نقد فصل دوم سریال پانیشر (PUNISHER)

نقد فصل دوم سریال پانیشر (PUNISHER)

هشدار ! این مقاله حاوی اسپویلر برای فصل دوم سریال پانیشر میباشد.

فرانک کسل به نظر آدمی نمیاد که زیاد اهل سینما رفتن باشه پس بنابراین ما هرگز نخواهیم دونست که نظرش درباره فیلم "جنگ ستارگان: آخرین جدای" چیست! ولی قطعا اگه دیده باشه با اون مونولوگ منفور شخصیت «کایلو رن» همذات پنداری کرده: "بگذار کذشته بمیرد. اگر هم مجبوری بکشش. این تنها راه برای اطمینان حاصل کردن از اینه که به کسی تبدیل بشی که قرار بود بشی". این جمله در واقع دقیقا خلاصه میکنه تقلا و کشمکش های درونی فرانک کسل رو از وقتی که خانواده اش کشته شدند و تبدیل شد به یک مجری خودسر قانون (vigilante).

نقد سریال پانیشر

این تقلاها در فصل دوم به فرم و شکل جدید درمیاد. یعنی فرانک که حالا تونسته تک تک کسانی که خانواده اش را به قتل رسوندند به مجازات برسونه تونسته یه آدم آزاد باشه. ولی آیا کسی که مدت زیادی لبریز از نفرت و میل به انتقام بوده میتونه سرانجام به آرامش برسه؟ ایا فرانک میتونه اجازه بده گذشته اش بمیره تا بتونه زندگی خودش را از نو بسازه یا اینکه برای ابد محکوم به اینه که پانیشر بمونه؟ این یک پیچش و دوراهی جذابه . ولی عجیبه که فصل دو وقتی معنا و مفهوم پیدا میکنه که به گذشته وصل میشه!

فصل 2 سریال punisher

 اولش فصل دو به نظر میاد خیلی با فصل 1 فرق کرده. او بدون هدف در Midwest برای خودش میچرخه . کلا شروع کندیه برای فصل دوم ولی لحن سریال رو به خوبی تثبیت میکنه . میبینیم که فرانک خیلی به داشتن یک زندگی عادی که یک انسان میتونه داشته باشه نزدیک میشه و حتی یک رومانس با زنی که در کافه کار میکنه شروع میکنه. ولی خیلی سریع وارد یک معرکه میشه که ثابت میکنه هیچ چیز درباره او تغییر نکرده . اگر سوال اصلی فصل 2 این بود که آیا فرانک میتونه به آرامش برسه باید گفت که در همون اپیزود اول پاسخ منفی بهش داده میشه و او دوباره اسلحه به دست میگیره. اپیزودهای اولیه سعی میکنند از فضا و شخصیت های فصل نخست فاصله بگیرند . البته دوباره بیلی روسو و دینا مدنی را میبینیم ولی تمرکز آنها روی شخصیت های تازه وارد است، کسانی مثل ایمی بندیکس که یک دختر نوجوان و دزد خیابانی مرموز است یا جان پیلگریم که قبلا یک نئو نازی بوده و حالا به یک قاتل خدا ترس تبدیل شده!

دشمن پانیشر

متاسفانه همین جاست که یکی از اساسی ترین مشکلات فصل دوم نمایان میشود. یعنی شخصیت های مکمل جدید به پای شخصیت های فصل 1 نمیرسند. ایمی اولش آدم رو یاد یه نوجوان تخس و حرص درآور میندازه . آدم احساس میکنه سازندگان سریال میخواسته اند با این شخصیت ترکیبی بین دو کاراکتر مایکرو و کرن پیج در فصل نخست خلق کنند. البته بعد از 4 یا 5 قسمت یک مقدار عمق پیدا میکنه و پیوند قابل باورتری هم با فرانک ایجاد میکنه.

شخصیت جدید سریال پانیشر

 شخصیت پیلگریم که یه جورایی از روی یک خبیث دنیای کمیک به نام Mennonite اقتباس شده، پتانسیل بدی نداره چون یه جورایی به فرانک شبیه است و میخواد درست مثل او گذشته تاریک خودش رو پشت سر بگذاره. ولی او و مدیرانی که برایش کار میکنه (میلیاردهایی به نام اندرسون و الیزا شولتز) پتانسیل خودشون رو از دست داده اند. یعنی شخصیت شون بسط پیدا نکرده. شورانر این فصل سریال پانیشر به نام استیو لایت فوت به قدر کافی برای فرانک تنش ایجاد کرده و ما آدم های افراطی ، سیاستمداران فاسد و خلافکاران مسلح زیادی در داستان داریم ولی هیچ کدوم از این قضایا پخته نیستند و به سرانجام رضایت بخشی منتهی نمیشوند. و وقتی تمرکز داستان به نیویورک برمیگرده و اون خصومت بین فرانک و بیلی روسو از سر گرفته میشه، آدم دیگه دلش برای موضوعات قبلی تنگ نمیشه!

سریال مجازاتگر نقد

اما خوشبختانه فصل 2 حداقل روی اساسی که در فصل 1 پایه گذاری شده بود سرمایه گذاری میکنه . منظورم بیلی روسو است. میبینیم که بیلی روسو به عنوان یک کاسب خوش تیپ به خبیثی به نام جیگسا تبدیل شده که از نظر روحی و روانی تعادل نداره. البته او با جیگسای دنیای کمیک تفاوت هایی داره. یعنی به جای اینکه او را همچون یک خبیث خونخوار که صورتش از ریخت افتاده نشان بدهند ، شخصیتی معقول تر از او شاهد هستیم. زخم هایش نسبت به دنیای کمیک کمتر هستند . اولش هم فقط میخواد بدونه چرا همچین سرنوشت شومی در زندگی داشته و اون شیطان جمجمه ای که در رویاهایش عذابش میدهند، کیه.

بیلی روسو

 در نتیجه بیلی روسو در طول فصل یک شخصیت سمپاتیک باقی میمونه. حتی وقتی نیمه تاریک و فاسد او شروع میکنه به بیرون جهیدن ، ما باز هم درد و رنج او را حس میکنیم. عملکرد بازیگر نقش بیلی روسو (بن بارنز) نسبت به فصل اول خیلی خیلی بهتر شده . گاهی وقتها شاید کمی اغراق آمیز به نظر بیاد ولی بارنز همیشه موفق میشه نوعی ظرافت به شخصیت خودش ببخشه. خیلی وقتها هم ماسک به صورت داره و بنابراین به خوبی از زبان بدن خودش استفاده میکنه. جیگسا شاید به پای شاهکارهای خبیث نتفلیکس/مارول مثل ویلسون فیسک و کیل گریو نرسه ولی فوق العاده است.

جیگسا

 در این فصل همچنین بار دیگر بهمون یادآوری میشه که چرا پانیشری که جان برنثال برامون خلق کرده بهترین پانیشر تاریخه. البته خداییش برنثال زمان بیشتری در این نقش بوده (در مقایسه با توماس جین یا ری استیونسون که قبلا نقش پانیشر را در دنیای سینما بازی کرده بودند) . ولی در هر حال شخصیت پردازی و بازیگری برنثال حرف نداره. نکته مهم اینه که این فصل فرانک کسل رو سعی نمیکنه صرفا یک قهرمان یا خبیث جلوه بده و ما بیشتر یک خط ظریف و باریک رو شاهد هستیم بین فرانک و بیلی که باعث میشه از هم متمایز بشن. برنثال از پانیشر شخصیتی میسازه که دو نقطه افراطی داره: مردی مملو از خشم و بازمانده ای عزادار. منتهی برنثال به خوبی بین این دو نقطه حرکت میکنه و هرگز ساکن باقی نمیمونه.

جان برنتال

 در فصل دو شخصیت دینا مدنی و کرتیس هولت هم نقش فعالانه تری در این منازعه دارند و مستقیما به جنگ فرانک علیه بیلی ملحق میشوند. مخصوصا دینا که داره سعی میکنه با خیانتی که در فصل 1 بهش شد کنار بیاد و لحظات احساسی زیادی رو خلق میکنه که نقطه اوج فصل 2 هستند. درباره هولت هم باید بگم که وفاداری او مورد آزمون قرار میگیره و زندگی او به خاطر دوست بودن با فرانک تحت فشار زیادی قرار میگیره و باعث میشه مسیر خودش رو پیدا کنه و تصمیمی رو اتخاذ میکنه که به نظرش بیشترین منفعت رو برای دیگران داره.

دینا مدنی

 اصلی ترین ایراد فصل 2 اینه که از بیننده میخواد تا خوب رو با بد قبول کنه. یعنی از نظر ریتم و اکشن از فصل یک بهتره . در فصل اول انگار گاهی اوقات فرانک یادش میرفت باید مجازات کنه (!) ولی در هر اپیزود از فصل دوم حداقل یک سکانس هیجان انگیز اکشن وجود داره. تنوع در صحنه های اکشن هم بیشتر شده یعنی هم مبارزات و دعواهای تن به تن داریم و هم اکشن های مسلحانه . و بزرگترین نقطه قوت فصل 2 اینه که بر خلاف فصل 1 آدم حس نمیکنه اپیزودها رو دارن کش میدن تا حتما 13 قسمتی بشه! اما نقط بد و منفی اینه که شخصیت های خبیثی به نام آقا و خانم شولتز پرداخت شخصیتی مناسبی ندارند . جان پیلگریم هم همین طور . اون توطئه ای که آنها در حال انجامش هستند هم خوب از آب در نیامده. اونقدر هم بین حضورشان در سریال فاصله میفته که وقتی هم که برمیگردن آدم باهاشون ارتباط برقرار نمیکنه. پیلگریم جوریه که انگار اصلا مال یه سریال دیگست! البته اتفاقات این فصل نسبت به فصل قبل بیشتر و خطیر تر هستند ولی تمرکز مناسبی روشون نیست و از هم گسیخته به نظر میان.

شولتز

در این میان شخصیت کریستا دومانت از همه بیخود تره. شخصیتی هستش که از همون اولین حضورش مشخصه یک خبیثه ولی نویسندگان سریال هیج نلاشی نمیکنند که بهش عمق یا پس زمینه خوب و عمیقی بدهند تا رفتار عجیبش رو توجیه کنند. او فقط قراره یک نور کوتاه و مختصر به زندگی اسفناک بیلی روسو بتابه و فقط همین!

بیل روسو

 نگاه کلی به فصل 2 نشان میده که انگار دو بخش کاملا متفاوت و ناهمگون به هم چسبانده شده اند و سازندگانش نتوانسته اند به خوبی داستانک ها را بهم ربط بدهند. از این رو از هم گسیختگی به چشم میاد. ولی لااقل به خوبی قصه شخصیت هایی مثل فرانک کسل، دینا مدنی و بیلی روسو رو به سرانجام میرسونه. بهترین قسمت هم قسمت آخره که Whirlwind (گردباد) نام داره و فوق العاده عاطفی و مهیج هستش و در آن شاهد هستیم که فرانک چطور آخرین قدم ها را به سوی یک پانیشر واقعی شدن برمیداره. ولی حیف که تقریبا مطمئن هستیم خبری از فصل 3 نخواهد بود.

مجازاتگر - فرانک کسل

 

نتیجه گیری:

فصل 2 از سریال "پانیشر" در بخش های کلیدی از فصل یک بهتر شده و ریتم و اکشن مناسبت تری داره ولی تمرکز داستانی نسبت به قبل بدتر شده و شخصیت های جدید به پای قبلی ها نمیرسند. اما خوبیش اینه که خصومت شخصی بین فرانک و بیلی رو پیگیری میکنه و در آخر فرانک را به جای خوبی میرسونه!

 

امتیاز: 7.6 از 10

+ IMAGESنگدر این می

 

مترجم: امیر علی قادری 

منبع : سایت IGN

All rights reserved © Spidey.ir 2019

      (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

خفن ترین لحظات پانیشر در دنیای کمیک

پانیشر از کدام شخصیت تقلید کرده است؟

10 دشمن برتر پانیشر (PUNISHER)

معرفی پانیشر 

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (ORIGIN) را دارند + ویدئو

شماره 3 كمیك "مجازاتگر" (THE PUNISHER) ترجمه شد 

10 چیز مهمی که باید درباره مجازاتگر (PUNISHER) بدانید

10 کمیک برتر پانیشر (PUNISHER)

10 قهرمان برتر مارول که در مبارزه مهارت دارند!

کمیک "پانیشر ابرقهرمانان مارول را میکشد" ترجمه شد + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

ma._.jafari
#1 ma._.jafari 1397-11-05 11:45
کاملا با نویسنده این مقاله موافقم من اصلا نتونستم حس خاصی به سریال داشته باشم اونم بخاطر گسستگی داستان بود...بعضی روابط هم که حس میکردم به زور دارن به خوردمون میدن(واقعا باید رو رابطه فرانک و ایمی مانور بیشتر میدادن)پیلگریم رو هم کلا باهاش حال نکردم ولی 3 قسمت آخر خیلی شخصیتش بهتر شد و نبرد آخر با فرانک خیلی جذاب بود
.
ممنون برای نقد خوبی که داشتید
نقل قول کردن
Frank castle
#2 Frank castle 1397-11-06 09:34
سلام اقای قادری
خیلی سخته که زحمت بکشید سریال رو دنبال کنید و برای نقدش زحمت های بسیار زیادی بکشید ولی کسی پاسخ شایسته و در خور نده برای این مقاله .
از این که لطف بسیاری داشتید شکی درش نیست و قدردان زحماتتان هستیم.
متاسفانه من فرصت نکردم سریال رو ببینم و بنا به دلایلی نظیر تاثییر مقاله رو دیدن سریال مقاله تون رو نخوندم.شاید افرادی دیگه ای هم باشن که مثل من باشند. امیدوارم باعث دلسردی شما نشده باشیم.
نقل قول کردن
spiderling
#3 spiderling 1397-11-06 21:45
سلام آقای قادری؛ ممنون بابت ترجمه این نقد فوق العاده...

به عنوان آخرین نفس های مارول/نتفلیکس خیلی به این سریال امید بستم و واقعیتش انتظارم برآورده شد. چون علیرغم مردونه بودن سریال:) میزان آدرنالین بیشتری نسبت به فصل قبلی مصرف کردم و یه جورایی برام یه پوان مثبت بود که از همون قسمت اول صحنه های جو بزن بزن دیدم. فصل قبل یادم نمیاد که تا حول قسمت های میانی ازین جور صحنه های جذاب دیده باشم!
و همچنین بازی شگفت انگیز آقای بارنز از نظر من خیلی پرستیژ بیشتری نسبت به فصل قبلی داشت و خیلی خیلی شهاب حسینی طوری تر :) بازی کردن!
دمش گرم.
و اما جاش استوارت؛ در یک کلمه میتونم بگم بی نظیر
واقعا ظاهری آرام و کلاسیک با باطنی سرد و بی رحم برازنده همچین بازیگریه! یعنی باید یه سیگار برگ بهش داد و ساعت ها فقط تماشاش کرد! انقدر خوبه ای بشر :)
نقل قول کردن
Howard the Duck
#4 Howard the Duck 1397-11-06 21:54
از سریال فراری ها و جسیکا جونز بذارین آخه تنها سریال های ماروله که دیدمشون :lol:
مخصوصا اگه میشه ایستراگ های فصل دوم فراری ها و فصل اول جسیکا جونز
نقل قول کردن
spiderling
#5 spiderling 1397-11-06 22:08
به نقل از Howard the Duck:
از سریال فراری ها و جسیکا جونز بذارین آخه تنها سریال های ماروله که دیدمشون :lol:
مخصوصا اگه میشه ایستراگ های فصل دوم فراری ها و فصل اول جسیکا جونز


spidey.ir/.../...

spidey.ir/.../...

من جای شما بودم چک لیست سریال هارو پیدا میکردم و همرو به ترتیب میدیدم!
نقل قول کردن
Howard the Duck
#6 Howard the Duck 1397-11-07 18:57
به نقل از spiderling:
به نقل از Howard the Duck:
از سریال فراری ها و جسیکا جونز بذارین آخه تنها سریال های ماروله که دیدمشون :lol:
مخصوصا اگه میشه ایستراگ های فصل دوم فراری ها و فصل اول جسیکا جونز


spidey.ir/.../...

spidey.ir/.../...

من جای شما بودم چک لیست سریال هارو پیدا میکردم و همرو به ترتیب میدیدم!

ممنون ولی گفتم فصل دوم فراری ها و فصل اول جسیکاجونز نه فصل اول فراری ها و فصل دوم جسیکاجونز
ضمنا سریال دیدن به وقت و اینترنت زیاد نیاز داره ماهم که پشت کنکوری هستیم هیچ کدومشون رو نداریم :lol:
ولی بازم خیلی ممنونم
نقل قول کردن
Punisher 2019
#7 Punisher 2019 1397-11-13 15:38
خیلی ممنون از نقد.با این حال امیدوارم از فصل 2 لذت ببرم.فصل 1 هم خوب بود.
یک سوال:شایعه هست که فصل 3 مجازاتگر هم ساخته میشه!
اطلاعات رسمی اومده یا نه؟تازه گفتن ویلسون فیسک قراره ویلین فصل 3 باشه!!!!!!
نقل قول کردن
Best comicfan
#8 Best comicfan 1397-11-22 15:59
به نقل از Punisher 2019:
خیلی ممنون از نقد.با این حال امیدوارم از فصل 2 لذت ببرم.فصل 1 هم خوب بود.
یک سوال:شایعه هست که فصل 3 مجازاتگر هم ساخته میشه!
اطلاعات رسمی اومده یا نه؟تازه گفتن ویلسون فیسک قراره ویلین فصل 3 باشه!!!!!!


سلام .
دوست عزیز هنوز هیچ خبری مبنی بر ساخت و یا کنسل شدن فصل سوم " پانیشر" توسط نتفلیکس اعلام نشده ...

یکسری شایعات وجود داره در این خصوص ... اینکه با توجه به وضعیت متفاوت سریال "پانیشر" در بین دیگر سریال های نتفلیکسی مارول ، امکان تمدید شدنش برای یک فصل دیگه وجود داره ! چون همونطور که بارها توی کانال تلگرام سایت اشاره کردیم ، قرارداد اولیه مارول(دیزنی) با نتفلیکس با هدف اولیه ساخت چهار سریال اختصاصی ( دردویل ، آیرون فیست ، جسیکاجونز ، لوک کیج ) و یک سریال کراس اوور (دیفندرز) بوده ... " پانیشر " بعد از فصل دوم "دردویل" و به خاطر نقش آفرینی فوق‌العاده جان برنثال و درخواست مکرر هواداران ساخته شد ( یعنی اون اول توی برنامه اصلی قرارداد وجود نداشته ) ...

* اما این مورد فقط در حد شایعه ست و از اونجایی که ما خیلی چیزها رو از قرارداد بین مارول و نتفلیکس نمیدونیم ( تا ببینم تکلیف این بخش بالاخره چی میشه و چه بلایی سرش میاد ) ، نمیتونیم راجع به "پانیشر" و حتی دیگر سریال های بخش نتفلیکس نظر قطعی بدیم ...
فعلا فقط میتونیم منتظر بمونیم ...


شما کانال تلگرام سایت رو دنبال کنید ... اگر حتی کوچکترین خبری بشه ، در کانال کاملتر و سریع تر از هرجای دیگه اطلاع رسانی میشه ...
موفق باشید ...
نقل قول کردن
Punisher 2019
#9 Punisher 2019 1397-11-22 22:06
به نقل از Best comicfan:
به نقل از Punisher 2019:
خیلی ممنون از نقد.با این حال امیدوارم از فصل 2 لذت ببرم.فصل 1 هم خوب بود.
یک سوال:شایعه هست که فصل 3 مجازاتگر هم ساخته میشه!
اطلاعات رسمی اومده یا نه؟تازه گفتن ویلسون فیسک قراره ویلین فصل 3 باشه!!!!!!


سلام .
دوست عزیز هنوز هیچ خبری مبنی بر ساخت و یا کنسل شدن فصل سوم " پانیشر" توسط نتفلیکس اعلام نشده ...

یکسری شایعات وجود داره در این خصوص ... اینکه با توجه به وضعیت متفاوت سریال "پانیشر" در بین دیگر سریال های نتفلیکسی مارول ، امکان تمدید شدنش برای یک فصل دیگه وجود داره ! چون همونطور که بارها توی کانال تلگرام سایت اشاره کردیم ، قرارداد اولیه مارول(دیزنی) با نتفلیکس با هدف اولیه ساخت چهار سریال اختصاصی ( دردویل ، آیرون فیست ، جسیکاجونز ، لوک کیج ) و یک سریال کراس اوور (دیفندرز) بوده ... " پانیشر " بعد از فصل دوم "دردویل" و به خاطر نقش آفرینی فوق‌العاده جان برنثال و درخواست مکرر هواداران ساخته شد ( یعنی اون اول توی برنامه اصلی قرارداد وجود نداشته ) ...

* اما این مورد فقط در حد شایعه ست و از اونجایی که ما خیلی چیزها رو از قرارداد بین مارول و نتفلیکس نمیدونیم ( تا ببینم تکلیف این بخش بالاخره چی میشه و چه بلایی سرش میاد ) ، نمیتونیم راجع به "پانیشر" و حتی دیگر سریال های بخش نتفلیکس نظر قطعی بدیم ...
فعلا فقط میتونیم منتظر بمونیم ...


شما کانال تلگرام سایت رو دنبال کنید ... اگر حتی کوچکترین خبری بشه ، در کانال کاملتر و سریع تر از هرجای دیگه اطلاع رسانی میشه ...
موفق باشید ...

خیلی خیلی ممنون که پاسخ دادید!! :D
والا منم امیدوارم تمدید شه.چون اگه میخواست کنسل بشه خبرش سریع تر منتشر میشد.ولی هنوز معلوم نیست.
ولی اگر امکانش هست اگه خبری شد تو سایت هم بگذارند ممنون میشم.
نقل قول کردن
Punisher 2019
#10 Punisher 2019 1397-11-30 20:21
سریال های مجازاتگر و جسیکا جونز کنسل و برای فصل های سوم و چهارم برنمیگردند!!!! :cry: :o :sad:
نقل قول کردن
Hugh logan
#11 Hugh logan 1398-01-10 01:05
با عرض سلام و خسته نباشی.
راستش درست است که زمان زیادی از اکران سیزن دو پانیشر گذشته و از مقاله شما هم مدتی است که گذشته ولی بنده خواستم نظراتم رو در مورد این سریال خدمت شما بگم، وقت زیادی هم برای دیدن این فصل نداشتم و بلاخره توانستم ببینم :
خوب از نظر بنده سریال کاملا خشونت و هیجان انگیز بود و نسبت به فصل قبل کشتار زیادی رو دیدیم.
در جایی خوانده بودم گفته شده بود چرا فصل دوم انقدر خشونت دارد و چرا پانیشر کشتارش زیاد بود، خوب ذات پانیشر کشتنه و انتقام خانواده اش رو میخواد این که حرف نیس بگن چرا زیاد میکشه. فصل دومم اون حالو هوای فصل اول رو نداشت ولی از نظر اکشن حرف نداشت و بیننده رو میخکوب میکرد. با بازی عالی بن بارنز و اقای جان برنثال که دیگه درموردش چیزی برای گفتن ندارم سریال حرفی برای گفتن داشت، البته باید بگم اون حساسیت و هیجان فصل اولو زیاد ندیدیم و بیشتر خشونت چاشنی کار بود.
ب نظرم سریال زیاد روی فرانک و رسو کار کرده بود، ینی اگه این دوتا کم تر حضور داشتن و یا اصلن حضور نداشتند نمیشد تحمل کرد و بیننده خسته میشد. از نظر داستان هم باید بگم داستان جالبی بود بنده با این که کلی فیلم دیدم ولی ی جاهایی ذهنم اشتباه میکرد یا روند فیلم ذهنم رو ب اشتباه میبرد.
و فکر میکنم پانیشر ب اندازه کافی توی این سریال ب دیگران معرفی شده . فقط فرق زیاد فصل یک و فصل دو ب نظرم خشونت بود . در کل دو بازیگر اقای بارنز ک محشر بود و اقای برنثال ک طبق معمول حرف نداشت و قشنگ ذات پانیشرو ب دیگران القا میکرد رو باید ستایش کرد. و در اخر فصل دوم ب نظرم کمی ضعیف تراز فصل یک بخاطر هیجان و داستان بود ولی از نظر اکشن بهترین سریال اکشن کمیک بوکی بود و کسی که علاقه ب سریال اکشن داره بدون شک پانیشر رو باید در صف اول قرار بده.
حیف واقعا حیف که این سریالو کنسل کردند چون نویسنده این سریال داستانی برای فصل سوم چیده بود مبنی بر مبارزه پانیشر و کینگ پینگ که محقق نشد ..... حیف. تشکر از نقد جالبتون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45