10 کمیک مرد عنکبوتی که سبک هنری منحصر به فردی دارند

10 کمیک مرد عنکبوتی که سبک هنری منحصر به فردی دارند

نه تنها اسپایدرمن در طول سالها لباس های مختلفی داشته بلکه ظاهر کلی برخی از کمیک بوک های او نیز دچار تغیرات عمده ای شده اند.

مقدمه: سبک هنری (art style) و به ویژه کاور یک کمیک به طور عمده ای روی میزان علاقمندی مخاطبین تاثیرگذار است ، زیرا اولین چیزی است که نظر خواننده را قبل از اینکه تصمیم به خرید آن بگیرد جلب میکند و به جز در مواردی که خواننده از قبل با طراح و سابقه او آشناست، او اغلب تنها براساس طراحی و سبک بصری درباره کمیک قضاوت میکند. اسپایدرمن هم جوریه که همیشه سبک هنری خاصی در برهه های مختلف داشته و خوانندگان معمولاً ذهنیت از پیش تعیین شده ای درباره نوع طراحی های داخل صفحات آن دارند. با این حال گاهی اوقات داستان هایی از او منتشر میشود که استایل منحصر به فرد و متمایز کننده ای از نظر طراحی دارند و در این مقاله از وب سایت CBR میخواهیم به 10 تا از آنها بپردازیم. 

 

10- شماره های 298 تا 323 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"

  شماره های 298 تا 323 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"

شماره های 298 تا 323 از سری The Amazing Spider-Man از اهمیت خاصی در تاریخ مرد عنکبوتی برخوردار هستند زیرا در آنها شاهد حذف لباس سیاه از تن مرد عنکبوتی بودیم ولی از سوی دیگر یکی از برترین دشمنان تاریخ مرد عنکبوتی به نام ونوم هم در این شماره ها خلق شد. طراح این کمیک ها آقای «تاد مک فارلین» بود که از برترین های تاریخ مرد عنکبوتی به حساب میاد و قبلا خودش و سبکش رو در این مقاله و این مقاله معرفی کرده بودیم. سبک او به دیزاین های دنیای مرد عنکبوتی وفادار بود ولی آنها را به روز تر کرد و منحصر به فرد بود طوری که شما هر جا طراحی های مک فارلین را ببینید آن را تشخیص میدهید زیرا خالق «اسپان» سبک منحصر به فردی دارد. در واقع، از همان لحظه اولی كه او در سال 1987 به طراح كمیك های "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" (The Amazing Spider-Man) تبدیل شد، با دیزاین های دینامیك و پویای خود هواداران كمیك بوكی را شگفت زده كرد و آنقدر شكل ظاهری اسپایدرمن را تحت ثاثیر قرار داد كه از آن به بعد تقریباً تمام طراحان داستان های اسپایدرمن به نوعی از او پیروی كردند! اغراق نیست اگر بگوییم كه سبك جدید و منحصر به فرد مك فارلین در طراحی اسپایدرمن - از تارهای عنكبوتی ضخیم و پیچ در پیچ او گرفته تا چشمان درشت او روی ماسك اش یا پیچ و تاب های عجیب و غریبی كه او به حركات و ژست های اسپایدرمن در هوا یا روی در و دیوار میداد - الهام بخش نسلی جدید از كمیك های اسپایدرمن در دهه 90 میلادی گردید.

 

9- داستان "بیگ تایم"

  داستان "بیگ تایم"

"بیگ تایم" نام یک رویداد بزرگ بود که سال 2010 در کمیک های اصلی مرد عنکبوتی یعنی The Amazing Spider-Man روایت شد و در آن پیتر پارکر به موفقیت های کاری بیشتری رسید و تونست شغل جدیدی را در کمپانی "هورایزون لابز" (Horizon Labs) به دست بیاره و سرانجام اون هوش بالای خودش رو مورد استفاده بهینه قرار بده! (هم به عنوان یک دانشمند و هم به عنوان یک ابرقهرمان). پیتر به لطف منابع این کمپانی که به دستش افتاده بود تعدادی لباس جدید درست کرد (این مقاله را بخوانید). اسپایدرمن در این مدت با وقایع مهمی روبرو شد، مثلا شخصیتی که پیش تر مثبت بود به نام «فیل یوریک» (برادرزاده «بن یوریک») به هاب گابلین تبدیل شد (!)، «مارلا جیمسون» (همسر «جی. جونا جیمسون») به دست یکی از دشمنان قدیمی مرد عنکبوتی به نام «الیستار اسمایت» ملقب به «قاتل عنکبوت»، کشته شد و ... در نتیجه این اتفاقات پیتر تا مدتها به خودش قول داد که دیگه نگذاره افرادی در اطرافش هستند کشته شوند و شعار no one dies سر داد! و اما آقای «هامبرتو راموس» طراح غالب این داستان بود که سبک خاصی در طراحی دارد که البته خیلی ها شاید طرفدار آن نباشند. راموس قبلا هم طراح مرد عنکبوتی بود و مثلا به طور کامل گند زد به یکی از داستان های برتر مرد عنکبوتی به نام "مرگی در خانواده" که اینجا ترجمه شده است. او سبکی اغراق آمیز با آناتومی نسبتا کج و کوله دارد که بی شباهت به سبک طراحی مانگا نیست.

 

8- کمیک "جنگ داخلی: پیتر پارکر اسپایدرمن"

 کمیک "جنگ داخلی: پیتر پارکر اسپایدرمن"

رویداد مهم "جنگ داخلی" (که اینجا ترجمه شده است) یک کراس اور منحصر به فرد بود، هم از نظر داستانی و هم از نظر طراحی. طراحی های آنها هم به نوعی رئالیستی بود و هم در عین حال کمیک بوکی که به خوبی و به شکلی نمادین صحنه های تاثیرگذار را به نمایش میگذاشت. کمیک فرعی Civil War: Peter Parker Spider-Man هم همین سبک را ادامه داد که باعث شد برخی از لحظات آن در ذهن آدم حک شوند. صحنه های زیادی بودند که سایه زیاد داشتند و این حس را به خواننده میداد که شخصیت ها دارند ابراز احساسات میکنند. آقای «کلیتون کرین» عملکرد فوق العاده در زمینه طراحی های این مینی سریز داشت که به خوبی هم با عنوان اصلی جنگ داخلی هماهنگ بود زیرا علیرغم اینکه رئالیستی و حتی به نوعی سه بعدی به نظر می آمد اما حالتی کمیک بوکی داشت. آقای کرین بعدا بیشتر برای سری های منتشر شده از روی شخصیت کارنیج به کار گرفته شد.

 

7- شماره 549 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"

  شماره 549 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"

داستان این کمیک پس از اون قضیه منفور "یک روز دیگر" (One More Day) که در آن پیتر پارکر برای نجات جان زن عموی خودش با مفیستو بر سر ازدواج خودش معامله میکنه ، رخ داد (این مقاله و این مقاله را بخوانید). هویت مرد عنکبوتی هم پس از اتفاقات "جنگ داخلی" ، بار دیگر از دید عامه مردم مخفی شده بود و پیتر هم مدتی بود که کلا دیده نشده بود. این کمیک مربوط به رویداد Brand New day میشد و سبک طراحی اش نیز سعی داشت تداعی کننده ظاهر فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی «سم ریمی» باشد. در مجموع به لطف طراحی های «سالوادور لاروکا» و «جیسون کیث» ظاهری سورئال و جالبی دارد.

 

6- کمیک های Ultimate Spider-Man

  کمیک های Ultimate Spider-Man

«مرد عنکبوتی نهایی» (Ultimate Spider-Man) نام یک مجموعه کمیک بوکی از انتشارات مارول است که چاپ نسخه (volume) نخست آن از سال 2000 شروع شد. این کمیک در واقع تلاشی بود برای مدرن کردن محبوب ترین ابرقهرمان مارول یعنی اسپایدرمن. "مرد عنکبوتی نهایی" را میتوان بدین شکل توصیف کرد: "اگر پیتر پارکر به جای دهه 60 میلادی، در قرن بیست و یکم خلق میشد، چه میشد؟" در نتیجه، خوانندگان این مجموعه با اسپایدرمنی روبرو بودند که بار دیگر یک نوجوان دبیرستانی شده بود و تمام دنیای اطرافش به روز تر و منطبق با قرن جدید به نظر میرسید. در هر حال، مرد عنکبوتی نهایی کمیک بسیار موفقی از آب درآمد به طوریکه شماره نخست آن در هر حال حاضر به مبلغ بسیار گزافی در حراجی ها به فروش میرسد. موفقیت بی سابقه این مجموعه مارول را بر آن داشت تا مجموعه های دیگری مثل "مردان ایکس نهایی"، "چهار شگفت انگیز نهایی" و ... منتشر کند که بسیاری از ایده های مدرن به کار رفته در آنها به زودی به پایه و اساس دنیای سینمایی مارول (MC) تبدیل شد. «مارک بگلی» از بهترین طراحان تاریخ اسپایدرمن است که تا قبل از آن هم کلی کمیک برای این شخصیت طراحی کرد اما باید قبول كرد كه اوج هنرنمایی او وقتی ظهور كرد كه شروع به طراحی Ultimate Spider-Man کرد. همکاری او با نویسنده مجموعه یعنی «برایان مایکل بندیس». همكاری آنها بسیار بسیار موفق بود و بگلی بار دیگر به همگان ثابت كرد چقدر در داستان سرایی استاد است. به همین دلیل "مرد عنكبوتی نهایی" به كمیكی پرفروش، موفق و پيشرو بدل گشت. بگلی همچنین ظاهر شخصیت های اصلی و فرعی داستان های اسپایدرمن را در كمیك های "مرد عنكبوتی نهايی" با موفقیت اپدیت و مناسب با قرن بیست و یكم كرد. به همين دليل پيتر پاركر، مري جين و بسياري ديگر از شخصيت هاي داستان به صورت نوجوان هاي دبيرستاني به تصوير كشيده شدند و شخصيت هايي مثل زن عمو می هم جوان تر شدند. بگلي همچنين سعي كرد ظاهر برخی از شخصیت های خبیث كلاسيك اسپایدرمن را نيز به روز كند به ويژه آنهايي كه شايد لباس شان كمي از مد افتاده و قديمي بود (مثل «الكترو» و «شوك دهنده»).

 

5- کمیک "مارول 1602: اسپایدرمن"

 کمیک "مارول 1602: اسپایدرمن"

مارول در سال 2003 از نویسنده معروف و برجسته ای به نام «نیل گیمن» خواست تا كمیك بوکی 8 قسمتی تحت عنوان "مارول: 1602" خلق كند كه در آن تمام شخصیت های مشهور مارول مثل «اسپایدرمن»، «مردان ایكس»، «هالك»، «چهار شگفت انگیز» و ... در ابتدای قرن 17 حضور داشته باشند! موفقیت این كمیك باعث شد تا عناوینی مثل "چهار شگفت انگیز سال 1602"، "اسپایدرمن 1602" و یا "1602: دنیای جدید" به چاپ برسند. این مرد عنکبوتی مربوط به سال 1602 میلادی میشود و «پیتر پارکوآ» (Peter Parquagh) نام دارد. پیتر بچه یتیمی بود که به همراه عمو و زن عموی اسکاتلندی اش زندگی میکرد. او سپس به عنوان دستیار مامور ویژه دربار یعنی «سِر نیکولاس فیوری» مشغول به کار شد. او در طول داستان بارها در معرض گزیده شدن توسط عنکبوت های جورواجور قرار گرفت تا اینکه بلاخره توسط یکی از آنها گزیده شد و به نیروهای عنکبوتی دست یافت و ... (برای آشنایی بیشتر با او،  این مقاله را بخوانید). کلا سری Marvel 1602 سبک طراحی منحصر به فرد خودش را داشته و دارد که باعث میشود از دیگر عناوین مارول متمایز گردد ولی Marvel 1602: Spider-Man منحصر به فرد است نه تنها به خاطر دیزاین هایش بلکه به خاطر استایل و رنگ هایش. به طور مثال انتخابی که طراح (رامون روزاناس) کرده تا چشم های پیتر را قابل دیدن نشان دهد باعث شده تا خواننده احساسات و عواطف را در چشمانش مشاهده کنند. شما میتونید این کمیک رو در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

4- شماره 1 از کمیک "لبه دنیای عنکبوتی"

https://spidey.ir/images/img/content/amazingspiderman-comic/unique-art-styles/Spider-Man-Marvel-1602-Spider-Man.jpg

"لبه دنیای عنکبوتی" (Edge of Spider-Verse) که اینجا ترجمه شده است، حالتی پیش درآمد برای رویداد "دنیای عنکبوتی" داشت که شماره دوم آن بسیار مهم از آب درآمد زیرا برای نخستین بار شخصیت «گوئن عنکبوتی» در آن خلق شد که به سرعت به یکی از برترین قهرمانان نوظهور مارول در دهه گذشته تبدیل شد. اما در شماره اول آن نیز شاهد داستان بسیار جالبی بودیم که در آن «مرد عنکبوتی نوآر» با آن ظاهر متفاوت و فضای منحصر به فرد داستانی حضور داشت. ما البته قبلا این حال و هوا در سری اختصاصی این شخصیت (اینجا و اینجا ترجمه شده اند) آشنا شده بودیم که داستان آنها در دوران رکود اقتصادی بزرگ آمریکا در دهه 30 میلادی جریان داشت (نوآر نام ژانری در سینما است که اصولاً برای توصیف درام‌های جنایی و گانگستری هالیوودی به كار ميرود. فیلم های نوآر معمولاً فضایی تیره و تار دارند و اغلب به موضوعاتی همچون جرم و جنایت و گانگسترهای خلافکار میپردازند. ریشه کلمه "نوآر" از زبان فرانسوی و به معنی "سیاه" گرفته شده است). در کل سری Spider-Man Noir اِلمان های فیلم های ژانر نوآر و پالپ فیکشن را با شخصیت های معروف مارول ترکیب میکرد و رنگ آمیزی های تیره و تار داشتند. منتهی کمیک Edge of Spider-Verse #1 ، رنگ آمیزی شاد تری داشت ولی در عین حال نوع طراحی آقای «ریچارد ایسانوف» جوری بود که کاملا حال و هوای اون دهه و فیلم های کلاسیک را در ذهن متبادر میساخت.

 

3- سری کمیک های "اسپایدی"

 سری کمیک های "اسپایدی"

"اسپایدی" (Spidey) یک سری 12 قسمتی که در سالهای 2016 و 2017 توسط مارول منتشر شد و سایت ما هم افتخار داره که تونست این سری را به طور کامل ترجمه کنه (به اینجا بروید). در کمیک های Spidey ادای احترامی به عصر با شکوه داستان های اسپایدرمن به رهبری استن لی و استیو دیتکو و دیگر بزرگان تاریخ کمیک های اسپایدرمن مانند، تاد مک فارلین ، دن اسلات ، جری کان وِی و ... را شاهد بودیم. چیزی که خوانندگان را جذب این سری می کند، حضور دشمنان نمادین ، بدبیاری های همیشگی پیتر و داستان های جدیدی از این دست است. اما سری کمیک Spidey از این هم به دوران نقره ای داستان های مارول نزدیک تر شده است ، چون هر شماره از این سری حاوی یک داستان کامل از اسپایدرمن است که هم خوانندگان جدید و هم قدیمی ترها بتوانند به سادگی آن را درک کنند. درسته داستان های خیلی عمیقی نداره ولی در عوض بسیار fun هستش و توصیه میشه اگر طرفدار فیلم های جدید اسپایدرمن در MCU هستید حتما آن را بخوانید!). سبک طراح (نیک برادشاو) ساده ولی مدرن است و به خوبی نشان دهنده یک مرد عنکبوتی معصوم و بی تجربه است که در اوایل حرفه ابرقهرمانی خود قرار دارد. طراحی ظاهر پیتر پارکر هم عمدا جوری انجام شده است که شما را به یاد ظاهر «تام هالند» بیندازد!

 

2- کمیک "مارول مانگا وِرس: اسپایدرمن"

مانگا ورس مارول

در دنیای شماره 2301 مارول، پیتر پاركر آخرین بازمانده از فرقه نینجا های عنكبوتی بود، سپس عموی او توسط «ونوم» كشته شد. او سپس متوجه شد كه ونوم از سوی یك فرقه دیگر ماموریت داشته تا تمام نینجاهای عنكبوتی را بكشد و ... کلا سری Marvel Mangaverse همانطور که از اسمش پیداست از سبک و سیاق کمیک های ژاپنی (مانگا) و انیمیشن های ژاپنی (انیمه) الهام گرفته است. کمیک Marvel Mangaverse: Spider-Man هم کاملا منحصر به فرد بود. گاهی اوقات شبیه به «پوکیمون» به نظر می آمد و گاهی هم شبیه به مانگای Astro Boy. «کاره اندروز» (Kaare Andrews) انصافاً با طراحی و دیزاین های خاص خودش برای شخصیت های مثبت و منفی فضای منحصر به فردی را خلق کرد.

 

1- کاورهای الکس راس برای کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"

 کاورهای الکس راس برای کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"

«الکس راس» همواره به عنوان یکی از برترین طراحان و هنرمندان تاریخ کمیک بوک قلمداد خواهد شد. رمان گرافیکی Marvels او از نظر طراحی یک شاهکار به تمام معناست که به خوانندگان اجازه داد به طور منحصر به فردی از زاویه دید مردم عادی به دنیای قهرمانان مارول نگاه کنند. او که به دلیل سبک رِئالیستی و تابلو مانند خود به شهرتی افسانه ای دست یافته در سالهای گذشته بیشتر به عنوان طراح کاور در دنیای کمیک شناخته شده است. در واقع او استعداد خاصی در طراحی کاور های کمیک دارد، از این رو جمعی از چشم‌نوازترین و برجسته‌ترین کاور های دیزاین شده برای کمیک بوک ها به نام او به ثبت رسیده که هرکدام جلوه ای از هنر و خلاقیت مثال زدنی او می باشند و در این مقاله برترین آنها را مورد اشاره قرار داده ایم. الکس راس از شروع سری چهارم کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز به نویسندگی دن اسلات که از سال 2015 شروع شد، به عنوان طراح کاورهای این سری مشغول به کار شد. راستش رو بخواهید او کاورهای بسیار زیبایی را برای این سری که 32 شماره ادامه داشت خلق کرد که همه شون زیبا و عالی بودند. پس از اینکه شماره این سری به حالت قبلی (لگاسی) برگشت نیز راس کاورهای بسیاری خلق کرد مثل کاور شماره 800 سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز (اینجا ترجمه شده است) که رد گابلین را نشان میداد و همچنین دیگر شخصیت های مکمل داستان های مرد عنکبوتی را (در این بین کاور شماره 31 یک جور خاصی تو ذهن ما نقش بست). در مجموع کاورهای جذاب آقای راس در این برهه خیلی به دل هواداران نشستند زیرا آنها دوست داشتند پس از مدتها کاورهایی از مرد عنکبوتی را ببیند که هم رئالیستی به نظر برسد و هم اینکه به نوعی به داستان داخل کمیک اشاره کند.

 

 مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

بزرگان تاریخ كمیك بوک های مرد عنكبوتی

بهترین COVER های مرد عنكبوتی

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

كمیك "لبه دنیای عنكبوتی" ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: تاد مك فارلین

بزرگان تاریخ كمیك بوک های اسپایدرمن: مارك بگلی

بهترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

طراحی های شگفت انگیز «الکس راس»!

10 حقیقتی که باید درباره مرد عنکبوتی نوآر (SPIDER-MAN NOIR) بدانید

شماره آخر کمیک اسپایدی (SPIDEY) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

15 کاور برتری که الکس راس (ALEX ROSS) خلق کرده است

مانگاي "مرد عنكبوتي جی" ترجمه شد + لینك دانلود

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Ehsan Spider
#1 Ehsan Spider 1400-03-30 15:10
سلام

مقاله عالی و متفاوت بود. دست شما درد نکنه استاد.

فضای کمیک های مرد عنکبوتی همیشه منحصر به خودش هستم و کاملا حس و حال یه شهر که پسر عنکبوتیمون داره توش پرسه میزنه رو تداعی میکنن. هرچند جدیدا توی طراحی ها چهره ها افتضاح شده.

خودم به شخصه عاشق سبک طراحی و کاور هایی الکس راس هستم.

یه نگاهی به سبک و سیاق طراحی کمیک سوپریور اسپایدرمن تیم آپ که توی سایت هم ترجمه شدن بکنید. فقط نگاه کن عاشقش میشی.


بازم دستتون درد نکنه استاد عزیز
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-03-30 15:28
سلام
ممنون بابت مقاله.
در طول سال های زیادی که اسپایدی در دنیای کمیک موفق و مشهور ظاهر شده به طبع با عوض شدن هر طراح سبک طراحی ها هم تغییر داشتند. قطعا برای هواداران اسپایدی افتخاری هست که این همه سبک طراحی های زیبا از شخصیت مورد علاقه خودشون رو ببینند. و البته برای اکثر (یا شاید هم همه) طراح ها (و نویسنده ها) افتخاری هست که نویسنده کمیک های اسپایدی باشند. به همین دلیل هم در این سال ها سبک های هنری زیادی رو در داستان های اسپایدی دیدیم که بیشترشون مورد پسند هواداران قرار گرفتند و بعضا هم خیلی جالب نبودند. بعضی از داستان های ضعیف به کمک طراحی ها و صحنه های اکشن زیباشون معروف میشوند (مثل رویداد "حداکثر کارنیج") و بعضی از داستان های قوی به دلیل طراحی های ضعیفشون کمتر از اون چیزی که حقشون هست به چشم میان. (مثل کمیک "مرگی در خانواده") این مقاله به خوبی نشون میده که چه سبک های هنری منحصر به فردی در داستان های اسپایدی وجود داره.
سبکی که تاد مک فارلین به کار برد تا مدت ها به عنوان نماد اسپایدی شناخته میشد. او با تار های پیچ در پیچ زیبا، (که شبیه ماکارونی یا اسپاگتی بودند!) چشم های خیلی درشت و البته طراحی زیبا برخی از شخصیت ها مثل ونوم. (که تا مدت ها بعد بخش اعظم معروفیتش به خاطر همین ظاهر نامتعارف و جالبش بود.) البته اگر بخوام از دید شخصی چیزی رو که از طراحی های فارلین دوست نداشتم بگم لوگوی عنکبوتی روی لباس اسپایدی هست که من خیلی دوستش ندارم. در کل طراحی های تاد مک فارلین اونقدر جذاب هستند که هنوز هم میتونند مخاطبان رو مجذوب خود کنند.
اگر بخوام رُک بگم این طوری میشه:"هامبرتو راموس یکی منفورترین طراح های اسپایدی پیش منه!" (شاید بشه گفت فقط توی داستان شکست جانانه بنده از طراحی های ایشون خوشم اومد.) اصلا هیچ وقت از سبک اغراق آمیزی که انجام میده خوشم نیومده. مثلا بعضی وقت ها در طراحی ایشون چهره ها به این صورت که انگار "دهان" شخص در جای مناسبی نیست ایراد دارند و به کلی اعصابتون رو خورد میکنند. هیچ وقت هم متوجه نشدم چرا چشم های اسپایدی این قدر ریز شدند و حاشیه های چشم های او اونقدر بزرگ! (اصلا قیافش بیشتر شبیه خبیث ها شده!) اگر هم ازم بپرسند که "اگر بتونی چیز هایی رو در داستان های اسپایدی تغییر بدی چه چیز هایی هست؟" قطعا یکیش اینه که داستان "مرگی در خانواده" رو با طراحی های بهتر تجدید چاپ کنند! یعنی حتی منم که نقاشی هام تعریفی ندارند هم میدونم که بابا باید اعضای بدن یک شخص باید با بقیه جاهاش متناسب باشند! استخون های شخصیت ها هم نباید اینقدر بیرون بزنه طوری که خواننده حالش به هم بخوره و اشتیاقش رو برای خوندن ادامه داستان از دست بده!
بنده به شخصه عاشق طراحی های مارک بگلی هستم! یعنی طراحی های او به معنای واقعی کلمه معرکه است! چه طراحی هایی که برای کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز انجام داده که ظاهر شخصیت با نام کارنیج و کاور زیبای اون رو طراحی کرده و پیتر پارکر و اسپایدی زیبا و لحظات احساسی عالی رو درست کرده چه در کمیک های ultimate spider-man (مرد عنکبوتی نهایی) که طراحی های او واقعا زیبا و مجذوب کننده بودند! و البته کی میتونه طراحی هایی او برای کمیک فوق‌العاده "داستان زندگی مرد عنکبوتی" (که شبیه طراحی های مرد عنکبوتی نهایی بود) رو یادش بره؟ سبک طراحی که او داره هرگز قدیمی و خسته کننده نمیشه و در صفحه اول انگار آدم رو هیپنوتیزم میکنه که با داستان همراه بشه! هم احساسات رو به خوبی منتقل میکنه و هم چهره های زیبایی رو طراحی میکنه. وقتی هم متوجه شدم که میخواد کمیکی برای رویداد "جنگ خبیثان" طراحی کنه داشتم بال در می آوردم! واقعا که هنرمنده.
سبک زیبا و رئالیستی الکس راس (که آقای ترابی یک بار توضیح دادن که به جای طراحی بهش میگن نقاشی.) رو هرگز نمیتونید فراموش کنید! چه از نظر نقاشی ایشون چه از نظر ایده هایی که برای کاور دارند و چه از نظر چهره کاراکتر ها. الکس راس تا همیشه به عنوان یکی از بهترین نقاش های کمیک ها شناخته میشه. (حالا دیگه خورده نگیرید چرا در ادامه بهش میگم طراح. دیگه همه این کلمه رو مینشاسند!) طراحی های تو برای داستان های اسپایدی مخصوصا داستان شکست جانانه بسیار مجذوب کننده هستند و آدم رو ترغیب میکنه تا داستان رو بخونه.
با تشکر.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#3 AmirhoseinJafari2005 1400-03-30 16:03
طراحی تاد مک فارلین بی نظیره... خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#4 Pooyan mirzahosseini 1400-03-30 16:10
سلام خسته نباشید استاد مقاله خوبی بود
من کار استیو دیتکو رو برای شماره 33 The Amazing spider-man رو خیلی دوست دارم
و همینطور کار های تاد مک فارلین به نظرم هم طراحی کارکتر هم ژست هایی که برای کاور طراحی می‌کنه خیلی جذاب هست
از بین تمام کار های الکس راس بخوام بگم شماره 1 از کمیک FANTASTIC FOUR از همه بهتر بود از حالت با ابهت و خفن بودن بگذریم یک حالت خاص و نمادین داشت از بین کاور های کمیک اسپایدرمن هم که خودتون تو شماره یک نوشتین :lol:
نظر شما چیه ؟
نقل قول کردن
Agent bishop
#5 Agent bishop 1400-03-30 16:23
من عاشق طراحی های الکس راس برای کاور کمیکم ولی برای خود داخل کمیک زیاد دیگه خوشم نمیاد چون طراحی های بیش از حد واقع گرایانه آنقدر منو به خودش مجذوب می‌کنه که از داستان اصلی نمیتونم لذت ببرم و طراحی های کلاسیک رو بیشتر ترجیح میدم و برای کاور قضیه بر عکسه .
نقل قول کردن
amirtaheri
#6 amirtaheri 1400-03-30 19:09
سلام ببخشید جناب ترابی عزیز

مقاله عالی بود
میخواستم یه سئوال بپرسم ولی میترسم بگم :sigh:

خب من یه مقاله خوبی ترجمه کردم از سایتcbr میخواستم بپرسم که میتونم مقاله ای که ترجمه کردمو براتون بفرستم؟؟

خودتون بخونید اگر دوست داشتید تو سایت قرار بدهید

لطفا جواب بدهید
نقل قول کردن
Agent bishop
#7 Agent bishop 1400-03-30 20:22
به نقل از amirtaheri:
سلام ببخشید جناب ترابی عزیز

مقاله عالی بود
میخواستم یه سئوال بپرسم ولی میترسم بگم :sigh:

خب من یه مقاله خوبی ترجمه کردم از سایتcbr میخواستم بپرسم که میتونم مقاله ای که ترجمه کردمو براتون بفرستم؟؟

خودتون بخونید اگر دوست داشتید تو سایت قرار بدهید

لطفا جواب بدهید

به نقل از amirtaheri:
سلام ببخشید جناب ترابی عزیز

مقاله عالی بود
میخواستم یه سئوال بپرسم ولی میترسم بگم :sigh:

خب من یه مقاله خوبی ترجمه کردم از سایتcbr میخواستم بپرسم که میتونم مقاله ای که ترجمه کردمو براتون بفرستم؟؟

خودتون بخونید اگر دوست داشتید تو سایت قرار بدهید

لطفا جواب بدهید


باید ایمیل کنی به سایت
نقل قول کردن
Mani.s.j
#8 Mani.s.j 1400-03-30 20:58
سلام
اولا ممنون
بعد مردعنکبوتی ماشالا زیر دست افراد ماهر زیادی بود
همین باعت تفاوت نوع طراحی ... میشه که البته خوبه
بازم ممنون
نقل قول کردن
king loki
#9 king loki 1400-03-30 23:49
سلام
ممنون بابت مقاله استاد ترابی
6_ مارک بگلی طراح نابغه ای است که گاهی آدم دوست داره فقط بشینه طراحی های ایشون رو نگاه و وقتی به اوج شاهکار می رسیم که گاهی هیچ دیالوگی رد و بدل نمیشه و بگلی فقط با حالات چهره احساسات رو انتقال می داد و به بهترین شکل ممکن این کار رو انجام می داد.
1_ دیگه از الکس راس چی بگم که با طرح های سورئال خودش آدم رو مات و مبهوت خودش می کنه یکی از ویژگی های طراحی های راس که خیلی دوست دارم اینه که در عین اینکه خیلی سورئاله یه شکوه و جلال خاصی درش هست که در شرایط مختلف حس و حال خاص خودش رو داره مثلاً در کاور هائی که اختاپوس برتر حضور داره هم خبر از نبردی نفس گیر می دهد هم حال و هوای هولناک هایدرا رو تداعی می کرد یا قسمتی که لوکی در آن حضور افتخاری داشت حال و هوای مرموز داشت یا کاور های رویداد شکست جانانه واقعاً حس یک شکست جانانه می داد و بینهایت زیبا بود.
شاد و پیروز باشید
نقل قول کردن
parsa89
#10 parsa89 1400-03-31 00:24
سلام من عاشق طراحی‌های تادمک فارلینم
نقل قول کردن
P.B.P
#11 P.B.P 1400-04-08 02:17
سلام ممنون از استاد ترابی عزیز
مقاله عالی بود،خسته نباشید.
نقل قول کردن
blaksummerz
#12 blaksummerz 1401-07-25 23:28
ولی استاد به نظر من آقای راموس طراحی های بدی ندارن و این آناتومی کج و کوله و این بی نظمی که طراحی هاش داره در نوع خودش جذابه(شاید باورتون نشه ولی یکی از دلایل علاقه ی من به "مرگی در خانواده" همین طراحی های آقای راموس هستن) و همونطور که آقای الکس راس مثل تابلو های تاریخی نقاشی میکنند و یا بروس تیم با لحن کارتونی داستان های بزرگسالان رو روایت میکنه،هامبرتور راموس هم بی نظمی و این سبک کج و کوله رو به نام خودش زده.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45