10 کاستوم برتر دکتر اختاپوس

۱۰ کاستوم برتر دکتر اختاپوس

امروز قراره سری به برترین کاستوم‌های یکی از برترین ویلن‌های کمیک بوک‌های مردعنکبوتی بزنیم...

مقدمه: دکتر اختاپوس یکی از بزرگترین دشمنان مردعنکبوتی و از بزرگترین ویلن‌های دنیای کمیک است. او که توسط استن‌لی خلق شد در طول ۶۰ سالی که از حیاتش در دنیای کمیک می‌گذرد بارها در مدیوم‌های مختلفی حضور داشته، از کمیک گرفته تا انیمیشن و فیلم و سریال و بازی. همه و همه او را به یکی از محبوب‌ترین شرورهای دنیای کمیک بدل کرده است. در این مقاله قصد دارم به بررسی کاستوم‌های مختلفی بپردازم که او در طی این ۶۰ سال به تن کرده تا ببینیم که آیا این کاستوم‌ها بین این مدیوم‌ها پخش شده‌اند یا خیر. در هر صورت بررسی برترین کاستوم‌ها همواره یکی از موضوعات جذاب بنده بوده و سعی می‌کنم در این مقاله هم این بار برای اتو اکتاویوس این کار را انجام دهم‌؛ با ما همراه باشید...

 

10- کاستوم مردعنکبوتی برتر (Superior Spiderman)

 کاستوم مردعنکبوتی برتر (Superior Spiderman)

همون طور که می‌دونید در کمیک‌ها مدتی دکتر اختاپوس خود را جای اسپایدرمن جا زد و تحت عنوان مردعنکبوتی برتر به فعالیت پرداخت(میتونید از اینجا کمیک‌های مردعنکبوتی برتر رو با ترجمه فارسی بخونید و لذت ببرید). در آن دوران او لباسی منحصربه‌فرد را برای خودش طراحی نمود. او در آن لباس می‌توانست میراث اسپایدرمن را حفظ کند و حتی قابلیت‌های آن را بهبود و ارتقاء بخشد و این چنین لایق نام مردعنکبوتی برتر بشود. البته که دیگر خبری از بدن و کالبد اتو اکتاویوس نبود و او کاستوم خاص خودش را طراحی نمود. طراحی قرمز و سیاه منحصربه‌فرد این کاستوم آن‌ قدر جذاب بود که ما شاهد اشاره‌ای به آن و نوعی اقتباس از آن لباس در فیلم "دور از خانه" بودیم. خلاصه سادگی این لباس در عین کارایی آن زیبایی خاصی بهش بخشید و در ذهن‌ها حک شد.

 

9- کاستوم سری Brand New Day

کاستوم سری Brand New Day

پس از آن‌که طی رویداد "One more day" شخصیت‌های داستان‌های اسپایدرمن دچار یک تغییر و نوعی بازنشانی شد، سری "brand new day" از راه رسید که طی آن تعداد زیادی از کاراکترهای داستان‌های مردعنکبوتی در آن دچار تغییر شدند که یکی از آن شخصیت‌ها دکتر اختاپوس بود. او دریافت که به واسطه‌ی نبردهای مکرری که با مردعنکبوتی داشته بدنش دچار نوعی زوال شده و دیگه کارایی و قدرت لازم رو نداره؛ از همین رو او ارتشی از اکتوبات‌های کوچک را ساخت که به صورت تلپاتیک می‌توانست آن‌ها را کنترل کند و علاوه‌بر آن چهاربازوی مکانیکی دیگر را به مهار خود اضافه کرد. این چنین او با داشتن ۸ بازوی مکانیکی و ارتش کوچکش خطرناک‌تر از هر زمان دیگری بازگشت.

 

8- کاستوم سری "انتقام شش خبیث " (Revenge of the Sinister Six)

کاستوم سری "انتقام شش خبیث " (Revenge of the Sinister Six)

طی رویداد انتقام شش خبیث، دکتر اختاپوس بار دیگر به عضویت گروه شش خبیث در آمد تا با مردعنکبوتی به مبارزه بپردازد. درسته که مثل همیشه آن‌ها از اسپایدی شکست خوردند اما دکتر اختاپوس این‌بار چند ترفند جدید در آستین داشت از جمله مجموعه‌ای جدید از بازوان مکانیکی. این بازوان و اسلحه‌های جدید از جنس آدامانتیوم و تقریبا تخریب‌ناپذیر بودند. تناسب و تطبیق این بازوان مدرن با کاستوم کلاسیک این تبهکار فوق‌العاده چشم‌نواز بود و او حتی برای ادای احترام به کاستوم کلاسیکش کراوات سبز رنگی را هم به گردن بست.

 

7- کاستوم سریال‌ "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی"

 کاستوم سریال‌ "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی"

دهه‌ی ۹۰ میلادی یک رنسانس برای انیمیشن‌های کمیکی محسوب می‌شود. در اون دوران کمیک‌دوستان شانس این رو داشتند تا آثار فاخری مثل ایکس‌من، بتمن، و لیگ عدالت را داشته باشند. در این بین سریال انیمیشنی مردعنکبوتی هم از این قاعده مستثنی نبود. در طی این سری تقریبا اکثر خبیث‌ها و دشمنان اصلی اسپایدرمن حضور داشتند و دکتر اختاپوس هم با ظاهری نسبتا متفاوت پا به این انیمیشن نهاد. او که کاستومی زرهی و مدرن به خود گرفته بود با همان ترکیب رنگی سبز و زرد ظاهر شد و بینندگان مشتاق دیدن نبرد او با مردعنکبوتی بودند. کلا دکتر اختاپوس جزء محبوب‌ترین ویلن‌های دنیای کمیکه.

 

6- کاستوم اختاپوس برتر (Superior Ock)

کاستوم اختاپوس برتر (Superior Ock)

شاید دوقطبی‌ترین کاستوم او کاستوم اختاپوس برتر باشد؛ یا ازش متنفرید یا عاشقش هستید! پس از این که پیتر با بازپس‌گیری بدنش شانس ادامه‌ی فعالیت اکتاویوس در قامت مردعنکبوتی برتر را از او گرفت، اتو با انتقال کامل خود به کلونی از مردعنکبوتی، این بار در هیبت اختاپوس برتر به کمیک‌ها بازگشت. این لباس شباهت بیشتری به یک اختاپوس دارد البته ظاهر عنکبوتی‌اش مشهود است. بازوهای محرک این کاستوم به خوبی کنار سایر اجزای کاستوم چفت شده و در مجموع تناسب خوبی را برقرار نموده. دکتر اختاپوس در کمیک های "قیامت عنکبوتی" این لباس را بر تن داشت.

 

5- کاستوم سری کمیک "پایان جهان" (Ends of the Earth)

 کاستوم سری کمیک "پایان جهان" (Ends of the Earth)

در حدود ۵۰ سالی که اسپایدی در کمیک‌ها درحال مبارزه با گروه شش خبیث است، اما آنان هیچگاه به خطرناکی کمیک "پایان جهان" نبوده‌اند! در این داستان که دکتر اختاپوس مرگ را در یک قدمی خود می‌بیند دوباره سکان هدایت گروه شش خبیث را در دست می‌گیرد تا از طریق ماهواره‌های کنترل شده از راه دور جو کره‌ی زمین را به آتش بکشد. اسپایدی هم با گروه انتقام‌جویان متحد می‌شود تا جلوی او را بگیرد. در نهایت هم شاهد یک سری مبارزات و ایثارهای قهرمانانه هستیم که اشک را از چشم خواننده‌ها جاری می‌کنند. اما دکتر اختاپوس نوعی زره عظیم‌الجثه و فلزی برای خود ساخت و توانست با آن اسپایدی را تا مرز شکست عقب براند. او درون یک پوسته‌ی فلزی بزرگ بود و ۸بازوی عطیم‌الجثه از آن بیرون آمده بودند و در مجموع هیبتی را برای او ایجاد کردند که می‌توان گفت هیچ کاستومی از او به این اندازه رعب‌آور نبوده است.

 

4- کاستوم فیلم اسپایدرمن 2 (Spider-man2)

کاستوم فیلم اسپایدرمن 2 (Spider-man2)

به یکی از بهترین آثار کمیک‌بوکی تمام دوران می‌رسیم؛ شاهکاری از سم ریمی کبیر که در آن می‌شود گفت بهترین حضور دکتر اختاپوس در مدیوم سینما و تلویزیون را به لطف بازی فوق‌العاده‌ی آلفرد مولینا شاهد بودیم. در این اثر اتو اکتاویوس بیشتر مثل یک سرپرست دلسوز بود و در پایان فیلم‌ هم یک قوس شخصیتی قهرمانانه داشت که او را برای همیشه در ذهن‌ها باقی می‌گذاشت. در کل سازندگان در این اثر به جای تقلید از کمیک‌ها سعی کردند نگرش واقع‌گرایانه‌ای را برای دکتر اختاپوس ارائه بدهند. این تجدید ساختار مدرن به خوبی جواب داد و به شخصیت‌پردازی او کمک شایانی نمود. طوری که ما سنگینی و عذاب حمل این بازوان مکانیکی را حس می‌کردیم. در مجموع کاستوم او هم در این سریال مدرنیزه و جذاب و مانا بود.

 

3- کاستوم کلاسیک

کاستوم کلاسیک

 

همیشه اولین کاستوم‌ها نقش اساسی در رشد و بالندگی یک کاراکتر داشته‌اند و معمولا شخصیت‌های بزرگ اولین کاستوم‌هایشان همیشه جزو بهترین آن‌ها هم هست. در این میان دکتر اختاپوس هم از این قاعده مستثنی نیست. کاستوم ساده و نمادین اولیه‌ی او در کمیک‌ها همواره پایه و اساس سایر کاستوم‌های او بوده و رنگ سبز و زرد این لباس تقریبا همیشه معرف اصلی او و جزءی جدایی‌ناپذیر از کاستوم او بوده، حالا چه او در انیمیشن باشه یا چه در فیلم سم ریمی ظاهری مدرن به خود بگیره؛ رنگ سبز یا زرد رو نمیشه از این کاستوم جدا کرد. همون‌طور که اشاره کردم، سادگی این کاستوم یک جنبه‌ی نمادین و خاصی رو بهش بخشیده که از ذهن‌ها پاک نخواهد شد.

 

2- کاستوم دنیای التیمیت

 کاستوم دنیای التیمیت

وقتی دنیای التیمیت پایه‌گذاری شد تقریبا به جز خود اسپایدی ظاهر و باطن تمامی دیگر شخصیت‌ها تغییر پیدا کرد. دکتر اختاپوس هم شاید به لحاظ اساسی تغییر چندانی نکرد، اما چهره‌ای کاملا متفاوت و اندامی لاغر با کتی سبز و چسبان و بلند را بر تن داشت و بازوان مکانیکی‌ای بلندتر و نازک‌تر را با خود حمل می‌کرد. نکته‌ی مثبت این کاستوم این بود که تقریبا در آن ویژگی‌های مثبت تمامی کاستوم‌های پیشین را ترکیب کرده و به جذابیت هر چه تمام‌تر نمود داده بود که دوتا از برجسته‌ترین الهام‌ها، الهام و ترکیب کاستوم کلاسیک و کاستوم فیلم سم ریمی بود.

 

1- کاستوم بازی Spider-man PS4

کاستوم بازی Spider-man PS4

استودیوی "اینسومنیاک گیمز" توانست بهترین اقتباس گیمینگ تمام دوران را از اسپایدرمن تحویل گیمرها بدهد. تمامی الِمان‌های بازی مثل طراحی گیم‌پلی و شخصیت‌پردازی‌ها به معنای واقعی کلمه پِرفکت و عالی بودند، ولی عاملی که تا این حد توانست این اثر فاخر را جذاب کند داستان بازی بود. گیمرها باید به آرامی سیر تبدیل شدن اتو اکتاویوس از بهترین مربی پیتر به بزرگترین دشمنش را نظاره می‌کردند. همچنین طرح و رنگ لباس و کاستوم او حس غریبی را در مخاطب ایجاد می‌کرد چرا که این همان لباسی بود که او با آن به آزمایشات علمی‌اش می‌پرداخت و جدای از آن، به طور زیرپوستی سعی داشت تا یادآور لباس کلاسیک این شخصیت و شناساندن آن به افرادی که با او آشنایی نداشتند هم بشود. خلاصه این بهترین کاستوم او در تمام عرصه‌های حضورش بود و حق مطلب را درباره اسپایدی و شخصیت‌های مکملش را ادا کرد و ما امیدواریم که اینسومنیاک بتواند این روند صعودی را برای قسمت دوم بازی هم ادامه دهد؛ کاری که البته بسیار سخت خواهد بود.

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

منبع: وب‌سایت  CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

 (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

15 حقیقت مهمی که باید درباره دکتر اختاپوس (DOCTOR OCTOPUS) بدانید

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: اسپایدرمن خودش را از زیر آوار خلاص میكند!

سری جدید کمیک "مرد عنکبوتی برتر" ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی گروه "شش خبیث" (SINISTER SIX)

بهترین داستان مرد عنکبوتی با حضور دکتر اختاپوس ترجمه شد  

معرفی دشمنان اصلي مرد عنكبوتی: دكتر اختاپوس (DOCTOR OCTOPUS)

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: اسپایدرمن بازوان «دکتر اختاپوس» را جدا میکند!

5 مبارزه برتر مرد عنكبوتی با دكتر اختاپوس

كمیك های "مرد عنكبوتی برتر" به زبان فارسی

قسمت آخر بهترین داستان مرد عنکبوتی با حضور دکتر اختاپوس ترجمه شد + لینک دانلود

10 تغییر بزرگ در دنیای کمیک بوک های مرد عنکبوتی در دهه گذشته

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

کمیک "اختاپوس برتر" (SUPERIOR OCTOPUS) ترجمه شد + لینک دانلود

10 لباس برتر دکتر اختاپوس

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت اول  

نقد شماره 700 كمیك "اسپایدرمن شگفت انگیز"

20 حقیقتی که باید درباره "زن عمو مِی" (AUNT MAY) بدانید

عكس های فوق العاده از «دكتر اختاپوس»

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Amir78_King
#1 Amir78_King 1398-12-23 08:24
خیلی عالی بود
فکر میکردم کاستوم اسپایدرمن ۲ یا اسپایدرمن برتر بهترین باشن
نقل قول کردن
MP Spidey
#2 MP Spidey 1398-12-23 09:16
سپاس آقای رضایی. فقط فکر میکردم کاستوم Spider-Man 2 و اختاپوس برتر رتبه بالاتری داشته باشن.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#3 Spider-Fan 1398-12-23 10:56
به نظرم دورهٔ بعد از Superior Spider-Man برای اتو اکتاویوس دورهٔ واقعاً خوبی بود.
در واقع اتو اکتاویوس مدتی که در ذهن پیتر یود، تحت تأثیر خاطرات او به یه شخصیتِ ضدقهرمان تبدیل شده بود و از اون حالت نسبتاً کلیشه‌ای و routineای که داک آک هر دفعه دست به یه جنایت می‌زد و اسپایدی شکست‌اش می‌داد در اومده بود.
به علاوهٔ اینکه رشد شخصیتی خوبی محسوب می‌شد و به نوعی یکی از میراث دورهٔ نویسندگی اسلات به حساب می‌اومد.
حالا مارول دوباره با توسل به «مفیستو» (!) همه چیز رو undo کرده و عملاً هر چی خواننده در این مدت خونده کشک!
واقعاً هم درک نمی‌کنم چرا باید چنین اتفاقی می‌افتاد.
اگه فروش کم بود خب کنسل می‌کردید عنوان رو و از SSM تو عناوین دیگه استفاده می‌کردید. اگه ایده‌ای برای ادامهٔ داستان‌هاش نداشتید هم همین‌طور!
بعضی کارهای مارول قابل‌توجیه نیستن حقیقتاً.
با تشکر از آقای هنجنی بابت مقالات درخشان‌شون در این چند وقت.
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1398-12-23 11:48
به نظرم لباس دکتر اختاپوس تو کارتون spectacular spider-man یه ایده جالب داشت (علیرغم اینکه ظاهرش چیز خاصی نبود) و اونم این بود که انگار شارژی بود. یعنی اون منبع گردی که روی دلش بود باید شارژ میشد تا اختاپوس بتونه بازوهاش رو حرکت بده
این مساله منطقیه چون واقعا اختاپوس چطور میتونه بدون منبع انرژی اونا رو تکون بده؟ ضمن اینکه این خودش یک نقطه ضعف براش محسوب میشد که باهاش میشه شکستش داد (یعنی اگه منبع شارژش رو بگیری بازوهاش دیگه حرکت نمیکنند!)
نقل قول کردن
Amir78_King
#5 Amir78_King 1398-12-23 15:58
به نقل از mtm:
به نظرم لباس دکتر اختاپوس تو کارتون spectacular spider-man یه ایده جالب داشت (علیرغم اینکه ظاهرش چیز خاصی نبود) و اونم این بود که انگار شارژی بود. یعنی اون منبع گردی که روی دلش بود باید شارژ میشد تا اختاپوس بتونه بازوهاش رو حرکت بده
این مساله منطقیه چون واقعا اختاپوس چطور میتونه بدون منبع انرژی اونا رو تکون بده؟ ضمن اینکه این خودش یک نقطه ضعف براش محسوب میشد که باهاش میشه شکستش داد (یعنی اگه منبع شارژش رو بگیری بازوهاش دیگه حرکت نمیکنند!)
spidey.ir/.../...

یه جورایی شبیه لباس های ژاپنی و چینیه
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1398-12-23 19:31
به نقل از Amir78_King:
به نقل از mtm:
به نظرم لباس دکتر اختاپوس تو کارتون spectacular spider-man یه ایده جالب داشت (علیرغم اینکه ظاهرش چیز خاصی نبود) و اونم این بود که انگار شارژی بود. یعنی اون منبع گردی که روی دلش بود باید شارژ میشد تا اختاپوس بتونه بازوهاش رو حرکت بده
این مساله منطقیه چون واقعا اختاپوس چطور میتونه بدون منبع انرژی اونا رو تکون بده؟ ضمن اینکه این خودش یک نقطه ضعف براش محسوب میشد که باهاش میشه شکستش داد (یعنی اگه منبع شارژش رو بگیری بازوهاش دیگه حرکت نمیکنند!)
spidey.ir/.../...

یه جورایی شبیه لباس های ژاپنی و چینیه

والا من اینجوری بهش نیگا نکرده بودم. کلا مثل شما به این نکات بی ربط و فرعی توجه نمیکنم :-*
نقل قول کردن
Captain-spidey
#7 Captain-spidey 1398-12-23 21:02
مرسی اقای هنجنی
من بودم رتبه مردعنکبوتی دو و کاستوم کلاسیک رو عوض میکردم و رتبه مردعنکبوتی مرتر رو بالا تر میذاشتم
اسپم
ببخشید استاد یه سوال
من یه فکت دیدم که نوشته بود اولین میزبان سیمبیوت ددپول بوده :o و وقتی من گفتم که نه اسپایدی لون رو درجریان رویداد جنگ های پنهان دهه ۹۰ با خودش به زمین اورده اون فرد گفت که نه ددپول ساعت زمان کیبل رو برداشته و به اونجا رفته و قبل از اسپایدی سیمبیوت رو پوشیده
میخاستم ببینم این درسته یا نه
بازم ممنون معذرت بابت اسپم
نقل قول کردن
OAK_AVENGER
#8 OAK_AVENGER 1398-12-23 21:44
به نقل از Captain-spidey:
ببخشید استاد یه سوال
من یه فکت دیدم که نوشته بود اولین میزبان سیمبیوت ددپول بوده :o و وقتی من گفتم که نه اسپایدی لون رو درجریان رویداد جنگ های پنهان دهه ۹۰ با خودش به زمین اورده اون فرد گفت که نه ددپول ساعت زمان کیبل رو برداشته و به اونجا رفته و قبل از اسپایدی سیمبیوت رو پوشیده
میخاستم ببینم این درسته یا نه
بازم ممنون معذرت بابت اسپم

درسته چون اگه دقت کن ونوم به ددپول رفته (از لحاظ خنگ زدنش :-| ) و اینجوری میشه فهمید که ونوم با ددپول یه سر و سری داشته
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1398-12-23 22:03
به نقل از Captain-spidey:

ببخشید استاد یه سوال
من یه فکت دیدم که نوشته بود اولین میزبان سیمبیوت ددپول بوده :o و وقتی من گفتم که نه اسپایدی لون رو درجریان رویداد جنگ های پنهان دهه ۹۰ با خودش به زمین اورده اون فرد گفت که نه ددپول ساعت زمان کیبل رو برداشته و به اونجا رفته و قبل از اسپایدی سیمبیوت رو پوشیده
میخاستم ببینم این درسته یا نه
بازم ممنون معذرت بابت اسپم

تو سایت خودمون که مدتها پیش راجع بهش نوشته بودیم
bit.ly/33gYJL7
نقل قول کردن
Captain-spidey
#10 Captain-spidey 1398-12-23 23:06
#10:
ممنون یادم رفته بود
نقل قول کردن
Amir78_King
#11 Amir78_King 1398-12-24 09:28
به نقل از mtm:
به نقل از Amir78_King:
به نقل از mtm:
به نظرم لباس دکتر اختاپوس تو کارتون spectacular spider-man یه ایده جالب داشت (علیرغم اینکه ظاهرش چیز خاصی نبود) و اونم این بود که انگار شارژی بود. یعنی اون منبع گردی که روی دلش بود باید شارژ میشد تا اختاپوس بتونه بازوهاش رو حرکت بده
این مساله منطقیه چون واقعا اختاپوس چطور میتونه بدون منبع انرژی اونا رو تکون بده؟ ضمن اینکه این خودش یک نقطه ضعف براش محسوب میشد که باهاش میشه شکستش داد (یعنی اگه منبع شارژش رو بگیری بازوهاش دیگه حرکت نمیکنند!)
spidey.ir/.../...

یه جورایی شبیه لباس های ژاپنی و چینیه

والا من اینجوری بهش نیگا نکرده بودم. کلا مثل شما به این نکات بی ربط و فرعی توجه نمیکنم :-*

کلا عاشق این تنه زدناتون هستم چه توی مقاله ها و نقد ها چه تو نظرات :lol:
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1398-12-24 09:50
به نقل از Amir78_King:
به نقل از mtm:
به نقل از Amir78_King:
به نقل از mtm:
به نظرم لباس دکتر اختاپوس تو کارتون spectacular spider-man یه ایده جالب داشت (علیرغم اینکه ظاهرش چیز خاصی نبود) و اونم این بود که انگار شارژی بود. یعنی اون منبع گردی که روی دلش بود باید شارژ میشد تا اختاپوس بتونه بازوهاش رو حرکت بده
این مساله منطقیه چون واقعا اختاپوس چطور میتونه بدون منبع انرژی اونا رو تکون بده؟ ضمن اینکه این خودش یک نقطه ضعف براش محسوب میشد که باهاش میشه شکستش داد (یعنی اگه منبع شارژش رو بگیری بازوهاش دیگه حرکت نمیکنند!)
spidey.ir/.../...

یه جورایی شبیه لباس های ژاپنی و چینیه

والا من اینجوری بهش نیگا نکرده بودم. کلا مثل شما به این نکات بی ربط و فرعی توجه نمیکنم :-*

کلا عاشق این تنه زدناتون هستم چه توی مقاله ها و نقد ها چه تو نظرات :lol:

تنه که نمیزنیم ولی طعنه چرا :-)
نقل قول کردن
Amir78_King
#13 Amir78_King 1398-12-24 10:04
به نقل از mtm:
به نقل از Amir78_King:
به نقل از mtm:
به نقل از Amir78_King:
به نقل از mtm:
به نظرم لباس دکتر اختاپوس تو کارتون spectacular spider-man یه ایده جالب داشت (علیرغم اینکه ظاهرش چیز خاصی نبود) و اونم این بود که انگار شارژی بود. یعنی اون منبع گردی که روی دلش بود باید شارژ میشد تا اختاپوس بتونه بازوهاش رو حرکت بده
این مساله منطقیه چون واقعا اختاپوس چطور میتونه بدون منبع انرژی اونا رو تکون بده؟ ضمن اینکه این خودش یک نقطه ضعف براش محسوب میشد که باهاش میشه شکستش داد (یعنی اگه منبع شارژش رو بگیری بازوهاش دیگه حرکت نمیکنند!)
spidey.ir/.../...

یه جورایی شبیه لباس های ژاپنی و چینیه

والا من اینجوری بهش نیگا نکرده بودم. کلا مثل شما به این نکات بی ربط و فرعی توجه نمیکنم :-*

کلا عاشق این تنه زدناتون هستم چه توی مقاله ها و نقد ها چه تو نظرات :lol:

تنه که نمیزنیم ولی طعنه چرا :-)

ببخشید اشتباه شد :lol:
نقل قول کردن
king_navid
#14 king_navid 1398-12-26 14:41
کاستوم شماره شیش چقد قشنگه :eek:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45