15 ایستراگ (Easter Egg) برتر فصل دوم سریال "مجازاتگر" (The Punisher)

15 ایستراگ (Easter Egg) برتر فصل دوم سریال "مجازاتگر" (The Punisher)وقتشه با نکات مخفی، نکات جالب، ارجاعات و اشارات این سریال آشنا بشوید!

 

 

15- جیگسا (Jigsaw)

 جیگسا (Jigsaw)

در پایان فصل اول دیدیم که «بیلی روسو» (با بازی «بن بارنز») به شدت به دست «فرانک کسل» (پانیشر) آسیب دید و صورتش از ریخت افتاد و به کُما رفت. در فصل دو میبینیم که بیلی روسو دیگه کاملا به داخل هویت معروف خودش در دنیای کمیک یعنی «جیگسا» فرو میرود! (جیگسا دشمن اصلی پانیشر در دنیای کمیک است. این مقاله را بخوانید). البته پیشینه او با دنیای کمیک فرق داره و در دنیای کمیک او و فرانک با هم در جنگ افغانستان حضور نداشتند. همچنین نوعی پیچش دیگر هم در قضیه او وجود داره. یعنی بر خلاف انتظار هواداران، بیلی روسو زخم های نسبتا سطحی روی صورتش داره. در واقع شاید سازندگان فصل دوم میخواستند با این کارشون تاکید کنند که بیشترین زخم هایی که او برداشته روی روح و روانش بوده نه روی صورتش! اما در عوض بیلی ماسک هایی به صورتش میزنه که ما رو به یاد اون صورت زشت و داغون خودش در دنیای کمیک میندازه. در ضمن شاهد هستیم که روانپزشک او یعنی «کریستا دومانت» ادعا میکنه که برای ترمیم نارسایی ذهنی او باید "یک پازل ساخت" (building a jigsaw) که اشاره به اسم جیگسا داره. یکی از افراد خود بیلی روسو نیز به بیلی میگه "حروم زاده صورت پازلی" (jigsaw-faced bastard)!

 

14- جان پیلگریم (John Pilgrim)

جان پیلگریم (John Pilgrim)

دومین خبیث اصلی فصل دوم سریال "پانیشر"، «جان پیلگیریم» هستش که نقشش رو «جاش استوارت» بازی میکنه و اتفاقا خیلی خوب و موثر هم بازی میکنه. او در این سریال یک مسیحی دوباره متولد شده است که گذشته بسیار خشن و گناهکارانه ای داشته و همسرش ، ربکا، مریضی لاعلاجی داره. بهش ماموریتی داده میشه تا دختر نوجوانی به نام «ایمی بندیکس» (با بازی «جیورجیا ویگام») رو رد یابی کنه و به همین دلیل سر و کارش به فرانک کسل میفته که باعث میشه خصومتی بین آنها ایجاد بشه که در طول فصل ادامه داره. در نگاه اول شاید به نظر برسه که پیلگریم یک شخصیت کاملا جدید است که مختص سریال خلق شده ولی در واقع براساس یکی از خبیث های اخیر کمیک های "پانیشر" خلق شده به نام «منونایت» (Mennonite). در دنیای کمیک منونایت یک کشاورز از فرقه "آمیش" است. (آمیش یا Amish یک فرقه مسیحی آناباپتیست است که در سال ۱۶۹۳ به وسیله رهبر مِنونی‌های سوئیس، یاکوب آمان بنیان نهاده شد).

 

13- در جاده

 در جاده

در قسمت اول فصل دوم، فرانک کسل با یک گارسون سر سخت ولی جذاب به نام «بِث» آشنا میشه که نقشش را خانم « الکسا داوالس» بازی میکنه. خیلی زود این خانم لقب Sal Paradise رو به فرانک میده. Sal Paradise در واقع یکی از شخصیت های اصلی رُمان معروف "در جاده" (On The Road) میباشد که سال 1957 توسط نویسنده آمریکایی «جک کرواک» نوشته شد. این اثر نوعی خودزندگی‌نامه‌است و حاصل تجربیات کرواک در ملاقات با مردم مختلف در سرتاسر آمریکا است. این کتاب در رتبه ۵۵ صد رمان برتر به انتخاب کتابخانه مدرن قرار دارد. همچنین «والتر سالس» فیلمی تحت عنوان "در جاده" در سال ۲۰۱۲ بر اساس این رمان ساخته‌ است ( این فیلم نامزد دریافت نخل طلا در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۲ شد).

 

12- اِیمی بندیکس (Amy Bendix)

اِیمی بندیکس (Amy Bendix)

یکی از جنبه های غافلگیر کننده فصل دوم جایی هستش که دختری نوجوان را همراه فرانک کسل میبینیم: دختری خیابانی و اخاذی گر به نام «ایمی بندیکس» . اما جالبه که این شخصیت سابقه حضور در دنیای کمیک رو داره و سال 1994 در شماره 24 از کمیک Punisher: War Zone خلق شده بود. البته قضیه او در دنیای کمیک کامل فرق داشت و در آنجا وقتی فرانک با پدر ایمی درگیر شد، ایمی باعث شد تا فرانک سلامتی خودش را دوباره به دست بیاره. البته هم در سریال و هم در کمیک ایمی گروگان گرفته میشه و فرانک باید نجاتش بده.

 

11- حمله به کلانتری 13

 حمله به کلانتری 13

قسمت سوم از فصل دوم سریال "پانیشر" بدون شک یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین در بین سریال های مارول/نتفلیکس است . در این قسمت فرانک و ایمی داخل یک کلانتری در یک شهر کوچک گرفتار شده اند و باید با پلیس های محلی همکاری کنند تا از پس «جان پیلگریم» و افرادش بر بیایند که کلانتری را محاصره کرده اند. موضوع و فضای این قسمت ادای دینی است به فیلم ماندگار " حمله به کلانتری 13" (Assault on Precinct 13) به کارگردانی «جان کارپنتر» معروف که سال 1976 ساخته شد. سال 2005 هم این فیلم مورد بازسازی قرار گرفت (با بازی «لارنس فیشبرن» و «ایثان هاک») که در مجموع فیلم خوبی بود.

 

10- شماره 129 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"

شماره 129 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"

در قسمت سوم، روسو با گروگان گرفتن کریستا از بیمارستان فرار میکنه. هنگامی که دارن از راهرو رد میشن دری را مشاهده میکنیم که رویش شماره "129" نوشته شده است. این عدد برای هواداران پانیشر معنا و مفهومی خاص داره زیرا نشان دهنده اولین حضور این شخصیت در دنیای کمیک است! چون پانیشر اولین بار در شماره 129 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز در سال 1974 خلق شد. پانیشر بعد از چند حضور افتخاری وارد کمیک های اختصاصی خودش گردید.

 

9- چیزهای ضروری (Needful Things)

چیزهای ضروری (Needful Things)

در همان قسمتی که به اون کلانتری حمله میشه (و در مورد شماره 11 گفتم که ادای احترام میکنه به فیلم "حمله به کلانتری 13")، یکی از افسران پلیس میگه: "تو فیلم های وسترن دیدی که طرف میاد به شهر ولی بعدش معلوم میشه که مثل شیطان یا مرگ میمونه؟". این جمله به نظر میاد اشاره داره به فیلم معروف "چیزهای ضروری" (Needful Things) که سال 1993 از روی رمان معروف «استیفن کینگ» ساخته شد و در آن یک غریبه مرموز (با بازی «ماکس فون سیدو» ) وارد یک شهر کوچک میشه و در نهایت معلوم میشه خود شیطان بوده! این جمله با یکی از تم های اصلی این فصل یعنی " اختلافات مذهبی" (religious antagonism) نیز همخوانی داره.

 

8- تورک برت (Turk Barrett)

تورک برت (Turk Barrett)

شخصیت محبوب سریال های مارول/نتفلیکس بار دیگر برمیگرده! «تورک برت» به عنوان یک خلافکار خرده پا (با بازی «راب مورگان») در تمامی سریال های مارول/نتفلیکس بوده (البته راستش مطمئن نیستم آیا تو فصل 3 از سریال "جسیکا جونز" بود یا نه. شما یادتونه؟). خیلی هم شخصیت بانمک و بدشانسی داره و این بدشانسی در فصل 2 سریال "پانیشر" هم سراغش میاد. البته او در فصل دوم نقش مهمی نداره ولی یه پیغامی از طرف پانیشر برای روس ها میبره و گیر میفته!

تورک 

نمیدونید قبلا بهتون گفته شده یا نه ولی در دنیای کمیک هم او یک خلافکار خرده پا بود که سال 1970 و در شماره 69 از کمیک های Daredevil خلق شد. یکی دوباری هم زره و لباس مخصوص دزدید تا بتونه با بی باک مبارزه کنه ولی هر دفعه شکست مفتضحانه ای خورد! کلا یه مقدار توهم داره!

 

7- روانی آمریکایی (American Psycho)

روانی آمریکایی (American Psycho)

در اپیزود 4، «دینا مدنی» (با بازی «امبر رُز روا») به فرانک و ایمی اجازه میده در آپارتمان مجلل او در نیویورک بمانند. ایمی به محض اینکه میرسه اونجا میگه "به نظر میرسه به یک قاتل سریالی تعلق داشته باشه ... مگه به جز این قاتل ها کس دیگه ای هم پیدا میشه که خونه ش رو اینقدر مرتب نگه داره؟"! این جمله اشاره داره به فیلم "روانی آمریکایی" (2000) با بازی به یاد ماندنی «کریستین بِیل» که در آن خانه اش بسیار مرتب و تمیزه ولی به طور محفیانه یک قاتل سریالی هم هست! در واقع در این فیلم شخصیتی به نام «پاتریک بیتمن» (کریستین بیل) جوانی اهل نیویورک و معقول و خوش سر و لباس است. اما در پشت این چهرهٔ او، یک هیولا نهفته‌است. او شب‌ها کار واقعی اش را شروع می‌کند و به شکار و کشتن ولگردها و زنان خیابانی می‌پردازد.

 

6- والهالا (Valhala)

والهالا (Valhala)

در اپیزود شماره 9 ، کلمه "والهالا" روی دیوار مخفیگاه روسو و رفقا دیده میشه و بعدش متوجه میشیم این باند از این اسم برای خودش استفاده میکنه. والهالا در اساطیر اسکاندیناوی و همچنین در باور الانان یکی از مردمان ایرانی ساکن اروپا، سرایی باشکوه و عظیم واقع در آزگارد بود که تالار کشتگان به شمار می‌رفت و از آنِ اودین سرکردهٔ ایزدان بود. بنابراین والهالا چندین بار در MCU و در ارتباط با شخصیت «ثور» مورد اشاره قرار گرفته است. در واقع سازندگان این سریال هم به ثور اشاره کرده اند و هم به ریشه های نظامی دار و دسته روسو (چون اعتقاد دارند با اعمال خلافکارانه خودشون در واقع راه خود به بهشت رو باز میکنند).

 

5- گونیز (The Goonies)

 گونیز (The Goonies)

وقتی فرانک کسل در مواجه با دار و دسته روس ها و با استفاده از وسایل بدن سازی اون بلا رو سر و صورت اون بدبخت میاره ما به یاد ظاهر شخصیت Sloth در فیلم معروف "گونیز" (The Goonies) میفتیم که سال 1985 اکران شد. ماجرای این فیلم کلاسیک و به یاد ماندنی دربارهٔ چند جوان ساکن محلهٔ "گون داکز" در آستوریا، اورگن است که تلاش می‌کنند خانه‌هایشان را از یک اجرائیه سند رهنی نجات دهند و در این راه، یک نقشهٔ گنج کشف می‌کنند که آنان را به یک سفر پر ماجرا به اعماق زمین می‌کشاند. این جوانان ساکن "گون داکز" هستند و به همین سبب خود را گونیز یا گونی‌ها (به معنای اهالی گون) می‌نامند.

 

4- مظنونین همیشگی (The Usual Suspects)

 مظنونین همیشگی (The Usual Suspects)

وای که ما چقدر عاشق شاهکار «برایان سینگر» در سال 1995 یعنی "مظنونین همیشگی" هستیم. این فیلم یک کلاس درس کامل در زمینه تعلیق و فیلمنامه نویسی هم هست. در فصل دوم سریال پانیشر هم صحنه ای است که بیلی و دار و دسته اش دارند برای سرقت تمرین میکنند و یکی از اونا میگه: "و این شکلی، ما در میریم" (And like that, we're gone). طرفداران سینما میدانند که این از دیالوگ معروف شخصیت «وربال کینت» (با بازی شاهکار «کوین اسپیسی») گرفته شده است.

 

3- کرن پیج و مت مورداک (Karen Page & Matt Murdock)

کرن پیج و مت مورداک (Karen Page & Matt Murdock)

«کرن پیج» از شخصیت های محوری سریال "بی باک" (Daredevil)   که نقشش رو « دبورا آن ول» بازی میکنه در اپیزود شماره 11 ظاهر میشه (البته ایشون در فصل قبل هم در چند قسمت حضور داشتند). او در واقع پس از مجروح شدن فرانک و بستری شدنش در بیمارستان بهش سر میزنه. با «دینا مدنی» هم گپی میزنه. جالبه که خودش را نماینده شرکت حقوقی "نلسون و مورداک" (Nelson and Murdock)   میدونه در حالی که در پایان فصل سوم از سریال معرکه "بی باک" قرار بر این شد که اسم شرکت رو "نلسون و مورداک و پیج" بذارن! (احتمالا هنوز کارای اداری ثبت نام جدید شرکت تکمیل نشده است! ) . حتی فرانک هم در یک جا اسم «مت مورداک» (بی باک) رو میاره و از کرن میپرسه که آیا مت خبر داره که اومده اونجا یا نه. در هر حال این آخرین باری بود که شخصیت جسور کرن پیج رو در سریل های مارول/نتفلیکس دیدیم.

 

2- شبکه WJBP-TV

 شبکه WJBP-TV

در قسمت دوازدهم یک بار دیگر شاهد هستیم که به شبکه محبوب نتفلیکس یعنی WJBP-TV اشاره میشه . در واقع این شبکه را در دیگر سریال های مارول/نتفلیکس هم دیده بودیم. در جایی کریستا داره شبکه ها رو عوض میکنه که به گزارش خبری فرار فرانک کسل برخورد میکنه ولی تا فرانک روسو وارد میشه تلویزیون را خاموش میکنه (راستی دقت کردید رابطه بیلی روسو با روانپزشک خودش یعنی کریستا چقدر شبیه به رابطه «جوکر» و «هارلی کوئین» بود؟!).

 

1- استن لی خدا رحمتت کنه (RIP Stan Lee)

استن لی خدا رحمتت کنه (RIP Stan Lee)

وقتی فقط یک ثانیه صبر کنید و تیتراژ نهایی قسمت آخر این فصل رو تماشا کنید پلاکاردی با مضمون "تقدیم با عشق و علاقه به استن لی" مواجه میشوید چون  وقتی فصل دوم "پانیشر" پخش شد این بزرگمرد دنیای کمیک فوت کرده بود. درسته که استن لی این شخصیت را خلق نکرده ولی گفته میشه اسم او را انتخاب کرده بود. یعنی «جری کان وی» به عنوان خالق پانیشر اولش میخواست اسم او را "قاتل حرفه ای" (The Assassin) ولی استن لی نام پانیشر (مجازاتگر) را پیشنهاد کرد که انصافا هم اسم فوق العادیه.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع : سایت: WhatCulture

All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد فصل دوم سریال پانیشر (PUNISHER)

ایستر اگ(EASTER EGG)ها و اشارات فصل اول سریال "پانیشر"

خفن ترین لحظات پانیشر در دنیای کمیک

پانیشر از کدام شخصیت تقلید کرده است؟

10 دشمن برتر پانیشر (PUNISHER)

معرفی پانیشر 

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (ORIGIN) را دارند + ویدئو

شماره 3 كمیك "مجازاتگر" (THE PUNISHER) ترجمه شد 

10 چیز مهمی که باید درباره مجازاتگر (PUNISHER) بدانید

10 کمیک برتر پانیشر (PUNISHER)

10 قهرمان برتر مارول که در مبارزه مهارت دارند!

کمیک "پانیشر ابرقهرمانان مارول را میکشد" ترجمه شد + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hossein657
#1 hossein657 1398-06-04 18:19
عالی بود!
ایستراگ های فصل سه جسیکا جونز رو هم بزارین لطفا
دقت کردین چقدر کنسل شدن این سریالا عادی شده الان؟کسی دربارس حرفم نمیزنه!همچین سرنوشتی واسه رفتن اسپایدرمن از mcu هم رقم میخوره!
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1398-06-04 18:24
به نقل از hossein657:

ایستراگ های فصل سه جسیکا جونز رو هم بزارین لطفا
دقت کردین چقدر کنسل شدن این سریالا عادی شده الان؟کسی دربارس حرفم نمیزنه!همچین سرنوشتی واسه رفتن اسپایدرمن از mcu هم رقم میخوره!

نه رقم نمیخوره
چون اسپایدی با این شخصیت ها فرق داره
یعنی حداقل هر دو سال یه بار فیلمی سریالی انیمیشنی از روش ساخته میشه و همیشه در معرض دیده و این بار سونی اشتباه کنه و گند بزنه هوادارا دهنش رو صاف میکنن چون بهانه های خوبی هم دارن
نقل قول کردن
mehran spidey
#3 mehran spidey 1398-06-04 21:55
خیلی ممنونم بابت مقاله

من از سال پیش شروع به دیدن سریال های مارول/نتفیلیکس کردم و میتونم بگم پانیشر اگه بهترین نباشه ، قطعا جز TOP 5 هستش . داستان و اتمسفر سریال در حد خوبی با ذات شخصیت جور در میاد . شما رو نمیدونم ولی پانیشر خیلی منو یاد بازی خاطره انگیز Max Payne میندازه (( گیمر ها و به خصوص هواداران پانیشر کاملا با این اثر آشنا هستند ! )) و به همین دلیل ازش خیلی خوشم میاد . از اون دسته کرکتر هایی که هیچ چیزی برای از دست دادن ندارند و فقط به فکر سلاخی خلافکار ها هستند ، همچنین گذشته ی تاریکشون هم باعث میشه آدم بهتر بتونه با اونها و کارهاشون همذات پنداری کنه . این سریال موسیقی های جالبی هم داشت . من به شخصه از ترک Frank's Choice لذت بردم . ارجاعات جالبی هم توش جا داده بودند که در این مقاله بهش اشاره شد . حیف که دیگه خبری از این سریال ها نیست ...
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
#4 Abootaleb2PAC 1398-06-04 22:27
سلام، ببخشید استاد میخواستم بگم دیگه این روزا ترتیب دیدن فیلم های سینمایی MCU تو همه سایتها هستش...
گفتم اگه میشه ترتیب دیدن سریال های مارول رو در ی لیست داخل سایت (یا حداقل داخل کانال Spidey یا حتی در جواب همین نظرم) بزارید.
آخه بشدت بهش نیاز دارم.
نقل قول کردن
sara
#5 sara 1398-06-04 23:02
سلام آقای ترابی یه سوال داشتم:

میگم بعد کنسل شدن سریالای نتفلیکس همونا رو تو دیزنی پلاس یا شبکه هولو پخش میکنن یا کلا عوامل و بازیگران همه اینا رو دوباره عوض میکنه؟؟؟؟
نقل قول کردن
mhhk
#6 mhhk 1398-06-05 01:32
به نقل از sara:
سلام آقای ترابی یه سوال داشتم:

