10 درسی که از دنیای سینمایی مارول می‌آموزیم

10-درسی-که-از-دنیای-سینمایی-مارول-می‌آموزیم

فیلم های دنیای سینمایی مارول همیشه از طریق داستان های جذاب و دوست داشتنی به ما درس هایی داده است.

این فیلم ها بر روی تلاش های یک ابرقهرمان متمرکزاند؛ شخصی که توانایی های خاص و منحصر به فردی نسبت به مردم عادی دارد. هرچند خیلی از مخاطبان نمی‌توانند این فیلم ها را به زندگی واقعی ربط بدهند اما دنیای سینمایی مارول تاکتیک های خاص خودش را دارد. سال به سال، فیلم های دنیای سینمایی مارول به مردم ثابت می‌کنند که چیزی بیش از یک فیلم ابرقهرمانی هستند چون در هنگام اتفاقات ناگوار، ابرقهرمانان به زندگی مردم گره می‌خورند. طرفداران این دنیای سینمایی، فقط به دلیل اینکه ابرقهرمانان می‌توانند پرواز کنند یا روی سقف راه بروند دوست ندارند. آن ها این شخصیت ها را دوست دارند زیرا داستان های آها درس های اخلاقی و ارزشمندی را در خود جای داده که مخاطبان آن را درک می‌کنند. مقاله زیر را هم بخوانید:

10 درسی که اسپایدرمن در فیلم هایش به ما آموخت

 

10. در لحظه زندگی کردن

اگر تنها یک چیز باشد که فیلم های دنیای سینمایی مارول به هواداران آموخته است، این است که زمان بسیار ارزشمند است. مردم معمولا زمان خود را با افسوس خوردن برای گذشته هدر می‌دهند اما رویا پردازی برای تغییر گذشته نه تنها هیچ چیزی را حل نمی‌کند، بلکه در زمان حال هم تغییری ایجاد نمی‌کند. فیلم انتقام جویان: پایان بازی داستان ابرقهرمانان باقی مانده ای بود که در زمان سفر کردند تا تانوس را شکست و سرنوشت دنیا را تغییر دهند. هرچند که سفر در زمان موفقیت آمیز بود اما در دنیای واقعی ماشین زمان وجود ندارد. مردم اغلب فراموش می‌کنند که وقت خود را صرف چیز هایی کنند که مهم هستند و با افرادی که به آنها اهمیت می‌دهند وقت بگذرانند.

 

9. خودمان را دوست داشته باشیم

هرچند خیلی از کاراکترهای دنیای سینمایی مارول همیشه با اینکه چگونه خودشان را بشناسند درگیر نبودند، اما برخی از گذشته ‌ی خود آگاه هستند. بروس بنر و استیو راجرز اتفاقاتی را پشت سر گذاشتند که وضعیت فیزیکی شان را تغییر داد. هر دو یادگرفتند که خودِ جدیدشان را بپذیرند. بروس با اختلال تجزیه هویت درگیر بود و باید یاد می‌گرفت که با هالک به عنوان بخشی از خودش کنار بیاید و استیو تبدیل شدنش به کاپیتان آمریکا که نسخه ای جدید و قوی تر از خودش بود را پذیرفت.

 

8. تنوع (نژادی/فرهنگی) مهم است

دنیای سینمایی با حداقل تنوع نژادی در بین کاراکتر هایش آغاز شد. خوشبختانه در فاز چهارم او در آثارش از تنوع نژادی استفاده کرده و این تنوع برای مردم عادی و مخاطبان این دنیای سینمایی خوش آیند بوده است. بودن شخصیت های سیاهپوست و شخصیت های زن که به اندازه ی مرد آهنی و کاپیتان آمریکا باهوش هستند مطمئنا تاثیر خوبی روی مخاطبان گذاشته است. علاوه بر این لورن ریدولف، نقش نخستین شخصیت ناشنوای دنیای سینمایی مارول را ایفا می‌کند، واندا ویژن به مسئله ی سلامت روان پرداخت، بلک ویدو اولین فیلم دنیای سینمایی مارول بود که توسط یک کارگردان زن کارگردانی شد و شانگ چی اولین ابرقهرمان آسیایی- آمریکایی بود. دنیای سینمایی مارول مسیر طولانی را در پیش دارد اما این اتفاقات گام هایی در مسیر درست هستند.

 

7. با قدرت زیاد مسئولیت زیاد هم میاد

هرچند که جمله ی معروف " با قدرت زیاد مسئولیت زیاد هم میاد" بسیار در دنیای مارول تکرار شده، دلیلی وجود دارد که می‌گوید چرا این جمله انقدر مهم است. این جمله توسط عمو بن در اسپایدرمن سال 2002 گفته شد. در سال های اخیر چه توسط زن عمو می گفته شد و چه توسط عمو بن و چه هر شخص دیگری، این جمله از اهمیت بالایی برخوردار است. منظور این جمله این نیست که یک فرد معمولی برای خوب بودن به قدرت نیاز دارد. منظور این است که مردم باید از توانایی های خود در جهت کار های خوب استفاده کنند. مردم باید از توانایی های خود به ساختن جهانی بهتر کمک کنند.

 

6. پول خوب است، اما نمی‌تواند خوشبختی را بخرد

مخاطبانی که شاهد فراز و فرود تونی استارک بودند، در ابتدای قصه اش در دنیای سینمایی مارول او را یک میلیاردر خودخواه دیدند. بعد ها او به یک پدر و همسر خوب و فداکار تبدیل شد. هرچند که تونی استارک در شغل خود موفق بود و پول کافی را برای ساخت مقر انتقام جویان و خانه های زیادی فراهم کرد، او بدون عشق به مردی که بود تبدیل نمی‌شد. عشقی که توسط والدین فوت شده اش از او دریغ شد توسط پپر پاتس، دخترش مورگان و همراهان ابرقهرمانش که او دوست خطابشان می‌کرد به او بازگردانده شد. زندگی تونی استارک با عشق و پول و دوستی و خانواده غنی شده بود.

 

5. قدرت هیچ ربطی به اندازه ندارد

مردم همیشه با توجه به ظاهر فیزیکی یک فرد، قدرت های اورا می‌سنجند. هنگامی که اسکات لنگ سابقه ی جنایی دارد، او در فیلم های دنیای سینمایی خود را قهرمانی شایسته نشان داد. توانایی اسکات در تغییر اندازه ی خود، چیزی فراتر از قدرت عجیب لباس مرد مورچه ای است. می‌توان این تغییر اندازه را استعاره ای دانست که اندازه ی فیزیکی ربطی به موثر بودن یک شخص ندارد. هرچند او اغلب با لباس مرد مورچه ای در فیلم ها دیده می‌شود و به اندازه ی یک حشره می‌شود اما توانایی های مبارزه او خوب است و او همانقدر که در اندازه ی واقعی اش قوی است، در اندازه ی مورچه ای هم هست.

 

4. خانواده، چیزی فراتر از همخونی

این نکته که حتما نباید برای خانواده بودن نسبت خونی داشته باشید به کرات در دنیای سینمایی مارول تکرار شده است. برای مثال محافظین کهکشان نشان دادند که خانواده می‌تواند انتخابی باشد. پیتر کوئیل و همراهانش یکدیگر را زمانی پیدا کردند که یک گوی را بدزدند. این گروه در فیلم اول و دوم با یکدیگر مبارزه می‌کنند و تا جایی پیش می‌روند که تا انتهای راه در کنار یکدیگر می‌مانند و مبارزه می‌کنند. خانواده را باید با فداکاری هایی که یک عضو برای اعضای دیگر انجام می‌دهد و میزان عشق بی قید وشرط آنها برای یکدیگر سنجید.

 

3. کار کردن به عنوان یک تیم همه چیز را راحت تر می‌کند

یکی از درس های بزرگی که دنیای سینمایی مارول به طرفداران آموخته است این است که همکاری کردن با یکدیگر مسائل را برای همه راحت تر می‌کند. فیلم انتقام جویان آغاز گر دورانی از همکاری ابرقهرمانان با یکدیگر برای مقاصد مثبت بود. به همان اندازه که ماموریت های عجیب و غریب داشتند، مشخص شد که برای تکیه کردن به دیگران و دریافت کمک هم خوب است. برخی از آدم ها اکثر زمان خود را تنها سپری می‌کنند و با خودشان در مورد پروژه ها و اهدافشان حرف می‌زنند. اما ممکن است کمک گرفتن از دیگران را مفید بدانند. تنها کار کردن ممکن است در شرایط خاصی ایده آل باشد اما همکاری کردن با بقیه هم ضرری ندارد.

 

2. عشق، ضعف نیست

بعضی از مردم عشق را یک نقطه ضعف یا حواس پرتی میدانند اما عشق اثر عمیقی روی مردم دارد. عشق می‌تواند مردم را به سوی عصبانیت، انتقام و حتی بهبود خود سوق دهد. ناتاشا در فیلم بلک ویدو تصمیم گرفتن که خانواده ای که او را به سرپرستی گرفته اند دوست داشته باشد، لوکی آموخت که خودش را دوست داشته باشد و واندا عشق را در تاریک ترین زمان ها کنار ویژن پیدا کرد. کاراکتر های دنیای مارول همیشه توسط عشق هدایت شده اند و همه لایق دوست داشتن شخص دیگری هستند حتی اگر آن شخص خودش باشد.

 

1. هیچکس کامل نیست

دنیای سینمایی مارول هیچگاه از نشان دادن خطاهای کاراکتر های خود ترسی نداشته است. با اینکه بسیاری از کاراکتر های دنیای سینمایی مارول پر از خطا هستند، تعدادی از آنها باید کماکان روی خود کار کنند. باکی بارنز، از اولین حضورش در فیلم کاپیتان آمریکا 2 تا آخرین حضورش در سریال فالکون و سرباز زمستان به یکی از اعضای اصلی دنیای سینمایی مارول تبدیل شده است. باکی جایگاه خودش را در میان انتقام جویان بدست آورده و با تلاش بسیار موفق شد بر گذشته ی خود پیروز شود. در واقعیت خیلی از مردم مشکلات شخصی زیادی دارند که ممکن است نیاز به توجه داشته باشد، اما این چیزی از تلاش آنها برای انسان خوبی بودن کم نمی‌کند.

 

شکیبا پوران پیر

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2022

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 درسی که اسپایدرمن در فیلم هایش به ما آموخت

زیباترین لوکیشن ‌های طراحی ‌شده در کتاب اول MCU

10 ویژگی ممتاز دنیای سینمایی مارول که باعث شده مرتکب اشتباهات رایج نشود

رتبه‌بندی بهترین کاستوم‌ها در دنیای سینمایی مارول

۱۵ لحظه برتر و به‌ یادماندنی مردعنکبوتی در MCU

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

رتبه بندی شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) از نظر قدرت فیزیکی

20 زره برتر مرد آهنی در دنیای سینمایی (MCU)

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

15 دیالوگ برتر فیلم های مارول

15 صحنه ی اکشن برتر فیلم های مارول

مارول چطور ارباب سرگرمی جهان شد؟

رتبه بندی تهدیدآمیز ترین نژادهای بیگانه فضایی در دنیای سینمایی مارول!

رتبه بندی مهم ترین وسایل نقلیه در دنیای سینمایی مارول

10 درسی که از دنیای سینمایی مارول می‌آموزیم

رتبه بندی شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) از نظر قدرت فیزیکی

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند در دنیای سینمایی مارول (MCU)

15 سلاح نیرومند که در دنیای سینمایی مارول مخفی شده اند!

10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

10 چیز جالبی که احتمالا درباره دنیای سینمایی مارول (MCU) نمیدانستید!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Frank castle
#1 Frank castle 1401-06-30 14:19
عجیبه اینقدر سایت خلوت شده.
بزرگترین درسی که مارول داد اینه که اگر یه هدف بزرگ داری باید اونو کوچیک کنی و قدم به قدم پیش بری تا بهش بررسی.زمان و صبر و پشتکار همه چی رو حل میکنه.
البته حیف که مارول توی فاز چهار واقعا گند زد به اعتبارش
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1401-06-30 14:49
به نقل از Frank castle:
عجیبه اینقدر سایت خلوت شده.

فک‌کنم شما خودت اولین‌کامنتیه که میزاری بعد از ماه ها
نقل قول کردن
SPIDERBAT
#3 SPIDERBAT 1401-06-31 13:49
سلام ممنون از اسپایدی و خانم پوران پیر برای این مقاله ی زیبا
تمامی موارد خوب بودن من دلم میخواست یه جمله ای که از سریال ماموران شیلد شنیدم رو هم اضافه کنم که یه جورایی میشه گفت به همون در لحظه زندگی کن بر میگرده
Problem on times
این جمله میگه که سعی کن مشکلاتی که الان داری رو حل کنی و خودت و ذهنت رو درگیر مشکلات آینده نکنی و یواش یواش و مرحله مرحله به مشکلات بعدی و بزرگتر برسی تا براشون آماده باشی.
مجدد ممنون بابت مقاله و زحمات استاد ترابی و مدیران دیگر سایت خسته نباشین.
نقل قول کردن
ultimate.spider.amir
#4 ultimate.spider.amir 1401-06-31 22:04
عالی بود مقاله
Mcu بسیار آموزنده است
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#5 Miguel-OHara 1401-08-18 08:14
بسیار مقاله دقیق و درستی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید