ایستر اگ(EASTER EGG)ها و اشارات سریال "پانیشر"

ایستر اگ(EASTER EGG)ها و اشارات سریال "پانیشر"

امیدواریم که سریال پانیشر را کامل دیده و آماده این مقاله باشید!

 

1- اشاره به کور شدن فرانک

 اشاره به کور شدن فرانک

موقعی که «ویلیام رالینز» داشت به شدت پانیشر رو شکنجه می کرد، می خواست اون رو کور کنه! این شاید اشاره ای به آرک داستانی The Punisher Dead winter داشته باشه!

 

2- شبکه WHiH

 شبکه WHiH

شبکه خبری که در سریال ها و فیلم های MCU مورد استفاده قرار می گیره!

 

3- ون جنگی (Battle Van)

ون جنگی

بعد از تموم شدن فصل دوم دردویل، طرفداران دلشون می خواست که ون جنگی مخصوص پانیشر رو ببینن! تو قسمت ابتدایی سریال این اتفاق افتاد و زمانی که پانیشر داشت از گروه“Dogs of Hell” انتقام می گرفت،اشاره کوچیکی بهش شد!

ون نمادینی که جزو وسایل جنگی فرانک محسوب میشه و اولین بار اونو تو سال ۱۹۷۵ دیدیم که شبیه به همون ونی بود که توی قسمت اول مشاهده شد! این ون بعدها با تعداد زیادی اسلحه و مهمات بروزرسانی شد!

ون جنگی پانیشر

اگر اشتباه نکنم در قسمت چهارم هم اشاره ای به این ون میشه. اونجایی که پانیشر میره و از یک سری خلافکار ماشین میدزده (برای انجام ماموریت) ، یک ماشین قرمز واسه خودش ورمیداره و یک ون هم ور میداره که میدتش یه مایکرو ! (همون ونی که مایکرو باهاش میکوبه به ماشین «دینا مدنی»)

 

4- پیت کستیلیونی

 پیت کستیلیونی

در قسمت اول سریال دیدیم که پانیشر با هویت مخفی و اسم مستعار “Pete Castiglioni” در کارگاه ساختمونی کار می کنه!(برای تخلیه خشم)

این اسم مستعار خیلی مناسبی برای کسی که می خواد خودشو مخفی کنه نیست! چرا که کسی که درباره پیشینه پانیشر تحقیق کنه می فهمه که Castiglioni فامیلی قدیمی خانواده فرانک بوده!(قبل از آمریکایی شدنش) . این پیشینه توی کمیک The Punisher: Circle of Blood #1 در سال ۱۹۸۵ فاش شد!

 

 

5- لوئیس و کلی ویلسون (Lewis & Clay Wilson)

 لوئیس و کلی ویلسون (Lewis & Clay Wilson)

این شخصیتیه که برای سریال خلق شده (همون سرباز سابق که هنوز هم تو حال و هوای جنگه) ولی یه سری اشارات به شخصیتای دیگه هم داره! اون تقریبا یک کپی از شخصیت “Travis Bickle” از فیلم “Taxi Driver”عه که اختلالات روانی داره!(به زبون ساده تر خود درگیری داره!)آدم خشنیه و تلاش بر تغییر جامعه داره! البته خود کورتیس در سریال به شباهت بین این دو تا کاراکتر اشاره می کنه!

راننده تاکسی 

یه اشاره غیر مستقیم دیگه به شخصیتش داشتیم زمانی که فرانک داشت با لنس(یکی از کارگرای ساختمونی که فرانک توش کار می کرد!) و دوستای خلافکارش می جنگید!(در پایان قسمت اول) تو اون صحنه یه موسیقی از Tom Waits( اسم موسیقی: “Hell Broke Luce”)داشت پخش میشد که درباره “Jeffrey Lucey” است. اون یک سرباز جنگ عراق بوده که از PTSD ( اختلال استرس پس از سانحه)،توهمات مکرر، خشم زیاد رنج می بره و در آخر دست به خود کشی می زنه!

لوئیس هم شباهت زیادی با محتوای این آهنگ داره با این تفاوت که اول می خواست به جامعه آسیب بزنه!

اسم پدر لوئیس هم «کلی ویلسون»ه که اتفاقا یه شخصیت به همین نام تو کمیکای مارول با اسم مستعار “Force” موجوده که می تونه اتفاقی باشه ولی این از مارول بعیده!

 

6- کرتیس هویل (Curtis Hoyle)

 کرتیس هویل (Curtis Hoyle)

این شخصیت در کمیک بوک های پانیشر چندان مهم نیست. او سال 1987 و در شماره 1 کمیک The Punisher خلق شد . ستوان ارتش بود و قبلا با فرانک در جنگ ویتنام خدمت کرده بود. اما بعد از جنگ به یک گروه مافیای مواد مخدر ملحق شد و به مدارج بالایی هم دست یافت. اما بعدا پانیشر به داخل این گروه نفوذ کرد و در نهایت هویل از هلی کوپتر به بیرون پرت شد و مرد. اما در سریال پانیشر او یکی از دوستان قدیمی فرانک کسل است که از دوران جنگ او را میشناسد و ادعا میکنه فرانک جونش رو نجات داده. او ضمنا یکی از معدود کسانی است که میدونه فرانک هنوز زنده است. او یک پایش را از دست داده و جلسات مشاوره برای کسانی مثل خودش که در جنگ بوده اند برگزار میکند.

 

7- مایکرو (Micro)

مایکرو (Micro)

«مایکرو» در دنیای دنیای کمیک «مایکرو چیپ» (Microchip) نام داره و سال 1987 و در شماره 4 از کمیک Punisher خلق شد. او یک هکر برجسته رایانه بود تا اینکه یک بار زیاده روی کرد و نزدیک بود کشته بشه. بنابراین بازنشسته شد. او سپس تصمیم گرفت درباره قتل برادر زاده خودش که یکی از رایانه های «ویلسون فیسک» (کینگ پین) را هک کرده بود تحقیق کنه و اینجا بود که با پانیشر آشنا شد و از اون به بعد تبدیل شد به دستیار او. یعنی کارهای فنی براش میکرد، تجهیزات و اسلحه براش درست میکرد، اطلاعات براش به دست می آورد و ... اما در سریال پانیشر قضیه او فرق کرده. او سابقا تحلیل گر سازمان ملی امنیت آمریکا بود که ویدئویی مخفی از افعانستان به دستش رسید و به همین دلیل تصمیم گرفتند حذفش کنند. بنابراین خانواده اش فکر میکنند که او مرده ولی زنده مانده و با پانیشر کار میکند.

 

8- بیلی روسو (Billy Russo)

بیلی روسو (Billy Russo)

«بیلی روسو» همان «جیگسا» یا دشمن شماره 1 پانیشر در دنیای کمیک است که در این مقاله معرفی شده . او یک خلافکار و  اونقدر خوش تیپ بود که بهش لقب "خوشگله" (The Beaut) داده بودند (اتفاقا تو اون قسمت های اولیه سریال هم یه بار فرانک با همین لقب صداش میکنه)  سپس «فرانک کاستا» (که کسی بود که دستور داد زن و بچه «فرانک کسل» را بکشند و در نتیجه کسل تبدیل شد به پانیشر)، بهش دستور داد هر کی رو که مربوط به خانواده کسل میشه، بکشه. بعدش پانیشر میره سراغش و دستیاران رو میکشه ولی خودش رو زنده میذاره تا پیامی باشه برای دیگران . ولی در این حین روسو از شیشه پنجره سقوط میکنه و صورتش تکه و پاره میشه . به همین دلیل بهش لقب «جیگسا» میدند (جیگسا در انگلیسی به معنای "پازل" هستش). اما نسخه ای که از جیگسا در سریال پانیشر میبینیم خیلی فرق داره. او دوست صمیمی فرانک در افغانستان بوده  که الان یک سازمان خصوص نظامی به نام Anvil ساخته ولی معلوم میشه که مقاصد خیرخواهانه ای نداره. در هر حال او درست مثل کمیک در نبرد با پانیشر صورتش به شدت زخمی میشه . به فرانک التماس میکنه که بکشتش ولی او این کار رو نمیکنه.

جیگسا - سریال پانیشر

 

9- رسیدن بخیر فرانک! (Welcome Back Frank!)

 رسیدن بخیر فرانک! (Welcome Back Frank!)

تو قسمت های اول زمانی که فرانک به همون حالت پانیشروار خودش برگشت، مایکرو اونو زیر نظر داشت و عبارت “‌‌”Welcome Back, Frank (رسیدن بخیر فرانک) رو میگه که اشاره داره به آرک معروف سری کمیکای“Marvel Knights” و کمیکی به همین نام که پس از سالها دوباره نام پانیشر را در کمیک بوک های مارول مطرح کرد و اینجا هم تو سایت ما ترجمه شده.

این کمیک همچنین الهام بخش دو فیلم سینمایی قبلی پانیشر هم بوده است.

 

 

10- موبی دیک (Moby Dick)

 موبی دیک (Moby Dick)

این همون کتابی است که فرانک در ابتدای سریال از کورتیس گرفته بود! خلاصه داستان کتاب که یکی از رمان های کلاسیک و ماندگاری است که سال 1851 توسط «هرمان ملویل» نوشته شد: ملوان اسماعیل داستان جستجوی دیوانه‌وار «ایهب»، ناخدای کشتی پکوئود را می‌گوید که به دنبال انتقام از موبی‌دیک، وال سفیدی که پیش‌تر کشتی‌اش را نابود کرده‌است و پایش را از زانو قطع کرده‌است، می‌باشد. این دو شخصیت(فرانک و ایهب)به همدیگه شباهت هایی دارن و این اتفاقی نیست!(هر دو تنها از بازماندگان اند، دنبال انتقام هستند و همچنین از کشتار لذت می برند!)

 

 

11- خانواده گنوکی

 خانواده گنوکی

در قسمت اول سریال دیدیم که یکی از کارگرانی که با فرانک سر یک ساختمون کار می کردند، برای اثبات رفاقتش مجبور شد به همراه دیگر کارگرا دست به خلاف بزنه و چون مبتدی بود حین ارتکاب جرم هویتش فاش شد! در این حین ما فهمیدیم که گروهی که می خواستند بهش دستبرد بزنند با نام خانواده «گنوکی» شناخته میشه!!!! این خانواده پیشینه زیادی با پانیشر و کمیکاش داشته! این گروه به سردستگی ماگنوکی هستش که از دشمنان برتر پانیشر بوده است و در این مقاله معرفی شده .

 

 

12- مامور نارنجی (Agent Orange) و "بازی تاج و تخت"

 مامور نارنجی (Agent Orange) و "بازی تاج و تخت"

« ویلیام رالینز» در سریال  یک مامور فاسد سازمان سیا هستش که روی ماموریت های غیر قانونی در افعانستان نظارت میکرد و فرانک کسل اولش بهش لقب «مامور نارنجی» داده بود. الان اما در شرف ترفیع قرار گرفته و حاضره دست به هر کاری بزنه تا اسرارش فاش نشه. همانطور که در این مقاله هم گفته شد «رالینز» در دنیای کمیک هم دشمن پانیشر بود که سال 2005 و شماره 14  از سری ششم کمیک های Punisher خلق شد. او در دنیای کمیک نیز یکی از مامورین فاسد سازمان سیا بود که به دستور گروهی از ژنرال های خودسر و یاغی آمریکایی گروهکی تروریستی در شهر ریاض عربستان درست کرد . با گروه طالبان هم همکاری داشته (بر سر خرید و فروش هروئین). پانیشر او را ربود و شکنجه داد تا بتونه راجع به اون ژنرال های  فاسد اطلاعات بگیره و در جریان همین شکنجه ها بود که یک چشم خودش را از دست داد. در سریال هم فرانک با مشت به چشمش میکوبه و او یک چشم خودش رو از دست میده.

در دنیای کمیک  در نهایت او  به دست پانیشر در دستشویی فرودگاه کابل افغانستان به قتل رسید.

کمیک پانیشر مکس

اما جالبه که این صحنه در ابتدای قسمت اول سریال پانیشر برای قتل یک نفر دیگر در دستشویی فرودگاه به کار رفته!

ولی مرگ خود رالینز در سریال چطوره؟ اونم اشاره ای داره به صحنه وحشیانه مرگ اوبرین مارتل توسط «کوه» بود (در پایان اون دوئل نفس گیر)!

 

 

13- هری کثیف (Dirty Harry)

هری کثیف (Dirty Harry)

در طول سریال اشارات مختلفی به فیلم هایی بر اساس انتقام جویی شد!

زمانی که فرانک می خواست از این که Micro (حتی اشاره می کنه "one man Wild Bunch" )تعقیب نمیشه مطمئن شه از ترفندی استفاده کرد که قبلا در فیلم معروف . کلاسیک "هری کثیف" دیده بودیم! (در این فیلم کلینت ایست وود در نقش کسی که مثل پانیشر خودش دست به اجرای عدالت میزنه ظاهر شد).

 

14- نشان جمجمه روی لباس

- نشان جمجمه روی لباس

شیوه حک کردن نماد جمجمه پانیشر روی لباسش (قسمت ۱۱) اشاره ای به فیلم سال ۲۰۰۴ پانیشر داره! همچنین این مدل اسپری کردن قرار بود در فیلم دولف لارن هم اتفاق بیوفته ولی در آخر از فیلم حذف شد!

 

15- غلاف تمام فلزی (Full Metal Jacket)

 غلاف تمام فلزی (Full Metal Jacket)

صحنه ی فلش بکی در سریال دیدیم که فرانک در قندهار بود!دقیقا مانند همین صحنه را در فیلم تحسین شده "غلاف تمام فلزی" اثر جاودانه «استنلی کوبریک» دیده بودیم(و دیالوگ "So, does this mean Ann-Margret's not coming?")

همچنین یکی دیگر از بازیگران این فیلم وینسنت دن آفریو هستش که اشاره ای دیگر به سریال داره(همون KingPin خودمون).

 

16- سناتور اوری

 سناتور اوری

در کمیک های پانیشر هم چنین شخصیتی با همین نام داریم که پسرش توسط پانیشر کشته شده. اون از قبل نیز یک پلیس فاسد بوده! در سریال سناتور اوری شباهتی به همتای خودش نداره ولی آدم خوبی هم محسوب نمیشه.

 

17- بلک ویدو

 بلک ویدو

با این که در کمال تعجب ما برج اونجرز رو نمی بینیم ولی حداقل یه سری اشاره رو بهشون داریم!

در قسمت ۶ از سریال یکی از نوار های VHS که در خونه ی veteran O'Connor  می بینیم نوار فیلم Black Widow هستش که در سال ۱۹۸۷ ساخته شده!

 

18- اکشن فیگور!

اکشن فیگور

در صحنه ای از سریال دیدیم که پانیشر یکی از دشمنانش رو به طرز عجیبی از پا درمیاره که اشاره به اکشن فیگوری مانند همین صحنه داره!

 

 

19- اشاره به آهنگ Sympathy for the Devil

 اشاره به آهنگ Sympathy for the Devil

در قسمتی از فیلم مشاهده کردیم که کورتیس بیلی روسو رو “man of wealth and taste”(به زبون خودمون خدای جذابیت و پولدار) که اشاره داره به متن آهنگ “man of wealth and taste,” همچنین متن این موسیقی به آینده Jigsaw نیز اشاراتی داره!

 

20- دفتر کار کارن و اشاره به پایان مدافعان

 دفتر کار کارن و اشاره به پایان مدافعان

در این دفتر که قبلا متعلق به «بن یوریک» خدا بیامرز بود، اشارات مختلفی به MCU دیده بودیم حال نیز روزنامه ای می بینیم که مربوط به نبرد پایانی سریال "مدافعان" با گروه خبیث "هند" (Hand) میشه!

 

 

21- وینکس (WNEX)

 وینکس (WNEX)

مصاحبه ای که کارن با سناتور اوری انجام می ده در همون استودیویی هستش که «تریش واکر» توش کار می کرد.

 

22- فیلم بولیت ( Bullit)

 فیلم بولیت ( Bullit)

صحنه ای در سریال(قسمت ۴) مربوط به دزدی مهمات در انبار بود و فرانک موقع فرار از موستانگ استفاده کرد! و بعدش تعقیب و گریزی دیدم که اشاره مستقیمی بود یه فیلم معروف «بولیت» با شرکت «استیو مک کوئین» اسطوره سینما!

 

23- دوریان گری (Dorian Gray)

 دوریان گری (Dorian Gray)

اشاره دیگری از طریق کتاب در سریال! در قسمت سوم در فلش بکی دیدیم که بیلی در اردوگاه نظامی در حال خوندن کتاب “تصویر دوریان گری” (The Picture Of Dorian Gray) هستش ! از چندین جهت بهش مربوطه، اول هویت چندگانه که نمایانگر دورو بودن بیلیه؛ دوم چهره و زیباییش که در آینده قراره از دست بده و سوم این که بازیگر بیلی روسو یعنی بن بارنز در سال ۲۰۰۹ و در فیلم دوریان گری نقش اصلی رو بعهده داشته!

 

  

24- اشاره به اولین حضور پانیشر در تاریخچه کمیک

اشاره به اولین حضور پانیشر در تاریخچه کمیک

یکی از هوشمندانه ترین Easter Egg سریال مربوط به قسمت 7 سریاله. زمانی که لوئیس و پدرش دارن مسابقه ی بین «محمدعلی کلی» و «فورمن» رو نگاه می کنن! (پدرش سعی میکنه از این مسابقه به عنوان استعاره ای برای زندگی واقعی استفاده کنه تا بلکه پسرش یه کمی آدم بشه!)  این مسابقه در سال ۱۹۷۴ انجام شد یعنی اون سالی که ما اولین بار پانیشر رو در شماره ۱۲۹ از کمیک Amazing Spider-man دیدیم! خدایی کف کردید نه!

 

25- اشاره به زودیاک قاتل

 اشاره به زودیاک قاتل

خب اول باید «زودیاک قاتل» رو بهتون معرفی کنم: زودیاک قاتل نام مستعار یک قاتل زنجیره‌ای واقع در شمال کالیفرنیا است که بین سال‌های ۱۹۶۰ تا اوایل ۱۹۷۰ دست به قتل‌های سریالی زده است. همچنین «دیوید فینچر» سال 2007 فیلم معروف و تحسین شده ای بر این اساس ساخت که «مارک رافلو» (بازیگر فعلی نقش «هالک» در MCU) و رابرت داونی جونیور (بازیگر مرد آهنی)  هم در آن حاضر بود. در سریال فهمیدیم که طبق ادعای رسانه ها فرانک مرتکب قتل ۳۷ نفر شده که این عدد برابر با تعداد قتل های زودیاک در گذشته هستش!!!!

 

 

26- اشاره به دیالوگ و مرگ خانواده فرانک در فیلم The Punisher  (2004)

 اشاره به دیالوگ و مرگ خانواده فرانک در فیلم The Punisher  (2004)

در فیلم و در صحنه مرگ خانواده فرانک، دیالوگ:"What, did you expect broad daylight on a pier?" داریم که دقیقا تو سریال تکرار میشه!

و همچنین اشاره به فیلم زودیاک که در آیتم قبلی بهش اشاره شد!

 

27- اشاره به فیلم "رمبو"

رمبرو - پانیشر

در اپیزود پنجم سریال جنگی بین سربازان Agent orang و فرانک و همرزمش گانر رخ داد که اشاره داشت به فیلم رمبو! یعنی مدلی که فرانک اون سربازها رو دونه دونه کشت ما رو یاد فیلم "اولین خون" مینداخت.

  

28- اشاره به لباسی که پانیشر در اولین حضورش در دنیای کمیک بر تن داشت

 اشاره به لباسی که پانیشر در اولین حضورش بر تن داشت

بعد از نبرد و شکنجه سختی که فرانک توسط ویلیام رالینز شد، پدر دینا (که ایرانی هم بود) لباسی بنفش به پانیشر داد که بپوشه، Micro هم اومد به فرانک گفت بنفش بهت میاد! پانیشر در اولین حضورش یه لباس بنفش تنش داشت که البته نمایانگر مشکی بود!

 

 29- استن لی!

 استن لی!

مانند تمام سریال های نتفلیکس ما پوستری از استن لی در سریال می بینیم که البته این دفعه پیدا کردنش از دفعات قبل سخت تره!

 

خب، شما چه نکات یا ارجاعات دیگری در این سریال کشف کردید؟ در بخش نظرات بگویید! همچنین برای خواندن مقالات ایستراگ دیگر سریال ها بروید اینجا.

 

نویسنده:

احمد فقیه

P.Constantine

All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی سریال پانیشر (THE PUNISHER)

10 نسخه عجیب و غریب از پانیشر در دنیای کمیک !

خفن ترین لحظات پانیشر در دنیای کمیک

پانیشر از کدام شخصیت تقلید کرده است؟

10 دشمن برتر پانیشر (PUNISHER)

معرفی پانیشر 

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (ORIGIN) را دارند + ویدئو

شماره 3 كمیك "مجازاتگر" (THE PUNISHER) ترجمه شد 

10 چیز مهمی که باید درباره مجازاتگر (PUNISHER) بدانید

10 کمیک برتر پانیشر (PUNISHER)

10 قهرمان برتر مارول که در مبارزه مهارت دارند!

کمیک "پانیشر ابرقهرمانان مارول را میکشد" ترجمه شد + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

alispider
#1 alispider 1396-09-15 16:33
مقاله عالی بود آقای فقیه.بسیار لذت بردم.خسته نباشید. ;-)
نقل قول کردن
Marc Spector
#2 Marc Spector 1396-09-15 18:11
خسته نباشید اقای فقیه مقاله عالی بود .
راستش من یه ایستراگ(شاید)از داخل مقاله خودتون در اوردم :-* ،مورد8 این عکس:
spidey.ir/.../...
اگر دقت کرده باشید تو فیلم punisher:warzone
موقعی که بیلی روسو صورت خودشو از دست داد یه پزشکی مجبور شد روش جراحی صورت انجام بده که به نوعی پوست اسب رو به صورتش پیوند زد و بعد که بیلی صورت خودشو تو اینه دید دکتره رو کشت،این صحنه فک کنم به اون قسمت از فیلم اشاره داره.
نقل قول کردن
P.Constantine
#3 P.Constantine 1396-09-15 19:00
به نقل از Marc Spector:
خسته نباشید اقای فقیه مقاله عالی بود .
راستش من یه ایستراگ(شاید)از داخل مقاله خودتون در اوردم :-* ،مورد8 این عکس:
spidey.ir/.../...
اگر دقت کرده باشید تو فیلم punisher:warzone
موقعی که بیلی روسو صورت خودشو از دست داد یه پزشکی مجبور شد روش جراحی صورت انجام بده که به نوعی پوست اسب رو به صورتش پیوند زد و بعد که بیلی صورت خودشو تو اینه دید دکتره رو کشت،این صحنه فک کنم به اون قسمت از فیلم اشاره داره.

ممنون!سلامت باشید!
آره، خود فرانک میگه بهش که هر دفعه تو آینه نگاه کنی عذاب می کشی.یه اشاره کوچیکی هم می تونه به اون فیلم داشته باشه!
نقل قول کردن
P.Constantine
#4 P.Constantine 1396-09-15 19:02
این مقاله مثل شمشیری بود که با دستان توانای استاد چکش خورده شد و نتیجه اش خیلی برّنده و تیزتر شده! :-*
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#5 Samwel Tarly 1396-09-15 20:26
تشکر میکنم از اقای فقیه به خاطر مقاله ایستراگی که نوشتن و به نظرم نوشتن مقاله های ایستراگ سخت تر از نوشتن مقاله های دیگه سخت تره چون باید کاملا سریال رو قورت! داده باشی و از طرفی باید منابع خارجی هم چک کنید تا اشتباهی نکرده باشید و نکته ای رو از قلم ننداخته باشید.
من قبلا نظرم رو راجع به این سریال زیر نقد اقای حسام رنجبر دادم و سریالش قشنگه ها ولی به سلیقه من سازگار نبود و برام کسل کننده است و به نظرم ریتمش کنده مثلا من دردویل و لوک کیج و دیفندرز رو خیلی دقیق دنبال می کردم و حتی دو سه قسمت بی وقفه میدیدم ولی برای پانیشر حوصله ام سر میره!
قسمت 7 رو نصفه دیدم و قسمت های بعد هم تا اخر همین هفته میبینم تا کامل مقاله تون رو بخونم.
یه نکته ای که خیلی خوشم میاد اینه که میبینم استاد ترابی به کاربرهای تازه وارد سایت فرصت میدن تا برای سایت کاری انجام بدن و حتی بعضی از اعضای سایت های دیگه هم اولش عضو اسپایدی بودن :-*
کلا اسپایدی به لطف مطالب استاد ترابی اکادمی استعداد یابی قوی داره :-)
نقل قول کردن
Amir
#6 Amir 1396-09-15 21:01
مقاله ی خوبی بود فقط من تا سه قسمت اول پانیشر رو دیدم چون حس کردم داره چرت میشه
نقل قول کردن
Protector
#7 Protector 1396-09-15 21:50
خب من مقاله رو زود تر از یه سایت کمیک فن دیگه خوندم اما نویسنده ی اون سایت 4 موردکمتر از شما نوشته بود. البته باز هم تفاوت هایی با هم دارید. ولی در هر صورت اینکه شما هم مقاله رو گذاشتید خیلی خوبه چون به مجموع ایستراگ هاتون اضافه شده.
مقاله ی مفیدی بود
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1396-09-16 09:19
به نقل از Protector:
خب من مقاله رو زود تر از یه سایت کمیک فن دیگه خوندم اما نویسنده ی اون سایت 4 موردکمتر از شما نوشته بود. البته باز هم تفاوت هایی با هم دارید. ولی در هر صورت اینکه شما هم مقاله رو گذاشتید خیلی خوبه چون به مجموع ایستراگ هاتون اضافه شده.
مقاله ی مفیدی بود


ایستراگ که زیاد شاید نوشته بشه ولی مهم کیفیته و قطعا تو ایران هیچ سایتی مثل سایت ما نمیتونه با چنین کیفیتی ایستراگ بنویسه. بنابراین برای ما 4 تا کم و زیاد مهم نیست. مهم کیفیت مقاله است
نقل قول کردن
a.v.s
#9 a.v.s 1396-09-16 19:08
خسته نباشید آقای فقیه
با این که جدیدا سریالی نمیبینم (حتی سریال پانیشر) ولی از ایستراگ هایی که این سریال داشت و شما یافتید لذت بردم
مقالات ایستراگی از آن دسته مقالات مورد علاقه ام هستند. و این مقاله را به این خوبی و درستی نوشتید بنابراین میدانم که شما بابت یافتن و تهیه کردن ایستراگ ها و نوشتن مقاله زحمت کشیدید و به شما احترام میگذارم. اگرهم چندتا ایستراگ جا انداختید اصلا مشکلی نیست و اشکالی ندارد و به شما تبریک میگویم
اگر درباره ایستراگ ها نظر بدهم، همه ایستراگ ها خوب هستند. راستش مارول در جا انداختن نکات جالب در فیلم ها و سریال هایش استاده و خوب بلده چطوری از هر چیزی یک ایستراگ بسازه و واقعا به مارول تبریک میگویم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید