10 حضور افتخاری (کامئو) کمتر شناخته شده از استن لی که احتمالا از آن خبر نداشته اید!

کامئو های نا شناخته

این مقاله به مناسبت فرا رسیدن اولین سالگرد درگذشت اسطوره بی همتای دنیای کمیک، استن لی، تقدیم شما می‌شود.

 مقدمه: ما طرفداران و دوستداران دنیای کمیک به خوبی استن لی را می شناسیم اما اگر تصویر این پیرمرد دوستداشتنی را به مردم عادی نیز نشان بدهیم، اکثرا او را خواهند شناخت چرا که او نه تنها تحولی در تاریخ دنیای کمیک ایجاد بلکه با حضور های کوتاهش در جای جای سینما و تلویزیون به چهره ای آشنا برای عاشقان دنیای سینما تبدیل شده است. اکثر طرفداران او را با حضور های کوتاهش در فیلم های مارول می شناسند اما حضور او به مارول خلاصه نمی شود؛ بنابراین تصمیم گرفتیم حضور های کوتاه او (کامئو یا Cameo) در آثاری که در بین مردم کمتر شناخته شده است، را در قالب یک Top10 تقدیم شما کنیم:

 

(توجه: این مقاله براساس رتبه بندی سایت ScreenRant نوشته شده است!)

 

۱۰. دار و دسته (ENTOURAGE)

ENTOURAGE دار و دسته استن لی

سریال دار و دسته (با بازی «آدریان گرنیر» برای شخصیت جذاب و دوستداشتنی «وینسنت چیس») که از شبکه HBO پخش می شد، در طول ۸ فصل خود کامئو و حضور های کوتاه بسیار زیادی از بازیگران و چهره های شناخته شده، داشته است.

چون این مقاله به حضور های کمتر شناخته شده می پردازد به احتمال زیاد شاید هیچ کدام از ما نمی دانستیم که استن لی در یکی از قسمت های این سریال حضور داشته است. در قسمت پنجم از فصل هفتم این سریال، با نام ”Bottom’s Up (نوشیدنی ها بالا!)؛ «وینس»(شخصیت اصلی سریال) به همراه دوست دخترش (با بازی «ساشا گری») به دیدن استن لی رفتند!

 

۹. سریال FRESH OFF THE BOAT

http://spidey.ir/images/img/content/news/stanlee-cameo/FRESH-OFF-THE-BOAT-Stan-lee.jpg

یکی دیگر از کامئو های کمتر شناخته شده از استن لی به سریال “Fresh off the Boats” مربوط می شود. این اتفاق در قسمت ۲۱ از فصل سوم با عنوان “Pie vs. Cake” اتفاق افتاد. جایی که «ادی» و «امِری» روی درست کردن یک کمیک کار می کردند پس منطقی است که استن لی بهترین گزینه برای بازیگر مهمان باشد!

خلاصه داستان این سریال درمورد یک خانواده تایوانی است که زندگی خودشان را در آمریکا ادامه میدهند. از بازیگران شناخته شده این سریال می توان به «رندال پارک» اشاره کرد که در فیلم مردمورچه ای و واسپ نقش «جیمی وو» را بازی می کرد!

 

۸. دفتر خاطرات شاهدخت ۲: نامزدی سلطنتی

The Princess Diaries 2 استن لی در

در رتبه هشتم حضور های کمتر شناخته شده استن لی، قسمت دوم فیلم دفتر خاطرات شاهدخت قرار می گیرد چرا که حضور استن لی در این فیلم سورپرایز بسیار بزرگی بود. کسی انتظار حضور او کنار «آن هاتاوی» و در فیلم کمدی رومانتیک را نداشت.

استن لی در این فیلم نقش یکی از مهمانان عروسی سلطنتی را بازی می کرد. در همان حضور کوتاهش لحظه خنده دار جالبی را خلق کرد چرا که در فیلم انگلیسی ضعیفی داشت و انگلیسی صحبت کردن او به آثار گروه «سه کله پوک» خلاصه می شد!!

 

۷. سریال چاک

چاک chuck استن لی

بر خلاف رسم همیشگی که نقش های استن لی به کمیک بوک مربوط می شد این بار ما استن لی را در نقش یک جاسوس فدرالی زیارت می کنیم. البته نکتهٔ قابل توجه این قسمت حضور «برندان روث» (بازیگر سابق سوپرمن و اتم حال حاضر دنیای دی‌سی) در محور داستان سریال است.

داستان سریال نیز درباره یک تعمیرکار ساده کامپیوتر یعنی «چاک بارتوفسکی» (زکری لی‌وای بازیگر شزم حال حاضر دنیای دی‌سی) است. داستان از جایی آغاز می شود که او ایمیلی رمزگذاری شده از هم‌اتاقی گذشته خود در زمان دانشگاه یعنی «برایس لارکین» (با بازی مت بامر) دریافت می کند و ازقضا این هم اتاقی در حال حاضر یک مامور سیا(CIA) و این ایمیل پس از خوانده شدن توسط «چاک» پاک می شود و به همین دلیل دولت آمریکا مجبور به استفاده از چاک برای عملیات های محرمانه خود می شود!!!

 

۶. آمبولانس ۱۹۹۰

آمبولانس استن لی

همه چیز از این فیلم شروع شد، اولین حضور کوتاه استن لی در دنیای سینما! فیلم آمبولانس اولین حضور و کامئوی استن لی در دنیای سینما است. حال چرا این اتفاق افتاده؟ وقتی سخن از کمیک بوک می شود نام استن لی در صدر همه چیز قرار می گیرد از آن جایی که شخصیت اصلی فیلم یک طراح کمیک بوک است پس منطقی است که مارول و استن لی در آن جایی داشته باشند. آمبولانس فیلمی به سبک ترسناک و اکشن با کارگردانی لری کوئن می باشد که در سال ۱۹۹۰ اکران شده است. «جاش بیکر» در فیلم نقش طراح کمیکی را بازی می کند که سرنخ های مربوط به افرادی را دنبال می کند که در حین جا به جایی توسط یک آمبولانس مرموز ناپدید شده اند. استن لی نیز در این فیلم نقش خودش را بازی می کند و سخت گیری های خاص خودش را به نمایش می گذارد. البته این فیلم به حضور استن لی خلاصه نمی شود، «لری هاما» و «جیم سالیکروپ» نیز در پس زمینه فیلم حضور دارند!!

(پ.ن: البته اولین حضور استن لی در تلویزیون برمیگرده به سریال Muppet Babies و فیلم آمبولانس اولین حضور او در دنیای سینماست!)

 

۵. Robot Chicken

روبات چیکن

روبات چیکن یک سریال کمدی به سبک استاپ موشن است که توسط «متیو سنریک» و «ست گرین» ساخته شده است. این سریال نیز به حضور های افتخاری و متعدد چهره های شناخته شده معروف است. بنابراین حضور استن لی در این استاپ موشن اجتناب ناپذیر بود!

استن لی در سه قسمت Tapping a Hero و Executed by the State و Robot Fight Incident که به ترتیب در سال های ۲۰۰۷ ، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ پخش شد، حضور داشته است.

در قسمت Tapping a Hero استن لی به همراه بازیگر کمدی« پاملا اندرسون» در یک ویژه برنامه با نام  Superheroes Tonight  در قسمت انتهایی این اپیزود حضور داشتند و نگاهی طنز به ابرقهرمانان داشتند.

 

۴. "پاساژگرد ها" 1995

پاساژ گرد ها استن لی

او در فیلم " پاساژگرد ها "به نویسندگی و کارگردانی کوین اسمیث یک کامئوی طولانی داشت و نکته جالب این است که نقش خودش را در این صحنه بازی میکرد . او در حال بازدید از پاساژ برای امضای کتاب ها در مغاره کمیک بوک فروشی بود اما سپس به عنوان یک شخصیت با تجربه به کارکتر برودی بروس ( که از طرفداران قدیمی استن بود ) نصیحتی در خصوص زندگی عاشقانه اش کرد. در این سکانس نسبتا طولانی(طولانی برای یک کامئو) استن لی از کارکتر هایی که خلق کرده نیز در راستای نصیحتش صحبت میکرد و تمام این موارد سبب هرچه جالب تر شدن این حضور افتخاری شد.

 

۳. سیمپسون ها

سیمپسون ها استن لی

سریال سیمپسون ها سرشار از حضور های افتخاری است وقتی جی کی رولینگ در این انیمیشن سریالی حضور داشته چه چیزی جلوی کامئوی استن لی را می گیرد؟ استن لی دوستداشتنی در سه قسمت از این سریال حضور داشته است، یعنی قسمت های I Am Furious Yellow و Married to the Blob و The Caper Chase ! در سال ۲۰۰۲ و در اولین حضور افتخاری او در این سریال انیمیشنی، استن لی به «برت» در کمیک بوک دستسازی که ساخته بود راهنمایی می کند و می گوید لحنشو پیدا کن ! اما این کامئو فقط به این قسمت خلاصه نمی شود وقتی استن لی یک کودک را می بیند که در حال خرید اکشن فیگور بتمن است فورا به سمت او می رود و از او می پرسد که چرا بتمن را انتخاب کرده؟ کودک هم در جواب می گوید این تنها اکشن فیگوری است که در بتموبیلش جای می گیرد! اما استن بی خیال قضیه نمی شود و اکشن فیگور Thing  را به زور در بتموبیل می چپاند و باعث خراب شدن آن می شود:

simpsons S13E8

در کل سریال انیمیشنی سیمپسون ها به ترول کردن شخصیت های دیگر علاقه ای ویژه دارد!

 

۲. تئوری بیگ بنگ

تئوری بیگ بنگ استن لی

و می رسیم به یکی از بامزه ترین و خنده دار ترین کامئو های استن لی! در قسمت شانزدهم از فصل سوم سریال تئوری بیگ بنگ که مختص کمیک بوک بود،  ما فهمیدیم که استن لی برای جبران زحمات عموی مغازه دار کمیک بوک قرار است پیش طرفداران بیاید و کمیک بوک های آن ها را امضا کند! اما « شلدون کوپر» از قافله جا می ماند!!

اگر این سریال را دیده باشید با شخصیت عجیب «شلدون کوپر» آشنا هستید، او کسی است که ضریب هوشی بسیار بالایی نسبت به بقیه افراد دارد و به همین خاطر است که بسیاری از شوخی ها و روابط اجتماعی را متوجه نمی شود و آن ها را جدی می گیرد! حال فرض کنید این شخصیت همسایه یک شخصیت بسیار اجتماعی به نام «پنی» هستش و همین باعث خلق لحظات بسیار خنده داری می شود.

در قسمت ۱۶ که با نام The Excelsior Acquisition شناخته می شود، شلدون بخاطر تخلف راهنمایی رانندگی، راهی دادگاه می شود و به همین دلیل از ملاقات با استن لی جا می ماند! او دلیل این بدشانسی خود را «پنی» می داند. پنی نیز برای جبران این کار، آدرس منزل استن لی را گرفته و شلدون را در خونهٔ استن لی می برد! همانطور که گفتیم شلدون اصلا با روابط اجتماعی آشناییت ندارد و به همین علت وقتی استن لی با عصبانیت به او طعنه می زند که بفرمایید داخل تا مسابقات اسب سواری رو با همدیگه ببینیم ، شلدون سریعا وارد خانه استن لی میشود ! این پایان کار نیست و استن لی از او شکایت می کند و از آنجایی که شلدون متوجه جدیت او نمی شود، برگه احظاریه دادگاه را به عنوان دست نوشته و امضای استن لی به رخ دوستانش می کشد!

در کل توصیه می کنیم که این قسمت از سریال را حتما تماشا کنید چرا که انحصارا به دنیای کمیک بوک مربوط است و بعضی از ترول های آن واقعا خنده دار و به یاد ماندنی است!

 

۱.  شش قهرمان بزرگ (Big Hero 6)

شش قهرمان بزرگ استن لی

وقتی سال ۲۰۱۴ این انیمشن به اکران درآمد، خیلی ها نمی دونستند که این فیلم از روی یکی از کمیک های مارول اقتباس شده. البته این انیمیشن هیچ ارتباطی به MCU و دنیای سینمایی نداره اما یکی از بازیگران این دنیا رو قرض گرفته! (البته ایشون از بزرگان ماروله)

یکی از جالب ترین صحنه های پس از تیتراژ، مربوط به این انیمیشنه. زمانی که «فِرِد» داشت با عکس خانوادگیشون درد و دل می کرد و دلش برای خانواده اش تنگ شده بود.

big Hero 6 Stan lee

ناگهان دری مخفی از پشت عکس باز شد و اتاقی پر از لباس ابرقهرمانی داخلش بود. در این لحظه بود که یهو سر و کلهٔ «استن لی» پیدا شد و نقش پدر «فرد» رو بازی می کرد. این صحنه یکی از جالب ترین Cameo های استن لی در دنیای سینما بود. وقتی برای اولین بار این صحنه و تابلو را دیدیم، چهره آشنای استن لی را شناختیم ولی اصلا توقع این را نداشتیم که او واقعا در انیمیشن حضور داشته باشد و در واقع صحنه پس از تیتراژ فیلم حکم یک سورپرایز را برای طرفداران داشت!

 

۰. بازی مردعنکبوتی PS4

استن لی بازی مرد عنکبوتی ps4

آخرین حضور افتخاری استن لی در دنیای بازی! یکی از زیباترین و احساسی ترین حضور های استن لی بر می گردد به جدیدترین بازی مردعنکبوتی یعنی Marvel’s Spider-man . بازیکنان بعد از  گذشت ۹۰ دقیقه از گیم پلی بازی و در مرحله Don’t Touch the Art استن لی را زیارت می کنند. چیزی که این کامئو را منحصر به فرد کرده این است که او بعد از دیدن پیتر و مری جین مقابل یکدیگر شروع به تعریف کردن رابطه این دو برای مری جین می کند! همانطور که می دانیم، اولین حضور مری جین در دنیای کمیک و رویارویی اش با پیتر دقیقا از روی خاطره ملاقات استن لی و همسرش برداشته شده است. همچنین استن لی در دنیای کمیک همیشه به دنبال رسیدن این دو شخصیت به یکدیگر بود. در بازی نیز مری جین و پیتر برای مدتی رابطه شان را بهم زده بودند و این قراری که در کافه داشتند، به نوعی نوید بازگشت رابطه این دو بود. حضور استن لی در این صحنه به خواسته او در دنیای کمیک اشاره داشت و صحنه قشنگی را برای ما طرفداران مردعنکبوتی رقم زد!

 

نظر شما چیست؟ چه کامئو های ناشناخته دیگری لایق حضور در این لیست را داشتند؟

 

نویسنده: احمد فقیه

P.Constantine

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نگاهی به آثار استن لی در انتشارات دی سی کامیکس

چطور استن لی دنیای ابرقهرمانان را "انسانی" تر کرد

چطور استن لی دنیای مدرن ابرقهرمانی را پایه گذاری کرد

10 شخصیت برتر دنیای کمیک که توسط «استن لی» (STAN LEE) خلق شدند

15 حقیقت شگفت انگیزی که درباره استن لی نمیدانستید!

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: استن لی و استیو دیتکو

مارك میلار: استن لی از والت دیزنی مهم تر است

10 قهرمان مارول که احتمالا نمیدانستید توسط استن لی خلق شده اند!

حضور استن لی در فیلم ها و بازی های مرد عنكبوتی

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: استن لی و استیو دیتکو

نظر «استن لی» درباره «اندرو گارفیلد»! (خبر آپديت شد!)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mmk0859
#1 mmk0859 1397-09-01 10:02
6ابرقهرمان؟ صحنه ی پس از تیتراژ؟ حیف شد :oops: ندیدم :cry:
نقل قول کردن
spiderpunisher
#2 spiderpunisher 1397-09-01 20:58
مقاله زیبایی بود بیشترشان را دیده بودم.
فقط یک سوال چرا مقاله ی نقل قول های استنلی را پاک کردید.
نقل قول کردن
hassan91
#3 hassan91 1397-09-03 01:14
حضورش تو شش قهرمان بزرگ خیلی جالب بود. کاش این انیمیشن ادامه دار بود . جالتر این که تو دوبله شش قهرمان بزرگ، جواد رضویان به جاش حرف زده بود.
راستی برام سوال پیش اومد چرا استن لی تو سری فیلمای بلید و و پانیشر و روح سوار حاضر نشده؟ فک کنم اصن تو بعضیاشون نبوده، مثلا تو لوگان و بعضی از قسمت های مردان ایکس هم نبوده.
نقل قول کردن
spiderpunisher
#4 spiderpunisher 1397-09-03 17:01
به نقل از hassan91:
راستی برام سوال پیش اومد چرا استن لی تو سری فیلمای بلید و و پانیشر و روح سوار حاضر نشده؟ فک کنم اصن تو بعضیاشون نبوده، مثلا تو لوگان و بعضی از قسمت های مردان ایکس هم نبوده.

چون این فیلم ها بیشتر دارک بودن، طبیعتا نباید انتظار استن لی دوست داشتنی رو در شاهکاری دارک، یعنی لوگان رو میداشتیم.
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#5 M.ALI.S.S 1398-03-19 20:02
میدونید چی یادم افتاد ؟ الان فرد ( توی شش ابر قهرمان ) یتیم شده :cry:
نقل قول کردن
sonicamir13
#6 sonicamir13 1398-09-13 19:07
سلام
مقاله خیلی خوبی بود(استن لی خدابیامرز روحت شاد :cry: )
البته چند جای دیگه هم کامعو داره
تو بازی های لگو مارول یک و دو که نقشاش باحاله
برید حتما این بازی ها رو تهیه کنید
و درضمن به خاطر طرز نوشتن (کامعو) ببخشید :oops:
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#7 AmirhoseinJafari2005 1399-10-20 16:18
شماره ۴ بامزه بود :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45