10 خبیث نامیرای برتر مارول و دی سی در دنیای کمیک

10 خبیث نامیرای برتر مارول و دی سی در دنیای کمیک

این مقاله هم به مناسبت شب هالووین تقدیم شما میشود!

مقدمه: باز هم این وقت سال فرا رسید. با رسیدن هالووین، وقتشه که به گشت و گذار برای کشف‌هایی عجیب و وحشتناک در دنیای کمیک بپردازیم. برای ما طرفداران صنعت کمیک بوک، هالووین زمانی است که خوب است در مورد داستان‌ها و موجودات عجیب و غریب، فوق طبیعی و وحشتناکی که صفحات این کتاب‌های رنگارنگ خارق‌العاده را پر می کند، تأمل کنیم و اطلاعات تازه‌ای به‌دست آوریم.
بخشی از این موجودات شامل نامیراها هستند. کسانی که روزگاری زندگی کرده‌اند و سپس مرده‌اند، یا کسانی که از برخی قلمروهای شیطانی که مردگان در آن زندگی می‌کنند و از قدرتی غیرقابل توصیف پر شده‌است، آمده‌اند. نامیراها نیز شامل خبیث‌های قدرتمندی هستند ، بنابراین اجازه دهید نگاهی به برخی از بهترین خبیث‌های نامیرا در مارول و دی‌سی بیندازیم.

همچنین برای درکی ژرف‌تر از این مقاله بهتر است مقالات زیر را هم بخوانید:

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

10 شخصیت برتر ژانر وحشت در کمیک های ابرقهرمانی

20 كمیك برتر ترسناك 

20 هیولای برتر مارول


۱۰. لیلیث (Lilith)


لیلیث یا بهتر بگم مادر تمام شیاطین برای اولین بار در شماره 28 از سری دوم کمیک های گوست رایدر (1992) حضور پیدا میکنه. او دشمن گوست رایدر دوم یعنی دنیل کچ است و خیلی وقت ها برای او و دیگر شخصیت های اساطیری مارول دردسر ساز شده. اریجین او برمیگرده به دوران آتلانتیس که زیر دریا او در میان مردم زندگی میکرده ولی بعد از اینکه مردم فهمیدن او یک شیطانه دستگیرش کرد و اونو برای مدت زیادی زندانی کردن ولی مدت ها بعد براثر یک انفجار آزاد میشه و از اون به بعد حس انتقام او را فرا میخوانه و همیشه در صدد از بین بردن دیگرانه که در همین مقصد با شیطانی معروف نام  زاراتوث متحد میشود و دکتر استرنج و جانی بلیز و خیلی دیگه از ویلین های مارول و شخصیت های مثبت مارول برای شکست دادنش با یکدیگر متحد میشوند تا او و زاراتوث را شکست دهند.

 

9. کابوس (Nightmare)

2- کابوس (Nightmare)

ارباب ترس و حاکم مطلق دنیای خواب و رویا! «کابوس» تنها از طریق خواب میتونه به دنیای ما مسلط بشه. قدرت او از ترس نشات میگیره و در قلمرو خودش شکست ناپذیره. دکتر استرنج بارها وارد قلمرو او شده تا باهاش بجنگه و جلویش را بگیره. ولی مشکل اینه که او هرگز کاملا نابود نمیشه. چون همه انسان ها به خواب نیاز دارند و در این حالته که کابوس میتونه وارد ذهن ما بشه.

کابوس اولین دشمن دکتر استرنجه چون در اولین کمیک دکتر استرنج دیده شد (شماره 110 کمیک Strange Tales که جولای 1963 منتشر شد). او واقعا در قلمرو خودش قدرتمنده و فقط در بخش خنثی رویاهای ما میشه شکستش داد. اگر دکتر استرنج حواسش بهش نباشه این قابلیت رو داره تا ترس و نفوذ خودش را در سرتاسر جهان پخش کنه. کابوس بارها و بارها با دکتر استرنج جنگیده ولی با شخصیت های دیگر مارول مثل Brother Voodoo، گوست رایدر ، هالک و ... هم روبرو شده و این نشون میده که دشمن کل دنیای ماروله.



۸. زامبی‌های مارول (Marvel zombies)

یکی از بزرگترین خبیث‌های نامیرا در مولتی‌ورس مارول، ابرقهرمانانی بودند که به هیولاهایی نامیرا در جهان Marvel Zombies تبدیل شدند. این قهرمانان که ریشه در یک جهان موازی دارند با طلوع طاعون آلوده شدند و بدین ترتیب بزرگترین قهرمانان مارول، به بزرگترین دشمنان این جهان تبدیل شدند. مردعنکبوتی، کاپیتان آمریکا، دردویل و تعدادی دیگر از قهرمانان به این ویروس آلوده شدند و به این ترتیب، به آرامی جمعیت جهان، از جمله معدود قهرمانان و خبیثانی که به این ویروس آلوده نشده بودند را نیز آلوده کردند. آنها حتی بلعنده دنیاها(گالاکتوس) را نیز خوردند و نیروی کیهانی‌اش را مال خود کردند. خلاصه آن‌ها قدرتمندترین نیروی نامیرا در کل مولتی‌ورس مارول هستند. سری جدید کمیک های زامبی های مارول را اینجا با ترجمه فارسی بخوانید. 



۷. خاروس (Xarus)

خاروس
وقتی صحبت از نامیرا بودن می شود ، خون‌آشام‌ها بی شک یکی از محبوب ترین و قدرتمندترین گروه‌های نامیرا در دنیای کمیک بوک هستند. در دنیای کمیک‌های مارول چندین قهرمان و خبیث وجود دارند که به دنیای خون‌آشام‌ها تعلق دارند ( مثل بلید ) و یکی از این ویلن‌ها کسی نیست جز Xarus،پسر دراکولا!
خاروس از حکومت پدرش خسته شد و متحدینی را برای سرنگونی حکومت او جمع کرد. او با تبدیل کردن جوبیلی به یک خون‌آشام، نقش مهمی را در حمله به مردان ایکس و جمعیت جهش یافته‌ها ایفا کرد (قضیه اش را در اینجا بخوانید). اخیراً نیز او با انتقامجویان به جنگ و مبارزه می‌پردازد.



۶. سپاه فانوس سیاه (Black lantern corps)

سپاه فانوس سیاه (Black lantern corps)
اکنون با گذر از دنیای کمیک‌های مارول سراغ دنیای کمیک‌های دی‌سی میرویم. یکی از مهمترین دشمنانی که باید به آن اشاره کنیم سپاه فانوس سیاه (برای آشنایی با بلک‌هند و سپاه بلک لنترن‌ها و رویداد کراس‌اور سیاه‌ترین شب این مقاله را بخوانید)، ارتش نامیراهایی است که آنتاگونیست‌های اصلی رویداد کراس اوور کیهانی دی‌سی یعنی سیاه‌ترین شب در سال ۲۰۰۹ بودند. آنها نخستین بار توسط نخستین بلک لنترن یعنی بلک هند شرور به وجود آمدند اما بعدتر مشخص شد قدرت اصلی پشت سر بلک لنترن ها نکرون بوده. این ارتش از هر دوی قهرمانان و شرورانی تشکیل شده بود که پس از مرگ به عنوان بلک لنترن دوباره برخاسته بودند. این جنگجویان شامل رالف و سو دیبنی و هاوک‌من و هاوک‌گرل می شود و حلقه‌ها نیز توسط بلک هند و با استفاده از جمجمه بروس وین ساخته شد.



۵. گریم ریپر (Grim reaper)

گریم ریپر (Grim reaper)

نام اصلی اش «اریک ویلیامز» (Eric Williams) است که برادر «سایمون ویلیامز» به حساب میاد (سایمون اولش یک آدم بد بود ولی بعدش به آدم خوبی شد و با لقب Wonder Man عضو گروه اونجرز هم شده. میتونید اینجا راجع بهش اطلاعات کسب کنید). اریک از همون بچه گی، نشانه هایی از شرارت در وجود خودش داشت و بزرگتر که شد به خلافکار تبدیل شد و در واقع او بود که باعث شد برادرش هم برای مدتی یک شخصیت خبیث بشه. در هر حال اریک ویلیامز از دشمنان کلاسیک اونجرز است که بهش لقب «گریم ریپر» به معنای "شیطان مرگ" دادند چون داسی بلند داشت که با فن آوری خاصی درست شده بود و قابلیت های فراوانی هم داشت و میتونست باهاش انرژی شلیک کنه و ... او یک بار در مبارزه با اونجرز کشته شد ولی به لطف جادوی سیاه دوباره زنده شد. برای مدتی باید هر 24 ساعت حتما انرژی دیگر انسان ها را میگرفت تا زنده بمونه ولی به لطف قدرت های برادرش و همچنین قدرت های «اسکارلت ویچ» مشکلش حل شد. از اون به بعد بود که قدرت های ماورایی و جادویی هم پیدا کرده و نامیرا شده است!


4. جنتلمن گوست (Gentleman ghost)

جنتلمن گوست (Gentleman ghost)

«جیمز کرادوک» (James Craddock) در انگلستان قرن 19 میلادی بزرگ شد و همیشه فقیر بود تا اینکه به دزدی روی آورد. او در نهایت به آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا متهم به جنایتی خشن شد و کابوی نقابداری به نام نایت هاوک او را به قتل رساند! او فهمید تا وقتی روح قاتلش به ماوراء نرسد به صورت روح باقی میماند. همچنین فهمید که در وجود نایت هاوک روح یکی از پادشاهان مصر باستان حلول کرده است و اینجوری فهمید که روحش ابدی است! او با همین هیبت روح و لقب «جنتلمن گوست» دست به جنایت زد و دشمن «هاک من» شد (چون هاک به روح آن مصری باستانی ربط دارد).


3. مفیستو (Mephisto)

مفیستو همان شیطان عالم مارول و پادشاه و حکمران جهنم است. او برای اولین بار در شماره سوم از سری کمیک های موج سوار نقره ای حضور پیدا میکنه و از همون اول مشخص میشه که چه موجود پلیدیه. او سپس چند سال بعد در شماره 5 از سری کمیک های مارول اسپات لایت حضور پیدا میکنه و در اریجین گوست رایدر و تبدیل شدن جانی به روح انتقامجو نقشی عظیم داره. او در فریب کاری و گول زدن انسان ها استاد است و همیشه در پی این است تا افراد خوب را به راه های شر منحرف کند و روح افراد را از آن ها بخرد و به آن قدرت های اهریمنی بدهد.


2. سالومون گراندی (Solomon Grundy)

سالامون گراندی (Solomon grundy)

سالومون گراندی با نام اصلی سایرس گُلد، یک مرده متحرک از گور برخاسته است. نام او برگرفته از «سالومون گراندی» شعر کودکانه شیرخوارگاه در سده ۱۹میلادی است. سایرس گُلد در حدود اوایل تا اواسط قرن نوزدهم متولد شد. اگرچه نسخه‌های متفاوتی دربارهٔ منشاء به وجود آمدن او وجود دارد، اما در افسانه‌ای نسبتاً سازگار او را نجیب‌زاده‌ای بدنام در گاتهام سیتی معرفی می‌کند که پس از به قتل رسیدن در باتلاقی می‌افتد و چندین سال بعد پس از زنده شدن تبدیل به مخلوقی وحشتناک می‌شود. سالومون گراندی اغلب می‌میرد و در تجسمی جدید زنده می‌شود، که هر کدام از آن‌ها دارای سطوح مختلفی از هوش و قدرت هستند. اگرچه او در درجه اول به عنوان شخصیتی بدذات و شیطانی تصویر می‌شود، اما در برخی از برداشت‌ها نشانه‌هایی از شجاعت‌های قهرمانانه در او دیده می‌شود.

 

1. دراکولا (Dracula)

http://spidey.ir/images/img/content/horror-characters/top10/dracula-marvel.jpg

دراکولا دیگه نیازی به معرفی نداره. او توسط نویسنده ای به نام «برام استوکر» در سال 1897 خلق شد و در قرن بیستم در تعداد بیشماری فیلم  و کارتون و کتاب و بازی و ... ظاهر شده. او  ارباب و سرور  تمام خون اشامان دنیای خیالی است. تا اینکه در سال 1972 مارول در کمیک های تحسین شده "مقبره دراکولا" (Tomb of Dracula) پای این شخصیت را به دنیای کمیک باز کرد. بعد از چند شماره، نویسنده ای افسانه ای به نام «مارو ولف من» به همراه طراح نامدار مارول یعنی «جین کولان» داستان های به شدت ماندگار و خواندنی برای این کمیک نوشتند . اونا موفق شدند از دراکولا نوعی شخصیت ضد قهرمان بسازند که بسیار به ذات و جوهره کتاب برام استوکر و فیلم های ترسناک و کلاسیک استودیو یونیورسال وفادار بود. ضمن اینکه المان های ابرقهرمانی را هم به داستان ها تزریق کردند و همچنین برخی از غنی ترین شخصیت های مکمل دنیای کمیک در دهه 70 میلادی هم در این کمیک بودند (شخصیت های مهم و معروفی مثل بلید ، هانیبال کینگ و Lilith و ... در کمیک "مقبره دراکولا" خلق شدند) . ولی بی شک دراکولا با اون شرافت پلید منحصر به فرد خودش ستاره داستان بود. 

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

منبع: سایت CBR

 

مطالب مرتبط:

5 مبارزه برتر شخصیت های نمادین سینمای وحشت با قهرمانان دنیای کمیک بوک

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

10 شخصیت برتر ژانر وحشت در کمیک های ابرقهرمانی

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

10 شخصیت برتری که جک کربی برای دی سی خلق کرد

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

10 خون آشام (VAMPIRE) برتر دنیای کمیک بوک

20 رفاقت برتر در دنیای کمیک بوک

10 شخصیت برتر ژانر وحشت در کمیک های ابرقهرمانی

10 تغییر وحشتناک در شخصیت های کمیک بوکی

سه داستان ترسناک منتشر شده در کمیک بوک های دکتر استرنج + لینک دانلود

10 کمیک گمنام که باید به فیلم سینمایی تبدیل شوند

10 کمیک برتر انتشارات ورتیگو (VERTIGO)

ترسناک ترین نقش آفرینی ها در فیلم های ابرقهرمانی

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

superiorvenom
#1 superiorvenom 1398-08-09 19:33
مقاله خیلی جالبی بود.ولی حقش بود ایوبارد ثان و کارنیج هم جا میدادید
نقل قول کردن
master of mystery
#2 master of mystery 1398-08-09 19:37
به نقل از superiorvenom:
مقاله خیلی جالبی بود.ولی حقش بود ایوبارد ثان و کارنیج هم جا میدادید

من مطمئن نیستم که کارنیج نامیرا باشه؟ :o
نقل قول کردن
superiorvenom
#3 superiorvenom 1398-08-09 19:51
#2
تیکه انداختم! این برادرا جفتشون نامیرا نیستن ولی یا نمی میرن یا هر دفعه میمیرن یه جور برمیگردن
نقل قول کردن
hassan91
#4 hassan91 1398-08-09 20:07
دمتون گرم.
سر دراکولا رو فرستان خورشید :sigh: خیلی دلم میخواد که راجع بش بدونم. تو سریال کارتونی اونجرز که فکر کنم فصل ۴ بود هم دراکولا حضور داشت. بهترین قسمتش اونجا بود که سیمبیوت بهش چسبید و دیگه اون نقطه ضعف خورشید رو نداشت و مشت آهنی مقابلش قرار گرفته بود.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#5 Spider-Fan 1398-08-09 20:12
#2 ,#3:
کارنیج رو نمی‌شه "نامیرا" یا Immortal به حساب آورد.
درسته که نویسنده‌ها هر بار یه جوری از مرگ حتمی برش می‌گردونن (!)، اما رسماً نامیرا محسوب نمی‌شه. ("سخت‌جون" واژهٔ مناسب‌تری هست!)

و ممنون از آقای رضائی بابت ترجمهٔ خوب‌تون.
ورودتون رو به جمع نویسندگان Spidey.IR رو هم تبریک می‌گم! شما جزو کاربران بامعلومات سایت هستین و قلم گیرایی هم دارین. ;-)
موفق باشید!
نقل قول کردن
moali
#6 moali 1398-08-09 20:28
به نقل از Spider-Fan:
#2 ,#3:
کارنیج رو نمی‌شه "نامیرا" یا Immortal به حساب آورد.
درسته که نویسنده‌ها هر بار یه جوری از مرگ حتمی برش می‌گردونن (!)، اما رسماً نامیرا محسوب نمی‌شه. ("سخت‌جون" واژهٔ مناسب‌تری هست!)

و ممنون از آقای رضائی بابت ترجمهٔ خوب‌تون.
ورودتون رو به جمع نویسندگان Spidey.IR رو هم تبریک می‌گم! شما جزو کاربران بامعلومات سایت هستین و قلم گیرایی هم دارین. ;-)
موفق باشید!

مچکرم آقای حیدری نظر لطفتونه، امیدوارم بتوانم از امثال شما که تجربه بیشتری در این سایت دارید بیاموزم و مفید باشم.
از استاد هم تشکر ویژه میکنم که به بنده اجازه خدمت در این سایت رو دادن.
نقل قول کردن
hm
#7 hm 1398-08-10 11:14
با سلام مقاله خوبی بود
بنظرم مورلان و خانواده اش هم نامیرا هستند
نقل قول کردن
sara
#8 sara 1398-08-10 13:42
عالی بود فقط چرا راز الغول نبود؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
old man omid
#9 old man omid 1398-08-10 15:38
مقاله بسیار عالی و جذاب بود.
با تشکر و ارزوی موفقیت برای شما.
نقل قول کردن
Aquaman
#10 Aquaman 1398-08-10 17:36
به نقل از sara:
عالی بود فقط چرا راز الغول نبود؟؟؟؟؟

آبجی داری اشتب میزنی! منظورش از نامیرا، undead هستش. یعنی زامبی مامبی و اینجور چیزا
اون چیزی که شما منظورته این مقاله است:
bit.ly/2NtYTHL
نقل قول کردن
Pro.H.E.H
#11 Pro.H.E.H 1398-08-10 18:28
سلام و ممنون بابت مقاله خوبتون
یه سوال داشتم
کمیک های Marvel zombies resurrection که این ماه شماره یکش منتشر شد توی دنیای اصلی (616) اتفاق می‌افتن؟
چون همه چیزش مثل دنیای اصلیه.
ممنون
نقل قول کردن
master of mystery
#12 master of mystery 1398-08-10 19:44
به نقل از Pro.H.E.H:
سلام و ممنون بابت مقاله خوبتون
یه سوال داشتم
کمیک های Marvel zombies resurrection که این ماه شماره یکش منتشر شد توی دنیای اصلی (616) اتفاق می‌افتن؟
چون همه چیزش مثل دنیای اصلیه.
ممنون

میشه لینکش رو بذاری؟ :cry:
نقل قول کردن
Pro.H.E.H
#13 Pro.H.E.H 1398-08-11 16:15
به نقل از master of mystery:
به نقل از Pro.H.E.H:
سلام و ممنون بابت مقاله خوبتون
یه سوال داشتم
کمیک های Marvel zombies resurrection که این ماه شماره یکش منتشر شد توی دنیای اصلی (616) اتفاق می‌افتن؟
چون همه چیزش مثل دنیای اصلیه.
ممنون

میشه لینکش رو بذاری؟ :cry:

google.com/.../...
نقل قول کردن
Pro.H.E.H
#14 Pro.H.E.H 1398-08-11 16:16
به نقل از Pro.H.E.H:
به نقل از master of mystery:
به نقل از Pro.H.E.H:
سلام و ممنون بابت مقاله خوبتون
یه سوال داشتم
کمیک های Marvel zombies resurrection که این ماه شماره یکش منتشر شد توی دنیای اصلی (616) اتفاق می‌افتن؟
چون همه چیزش مثل دنیای اصلیه.
ممنون

میشه لینکش رو بذاری؟ :cry:

google.com/.../...

با VPN باید برین
نقل قول کردن
moali
#15 moali 1398-08-12 13:39
به نقل از old man omid:
مقاله بسیار عالی و جذاب بود.
با تشکر و ارزوی موفقیت برای شما.

لطف دارین دوست عزیز، امیدوارم براتون مفید واقع شده باشه.
نقل قول کردن
s.ch
#16 s.ch 1399-08-10 12:58
اقای هنجنی وقت نشد برای مقاله های قبلی که داده بودید تشکر کنم :-) واقعا مقاله های با ژانر وحشت رو عالی می نویسید امیدوارم این مقاله ها ادامه پیدا کنه و صرفا برای هالووین نباشه چون هم به اطلاعات کمیک بوکیمون اضافه می کنه هم یه حس و حال دارک و جالب داره .
بازم یادم رفت بگم تشکر بابت مقاله :D
نقل قول کردن
Bat_spidey
#17 Bat_spidey 1399-08-10 17:12
مقاله خوبی بود ممنون
ولی من منتظر حضور وندال سویج( vandal savage) بودم میشه بگین چرا نیست
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1399-08-10 17:35
به نقل از Bat_spidey:

ولی من منتظر حضور وندال سویج( vandal savage) بودم میشه بگین چرا نیست

یه سری برو وب سایت CBR از خودشون بپرس :-*
نقل قول کردن
Amirreza-85
#19 Amirreza-85 1400-08-09 13:10
مقاله ی عالی بود دمتون گرم.صددرصد تعداد نامیرا ها از این بیشتره ولی تو این مقاله باحالاشونو گفتید.خسته نباشید
نقل قول کردن
Doc Ata
#20 Doc Ata 1401-08-09 14:14
عجب مقاله های باحالی به مناسبت هالووین اومده داخل سایت :D
البته من حدس میزنم که دراکولا کاملا نامیرا نیست یه جا شنیدمه بودم که پسرش دراکولا رو کشت پس میرا است. و مفیستو هم لیاقتش واقعا رتبه ی اوله چون اون شیطانه و بحثش کلا از موجودات دیگه جداست و واقعا اصلا نمیشه مرگشو تصور کرد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید