بررسی تیپ شخصیتی کاراکترهای فیلم های مرد عنکبوتی در MCU براساس تست انیاگرام

بررسی-تیپ-شخصیتی-کاراکترهای-فیلم-های-مرد-عنکبوتی-در-mcu-براساس-تست-انیاگرام-اسپایدرمن-enneagram-انیاگرام-آزمون-روانشناسی

بیایید خصوصیات شخصیتی کاراکترهای فیلم های مرد عنکبوتی در دنیای سینمای مارول  را بهتر بشناسیم!

مقدمه: انیاگرام یک سیستم برای تعیین مدل شخصیتی است که در نحوه تفسیر افراد جهان و مدیریت احساساتشان، الگویی را توصیف می‌کند. به عبارت دیگر، انیاگرام یک چارچوب شخصیتی است که می‌تواند به شما در درک سایر افراد و دلیل رفتار آنها از راه‌های خاص کمک کند. تست انیاگرام که به اناگرام و اینیاگرام هم معروف است، ۹ نوع شخصیت مختلف را توصیف می‌کند و نقش های هر یک از این تیپ‌ها را در یک نمودار ۹ گوشه ای توصیف می‌کند که به نشان دادن چگونگی ارتباط تیپ های مختلف با هم کمک می‌کند. نام انیاگرام از یونانی آمده است: "انیا" کلمه یونانی برای ۹ است و "گراما" به معنی چیزی است که ترسیم یا نوشته شده است. حالا میخواهیم شخصیت های سری فیلم های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول را براساس این سیستم طبقه بندی کنیم.

 

10- تونی استارک /مرد آهنی: تیپ پیشرفتگرا یا موفقیت جو (Achiever/Performer)

تونی استارک

افرادی که در قالب Achieverقرار میگیرند آن چه برایشان بیش از هرچیز اهمیت دارد، موفقیت شان است و براي پیش رفت، سخت کار ميکنند و دست به هر اقدامی که لازم باشد، ميزنند و جویای نام و مقام هستند. افرادی پُرکار و رقابت جو هستند و خویش را با کارهایی که انجام می‌دهند، می شناسند. همواره به فکر برنده شدن در موقعیت های رقابتی هستند. در رنگ عوض کردن ، مهارت دارند. در حالت افراطی، به تیپ اول بدل میشوند . بیش ترین لذت را در کارکردن دارند. دنبال پول، پرستیژ و رفاه هستند و تلاش ميکنند وارد مقوله های احساسی و عاطفی نشوند. این خطر در آنها هست که توجه به کار و موفقیت و رقابت با سایرین، بیش از توجه به خود و خانواده، اهمیت پیدا کند. تونی استارک ملقب به آیرون من به عنوان مرشد و راهنمای مرد عنکبوتی در قالب این تیپ شخصیتی قرار میگیرد.

 

9- ام جی: تیپ کنجکاو و محقق (Investigator/Observer)

ام جی

عاشق مطالعه، کم حرف و متفکر، ضعیف در حضور جمع، آرشیو ساز، بسیار مطلع، گوشه‌گیر و محقق، دوست ندارد برای فرد وقت و انرژی خود را صرف کند، خود و دانش خود را در خدمت بشریت می‌گذارد. این اشخاص بسیار در خویش فرو رفته یا درونگرا هستند (از بودن در جمع لذت نمی برند و اجتماع گریزند). قادر به ابراز احساسات خویش نیستند و معمولاً تمایل کمی براي ازدواج دارند. در کلاس معمولاً در ردیف آخر می نشینند تا همه را ببینند ولی دیگران وی را نبینند. دوست دارند دیده نشوند و نامریی باشند. همواره احساس را بعد از عقل تجربه می کنند. اهل کتاب خواندن و جمع اوري اطلاعات هستند و می خواهند از همه چیز سر در بیاورند… فکر کنم شما هم با من هم عقیده باشید که خانم «میشل جونز واتسون» ملقب به ام جی را میتون به راحتی در این تیپ شخصیتی قرار داد.

 

8- میستریو: تیپ چالشگر یا قدرت طلب (Challenger/Protector)

میستریو: تیپ چالشگر یا قدرت طلب (Challenger/Protector)

این اشخاص به دنبال قدرت و تسلط بر سایرین هستند. دوست دارند مدیر و رهبر باشند و دستور بدهند. بسیار کنترل کننده هستند و آمرانه با سایرین رفتار می کنند. تمایل به دیکتاتور بودن دارند. درصورتی که سایرین خصوصا زیر دستان آن ها، از آنان پیروی نکند، سخت بر آشفته و عصبی میشوند. در عین حال حمایت کننده هم هستند و از زیر دستان خویش حمایت می کنند ولی به این شرط که آن اشخاص مطیع اوامر این عالی جنابان باشند! آنها افرادی انتقام جو بوده و اهل مشاجره و مجادله و دارای رک گویی و رک خواهی، تمایل به مطلع شدن از عقاید دیگران، تمایل به کسب و کار مستقل، قدرت طلب و سلطه گر. کوئنتین بک ملقب به میستریو را میتوان فردی با تیپ چالشگر دانست.

 

7- زن عمو می: تیپ مهرطلب یا کمک کننده (Helper/Giver)

زن عمو می

این اشخاص دایم به فکر دیگرانند. خویش را به آب و آتش ميزنند تا به سایرین کمک کنند. به قول قدیمیها حسن هلاک هستند. احتیاج به محبّت و توجه دارند. قادر به “نه” گفتن، نیستند، زیرا از طرد شدن ترس دارند. افرادی وابسته و متکي به دیگرانند. حرمت ذات پایینی دارند و همواره به دنبال تائید و تحسین دیگرانند. گونه دوم اشخاصی هم دل، صادق، و بسیار بامحبت هستند. بعلاوه آن ها بسیار خودمانی برخورد ميکنند و سخاوتند و فداکار هستند و میتوانند احساساتی، خودشیرین و مردم نواز هم باشند. این اشخاص بسیار خوش قلب بوده و به طرف سایرین جذب میشوند. این اشخاص در بهترین حالت خود خواه نبوده و بشر دوست هستند. آن ها معمولاً بسیار به سایرین عشق می ورزند. ما هر چه فکر کردیم دیدیم که زن عموی پیتر پارکر را میتوان در این قالب قرار داد.

 

6- جی. جونا جیمسون: تیپ کمالگرا یا اصلاح‌گر (Reformer/Perfectionist)

اشخاص کمال گرا ملاک های خيلي خيلي بالایی را براي موفقیت در نظر می گیرند و درصورتی که به آن اهداف بلندپروازانه نرسند، خودشان را شکست خورده ميدانند. آن ها نسخه همه اتفاق های دنیا را با قانون«همه یا هیچ» می پیچند. براي کمال گراها نتيجه هر کاری یا شکست کامل است یا موفقیت کامل. دانش آموزی که موقع انتخاب رشته دانشگاهی، فقط دانشگاه تهران را وارد برگ انتخاب رشته ميکند، ورزش‌کار یا مربی ای که همه مساوی گرفتن ها را یک شکست مفتضح می داند، نقاشی که آن قدر نمايشگاه برگزار نمی کند تا موزه هنرهای معاصر بیاید سراغش و روزنامه نگار جوانی که تنها نوشتن در همشهری جوان (آن ها که شوخي سرشان نمی شود بخوانند لوموند!) راضی اش می کند؛ همه و همه نمونه های اشخاص کمال گرا هستند. ته تمام این آرمان های بالابلند، یک ترس ظریف از شکست خوردن خوابیده است؛ ترسی که باعث ميشود فرد همیشه در حالت تنش و استرس باشد. ما جی. جونا جیمسون را فردی با این خصوصیات میدانیم.

 

5- فلش تامپسون: تیپ رمانتیک فردگرا یا هنرمند (Individualist/Romantic)

فلش تامپسون (Flash Thompson)

این اشخاص، خواستار اموری هستند که دردسترس نیست. ایده‌ال ها هیچوقت در اینجا و حالا نیست و به عبارتي آن چه دردسترس است، برایش بي‌ارزش است و آن چه را بدست آوردنش سخت است می خواهند. بسیار احساسی و زودرنج هستند. خویش را با حس سایرین درگیر ميکنند و چون از تخیل بسیار نیرومندی برخوردارند، خودشان هم دچار همان حس ها میشوند. اکثراً ناراحت و افسرده هستند و خلق متغیر دارند. اشتغال ذهني آنها با گم شده هاست و عاشقِ غایب و امور ازدست رفته اند. از کارهای یکنواخت خسته میشوند و درصورتی که امکان آن باشد، ول خرج هستند. خواهان توجه هستند و عدم توجه، آنها را ناراحت ميکند. ارتباط ها و جمع های یکنواخت، برایشان خسته کننده است. امور تاریک و ممنوع، مدام براي آنها جذابیت دارد. احساس زيبايي شناختیِ قوی ای دارند. تضادهای وجودی شان زیاد است. در بین نُه تیپ انیاگرام، حساس ترین تیپ شخصیتی را دارند و زندگی در کنار این اشخاص، مانند راه رفتن روی یخ است. فلش تامپسون نزدیک ترین شخصیت در سری فیلم های مرد عنکبوتی به این تیپ است.

 

4- والچر: تیپ وفاخو، وفاجو و شکاک (Loyalist/Loyal Skeptic)

والچر

این اشخاص به همه چیز سوء ظن دارند. افرادی محتاط هستند. می خواهند بدانند که در ذهن سایرین راجع به آن ها چه می گذرد. نگران خیانت و بی وفایی دیگرانند. معمولاً استرس دارند و دوست دارند وظیفه آن ها در جایی که هستند معلوم و تعریف شده باشد. نوعی متعهد و مبتنی بر امنیت هستند. آنها قابل اعتماد ، سخت کوش و مسئولیت پذیر هستند. عیوب را بطور فوق العاده پیدا ميکنند و مسایل را پيش بيني ميکنند و همکاري foster دارند و میتوانند حالت دفاعی، گریزان، و مضطرب بگیرند و در حالی که شاکی از استرس زیاد هستند ولی در حالت استرس کار ميکنند. آن ها میتوانند محتاط و دودل باشند ولی انفعالی، جسور، و مبارز باشند. این اشخاص بطور معمول با شک و سوء ظن بخود مشکل دارند. این اشخاص در بهترین وضعیت از نظر درونی پایدار، متکی بخود ميباشند و شجاعانه از خویش و سایرین دفاع ميکنند. والچر زیر مجموعه این تیپ شخصیت طبقه بندی میشود.

 

3- ند لیدز: تیپ خوش بین و خوش گذران (Enthusiast/Epicure)

ند لیدز

دوری از درد. افرادی اجتماعي و رفیق باز هستند. معمولاً همه فن حریفند و در چند چیز مهارت دارند و بسیار خوش بینند. پیوسته به سایرین امید می دهند، نگران نباش همه چیز درست میشه. اهل بلوف زدن و خالی بندی و یا غلو کردن هم هستند و… ( بخاطر لذت جوئی، تنوع طلبی و هیجان خواهی بالا، احتمال گرایش به اعتياد در این تیپ نسبتا زیاد است). آنها برونگرا، خوشبین، با استعداد، و با انگيزه هستند. آن ها صبور، جسور و عملگرا هستند ولی استعدادهای آن ها میتواند به هرز رود، بی اندازه پراکنده شده و نامنظم شوند. این اشخاص مرتب بدنبال تجربه های جدید و جالب هستند، ولی میتوانند با ادامه دادن پریشان و خسته شوند. آن ها معمولاً با مسائلی چون بی صبری و عجله کردن مشکل دارند. این اشخاص در بهترین وضعیت بر استعدادها و اهداف ارزشمند خویش تمرکز ميکنند ، قدردان، شاد و خرسند هستند. در میان شخصیت های سری فیلم های جدید مرد عنکبوتی میتوان رفیق فابریک پیتر پارکر یعنی ند لیدز را در این قالب این تیپ شخصیتی طبقه بندی کرد.

 

2- هپی هوگان: تیپ صلح طلب و میانجی (Peacemaker/Mediator)

هپی هوگان

این اشخاص دنبال ارامش و آشتی و صلح با دیگرانند. پیوسته میخواهند بین سایرین واسطه شوند تا بین آن ها آشتی بر قرار کنند. افرادی انطباق پذیر و تابع هستند. از درگیری و خشونت خودداری ميکنند و حتی شاید از آن می ترسند. نسبتا تنبل هستند. در تصمیم گیریها مشکل دارند و آخرین تصمیم را درست نمی گیرند و… این ویژگیها سرنخهای این تیپها بودند. ویژگی های اصلی آنها عبارت است از: حفظ‌کننده آرامش به هر قیمتی، خوش بیان، دید آسان به زندگی، دارای حس همدردی بدون توقع، مشاور و میانجی خوب. ما هپی هوگان با بازی جان فاورو را فردی با این تیپ ارزیابی میکنیم.

 

1- مرد عنکبوتی/پیتر پارکر: تیپ مهرطلب یا کمک کننده (Helper/Giver)

تیپ شخصیت مرد عنکبوتی

افرادی این تیپ را دارند، به دنبال عشق و محبت به دیگران هستند. برای این افراد کمک کردن مهم‌ترین وظیفه‌ای است که در زندگی دارند و علاوه بر محبت کردن؛ به دنبال کسب محبت از سمت دیگران نیز می باشند. افرادی متفکر و سخت‌کوش هستند که عمیقاً توسط دیگران دوست داشته می‌شوند. سخاوت مند و خون ‌گرم می‌باشند و رفتاری دوستانه و صادقانه دارند. افراد این تیپ در اینیاگرام افرادی همدل، بی ریا، خوش قلب، بخشنده و فداکار هستن. این دسته از افراد دارای حس نیت هستن؛ تمایل دارن نزدیک دیگران باشن و در انجام کارهای دیگران حضور خودشون رو لازم و ضروری میدونن. پس ما قطعا باید پیتر پارکر/مرد عنکبوتی را در این قالب بدانیم.

 

سارا عفتی

سارا عفتی

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

بررسی تیپ شخصیتی دشمنان اسپایدرمن براساس آزمون "مایرز- بریگز" (MYERS-BRIGGS)

 شخصیت شناسی/شبیه کدام قهرمان دنیای سینمایی مارول هستی؟

شخصیت‌شناسی/ شبیه کدام عنکبوتی هستی؟

شخصیت‌شناسی/ شبیه کدام شخصیت انیمیشن "مردعنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی" هستی؟

شخصیت‌شناسی/ شبیه کدام یک از دشمنان مردعنکبوتی هستی؟

رتبه بندی باهوش ترین شخصیت ها در دنیای سینمایی مارول (MCU)

رتبه‌بندی قوی ترین قهرمان های تازه‌وارد MCU در فاز چهارم

مارول ویژگی های شخصیتی پیتر پاركر/مرد عنكبوتی را منتشر كرد

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

10 شخصیت دنیای سینمایی مارول که بهتر از نسخه کمیک خود هستند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Geralt of Rivia
#1 Geralt of Rivia 1401-01-11 09:24
مقاله جالب و‌متفاوتی بود که کمک کرد شخصیتای دوست داشتنی اسپایدی در mcu را بیشتر بشناسیم
نقل قول کردن
Sarah
#2 Sarah 1401-01-11 11:00
تشکر میکنم از خودم بابت مقاله خوبم. :lol: این آخرین مقاله من برای سایت بود. هر خوبی و بدی بود حلال کنید ...
گرفتاری های شخصی و کارای پایان نامه اجازه نمیده بیش از این در خدمتتون باشم :cry:
ممنونم از استاد خوبم که آیا افتخارو داد که این مدت به جامعه کمیک بوک‌خوان کشور خدمت کنم :-)
نقل قول کردن
s.p.i
#3 s.p.i 1401-01-11 13:50
خیلی ممنون از خانم سارا عفتی بابت مقالشون
و خسته نباشید
باعث شد با تیپ شخصیت های مرد عنکبوتی آشنا بشم
تونی استارک هميشه میخواست پیتر موفق بشه و پیشرفت کنه و البته خود تونی به مرور پیشرفت کرد
ام جی مثل پیتر شخصیت باهوشی بود و حتی کمی پیتر زیر نظر داشت و حتی خودش هویت پیتر فهمید
زن عموی می آدمی بود که هميشه به پیتر کمک می‌کرد یا یاری میرسوند
والچر شخصیتی بود که با شکاکی تونست هویت پیتر کشف کنه
ند لیز هم خب هميشه سیع می کرد خوش بین باشه و به نوعی ما هیچوقت اون ناراحت ندیدیم
هپی هوگان هم شخصی بود که تا حدی دنبال آرامش بود و با کسی جنگ نداشت
مرد عنکبوتی خودمون هم که هميشه به همه کمک می‌کرد
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#4 AM SM BM SM 1401-01-11 17:49
به نقل از Sarah:
تشکر میکنم از خودم بابت مقاله خوبم. :lol: این آخرین مقاله من برای سایت بود. هر خوبی و بدی بود حلال کنید ...
گرفتاری های شخصی و کارای پایان نامه اجازه نمیده بیش از این در خدمتتون باشم :cry:
ممنونم از استاد خوبم که آیا افتخارو داد که این مدت به جامعه کمیک بوک‌خوان کشور خدمت کنم :-)

والا ما که بدی از شما ندیدیم و هرچی که بوده لطف شما به جامعه کمیک فن ایران با مقالاتتون بوده و در این مدت از مقالات متنوع شما بسیار لذت بردیم. امیدوارم گرفتاری های شما هم برطرف بشه تا دوباره بتونیم از مقالات شما استفاده کنیم. این مقاله هم بسیار جالب وfun بود.
با تشکر.
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#5 Kia Iron Man 1401-01-11 19:25
به نقل از Sarah:
تشکر میکنم از خودم بابت مقاله خوبم. :lol: این آخرین مقاله من برای سایت بود. هر خوبی و بدی بود حلال کنید ...
گرفتاری های شخصی و کارای پایان نامه اجازه نمیده بیش از این در خدمتتون باشم :cry:
ممنونم از استاد خوبم که آیا افتخارو داد که این مدت به جامعه کمیک بوک‌خوان کشور خدمت کنم :-)

خسته نباشید و ممنونم بابت مقاله فوق‌العاده‌تون. مطمئنا شما یکی از نویسندگان برتر سایت هستید و با مقالات عالی‌تون خدمت بزرگی به جامعه کمیک ایران کردید. امیدوارم که مشکلات و گرفتاری های شما هم برطرف بشن و همیشه و همه جا موفق و موید باشید.
در ضمن من واقعا نمیدونم که چرا کاربران سایت انقدر کم لطف شدن و حتی از گذاشتن یه کامنت ساده برای مقالات خودداری میکنن.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44