شماره 71 از سری جدید کامیک بوک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد (همون 872 سابق!)

شماره-71-از-سری-جدید-کامیک-بوک-مرد-عنکبوتی-شگفت-انگیز-ترجمه-شد-همون-872-سابق

این شماره دقیقا پس از قسمت نخست از داستان "جنگ خبیثان" روایت میشه و ماجرا را ادامه میده ...

ما اوّلین‌بار «کیندردِ» اسرارآمیز رو وقتی ملاقات کردیم که چیزی نمونده بود تا «میستریو» رو بعد از این‌که به دست مردعنکبوتی دستگیر شده بود، بکُشه. از اون‌موقع به بعد، کیندرد بی‌سروصدا در حال سوق‌دادن خبیث‌ها (مثل «دکتر اختاپوس»، «کریون»، «لیزارد»، «الکترو» و «مردشنی») کنار هم دیگه بوده، همه برای شکنجه‌دادنِ مردعنکبوتی.

«نورمن آزبورن»، که فهمید کیندرد پسر خودش، یعنی «هری» ـه، بهش حقّه زد و توی «راون‌کرافت» زندانی‌ش کرد. یا در واقع، کیندرد خودش به نورمن اجازه داد تا این‌کار رو بکنه، و بعدش به نورمن حمله کرد و خودش رو آزاد کرد. ولی اگه کیندرد نورمن آزبورن ـه، پس اون کسی که توی سلول پیشِ دوست پیتر «کارلی کوپر» ـه کیه؟

«مری‌جین واتسون» قصد داره تا کارلی رو پیدا کنه، ولی مجبور شده جست‌وجوش رو به‌خاطر اکران فیلم جدیدش متوقف کنه. مری‌جین این رو به پیتر نگفته که کارگردانِ اون فیلم در واقع میستریو ـه. اون می‌خواست تا بعد از فیلم به دوست‌پسرش، پیتر بگه، امّا قبل از اون «شش وحشی» بهشون حمله کرد و بعد از اون‌ها گروه «پنج خبیثِ» دکتر اختاپوس. درست وقتی که اوضاع برای اسپایدی نامیزون شده بود، میستریو به گروه دکتر اختاپوس اضافه شد و مری‌جین رو تنها گذاشت.

در ضمن این داستان کاملا مرتبط با "جنگ خبیثان" است پس لینک زیر را هم کلیک کنید:

کمیک "مرد عنکبوتی: جنگ خبیثان" (SINISTER WAR) ترجمه شد + لینک دانلود

 

The Amazing Spider-Man # 71 (872)

جنگ خبیثان 2

مترجم: محمد صالح حیدری

ناظر ترجمه: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور و گرافیست: پویا دبیب

طراح کاور:  سینا محدثی

لینک دانلود مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (مدیا فایر)

 

نظر خودتون رو درباره داستان و طراحی های این کمیک با ما در بخش نظرات در میان بذارید.

برای خوندن دیگر کمیک هایی که ترجمه کرده ایم اینجا را کلیک کنید.

 

مطالب مرتبط: 

چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

سری کمیک های اسپایدرمن شگفت انگیز با ترجمه فارسی

کمیک "مرد عنکبوتی: جنگ خبیثان" (SINISTER WAR) ترجمه شد + لینک دانلود

مارول از رویداد «جنگِ خبیثان» رونمایی کرد

تمام عشق های پیتر پاركر!

15 حقیقت مهمی که باید در مورد شش خبیث (SINISTER SIX) بدانید

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

15 دشمن برتر مرد عنکبوتی که در قرن 21 میلادی خلق شده اند!

10 حقیقتی که باید دربارهٔ داستان "اسپایدرمن: یک روز دیگر" (SPIDER-MAN: ONE MORE DAY) بدانید

رویداد جدید مرد عنکبوتی با عنوان خیزش گناهان (SINS RISING) - کامل + لینک دانلود

10 حقیقتی که باید دربارهٔ «کیندرد» (KINDRED)، خبیث جدید کمیک‌بوک‌های اسپایدرمن، بدانید

رویداد اخیر مرد عنکبوتی با عنوان آخرین بقایا (LAST REMAINS) - کامل + لینک دانلود

هری آزبورن چطور زنده شد؟

نورمن آزبورن چطور زنده شد؟

رویداد جدید مرد عنکبوتی با عنوان خیزش گناهان (SINS RISING) - کامل + لینک دانلود

کمیک مقدمه "مرد عنکبوتی شگفت انگیز: خیزش گناهان" ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقت مهمی که باید دربارۀ تیمارستان "راون‌کرافت" (RAVENCROFT INSTITUTE) بدانید

شماره آخر از کمیک "تیمارستان راون کرافت" ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی شخصیت های مكمل كمیك های مرد عنكبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1400-07-14 23:20
خب از این شماره هر اتفاقی که افتاد که چیزی توش فاش شد رو تو بخش نظرات میگیم تا در انتها همه شون رو جمع کنیم در قالب یک مقاله تو سایت منتشر کنیم به نام خوانندگان سایت spidey
چون دقیقا از این شماره به بعد هستش که سیلی از اطلاعات و نکته های جدید و فاش شده ما رو در برمیگیره و برای اینکه چیزی از دستمون درنره همه چی رو لیست میکنیم.
پس منتظرم... کمکتون میکنم: روانپزشک و میستریو (یادتون باشه تو داستان sins past گفته شد که مری جین شاهد بوده که گوئن بهش گفته که نورمن پدر بچه هاشه. ولی اگر مری جین پیش میستریو میرفته (در حالی که فکر میکرده پیش روانپزشک میرفته پس آیا میستریو بوده که اون قضیه گوئن رو تو ذهنش جعلی سازی کرده؟)
خب میبینید که تمام قطعات پازل داره کم کم شکل میگیره. و البته مندل استرام که شریک نورمن بود و بیایید بگید که تو کمیک شماره توسط کیندرد کشته شد و حالا باید در شماره های بعدی ببینیم چرا و ... کلی مطلب دیگه
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1400-07-14 23:36
متاسفانه من از الان عزا گرفته ام که بعد از این داستان باید چه‌خاکی تو سرمون بریزیم! کلی مقالات سایت مثل «نورمن ازلورن چطور زنده شد؟» و «هری ازبورن چطور زنده شد؟» و یک سری مقالات فکتس و ... باید زیر و‌رو بشن و‌کلا باید اپدیتشون کنیم
نقل قول کردن
s.p.i
#3 s.p.i 1400-07-14 23:56
خب سلام خیلی ممنون بابت ترجمه و ادیت این کمیک

نقد کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز شماره 71
خطر اسپویل
خب توی این شماره بار حرف های کیندرد (هری ) که داره تو ذهنش به پیتر میزنه که میگه اون مقصر و جهنمی که ساخته و البته مستریو داریم که خب می‌فهمیم بخشی از حرفای های خانم سونیا ساداتی فر درست از آب در اومد اومد فکر کنم همه اش درست در اومد مستریو بعد از مبارزه اش با دردویل و رفتنش به جهنم با هری ملاقات میکنه و البته مستریو فرمان بردار اون میشه و البته همینطور که میدونیم مایلز و پیتر باهم دیدار کردن ولی نفهمیدم چرا کیندرد به مستریو دستور داد یه دستگاه برای منتقل شدن به دنیا التیمت آماده کنه آیا کیندرد از این کار نقشه داشت آیا ملاقات پیتر و مایلز برنامه ریزی شده بود؟؟؟
اما جدا از اون می‌فهمیم اون قضیه حمله حشرات فضایی مربوط به خود مستریو بود و ربطی به کیندرد نداشت چون مستریو فکر میکرد کیندرد کاری باهاش نداره ولی خب کابوس براش شروع شد و کیندرد دوباره اومد سراغش و البته نورمن که ظاهرا مندل استرام براش پیغام گذاشته و خب نورمن میره جایی که خب محیط برام به دلایلی آشنا بود و هری و کارلی ظاهرا آزاد میشن
و از اون ور هم کیندرد میره به اون ماشین اورژانس که هری یه زمانی توش مرد ولی خب کیندرد چیزی احساس نمیکنه و البته مرجین هم با این که یه زمانی میرفت پیش لادوینگ رینهارت که در واقع مستریو بود ولی مرجین چیزی یادش نمیاد و خب مستریو میره تا به مبارزه ملحق بشه و کیندرد میاد پیش مرجین

داستان داستان خوب بود و البته فهمیدیم که قضیه هری و مستریو چی بوده و سئوالی که ایجاد شد اینکه چرا کینرد ا ن وسایل به مستریو داد آیا میخواست مایلز و پیتر باهم دیدار کنند این برام سئوال شد و خب یکی دیگه از پیش بینی های دیگه خانم سونیا ساداتی فر درست در اومد یکی از احتمالاتی که دادن

طراحی که خب طراحی بد نیست چهره خوب طراحی شدن البته آنچنان خوب نیست

ترجمه و ادیت مثل همیشه عالی بود

داستان ۹ از ۱۰
طراحی ۸ از ۱۰
ترجمه و ادیت ۱۰ از ۱۰

مرسی spidey
نقل قول کردن
masiha_87
#4 masiha_87 1400-07-15 00:12
به نقل از mtm:
متاسفانه من از الان عزا گرفته ام که بعد از این داستان باید چه‌خاکی تو سرمون بریزیم! کلی مقالات سایت مثل «نورمن ازلورن چطور زنده شد؟» و «هری ازبورن چطور زنده شد؟» و یک سری مقالات فکتس و ... باید زیر و‌رو بشن و‌کلا باید اپدیتشون کنیم

سلام استاد!
دمتون گرم خیلی زحمت کشیدید (و تشکر ویژه از تمام عوامل). هنوز نخوندمش، الانم دیگه فعلا شبتون به خیر! حتما میخونم و نظرم رو میگم ولی به نظرم اینکه مارول میدونه چطوری برای برنامه هاش دلیل بیاره، فوق العاده ستودنیه. واقعا کف کردم با خوندن کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز
نقل قول کردن
s.p.i
#5 s.p.i 1400-07-15 00:32
سئوالاتی که بیشتر برام ایجاد شد این بود
کیندرد چرا به مستریو یه دستگاه بین ابعاد داد آیا هدفی داشت آیا ملاقات مایلز و پیتر بخشی از نقشش بود و اگه بود چه هدفی داشت

و البته مرجین چرا یادش نمیاد به خاطره توهمات مستریو یا مفیستو یا چیز دیگه

به احتمال زیاد اون توهمات مستریو بود که تو ذهن مریجین جعل کرده

چرا مرجین تا به اینجای کار راجب قضیه ازدواج و خاطراتی که با پیتر داشته چیزی بهش نگفته

آیا اون گوئنی که تو شماره های بعدی میبینمش سارا استیسی هست؟ اصلا چرا هری رفت جهنم آیا به خاطره پدرش بود

آیا دوستان پیتر به کمکش میاند یا نه
و البته کیندرد مندل کشت تا سرنخ هارو پاک کنه یا نه
چیشد هری دست نگه داشت چرا زودتر وارد عمل نشد آیا به این خاطر که مرجین و پیتر پیش هم بر گشتن هری دست به کار شده

اما چیزی که مشخص شد اسپنسر داستان sins past خنثی کرد حتی تو آخرا شماره ۸۵۰ به قضیه گوئن و نورمن اشاره شد این که میگه کیندرد به پدرش میگه وقتشه با گناهان روبه رو بشی ترم هر چقدر فکر میکنه میرسه به اون داستان مضخرف sims past و البته مکانی که نورمن رفت آشنا بود

تشکر دوباره از مترجم و ادیتور
نقل قول کردن
black goblin
#6 black goblin 1400-07-15 00:38
سلام بر همگی
این کمیک پر از اشارات بود.
_آنجایی که میستریو میگه خاطرات می توانند فریبنده باشند فکر کنم اشاره ای تغییر واقعیت به دست مفیستو است.
_در کمیک مردان عنکبوتی میستریو با سفر به دنیای التیمیت توانست هویت مرد عنکبوتی را کشف کند که البته فکر می کردیم با از بین رفتن دنیای التیمیت میستریو هم آن اتفاقات را از یاد برده ولی توی داستان میستریو به آن داستان اشاره شد.
_ درباره مندل استرام فکر می‌کنم مکان یا مخفیگاه مهمی باشد چون با توجه حرف های کیندرد چیز مهمی در آنجاست که احتمالا استرام از آن خبر داشته و به همین دلیل کشته شده.
_اقای ترابی درباره ی اون موضوعی که درباره ی داستان گناهان گذشته است اگر این موضوع درست باشد اسپنسر من تواند این لکه ننگ را با این کار پاک کند البته فکر کنم موضوع کمی پیچیده تر است.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#7 AM SM BM SM 1400-07-15 01:00
سلام
ممنون بابت ترجمه و ادیت این کمیک.
و درباره شماره ۷۱ از سری جدید کمیک بوک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز".
خطر اسپویل!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
بسم الله الرحمن الرحیم
این آخرشه! دیگه همه چیز جدی شد. همه چیز وارد فاز نهایی شد. همه چیز وارد فاز جدیدی میشه که قراره با راز هایی که فاش میکنه فَکِمون رو بیاره پایین! از اینجا به بعد قراره با صحنه هایی مواجه بشیم که مثل یک بلیط یک طرفه هستند به سمت اون دنیا! این شماره از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" بدون حضور موثر مرد عنکبوتی شگفت انگیز بود. یعنی اینکه ما خود پیتر پارکر رو در چند لحظه میبینیم که نقش مستقیمی در داستان ندارند. این موضوع نه تنها بد نیست بلکه نویسنده با هوشمندی تمرکز خودش رو در این شماره روی اطرافیان و شخصیت های مکمل و خبیث رنگارنگ دنیای اسپایدرمن گذاشته و قراره راز هایی درباره اونا فاش بشه. چون همونطور که از اسم این شخصیت ها مشخصه، اونا "مکمل" شخصیت پیتر پارکر هستند. پس درسته که جریان اصلی داستان حول محور پیتر پارکر میچرخه، اما این شخصیت های مکملی هستند که این جریان رو هل میدن و حضور اونا در این داستان اهمیت بالایی داره. اول بریم سراغ میستریو. کوئینتین بک به عنوان شخصیتی که دست به خودکشی زده پس معلومه که اون دنیا خیلی جای خوشی در انتظارش نیست. اما توی سری کمیک های جدید "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" و حضور کیندرد معلوم شد که او میستریو رو از جهنم بیرون آورده تا فرمان بردارش باشه. اینجا هم دیدیم که زمانی که او داشت به خاطر گناهی که انجام داده بود شکنجه میشد، و البته او در داستان زنده شدن هر هری آزبورن نقش داشته هری آزبورن به سراغش اومد و کاری که کرد که میستریو فرمان بردار او باشه. خب اینجا استفاده کلمه "معامله" توسط هری آزبورن برای شما معنادار نیست؟ آیا کیندرد از قضیه omd خبر داره؟ خب به احتمال زیاد آره. چون او قبلا یک جورایی از این طریق یه گناهان پیتر اشاره کرد. و البته مری جین هم کلی راز داره. قبلا او جمله ای به کیندرد گفت با این مضمون که "اون خبر نداره!" پس مری جین از omd خبر داره؟ چون همونطور هم که میدونید جمله اولیه ای که مری جین به مفیستو گفت طوری بود که بهش بگه او باید این قضایا رو به یاد داشته باشه (که البته مارول بعدا جملات اون رو عوض کرد.) آیا هری آزبورن با مفیستو معامله ای انجام داده؟ اصلا آیا این هری آزبورن هست؟ الان توی کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ما سه نشانه از هری آزبورن داریم. جسدی او که کارلی کوپر دید، هری آزبورن در زندان و کیندرد! خب اینجا چه خبره؟ آیا هویت هری آزبورنی کیندرد یک جور پوشش نیست برای پنهان کردن هویت واقعی او؟ چون ما درباره کیندرد این رو هم میدونیم که او میتونه توهم هم درست کنه پس میتونه چهره خودش رو هم تغییر بده. اما اگر او هری نیست پس کیه؟ چرا چهره هری رو برای خودش انتخاب کرده؟ آیا با او خصومت شخصی داره یا قضیه چیز دیگه هست؟ آیا قضیه مربوط به sins past و بچه های گوئن استیسی و نورمن مربوطه؟ اصلا نقش بزرگ داشتند میستریو در این داستان به عنوان کسی که در زنده شدن هری آزبورن نقش داشت، مسئله دار نیست؟ آیا زنده شدن هری آزبورن اون چیزی هست که ما فکر میکنیم یا قضیه فرق داره؟ گناه او چیه؟ آیا او برای زنده شدن هری با مفیستو معامله کرده؟ میبینید یک پانل چقدر میتونه درگیر کننده و سوال برانگیز باشه؟ آقای ترابی هم در کامنت بالایی درباره حرف های میستریو درباره هویت جعلی خودش گفتند. یعنی اینکه وقتی که مری جین قضیه بچه های گوئن رو از قبل میدونست آیا ممکنه که میستریو این کار رو کرده باشه؟ اما انگیزه او از این کار چیه؟ خب به احتمال زیاد این کار رو برای کیندرد انجام داده اما حالا انگیزه کیندرد چیه؟ اگر او هری آزبورن باشه چه انگیزه ای میتونه از این کار داشته باشه؟ یا اگر یکی از همون بچه های گوئن و نورمن باشه چی؟ آیا میخواسته خودش رو از این طریق به نوعی به نورمن و پیتر پارکر وصل کنه؟ اما چرا؟ دلیلش و هدفش چیه؟ چیزی که معلومه اینه که راز های زیادی پشت پرده قرار داره که برای فهمیدنشون لحظه شماری میکنم. و اما درباره "مندل استرام"! خب او یک نوع سایبورگ هست که نورمن آزبورن در شراکتش به او خیانت کرد و او در صدد انتقام بر اومد. اما تا مدت ها در کمیک های اسپایدرمن از او اثری نبود تا اینکه در شماره های اولیه سری جدید حضور داشت و در شماره ۵ هم به دست کیندرد به شکل وحشیانه ای کشته شد!
s4.uupload.ir/.../...

s4.uupload.ir/.../...
میبینیم که کیندرد حرف های گنگ و نامفهومی میزنه اما ممکنه بعضی هاشون هم مهم باشند. مثلا او میگه "خیلی از مردم بعد از قرار بستن با من دو دل میمونند!" اما منظورش چه قراری هست؟ چه کسی رو میگه؟ آیا این حرف رو از طرف مفیستو میگه و هدفش پیتر پارکر هست یا قضیه چیز دیگه ای هست؟ و البته بعد از اون اشاره میکنه که "فکر کردی این روبات ها از کجا اومدن؟" پس یعنی این روبات ها هم بر اساس یکی از معامله های او هست؟ اما با کی؟ من الان یادم نمیاد ولی تا حالا بهش اشاره شده؟ و البته بعد از این صحنه ما پیتر رو میبینیم که بر سر جنازه "مندل استرام" میاد و او فقط یک جمله میگه:"اسممو حدس بزن!"
s4.uupload.ir/.../...
اما آیا مندل استرام از این حرف منظوری داشته یا اینکه این یکی حرف رو کیندرد توی زبونش گذاشته؟! خب البته باید به یاد داشته باشیم که این داستان مال موقعی ای هست که این هری آزبورن بودن کیندرد فاش نشده بود و شاید منظور او این بوده که هویتش رو حدس بزنه. در کل این کمیک سوالات زیادی رو توی ذهن آدم میکاره و با استادی کاری میکنه تا مدت ها بهش فکر کنید. ریتم داستان بسیار عالی هست. داستان مدام از این ور به اون ور میره اما شما فکر نمیکنید که از دست نویسنده در میره. دیالوگ ها هم خیلی خوب نوشته شدند مخصوصا دیالوگ های میستریو و کیندرد که بار مهمی از داستان رو به دوش میکشیدند. حالا باید منتظر داستان های بعد بمونیم که چه اتفاقاتی قراره بیفته.

طراحی:
راستش طراحی های این کمیک دو صورت متفاوت داشتند. بخش های مربوط به زندان هری آزبورن و کارلی کوپر و بقیه کمیک. راستش من از سبک طراحی هیچ کدوم خیلی خوشم نیومد. این مورد شاید سلیقه ای باشه اما من سبک طراحی ها رو خیلی دوست نداشتم و به نظرم واضح نبودند. اما توی بخش های غیر از زندان طراحی چهره به جز مری جین خوب بود و چهره ها کم و بیش احساسات رو منتقل میکردند. البته یه سری جاها در کمیک، طراحی ها گیج کننده میشدند که احتمالا مربوطه به همون سبک طراحی هاست. لی اوت ها هم خلاقانه درست شدند و به نظرم از نقاط قوت طراحی ها هستند. صحنه های اکشن نه خیلی بد بودند نه خیلی عالی. چون همونطور که گفتم بعضی وقت ها گیج کننده میشدند اما در بعضی پانل میشد اون درد و رنج اسپایدی رو درک کرد. در کل طراحی های این بخش از کمیک بی نقص نبودند اما خیلی افتضاح هم نبودند و نقاط مثبتی هم داشتند و مثلا به نظرم چهره کیندرد خوب و تحدید آمیز بود. اما طراحی های بخش مربوط به زندان هری آزبورن به نظرم خوبی نبودند. به جزئیات توجه کمی شده بود و این در طولانی مدت توی ذوق آدم میزنه. چهره ها هم خیلی خوب طراحی نشدند و بعضی وقت ها در انتقال احساسات ناتوان هستند. رنگ آمیزی ها هم خوب انجام شدند اما راستش هنوز نمیدونم رنگ لباس اسپایدی در فلش بک های مرگ هری آزبورن به جای آبی و قرمز، آبی و مشکی بود!

ترجمه و ادیت:
بابا چطوری این کمیک ها رو به چنین سرعتی ترجمه و ادیت میکنید؟ همین چند روز پیش شماره اول جنگ خبیثان اومد و خیلی سریع این کمیک هم ترجمه و ادیت شد. ترجمه خیلی عالی بود و ایرادی نداشت. ترجمه صحبت های کیندرد قطعا سخت بودند که عالی انجام شدند. ادیت هم بسیار حرفه ای و زیبا و چشم نواز بود.
دمتون گرم.

با تشکر.
نقل قول کردن
hassan91
#8 hassan91 1400-07-15 01:07
با سلام. تشکر میکنم بابت ترجمه.

چهار صفحه اول داستان به نبرد مرد عنکبوتی با شش خبیث می پردازه که یکم حال و هوای کلاسیک هم توش هست. از اون طرف هم نبرد سهمگین مرد عنکبوتی رو به تصویر میکشه. بعدش هم اطلاعات خوبی از مری جین بهمون میده و نشون میده که قبلا سر مری جین هم توسط این مستریو کلاه رفته و خیلی چیزا دروغ بوده.
به نظرم داستان با ریتم خوبی میره جلو. اصن زمان رو حس نکردم و برای قسمت بعدی هیجان لازم رو حفظ میکنه.
نقل قول کردن
hassan91
#9 hassan91 1400-07-15 01:44
توی این شماره گفته شد که مستریو خودش رو به جای روانشناس مری جین جای زده که با نام دکتر لادویگ راین هارت بوده. دکتر لادویگ راین هارت اولین حضورش تو شماره ۲۴ از مرد عنکبوتی بوده. حتی رو کاور دومش هم عکسش بود.
s4.uupload.ir/.../...

داستان از این قراره که دکتر راین هارت میره پیش جیمسون ادعا میکنه که مرد عنکبوتی از یک بیماری روحی و روانی رنج میبره و فکر میکنه که یه عنکبوته.
s4.uupload.ir/.../...

خلاصه یک قدم تا دیوانه کردن مرد عنکبوتی پیش رفته بود. ولی همه اینا زیر سر مستریو بود تا به هویت مرد عنکبوتی پی ببره. که نهایتا خود جیمسون چون خودش به دکتره مشکوک شده بود مرد عنکبوتی رو ناخواسته نجاتش داد و همه چیز فاش شد.
s4.uupload.ir/.../...

s4.uupload.ir/.../...

انصافا این شماره یکی از بهترینهای مرد عنکبوتیه 8)
نقل قول کردن
Agent bishop
#10 Agent bishop 1400-07-15 07:19
به نقل از mtm:
خب از این شماره هر اتفاقی که افتاد که چیزی توش فاش شد رو تو بخش نظرات میگیم تا در انتها همه شون رو جمع کنیم در قالب یک مقاله تو سایت منتشر کنیم به نام خوانندگان سایت spidey
چون دقیقا از این شماره به بعد هستش که سیلی از اطلاعات و نکته های جدید و فاش شده ما رو در برمیگیره و برای اینکه چیزی از دستمون درنره همه چی رو لیست میکنیم.
پس منتظرم... کمکتون میکنم: روانپزشک و میستریو (یادتون باشه تو داستان sins past گفته شد که مری جین شاهد بوده که گوئن بهش گفته که نورمن پدر بچه هاشه. ولی اگر مری جین پیش میستریو میرفته (در حالی که فکر میکرده پیش روانپزشک میرفته پس آیا میستریو بوده که اون قضیه گوئن رو تو ذهنش جعلی سازی کرده؟)
خب میبینید که تمام قطعات پازل داره کم کم شکل میگیره. و البته مندل استرام که شریک نورمن بود و بیایید بگید که تو کمیک شماره توسط کیندرد کشته شد و حالا باید در شماره های بعدی ببینیم چرا و ... کلی مطلب دیگه


تو این شماره چگونگی روش رفت و آمد میستریو بین دنیا های مختلف رو فهمیدیم و حالا باید دید که کیندر چه قصدی از دادن چنین چیزی به میستریو داشت .
نقل قول کردن
black goblin
#11 black goblin 1400-07-15 13:07
ببخشید من الان کمیک گناهان گذشته را خواندم ( واقعا کمیک مزخرفی است ).
و یک چیز فهمیدم شاید منظور کیندرد به گناهان نورمن همون داستان گناهان گذشته است.
توی داستان گناهان گذشته عمارت یا خانه ای را نشان میدهد که بچه های گوئن توش بزرگ شدن که فکر کنم این عمارت همون است. با توجه به حرف های آقای ترابی شاید می خواهند اورجین آنها را عوض کرده و کلا گناهان گذشته را پاک کنند .
البته حدس دیگری نیز هست که این عمارت آن عمارتی باشد که در اروپا بود و نورمن وقتی در اروپا بود از راه دور شرکتش را کنترل می کرد و اسراری راجبه هری و کیندرد پی ببریم.
نقل قول کردن
master spider
#12 master spider 1400-07-15 13:26
این کمیک خیلی کمیک جالبی بود.
برای کسانی که با تاریخچه و گذشته اسپایدرمن به طور کامل آشنایی ندارن، پیشنهاد میکنم اول برن مقاله های مرتبط باهاش رو بخونن و بعد این کمیک رو بخونن، چون ممکنه متوجه کل داستان نشن.
نکته قابل توجه ران اسپنسر، اینه که داره به بدترین کمیک های اسپایدرمن که تاثیر روی دنیای اصلی داشتن یه سری میزنه.
یعنی تا اینجا ما فکر میکردیم که فقط قضیه omd هست ولی الان به sins past هم اشاره کرد.
تازه قبلا هم یه نیم اشاره ای به داستان پدر و مادر تقلبی پیتر تو کمیک توطئه آفتاب پرست کرده بود.
در مورد مکانی که نورمن رفت تا بهش سر بزنه و اون خونه من دو تا حدس دارم:
این خونه درواقع خونه نورمن تو بچگیش هست و مربوط میشه به داستان سرگذشت بچگی نورمن که مقالش تو سایت هست:
spidey.ir/.../...

تو عکس پایین هم خوده خونه هست که خیلی شبیهشه.

lh3.googleusercontent.com/.../ ...

دومین جایی که فکر میکنم باشه و احتمالش هم کم نیست، مربوط میشه به خونه نورمن در اروپا که وقتی زنده شد به اونجا رفت.

spidey.ir/.../...

درضمن در چند قسمت گذشته ند لیدز، در یک پلان فلش بک اشاره به رفتن به خونه نورمن کرد که خب خونه اونجا هم شبیه خونش تو اروپا بود.

spidey.ir/.../...

spidey.ir/.../...

حالا که دارم دقت میکنم میبینم انگار خونه حدس اولم با خونه حدس دومم خیلی شبیه همن!
spidey.ir/.../...

البته خود کلید خونه هم قیافش عجیب بود که منو یاد یکی دیگه از بدترین کمیک های اسپایدرمن انداخت یعنی گردهمایی پنج نفره ولی فکر نمیکنم اصلا ربطی داشته باشه.
درکل این نهایت چیزی بود که به ذهنم رسید درباره خونه نورمن.
ممنون
نقل قول کردن
Spider-Damian
#13 Spider-Damian 1400-07-15 16:17
سلام
به جرات یکی از توپ ترین ران های کمیکی اسپایدرمن میشه اگه با همین دست فرمون بره جلو.
من یکی از چیزهایی که توجه ام رو واقعا جلب کرد این قسمت بود
"ولی ما تو جهنمی که تو ساختی هستیم و پای تصمیمات تو میسوزیم و ....." منظورش از ما دقیقن کیا هست؟
و این اتفاق به خاطر کدوم تصمیم پیتر افتاده؟
اونجایی هم که میگه
"قدرت زیادی داری رفیق قدیمی؛خیالت تخت. همه مسئولیتش گردن خودته" یه کسی هست که بدجوری دلش از دست این مسولیت پذیری پیتر خورده و این میتونه هویت (یا هویت های) اصلی کیندرد رو فاش کنه چون هویت اش یکی از کلید های اساسی این پازل هست.
مرسی
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#14 Scarlet Speedster 1400-07-15 18:18
سلام

درست از بعد از شماره‌ی ویژه "خون بهای پادشاه" (King's Ransom) یادم نمیاد که کمیک ضعیفی یا متوسطی رو توی عنوان ASM دیده باشم. تقریباً تمام شماره ها نفس‌گیر و پر هیجان بودن و در عین حال پر اطلاعات... اطلاعاتی که خیلی ریز به خواننده ها داده میشه و اگه دقت نکنیم ممکنه چیز های زیادی از زیر دستمون در بره. علاوه بر اینها در هر شماره ما با مرموزیت خاصی در داستان رو به رو هستیم که این اسرار آمیز بودن یه جذابیت خاصی رو بهش میده. کار به جایی رسیده که بعد از این همه شماره های پی در پی هنوز هم نمیتونیم راجع به هویت کیندرد مطمئن باشیم و افراد زیادی احتمال داره که زیر ماسک اون باشن.
یکی از سناریو هایی که در این شماره شاهدش بودیم من رو بدجوری یاد وقایع رویداد آخرین بقایا میندازه. در اون رویداد هم دیده بودیم که کیندرد به نحوی سعی داشت تا مری جین رو پیش خودش بکشونه و بعد هم که یه شام جنون آمیز رو با پیتر و مری جین و اسکلت تمام مردگان زندگی پیتر پارکر گذروند و واقعاً فشار زیادی رو روی روح و روان پیت گذاشت. بعید نیست که بخواد در شماره های آینده هم به نحوه‌ی متفاوتی این کار رو با پیتر بکنه و در کل هر اتفاقی که بیفته، مشخصه که مری جین نقش موثری توش داره و حتما باید در صحنه حضور داشته باشه.
ولی واقعاً این کیندرد کی میتونه باشه؟ در نهایت قصدش از این کارا چیه؟ در حال حاضر احتمالات خیلی زیادی رو میتونم در نظر بگیرم که مخ خودم سوت میکشه. الان دست اسپنسر برای انجام هر کاری بازه و پتانسیلی که تا الان توی داستانش به وجود آورده، توانایی تبدیل شدن به هر داستان ماندگاری رو داره که تا اونجایی که فهمیدیم در نهایت قصد اسپنسر از این داستان ها، پاک کردن گند های قبلی و داستان های افتضاحی از اسپایدذمن مثل Sins Past یا omd ـه و به نظر منم میتونه در انجام این کار موفق باشه (حتی تصورشم لذت بخشه... واقعاً اگه این ایده عملی بشه، طرفداران و خوانندگان کمیک های اسپایدرمن تا ابد به اسپنسر مدیون خواهند ماند و از run او به عنوان یکی از برترین run های این عنوان یاد خواهد شد...)
یکی دیگه از نکات جالبی اما فرعی که توی این شماره وجود داشت و کمتر بهش اشاره شد، پرداخت به شخصیت و زندگی کوئینتین بک/میستریو بود. این دفعه میستریو داستان زندگیش رو تمام و کمال برای مری جین تعریف کرد و بار دیگه نشون داد که چقدر زندگی اسفناک و پر رنجی داشته. تبدیل شدن به میستریو، تقابل و جدال هاش با اسپایدرمن، مرگش جلوی چشم دردویل، رفتن یه جهنم و برگشتن، شکست از دو مرد عنکبوتی (پیتر و مایلز) در دو دنیا و... همه و همه نشون دهنده‌ی شکست هاییه که کوئینتین در زندگیش داشته و حالا هم که میخواد آدم درستی باشه ، روزگار بهش این اجازه رو نمیده (و پانل های زندگی میستریو میتونه برای هر خواننده‌ی مارول کامیکس نوستالوژی باشه) در انتها هم میبینیم که باز دیگه به گروه شش خبیث اوتو اکتاویوس پیوست و نشون داد که هر کاری هم کنه، باز هم نافش رو با شرارت و خباثت بریدن. با این حال به نظرم باز هم میشه پرداخت بیشتری به این شخصیت رو داشت و دوست دارم ببینم که آیا شخصیت کوئینتین میتونه در ادامه تحول داشته باشه و تغییر پیدا کنه یا خیر. مشخصه که کوئینتین برای انتقام از گروه شش وحشی و دردسر هایی که این چند وقت براش درست کرده به شش خبیث پیوسته و خراب شدن شب اول اکران فیلمش دیگه به ستوه اومده و...
در کل من هم مثل دوستان از این شماره خیلی لذت بردم و بی‌صبرانه منتظر شماره های بعدی هستم. و تشنه‌ی اطلاعات...
به نظرم تا اینجا تنها ایرادی که بر این کمیک های اخیر وارده، اینه که به قول آقای حیدری عنوان مرد عنکبوتی شگفت انگیز از بعد از آخرین بقایا دیگه هویت بصری‌ش رو از دست داده و اصلاً نمیتونه کاری کنه که مخاطبش از طراحی ها لذت ببره. تقریباً توی هر چند شماره یک بار یه طراح متفاوت مأموریت طراحی رو پیدا میکنه و بیشتر این طراح ها هم اصلاً استاندارد های لازم برای طراحی این عنوان رو ندارن. به نظرم واقعاً حیفه که آیندگان چنین داستان قدرتمندی رو همراه با طراحی های ضعیفی مثل طراحی های این شماره مرور کنن.

با تشکر از تیم ترجمه و ادیت همیشه با کیفیت و البته پر سرعت سایت spidey!
نقل قول کردن
masiha_87
#15 masiha_87 1400-07-15 20:10
سلام خدمت همگی
استاد من فکر میکنم یه حدسایی در رابطه با هویت کیندرد زده باشم. خیلی خیلی خوشحال میشم اگه نظرتون رو بگید. اون هریه؛ ولی هری داخل راون کرافت کیه؟ یه جورایی میشه گفت هم میستریو و هم کیندرد، انگار از ماجرای معامله با مفیستو خبر دارن. شاید بشه گفت طلسم مفیستو درست انجام نشده و مثل اتفاق داخل رویداد "تولد مجدد قهرمانان"، یکسری افراد هنوز ماجراهای قبل از طلسم رو یادشونه و اون فرد هریه!
.
.
.
.
خب ساده ترین توضیحش این میشه که بعد از معامله با مفیستو، هری داخل راون کرافت به وجود اومده ولی هری اصلی که قبل از معامله ی مفیستو هم وجود داشت، از تمام ماجرا خبردار شده و حتی ممکنه قبل از اون تبدیل شده باشه به کیندرد! در نهایت مثل طلسم اشتباهی که در "تولد مجدد قهرمانان" اجرا شد، هنوز بعضی ها مثل هری کیندرد شده، از ماجراهای قبل معامله خبر دارن!!!! این صرفا یه نظریه هست ولی فکر میکنم "تولد مجدد قهرمانان" یه سرنخ بود تا به این ماجرا پی ببریم. باز اگه درست بود یه راهنمایی بکنید ممنونتون میشم :lol:
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1400-07-15 22:22
به نقل از masiha_87:
سلام خدمت همگی
استاد من فکر میکنم یه حدسایی در رابطه با هویت کیندرد زده باشم. خیلی خیلی خوشحال میشم اگه نظرتون رو بگید. اون هریه؛ ولی هری داخل راون کرافت کیه؟ یه جورایی میشه گفت هم میستریو و هم کیندرد، انگار از ماجرای معامله با مفیستو خبر دارن. شاید بشه گفت طلسم مفیستو درست انجام نشده و مثل اتفاق داخل رویداد "تولد مجدد قهرمانان"، یکسری افراد هنوز ماجراهای قبل از طلسم رو یادشونه و اون فرد هریه!
.
.
.
.
خب ساده ترین توضیحش این میشه که بعد از معامله با مفیستو، هری داخل راون کرافت به وجود اومده ولی هری اصلی که قبل از معامله ی مفیستو هم وجود داشت، از تمام ماجرا خبردار شده و حتی ممکنه قبل از اون تبدیل شده باشه به کیندرد! در نهایت مثل طلسم اشتباهی که در "تولد مجدد قهرمانان" اجرا شد، هنوز بعضی ها مثل هری کیندرد شده، از ماجراهای قبل معامله خبر دارن!!!! این صرفا یه نظریه هست ولی فکر میکنم "تولد مجدد قهرمانان" یه سرنخ بود تا به این ماجرا پی ببریم. باز اگه درست بود یه راهنمایی بکنید ممنونتون میشم :lol:

ایده جالبیه ولی نمیتونم نظر خودمو بگم چون من تا اخر ران اسپنسر رو‌خوندم‌ و میدونم کیندرد دقبقا چیه !
نقل قول کردن
master spider
#17 master spider 1400-07-15 22:25
به نقل از mtm:
به نقل از masiha_87:
سلام خدمت همگی
استاد من فکر میکنم یه حدسایی در رابطه با هویت کیندرد زده باشم. خیلی خیلی خوشحال میشم اگه نظرتون رو بگید. اون هریه؛ ولی هری داخل راون کرافت کیه؟ یه جورایی میشه گفت هم میستریو و هم کیندرد، انگار از ماجرای معامله با مفیستو خبر دارن. شاید بشه گفت طلسم مفیستو درست انجام نشده و مثل اتفاق داخل رویداد "تولد مجدد قهرمانان"، یکسری افراد هنوز ماجراهای قبل از طلسم رو یادشونه و اون فرد هریه!
.
.
.
.
خب ساده ترین توضیحش این میشه که بعد از معامله با مفیستو، هری داخل راون کرافت به وجود اومده ولی هری اصلی که قبل از معامله ی مفیستو هم وجود داشت، از تمام ماجرا خبردار شده و حتی ممکنه قبل از اون تبدیل شده باشه به کیندرد! در نهایت مثل طلسم اشتباهی که در "تولد مجدد قهرمانان" اجرا شد، هنوز بعضی ها مثل هری کیندرد شده، از ماجراهای قبل معامله خبر دارن!!!! این صرفا یه نظریه هست ولی فکر میکنم "تولد مجدد قهرمانان" یه سرنخ بود تا به این ماجرا پی ببریم. باز اگه درست بود یه راهنمایی بکنید ممنونتون میشم :lol:

ایده جالبیه ولی نمیتونم نظر خودمو بگم چون من تا اخر ران اسپنسر رو‌خوندم‌ و میدونم کیندرد دقبقا چیه !

آقای ترابی، میتونید اینو بگید که ما بعد خوندن آخرین کمیک از ران اسپنسر، ناامید میشیم یا خوشحال؟
در اصل ران اسپنسر موفقیت آمیزه یا ناامیدمون میکنه از جهت هایی.
و اینکه سری توطئه آفتاب پرست تموم شد؟ یا ادامه داره؟
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#18 Scarlet Speedster 1400-07-15 23:32
حالا یه سری احتمالات و سوالاتی رو شرح میدم که برای خودم پیش اومدن و ممکنه در ادامه اهمیت زیادی پیدا کنن و آینده ساز باشن:

اول از همه از تیم ترجمه و ادیت یه سوالی دارم و اونم اینه: s4.uupload.ir/.../...
همون‌طور که میبینید اینجا نوشته: «ولی اگه کیندرد نورمن آزبورن ـه، پس اون کسی که توی سلول پیش دوست پیتر «کارلی کوپر» ـه کیه؟»
آیا اینجا ایراد تایپی پیش اومده و به جای هری آزبورن اسم نورمن برده شده، یا من دارم اشتباه میکنم؟ اگه ایراد تایپی بوده که هیچی، ولی اگه نبوده من رو واقعاً گیج میکنه...

_ سخنان و مونولوگ های کلیدی و مهم کیندرد رو داشتیم که به طور صریح به وقایع omd اشاره میکنه و مدام پیتر رو به خاطر تصمیمی که در جریان اتفاقات این داستان منفور میگیره سرزنش میکنه...
s4.uupload.ir/.../...
«ولی ما همه توی جهنمی هستیم که تو ساختی، پای تصمیماتی که تو گرفتی می‌سوزیم، به خاطرشون عذاب می‌کشیم، برای کمک ضجه می‌زنیم... در بغل‌ت جون می‌دیم... قدرت زیادی داری رفیق قدیمی، و خیالت راحت... مسئولیت‌ش گردن خودته...!»
اشاره به تصمیم اشتباهی که پیتر در گذشته گرفته و اشاره به جهنم (و شیطانی به نام مفیستو که زندگی مشترک پیتر و مری جین رو ازش گرفت) و... کاملاً میتونه به وقایع omd اشاره داشته باشه؛ داستانی که با تمام وجود امید داریم که از کنون کمیک های مارول حذف بشه. جمله‌ی در بغلت جون می‌دیم... هم میتونه به گوئن استیسی یا حتی هری آزبورن (که با توجه به هویت فاش شده از کیندرد میتونه خیلی منطقی و محتمل‌تر باشه) اشاره داشته باشه که در دستان اسپایدرمن جون خودشون رو از دست دادند.

_ در اواسط داستان ما نورمن رو دیدیم که بعد از کتکی که از کیندرد خورده بود، کف راون کرافت رها شده بود و بعد از اینها طبق خواستی که ازش شده بود، پیش فردی رفت به نام آقای "کنارد" که یه جورایی برای دفاع از حق «مندل استرام» (شریک سابق نورمن) نورمن رو احضار کرد و وصیت نامه مندل استرام رو در اختیار نورمن گذاشت. در وصیت نامه، مندل استرام خواسته بود تا در یه گاوصندوق خاصی رو برای نورمن باز کنن. نورمن هم در اون گاوصندوق یه کلید پیدا کرد که شکل خاصی رو داشت و نورمن رو یاد یه چیزی انداخت که فعلاً پنهان باقی موند. نورمن هم فوری با هواپیما رفت به یه مکان خاصی ( s4.uupload.ir/.../... ) که میشه یه حدسایی راجع بهش زد؛ درست مثل چیز هایی که دوست عزیز، جناب master spider در کامنت 12# گفتن و من هم نمیخوام بازگو کنم. همون‌طور که در مونولوگ های کیندرد گفته شد، "نورمن باید با گناهانش رو به رو بشه" و این دو مکان هم به نوعی مکان هایی هستندکه نورمن گناهانی رو در اونها مرتکب بشه؛ خانه پدری نورمن یا خانه نورمن در اروپا... مشخصه که این مکان میتونه یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین نکات داستانی باشه در ادامه...

_ آقا ما الان چند تا هری آزبورن داریم؟ من یکی که واقعاً گیج شدم... یه هری که حداقل برای شخصیت های داستان فاش شده که زیر نقاب کیندرد قرار داره، یکی که توی اون سلول توسط کیندرد حبس شده، یه دونه جسد هری رو هم که کارلی پیدا کرده، یه دونه هم راجع بهش مطمئن نیستم ولی فکر کنم میشه اون هری که توی داستان هایی مثل omd حضور داشت رو هم به حساب آورد. خب اگه اون هری که مرگش رو توی Spectacular Spider-Man #200 دیدیم همون کیندرد به حساب آورد که بعد از رفتن به جهنم به این روز افتاده و اون جسدی که کارلی پیدا کرد همونیه که الان توی سلوله (در رابطه این یکی هیچ اطمینانی ندارم و ممکنه اشتباه کرده باشم) باز هم هری های مختلفی رو در داستان داریم. اگه هری اصلی کیندرد ـه، پس اون هری که توی سلوله کیه؟ یعنی یه هری یه هری دیگه رو زندونی کرده؟ حالا از اینها که بگذریم، طبق اسپویلی که از شماره های بعدی منتشر شد یه شخصی شبیه گوئن استیسی زیر ماسک کیندرد قرار داشت (میدونیم که در نهایت همه اینها قراره گند Sins Past رو پاک کنه) پس واقعاً این کیندرد کیه؟ علاوه بر این کیندرد در این مونولوگ s4.uupload.ir/.../... نورمن رو بابا خطاب میکنه و ممکنه در اینجا ذهن همه سمت هری بره، اما نظرتون راجع به "سارا استیسی" چیه؟ به هر حال اونم فرزند نورمن محسوب میشه و تا جایی که میدونم شباهت قابل توجهی با گوئن داره و اینطوری میشه اسپویل شماره های بعدی رو توجیه کرد. ولی آیا تکلیف هری (ها) چی میشه؟ هری هویتیه که سارا برای رد گم کنی ازش استفاده کرده؟ هری که دیدیم تقلبیه؟ به هر حال من یکم سردرگم شدم و به نظرم در حال حاضر اسپنسر توانایی انجام هر کاری رو داره...

دوست داشتید بیاید یکم راجع به این مسائل صحبت کنیم و گره ها رو باز کنیم...
چیز دیگه‌ای هم به ذهنم رسید به کامنتم اضافه میکنم...
نقل قول کردن
masiha_87
#19 masiha_87 1400-07-15 23:34
به نقل از mtm:
به نقل از masiha_87:
سلام خدمت همگی
استاد من فکر میکنم یه حدسایی در رابطه با هویت کیندرد زده باشم. خیلی خیلی خوشحال میشم اگه نظرتون رو بگید. اون هریه؛ ولی هری داخل راون کرافت کیه؟ یه جورایی میشه گفت هم میستریو و هم کیندرد، انگار از ماجرای معامله با مفیستو خبر دارن. شاید بشه گفت طلسم مفیستو درست انجام نشده و مثل اتفاق داخل رویداد "تولد مجدد قهرمانان"، یکسری افراد هنوز ماجراهای قبل از طلسم رو یادشونه و اون فرد هریه!
.
.
.
.
خب ساده ترین توضیحش این میشه که بعد از معامله با مفیستو، هری داخل راون کرافت به وجود اومده ولی هری اصلی که قبل از معامله ی مفیستو هم وجود داشت، از تمام ماجرا خبردار شده و حتی ممکنه قبل از اون تبدیل شده باشه به کیندرد! در نهایت مثل طلسم اشتباهی که در "تولد مجدد قهرمانان" اجرا شد، هنوز بعضی ها مثل هری کیندرد شده، از ماجراهای قبل معامله خبر دارن!!!! این صرفا یه نظریه هست ولی فکر میکنم "تولد مجدد قهرمانان" یه سرنخ بود تا به این ماجرا پی ببریم. باز اگه درست بود یه راهنمایی بکنید ممنونتون میشم :lol:

ایده جالبیه ولی نمیتونم نظر خودمو بگم چون من تا اخر ران اسپنسر رو‌خوندم‌ و میدونم کیندرد دقبقا چیه !

اتفاقا خیلی کمک کردید چون کلمه ی "چیه" به جای "کیه" بیشتر منو به شک برد.
نقل قول کردن
masiha_87
#20 masiha_87 1400-07-15 23:46
به نقل از mtm:
به نقل از masiha_87:
سلام خدمت همگی
استاد من فکر میکنم یه حدسایی در رابطه با هویت کیندرد زده باشم. خیلی خیلی خوشحال میشم اگه نظرتون رو بگید. اون هریه؛ ولی هری داخل راون کرافت کیه؟ یه جورایی میشه گفت هم میستریو و هم کیندرد، انگار از ماجرای معامله با مفیستو خبر دارن. شاید بشه گفت طلسم مفیستو درست انجام نشده و مثل اتفاق داخل رویداد "تولد مجدد قهرمانان"، یکسری افراد هنوز ماجراهای قبل از طلسم رو یادشونه و اون فرد هریه!
.
.
.
.
خب ساده ترین توضیحش این میشه که بعد از معامله با مفیستو، هری داخل راون کرافت به وجود اومده ولی هری اصلی که قبل از معامله ی مفیستو هم وجود داشت، از تمام ماجرا خبردار شده و حتی ممکنه قبل از اون تبدیل شده باشه به کیندرد! در نهایت مثل طلسم اشتباهی که در "تولد مجدد قهرمانان" اجرا شد، هنوز بعضی ها مثل هری کیندرد شده، از ماجراهای قبل معامله خبر دارن!!!! این صرفا یه نظریه هست ولی فکر میکنم "تولد مجدد قهرمانان" یه سرنخ بود تا به این ماجرا پی ببریم. باز اگه درست بود یه راهنمایی بکنید ممنونتون میشم :lol:

ایده جالبیه ولی نمیتونم نظر خودمو بگم چون من تا اخر ران اسپنسر رو‌خوندم‌ و میدونم کیندرد دقبقا چیه !

واااااااای خدااااا! استاد اصلا نتونستم صبر کنم. سریع رفتم و تا شماره ی آخر ران اسپنسر رو خوندم :lol: خیلی لعنتی بود! هیچ حرفی ندارم
نقل قول کردن
Spider-Fan
#21 Spider-Fan 1400-07-16 00:21
به نقل از Scarlet Speedster:
اول از همه از تیم ترجمه و ادیت یه سوالی دارم و اونم اینه: s4.uupload.ir/.../...
همون‌طور که میبینید اینجا نوشته: «ولی اگه کیندرد نورمن آزبورن ـه، پس اون کسی که توی سلول پیش دوست پیتر «کارلی کوپر» ـه کیه؟»
آیا اینجا ایراد تایپی پیش اومده و به جای هری آزبورن اسم نورمن برده شده، یا من دارم اشتباه میکنم؟ اگه ایراد تایپی بوده که هیچی، ولی اگه نبوده من رو واقعاً گیج میکنه...

حق با شماست.
باید «هری آزبورن» درج می‌شد اون‌جا. اشتباه از بنده بوده.

به نقل از Scarlet Speedster:

_ آقا ما الان چند تا هری آزبورن داریم؟ من یکی که واقعاً گیج شدم... یه هری که حداقل برای شخصیت های داستان فاش شده که زیر نقاب کیندرد قرار داره، یکی که توی اون سلول توسط کیندرد حبس شده، یه دونه جسد هری رو هم که کارلی پیدا کرده، یه دونه هم راجع بهش مطمئن نیستم ولی فکر کنم میشه اون هری که توی داستان هایی مثل omd حضور داشت رو هم به حساب آورد. خب اگه اون هری که مرگش رو توی Spectacular Spider-Man #200 دیدیم همون کیندرد به حساب آورد که بعد از رفتن به جهنم به این روز افتاده و اون جسدی که کارلی پیدا کرد همونیه که الان توی سلوله (در رابطه این یکی هیچ اطمینانی ندارم و ممکنه اشتباه کرده باشم) باز هم هری های مختلفی رو در داستان داریم. اگه هری اصلی کیندرد ـه، پس اون هری که توی سلوله کیه؟ یعنی یه هری یه هری دیگه رو زندونی کرده؟ حالا از اینها که بگذریم، طبق اسپویلی که از شماره های بعدی منتشر شد یه شخصی شبیه گوئن استیسی زیر ماسک کیندرد قرار داشت (میدونیم که در نهایت همه اینها قراره گند Sins Past رو پاک کنه) پس واقعاً این کیندرد کیه؟ علاوه بر این کیندرد در این مونولوگ s4.uupload.ir/.../... نورمن رو بابا خطاب میکنه و ممکنه در اینجا ذهن همه سمت هری بره، اما نظرتون راجع به "سارا استیسی" چیه؟ به هر حال اونم فرزند نورمن محسوب میشه و تا جایی که میدونم شباهت قابل توجهی با گوئن داره و اینطوری میشه اسپویل شماره های بعدی رو توجیه کرد. ولی آیا تکلیف هری (ها) چی میشه؟ هری هویتیه که سارا برای رد گم کنی ازش استفاده کرده؟ هری که دیدیم تقلبیه؟ به هر حال من یکم سردرگم شدم و به نظرم در حال حاضر اسپنسر توانایی انجام هر کاری رو داره...

این مورد رو اجازه بدید اسپویل نکنم.
ولی تا این‌جا درست می‌گید و ظاهراً ۳تا هری وجود دارن: کیندرد، هری لیمن (که بعد از OMD سروکله‌ش توی کمیک‌های اسپایدرمن پیدا شد)، و اون جسدی که دیدیم.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#22 Spider-Fan 1400-07-16 00:39
به نقل از Spider-Damian:
من یکی از چیزهایی که توجه ام رو واقعا جلب کرد این قسمت بود
"ولی ما تو جهنمی که تو ساختی هستیم و پای تصمیمات تو میسوزیم و ....." منظورش از ما دقیقن کیا هست؟
و این اتفاق به خاطر کدوم تصمیم پیتر افتاده؟

منظورش عزیزان و دوستان پیتر هست که به‌خاطرِ هویت اسپایدرمن جون‌شون رو از دست دادن یا در معرض خطر قرار گرفتن.
کیندرد هم، چه هری باشه چه نه، قطعاً جزو این افراد محسوب می‌شه.
نقل قول کردن
Agent bishop
#23 Agent bishop 1400-07-16 07:44
به نقل از master spider:
به نقل از mtm:
به نقل از masiha_87:
سلام خدمت همگی
استاد من فکر میکنم یه حدسایی در رابطه با هویت کیندرد زده باشم. خیلی خیلی خوشحال میشم اگه نظرتون رو بگید. اون هریه؛ ولی هری داخل راون کرافت کیه؟ یه جورایی میشه گفت هم میستریو و هم کیندرد، انگار از ماجرای معامله با مفیستو خبر دارن. شاید بشه گفت طلسم مفیستو درست انجام نشده و مثل اتفاق داخل رویداد "تولد مجدد قهرمانان"، یکسری افراد هنوز ماجراهای قبل از طلسم رو یادشونه و اون فرد هریه!
.
.
.
.
خب ساده ترین توضیحش این میشه که بعد از معامله با مفیستو، هری داخل راون کرافت به وجود اومده ولی هری اصلی که قبل از معامله ی مفیستو هم وجود داشت، از تمام ماجرا خبردار شده و حتی ممکنه قبل از اون تبدیل شده باشه به کیندرد! در نهایت مثل طلسم اشتباهی که در "تولد مجدد قهرمانان" اجرا شد، هنوز بعضی ها مثل هری کیندرد شده، از ماجراهای قبل معامله خبر دارن!!!! این صرفا یه نظریه هست ولی فکر میکنم "تولد مجدد قهرمانان" یه سرنخ بود تا به این ماجرا پی ببریم. باز اگه درست بود یه راهنمایی بکنید ممنونتون میشم :lol:

ایده جالبیه ولی نمیتونم نظر خودمو بگم چون من تا اخر ران اسپنسر رو‌خوندم‌ و میدونم کیندرد دقبقا چیه !

آقای ترابی، میتونید اینو بگید که ما بعد خوندن آخرین کمیک از ران اسپنسر، ناامید میشیم یا خوشحال؟
در اصل ران اسپنسر موفقیت آمیزه یا ناامیدمون میکنه از جهت هایی.
و اینکه سری توطئه آفتاب پرست تموم شد؟ یا ادامه داره؟


ته ران اتفاقاتی که میوفته جوریه که طرفدار ها رو دودسته می‌کنه که یا خیلی خوششون اومد و یا اینکه ناامید شدند .بهتره هروقت ترجمه شد تو سایت کلی بحث در موردش کنیم .
نقل قول کردن
s.p.i
#24 s.p.i 1400-07-16 15:51
به نقل از master spider:
به نقل از mtm:
به نقل از masiha_87:
سلام خدمت همگی
استاد من فکر میکنم یه حدسایی در رابطه با هویت کیندرد زده باشم. خیلی خیلی خوشحال میشم اگه نظرتون رو بگید. اون هریه؛ ولی هری داخل راون کرافت کیه؟ یه جورایی میشه گفت هم میستریو و هم کیندرد، انگار از ماجرای معامله با مفیستو خبر دارن. شاید بشه گفت طلسم مفیستو درست انجام نشده و مثل اتفاق داخل رویداد "تولد مجدد قهرمانان"، یکسری افراد هنوز ماجراهای قبل از طلسم رو یادشونه و اون فرد هریه!
.
.
.
.
خب ساده ترین توضیحش این میشه که بعد از معامله با مفیستو، هری داخل راون کرافت به وجود اومده ولی هری اصلی که قبل از معامله ی مفیستو هم وجود داشت، از تمام ماجرا خبردار شده و حتی ممکنه قبل از اون تبدیل شده باشه به کیندرد! در نهایت مثل طلسم اشتباهی که در "تولد مجدد قهرمانان" اجرا شد، هنوز بعضی ها مثل هری کیندرد شده، از ماجراهای قبل معامله خبر دارن!!!! این صرفا یه نظریه هست ولی فکر میکنم "تولد مجدد قهرمانان" یه سرنخ بود تا به این ماجرا پی ببریم. باز اگه درست بود یه راهنمایی بکنید ممنونتون میشم :lol:

ایده جالبیه ولی نمیتونم نظر خودمو بگم چون من تا اخر ران اسپنسر رو‌خوندم‌ و میدونم کیندرد دقبقا چیه !

آقای ترابی، میتونید اینو بگید که ما بعد خوندن آخرین کمیک از ران اسپنسر، ناامید میشیم یا خوشحال؟
در اصل ران اسپنسر موفقیت آمیزه یا ناامیدمون میکنه از جهت هایی.
و اینکه سری توطئه آفتاب پرست تموم شد؟ یا ادامه داره؟

پایان ناامید کننده نیست ولی خب شاید اونطوری نباشه که هوادار ها دوست دارن ولی خوش بختی رو برای پیتر و مرجین می‌سازه و تا حدی امیدوار کننده هست
در همین حد بگم نمیخام چیزی رو اسپویل کنم
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#25 Scarlet Speedster 1400-07-16 16:54
یه چیزی همین الان به سرم زد!
خودم شماره های بعدی رو نخوندم و نمیدونم حدسم درسته یا نه ولی در هر حال هشدار اسپویلو میزنم.
هشدار اسپویل!
.
.
.
.
.
.
.
نکنه این کیندرد اصلاً هویتی از خودش نداشته باشه؟ منظورم اینه که یه فرد مشخصی زیر نقابش نباشه و برای همین هم الان درباره هویتش به شک افتادیم. بزرگترین احتمالی که من میدم اینه که کیندرد یه انسان نیست؛ یه موجوده! یه موجود جهنمی که از اشتباهات گذشته‌ی پیتر به خصوص تصمیمی که در جریان داستان omd گرفت به وجود اومده و وظیفه‌ش اینه که یا پیتر رو به خاطر این تصمیمش عذاب بده، یا یه جوری مطلع‌ش کنه از تصمیمی که گرفته و در کل بذارتش زیر فشار. شاید اسپنسر اینطوری میخواد هم گند omd و هم Sins Past رو پاک کنه (البته پیتر در Sina Past تقصیری نداشت) حالا این موجود که به خودش میگه کیندرد هم میتونه توسط هر کسی به وجود اومده باشه. و حدس من درباره این فرد هم "مفیستو" ـه! به نظرم محتمله که اینطور باشه. و اگه واقعاً داستان به این شکل یا به شکل متشابه‌ای پیش بره، این spidey.ir/.../... جای خالی استاد رو باید با اسم مفیستو پر کرد. ولی بازم ته دلم امیدوارم که حدسیاتم غلط باشه و اسپنسر این کارو با کیندرد نکنه. دیگه ببینیم چی پیش میاد... (حالا دو هفته دیگه میام این کامنتو میبینم و میگم چقدر زده بودم به جاده خاکی و اصلاً داستان اینطوری پیش نرفته :lol: )

به نقل از Spider-Fan:
به نقل از Scarlet Speedster:
اول از همه از تیم ترجمه و ادیت یه سوالی دارم و اونم اینه: s4.uupload.ir/.../...
همون‌طور که میبینید اینجا نوشته: «ولی اگه کیندرد نورمن آزبورن ـه، پس اون کسی که توی سلول پیش دوست پیتر «کارلی کوپر» ـه کیه؟»
آیا اینجا ایراد تایپی پیش اومده و به جای هری آزبورن اسم نورمن برده شده، یا من دارم اشتباه میکنم؟ اگه ایراد تایپی بوده که هیچی، ولی اگه نبوده من رو واقعاً گیج میکنه...

حق با شماست.
باید «هری آزبورن» درج می‌شد اون‌جا. اشتباه از بنده بوده.

اختیار دارید ;-)
بالاخره اشتباه تایپی همیشه ممکنه پیش بیاد.
نقل قول کردن
s.p.i
#26 s.p.i 1400-07-16 23:17
میگم آقای ترابی ببخشید شما که تاآخر run اسپنسر خوندید از پایان راضی بودید و اسپنسر تونست داستان مورد قبولی تحویل بده
نقل قول کردن
mtm
#27 mtm 1400-07-17 00:10
به نقل از s.p.i:
میگم آقای ترابی ببخشید شما که تاآخر run اسپنسر خوندید از پایان راضی بودید و اسپنسر تونست داستان مورد قبولی تحویل بده

یه کم صبر کنید بهتون میگم چون الان راستش رو بخواهید یه مقدار هنوز گیجم!
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#28 Scarlet Speedster 1400-07-17 10:25
به نقل از Scarlet Speedster:
در اواسط داستان ما نورمن رو دیدیم که بعد از کتکی که از کیندرد خورده بود، کف راون کرافت رها شده بود و بعد از اینها طبق خواستی که ازش شده بود، پیش فردی رفت به نام آقای "کنارد" که یه جورایی برای دفاع از حق «مندل استرام» (شریک سابق نورمن) نورمن رو احضار کرد و وصیت نامه مندل استرام رو در اختیار نورمن گذاشت. در وصیت نامه، مندل استرام خواسته بود تا در یه گاوصندوق خاصی رو برای نورمن باز کنن. نورمن هم در اون گاوصندوق یه کلید پیدا کرد که شکل خاصی رو داشت و نورمن رو یاد یه چیزی انداخت که فعلاً پنهان باقی موند. نورمن هم فوری با هواپیما رفت به یه مکان خاصی ( s4.uupload.ir/.../... ) که میشه یه حدسایی راجع بهش زد؛ درست مثل چیز هایی که دوست عزیز، جناب master spider در کامنت 12# گفتن و من هم نمیخوام بازگو کنم. همون‌طور که در مونولوگ های کیندرد گفته شد، "نورمن باید با گناهانش رو به رو بشه" و این دو مکان هم به نوعی مکان هایی هستندکه نورمن گناهانی رو در اونها مرتکب بشه؛ خانه پدری نورمن یا خانه نورمن در اروپا... مشخصه که این مکان میتونه یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین نکات داستانی باشه در ادامه...

من چون کمیک های Sins Past رو نخوندم (به قدری درباره‌ی افتضاح بودنش شنیدم که اصلاً دوست ندارم برم سمتش) پس نمیتونم درباره‌ی چیزی که میخوام بگم مطمئن باشم، ولی در حال حاضر به این نتیجه رسیدم که این مکانی که نورمن توی این شماره رفت داخلش باید جایی باشه که طبق اسپویل هایی که اومد کیندرد به نورمن بگه که سارا و گابریل استیسی هرگز فرزندان نورمن نبودن و از همون اول هم کلون (؟) بودن (اینطوری این قضیه هم از کنون مارول به ظور جدی حذف میشه) لطفاً اگه کسی از دوستان تجربه تلخ خوندن Sins Past رو داره میتونه یه اطلاعی بده از اینکه آیا این مکان وجود داشته در اون کمیک یا خیر. طبق گفته های کیندرد هم نورمن باید با گناهانش رو به رو بشه؛ گناهانی که در گذشته مرتکب شده و چی بهتر از نشون دادن گناه مربوط به سارا و گابریل و اون داستان مضخرف. گناهانی از گذشته (Sins Past)...
نقل قول کردن
over drive
#29 over drive 1400-07-17 11:05
و کمیکی که نه تنها سوالاتمون رو جواب نداد مروری کرد بر سوالات قبلیمون و مغز ما رو چیز پیچ کرد :-*

نیمچه نقد شماره ی 71 سری جدید کمیک های اسپایدر من
حاوی اسپویل هست پسفردا نیاید خونمون شکایت کنید
.
.
.
.

.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
کمیک دقیقا بعد از شماره ی 1 جنگ خبیثان اتفاق میوفته اسپایدی رو نشون میده و کیندرد حرف هایی می زنه که گنگه معلوم نیست هدفش چیه قصدش چیه و چرا داره به پیتر احساس بدی میده
دیگه بیشتر از این کمیک رو تشریح نمی کنم اینجا نقده
هرچی بیشتر میریم جلو سوالات بیشتر یاد آوری میشه و ذهن بیچاره ی ما
این کمیک نه تنها سوالاتمون رو کم نکرد 3 تا دیگه بهش اضافه کرد
نورمن کجا رفت؟
و چرا مری جین یادش نمیاد؟
و دستگاهی که کیندرد به میستریو داد برای چی بود؟
ما قبل از این کمیک دو حالت بودیم
هری کیندرد هست و هری کیندرد نیست
الان یه جوری شده میگیم هری هم کیندرد هست و هم نیست
اون حرف هایی که کیندرد زد شک می کنیم که هری باشه ولی اون جسد و اون شخصی که داخل سلول بود (فرار کرد) کیه؟
اون که داخل سلول بود هری بود و کیندرد هم با توجه به حرفاش احتمالا هریه پس اون جسد @#@#! چیه اونجا
از این بحث بگذریم این سوالات رو فقط زمان جواب میده ...

هری و کارلی فرار کردن ولی یعنی کیندرد انقدر خنگه که در رو باز گذاشت ؟

از داستان بگذریم حقیقتا طراحی به دلم ننشست زیاد حسی بهم انتقال نمی شد


نمرات

داستان:9از10
طراحی :7.5 از 10
ترجمه 10 از 10
ادیت:10از10
نمرم به نقد خودم : 3از10

دوستان خواهشا نقدم رو نقد کنید و با این کار کمکم کنید چون این اولین نقدم بود و 100 در 100 هنوز کار داره مشکلاتم را لطفا بگید تا رفع کنم
نقل قول کردن
masiha_87
#30 masiha_87 1400-07-17 20:28
به نقل از over drive:
و کمیکی که نه تنها سوالاتمون رو جواب نداد مروری کرد بر سوالات قبلیمون و مغز ما رو چیز پیچ کرد :-*

نیمچه نقد شماره ی 71 سری جدید کمیک های اسپایدر من
حاوی اسپویل هست پسفردا نیاید خونمون شکایت کنید
.
.
.
.

.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
کمیک دقیقا بعد از شماره ی 1 جنگ خبیثان اتفاق میوفته اسپایدی رو نشون میده و کیندرد حرف هایی می زنه که گنگه معلوم نیست هدفش چیه قصدش چیه و چرا داره به پیتر احساس بدی میده
دیگه بیشتر از این کمیک رو تشریح نمی کنم اینجا نقده
هرچی بیشتر میریم جلو سوالات بیشتر یاد آوری میشه و ذهن بیچاره ی ما
این کمیک نه تنها سوالاتمون رو کم نکرد 3 تا دیگه بهش اضافه کرد
نورمن کجا رفت؟
و چرا مری جین یادش نمیاد؟
و دستگاهی که کیندرد به میستریو داد برای چی بود؟
ما قبل از این کمیک دو حالت بودیم
هری کیندرد هست و هری کیندرد نیست
الان یه جوری شده میگیم هری هم کیندرد هست و هم نیست
اون حرف هایی که کیندرد زد شک می کنیم که هری باشه ولی اون جسد و اون شخصی که داخل سلول بود (فرار کرد) کیه؟
اون که داخل سلول بود هری بود و کیندرد هم با توجه به حرفاش احتمالا هریه پس اون جسد @#@#! چیه اونجا
از این بحث بگذریم این سوالات رو فقط زمان جواب میده ...

هری و کارلی فرار کردن ولی یعنی کیندرد انقدر خنگه که در رو باز گذاشت ؟

از داستان بگذریم حقیقتا طراحی به دلم ننشست زیاد حسی بهم انتقال نمی شد


نمرات

داستان:9از10
طراحی :7.5 از 10
ترجمه 10 از 10
ادیت:10از10
نمرم به نقد خودم : 3از10

دوستان خواهشا نقدم رو نقد کنید و با این کار کمکم کنید چون این اولین نقدم بود و 100 در 100 هنوز کار داره مشکلاتم را لطفا بگید تا رفع کنم

سلام خسته نباشید
راستش منم تازه عضو شدم ولی از اونجایی که نظر خواستید گفتم جسارتا یه انتقاد ریزی بکنم. به نظرم اینکه سعی کنید حتی به عنوان اولین نقدتون هم که شده خودتون بدون الهام از بقیه نقد بنویسید بهتره. اینکه خودتون بتونید چنان نقدی بکنید تا بقیه از نقد شما الهام بگیرن. میخوام بگم حتی اگه تازه کار هم باشید، بهتره خودتون نقد کنید. البته اینکه از بقیه یاد بگیرید یه حرف دیگس و امیدوارم منظورم رو رسونده باشم. باز شرمنده اگه بی مورد بود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید