مارول چطور ارباب سرگرمی جهان شد؟

مارول چطور ارباب سرگرمی جهان شد؟

این مقاله رو بخونید تا بفهمید مارول چطوری تونست کمپانی شماره 1 عرصه سرگرمی در سطح بین المللی بشه.

مقدمه: ابرقهرمانان مارول نمادهای آمریکایی هستند و در ذات خودشون دارند آرمان های این کشور را تبلیغ میکنند. با این حال شخصیت هایی مثل مرد عنکبوتی، اونجرز، ایکس من ، کاپیتان آمریکا و ... در مرکز فرنچایزهای چند رسانه ای در سطح بین المللی قرار دارند . ولی این چطور ممکن است؟ دلیلش اینه که مارول به خوبی میدونه چطور برای ذائقه های مختلف در سرتاسر جهان محصول تولید کنه. حتی گاهی اوقات چیزی که برای مردم کشور خودش تهیه کرده را به گونه و شکلی ظریف تغییر میده تا برای مردم و مخاطبین دیگر کشورها نیز جذاب باشه. در این مقاله به معرفی برخی از این شیوه ها میپردازیم.

  

15- نسخه چینی مرد آهنی 3!

مرد آهنی 3 نسخه چینی

چین یکی از جذاب ترین و پر سود ترین بازارهای جهانی برای استودیوهای فیلمسازی تبدیل شده است و مارول هم برای جذب مخاطبین عظیم چینی ترفندهای مختلفی را رو کرده است. در سال 2013 مارول بزرگترین این ترفندها را انجام داد و نسخه ای از "مرد آهنی 3" برای چینی ها عرضه داشت که 4 دقیقه اضافه داشت که مخصوص چینی ها ساخته شده بودند! کلا در فیلم "مرد آهنی 3" یک شخصیت فرعی هست به نام دکتر وو (Dr. Wu) که نقشش رو بازیگر مشهور چین یعنی Wang Xueqi بازی میکنه. او جراحیه که در نهایت arc reactor را از سینه تونی استارک خارج میکنه تا دیگه بهش برای زنده موندن متکی نباشه . اما جالبه که بدونید در نسخه "ایرون من 3" مختص کشور چین ، نقش آقای وو بیشتر شد . او همچنین دستیاری پیدا کرد که نقش او را ستاره مشهور سینمای چین یعنی «فن بینگ‌بینگ» (Fan Bingbing)   بازی کرد. همچنین در این نسخه صحنه ای بود که نشون میداد ایرون من به چین نیاز داشته تا زنده بمونه! مرد آهنی حتی به بچه مدرسه ای های چینی هم سر زد!

  

14- شخصیت کره ای مارول!

 شخصیت کره ای مارول!

مارول قدرت برتر در عرصه سرگرمی در سرتاسر جهانه ولی در کشور کره جنوبی به طور استثنایی موفق بوده. همیشه فیلم های مارول در این کشور فروش بسیار خوبی میکنند و در صدر جدول فروش قرار میگیرند. جالبه که بدونید شرکت The Face Shop که غول عرصه لوازم آرایشی در کره است، محصولاتی منقش به شخصیت های مارول عرضه کرده و حتی فروشگاهی انحصاری با شخصیت های مارول دایر کرده است! و البته شرکت کره ای Netmarble که سازنده بازی Future Fight برای دستگاه های موبایل است، شخصیتی را معرفی کرده به نام «لونا اسنو» (Luna Snow) که ابرقهرمانیه که همچنین یک ستاره موسیقی پاپ هم هست! داستانش از این قراره که او داره در یکی از برنامه های شرکت استارک خوانندگی میکنه که مورد اصابت یکی از آزمایش های شرکت تروریستی A.I.M قرار میگیره و در نتیجه قدرت هایی در راستای کنترل یخ به دست میاره. او تم موسیقی K-pop خودش رو هم داره!

کمیک avengers k 

و البته در اینجا لازمه که ذکر کنم به مناسبت اکران فیلم "انتقام جویان : عصر الترون" یک سری کمیک توسط مارول در کشور کره جنوبی خلق شد به نام Avengers K که در واقع داستان های کلاسیک اونجرز را مورد اقتباس قرار میداد. نویسنده و طراح Avengers K کره ای بودند. این سری کمیک ها بسیار موفق ظاهر شدند و چاپ آنها تا الان هم ادامه داره. سال 2016 خود مارول این کمیک ها را به انگلیسی ترجمه و در آمریکا چاپ کرد!

 

13- برنامه های مارول مختص ژاپنی ها!

برنامه های مارول مختص ژاپنی ها!

انیمه های ژاپنی بسیار محبوب هستند و مارول بارها سعی کرده انیمه هایی براساس شخصیت های خود بسازه تا مخاطبین ژاپنی را جذب خودش بکنه. بنابراین "جنگ های دیسکی مارول: اونجرز" را با همکاری با شرکت Toei ساخت. پخشش هم سال 2014 از شبکه TXN آغاز شد. شروع این سریال شبیه به آرک نخست کمیک "انتقام جویان جدید" بود که در آن ابرشرورها موفق به فرار از زندان میشوند (اگر ترجمه این کمیک را نخوانده اید، اینجا را کلیک کنید). درسته که بیشتر تمرکز سریال روی اونجرز بود ولی دیگر شخصیت ها مثل اسپایدرمن، محافظین کهکشان و مردان ایکس هم در آن حضور داشتند تا مخاطبین کشور ژاپن بیش از پیش با شخصیت های مارول آشنا شوند. این سریال 51 قسمته، به زبان ژاپنی بود ولی به زبان انگلیسی و برای مخاطبین کشور مالزی هم دوبله شده ولی هنوز از آمریکا پخش نشده. ضمن اینکه یک بازی هم براساس آن برای Nintendo 3DS عرضه شده.

کارتون  Marvel Future Avengers

این تنها انیمه مارول برای ژاپنی ها نیست . به طور مثال از سال 2017 انیمه جدیدی به نام Marvel Future Avengers برای کشور ژاپن عرضه شد. این انیمه از شبکه ماهواره ای D-Life پخش شد و مخاطبان مذکر و نوجوان را پوشش میداد و در آن پسری به نام Makoto طی یک آزمایش پلید به نیروهای فوق بشری دست پیدا میکنه و به همراه دیگر نوجوانان دارای نیروهای فوق بشری،  به گروه انتقام جویان ملحق میشود (به عنوان شاگرد). آنها اسم Future Avengers را برای خود انتخاب میکنند. این انیمه به صورت مانگا هم اقتباس شد .

سریال مرد عنکبوتی ژاپنی 

و البته از خیلی وقت پیش مارول برنامه های مختص ژاپنی ها خلق کرده است. در سال 1978 مارول در اقدامی عجیب به كمپانی فیلم سازی "توئی" ژاپن اجازه داد تا سریالی تلویزیونی به سبك معروف Tokusatsu بسازد (Tokusatsu سبكی پرطرفدار در ژاپن است و اگر سریال Power Rangers يا فيلم هاي "گودزيلا" را دیده باشید حتماً با آن آشنایی دارید). این سریال 41 قسمتی (كه هرگز به زبان انگلیسی دوبله نشده) قهرمانی موتورسوار به نام «تاكویا یاماشیرو» (با بازی «شینجی تودو») با یك بیگانه فضایی كه به عنوان آخرین بازمانده از سیاره "عنكبوت ها" به كره زمین آمده، دیدار میكند. این بیگانه به تاكویا قدرت های فوق بشری عنكبوت مانند میدهد. در ضمن تاكویا قادر میشود روباتی غول پیكر به نام «لئوپاردون» (Leopardon) را احضار كند تا با دشمنان عظیم الجثه اش بجنگد! تازه او علاوه بر توانایی های معمول اسپایدرمن حس شنوایی و بویایی بسیار قوی داشت و چشمانش میتوانست در شب ببیند. او دستبندی هم بر دست داشت كه پر از تجهیزات بود و او را قادر میساخت تا تارافكنی كند و یا خودرویی به نام GP7 و یك سفینه فضایی را در مواقع لزوم فرا بخواند!!!

 

12- کاپیتان بریتانیا (Captain Britain)

http://www.spidey.ir/images/img/content/captain-america/copycats/captain-britain.jpg

درسته که این شخصیت از روی «کاپیتان آمریکا» الهام گرفته ولی در هر حال روشی بود که مارول با آن بتونه مخاطبین زیادی در کشور انگلستان برای خودش دست و پا کنه. قدمت زیادی هم داره و سال 1976 خلق شد و نویسندگان و طراحان بزرگی همچون «کریس کلرمانت» ، «الن مور» و «الن دیویس» روی کمیک های او کار کرده اند. اسم واقعی اش هست «برایان برادوک» . جالبه که سرگذشتی جادویی داره چون توسط جادوگر معروف انگلستان یعنی «مرلین» انتخاب شد تا از این کشور دفاع کنه. او ضمنا محافظ مالتی ورس مارول هم هست و در گروه "سپاه کاپیتان بریتانیا" (Captain Britain Corps) عضویت داره تا از کل عالم هستی دفاع کنه. محدوده قدرت های او تا حدی ناشناخته است (چون بستگی داره به اعتماد به نفسی که داره) ولی میدونیم که میتونه پرواز کنه و ... ضمن اینکه نسبت به حمله های ذهنی مصونه و موجودی جادویی به حساب میاد.

  

11- فیلم های کاپیتان آمریکا

فیلم های کاپیتان آمریکا

همه با خبر هستیم که بنا به دلایل سیاسی کلمه "امریکا" در برخی کشورها از محبوبیت برخوردار نیست. سال 2011 مارول با مشکل بزرگی در این رابطه مواجه شد چون فیلمی ساخته بود که واژه آمریکا در عنوان آن به کار رفته بود: "کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو"! مارول برای این که از نظر بازار یابی در سطح جهان با مشکل مواجه نشه این امکان را به توزیع کننده گان این فیلم در دیگر نقاط جهان داد تا آن را با عنوان "نخستین انتقام جو" پخش کنند تا یه وقت حساسیتی روی نام آمریکا به وجود نیاد (یعنی "کاپیتان آمریکا" را از عنوانش حذف کردند!). ادامه های این فیلم هم در برخی از کشورها با تغییراتی مواجه شدند. مثلا سال 2014 ، قسمت دوم با نام "بازگشت نخستین انتقام جو" در کشور آلمان و بلغارستان اکران شد. جالبه که در روسیه اسمش شد: "نخستین انتقام جو: جنگی دیگر" (The First Avenger: Another War) ! سال 2016 نیز اسم فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" تغییر کرد و مثلا در کشور بلغارستان این فیلم تحت عنوان "نخستین انتقام جو: جنگ قهرمانان" اکران شد. در آلمان هم با نام "نخستین انتقام جو: جنگ داخلی" و در روسیه اسمش شد: "نخستین انتقام جو: منازعه"!

 

10- صحنه های اضافی بلینک برای مردم چین!

صحنه های اضافی بلینک برای مردم چین!

در فیلم تحسین شده "مردان ایکس: روزهای گذشته و آینده" ، شخصیت «بلینک» (Blink) نقش مهمی نداشت (در حالی که در دنیای کمیک شخصیت به مراتب مهم و برجسته ای است). با این حال حضور این شخصیت برای تماشاچیان بسیار مهم بود. چرا ؟ چون بازیگر مشهور سینمای چین یعنی «فن بینگ‌بینگ» نقش این شخصیت را بازی میکرد (همون بازیگری که گفتم تو "آیرون من 3" هم بود). حضور او در تریلرهای چینی فیلم بسیار چشمگیر بود و همین کمک کرد تا "مردان ایکس: روزهای گذشته و آینده" بتونه لقب پرفروش ترین فیلم سری ایکس من در کشور چین را به خودش اختصاص بده. این شخصیت همچنین حضور بیشتری در نسخه طولانی تر این فیلم به نام Rogue Cut داشت.

  

9- وب تون های کره جنوبی!

وب تون های کره جنوبی!

در کره جنوبی "وب تونز" (webtoons) بسیار محبوب هستند. در واقع کمیک های دیجیتالی هستند که فرمتشون برای خواندن در گوشی های موبایل ایده آله. سال 2014 مارول با Avengers: Electric Rain وارد این عرصه شد که در آن یک قهرمان جدید کره ای به نام «وایت فاکس» (White Fox) خلق شد. او در واقع یک «کومیهو» (Kumiho) است یا بهتره بگیم یک روباه تغییر شکل دهنده دارای 9 دم که از داستان ها و افسانه های سنتی کره ای گرفته شده. جالبه که این کمیک هرگز به انگلیسی ترجمه نشده ولی سال 2015 و در شماره 1 از کمیک Contest of Champions شاهد بودیم که شخصیت «وایت فاکس» وارد دنیای اصلی مارول شد. حتی در کمیک های ددپول یا Totally Awesome Hulk هم شاهد حضور این شخصیت بوده ایم.

  

8- نگاه جدی به بازار انگلستان

نگاه جدی به بازار انگلستان

با وجود اینکه کمیک بوک ها طبق سنت قدیمی هر ماه منتشر میشوند اما در کشور انگلستان اغلب به صورت هفتگی عرضه شده اند. سال 1972 مارول شعبه یا دپارتمانی از خودش در انگلستان تاسیس کرد به نام Marvel UK تا کمیک های ماهانه خودش را به صورت هفتگی تجدید چاپ و به مخاطبین انگلیسی ارائه بده. اما به زودی Marvel UK کمیک های اریجینال هم چاپ کرد (مثلا برای هالک) و شخصیت های مختص این کشور هم خلق شدند (مثل «کاپیتان بریتانیا»). سپس کمیک بوک های اریجینال دیگری منتشر کرد براساس فرنچایزهایی که مارول مجوز چاپ کمیک براساس آنها را به دست آورده بود که برخی از آنها خیلی سال بعد در آمریکا تجدید چاپ شدند. مثل کمیک های مهم "جنگ ستارگان" نوشته «آلن مور» یا کمیک های "ترنسفرمرز" نوشته «سایمون فرمن» . در دهه 90 هم کمیک های مهم دیگری مثل Death’s Head II  مختص مردم انگلیس چاپ شد.

   

7- بازی مرد عنکبوتی مختص مردم ژاپن!

بازی مرد عنکبوتی مختص مردم ژاپن!

مرد عنکبوتی اونقدر در ژاپن محبوبه که بازی اختصاصی در این کشور داشته ! اسم بازی بود The Amazing Spider-Man: Lethal Foes که یكی از قابل قبول‌ترین عناوینی بود که در دهه 90 میلادی براساس اسپایدرمن تولید شد ولی خیلی از گیمر ها با آن آشنایی ندارند زیرا همانطور که گفته شد شركت ژاپنی Epoch آن را فقط برای کنسول SNES و كشور ژاپن عرضه كرد همانطوری كه از اسم این بازی side-scroller پیداست، اسپایدرمن باید در انتهای هر مرحله با برخی از خطرناک‌ترین دشمنان خود مبارزه می‌کرد. جالب اینکه قبل و بعد از هر مبارزه، دیالوگی به سبك کمیک بوک بین کاراکترها صورت می‌گرفت. البته به دلیل ژاپنی بودن تمام کلمات و دیالوگ‌ها، فهمیدن کامل داستان امکان‌پذیر نبود ولی به نظر می‌رسید دشمنان اسپایدرمن تحت رهبری دکتر اختاپوس قصد داشتند سلاح یا بمبی مرگبار بسازند و آن را در پارک مركزی نیویورک منفجر کنند. ستاره اصلی گرافیک مطبوعی بود که در آن کاراکترهای ماهرانه انیمیت شده بازی به زیبایی حرکت می‌کردند. از دیگر نکات جالب می‌شد به یاری رساندن ونوم به اسپایدرمن در هنگام مبارزه با غول آخر یعنی کارنیج اشاره كرد.

  

6- لیست علایق استیو راجرز در کشورهای مختلف!

در فیلم "سرباز زمستانی" میبینیم که استیو راجرز که مدتی رو در یخ ها بوده حالا یک لیست داره که داخلش نوشته تو این سالها چه چیزهایی رو از دست داده تا سر فرصت اون کارها رو انجام بده یا درباره شون اطلاعات کسب کنه. تو این لیست چیزهایی مثل فیلم راکی، جنگ ستارگان، سریال I Love Lucy، استیو جابز و ... به چشم میخوره.

اما مارول اونقدر به مخاطب بین المللی اهمیت میده که نسخه های این فیلم در کشورهای مختلف با لیست های متفاوتی عرضه شد که مختص آن کشور بود! ببینید:

 

در نسخه ای که از این فیلم در انگلستان پخش شد ، در لیست استیو میتوان اسامی همچون شان کانری، گروه بیتلز و ... را دید که همگی مربوط به انگلستان هستند. در نسخه روسی هم همین طور. شاید جالب تر از همه لیست مختص کشور کره جنوبی باشه که در آن نام فیلم معروف Oldboy که از روی مانگای ژاپنی ساخته شده به چشم میخوره!!!

  

5- مارول مانگا (Marvel Manga)

مارول مانگا (Marvel Manga)

در سال 1970 دو تن از بزرگ ترین قهرمانان مارول یعنی مرد عنکبوتی و هالک در مانگاهای ژاپنی حضور پیدا کردند . در مانگای اسپایدرمن شاهد بودیم که یک دانش آموز دبیرستانی به نام Yu Komori چطور با نسخه ژاپنی دشمنان معروف اسپایدرمن مبارزه میکنه. وقتی «کازوماسا هیرای» نویسنده مجموعه شد داستان ها خیلی دارک شد و حالت واقع گرایانه و خشن تر به خود گرفتند. در مانگای هالک هم دکتر «آراکی» در معرض اشعه گاما قرار گرفت و به هالک تبدیل شد. این داستان ها هرگز به زبان انگلیسی تجدید چاپ نشده ولی مانگاهای اسپایدرمن بین سالهای 1997 تا 1999 در آمریکا تجدید چاپ شدند. در این سالها مارول ایکس مانگا را هم چاپ کرد که بیشتر اپیزودهای سریال "مردان ایکس: مجموعه کارتونی" را مورد اقتباس قرار میداد.

 

4- گوشی های Vivo در فیلم های مارول

 گوشی های Vivo در فیلم های مارول

استفاده از گوشی ها یا فن آوری های یک شرکت خاص برای تبلیغ در فیلم های سینمایی چیز جدیدی نیست و بارها و بارها در فیلم های سینمایی رخ داده. اما مارول دست به کار بی سابقه ای زد و در فیلم های "جنگ داخلی" از برند چینی گوشی های Vivo که در بازار داخل آمریکا موجود نیست ، در فیلم خودش استفاده کرد!

  

3- حمله تایتان ها به اونجرز!

حمله تایتان ها به اونجرز

از سال 2009 مانگا و انیمه "حمله به تایتان" (Attack on Titan) به یک پدیده بزرگ در سرتاسر جهان تبدیل شده است. گفته میشه بیش از 71 میلیون مجموعه از حمله به تایتان به فروش رفته. این کمیک که شرح دهکده ای رو به تصویر میکشه که مورد حمله غول های گرسنه قرار گرفته، یکی از محبوب ترین های حال حاضر جهان است. سال 2014 مارول که متوجه این محبوبیت شده بود کمیکی به نام "حمله به اونجرز" (Attack on Avengers) منتشر کرد که در آن گروه انتقام جویان با نگهبانان کهکشان همکاری کردند تا با غول هایی که به نیویورک حمله کرده بودند مبارزه کنند. درسته این کمیک بسیار کوتاه بود ولی خیلی سر و صدا کرد و در کشور ژاپن بسیار محبوب شد.

  

2- شخصیت جدیدی که برای انتشارات مارول در انگلستان خلق شد

در دهه 70 میلادی مارول مجوز چاپ کمیک بوک براساس فیلم های سینمایی "سیاره میمون ها" (Planet of the Apes) را داشت . اولش دپارتمان مارول در انگلستان (Marvel UK) از این کمیک ها استفاده میکرد و اونا رو تجدید چاپ مینمود. ولی سال 1975 دیگه کمیکی نداشت که از سیاره میمون ها چاپ کنه. بنابراین فکری به سرش زد که باعث شد اولین شخصیت ارجینال مارول در انگلستان خلق بشه! اونا اومدن کمیک های یکی از شخصیت های مارول به نام «کیل ریون» (Killraven) رو جوری تغییر دادن که انگار در دنیای سیاره میمون ها حضور داره! (کیل ریون در واقع کسی بود که با مریخی هایی که زمین رو تسخیر کرده بودند میجنگید). بدین ترتیب شخصیت جدیدی خلق شد به نام «میمون کش» یا Apeslayer که در واقع همون کیل ریون بود که ظاهر و داستان هاش از نو طراحی شده بود که انگار در سیاره میمون ها حضور داره!

 

1- تیتراژ آغازین کارتون "مردان ایکس" مختص کشور ژاپن!

مردان ایکس ژاپن

با وجود اینکه سریال "ایکس من: مجموعه کارتونی" یکی از بهترین و ماندگارترین تیتراژهای تاریخ کارتون های ابرقهرمانی رو داره ولی اصلا به گرد پای تیتراژ ژاپنی این سریال نمیرسه! بله درست شنیدید این سریال با دو تیتراژ ژاپنی معرکه در این کشور پخش شد که هر دوی آنها رو میتونید اینجا تماشا کنید. واقعا شگفت انگیز هستند و مبارزات خارق العاده ای رو به نمایش میگذارند که بسیار هم عالی به تصویر کشیده شده اند. موسیقی اش هم عالیه. خیلی ها به این تیتراژها لقب بهترین انیمیشن مارول که تا به حال ساخته شده دادند.

 

مهدی ترابی مهربانی 

(mtm)

All rights reserved © Spidey.ir 2018

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 خبر داغ مارول در سال 2017

مرد عنکبوتی ارزشمندترین فرنچایز کمیک بوکی هالیوود شد

آمار فروش جهانی فیلم های سینمایی مارول منتشر شد

مرد عنکبوتی محبوب ترین ابرقهرمان جهان شد

10 کارتون مارول که احتمالا نمیدونستید وجود دارند! 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-06-19 18:55
خواهشا مقاله رو خوب و دقیق بخونید و هر جا غلط تایپی یا نگارشی مشاهده کردید بگید تا تصحیح بشه
نقل قول کردن
solo
#2 solo 1397-07-23 20:09
مثله همیشه عالییییی بود .قضیه اسم captain america و اون لیستش از همه بهتر بود.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#3 Spider-Fan 1397-07-23 20:12
خسته نباشید آقای ترابی.
مقاله به معنای واقعی کلمه "عالی" بود!

مشخصه که مارول، سلطان بی‌رقیب صنعت کمیک‌بوک ـه!
به نظر من خود گستردگی یونیورس‌ـش و mini-serie های خلاقانه از کاراکترهای مختلف، یکی از بزرگ‌ترین دلایل این موضوع هست.
مارول بعد از Secret Wars و دوره‌ی All-New All-Different و Marvel NOW! 2.0 کاراکترهای جدیدی معرفی کرد که مخاطبین جدیدی رو پوشش می‌داد و ایده‌های جدید و جالبی رو هم رو می‌کردن: میز مارول مسلمان، کاپیتان آمریکا و اسپایدرمن سیاه‌پوست، ثور مونث، آیرون من نوجوان، هالک آسیایی و ...!
و همین‌طور mini-serie هایی که (شاید) توی دنیای اصلی جریان ندارن و طیف‌های خاصی از مخاطب رو پوشش می‌دن.
مثل Marvel 1602، Marvel Knights، Old Man Logan، ...
همین ایده‌های جدید هستن که یه سری مخاطب رو جذب خودشون می‌کنن.
نهایتاً به نظرم جدای از ترفند‌های فروش فیلم و اکشن‌فیگور و ... گسترده و در عین حال در هم تنیده بودن یونیورس مارول و خلاقیت و نوآوری در ایده‌ها و ... یکی از عوامل مهم محبوبیت فراگیر مارول در سراسر دنیاست.

مرسی آقای ترابی از مقاله عالی‌تون.
سپاس.
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
#4 Abootaleb2PAC 1397-07-23 22:00
سلام. خسته نباشید آقای ترابی.
متشکرم بابت مقاله. لذت بردم.
این مقاله نشون میده که مارول چقدر عظیم و دقیق هستش و البته این که مارول خیلی هم زرنگه (هم برا سود خودش هم راضی نگه داشتن فن ها)
اقای ترابی غلط املایی یا نگارشی به چشمم نخورد.
موفق باشید همگی. ;-)
نقل قول کردن
civil war 2
#5 civil war 2 1397-07-23 23:43
سلام استاد من برگشتم البته با یک سوال .
همه ما آمار افرادی که در سینمای مارول پرواز می کنند رو داریم ویژن،مرد آهنی،وارماشین،ک رکس،فالکون،ثور، و... ویژن و ثور رو جدا میکنیم و رو بقیه تمرکز می کنیم یعنی انسان های عادی که به وسیله ترکیب علم و صنعت می تونن پرواز کنن که پس واقعیت در مورد اون ها بیشتر و هر لحظه امکان داره کسی در دنیا اون ها رو بساز البته مواردی نزدیک به اون ها رو ساختن همین باعث میشه عاشق فیلم های مارول باشم اما سوال چرا مارول درباره ی زره تونی و لباس پرنده کرکس و نوع پرواز اون ها دقت داشته ولی در مورد فالکون توجه کمتری گذشته صورت گرفته ؟ یکی از مواردی که به پرواز فالکون میشه ایراد گرفت نبود نقاب برای محافظت از صورت و صد البته برای تنفس همه می دونیم در ارتفاع به سختی میشه تنفس کرد به خاطر همین هم خلبان ها از ماسک اکسیژن استفاده می کنن مرد آهنی یک کلاه فلزی داره که به صورت خودکار اکسیژن رو تامین میکنه حتی کرکس کلاهی شبیه خلبان ها بایک لوله تنفس به همراه داره در حالی که ما شاهد هستیم فالکون مثل یه مرد با دماغ قدرتمندش توی ارتفاع نفس میکشه.و با اون سرعت پرواز موندم چرا پوست صورت ولبش که هیچ حفاظی نداره چطور بر اثر شدت برخورد هوا جر نمی خوره ما خودمون سر از ماشین میاریم بیرون صورتمون میخاد کش بیاد...به هر حال شاید قدرت فرا انسانی داره ما نمی دونیم .ایراد بعدی نوع پوشش هست پرواز در ارتفاع با سرمای همراه هست که اولین خلبان ها مجبور بودن لباس گرم و کلاه همراه داشته باشن ما این رو درباره ی زره تونی و حتی کرکس میبینیم که کاپشن به تن داره مثل خلبان های جنگ جهانی ۱،۲ اما فاکون بدون داشتم قدرت مافوق بشری با تی شرت توی هوا در ارتفاع پرواز میکنه،شاید خیلی ها بگید بابا این فیلمه این قدر جدی نگیر اگه فیلم مال کمپانی دیگه ای بود برای مثال دی سی ابدا برام مهم نبود ولی فیلم های مارول رو دوست دارم چون در مورد تکنولوژی بسیار دقت کرده که به واقعیت نزدیک باشه.
نقل قول کردن
a.v.s
#6 a.v.s 1397-07-24 00:22
واقعا صنعت آسیای شرقی و اروپا که صنعت بزرگیه.
بتونی روشون تاثیر بذاری، به معنی واقعی کلمه دنیا رو فتح کردی.
یکی که کارهای مهمی که مارول کرد توی این سال ها، این بود که کمپانی خودش رو داد به دیزنی. دیزنی هم اون موقع از کمپانی های بزرگ بود که بهترین انیمیشن ها رو می ساخت، درکنارش هم چندین فرنچایز پرطرفدار (مثل دزدان دریایی کارائیب).
البته به این که فقط نیست. میتونست شرکتش رو به کمپانی دیگه بفروشه (البته دیزنی مثل بقیه کمپانی ها مارموز نبود). دلیل اصلی موفقیت مارول، خودش بود که به نیاز طرفداراش اهمیت میده. به فروش بیشتر همیشه اهمیت میده ولی کمپانی سالمیه. میدونه ممکنه یه سری چیزها براش ضرر داشته باشه. پس انجامشون نمیده. مارول از همون موقع ستونش قوی بود. کم کم شروع کرد پس بعدش به درجات والایی دست یافت که الان اسمش رو میزاریم "ارباب سرگرمی جهان"
مارول همیشه بهترینه. میتونم شرط ببندم که قرن ها ازش یاد میشه که دنیا رو تغییر داد. البته که فقط مارول دنیا رو تغییر نداد. دنیا و تغییرات دنیوی باعث شد این شرکت به وجود بیاد. حالا خودش دنیا رو تغییر داده. هنوز هم میده.
نقل قول کردن
amazing barbod
#7 amazing barbod 1397-07-24 00:45
ممنون بابت این مقاله ی عالی.واقعا مارول از ۲۰۰۸به بعد دیگ سینما رو گرفت دستش و تبدیل شد به غول دنیای سینما!
البته خب واقعا فیلمای قشنگ و پر محتوایی میسازه پس بنابراین حقشه که بشه غول سینما.
اسپم:
آقای ترابی اون Holloway fight های سیزن ۱ و ۲ دردویل تو کدوم اپیزودا بودن؟متاسفانه کلا سریالای من پاک شدن!
نقل قول کردن
hassan91
#8 hassan91 1397-07-24 15:41
توضیحات خیلی کامل بود، جای حرفی باقی نمیمونه.
فقط یه سوال تو ذهنم ایجاد شده که به خود کاپیتان آمریکا تو فیلم چی میگفتن، همون اولین انتقام جو :-? یا فقط همون رو عنوانش حساس بودن؟


با نظرتون موافقم. فالکون هم مثل همون کرکس میمونه. به هر حال مارول هم ایرادای خودش رو داره.
نقل قول کردن
Am25
#9 Am25 1397-07-24 20:52
به نقل از civil war 2:
سلام استاد من برگشتم البته با یک سوال .
همه ما آمار افرادی که در سینمای مارول پرواز می کنند رو داریم ویژن،مرد آهنی،وارماشین،کرکس،فالکون،ثور،و... ویژن و ثور رو جدا میکنیم و رو بقیه تمرکز می کنیم یعنی انسان های عادی که به وسیله ترکیب علم و صنعت می تونن پرواز کنن که پس واقعیت در مورد اون ها بیشتر و هر لحظه امکان داره کسی در دنیا اون ها رو بساز. . .

خب اگه این کار رو میکردن اونموقع شاید ظاهر شخصیت با دنیای کمیک خیلی فرق میکرد و حالا یه عده دیگه اعتراض میکردند
به نظر مارول همین که عینک میزنه از چشماش محافظت کنه کافیه :دی
نقل قول کردن
ctothejay
#10 ctothejay 1397-07-24 21:31
مارول رو ارباب سرگرمی قبول ندارم، چون فیلمهاش بوده که جا در دل مردم باز کرده وگرنه در این دوره زمونه کمیک خوندن به کنار حتی مطالعه کردن کار nerdها و آدم های مشنگ حساب میشه و کسی هم حال و حوصله نخوندن نداره، بازی های اندروید هم که هستن و همه جا ریختن، ولی این صنعت بازیهای ویدویی هست که بی رقیب به جلو حرکت میکنه و بهترین مثال بازی های sims4 و GTA V هستند که از زمان عرضشون در سال 2013 نه تنها همچنان در صدر پرفروش ترین بازی ها بلکه محصولات سرگرمی هستند، اسپایدرمن امسال هم گامی جلو بوده در این حرکت، بعنوان ارباب سرگرمی خیر ولی بعنوان یکی از برترین ها، بله، همینجوری داره به پشتوانه دیزنی پول پارو میکنه و اگه هم سرمایه گزاری برای بازی های ویدویی بکنه موفقتر هم میشه.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#11 Cap-Spider Potter 1397-07-24 21:38
#5

به نظرم وقتی بحث اثر کمیک بوکی وسط میاد، نباید به این چیزا زیاد توجه کرد. فضا و حوادث اغراق آمیز آثار کمیکی برای هوادارای کمیک خونی مثل من جز عنصر های کلیدیه! مثل Ragnarok یا Dr Strange که عینا تصاویر زنده کمیک هستن!!

اگرم بخوای خیلی به این قضیه دقت کنی، باید گفت یکی مثل مرد آهنی با زرهش حتی به فضا رفته، ثور و اینجور شخصیت ها هم که بحثشون جداست، ولی فکر نمیکنم فالکون زیاد با ارتفاعات بیش از حد کاری داشته باشه! معمولا زیاد اوج نمی گیره، از طرفی یه انسان عادی توی ارتفاع بیشتر از 3 کیلومتر خیلی راحت نفس میکشه چه برسه به فالکون که یه رزمنده تعلیم دیده هست...
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1397-07-24 23:10
به نقل از ctothejay:
مارول رو ارباب سرگرمی قبول ندارم، چون فیلمهاش بوده که جا در دل مردم باز کرده وگرنه در این دوره زمونه کمیک خوندن به کنار حتی مطالعه کردن کار nerdها و آدم های مشنگ حساب میشه و کسی هم حال و حوصله نخوندن نداره، بازی های اندروید هم که هستن و همه جا ریختن، ولی این صنعت بازیهای ویدویی هست که بی رقیب به جلو حرکت میکنه و بهترین مثال بازی های sims4 و GTA V هستند که از زمان عرضشون در سال 2013 نه تنها همچنان در صدر پرفروش ترین بازی ها بلکه محصولات سرگرمی هستند، اسپایدرمن امسال هم گامی جلو بوده در این حرکت، بعنوان ارباب سرگرمی خیر ولی بعنوان یکی از برترین ها، بله، همینجوری داره به پشتوانه دیزنی پول پارو میکنه و اگه هم سرمایه گزاری برای بازی های ویدویی بکنه موفقتر هم میشه.

حتما که نباید در تک تک عرصه ها درجه یک باشه
شما برآیند و معدل حضور مارول در عرصه های سرگرمی رو که حساب کنی میبینی بی رقیب است
یعنی تو همه عرصه ها موفقه
ولی مثلا gta فقط تو عرصه بازیه
این که شما مثل مارول کاراکترهایی داشته باشی که تو همه عرصه ها (تاکید میکنم تو همه عرصه ها از کمیک گرفته تا انمیشن و سریال و فیلم و گیم و بازی ) موفق و پرفروش باشه یعنی ارباب سرگرمی جهانه
و ممنون که کمیک خوان ها رو مشنگ حساب کردی!
جالبه که من همیشه فکر میکردم هر کی کمیک نمیخونه مشنگه
:-)
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#13 Cap-Spider Potter 1397-07-25 01:12
به نقل از ctothejay:
این دوره زمونه کمیک خوندن به کنار حتی مطالعه کردن کار nerdها و آدم های مشنگ حساب میشه


It was a lame joke, kid :-*

به نقل از mtm:
[quote name="ctothejay"]
جالبه که من همیشه فکر میکردم هر کی کمیک نمیخونه مشنگه
:-)


1+ :lol:
این دوره زمونه بعضی خیلی گستاخ شدن
نقل قول کردن
D.PARKER
#14 D.PARKER 1397-07-25 15:38
به نقل از ctothejay:
مارول رو ارباب سرگرمی قبول ندارم، چون فیلمهاش بوده که جا در دل مردم باز کرده وگرنه در این دوره زمونه کمیک خوندن به کنار حتی مطالعه کردن کار nerdها و آدم های مشنگ حساب میشه و کسی هم حال و حوصله نخوندن نداره، بازی های اندروید هم که هستن و همه جا ریختن، ولی این صنعت بازیهای ویدویی هست که بی رقیب به جلو حرکت میکنه و بهترین مثال بازی های sims4 و GTA V هستند که از زمان عرضشون در سال 2013 نه تنها همچنان در صدر پرفروش ترین بازی ها بلکه محصولات سرگرمی هستند، اسپایدرمن امسال هم گامی جلو بوده در این حرکت، بعنوان ارباب سرگرمی خیر ولی بعنوان یکی از برترین ها، بله، همینجوری داره به پشتوانه دیزنی پول پارو میکنه و اگه هم سرمایه گزاری برای بازی های ویدویی بکنه موفقتر هم میشه.

کمیک خون ها مشنگ نیستن.
بذار برات یه مثال بزنم! اکثر مردم پراید دارن. عده کمی لامبورگینی سوار میشن. چون همه مردم پولشو ندارن.
دقیقا همین نسبته‌. همه مردم گیم بازی میکنن. عده کمی کمیک میخونن. چون همه مردم، مغزشو ندارن.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#15 Spider-Fan 1397-07-25 17:03
به نقل از ctothejay:
در این دوره زمونه کمیک خوندن به کنار حتی مطالعه کردن کار nerdها و آدم های مشنگ حساب میشه و کسی هم حال و حوصله نخوندن نداره

جواب بقیه حرفاـت رو آقای ترابی دادن.
اینو بدون که هر کی علاقه‌هاش متفاوت باشه، "مشنگ" نیست و ابداً اجازه قضاوت و اظهار فضل (!) در موردشون رو نداری.
من کمیک رو مثل رمان، مرتبط می‌دونم با هنر.
و هنر هم برای من جایی نیست که هیجانات‌ـم رو خالی کنم...!
(اکثر) کمیک‌بوک‌ها پشت پانل‌ها ـشون، "محتوا و پیام" دارن. خیلی در بلوغ فکری خواننده‌ها و داستان‌نگاری ادبی تاثیر گذاشتن... مجبورت می‌کنن برای چند دقیقه هم که شده فکر کنی...
نمی‌دونم چرا بعضی‌ها انقدر از فکر کردن فراری هستن!

جدا از این مبحث، کمیک‌بوک گنجینه‌ای بی‌بدیل برای سینماست! این روزا اقتباس‌های کمیک‌بوکی غوغا می‌کنن؛ از فیلم Black Panther بگیر که همه منتقدین به تمجید ازش پرداختن تا شاهکار Avengers Infinity War که به جز استقبال منتقدین، جزو پرفروش‌ترین آثار سینمایی تاریخ هم شد!

بیشتر از این هم وقت‌ـم تلف نمی‌کنم...
نقل قول کردن
ctothejay
#16 ctothejay 1397-07-25 17:22
به نقل از mtm:
به نقل از ctothejay:
مارول رو ارباب سرگرمی قبول ندارم، چون فیلمهاش بوده که جا در دل مردم باز کرده وگرنه در این دوره زمونه کمیک خوندن به کنار حتی مطالعه کردن کار nerdها و آدم های مشنگ حساب میشه و کسی هم حال و حوصله نخوندن نداره، بازی های اندروید هم که هستن و همه جا ریختن، ولی این صنعت بازیهای ویدویی هست که بی رقیب به جلو حرکت میکنه و بهترین مثال بازی های sims4 و GTA V هستند که از زمان عرضشون در سال 2013 نه تنها همچنان در صدر پرفروش ترین بازی ها بلکه محصولات سرگرمی هستند، اسپایدرمن امسال هم گامی جلو بوده در این حرکت، بعنوان ارباب سرگرمی خیر ولی بعنوان یکی از برترین ها، بله، همینجوری داره به پشتوانه دیزنی پول پارو میکنه و اگه هم سرمایه گزاری برای بازی های ویدویی بکنه موفقتر هم میشه.

حتما که نباید در تک تک عرصه ها درجه یک باشه
شما برآیند و معدل حضور مارول در عرصه های سرگرمی رو که حساب کنی میبینی بی رقیب است
یعنی تو همه عرصه ها موفقه
ولی مثلا gta فقط تو عرصه بازیه
این که شما مثل مارول کاراکترهایی داشته باشی که تو همه عرصه ها (تاکید میکنم تو همه عرصه ها از کمیک گرفته تا انمیشن و سریال و فیلم و گیم و بازی ) موفق و پرفروش باشه یعنی ارباب سرگرمی جهانه
و ممنون که کمیک خوان ها رو مشنگ حساب کردی!
جالبه که من همیشه فکر میکردم هر کی کمیک نمیخونه مشنگه
:-)


فکر کنم اصلا اشتباه فهمیدین، منظورم عموم مردمه وگرنه که بنده هم میخونم، منظور جامعه ی الان هست که هرکی مطالعه کنه از نظرشون نادانه و باید برای باحال بودن فلان کار کنه.
نقل قول کردن
Poker Face
#17 Poker Face 1397-07-25 21:40
ولی فک نکنم مارول با دو تا فیلم ارباب سرگمی جهان بشه :/
نقل قول کردن
Tara
#18 Tara 1397-07-25 21:50
به نقل از Poker Face:
ولی فک نکنم مارول با دو تا فیلم ارباب سرگمی جهان بشه :/

فقط فیلم نیست !
یعنی بازی و کمیک بوک و انیمیشن و سریال و... زیرشاخه سرگرمی حساب نمیشن ؟ شما رو ارجاع میدن به کامنت های قبلی
نقل قول کردن
Poker Face
#19 Poker Face 1397-07-25 22:00
به نقل از Tara:
به نقل از Poker Face:
ولی فک نکنم مارول با دو تا فیلم ارباب سرگمی جهان بشه :/

فقط فیلم نیست !
یعنی بازی و کمیک بوک و انیمیشن و سریال و... زیرشاخه سرگرمی حساب نمیشن ؟ شما رو ارجاع میدن به کامنت های قبلی

جدول فروش ماهانه کمیک که الان دیسی بالاتره :/
بازی هم که تا الان بیشتر از همه اسپایدرمن موفق بوده.اونیکیا زیاد دیده نشدن.کلا تو قرن 21 مارول از نظر گیم یکم خراب کرد.سریال و اینارو قبول دارم.
من نمیگم مارول بده.خودم فن مارولم.ولی به نظرم ارباب سرگرمی جهان یکم زیادیه
نقل قول کردن
D.PARKER
#20 D.PARKER 1397-07-25 23:50
به نقل از Poker Face:
به نقل از Tara:
به نقل از Poker Face:
ولی فک نکنم مارول با دو تا فیلم ارباب سرگرمی جهان بشه :/

فقط فیلم نیست !
یعنی بازی و کمیک بوک و انیمیشن و سریال و... زیرشاخه سرگرمی حساب نمیشن ؟ شما رو ارجاع میدن به کامنت های قبلی

جدول فروش ماهانه کمیک که الان دیسی بالاتره :/
بازی هم که تا الان بیشتر از همه اسپایدرمن موفق بوده.اونیکیا زیاد دیده نشدن.کلا تو قرن 21 مارول از نظر گیم یکم خراب کرد.سریال و اینارو قبول دارم.
من نمیگم مارول بده.خودم فن مارولم.ولی به نظرم ارباب سرگرمی جهان یکم زیادیه

خب، کمیک اگه کلی درنظر بگیرید، مارول همیشه بیشتر فروخته. خیلی دوست دارم جدول این ماه رو ببینم که چه کمیک هایی از دیسی انقدر که شما میگی فروخته‌. اما اگه یک ماه رو درنظر بگیریم، سطحیه.
از نظر گیم مارول بازی های عالی هم داشته که پیشنهاد میکنم به مقالات سایت رجوع کنی. سینما هم که حرفی نمیزنم. اما دو تا فیلم نیست. مارول آثار شاهکاری داشته قبل از mcu اما بعد از mcu به اوج رسیده‌. بعد شما به ۲۰+ تا فیلم میگی دوتا؟ میدونید ۱۰ سال تلاش یعنی چی؟
نقل قول کردن
Spider-Fan
#21 Spider-Fan 1397-07-26 13:17
به نقل از Poker Face:
جدول فروش ماهانه کمیک که الان دیسی بالاتره :/

می‌شه منبع‌ـت رو بدونم؟!
چون مارول امسال مجموعاً فروش بیشتری از دی‌سی داشته. (فکر کنم فقط ماه ژانویه بود که دی‌سی از مارول بیشتر فروخت)
ماه گذشته (سپتامبر) هم مارول صدر نشین بود:
Marvel: 43.24%
DC 32.76%
Image 8.74%
Dark Horse 2.91%
IDW 2.84%
این ماه هم در حال حاضر مارول در رتبه‌ی اوله:
Marvel 39.86%
DC 29.06%
...
اگه در مورد موضوعی اطلاعات ندارین مجبور نیستین اطلاعات غلط بدین.
نقل قول کردن
omiDeadpool
#22 omiDeadpool 1397-07-26 16:00
به نقل از Poker Face:
ولی فک نکنم مارول با دو تا فیلم ارباب سرگمی جهان بشه :/

با دو تا فیلم؟!
این جمله نشون دهنده نادانی شماست
اولش از این نظر که حتی نمیدونی مارول خودش در حدود 20 فیلم ساخته نه دو تا
دوما این که نمیدونی این مقاله کل فیلمای مارول رو گفته نه فقط mcu
کل استودیوهای هالیوودی از شخصیت های مارول سود بردن تا حالا
سوما این که اونقدر نادانی که نمیدونی مارول تو همه عرصه ها موفق بوده و هست، نه فقط فیلم و سینما
نقل قول کردن
omiDeadpool
#23 omiDeadpool 1397-07-26 16:05
به نقل از Poker Face:
به نقل از Tara:
به نقل از Poker Face:
ولی فک نکنم مارول با دو تا فیلم ارباب سرگمی جهان بشه :/

فقط فیلم نیست !
یعنی بازی و کمیک بوک و انیمیشن و سریال و... زیرشاخه سرگرمی حساب نمیشن ؟ شما رو ارجاع میدن به کامنت های قبلی

جدول فروش ماهانه کمیک که الان دیسی بالاتره :/
بازی هم که تا الان بیشتر از همه اسپایدرمن موفق بوده.اونیکیا زیاد دیده نشدن.کلا تو قرن 21 مارول از نظر گیم یکم خراب کرد.سریال و اینارو قبول دارم.
من نمیگم مارول بده.خودم فن مارولم.ولی به نظرم ارباب سرگرمی جهان یکم زیادیه

واقعا حماقت تا کجا؟
عمرا اگه مارول فن باشی. دروغگو دشمن خداست
هیچ مارول فنی اینقدر کم معلومات نیست
الان که سهله ، 65 ساله مارول تو فروش کمیک از دی سی جلوتره
بعد تو قرن 21 مارول تو گیم خراب کرده؟!!! :o
فکر کنم حافظه ات قد حلزونه!!!! اون موقع که مارول اسپایدرمن ps1 رو ساخت یا ultimate alliance یا xmen legends 2 کجا بودی؟ اصلا دی سی حتی یه بازی خوب که چی بگم ، متوسط هم داشت؟ اون موقع که کپکام سری شاهکار marvel vs capcom رو میساخت کجا بودید اخه لامصبا؟
نقل قول کردن
mehran spidey
#24 mehran spidey 1397-07-26 19:07
به نقل از D.PARKER:
به نقل از ctothejay:
مارول رو ارباب سرگرمی قبول ندارم، چون فیلمهاش بوده که جا در دل مردم باز کرده وگرنه در این دوره زمونه کمیک خوندن به کنار حتی مطالعه کردن کار nerdها و آدم های مشنگ حساب میشه و کسی هم حال و حوصله نخوندن نداره، بازی های اندروید هم که هستن و همه جا ریختن، ولی این صنعت بازیهای ویدویی هست که بی رقیب به جلو حرکت میکنه و بهترین مثال بازی های sims4 و GTA V هستند که از زمان عرضشون در سال 2013 نه تنها همچنان در صدر پرفروش ترین بازی ها بلکه محصولات سرگرمی هستند، اسپایدرمن امسال هم گامی جلو بوده در این حرکت، بعنوان ارباب سرگرمی خیر ولی بعنوان یکی از برترین ها، بله، همینجوری داره به پشتوانه دیزنی پول پارو میکنه و اگه هم سرمایه گزاری برای بازی های ویدویی بکنه موفقتر هم میشه.

کمیک خون ها مشنگ نیستن.
بذار برات یه مثال بزنم! اکثر مردم پراید دارن. عده کمی لامبورگینی سوار میشن. چون همه مردم پولشو ندارن.
دقیقا همین نسبته‌. همه مردم گیم بازی میکنن. عده کمی کمیک میخونن. چون همه مردم، مغزشو ندارن.

نکته ای که باید اهمیت داده بشه چگونگی بازی کردن و چگونگی کمیک خوندن هست نه صرفا گیمر یا کمیک فن بودن ! آدم اگه بازی رو با دقت و علاقه بازی کنه میفهمه که چه قدر بعضی بازی ها پیچیده هستند و نیاز به تامل دارند ، کمیک ها هم همین طوری هستند ، بعضی ها فقط از پانل های کمیک بوک رد میشند ولی برخی دیگر تک تک پانل هارو موشکافی میکنند و کلی نکات ازش در میارند ! برای مثال شما یا Spider fan و سایر کاربرانی که کمیک نقد میکنند ، معلومه که موشکافانه داستان رو میخونند و سرسری ازش رد نمیشن (( البته قصدم این نبود که بگم کسانی که نقد نمیکنند سرسری ازش رد میشند ، یه وقت سوتفاهم نشه ! )) بقیه عرصه ها هم همین طوری هستند ، گیم و فیلم و سریال و ....

البته این رو بگم که هیچ کس حق نداره علایق دیگران رو مورد تمسخر و توهین قرار بده ، هر کس علاقه ای داره که مربوط به خودشه .....
نقل قول کردن
D.PARKER
#25 D.PARKER 1397-07-26 19:47
#24
البته! درسته.
من خودم گیمرم و عاشق گیمر ها هم هستم! منتهی بحثی که شما میگی فرق داره. منظور من به امثال ایشونه، که چون مثلا گیم بازی میکنن و فیلم میبینن، علایق دیگران رو به تمسخر میگیرن. من که نمیگم گیم بده! میگم؟! اما میگم دلیل نمیشه چون افراد بیشتر گیم بازی میکنن تا کمیک خوندن، کمیک بچگانه و یا کار مشنگ ها و nerd ها بشه‌. شما درست میگی. دقت و ظرافت تو انجام هرکاری، خیلی مهمه.
نقل قول کردن
mehran spidey
#26 mehran spidey 1397-07-26 20:22
به نقل از D.PARKER:
#24
البته! درسته.
من خودم گیمرم و عاشق گیمر ها هم هستم! منتهی بحثی که شما میگی فرق داره. منظور من به امثال ایشونه، که چون مثلا گیم بازی میکنن و فیلم میبینن، علایق دیگران رو به تمسخر میگیرن. من که نمیگم گیم بده! میگم؟! اما میگم دلیل نمیشه چون افراد بیشتر گیم بازی میکنن تا کمیک خوندن، کمیک بچگانه و یا کار مشنگ ها و nerd ها بشه‌. شما درست میگی. دقت و ظرافت تو انجام هرکاری، خیلی مهمه.

آره دقیقا ! متاسفانه تو ایران نمیدونم چرا کمیک بوک اونطور که باید اهمیت داده نمیشه ، همیشه خدا رو شکر میکنم که این سایت وجود داره تا ما کمیک فن ها بتونیم دور هم جمع بشیم !
نقل قول کردن
AmirM. IX9
#27 AmirM. IX9 1397-07-27 11:53
نسخه چینی فیلم مرد آهنی 3 برای دانلود موجود نیست؟
راستی مارول که برای چین و کره و ژاپن و آلمان و بلغارستان برنامه های خاصی داره، برای ایران و کشورهای اسلامی هم همزمان با اکران جهانی، یه نسخه سانسور شده درست کنن که قابل پخش در سینماهای ایران باشه. :P اونجوری اگه دوبله هم بشه، بازم دیر نمیشه برای اکران. البته این حرفام با توجه به اکران اخیر اینفینیتی وار تو بعضی سینماهاست.
نقل قول کردن
Eragon
#28 Eragon 1397-07-27 13:20
#26
دوست عزیز متاسفانه جامعه فعلی تو ایران کتاب و کتاب خوانی (که کمیک هم زیر مجموعشه) جا نیوفتاده حالا به دلایل مختلف از جمله گرونی(50000تومن یه جلد کتاب)، تنبلی(عدم وجود حس خوندن) و تفکر سطحی(کتاب کیلو چنده؟) و نبود شناخت و... کمیک هم که دیگه جای خود که خیلی ها حتی نمیدونن کمیک چیه!
نقل قول کردن
spideypool20
#29 spideypool20 1397-07-27 22:08
دوستان عزیز لطفا اگر پشیزی راجب مارول نمیدونید و فقط اسمشو بلدید به زبان بیاورید لطفا حرف نزنید :-*

دوستان شما چنتا مقاله بخونید حداقل فهم و اطلاعاتتون که یک درصده به بیست درصد ارتقا پیدا کنه....
#26
بله دوست عزیز فرهنگ کمیک خوانی تو ایران هنوز جا نیوفتاده و به کمیک ها به چشم کتاب داستان برای بچها نگاه میکنن :sad:
نمیفهمن که چقدر این شخصیت ها (مثال اسپایدرمن) رو انسان تاثیر میزاره.مثلا خیلی وقت پیش یه عکس دیدم که توضیحاتش این بود که یه مردی با لباس اسپایدرمن به فقیرها و کارتن خواب ها پول و غذا میده.بنظرمن واقعا جای افتخاره مارول شخصیتی رو ساخته که بتونه رو خصوصیات انسان تاثیر بزاره و اونو به یک فرد مهربون باشخصیت و بخشنده تبدیل کنه .
نمیدونم که چرا دیسی فن ها به اسپایدرمن انقدر حسودی میکنند(همچنین سایت اسپایدی).
دوستان عزیز هم لطفا از دست این افرادی که نمیفهمن چی میگن ناراحت نشین .(چون هیچی از فرهنگ کمیک خوانی نمیدونن).
واقای ترابی مثل همیشه مقالتون بینظیر بود.دستتون درد نکنه ایشالا همیشه موفق و پیروز باشید به امید خدا
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45