب کرده و موفقیت هاش هم پی در پی و روز افزون بودن و جای هیچ تعجبی نداره ، تازه هر فیلم بیشتر از قبلی فروش میکنه و رکورد هم میزنه ، فروش فیلم های مارول نمیشه پیشبینی کرد چون همشون از انتظارات فرا تر میرن و غافلگیرمون میکنن
نقل قول کردن
E-spider
#15 E-spider 1395-12-08 19:02
من از nightrunner بیشتر خوشم میاد.
شبیه ترکیبی از مرد عنکبوتی و بتمن است
نقل قول کردن
Javad_1381
#16 Javad_1381 1397-10-15 20:10
یه سوال کامالا خان الان دست فاکس و یونیورسال یا جای دیگه تی نیست؟
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1400-12-25 01:32
به نقل از Javad_1381:
یه سوال کامالا خان الان دست فاکس و یونیورسال یا جای دیگه تی نیست؟

نه. چرا باید باشه؟
نقل قول کردن
Vibranium Man
#18 Vibranium Man 1402-04-12 09:04
از جابر ابن حیان و جاستیس بیشتر خوشم اومد.
واقعا باعث تاسفه که هنوز خیلی ها تو دنیا فکر می کنن ما عرب هستیم...
مخصوصا برای انتشارات هایی که شخصیت هایی که مثلا ایرانی اند خلق می کنند در حالی که اسم و زبان آنها عربی است.
نقل قول کردن
D.D
#19 D.D 1402-04-12 10:05
واو واقعا نمیدونستم انقدر قهرمانای مسلمان داریم. :-)
نقل قول کردن
H.M
#20 H.M 1402-04-12 11:54
اولش یک لحظه فکر کردم عمو مختار برگشتن...
نقل قول کردن
علی قدرتی
#21 علی قدرتی 1402-04-12 16:31
جونم مختار
مجسمه ساز قهار
فشارساز افسانه ای
نقل قول کردن
Aaaa
#22 Aaaa 1402-04-13 08:00
جوسایا الحاج صدیق به نظر من کاپیتان بهتری از فالکون می شد...
نقل قول کردن
mehdie
#23 mehdie 1402-04-17 05:47
مورى 17 كجاش به مسلمون ميخوره :D .
كامالاخان هم والا نميخوره بهش

.

جابر ابن حیان اونجا چی میگه!!!!!!!!!!! !!!!!!!1 XD
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45