تمام اطلاعات و مدارک لو رفته از فیلم "دکتر استرنج ۲: در مولتی ورس جنون"

همراه شما هستیم با این مقاله جذاب که تمامی اطلاعات Multiverse of Madness رو جمع آوری کرده، پس با ما در اسپایدی همراه باشید.

 

خب اینو همین اول بگم که این مقاله میتونه اسپویل بخشی از داستان دکتر استرنج  مولتیورس جنون باشه ولی اینو بگم اینطور که مشخصه کامل نیست چون مثلا توی بخش اطلاعات لیک شده گفته شده فلان شخصیت حضور کوتاه توی فیلم داره ولی در خود فیلمنامه اشاره ای نشده به حضورش.  فقط اینکه این فیلمنامه گاها اشتباهات نگارشی داره که باعث شده ترجمه اون سخت بشه و اگه بعضی از قسمت های ترجمه واضح نبود عذر خواهی میکنم. حالا که این رو گفتم یه مقدمه با اسپویل هم زیر هست

این فیلمنامه رو نمیشه تایید کرد و نه تکذیب  ولی احتمال درست بودنش زیاده چون همین اتفاق برا فیلمای قبلی هم افتاد و اطلاعات لیک شده کاملا درست بودند .  این رو بگم که خود فیلمنامه ارسالی از شش پارت تشکیل  شده که ما هریک رو ترجمه میکنیم ولی فک نمیکنم  ترتیب پارت ها با همین شکل که هست باشه و قطعا بین این شش پارت بخش های دیگری هم هست . ولی همین اطلاعات هم فک کنم برا فهمیدن قسمت اصلی داستان کافی باشه . خب فیلم اینطور که شواهد میگن دارکه و توی اون اینطور که تا اینجا مشخص شده ما سکانس های دارک زیاد داریم از کشته شدن تعداد زیادی جادوگر به شکلی که حتی باعث گریه وانگ میشه تا شکسته شدن استخوان های چارلز اگزاویه و ...

خب منابع مختلفی که ما استفاده کردیم اطلاعات خودشون از دکتر استرنج  مولتیورس جنون رو به صورت های مختلف ارائه دادند که حالا ما چندتا فیلمنامه داریم که اتفاقا شباهت های داستانی زیادی دارند ولی تفاوت های جالب و تاثیر گذاری هم دارند که در ادامه همه ی اینها رو بیان میکنیم . ابتدا به ترجمه اولین فیلمنامه که از شش پارت 5 پارت ان ترجمه شده میپردازیم و علت ترجمه نشدن پارت ششم رو هم در پایان توضیح دادم و اینکه احتمال درست بودنش کمه.

 

این فیلمنامه به نوعی یه فیلمنامه لو رفته از طرف پرتغال نام برده شده .

 

پارت اول :

خب داستان فیلم حدود 1 سال 2 ماه بعد از حوادث وست ویو رخ میده . خب طبق پارت اول اینطوری شروع میشه که بارون موردو در ادامه کار هایی که در صحنه پس از تیتراژ دکتر استرنج 1 شروع کرده بود و به سراغ جادوگر های مختلف میرفت اینبار به سراغ واندا میره . خب اونو درون کلبه خودش پیدا میکنه و منتظر زمان مناسب برا حمله میمونه  تا اینکه شب با تیر های جادویی شروع به حمله برا کشتن واندا میکنه ولی به دلیل استفاده از الفبای رونز توسط واندا در کلبه این تیر های جادویی موردو اثری نداره . موردو به این نتیجه میرسه که کارهایی که میکنه نتیجه ای نداره پس فرار میکنه ولی واندا اونو به همین راحتی رها نمیکنه اونو تعقیب میکنه  تا اینکه به موردو میرسه و اونو میکشه  ( به همین راحتی ) .

ذهن واندا با استفاده و یادگیری از کتاب دارک هولد فاسد شده و به همین دلیله که اغلب  به این شکل رفتار میکنه . زمانی که واقعا متوجه میشه که چه کاری کرده اشفته میشه و با وحشت به کلبه خودش برمیگرده . خب در همین حال اون دوباره یه سری به کتاب میزنه و توی اون طلسمی رو پیدا میکنه که توضیح میده میشه با این طلسم موجودی رو احضار کرد که هر ارزویی رو براورده میکنه .

خب اینجا به کنار میریم سراغ استرنج . ما توی نیویورک  استرنج رو داریم که خودش رو برا مراسم ازدواج کریستین اماده میکنه . درحالی که متعجب و ناراحته که دیگه با کریستین نیست ولی از طرفی خوشحاله که کسی هست که کریستین رو خوشحال کنه .

در این زمان استیون در سالن های سانکتوم سانکتوروم قدم میزنه و به این فکر میکنه که میتونست چه لحظه های لذت بخشی رو با کریستین در کنار هم باشند ولی در همین حال وانگ برمیگرده و به اون تیکه میندازه.

توی اون فیلم در ادامه فیلم اسپایدی وانگ جادوگر اعظمه و استرنج دستیار اون و این رو هم میدونیم که سانکتوم که قبلا با سنگ زمان محافظت میشد دیگه بی حفاظت باقی مونده.

 

پارت دوم :

خب وانگ و استرنج به مراسم ازواج کریستین میرسند . در این لحظه ناگهان استرنج حضور چیزی رو حس میکنه که در ادامه پورتالی باز میشه و یه دختر ترسیده که از یه هیولا فرار میکنه وارد میشن . گفته میشه این هیولا همون شوماگوراثه که توسط واندا احضار شده . گوراث شروع به تخریب اطراف میکنه و اینجا خب فیلمنامه میگه استرنج کریستین رو بعد از اینکه یه تصادف با یه ماشین داشت رو نجات میده . از اینجا وانگ و استرنج هردو شروع به مبارزه با شوما گوراث میکنند در حالی که مردم اطراف وحشت زده فرار میکنند و امریکا چاوز هم از ترس پنهان شده .

وانگ شوما رو در هوا نگه میداره و همزمان استرنج به چشمش حمله میکنه . ( مثل اینکه اینجا دیگه شوما گوراث نابود میشه ) . استرنج برمیگرده سمت چاوز از اون توضیح میخواد ولی وانگ دخالت میکنه و میگه اون فقط یه بچه است که ترسیده . وانگ اون رو میبره که پیتزا بخوره  استرنج هم قبول میکنه که اونها رو همراهی کنه فقط برای گرفن اطلاعات .

خب  هنگام خوردن پیتزا خوردن چاوز واقعا خسته کننده توصیف شده و در عین حال به مقدار زیاد غذا میخوره جوری که اعصاب استرنج رو به هم میریزه . استرنج از اون میخواد کمتر بخوره و بیشتر توضیح بده . با اینحال چاوز استرنج رو نادیده میگیره و از وانگ درخواست یه پیتزای دیگه میکنه . استرنج به میز میکوبه و میگه زود تر حرف بزن . ولی چاوز میگه گرسنه است . استرنج میگه مهم نیست که گرسنه ای مسئله اینه که یک هیولا شهر رو تخریب کرده و نزدیک بود که  عشق عشق اونو بکشه ( the love of his love  )

خب چاوز میگه هیولا سعی نکرد منو بگیره فقط سعی کرد منو تسخیر کنه ( اینجای فیلمنامه هم واضح نیست واقعا )  . خب استرنج میگه چرا . چاوز میگه فقط در صورتی جواب میده که یه پیتزای دیگه رو بخوره . خب چاوز توضیح میده که فرض کنیم این پیتزا مولتیورسه . این جهان شماست و این جهان من . این دو از جهت هایی شباهت دارند ولی کاملا متفاوت با دیگران .

 

پارت سوم :

استرنج هنوز روی چاوز پافشاری میکنه که زودتر توضیح بده و میپرسه که اون هیولا از تو چی میخواست . چاوز میگه نمیدونم ولی فک نکنم نیت خوبی داشته باشه .

اینجا دیگه وانگ توشیح میده  . موجودی که چاوز رو تعقیب میکرد شوماگوراثه . موجودی با درجه بسیار بالا در دنیای ارواح که فقط جادوگرانی با قدرت واقعا بالا یا با استفاده از کتابی از جادوی سیاه به او دسترسی دارند  و اینها جادوگرانی هستند که از وظیفه خود یعنی محافظت از این جهان پشت کرده اند و علیه این جهان شورش کرده اند . اینجا دیگه وانگ میگه این  شوا گوراث خیلی راحت شکست خورد و بر اساس مطالعاتش نمیتونه شوماگوراث واقعی باشه و میگه که  شوماگوراث واقعی بعد از چاوز میاد و باعث یک کابوس واقعی میشه ( اینجا مشخص نیست منظورش از کابوس اتفاقات وحشتناک و دردناکه یا خود نایتمر  و یا اینکه منظورش از بعد از چاوز میاد یعنی چی ؟ یعنی اگه چاوز کشته بشه یا تسخیر بشه ؟ )

در همین حال با نابود این موجود واندا در کلبه خودش دیگه حضور شوما گوراث رو احساس نمیکنه و ناامیدانه شروع به ورق زدن کتاب میکنه . در همین حال به بخشی از کتاب میرسه که میگه برای دسترسی  به موجوداتی از ابعاد و جهان دیگر او باید سطح بالایی از جادو ( یا دانش ) رو داشته باشه و یا اینکه امکان سفر بین بین واقعیت ها یا جهان دیگه رو داشته باشه  اما این موارد هزینه بالایی دارد  . همین زمان واندا صداهایی رو میشنوه کتاب میگه که او باید این کار ها رو انجام بده تا دوباره به خانواده خودش برسه . در این دوره واندا از لحاظ روحی و روانی واقعا اسیب پذیر شده و در بی ثبات ترین بازه خودش قرار داره  او واقعا عطش انجام انچه رو که کتاب گفته در خودش داره .

هرچند واندا در این زمان قدرت خودش رو بهتر میکنه  و اون رو اصلاح میکنه ولی هنوز بخشی از اراده و ذهن او توسط کتاب کنترل میشه بدون اینکه خودش متوجه بشه .

سپس واندا شروع به سفر بین جهان های موازی میکنه ولی در حالت اختری خودش چون به غیر از این امکان انجام چنین سفر هایی رو نداره . او از جهان های بسیاری میگذره . جهان هایی که برا  بزرگ کردن فرزندانش و کنار اونها بودن واقعا عالیه . واندا دوباره صدایی رو میشنوه که میگه چاوز کلید ارزو های توعه , اونو پیدا کن .

در همین زمان چاوز احساس میکنه که بخشی از جهان اون در حال نابود شدنه ( مردن ) . برای همین وانگ و استرنج با قدرت های چاوز به جهان اون وارد میشن . هنگامی که اونها به جهان چاوز میرسند در همین حال استرنج احساس میکنه حال خوبی نداره . در ادامه اونها واندا رو میبینند که واقعا از کنترل خارج شده و اصلا ثبات ذهنی نداره  . واندا به اونها هشدار میده که فقط دختره رو تحویل بدن .

استرنج متوجه میشه که اون واندایی نیست که در مبارزه با تانوس دیده و وانگ هم این رو میگه که او واقعا واندای عادی نیست . او متوجه میشه که روح و ذهن واندا تحت کنترل و فشاره . استرنج به وانگ میگه که فرار کنند و با دختره به واقعیت خودشون برن در حالی که سعی در برگشت واندا به واقعیت خودش میکنه .

 

پارت چهارم :

وانگ و چاوز برای کمک گرفتن به کامرتاج وارد میشن . در همین حال در دنیای چاوز استرنج از واندا میپرسه که واقعا چرا به دختره نیاز داره . اون میگه که چاوز کلید رسیدن به بچه های خودشه . استفن اشاره میکنه که تمام اتفاقاتی که تجربه کرده فقط یک خیال و توهم بوده و اصلا نمیشه اونها رو دوباره به واقعیت اورد . واندا از این حرف واقعا عصبانی میشه و به سمت استرنج حمله میکنه .

واندا در تلاشه که دوباره بچه های خودش رو داشته باشه . ولی مشکل اینه که او برای رسیدن به خواسته های خودش باید به کشل کامل در مولتیورس سفر کنه ولی واندا تنها امکان انجام این سفر رو در حالت اختری خودش داره . و تنها راه حل ممکن چاوز هست که میتونه پورتال های بین جهانی باز کنه .

در کامارتاج وانگ در مشورت و کمک خواستن از جادوگر های قدرتمند کشف میکنه که دارک هولد علت رفتار های واندا است . در همین حال استرنج از طریف قکر خودش از وانگ کمک میخواد چرا که واقعا در بد مشکلی افتاده . وانگ این رو به چاوز میگه و چاوز یه پورتال به سمت استرنج باز میکنه ولی به جای استرنج این واندا است که وارد میشه . در همین زمان جادوگران مختلفی سعی در نجات چاوز میکنند و به واندا حمله میکنند ولی واندا به سادگی اونها رو میکشه ( خب اینجا توضیح نداده چطوری ولی پیداست که مرگ خوشایندی نداشتند و در ادامه مواردی رو میگه  ) . در همین حال وانگ بی تحرک میمونه و با دیدن اینکه همچین ادم های خوبی چنین پایان وحشتناکی داشتند شروع به گریه میکنه . وانگ در حالی که استرنج و چاوز فرار میکنند توسط واندا اسیر میشه .

استرنج و چاوز به واقعیت های مختلفی سفر میکنند تا اینکه به جهانی میرسند و با موردو روبه رو میشن ( این واریانت ,  مستر موردو نام داره که یه نسخه موازی از موردویی هست که ما دیدیم و توسط واندا کشته شد ) موردو اونها رو به خاطر بی ثبات کردن واقعیت زندانی میکنه . چاوز در یه زندان تحت نظارت کلیا قرار میگیره . موردو استرنج رو  پیش ایلومیناتی میبره که از اون واقعیت محافظت میکنند . خب تیم ایلومیناتی متشکل از : مونیکا رمبو , بالدر  , کاپیتان کارتر و چارلز اگزاویه به عنوان رهبر هست . کلیا هم به عنوان مشاور  و  عضو وفادار به چارلز معرفی میشه . ایلومیناتی در این زمان راجب کشتن یا نکشتن دکتر استرنج و چاوز بحث میکنند چرا که استرنج باعث بی ثباتی تار و پود واقعیت در مولتیورس شده .

 

پارت پنجم :

کلیا در اینجا میگه که چاوز فقط یه بچه است  نیاز به کشتن او نیست و همینطور دکتر استرنج . استرنج سپس سعی میکند که راجب واندا به اونها هشدار بده . خب اینجا صحنه ای رو نمایش میده که ما در این تایم لاین که ایلومیناتی حضور دارند ما واندایی رو داریم که در کنار فرزندانش در شادی و خوشحالی حضور داره  ولی این صحنه به این صورت تمام میشه که واندایی دنیای اصلی این واندا رو تسخیر میکنه و از اون استفاده میکنه تا به سمت ایلومیناتی حمله کنه .

زمانی که واندا با ایلومیناتی روبه رو میشه اینجا بالدر میگه که اون فقط یه جادوگر عادیه که از کنترل خارج شده و به زودی قضیه تمام میشه . اینجا واندا اونو به سمت دیوار پرت میکنه و دیوار هم روی اون خراب میشه . خب از اینجا مبارزه شروع میشه . چارلز یک صندلی شناور داره . کاپیتان کارتر هم از شمشیر خودش  برا کات کردن واندا استفاده میکنه ولی واندا اونو به سمت مونیکا پرتاب میکنه .

در هنگام این نبرد کلیا چاوز رو ازاد میکنه و به اون میگه از من دور نشو . خب اینجا مبارزه واندا با چارلز شروع میشه . چارلز سعی میکنه که واندای واقعیت خودش رو از واندای اصلی جدا کنه  در این زمان او به نیروی شیطانی دارک هولد درون واندا پی میبره و با فکر خودش به دکتر استرنج هشدار میده . واندا چارلز رو از صندلی خودش جدا میکنه و در همین زمان ما صدای شکستن استخوان های چالز رو میشنویم.

.............................

خب اینو بگم که پارت ششم رو قرار ندادم چون انتهای فیلمه و انتهای واقعا خاصی نیست و یه جورایی عادیه . مثلا فرض کنید پارت ششم متعلق به فیلم اسپایدی باشه و توضیح میده که سه اسپایدرمن پس از حل مشکلات هر یک به واقعیت خودشون بازگشتند و هریک از ویلین ها از مرگ نجات یافتند . درسته که پارت ششم عادیه ولی خب این انتهای فیلمه یه جورایی انتهای انتهای فیلمه .  و اینکه ما توی این فیلمنامه خیلی از چیز ها رو نداشتیم . مثلا اون نسخه از استرنج که توی تریلر دیدیم و یا اینکه استرنج از واندا کمک میخواست . یا حتی ( این قسمت اسپو.یل داره )  خود انتهای فیلمنامه یه سری اطلاعات خارج از متن رو گفته مثل اینکه ما توی فیلم کامئویی از لوکی داریم . توی فیلم به پیتر و اگاتا اشاره میشه  و ما در انتهای فیلم دو صحنه پس از تیتراژ داریم . ( بعضی از منابع گفتن که یکی از این صحنه ها مربوط به ثور 4 میشه و وضعیت اون رو نمایش میدن ) . البته  خارج از این فیلمنامه و اطلاعات اون ما اخبار مختلفی رو این روز ها داشتیم از حضور ددپول / رید ریچاردز /  مگنتو /  گوست رایدر گرفته تا اسپایدی توبی و واریانت ایرون من و هالک  . هرچند حضور همه ی اینها  همزمان با هم در یک فیلم میشه گفت ناممکنه و احتمالش هم کمه چون ما درون این فیلمنامه فقط اون شخصیت هایی هایی رو داشتیم که احتمال حضورشون از قبل بیش از بقیه بود  مثل لوکی و چارلز .

خب فیلمنامه دوم . این یکی مربوط به منابع خود ردیته . فیلمنامه دوم با فیلمنامه اول تقریبا شکل مشابهی داره ولی تفاوت های اون رو اینجا به صورت مورد به مورد بیان میکنیم که برای درک بهتر اون باید فیلمنامه قبل رو خوانده باشید . این فیلمنامه نسبت به فیلمنامه قبل نامنظم تره و از ترتیب خاصی پیروی نمیکنه  ولی ما سعی کردیم اون رو به شکل منظم طبق اطلاعات فیلمنامه قبلی مرتب کنیم .

1- ما توی فیلمنامه  قبلی گفتیم واندا موردو دنیای اصلی رو در ابتدای فیلم  میکشه و این موردو حدودا پنج دقیقه در فیلم حضور داره ولی اینکه چطور کشته میشه رو نگفتیم ولی در این فیلمنامه میگه که واندا سر موردو رو قطع میکنه و اینجوری اون رو میکشه . ( این میتونه یه اشاره به شروع فیلم دکتر استرنج 1 باشه که کتابدار قبل از وانگ به همین صورت کشته شد .

2- طبق این فیلمنامه ظاهر استرنج در بخشی از  مدت فیلم به صوورت ظاهر کلاسیک خودش در کمیک ها تبدیل میشه   .

3- اینجا نحوه ورود امریکا چاوز متفاوته . وقتی اون پورتال رو باز میکنه و به نیویورک وارد میشه فقط خودش و هیولا نیستند بلکه همراه با خودش یه بدن مرده رو هم همراه داره که اون بدن مرده دکتر استرنج هست .

4- وانگ و استرنج با هم با دراوردن چشم شوماگوراث اون رو شکست میدن . ولی قبل از اون شوما گوراث عده ای رو که در اون اطراف درون ماشین های خودشون بودن رو با له کردنشون درون ماشین میکشه .

5- شوما گوراث توسط واندا احظار شده بود و به دنبال قدرت های امریکا چاز بود . چاوز بعد از این نبرد استرنج و وانگ رو درون یه کوچه با اون بدن مرده استرنج رو به رو میکنه . چاوز ترسیده که استرنج و وانگ اون رو میبرن پیتزا فروشی . اونجا استرنج شروع به دیدن کابوس هایی از کشته شدن خودش و وانگ میکنه . چاوز میگه اونها رویا نیستند بلکه واقعیت دارند ولی متعلق به دنیا های موازی هستند  .

6- استرنج به اشتباه سراغ واندا میره و از اون کمک میخواد . ( اینجا دیگه فیلمنامه توضیح بیشتری نداده ) . واندا که به دنبال قدرت های چاوزه استرنج و وانگ رو تهدیدد میکنه ولی وانگ رو زندانی میکنه واسترنج و چاوز فرار میکنند . اینجا بود که جادوگران زیادی از کامارتاج توسط واندا کشته میشن .

7- استرنج و چاوز به دنیا های موازی مختلفی میرن . یکی از اونها که اتفاقا فیلمنامه توضیح زیادی درباره اون نداده iron legion  نام داره .

8- سپس اونها به یه دنیای موازی دیگه میرن جایی که استرنج خودش  رو برای شکست دادن تانوس قربانی کرده . در اونجا موردو جادوگر اعظم است . او استرنج و چاوز رو فریب میده و اونها رو مسموم میکنه . وقتی بیدار میشن توی یه زندان هستند . اینجا دیگه اونها با گروه ایلومیناتی اون یونیورس روبه رو میشن . و بحث سر کشتن یا نکشتن استرنج و چاوز که قوانین رو نقض کرده اند .

9- اینجا واندای اون یونیورس رو خوشحال در کنار بچه هایش درون یک مزرعه نمایش میده .

10 بالدر میگه واندا دنیای اصلی فقط یک جادوگر ساده است که خطر اون به راحتی قابل رفع شدنه .

11- اینجا بدن واندای این یونیورس توسط  واندای دنیای اصلی تسخیر میشه و حمله به ایلومیناتی .

12 اینجا با فیلمنامه قبلی یه تفاوت داره اینه که واندا به جای شکستن استخوان های چارلز گردن اون رو میشکنه .

13 نبرد استرنج با موردوی اون یونیورس برا فرار کردن

14 پالمر  اون یونیورس که توی فیلمنامه قبلی هم بهش میگفتن کلیا . چاوز رو ازاد میکنه و همراه با استرنج فرار میکنن . تا اینکه به یه در بسته میرسن و پالمر اونو با دستبند خودش باز میکنه ( اینو توی تریلر دیدیم که پالمر استرنج و چاوز جلوی یه در باز شده بودن که به یه جای ویران شده معلق  باز میشد ) پشت اون در میگن مولتیورسه که ) اینجا منظور فیلمنامه رو نمیشه فهمید چون مولتیورس یه جای خاص نیست که ! مولتیورس شامل بی نهایت یونیورس و برخی ابعاد بین یونیورسی و هزار جور چیز دیگه میشه . به طور خلاصه همه ی این جهان های موازی و یونیورس ها بخشی از مولتیورس هستن و مولتیورس یک  مکان خاص نیست که ! )

15 اینجا دوباره فیلم میره سمت کامارتاج . جادوگران توی اونجا یک سد جادویی ایجاد میکنند برا جلوگیری از ورود واندا . که واندا وارد ذهن یک جادوگر ضعیف میشه و با تسخیر اون تقریبا تمام جادوگران رو میکشه .

16 اینجا دیگه واندا به چاوز میرسه و اونو میگیره . برا تمام کردن کار خودش واندا میره سمت دارک هولد ولی یک جادوگر خودش رو قربانی میکنه تا دارک هولد نابود بشه . واندا وانگ رو تهدید میکنه که بگه کجا میتونه یه دارک هولد دیگه پیدا کنه یا اینکه وجودیت رو از بین میبره ( فک کنم منظور فیلمنامه از وجودیت همون جهان باشه )

17 وانگ میگه که یک دارک هولد در کوهستان درون مکانی نامعلوم قرار داره . اونها به اون مکان میرسند . قلیعه وجود داره به نام قلعه دارک هولد . اونجا روی دیوار ها حکاکی هایی وجود داره که مربوط به دارک هولد و نوشته های شیطانی خوانده میشه .

18 الان دیگه واندا هم قدرت چاوز و هم قدرت دارک هولد رو داره و میتونه به صورت کامل و فیزیکی خودش در مولتیورس سفر کنه.

19 اینجا دیگه نظم فیلمنامه به هم خورده . میگه واندای خوب واندای شرور رو شکست میده . فک کنم منظورش اینه که واندای دنیای موازی همونی که تسخیر شده بود توی یه نبرد واندای دنیای اصلی رو که شرور شده بود شکست میده . مث اینکه این نبرد سر بچه های اون واندای خوب بوده که واندای خوب واندای دنیای اصلی رو شکست میده .

20 اینجا میگه استرنج با نسخه موازی خودش یعنی دفندر استرنج مبارزه میکنه و با پرتاب کردن اون به بیرون باعث کشته شدنش میشه ( مثل ینکه صحنه کشته شدن دفندر استرنج هم دارکه و یه جورایی نوشته تکه تکه شدن یا له شدن اون )

21 اینجا میگه استرنج حالت اختری خودش رو به بدن مرده خودش درون دنیای اصلی منتقل میکنه . و با بلند شدنش از روی زمین مثل یک زامبی حرکت میکنه .

22- اینجا فیلم برمیگرده به کامارتاج و اونجا رو در حالی نمایش میده که رینترا  در حال سخنرانی برای جادوگران بازمانده هست اینکه وانگ فداکاری کرد و تحمل همه چیز دست از نجات جادوگران نکشید .

23 اینجا فیلمنامه گفته زمزمه های بدن مرده استرنج در گوش امریکا چاوز باعث میشه اون مهارتش در کنترل قدرت هایش بهتر بشه و بتونه بهتر از اونها استفاده کنه . چاوز وارد نبرد با واندا میشه و هردو نبردی بین جهانی دارن  ( اینطور که پیداست یه جورایی میتونه شبیه به نبرد واچر با ویژن توی رسی وات ایف باشه )

24- پایان فیلم گفته شده واندا به بچه های خودش میرسه اونم در حالی که اونها گریه میکنند و زامبی ها اون ها رو دنبال میکنند ( اینجا میدونم شاید یه کم گیج کننده باشه ولی دقیقا چیزی هست که درون فیلمنامه نوشته و پیداست فیلمنامه شکاف های داستانی داره ) . ( دوستان از این جا به بعد  از خود این فیلمنامه نیست چون قبلا گفتم اطلاعات لیک شده کم نیست و اتفاقا یه چندتا اطلاعات لیک شده مربوط به این تایم از فیلم بود و کامل کننده این قسمت که اونها رو اینجا قرار میدم ) مث اینکه این زامبی ها از طرف دارک هولد هستند . واندا دارک هولد رو نابود میکنه که باعث میشه  قصر تخریب بشه و واندا زیر اوار مدفون بشه . داستان اینجوری تمام میشه که بقیه فکر میکنند واندا مرده ولی در ادامه ما سکانسی رو داریم که واندا به هوش میاد ولی مهم جایی هست که اون به هوش اومده یعنی لاتوریا اونم در حالی که حافظه خودش رو از دست داده  . ( لاتوریا سرزمین دکتر دووم توی کمیک ها است و مسلما این اشاره زمینه ساز ورود دکتر دووم به دنیای سینمایی مارول است ) .

25- گفته شده اتفاقات فیلم باعث افزایش سن بیلی و تامی دوقلوی واندا میشه .

26- این فیلمنامه میگه صحنه پس از تیتراژ دیگه فیلم مربوط به استرنج میش جاییکه کلیا از استرنج کمک میخواد و استرنج رو در حالی نمایش میده که چشم سوم بر روی سرش قرار داره .

....................

اطلاعات لیک شده درباره منابع دیگه :

1- فردی که اطلاعات کاملا درستی از اونجرز اند گیم اسپویل کرده بود گفته که تیلدا سوئینتون برا بازی در نقش انشنت وان برمیگرده ( استاد دکتر استرنج در فیلم پیشین این شخصیت ) و گفته مهمتر از همه دستکش ها برمیگردند ( مثل اینکه منظورش از دستکش ها دستکش ابدیت است )

2- این یکی از یه منبع دیگه هست که میگه در فیلم به کودکی برادر وودو اشاره میشه . اینم یکی از جادوگران دنیای کمیک هست که مدتی جادوگر اعظم هم بود .

3- حضور مونیکا رمبو و لوکی

4- روبه رو شدن با روبات های التران که اتفاقا در تصاویر لیک شده هم بود .

5- بازگشت توبی مگوایر در نقش اسپایدرمن ( گفته شده اسپایدرمن دکتر استرنج رو در حالی که درون بعد تاریک غرق میشه نجات میده . )

6- مارول بعد از دیدن نتایج و هیجانات حاصل از اونجرز پایان بازی و اسپایدرمن راهی به خانه نیست به دلیل حضور شخصیت های فراوان در ریشوت های دکتر استرنج مولتیورس جنون شخصیت های فراوانی رو به فیلم وارد کرده که گفته میشه . تام کروز در نقش واریانت ایرون من که اتفاقا اون روبات های التران هم متعلق به این تونی استارک هستند . مارول قصد داره واکین فنیکس رو برا نقش یکی از واریانت های دکتر استرنج انتخاب کنه . گفته شده رید ریچاردز با بازیگر ابتدایی خودش  و مگنتو با بازی فسبندر و گوست رایدر هم با بازی نیکولاس کیج در این فیلم حضور دارند .

7- شایعه مذاکره مارول با دیکاپریو که فک کنم بیشتر جهت طنزه تا اینکه واقعیت داشته باشه .

8- حضور برخی  شخصیت های اترنالز

9- حضور دکتر استرنج نسخه وات ایف که در انتقام جویان مولتیورسال هم حضور داشت . ولی حضور این کاراکتر زیاد به چشم نمیاد و چنان نقش مهمی در فیلم نداره  و حتی نقش او به عنوان ویلین هم نیست  یعنی نقش منفی نداره .

10 مارول سعی در بازگشت هیوجکمن در نقش لوگان داشت که متاسفانه این برنامه از طرف مارول کنسل شده .

11- حضور بلک بولت که این یکی احتمالش خیی کمه

12 دیگه حضور چارلز اگزاویه که نیاز به شایعه نداره چون قطعیه و این با بازی پاتریک استوارت هست ولی گفته شده همزمان طی نبرد ذهنی چارلز با واندا  ما چهره جوانی این کاراکتر یعنی جیمز مک اووی رو هم میبینیم .

13 واندای جهان ایلومیناتی دقیقا چهره ای شبیه به واندای دنیای اصلی دارد . کاپیتان کارتر کشته نمیشود . ویلین اصلی فیلم واندا است نه شوما گوراث .

14 اینجا توضیح راجب ملاقات اولیه استرنج با واندا داده میشه که اونجا با دیدار اول استرنج متوجه ذهن اشفته واندا میشه و اینکه واندا تحت کنترله و سعی میکنه اون رو از این حالت خارج کنه که فایده ای نداره .

15 گفته شده که اونجا که واندا به سمت بچه های واندای جهان ایلومیناتی میره اونها میترسند و مادر واقعی خودشون رو میخوان . این باعث یک اتفاقا ناگهانی درونی در واندا میشه و اون رو تحت تاثیر قرار میده که اینجا نامرئی میشه و میره . واندا کاری مثل واندا ویژن انجام میده که باعث اسیب به مولتیورس میشه و اون رو در شکننده ترین حالت قرار میده . این اتفاق باعث بازگشت بچه های اصلی و خود واندا به دنیای اصلی میشه ولی اونها بزرگ شده اند و همسن با حضورشون در واندا ویژن نیستند .

16- موردو دنیای اصلی فقط حدود 5 دقیقه حضور داره و سریعا توسط واندا کشته میشه .

17 ادام هیوگیل برای نقش رینترا انتخاب شده

18 پایان فیلم اشاره به اتفاقات خاندان ام در کمیک دارد . خب اینجا رو با اسپویل از کمیک خودم توضیح میدم .  قبلا گفتم که یه منبع دیگه گفته واندا در پایان فیلم در لاتوریا به هوش میاد  اونم در حالی که حافظه خودش رو از دست داده . جایی که واندا در پی اتفاقات هاوس او ام برا درخواست کمک با دکتر دووم ملاقات میکنه و اونجا برای برگرداندن بچه های خودش از اون کمک میخواد که میگه چون استرنج محدودیت داره و تو هیچ خط قرمزی در استفاده از جادو نداری از تو کمک میخوام . دووم هم با استفاده از ویژگی واندا که نکسوس زمین ۶۱۶ هست لایف فورس رو از ابعاد ازاد میکنه که این لایف فورس درون واندا ذخیره میشه ولی خود دووم اینجا میگه احمق بودم که فک میکردیم میشه همچین نیرویی رو کنترل کنیم و در پایان طلسم واندا ناگهان اونجا رو ترک میکنه چون به خاطر طلسم و لایف فورس حافظه خودش رو از دست داده و داستان اینطوری پیش میره که در ادامه واندا و دووم میخواستند ازدواج کنند اونم در حالی که واندا حافظه خودش رو از دست داده ولی بقیه خواستند جلوی دووم رو بگیرند و واندا رو نجات بدن .

19 کامئو و حتی اشاره کوتاه به اسپایدرمن و اگاتا هارکنس . این منبع همچنین گفته فیلم یه اسپویل واقعا عظیم داره که هیچکس از اون خبر نداره جز افراد واقعا نزدیک حتی خدمه عادی و  بیش از افراد شرکت کننده در عوامل فیلم هم از این اسویل خبر ندارند .

20 این یکی احتمال زیاد فقط یک شایعه است که به احتمال زیاد واقعیت نداره .  میگه ایوان گروفود، بن افلک، وسلی اسنایپس، هالی بری، جنیفر گارنر، نیکلاس کیج، کلارک گرگ، کلویی بنت و گابریل لونا به عنوان شخصیت های خود در فیلم ها و نمایش های قبلی مارول ظاهر خواهند شد.

21- موردو دنیای ایلومیناتی  به  واندای دنیای اصلی کمک می کند اما قصد دارد در ادامه به او خیانت کند

22- آمریکا چاوز بخش مرکزی طرح داستانه . او و واندا در اوایل فیلم درگیری شدیدی با هم دارند زیرا آمریکا چاوز فکر می کنه واندا مسئول مرگ مادرانش و نابودی جهان محل زندگی اش  است .

23- گفته شده در این فیلم کثان حضور داره که اینم میشه گفت احتمال زیاد واقعیت نداره .

24- اینجا میگه واندا خودش رو برای نجات فرزندانش و مولتیورس فدا میکنه که این به احتمال زیاد درسته و در پایان فیلم هم در حالی که حافظه خودش رو از دست داده در لاتوریا به هوش میاد .

25- گفته شده فیلم با دنیای موازی شروع میشه و وانگ و استرنجی موازی رو نمایش میده که با بالاترین سطح خشونت که تا حالا در بین فیلم های مارول دیدیم کشته میشن . میگه این نوع مرگ ادای احترامی به  Evil Dead  ساخته سم ریمی است .

26- گفته میشه اون باغی که اتفاقا شکل زیبایی رو هم داشت فقط یک توهم ساده است و جنگل در واقعیت ظاهری وحشتناک و تاریک دارد .

27- گته میشه دفندر استرنج مربوط به دنیایی است که هرگز در اونجا انتقام جویان پس از بشکن تانوس بازگردانده نشدند و در این دنیا او مسئول یک تیم ابرقهرمانی به اسم مدافعان است .

28- موردو به استرنج می گوید که بزرگترین تهدید در جهان نسخه ای از خودش است که به دنبال استرنج های دیگر است تا آنها را بکشد و قدرت آنها را جذب کند و می خواهد تنها استرنج باشد.این نسخه شیطانی استرنج مشابه نسخه وات ایف است، اما با این وجود یک شخصیت جداگانه است که مربوط به دنیای دیگر است . این نسخه از استرنج  متعلق به دنیایی است که سرگذشتی  مشابه با MCUاسترنج  دارد، ولی  در این نسخه، کریستین پالمر با مرد دیگری ازدواج کرد. بعد از عروسی با ماشین تصادف می کند و می میرد. این استرنج در نهایت با دفندر استرنج و استرنج دنیای اصلی روبه رو میشه و در نهایت دیوانه میشه و دست به خودکشی میزنه .

29- ما دنیایی رو در فیلم داریم که در اون تانوس دوبار توانسته بشکن بزند و عواقب وحشتناکی برای این دنیا داشته .

30- در نهایت اتفاقات فیلم باعث اتصال دنیای ام سی یو با دنیای جهش یافتگان فاکس میشه .

31- تماس مارول با بن افلک برای بازی در نقش دردویل

 

نویسنده و مترجم : امیر رضا قاسمی 

 

 All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

تحلیل و بررسی تریلر "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" + نکات و ایستراگ ها

15 حقیقتی که احتمالاً درباره دکتر استرنج نمیدانستید!

18 شایعه و خبر درباره شخصیت هایی که در فیلم «دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون» حضور خواهند داشت

20 لحظه ی شوکه کننده در سریال «چه می‌شود اگر» (WHAT IF)

ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم دکتر استرنج

10 نسخه عجیب و غریب از دکتر استرنج در دنیای کمیک!

تاریخچه کامل دکتر استرنج در دنیای کمیک

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

معرفی شخصیت های مکمل کمیک های دکتر استرنج

تاریخچه کامل دکتر استرنج در دنیای کمیک

 10 دشمن برتر دکتر استرنج 

کمیک اریجین دکتر استرنج ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

کمیک گمشده دکتر استرنج ترجمه شد! + لینک دانلود

معرفی دکتر استرنج

شماره آخر كمیك "دکتر استرنج: سوگند"  ترجمه شد + لينك دانلود مستقيم

10 كمیك برتر «دكتر استرنج» (Dr. Strange)

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (Origin) را دارند + ویدئو

معرفی متحدین مرد عنکبوتی: دکتر استرنج

10 تئوری بزرگ در‌باره‌ی فیلم «مردعنکبوتی: هیچ راهی به خانه نیست» که امکان دارد اتفاق بیفتند

 10 چیزی که میخواهیم در قسمت سوم فیلم "مرد عنکبوتی" در MCU ببینیم!

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

raya1979
#1 raya1979 1400-11-08 21:59
سلام و ممنون بابت مقاله
حقیقتش فیلمنامه اول بدجوری ناامیدم کرد... از این فیلم به این عظمت خدایی انتظارم هزار هزار برابر فیلمنامه ی اول بود که دعا دعا میکنم بیشترش واقعی نباشه و فیلم اصلی جور دیگه باشه :cry: :cry:
انتظارم اینه که همراهی سه جادوگر بزرگ دنیای مارول یعنی لوکی ، واندا و استرنج رو ببینم... که بدجور خورد تو ذوقم که حضور لوکی در حد یه کامئو هستش و بدتر خورد تو ذوقم که ممکنه واندا ، خبیث اصلی داستان باشه :cry: کاش اینم توی فیلم اینجوری نباشه :lol:
در کل بازم براش مشتاقم ... کاش نشون بده که لوکی و استرنج قراره چطور فاجعه ی مولتی ورس که توی فیلمای نو وی هوم و لوکی اتفاق افتاد رو جمع کنن... برای این فیلم هم مثل نو وی هوم آرزو میکنم که ما رو ناامید نکنه و همونطور که اسپایدی تونست توجه ها رو جلب کنه، این فیلم هم بترکونه ;-)
نقل قول کردن
s.p.i
#2 s.p.i 1400-11-09 15:16
سلام خیلی ممنون بابت مقاله
راستش یه خرده نگران این فیلم هستم چون خیلی شلوغ هست و خب این چند وقت مارول اوفت کرد که خوشبختانه تونست با مرد عنکبوتی دور از خانه برگرده جدا از اون بیشتر شخصیت ها در حد یه کمئو هستن ولی مشخصه سه تا دکتر استرنج با دوتا وندا داریم و البته میشه گفت شاهد مرگ های بسیار زیادی هستیم امیداروم تونسته باشن چاوز به شخصیت جذابی تبدیلش کنن نه اینکه صرف به خاطره جو همجنسگرایی و ... آورده باشن داخل فیلم امیدوارم این فیلم مارو نا امید نکنه

تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44