میگم بعد کنسل شدن سریالای نتفلیکس همونا رو تو دیزنی پلاس یا شبکه هولو پخش میکنن یا کلا عوامل و بازیگران همه اینا رو دوباره عوض میکنه؟؟؟؟

یه خبری پخش شده بود که کلا قراره تو mcu ریبوت بشن که نه تکذیب شد نه تایید اخرین خبر همین بود در موردشون
نقل قول کردن
Shervin.Spidey
#7 Shervin.Spidey 1398-06-05 13:34
این سریال یکی از بهترین سریال هایی بود که تو عمرم دیدم و الان با دیدن ایستراگ هاش به فکر دیدن دوبار افتادم اگر ندید دیدنش رو واقعا پیشنهاد می کنم.
(راستی این in loving memory of Stan lee هم عالی بود)
نقل قول کردن
Shervin.Spidey
#8 Shervin.Spidey 1398-06-05 13:36
به نقل از Shervin.Spidey:
این سریال یکی از بهترین سریال هایی بود که تو عمرم دیدم و الان با دیدن ایستراگ هاش به فکر دیدن دوبار افتادم اگر ندید دیدنش رو واقعا پیشنهاد می کنم.
(راستی این in loving memory of Stan lee هم عالی بود)

ببخشید هیجان زده بودم با غلط نوشتم. :-)
نقل قول کردن
Frank castle
#9 Frank castle 1398-06-05 14:04
متاسفانه مجبور شدم دوبار تایپ کنم چرا که وقت زیادی برد توی تایپ ولی برای این کاراکتر ارزشش رو داره فقط از ترسم دو قسمتش میکنم .
سلام ممنون از مقاله خیلی خوبتون
عالی بود

من تازه هفته پیش این سریال رو تمومش کردم خیلی خوشم اومد مخصوصا از جان پیلگریم خیلی خوشم اومد هیچ شناختی روش نداشتم تازه فهمیدم کی هست ولی از خونسردی و بی رحمیش با اون گذشته تقریبا مبهمش در اوایل فیلم خیلی خوشم اومد.
اصلا از بیلی روسو خوشم نیومد حالا درسته اون یکی میخواست از لحاظ روحی فرانک رو به چالش بکشه اما بنظرم این کاراکتر توی سریال تلف شد.
ولی در کل من که خیلی خوشم اومد
چند مدت پیش منم پیگیر ایستر اگ های این سریال شدم از سایت های خارجی و اینا استفاده کردم چند تا ایستر اگ برخوردم اینا هم جالب بودن .
1. داستان ماسک که هم بیلی روسو و یارانش استفاده میکردن حتی فرانک هم استفاده کرد .وقتی فرانک سر خاک خانوادش بود شعری خونده میشد که داخلش واژه ماسک بود و مسیله بعدی توی خونه روانپزشک بیلی روسو وقتی داشتن جر و بحث میکردن چند تا ماسک بود
وقتی که ایمی بندیکس رو توی کلانتری بازجویی میکردند چندین اسم مستعار داشت دو تاش جالب بود یکی استفانی دومی هم ریچل .
ریچل که منظورش ریچل کول (Rachel Cole)بود که در زمین 616 خودشم یه ویجلنتی بود که از یاران پانیشر محسوب میشه .اینم عکسش
uupload.ir/.../...
دومین فردهم استفانی جرارد(Stephanie Gerard) هست که توی همون زمین616 از دشمنان پانیشر هست و در اخر هم بدست ریچل خفه میشه.
uupload.ir/.../...
بتل ون و پلیسی که توی بیمارستان میخواست فرانک رو بکشه بخاطر انتقام خون پسرعموش هم ایستر اگ هست که توی فصل یک دیده بودیمش.
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1398-06-05 14:14
به نقل از sara:
سلام آقای ترابی یه سوال داشتم:

میگم بعد کنسل شدن سریالای نتفلیکس همونا رو تو دیزنی پلاس یا شبکه هولو پخش میکنن یا کلا عوامل و بازیگران همه اینا رو دوباره عوض میکنه؟؟؟؟

نه.
احتمالا دیزنی و مارول تا چند سال از این شخصیت استفاده نمیکنن و بعدش یا ازشون فیلم میسازن یا سریال جدید
دیگه رابطه ای با سریال های نتفلیکس نخواهند داشت
نقل قول کردن
Frank castle
#11 Frank castle 1398-06-05 14:30
مسیله دوم داستان اساسینز هست که خیلی ها به غلط دارن اینو پخش میکنن توی سریال هم گفتن و با اون چرندیاتش نقل زن ها و غیره این اشتباه رو به حد اعلا رسوندنش .من با سند میگم شما هم برید مطالعه کنید مقاله پل امیر که توسط ذبیح الله منصوری فقید در کتاب خداوند الموت نوشته.من خیلی خلاصه میگم
اولا شکی نیست ریشه این حرف از حشاشین میاد اما حشاشین کسایی نبودن که دست به ترور میزدن در زمان سلجوقیان .زمان سلجوقیان یه گروه شیعه بودند بنام اسماعیلی های فاطمی اینا بیشتر توی الموت و خراسان بودند. کار اصلیشون دارو فروشی و طبابت بود.اون زمان به طبیب ها میگفتن حشاشین چونکه حشیش جنبه درمانی داشته .پس حشاشین میشه طبیبهای اون زمان .
مسیله دوم رهبر این فرقه حسن صباح دو تا نیروی نظامی داشته تا با ارتش سلجوقی ها که سنی بودند بجنگند. یکی فداییان که ارتش منظم و منسجم بودن یکی دیگشم فداییان مطلق که اینا رو عقیم میکردند و برای کارهای ترور اموزششون میدادن.من موندم چجوری این سریاله میگه به اینها زن میدادن؟
مسیله بعدی به غلط میگن کسایی که ترور میکردن بهشون میگفتن حشاشین که کاملا غلطه گفتم اینا اسمشون فداییان مطلق بوده.البته بعد از دوران سلجوقیان یسری گروه ایجاد شد توی اطراف عراق که اینا اسم خودشون رو حشاشین گذاشته بودند و کارهای ترور انجام میدادن و حشیش و مشروبات الکلی مصرف میکردند. که میخواستند یجورایی از ارتش حسن صباح تقلید کنند ولی خیلی زود برچیده شدن و نتونستن مثل حسن صباح باشن.
خیلی چرندیاتی که میگن توی سریال و فیلم ها رو باور نکنید متاسفانه بد دارن روی این فرقه که بحق خدمتی که اینا کردن تا زبان فارسی حفظ بشه مثل فردوسی ، رو خراب میکنن.
این فرقه یک گروه عالم بودن و اکثرا طبیب. نمونه بارزش ناصر خسرو یا همین حسن صباح.انصاف نیست حشیش و این چیز هارو بهشون بچسبونیم.
ممنون.
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1398-06-05 21:58
به نقل از Abootaleb2PAC:
سلام، ببخشید استاد میخواستم بگم دیگه این روزا ترتیب دیدن فیلم های سینمایی MCU تو همه سایتها هستش...
گفتم اگه میشه ترتیب دیدن سریال های مارول رو در ی لیست داخل سایت (یا حداقل داخل کانال Spidey یا حتی در جواب همین نظرم) بزارید.
آخه بشدت بهش نیاز دارم.

اینجا به ترتیب گفته:
bit.ly/2NzdnHW
نقل قول کردن
sho3ins
#13 sho3ins 1398-06-07 02:52
مقاله جامع بود عالی :-)
فقط برام سوال شده یکی از مردمان ایرانی ساکن اروپا که الانان به والهالا باور داره کیه؟ :-* :lol:
خسته نباشین به نویسنده این مقاله
spidey.ir=love
نقل قول کردن
Mona
#14 Mona 1402-05-02 14:35
I have read so many articles or reviews about the punisher
lovers but this post is actually a pleasant one , keep it up.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

 

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45