زیباترین لوکیشن ‌های طراحی ‌شده در کتاب اول MCU

زیباترین لوکیشن ‌های طراحی ‌شده در کتاب اول  MCU

خب قطار بررسی ما از کتاب اول MCU به ایستگاه زیباترین لوکیشن‌های طراحی‌شده رسید...

 

مقدمه: خب وقتی صحبت از دنیای سینمایی مشترک می‌رسد، نکته‌ی مهم این است که چه‌طور باید این دنیا رو جوری نمایش داد که مخاطب به عظمتش پی ببرد؟ بالاخره داریم درباره‌ی یک دنیا صحبت می‌کنیم و همان‌طور که از اسمش پیداست باید ابعاد مختلفی را از این دنیا نشان دهد و خب الحق‌والانصاف MCU نشان داده به معنای واقعی کلمه یک یونیورس سینمایی کامل است؛ اولین و بهترین، واقعا برازندشه! دنیایی که مرزهایش زمین و سیارات و کهکشان را در بر می‌گیرد و قرار هم هست که در فاز پیش‌رو گسترش هم بیابد. اما مارول هیچ‌گاه کیفیت را فدای کمیت نکرده و در طراحی و دیزاین این یونیورس اوج خلاقیت و دقت را خرج نموده؛ به همین بهانه در سری مقالات بررسی کتاب اول MCU که قبلا قولش رو بهتون داده بودیم، این‌ بار قصد داریم تا برترین و زیباترین لوکیشن‌های طراحی‌شده در سه فاز اول MCU را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید...

 

10- ساکار (Sakaar)

ساکار (Sakaar)

سبک بصری فیلم رگناروک بیشتر تحت تاثیر فلش گوردون بود. واقعا هم فیلم‌های تور باید همیشه این قدر رنگارنگ و سرگرم کننده باشند؛ اثری که وایتیتی تحویل مخاطبین داد به مراتب از دو فیلم قبلی که حتی در مواقعی خسته‌کننده هم می‌شدند بهتر و جذاب‌تر بود. در واقع وایتیتی با کمدی خاصی که در فیلم به کار گرفته بود، همه چیز را تکان داد؛ او نشان داد که به خوبی روح کمیک‌های دهه‌ی ۶۰ تور را درک کرده. ساکار اما نقطه‌ی عطف فیلم است؛ سیاره‌ای پر از آشغال که توسط یک آنارشیست و نظام آنارشیستی اداره می‌شود و در آن میادین گلادیاتوری‌ای برای نبردهای مرگ‌آفرینی وجود دارد که پادشاه و حاکم ساکار به تماشای آن‌ها می‌نشیند، نبردهایی که دیدیم با آمدن هالک رونق هم گرفته بود. واقعا طراحی و دیزاین ساکار خیلی چشم‌نواز و زیبا بود و از تنوع به‌سزایی بهره می‌گرفت که باعث می‌شد چشم مخاطب خسته نشود و لوکیشن‌های زیبا و گوناگونی را ببیند.

 

9- محله هلز کیچن (Hell’s Kitchen)

محله هلز کیچن (Hell’s Kitchen)

تصمیم‌گیری در مورد اینکه بالاخره سریال‌های مارول/نتفلیکس را جزءی از MCU حساب کنیم یا نه، یکی از بحث‌ها و مشاجرات داغ این روزها است و همون طور که اینجا هم اشاره کردیم، تلویحا ارتباطشون با MCU نفی شده؛ اما ما این مورد رو در لیست قرار می‌دهیم؛ چرا که دوست داریم یادی از شعار ابتدایی مارول بکنیم، IT'S ALL CONNECTEDی که گرچه محقق نشد، اما به هر حال شعاری بود که در ابتدا وعده‌اش داده شد و از همین رو برای اینکه یادی هم از سریال‌های مارول/نتفلیکس کرده باشیم این مورد رو در لیست قرار می‌دهیم. اما نسخه‌ی هلث‌کیچنی که این سریال‌ها ارائه دادند دارای تمی دارک و رئال بود که می‌شد به خوبی فضای تیره و تار و گنگستری حاکم بر اون رو حس کرد، خصوصا این که سریال واقعا در شهر و به دور از پرده‌های سبز ساخته شد که علی‌الخصوص در دردویل، واقعا حس و حال غریبی رو به مخاطب می‌داد. منطقه‌ای که توسط قهرمانانی مثل دردویل، لوک کیج، جسیکا جونز و آیرون فیست محافظت می‌شود و در گوشه‌ای تنگ و تاریک از نیویورک قرار دارد.

 

8- کامار- تاج (Kamar-Taj)

 کامار- تاج (Kamar-Taj)

کامار-تاج سرزمینی باستانی است که استفان استرنج هنرهای عرفانی را در آن فرا گرفت. سرزمینی که در کمیک‌ها از آن به عنوان "سرزمین پنهان در سطوح بالایی هیمالیا" یاد می‌شود که البته این منطقه در فیلم دکتر استرنج با منطقه‌ای در تبت جایگزین شده و به جای یک مرد تبتی یک زن وظیفه آموزش استفان را برعهده داشت. نقطه‌ی عطف فروش فیلم البته که جلوه‌های ویژه‌ی مدهوش کننده و بدیع فیلم بود، اما با تمام این‌ها طراحی کامار-تاج در کمال ظرافت حس و حال جادویی-عرفانی را به خوبی به مخاطب عرضه می‌کرد؛ خصوصا در اثناء آموزش‌های استرنج که در کانون توجه قرار می‌گرفت.

 

7- نُوْوِر (Knowhere)

 نُوْوِر (Knowhere)

در اولین فیلم نگهبانان کهکشان زمانی که آهنگی از دیوید بوی در حال پخش شدن بود ما شاهد این بودیم که تیم، جهت فروش گوی به کالکتور، وارد جایی به‌ نام "نوور" می‌شوند که در واقع بر روی سر بریده‌ی یک سلستیال واقع بود؛ سر بریده‌ای که علاوه بر این که یک علامت سوال بزرگ در ذهن مخاطبین ایجاد کرد، همزمان نشان داد که دنیای سینمایی مارول از چه وسعتی برخوردار است که سر بریده‌ی یک موجود عظیم‌الجثه می‌تواند به طرز رازآلودی خودنمایی کند. درسته که در فیلم جنگ بی‌نهایت knowhere هنگامی که تانوس سنگ واقعیت را از کلکتور گرفت نابود شد اما همون‌طور که اینجا هم اشاره کردیم، سلستیال‌ها قراره در فیلم "اترنالز" حضور داشته باشند و در تصویر سلستیال مذکور، شباهت بی‌اندازه‌ای هم به همان نوور خودمون مشهوده! پس این احتمال هم هست که ما از کمّ و کیف ماجرا در اون فیلم باخبر بشویم.

 

6- آزگارد جدید (New Asgard)

 آزگارد جدید (New Asgard)

در پایان فیلم رگناروک، آزگارد نابود شد و باقی‌ماندگانِ آزگاردیانِ آواره به قصد یافتن مأمن و مأوایی جدید رهسپار شدند؛ اما از بخت بدشان سفینه‌شان در صحنه افتتاحیه‌ی جنگ بی‌نهایت توسط تانوس دریده و نابود شد و فقط تعداد خیلی اندکی از آنان شامل امثال والکری و گورک و... توانستند جان سالم به در ببرند و به این ترتیب عنوان باقی‌مانده‌ی باقیماندگان را مال خود کردند! و به زمین رفته و آزگارد جدید را در شهر تانسبرگِ نروژ ایجاد نمودند؛ منطقه‌ای که در رگناروک دیدیم که اودین خود را آنجا تبعید کرده بود و در همان‌جا هم به دیار حق شتافت! از زیبایی این لوکیشن همین بس که پس از سر زبان افتادن این محل بواسطه حضور در MCU اکنون این شهر و منطقه به یک مکان توریستی بدل شده.

 

5- سیاره‌ی ایگو (Ego’s Planet)

سیاره‌ی ایگو (Ego’s Planet)

در نگهبانان کهکشان۲ سرانجام کوئیل با پدر بیولوژیکی‌اش، ایگو، دیدار می‌کند و در می‌یابد که او یک سیاره‌ی زنده است. از یک طرف سطح این سیاره بسیار زیبا و سورئال طراحی شده بود و از طرفی می‌شد شالوده‌ای از میلیون‌ها اسکلت کودک مرده را هم در سطح آن دید. در واقع این سیاره پر از تناقضاتی زیباست که آن را خاص می‌کند؛ مثلا از یک طرف دارای زیبایی مثال‌زدنی‌ای در برخی بخش‌هایش است و در برخی دیگر سطوحی بسیار نگران‌کننده و تعلیق‌زا را به مخاطب عرضه می‌کند.

 

4- ویرانه‌های تایتان (The Ruins Of Titan)

 ویرانه‌های تایتان (The Ruins Of Titan)

یکی دیگر از نقاط عطف فیلم "جنگ بی‌نهایت" به نبرد تونی و دار و دسته‌اش با تانوس در مخروبه‌های تایتان بر می‌گردد؛ یعنی جایی که تونی و دکتر استرنج و مردعنکبوتی و نگهبانان کهکشان سعی در جلوگیری از به وقوع پیوستن اقدام تانوس داشتند و جالبیش هم اینجا بود که نبرد در این سیاره دارای یک ارتباط قوی داستانی با شرایط فعلی هم بود، چرا که تایتان به عنوان سیاره‌ی زادگاه تانوس، اولین جایی بود که او قصد اجرای نقشه‌اش را روی آن داشت و نتیجه‌ی مقاومت مردم هم چیزی نبود جز تباهی نیمی از آن‌ها و ایصال تانوس به خواسته‌اش. خلاصه که لوکیشن تایتان در حین مبارزه با فضای دارک و مخروبه‌اش به زیبایی هرچه تمام‌تر به تصویر کشیده شد و در ذهن مخاطبین مانا و ماندگار شد.

 

3- قلمرو کوانتومی (The Quantum Realm)

 قلمرو کوانتومی (The Quantum Realm)

خب پس از جنگ بی‌نهایت هواداران براشون سوال شد که مردمورچه‌ای دقیقا کجاست؟ ولی خیلی زود در فیلم انت‌من و واسپ مشخص شد که ماجرا از چه قرار بوده و در واقع آن‌ دو در حال کار بر روی قلمرو کوانتومی بودند؛ مسئله‌ای که در اندگیم هم دیدیم که چقدر به کمک قهرمانان آمد. به عنوان یک ریزگرد موجود بین مکان و زمان، قلمرو کوانتومی از پتانسیل‌های بالایی برخوردار است و ما در فیلم انت‌من و واسپ شاهد قلمرو کوانتومی آن هم به طرز سورئالی بودیم و باز هم علاوه بر دقت و هنر سازندگان بهمان ثابت شد که دنیای مارول چقدر وسیع و پرپتانسیل است.

 

2- آزگارد (Asgard)

 آزگارد (Asgard)

دو فیلم اول تور هر قدر دارای یکسری ایرادات بودند اما در طراحی و ارائه‌ی آزگارد درست توی خال می‌زنند. حقیقتا آزگارد یکی از اماکن بسیار تفصیلی در MCU است. از اتاق تاج و تخت اودین گرفته تا محافظت همه‌جانبه‌ی هایمدال از بایفراست تا نقاشی‌های دیواری که تاریکی را در دل خود پنهان کرده‌اند همه و همه نشان می‌دهند آزگارد مکانی سوداگرانه اما واقعی از منظر اسطوره‌شناسی است. خب در طول دنیای تاریک آزگارد مورد حمله قرار گرفت و تا حدودی از بین رفت و در رگناروک هم عملا به دست خود تور کاملا نابود شد. البته که بعدا ما آگاه شدیم که آزگارد نه یک مکان خاص، بلکه قومی است که ارزشی ورای هر مکان دارد و این مردم هستند که آزگارد را می‌سازند.

 

1- واکاندا (Wakanda)

 واکاندا (Wakanda)

خب وقتی صحبت از لیست‌های رتبه‌بندی هنری در MCU می‌شود، نمی‌شود از هنری‌ترین فیلم مارول چشم پوشید. خب تی‌چالا قبل از فیلم اختصاصی‌اش در فیلم "جنگ داخلی" معرفی شده بود و حال قرار بود تا به درون حکومت او و ماجراهایش در واکاندا ریز شویم. از همین رو رایان کوگلر شالوده‌ای از قبیله‌ها، شهرها، فناوری‌ها، مدها، موسیقی‌ها و نیروهای مصلح موجود در واکاندا را به خوبی تحقق بخشید. همچنین ما با منشا و نیروی پلنگ سیاه هم تحت رسومات آن‌ها آشنا شدیم. همچنین به خوبی فرهنگ آفریقایی را در این فیلم شاهد بودیم و واقعا تقاطع سنت ومدرنیسم و اسطوره‌شناسی در طراحی این شهر سبب شد تا هیچ یک از هواداران نتوانند این دیزاین و طراحی موجود را فراموش کنند.

 

این بود زیباترین لوکیشن‌های طراحی‌شده در کتاب اول MCU که تقدیمتون شد؛ شما چه نظری دارین؟ چه لوکیشن‌هایی رو جاشون رو خالی می‌بینین؟ تو کامنت‌ها با ما در میون بذارین...

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

منبعوب‌سایت  screenrant

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مشابه:

رتبه‌بندی بهترین کاستوم‌ها در دنیای سینمایی مارول

۱۵ لحظه برتر و به‌ یادماندنی مردعنکبوتی در MCU

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

رتبه بندی شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) از نظر قدرت فیزیکی

20 زره برتر مرد آهنی در دنیای سینمایی (MCU)

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

15 سلاح نیرومند که در دنیای سینمایی مارول مخفی شده اند!

10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

10 چیز جالبی که احتمالا درباره دنیای سینمایی مارول (MCU) نمیدانستید!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Mr.Harper
#1 Mr.Harper 1398-11-13 10:13
تشکر بابت این مقاله
واقعا لوکیشن ها یکی از یکی بهتر و زیباتر بودن و مارول برای همشون سنگ تموم گذاشت
من خودم بیشتر از همه فضای دارک هلزکیچن رو تو سریال دردویل دوست داشتم القاگر حس خاصی بود و زمان تماشای این سریال از این حس خیلی لذت میبردم
نقل قول کردن
Iron_AH
#2 Iron_AH 1398-11-13 12:22
به شخصه از واکاندا و آزگارد بیشتر خوشم میاد ...
نقل قول کردن
hadializade60
#3 hadializade60 1398-11-13 13:36
واقعا مقاله عالی و خاصی بود
نقل قول کردن
MP Spidey
#4 MP Spidey 1398-11-13 16:19
سپاس از شما.
سریال های مارول/نتفلیکس سعی داشتن تا حد کمی ارتباط خودشونو با MCU حفظ کنن. ولی نمی دونم واقعا چرا آقای کوین فایگی بهشون اهمیت نمیده.
امیدوارم مسئولین مارول این شخصیت ها رو ریبوت نکنن.
نقل قول کردن
hassan91
#5 hassan91 1398-11-13 17:26
لوکیشن ها خیلی پر زرق و برق و پر جزئیات بودند. لوکیشن های مثل زندار یا شهر سوکوویا (زمانی که در آسمان بود خیلی منظره‌ی بکری بود) بنظرم خالی بود جاشون.
نقل قول کردن
hm
#6 hm 1398-11-13 17:56
با سلام مقاله زیبا و دو ست داشتنی بود . من ودم خیلی از واکاندا و آزگارد خوشم اومد . راستی امروز یک بار دیگه end game رو دیدم . واقعا عالیه
نقل قول کردن
spider-man2004
#7 spider-man2004 1398-11-13 19:40
فقط واکاندا و آزگارد جدید ولی تو هر کدومشون به فنا میری.
نقل قول کردن
The spider
#8 The spider 1398-11-13 20:57
آزگارد و هلز کیچن واقعا جذابن برای من
ولی به نظر من نوور بهترین لوکیشن بود خیلی مرموز و اسرار آمیز
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#9 Pooya-Spidey 1398-11-14 00:25
باسلام
ممنون از آقای رضایی بابت این مقاله از سری مقالات برترین های کتاب اول MCU
درست مثل مقالات قبلی این مقاله هم روی موضوع جذابی دست گذاشته بود و به بهترین نحو ممکن هم حرف هاش رو ارائه کرد.
برای من هر 10 تا لوکیشن بسیار زیبا و جذاب هستن اما اگر قرار باشه یکی رو انتخاب کنم ازگارد رو انتخاب میکنم.
طراحی ازگارد واقعا محشر بود....البته بگم که واکاندا هم دست کمی از ازگارد نداشت ولی خب سلیقه من بیشتر ازگارد رو میپسنده. ;-)
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
#10 Abootaleb2PAC 1401-03-29 10:56
سلام، وقتتون بخیر.
با تک‌تک موردها و رتبه‌شون در لیست موافق بودم. و اینکه واقعا لذت بردم از خوندنش. ممنونم ازتون.
وقتی مقالخ رو میخونی میفهمی چقد روی هر مقاله ادمین ها زحمت میکشند و از طرفی چقد تنوع موضوعی داریم برای مقالات سایت.
واقعا آقای ترابی ما کمیک‌فن های داخل ایران به شما مدیونیم. قطعا اگه الان این همه پیج و کانال های کمیکی داریم به خاطر زحمات شما طی این یک دهه هستیم. ممنون ک نظرمو خوندید، وقت بخیر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید