10 دلیل برای اینکه سه گانه مرد عنکبوتی توبی مگوایر از تام هالند بهتره

۱۰-دلیل-برای-اینکه-سه-گانه-مرد-عنکبوتی-توبی-مگوایر-از-تام-هالند-بهتره

اگرچه تام هالند در نقش مرد عنکبوتی چند تا از محبوب ترین فیلم های MCU را تا به امروز تولید کرده اما توبی مگوایر توانسته خودش رو به عنوان نسخه ارجینال به تصویر بکشه.

مقدمه: سه گانه مرد عنکبوتی توبی مگوایر بین سال های 2002 تا 2007 به نمایش درآمد و از آن زمان به بعد، جهان شاهد این بوده که اندرو گارفیلد و تام هالند این نقش را به شیوه های منحصر به فرد خود تکرار کرده اند. در حالی که شخصیت مرد عنکبوتی و سه گانه هایش از بسیاری جهات شبیه به هم هستند اما از طرفی تفاوت های زیادی هم با یکدیگر دارند و هر وقت سخن از این فیلم ها به میان میابد خیلی از طرفداران فیلم های قدیمی تر مرد عنکبوتی، توبی را در مقایسه با تام ترجیح می دهند. در حالی که نسخه MCU مرد عنکبوتی تام هالند، هم قابل تحسینه و هم جنبه های فوق العاده ای دارد اما چیزهایی وجود دارد که شاید سه گانه توبی مگوایر آنها را بهتر انجام داده باشد که در این مقاله به آنها میپردازیم.

مطالب مرتبط با این مقاله:

10 دلیل برای اینکه سه گانه مرد عنکبوتی تام هالند از توبی مگوآیر بهتره

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی تام هالند و توبی مگوایر

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی توبی مگوایر و اندرو گارفیلد

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی تام هالند و اندرو گارفیلد

 

10- فیلم های توبی اولین نمونه بارز یک سه گانه ابرقهرمانی موفق از روی شخصیت های مارول هستند

فیلم های اسپایدرمن

وقتی مرد عنکبوتی در سال 2002 اکران شد اولین فیلم ابرقهرمانی بزرگ زمان خودش بود که مسیر دنیای سینمایی مارول را تعریف کرد و با اینکه سه گانه توبی بخشی از MCU نیست، اما هنوز در دنیای مارول جریان دارد. فیلم‌های توبی نوستالژی زیادی به همراه داشته چون خیلی از طرفداران با تماشای آن فیلم‌ها بزرگ شده اند یا زمانی که جوان بوده اند آنها را تماشا کرده‌اند. نوستالژی یک چیز قدرتمند است و خیلی از طرفداران به این خاطر سه گانه توبی را ترجیح می دهند چون آنها را به بیست سال قبل زمانی که برای اولین بار فیلم ها رو تماشا کرده‌اند بر می گرداند.

 

9- مرد عنکبوتی توبی مگوایر بیشتر به محیط شهر نیویورک وفادار است

پیتر و مری جین

پیتر پارکر یک پسر بچه اهل کوئینز هست که توسط یک عنکبوت گزیده می شود و باید تعادل بین یک ابرقهرمان و دانش آموز دبیرستانی را حفظ کند،در حالی که مرد عنکبوتی تام علاوه بر آن باید با انتقام جویان، تانوس و خطرات دنیوی دیگر مقابله کند. ماجراجویی های فعلی پیتر پارکر در MCU سرگرم کننده هستند، اما نسخه توبی به کمیک ها نزدیک تر است چون در نیویورک می ماند و با افراد شرور محله مبارزه می کند و شهر را نجات می دهد، و نه کل جهان را و همچنین برای دیلی بیوگل کار می کند و درست مثل کمیک ها از هویت مخفی خود برای عکس گرفتن از مردعنکبوتی و پول به دست آوردن استفاده میکند.

 

8- مگوایر قلدر به شخصیت محبوب میم (meme) ها تبدیل شده!

میم مرد عنکبوتی

هنگامی که مرد عنکبوتی 3 برای اولین بار در سال 2007 اکران شد، نقدهای بدی دریافت کرد و اغلب به عنوان بدترین فیلم مرد عنکبوتی در سه گانه اش در نظر گرفته می شد، اما این در حالی بود که خیلی از طرفداران به پیتر شرور یا بهتره بگیم پیترِ تحت تاثیر سیمبیوت فضایی که با اسم مستعار مگوایر قلدر (bully Maguire) شناخته میشود ابراز علاقه کرده بودند. در واقع در این فیلم وقتی پیتر توسط سیمبیوت ونوم تسخیر می شود، شخصیت او تغییر می‌کند و از یک پسر خوش اخلاق و شیرین تبدیل به یک انسان شرور می‌شود که هر وقت هر کاری که دلش می خواهد انجام می دهد و بیننده ها هم می توانند به راحتی با موهای ژولیده و خط چشم او متوجه این تغییر شخصیت بشوند. طرفداران به این نسخه از پیتر لقب مگوایر قلدر رو داده اند و مدل گرداندن موها و رقص ها و دیالوگ ها او را بارها و بارها به شکل میم یا ویدئوهای هجو آمیز به سخره گرفته اند (این ویدئو را حتما ببینید). 

 

7- توبی بهترین لباس مرد عنکبوتی را دارد

توبی مگوایر

توبی و اندرو و تام همگی نسخه های مختلفی از لباس معروف مرد عنکبوتی را دارند که با پیتر و شخصیت او مطابقت دارد. اما لباس توبی بین آنها شناخته شده تره و از جهاتی بهتر از لباس تام هالنده. لباس پیشرفته MCU پیتر با استفاده از فناوری استارک ساخته شده که به او در بسیاری از نبردها کمک می کند، اما لباس 2002 پیتر اصیل تر به نظر می رسد و آن لباس قرمز و آبی با با تارهای برجسته رویش چیزی هست که بیشتر مردم وقتی درباره مرد عنکبوتی فکر می کنند برایشان مجسم می شود. همچنین بیننده ها از این طریق با لباس ونوم مرد عنکبوتی آشنا می شوند که بسیار جذاب است. لباس قهرمان نقش مهمی در نگاه طرفداران به او دارد و این جاست که لباس توبی بر لباس تام برتری پیدا می کنه.

 

6- نسخه توبی، اریجین (Origin) مرد عنکبوتی را روایت میکند

عنکبوت اسپایدرمن

در سه گانه اولیه ی مردعنکبوتی، بینندگانی که کمیک نمی خوانند می توانند بفهمند که داستان پیتر پارکر از چه قراره، او کی هستش و چطوری به مرد عنکبوتی دوست داشتنی محله تبدیل شده و با دیدن فیلم، شاهد نیش زدن عنکبوت به پیتر هستند و مشاهده میکنند که پیتر چگونه در ابتدا قدرت های تازه خود را کشف می کند و با زندگی عجیب و غریب خود دست و پنجه نرم می کند. اما در طرف دیگر سه گانه مرد عنکبوتی تام در اعماق زندگی ابرقهرمانی او پس از جنگیدن در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی آغاز می شود و تازه در "راهی به خانه نیست" بینندگان می فهمند که چطوری پیتر به یک قهرمان تبدیل می شود. آنهم نه به طور کامل! یعنی فقط مرگ زن عمو می را میبینیم که بهش رمز و راز قهرمان بودن را یاد میدهد و فعلا خبردار نشده ایم که او چطور قدرت های فوق بشری اش را به دست آورده.

 

5- پیتر توبی بیشتر شبیه به یک بچه معمولی است

عکس پیتر پارکر

پیتر پارکر توبی یک بچه معمولی از کوئینز هست که سوار بر اتوبوس به یک دبیرستان معمولی می رود و با عمو و زن و عمویش در یک خانه معمولی زندگی می کند و تماشاگران در طول فیلم شاهد این هستند که او برای حمایت از خود و زن عمو می، موفقیت در دانشگاه و روابطش می جنگد و دست به چندین کار می زند. در این طرف با اینکه پیتر تام هم یک بچه معمولی هست اما زندگی غیر معمولی دارد‌.او با انتقام جویان دوست است، با مدرسه اش به سفر های اروپایی می رود و دنیا رو به خاطر ورود به MIT نابود می کند. میشه گفت اون زندگی عادی ای نداره که بینندگان بتوانند مثل پیتر توبی با آن ارتباط برقرار کنند.

 

4- پیترِ توبی، کم معاشرت و گوشه گیر تر است

پیتر پارکر 2002

پیتر پارکر توبی یه بچه مثبته که از فلش تامپسون کتک می خورد و زیر سایه بهترین دوستش هری آزبورن قرار می گیرد. او همچنین سال‌هاست به ام.جی علاقه دارد، اما همیشه از ابراز آن می ترسد. این در حالی است که پیتر تام ترکیبی عالی از یه بچه خرخون و باحاله چون اونقدر باهوش هستش که می تونه وارد MIT بشه و به همون اندازه هم با حاله و جذابه که می تواند با انتقام جویان نشست و برخاست کند. اما با این حال بازهم پیتر خرخون و دست پا چلفتی توبی به شخصیت اصلی نزدیک تره.

 

3- پیتر توبی به تنهایی شهر رو نجات می دهد

اسپایدرمن 2

پیتر توبی با تهدیدات فضایی مثل تانوس سر و کار ندارد، اما باید نیویورک را به تنهایی از شر چند شرور بسیار خطرناک نجات بدهد. او در موقعیت های وحشتناکی قرار می گیرد مثلا باید بین نجات ام جی و یک تله کابین پر از آدم یکی را انتخاب کند و از این لحاظ بار سنگینی بر دوش اوست. همچنین پیتر توبی کسی را ندارد که مثل پیتر تام به او کمک کند و باید به تنهایی تصمیمات بسیار سختی بگیرد و قدرت و توانایی خود را بالا ببرد، مثل متوقف کردن یک قطار در حال حرکت فقط با تارها و قدرت بدنش.

 

2- مرگ عمو بن مسیر پیتر را تغییر می دهد

مرگ عمو بن

مرگ عمو بن یک لحظه مهم برای پیتره، چون این لحظه تبدیل به لحظه تاریکی در ذهن او می شود و او را به انتقام تشویق می کند و باعث یک درگیری درونی بین خیر و شر در پیتر می شود که او را به عنوان یک قهرمان معرفی می کند. اما این در حالی است که در نظر بینندگان، پیتر تام به خاطر از دست دادن عمو بن رنج نمی برد. نه اینکه تجربه چنین ضربه‌ای برای یک نوجوان خوب باشد اما مرگ عمو بن به پیتر توبی کمک کرد تا قهرمان بهتری شود و سبب شد او از اتفاقی مشابه برای دیگران جلوگیری کند. البته در "راهی به خانه نیست"، مرگ زن عمو می باعث شد تا از این به بعد همین حس برای پیترِ تام به وجود بیاید.

 

1- سه گانه توبی دارای نمادین ترین تبهکاران است

شرورها بخش کلیدی هر داستان ابرقهرمانی هستند. بدون شرورها، ابرقهرمانان بی معنی هستند. در حالی که سه گانه تام دارای شرورهای درخور و قابل توجهی مثل میستریو هست که می تواند واقعیت را تغییر دهد، اما به پای ویلن های فیلم های توبی نمی رسند. گرین گابلین و دکتر اختاپوس قطعا از نمادین ترین شخصیت های شرور تمام دوران به ویژه در هر فرنچایز مرد عنکبوتی هستند. گرین گابلین (ویلم دافو) به طرز دیوانه واری شرور است که با گلایدر خود در هوا پرواز و به سمت مردم بمب پرتاب می کند، اما در طبیعت ترسناکش که نورمن را در اختیار دارد، آدمی مهربان و دلسوز قرار دارد. همچنین داک آک (آلفرد مولینا) یک دانشمند حساس و جاه طلب است که کنترل آزمایش خود را از دست می دهد و برای همیشه تغییر می کند. در این میان نه تنها خود شخصیت‌ها ترسناک و خطرناک هستند، بلکه بازیگران نیز تصویری فوق‌العاده از آنها ارائه می‌کنند که باعث برتری نسبت به شرورهای سه‌گانه دیگر میشود.

 

امیر حسینی

(E.D.I.T.H)

منبعمقاله CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط با این مقاله:

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی تام هالند و توبی مگوایر

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی توبی مگوایر و اندرو گارفیلد

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی تام هالند و اندرو گارفیلد

10 دلیل برای اینکه سه گانه مرد عنکبوتی تام هالند از توبی مگوآیر بهتره

10 تفاوت سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" با دیگر فیلم های اسپایدرمن

مقالات مربوط به فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

20 نکته جذاب از پشت صحنه ساخت فیلم راهی به خانه نیست

20 سال بعد: میراث فوق العاده مرد عنکبوتیِ سم ریمی

بررسی نسخه های سینمایی از عشق های پیتر پارکر درســــه گانه "سم ریمی"

10 فیلم و سریالی که مرد عنکبوتی توبی مگوآیر ممکنه دفعه بعد در آن حضور داشته باشه!

ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم مرد عنکبوتی (2002)

20 بازیگر برتر "مرد عنکبوتی" در سینما، انیمیشن و تلویزیون!

سخنرانی تاریخی "اندرو گارفیلد" درباره مرد عنکبوتی+ لینك دانلود

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

چرا تام هالند بهترین مرد عنکبوتی در دنیای سینما است

رتبه بندی عشق های پیتر پارکر در دنیای سینما

10 نکته دربارهٔ شخصیت «ام‌جی» در فیلم SPIDER-MAN: FAR FROM HOME که احتمالاً متوجه‌شان نشدید!

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

10 ایستراگ برتر "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2"

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم مرد عنکبوتی 2 (2004)

رتبه بندی تاثیرگذارترین کاراکترهای فیلم های «سم ریمی» (SAM RAIMI)

10 تاثیر فیلم های مرد عنکبوتی ساخته سم ریمی بر روی دنیای سینمایی مارول

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات مخفی بازی "مرد عنکبوتی: مایلز مورالز"

10 نکته جالبی که احتمالاً درباره "اسپایدرمن" های «سام ریمی» نمیدانستید!

15 سئوال بی پاسخ مانده درباره دنیای مرد عنکبوتیِ توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد

10 سرنوشت احتمالی برای مردان عنکبوتی توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد پس از فیلم "راهی به خانه نیست"!

10 تفاوت مرد عنکبوتی در دنیای سینما با دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hassan91
#1 hassan91 1401-04-31 16:12
با سلام خدمت دوستان

من خودم هنوزم که هنوزه مرد عنکبوتی توبی مگوایر رو خیلی دوست دارم و تا ابد تو دلم محبوب میمونه. در کل این مرد عنکبوتی خیلی دست تنها بود. مخصوصا تو دو فیلم ابتدایی که به نظرم تو همون دوتا فیلم اول مزیت محسوب میشد. با لو رفتن هویتش برای ام جی میتونست یه فضای جدیدی براش تو فیلم سوم رقم بخوره که متاسفانه این اتفاق نیفتاد. راسش وقتی پیتر پارکر با سیمبیوت پیوند خورد یه جورایی بهش حق میدادم که عقده هاشو خالی کنه ولی بعد مبارزه با هری آزبورن و رقص تو خیابون و بار خیلی تو این زمینه زیاده روی شد.

به هر حال هر سه مرد عنکبوتی هم مزیتهای فراوانی داشتن و هر سه هم منحصر به فرد هستن یه جورایی. همینم باعث شد که روابطشون تو فیلم اخیر مرد عنکبوتی بگیره.

طفلک مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد هم که این وسط مونده. مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد دو تا مزیت داره که به هر دو مرد عنکبوتی توبی و تام میچربه که تو کامنت بعدی عرض میکنم :-*
نقل قول کردن
hassan91
#2 hassan91 1401-04-31 16:27
مرد عنکبوتی اندرو به نظرم تا الان بهترین رمانس رو بین دوتا مرد عنکبوتی داشته. رمانس بین پیتر و گوئن تا به امروز بهترین رمانس دنیای سینمایی مرد عنکبوتیه. در کل گوئن خیلی رو کاراکتر پیتر تاثیر داشت.
دومین مزیتی که مرد عنکبوتی اندرو داشت که هیچ کدوم از مرد عنکبوتیها نداشتن (مخصوصا سری تام هالند) اینه که سری مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد آرک محور بود. به نظرم همین آرک محور بودنش باعث شد که برای فیلم دوم هیجان داشته باشیم. اولا اینکه از شرکت آزبورن رونمایی کردن بدون اینکه خبری از خود نورمن آزبورن باشه (گرچه اشارت مهمی شد) دوما اینکه کاراکترهای دیگری هم بودن که یا حضور داشتن یا بهش اشاره شد که تو دنیای کمیک همه سابقه خبیث شدن رو داشتن. همون سکانس بعد از تیتراژ فیلم اول هم آدم قلقلک میداد برای ادامه داستان (که قبلا هم تو سایت گفته شده اون فرد از کاراکترهای کم سابقه تو کمیکهای اسپایدی بوده). فقط حیف که همه این رشته ها پنبه شد. البته مرد عنکبوتی توبی هم داستانکهایی داشت برای قسمت بعدی مثل انتقام جویی هری که در نهایت به جایی نرسید. مرد عنکبوتی تام هالند هم لو رفتن هویتش رو داشت. ولی اینها رو نمیشه آرک محور محسوب کرد. سری مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد از همون اول یه جوی داشت که آدم کنجکاو میکرد تو شرکت آزبورن چه خبره؟!
نقل قول کردن
the phantom
#3 the phantom 1401-05-01 06:22
من خودم سه گانه تام هالند رو بیشتر دوست دارم. بیشتر با حال و هوای امروزی مَچ هستن ولی سه گانه توبی رو هم دوست دارم. :-)
نقل قول کردن
venom
#4 venom 1401-05-01 06:30
مقاله توپی بود. من با سه گانه اسپایدرمن توبی بزرگ شدم ولی نمیدونم چرا بیشتر دوست دارم سه گانه mcu رو بارها و بارها تماشا کنم. شاید چون طنز و صمیمیت بیشتری بین شخصیت ها هست ولی سه گانه توبی هم عالیه. اصلا همه فیلم های مردعنکبوتی عالین. هر کدون رنگ و بوی خاص خودشون رو دارن
نقل قول کردن
Gotham-Knight
#5 Gotham-Knight 1402-12-02 19:22
بنظر من یه چیز مهم اینه که شخصیت رو چوری تعریف کی خودم چو اول توبی رو دیدم ناخودآگاه توبی رو به عنوان تعریف مردعنکبوتی تو ذهنم دارم
نقل قول کردن
The amazing A.M
#6 The amazing A.M 1403-01-29 18:30
پشمام همشون جالب بود سلامتی کسایی که کنکور دارن برید بخونید بابا امتحان شروع داره میشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید